A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
RayD
2018 március 06 kedd - 14:02:05
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 436
SzZsolt77 írta ...

RayD írta ...

Egy dolog gondolkodtatott el, amit anno mondtál: a dCi-mbe 5 liter olajat töltöttek bele, ami szerinted be sem fér (gyári leírás azt hiszem 4,5 liter)...

Hali! Egy cikkben azt olvastam az olajszűrő is felvehet pár decit. Itt

Köszi. Így már kezd helyrebillenni a világképem.

Vissza az elejére
Krogergo
2018 március 06 kedd - 17:46:09
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6368
A szépséghiba az, hogy az Euro5-6DCI-be olajaszűrővel együtt kell 4.6-4.8L motorolaj, ha teljesen kicsöpögött.
Olajcsere után a szintet úgy kell ellenőrizni, hogy indítani, járatni picit, majd várni 10 percet (ha több, az csak jó) és utána ellenőrizni.
Az az 5L sehogy se adja ki, annyira selejt öntési hibás olajteknőt még nem láttam.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 március 06 kedd - 17:52:36
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6368
Ami a dci hideg indítását illeti. Az őskorban kellett 2-szer izzítani. Mára ez tök felesleges, a műszerfali kijelző csak egy dolog, a motorvezérlő számítógép vezérli ki az izzítás önálló elektronikáját is. És nem csak indításkor, elég sok az utó izzítás is, amíg el nem éri az üzemi hőfokot. Sőt, részecskeszűrő regenerálás közben is használja az izzítást.
Mai dieseleknél ezért nem szabad halogatni a cseréjét, ha rossz. Az élettartama pedig általában rövidebb, mint a régieknek, de legalább az ára a duplája A tönkremenetelt a műszerfalon nem jelzi semmi. A gyári Clip diagnosztikai műszerrel azonban látszik: ,,előizzító egység diagnosztikai szálaˇ" hibakóddal. És nem ajánlatos utángyártottra cserélni! Sem 12V-al aksira áthidalt vezetékkel próbálgatni mint az öreg szakik szokták, mert ez már csak 4.4V-os, a 12V-tól lazán befröccsen a vége az égéstérbe, és lehet levenni a hengerfejet.

[ Módosítva 2018 március 06 kedd - 17:53:33 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 március 06 kedd - 18:00:23
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6368
Írtok itt továbbá a mínuszokban indításnál tapasztaltakról. Független attól, hogy diesel vagy benzines. Egyszerű fizika az egész, nem kell ezen csodálkozni, akinek jogosítványa van, az talán járt általános iskolába is. Ugye az égéshez 3 dolog kell, nos az egyik, az égési hőmérséklet, az nem épp ideális ilyenkor. A motort üzem meleg állapotra tervezték. hidegen kicsapódik az a kevés üzemanyag a henger falán, persze, hogy nem, vagy össze-vissza jár, mire a motorvezérlő a szatyornyi szenzor jele alapján próbál korrigálni. Csak ,,hála" Brüsszelnek és az euro6 előírásnak, ez se úgy van mint régen, nem lehet rádúsítani annyira, hogy jó legyen és simán járjon, mert akkor nő a károsanyag kibocsátás. Ezért sok ami autó, indítás után míg el nem éri legalább a 30 fokos hűtővíz hőmérsékletet, ,,bakkecskézik".
Rakatni kell be állófűtést, és nincs ilyen gond.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
candi11
2018 március 06 kedd - 22:07:16
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1611
Nagy minuszban taposni kell neki az jó a motornak is, a soförnek is mert hamar bemelegszik.
Nem fog tönkre menni.

[ Módosítva 2018 március 06 kedd - 22:07:49 ]

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Basic
2018 március 07 szerda - 07:19:12
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2675
Az Euro3-as MPI-m bezzeg nem bakkecskézik hidegben (sem).
Ez az Euro6 a belsőégésű motorok megerőszakolása...

Bizon yára rengeteg értelme van az egésznek, amikor pl. egy darab tengerjáró hajó annyi finomport termel, mint majdnem 22 millió felsőkategóriás dízel személyautó...



