A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
takzol
2018 július 07 szombat - 18:13:15
takz

Regisztrált tag #2589
Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök - 13:32:06

Üzenetek: 86
baro32 írta ...

Itt vagyok hogy erősítsem az 1.0sce motorosok táborát

Lassan már majdnem 1 éve tulajdonosa vagyok egy sanderónak 1.0-ás motorral igaz nem sokat járok vele de már majdnem 3ezer-nél járok.
Én nagyon meg vagyok vele elégedve és ezt nem elfogultságból mondom aki emlékszik még rám (mivel már rég nem jelentkeztem be de folyamatosan követem a forumot) , azért van csak benne ilyen kevés kilóméter mert ilyenkor nyáron motorral járok dolgozni ami 3,5km-re van othonomtól.
Látom itt nagyon sokan lenézik az ezres motort én elhiszem/tudom hogy van ettől sokkal jobb motor meg hasonlók de ami alapján próbálom választani a kocsikat nekem mindíg az lebeg a szemem előtt hogy a fentartási költség is a lehető legkevesebb legyen ( teljesítményadó/ biztosítás/stb.)
Vezetési stílusomtol fogva nem vagyok egy versenyzős típus de ha kell/muszály akkor odalépek neki.
Az esetek legtöbbségében ügyelek arra hogy betartsam a váltósegéd segítségét a fogyasztás végett ami nyáron ~5,3-5,5Liter/100 , télen természetesen több ~6,3-7Liter/100 körüli értékeket számoltam mivel nekem nincsen fedélzeti visszajelzésem rólla amiből ki is derül hogy AMBIANCE-felszereltségű a





Köszönöm.


[ Módosítva 2018 július 07 szombat - 18:14:15 ]
Vissza az elejére
Sheme
2018 július 09 hétfő - 08:36:50

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 963
Szita írta ...

Ne csináljunk már fogyasztási versenyt. Facebook-on van egy srác, elinditotta a lavinát, nyaralásból hazafelé végig pályán 150-160 !! Km/h-val jött, (állítólag 112-es átlaggal ) 5,6-ot evett az ezres. Fel van háborodva, hogy mindenki hazudozza. Szerintem el kell menni kipróbálni (tesztvezetni) Valószínű kicsit kevesebbet eszik mint az 1,2-es, cserébe egy hangyányit gyengébb (95-ös a nyomaték)



75Le/200Nm 1.5DönCI-m mintha óra szerinti 160-nál 8 litert, vagy talán többet is mutat a pillanatnyi fogyasztás-mérő, de amint jön egy kis emelkedő, 10 litert is mutat.

(Nem szoktam így kitaposni a belét, egyszer már kaptam egy 30k-s csekket is emiatt. Nekem a 110km/h a megfelelő, azt szeretem, ekkor 2000-t mutat a fordulatszám-mérő és úgy 3,9-4,5 liter között mutat a pillanatnyi fogyasztás-mérő - M5-ösön, ami viszonylag sík.)

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Firka
2018 július 09 hétfő - 10:12:56
Firka


Regisztrált tag #2603
Regisztrált: 2015 augusztus 15 szombat - 11:42:09

Üzenetek: 81
bernhaft írta ...

Firka írta ...

Sziasztok!

Kormányműcsere után minden a régi, ugyanolyan, mint volt. A nagy gáz az egészben, hogy néha nyoma sincs a rezonanciának, szakaszos működésnek. Nem lehet elektromos probléma, a szervó nem kap megfelelő fezsültséget, és ettől szakaszos?
Itt fent vannak videók, képek. A videókat fülessel kell nézni, akkor hallatszik a mélyfrekvenciás rozonancia, brummogás.
Klikk!

A fájlok nevében ott a dátum is...

A szerviz ill. a ReHU szerint - egyes típusok jellemzője ez a mormogás, szakaszos kerékmozgatás..., ültem 800 Kmes szalonautóban (1.0), aminek mormogott a kereke a kormány tekerése közben, de nem ennyire..., ÉS hozzáteszem csendben, hogy ez nálunk csak március óta van. Meg van amikor nincs...:(

Üdv:
Firka

Sziasztok

Nekem is előjött egy probléma a kormánnyal ...van valakinek ötlete ?
Benehezült , nehezen tekerhető , női kéznek már strapás , két kezes meló a parkolás.
A szervizben a szokásos választ kaptam , előre boritékoltam volna...
a nyomás érték a határon belül van. Azt mondjuk nem cáfolták hogy valóban nehezen mozog.
Mi nyomás érték ellenére csak azt érezzük hogy nehezen tekerhető ( guminyomás ellenőrizve ! )
Ha valakinek ötlete , szívesen fogadom mit tegyek mert a szervízben csak az a hiba ha kiesett
a fútómű , vagy nem indul a motor.






Hát, nem lesz egyszerű a dolgod...:(

....az enyém még most sem tökéletes, de nincs most időm foglalkozni vele..., nyaralás alatt egyszerűen nem vettem róla tudomást, felnyomtam 2,4-re a keréknyomást, (EcoContact 5) és igazán nem is tapasztaltam nagyon a problémámat..., viszont most sima közúton fékezéskor megindul az autó balra, na egyelőre erről nem tudtam nem tudomást venni, ezzel még visszaviszem, csak később, mert az megint egy + 200Km-es út.
Vissza az elejére
baalint
2018 július 09 hétfő - 15:13:25

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 41
Fogyasztáshoz:
Nekem az 1.2-es 110-nél valahol 7-8 között eszik, 130-nál 9 közelében. Ezért is hűledezek ezeken az autópályára bemondott 5 litereken. 5 litert kb. egyenletes 70-nél fogyaszt. A hosszútávú átlagom 6.9 liter, ebben van minden, de autópálya és országút főleg, város az kevesebb.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
baalint
2018 július 09 hétfő - 15:14:43

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 41
Nyilván a dízel az más, viszont azt kétlem, hogy az ezres literekkel fogyasszon többet autópályán, néhány tizedet persze elhiszek. Lehet mondani, hogy használat függő, de teljesen síkon 5-ösben egyenletesen a fedcomp is olyan számokat ír pillanatnyinak, amiket írok.

