A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
gylaci
2019 augusztus 12 hétfő - 09:20:19

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 72
Valakinek van már gyakorlati tapasztalata hogy a Blue dCi egy töltet AdBlue-val hány km-t fut le? Valós értékeket sehol nem találok, csak a 'sacc' 8000-től 20000 km-ig.
Vissza az elejére
Sheme
2019 augusztus 12 hétfő - 10:16:42

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1071
bati írta ...

.
Mert ha részeg vagy, attól még engedhetnéd a józan, futó barátodat vezetni.
.


Hát ez az!

Attól, h valaki be van szabva, még hagyhatná a - nem ittas - haverját vezetni!




A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2019 augusztus 13 kedd - 09:56:22

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1071
Páran emlékezhettek rá, írtam, a légkondimmal van egy aprócska gond: kb 25 fok felett nem hűt.

Nos, azóta már 25 fok alatt sem hűtött, ezért először elvittem egy klímáshoz nyomáspróbára és ha kell, hűtőközeg-feltöltésre.

A nyomáspróbából kiderült, ohne probleme, viszont először csodálkoztam, miért nem találja a "gépben", mennyi hűtőközeg kell a Logan II klímájába. A csóka masszírozta a mobilját, majd kisvártatva a MaCiVé-t állította be és vagy még félórát vártam a "feltöltésre".

Frankón hűtött, majd a következő héten abba szaladtam bele, h megint nem hűt, ezért az RH-tól időpontot kértem és bizony kerek egy hónapig ohne Klimaanlange.

A szervizben a talicskám átvizsgáltatott és kiderült, valamilyen jegesedés figyelő szenzor megadta magát, újat kell rendelni, mehet-e? Minden mindegy alapon, úgysem tudok mint tenni, hajrá.

Majd a rákövetkező héten reggel leadtam a szekeret, h majd este felé érte megyek.

Szóval az a jegesedés-gátló (figyelő) szenzor kicseréltetett. A tag elmondta, fel kellett tölteni , mert csak 220g hűtőközeg volt benne 500g helyett.

Egy forradalmi x 1000 forint kifizetése után átvehettem a talicskámat és azóta beletoltam vagy 1200km-t.

És a poén? Az nincs.

Viszont azóta is hűt, egyszer sem(!) kapcsolt le, folyamatosan ment a klíma, ÉREZHETŐ hűtéssel úgy, h pl most szombaton a 37 fokban az első pirosra állítva a hőfokot, beengedve a külső levegőt is hűtött.

Más kérdés, h a klímakompresszor lepkepú, nem képes áthűteni az utasteret, így az arcom lederesedik, hátul meg szaunában érezheti magát az ember. Bár hátra is megy a hűvös, felülről kéne bemennie, nem alulról. És hgy miért nem lehetett betenni az MaCiVé I kompresszorát és hőcserőljét? Rejtély.

A lényeg az, h hűt, pláne, ha négyes fokozaton tolom, akkor meg szinte fázom - megfázni nem fogok, mint a Logan I-ben, anno. Na, vagy ennek a klímáját kéne áttenni, de 99%, h sajnos nem lehet, ilyen-olyan okból. Ez az előbbivel ellentmondásos, de feloldom: 2-es fokozaton nem annyira, de halk, viszont nem annyira hűt, mint négyesen. Az meg nagyon hangos. Ha nagyobb lenne a hőcserélő, a klímakompresszor és hátul felülről - mondjuk a "B" oszlopból - menne be a klímatizált - levegő, gyorsan lejjebb hűthetné az utasteret.

Összefoglalva : feltöltve és kicserélve azt a nyavalyás jegesedés-figyelőt, most folyamatosan és érezhetően hűt a klímám.

[ Módosítva 2019 augusztus 13 kedd - 10:03:53 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
macilka
2019 augusztus 17 szombat - 08:45:11
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2924
Nem éppen a legjobb reklám...
Vissza az elejére
bernhaft
2019 augusztus 17 szombat - 14:49:51
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 368
Sheme írta ...

Páran emlékezhettek rá, írtam, a légkondimmal van egy aprócska gond: kb 25 fok felett nem hűt.

Nos, azóta már 25 fok alatt sem hűtött, ezért először elvittem egy klímáshoz nyomáspróbára és ha kell, hűtőközeg-feltöltésre.

A nyomáspróbából kiderült, ohne probleme, viszont először csodálkoztam, miért nem találja a "gépben", mennyi hűtőközeg kell a Logan II klímájába. A csóka masszírozta a mobilját, majd kisvártatva a MaCiVé-t állította be és vagy még félórát vártam a "feltöltésre".

Frankón hűtött, majd a következő héten abba szaladtam bele, h megint nem hűt, ezért az RH-tól időpontot kértem és bizony kerek egy hónapig ohne Klimaanlange.

A szervizben a talicskám átvizsgáltatott és kiderült, valamilyen jegesedés figyelő szenzor megadta magát, újat kell rendelni, mehet-e? Minden mindegy alapon, úgysem tudok mint tenni, hajrá.

Majd a rákövetkező héten reggel leadtam a szekeret, h majd este felé érte megyek.

Szóval az a jegesedés-gátló (figyelő) szenzor kicseréltetett. A tag elmondta, fel kellett tölteni , mert csak 220g hűtőközeg volt benne 500g helyett.

Egy forradalmi x 1000 forint kifizetése után átvehettem a talicskámat és azóta beletoltam vagy 1200km-t.

És a poén? Az nincs.

Viszont azóta is hűt, egyszer sem(!) kapcsolt le, folyamatosan ment a klíma, ÉREZHETŐ hűtéssel úgy, h pl most szombaton a 37 fokban az első pirosra állítva a hőfokot, beengedve a külső levegőt is hűtött.

Más kérdés, h a klímakompresszor lepkepú, nem képes áthűteni az utasteret, így az arcom lederesedik, hátul meg szaunában érezheti magát az ember. Bár hátra is megy a hűvös, felülről kéne bemennie, nem alulról. És hgy miért nem lehetett betenni az MaCiVé I kompresszorát és hőcserőljét? Rejtély.

A lényeg az, h hűt, pláne, ha négyes fokozaton tolom, akkor meg szinte fázom - megfázni nem fogok, mint a Logan I-ben, anno. Na, vagy ennek a klímáját kéne áttenni, de 99%, h sajnos nem lehet, ilyen-olyan okból. Ez az előbbivel ellentmondásos, de feloldom: 2-es fokozaton nem annyira, de halk, viszont nem annyira hűt, mint négyesen. Az meg nagyon hangos. Ha nagyobb lenne a hőcserélő, a klímakompresszor és hátul felülről - mondjuk a "B" oszlopból - menne be a klímatizált - levegő, gyorsan lejjebb hűthetné az utasteret.

Összefoglalva : feltöltve és kicserélve azt a nyavalyás jegesedés-figyelőt, most folyamatosan és érezhetően hűt a klímám.


És még mindig vannak akik azzal hitegetik magukat ( és másokat is) , hogy a ki-bekapcsoló , nem túl acélos klíma minden autóban ilyen ... és nem szimplán egy alul méretezett , rossz konstrukció.
Nem találkoztam hasonlóval más autókban függetlenül , hogy mennyire zöld vagy sem.
Az pedig , hogy menetközben is érezni lehet a ki-bekapcsolást már kifejezetten problémás
megoldás.


Vissza az elejére
Hoplita3001
2019 augusztus 19 hétfő - 12:23:52


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 38
Sheme írta ...

Páran emlékezhettek rá, írtam, a légkondimmal van egy aprócska gond: kb 25 fok felett nem hűt.

Nos, azóta már 25 fok alatt sem hűtött, ezért először elvittem egy klímáshoz nyomáspróbára és ha kell, hűtőközeg-feltöltésre.

A nyomáspróbából kiderült, ohne probleme, viszont először csodálkoztam, miért nem találja a "gépben", mennyi hűtőközeg kell a Logan II klímájába. A csóka masszírozta a mobilját, majd kisvártatva a MaCiVé-t állította be és vagy még félórát vártam a "feltöltésre".

Frankón hűtött, majd a következő héten abba szaladtam bele, h megint nem hűt, ezért az RH-tól időpontot kértem és bizony kerek egy hónapig ohne Klimaanlange.

A szervizben a talicskám átvizsgáltatott és kiderült, valamilyen jegesedés figyelő szenzor megadta magát, újat kell rendelni, mehet-e? Minden mindegy alapon, úgysem tudok mint tenni, hajrá.

Majd a rákövetkező héten reggel leadtam a szekeret, h majd este felé érte megyek.

Szóval az a jegesedés-gátló (figyelő) szenzor kicseréltetett. A tag elmondta, fel kellett tölteni , mert csak 220g hűtőközeg volt benne 500g helyett.

Egy forradalmi x 1000 forint kifizetése után átvehettem a talicskámat és azóta beletoltam vagy 1200km-t.

És a poén? Az nincs.

Viszont azóta is hűt, egyszer sem(!) kapcsolt le, folyamatosan ment a klíma, ÉREZHETŐ hűtéssel úgy, h pl most szombaton a 37 fokban az első pirosra állítva a hőfokot, beengedve a külső levegőt is hűtött.

Más kérdés, h a klímakompresszor lepkepú, nem képes áthűteni az utasteret, így az arcom lederesedik, hátul meg szaunában érezheti magát az ember. Bár hátra is megy a hűvös, felülről kéne bemennie, nem alulról. És hgy miért nem lehetett betenni az MaCiVé I kompresszorát és hőcserőljét? Rejtély.

