A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Lodgy
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
andrej
2019 december 02 hétfő - 20:13:12

Regisztrált tag #3045
Regisztrált: 2018 november 16 péntek - 07:04:54

Üzenetek: 26
Hali.


Az mennyire normális hogy alapjáraton ha rá adom a világítás a media-nav fényereje visszaesik kb a felére.Eddig ilyet nem csinált?
Vissza az elejére
Krogergo
2019 december 02 hétfő - 22:49:12
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
andrej írta ...

Hali.
Az mennyire normális hogy alapjáraton ha rá adom a világítás a media-nav fényereje visszaesik kb a felére.Eddig ilyet nem csinált?


Beállítások / Kijelző menüben állítsd át az automatáról fix nappalira, a fényerőt meg maximumra.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
TZolka
2019 december 04 szerda - 12:11:39

Regisztrált tag #3141
Regisztrált: 2019 november 25 hétfő - 09:19:55

Üzenetek: 1
Múlt héten vettem át az autót, 1.3 TC turbó motor, Arctic.
Tapasztalatok:

+Jól megy még ECO módban is, és jól fogyaszt.
+Futómű, rugózás jó.
+Kipörgésgátló havas emelkedőn tesztelve, hasznos segítség.
+3 szivargyújtó aljzat is van.

-Normál méretű pótkereket rendeltem, ami 30 rugó felár. Valóban normál méretű, viszont egy ezüst színű felni, amire 80-as sebességhatár van, ami teljesen érthetetlen, mivel nem virsli gumi. (Nyilván megvan az oka, gyengébb a felni. Na de hogy mibe került volna egy rendeset odatenni ?)
Ez alapján az összeg fele kidobott pénz., inkább vettem volna egy gumit 16 rugóért. és külön egy normál felnit.
-Az első szivargyújtó aljzat halott, kezdhetem garanciális szervizzel.
-A komputer kijelzőn egyszerre csak 1 adat látható, (mindenféle átlag, össz érték, óra, hőmérséklet, stb) ez nekem kevés. Miért nem láthatom egyszerre az órát meg a fogyasztást is ?
Vissza az elejére
lajo
2019 december 04 szerda - 14:53:05


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 112
TZolka írta ...
-A komputer kijelzőn egyszerre csak 1 adat látható, (mindenféle átlag, össz érték, óra, hőmérséklet, stb) ez nekem kevés. Miért nem láthatom egyszerre az órát meg a fogyasztást is ?

Azért, hogy érezd, hogy Daciát vettél, nem Renault-t. Ha Van MediaNav az autóban, azon megoldható, hogy egy képernyőre kerüljön az óra, külső hőmérséklet és a fedélzeti computer adatai.

MediaNav Evolution 1.0.13.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Krogergo
2019 december 04 szerda - 15:19:24
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
lajo írta ...

TZolka írta ...
-A komputer kijelzőn egyszerre csak 1 adat látható, (mindenféle átlag, össz érték, óra, hőmérséklet, stb) ez nekem kevés. Miért nem láthatom egyszerre az órát meg a fogyasztást is ?

Azért, hogy érezd, hogy Daciát vettél, nem Renault-t. Ha Van MediaNav az autóban, azon megoldható, hogy egy képernyőre kerüljön az óra, külső hőmérséklet és a fedélzeti computer adatai.


Sőt, ha nincs benne Medianav, az is rakható bele utólag

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
andrej
2019 december 06 péntek - 06:43:11

Regisztrált tag #3045
Regisztrált: 2018 november 16 péntek - 07:04:54

Üzenetek: 26
Krogergo írta ...

andrej írta ...

Hali.
Az mennyire normális hogy alapjáraton ha rá adom a világítás a media-nav fényereje visszaesik kb a felére.Eddig ilyet nem csinált?


Beállítások / Kijelző menüben állítsd át az automatáról fix nappalira, a fényerőt meg maximumra.


Köszi igy már jó.
Vissza az elejére
Sheme
2019 december 06 péntek - 10:12:56

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1147
andrej írta ...

Krogergo írta ...

andrej írta ...

Hali.
Az mennyire normális hogy alapjáraton ha rá adom a világítás a media-nav fényereje visszaesik kb a felére.Eddig ilyet nem csinált?


Beállítások / Kijelző menüben állítsd át az automatáról fix nappalira, a fényerőt meg maximumra.


Köszi igy már jó.



Esetleg átállíthatod a kijelző menüében, h "lámpa gyújtásra" maradjon nappali üzemmódon, de akkor esti / éjszakai vezetésnél az arcodba fog világítani. Kipróbáltam, nekem jobb úgy, ha nem marad nappali módban.
Próbáld ki, hátha téged nem zavar.


A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Vissza az elejére
BehinaL
2019 december 08 vasárnap - 11:16:54

Regisztrált tag #3119
Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő - 13:03:18

Üzenetek: 14
lajo írta ...

