A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Nagya21
2020 február 14 péntek - 13:05:07
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 306
lovas írta ...

Mindenkit üdvözlök!

A fórumot olvasom, követem a hozzászólásokat, de beírni nem nagyon szoktam.
2019 áprilisban vásároltam stepway techroad 09 TCE-t és azt hiszem ennyi idő elteltével tudok véleményt mondani.
A vételnél hirtelen döntés volt,/ jó akkor vegyük meg/, de a próbaút több mint 60 km. volt Nem bíztam a véletlenre kiakartam próbálni, hogy mit tud és mivel gerincproblémám van, tudok e benne hosszabb távon ülni.
A garázsom a lakás része, mérete típusterves és nem nagy, ezért a próbaúton kitudtam próbálni. hogyha beállok a kiszállás milyen.
Mikor a próba volt már úgy ültem be, hogy előtte beindították tehát meleg motor volt, mikor indultam így nem derült ki, hogy melegíteni kell mert hidegen rángat.
Munkakörömből adódóan többször előfordul, hogy a településen autózni kell és több épületnél megállni, ezen idő alatt nem melegszik be a motor és lehűlik mire indulok.
Most persze mondhatja mindenki, hogy azt a pár percet ki lehet bírni a melegítést. De engem zavar.
Szomszédomnak dízel autója van nem mai darab, főleg télen reggel 5 órától járatja 6-ra megy dolgozni, én 6-kor kelnék, de így 5-kor. Most én is így teszek járatom az autót.
Melegen jól megy nincs vele gond, bár a váltásjelzőt nem kell figyelni csak a motor hangját és jól lehet vele autózni.
Az óra szerint 1500 fordulatig gyenge, ezt garázsba álláskor és a futó húzásakor érzem. Az önkormányzat járdát csináltatott és a bejáró és a járda között szintkülönbség van, persze ferde de kicsi gázzal nem megy fel, ha gázt adok akkor rendben csak akkor félős, hogy felakadok az ajtóban mert úgy belendül.
Én úgy látom a technika fejlődik, de nem tud többet mint 20 éve, gondolván az 1-je swiftre
A futót alapjáraton üresen is nehezen bírja, a tolatás meg borzasztó.
Az én vezetési stílusommal a fogyasztás 6.1. re állt be.
Az ülésbeállításom miatt az útkereszteződésben a jobb oldali A oszlopnál nem látok ki tökéletesen, tehát benne van a látótérben erre figyelni kell./gyalogost kerékpárost takar/De ez valószínű egyedi nem mindenkinek okozhat gondot.
Nálunk nagyon rossz rázós az út, sok a gödör sok helyen 40-el lehet menni és vigyázok rá újonnan csendes volt a kárpit, már most ennyi idő után több részen zörög, sőtt még a felhúzott ablakok is.

Ezt azért írtam le, hogy ha valaki most akar venni és olvassa lehet a döntésében segíthet.


Hali!!
A turbó miatthalott 1500-1600-ig, utána jó.
Melegítés:
Nálam -10°c nál is, meg +20-nál is:
Beül, beindít, elhelyezkedik, öv becsatol, jól körülnéz, oszt gó.
Kell neki egy 30-50s az agyának, hogy összeszedje magát, utána már nem akadékoskodik, nem rángat teszi jól a dolgát.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
macilka
2020 február 14 péntek - 13:12:33
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2997
Meg hát a motorolajnak is kell egy kis idő mire mindenhová eljut.
Vissza az elejére
bernhaft
2020 február 14 péntek - 15:03:33
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 388
macilka írta ...

Meg hát a motorolajnak is kell egy kis idő mire mindenhová eljut.


Nálunk is így csinálják a " tulajok " a céges ezres turbós Skodákkal... ja nem.
Beülnek , indítás és egyből nyélgáz.
Motorolaj csere 30 illetve 40 ezrenként , vagy 2 év.
Autópálya és erős menet után pedig egyből leolt... visszahülni , minek az.
Vissza az elejére
macilka
2020 február 14 péntek - 15:10:23
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2997
Flottás gép,nem ő fizeti a fenntartást!Csak nyomni kell neki,megy az...
Vissza az elejére
Nagya21
2020 február 15 szombat - 10:02:12
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 306
HAli!!
Ezt olvastátok????
Klikk!
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Basic
2020 február 15 szombat - 10:09:25
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2771
Hú, ez érdekes!