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Sheme
2018 március 07 szerda - 13:08:02

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 963
Most néztem az imént a Dacia.ch-n - igen, a Doxa oldalon -, hogy:
- csak 90Le-s DönCI van, 75Le-s verzió nem játszik
- MCV-ből van Sztyeppvéj, nem csak azúrkékben lehet rendelni! (Vörös és barna rajongók hátrányban. A szőkék is.)
- kistafírungozva kb annyi, mint itthon volt. 272Ft/CHF árfolyammal számoltam.
Itthon miért nem lehet a magasított verziót megvenni?

No, csak úgy érdekességnek szántam. Aki akarja, böngéssze át az oldalt - dajcsul csahol, de francőzis és italiano is kérhető.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Iszy56
2018 március 07 szerda - 13:19:16
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 682
Tengerjaro - diesel- hez
es az a par ezer ember amit lehuz vagy samponoz.
De nem szamit.
Meg hozza lehet tenni a RR motorok amit kibocsajtanak felszallaskor kipufogo nelkul...es meg reptukbe engednek a fejunkre!
Vissza az elejére
RayD
2018 március 07 szerda - 13:43:45
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 436
Basic írta ...

Az Euro3-as MPI-m bezzeg nem bakkecskézik hidegben (sem).
Ez az Euro6 a belsőégésű motorok megerőszakolása...

Bizon yára rengeteg értelme van az egésznek, amikor pl. egy darab tengerjáró hajó annyi finomport termel, mint majdnem 22 millió felsőkategóriás dízel személyautó...



Nem tudom, hogy az állítás tényleg stimmel-e, eddig úgy tudtam a hajók inkább nagyobb szemcséket okádnak, ezért az kevésbé gond. De még ha igaz is, a hajó a tengeren engedi ki, a dízel autó meg a városban az orrod előtt és ablakod alatt. Ettől függetlenül mindkettőt kezelni kell, én is látom, hogy gyerekkoromban mennyit kellet port törölni és ma hogyan porosodik minden a lakásban - bár ez meg uyge már nem a finompor-koncentrációról szól.

Vissza az elejére
Iszy56
2018 március 07 szerda - 13:46:48
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 682
Csak napi pohar mosasra.....
Vissza az elejére
bill80
2018 március 07 szerda - 16:28:51


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 58
Basic írta ...


Bizonyára rengeteg értelme van az egésznek, amikor pl. egy darab tengerjáró hajó annyi finomport termel, mint majdnem 22 millió felsőkategóriás dízel személyautó...


Ezt a téveszmét total... nevü műsorokba szokták nyomni, valójában a tengeri áruszállítás a legkörnyezetkímélőbb, hány csomagtartóba férne be annyi holmi mint egy konténerszállító hajóra. Utasszállítóknál nem tudom de ha utaskilométerre átszámítanánk lehet hogy meglepődnénk, továbbá a nyílt tengereken nem lakik senki a hitvány TDI-k meg itt mennek el a ház előtt. (most vettem észre a kolléga már megírta)

[ Módosítva 2018 március 07 szerda - 16:30:36 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2018 március 07 szerda - 17:33:34
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6368
bill80 írta ...

továbbá a nyílt tengereken nem lakik senki a hitvány TDI-k meg itt mennek el a ház előtt


Miért a tenger az nem ezen a bolygón van, vagy másik légkörben? Jó dolog a környezet védelem, de csak a duma és a látszat intézkedések folynak róla folyamatosan. Mit ér az egész, ha Co2 kvóta szabadon adható vehető? Mit ér, ha az USA kilépett a klíma egyezményből? Mit ér az, ha valaminek a gyártását leállítják Európában vagy Amerikában, mert környezet szennyező, aztán ugyan azt legyártatják Ázsiában gyerek munkával sokszoros károsanyag kibocsátással, ívóvíz mérgezéssel, stb. ? Mit ér az atomerőmű leállítás, ha mellette kísérleti atomrobbantásokat csinálnak, az atomerőművet meg füstokádó szénerőművekkel helyettesítik a németek?
Amíg ez az egész így megy (márpedig így fog, túl nagyok az érdekek) addig minden csak értelmetlen látszat intézkedés homokba dugott fejjel. De állítom az Euro6-os dci autóm kevesebb káros anyagot termel, mint ha ugyan azt az utat gyalog vagy kerékpárral kellene megtennem.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Hoplita3001
2018 március 07 szerda - 18:19:55

Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 16
Krogergo írta ...


