A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 24, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1071
Legújabb tag: lenta65
Aktuális
Klubtag lennél? Küldj egy levelet az infokukacdaciaklubponthu-ra a választott nickneveddel és megoldjuk! Regisztrációs időszak: munkanapokon (7:00 - 15:00).

Tisztelt klubtagok, kedves Barátaink! A tizenharmadik Országos Dacia Klubtalálkozót 2018.05.26-án, szombaton rendezzük Hegyhátszentjakabon, az Vadása Kempingben. Faházak még korlátozott számban foglalhatók! Bővebb információt a fórumban találtok. Várunk mindenkit szeretettel!


Wienna Auto Show 2018 - Dacia stand
Kiállításra került a Dacia standján a várt Duster 2 is, a csúcs Dci-vel és automata váltóval. Jöjjenek a képek sorban, képaláírás nélkül. Elnézést, a minőség és a beltéri torzítás a mobiltelefonos fotózás miatt van. Mint a képeken látható, a karosszéria és az utastér teljes egészében megújult. Kívülről szépek az új első lámpák, amelyekbe már LED DRL-t (nappali menetfényt) integráltak. Szép az alufelni is. Az autó tartalmazta az új "multi view kamera" rendszert is, amely azt jelenti, hogy több kamerát helyeztek el, így az autó körüli teret is láthatjuk (egyesével, kamera képenként) a könnyebb parkolás, vagy terepjárózás érdekében. Jól jön pl. egy szűk helyen sziklafal mellett, egy nagyobb ároknál, ahol az a 2-3 cm is számít, vagy ugyan ez egy járdasziget mellett történő parkolásnál. A beltérben feltűnő a szép váltókar, amely a dupla kuplungos automata váltóhoz tartozik. Aki volt a 2017-es klubtalálkozón, próbálhatta már a Renault Hungária jóvoltából az ottani tesztautón. Ezzel valóban élmény menni, finoman és kulturáltan vált (kár, hogy Lodgy-mhoz nem volt rendelhető). A kormánykerék első ránézésre maradt ugyan az a szép és jó fogású (a bőrhatású kiviteleknél) mint az összes előzőleg modell frissített Dacia típus esetén, ahol a duda kapcsoló már a kormány közepén volt. Azonban tovább tökéletesítették, a tempomat összes kapcsolója a kormány küllő bal oldalára került, a jobb oldalon pedig új funkciók jelentek meg.






A Medianav navigációs készülék maradt a régi, szoftvere frissült. Nyugaton az egyes típusok tartalmazzák a DAB rádiót is, hazánkban ez nem így van, mert kevés az ilyen rádió adás. Változott a km óra műszeregység is, nagyobb kijelzőt kapott, és több egyszerre megjelenő információt közöl. A belső tér is változott kinézetre, az anyagminőség azonban nem. Mondhatni ugyan azok a műanyagok, rögzítési eljárások vannak. Az ülések picit komfortosabbak, a sokat kritizált rövid ülőlap mint ha picit hosszabb lenne. A mai trendnek megfelelően sok olyan dolog költözött be, ami a konkurenciánál is megtalálható. Pl. 3 szellőzős középkonzoli szellőző, középkonzoli kapcsoló megoldások. Végre elérhető a digitális klíma is, amiből Európa eddig kimaradt, és csak az oroszoknak, braziloknak volt Renault néven, illetve Romániában rövid ideig egy limitált széria belföldre (amire rákaptak a külföldi magán importőrök is) A csomagtartó is jobb kialakítású lett. A Dacia.hu-n hétvégére már felkerült nálunk is a Duster 2, egyenlőre még árak nélkül. Az eddig megszokottakhoz hasonlóan azonban a kevésbé fizetőképes vásárlói réteg miatt várhatóan a nyugati áraknál olcsóbban lesz kapható, mint például Szlovákiában vagy Lengyelországban is.
Írta Krogergo - 2018 január 15 hétfő - 11:06:50 Nyomtatóbarát változat
Állófűtés dízel Lodgy-ba
Sajnos gyárilag nem rendelhető az autóhoz, ellentétben egyes Renault típusokkal, amelyeknek egyébként szintén a Webasto a beszállítója. Ezért beszerelésre került egy 4kW-os dízelhez való Webasto Thermo Top Evo4 állófűtés a Lodgy-mba. Az egyszerűbb programóra helyett én egy LCD kijelzős, 800 m hatótávolságú Webasto Telestart T100 HTM távirányítót választottam hozzá. Mérete akkora kb. mint a slusszkulcsé. Ezzel tudja a készülék a legtöbb funkciót. Visszajelzést ad arról, hogy a készülék mit csinál. Az utastér belső hőmérsékletéről. Lehet direktbe indítani-leállítani. Beállítható, hogy mikor szeretnénk indulni, és az utastér illetve a motortéri vízhőfok alapján úgy indítja el, hogy addigra felfűtsön. 30 perc (ez állítható max. 40 percre) vagy 70 fokos vízhőmérséklet illetve a kívánt utastéri hőmérséklet elérése történik meg egy fűtési ciklus alatt.


