Ez kellemes meglepetésként érhetett. Én máj. 30.-án rendeltem (dízel Sandero) és utoljára decemberi gyártásba helyezést ígértek, a leszállításról még szó sem esett. Kezdem azt hinni hogy rossz helyen rendeltem, más kereskedésbe hamarabb megérkezett volna? Esetleg van erről valakinek véleménye, tapasztalata? "Gratula" a "közelgő" Dokker-hez!
Nem tudom, hogy kinek mennyire vált be a gyári zene a kocsiba, de nekem ez kicsit kevésnek bizonyult. A gyári fejegység (nem Media Nav) bent maradt, viszont az első hangszóró cserélve lett egy IMPACT EF66S 2 utas komponens szettre (16.5 cm.), illetve bitumen lap került az első ajtókba.A magassugárzó a tükörborításba lett bevágva. Így már egészen elviselhető (jó) lett a rendszer, és még a menetzaj is kissebb lett a szigetelésnek köszönhetően.
Ez kellemes meglepetésként érhetett. Én máj. 30.-án rendeltem (dízel Sandero) és utoljára decemberi gyártásba helyezést ígértek, a leszállításról még szó sem esett. Kezdem azt hinni hogy rossz helyen rendeltem, más kereskedésbe hamarabb megérkezett volna? Esetleg van erről valakinek véleménye, tapasztalata? "Gratula" a "közelgő" Dokker-hez!
Szerintem nem rendelted rossz helyen, nyáron ugyanis leállították a dízel személyautók gyártását/forgalmazását nemcsak a Daciánál, hanem a Renaultnál is. Csak szeptember vége felé lehetett újra rendelni dízelt, de már csak az újfajta motorokkal.
Sziasztok! Megérkezett az autóm. Tegnap elmentem megnézni, bár nem sokat láthattam belőle, éppen fent volt a csápos emelőn, szerelték fel a vonóhorgot. Lehet, hogy a végén miattam fog késni az átadás, mert nem tudom eldönteni, vegyek-e fel hitelt vagy sem. 1 millió forint három évre havi kb. 28 000 Ft törlesztőrészletet jelentene. A pontos kalkuláció szerint 40 000-el kellene többet visszafizetni, ami azt mondom nem is sok. A baj inkább ott van, hogy "herótom" van a bankoktól, pedig nekem nem is volt devizahitelem. Esetleg ha véleményetek van szívesen elolvasom. Persze nem várom, hogy helyettem eldöntsétek, Szóval megnéztem az autót, és én is megtapogattam, ahogy itt a fórumban már írva volt. Rájöttem, hogy ez tulajdonképpen az előjáték, amely majd fokozza a katarzis erősségét amikor végre beülhetek az autóba.
Én a második Dokkeremet hajtom. Az elsőt részletre vettem. Szerintem hitelkonstrukció már nincs, hanem csak lízing. Ez azt jelenti, hogy a futamidő végén cseréltethetsz törzskártyát és forgalmit összesen 12ezer Ft-ét, meg pár levélváltást kell ejtened a bankkal, nem beszélve az autó átvétel előtti bürokráciáról. Ha ne adj Isten a futamidő alatt még casco ügyintézésed is lenne, akkor szerintem a bankot is be kell vonni az ügyintézésbe.
A jelenlegi autómat kifizettem inkább egyben, mert nem volt kedvem ezekhez a procedúrákhoz.
Ha az 1 milliót 1 éves állampapírba befekteted a 3 évre, akkor kb. 130ezer Ft lesz rajta a kamat. Ha ebből levonod a 40ezerFt hitelkamatot, illetve a futamidő végén a 12ezres illetékeket, akkor 78ezerFt marad úgymond a zsebedben.
Ezt Neked kell eldönteni, hogy a 78ezerFt megéri-e a procedúrákat.
Én úgy döntöttem, hogy nekem nem éri meg, mert ha a bankhoz is be kell menni személyesen és az okmányirodába is, akkor az kb. 2 nap szabadság kivétel. Nekem ettől többet ér a szabadidő.