Aztán azok a motorok még is széthullanak, meg zabálják az olajat, a 0.9TCE meg nem
De aki jót akar hosszú távon, az rakjon a TCE-be is ELF SXR 5W30-at.


Az hogy lehet hogy a bárdi honlapján ez az olaj 3x drágább mint az árukeresőn?
Bárdi: https://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_motorolaj/-ELF194839
Árukereső:https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/elf/evolution-900-sxr-5w30-5l-p42450455/
Vissza az elejére
baalint
2018 március 07 szerda - 19:37:54

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 41
Krogergo írta ...

bill80 írta ...

továbbá a nyílt tengereken nem lakik senki a hitvány TDI-k meg itt mennek el a ház előtt


Miért a tenger az nem ezen a bolygón van, vagy másik légkörben? Jó dolog a környezet védelem, de csak a duma és a látszat intézkedések folynak róla folyamatosan. Mit ér az egész, ha Co2 kvóta szabadon adható vehető? Mit ér, ha az USA kilépett a klíma egyezményből? Mit ér az, ha valaminek a gyártását leállítják Európában vagy Amerikában, mert környezet szennyező, aztán ugyan azt legyártatják Ázsiában gyerek munkával sokszoros károsanyag kibocsátással, ívóvíz mérgezéssel, stb. ? Mit ér az atomerőmű leállítás, ha mellette kísérleti atomrobbantásokat csinálnak, az atomerőművet meg füstokádó szénerőművekkel helyettesítik a németek?
Amíg ez az egész így megy (márpedig így fog, túl nagyok az érdekek) addig minden csak értelmetlen látszat intézkedés homokba dugott fejjel. De állítom az Euro6-os dci autóm kevesebb káros anyagot termel, mint ha ugyan azt az utat gyalog vagy kerékpárral kellene megtennem.


Azért nem mindegy, milyen szennyezésről beszélünk, vannak szennyezések, amelyek globális szempontból veszélyesek, meg vannak, amelyek inkább lokális problémákat okoznak. Egyébként én éppen ezért a dízel-hibridet plugin találom az optimális megoldásnak, ha köteleznék, hogy városban csak elektromos hajtással közlekedhessen. Sajnos nem ebbe az irányba megy a világ, pedig a dízel-hibrid globális szempontból kevésbé lenne káros lakott területen kívül, mint a benzin-hibrid, városban meg amúgy sem nagyon kellene nem elektromossal közlekedni, ha már meglesz rá a lehetőség.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
Vasi
2018 március 07 szerda - 19:39:04


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 492
RB65 írta ...

Kihasználva a szinte tavaszias időt, bütyköltem egy rekeszt a csomagtartó oldalába. Hozzávalók: Farostlemez, alumínium lemez, pár db 4-es süllyesztett fejű csavar anyával. Filc szőnyeg, egy kis ragasztó és egy 10cm X 20 cm-es, meg egy 2cm X 20 cm-es tépőzár.
Íme az eredmény:








Metyó-nak is van!
RB65 készítette!




[ Módosítva 2018 március 07 szerda - 19:42:22 ]

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
sanyinak
2018 március 07 szerda - 21:17:28

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 77
Krogergo írta ...

Amíg ez az egész így megy (márpedig így fog, túl nagyok az érdekek) addig minden csak értelmetlen látszat intézkedés homokba dugott fejjel.


Ha mindenki csak a másikra vár és addig nem óvja a környezetét, amíg a másik szennyezi azt, akkor biztosan belepusztulunk a mocsokba.
Vissza az elejére
RB65
2018 március 07 szerda - 22:56:46


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 418
Vasi írta ...


Metyó-nak is van!
RB65 készítette!





