A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
RayD
2018 október 11 csütörtök - 09:52:55
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 474
Sheme írta ...

RayD írta ...

Maga a kiégetés minimálisan, de igen. Persze az igazán üzemanyag-takarékosak ki tudják mutatni, hogy mikor regenerált, mert akkor több volt valamivel a fogyasztás, átlagfelhasználónak nem tűnik fel.

Szerintem ezt a kiégetést valamilyen visszajelző műszer nélkül nehezen tudnánk "megfigyelni". Csak a magam nevében mondom, mivel többnyire pályázom, nekem nem tűnik fel az emelkedett fogyasztás - pláne, ha néha 3000f/p-n pörög 5-ben a DönCI.

Akiről tudom, az minden utat dokumentál és olyan üzemanyag takarékosan vezet, hogy feltűnik, hogy 3,0, 3,2 vagy 3,5 litert fogyaszt éppen 100 km-re vetítve a kocsija. De pont ezért írtam, hogy átlagfelhasználónak nem tűnik fel, mert valószínűleg nem vezeti ennyire részletesen minden útját és az összes adatot, ami kiolvasható a BC-ből és kevésbé feltűnő az eltérés, mint egy ilyen szuper takarékos figuránál aki még a kinti hőmérsékletet, domborzati viszonyokat, útburkolat minőségét, időjárást (eső, hó, köd) kielemzi.
De EURO6 előtti autóknál sokan betettek valami visszajelzőt, mintha a hátsó szélvédőfűtés lámpája kapcsolna ilyenkor be.

Nekem még sosem tűnt fel a regeneráció. Sokat megyek városi távon, eddig semmi gond a kocsival. Tudtommal az utóbefecskendezéssel a Renault kezelte a dCi-k ezen gondját és már évek óta nem volt olyan, hogy valakinek manuálisan kellett kiégetni a részecskeszűrőjét. Persze minél tudatosabban vesznek az emberek dCi-t, annak kevésbé tud ilyen előfordulni, mert eleve ügyelnek, hogy időben pályázzanak. De szinte csak városban járó németek (dCi107) is azt írták, hogy nem volt gondjuk 3+ év után sem.

Vissza az elejére
gylaci
2018 október 11 csütörtök - 12:08:39

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 30
Akkor a Renault a plussz üzemanyagot utóbefecskendezéssel oldja meg? (sehol nem találok róla konyhanyelven műszaki leírást) Olvastam hogy bizonyos márkáknál a részecskeszűrőbe egy külön befecskendező adja a kiégetéshez szükséges üzemanyagot. Egy munkatársam nemrég dobta ki az autójából a részecskeszűrőt(nem Dacia), azóta megjöttek neki az elveszett lovak, és nem izgul a regenerálás miatt. Igaz több tízezer volt a vezérlés "igazítása". Amit mondott én elhittem neki, de nem lesz ez gond a műszaki vizsgán? Bár amilyen autókat lehet látni közlekedni.
Vissza az elejére
RayD
2018 október 11 csütörtök - 15:10:49
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 474
gylaci írta ...

Akkor a Renault a plussz üzemanyagot utóbefecskendezéssel oldja meg? (sehol nem találok róla konyhanyelven műszaki leírást) Olvastam hogy bizonyos márkáknál a részecskeszűrőbe egy külön befecskendező adja a kiégetéshez szükséges üzemanyagot. Egy munkatársam nemrég dobta ki az autójából a részecskeszűrőt(nem Dacia), azóta megjöttek neki az elveszett lovak, és nem izgul a regenerálás miatt. Igaz több tízezer volt a vezérlés "igazítása". Amit mondott én elhittem neki, de nem lesz ez gond a műszaki vizsgán? Bár amilyen autókat lehet látni közlekedni.

dCI75 és dCi90 esetén utánbefecskendezés, dCi107 esetén van egy ötödik befecskedező a részecskeszűrő előtt. De úgy tudom csak Euro6 óta.

Krogergo remélem kijavít, ha marhaságot mondtam volna, de eddig mindenütt így olvastam.

Vissza az elejére
bill80
2018 október 13 szombat - 01:07:21


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 64
Csirigli írta ...

Nagya21 írta ...

Csirigli írta ...

Egyik oldalról amit eddig láttam, hogy használt autó piacon, ebben az árkategóriában a legtöbb kombi 90-100-120 LE-s, ezért bizonytalanodtam el, hogy elég lesz-e a 75 (valójában 73) paci.
Viszont a másik oldalról, most egy 98-as 1.3-as suzukit hajtok, a maga félelmetes 68 lóerejével, és kövezzetek meg, de engem nem zavar, el vagyok vele.
És persze nekem (és a családnak) is szempont a biztosítás, fenntartási költség.
Még azért vannak kétségeim, de ahogy fentebb írtam, hétfőn megyek kipróbálni, remélem belefér egy kis országúti kanyar, és majd meglátom hogy milyen lesz.

Hali!!
Azért a 68Le suzuki 800kg, a 73Le Dacia meg 1 tonna, a kg/Le arány nem ugyanaz, ezt lehet taknyolni a váltó áttételezéssel, de a fizika az fizika.
Eddig úgy nézki, hogy jövőre lecserélem a most 3 éves Sanyi Pusztát egy Mcv Lpg-re, de sztem kell a turbó, főleg ha megvan pakolva a Drága (tavalyi tapasztalat mikor Görögbe mentünk 3személy+full)
Üdv Nagya


Igazad van, én még nem számszerűsítettem így a dolgot. Én is ettől tartok a legjobban, hogy megpakolva a kocsi nagyon lomhává válik, bár ahány tesztet olvastam eddig, annyi eltérő véleménnyel találkoztam, ezért vagyok most ennyire bizonytalan
Remélem a tesztvezetés majd sikeresen eldönti ezt a kérdést, figyelembe véve az igényeinket.