Szia! Köszi a választ, az érveid mindenképpen megfontolandók. A hitel szót csak megszokásból használtam. Valóban zárt végű lizing. Céges az autó, és eléggé lemegy majd a céges bankszámlám. Ha esetleg váratlan kiadás jönne be, akkor tagi kölcsönt kell betennem amire esetleg felfigyel a NAV. A hitel (tudom lizing) mellett csupán ez az érv szól.
Szia! Köszi a választ, az érveid mindenképpen megfontolandók. A hitel szót csak megszokásból használtam. Valóban zárt végű lizing. Céges az autó, és eléggé lemegy majd a céges bankszámlám. Ha esetleg váratlan kiadás jönne be, akkor tagi kölcsönt kell betennem amire esetleg felfigyel a NAV. A hitel (tudom lizing) mellett csupán ez az érv szól.
Ha céges akkor nem az van, hogy költségként el lehet számolni a lízinget, vagy egy részét? Mintha ezért szeretnék a cégek a céges autókat lízingelni és nem megvenni. Vagy a 40 ezer kapcsán már ezt is figyelembe vetted?
Ami viszont ellenérv, hogy mint már az előbb elhangzott, a kocsi a lízing ideje alatt nem a tiéd, hanem a banké és ha bármi baj lenne, akkor mindig ott lesz plusz szereplőként a bank. (Megsérül, kijavítják ugyan, de balesetesként csökken a kocsi értéke, akkor banki szemszögből csökken a biztosíték értéke. Nagyobb baleset esetén ezen akár rugózhatnak is, totálkárról nem is beszélve.)
Regisztrált: 2007 augusztus 05 vasárnap - 13:38:58
Üzenetek: 115
Sziasztok! Saját Logan 1-esem mellett harmadik hete hajtok egy Dokker VAN-t a cégnél,és minden rendben van vele. (Azon kívül,hogy egy kavicsnak köszönhetően kedden cserélik a szélvédőt) Állítható kormány és ülés,könyöktámasz,villany
ablak,Medianav. A kihangosítóra néhány telefonos partner panaszkodott,főleg nagyobb tempónál "sistereg" a beszédhang.Én mindenkit jól hallok. Tetszik benne,hogy csendes az utastér,és előny,hogy gyorsan be lehet fűteni.
Ha az 1 milliót 1 éves állampapírba befekteted a 3 évre, akkor kb. 130ezer Ft lesz rajta a kamat. Ha ebből levonod a 40ezerFt hitelkamatot, illetve a futamidő végén a 12ezres illetékeket, akkor 78ezerFt marad úgymond a zsebedben.
Melyik állampapír hoz ekkora kamatot? A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Bocsánat, valamit elszámoltam . Kb. 77 ezer a kamat 1MFt-ra 3 év alatt, ha 1MÁP-ot nézzük. Így még inkább nem éri meg lízingelni magánszemélyként.
Tovább rontom a számot, mert a kamatadót elfelejtetted, ami 15% és mivel minden periódus után fizetendő, ezért a kamatos kamatra is kihat. Így már csak 65 114 Ft-ra jutok.
Akkor már inkább Klikk! , így kamatadóstul 3 évnél már 71 400 Ft-ra jutok.
De ha jól értettem a lényeg nem ez, hanem hogy a macera megéri-e, hogy mindenképp likvid maradjon az ember, vagy kp. vásárlás esetén is meg lehetne oldani a likviditást.
Köszi még egyszer a segítséget, látom egy egész konferencia ült össze a kérdésemre. Ma beszéltem a könyvelőmmel, és végre megszületett a döntés, nem lesz hitel.
A cégek azért szeretik a lízinget, mert nekem így előbb meg kellett keresnem az autó árát, és minden hónapban ÁFÁ-t fizetni, és év végén adózni. Ha lízingelem, akkor folyamatosan fizetek, és folyamatos költségem van. (Valahogy minden jogszabály úgy van kitalálva, hogy a bankok járjanak jól.)
