A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a fogyasztásról! II.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Nyirati
2009 május 28 csütörtök - 19:33:19
Nyirati


Regisztrált tag #687
Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45

Üzenetek: 1076
Mindig a kettes szekrényről beszéltek légelle, csak ki kell nézni az útra és látni mennyi kettes szekrény jár az úton!!!

Soha nem elég!
Vissza az elejére
Krogergo
2009 május 29 péntek - 00:13:15
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Igen, én szoktam emlegetni a kétajtós konyhaszekrényt.
Amúgy igazad van Nyirati, valóban sok ilyet látni az utakon, amelyeknek ilyen borzalmas ez az értéke: Ikarus, pótkocsis IFA, stb. De ez megbocsátható nekik, mert nem személyautók, mint a Logan, és minimum negyed évszázaddal előbb készültek.
Felhozhatnál néhány példát, a mai autók közül, ebben a kategóriában, ne egyterűeket.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Doni_99
2009 június 01 hétfő - 10:45:33
Doni_99


Regisztrált tag #841
Regisztrált: 2007 augusztus 20 hétfő - 13:02:16

Üzenetek: 207
macilka írta ...

A légellenállása meg vetekszik a kombináltszekrénnyel.


Sziasztok!

Abszolút egyet értek Macilkával, azaz a sedan és az MCV légellenállásbeli különbségéről se feledkezzünk meg.
Mindazonáltal a fogyim "már" nekem sem 5 liter alatti.
Szembesültem az MCV 1 titkával: az első kattanás után még 15 litert bele lehet diktálni a tevébe.
Habzás ide-vagy oda ez nagyon sok(k).
Minden egyes alkalommal biztos nem fogom nyakig tankolni, tekintve, hogy nem is olyan egészséges ez számára. Marad a hosszú távon való mérés. Bár mindig OMW-nél tankolok a habzás mértéke lehet eltérő, így az első katt-ig mérés sem pontos.

Na, mindegy. Talán Kondorbp írta a népítéletében, hogy pár 10km-es szakaszon 60-nal tépve mért már 3 liternél alig több naftafogyasztást (100km-re vetítve). Én az M0-s régi szakaszán 12km-re lenulláztam a fedcompot és 3,1-et mért az adott szakaszon (75km/h-s átlaggal). Semmi gyorsítás csak környezetbe beleolvadó mély sárga szín....
(Egészen a dunaújvárosi célállomásig mértem a fogyit, kíváncsi voltam,hogy a 3,1-es átlag mennyire megy fel odáig. Az összesen 60 valamennyi km-re 4,3-as átlag jött ki. Persze az M6-osig még jó pár km-en 80-as korlátozás volt, az M6-on meg max. 105-tel repesztettem)


Amit viszont garantálhatok (egy korábbi mérés alapján): 2 nyakig töltés között kb. 900km-en mértem 5,2L-t.
Autópálya és város volt benne.
Autópályán óra szerinti 115-120km/h (fc: 5,5-5,7L/100km)
M0 új szakasza 105-110km/h (fc: 5,2L/100km)
Régi M0: még ha végig biztos nem is 3,1L alatti, de 4-től biztos nem több (75-80km/h)
Város: passz, kb. 5,0-5,2L/ 100km

Autópályán 120-nál kb. 2750-et forog a motor, így a nagy tempó melletti fokozott légellenállás mellett ennek sincs áldásos hatása a fogyasztásra.
Városban én lélektelenül rövid távra használom szegényt (2km), de így is kevesebbet fogyaszt, mint kímélve autópályán.

Trükk sok nincs: Spuri (ha eszembe jut) + a gyáritól valamivel magasabb guminyomás.

Sziasztok,

Doni


[ Módosítva 2009 június 01 hétfő - 20:06:46 ]

Sárga MCV fekete lökősökkel
Vissza az elejére
Deceballus
2009 június 01 hétfő - 19:16:56
Vendég

Na és a hidrogénes buli nem jött be?
Vissza az elejére
Basic
2009 június 01 hétfő - 19:19:58
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Az én kis kétajtós szekrényem egész jól fogyasztott most... 420 km-t mentem vele, ebből mondjuk 350 autópálya (visszafogott üzemmód, 110-130 között ketyegve), maradék autóút meg pici város.
Átlag: 6.2...