Ha beleraksz 200 db kisméretű téglát minden lomhává válik, persze kérdés hányszor fordul ez majd elő és arra az 1-2 alkalomra érdemes-e, én 3-4 személlyel nem veszek észre semmit, egy nyugodt stílusban meglepően könnyedén mozgatja az autót ez a kis motor. Költöztettem vele anyósomat is plafonig pakolva döntött ülésekkel (sok könyv is volt, ült a hátulja rendesen), nem éreztem problémának, egy kicsit jobban kell nyomni a gázt, de elvisz bármit.
Ismét ideírom én LASSAN vezetek 90-el megyek általában, ha ez elég akkor elégedett lehet bárki ezzel is.

Azoktól a hozzászólásoktól szoktam kiakadni:"én ilyen kicsi *** motorral sosem....", "ez egy forgalmi akadály lehet ezzel a kis *** motorral..." "ezzel akarsz utánfutót húzni????"
Persze ezek mind autótervező szakmérnökök, hogy tudják mekkora motor szükséges egy autóba.
Átülnek dízelből egy ilyenbe és csodálkoznak hogy lefullad indulásnál, bármelyik benzinest lefullasztaná ha úgy indulnak vele mint egy dízellel szoktak.(talán egy V8-ast nem)


Vissza az elejére
sanyinak
2018 október 13 szombat - 16:28:05

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 85
Természetesen kis motorerővel rendelkező autóval is lehet közlekedni és persze a Trabant is csak 26 lóerős volt. Ugyanakkor ma már nem ugyanaz az teljesítmény elvárás egy autóval szemben, ami 30 éve volt. Nem mindegy, hogy egy komolyabb országúti emelkedőn valaki 50 km/h, vagy 90 km/h sebességgel tud felmenni.
Vissza az elejére
TG18
2018 október 13 szombat - 17:23:25
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 6
Mindenkinek van egy közlekedési kultúrája. Minden útszakaszon megvan adva a felső sebességhatár. Nagy emelkedőn általában van kapaszkodósáv. Tehát szerintem aki a szabályoknak az időjárási és útviszonyoknak megfelelően közlekedik, lehetőleg a megengedett felső sebességhatár közelében az nem tartja fel a forgalmat akár Audival akár Dáciával közlekedik. Viszont aki indokolatlanul lassan, mondjuk 90 helyett 65-70-nel karistol, na azt is büntetném! Véleményem szerint sok baleset következik az ilyen helyzetekből mert hosszú távon nagyon idegesítő követni az ilyen gépjárműveket(ha ennyire ráér miért nem megy busszal?) és sajnos sokszor meggondolatlan, veszélyes előzésbe kényszerítik azokat akik csak normális megengedett tempóban szeretnének A-ból B-be menni!
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 13 szombat - 17:47:41

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 11
sanyinak írta ...

Természetesen kis motorerővel rendelkező autóval is lehet közlekedni és persze a Trabant is csak 26 lóerős volt. Ugyanakkor ma már nem ugyanaz az teljesítmény elvárás egy autóval szemben, ami 30 éve volt. Nem mindegy, hogy egy komolyabb országúti emelkedőn valaki 50 km/h, vagy 90 km/h sebességgel tud felmenni.


A teljesítmény elvárás egy szubjektív dolog, szerintem ezt az dönti el, hogy mire kell a kocsi, meg hogy milyen stílusban vezet a tulaj. Hegyi utakra nyilván nem vesz kis motoros autót az ember, ahogy a dízeles is jobban megéri, ha többnyire pályán van használva.
Városi használatra meg hiába vesz egy kétliterest, hacsak nem ettől lesz nagyobb az önbizalma.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 október 13 szombat - 20:52:17
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 286
bill80 írta ...

Csirigli írta ...

Nagya21 írta ...

Csirigli írta ...

Egyik oldalról amit eddig láttam, hogy használt autó piacon, ebben az árkategóriában a legtöbb kombi 90-100-120 LE-s, ezért bizonytalanodtam el, hogy elég lesz-e a 75 (valójában 73) paci.
Viszont a másik oldalról, most egy 98-as 1.3-as suzukit hajtok, a maga félelmetes 68 lóerejével, és kövezzetek meg, de engem nem zavar, el vagyok vele.
És persze nekem (és a családnak) is szempont a biztosítás, fenntartási költség.
Még azért vannak kétségeim, de ahogy fentebb írtam, hétfőn megyek kipróbálni, remélem belefér egy kis országúti kanyar, és majd meglátom hogy milyen lesz.

Hali!!
Azért a 68Le suzuki 800kg, a 73Le Dacia meg 1 tonna, a kg/Le arány nem ugyanaz, ezt lehet taknyolni a váltó áttételezéssel, de a fizika az fizika.
Eddig úgy nézki, hogy jövőre lecserélem a most 3 éves Sanyi Pusztát egy Mcv Lpg-re, de sztem kell a turbó, főleg ha megvan pakolva a Drága (tavalyi tapasztalat mikor Görögbe mentünk 3személy+full)
Üdv Nagya


Igazad van, én még nem számszerűsítettem így a dolgot. Én is ettől tartok a legjobban, hogy megpakolva a kocsi nagyon lomhává válik, bár ahány tesztet olvastam eddig, annyi eltérő véleménnyel találkoztam, ezért vagyok most ennyire bizonytalan
Remélem a tesztvezetés majd sikeresen eldönti ezt a kérdést, figyelembe véve az igényeinket.


Ha beleraksz 200 db kisméretű téglát minden lomhává válik, persze kérdés hányszor fordul ez majd elő és arra az 1-2 alkalomra érdemes-e, én 3-4 személlyel nem veszek észre semmit, egy nyugodt stílusban meglepően könnyedén mozgatja az autót ez a kis motor. Költöztettem vele anyósomat is plafonig pakolva döntött ülésekkel (sok könyv is volt, ült a hátulja rendesen), nem éreztem problémának, egy kicsit jobban kell nyomni a gázt, de elvisz bármit.
Ismét ideírom én LASSAN vezetek 90-el megyek általában, ha ez elég akkor elégedett lehet bárki ezzel is.

