A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 13, tag: 1 ...
SzZsolt77 olvassa user.php

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1056
Legújabb tag: DvP
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Vélemények az autóról, nem csak Loganosoktól III.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Indy
2017 február 21 kedd - 18:06:17
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Lakóhely: Gyõr
Üzenetek: 9607
net91 írta ...

Sziasztok, új vagyok a topicban, mindenkit üdvözlök.


Neked is üdv minálunk!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Weboldal
Indy
2017 február 21 kedd - 18:07:07
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Lakóhely: Gyõr
Üzenetek: 9607
Köhike írta ...

... de az első ilyen autó nem is Renault márkanéven jött ki a világon, hanem Ford Corcel néven a braziloknál.


Erről tudnál képet felrakni? A neten lévők nem egy kiköpött Daciák. Nem csak a motorja volt annak a Fordnak Renault (C)?


[ Módosítva 2017 február 21 kedd - 18:08:48 ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 február 21 kedd - 18:46:45
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Indy írta ...

A neten lévők nem egy kiköpött Daciák. Nem csak a motorja volt annak a Fordnak Renault (C)?



A padlóváz, illetve talán annál több is ugyanaz volt. Kombiként elég felismerhető a rokonság.




Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2017 február 22 szerda - 08:09:45
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Lakóhely: Gyõr
Üzenetek: 9607
Igen, köszönöm, ez már tényleg hasonlít!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 június 05 hétfő - 10:38:23
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Elérte a járgány a 165 ezer km-t.

Ha lassan is, de gyűlik...

[ Módosítva 2017 június 05 hétfő - 10:39:03 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
macilka
2017 június 28 szerda - 23:21:14
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2795
Zenélnek a Dacia gyár gépei!

[ Módosítva 2017 július 01 szombat - 16:30:12 ]
Vissza az elejére
magiced
2017 július 09 vasárnap - 19:29:38

Regisztrált tag #2845
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:24:58

Lakóhely: bp
Üzenetek: 26
Klikk!

van benne dacia is
Vissza az elejére
macilka
2017 július 19 szerda - 08:06:01
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2795
A Lada meg a Dacia...
Vissza az elejére
macilka
2017 július 30 vasárnap - 17:10:53
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2795
Platós Duster
Vissza az elejére
dezso
2017 augusztus 23 szerda - 20:56:34


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Lakóhely: Celldömölk
Üzenetek: 26
Jó estét!
10 év 166000 kilóméter, szülinapi ajándék volt egy friss műszaki




Vissza az elejére
Krogergo
2017 augusztus 23 szerda - 21:26:50
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6164
És még mindig szép állapotban van

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 augusztus 23 szerda - 21:53:10
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Nem szabad eladni

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
dezso
2017 augusztus 24 csütörtök - 14:38:57


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Lakóhely: Celldömölk
Üzenetek: 26
Köszi!
Nem áll szándékunkban autót cserélni, igyekszünk vigyázni arra ami van még jó pár évig.
De, azért egy új daciara fáj a fogam nagyon, leginkább egy lodgy-ra
Vissza az elejére
Basic
2017 augusztus 31 csütörtök - 07:12:11
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Logan I használtautó teszt a Totalcaron:

Klikk!

Szokásos elfogult cikk (bár nincs baja az autónak, szeretik a tulajdonosok, olcsó hozzá minden, de ronda meg Dacia). A tesztelő úr aztán számára elfogadhatóbb alternatívaként felsorol pár családi autónak messze nem ilyen jól használható, szűkebb, elavultabb, idősebb járgányt. Egészségére.