A lényeg az, h hűt, pláne, ha négyes fokozaton tolom, akkor meg szinte fázom - megfázni nem fogok, mint a Logan I-ben, anno. Na, vagy ennek a klímáját kéne áttenni, de 99%, h sajnos nem lehet, ilyen-olyan okból. Ez az előbbivel ellentmondásos, de feloldom: 2-es fokozaton nem annyira, de halk, viszont nem annyira hűt, mint négyesen. Az meg nagyon hangos. Ha nagyobb lenne a hőcserélő, a klímakompresszor és hátul felülről - mondjuk a "B" oszlopból - menne be a klímatizált - levegő, gyorsan lejjebb hűthetné az utasteret.

Összefoglalva : feltöltve és kicserélve azt a nyavalyás jegesedés-figyelőt, most folyamatosan és érezhetően hűt a klímám.



Akkor ezek szerint kb ez a probléma állhat fent nálam is ? ( Logan MCV 0.9 tce)
A klíma folyamatosan ki be kapcsolgat ... néha menet közben lehet is érezni az autó dinamikáján, hogy megtorpan a klíma bekapcsolástól..
Most egy hosszabb út alatt ( kb3 és fél óra) észre vettem én is hogy nem úgy hűt a klíma.. ha elszivárgott a gáz egy másfél éves autónál, amikor télen is megszoktam járatni a klímát akkor nagyon szomorú leszek.
De ez a jegesedés jeladó probléma, ha a csere után folyamatosan megy a klíma és tolja a hideget akkor hátha nálam is csak ennyi a probléma és természetesen nem szarakodnak a garancián ..
Vissza az elejére
bernhaft
2019 augusztus 19 hétfő - 14:42:26
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 368

[/quote1566209727]


Akkor ezek szerint kb ez a probléma állhat fent nálam is ? ( Logan MCV 0.9 tce)
A klíma folyamatosan ki be kapcsolgat ... néha menet közben lehet is érezni az autó dinamikáján, hogy megtorpan a klíma bekapcsolástól..
Most egy hosszabb út alatt ( kb3 és fél óra) észre vettem én is hogy nem úgy hűt a klíma.. ha elszivárgott a gáz egy másfél éves autónál, amikor télen is megszoktam járatni a klímát akkor nagyon szomorú leszek.
De ez a jegesedés jeladó probléma, ha a csere után folyamatosan megy a klíma és tolja a hideget akkor hátha nálam is csak ennyi a probléma és természetesen nem szarakodnak a garancián ..
[/quote1566217347]


Szerinted normális ha ki-bekapcsol a klíma, úgy hogy ezt hallod is ?
de kb. olyan hanggal mintha Paks 2 erőművét indítanák be.?
És az pláne mennyire " normális " , hogy ezt menetközben is érzed

Százszor leírhatják itt a fórumon is, meg a szervizben is elmondhatják , hogy ilyen ez mert " zöld " meg hasonlók.
Érdekes , hogy más autókban sosem találkoztam még csak ehhez hasonlóval sem , pedig modern
turbós konstrukciók azok is. , még zöldebbek is mint a Dacia.
Elhiheted egy Renault-ban sem így működik ez.

Menetközbeni megtorpanások nem szimplán a gagyi kategória de balesetveszélyes is!
.

Nekem egyébként egy év után tölteni kellett a rendszert ,ha nem tévedek 210 grammal.
Most megint vinnem kellene mert 25 fok felett nagyin gyenge a klíma de nincs időm ezzel foglalkozni.

Ha pedig a jegesedés jeladó a problémás és cseréje megoldja a problémát akkor ez bizony
konstrukciós hiba.

Ez így működik ugyanis , más kérdés van aki észre sem veszi vagy ilyen volt a Zaporozsecben is.









Vissza az elejére
Hoplita3001
2019 augusztus 19 hétfő - 20:47:03


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 38
bernhaft írta ...


[/quote1566209727]


Akkor ezek szerint kb ez a probléma állhat fent nálam is ? ( Logan MCV 0.9 tce)
A klíma folyamatosan ki be kapcsolgat ... néha menet közben lehet is érezni az autó dinamikáján, hogy megtorpan a klíma bekapcsolástól..
Most egy hosszabb út alatt ( kb3 és fél óra) észre vettem én is hogy nem úgy hűt a klíma.. ha elszivárgott a gáz egy másfél éves autónál, amikor télen is megszoktam járatni a klímát akkor nagyon szomorú leszek.
De ez a jegesedés jeladó probléma, ha a csere után folyamatosan megy a klíma és tolja a hideget akkor hátha nálam is csak ennyi a probléma és természetesen nem szarakodnak a garancián ..
[/quote1566217347]


Szerinted normális ha ki-bekapcsol a klíma, úgy hogy ezt hallod is ?
de kb. olyan hanggal mintha Paks 2 erőművét indítanák be.?
És az pláne mennyire " normális " , hogy ezt menetközben is érzed

Százszor leírhatják itt a fórumon is, meg a szervizben is elmondhatják , hogy ilyen ez mert " zöld " meg hasonlók.
Érdekes , hogy más autókban sosem találkoztam még csak ehhez hasonlóval sem , pedig modern
turbós konstrukciók azok is. , még zöldebbek is mint a Dacia.
Elhiheted egy Renault-ban sem így működik ez.

Menetközbeni megtorpanások nem szimplán a gagyi kategória de balesetveszélyes is!
.

Nekem egyébként egy év után tölteni kellett a rendszert ,ha nem tévedek 210 grammal.
Most megint vinnem kellene mert 25 fok felett nagyin gyenge a klíma de nincs időm ezzel foglalkozni.

Ha pedig a jegesedés jeladó a problémás és cseréje megoldja a problémát akkor ez bizony
konstrukciós hiba.

Ez így működik ugyanis , más kérdés van aki észre sem veszi vagy ilyen volt a Zaporozsecben is.












Én egy szóval se mondtam, hogy normális sőt igencsak furcsálom én is mert még ilyennel nem találkoztam.
Csak leírtam, hogy nekem is ezt csinálja.
Egyébként kivettem a pollenszűrőt, kiporszívoztam a belső elpárologtatóval és most működik rendesen löki a hideget. Volt is benne rendesen apró nyárfalevél/termés szerű kis sz@r...
Olvastam én is, hogy komstrukciós hiba. Be is vinném de ha szervíz azt mondja, hogy ki be kapcsolgat a kompreszor folyamatosan és ez normális akkor mit tudok csinálni ??
Most meg már szerintem hiába kamuznám be, hogy nem hűt a klíma mert takarítás után jó lett, így gondolom az első 5 perc után akár hőmérőzés vagy csak "kézrátétel" után vissza dobnák hogy minden rendben ..
De ha a jegesedés jelző otthon kitudja cserélni az ember és egy cikkszám megadása utáán sem horobilis áron van akkor szívesen állok az infókat várva.
A hátsó lábtér fűtéscsőt is én szereltem be magamnak, de gondolom ennek a jeladónak a cseréje kicsit komplikáltabb..
Vissza az elejére
bernhaft
2019 augusztus 21 szerda - 12:19:10
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 368
Hoplita3001 írta ...

bernhaft írta ...


[/quote1566209727]


Akkor ezek szerint kb ez a probléma állhat fent nálam is ? ( Logan MCV 0.9 tce)
A klíma folyamatosan ki be kapcsolgat ... néha menet közben lehet is érezni az autó dinamikáján, hogy megtorpan a klíma bekapcsolástól..
Most egy hosszabb út alatt ( kb3 és fél óra) észre vettem én is hogy nem úgy hűt a klíma.. ha elszivárgott a gáz egy másfél éves autónál, amikor télen is megszoktam járatni a klímát akkor nagyon szomorú leszek.
De ez a jegesedés jeladó probléma, ha a csere után folyamatosan megy a klíma és tolja a hideget akkor hátha nálam is csak ennyi a probléma és természetesen nem szarakodnak a garancián ..
[/quote1566217347]


Szerinted normális ha ki-bekapcsol a klíma, úgy hogy ezt hallod is ?
de kb. olyan hanggal mintha Paks 2 erőművét indítanák be.?
És az pláne mennyire " normális " , hogy ezt menetközben is érzed

Százszor leírhatják itt a fórumon is, meg a szervizben is elmondhatják , hogy ilyen ez mert " zöld " meg hasonlók.
Érdekes , hogy más autókban sosem találkoztam még csak ehhez hasonlóval sem , pedig modern
turbós konstrukciók azok is. , még zöldebbek is mint a Dacia.
Elhiheted egy Renault-ban sem így működik ez.

Menetközbeni megtorpanások nem szimplán a gagyi kategória de balesetveszélyes is!
.

Nekem egyébként egy év után tölteni kellett a rendszert ,ha nem tévedek 210 grammal.
Most megint vinnem kellene mert 25 fok felett nagyin gyenge a klíma de nincs időm ezzel foglalkozni.

Ha pedig a jegesedés jeladó a problémás és cseréje megoldja a problémát akkor ez bizony
konstrukciós hiba.

Ez így működik ugyanis , más kérdés van aki észre sem veszi vagy ilyen volt a Zaporozsecben is.