Látom bekerült Sajnos a csomagtértálca peremének méreteit nem tudtam, így csak sacc per kb készült. Nekem csak gumiszőnyeg van tálca helyett. Talán végre tényleg itt lesz a tavasz mert most azon agyalok, hogy a rekesszel szemben a bal oldali kiöblösödésbe valami zsebet szeretnék készíteni pár apró cuccnak. Ha sikerül majd beszámolok róla.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
bill80
2018 március 08 csütörtök - 08:33:40


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 58
Krogergo írta ...


Miért a tenger az nem ezen a bolygón van, vagy másik légkörben?



A port az esők kimossák a légkörből (sőt por nélkül nem lennének esők) ezért kevesebb eséllyel érik el a szárazföldet,
de csak azért írtam mert nem szeretem amikor a kifúrt részecskeszűrős smoke & charm -os felelőtlen hülyék az egyik legtakarékosabb szállítási móddal nyugtatják magukat és a nemlétező lelkiismeretüket, még a buszok kipufogóját szokták fényképezgetni, csak ott is elfelejtik, hogy az 100 embert visz ők meg egyedül pöfékelnek majdnem annyit.
Természetesen a jól karbantartott dízellel közlekedőkre ez nem vonatkozik, és ne vegyék magukra.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 március 08 csütörtök - 10:24:15
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6368
Kimossák, ha van eső. De attól még ezen a bolygón marad.
Ha meg nincs eső, akkor egyik kontinenstől a másikig is fújja a szél. Magyarországon is tapasztalható néha az afrikai vörös homok a sivatagból.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
macilka
2018 március 08 csütörtök - 10:55:01
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2844
Igazad van,egy a légkör,mese nincs!Innentől kezdve csak feleselés és okoskodás az egész...
Vissza az elejére
Vasi
2018 március 08 csütörtök - 16:54:15


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 492
Krogergo írta ...

Kimossák, ha van eső. De attól még ezen a bolygón marad.
Ha meg nincs eső, akkor egyik kontinenstől a másikig is fújja a szél. Magyarországon is tapasztalható néha az afrikai vörös homok a sivatagból.

"Homok a szélben". Micsoda sláger volt!

[ Módosítva 2018 március 08 csütörtök - 17:09:18 ]

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
candi11
2018 március 08 csütörtök - 20:43:52
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1611
És a homok titkai

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
2lee
2018 március 09 péntek - 19:16:38


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Üzenetek: 33
Szerintetek a renault loganként futó gép középső műanyagja, amiben szögletes szellőzőrácsok vannak, meg a rádió/nav, csereszabatos lehet az ittenivel? Valamiért a szögletes szellőzőrács szimpibb...


Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére
candi11
2018 március 09 péntek - 21:54:09
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1611
Igen az
Mert Dacia is jön ki azzal a beönlővel meg digit klimával


[ Módosítva 2018 március 09 péntek - 21:54:55 ]

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
2lee
2018 március 10 szombat - 05:42:33


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Üzenetek: 33
Ez jó hír. A beszerzése viszont itthon gondolom esélytelen... Valaki esetleg cikkszámot tud erre?


Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére
candi11
2018 március 10 szombat - 11:32:05
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1611
Nem okoz gondot Klikk!

682604797R keret
687512103R rostély
ezek a gyári cikkszámai
Klikk!

Klikk!







[ Módosítva 2018 március 10 szombat - 12:53:40 ]

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
2lee
2018 március 10 szombat - 12:50:19


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Üzenetek: 33
Köszi, ez kiindulási alapnak tök jó. Van a keret matt, és fényesben is, az pedig 682609827R

Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére
candi11
2018 március 10 szombat - 13:50:34
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1611
2lee írta ...

Köszi, ez kiindulási alapnak tök jó. Van a keret matt, és fényesben is, az pedig 682609827R

Ez nem jó neked
E2 felszereltség ez olyan mint a tied

[ Módosítva 2018 március 10 szombat - 13:51:54 ]

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
RayD
2018 március 10 szombat - 18:13:09
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 436
Sziasztok,

Ma délben egy bácsi enyhén meghúzta a kocsi jobb elejét. Hagyott egy borítékot az adataival és hogy elismeri. Mi ilyenkor a folyamat? Ki jelenti be kinek? Nem kellett volna kék-sárga baleseti bejelentőt kitöltenie? Csináltam róla képet, szóval a nagyjábóli időpont megvan.
Előre is köszönöm.