Szerintem egy 1.4 MPI-től ez jó...

Amúgy regisztráltam a www. spritmonitor.de-n. Aki tud picit német vagy angol nyelven (csak annyira, hogy értse a kitöltendő pontokat), és hajlandó beirogatni a tankolásait, annak jó játék. Lehet majd nézegetni az átlagfogyasztásokat, meg vezetni a költségeket
Alul majd látjátok az autóm átlagfogyasztását
Most azért pont a 6.2-t mutatja lent is, mert még csak egy adatból tud átlagolni...



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Doni_99
2009 június 01 hétfő - 20:04:06
Doni_99


Regisztrált tag #841
Regisztrált: 2007 augusztus 20 hétfő - 13:02:16

Üzenetek: 207
Deceballus írta ...

Na és a hidrogénes buli nem jött be?


Szia,

A Daciába nem teszem bele, amíg az öreg Volvóban nem üzemel "bomba biztosan"

Komolyra fordítva a szót. A Volvo-t főként városban használja az asszony, ott sztem 12-t minden zokszó nélkül lenyel (az autó).
Én a kübli melletti fogyasztást városon kívül próbáltam eddig és nem hosszú távon (110km).
A városon kívüli eredeti fogyasztását nem tudom, de úgy 9 literre becsülöm (automata váltóval, 2300ccm-vel, kb. 130 lóval és óvatos lábbal).
A cuccal 7,5-et tudott a mért szakaszon 100km-re vetítve.
Ez még messze elmarad a várt fogyasztás-visszaeséstől, így dolgozok az ügyön a magam tempójában.
Amint lesz értékelhető adatom, jelzem Néktek

Sárga MCV fekete lökősökkel
Vissza az elejére
Lala
2009 június 07 vasárnap - 17:29:43
'07.08. MCV1.5dCi Lau '73.04. Skoda S110L


Regisztrált tag #761
Regisztrált: 2007 május 31 csütörtök - 19:53:08

Üzenetek: 250
Voltunk egy Bp-Sajószentpéter-Bp túrán szombat-vasárnap és mivel kicsit feszített volt a tempó, így igyekezni kellett.
Lezavartunk összesen 4,5 óra alatt (ebből 1 órát Bp-en belül, Campona-M3 kivezető viszonylatban) durván 500 kilométert.

Elkezdődött ott, hogy tankolásnál a még két csíkot mutató műszer mellett 50l gázolajat nyomtam a tankba, 40 liternél katt, majd onnan 5 perc alatt még 10 liter ment bele a katt-vár-katt-vár... módszerrel. Így már hazafelé Mezőkövesdnél tartottunk, amikor az első csík eltűnt a műszerről

Odafelé a pályán beálltam 130-140 közé, így 6.9-re tornáztam fel a fogyasztást (98km/h átlagsebesség).
Hazafelé végig 140 felett, gyakran 150-155-tel. Klíma ment végig (hazafelé), így a fogyi felment 7.2-re. Átlagsebességet elfeledtem megnézni, azóta a párom már mászkált, így változott, de asszem 100 fölött lehetett.

Mindezt 3 felnőtt + 3 gyerek + csomagokkal terhelten. Szerintem a tempót tekintve nem mondható rossznak egy "kétajtós szekrénytől"




Lala
- Dacia Logan MCV 1.5dCi Laureate
Vissza az elejére
Indy
2009 június 08 hétfő - 09:07:43
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Nem, az viszont látszik, hogy nagyobb tempónál a dízel fogyasztása drasztikusan emelkedik a benzineshez képest! 130-al én eljárok maximum 8 literből (1.6 16v) de inkább 7.5-ből, ellenben 90-es tempónál sem tudok 5 liter alá menni sehogyansem.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
macilka
2009 június 08 hétfő - 09:33:30
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Igen ezek tényleg tanulságos adatok.Csak vigyázz nehogy 60 nap múlva kapj egy csekket egy lélegzetelállító kerek számmal!!!