Én egy szóval se mondtam, hogy normális sőt igencsak furcsálom én is mert még ilyennel nem találkoztam.
Csak leírtam, hogy nekem is ezt csinálja.
Egyébként kivettem a pollenszűrőt, kiporszívoztam a belső elpárologtatóval és most működik rendesen löki a hideget. Volt is benne rendesen apró nyárfalevél/termés szerű kis sz@r...
Olvastam én is, hogy komstrukciós hiba. Be is vinném de ha szervíz azt mondja, hogy ki be kapcsolgat a kompreszor folyamatosan és ez normális akkor mit tudok csinálni ??
Most meg már szerintem hiába kamuznám be, hogy nem hűt a klíma mert takarítás után jó lett, így gondolom az első 5 perc után akár hőmérőzés vagy csak "kézrátétel" után vissza dobnák hogy minden rendben ..
De ha a jegesedés jelző otthon kitudja cserélni az ember és egy cikkszám megadása utáán sem horobilis áron van akkor szívesen állok az infókat várva.
A hátsó lábtér fűtéscsőt is én szereltem be magamnak, de gondolom ennek a jeladónak a cseréje kicsit komplikáltabb..




Ne haragudj , nem Rád gondoltam .
Voltak akik itt megindokolták , hogy ez így jó és így kell ennek működnie és más autókban is
ilyen .
Hát nem , ahogy Te is említetted.
Még a szervizekben is beszélnek össze és vissza.

Lemaradtam ,
Mit takarítottál ki ?

Tegnap mentünk vele a melegben ...hát szenvedtem mint az igás ló , meg a család is.
A másik autónk sem egy prémium kategória de ahhoz képest gyenge ez a klíma .
( amolyan budget klíma.)
Visszafelé , este , már jobb volt , egy bizonyos hőfok felett viszont mintha elfogyna ...
Nagyobb fokozaton nem tud egyenletes hideget küldeni , első fokozat meg lepkefing. .

Nálam lehet , hogy enged a rendszer ( több fórumon lehet olvasni hogy egy-két éves autóknál is kell tölteni a rendszert ) , vissza kelllene mennem vele.. de már se időm , sem energiám .

Azért a helyedben megnézetném a rendszert kell-e utántölteni .









.


Vissza az elejére
Hoplita3001
2019 augusztus 21 szerda - 12:56:26


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 38
Ki veszed a pollenszűrőt és kiporszívozod azt meg ott azt a helyet is ahonnan követted, főleg a műszerfal felé.
Az a fémes, hűtőrács szerűség a klíma belső elpárologtatója.
Vissza az elejére
Attis
2019 augusztus 21 szerda - 14:28:55
Attis


Regisztrált tag #3091
Regisztrált: 2019 május 02 csütörtök - 10:51:33

Üzenetek: 23
Én semmit nem veszek észre a problémátokból. Automata klíma igaz, de azon felül ugyanaz a technika .Ha nagyon meleg van nagy sebességgel és nagyon hideg levegőt fúj kb. 3 másodperccel az indítás után, és csak a hűtőventillator kapcsol be néha, ha nincs meg a menetszél, ha kevésbé van meleg akkor barátságosabb, ha pedig kevesebb mint 3 fokkal van több kint mint a beállított, akkor mar nem is klímázik, csak a kinti levegőt fújja. Pollenszűrőt cseréltem én is aktív szenes polifenolosra, így már a szagok sem jönnek be kintről. De már 1500km után is koszos volt a gyári szűrő.
Vissza az elejére
bernhaft
2019 augusztus 21 szerda - 19:52:17
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 368
Attis írta ...

Én semmit nem veszek észre a problémátokból. Automata klíma igaz, de azon felül ugyanaz a technika .Ha nagyon meleg van nagy sebességgel és nagyon hideg levegőt fúj kb. 3 másodperccel az indítás után, és csak a hűtőventillator kapcsol be néha, ha nincs meg a menetszél, ha kevésbé van meleg akkor barátságosabb, ha pedig kevesebb mint 3 fokkal van több kint mint a beállított, akkor mar nem is klímázik, csak a kinti levegőt fújja. Pollenszűrőt cseréltem én is aktív szenes polifenolosra, így már a szagok sem jönnek be kintről. De már 1500km után is koszos volt a gyári szűrő.


Ezt gondoltam
Mondjuk Neked különleges Loganod van , amely csendesebb mint egy felső-közép kategóriás autó.

Vissza az elejére
Basic
2019 augusztus 21 szerda - 21:52:26
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2761
Sziasztok, az MK3-ról nincsenek új hírek? Nagyon jól titkolja a Dacia az új típust...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
baalint
2019 augusztus 30 péntek - 10:33:33

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 77
Régen írtam itt, akkor a klímás vitába nem szálltam be, mert ugyan mindig elégedett voltam vele, hiszen 40 fokos melegben is utaztam nagy távolsagokra, pl. Bulgáriában, Horvátországban is, viszont nem volt összehasonlítási alapom, mivel az előző autónkban nem volt klíma.

Nos, nem olyan régen voltam szüleimmel bátyámnál Németországban, szüleim Renault Kuga-jával. Az övék még régebbi motoros 2.0-s dízel, baromi jó autó amúgy, jó vezetni, és keveset eszik. Viszont a manuális klímája sokkal rosszabb, mint a Logané. Nem tudom miért, talán mert nagyobb a kocsi, és alulméretezték, vagy mi, de tényleg nem hűt eléggé.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
Attis
2019 augusztus 30 péntek - 10:39:03
Attis


Regisztrált tag #3091
Regisztrált: 2019 május 02 csütörtök - 10:51:33

Üzenetek: 23
bernhaft írta ...

Attis írta ...

Én semmit nem veszek észre a problémátokból. Automata klíma igaz, de azon felül ugyanaz a technika .Ha nagyon meleg van nagy sebességgel és nagyon hideg levegőt fúj kb. 3 másodperccel az indítás után, és csak a hűtőventillator kapcsol be néha, ha nincs meg a menetszél, ha kevésbé van meleg akkor barátságosabb, ha pedig kevesebb mint 3 fokkal van több kint mint a beállított, akkor mar nem is klímázik, csak a kinti levegőt fújja. Pollenszűrőt cseréltem én is aktív szenes polifenolosra, így már a szagok sem jönnek be kintről. De már 1500km után is koszos volt a gyári szűrő.


Ezt gondoltam
Mondjuk Neked különleges Loganod van , amely csendesebb mint egy felső-közép kategóriás autó.




Nekem tényleg tetszik a verda na, ez van
Ha egyszer találkozunk, szívesen összehasonlítanám a tiéddel a klímát, a menetzajt, bármit. Az is lehet, hogy ugyanaz, csak azok a fránya ízlések és pofonok a különbségek.
Vissza az elejére
bernhaft
2019 augusztus 30 péntek - 14:28:00
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 368
Attis írta ...

bernhaft írta ...

Attis írta ...

Én semmit nem veszek észre a problémátokból. Automata klíma igaz, de azon felül ugyanaz a technika .Ha nagyon meleg van nagy sebességgel és nagyon hideg levegőt fúj kb. 3 másodperccel az indítás után, és csak a hűtőventillator kapcsol be néha, ha nincs meg a menetszél, ha kevésbé van meleg akkor barátságosabb, ha pedig kevesebb mint 3 fokkal van több kint mint a beállított, akkor mar nem is klímázik, csak a kinti levegőt fújja. Pollenszűrőt cseréltem én is aktív szenes polifenolosra, így már a szagok sem jönnek be kintről. De már 1500km után is koszos volt a gyári szűrő.


Ezt gondoltam
Mondjuk Neked különleges Loganod van , amely csendesebb mint egy felső-közép kategóriás autó.




Nekem tényleg tetszik a verda na, ez van
Ha egyszer találkozunk, szívesen összehasonlítanám a tiéddel a klímát, a menetzajt, bármit. Az is lehet, hogy ugyanaz, csak azok a fránya ízlések és pofonok a különbségek.



Nem is mondtam azt , hogy mától ne tetszen Neked ! : - )
Ma már én sem tudom megmondani miért az anyagilag legrosszabb opciót választottuk
vagyis a Sandero-t ... kisebb sokkal , és alig olcsóbb.
Eredeileg sima Logan lett volna és azt néztem az elején ... már nem is tudom miért Sandero lett
belőle ami még drágább is ...viiszont kisebb.

A klimát várd még meg .
Egy évig nekünk még pont jó volt , pár egy kicsit nekem gyenge az elejétől ..
( másnak lehet pont ez még jó, tudod .. ingerküszöb )
Második évtől jöttek a gubancok , még gyengébb lett.