Vissza az elejére
Basic
2018 március 10 szombat - 18:33:31
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2675
Szerintem össze kéne futni a bácsival, és ki kéne azt a bizonyos kék-sárga nyomtatványt tölteni.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
bill80
2018 március 11 vasárnap - 21:58:40


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 58
RayD írta ...

Sziasztok,

Ma délben egy bácsi enyhén meghúzta a kocsi jobb elejét. Hagyott egy borítékot az adataival és hogy elismeri. Mi ilyenkor a folyamat? Ki jelenti be kinek? Nem kellett volna kék-sárga baleseti bejelentőt kitöltenie? Csináltam róla képet, szóval a nagyjábóli időpont megvan.
Előre is köszönöm.


Az öreg biztosítójánál elfogadott lapot kell kitölteni, mert ha nem fogadják el az általános kék-sárgát akkor mehetsz még egyszer hozzá kitölteni, én már jártam így, a helyszínen kitöltöttük aztán mégegyszer, mert nekik csak a saját honlapjukról letöltött sz#r a jó ami kb. ugyanazokat az infókat tartalmazta.
Vissza az elejére
Wolf
2018 március 13 kedd - 09:18:19
Logan 0.9 Tce


Regisztrált tag #2839
Regisztrált: 2017 április 13 csütörtök - 09:22:10

Üzenetek: 34
1 év alatt meglett a 10000 km. Eddig minden ok a járgánnyal. Végre itt a jó idő, egyből lejjebb is ment a fogyasztás fél literrel.

[ Módosítva 2018 március 13 kedd - 11:14:04 ]
Vissza az elejére
RayD
2018 március 13 kedd - 15:16:40
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 436
Basic írta ...

Szerintem össze kéne futni a bácsival, és ki kéne azt a bizonyos kék-sárga nyomtatványt tölteni.

Köszönöm, ma összefutottunk, megcsináltuk. Szomszéd házban lakik, szóval ha mégis valamibe még bele kötnének, akkor hamar megoldható.

Van esetleg valakinek tapasztalata fényezés tekintetében a budakalászi kereskedéssel, hogy hogy dolgoznak, esetleg másik tipp, hogy a környéken (akár egész Budapest, csak tűrhetően jusson is haza/munkába az ember kocsi nélkül, tehát vidék ezért kiesik) hova érdemes egyébként elvinni megcsináltatni?

Vissza az elejére
Fantomas
2018 március 13 kedd - 15:23:52

Regisztrált tag #2962
Regisztrált: 2018 február 22 csütörtök - 14:53:42

Üzenetek: 14
RayD írta ...

Basic írta ...

Szerintem össze kéne futni a bácsival, és ki kéne azt a bizonyos kék-sárga nyomtatványt tölteni.

Köszönöm, ma összefutottunk, megcsináltuk. Szomszéd házban lakik, szóval ha mégis valamibe még bele kötnének, akkor hamar megoldható.

Van esetleg valakinek tapasztalata fényezés tekintetében a budakalászi kereskedéssel, hogy hogy dolgoznak, esetleg másik tipp, hogy a környéken (akár egész Budapest, csak tűrhetően jusson is haza/munkába az ember kocsi nélkül, tehát vidék ezért kiesik) hova érdemes egyébként elvinni megcsináltatni?



ha nem túl indiszkrét a kérés töltenél fel képet róla, hogy milyen a sérülés és majd, hogy milyen lett a javítás?
Vissza az elejére
RayD
2018 március 13 kedd - 16:37:57
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 436
Fantomas írta ...

ha nem túl indiszkrét a kérés töltenél fel képet róla, hogy milyen a sérülés és majd, hogy milyen lett a javítás?

Letakarítás előtt:



Egy része szerencsére csak kosz volt, de maradt 1-2 csík, ahol az alapozó is látszik, illetve a lakk lett lekaristolva, ahol most szürke kosz van a képen.
A milyen lettet meg majd meglátjuk ha ki lett javítva.