TZolka írta ...
-A komputer kijelzőn egyszerre csak 1 adat látható, (mindenféle átlag, össz érték, óra, hőmérséklet, stb) ez nekem kevés. Miért nem láthatom egyszerre az órát meg a fogyasztást is ?

Azért, hogy érezd, hogy Daciát vettél, nem Renault-t. Ha Van MediaNav az autóban, azon megoldható, hogy egy képernyőre kerüljön az óra, külső hőmérséklet és a fedélzeti computer adatai.


Hali!

Hogyan oldható meg a MediaNav-on a fedélzeti computer adatainak kijelzése?

Üdv: BehinaL
Vissza az elejére
lajo
2019 december 08 vasárnap - 12:56:28


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 112
Egy BIC nevű kompjúter beszerelésével (Duster2-ben már van gyárilag). Krogergo foglalkozik ezekkel, kérdezd őt a részletekről.

[ Módosítva 2020 január 17 péntek - 22:57:19 ]

MediaNav Evolution 1.0.13.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Krogergo
2019 december 10 kedd - 07:43:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
BehinaL írta ...

lajo írta ...

TZolka írta ...
-A komputer kijelzőn egyszerre csak 1 adat látható, (mindenféle átlag, össz érték, óra, hőmérséklet, stb) ez nekem kevés. Miért nem láthatom egyszerre az órát meg a fogyasztást is ?

Azért, hogy érezd, hogy Daciát vettél, nem Renault-t. Ha Van MediaNav az autóban, azon megoldható, hogy egy képernyőre kerüljön az óra, külső hőmérséklet és a fedélzeti computer adatai.


Hali!
Hogyan oldható meg a MediaNav-on a fedélzeti computer adatainak kijelzése?
Üdv: BehinaL


Szia!
Így. Ha rám írsz telefonszámmal, tudunk egyeztetni.








[ Módosítva 2019 december 10 kedd - 07:44:18 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
BehinaL
2019 december 12 csütörtök - 15:22:49

Regisztrált tag #3119
Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő - 13:03:18

Üzenetek: 14
Sziasztok!

Nincs valakinek tippje, hogy miért nem tudom frissíteni a térképeket az autóban? Megcsinálom pen-re az információk összegyűjtését, de a Media Nav Evolution szoftver nem ismeri fel, folyamatosan kéri a pen-t. A Dacia ügyfélszolgálat 1 hónapja ül a problémán...

Előre is köszi!

L

[ Módosítva 2019 december 12 csütörtök - 15:23:06 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2019 december 14 szombat - 18:29:59
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Szokott ez így lenni elég gyakran. Eljössz, megcsinálom, aztán többet nem lesz gondod vele.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
andrej
2020 január 17 péntek - 14:26:39

Regisztrált tag #3045
Regisztrált: 2018 november 16 péntek - 07:04:54

Üzenetek: 26
Na meg jött az első hiba.A ball oldalon lévő világítás kapcsoló.Ha felkatintottam a reflektort szinte le kellett szakitanom hogy normál helyzetbe kerüljön újra.

[ Módosítva 2020 január 18 szombat - 14:40:17 ]
Vissza az elejére
magiced
2020 január 23 csütörtök - 09:42:17

Regisztrált tag #2845
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:24:58

Üzenetek: 60
Tanácsot szeretnék kérni, nem tudom ki találkozott már hasonló problémával.
Most hívott a kereskedés, hogy a megrendelt lodgyban nem tudnak ülésfűtést szerelni, vagy sokat kell rá várni, ha ragaszkodom hozzá. Elméletben a kárpiton változtattak.
kapott valaki hasonló hírt a nemrég megrendelt kocsival kapcsolatban?
utólag mennyire tartós, milyen költségvonzattal bírhat-ha igényes megoldást keresek?


1.5 dci stepway
Vissza az elejére
magiced
2020 január 23 csütörtök - 11:04:08

Regisztrált tag #2845
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:24:58

Üzenetek: 60
néztem a dacia.hun szereplő árlistát, ott is tartozékként elérhetőnek írják az ülésfűtést.
elméletileg a ragasztott szövet/szivacs miatt nem tudják beszerelni, ennyit biztosan fejlesztettek a kocsin az elmúlt pár hónapban

1.5 dci stepway
Vissza az elejére
Krogergo
2020 január 24 péntek - 21:50:44
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
andrej írta ...

Na meg jött az első hiba.A ball oldalon lévő világítás kapcsoló.Ha felkatintottam a reflektort szinte le kellett szakitanom hogy normál helyzetbe kerüljön újra.