Egyszer elmegyek és kipróbálok egy Logan-t , mert csak nézek miilyen autóknál csendesebbek :
volt itt már Vitara , fullos Octavia3 meg PassatB6

Nekem nem jön ki a matek , mert fapados Skoda ( Rapid, a másik autó ) csendesebb sokkal mint
a Sandero , Passat viszont gyanús , hogy csendesebb mint a fapados Rapid ( de a Vitara is csendesebb a a Rapidnál ) , elvileg Logan viszont nem lehetne csendesebb mint a Sandero .
. ( nem az autókat minősítem , bármikor bexarhat a Skoda is persze , csak a zajkomfortról beszéltem, és arról hogy csak nézek nagyokat néhány hozzászóláson )





Vissza az elejére
Mike
2019 augusztus 30 péntek - 16:15:16

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 301
Üdv mindenkinek! Mostanában nem voltam aktív itt a fórumon, illetve néha beleolvastam. Ennek főleg magánéleti okai vannak (amit senkinek nem kívánok). De most egy-két gondolatot megosztanék, ill. tanácsot kérnék.
Az adatlapomat még nem frissítettem, de változások vannak.
Még 2014-ben vettem meg egy Dacia Logan MCV-t 1.5 dCi 90LE EURO 5 motorral. Amit két hónapja adtam el.
Már az elején is úgy terveztem, hogy ha úgy alakul, a garancia letelte előtt, ami egy vevőnek azért elég nagy biztonságérzetet ad, esetleg eladom, és egy új autót veszek. Ha az ember mindig új autókat szeretne venni, nem szabad túl sokáig halogatni a döntést, van egy optimális idő, amikor cserélni kell. Az első új autó megvétele a legnehezebb, utána már könnyebb, mert az alig használt jó autó ellenőrizhető előélettel kincset ér a magyar piacon, és jó áron lehet eladni. Ez meg szépen megkönnyíti az új megvételét. A kiterjesztett garancia lejárta előtt ezt meg is tettem. De van egy csavar a történetben.
Történt ugyanis, hogy tavasszal felkerestem egy márkaszervizt, hogy a klíma csak időszakosan hűt. (Mármint egyik nap hűt, máskor meg nem). Semmi gond, garanciális hatáskör, megnézik mi van. Gázt kellett rátölteni, nem került semmibe, a hűtés rendbejött. Ha már ott voltam, megkérdeztem, hogy ha vennék most egy új autót, mégis mennyibe számítanák be a mostanit?
-Hááááát dízel? Savanyú tekintet, főnök megkérdezése telefonon…. A választ meghallva azt hittem, rosszul hallok. Gondolom látszott a fejemen a döbbenet. Az értékesítő mutatott a kezével a kereskedés belső parkolója felé, az mind beszámított dízel autó, a kutya sem néz rá. Olyan ügyfelektől számították be, akik ott vették őket újonnan, és végig ott szervizelték őket (én egyik kategóriába sem tartozom). Idén abban a kereskedésben még egyetlen dízelmotoros autót nem adtak el. Próbáljam eladni magán úton, azzal egy kicsit magasabb árat lehet elérni, mondott is egy árszintet. Először azt gondoltam, hogy biztos valami jó alku előkészítése az egész. Elköszöntem. Aztán hazaérve nézegetni kezdtem a neten a piaci árakat, és sajnos igazat mondott az értékesítő. Borzasztóan nyomottak a dízel árak. Meg aztán beindult itthon is a kiszorítósdi, a legújabb Bp-i szmogrendelet már az én autómat is tiltólistára tette. Basszus, pedig annak idején az akkor elérhető egyik legtisztább motorral szerelt autót vettem! Valami olyasmit is olvastam, hogy el kéne gondolkozni, hogy hogyan lehetne ellensúlyozni a dízelek alacsonyabb fogyasztását, plusz adóval. Na, nekem ennyi elég volt. Nem akartam megvárni, hogy teljesen elértéktelenedjen az autóm. A nyomott piaci áron eladtam. Kb. félmilliós bukta. De ugye a piacnak mindig igaza van...

Elkezdtem nézegetni a kínálatot, de új autó a Daciák árán jóval túl vannak. A Suzuki SX4 S-Cross is nagyon meg lett nézve. De az ára annak is milliós összeggel magasabb. Szóval egy Logan MCV 0.9 Tce Stepway autót vettem. Nemrég hoztam el. Hát most egy kicsit meg vagyok lepve. A dCi után nagyon-nagyon más. Klímával alig tudok álló helyzetből elindulni. Az első utamon még dudáltak is rám. Valamit rosszul csinálok? Ennek a motornak az ereje kétezres fordulaton jön meg, de odáig valahogy el kell jutni. Lámpától indulva nyomom a gázt, és nem megy az autó. Vagy jobban fel kell pörgetni a motort és úgy rá a kuplungot? Akkor szarrá égetem. Persze a dízel a hatalmas nyomatékával megindult mint a fene. Most az is furcsa, hogy a gázpedált be kell nyomnom szinte a motortérbe, hogy legyen valami, régen a cipőtalpammal simogattam, és repült az autó. Szóval mit kell másképpen csinálni? Túráztatva a motort is elég lomhán megy a fordulatszám fölfelé, a dízel felpattant azonnal. Vagy legyek türelemmel, amíg bejáratódik teljesen?

[ Módosítva 2019 augusztus 30 péntek - 17:35:01 ]
Vissza az elejére
ivatti10
2019 augusztus 30 péntek - 19:55:40

Regisztrált tag #3084
Regisztrált: 2019 április 17 szerda - 08:26:07

Üzenetek: 3
Tapasztalható a 0.9-es Tce motornál, hogy a gázpedál egynegyede nagyon érzéketlen. Ott nagyon , és mélyen kell nyomni, de utána kilő, így a két szakasz között óvatosan kell lavírozni, hogy egyenletes legyen a gyorsítás. Tény, megszokást igényel, de ha ez megtörtént, nagyon szépen lehet vele "együttélni".
Vissza az elejére
ex-xm
2019 augusztus 30 péntek - 21:40:03


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 166
Mike!
Légy türelmes! Óvatosan járasd be.Sajnos klímával nulláról érezhetően nehezebben gyorsul. ivatti10 tanácsát is vedd figyelembe.
Nem gyorsulási versenyre való autó.

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
Zsolt
2019 augusztus 30 péntek - 22:02:31
Budapest XI.


Regisztrált tag #2907
Regisztrált: 2017 október 10 kedd - 13:50:44

Üzenetek: 20
Mike írta ...

... Most az is furcsa, hogy a gázpedált be kell nyomnom szinte a motortérbe, hogy legyen valami, régen a cipőtalpammal simogattam, és repült az autó. Szóval mit kell másképpen csinálni? Túráztatva a motort is elég lomhán megy a fordulatszám fölfelé, a dízel felpattant azonnal. Vagy legyek türelemmel, amíg bejáratódik teljesen?

Hali!
Szokás kérdése, dízel, szívó benzines és turbós benzines között is hatalmas a különbség. Nekünk tce 0,9 van, úgy tapasztaltam, hogy hideg indításkor megvárom míg az alapjárat beáll kb 800-1000 fordulatra, símább az indulás, nem rángat. Pedált inkább fokozatosan nyomom gyorsuláshoz, ha hirtelen nyomom vagy padlózok nem történik szinte semmi, valószínű a turbólyuk miatt. Bár nekem klíma mellett sem szokott probléma lenni, induláskor még eco módban is megnyikkannak a gumik ha nem vigyázok.

[ Módosítva 2019 augusztus 31 szombat - 13:33:23 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2019 augusztus 31 szombat - 13:37:06
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6720
baalint írta ...

szüleim Renault Kuga-jával


Érdekes egy modell lehet, megnézném előben a Renault által megerőszakolt Fordot

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 augusztus 31 szombat - 14:00:08
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6720
Mike
Ami a használt piacot illeti, igen, sajnos könyörtelenül áraz. Én amióta autókkal foglalkozom, rájöttem azonban, hogy koránt sem mindig a józan ész mentén, inkább a tévhitek és a legendák dominálnak. Pl. az Olasz, Francia autókat mindig lehúzták. Van benne persze igazság, de kivételek is bőven. Aki egy olyat kifogott használtan, örülhetett a jó minőségnek, hibátlan konstrukciónak, 30-40%-al olcsóbban, mint a kategória társai. Most Brüsszel és a VW miatt épp a dieselk-nek tettek be. Ezért az áruk mélyponton van. Aki eladja, nyilván sokat bukik rajta. Ezért is kérdés, hogy valóban megéri eladni egy keveset futott újszerű diesel autót, amit a tulaj újonnan vett, karbantartott és mindent tud róla? Erre is megvan a logikus magyarázat persze, lehet élet körülmények, vágyik a garancia által nyújtott biztonságra, stb. Akik azonban vidéken laknak, napi 60-80km-t kocsikáznak munkába, és esetleg még az egyszerűbb karbantartásokat is meg tudják csinálni maguknak az autón, ők legalább még 5-6 évig nagyon jól járnak egy ilyennel.

Ami a 0.9Tce-t illeti, pont ilyen gondjaim vannak. (Lodgy Dci és Sandero 0.9tce van). Műszakilag megbízható, keveset fogyaszt, olcsón fenntartható. Ha kipörgeti az ember, elég tisztességesen megy is, megkockáztatom, hogy városban pl. 2-esben odalépve, városi tempónál jobban mint a dci. De nekem nem csak ennyiből áll egy motor, hiányzik az élvezet, és a komfort, ezért kezd egyre jobban elegem lenni belőle. Ugye 900ccm nem hazudik, ezt érezni turbó nélkül az elindulásnál. Az első métereken rohadtul nem akar menni, akármekkora gázzal indul meg az ember kuplung felengedés után. Kuplungot meg én se fogok nagy gáznál csúsztatni, nem vagyok műszaki barbár. Ami még feltűnt, hogy sokkal jobban kell nyomni a pedált, mint a dci-ben. Ez nekem félig lebénult lábfejjel sokkal feltűnőbb, nagy a pedál ellenállása, nehezebb nyomni. A 3 hengerességét hidegen-melegen, alapjáraton, és kb. 2000-es fordulatig is eléggé érezni. Suzuki érdekes módon ezt meg bírta szinte észrevehetetlenül oldani. Az 1500-2500-as fordulat közötti megtorpanások is eléggé bosszantóak. Megfelelő gázpedál állással ez némileg kompenzálható, de elég retek egy nyomaték görbéje van ennek a motornak. Nem értem ha egyszer a turbó megindul, miért kell időközben visszakorlátozni rövid időre. Ez is ennek a rohadt Euro6-nak a következménye. Az Euro5-seknél még nincs ilyen. Először azt hittem csak az enyém ilyen. volt szoftver frissítés is garanciában, de az sem oldotta meg. Aztán több tulaj is megengedte, hogy meghajtsam az övét, azok is ilyenek. Szóval nekem nagy csalódás a 0.9Tce. A Sandero Stepway Outdoor kaszni , futómű, és beltér viszont nagyszerű, így nálam egy motorcsere lesz a megoldás. Ha lesz rá lehetőségem, törött Dusterból belepakolom az 1.3 Tce 150Le-s változatát.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Mike
2019 augusztus 31 szombat - 15:31:50