Vissza az elejére
Basic
2018 március 13 kedd - 18:44:18
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2675
RayD írta ...

Van esetleg valakinek tapasztalata fényezés tekintetébe...


Nekem itt fényezték két autóm több elemét is (sötétkék Logan két elem, ezüstmetál Merga első lökös), és eddig minden munkájuk tökéletes lett, nulla színeltéréssel:


Klikk!



[ Módosítva 2018 március 13 kedd - 18:44:54 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
RayD
2018 március 13 kedd - 19:57:50
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 436
Basic írta ...

RayD írta ...

Van esetleg valakinek tapasztalata fényezés tekintetébe...


Nekem itt fényezték két autóm több elemét is (sötétkék Logan két elem, ezüstmetál Merga első lökös), és eddig minden munkájuk tökéletes lett, nulla színeltéréssel:


Klikk!



Köszönöm.
Még 1 kérdés jutottam eszembe tekintettel, hogy a kocsim még nincs 2 éves: garanciát ez ugye nem befolyásol? Mondjuk a fényezésre úgyis 1 hónapon belül járna le a 2 év és ha találnék valamit is mindig kimagyarázzák, hogy én húztam meg a kabátom gombjával, stb., a műanyag meg úgysem rozsdásodik.

Vissza az elejére
Basic
2018 március 13 kedd - 20:02:46
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2675
Egy leszerelhető műanyagborítás fényezése miatt nem paráznék a garin. Ha az elem fényezésével lesz gond, akkor meg úgyis a fényezőhöz viszed vissza.
Én amúgy a leszerelt, kibelezett lökhárítóborítást vittem csak oda, nem a teljes autót (de nekem nem a biztosító fizette a munkát, és nyáron volt is kedvem bütykölni).

A Logant viszont megkapták komplett, amikor nekimentek az ajtajának, és döbbenetesen jól megcsinálták.
Magyarázták , hogy a sötétkék alapfényezés a korral lilul, és úgy kell festéket keverni hozzá, nem elég a kód. Nos, ezt úgy eltalálták, hogy a 13 éves autón nem mondod meg, hogy melyik elem a frissen fényezett.

[ Módosítva 2018 március 13 kedd - 20:07:53 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Peti1987
2018 március 14 szerda - 11:05:07
-Email-

Regisztrált tag #2972
Regisztrált: 2018 március 14 szerda - 10:39:42

Üzenetek: 22
Sziasztok! Végre Enis Dacia klub tag lettem! Dacia Sandero Outdoor

Pihokker Péter
Vissza az elejére
Peti1987
2018 március 14 szerda - 11:07:18
-Email-

Regisztrált tag #2972
Regisztrált: 2018 március 14 szerda - 10:39:42

Üzenetek: 22
Dacia Sandero Outdoor 0.9 TCE
Valaki tud hozzá okosságot? Esetleg vízhőfok kijelző valahogy?

Pihokker Péter
Vissza az elejére
Peti1987
2018 március 14 szerda - 11:11:59
-Email-

Regisztrált tag #2972
Regisztrált: 2018 március 14 szerda - 10:39:42

Üzenetek: 22
Illetve valakinek tapasztalata a veszprémi szalonnal kapcsolatban? 3000 km után voltam olajcseren de 5w40-et tettek bele....papír szerint elvileg jó igaz?

Pihokker Péter
Vissza az elejére
macilka
2018 március 14 szerda - 19:29:51
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2844
Gyakorlatilag is.
Vissza az elejére
Peti1987
2018 március 14 szerda - 20:47:22
-Email-

Regisztrált tag #2972
Regisztrált: 2018 március 14 szerda - 10:39:42

Üzenetek: 22
macilka írta ...

Gyakorlatilag is.


Köszi

Pihokker Péter
Vissza az elejére
Csocsesz
2018 március 15 csütörtök - 13:42:08


Regisztrált tag #2429
Regisztrált: 2013 szeptember 02 hétfő - 08:24:34

Üzenetek: 55
Azonos felszereltség mellett miért olcsóbb a nagyobb Logan mint a kissebb Sandero ?

