A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Aktuális
Klubtag lennél? Küldj egy levelet az infokukacdaciaklubponthu-ra a választott nickneveddel és megoldjuk! Regisztrációs időszak: munkanapokon (7:00 - 15:00).

Cikkajánló - Történelmet írt a Dacia
Eddigi legjobb évét zárta tavaly a Renault csoporthoz tartozó román Dacia autógyár, amely az előző évinél 7 százalékkal több, összesen 700 798 gépkocsit értékesített 2018-ban.


A teljes cikket a Portfolio.hu oldalán olvashatjátok.

Írta Indy - 2019 január 18 péntek - 15:18:43 Nyomtatóbarát változat
Cikkajánló - Még mindig ez a legkorrektebb SUV?
Sokat elárul egy autóról, ha a szerkesztőségben mindenki egyöntetűen imádja, még annak ellenére is, hogy bizonyos elemeiben kifejezetten hitvány. Kíváncsiak voltunk, mit tud az első generációs Dacia Duster négyévesen, 176 ezer kilométerrel.


A teljes cikket a totalcar.hu oldalán olvashatjátok.

Írta Indy - 2018 december 31 hétfő - 22:06:46 Nyomtatóbarát változat
Vasi meglepetése(k)
2018. május 26-án Hegyhátszentjakabon a Vadása tónál tartottuk a XIII. Országos Dacia klub találkozót, amely számtalan meglepetést tartogatott a számunkra.

1. Az előzmények visszanyúlnak az előző, 2017-ben Bogácson megrendezett találkozóhoz. Vasi klubtársunkkal itt találkoztunk először, és már ott kellemes perceket szerzett mindenkinek az azóta már szállóigévé vált mézesével. De emellett új bálozóként ígéretet, hogy a következő találkozót megszervezi.


2. Vasi vállalásához híven, ősz vége felé keresni kezdte a lehetséges helyszíneket, és december elején már beajánlotta a Vadása kempinget, mint lehetőséget. A tagság ezt közfelkiáltással elfogadta. így ami még nem volt, az aktuális helyszín, már az előző év végén egyértelműen kiderült, sőt az előzetes faház foglalások is megkezdődtek....

Folytat ás itt.
  Hozzászólás kikapcsolva
Írta kekek - 2018 június 07 csütörtök - 15:16:45 Nyomtatóbarát változat
Wienna Auto Show 2018 - Dacia stand
Kiállításra került a Dacia standján a várt Duster 2 is, a csúcs Dci-vel és automata váltóval. Jöjjenek a képek sorban, képaláírás nélkül. Elnézést, a minőség és a beltéri torzítás a mobiltelefonos fotózás miatt van. Mint a képeken látható, a karosszéria és az utastér teljes egészében megújult. Kívülről szépek az új első lámpák, amelyekbe már LED DRL-t (nappali menetfényt) integráltak. Szép az alufelni is. Az autó tartalmazta az új "multi view kamera" rendszert is, amely azt jelenti, hogy több kamerát helyeztek el, így az autó körüli teret is láthatjuk (egyesével, kamera képenként) a könnyebb parkolás, vagy terepjárózás érdekében. Jól jön pl. egy szűk helyen sziklafal mellett, egy nagyobb ároknál, ahol az a 2-3 cm is számít, vagy ugyan ez egy járdasziget mellett történő parkolásnál. A beltérben feltűnő a szép váltókar, amely a dupla kuplungos automata váltóhoz tartozik. Aki volt a 2017-es klubtalálkozón, próbálhatta már a Renault Hungária jóvoltából az ottani tesztautón. Ezzel valóban élmény menni, finoman és kulturáltan vált (kár, hogy Lodgy-mhoz nem volt rendelhető). A kormánykerék első ránézésre maradt ugyan az a szép és jó fogású (a bőrhatású kiviteleknél) mint az összes előzőleg modell frissített Dacia típus esetén, ahol a duda kapcsoló már a kormány közepén volt. Azonban tovább tökéletesítették, a tempomat összes kapcsolója a kormány küllő bal oldalára került, a jobb oldalon pedig új funkciók jelentek meg.