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 301
Köszönöm mindenkinek a tanácsát, véleményét. Megpróbálom alkalmazni a tanácsokat. Idő lesz mire begyakorlom.
Hát egy kicsit sajnálom a dízelmotor kényelmét. A dCi annyira finoman járt, hogy volt aki a többedik út után tudta meg, hogy egy dízeles autóval utazik. Volt csodálkozás rendesen.
Én is rágódtam az eladás előtt, gyakorlatilag lutri volt. Vagy elmúlik a dízelpara, vagy annyira beindul a környezetvédő őrület, hogy tényleg kinyírják a ezt a technológiát.
Voltam próbavezetni a Suzuki 1 literes Boosterjet motorját hajtottam. Megy ahogy egy szívó motor. Ott ugye a turbó bele van integrálva a hengerfejbe, ezért nagyon közel van a motorhoz. Aztán vezettem Dustert is 1,33 Tce-vel, az is remekül ment. Elég megtévesztő egy motor maximális teljesítményét és nyomatékát figyelembe venni, induláskor egyik sem játszik. Ráadásul ezeknél a kis turbós motoroknál állítom, hogy induláskor mindkét értéknek kb. az egytizede áll rendelkezésre.
De sajnos Logan MCV nincs 1,33 Tce motorral.

Egyébként a Suzuki 1 literes Boosterjet motorját most vezetik ki a kínálatból. Faggattam egy értékesítőt, azt mondta, hogy a most ősszel belépő szigorításokhoz nem tudják optimalizálni. Lehet hogy a Suzuki nem vállalja be azokat a tulajdonságokat, amikkel a Renault a 0.9 Tce kapcsán felvállalt. Az 1.4 -es Boosterjet kap egy részecskeszűrőt, ennek a költségét talán még benyeli a Suzuki. Jövőre viszont kap egy villanymotort a meghajtásba, ami nem fogja önállóan mozgatni az autót, a sofőr nem is fogja érezni. Azokban az üzemállapotokban fog működni, amikor a szennyezőanyag kibocsájtása megugrik. Ez viszont odaver az áraknak.
A fekete leves 2021-től jön. Az uniós CO2 kibocsájtási norma 99g CO2/100 km lesz (ha jól tudom). Ehhez max 4 l /100 km -es átlagfogyasztás kellene. Amelyik gyártó autója túllépi ezt az értéket, arra minden eladott autó után környezetterhelési díjat kell fizetni. Ez hatalmas összeg lesz, milliárd euro nagyságrendről beszélnek. Mivel ez a 4 l /100 km -es átlagfogyasztás még ritka mint a fehér holló, a gyártók pedig nem jótékonysági intézmények, megy az új autók árába. Nagy drágulásról hallani… méghozzá már jövőre.

[ Módosítva 2019 augusztus 31 szombat - 15:37:45 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2019 augusztus 31 szombat - 15:46:44
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6720
Változtatni kellene sok ember szemléletén is, nem mindenhova mindenáron autóval menni. Csak ezt a legtöbben nem hajlandóak beismerni. És amíg van pénzük tankolni, nem is fognak engedni belőle. Városokban ez már jó ideje látszik. De én pl. falusi vagyok. Itt régen nem volt divat az ilyesmi. Sokaknak volt garázsa, benne az autóval, amit akkor vett elő, ha valóban szüksége volt rá. Most meg mi van? Felnőtt egy olyan generáció, amelyik már biciklizni se tud (de komolyan!) . Sokaknak zavaróan kint áll a ház előtt az autója, mert még az udvarába is lusta beállni, és naponta 2-3-szor a szomszéd utcába is gyalog mennek. Mi meg vagyunk a csodabogarak, hogy a gyerekeink gyalogolnak-bicikliznek, nem elektromos vagy benzines gokarttal és quaddal közlekednek, mi felnőttek meg nem vagyunk hajlandóak falun belülre elindítani az autót. Nyári időszakban meg ha egyedül megyek valahova, és nem kell sokat cuccolni,robogóval járok. Gyorsabb (nem vég, hanem átlag sebességre), kényelmesebb, és kevesebbet fogyaszt mind az autó. Sőt, az idén olyan elektromos járművet építettem, ami kiváltja a robogót is. Sebességben, és hatótávban is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Mike
2019 augusztus 31 szombat - 15:53:37

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 301
Zsolt írta ...

Bár nekem klíma mellett sem szokott probléma lenni, induláskor még eco módban is megnyikkannak a gumik ha nem vigyázok.



Álló helyzetből indulva?

[ Módosítva 2019 augusztus 31 szombat - 15:53:55 ]
Vissza az elejére
Mike
2019 augusztus 31 szombat - 16:06:50

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 301
Krogergo írta ...

Változtatni kellene sok ember szemléletén is, nem mindenhova mindenáron autóval menni. Csak ezt a legtöbben nem hajlandóak beismerni. És amíg van pénzük tankolni, nem is fognak engedni belőle. Városokban ez már jó ideje látszik. De én pl. falusi vagyok. Itt régen nem volt divat az ilyesmi. Sokaknak volt garázsa, benne az autóval, amit akkor vett elő, ha valóban szüksége volt rá. Most meg mi van? Felnőtt egy olyan generáció, amelyik már biciklizni se tud (de komolyan!) . Sokaknak zavaróan kint áll a ház előtt az autója, mert még az udvarába is lusta beállni, és naponta 2-3-szor a szomszéd utcába is gyalog mennek. Mi meg vagyunk a csodabogarak, hogy a gyerekeink gyalogolnak-bicikliznek, nem elektromos vagy benzines gokarttal és quaddal közlekednek, mi felnőttek meg nem vagyunk hajlandóak falun belülre elindítani az autót. Nyári időszakban meg ha egyedül megyek valahova, és nem kell sokat cuccolni,robogóval járok. Gyorsabb (nem vég, hanem átlag sebességre), kényelmesebb, és kevesebbet fogyaszt mind az autó. Sőt, az idén olyan elektromos járművet építettem, ami kiváltja a robogót is. Sebességben, és hatótávban is.


Ebben egyetértünk. Viszont sok minden befolyással van az autózási szokásokra. Én a 110a jelű, az ország legforgalmasabb vasútvonala mentén lakom, Pesten dolgozom. Ha vonattal megyek be munkába, alig több idő, mint autóval. Adja magát. Ha jön egyáltalán a vonat! Mert ami itt van mostanában, az kezd országos botránnyá dagadni. Évek óta romlik a helyzet, de idén tavasztól, már elviselhetetlen. 20-30-40 perces késések. Nyílt pályán ácsorgás a hőségben a régi klíma nélküli vagonokban. Néha nemes egyszerűséggel kivesznek járatokat, "ez a vonat a mai napon nem közlekedik"! Érted? Ilyen mélyen soha nem volt a MÁV. Aki csak teheti persze hogy autóval megy munkába. Munkába járásra már teljesen alkalmatlan itt mifelénk a vonat.
Vissza az elejére
Zsolt
2019 augusztus 31 szombat - 20:25:58
Budapest XI.


Regisztrált tag #2907
Regisztrált: 2017 október 10 kedd - 13:50:44

Üzenetek: 20
Mike írta ...

Zsolt írta ...

Bár nekem klíma mellett sem szokott probléma lenni, induláskor még eco módban is megnyikkannak a gumik ha nem vigyázok.



Álló helyzetből indulva?

Igen, bár véletlen volt, én sem tudom hogy csináltam, pedig nem szoktam hirtelen nagy gázzal menni, míg bemelegszik a motor addig használom csak az eco-t. Kuplunggal is igyekszem óvatosan bánni. Én elégedett vagyok vele, de ez is viszonyítás és szokás kérdése 17 éves 1,4-es szívó benzines Ford focus után (75LE) nem is érdemes hasonlítgatni. Na azt megfogta a klima rendesen. Ha már előhoztam a hasonlítgatást, nem tudom Sandero SW és Logan MCV között pl. súlyban mennyi a különbség gondolom az is számít egy indulásnál, gyorsulásnál.