Vagy volt már ez a kérdés ?
Vissza az elejére
Endre
2018 március 15 csütörtök - 14:19:48
Kiskunhalas


Regisztrált tag #2579
Regisztrált: 2015 június 12 péntek - 11:49:16

Üzenetek: 116
Csocsesz írta ...

Azonos felszereltség mellett miért olcsóbb a nagyobb Logan mint a kissebb Sandero ?

Vagy volt már ez a kérdés ?


Pedig logikus a válasz!
Sanderoban van + ablaktörlő és teleszkóp a hátsóajtón!
Ezért drágább.

Renault light = Dacia
1149cm3 73LE 54KW no turbo no para!
Vissza az elejére
Sheme
2018 március 15 csütörtök - 17:59:21

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 963
A minap voltam a nem reklámozható kollégánál, ugyanis kívánságműsort rendeztem a kedvéért.

Pontosabban egy korábbi egyeztetésünk végett vittem a talicskát és egy A4-es lapot, mint ellenőrző listát, mit szeretnék, h változtasson a szekéren.

Mindenki tudja, h a Logan-ba - de gondolom a többi Dacia termékbe sem - építik be azt a két db, kb 30Ft-os műanyag csövet, mely hátra is befújja a hideget/meleget az első ülések alatt.
Aztán az a fránya ablaktörlő- intervallumkapcsoló. A helye megvan, de még sincs bekötve így kénytelen voltam megvenni a RH-nál a fent említett két db hátsó légbeömlővel egyetemben. Matekszakosoknak: cca 55k tréfával együtt.

Aztán volt még olyan kívánságom is, h pl legyen kényelem index - amit két biten tárol(hat) a rendszer, mert csak 3-at hajlandó villanni az index, ha megpöccintem le vagy fel.

Majd kértem, h legyen kedves építsen be egy tolatókamerát. Egyszer már előfordult, h egy kisgyerek pont a kocsi háta mögött hajolt le valamiért, hát kirázott a hideg!

Volt még egy-két apróságom, azok nem lényegesek.

Ami a lényeg: az új ablaktörlő-bajuszkapcsoló beépíttetett egy apró módosítással, mert a Renault-ba szerelten a végénél két kis bütyök van, ami a fedélzeti komputert lépteti előre, vagy hátra. Mivel "elfelejtették" a Dacia agyába berakni azt a pár byte-ot, ami megoldotta volna a visszafelé léptetést is, így a felső gombocska úgy köttetett be, h megnyomására egyet töröljenek az ablaktörlők.

Ma autóztam és kipróbálhattam, mennyire kényelmes ez így: csak egy apró nyomás és a szemerkélő esőnél máris töröl egyet az ablaktörlő. Pompás!

Ha netán jobban szemerkélne, akkor - végre - nem kell szórakoznom a bajuszkapcsolóval, hanem 4 fokozatban - 1mp...13mp között - vár a törlések között a masina. A kolléga beszerelte és feltanította a kocsihoz.
(Apró szépséghiba, h a Classic-ban bal kéznél, a szívató felett volt egy fokozat nélküli potméter, melynél mintha 5-30mp között "várt" volna. H ezt miért kellett kihagyni, passz.)

A légbeömlők is pompásak. Reggel kissé hűvös volt, de mivel már az ülések alá is lehet fújatni a meleget, nem az arcom égett le, hanem kellemesen felmelegedett az utastér, mondjuk úgy, valamivel egyenletesebben.

Ha már lúd, legyen egészségesebb: kértem egy tolatókamera beszerelését is. Bár a kolléga mutatta, hol vezette el a kábeleket, nekem úgy tűnt, szinte gyári megoldás került a kocsiba. Ha nem mutatja, észre sem veszem.

A képe szuper, ha a járda pereme eltűnik a képen tolatás közben, kb 20cm van a lökhárító és a járda pereme között. Mondjuk tükörből eddig is könnyen parkoltam, de így azért még könnyebb pontosabban betolatni.

Szóval összefoglalva: pár 10k-s befektetéssel el lehet érni, h nagyjából egy Renault kényelmét megkapd. Szvsz érdemes ennyit megtenni!

Ugye nem kell mondanom, kivel kell megcsináltatni?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!