Azoktól a hozzászólásoktól szoktam kiakadni:"én ilyen kicsi *** motorral sosem....", "ez egy forgalmi akadály lehet ezzel a kis *** motorral..." "ezzel akarsz utánfutót húzni????"
Persze ezek mind autótervező szakmérnökök, hogy tudják mekkora motor szükséges egy autóba.
Átülnek dízelből egy ilyenbe és csodálkoznak hogy lefullad indulásnál, bármelyik benzinest lefullasztaná ha úgy indulnak vele mint egy dízellel szoktak.(talán egy V8-ast nem)





Egyébként ez a ' nyugodt ' vezetési stílus mit takar amit többször említettél már ?(. ha turbós autót vezetek az azért van mert én ideges stílusban vezetek ?) .
Az is érdekelne hol lehet nyugodt vezetési stílusban vezetni ebben az országban , ahol az utak tele vannak agresszív , frusztrált emberekkel , legyen szó városról , autópályáról...
Vissza az elejére
Krogergo
2018 október 13 szombat - 22:08:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6427
RayD írta ...

Nagya21 írta ...

Hali!!
A nem reklámúható Kartárs tud visszajelzést generálni a műszerfalra, hogy mikor regenerál, sztem ennél több nem is kell, olyankor nem állítja le az ember, oszt Jónapot.
Üdv Nagya

Úgy tudom eddig csak EURO6 előttiekre, de lehet tévedek és máshol olvastam.


Nem a műszerfalra. Nem ördöngösség, egy LED-et kell beszerelni a tükör fűtésre. Ha regenerál, akkor elég sok villamos fogyasztót bekapcsol, így ezt is, arról látszik.
Euro5-sre és 6-osre is lehet.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
baalint
2018 október 14 vasárnap - 16:31:21

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 59
@sanyinak
Hát mi az 1.2-es Logan-al rendszeresen járunk hegyekbe, és nem mi szoktuk feltartani a sort az emelkedőkön, illetve a szűk metszet nem az autó ereje, hanem a kanyarok bevétele, így felfelé sem tudunk gyorsabban menni, mint lefelé. Persze tudni kell visszaváltani és felpörgetni a motort az emelkedőkön, ahol a hasonló lóerős dízel 5-ösben felmegy, van hogy 3-asba is vissza kell váltani.

Az más kérdés, hogy családi kombinál necceebb a helyzet a cuccolás miatt, persze síkon és visszafogott vezetéssel ottus beleférhet az 1.0-s.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
baalint
2018 október 14 vasárnap - 16:32:11

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 59
Fordítva, szóval lefelé sem tudunk gyorsabban menni a szerpentineken, mint felfelé.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
baalint
2018 október 14 vasárnap - 16:35:17

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 59
@bernhaft
"Az is érdekelne hol lehet nyugodt vezetési stílusban vezetni ebben az országban , ahol az utak tele vannak agresszív , frusztrált emberekkel , legyen szó városról , autópályáról..."

Pedig éppen emiatt fontos a nyugodtság, még akkor is ha masok tahók. Nyugodt vezetési stílus nem azonos a tötymörgéssel, de pl. beláthatatlan helyen 300 lóerős autóval sem szabadna előzni, mégis sokan megteszik. Az biztos, hogy gyengébb autóval nagyobb türelem kell ha a kamion feltart.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
csaszy80
2018 október 15 hétfő - 08:10:01

Regisztrált tag #2953
Regisztrált: 2018 február 07 szerda - 11:15:03

Üzenetek: 10
Tisztelt fórumozók az egyéves szervizt a Balassagyarmati Nyéki Renault&Dácia szervizben végeztettem amely éves revizió, olajcsere, olajszűrő, pollenszűrő, és levegőszűrő cserével 32000ft-ért megtörtént, Budakalászon erre 75-80ezret mondtak....Igaz a gyárival megegyező saját termékes alkatrészeket raktak be raktárról ugyanúgy cimkézve mind a renault alkatrészek minden munkafázisnál jelen lehettem.
A gyári ajánlás szerinti levegőszűrő csere baromság 15000km után tele volt a szűrök teljesen, igaz kb 75°-ban városban használom.
A kabátomat ott felejtettem, és 80km-re házhoz hozták a szerviz tulajdonosai hozzám maximális respect!!!
Mindenkinek ajánlom őket korrektségük, és hozzáállásuk véget.
Vissza az elejére
andrisms
2018 október 15 hétfő - 08:23:59


Regisztrált tag #2914
Regisztrált: 2017 november 06 hétfő - 15:37:36

Üzenetek: 53
Csirigli írta ...

Szita írta ...

Csirigli írta ...

Kedves Klubtársak!

Először is üdvözlök mindenkit! Frissen regisztrált tag vagyok, és még autóvásárlás előtt állok.
Egy Logan MCV-t néztem ki, SCe 75-ös motorral. Mik a tapasztalatok ezzel az erőforrással? A családommal főleg városban, néha országúton közlekedünk a széles alföldön, jómagam elég nyugodt stílusban vezetek. A klíma mennyire érezhetően fogja vissza a motor teljesítményét? Érdemes lenne inkább a turbós motorral felszereltet választani?

Nekem 1.2-es MCV-m van. Nagy vonalakban ugyanazt tudja. Gyenge, mint a harmat. De elötte 68-lovas fusionom volt. Megszokás kérdése. Sokfelé jártam az országban, eddig mindenhová elvitt. Pályán bírja a 130-at is, de 110-nél egészségesebb a hangja. Én is egy tesztvezetést javaslok. 90-es tempóig a fogyasztása állítólag kegyetlen jó. Annyira gyenge, hogy a klímát észre se veszed. (esetleg dombon felfelé) A kötelező és a casco is olcsóbb, mint a Tce-nél. Ez se utolsó szempont. Ja, néha utánfutózok is.