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Endre
2020 február 16 vasárnap - 14:08:44
Kiskunhalas


Regisztrált tag #2579
Regisztrált: 2015 június 12 péntek - 11:49:16

Üzenetek: 127
Klikk!
Hamarosan érkezik az elektromos Dacia
Ha már pletyka talán igaz is lesz....

Ez pedig a 2021 Renault / Dacia Logan:
Klikk!


[ Módosítva 2020 február 16 vasárnap - 15:27:40 ]

Renault light = Dacia
1149cm3 73LE 54KW no turbo no para!
Vissza az elejére
sanyinak
2020 február 16 vasárnap - 22:06:48

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 131
Endre írta ...

Klikk!
Hamarosan érkezik az elektromos Dacia
Ha már pletyka talán igaz is lesz....

Ez pedig a 2021 Renault / Dacia Logan:
Klikk!



Ez egy összement Renault Fluence
Vissza az elejére
Hoplita3001
2020 február 16 vasárnap - 23:51:36


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 45
Köszi a tippeket az izzóval kapcsolatban.
Akkor a LED-és témát hanyagolom is. Tegnap én is voltam a “fordított i betűs boltban.” Az izzó készlet már meg volt csappanva, de azért emelt fényűből vettem egyet. Időm még nem volt kicserélni, de tervezem a napokban, hogyha tetszene akkor még csütörtökig vegyek még egy szettet .

Másik fő kérdésem az volna, hogy:
Ha megjelenik a fedcomputerben a szervízre felhívó pitogram, én magam meg megoldottam az olaj cserét magamnak a szűrőkkel, akkor hogy lehet eltűntetni a villáskulcsot?
Internet bugyraiban találtam több leírást is.
Az egyik a gáz , fék nyomgatós verzió de ha jól emlékszem akkor valaki azt írta itt hogy azt nem ildomos.
Van a fedcomputer léptető gombját hosszan nyomva eltűnik verzió.
Meg a gyári vagy épp nem gyári de “diagnosztikai” eszközzel való “kiütés”.
Remélem nem csak az utolsó verzió hatásos az esetembe ( továbbra is 2018-as Logan MCV) .
Értem én, hogy manapság az a trendi , meg az a pénz hogy vissza vidd egy olaj cserére is a szervízbe, de a 3. éves revízióra már nem igen vinném, nem hogy már utána ha nem lesz rajta garancia.

Szóval ha valaki tudja a megoldás, legyen szíves és ossza meg velem!
Köszönöm
Vissza az elejére
lajo
2020 február 17 hétfő - 09:30:08


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 110
Hoplita3001 írta ...
Meg a gyári vagy épp nem gyári de “diagnosztikai” eszközzel való “kiütés”.
Remélem nem csak az utolsó verzió hatásos az esetembe ( továbbra is 2018-as Logan MCV)

Pedig sajnos ez a helyzet...

MediaNav Evolution 1.0.13.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Nagya21
2020 február 17 hétfő - 09:39:26
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 306
Hali!!
A Tce90 motor kifutó lett!!!!!
Valszeg jön az 1.0Tce??
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
bati
2020 február 17 hétfő - 16:51:21


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 892
Hoplita3001 írta ...

Köszi a tippeket az izzóval kapcsolatban.
Akkor a LED-és témát hanyagolom is. Tegnap én is voltam a “fordított i betűs boltban.” Az izzó készlet már meg volt csappanva, de azért emelt fényűből vettem egyet. Időm még nem volt kicserélni, de tervezem a napokban, hogyha tetszene akkor még csütörtökig vegyek még egy szettet .

