A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Dokker
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
gylaci
2018 november 01 csütörtök - 15:02:44

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 37
Ez kellemes meglepetésként érhetett. Én máj. 30.-án rendeltem (dízel Sandero) és utoljára decemberi gyártásba helyezést ígértek, a leszállításról még szó sem esett. Kezdem azt hinni hogy rossz helyen rendeltem, más kereskedésbe hamarabb megérkezett volna? Esetleg van erről valakinek véleménye, tapasztalata?
"Gratula" a "közelgő" Dokker-hez!
Vissza az elejére
sanyirigo
2018 november 02 péntek - 08:49:41

Regisztrált tag #3013
Regisztrált: 2018 augusztus 15 szerda - 16:15:22

Üzenetek: 5
Sziasztok!

Nem tudom, hogy kinek mennyire vált be a gyári zene a kocsiba, de nekem ez kicsit kevésnek bizonyult. A gyári fejegység (nem Media Nav) bent maradt, viszont az első hangszóró cserélve lett egy IMPACT EF66S 2 utas komponens szettre (16.5 cm.), illetve bitumen lap került az első ajtókba.A magassugárzó a tükörborításba lett bevágva. Így már egészen elviselhető (jó) lett a rendszer, és még a menetzaj is kissebb lett a szigetelésnek köszönhetően.

[ Módosítva 2018 november 02 péntek - 08:50:40 ]
Vissza az elejére
Waquarnew
2018 november 02 péntek - 16:42:13


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 500
gylaci írta ...

Ez kellemes meglepetésként érhetett. Én máj. 30.-án rendeltem (dízel Sandero) és utoljára decemberi gyártásba helyezést ígértek, a leszállításról még szó sem esett. Kezdem azt hinni hogy rossz helyen rendeltem, más kereskedésbe hamarabb megérkezett volna? Esetleg van erről valakinek véleménye, tapasztalata?
"Gratula" a "közelgő" Dokker-hez!


Szerintem nem rendelted rossz helyen, nyáron ugyanis leállították a dízel személyautók gyártását/forgalmazását nemcsak a Daciánál, hanem a Renaultnál is. Csak szeptember vége felé lehetett újra rendelni dízelt, de már csak az újfajta motorokkal.
Vissza az elejére
traktoros
2018 november 17 szombat - 07:06:26


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 7
Sziasztok!
Megérkezett az autóm. Tegnap elmentem megnézni, bár nem sokat láthattam belőle, éppen fent volt a csápos emelőn, szerelték fel a vonóhorgot. Lehet, hogy a végén miattam fog késni az átadás, mert nem tudom eldönteni, vegyek-e fel hitelt vagy sem. 1 millió forint három évre havi kb. 28 000 Ft törlesztőrészletet jelentene. A pontos kalkuláció szerint 40 000-el kellene többet visszafizetni, ami azt mondom nem is sok. A baj inkább ott van, hogy "herótom" van a bankoktól, pedig nekem nem is volt devizahitelem. Esetleg ha véleményetek van szívesen elolvasom. Persze nem várom, hogy helyettem eldöntsétek,
Szóval megnéztem az autót, és én is megtapogattam, ahogy itt a fórumban már írva volt. Rájöttem, hogy ez tulajdonképpen az előjáték, amely majd fokozza a katarzis erősségét amikor végre beülhetek az autóba.
Vissza az elejére
Jim74
2018 november 17 szombat - 08:33:19

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 278
Szia!

Én a második Dokkeremet hajtom. Az elsőt részletre vettem. Szerintem hitelkonstrukció már nincs, hanem csak lízing. Ez azt jelenti, hogy a futamidő végén cseréltethetsz törzskártyát és forgalmit összesen 12ezer Ft-ét, meg pár levélváltást kell ejtened a bankkal, nem beszélve az autó átvétel előtti bürokráciáról. Ha ne adj Isten a futamidő alatt még casco ügyintézésed is lenne, akkor szerintem a bankot is be kell vonni az ügyintézésbe.

A jelenlegi autómat kifizettem inkább egyben, mert nem volt kedvem ezekhez a procedúrákhoz.

Ha az 1 milliót 1 éves állampapírba befekteted a 3 évre, akkor kb. 130ezer Ft lesz rajta a kamat. Ha ebből levonod a 40ezerFt hitelkamatot, illetve a futamidő végén a 12ezres illetékeket, akkor 78ezerFt marad úgymond a zsebedben.