[ Módosítva 2018 július 09 hétfő - 15:15:10 ]

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
2lee
2018 július 09 hétfő - 15:29:22


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Üzenetek: 33
baalint írta ...

Fogyasztáshoz:
Nekem az 1.2-es 110-nél valahol 7-8 között eszik, 130-nál 9 közelében. Ezért is hűledezek ezeken az autópályára bemondott 5 litereken. 5 litert kb. egyenletes 70-nél fogyaszt. A hosszútávú átlagom 6.9 liter, ebben van minden, de autópálya és országút főleg, város az kevesebb.


1.2 nekem Horvátország 900 km alatt 6,2 átlagot produkált fedcomp szerint. De 100-110 közötti sebességgel, 120-tól elkezd enni rendesen. Az 5 literes fogyasztás kicsit álomszerű. Városban napi használatban dugóban (5km kb 25 perc) 8 liter is megvan.

Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére
Cobalt
2018 július 09 hétfő - 15:44:36


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 167
TCe-nél nálam is olyan 120 környékén van egy ugrás, addig 6-6,5 liter környékén elmegy, de felette már inkább 7-8 között.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
dezso
2018 július 10 kedd - 02:23:18


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 43
Sziasztok!
Mi is fontolgatjuk az autócserét, természetesen dácsiára. Én bevállalnám az ezredest. Általában nem megyek hosszú utat 20-40km vidéki utakon faluk között. Évente talán háromszor ha megyek autópályán. Sok cuccot cipelek, de csak a gyerekek motyóit nem hatalmas súlyokat. A sebességhatárokon belül autózni elég. Nem vagyok egy száguldozós, mindenkit megelőzök tipus hisz a mostani 68lóerős dci se egy fürge szarvas. Elötte azért egy tesztvezetésre elmegyek de szerintem nekem elég lenne.
Vissza az elejére
Bob81
2018 július 10 kedd - 08:14:04


Regisztrált tag #2913
Regisztrált: 2017 november 04 szombat - 10:42:20

Üzenetek: 19
baalint írta ...

Fogyasztáshoz:
Nekem az 1.2-es 110-nél valahol 7-8 között eszik, 130-nál 9 közelében. Ezért is hűledezek ezeken az autópályára bemondott 5 litereken. 5 litert kb. egyenletes 70-nél fogyaszt. A hosszútávú átlagom 6.9 liter, ebben van minden, de autópálya és országút főleg, város az kevesebb.


Az 1,2 es fogyasztása érdekesen alakul ez tény. Nálunk általában anyuka jár vele dolgozni napi 20-25 km az átlaga 6,9 fedélzeti szerint ami számolás alapján is annyi kb. Ha én használom kevesebb. Példaként múlt héten voltam vele Bp-en (Szombathelyről) Nem hajtottam 110-130 között mentem végig. 5,8-at írt az óra és számolással is 6 ra jött ki.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 10 kedd - 09:53:12
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212
dezso írta ...

Sziasztok!
Mi is fontolgatjuk az autócserét, természetesen dácsiára. Én bevállalnám az ezredest. Általában nem megyek hosszú utat 20-40km vidéki utakon faluk között. Évente talán háromszor ha megyek autópályán. Sok cuccot cipelek, de csak a gyerekek motyóit nem hatalmas súlyokat. A sebességhatárokon belül autózni elég. Nem vagyok egy száguldozós, mindenkit megelőzök tipus hisz a mostani 68lóerős dci se egy fürge szarvas. Elötte azért egy tesztvezetésre elmegyek de szerintem nekem elég lenne.


Nem egyedül írod hogy egy erősebb motor káviz csak arra jó hogy a sebességhatárokat túllépje az ember , pedig ez mennyire nem így van.
Minőségben ne várj az újtól olyat mint a régitől , az ezres motorral pedig nem családi autó.
Az a kedvencem aki az ezres MCV.-re még vonóhorgot is szereltet ...



Vissza az elejére
sanyinak
2018 július 10 kedd - 10:08:22

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 77
bernhaft írta ...

Nem egyedül írod hogy egy erősebb motor káviz csak arra jó hogy a sebességhatárokat túllépje az ember , pedig ez mennyire nem így van.
Minőségben ne várj az újtól olyat mint a régitől , az ezres motorral pedig nem családi autó.
Az a kedvencem aki az ezres MCV.-re még vonóhorgot is szereltet ...


Nyilván nem azért veszik a gyengébb motorral szerelt autót, mert félnek a sebességmérőktől, hanem mert nem szánnak, vagy nem tudnak többet szánni az autóra. És a Daciát sem azért veszik az emberek, mert nem tudnak jobb autót elképzelni maguknak
Ha pedig szükségük van vontatási lehetőségre is, akkor raknak rá vonóhorgot is.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 10 kedd - 14:47:28
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212

Sziasztok

Nekem is előjött egy probléma a kormánnyal ...van valakinek ötlete ?
Benehezült , nehezen tekerhető , női kéznek már strapás , két kezes meló a parkolás.
A szervizben a szokásos választ kaptam , előre boritékoltam volna...
a nyomás érték a határon belül van. Azt mondjuk nem cáfolták hogy valóban nehezen mozog.
Mi nyomás érték ellenére csak azt érezzük hogy nehezen tekerhető ( guminyomás ellenőrizve ! )
Ha valakinek ötlete , szívesen fogadom mit tegyek mert a szervízben csak az a hiba ha kiesett
a fútómű , vagy nem indul a motor.