Egyik oldalról amit eddig láttam, hogy használt autó piacon, ebben az árkategóriában a legtöbb kombi 90-100-120 LE-s, ezért bizonytalanodtam el, hogy elég lesz-e a 75 (valójában 73) paci.
Viszont a másik oldalról, most egy 98-as 1.3-as suzukit hajtok, a maga félelmetes 68 lóerejével, és kövezzetek meg, de engem nem zavar, el vagyok vele.
És persze nekem (és a családnak) is szempont a biztosítás, fenntartási költség.
Még azért vannak kétségeim, de ahogy fentebb írtam, hétfőn megyek kipróbálni, remélem belefér egy kis országúti kanyar, és majd meglátom hogy milyen lesz.


Szerény véleményem, nem vitaindító:
Barátnőmnek 1000-es swiftje van, ami még gyengébb, viszont 90-ig élvezhetően vezethető. Könnyű, kisebb, fürgébb. Mondjuk 90 felett már nem izmoznék vele, illetve 4 személlyel tuti az is rosszabb
Viszont: 1.2-es Sanderoval mentem, és 1.0-es Logannel. Szerintem! van különbség a régi suzukihoz képest, negatív irányba. És a klímát nem kapcsoltuk akkor be, gondolom az is visszafogja kicsit. Úgy látszik az a 2xx kg ennyit számít. Viszont nekem tetszett a járása, csendes motor, az én dízelemhez képest zene a fülnek . Kb ennyi előnyét tudom felhozni. A 900ccm-es szerintem dinamikusabb, nem tudom hogy rászánnád-e azt a nem kevés plusz pénzt és hogy nagyobb kilométerfutás után, melyik lesz a tartósabb, ezt nyilván a szakik jobban tudják.

Persze ha város és országút az általános felhasználási terület, nyugodtan vezetsz, akkor a kisebb szívók is jók lehetnek. Előzéseknél okozhat fejtörést a nyomaték és lóerőszegénység, ennyi.



[ Módosítva 2018 október 15 hétfő - 08:28:06 ]
Vissza az elejére
baalint
2018 október 15 hétfő - 11:11:43

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 59
@andrisms
Pedig én is vezettem 1000-es Suzukit, pár éve kölcsönkaptunk egyet és az Alacsony-Tátrában jártunk, ugyanazokon a szerpentineken azóta az 1.2-es Logannel is voltunk többszór, és nagyon sokkal jobban ment az emelkedőn a Logan. Voltak helyek, ahol a Suzukival aggódtam, hogy egyáltalán felmegyünk. Szerintem az a becsapós, hogy az 1000-es Suzuki síkon induláskor 1-esben és 2-esben aránytalanul gyorsan megugrik, de egyébként nagyon nem bírja a terhelést. Utólag nézve vicces, hogy családi autóként tekintettek rá anno, nem csak a teljesítménye, hanem a mérete miatt is mondom, és ezzel nem szidni akarom, mert amúgy máig a leggazdaságosabb városi kisautó.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
andrisms
2018 október 15 hétfő - 15:02:08


Regisztrált tag #2914
Regisztrált: 2017 november 06 hétfő - 15:37:36

Üzenetek: 53
baalint írta ...

@andrisms
Pedig én is vezettem 1000-es Suzukit, pár éve kölcsönkaptunk egyet és az Alacsony-Tátrában jártunk, ugyanazokon a szerpentineken azóta az 1.2-es Logannel is voltunk többszór, és nagyon sokkal jobban ment az emelkedőn a Logan. Voltak helyek, ahol a Suzukival aggódtam, hogy egyáltalán felmegyünk. Szerintem az a becsapós, hogy az 1000-es Suzuki síkon induláskor 1-esben és 2-esben aránytalanul gyorsan megugrik, de egyébként nagyon nem bírja a terhelést. Utólag nézve vicces, hogy családi autóként tekintettek rá anno, nem csak a teljesítménye, hanem a mérete miatt is mondom, és ezzel nem szidni akarom, mert amúgy máig a leggazdaságosabb városi kisautó.


Mindkettőt sík úton vezettem, 3. fokozatig szerintem nagyon dinamikus a swift, a Sanderoba nem éreztem az erőt. Swiftnél 4-be kezd fogyni, de 90ig számomra abszolút megnyerő. Persze ettől még reális lehet, amit írtál, mert hegyekben nem jártam egyikkel sem. Mondjuk barátnőm swiftje baromi tipp-top állapotban van, amellett érzed hogy még kevesebb benne az anyag, mint a daciában, lehet még ez is közrejátszik.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 október 15 hétfő - 15:17:39
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6427
csaszy80 írta ...

Tisztelt fórumozók az egyéves szervizt a Balassagyarmati Nyéki Renault&Dácia szervizben végeztettem amely éves revizió, olajcsere, olajszűrő, pollenszűrő, és levegőszűrő cserével 32000ft-ért megtörtént, Budakalászon erre 75-80ezret mondtak....Igaz a gyárival megegyező saját termékes alkatrészeket raktak be raktárról ugyanúgy cimkézve mind a renault alkatrészek minden munkafázisnál jelen lehettem.
A gyári ajánlás szerinti levegőszűrő csere baromság 15000km után tele volt a szűrök teljesen, igaz kb 75°-ban városban használom.
A kabátomat ott felejtettem, és 80km-re házhoz hozták a szerviz tulajdonosai hozzám maximális respect!!!
Mindenkinek ajánlom őket korrektségük, és hozzáállásuk véget.