Ezt Neked kell eldönteni, hogy a 78ezerFt megéri-e a procedúrákat.

Én úgy döntöttem, hogy nekem nem éri meg, mert ha a bankhoz is be kell menni személyesen és az okmányirodába is, akkor az kb. 2 nap szabadság kivétel. Nekem ettől többet ér a szabadidő.
Vissza az elejére
traktoros
2018 november 17 szombat - 10:04:12


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 7
Szia!
Köszi a választ, az érveid mindenképpen megfontolandók. A hitel szót csak megszokásból használtam. Valóban zárt végű lizing. Céges az autó, és eléggé lemegy majd a céges bankszámlám. Ha esetleg váratlan kiadás jönne be, akkor tagi kölcsönt kell betennem amire esetleg felfigyel a NAV. A hitel (tudom lizing) mellett csupán ez az érv szól.
Vissza az elejére
RayD
2018 november 17 szombat - 10:26:45
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
traktoros írta ...

Szia!
Köszi a választ, az érveid mindenképpen megfontolandók. A hitel szót csak megszokásból használtam. Valóban zárt végű lizing. Céges az autó, és eléggé lemegy majd a céges bankszámlám. Ha esetleg váratlan kiadás jönne be, akkor tagi kölcsönt kell betennem amire esetleg felfigyel a NAV. A hitel (tudom lizing) mellett csupán ez az érv szól.

Ha céges akkor nem az van, hogy költségként el lehet számolni a lízinget, vagy egy részét? Mintha ezért szeretnék a cégek a céges autókat lízingelni és nem megvenni. Vagy a 40 ezer kapcsán már ezt is figyelembe vetted?

Ami viszont ellenérv, hogy mint már az előbb elhangzott, a kocsi a lízing ideje alatt nem a tiéd, hanem a banké és ha bármi baj lenne, akkor mindig ott lesz plusz szereplőként a bank. (Megsérül, kijavítják ugyan, de balesetesként csökken a kocsi értéke, akkor banki szemszögből csökken a biztosíték értéke. Nagyobb baleset esetén ezen akár rugózhatnak is, totálkárról nem is beszélve.)

[ Módosítva 2018 november 17 szombat - 10:29:05 ]

Vissza az elejére
Dávid
2018 november 17 szombat - 18:51:53
dávid


Regisztrált tag #832
Regisztrált: 2007 augusztus 05 vasárnap - 13:38:58

Üzenetek: 115
Sziasztok!
Saját Logan 1-esem mellett harmadik hete hajtok egy Dokker VAN-t a cégnél,és minden rendben van vele. (Azon kívül,hogy egy kavicsnak köszönhetően kedden cserélik a szélvédőt)
Állítható kormány és ülés,könyöktámasz,villany ablak,Medianav.
A kihangosítóra néhány telefonos partner panaszkodott,főleg nagyobb tempónál "sistereg" a beszédhang.Én mindenkit jól hallok.
Tetszik benne,hogy csendes az utastér,és előny,hogy gyorsan be lehet fűteni.
Vissza az elejére
Sheme
2018 november 17 szombat - 21:59:18

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
Jim74 írta ...

Ha az 1 milliót 1 éves állampapírba befekteted a 3 évre, akkor kb. 130ezer Ft lesz rajta a kamat. Ha ebből levonod a 40ezerFt hitelkamatot, illetve a futamidő végén a 12ezres illetékeket, akkor 78ezerFt marad úgymond a zsebedben.


Melyik állampapír hoz ekkora kamatot?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Jim74
2018 november 17 szombat - 23:04:54

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 278
Bocsánat, valamit elszámoltam . Kb. 77 ezer a kamat 1MFt-ra 3 év alatt, ha 1MÁP-ot nézzük.
Így még inkább nem éri meg lízingelni magánszemélyként.
Vissza az elejére
RayD
2018 november 18 vasárnap - 20:12:07
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Jim74 írta ...

Bocsánat, valamit elszámoltam . Kb. 77 ezer a kamat 1MFt-ra 3 év alatt, ha 1MÁP-ot nézzük.
Így még inkább nem éri meg lízingelni magánszemélyként.

Tovább rontom a számot, mert a kamatadót elfelejtetted, ami 15% és mivel minden periódus után fizetendő, ezért a kamatos kamatra is kihat. Így már csak 65 114 Ft-ra jutok.