[/ quote1531123825]


Hát, nem lesz egyszerű a dolgod...:(

....az enyém még most sem tökéletes, de nincs most időm foglalkozni vele..., nyaralás alatt egyszerűen nem vettem róla tudomást, felnyomtam 2,4-re a keréknyomást, (EcoContact 5) és igazán nem is tapasztaltam nagyon a problémámat..., viszont most sima közúton fékezéskor megindul az autó balra, na egyelőre erről nem tudtam nem tudomást venni, ezzel még visszaviszem, csak később, mert az megint egy + 200Km-es út.
[/quote1531226478]

Igen m tudom nem egyszerű , ezért is kérdeztem hogy mire hivatkozhatok , mit lehetne megnézni
Majd még elmegyek Fótra mert Ők szerintem a legjobbak , de ehhez szabadságot kell kivenni ,stb..macerás . és lehet Ők is csak " bemérik " .
Ahol voltam ott viccesen csak annyit mondtak hogy csak parkoláskor feltünő.. és igazuk van ha bent áll a kertben a kocsi akkor egyáltalán nem zavar.
Az is érdekes hogy azt mondták a nyomás érték még pont határon belül van ezért minden rendben.
Ez bármit jelenthet és kérdés mi lesz akkor ha 2 éves lesz az autó ,
Az ugye megvan hogy a harmadik évben már mindent Neked kell bizonyítani , a garancia valójában 2+1 év , jelentős korlátozásokkal ( új ÁSZF van , és ez érvényes a korábban vásárolt autókra is )
Vissza az elejére
77Gabesz
2018 július 10 kedd - 16:35:22

Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 7
Lehet, hogy offtopic lesz....és nem célom bárki megbántása sem.

quote1531231385=san yinak]
bernhaft írta ...

...Az a kedvencem aki az ezres MCV.-re még vonóhorgot is szereltet ...


Nyilván nem azért veszik a gyengébb motorral szerelt autót, mert félnek a sebességmérőktől...[/ quote1531231385]

Bizony bizony. Az a takaró kinek meddig ér. Sokszor kompromisszumot kell kötni a vágyunk tárgya és a lehetőségeink közt. Persze aki a szomszédnak "vesz" kocsit, lelke rajta.

Van élet 1 literes motorral is.
A magasabb köbcentivel az inteligencia sem mindig nő (én ezt tapasztalatom. Az agresszióval már más a helyzet.).

Volt jó pár évvel ezelőtt a heti hetesben egy eset, amikor Gálvölgyi értetlenkedve nevetgélt azon, hogy ki vesz olcsó élelmiszert (talán tejtermék volt). Aztán a következő héten bocsànatot kért a nézőktől, akik addigra levélben felvilágosították, hogy van akinek csak erre telik.



Még egyszer bocs, ha offtopic lett.




Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic
Vissza az elejére
Krogergo
2018 július 10 kedd - 20:53:55
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6368
bernhaft írta ...

Az ugye megvan hogy a harmadik évben már mindent Neked kell bizonyítani , a garancia valójában 2+1 év , jelentős korlátozásokkal ( új ÁSZF van , és ez érvényes a korábban vásárolt autókra is )


Én nem olvastam ilyet, nem tudom te honnan vetted. Ez így elég durva ilyesztegetésnek tűnik. A gyártó (nem a Renault Hungária) 3 év garanciát ad rá. Korlátozások valóban vannak (sajnos, mint mindenhol). De ha neked kell bizonyítani, azt nem garanciának, hanem szavatosságnak nevezik.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Szita
2018 július 10 kedd - 21:12:57
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 202
Krogergo írta ...

bernhaft írta ...

Az ugye megvan hogy a harmadik évben már mindent Neked kell bizonyítani , a garancia valójában 2+1 év , jelentős korlátozásokkal ( új ÁSZF van , és ez érvényes a korábban vásárolt autókra is )


Én nem olvastam ilyet, nem tudom te honnan vetted. Ez így elég durva ilyesztegetésnek tűnik. A gyártó (nem a Renault Hungária) 3 év garanciát ad rá. Korlátozások valóban vannak (sajnos, mint mindenhol). De ha neked kell bizonyítani, azt nem garanciának, hanem szavatosságnak nevezik.


Arról nem is beszélve, hogy megvettem a +2 évet. De én se tudok róla, hogy a 2.-év után nekem kell bizonyítani, hogy garanciális a hiba. Ez hol van leírva? A másik, hogy a velem megkötött szerződést utólag hogyan módosítja? Pláne ha nem is értesít.
Vissza az elejére
Szita
2018 július 10 kedd - 21:24:11
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 202
"Az a kedvencem aki az ezres MCV.-re még vonóhorgot is szereltet ... "
Én az 1.2-esre szereltettem horgot. Nem sok a különbség az ezres és az 1,2-es közt. Nem értem mi a gond vele? Ha szükségem van az ufóra, felakasztom, és húzza. Nem 1 tonnát viszek! 500Kg-t elhúz. Azért van. Tudnám miért vesz Dákót, aki utálja mint a sz@rt. Már bocs a kifejezésért. Én azért vettem, mert erre volt lóvé. És jól jön a hatalmas csomagtér. Elvisz A-ból B-be. Én azért cseréltem le a fordot, mert haldokolt. Megtarthattam volna, és akkor fikázhatnám még mindíg. Ha annyira sz@r a dákó (számodra) ne idegeld magad vele, cseréld le!
"az ezres motorral pedig nem családi autó" Miért? Egy erőgép motorjától lessz az? Mitől számít családi autónak egy autó?


[ Módosítva 2018 július 10 kedd - 21:28:27 ]
Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 10 kedd - 22:06:31
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212
Krogergo írta ...

bernhaft írta ...

Az ugye megvan hogy a harmadik évben már mindent Neked kell bizonyítani , a garancia valójában 2+1 év , jelentős korlátozásokkal ( új ÁSZF van , és ez érvényes a korábban vásárolt autókra is )


Én nem olvastam ilyet, nem tudom te honnan vetted. Ez így elég durva ilyesztegetésnek tűnik. A gyártó (nem a Renault Hungária) 3 év garanciát ad rá. Korlátozások valóban vannak (sajnos, mint mindenhol). De ha neked kell bizonyítani, azt nem garanciának, hanem szavatosságnak nevezik.