Ha a tulaj alatt a Nyéki Ákost érted, és ő vitte vissza a kabátod, akkor elismerésem neki! Ő ilyen, segítőkész, és jó a probléma megoldó képessége, tudja, hogy az ügyfelekért van. Kevés ilyen van a mai világban. Legtöbb helyen a tulaj ,,elszállt" a pénztől, és fogalma sincs mi történik lent a műhelyben vagy az értékesítőknél, csak annyit lát, hogy jelenleg dől a lé. Ember típus kérdése.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
csaszy80
2018 október 15 hétfő - 20:48:46

Regisztrált tag #2953
Regisztrált: 2018 február 07 szerda - 11:15:03

Üzenetek: 10
Tisztelt Krogergo!
Igen a tulaj a feleségével hozta el akartam adni ajándékot, vagy hogy mivel tartozom nem fogadtak el semmit.A szerviznél is elmondtam mennyit szánok a szervizre, és ő ajánlotta fel, hogy van a gyárival megegyező minőség szinte fele áron, lehet hogy csak szerencsém volt, de, ha levonom a revizió költségét ami 10000ft, 22000ft-ért szerintem teljesen vállalható összeg a garancia lejártát követően is.
Vissza az elejére
csaszy80
2018 október 15 hétfő - 20:51:24

Regisztrált tag #2953
Regisztrált: 2018 február 07 szerda - 11:15:03

Üzenetek: 10
Kérdésem a fórumozókhoz, kogy találtatok-e a neten, vagy bárhol, hogy lehet-e Logan mcv-hez utólagosan felszerelhető stepway küszöb szettet? Előre is köszi....

[ Módosítva 2018 október 17 szerda - 07:55:27 ]
Vissza az elejére
Szita
2018 október 15 hétfő - 21:03:20
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 255
csaszy80 írta ...

Tisztelt Krogergo!
Igen a tulaj a feleségével hozta el akartam adni ajándékot, vagy hogy mivel tartozom nem fogadtak el semmit.A szerviznél is elmondtam mennyit szánok a szervizre, és ő ajánlotta fel, hogy van a gyárival megegyező minőség szinte fele áron, lehet hogy csak szerencsém volt, de, ha levonom a revizió költségét ami 10000ft, 22000ft-ért szerintem teljesen vállalható összeg a garancia lejártát követően is.

Nekem csak a köztes olajcsere elf olajjal 21-volt. Hogy egy ilyen szervíz miért nincs felénk?
Vissza az elejére
Krogergo
2018 október 16 kedd - 07:36:26
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6427
Szita írta ...

csaszy80 írta ...

Tisztelt Krogergo!
Igen a tulaj a feleségével hozta el akartam adni ajándékot, vagy hogy mivel tartozom nem fogadtak el semmit.A szerviznél is elmondtam mennyit szánok a szervizre, és ő ajánlotta fel, hogy van a gyárival megegyező minőség szinte fele áron, lehet hogy csak szerencsém volt, de, ha levonom a revizió költségét ami 10000ft, 22000ft-ért szerintem teljesen vállalható összeg a garancia lejártát követően is.

Nekem csak a köztes olajcsere elf olajjal 21-volt. Hogy egy ilyen szervíz miért nincs felénk?



Nem tudom merre van az a felétek, de ha ügyes az ember, az ország nyugati felében lévő márkaszervizeknél is kijön a benzines 35 ezer körül. Amit írtál köztes olajcserére 21ezret az pedig szerintem teljesen rendben van (ha benne van az olaj, gyári szűrő, leeresztő alátét, +munkadíj)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
licsa
2018 október 16 kedd - 10:26:21
Logan MCV

Regisztrált tag #762
Regisztrált: 2007 június 03 vasárnap - 13:32:41

Üzenetek: 63
Lassan esedékes lesz az első (1 éves) szervizlátogatás. A "biztonság kedvéért" megkérdezem: Tényleg nincs papír alapú szervizkönyv a Daciákhoz? Tavaly, amikor Pécsen átvettem az autót, a kereskedő úgy tájékoztatott, hogy már csak elektronikus szervizkönyv van. Akkor ezt simán elhittem, most már kicsit bizonytalan vagyok e dolgot illetően.
Vissza az elejére
baalint
2018 október 16 kedd - 10:28:33

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 59
@licsa
Nekem is ezt mondták.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
Cobalt
2018 október 16 kedd - 13:02:39


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 188
Nekem kérésre simán töltötték és pecsételték a szervízkönyvet is Fóton.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
macilka
2018 október 16 kedd - 13:32:57
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2858
A fóti szervíz nagyon korrekt! Minden tekintetben.
Vissza az elejére
Cobalt
2018 október 16 kedd - 13:35:46


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 188
macilka írta ...

A fóti szervíz nagyon korrekt! Minden tekintetben.


Egyet értek, mondjuk szerintem meg is kérik az árát, az én éves szervizem (légszűrővel együtt) a közelében sem volt néhány itt említetthez képest. De ha jól csinálják (nem panaszkodom), akkor ott egye a fene.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
2lee
2018 október 16 kedd - 15:20:56


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Üzenetek: 37
Elméletileg a kezelési utasítás hátuljában van a szervizkönyv. Legalábbis tavalyi autónál, nekem az 1 évest oda beleírták.

Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére
licsa
2018 október 16 kedd - 16:42:51
Logan MCV

Regisztrált tag #762
Regisztrált: 2007 június 03 vasárnap - 13:32:41

Üzenetek: 63
2lee írta ...

Elméletileg a kezelési utasítás hátuljában van a szervizkönyv. Legalábbis tavalyi autónál, nekem az 1 évest oda beleírták.


És tényleg. Ezt is csak elektronikus formában nézegettem eddig (úgy könnyebb volt keresni benne), de a végéig soha nem jutottam.... Persze ez csak magyarázkodás, igazából jól beégtem a kérdéssel.
Vissza az elejére
Kiskrampusz
2018 október 17 szerda - 08:19:08
Kiskrampusz

Regisztrált tag #2779
Regisztrált: 2016 november 30 szerda - 08:44:42

Üzenetek: 49
csaszy80 írta ...