Akkor már inkább Klikk! , így kamatadóstul 3 évnél már 71 400 Ft-ra jutok.

De ha jól értettem a lényeg nem ez, hanem hogy a macera megéri-e, hogy mindenképp likvid maradjon az ember, vagy kp. vásárlás esetén is meg lehetne oldani a likviditást.

Vissza az elejére
Jim74
2018 november 19 hétfő - 05:33:09

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 278
Jogos
Vissza az elejére
traktoros
2018 november 19 hétfő - 18:10:08


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 7
Sziasztok!

Köszi még egyszer a segítséget, látom egy egész konferencia ült össze a kérdésemre. Ma beszéltem a könyvelőmmel, és végre megszületett a döntés, nem lesz hitel.

A cégek azért szeretik a lízinget, mert nekem így előbb meg kellett keresnem az autó árát, és minden hónapban ÁFÁ-t fizetni, és év végén adózni. Ha lízingelem, akkor folyamatosan fizetek, és folyamatos költségem van. (Valahogy minden jogszabály úgy van kitalálva, hogy a bankok járjanak jól.)

Vissza az elejére
traktoros
2018 november 24 szombat - 08:28:54


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 7
Sziasztok!
Tegnap, azaz pénteken meghoztam az autót, most már itt áll az udvaron, és gyönyörködhetek benne. Eddig jó tapasztalataim vannak. A jobboldali tolóajtó kicsit nehezen záródik. Talán a kédergumi még nagyon új. Megbeszéltük, ha nem javul, akkor az első szerviznél megpróbálnak állítani rajta.
A mai munkám az impregnált rétegelt lemez beszabása lesz az autó aljába.
Vissza az elejére
traktoros
2018 november 27 kedd - 17:25:38


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 7
sanyirigo írta ...

Sziasztok!

Nem tudom, hogy kinek mennyire vált be a gyári zene a kocsiba, de nekem ez kicsit kevésnek bizonyult. A gyári fejegység (nem Media Nav) bent maradt, viszont az első hangszóró cserélve lett egy IMPACT EF66S 2 utas komponens szettre (16.5 cm.), illetve bitumen lap került az első ajtókba.A magassugárzó a tükörborításba lett bevágva. Így már egészen elviselhető (jó) lett a rendszer, és még a menetzaj is kissebb lett a szigetelésnek köszönhetően.

Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 27 kedd - 18:16:32
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Ismét egy új ügyfél autójába került utólag Medianav navigációs fejegység (gyárihoz képest sokkal több ,,tudással") a gyári Bluetooth rádió helyére a műhelyemben, miután a márkaszerviz értékesítője kijelentette, hogy nem lehet utólag Természetesen alvázszám szerint hozzátanítva az autó CanBus hálózatához, semmit nem kellett elvágni, átalakítani, így a garanciát sem befolyásolja.











REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
traktoros
2018 november 28 szerda - 20:32:45


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 7
Sziasztok!

A Dokkerben a gyári kihangosítóval mennyire vagytok megelégedve? Én most tesztelem. Én jól hallok mindenkit, de engem nem mindig hallanak. Ma rájöttem, hogy fölfelé kell beszélnem, a mikrofon felé. Ha lefelé nézek, vagy elnézek oldalra akkor nem hallanak. Milyen tapasztalataitok vannak?
Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 29 csütörtök - 09:00:36
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Szét kell kapni a gyári mikrofon házat, aztán a mikrofont elfordítani benne lefelé, mert most oldalra áll.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
sanyirigo
2018 november 30 péntek - 09:12:42

Regisztrált tag #3013
Regisztrált: 2018 augusztus 15 szerda - 16:15:22

Üzenetek: 5
traktoros írta ...

Sziasztok!

A Dokkerben a gyári kihangosítóval mennyire vagytok megelégedve? Én most tesztelem. Én jól hallok mindenkit, de engem nem mindig hallanak. Ma rájöttem, hogy fölfelé kell beszélnem, a mikrofon felé. Ha lefelé nézek, vagy elnézek oldalra akkor nem hallanak. Milyen tapasztalataitok vannak?



Szia! Nekem sem volt jó a kihangosító minősége, de Krogergo tanácsát kipróbáltam, és működik. Elég *** meló .
A lámpa burkolatát le kell pattintani, majd ki kell szedni a lámpát (tűzősarut le kell húzni). Ezután fér be egy ujjad a mikrofon nyílásához. Én kihúztam a mikrofont, majd lefelé fordítva visszatettem a helyére. Vannak kis megvezetők rajta, így rosszul nem is tudod visszanyomni lefelé. Ezután próba, telefon a feleségemnek, és jó lett a hangminőség.