Ezt mondta az értékesítő amikor a plusz garanciát akartam megkötni.
Szó szerint azt mondta hogy a 3 év garancia valójában 2+ 1 év
Az új szerződésben , pont tegnap vettem elő ,mert kaptam 1 db. példányt amikor a + garanciára kérdeztem rá , már benne vannak a kivételek , mint pl. teljes kipufogó rendszer , katalizátor , audio rendszerek és pár dolog.
Alapból két évre kötelezi az EU a gyártókat , de ma már alap a 3 év de a harmadik évben már sokkal szigorúbban bírálják el az esetleges garanciális bejelentéseket .

Vissza az elejére
RB65
2018 július 10 kedd - 23:12:53


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 418
Szita írta ...

Mitől számít családi autónak egy autó?



-Kényelmesen elfér a család csomagokkal együtt. Befér a babakocsi, gyerekülés, stb.
-Nem dönti romba a családi költségvetést sem fogyasztás, sem vételár sem fenntartási költségek tekintetében.( ez mondjuk mindenkinek mást jelent, mást egy maszek fogorvosnak és mást egy gyárban három műszakban robotolónak)
- Elvisz A-ból B-be és nem hagy az út szélén

Nekem is volt az 1,2-es thalián horog. Jól jött az néha és lehetett vele húzni, igaz nem 5 méteres lakókocsit hanem könnyű futót ha valami nem fért be a csomagtartóba

[ Módosítva 2018 július 10 kedd - 23:14:35 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
dezso
2018 július 11 szerda - 01:10:44


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 43
Én mindenképp vonóhoroggal venném. Lehet csak kétszer kell egy évben de akkor kéznél van. Nem trélerezni akarok vele az alpokban. Két nagy előnye van a dácsinak az ára és a mérete és ezek nagyon fontosak. Nekem egy mcv maximálisan kielégítené a családi autós igényeimet.
Van a családban ezres szivó új suzuki, azon is van vonóhorog és használjuk is futóval. Nincs gond vele, nyilván a két autót nem lehet összehasonlítani.

[ Módosítva 2018 július 11 szerda - 01:57:11 ]
Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 11 szerda - 08:42:07
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212
RB65 írta ...

Szita írta ...

Mitől számít családi autónak egy autó?



-Kényelmesen elfér a család csomagokkal együtt. Befér a babakocsi, gyerekülés, stb.
-Nem dönti romba a családi költségvetést sem fogyasztás, sem vételár sem fenntartási költségek tekintetében.( ez mondjuk mindenkinek mást jelent, mást egy maszek fogorvosnak és mást egy gyárban három műszakban robotolónak)
- Elvisz A-ból B-be és nem hagy az út szélén

Nekem is volt az 1,2-es thalián horog. Jól jött az néha és lehetett vele húzni, igaz nem 5 méteres lakókocsit hanem könnyű futót ha valami nem fért be a csomagtartóba


Oké , igazatok van , egyébként nem az MCV-re mondtam hogy nem családi autó hanem
az MCV ezres motorral való párosítására
De nyilván lehet használni , és nem mondtam azt soha hogy ezzel a motorral " forgalmi akadály "
ez az autó , de azt továbbra sem értem hogy valaki " igáslónak " haszánálja ezzel a motorral
a kocsit.
Az 500 kg 5 megtermett munkásember + a szerszámaik , tegye fel az a kezét aki
szerint erre találták ki ezt a kis háromhengeres motort.
Egy dizel MCV-nél megértem ezt , mondjuk én alapból magasabb kötelezővel számolnék vonóhorognál
( hacsak nem " tüntethető el " a horog a kasztni alá , nem tudom ez létezik-e ) azóta amióta egy kis koccánásból egy vonóhorog miatt hűtőcsere is lett a dologból . Azt mondták anélkül talán a lökhárítót sem kellett volna cserélni.

Az hogy elvisz A-ból B-be szerintem alap , ezt azért ne emlegessük külön egy (új)autónál.
Egyedi híba , extrém esetben , pedig tudom bármelyik márkánál előfordulhat.

Az ezres motorral is használható ez autó , sőt mivel szívó , kisebb a rizikó faktor , de
ahogy itt azért leírták finoman vannak korlátai .Ezért nem értem a plusz vonóhorgot de
legyen ez az én problémám.











Vissza az elejére
RB65
2018 július 11 szerda - 09:49:38


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 418
Horgot sokan pont azért rakatnak, hogy védjék a saját kocsijukat a hátulról beléjük koccanóktól, vontatni meg az életben nem vontatnak. Van akinek bicikliszállító részére van horog. Van akinek meg csak azért, mert hátha kell egyszer alapon és úgy adják el az autót, hogy azzal vontatva sosem volt.
Persze, alap kéne lenni, hogy egy családi autó elvisz hibamentesen A-ból B-be. Csak nem mindenki vesz újat családi autónak. Van akinek a 15 éves audi vagy bmw a családi autó mert a dacia snassz aztán, hogy az mindig elvisz vagy nem dönti össze a családi költségvetést abban már nem vagyok biztos.
Ja és nem csak a dacia forgalmaz 1000-es 75 lovas autót. Az oly sokat emlegetett fabia mint alternatíva a logan, sandero párosra is forgalmaz 75 lovas ezres modellt. Kíváncsi lennék az eladott fabiák hány százaléka kerül ezzel forgalomba. De a cliók jó része is 75 pacival jön ki és folytathatnánk még a sort.
Lehet azzal is autózni, sőt mennyi régi astra fut még az utakon 60 lóerővel és a többi....




A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 11 szerda - 11:48:29
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212
RB65 írta ...

