András 2018 április 13 péntek - 09:08:54 Halihó.......Kedves Vasi! Fél évszázados szülinapodon nagyon sok boldogságot kivánok Én azt hittem, hogy csak 30 vagy (a mézes pálinkából itélve) Talira a jelentkezési lap elküldve
csemilajos 2018 április 12 csütörtök - 17:24:41 köszönöm átadom, üdv neked, jó lenne ismét összefutni!!
macilka 2018 április 12 csütörtök - 17:23:10 Jobbulást neki!
csemilajos 2018 április 12 csütörtök - 17:21:08 Igen nagyon rég találkoztunk, kincsemet még nem tudom, mi szeretnénk menni, csak mint írtam a nejem egészségével vannak komoly gondok
macilka 2018 április 12 csütörtök - 17:20:30 Már meg is válaszoltad a talira vonatkozó kérdésem...
macilka 2018 április 12 csütörtök - 17:19:45 Régen "láttalak"!Hogy vagytok?Kincsem?Jöttök a talira?
csemilajos 2018 április 12 csütörtök - 17:16:14 Nézegetem a talit, jó lenne elmenni, csak a Jucusom sajnos egyenlőre nem úgy áll egészségileg!
csemilajos 2018 április 12 csütörtök - 17:15:15 Sziasztok!!!
Klubtag lennél? Küldj egy levelet az infokukacdaciaklubponthu-ra a választott nickneveddel és megoldjuk! Regisztrációs időszak: munkanapokon (7:00 - 15:00).
Tisztelt klubtagok, kedves Barátaink! A tizenharmadik Országos Dacia Klubtalálkozót 2018.05.26-án, szombaton rendezzük Hegyhátszentjakabon, az Vadása Kempingben. Faházak még korlátozott számban foglalhatók! Bővebb információt a fórumban találtok. Várunk mindenkit szeretettel!
Kiállításra került a Dacia standján a várt Duster 2 is, a csúcs Dci-vel és automata váltóval. Jöjjenek a képek sorban, képaláírás nélkül. Elnézést, a minőség és a beltéri torzítás a mobiltelefonos fotózás miatt van. Mint a képeken látható, a karosszéria és az utastér teljes egészében megújult. Kívülről szépek az új első lámpák, amelyekbe már LED DRL-t (nappali menetfényt) integráltak. Szép az alufelni is. Az autó tartalmazta az új "multi view kamera" rendszert is, amely azt jelenti, hogy több kamerát helyeztek el, így az autó körüli teret is láthatjuk (egyesével, kamera képenként) a könnyebb parkolás, vagy terepjárózás érdekében. Jól jön pl. egy szűk helyen sziklafal mellett, egy nagyobb ároknál, ahol az a 2-3 cm is számít, vagy ugyan ez egy járdasziget mellett történő parkolásnál. A beltérben feltűnő a szép váltókar, amely a dupla kuplungos automata váltóhoz tartozik. Aki volt a 2017-es klubtalálkozón, próbálhatta már a Renault Hungária jóvoltából az ottani tesztautón. Ezzel valóban élmény menni, finoman és kulturáltan vált (kár, hogy Lodgy-mhoz nem volt rendelhető). A kormánykerék első ránézésre maradt ugyan az a szép és jó fogású (a bőrhatású kiviteleknél) mint az összes előzőleg modell frissített Dacia típus esetén, ahol a duda kapcsoló már a kormány közepén volt. Azonban tovább tökéletesítették, a tempomat összes kapcsolója a kormány küllő bal oldalára került, a jobb oldalon pedig új funkciók jelentek meg.