A Medianav navigációs készülék maradt a régi, szoftvere frissült. Nyugaton az egyes típusok tartalmazzák a DAB rádiót is, hazánkban ez nem így van, mert kevés az ilyen rádió adás. Változott a km óra műszeregység is, nagyobb kijelzőt kapott, és több egyszerre megjelenő információt közöl. A belső tér is változott kinézetre, az anyagminőség azonban nem. Mondhatni ugyan azok a műanyagok, rögzítési eljárások vannak. Az ülések picit komfortosabbak, a sokat kritizált rövid ülőlap mint ha picit hosszabb lenne. A mai trendnek megfelelően sok olyan dolog költözött be, ami a konkurenciánál is megtalálható. Pl. 3 szellőzős középkonzoli szellőző, középkonzoli kapcsoló megoldások. Végre elérhető a digitális klíma is, amiből Európa eddig kimaradt, és csak az oroszoknak, braziloknak volt Renault néven, illetve Romániában rövid ideig egy limitált széria belföldre (amire rákaptak a külföldi magán importőrök is) A csomagtartó is jobb kialakítású lett. A Dacia.hu-n hétvégére már felkerült nálunk is a Duster 2, egyenlőre még árak nélkül. Az eddig megszokottakhoz hasonlóan azonban a kevésbé fizetőképes vásárlói réteg miatt várhatóan a nyugati áraknál olcsóbban lesz kapható, mint például Szlovákiában vagy Lengyelországban is.
Írta Krogergo - 2018 január 15 hétfő - 11:06:50 Nyomtatóbarát változat
Állófűtés dízel Lodgy-ba
Sajnos gyárilag nem rendelhető az autóhoz, ellentétben egyes Renault típusokkal, amelyeknek egyébként szintén a Webasto a beszállítója. Ezért beszerelésre került egy 4kW-os dízelhez való Webasto Thermo Top Evo4 állófűtés a Lodgy-mba. Az egyszerűbb programóra helyett én egy LCD kijelzős, 800 m hatótávolságú Webasto Telestart T100 HTM távirányítót választottam hozzá. Mérete akkora kb. mint a slusszkulcsé. Ezzel tudja a készülék a legtöbb funkciót. Visszajelzést ad arról, hogy a készülék mit csinál. Az utastér belső hőmérsékletéről. Lehet direktbe indítani-leállítani. Beállítható, hogy mikor szeretnénk indulni, és az utastér illetve a motortéri vízhőfok alapján úgy indítja el, hogy addigra felfűtsön. 30 perc (ez állítható max. 40 percre) vagy 70 fokos vízhőmérséklet illetve a kívánt utastéri hőmérséklet elérése történik meg egy fűtési ciklus alatt.


Krogergo teljes cikkét itt olvashatjátok.

  Hozzászólás kikapcsolva
Írta Indy - 2017 november 08 szerda - 11:24:05 Nyomtatóbarát változat
Jön az új Duster!
Valamikor jövőre érkezik a Dacia sikermodelljének következő generációja. Tavaly csaknem 140 ezer darabot sikerült értékesíteni a Dusterből. Nem meglepő, a forma nem sokat fog változni de az álcázófólia alól így is kisejlik pár részlet. Maradnak a rövid túlnyúlások, de ha jobban megnézzük a farát észre vehetjük, hogy a túlnyúlás picit hosszabb, ez vagy nagyobb rakteret vagy plusz kettő ülést jelent. Erre minden esély megvan, amennyiben az új Dustert az Renault/Nissan CMF plattformra építik. A motorok terén szerintünk nem lesz nagy változás és reméljük, hogy megmarad a hazai piacon népszerű 1.6-os szívó benzines erőforrás.