[ Módosítva 2019 augusztus 31 szombat - 22:58:06 ]
Vissza az elejére
Nagya21
2019 szeptember 01 vasárnap - 11:24:24
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 276
[/quote1567275201]
Igen, bár véletlen volt, én sem tudom hogy csináltam, pedig nem szoktam hirtelen nagy gázzal menni, míg bemelegszik a motor addig használom csak az eco-t. Kuplunggal is igyekszem óvatosan bánni. Én elégedett vagyok vele, de ez is viszonyítás és szokás kérdése 17 éves 1,4-es szívó benzines Ford focus után (75LE) nem is érdemes hasonlítgatni. Na azt megfogta a klima rendesen. Ha már előhoztam a hasonlítgatást, nem tudom Sandero SW és Logan MCV között pl. súlyban mennyi a különbség gondolom az is számít egy indulásnál, gyorsulásnál.
[/quote1567329650]

Hali!!
A különbség a Sanyi SW, és a Logan MCV SW önsúlya között: 75kg.
11.8/12.4s gyorsulás (gyári hivatalos adat), a gyakorlati mért ennél jobb.
Hosszutávon (görögország ) 6,7l/100km és 6.76l/100km.
Hozzátéve, hogy az MCV jobban megvolt pakolva.
Üdv Nagya


[ Módosítva 2019 szeptember 01 vasárnap - 11:27:05 ]

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Mike
2019 szeptember 01 vasárnap - 13:20:32

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 301
Naszóval. Ma reggel kihasználva a gyér forgalmat elmentem egy kicsit autózni, szokni a 0.9 Tce motort. Amit javasoltatok az sokat segített, megy ez. Én először a gázpedált a holtterében nyomkodtam. Nem értem, miért különböznek az egyes típusok ennyire. Gergő is jól rávilágított, nagyobb erővel kell taposni a pedált. Emlékszem, amikor a dCi volt új, akkor azt meg bőgettem az induláshoz, akkor egy benzines autóról váltottam.
Remélem a fogyasztás a bejáratás után tényleg jobb lesz, most majdnem a duplája a dízelhez képest. Szóval megy ez klímával is, csak beljebb kell taposni a pedált. A klíma kapcsolgatását egyelőre nem veszem észre, vagy nem kapcsolgat. Kézzel kapcsolgatva a fogyasztásban tényleg látszik, ez nekem új, a dízel semmivel nem fogyasztott többet.
Még egyszer köszönöm a segítséget. Jó kis csapat van itt.
Vissza az elejére
Sheme
2019 szeptember 02 hétfő - 08:20:07

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1071
Mike írta ...

Mivel ez a 4 l /100 km -es átlagfogyasztás még ritka mint a fehér holló, ...


Szánom-bánom, legutóbb 37.45 liter gázolajat tankoltam 749km-re. Ez kemény 5 liter / 100km fogyasztás.

Eskü, ennyire nem fogok rohanni - bár lehet, besegített a részecskeszűrő regenerálása is a dologba, passz.

Nem ismerem a vezetési szokásaid, de pontosan miért is váltottál DCI-ről TCE-re? Inkább városban használod a talicskát? Nem mész nagy távolságokat?

Nekem mióta megvan a DönCI, azóta örülök, h van ***ó a verdában. Nem, nem tépi le a fejemet, hanem a klíma nem fogja meg, nem kell pörgetni, nyomatékos és élvezem a morgását.

Szvsz soha nem fogják a DCI-n kívül 4 hengeres motorral szerelni a Logan / Sándor párost. Az 1.33 TCE-vel szerelve minek venné meg bárki is a Renault-t, ha millióval olcsóbban ugyan azt megkapja, csak Dacia jelvénnyel az orrán?

Talán 3-4 év múlva hibrid verziót csinálnak belőle, mert a kibocsátási normát csak papíron fogja tudni hozni, a valóságban meg nem.

Egyébként meg nem is értem, ki hiszi azt el, h 95g / 100km-re vagy az alá lehet vinni a CO kibocsátást? Hiszen mindig lesz egy homlok felülete az autónak, mert ott van pl az utastér, az meg ugye "tolja" maga előtt a levegőt.

Az meg vicc kategória, h 100km-n leviszi 2 literre a fogyasztást, mert lehet, h egyszer-kétszer ezt sikerül a városban eljátsszani, de amikor kikerülsz az országútra / autópályára, a három góliátelemnyi hibrid akku kevés lesz akár csak a 110-et tartani. Akkor meg úgyis átlépi a papíron jól mutató CO normát a gép.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
bernhaft
2019 szeptember 02 hétfő - 08:53:47
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 368
Mike írta ...

. Na, nekem ennyi elég volt. Nem akartam megvárni, hogy teljesen elértéktelenedjen az autóm. A nyomott piaci áron eladtam. Kb. félmilliós bukta. De ugye a piacnak mindig igaza van...




Szia !
Az új árához képest volt fél millíós bukta ?
Gondolom , hogy nem mert úgy nem lett volna oíyan rossz azért az üzlet.

Én két hétig használtam egyszer egy dci Lodgy-t.
Érdekes mert engem egyedül a dizel kerregése zavart nagyon , azt az akkor még csak
hétéves lányom is megjegyezte , hogy mi ez a " furcsa zaj " .
Viszont ment rendesen , a " kezelhetősége " ezerszer jobb és könnyebb volt mint a turbósé.
Alapjáraton pedig sokkal kellemesebb mint a 3 hengeres vibrátor.
Amikor visszaültem a sajátba , örültem annak , hogy nem kerreg , de kellett pár nap
, hogy ne rángasson , és gyorsuljak vele rendesen .
Gyors váltásnál néha annyira leesik a fodulatszám , hogy ránt egy nagyot.
Meg kell szokni ,és nem lehet " lazábban " kezelni a dolgot.
Ami nekem furcsa , hogy városban sokszor még a negyedik is kevés neki.
Hármasban megyek végig ott akol a másik autóval már simán ötödikben vagyok .
Országúton is csak 80 felett tudom kapcsolni az ötödiket különben veszit a lendületéből.
Nem tudom , hogy a miénkkel mi a probléma mert van aki szerint már 60-70 km/h között
kapcsolható , és használható az ötös .
Tény ha nyomod és pörgeted neki akkor megy mint a bolond , de ha néha visszaülök
a tce-be akkor egy ideig megint tanulnom kell a használatát.













Vissza az elejére
Nagya21
2019 szeptember 02 hétfő - 10:40:44
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 276
bernhaft írta ...

Mike írta ...

. Na, nekem ennyi elég volt. Nem akartam megvárni, hogy teljesen elértéktelenedjen az autóm. A nyomott piaci áron eladtam. Kb. félmilliós bukta. De ugye a piacnak mindig igaza van...

Szia !
Az új árához képest volt fél millíós bukta ?
Gondolom , hogy nem mert úgy nem lett volna oíyan rossz azért az üzlet.

Én két hétig használtam egyszer egy dci Lodgy-t.
Érdekes mert engem egyedül a dizel kerregése zavart nagyon , azt az akkor még csak
hétéves lányom is megjegyezte , hogy mi ez a " furcsa zaj " .
Viszont ment rendesen , a " kezelhetősége " ezerszer jobb és könnyebb volt mint a turbósé.
Alapjáraton pedig sokkal kellemesebb mint a 3 hengeres vibrátor.
Amikor visszaültem a sajátba , örültem annak , hogy nem kerreg , de kellett pár nap
, hogy ne rángasson , és gyorsuljak vele rendesen .
Gyors váltásnál néha annyira leesik a fodulatszám , hogy ránt egy nagyot.
Meg kell szokni ,és nem lehet " lazábban " kezelni a dolgot.
Ami nekem furcsa , hogy városban sokszor még a negyedik is kevés neki.
Hármasban megyek végig ott akol a másik autóval már simán ötödikben vagyok .
Országúton is csak 80 felett tudom kapcsolni az ötödiket különben veszit a lendületéből.
Nem tudom , hogy a miénkkel mi a probléma mert van aki szerint már 60-70 km/h között
kapcsolható , és használható az ötös .
Tény ha nyomod és pörgeted neki akkor megy mint a bolond , de ha néha visszaülök
a tce-be akkor egy ideig megint tanulnom kell a használatát.

Hali!!
0.9 verzió, Óra szerint 60 (valós 56), és rakom az 5.-et. Kruzolni sík úton lehet vele, másra ne számíts, ha gyorsulni kell, akkor vissza 4.-be.
Üdv Nagya

[ Módosítva 2019 szeptember 02 hétfő - 10:42:19 ]

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
bernhaft
2019 szeptember 02 hétfő - 12:52:07
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 368
Nagya21 írta ...

bernhaft írta ...

Mike írta ...

. Na, nekem ennyi elég volt. Nem akartam megvárni, hogy teljesen elértéktelenedjen az autóm. A nyomott piaci áron eladtam. Kb. félmilliós bukta. De ugye a piacnak mindig igaza van...

Szia !
Az új árához képest volt fél millíós bukta ?
Gondolom , hogy nem mert úgy nem lett volna oíyan rossz azért az üzlet.

Én két hétig használtam egyszer egy dci Lodgy-t.
Érdekes mert engem egyedül a dizel kerregése zavart nagyon , azt az akkor még csak
hétéves lányom is megjegyezte , hogy mi ez a " furcsa zaj " .
Viszont ment rendesen , a " kezelhetősége " ezerszer jobb és könnyebb volt mint a turbósé.
Alapjáraton pedig sokkal kellemesebb mint a 3 hengeres vibrátor.
Amikor visszaültem a sajátba , örültem annak , hogy nem kerreg , de kellett pár nap
, hogy ne rángasson , és gyorsuljak vele rendesen .
Gyors váltásnál néha annyira leesik a fodulatszám , hogy ránt egy nagyot.
Meg kell szokni ,és nem lehet " lazábban " kezelni a dolgot.
Ami nekem furcsa , hogy városban sokszor még a negyedik is kevés neki.
Hármasban megyek végig ott akol a másik autóval már simán ötödikben vagyok .
Országúton is csak 80 felett tudom kapcsolni az ötödiket különben veszit a lendületéből.
Nem tudom , hogy a miénkkel mi a probléma mert van aki szerint már 60-70 km/h között
kapcsolható , és használható az ötös .
Tény ha nyomod és pörgeted neki akkor megy mint a bolond , de ha néha visszaülök
a tce-be akkor egy ideig megint tanulnom kell a használatát.