[ Módosítva 2017 augusztus 31 csütörtök - 07:27:52 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2017 augusztus 31 csütörtök - 11:38:28
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6164
Ezek barmok. Írja, hogy nem hámlik a belseje mint az egyidős kategória társaknak de hát újonnan nem volt olyan divatos. (hahó ,,újságíró" , most megy egy 12 éves 150ezeret futott autóban ültél, ami nincs szétkopva!!!) Nincs semmi baja csaknem olyan modern elromlós mint a többiek, a 75Le-s motorjával ami sosem romlik el szerintük gyönge (100Le-s biztos, és a 60LE-s akkori Corsákhoz, Fabiákhoz, stb.?)
A végén felhozza alternatíva ként az Ignist, az mégis mi a bánatban hasonlít rá. Max. annyiban, hogy az is autó, semmi másban. Említi a Thaliát a konszernen belül, ez vicces, mert annak régebbi a műszaki alapja mint a Logannak, és kisebb autó is, de hát az autós újságíró ismét nagyon jól tájékozott. Ha pedig Almerából vagy G Astrából ennyi pénzért ennyi idős és így felszerelt példányt mutat ennyiért, akkor majd elhiszem.

A Totalcar lassan lehetne Nők lapja, Blikk, Bors, vagy bármilyen szennylap, csak ne autós ,,újság".
Rámentek a ,,show"-ra, normális műszaki tartalom lassan semmi. Realitás érzékük 0, másolják a külföldi oldalakat-teszteket. Olyanok írnak autós témában osztva az észt, akiknek az egész irodában nincs egy normális autója. Mind régi lomokkal járnak, amiket folyton javítani kell, a világ összes pénzét felemésztve, vagy olyan kategóriával ami semmire se jó, a többiek meg robogóval.
Az ilyen-olyan doktornak (olaj, LPG, gumi) kikiáltott embereik meg a vicc kategória. Ennyi erővel mindenki lehetne doktor a szakmájában. de ez szerintem inkább ciki, mint ,,megtiszteltetés". A ,,becsületesnepperük" autószerelőjük, stb. megy csak 1 kiválasztott, előnyhöz juttatott a sok szakmájában sikereket elért, jól dolgozó vállalkozó közül.
A céges ,,promóik" pedig kezdenek néha gusztustalan formát ölteni, mint ha csak az lenne a világon, vagy ha van is másik, az nem jó. Kezdve az autóhirdetési oldalak, alkatrész webáruház, motorosbolt, autóbontó, teljesítmény mérő pad, stb. stb.

2 dolog tetszik csupán, ami előtt emelem ,,kalapom"
-ahogy beleállnak a km óra tekerés elleni harcba, időnként lejáratva ezzel a ,,mutyizókat"
-megírják azon emberek szívásait/történéseit, amiből a sok átlagember tanulhat.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Roppy
2017 augusztus 31 csütörtök - 23:44:55


Regisztrált tag #561
Regisztrált: 2006 szeptember 11 hétfő - 18:26:30

Lakóhely: 5515 Ecsegfalva Vasút út 8/a
Üzenetek: 150
A totalcar francbúk oldalán megint előtört pár 'értelmiségi' egyén.....
Vissza az elejére
Weboldal
DQM
2017 szeptember 01 péntek - 01:10:08


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Lakóhely: Erdőkertes
Üzenetek: 132
Krogergo írta ...

Ezek barmok. Írja, hogy nem hámlik a belseje mint az egyidős kategória társaknak de hát újonnan nem volt olyan divatos. (hahó ,,újságíró" , most megy egy 12 éves 150ezeret futott autóban ültél, ami nincs szétkopva!!!) Nincs semmi baja csaknem olyan modern elromlós mint a többiek, a 75Le-s motorjával ami sosem romlik el szerintük gyönge (100Le-s biztos, és a 60LE-s akkori Corsákhoz, Fabiákhoz, stb.?)
A végén felhozza alternatíva ként az Ignist, az mégis mi a bánatban hasonlít rá. Max. annyiban, hogy az is autó, semmi másban. Említi a Thaliát a konszernen belül, ez vicces, mert annak régebbi a műszaki alapja mint a Logannak, és kisebb autó is, de hát az autós újságíró ismét nagyon jól tájékozott. Ha pedig Almerából vagy G Astrából ennyi pénzért ennyi idős és így felszerelt példányt mutat ennyiért, akkor majd elhiszem.