Sziasztok! Tegnap, azaz pénteken meghoztam az autót, most már itt áll az udvaron, és gyönyörködhetek benne. Eddig jó tapasztalataim vannak. A jobboldali tolóajtó kicsit nehezen záródik. Talán a kédergumi még nagyon új. Megbeszéltük, ha nem javul, akkor az első szerviznél megpróbálnak állítani rajta. A mai munkám az impregnált rétegelt lemez beszabása lesz az autó aljába.
Nem tudom, hogy kinek mennyire vált be a gyári zene a kocsiba, de nekem ez kicsit kevésnek bizonyult. A gyári fejegység (nem Media Nav) bent maradt, viszont az első hangszóró cserélve lett egy IMPACT EF66S 2 utas komponens szettre (16.5 cm.), illetve bitumen lap került az első ajtókba.A magassugárzó a tükörborításba lett bevágva. Így már egészen elviselhető (jó) lett a rendszer, és még a menetzaj is kissebb lett a szigetelésnek köszönhetően.
Ismét egy új ügyfél autójába került utólag Medianav navigációs fejegység (gyárihoz képest sokkal több ,,tudással") a gyári Bluetooth rádió helyére a műhelyemben, miután a márkaszerviz értékesítője kijelentette, hogy nem lehet utólag Természetesen alvázszám szerint hozzátanítva az autó CanBus hálózatához, semmit nem kellett elvágni, átalakítani, így a garanciát sem befolyásolja.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A Dokkerben a gyári kihangosítóval mennyire vagytok megelégedve? Én most tesztelem. Én jól hallok mindenkit, de engem nem mindig hallanak. Ma rájöttem, hogy fölfelé kell beszélnem, a mikrofon felé. Ha lefelé nézek, vagy elnézek oldalra akkor nem hallanak. Milyen tapasztalataitok vannak?
Szét kell kapni a gyári mikrofon házat, aztán a mikrofont elfordítani benne lefelé, mert most oldalra áll. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A Dokkerben a gyári kihangosítóval mennyire vagytok megelégedve? Én most tesztelem. Én jól hallok mindenkit, de engem nem mindig hallanak. Ma rájöttem, hogy fölfelé kell beszélnem, a mikrofon felé. Ha lefelé nézek, vagy elnézek oldalra akkor nem hallanak. Milyen tapasztalataitok vannak?
Szia! Nekem sem volt jó a kihangosító minősége, de Krogergo tanácsát kipróbáltam, és működik. Elég *** meló . A lámpa burkolatát le kell pattintani, majd ki kell szedni a lámpát (tűzősarut le kell húzni). Ezután fér be egy ujjad a mikrofon nyílásához. Én kihúztam a mikrofont, majd lefelé fordítva visszatettem a helyére. Vannak kis megvezetők rajta, így rosszul nem is tudod visszanyomni lefelé. Ezután próba, telefon a feleségemnek, és jó lett a hangminőség.
A Dokkerben a gyári kihangosítóval mennyire vagytok megelégedve? Én most tesztelem. Én jól hallok mindenkit, de engem nem mindig hallanak. Ma rájöttem, hogy fölfelé kell beszélnem, a mikrofon felé. Ha lefelé nézek, vagy elnézek oldalra akkor nem hallanak. Milyen tapasztalataitok vannak?
Én pont fordítva vagyok vele...engem jól hallanak, én viszont alig hallom, amit mondanak. Van egy Sandero is a családban, annak tök jól működik a kihangosítója.
Néha újra be kell állítanom a menüben a magyar nyelvet, valahogy "elfelejti". Zárakat, ajtókat sikerült beállítani.