Kapcsoló csere, relézés, és többet nem lesz ilyen gond vele.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Lodgydiesel1212
2020 január 27 hétfő - 09:32:31


Regisztrált tag #2751
Regisztrált: 2016 október 05 szerda - 13:48:00

Üzenetek: 35
Az autóm átesett egy nagyszervízen a nem reklámozható fórumtárs műhelyében. Természetesen beesett egy-két extra is mert hát az idő múlik és az anyag fárad. De minden lényeges hiba javítva lett és a vállalt határidőt is tartotta a mester. Köszönöm a szakszerű javítást Gergő

István

Vissza az elejére
Karcsi26
2020 január 29 szerda - 09:47:34

Regisztrált tag #3135
Regisztrált: 2019 november 01 péntek - 15:37:57

Üzenetek: 12
Több garanciális szervíz látogatás után végre megoldódni látszik 2 probléma (3 hónapos autó)
A nyikorgó, csürüszlő hangot a váltóbowden okozta, helyrerakták és most már csak indításkor hallani kicsit.
A fordulatszám akadás, ingadozáson pedig injektor újraprogramozás (2x) segített . Bár még csak 15 km-t mentem így vele de határozottan jobb eddig és mintha a fogyasztás is jobb lenne.
Még észrevételek:
-A start/stop automata januárban nem sokat aktiválódott, szervíz szerint ez normális, a hideg miatt. Mi lesz vajon 3 éves aksival , ha új akkuval ennyit tud?
-ventillátor fordulatszáma enyhén ingadozik gyorsítás/fékezéskor. szevíz szerint ez is normális a feszültség ingadozás miatt ??
-parkolás közben a kormány tekerésekor a tompított fénye elhalványodik. szevíz szerint ez is normális az elektromos szervó miatt.
Vissza az elejére
Nagya21
2020 január 29 szerda - 14:41:27
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 307
Karcsi26 írta ...

Több garanciális szervíz látogatás után végre megoldódni látszik 2 probléma (3 hónapos autó)
A nyikorgó, csürüszlő hangot a váltóbowden okozta, helyrerakták és most már csak indításkor hallani kicsit.
A fordulatszám akadás, ingadozáson pedig injektor újraprogramozás (2x) segített . Bár még csak 15 km-t mentem így vele de határozottan jobb eddig és mintha a fogyasztás is jobb lenne.
Még észrevételek:
-A start/stop automata januárban nem sokat aktiválódott, szervíz szerint ez normális, a hideg miatt. Mi lesz vajon 3 éves aksival , ha új akkuval ennyit tud?
-ventillátor fordulatszáma enyhén ingadozik gyorsítás/fékezéskor. szevíz szerint ez is normális a feszültség ingadozás miatt ??
-parkolás közben a kormány tekerésekor a tompított fénye elhalványodik. szevíz szerint ez is normális az elektromos szervó miatt.


Észrevételek:
1:Normális a hideg miatt, ugyanis feltételek között van a hömérséklet figyelés, ha túl alacsony akkor nem aktiválodik(motor hő-külső hő- külső hő miatt akku hideg- etc etc)
2:Igen ingadozhat, ahogy a gerjesztés miatt több lesz a töltőfesz.
3: A kormányszervó nagy áramot vesz fel, ezt a feszültségesést látod a lámpákon.(kapcsold le a lámpát oszt nem látszik )
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
BehinaL
2020 február 09 vasárnap - 17:25:41

Regisztrált tag #3119
Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő - 13:03:18

Üzenetek: 14
Elvittem a kocsit (1,5 dCi 115 LE) 2000 km-es (2700-nál) "ajánlott" olajcserére a Dacia Dunához. Olajcsere (Shell 0W20) + olajszűrő csere munkadíj és egyéb költségek nélkül 53.000 Ft. Mondtam, hogy ez egy Dacia nem egy Merci... Ez volt az utolsó, hogy szalonba vittem fizetősen. Még jó, hogy megvettem az Easy Service szolgáltatást, gondolom mennyi lenne ezek után 100.000 km-ig az összes kötelező szervíz! Csak okulásként írom...
Vissza az elejére
Szita
2020 február 09 vasárnap - 19:59:46
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 344
BehinaL írta ...

Elvittem a kocsit (1,5 dCi 115 LE) 2000 km-es (2700-nál) "ajánlott" olajcserére a Dacia Dunához. Olajcsere (Shell 0W20) + olajszűrő csere munkadíj és egyéb költségek nélkül 53.000 Ft. Mondtam, hogy ez egy Dacia nem egy Merci... Ez volt az utolsó, hogy szalonba vittem fizetősen. Még jó, hogy megvettem az Easy Service szolgáltatást, gondolom mennyi lenne ezek után 100.000 km-ig az összes kötelező szervíz! Csak okulásként írom...