Másik fő kérdésem az volna, hogy:
Ha megjelenik a fedcomputerben a szervízre felhívó pitogram, én magam meg megoldottam az olaj cserét magamnak a szűrőkkel, akkor hogy lehet eltűntetni a villáskulcsot?
Internet bugyraiban találtam több leírást is.
Az egyik a gáz , fék nyomgatós verzió de ha jól emlékszem akkor valaki azt írta itt hogy azt nem ildomos.
Van a fedcomputer léptető gombját hosszan nyomva eltűnik verzió.
Meg a gyári vagy épp nem gyári de “diagnosztikai” eszközzel való “kiütés”.
Remélem nem csak az utolsó verzió hatásos az esetembe ( továbbra is 2018-as Logan MCV) .
Értem én, hogy manapság az a trendi , meg az a pénz hogy vissza vidd egy olaj cserére is a szervízbe, de a 3. éves revízióra már nem igen vinném, nem hogy már utána ha nem lesz rajta garancia.

Szóval ha valaki tudja a megoldás, legyen szíves és ossza meg velem!
Köszönöm

Ha megnézed az izzót, akkor a hasonlóság sem a véletlen műve. Klikk!
Sajnos gépre kell tenni a szerviz nullázásához.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
sanyinak
2020 február 17 hétfő - 17:49:36

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 131
Valami OBD-s kütyüvel bizonyára megoldható feladat a szervizkód törlése.
Vissza az elejére
Hoplita3001
2020 február 17 hétfő - 17:54:20


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 45
Bati, igen olvastam is valahol, hogy a dobozon lévő cím is megfelel az Osram címével. Ma kicseréltem és a ki nem égett eredetinek a felirattal is tökéletesen azonos, szóval valószínű, hogy befizetek még egyre.
Akkor ti hogy oldják meg a szervízkulcs "kiütéses" garancia idő után? Tudtok rá megoldást ?

[ Módosítva 2020 február 17 hétfő - 17:55:35 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2020 február 17 hétfő - 20:31:11
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6812
Én a műhelyben a gyári diagnosztikai műszert használom, amivel tudok resetelni. Pár éven belül biztosan lesz rá a komolyabb szerviz diagniosztikai műszereknek is programja.
Otthoni barkácsolással ez nem fog menni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Szita
2020 február 17 hétfő - 20:33:17
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 337
sanyinak írta ...

Valami OBD-s kütyüvel bizonyára megoldható feladat a szervizkód törlése.

Szerintem az enyém még nyomkodós. (2016.11-havi facelift elötti) Mert olajcsere után (szakszervíz) mindíg el van nyomkodva a fedcomp. (azt hiszem a napi Km)
Vissza az elejére
bati
2020 február 17 hétfő - 20:47:29


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 892
Hoplita3001 írta ...


Akkor ti hogy oldják meg a szervízkulcs "kiütéses" garancia idő után? Tudtok rá megoldást ?

Kinek mi a szimpatikus.
Clip vagy ddt jó,de lehet a pyren is tudja.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Hoplita3001
2020 február 18 kedd - 14:03:44


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 45
bati írta ...


Kinek mi a szimpatikus.
Clip vagy ddt jó,de lehet a pyren is tudja.


.


Na majd kiváncsi leszek, jövőre hogy mi lesz a megoldás.
Mivel nevetségesnek találom azt ( tudom 2020-t írunk, aztán manapság mindenért is fizet az ember lassan a levegővételért is, meg mindenre is van szervíz és semmit nem oldanak meg az emberek maguknak), hogy egy olaj cseréért :
a, méreg drágán vidd vissza garancia után is a szakszervízbe az autót, ahol benzines motorba 5w30-s olajat kérsz aztán dízeleset öntenek bele ( igen ez megtörtönt, sőt másodjára, sőt két különböző megye székhelyű szervíznél ...)
b, vidd el maszekba, akinek aztán biztos van vagy nincs hozzá gyári diagnosztikája aztán vagy kivarázsolja valahogy vagy ő maga viszi el a márkaszervízbe kiütettni ( persze ezt is beleszámítva a munkadíjba) vagy a legalja vissza adja "villáskulcsosan", hogy tessék lehet használni. + biztos fog neked adni számlát...
c, elviszed egy független szervízbe, ahol lehet adnak számlát de a b, pontban lévő megoldással járhatnak el ( de ne így legyen, hisze az ember mindenkiben is bízik)