Horgot sokan pont azért rakatnak, hogy védjék a saját kocsijukat a hátulról beléjük koccanóktól, vontatni meg az életben nem vontatnak. Van akinek bicikliszállító részére van horog. Van akinek meg csak azért, mert hátha kell egyszer alapon és úgy adják el az autót, hogy azzal vontatva sosem volt.
Persze, alap kéne lenni, hogy egy családi autó elvisz hibamentesen A-ból B-be. Csak nem mindenki vesz újat családi autónak. Van akinek a 15 éves audi vagy bmw a családi autó mert a dacia snassz aztán, hogy az mindig elvisz vagy nem dönti össze a családi költségvetést abban már nem vagyok biztos.
Ja és nem csak a dacia forgalmaz 1000-es 75 lovas autót. Az oly sokat emlegetett fabia mint alternatíva a logan, sandero párosra is forgalmaz 75 lovas ezres modellt. Kíváncsi lennék az eladott fabiák hány százaléka kerül ezzel forgalomba. De a cliók jó része is 75 pacival jön ki és folytathatnánk még a sort.
Lehet azzal is autózni, sőt mennyi régi astra fut még az utakon 60 lóerővel és a többi....





Ha egy ezres Fabia kombira ( mármint szívó 3 hengeres ) vonóhorgot tesz valaki ugyanúgy érthetetlen számomra .
Egy használtautó is azért el tud vinni A-ból B-be , az hogy melyiknek nagyobb a fenntartási költsége pedig nagyon sok mindentől függ
Velünk egyidőben vásárolt Apósom egy használt ( igen kintről behozott ) már nem garanciális
Kia Ceed-et , napi szinten nyúzza ( de szó szerint , telekre porba-homokba , kettesben 50-el végig
a városon , stb ) és biztos forrásból tudom hogy egy petákot nem költött rá , csak vásárlás után folyadékcseréket ,.. bármikor odaadnám érte a miénket , de sajnos nem hajlik rá.

Az első mondatot szerint eljárokat pedig büntetném , nem mondom meg hová tenném nekik a vonóhorgot.


Vissza az elejére
RB65
2018 július 11 szerda - 12:02:26


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 418
bernhaft írta ...


Velünk egyidőben vásárolt Apósom egy használt ( igen kintről behozott ) már nem garanciális
Kia Ceed-et , napi szinten nyúzza ( de szó szerint , telekre porba-homokba , kettesben 50-el végig
a városon , stb ) és biztos forrásból tudom hogy egy petákot nem költött rá , csak vásárlás után folyadékcseréket ,.. bármikor odaadnám érte a miénket , de sajnos nem hajlik rá.



Tele van az autópiac kintről behozott autókkal. Ha bemész egy kereskedésbe és választasz egyet biztos, hogy a kereskedő az apósoddal ellentétben hajlandó lesz a cserére. Én ha ennyire utálnám az autómat mint ahogy Te a tiédet már rég megléptem volna a cserét és nem keseregnék azon, hogy milyen vackot vettem

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 11 szerda - 12:05:16
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212
[quote]
Van akinek a 15 éves audi vagy bmw a családi autó mert a dacia snassz aztán, hogy az mindig elvisz vagy nem dönti össze a családi költségvetést abban már nem vagyok biztos.


Szerintem vannak azért páran akik nem azért nem vesznek Dacia-t mert az snassz , meg a " szomszédnak " vásárol autót ahogy itt emlegetni szoktátok
Nem mindenkinek opció egy Dacia mert szerinte nem elég jó , vagy komfortos vagy biztonságos
, vagy kipróbálta és nem tetszett

Vissza az elejére
takzol
2018 július 11 szerda - 12:12:35
takz

Regisztrált tag #2589
Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök - 13:32:06

Üzenetek: 86
Addig jó egy fórum, amíg a hozzászólók nem győzködik egymást.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 11 szerda - 12:34:21
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212
RB65 írta ...

bernhaft írta ...


Velünk egyidőben vásárolt Apósom egy használt ( igen kintről behozott ) már nem garanciális
Kia Ceed-et , napi szinten nyúzza ( de szó szerint , telekre porba-homokba , kettesben 50-el végig
a városon , stb ) és biztos forrásból tudom hogy egy petákot nem költött rá , csak vásárlás után folyadékcseréket ,.. bármikor odaadnám érte a miénket , de sajnos nem hajlik rá.



Tele van az autópiac kintről behozott autókkal. Ha bemész egy kereskedésbe és választasz egyet biztos, hogy a kereskedő az apósoddal ellentétben hajlandó lesz a cserére. Én ha ennyire utálnám az autómat mint ahogy Te a tiédet már rég megléptem volna a cserét és nem keseregnék azon, hogy milyen vackot vettem


A kb 800.000 forintos értékvesztést nem tudom bevállalni


Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 11 szerda - 12:57:51
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212
bernhaft írta ...

RB65 írta ...

bernhaft írta ...


Velünk egyidőben vásárolt Apósom egy használt ( igen kintről behozott ) már nem garanciális
Kia Ceed-et , napi szinten nyúzza ( de szó szerint , telekre porba-homokba , kettesben 50-el végig
a városon , stb ) és biztos forrásból tudom hogy egy petákot nem költött rá , csak vásárlás után folyadékcseréket ,.. bármikor odaadnám érte a miénket , de sajnos nem hajlik rá.



Tele van az autópiac kintről behozott autókkal. Ha bemész egy kereskedésbe és választasz egyet biztos, hogy a kereskedő az apósoddal ellentétben hajlandó lesz a cserére. Én ha ennyire utálnám az autómat mint ahogy Te a tiédet már rég megléptem volna a cserét és nem keseregnék azon, hogy milyen vackot vettem


A kb 800.000 forintos értékvesztést nem tudom bevállalni





Nem vennék használtautót kereskedésből mert még jobban megszívnám.
Viszont csak arra utaltam hogy nem lehet általánosítani hogy minden használtautó szívás
csak rossz vétel lehet.
A vonóhorogra és motorra tett megjegyzésemmel pedig nem a Dacia iránti utálatomat akartam
kifejezni , hiszen ahogy Te is mondtad más autóknál is vannak hasonló kombinációk , vagyis
gyengébb alapmotor , viszonylag nagy kasztni.
Ahogy írtam azt sem értem aki az ezres 3 hengeres alapmotorral veszi meg ? teszem azt a Fabiat , és utána a vonóhorgot szereltet arra , hogy elhúzasson vele néha mg + 400-500 kg-t.
Annyit írtam csak hogy ezeket a motorokat nem erre tevezték alapvetően városi ,elővárosi használatra
nem túl terhelve ... szerintem , de nem kell hogy akár egy ember is velem ebben itt egyetértsen.