[ Módosítva 2009 június 08 hétfő - 09:33:55 ]
Vissza az elejére
kincsleső
2009 június 08 hétfő - 12:18:42
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Nem következik ezekből az adatokból, hogy ez "dízel-jellegzetesség": az MCV-nek biztosan nagyobb a légellenállása, mint a szedánnak, ez pedig különösen a nagyobb sebességeknél hat... Nem abszolút korrekt "mérés" alapján, de az én Loganomnál a 130 km/h és a 140 km/h fölötti (belehúzva 150-155-be) sebességek között is legalább 1 lit/100 km különbség van...
Vissza az elejére
Indy
2009 június 08 hétfő - 13:11:07
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Igen, ez is igaz kincsleső! A szedán Logannak 0.36 az alaktényezője, az MCV adata nem ismert (de hogy több mint 0.36 az biztos!) Az én kombimnak 0.32...

Szerk.: Gergő is hasonlóról számolt be a talin a bérelt 86 lovas MCV kapcsán. Az látszik, hogy igazán jó, rekordfogyasztást csak a szedánnal vagy Sanderóval lehet elérni. Nekem továbbra is "fura" hogy a 90-es 4 liter így fel tud menni 8-ra is akár... Igaz, a benzines 150-nél biztosan bevágja a 10-et, minimum...

[ Módosítva 2009 június 08 hétfő - 13:21:08 ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Deceballus
2009 június 08 hétfő - 15:15:11
Vendég

Itt is egy kis tévedés van: a légellenállást nemcsak az alaktényező, hanem a homlokfelület (keresztmetszet) is befolyásolja. Kissé bénán, de itt a képlet: Klikk! .
Tehát rosszab tényező mellett egy kisebb autó légelennállása kisebb lehet, mint egy jó tényezővel rendelkező nagy autóé. Szerintem MCV esetén a tényező is nagyobb, és persze a homlokfelület is.
Vissza az elejére
Basic
2009 június 08 hétfő - 17:36:46
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Indy írta ...

...A szedán Logannak 0.36 az alaktényezője...


Höhö, a Golf II-nek 0,34 volt, a régi 190-es Mercinek 0,33
A 0,36 gondolom, a 165-ös virsligumikkal lett mérve...




Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Deceballus
2009 június 08 hétfő - 18:12:40
Vendég

A 0.36 nem a gumiktól függ, hanem az autó aerodinamikus vagy nem-aerodinamikus formájától. Tökéletes gömb alakra ez az együttható pl. 0.47, kockára 1.05, az "áramvonalas testre" (ez kb. hal-alakú) 0.04.
Ha érdekel valakit, itt Klikk! még van egy pár adat.
Az Empire State Buildingé is ott van...

[ Módosítva 2009 június 08 hétfő - 18:14:46 ]
Vissza az elejére
Basic
2009 június 08 hétfő - 19:17:05
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Deceballus írta ...

A 0.36 nem a gumiktól függ, ...


Ja, de a széles gumi is rontja picit a cw-t, mert a homlokfelület nagyobb lesz tőle.
Mondjuk a szériaméretknél minimális a különbség...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2009 június 09 kedd - 14:22:30
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 451
Nem is lesz soha a büdös életbe Empire State Building alakú autóm!



Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
Deceballus
2009 június 09 kedd - 16:38:00
Vendég

Pedig biztos jobban megbámulnák, mint a legújabb Ferrarit vagy Jaguárt. Meg taxinak sem lenne rossz.
Vissza az elejére
qwert60
2009 június 14 vasárnap - 12:22:38
Renault Magane Classic 1,4 16v


Regisztrált tag #54
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39

Üzenetek: 737
Nekem be állt 6,6 - 7,2-re. 10 000km től ez így van.

Eddy
Tegyük jobbál!!
Már amit lehet....
1,4 16V Full
Vissza az elejére
macilka
2009 június 15 hétfő - 07:13:07
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Pisti gondold ezt át!Empire State Buildinggel mennyi utast elvihetnél!!!
Vissza az elejére
Basic
2009 június 15 hétfő - 09:04:59
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Na, mértem egy tisztán városi fogyasztást - az előző tank benzint csak Budapesten belül autóztam el.
Normálisan autózva (szóval nem különösebben spórolósan), klíma nélkül (mert nincsen ), viszont sokszor nyitott ablakokkal 7,38 jött ki. Azért az rendben van...
1.4 MPI





Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
macilka
2009 június 15 hétfő - 14:15:24
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Rendben bizony!
Vissza az elejére
Doni_99
2009 június 25 csütörtök - 17:15:58
Doni_99


Regisztrált tag #841
Regisztrált: 2007 augusztus 20 hétfő - 13:02:16

Üzenetek: 207
Sziasztok!