Shell 0w20? Ezt kérted?
Vissza az elejére
Lodgy2020
2020 február 10 hétfő - 15:44:00
Magyarország, Zala

Regisztrált tag #3169
Regisztrált: 2020 február 10 hétfő - 07:31:25

Üzenetek: 9
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Dacia Lodgy típussal kapcsolatban.
Az elkövetkező hetekben "új" autót szeretnék vásárolni. A Lodgy-t még nem sikerült kipróbálnom, de valószínűleg ezt a típust fogom választani ha a próba úton is beválik 1-2 hét múlva.
2018-tól gyártott 1.6 szívó benzinest szeretnék nyilván, nagyon kevés km-el.
Egyáltalán nem ismerem igazából ezt a típust, azt leszámítva amit újságírós tesztekből lehet tudni. Ezért szeretnélek megkérni Titeket, tagokat, akik ilyen típusú autóval rendelkeztek és több tapasztalatotok van az autóval, osszátok meg velem pár sorban a legfontosabb dolgokat amit tudni kell egy ilyen jármű üzemeltetése során.
Illetve számotokra mi az ami miatt megéri ezt a típust választani, esetleg mitől szerethető ha van ilyen(?).
Esetleges típushibák amik költségesek lehetnek?
Köszönöm előre is a válaszokat!

[ Módosítva 2020 február 10 hétfő - 15:46:43 ]

Zsolt
Vissza az elejére
BehinaL
2020 február 11 kedd - 16:06:34

Regisztrált tag #3119
Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő - 13:03:18

Üzenetek: 14
Szita írta ...

BehinaL írta ...

Elvittem a kocsit (1,5 dCi 115 LE) 2000 km-es (2700-nál) "ajánlott" olajcserére a Dacia Dunához. Olajcsere (Shell 0W20) + olajszűrő csere munkadíj és egyéb költségek nélkül 53.000 Ft. Mondtam, hogy ez egy Dacia nem egy Merci... Ez volt az utolsó, hogy szalonba vittem fizetősen. Még jó, hogy megvettem az Easy Service szolgáltatást, gondolom mennyi lenne ezek után 100.000 km-ig az összes kötelező szervíz! Csak okulásként írom...

Shell 0w20? Ezt kérted?




Nem, ezt adták... Még mondták is, hogy ebbe ilyen speckó olaj kell, ezért nem az eredeti 45 ezres árral számoljak, hanem 53 ezerrel!
Vissza az elejére
bicajos
2020 február 17 hétfő - 17:44:49
bicajos

Regisztrált tag #1291
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45

Üzenetek: 77
Lodgy2020 írta ...

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Dacia Lodgy típussal kapcsolatban.
Az elkövetkező hetekben "új" autót szeretnék vásárolni. A Lodgy-t még nem sikerült kipróbálnom, de valószínűleg ezt a típust fogom választani ha a próba úton is beválik 1-2 hét múlva.
2018-tól gyártott 1.6 szívó benzinest szeretnék nyilván, nagyon kevés km-el.
Egyáltalán nem ismerem igazából ezt a típust, azt leszámítva amit újságírós tesztekből lehet tudni. Ezért szeretnélek megkérni Titeket, tagokat, akik ilyen típusú autóval rendelkeztek és több tapasztalatotok van az autóval, osszátok meg velem pár sorban a legfontosabb dolgokat amit tudni kell egy ilyen jármű üzemeltetése során.
Illetve számotokra mi az ami miatt megéri ezt a típust választani, esetleg mitől szerethető ha van ilyen(?).
Esetleges típushibák amik költségesek lehetnek?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Szia!
4 hónapja használunk egy ilyet, 4300 km-nél tartunk. Az újságokban mindenki leírta, hogy milyen gyenge a motor. Szerintem még többet is tud, mint ami elvárható tőle, a mi autónk nagyon jól megy sok cuccal is. Olajszint is szépen tartja magát. Az elektromos gázpedál megszokásához kellett vagy 200 km, de most már fel sem tűnik. 6 üléssel használjuk, így a 4 gyerek mellé még befér a babakocsi meg minden, ami kell.

MCV 1.4 MPI, Lodgy SCe100
Vissza az elejére
Szita
2020 február 17 hétfő - 20:26:46
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 344
bicajos írta ...

Lodgy2020 írta ...

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Dacia Lodgy típussal kapcsolatban.
Az elkövetkező hetekben "új" autót szeretnék vásárolni. A Lodgy-t még nem sikerült kipróbálnom, de valószínűleg ezt a típust fogom választani ha a próba úton is beválik 1-2 hét múlva.
2018-tól gyártott 1.6 szívó benzinest szeretnék nyilván, nagyon kevés km-el.
Egyáltalán nem ismerem igazából ezt a típust, azt leszámítva amit újságírós tesztekből lehet tudni. Ezért szeretnélek megkérni Titeket, tagokat, akik ilyen típusú autóval rendelkeztek és több tapasztalatotok van az autóval, osszátok meg velem pár sorban a legfontosabb dolgokat amit tudni kell egy ilyen jármű üzemeltetése során.
Illetve számotokra mi az ami miatt megéri ezt a típust választani, esetleg mitől szerethető ha van ilyen(?).
Esetleges típushibák amik költségesek lehetnek?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Szia!
4 hónapja használunk egy ilyet, 4300 km-nél tartunk. Az újságokban mindenki leírta, hogy milyen gyenge a motor. Szerintem még többet is tud, mint ami elvárható tőle, a mi autónk nagyon jól megy sok cuccal is. Olajszint is szépen tartja magát. Az elektromos gázpedál megszokásához kellett vagy 200 km, de most már fel sem tűnik. 6 üléssel használjuk, így a 4 gyerek mellé még befér a babakocsi meg minden, ami kell.