Vissza az elejére
Bob81
2018 július 11 szerda - 15:01:07


Regisztrált tag #2913
Regisztrált: 2017 november 04 szombat - 10:42:20

Üzenetek: 19
bernhaft írta ...



Ha egy ezres Fabia kombira ( mármint szívó 3 hengeres ) vonóhorgot tesz valaki ugyanúgy érthetetlen számomra .
Egy használtautó is azért el tud vinni A-ból B-be , az hogy melyiknek nagyobb a fenntartási költsége pedig nagyon sok mindentől függ
Velünk egyidőben vásárolt Apósom egy használt ( igen kintről behozott ) már nem garanciális
Kia Ceed-et , napi szinten nyúzza ( de szó szerint , telekre porba-homokba , kettesben 50-el végig
a városon , stb ) és biztos forrásból tudom hogy egy petákot nem költött rá , csak vásárlás után folyadékcseréket ,.. bármikor odaadnám érte a miénket , de sajnos nem hajlik rá.

Az első mondatot szerint eljárokat pedig büntetném , nem mondom meg hová tenném nekik a vonóhorgot.





Nos ehhez csak annyit szólnék hozzá, hogy szerintem kevés olyan ember van aki annyi féle autót használt mint én. Nem kereskedő vagyok Az autók minősége is eszméletlen tempóban romlik. 3 generációnyi Caddy fordult meg a kezem alatt. 2008- asok baromi jók voltak, aztán a 2012.- sekkel már voltak bajok, a 2017 es széria meg egy rakat... és mondom úgy, hogy én futkozok minden kínjuk után.
Vagy mondjuk vegyünk egy VW Amarokot konkrétan beázik a pontatlan illesztés miatt. 10 milliós autó.
Suzuki S-cross 3 db om van mindegyiknek van valami kínja. (Motor, klíma, gyári hibás fényezés)
Szóval én miért vettem Daciát?! Pontosan ezért minden gyár mocskot gyárt, de ezért legalább nem kérnek pofátlanul magas árat. És hozzáteszem nekem nem volt eddig semmi gondom vele.
Vissza az elejére
sanyinak
2018 július 11 szerda - 20:33:42

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 77
RB65 írta ...

Horgot sokan pont azért rakatnak, hogy védjék a saját kocsijukat a hátulról beléjük koccanóktól, vontatni meg az életben nem vontatnak.


Ez elég hülyeség. Nagyobb erejű ütközésnél a horog bekötése miatt a karosszéria is sérül. Egyszerűbb lökhárítót cserélni mint alvázat
Nem véletlenül vannak a leszerelhető horgok.
Vissza az elejére
sanyinak
2018 július 11 szerda - 20:41:24

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 77
bernhaft írta ...

én alapból magasabb kötelezővel számolnék vonóhorognál
( hacsak nem " tüntethető el " a horog a kasztni alá , nem tudom ez létezik-e ) azóta amióta egy kis koccánásból egy vonóhorog miatt hűtőcsere is lett a dologból . Azt mondták anélkül talán a lökhárítót sem kellett volna cserélni




A vonóhorogba csapódás ráfutásos baleset szokott lenni, azaz a másik fél a hibás. Emiatt nincs nagyobb kockázata a vonóhorgos autó kötelező biztosítójának.
Vissza az elejére
Szita
2018 július 11 szerda - 21:08:31
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 202
sanyinak írta ...

RB65 írta ...

Horgot sokan pont azért rakatnak, hogy védjék a saját kocsijukat a hátulról beléjük koccanóktól, vontatni meg az életben nem vontatnak.


Ez elég hülyeség. Nagyobb erejű ütközésnél a horog bekötése miatt a karosszéria is sérül. Egyszerűbb lökhárítót cserélni mint alvázat
Nem véletlenül vannak a leszerelhető horgok.

Fordomba stoptáblánál beledurrantottak hátulról. A vétkes autó eleje szétesett, pont a lökhárító tartóval kapta el a horgomat. Még a horog is meghajlott, a lökhárító megrepedt. A kaszni nem hajlott, a horog felfüggesztése nyelte el az ütést. Ha nem lett volna horog, a kocsi egész hátulja tropa lett volna.
Vissza az elejére
Szita
2018 július 11 szerda - 21:18:40
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 202
" mondjuk én alapból magasabb kötelezővel számolnék vonóhorognál"
Nem tudok róla, hogy a vonóhorog miatt több kötelezőt kéne fizetni. Az ezres motor, vonóhorog párosításnál nem igáslónak használásról volt szó, hanem arról, hogy évente 1-2 alkalommal használ ufót.
Vissza az elejére
Cobalt
2018 július 11 szerda - 23:14:03


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 167
bernhaft írta ...

Ezt mondta az értékesítő amikor a plusz garanciát akartam megkötni.
Szó szerint azt mondta hogy a 3 év garancia valójában 2+ 1 év
Az új szerződésben , pont tegnap vettem elő ,mert kaptam 1 db. példányt amikor a + garanciára kérdeztem rá , már benne vannak a kivételek , mint pl. teljes kipufogó rendszer , katalizátor , audio rendszerek és pár dolog.
Alapból két évre kötelezi az EU a gyártókat , de ma már alap a 3 év de a harmadik évben már sokkal szigorúbban bírálják el az esetleges garanciális bejelentéseket .



Azért ez nem nagy újdonság, és már volt is róla szó korábban, ez már a drágulás előtt is ilyen volt, le is volt írva a szerződésben. Ahogy az is le volt írva, hogy más komolyabb gyártók is ezt csinálják, pl emlékeim szerint pl a Ford is.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
bill80
2018 július 11 szerda - 23:26:41


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 58
dezso írta ...