Elfelejt az mást is, szoftver hiba. Térkép frissítéssel együtt ezt is meg tudom oldani, meg még sok mindent. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Sziasztok! Én még új vagyok itt... Kérdésem lenne, mégpedig az, hogy van egy két hónapos Dokkerem, az 1.6-os benzines, 102 lovas motorral és olyan gondom van vele, hogy sebességváltáskor hiába veszem el a gázról a lábam, nagyon lassan ejti vissza a fordulatot. 1800-2000 környékéig esik vissza, ott megáll és súlyos másodpercekig ott marad, tehát pörgő motorral kell kuplungolnom. Nem mindig csinlálja, van amikor néhány váltásig teljesen rendben van. A márkaszervizben azt mondták, semmi baja az autónak, ez nem hiba, így működik. Tényleg???
Mindenesetre akkor ez egy elég nagy baromság, mert nemhogy könnyíti a váltást, hanem gyakorlatilag így lehetetlen normálisan váltani. Ráadásul pont a "takarékos" váltás lehetetlenül el, mert ha 2000-ig húzatja ki az ember az autót, akkor a következő fokozatba kapcsoláskor ha engeded fel a kuplungot, akkor megugrik az autó, mint a bakkecske, mivel a motor pörög, viszont az áttételezés miatt meg alacsonyabb fordulatot kívánna. Dettó baromság az egyes kapcsolásakor megemelkedő fordulatszám is, mert nagyon el kell találni azt a helyes gázpedál állást, hogy ne darabosan induljon az ember az autóval. Nekem legalábbis elég nehezen állt rá a lábam. Arról már nem is beszélek, hogy nyilván egyik ilyen "váltáskönnyítő" megoldás sem tesz jót a kuplung és egyéb erőátviteli szerkezeteknek. Szerintem...
Ez kellemes meglepetésként érhetett. Én máj. 30.-án rendeltem (dízel Sandero) és utoljára decemberi gyártásba helyezést ígértek, a leszállításról még szó sem esett. Kezdem azt hinni hogy rossz helyen rendeltem, más kereskedésbe hamarabb megérkezett volna? Esetleg van erről valakinek véleménye, tapasztalata? "Gratula" a "közelgő" Dokker-hez!
Köszi a kérdést, de még nem. Legutoljára januárt "vizionáltak", a WLTP meg hogy dízel stb bla-bla-bla. Egyenlőre nem húztam fel magam, nem azért veszek autót mert nincs, hanem a másikat akarom lecserélni, addig meg járok azzal. Fő vigaszom, hogy az ígéret szerint a megrendelt áron kapom ami jelenleg 365 000 ft árkülönbség.
Sziasztok! Én még új vagyok itt... Kérdésem lenne, mégpedig az, hogy van egy két hónapos Dokkerem, az 1.6-os benzines, 102 lovas motorral és olyan gondom van vele, hogy sebességváltáskor hiába veszem el a gázról a lábam, nagyon lassan ejti vissza a fordulatot. 1800-2000 környékéig esik vissza, ott megáll és súlyos másodpercekig ott marad, tehát pörgő motorral kell kuplungolnom. Nem mindig csinlálja, van amikor néhány váltásig teljesen rendben van. A márkaszervizben azt mondták, semmi baja az autónak, ez nem hiba, így működik. Tényleg???
Szia! Nekem 1,2 Tce van, de nem figyeltem még meg ilyet. Mondjuk az is igaz, hogy én legalább 2500-ig pörgetem ki, úgyhogy nem nagyon van ideje 2000 alá esnie a fordulatnak. De, ha nem felejtem el, akkor kipróbálom, hogy nagyon lassan váltok és megnézem, hogy visszaesik-e alapjárat környékére.
Mondjuk az elég érdekes, hogy nem mindig csinálja. Ha funkció, akkor csinálnia kellene mindig, ha nem, akkor meg nézzék meg a szervizben.
Én azt vettem észre, hogy amikor el szeretnék indulni és 1-esbe rakom, akkor magától megemeli a fordulatot olyan 1100 körüli értékre. Ha jól emlékszem, akkor itt a fórumon írták, hogy ez is normális jelenség.