A Medianav navigációs készülék maradt a régi, szoftvere frissült. Nyugaton az egyes típusok tartalmazzák a DAB rádiót is, hazánkban ez nem így van, mert kevés az ilyen rádió adás. Változott a km óra műszeregység is, nagyobb kijelzőt kapott, és több egyszerre megjelenő információt közöl. A belső tér is változott kinézetre, az anyagminőség azonban nem. Mondhatni ugyan azok a műanyagok, rögzítési eljárások vannak. Az ülések picit komfortosabbak, a sokat kritizált rövid ülőlap mint ha picit hosszabb lenne. A mai trendnek megfelelően sok olyan dolog költözött be, ami a konkurenciánál is megtalálható. Pl. 3 szellőzős középkonzoli szellőző, középkonzoli kapcsoló megoldások. Végre elérhető a digitális klíma is, amiből Európa eddig kimaradt, és csak az oroszoknak, braziloknak volt Renault néven, illetve Romániában rövid ideig egy limitált széria belföldre (amire rákaptak a külföldi magán importőrök is) A csomagtartó is jobb kialakítású lett. A Dacia.hu-n hétvégére már felkerült nálunk is a Duster 2, egyenlőre még árak nélkül. Az eddig megszokottakhoz hasonlóan azonban a kevésbé fizetőképes vásárlói réteg miatt várhatóan a nyugati áraknál olcsóbban lesz kapható, mint például Szlovákiában vagy Lengyelországban is.
Sajnos gyárilag nem rendelhető az autóhoz, ellentétben egyes Renault típusokkal, amelyeknek egyébként szintén a Webasto a beszállítója. Ezért beszerelésre került egy 4kW-os dízelhez való Webasto Thermo Top Evo4 állófűtés a Lodgy-mba. Az egyszerűbb programóra helyett én egy LCD kijelzős, 800 m hatótávolságú Webasto Telestart T100 HTM távirányítót választottam hozzá. Mérete akkora kb. mint a slusszkulcsé. Ezzel tudja a készülék a legtöbb funkciót. Visszajelzést ad arról, hogy a készülék mit csinál. Az utastér belső hőmérsékletéről. Lehet direktbe indítani-leállítani. Beállítható, hogy mikor szeretnénk indulni, és az utastér illetve a motortéri vízhőfok alapján úgy indítja el, hogy addigra felfűtsön. 30 perc (ez állítható max. 40 percre) vagy 70 fokos vízhőmérséklet illetve a kívánt utastéri hőmérséklet elérése történik meg egy fűtési ciklus alatt.
Valamikor jövőre érkezik a Dacia sikermodelljének következő generációja. Tavaly csaknem 140 ezer darabot sikerült értékesíteni a Dusterből. Nem meglepő, a forma nem sokat fog változni de az álcázófólia alól így is kisejlik pár részlet. Maradnak a rövid túlnyúlások, de ha jobban megnézzük a farát észre vehetjük, hogy a túlnyúlás picit hosszabb, ez vagy nagyobb rakteret vagy plusz kettő ülést jelent. Erre minden esély megvan, amennyiben az új Dustert az Renault/Nissan CMF plattformra építik. A motorok terén szerintünk nem lesz nagy változás és reméljük, hogy megmarad a hazai piacon népszerű 1.6-os szívó benzines erőforrás.
Cikkajánló - Mennyit veszítenek értékükből a magyar slágerautók?
Az új autóknál az egyik jelentős tétel a fenntartási költségek mellett az értékvesztés. Cserébe biztonságosabb, korszerűbb, garanciális az autó. Elmondjuk, hogy a magánszemélyek körében legnépszerűbb autók mennyit veszítenek az értékükből.
A Genfi Autószalonon mutatják be a Stepway sorozat immáron negyedik tagját. A Dacia ezúttal a Logan MCV-ből csinált egy magasított verziót. A hasmagasság 5 cm-rel nőtt, ami a nagyobb keréknek és a megemelt futóműnek köszönhető. Ami még sokat dob az autón, az az alul fényezetlen műanyag betétek, továbbá az első és hátsó lökhárítókon található szürkére fújt betétek. Utóbbiaknak nem csak design szerepe van, de a kisebb koccanásoktól is megvédi az autót. A műszkai adatoknál nincs változás, viszont a motort illetően csak a két legerősebbel számolhatunk: a 900 ccm-es 3 hengeres benzinessel, illetve az 1.5-ös dCi-vel lehet majd kapni 5 gangos manuális váltóval, és persze a robotizált váltó sem maradhat ki a sorból. Mindkét erőforrás 90 lóerős.
Írta R.S.Misi - 2017 február 23 csütörtök - 08:47:41
Dacia Logan II / Sandero II visszahívás
A 2016 szeptemberi és októberi gyártású Dacia Logan és Sandero típusokra visszahívás van folyamatban: a jobb első féknyereg eltörhet, ami vészfékezés esetén csökkentheti a fékhatást.