Sziasztok!
Mi is fontolgatjuk az autócserét, természetesen dácsiára. Én bevállalnám az ezredest. Általában nem megyek hosszú utat 20-40km vidéki utakon faluk között. ....


Szerintem arra amit írtál tökéletes, nekem 1 éve van meg és 10 ezer kilométert mentem vele, nagyon kedvező a fogyasztása, nekem 5 liter alatt van mindig.
Miért ne lehetne futót húzni vele, jobban kell nyomni a gázt, vagy lassabban menni vele.
Öregapám kispolszkiján is volt vonóhorog .
Vissza az elejére
Krogergo
2018 július 12 csütörtök - 06:57:09
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6368
bill80 írta ...

Öregapám kispolszkiján is volt vonóhorog .


Én még emlékszem rá, amikor gyerek koromban a Balaton felé a Lengyelek rendszeresen mentek Kispolák+lakókocsi-val.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 12 csütörtök - 08:25:36
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212
Cobalt írta ...

bernhaft írta ...

Ezt mondta az értékesítő amikor a plusz garanciát akartam megkötni.
Szó szerint azt mondta hogy a 3 év garancia valójában 2+ 1 év
Az új szerződésben , pont tegnap vettem elő ,mert kaptam 1 db. példányt amikor a + garanciára kérdeztem rá , már benne vannak a kivételek , mint pl. teljes kipufogó rendszer , katalizátor , audio rendszerek és pár dolog.
Alapból két évre kötelezi az EU a gyártókat , de ma már alap a 3 év de a harmadik évben már sokkal szigorúbban bírálják el az esetleges garanciális bejelentéseket .



Azért ez nem nagy újdonság, és már volt is róla szó korábban, ez már a drágulás előtt is ilyen volt, le is volt írva a szerződésben. Ahogy az is le volt írva, hogy más komolyabb gyártók is ezt csinálják, pl emlékeim szerint pl a Ford is.


Igen nem vitatom hogy ez más gyártónál/ importőrnél is így lehet.
2018-as szerződési feltételek viszont változtak , összehasonlítottam a kettőt és a 2018-as
szerződésben benne van a külön kitétel arra hogy mi változik 24 hónap elteltével.

Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 12 csütörtök - 08:57:32
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212
Bob81 írta ...

bernhaft írta ...



Ha egy ezres Fabia kombira ( mármint szívó 3 hengeres ) vonóhorgot tesz valaki ugyanúgy érthetetlen számomra .
Egy használtautó is azért el tud vinni A-ból B-be , az hogy melyiknek nagyobb a fenntartási költsége pedig nagyon sok mindentől függ
Velünk egyidőben vásárolt Apósom egy használt ( igen kintről behozott ) már nem garanciális
Kia Ceed-et , napi szinten nyúzza ( de szó szerint , telekre porba-homokba , kettesben 50-el végig
a városon , stb ) és biztos forrásból tudom hogy egy petákot nem költött rá , csak vásárlás után folyadékcseréket ,.. bármikor odaadnám érte a miénket , de sajnos nem hajlik rá.

Az első mondatot szerint eljárokat pedig büntetném , nem mondom meg hová tenném nekik a vonóhorgot.





Nos ehhez csak annyit szólnék hozzá, hogy szerintem kevés olyan ember van aki annyi féle autót használt mint én. Nem kereskedő vagyok Az autók minősége is eszméletlen tempóban romlik. 3 generációnyi Caddy fordult meg a kezem alatt. 2008- asok baromi jók voltak, aztán a 2012.- sekkel már voltak bajok, a 2017 es széria meg egy rakat... és mondom úgy, hogy én futkozok minden kínjuk után.
Vagy mondjuk vegyünk egy VW Amarokot konkrétan beázik a pontatlan illesztés miatt. 10 milliós autó.
Suzuki S-cross 3 db om van mindegyiknek van valami kínja. (Motor, klíma, gyári hibás fényezés)
Szóval én miért vettem Daciát?! Pontosan ezért minden gyár mocskot gyárt, de ezért legalább nem kérnek pofátlanul magas árat. És hozzáteszem nekem nem volt eddig semmi gondom vele.



Nem tudok veled versenyezni mivel írtad hogy kevés ember van aki több autóval találkozott mint Te ,
de párat napi szinten én is használok , és az igazat megvallva nem tapasztaltam hasonlókat .
Nem a Daciat akarom fikázni mielőtt ezt zengitek , igazából azt látom hogy a Ti hozzászólásaitok
szólnak arról minden autó egyre szarabb , 2-3 évre készülnek , az Opelek "szétesnek" , TSi motorok
időzített bombák , Suzuki gyatrák... az udvaron kint áll kb. 50 db Tsi Skoda és jónéhány már
4-5 éves , lizing szerződés lejarata előtt álló Opel nagyságrendileg évi 30-50 ezer km futással
( nem évi 3 ezer meg 10 ezer ) Csak észrevenném ha bármelyikkel gond lenne , én is sokat kell hogy használjak , de a többi használóját is ismerem ..mondanám ha bármelyikkel gond lenne ..de nincs.
Napi szinten használják őket, mert munkához kellenek.
A Tsi motorakkal sincs semmi gond, a családban is van ilyen , probláma nélkül .
Azt írod/ írjátok , hogy minden autó egyre szarabb , minőségromlás van , de a Dacia-k igáslóvak , nincs velük gond , ahol ezt veszik termelik pénzt a cégnek.












Vissza az elejére
Mike
2018 július 12 csütörtök - 10:26:11


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 285
Sziasztok!

Kérdezném, hogy valaki találkozott e azzal a problémával, hogy a Logan 2 fényszóró állító mechanikája elromlott? Nem az utastéri magasságállításra gondolok, hanem a lámpatest mögötti állítócsavarra. Amikor anno átvettem az autót újonnan, mint szinte mindenkinek, be kellett állíttatnom a fényszórókat, mert nagyon alacsonyra világítottak. Akkor gond nélkül percek alatt be lettek állítva. Az elmúlt télen vettem észre, hogy megint lent világítanak. Mondjuk ez önmagában is furcsállom, nem nyúltam a lámpákhoz azóta egyáltalán, mitől tud az elállítódni...de a lényeg, hogy ismét elvittem beállíttatni, és az egyik lámpa állítócsavarja nem mozgatja az izzót egyáltalán. Elromlott magától?
Tapasztalt már valaki ilyet?