Szerintem az 1.6-os szívó már nincs. Helyette a Lodgy-ban a 4 hengeres 1.33-as turbós (100Le) az alapmotor. (részecskeszűrővel) Hacsak bele nem kerül a gázos 3 hengeres 100 lovas.
Vissza az elejére
Lodgy2020
2020 február 17 hétfő - 21:38:40
Magyarország, Zala

Regisztrált tag #3169
Regisztrált: 2020 február 10 hétfő - 07:31:25

Üzenetek: 9
Sziasztok!
Köszi a válaszokat!
Valóban csak 1.33-as motor van de nem csak turbós, hanem szívó kivitelben is( vagy ezt rosszul tudom?) (TCE 100 FAP). Engem speciel a szívó benzines érdekelne. Nyilván még nincsenek hosszú távú tapasztalatok ezzel az új motorral, de ha esetleg mégis lenne infótok mire érdemes figyelni ennél a konstrukciónál írjatok róla, mennyire kell tőle tartani, esetleg mennyire lehet elnyűhetetlennek ítélni.
Amúgy a turbós, 130 lóerős Stepway változatot vezettem 3 napja. Meglepően pozitív volt a hatás (első alkalommal ültem Daciaban).
Igyekszem körbe járni a témát és ha sikerül meggyőznie (meggyőznötök?) akkor talán Márciusban rendelek egyet szalagról.
Addig is várom a további véleményeket, tapasztalatokat

[ Módosítva 2020 február 17 hétfő - 21:43:19 ]

Zsolt
Vissza az elejére
RayD
2020 február 17 hétfő - 21:46:11
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 588
Lodgy2020 írta ...

Valóban csak 1.33-as motor van de nem csak turbós, hanem szívó kivitelben is( vagy ezt rosszul tudom?) (TCE 100 FAP). Engem speciel a szívó benzines érdekelne.

A 4 hengeres TCe100 FAP is turbós.

Klikk!

Befecskendezés típusa: közvetlen, turbófeltöltővel

[ Módosítva 2020 február 17 hétfő - 21:46:45 ]

Vissza az elejére
Lodgy2020
2020 február 17 hétfő - 22:04:55
Magyarország, Zala

Regisztrált tag #3169
Regisztrált: 2020 február 10 hétfő - 07:31:25

Üzenetek: 9
Köszi a felvilágosítást! Ezek szerint ugyan az, csak más teljesítménnyel.
Most akkor használt 1.6-ot, vagy előlegezzek bizalmat az új konstrukciónak?

Zsolt
Vissza az elejére
bicajos
2020 február 18 kedd - 07:24:19
bicajos

Regisztrált tag #1291
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45

Üzenetek: 77
Lodgy2020 írta ...

Köszi a felvilágosítást! Ezek szerint ugyan az, csak más teljesítménnyel.
Most akkor használt 1.6-ot, vagy előlegezzek bizalmat az új konstrukciónak?

Ahogy nézem, hirdetnek eladásra szép számmal SCe100-akat. Jó pénzért még újat is lehet kapni, de 15-20 ezer km-rel is van 3 db Hahu-n. Nem biztos, hogy nem éri meg. Itt olvastam valahol, milyen ára van a turbósba való olajnak, hogy egyéb műszaki finomságokról ne is beszéljünk.

MCV 1.4 MPI, Lodgy SCe100
Vissza az elejére
Lodgy2020
2020 február 18 kedd - 19:19:36
Magyarország, Zala

Regisztrált tag #3169
Regisztrált: 2020 február 10 hétfő - 07:31:25

Üzenetek: 9
A rozsdásodástól egyébként mennyire kell tartani? Mondták, írták többen, hogy elég hamar megjelenhetnek korróziós gondok. Ez mennyire igaz?

[ Módosítva 2020 február 18 kedd - 19:19:57 ]

Zsolt
Vissza az elejére
Plömplöm
2020 február 18 kedd - 20:06:29
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 176
egyhatos lodgy témakörben gyorsan körülnéztem, hát, vannak érdekes hirdetések:
Klikk!
állítható hátsó ülések? hűthető kesztyűtartó? cd-s autórádió? 2din? kevesett futott?


szerk: a dacia.hu is elég zizi, konfigurálható egy egyhatos benzin + lpg, ami "Hengerek száma: közvetlen common rail multi-injection, turbó"
vajon mit szállítanának egy konkrét megrendelés esetén?

[ Módosítva 2020 február 18 kedd - 20:16:04 ]

---
(mcv 2008 1.6-16v 7személy)
lodgy 2019 1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
bicajos
2020 február 18 kedd - 20:45:47
bicajos

Regisztrált tag #1291
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45

Üzenetek: 77
Lodgy2020 írta ...