A totalcaron is bemutatott bödönnel próbálkozott itt vki?

Doni

Sárga MCV fekete lökősökkel
Vissza az elejére
Deceballus
2009 június 25 csütörtök - 17:39:59
Vendég

Milyen bödönről van szó?
Vissza az elejére
Doni_99
2009 június 26 péntek - 05:58:40
Doni_99


Regisztrált tag #841
Regisztrált: 2007 augusztus 20 hétfő - 13:02:16

Üzenetek: 207
Deceballus írta ...

Milyen bödönről van szó?


Az olajleválasztó bödönről.
Röviden: a szelepfedélről induló kartergázcsőre szerelhető olajcsapda, amivel a víz és az olajgőz kiszűrhető, majd visszavezetve a légszűrő mögé már nem fullasztja a motort.

forrás pl.

Klikk!
Klikk!

Majd beszámolok az eredményekről, amik korántsem lesznek laboratóriumi körülmények közötti mérésekkel alátámasztottak, lévén múlt héten volt olajcserén az immár 6000-t futott vén láma

Sárga MCV fekete lökősökkel
Vissza az elejére
Deceballus
2009 június 26 péntek - 08:56:25
Vendég

Az Oltcitben gyárilag is volt ilyen, persze nem az a vízszűrő, ami a Totalcaron szerepel, hanem egy erre a célra megalkotott dolog. Szerintem elegendő lenne valami filcen keresztül engedni a kartergázt, az visszatartja az olajcseppeket. Nem kell ahhoz literes gyűjtőedény.
Vissza az elejére
Doni_99
2009 június 26 péntek - 12:53:04
Doni_99


Regisztrált tag #841
Regisztrált: 2007 augusztus 20 hétfő - 13:02:16

Üzenetek: 207
Deceballus írta ...

Az Oltcitben gyárilag is volt ilyen, persze nem az a vízszűrő, ami a Totalcaron szerepel, hanem egy erre a célra megalkotott dolog. Szerintem elegendő lenne valami filcen keresztül engedni a kartergázt, az visszatartja az olajcseppeket. Nem kell ahhoz literes gyűjtőedény.


Annyi lenne azzal a hátulütő, hogy amennyiben csak egy filc lenne a csőben vhogyan rögzítve, akkor a fennakadt trutyi 1 részét azért tovább köpködné a benne lévő nyomás.
Ha meg túlságosan sűrű a filc, akkor pedig egy dugó alakul ki.

Természetesen nem forradalmi találmányról van szó, pl. a VW LT motoros Volvoban is volt a 80-as évek közepétől.
CWG szűrőből vannak különböző méretek, nemcsak ilyen gigantok + befőttesüvegből is fabrikálható

[ Módosítva 2009 június 26 péntek - 12:54:28 ]

Sárga MCV fekete lökősökkel
Vissza az elejére
Deceballus
2009 június 26 péntek - 15:02:49
Vendég

A filc felissza szépen az olajat, pont úgy, ahogyan azt a levegőszűrő tenné. Ha már elég olajos, akkor kicseréled a filcet. Ezért nem kell egy akkora nagy ***öt, fél collos csatlakozókkal felszerelned, aminek is a közepén egy vézna kis szitaszűrő fogná ki az olajat. Ez totális hülyeség, be sem fér az autóba. Befőttes üveg sem kell ide, nincs annyi kartergáz hogy csak úgy vigye magával az olajat. Ha mindenáron akarsz tenni valamit, egy csődarabba dugjál valami porózus dolgot, amin keresztül tudsz fújni, az pont elég lesz. Vagy a gázt ereszd el szépen az autó alatt és akkor nincs gond.
Az Oltcit olajleválasztója egyébként vissza is vezette az olajat, anélül igen nagy volt az olajfogyasztása. Ez gondolom a boxermotorjával volt öszefüggésben.
Vissza az elejére
ZL Gergow
2009 június 26 péntek - 18:18:19
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Vegyél egy kartergáz szűrőt és kész. Nem kell ide bödön.
Vissza az elejére
Indy
2009 június 30 kedd - 21:43:28
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Basic írta ...