Hali!!
0.9 verzió, Óra szerint 60 (valós 56), és rakom az 5.-et. Kruzolni sík úton lehet vele, másra ne számíts, ha gyorsulni kell, akkor vissza 4.-be.
Üdv Nagya


A miénk is 0.9 verzió
60 km/h-nál a hangján is hallani , hogy alacsony, kelletlen neki a fordulat ( új korától ) , mélyen búg.
Csak nem lehet eltérés két azonos modell között a váltóáttételezésben
Nem a gyorsulásról beszélek hanem arról amit érzek , hogy alacsony neki a fordulat .






Vissza az elejére
bicajos
2019 szeptember 02 hétfő - 15:23:53
bicajos

Regisztrált tag #1291
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45

Üzenetek: 66
Ugye, azt nem gondolja senki komolyan, hogy bármilyen belső égésű motornak jó ugyanazon áttétel 60-tól 170-es tempóig? Vagy ha így lenne, akkor minek kellene a 0-60 közötti tartományra 4 különböző fokozat? Szerintem a műszerfalon a váltás-segítő fényjelzés is azért van, hogy az emberek brutálisan széttapossák a motorokat alacsony fordulaton terhelve, majd az egyre fokozódó CO2- hisztéria hatására hamar ki lehessen szórni az autókat műszakin.

MCV
Vissza az elejére
Tuci
2019 szeptember 02 hétfő - 15:23:57
Tuci


Regisztrált tag #2461
Regisztrált: 2014 június 02 hétfő - 08:25:01

Üzenetek: 101
bernhaft írta ...

Mike írta ...

. Na, nekem ennyi elég volt. Nem akartam megvárni, hogy teljesen elértéktelenedjen az autóm. A nyomott piaci áron eladtam. Kb. félmilliós bukta. De ugye a piacnak mindig igaza van...




Szia !
Az új árához képest volt fél millíós bukta ?
Gondolom , hogy nem mert úgy nem lett volna oíyan rossz azért az üzlet.

Én két hétig használtam egyszer egy dci Lodgy-t.
Érdekes mert engem egyedül a dizel kerregése zavart nagyon , azt az akkor még csak
hétéves lányom is megjegyezte , hogy mi ez a " furcsa zaj " .
Viszont ment rendesen , a " kezelhetősége " ezerszer jobb és könnyebb volt mint a turbósé.
Alapjáraton pedig sokkal kellemesebb mint a 3 hengeres vibrátor.
Amikor visszaültem a sajátba , örültem annak , hogy nem kerreg , de kellett pár nap
, hogy ne rángasson , és gyorsuljak vele rendesen .
Gyors váltásnál néha annyira leesik a fodulatszám , hogy ránt egy nagyot.
Meg kell szokni ,és nem lehet " lazábban " kezelni a dolgot.
Ami nekem furcsa , hogy városban sokszor még a negyedik is kevés neki.
Hármasban megyek végig ott akol a másik autóval már simán ötödikben vagyok .
Országúton is csak 80 felett tudom kapcsolni az ötödiket különben veszit a lendületéből.
Nem tudom , hogy a miénkkel mi a probléma mert van aki szerint már 60-70 km/h között
kapcsolható , és használható az ötös .
Tény ha nyomod és pörgeted neki akkor megy mint a bolond , de ha néha visszaülök
a tce-be akkor egy ideig megint tanulnom kell a használatát.
















Szia!

A 0.9-est én sem használtam 80 alatt 5-ben, nekem is úgy tűnt, hogy "fület bántóan" búg... Illetve a 4. is 55-60 között volt neki kényelmes, bár a műszer mindig buzdított a felgangolásra.
Vissza az elejére
bernhaft
2019 szeptember 02 hétfő - 15:52:14
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 368
bicajos írta ...

Ugye, azt nem gondolja senki komolyan, hogy bármilyen belső égésű motornak jó ugyanazon áttétel 60-tól 170-es tempóig? Vagy ha így lenne, akkor minek kellene a 0-60 közötti tartományra 4 különböző fokozat? Szerintem a műszerfalon a váltás-segítő fényjelzés is azért van, hogy az emberek brutálisan széttapossák a motorokat alacsony fordulaton terhelve, majd az egyre fokozódó CO2- hisztéria hatására hamar ki lehessen szórni az autókat műszakin.


Én nem is használom az ötödiket max. országúton ha már tartható egy kilencvenes tempó.
Mármint a tce-t.
Ami meglepő nekem hogy még a 70-80 is kevés neki .
Ezért írtam hogy csodálkozom azon amikor olyanokat írnak, hogy 60-as tempónál már simán
kapcsolható és használható az ötödik.
Kb mint amikor 5 literes ( vagy az alatti ) fogyasztásokat írnak vegyesben.



Vissza az elejére
Nagya21
2019 szeptember 02 hétfő - 17:44:06
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 276
bernhaft írta ...

bicajos írta ...

Ugye, azt nem gondolja senki komolyan, hogy bármilyen belső égésű motornak jó ugyanazon áttétel 60-tól 170-es tempóig? Vagy ha így lenne, akkor minek kellene a 0-60 közötti tartományra 4 különböző fokozat? Szerintem a műszerfalon a váltás-segítő fényjelzés is azért van, hogy az emberek brutálisan széttapossák a motorokat alacsony fordulaton terhelve, majd az egyre fokozódó CO2- hisztéria hatására hamar ki lehessen szórni az autókat műszakin.


Én nem is használom az ötödiket max. országúton ha már tartható egy kilencvenes tempó.
Mármint a tce-t.
Ami meglepő nekem hogy még a 70-80 is kevés neki .
Ezért írtam hogy csodálkozom azon amikor olyanokat írnak, hogy 60-as tempónál már simán
kapcsolható és használható az ötödik.
Kb mint amikor 5 literes ( vagy az alatti ) fogyasztásokat írnak vegyesben.

HAli!!
Gyere el Szfvár környékére, megmutatom...….
Azt mondtam kruzolni lehet vele, semmi másra nem alkalmas, esetleg nagyon finom gázpedálkezeléssel lehet gyorsítani, de azt kész kín kivárni.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
bernhaft
2019 szeptember 02 hétfő - 19:02:29
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 368
Nagya21 írta ...

bernhaft írta ...

bicajos írta ...

Ugye, azt nem gondolja senki komolyan, hogy bármilyen belső égésű motornak jó ugyanazon áttétel 60-tól 170-es tempóig? Vagy ha így lenne, akkor minek kellene a 0-60 közötti tartományra 4 különböző fokozat? Szerintem a műszerfalon a váltás-segítő fényjelzés is azért van, hogy az emberek brutálisan széttapossák a motorokat alacsony fordulaton terhelve, majd az egyre fokozódó CO2- hisztéria hatására hamar ki lehessen szórni az autókat műszakin.


Én nem is használom az ötödiket max. országúton ha már tartható egy kilencvenes tempó.
Mármint a tce-t.
Ami meglepő nekem hogy még a 70-80 is kevés neki .
Ezért írtam hogy csodálkozom azon amikor olyanokat írnak, hogy 60-as tempónál már simán
kapcsolható és használható az ötödik.
Kb mint amikor 5 literes ( vagy az alatti ) fogyasztásokat írnak vegyesben.

HAli!!
Gyere el Szfvár környékére, megmutatom...….
Azt mondtam kruzolni lehet vele, semmi másra nem alkalmas, esetleg nagyon finom gázpedálkezeléssel lehet gyorsítani, de azt kész kín kivárni.
Üdv Nagya


Nem kell megmutatni mert nekünk is 0.9-es van.
Én mindent elhiszek amiket itt írtok , de azt kétlem hogy a váltóáttételben , nyomatékban
is legyen különbség két azonos motor között , ugyanabban az autóban
Azt elhiszem ha ezt egy Clio-ról írod mert annak nagy eséllyel máshogy osztották ki a fokozatait..

Nem tudom mit jelent a kruzolás autóval .
.
Városban sokszor hármasban hagyom . Négyes max 50-60 között.
Azt kizárt hogy 60-nál egészséges legyen neki az ötös , ha országúton visszaesik a tempó
70-re már váltani kell vissza négyesbe.
Ferrariban élvezet a sok váltás ( feltételezem ) egyébként nem komfortos dolog.

Meg kell nézni mennyit pörög 60-nál ötösben .
De én nem fogom Neked megmondani hogyan használd az autódat természetesen .., csak csodálkozom amiket írtok néhányan.... mintha nem ugyanarról az autóról beszélnénk...
Vissza az elejére
Mike
2019 szeptember 02 hétfő - 20:49:55

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 301
Sziasztok!
Ma már ráéreztem a Tce mikéntjére. Megy ez rendesen. A váltást kb ott kéri, mint a dízel kérte. 70-nél ötödikbe lehet tenni, még gyorsítani is hajlandó vele.

Sheme:
Város/városon kívül használom, középhosszú utakra. 4,2 l volt az átlagfogyasztás. Télen 4,5 l. Igen, nagyon jó érzés volt vezetni, de az indokaimat korábban kifejtettem. Most, hogy ráéreztem a 0.9-esre, ezt is jó vezetni. És igen, nekem is rángat egy kicsit, de a dCi is rántott amikor 1-2-3 -as sebességben gurultam araszoló forgalomban, felváltani nem tudtam, de az aktuális sebességben pörgetni kellett. Ha ilyenkor levettem a lábamat a gázról, a dízel nagy motorféke akkorát fékezett az autón, hogy kicsit bólintottam is. Ezt úgy próbáltam kikerülni, hogy előszőr kuplungoltam, utána le a gázról (szinte egy időben). Tehát kezelni kellett a jelenséget.