Köszi mégegyszer Krogergo a tippet
Vissza az elejére
Hermes01
2018 december 03 hétfő - 18:21:43

Regisztrált tag #23
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 08:28:30

Üzenetek: 282
traktoros írta ...

Sziasztok!

A Dokkerben a gyári kihangosítóval mennyire vagytok megelégedve? Én most tesztelem. Én jól hallok mindenkit, de engem nem mindig hallanak. Ma rájöttem, hogy fölfelé kell beszélnem, a mikrofon felé. Ha lefelé nézek, vagy elnézek oldalra akkor nem hallanak. Milyen tapasztalataitok vannak?


Én pont fordítva vagyok vele...engem jól hallanak, én viszont alig hallom, amit mondanak. Van egy Sandero is a családban, annak tök jól működik a kihangosítója.
Vissza az elejére
Hermes01
2018 december 03 hétfő - 18:25:43

Regisztrált tag #23
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 08:28:30

Üzenetek: 282
Néha újra be kell állítanom a menüben a magyar nyelvet, valahogy "elfelejti".
Zárakat, ajtókat sikerült beállítani.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 december 03 hétfő - 20:18:45
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Hermes01 írta ...

Néha újra be kell állítanom a menüben a magyar nyelvet, valahogy "elfelejti".
Zárakat, ajtókat sikerült beállítani.


Elfelejt az mást is, szoftver hiba. Térkép frissítéssel együtt ezt is meg tudom oldani, meg még sok mindent.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Surranó
2018 december 05 szerda - 17:39:50

Regisztrált tag #2910
Regisztrált: 2017 október 26 csütörtök - 15:24:22

Üzenetek: 8
Sziasztok ,

A Lodgykon van ilyen sárfogó , a Dokkerre is lehet rendelni ?

Vissza az elejére
70-es Dokkeres
2018 december 06 csütörtök - 20:06:21

Regisztrált tag #3050
Regisztrált: 2018 december 03 hétfő - 14:12:01

Üzenetek: 2
Sziasztok!
Én még új vagyok itt...
Kérdésem lenne, mégpedig az, hogy van egy két hónapos Dokkerem, az 1.6-os benzines, 102 lovas motorral és olyan gondom van vele, hogy sebességváltáskor hiába veszem el a gázról a lábam, nagyon lassan ejti vissza a fordulatot.
1800-2000 környékéig esik vissza, ott megáll és súlyos másodpercekig ott marad, tehát pörgő motorral kell kuplungolnom.
Nem mindig csinlálja, van amikor néhány váltásig teljesen rendben van. A márkaszervizben azt mondták, semmi baja az autónak, ez nem hiba, így működik. Tényleg???
Vissza az elejére
sanyirigo
2018 december 06 csütörtök - 21:01:36

Regisztrált tag #3013
Regisztrált: 2018 augusztus 15 szerda - 16:15:22

Üzenetek: 5
Tényleg. Ez egy "váltáskönnyítő" akar lenni. Mind ilyen.
Vissza az elejére
70-es Dokkeres
2018 december 07 péntek - 07:10:44

Regisztrált tag #3050
Regisztrált: 2018 december 03 hétfő - 14:12:01

Üzenetek: 2
Mindenesetre akkor ez egy elég nagy baromság, mert nemhogy könnyíti a váltást, hanem gyakorlatilag így lehetetlen normálisan váltani.
Ráadásul pont a "takarékos" váltás lehetetlenül el, mert ha 2000-ig húzatja ki az ember az autót, akkor a következő fokozatba kapcsoláskor ha engeded fel a kuplungot, akkor megugrik az autó, mint a bakkecske, mivel a motor pörög, viszont az áttételezés miatt meg alacsonyabb fordulatot kívánna.
Dettó baromság az egyes kapcsolásakor megemelkedő fordulatszám is, mert nagyon el kell találni azt a helyes gázpedál állást, hogy ne darabosan induljon az ember az autóval. Nekem legalábbis elég nehezen állt rá a lábam.
Arról már nem is beszélek, hogy nyilván egyik ilyen "váltáskönnyítő" megoldás sem tesz jót a kuplung és egyéb erőátviteli szerkezeteknek. Szerintem...
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!