Amúgy regisztráltam a Klikk! -n. Aki tud picit német vagy angol nyelven (csak annyira, hogy értse a kitöltendő pontokat), és hajlandó beirogatni a tankolásait, annak jó játék. Lehet majd nézegetni az átlagfogyasztásokat, meg vezetni a költségeket
Alul majd látjátok az autóm átlagfogyasztását
Most azért pont a 6.2-t mutatja lent is, mert még csak egy adatból tud átlagolni...


Felidézem Basic hozzászólását, hátha valaki kedvet kap hozzá!

Jut eszembe, ma kemény 50 forinttal átvertek a győri OMV kúton és még a blokkot sem adták oda.
Mindig kártyával fizetek, de ma kp-val, soha többet!

[ Módosítva 2009 június 30 kedd - 21:58:53 ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Imre
2009 június 30 kedd - 21:54:10
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Nem jól másoltad át.

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Basic
2009 június 30 kedd - 23:07:44
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Indy írta ...

Felidézem Basic hozzászólását, hátha valaki kedvet kap hozzá!




Jó játék ez a weboldal, érdekes lesz majd összefoglalva látni a téli/nyári, stb. fogyasztásokat, illetve az éves benzinköltségemet. A tankolások feltöltése kb. 1 perc, szóval belefér.

Kattintsatok rá a lenti 6.7 l-re, akkor látjátok a részleteket.




[ Módosítva 2009 június 30 kedd - 23:09:57 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2009 július 01 szerda - 10:08:08
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Basic írta ...

Jó játék ez a weboldal, érdekes lesz majd összefoglalva látni a téli/nyári, stb. fogyasztásokat, illetve az éves benzinköltségemet. A tankolások feltöltése kb. 1 perc, szóval belefér.

Kattintsatok rá a lenti 6.7 l-re, akkor látjátok a részleteket.


Hiányolom belőle a klímahasználati lehetőség megadását!


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Basic
2009 július 01 szerda - 11:56:12
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Indy írta ...

Basic írta ...

Jó játék ez a weboldal, érdekes lesz majd összefoglalva látni a téli/nyári, stb. fogyasztásokat, illetve az éves benzinköltségemet. A tankolások feltöltése kb. 1 perc, szóval belefér.

Kattintsatok rá a lenti 6.7 l-re, akkor látjátok a részleteket.


Hiányolom belőle a klímahasználati lehetőség megadását!


Én nem

Amúgy igen, a téligumi/nyárigumi különbséget kezeli, de a klímát nem.




[ Módosítva 2009 július 01 szerda - 11:57:16 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2009 július 01 szerda - 11:59:37
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Amúgy jól állok, 6.28 az átlagom, 1/3-ad várossal, 2/3-ad közúttal, autópálya nélkül.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Basic
2009 július 01 szerda - 12:31:59
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Indy írta ...

Amúgy jól állok, 6.28 az átlagom, 1/3-ad várossal, 2/3-ad közúttal, autópálya nélkül.


Igen, bosszant is, hogy alacsonyabb az értéked, mint az enyém

Érdekes, hogy másokat nem hoz lázba a cucc, vicces lenne a többieknél is látni...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2009 július 01 szerda - 14:25:23
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Ne aggódj, megy az még feljebb is, most egy darabig nem mozdulok ki a városból. A guminyomást úgy 3 hete +0.2 vel megemeltem minden kerékben, szerintem ez is besegített...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
maszületett
2009 július 01 szerda - 16:00:09

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Basic!

Engem a fogyasztás érdekel, de nem annyira, hogy megosszam mindenkivel a világhálón. Magamnak vezetem, és természetesen itt a klubon időnként közzé is teszem, hátha érdekel valakit:

127.790 Km-en 9.085,31 liter, ami 7,11 literes átlagfogyasztásnak felel meg

Érdekességképpen a motorom fogyasztási adatai a következők: (amióta nálam van, mert használtam vettem)

A megtett 7.740 km-en 425,37 litert tankoltam bele, ami 5,5 literes átlagnak felel meg.
(MOTO GUZZI Nevada 750 NT - 2003 modellév)

Szóval motorral sem lehet túl sokat spórolni a fogyasztáson, pedig neki sosincs dugó...