A rozsdásodástól egyébként mennyire kell tartani? Mondták, írták többen, hogy elég hamar megjelenhetnek korróziós gondok. Ez mennyire igaz?

Sokkal drágább autók is elrohadnak, ha csak hajtójuk van, de gazdájuk nincs. Oda kell figyelni, hogy a vízkifolyók ne legyenek eldugulva, kerékdobok mögött ne álljon a sár, meg az üzemanyag-betöltő nyílás körül sem belülről. Tavasszal egy alsó mosás. Téli- nyári kerék átállás jó alkalom egy kis átvizsgálásra, festegetésre. Jól jöhet egy 3 ezer forintos telefonra dugható endoszkópkamera, néhány padlódugót kivéve megláthatjuk, kell-e itt-ott egy kis üregvédő (vagy zsírspray, vagy fáradt olaj). Az MCV-nk 11 évesen is tökéletes volt rozsdaügyileg, sőt a 13 éve festők által melós autónak használt, idén 30 éves Wartburg Tourist (első autóm volt) is megy még.

MCV 1.4 MPI, Lodgy SCe100
Vissza az elejére
Krogergo
2020 február 18 kedd - 22:51:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Azt a Wartburgot ha megtartottad volna, már sokat érne. Csak hát ki gondolta volna akkoriban, amikor mindenki ,,nyugati" autókra ácsingózott.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Aberenyix
2020 február 19 szerda - 16:39:34

Regisztrált tag #3167
Regisztrált: 2020 február 05 szerda - 08:00:30

Üzenetek: 6
Sziasztok, mivel nekem is ilyen motorral van az autóm, érdeklődnék, hogy jobb e a Shell mint a gyári Elf? Árban nem látok akkora különbséget. Vagy gyárilag is Shell van benne???


[/ quote1581274744]
Shell 0w20? Ezt kérted?

[/ quote1581433507]


Nem, ezt adták... Még mondták is, hogy ebbe ilyen speckó olaj kell, ezért nem az eredeti 45 ezres árral számoljak, hanem 53 ezerrel!
[/ quote1582126663]
Vissza az elejére
Lodgy2020
2020 február 19 szerda - 21:01:46
Magyarország, Zala

Regisztrált tag #3169
Regisztrált: 2020 február 10 hétfő - 07:31:25

Üzenetek: 9
Új, gyártó sorról rendelt darabok vásárlását követően, sokan írják hogy az első néhány 100, vagy néhány 1000 km után, vissza kell járni az autóval a szervizbe, a nem megfelelő össze szerelési minőség, illetve "nagyobb" alkatrészek cseréje miatt. Nyilván egy Dacia sosem lesz olyan össze szerelési minőségű mint egy Merci, vagy Bentley. Valóban nagyobb eséllyel kell számolni egy új Lodgy első 1-2 ezer km-es útja alatt egy vagy több váratlan, kellemetlenebb meghibásodás miatt, mint más gyártók alsó-középkategóriás társánál?
Vagy csak nem olvastam eleget más autó márkák fórumait?
Persze, minden gyártó termékeinél lehetnek hasonló gondok e téren.
Szerintetek ezek a mértékű minőségi problémák kimagaslóan nagyok e márkánál, vagy csak nekem sikerült pont ezekből megtalálnom minden létező leírást, beszámolót?
(Itt megjegyezném hogy az új, 300 km-t futott, fullos Lodgy teszt vezetése alatt, a kormánykeréktől súrlódó, nyöszörgő hangot hallottam, talán éreztem is, ez mitől lehet?)


Zsolt
Vissza az elejére
Mike
2020 február 21 péntek - 12:21:44

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 323
Lodgy2020 írta ...

Új, gyártó sorról rendelt darabok vásárlását követően, sokan írják hogy az első néhány 100, vagy néhány 1000 km után, vissza kell járni az autóval a szervizbe, a nem megfelelő össze szerelési minőség, illetve "nagyobb" alkatrészek cseréje miatt. Nyilván egy Dacia sosem lesz olyan össze szerelési minőségű mint egy Merci, vagy Bentley. Valóban nagyobb eséllyel kell számolni egy új Lodgy első 1-2 ezer km-es útja alatt egy vagy több váratlan, kellemetlenebb meghibásodás miatt, mint más gyártók alsó-középkategóriás társánál?
Vagy csak nem olvastam eleget más autó márkák fórumait?
Persze, minden gyártó termékeinél lehetnek hasonló gondok e téren.
Szerintetek ezek a mértékű minőségi problémák kimagaslóan nagyok e márkánál, vagy csak nekem sikerült pont ezekből megtalálnom minden létező leírást, beszámolót?
(Itt megjegyezném hogy az új, 300 km-t futott, fullos Lodgy teszt vezetése alatt, a kormánykeréktől súrlódó, nyöszörgő hangot hallottam, talán éreztem is, ez mitől lehet?)