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Krogergo
2018 július 12 csütörtök - 10:33:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6368
A bovden vége tud/szokott általában kiugrani a helyéről, de az kívülről, a gumi harmónikát lehúzve látszik. Ekkor nincs előfeszítés, hiába tekergetik a csavart.
A másik tipikus dolog (bár ez csak erőhatásra, karambol, feszegetés, stb. következik be) hogy a lámpa állító szerkezet rúdjának végén lévő fehér műanyag gömb (ami a lámpa foncsor tartójába klikkel bele) letörik. Akkor hiába állítgatják a csavarral a szár hosszát, nem fogja tolni-húzni a foncsort.
A lámpa állító kb. 120fokot elfordítva kivehető a lámpából. Külön is megvásárolható/ cserélhető. Visszarakásnál kell egy kis kézügyesség, és az égőt a foglalattal húzni kell másik kézzel, hogy az állító gömb a helyére kerüljön. Max 15 perces munka.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
sanyinak
2018 július 12 csütörtök - 15:48:43

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 77
Szita írta ...

Fordomba stoptáblánál beledurrantottak hátulról. A vétkes autó eleje szétesett, pont a lökhárító tartóval kapta el a horgomat. Még a horog is meghajlott, a lökhárító megrepedt. A kaszni nem hajlott, a horog felfüggesztése nyelte el az ütést. Ha nem lett volna horog, a kocsi egész hátulja tropa lett volna.



Kisebb ütközésnél valóban a másik autós szív csak, hiszen a vonóhorgod lebontja a lökhárítóját és az autója elejét, de nagyobb ütközésnél már te is komoly károkat szenvedsz el.

Klikk!
Klikk!
Vissza az elejére
bernhaft
2018 július 12 csütörtök - 16:25:55
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 212
bill80 írta ...

dezso írta ...

Sziasztok!
Mi is fontolgatjuk az autócserét, természetesen dácsiára. Én bevállalnám az ezredest. Általában nem megyek hosszú utat 20-40km vidéki utakon faluk között. ....


Szerintem arra amit írtál tökéletes, nekem 1 éve van meg és 10 ezer kilométert mentem vele, nagyon kedvező a fogyasztása, nekem 5 liter alatt van mindig.
Miért ne lehetne futót húzni vele, jobban kell nyomni a gázt, vagy lassabban menni vele.
Öregapám kispolszkiján is volt vonóhorog .



''Miért ne lehetne futót húzni vele, jobban kell nyomni a gázt, vagy lassabban menni vele. ''

Akkor még is csak forgalmi akadály

Vissza az elejére
RB65
2018 július 12 csütörtök - 16:37:02


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 418
Futoval lakott területen kívül 70 a megengedett sebesség. Azt azért simán lehet tartani az ezressel is, hacsak nem valami óriást kötnek utána ami meg a fékek miatt nem tanácsos. Már 5 mázsa is tud tolni fekezesnel

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Waquarnew
2018 július 12 csütörtök - 18:13:31
Logan 1,6 Lauréate Plus, Atlantisz zöld, JXB-151


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 471
Nekem anno Clion volt horog ('97-es gyártású, 1149 ccm, 65 LE). Egyszer Pestről jöttünk vele haza, 4 személy + csomagok + a futó (nem túlságosan nagy súllyal). Az M3-ason Gödöllőnél 3-ba kellett visszakapcsolni, hogy felmenjen az emelkedőn. Szerencse, hogy késő éjszaka volt, forgalom alig, de így is égett a bőr a képemen. Lényeg, hogy a futózást alaposan meg kell gondolni, hogy milyen autóval, milyen útszakaszon végezzük, hogy ne legyünk forgalmi akadály. Egyébként tényleg meg van szabva, hogy hol mennyivel lehet menni vontatmánnyal, ennek ellenére nagyon gyakran látom (főleg autópályán), hogy pl. mikrobusz+futó nyomja a 130-140-et. (bár ezek 95 %-a nem magyar rendszámos)


Two Beer or not two Beer (Shakesbeer: Ham-Out-Let)
Vissza az elejére
Goccia50
2018 július 12 csütörtök - 19:22:10
9025 Győr

Regisztrált tag #2993
Regisztrált: 2018 május 17 csütörtök - 09:26:21

Üzenetek: 2
Sziasztok!Úgy gondolom a vonóhorog egy plusz lehetőség utánfutós szállításra.Régebben Trabant 601-n(26LE) is volt vonóhorog és óvatosan,alkalomszerüen működött.Ha mindig használni kell az utánfutót,akkor,kisáruszá llítót kell venni
Vissza az elejére
sanyinak
2018 július 12 csütörtök - 21:27:20

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 77
Waquarnew írta ...

Egyébként tényleg meg van szabva, hogy hol mennyivel lehet menni vontatmánnyal, ennek ellenére nagyon gyakran látom (főleg autópályán), hogy pl. mikrobusz+futó nyomja a 130-140-et. (bár ezek 95 %-a nem magyar rendszámos)

Én is volt hogy 130 kmh sebességgel jöttem lakókocsival haza (Hollandiából) - persze nem Daciával. Amikor elmentem egy-egy kamion mellett, igencsak kellett kapaszkodnom a kormányba, akkorát rántott a menetszél a könnyű lakókocsin. Szóval utánfutóval jobb nem száguldozni.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 július 12 csütörtök - 23:13:09
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6368
Azért az itthon autópályás 80km/h megengedett az elég maradi egy előírás. Aki betartja, azt letolják a kamionok. Ausztriában 100km/h a megengedett az utánfutó vontatásra autópályán.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!