Kérdésem a fórumozókhoz, kogy találtatok-e a neten, vagy bárhol, hogy lehet-e Logan mcv-hez utólagosan felszerelhető stepway küszöb szettet? Előre is köszi....


Ilyenre gondolsz?

Vissza az elejére
Pubi
2018 október 17 szerda - 10:21:43
Pubi

Regisztrált tag #2532
Regisztrált: 2015 február 10 kedd - 08:54:44

Üzenetek: 1
sziasztok!
szeretnék néhány dolgot megkérdezni Tőletek akik DACIA LOGAN MCV 1.5 dCi Arctic EURO6 ról tudnának nekem mondani véleményt.amit természetesen előre is köszönök. a lényeg most néztem ki egy ilyen autót 85000 km van benne semmit nem tudok róla mikor kell olajat cserélni de azt gondolom 10000 km ként mikor kell vezérlést stb stb egyáltalán milyen ez az autó ugyanis nekem ez lesz a lábam mivel mozgássérült vagyok. ez egy kivételes lehetőség dízel automata Magyarországon nem kapható még sajnos még annyi 90 le motor van benne,és érdekelne a részecske szűrő mit befolyásol olvastam
az előző hozzá szólásokban lehet hogy van valami adalék anyag vagy egy külön befecskendező vagy ilyesmi? én nagyon ritkán használnám városon kívül.kérlek segítsetek a tanácsaitokkal tapasztalataitokkal.előre is köszönöm mindenkinek !!!!!
Üdv pubi
Vissza az elejére
bati
2018 október 17 szerda - 18:46:04


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 788
.
Inkább a benzines variációt venném.(van ilyen is eladó)Ér annyit, mint a dci. Ha a felhasználás "város" ,az nem dízelnek való.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 17 szerda - 20:29:43

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 11
Pubi írta ...

sziasztok!
szeretnék néhány dolgot megkérdezni Tőletek akik DACIA LOGAN MCV 1.5 dCi Arctic EURO6 ról tudnának nekem mondani véleményt.amit természetesen előre is köszönök. a lényeg most néztem ki egy ilyen autót 85000 km van benne semmit nem tudok róla mikor kell olajat cserélni de azt gondolom 10000 km ként mikor kell vezérlést stb stb egyáltalán milyen ez az autó ugyanis nekem ez lesz a lábam mivel mozgássérült vagyok. ez egy kivételes lehetőség dízel automata Magyarországon nem kapható még sajnos még annyi 90 le motor van benne,és érdekelne a részecske szűrő mit befolyásol olvastam
az előző hozzá szólásokban lehet hogy van valami adalék anyag vagy egy külön befecskendező vagy ilyesmi? én nagyon ritkán használnám városon kívül.kérlek segítsetek a tanácsaitokkal tapasztalataitokkal.előre is köszönöm mindenkinek !!!!!
Üdv pubi



Szia!

Én nem értek különösebben az autókhoz, de amikor elkezdtem nézelődni, sok mindennek utána jártam, rákerestem. Szinte kivétel nélkül mindenki azt javasolta, hogy dízel autót csak akkor vegyek, ha hosszú utakon lesz használva, autópályán, autóúton. Városi használatban sokkal hamarabb telítődik a részecske szűrője, nem tud regenerálódni, ezért idő előtt tönkre megy. Nem tesz neki jót a rövid távokon való "hideg" közlekedés. Ha tényleg városi használatra lesz, én is a benzinest javaslom.
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 17 szerda - 20:41:02

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 11
Kedves Kollégák!

Ma kifizettem az MCV-t, és ha minden jól megy, jövő héten át is vehetem!
Végül az SCe 75-ös mellett döntöttem, sok szempontot kellett figyelembe venni, ezzel jöttünk ki a legjobban.
Szegeden vettem a Molnár Autóháznál. Igazából eddig csak pozitív dolgot tudok róluk mondani, az ügyintézőm nagyon segítőkész és korrekt volt, bármikor hívhattam ha eszembe jutott valami, és állandóan kávéval kínálnak, ami plusz pont.
Sajnos a hosszú hétvégére már valószínűleg nem lesz meg, pedig jó lett volna kirándulni vele egyet, na de majd legközelebb
Vissza az elejére
bati
2018 október 18 csütörtök - 10:04:59


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 788
Akkor ez készletes autó volt, kedvezmény nélkül?


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 18 csütörtök - 12:06:23

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 11
Igen, készletes autó volt. Annyi szerencsém volt, hogy mivel szeptemberi gyártású, ezért az októberi áremelés előtti árral számolták.
Kaptam némi kedvezményt is egy-két dologra, de nem tudom mi a bevett szokás ilyenkor, én nem alkudoztam, nekem nem megy.
Ha érdekel valakit, leírom tételes mi mennyi volt.
Vissza az elejére
bill80
2018 október 18 csütörtök - 20:09:07


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 64
TG18 írta ...

......Viszont aki indokolatlanul lassan, mondjuk 90 helyett 65-70-nel karistol, na azt is büntetném! Véleményem szerint sok baleset következik az ilyen helyzetekből mert hosszú távon nagyon idegesítő követni az ilyen gépjárműveket(ha ennyire ráér miért nem megy busszal?) és sajnos sokszor meggondolatlan, veszélyes előzésbe kényszerítik azokat akik csak normális megengedett tempóban szeretnének A-ból B-be menni!