Az összeszerelés végét már nem is a gyári szalagon végzik. Az a legújabb, hogy a kereskedésekbe beérkező autókon a végszerelést a márkaszervizes műhelyekben kell elvégezni. Így teszik gyorsabbá, és egyben hatékonyabbá a gyártást. Ezt egy márkakereskedőtől hallottam.
Vissza az elejére
Iszy56
2020 február 21 péntek - 12:43:47
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 797
' Vagy csak nem olvastam eleget más autó márkák fórumait? '

Igen.
Vissza az elejére
bernhaft
2020 február 21 péntek - 14:39:59
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 400
Mike írta ...

Lodgy2020 írta ...

Új, gyártó sorról rendelt darabok vásárlását követően, sokan írják hogy az első néhány 100, vagy néhány 1000 km után, vissza kell járni az autóval a szervizbe, a nem megfelelő össze szerelési minőség, illetve "nagyobb" alkatrészek cseréje miatt. Nyilván egy Dacia sosem lesz olyan össze szerelési minőségű mint egy Merci, vagy Bentley. Valóban nagyobb eséllyel kell számolni egy új Lodgy első 1-2 ezer km-es útja alatt egy vagy több váratlan, kellemetlenebb meghibásodás miatt, mint más gyártók alsó-középkategóriás társánál?
Vagy csak nem olvastam eleget más autó márkák fórumait?
Persze, minden gyártó termékeinél lehetnek hasonló gondok e téren.
Szerintetek ezek a mértékű minőségi problémák kimagaslóan nagyok e márkánál, vagy csak nekem sikerült pont ezekből megtalálnom minden létező leírást, beszámolót?
(Itt megjegyezném hogy az új, 300 km-t futott, fullos Lodgy teszt vezetése alatt, a kormánykeréktől súrlódó, nyöszörgő hangot hallottam, talán éreztem is, ez mitől lehet?)



Az összeszerelés végét már nem is a gyári szalagon végzik. Az a legújabb, hogy a kereskedésekbe beérkező autókon a végszerelést a márkaszervizes műhelyekben kell elvégezni. Így teszik gyorsabbá, és egyben hatékonyabbá a gyártást. Ezt egy márkakereskedőtől hallottam.


Még nem hallottam erről ( ez nem jelent persze semmit ) , de ez így elég nagy hülyeségnek tűnik .
Amikor megérkezik a szervizbe akkor húzzák meg a csavarokat, vagy szerelik be az üléseket ?
Én azt vettem észre hogy az értékesítők , illetve a szervízekben is annyi baromságot beszélnek ,
hogy azt tanítani kellene.
Ráadásul ezeket valahol vámolják , vannak erre szakosodott cégek ahová kerülnek az új autók ,
nem a márkaszerviz az első vagy közvetlen állomás .
Ott félig kész autókkal grasszálnak ?

Vissza az elejére
Iszy56
2020 február 22 szombat - 20:15:53
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 797
En se hiszem. Ha igy volna ki egyenlitene ki a vegszereles munkaero koltsegeit?
Vissza az elejére
Karcsi26
2020 február 24 hétfő - 20:49:48

Regisztrált tag #3135
Regisztrált: 2019 november 01 péntek - 15:37:57

Üzenetek: 12
Nalam sajnos ez tortent. 4 honapos auto és érik a 4. rendkívüli szervízlátogatás. Most éppen az a gond hogy a gázpedált elkezdem nyomni az első 1 centin semmi majd hirtelen felugrik 600-ról 1200-ra a fordulat. Aztán nem mozdítom a pedált és a fordulat szépen felkúszik 6000-ig. Melegen egy kicsit beljebb csinálja ugyanezt, magyarul anélkül gyorsít hogy nyomnám a gázt. ÖNVEZETÖ.
15 éves autót cseréltem be azt a kötelezőn,kopón kívül egyszer sem kellett szervizelni.
Megjegyzem pár hónapig állt a kereskedésben az autó már arra gondolok hogy ez volt a csere donor
Vissza az elejére
macilka
2020 február 24 hétfő - 21:26:56
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 3012
Akkor a Dacia versenyre kel a Teslával.Ha ÖNVEZETŐ.
Vissza az elejére
Krogergo
2020 február 24 hétfő - 23:50:57
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Karcsi26 írta ...

Megjegyzem pár hónapig állt a kereskedésben az autó már arra gondolok hogy ez volt a csere donor


Ebben 100% biztos lehetsz. Minden márkánál, minden szervizben ez zajlik. Ha gyorsan kell az alkatrész, vagy nem hibás csak más tényező miatt kifogásolja a tulaj, a bemutató vagy telephelyi raktár autók mindig kéznél vannak Legyen az egy akkumulátor, a lötyögő fejtámla, megkarcolt kárpit, szoftveresen hülyéskedő elektronikai egység stb.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Karcsi26
2020 február 25 kedd - 13:23:18