Sziasztok! Én még új vagyok itt... Kérdésem lenne, mégpedig az, hogy van egy két hónapos Dokkerem, az 1.6-os benzines, 102 lovas motorral és olyan gondom van vele, hogy sebességváltáskor hiába veszem el a gázról a lábam, nagyon lassan ejti vissza a fordulatot. 1800-2000 környékéig esik vissza, ott megáll és súlyos másodpercekig ott marad, tehát pörgő motorral kell kuplungolnom. Nem mindig csinlálja, van amikor néhány váltásig teljesen rendben van. A márkaszervizben azt mondták, semmi baja az autónak, ez nem hiba, így működik. Tényleg???
Szia! Nekem 1,2 Tce van, de nem figyeltem még meg ilyet. Mondjuk az is igaz, hogy én legalább 2500-ig pörgetem ki, úgyhogy nem nagyon van ideje 2000 alá esnie a fordulatnak. De, ha nem felejtem el, akkor kipróbálom, hogy nagyon lassan váltok és megnézem, hogy visszaesik-e alapjárat környékére.
Mondjuk az elég érdekes, hogy nem mindig csinálja. Ha funkció, akkor csinálnia kellene mindig, ha nem, akkor meg nézzék meg a szervizben.
Én azt vettem észre, hogy amikor el szeretnék indulni és 1-esbe rakom, akkor magától megemeli a fordulatot olyan 1100 körüli értékre. Ha jól emlékszem, akkor itt a fórumon írták, hogy ez is normális jelenség.
Azért ez elég érdekes... A bátyámnak Hunday i30-a van. 1.4 benzines. (Tudom, ez egy Dacia klub) Szóval az övé is ezt csinálja. A sebességváltást nyilván nem könnyíti, inkább nehezíti, de elmondása szerint már megszokta, hogy előbb leveszi a lábát a gázról, és utána nyomja ki a kuplungot. A szervizben neki is azt mondták, hogy ez ilyen.
Megnéztem ma a váltást. 2000-nél váltottam fel és nálam ha várok kinyomott kuplunggal, akkor kb. 1000-re leesik a fordulat. Én úgy szoktam váltani, hogy először elengedem a gázt, és utána nyomom ki a kuplungot. A kettő között kb. 0.1 másodperc telik el. Nehezen szoktam át erre a váltásra, mert a régi autóknál egyszerre kellett a gáz elengedést és a kuplung kinyomást elvégezni. Ezeknél az új autóknál ha így csinálod, akkor kicsit felpörög a motor. Gondolom az elektronikus gázpedál miatt.
A Dokkerben a gyári kihangosítóval mennyire vagytok megelégedve? Én most tesztelem. Én jól hallok mindenkit, de engem nem mindig hallanak. Ma rájöttem, hogy fölfelé kell beszélnem, a mikrofon felé. Ha lefelé nézek, vagy elnézek oldalra akkor nem hallanak. Milyen tapasztalataitok vannak?
Szia! Nekem sem volt jó a kihangosító minősége, de Krogergo tanácsát kipróbáltam, és működik. Elég *** meló . A lámpa burkolatát le kell pattintani, majd ki kell szedni a lámpát (tűzősarut le kell húzni). Ezután fér be egy ujjad a mikrofon nyílásához. Én kihúztam a mikrofont, majd lefelé fordítva visszatettem a helyére. Vannak kis megvezetők rajta, így rosszul nem is tudod visszanyomni lefelé. Ezután próba, telefon a feleségemnek, és jó lett a hangminőség.
Köszi mégegyszer Krogergo a tippet
Én is köszönöm a tippet Krogergo-nek! Ma én is kivettem, de nekem, mintha másként nézett volna ki... Csatoltam egy képet. A ti mikrofonotok is ilyen? Én most biztos, hogy lefelé fordítva tettem vissza, de hogy hogyan volt nem tudom, mert tényleg csak egy ujjam fért be, és a vezetéknél fogva "csalogattam" ki.