"meggondolatlan, veszélyes előzésbe kényszerítik" ilyen nincs, magadat kényszeríted bele, mehetnék előtted pótos IFÁval is 40-el azt is el kell viselned és biztonsággal megoldanod, ha ez nem megy nem kezdesz előzésbe. Ha valaki "csak" 70-el érzi magát biztonságban azt állítsuk félre és lőjük főbe helyben, mindenki volt kezdő és lesz öreg is, meg a trágya sem fog a földekre repülni magától. Ez nem versenypálya hanem közút, ami csak úgy működik ha mindenki betartja a szabályokat.

Amúgy baalint válaszolt helyettem, általában 90-100-al szoktam menni ha úgy ítélem meg hogy lehet, ha nem, akkor teszek rá kit idegesítek, ha "csíkos" az út lehet menni balra el, én viszont nem kockáztatok, láttam már pár halottat az út mellett, egyik sem azért feküdt ott mert túl lassan ment.
Vissza az elejére
TG18
2018 október 19 péntek - 05:46:17
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 6
bill80 írta ...

TG18 írta ...

......Viszont aki indokolatlanul lassan, mondjuk 90 helyett 65-70-nel karistol, na azt is büntetném! Véleményem szerint sok baleset következik az ilyen helyzetekből mert hosszú távon nagyon idegesítő követni az ilyen gépjárműveket(ha ennyire ráér miért nem megy busszal?) és sajnos sokszor meggondolatlan, veszélyes előzésbe kényszerítik azokat akik csak normális megengedett tempóban szeretnének A-ból B-be menni!


"meggondolatlan, veszélyes előzésbe kényszerítik" ilyen nincs, magadat kényszeríted bele, mehetnék előtted pótos IFÁval is 40-el azt is el kell viselned és biztonsággal megoldanod, ha ez nem megy nem kezdesz előzésbe. Ha valaki "csak" 70-el érzi magát biztonságban azt állítsuk félre és lőjük főbe helyben, mindenki volt kezdő és lesz öreg is, meg a trágya sem fog a földekre repülni magától. Ez nem versenypálya hanem közút, ami csak úgy működik ha mindenki betartja a szabályokat.

Amúgy baalint válaszolt helyettem, általában 90-100-al szoktam menni ha úgy ítélem meg hogy lehet, ha nem, akkor teszek rá kit idegesítek, ha "csíkos" az út lehet menni balra el, én viszont nem kockáztatok, láttam már pár halottat az út mellett, egyik sem azért feküdt ott mert túl lassan ment.


Köszönöm a kioktatást, bár egy szóval sem az ifákról és a traktorkról beszéltem, de hogy valaki" hetvennel érzi magát biztonságban" az azért elég kérdőjeles. Bár nem tudom a lőjük fejbe őket dolgot honnan veszed, mivel ezt sem írtam, de, hogy megkérdőjelezem a közlekedésben való részvételüket az biztos. Sajnos a kresz nem szankcionálja a lassú közlekedésr, csak ennyiben:" Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza." Szóval ha valakinek tájat van kedve nézni vagy csak szimplán ráér és tesz rá, hogy kit idegesít a kassú sebességéve és ha akar elkerül, szereintem már ez a kategória. Három gyerekem és kis autóm van, szóval nem én fogok indokolatlanúl előzni, de lehet, hogy nekem kell satuznom mert szemből valaki ezt megteszi. Szóval fenntartom amit írtam: ne akadályozd indokolatlanul a forgalmat!
Vissza az elejére
RayD
2018 október 19 péntek - 11:04:16
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 474
TG18 írta ...
Köszönöm a kioktatást, bár egy szóval sem az ifákról és a traktorkról beszéltem, de hogy valaki" hetvennel érzi magát biztonságban" az azért elég kérdőjeles. Bár nem tudom a lőjük fejbe őket dolgot honnan veszed, mivel ezt sem írtam, de, hogy megkérdőjelezem a közlekedésben való részvételüket az biztos. Sajnos a kresz nem szankcionálja a lassú közlekedésr, csak ennyiben:" Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza." Szóval ha valakinek tájat van kedve nézni vagy csak szimplán ráér és tesz rá, hogy kit idegesít a kassú sebességéve és ha akar elkerül, szereintem már ez a kategória. Három gyerekem és kis autóm van, szóval nem én fogok indokolatlanúl előzni, de lehet, hogy nekem kell satuznom mert szemből valaki ezt megteszi. Szóval fenntartom amit írtam: ne akadályozd indokolatlanul a forgalmat!

Bár engem is idegesítenek ezek az esetek, de sajnos nem tudod miért megy lassabban. Ha nagyon meg van pakolva, vagy valamiért csúszósnak érzi a burkolatot, vagy több helyen kirázza mindenét és csak 70-et érez biztonságosnak, stb. A KRESZ-ben valami olyan van, hogy a sebességet a körülményeknek megfelelően kell megválasztani. Ha ő ezt 70-nél érzi, akkor ebbe nehezen tudsz belekötni, cserébe ha balesete lenne, mert 70 helyett 90-nel megy, akkor a rendőrök besorolnák a gyorshajtós balesetek közé, mert nem a körülményeknek megfelelőén választotta meg a sebességét, relatív gyorshajtás.
Ennek eltűrése sajnos vérmérséklet kérdése, indokolatlan előzésbe az ember magát kényszeríti bele, mert úgy érzi ennél a tempónál sose ér célba. Egyébként meglepő módon sokkal kevesebb időt bukik ezen az ember, mint hinné, csak a helyzetben minden másodperc többszörösének érződik.

Azt kell ilyenkor mérlegelni, hogy mennyi időt bukna egy kék-sárga kitöltéssel és javíttatással és egyből relatív az időveszteség.

[ Módosítva 2018 október 19 péntek - 11:06:47 ]

Vissza az elejére
baalint
2018 október 19 péntek - 11:32:42

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 59
@RayD
Egyszer egy kisebb furgon ment előttem nem belátható, előzésre alkalmatlan úton 40 körül, ahol amúgy 70-80-al lehetett volna menni a kanyarok ellenére. Akkor azt mondtam, ez biztosan tortát visz, egyébként vendéglátósnak tűnt és egy népszerű üdülőhely felé kanyarodott le, így nem alaptalan feltételezés. Azóta mindig azt mondom, hogy tortát visz, ha valaki tötymörög előttem.