Krogergo teljes cikkét itt olvashatjátok.

  Hozzászólás kikapcsolva
Írta Indy - 2017 november 08 szerda - 11:24:05 Nyomtatóbarát változat
Jön az új Duster!
Valamikor jövőre érkezik a Dacia sikermodelljének következő generációja. Tavaly csaknem 140 ezer darabot sikerült értékesíteni a Dusterből. Nem meglepő, a forma nem sokat fog változni de az álcázófólia alól így is kisejlik pár részlet. Maradnak a rövid túlnyúlások, de ha jobban megnézzük a farát észre vehetjük, hogy a túlnyúlás picit hosszabb, ez vagy nagyobb rakteret vagy plusz kettő ülést jelent. Erre minden esély megvan, amennyiben az új Dustert az Renault/Nissan CMF plattformra építik. A motorok terén szerintünk nem lesz nagy változás és reméljük, hogy megmarad a hazai piacon népszerű 1.6-os szívó benzines erőforrás.



Írta R.S.Misi - 2017 június 10 szombat - 18:16:52 Nyomtatóbarát változat
Cikkajánló - Mennyit veszítenek értékükből a magyar slágerautók?
Az új autóknál az egyik jelentős tétel a fenntartási költségek mellett az értékvesztés. Cserébe biztonságosabb, korszerűbb, garanciális az autó. Elmondjuk, hogy a magánszemélyek körében legnépszerűbb autók mennyit veszítenek az értékükből.


A teljes cikket a Napi.hu oldalán olvashatjátok.

Írta Indy - 2017 június 01 csütörtök - 10:09:12 Nyomtatóbarát változat
Dacia Logan MCV Stepway - Az utolsó láncszem
A Genfi Autószalonon mutatják be a Stepway sorozat immáron negyedik tagját. A Dacia ezúttal a Logan MCV-ből csinált egy magasított verziót. A hasmagasság 5 cm-rel nőtt, ami a nagyobb keréknek és a megemelt futóműnek köszönhető. Ami még sokat dob az autón, az az alul fényezetlen műanyag betétek, továbbá az első és hátsó lökhárítókon található szürkére fújt betétek. Utóbbiaknak nem csak design szerepe van, de a kisebb koccanásoktól is megvédi az autót. A műszkai adatoknál nincs változás, viszont a motort illetően csak a két legerősebbel számolhatunk: a 900 ccm-es 3 hengeres benzinessel, illetve az 1.5-ös dCi-vel lehet majd kapni 5 gangos manuális váltóval, és persze a robotizált váltó sem maradhat ki a sorból. Mindkét erőforrás 90 lóerős.