Vissza az elejére
Deceballus
2009 július 01 szerda - 16:05:44
Vendég

Elhatároztam, hogy nem foglakozom ezzel. Sokkal több pénz megy el fölösleges vagy hasznos, de nem éppen életfontosságú célokra. Az autón spórolni úgysem tudnék, vagy ha igen akkor az a kényelem, szabad idő rovására menne. Tehát eszik amennyit akar, időnként feltankolom, minek idegezzem magam vele? Egyébként fedkomp szerint 7.6 körül járok, ebben város, klíma, hegy és völgy benne van. Ha "simán" lehetne járni vele (kihagynám a reggeli nagy dugózást), lemenne 6.5-re.
Vissza az elejére
Indy
2009 július 01 szerda - 16:06:31
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
maszületett írta ...

Basic!

Engem a fogyasztás érdekel, de nem annyira, hogy megosszam mindenkivel a világhálón. Magamnak vezetem, és természetesen itt a klubon időnként közzé is teszem, hátha érdekel valakit:

127.790 Km-en 9.085,31 liter, ami 7,11 literes átlagfogyasztásnak felel meg

Érdekességképpen a motorom fogyasztási adatai a következők: (amióta nálam van, mert használtam vettem)

A megtett 7.740 km-en 425,37 litert tankoltam bele, ami 5,5 literes átlagnak felel meg.
(MOTO GUZZI Nevada 750 NT - 2003 modellév) Szóval motorral sem lehet túl sokat spórolni a fogyasztáson, pedig neki sosincs dugó...


Pedig jó lenne, így elég egy pillantás és kulturáltabb formában kapod vissza az adatokat. Felvinni pedig ugyanannyi idő mint táblázatba írni.

5.5 liter? Huh. Egy dízel Logan kevesebbet fogyaszt és az ugye ötszemélyes.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Krogergo
2009 július 01 szerda - 18:53:28
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
De nem gyorsul 5 másodperc alatt 2.-ban 100km/h-ra és 200-at sem megy, a moto guzzi meg még e felett is gyorsul.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Deceballus
2009 július 01 szerda - 19:53:42
Vendég

És klíma sem kell bele.
Vissza az elejére
Indy
2009 július 02 csütörtök - 08:15:44
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Krogergo írta ...

De nem gyorsul 5 másodperc alatt 2.-ban 100km/h-ra és 200-at sem megy, a moto guzzi meg még e felett is gyorsul.


Akkor most megy a dízel, vagy nem megy?

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Indy
2009 július 02 csütörtök - 08:17:53
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Deceballus írta ...

És klíma sem kell bele.


Meg lehet vele jobbról előzni, sorok közé befurakodni, tükröket törni és fényezést összekarcolni. (Nem szándékosan!). Ebből is látható, hogy nem vagyok a motorzás barátja.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Deceballus
2009 július 02 csütörtök - 08:40:44
Vendég

A motorozással semmi bajom, csak a sok feltűnési viszketegségben szenvedő tetűt tiltanám ki a közutakról. Örökre.
Vissza az elejére
Indy
2009 július 02 csütörtök - 15:59:02
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Erősen gondolkodom, hogy ismét kipróbálom az E85-öt fele fele arányban, így egy teli tankon (60 liter) 3000 forintot spórolhatok...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Deceballus
2009 július 04 szombat - 18:58:32
Vendég

Ma a Marosvásárhely-Budapest távolságot 6.5 L/100 km-rel tettem meg. Ebben van három személy, három bőrőnd, 3/4 távolságon (Magyarországon végig) klíma, aranyosgyéresi dugó, Felek, Királyhágó. És nem 60-nal jöttem. Szerintem nem rossz. Most kihagytam az autósztrádát, az 140-nel kb. 2 liter plusszot jelentene.
A kollégám diesel Boraja a román oldalon 4.8-at evett, én ott 6.3-an álltam.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!