Egyébként én amikor navigaciót használok, és ott van a várható érkezés, az alapján mindig látom, hogy kb. mennyit veszítettem azzal, hogy valaki feltartott. Tényleg meglepően jelentéktelen szokott lenni. Legtöbbet olyanokon bukok, mikor szerpentinen megy előttem egy kamion és nyilván felfelé a szállítmány miatt alig tud felmenni, de lefelé is lassabban tudja bevenni a kanyarokat, mint egy személyautó. A 70-el haladó személyautók sokkal kevesebbet jelentenek.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
bill80
2018 október 19 péntek - 15:58:48


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 64
Az idegeskedő, előzgető autókat szoktam utolérni az első lámpánál a város szélén mert még annyit sem nyer vele 10-20 kilométeren.
Vissza az elejére
TG18
2018 október 19 péntek - 17:41:36
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 6
Bocsánat mindenkitől akit felzaklattam. Ne értsetek félre, mint írtam az indokolatlanul haladókra gondoltam. De igazatok van nem lehet tudni ki miért megy lassan, tehát a 60- 70 km/h sebességet kell ideálisnak tekinteni és nem a 80- 90-et lakotterületen kívül.
Természetes én sem előzgetek felelőtlenül ahogy az a válaszokból kisejlik. A fontos hogy érjen mindenki haza a szeretteihez! Kellemes hérvégét mindenkinek és sok sik balesetmentes közlekedést
Vissza az elejére
bati
2018 október 20 szombat - 08:13:38


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 788
.

Megértelek,nincs magyarázat a főúton 63-al csapató,meredten a műszerfalat bámuló "priusclub" matricás gyökérre.
Az biztos,ha tempomat 90-et kapcsolok 99%,hogy esztelen száguldozó leszek.Biztos van rá elgondolás: birság,benzinár stb. csak azt elfelejtik,hogy a közlekedés társasjáték
A maradék 1 % meg úgy otthagy ,mintha ellenkező irányba mennék.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
baalint
2018 október 20 szombat - 09:43:49

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 59
@bati
Hát nem tudom, én fordítva látom, ha 90-100-al megyek akkor mindig van aki seggemre megy, majd beláthatatlan helyeken előz. A 60-as szakaszoknál, ahol egyébként rendszeresen mérnek, ha arra figyelek, hogy 75 alatt legyek GPS szerint, ott is próbálnak letolni, biztos sok pénzük van a bírságra. Városban próbálnál meg ténylegesen 50-el menni... Kb. 10-ből 5-en nem hogy magasan tesznek a sebességkorlátozásra, de aránytalanul túl is lépik. Így persze érthető, 90-hez a 70-el tötymörgő tényleg csak pár percet jelent, aki viszont 110-el megy az országúton, annak már kétszer annyit, ezért van kiakadva a tötymörgőre.

Bár szerintem Budapest agglomerációja a legdurvább, folyamatos kocsisorokban is előzgetnek, gyakorlatilag semmit sem nyerve.

Ausztriában meg azt tapasztalom, hogy 2*1 sávos úton nem is előznek az emberek, ha kell türelmesek és kész, igaz ott a traktoroknak van külön út.

Az már csak külön vicces, hogy itt mindenkinek 5 litert eszik a Dacia-ja, igen, a benzineseknek is, miközben a tötymörgőkre fúj, holott ilyen alacsony fogyasztást nem fog 90-100-al produkálni (benzinessel), különösen nem 130-aal autópályán.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
Vasi
2018 október 20 szombat - 13:45:26


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 536
baalint írta ...

@bati
Hát nem tudom, én fordítva látom, ha 90-100-al megyek akkor mindig van aki seggemre megy, majd beláthatatlan helyeken előz. A 60-as szakaszoknál, ahol egyébként rendszeresen mérnek, ha arra figyelek, hogy 75 alatt legyek GPS szerint, ott is próbálnak letolni, biztos sok pénzük van a bírságra. Városban próbálnál meg ténylegesen 50-el menni... Kb. 10-ből 5-en nem hogy magasan tesznek a sebességkorlátozásra, de aránytalanul túl is lépik. Így persze érthető, 90-hez a 70-el tötymörgő tényleg csak pár percet jelent, aki viszont 110-el megy az országúton, annak már kétszer annyit, ezért van kiakadva a tötymörgőre.

Bár szerintem Budapest agglomerációja a legdurvább, folyamatos kocsisorokban is előzgetnek, gyakorlatilag semmit sem nyerve.

Ausztriában meg azt tapasztalom, hogy 2*1 sávos úton nem is előznek az emberek, ha kell türelmesek és kész, igaz ott a traktoroknak van külön út.

Az már csak külön vicces, hogy itt mindenkinek 5 litert eszik a Dacia-ja, igen, a benzineseknek is, miközben a tötymörgőkre fúj, holott ilyen alacsony fogyasztást nem fog 90-100-al produkálni (benzinessel), különösen nem 130-aal autópályán.

Akkor én kivétel vagyok!

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Vasi
2018 október 20 szombat - 15:21:32


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 536
Minden " tötymörgőt" megértek! De aki 90 helyett 75 - tel megy,amikor előzök odalép neki?? Na ez a bunkóság! A végén 200 km/h-val megyek! Ja ez nem ide való!!

[ Módosítva 2018 október 20 szombat - 15:22:26 ]

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
ex-xm
2018 október 20 szombat - 16:53:37


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 158
"Az már csak külön vicces, hogy itt mindenkinek 5 litert eszik a Dacia-ja, igen, a benzineseknek is"

Nem mindenkinek, nekem 7,2.

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!