Írta R.S.Misi - 2017 február 23 csütörtök - 08:47:41 Nyomtatóbarát változat
Dacia Logan II / Sandero II visszahívás
A 2016 szeptemberi és októberi gyártású Dacia Logan és Sandero típusokra visszahívás van folyamatban: a jobb első féknyereg eltörhet, ami vészfékezés esetén csökkentheti a fékhatást.
  Hozzászólás kikapcsolva
Írta Indy - 2017 február 10 péntek - 08:43:28 Nyomtatóbarát változat
Oldal:       >>  
Hírarchívum
CSM!-ajánló - Tolatókamera Loganba Indy @ (2016 november 22 kedd - 10:02:32) (Ajánló)
Tesztajánló - Dacia Logan MCV Automata Indy @ (2016 augusztus 12 péntek - 15:06:47) (Ajánló)
Tesztajánló - Lada Granta vs. Dacia Logan Indy @ (2016 június 22 szerda - 11:20:14) (Ajánló)
Botoxot kap a Logan-Sandero páros Indy @ (2016 június 16 csütörtök - 09:40:12) (Vegyes)
Legújabb fórumüzenetek
  Téma Beküldő Megtekintések Válaszok Utolsó üzenet
Mindent az elektromos csomagról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 101774 1442 ex-xm
2018 február 20 kedd - 22:08:43 
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus) (Vélemények az autóról) Indy 448538 6568 ugux
2018 február 20 kedd - 09:54:45 
Mindent a motorról! III. (Problémák, megoldásaik) Indy 299216 4432 Krogergo
2018 február 19 hétfő - 08:47:18 
Bolhapiac (Adok-veszek) Indy 161936 1835 Lecso
2018 február 18 vasárnap - 21:42:08 
Dacia Duster (Vélemények az autóról) Indy 148245 1248 Iszy56
2018 február 17 szombat - 22:52:14 
Logant adok-veszek (Adok-veszek) Bajcee 81827 1034 Basic
2018 február 17 szombat - 21:31:37 
Dacia Lodgy (Vélemények az autóról) Indy 197715 2760 Krogergo
2018 február 17 szombat - 17:07:39 
Mindent a karosszériáról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 134437 2315 dezso
2018 február 17 szombat - 08:23:43 
Mindent az utastérről! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 56899 535 Krogergo
2018 február 13 kedd - 21:56:56 
Utazásaink Logannal (Vélemények az autóról) dhrbikes 60794 618 macilka
2018 február 11 vasárnap - 09:04:47 
Mindent a biztonságról! (Problémák, megoldásaik) oTo 71596 1671 mapoca
2018 február 10 szombat - 08:06:20 
Mindent a gumikról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 75446 1189 András
2018 február 06 kedd - 19:33:22 
Vélemények az autóról, nem csak Loganosoktól III. (Vélemények az autóról) Indy 150431 2903 Basic
2018 február 04 vasárnap - 10:59:49 
Mindent a futóműrõl! (Problémák, megoldásaik) Indy 89112 1631 Basic
2018 január 30 kedd - 06:57:01 
Dacia Dokker (Vélemények az autóról) Indy 15450 122 Peppy89
2018 január 28 vasárnap - 15:20:01 
Általános eszmecsere (RETRO) Indy 50691 459 Cobalt
2018 január 06 szombat - 17:45:59 
Honnan? (alkatrészbeszerzés) (Problémák, megoldásaik) Huba 53679 700 Tibor
2017 december 01 péntek - 17:00:41 
Dacia Sandero (Vélemények az autóról) Indy 67105 829 SzZsolt77
2017 november 20 hétfő - 14:31:06 
Gyakori típushibák és megoldásaik (Problémák, megoldásaik) Indy 80621 1127 Suprax
2017 október 23 hétfő - 21:11:10 
Mindent a légkondiról! (Problémák, megoldásaik) renegade 73017 999 Ghostdog
2017 október 12 csütörtök - 15:22:25 
Autógáz (Problémák, megoldásaik) dhrbikes 37687 397 Krogergo
2017 szeptember 13 szerda - 19:22:28 
Mindent a fogyasztásról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 89775 1132 bati
2017 július 31 hétfő - 18:35:50 
Paragrafus (Problémák, megoldásaik) Indy 61427 1257 Iszy56
2017 június 08 csütörtök - 14:50:00 
Mindent a váltóról! (Problémák, megoldásaik) Indy 74533 1198 Imre
2017 június 02 péntek - 20:05:02 
Lakókocsik, utánfutók - vontatás Daciával (Problémák, megoldásaik) Indy 21995 111 SzemikeJunior
2014 március 29 szombat - 22:29:41 
Daciák a határokon túl (Vélemények az autóról) Indy 10252 56 Iszy56
2013 szeptember 27 péntek - 00:17:48 
Dacia Logan változatok (Vélemények az autóról) Indy 54967 877 Lecso
2013 augusztus 04 vasárnap - 07:33:49 
Hol vegyek Daciát, avagy finanszírozás és ajánlatok Loganra (Problémák, megoldásaik) karoly 42549 536 Basic
2011 október 06 csütörtök - 17:41:55 
Indy bolhája (Adok-veszek) Indy 29920 170 Basic
2011 augusztus 09 kedd - 14:21:37 
Mindent az elektromos csomagról! (Problémák, megoldásaik) Indy 130133 2698 Indy
2010 október 06 szerda - 08:01:21 
Mindent a fényezésrõl! (Problémák, megoldásaik) Ambiance 31514 321 matzy
2010 augusztus 19 csütörtök - 01:42:53 
Mindent az utastérrõl! (Problémák, megoldásaik) Indy 111077 2703 Indy
2010 május 11 kedd - 15:25:34 
Mindent a motorról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 117995 2702 Indy
2009 szeptember 14 hétfő - 08:46:09 
Mindent a gumikról! (Problémák, megoldásaik) Indy 81092 2699 Indy
2009 május 13 szerda - 09:15:16 
Mindent a fogyasztásról! (Problémák, megoldásaik) Indy 87803 2687 Indy
2009 április 06 hétfő - 09:32:22 
Vélemények az autóról, nem csak Loganosoktól II. (Vélemények az autóról) Indy 98840 2692 Indy
2008 május 28 szerda - 16:27:54 
Mindent a karosszériáról! (Problémák, megoldásaik) Indy 108243 2682 Indy
2008 április 28 hétfő - 21:23:44 
Logankölkök topikja (Vélemények az autóról) Indy 4089 11 kondorbp
2008 február 16 szombat - 16:04:35 
Mindent a motorról! (Problémák, megoldásaik) Indy 108980 2691 Indy
2007 október 25 csütörtök - 09:36:57 
Vélemények az autóról, nem csak Loganosoktól I. (Vélemények az autóról) Indy 107896 2711 légfék
2007 január 11 csütörtök - 14:01:11 
Témák: 71 | Válaszok: 92291 | Megtekintések: 4256395
RSS hírforrások
Hírek átvehetőek ezen rss hírforrások használatával.
rss1.0
rss2.0
rdf
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!