Regisztrált tag #3135
Regisztrált: 2019 november 01 péntek - 15:37:57

Üzenetek: 12
Látszana valamiből, hogy az elektronikus fojtószelepet v. érzékelőt kicserélték, érzésre ott keresgélnék? Vagy ECU az már elég drága is. Igaz hogy az ECU a VIN számhoz van kapcsolva? Bár gondolom mindent meg lehet oldani,
Vissza az elejére
Lodgy2020
2020 február 25 kedd - 18:19:30
Magyarország, Zala

Regisztrált tag #3169
Regisztrált: 2020 február 10 hétfő - 07:31:25

Üzenetek: 9
" Nalam sajnos ez tortent. 4 honapos auto és érik a 4. rendkívüli szervízlátogatás. Most éppen az a gond hogy a gázpedált elkezdem nyomni az első 1 centin semmi majd hirtelen felugrik 600-ról 1200-ra a fordulat "

A másik problémákat tudnád ismertetni/részletezni? Szerertném megtudni kb. mire lehet számítani általánosságban egy új Lodgy vásárlását követően.

Zsolt
Vissza az elejére
Mike
2020 február 26 szerda - 15:36:45

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 323
Krogergo írta ...

Karcsi26 írta ...

Megjegyzem pár hónapig állt a kereskedésben az autó már arra gondolok hogy ez volt a csere donor


Ebben 100% biztos lehetsz. Minden márkánál, minden szervizben ez zajlik. Ha gyorsan kell az alkatrész, vagy nem hibás csak más tényező miatt kifogásolja a tulaj, a bemutató vagy telephelyi raktár autók mindig kéznél vannak Legyen az egy akkumulátor, a lötyögő fejtámla, megkarcolt kárpit, szoftveresen hülyéskedő elektronikai egység stb.



A témát (és a gondolatokat) továbbgörgetve van egy érdekesség a részemről.

Történt ugyan is, hogy a gumis műhelyből üzentek, hogy a leadott nyári kerekeim egyikét javítani kell, a felni sérült, nem központos. Kérem-e a javítást. A leadott kerekek minden idényben ellenőrizve, újra centírozva vannak, és ezt most megcsinálták, így bukott ki a probléma. Az egyik hátsó kerék. Na már most ezekkel a nyári kerekkel vettem át az autót újonnan. Amikor rákerültek a téli kerekek, mentem olyan 1500 km-t. Két tank benzin. Egyáltalán nem mentem bele kátyúba, nem járdáztam meg stb...
Szóval ilyenkor mire gondoljak? Ugye ezt bizonyítani nem tudom, szinte biztos, hogy az autót így vettem át. Vagy a gumis műhelynek kicsi a forgalma ilyen időszakban? Eddig korrektek voltak éveken át...
Vissza az elejére
bernhaft
2020 február 26 szerda - 16:06:33
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 400
Mike írta ...

Krogergo írta ...

Karcsi26 írta ...

Megjegyzem pár hónapig állt a kereskedésben az autó már arra gondolok hogy ez volt a csere donor


Ebben 100% biztos lehetsz. Minden márkánál, minden szervizben ez zajlik. Ha gyorsan kell az alkatrész, vagy nem hibás csak más tényező miatt kifogásolja a tulaj, a bemutató vagy telephelyi raktár autók mindig kéznél vannak Legyen az egy akkumulátor, a lötyögő fejtámla, megkarcolt kárpit, szoftveresen hülyéskedő elektronikai egység stb.



A témát (és a gondolatokat) továbbgörgetve van egy érdekesség a részemről.

Történt ugyan is, hogy a gumis műhelyből üzentek, hogy a leadott nyári kerekeim egyikét javítani kell, a felni sérült, nem központos. Kérem-e a javítást. A leadott kerekek minden idényben ellenőrizve, újra centírozva vannak, és ezt most megcsinálták, így bukott ki a probléma. Az egyik hátsó kerék. Na már most ezekkel a nyári kerekkel vettem át az autót újonnan. Amikor rákerültek a téli kerekek, mentem olyan 1500 km-t. Két tank benzin. Egyáltalán nem mentem bele kátyúba, nem járdáztam meg stb...
Szóval ilyenkor mire gondoljak? Ugye ezt bizonyítani nem tudom, szinte biztos, hogy az autót így vettem át. Vagy a gumis műhelynek kicsi a forgalma ilyen időszakban? Eddig korrektek voltak éveken át...


Nálunk két nyár és kb. 15 ezer km után kuka mind a négy eredeti nyári gumi
Goodyear
Egyenletes kopással , egész egyszerűen eltünk a profil , kb 3 mm.

Másik autómon 5 év után , kb 30 ezer km után még mindig korrekt a profilmélység pedig
alsó kategória

Amikor átvettük , megnéztem a gumikat , akkor látszólag újnak tűntek ...de simán az is lehet hogy nem teljesen új gumik voltak rajta .... vagy nem értem , hogy 15-20 ezer km után miként kophat el ennyire pláne , hogy igen finoman van vezetve az autó , napi 30 km szinte csak országút.
Készletes autó volt .





Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!