BERNHAFT:
5 éves korban volt, az új ár kb 55% -áért ment el. Két hét alatt csak 3 érdeklődő volt, mázli, hogy az egyik elvitte.

bicajos:
"Ugye, azt nem gondolja senki komolyan, hogy bármilyen belső égésű motornak jó ugyanazon áttétel 60-tól 170-es tempóig?"

Nekem volt is ilyen. Suzuki Swift 1. 1.6 l -es motorral, ami legendás volt akkoriban. A Suzuki ezt a vonalat vitte tovább. 45 km/ó -nál bevette az 5. sebességet. Nem morgott, nem rángatott, gyorsítottam is óvatosan. Ennek az autónak a végsebessége 180-fölött volt, de az halálfélelemmel járt. Döbbenetesen rugalmas motor volt, egy sebességet több váltófokozatban elviselte gond nélkül.

Ma beugrottam egy márkakereskedésbe, megkérdeztem, hogy a klíma járásakor hallható halk nyekergő hang ami a sebváltón is érezhető vibrációval is jár, mennyire normális. Azt mondták, nem kéne ilyet tapasztalni. Egy kicsit még járjak vele, még nagyon új. Ha nem szűnik, megnézik. Nektek volt ilyen?

Ha már ott voltam rákérdeztem, hogy a bejáratás utáni olajcserét javasolják-e. Ugyan azt mondták, mint a dízel vételekor anno: ezeket a motorokat lényegében a gyártósoron NAGYRÉSZT bejáratják, nem bízzák a zemberekre, és a bejáratás után lecserélik az olajat, úgy küldik az összeszerelő szalagra. Tehát nem szükséges az olajcsere. Na erre varrjatok gombot! Nem ugyan az mondta mint 5 évvel ezelőtt.

Mondjuk azt nem tudom, hogy a százezer számra gyártott motorokat hogy tudnák egy járatópadon bekoptatni? Egyszerre száz motor bömböl napokig egy teremben? Hogy bírják a sorozatgyártást így fenntartani? Autógyári prezentációs videókban ilyet még nem láttam, pedig minden lépést lefilmeztek már. Próbapadot láttam, de az csak fejlesztés, vagy minőség ellenőrzés céljából volt ott.

[ Módosítva 2019 szeptember 02 hétfő - 20:50:47 ]
Vissza az elejére
Plömplöm
2019 szeptember 02 hétfő - 21:27:29
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 161
bicajos írta ...

Ugye, azt nem gondolja senki komolyan, hogy bármilyen belső égésű motornak jó ugyanazon áttétel 60-tól 170-es tempóig? Vagy ha így lenne, akkor minek kellene a 0-60 közötti tartományra 4 különböző fokozat? Szerintem a műszerfalon a váltás-segítő fényjelzés is azért van, hogy az emberek brutálisan széttapossák a motorokat alacsony fordulaton terhelve, majd az egyre fokozódó CO2- hisztéria hatására hamar ki lehessen szórni az autókat műszakin.


de, pld én halálosan komolyan gondolom, mert az előző autóm, a k4m motoros mcv olyan rövidre vett fokozatokkal volt megáldva/megátkozva, hogy ~40km/h-tól a végsebességéig jó volt a legmagasabb sebfokozat, az ötödik. nem űztem ebből sportot, nem volt célom szántszándékkal így használni, de minek váltogassak odavissza egy üres körforgó miatt, ha nem kell. az meg, hogy ez jajj de rosszat tesz a mindennek, nos, kb 224ezer km-t mentem az autóval, amikor kiütötték alólam és továbbadtam egy cimborámnak, aki azóta is boldogan használja úgy, ahogy tőlem átvette. a több fokozat pedig azért kell, mert az, hogy 40kmp/h-nál jó lehet az ötödik fokozat nem azt jelenti, hogy az a legjobb, nem ugyanaz a terhelés, ha én egyedül ülve kóricálok a tömeggel, vagy hogy 7-en ülve az autóban meg kell kezdeni egy előzést. valamint a rövid áttétel azt is jelentette, hogy a "legális" autópályatempónál (értsd: 130-145kmp/h), hogy is mondjam, nem volt halk

jaigen: "váltás-segítő fényjelzés", ezexerint nem tűnt még fel neked, de a ledek aktiválódásai nem konkrét fordszámhoz vannak rendelve, ha halványgázzal gyorsítgatok, akkor 2ezernél eldobatná velem a fokozatot egy nagyobbért; ha taposom, akkor meg engedi jó sokáig elforogni; logikus, a halványgázas gyorsulást tudja magasabb fokozaton is alacsonyabb fordulatszámmal, akkor minek pörögjön.

[ Módosítva 2019 szeptember 02 hétfő - 21:31:42 ]

---
(mcv 2008 1.6-16v 7személy)
lodgy 2019 1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
Krogergo
2019 szeptember 02 hétfő - 21:56:04
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6720
Édes Istenem, ez már a fórumozás, meg az autós téma legalja, szégyen!!!!!!
2019-ben autókon felnőtt férfi emberek azon társalognak, hogy ki holt vált, meg hányadik fokozatban kúrja szét éppen az autóját. Talán a 70-es, 80-as években még elment volna, mert akkor kezdődött jobban a nép autóval való ellátása. De jogosítvány szerzésnél a műszaki résznél akkor is elmondták, hogy a motor teljes fordulatszám tartományának melyik részét hol mikor kell használni. Persze ezt, hogy a bánatba tudná a mai lúzer, amikor a legalapvetőbb fogalmakkal (jobbra tartás, jobb kéz szabály, autó világító berendezéseinek szabályos használata) sincs tisztában.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
bernhaft
2019 szeptember 03 kedd - 07:56:59
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 368
Krogergo írta ...

Édes Istenem, ez már a fórumozás, meg az autós téma legalja, szégyen!!!!!!
2019-ben autókon felnőtt férfi emberek azon társalognak, hogy ki holt vált, meg hányadik fokozatban kúrja szét éppen az autóját. Talán a 70-es, 80-as években még elment volna, mert akkor kezdődött jobban a nép autóval való ellátása. De jogosítvány szerzésnél a műszaki résznél akkor is elmondták, hogy a motor teljes fordulatszám tartományának melyik részét hol mikor kell használni. Persze ezt, hogy a bánatba tudná a mai lúzer, amikor a legalapvetőbb fogalmakkal (jobbra tartás, jobb kéz szabály, autó világító berendezéseinek szabályos használata) sincs tisztában.



Beszéljünk inkább a hüvelygombáról.

Egyébkén t nem érdekel ki hol vált , a tce " vezethetősége " kapcsán merült fel bennem egy kérdés
csak ., mert nekem szokatlan , hogy az ötödik 80 km/h óra alatt nem igazán működik.


Vissza az elejére
baalint
2019 szeptember 03 kedd - 08:06:39

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 77
Krogergo írta ...

Édes Istenem, ez már a fórumozás, meg az autós téma legalja, szégyen!!!!!!
2019-ben autókon felnőtt férfi emberek azon társalognak, hogy ki holt vált, meg hányadik fokozatban kúrja szét éppen az autóját. Talán a 70-es, 80-as években még elment volna, mert akkor kezdődött jobban a nép autóval való ellátása. De jogosítvány szerzésnél a műszaki résznél akkor is elmondták, hogy a motor teljes fordulatszám tartományának melyik részét hol mikor kell használni. Persze ezt, hogy a bánatba tudná a mai lúzer, amikor a legalapvetőbb fogalmakkal (jobbra tartás, jobb kéz szabály, autó világító berendezéseinek szabályos használata) sincs tisztában.


Ez nem annyira egzakt dolog, mint mondjuk a jobbkéz szabály.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
macilka
2019 szeptember 03 kedd - 13:37:37
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2924
Vagy a kanyarodó sávból való pofátlan "átsorolás" irányjelzés nélkül!!!

[ Módosítva 2019 szeptember 03 kedd - 13:38:35 ]
Vissza az elejére
Mike
2019 szeptember 05 csütörtök - 05:00:34

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 301
macilka írta ...

Vagy a kanyarodó sávból való pofátlan "átsorolás" irányjelzés nélkül!!!



Velem majdnem megtörtént. 2x2 -es út belső sávjából kanyarodott az öregúr balra a 3x3 sávos külső sávjába. Én mellette kanyarodtam szerencsére kicsit hátrébb. Az új autómat majdnem lezúzta.
Vissza az elejére
Sheme
2019 szeptember 05 csütörtök - 10:35:46

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1071
Bocs srácok, h ide írok!

Szóval a bankom rákényszerít az okosteló használatára. Mivel nagy igényeim nincsenek - trillió GHz-es 64 magos proci, 128GByte RAM, 2 TByte tárhely, farokmasszírozó, puncitágító és egyéb sallangok -, gondoltam, ez a telefon jó lehet.

Azt szeretném kérdezni, h akinek ilyen telója és MediaNav-ja van, össze tudtak kapcsolódni?

Átviszi a telefonkönyvet / híváslistát a MN-ra?

Nem dobja el a kapcsolatot? Megbízhatóan kapcsolódik?

Waze elég gyors rajta? Előre letöltött GMaps képes offline módban GPS alapján is tájékoztatni az embert?

És egy töltéssel ez a telefon, nem szelfizve, nem egész nap böngészve a netet, legalább 3-4 napot működik?

(Igen, még nyomógombos telóm van, Samsung S5610-es, az együtt tud működni a MN-val.)

Előre is köszi a válasz(oka)t!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!