Érdekes, ilyet még nem láttam. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
A Dokkerben a gyári kihangosítóval mennyire vagytok megelégedve? Én most tesztelem. Én jól hallok mindenkit, de engem nem mindig hallanak. Ma rájöttem, hogy fölfelé kell beszélnem, a mikrofon felé. Ha lefelé nézek, vagy elnézek oldalra akkor nem hallanak. Milyen tapasztalataitok vannak?
Szia! Nekem sem volt jó a kihangosító minősége, de Krogergo tanácsát kipróbáltam, és működik. Elég *** meló . A lámpa burkolatát le kell pattintani, majd ki kell szedni a lámpát (tűzősarut le kell húzni). Ezután fér be egy ujjad a mikrofon nyílásához. Én kihúztam a mikrofont, majd lefelé fordítva visszatettem a helyére. Vannak kis megvezetők rajta, így rosszul nem is tudod visszanyomni lefelé. Ezután próba, telefon a feleségemnek, és jó lett a hangminőség.
Köszi mégegyszer Krogergo a tippet
Én is köszönöm a tippet Krogergo-nek! Ma én is kivettem, de nekem, mintha másként nézett volna ki... Csatoltam egy képet. A ti mikrofonotok is ilyen? Én most biztos, hogy lefelé fordítva tettem vissza, de hogy hogyan volt nem tudom, mert tényleg csak egy ujjam fért be, és a vezetéknél fogva "csalogattam" ki.
Szia!
Ilyen téglatest alakú van az enyémben is. Oldalán vannak megvezető "fülecskék" (2018 szeptemberi autó)
Engem jól szoktak hallani a kihangosítóval. Nekem gyári navis fejegység van az autóban. Lehet, hogy annak máshol van a mikrofon? Mintha az előlapján a bal felső sarokban lenne egy olyan rész, ami mikrofon nyílásra emlékeztet.
Daciákba épített Medianavok nagy részében nincs is benne a mikrofon, gumi dugó van helyette. Clio4 és Captur Medianavjainak nagy részében benne van. De úgy van felkonfigurálva, hogy nem ezt használja. Jobb is, pocsék a minősége.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
...Hogy őszinte legyek, már nem is biztos hogy baj van a kihangosítóval. Egész jól hallanak. Amikor először telefonáltam vele, akkor nagyon rosszul hallott az ügyfél. Akkor kicsit bepánikoltam, mert nekem ez fontos, sokat használom, és már gondolkodni kezdtem, hogy beépítek egy másikat. Akkor írtam ide a fórumba. Azóta nem nagyon panaszkodtak. Az, hogy felfelé kell beszélnem, érthető. A régi autómba én szereltem a kihangosítót, én a mikrofont a műszerfalra tettem. De most már megszoktam. Lehet, hogy valami más volt első alkalommal a baj... Esetleg ahol éppen jártam gyenge volt a térerő, vagy hasonló...
Azért köszi mindenkinek a segítséget, elnézést, hogy feleslegesen dolgoztattalak benneteket!
Neked akkor egyértelműen el volt fordulva oldalra a mikrofon? Mer akkor nyilván lötyögött is benne...
Hallani nem lehetett, hogy lötyögne, csak a hangminőségem volt pocsék. Azt mondták a vonal túloldalán, hogy "nagyon messze vagyok a mikrofontól". Tényleg érthetetlen volt szinte a beszédem.
Ma taltam rá erre az apró, otthon is könnyen elvégezhető változtatásra. Az ablakemelő kapcsolói gyújtáson világítanak egy kis módosítással. Mindössze a képen látható kis piros kábelt kell beépíteni. Nálam működik
(a képeket egy Facebook - os csoportból hoztam) Mindenki csak saját felelősségre csinálja!
Már volt itt korábban, 2 éve linkelték a német oldalról Még elegánsabb, ha a műszerfal világításról van behúzva a plusz táp vezeték, akkor nem világít feleslegesen mindig, csak amikor kell. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.