Írta R.S.Misi - 2017 június 10 szombat - 18:16:52 Nyomtatóbarát változat
Oldal:       >>  
Hírarchívum
Cikkajánló - Mennyit veszítenek értékükből a magyar slágerautók? Indy @ (2017 június 01 csütörtök - 10:09:12) (Ajánló)
Dacia Logan MCV Stepway - Az utolsó láncszem R.S.Misi @ (2017 február 23 csütörtök - 08:47:41) (Vegyes)
Dacia Logan II / Sandero II visszahívás Indy @ (2017 február 10 péntek - 08:43:28) (Gyorshírek)
CSM!-ajánló - Tolatókamera Loganba Indy @ (2016 november 22 kedd - 10:02:32) (Ajánló)
Legújabb fórumüzenetek
  Téma Beküldő Megtekintések Válaszok Utolsó üzenet
Dacia Lodgy (Vélemények az autóról) Indy 305664 3026 Szita
2019 február 15 péntek - 20:23:32 
Mindent a fogyasztásról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 127876 1181 traktoros
2019 február 15 péntek - 17:11:52 
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus) (Vélemények az autóról) Indy 723257 8047 Cobalt
2019 február 14 csütörtök - 12:07:15 
Dacia Duster (Vélemények az autóról) Indy 205455 1415 RayD
2019 február 11 hétfő - 17:41:04 
Mindent a karosszériáról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 196392 2356 Pista
2019 február 11 hétfő - 09:30:00 
Dacia Dokker (Vélemények az autóról) Indy 26831 184 sanyirigo
2019 február 11 hétfő - 05:43:03 
Vélemények az autóról, nem csak Loganosoktól III. (Vélemények az autóról) Indy 206282 2980 Mani
2019 február 05 kedd - 14:25:12 
Mindent a váltóról! (Problémák, megoldásaik) Indy 105766 1201 iszili
2019 február 04 hétfő - 20:02:54 
Mindent a gumikról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 116270 1248 Sheme
2019 február 04 hétfő - 17:56:30 
Általános eszmecsere (RETRO) Indy 72333 463 Sheme
2019 február 04 hétfő - 17:54:08 
Mindent a motorról! III. (Problémák, megoldásaik) Indy 409978 4567 gylaci
2019 január 31 csütörtök - 07:00:43 
Logant adok-veszek (Adok-veszek) Bajcee 113851 1045 Roppy
2019 január 22 kedd - 19:09:58 
Mindent az elektromos csomagról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 156055 1527 Sheme
2019 január 17 csütörtök - 14:15:50 
Bolhapiac (Adok-veszek) Indy 223506 1875 TG18
2019 január 16 szerda - 09:51:51 
Mindent az utastérről! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 79990 574 martin555
2019 január 16 szerda - 08:57:57 
Lakókocsik, utánfutók - vontatás Daciával (Problémák, megoldásaik) Indy 31218 112 sanyinak
2019 január 11 péntek - 11:48:58 
Autógáz (Problémák, megoldásaik) dhrbikes 56010 407 Kolomisi
2019 január 10 csütörtök - 17:41:20 
Utazásaink Logannal (Vélemények az autóról) dhrbikes 82687 656 DQM
2019 január 02 szerda - 15:13:02 
Daciák a határokon túl (Vélemények az autóról) Indy 14253 60 macilka
2018 december 24 hétfő - 09:29:20 
Mindent a futóműrõl! (Problémák, megoldásaik) Indy 124510 1651 Krogergo
2018 november 24 szombat - 07:03:58 
Honnan? (alkatrészbeszerzés) (Problémák, megoldásaik) Huba 77645 708 Cobalt
2018 október 30 kedd - 15:14:18 
Mindent a biztonságról! (Problémák, megoldásaik) oTo 106334 1674 RayD
2018 április 08 vasárnap - 22:41:06 
Dacia Sandero (Vélemények az autóról) Indy 92514 829 Zsolt
2017 november 20 hétfő - 14:31:06 
Gyakori típushibák és megoldásaik (Problémák, megoldásaik) Indy 113828 1127 Suprax
2017 október 23 hétfő - 21:11:10 
Mindent a légkondiról! (Problémák, megoldásaik) renegade 105646 999 Ghostdog
2017 október 12 csütörtök - 15:22:25 
Paragrafus (Problémák, megoldásaik) Indy 92399 1257 Iszy56
2017 június 08 csütörtök - 14:50:00 
Dacia Logan változatok (Vélemények az autóról) Indy 81206 877 Lecso
2013 augusztus 04 vasárnap - 07:33:49 
Hol vegyek Daciát, avagy finanszírozás és ajánlatok Loganra (Problémák, megoldásaik) karoly 63309 536 Basic
2011 október 06 csütörtök - 17:41:55 
Indy bolhája (Adok-veszek) Indy 40301 170 Basic
2011 augusztus 09 kedd - 14:21:37 
Mindent az elektromos csomagról! (Problémák, megoldásaik) Indy 192241 2698 Indy
2010 október 06 szerda - 08:01:21 
Mindent a fényezésrõl! (Problémák, megoldásaik) Ambiance 48214 321 matzy
2010 augusztus 19 csütörtök - 01:42:53 
Mindent az utastérrõl! (Problémák, megoldásaik) Indy 152820 2703 Indy
2010 május 11 kedd - 15:25:34 
Mindent a motorról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 153598 2702 Indy
2009 szeptember 14 hétfő - 08:46:09 
Mindent a gumikról! (Problémák, megoldásaik) Indy 111608 2699 Indy
2009 május 13 szerda - 09:15:16 
Mindent a fogyasztásról! (Problémák, megoldásaik) Indy 116321 2687 Indy
2009 április 06 hétfő - 09:32:22 
Vélemények az autóról, nem csak Loganosoktól II. (Vélemények az autóról) Indy 129514 2692 Indy
2008 május 28 szerda - 16:27:54 
Mindent a karosszériáról! (Problémák, megoldásaik) Indy 159891 2682 Indy
2008 április 28 hétfő - 21:23:44 
Logankölkök topikja (Vélemények az autóról) Indy 6296 11 kondorbp
2008 február 16 szombat - 16:04:35 
Mindent a motorról! (Problémák, megoldásaik) Indy 142049 2691 Indy
2007 október 25 csütörtök - 09:36:57 
Vélemények az autóról, nem csak Loganosoktól I. (Vélemények az autóról) Indy 141161 2711 légfék
2007 január 11 csütörtök - 14:01:11 
Témák: 71 | Válaszok: 95469 | Megtekintések: 5940894
RSS hírforrások
Hírek átvehetőek ezen rss hírforrások használatával.
rss1.0
rss2.0
rdf
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!