Én inkább régi módi vagyok aztán amit én magam meg tudok csinálni és úgy érzem ha előző autóimon is megtudtam csináni egy olajcserét akkor ezen is megfogom tudni.
Meg hát ahogy jó apám tanította !: "Az a biztos amit te magadnak csinálsz meg , fiam."
Csak hát a drága Renault konszer ezek szerint egy cukor falat, hogy próbálja minnél zártabbra csinálni a rendszert mint az a bizonyos "almába harapott" informatikai cég, hogy minden kis nyűgért vigye vissza az ember.

Az egyik kollegám ( ha már a napokban az izzókról volt szó) a Dusterében ha kiég az izzó, akkor ezért elviszi a márkaszervízbe.
Értem én hogy értem ! ... Na De naaa?... egy kiégett izzóért?
Én "ezeket a fölösleges tízezreket" el tudom költeni máshol is .

Mindegy egyébként a ddt4all alatt erre gondoltál amit orosz barátunk is bemutat a videó 17-edik percében ?
https://www.youtube.com/watch?v=8ntrMqnl4Vk&t=1275s

Vissza az elejére
Hoplita3001
2020 február 18 kedd - 14:12:12


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 45
Plusz, tök jó, hogy az autó használati kézikönyvében , akkor ezek szerint megtévesztően benne maradt a facelift előtti megoldás ..
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=932N_vtelen.jpg

[ Módosítva 2020 február 18 kedd - 14:48:15 ]
Vissza az elejére
bati
2020 február 18 kedd - 15:53:03


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 892
Erre gondoltam Klikk!




.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Hoplita3001
2020 február 18 kedd - 17:00:26


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 45
bati írta ...

Erre gondoltam Klikk!




.


Akkor ezek szerint végérvényesen ki lehet "ütni" ezt a visszaszámolást vagy ez így a képen csak nullázza ?
Vissza az elejére
lajo
2020 február 18 kedd - 21:39:24


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 110
Kiütni nem lehet de be lehet állítani, hogy milyen időközönként illetve hány km-enként jelezzen illetve olajcsere után vissza lehet állítani a számlálókat ezekre a kiinduló értékekre. Nem tudom, van-e maximális beállítható érték, lehet, hogy be lehet állítani hogy 100 évente ill. 1 millió km-enként jelezzen. Mondjuk szerintem hasznos funkció, én 1 évre és 10000 km-re állítottam.

MediaNav Evolution 1.0.13.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
macilka
2020 február 19 szerda - 18:12:31
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2997
klikk
Vissza az elejére
Nagya21
2020 február 21 péntek - 19:13:41
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 306
Hali!!
Dacia honlapon a konfigurátorban már TCE100LPG-vel lehet számolni!!!
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Jim74
2020 február 22 szombat - 16:17:58

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 329
Nagya21 írta ...

Hali!!
Dacia honlapon a konfigurátorban már TCE100LPG-vel lehet számolni!!!
Üdv Nagya

Dokkeren kívül elvileg már minden modellnél van LPG-s verzió. Dustert néztem, az "ugyanannyiba fog kerülni, mint a sima benzines" marketingduma +150ezres felárat jelent...
Vissza az elejére
Iszy56
2020 február 22 szombat - 20:14:17
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 791
Ha viszik?
Vissza az elejére
djhans
2020 február 23 vasárnap - 18:27:17


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 19
Tudja valaki kb. mennyibe kerül a Logan 1 éves kötelező szervíz? Lassan esedékes. 4000Km lesz benne akkor.
Vissza az elejére
macilka
2020 február 23 vasárnap - 19:05:09
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2997
Néhány e-mail vagy telefon,és össze lehet vetni a szervízek ajánlatait.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!