A Totalcar lassan lehetne Nők lapja, Blikk, Bors, vagy bármilyen szennylap, csak ne autós ,,újság".
Rámentek a ,,show"-ra, normális műszaki tartalom lassan semmi. Realitás érzékük 0, másolják a külföldi oldalakat-teszteket. Olyanok írnak autós témában osztva az észt, akiknek az egész irodában nincs egy normális autója. Mind régi lomokkal járnak, amiket folyton javítani kell, a világ összes pénzét felemésztve, vagy olyan kategóriával ami semmire se jó, a többiek meg robogóval.
Az ilyen-olyan doktornak (olaj, LPG, gumi) kikiáltott embereik meg a vicc kategória. Ennyi erővel mindenki lehetne doktor a szakmájában. de ez szerintem inkább ciki, mint ,,megtiszteltetés". A ,,becsületesnepperük" autószerelőjük, stb. megy csak 1 kiválasztott, előnyhöz juttatott a sok szakmájában sikereket elért, jól dolgozó vállalkozó közül.
A céges ,,promóik" pedig kezdenek néha gusztustalan formát ölteni, mint ha csak az lenne a világon, vagy ha van is másik, az nem jó. Kezdve az autóhirdetési oldalak, alkatrész webáruház, motorosbolt, autóbontó, teljesítmény mérő pad, stb. stb.

2 dolog tetszik csupán, ami előtt emelem ,,kalapom"
-ahogy beleállnak a km óra tekerés elleni harcba, időnként lejáratva ezzel a ,,mutyizókat"
-megírják azon emberek szívásait/történéseit, amiből a sok átlagember tanulhat.


Valami baj van, Gergő, nem szoktál kivetkőzni magadból, hogy alig értem, mit írsz?? Remélem, nincs gond, szólj ha segítség kell.

A totalcaron az utolsó évben kb 5 cikket olvastam, nem véletlen. A mi fórumunk viszont sokkal jobb majdnem minden nap olvasom.

Vissza az elejére
bati
2017 szeptember 09 szombat - 14:12:32


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Lakóhely: Jh.
Üzenetek: 746




"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Weboldal
bati
2017 november 01 szerda - 09:17:02


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Lakóhely: Jh.
Üzenetek: 746
Megbízható használt autót?
ignis, vásárlás után,akadozó váltó problémával :




"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 november 01 szerda - 19:05:20
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Profi munka volt
Az előző tulaj mintha picit spórolni próbált volna az üzembentartáson...
Tipikus 0%-os beugrós hitelre vásárolt Suzuki sors... Azoknak komoly részét pár év alatt tönkreba...ták a tisztelt nem kiemelkedőan tőkeerős tulajdonosok...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Coritex
2017 november 01 szerda - 21:44:50
Coritex


Regisztrált tag #2648
Regisztrált: 2016 február 08 hétfő - 10:57:37

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 465
macilka írta ...

Platós Duster


Szerintem ilyet láttam Écsen a minap, egy ház előtt állva.

Logan MCV 0,9TCe Exception

Vissza az elejére
Iszy56
2017 november 02 csütörtök - 13:36:22
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 613
2018:

Klikk!
Vissza az elejére
Basic
2017 november 28 kedd - 19:17:33
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
A Logant is megemlítik:

Totalcar: Autót egyetemistának, hosszútávra, félmillióig

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2017 december 05 kedd - 19:08:15
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Tegnap felvezettem a Zasszonynak, hogy ha veszünk új autót, akkor én megtartom a Logant, mert nem érdekel a mondjuk 2020-ban várható eladási ára (kb. 5 Ft), szeretem, jó játék, kell egy nyúzóautó, stb.
Nem volt boldog...

#csakabontóválaszthatel minket.

Nem élet az élet egy ütött-kopott I-es Logan nélkül.

Az utóbbi időben alig vezetem (csak karbantartom, főleg ő használja, nem is keveset), de tegnap pont nálam volt, és olyan élmény volt ezt a könnyű, fürge, pörgős kis dobozt vezetni...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
DQM
2018 január 02 kedd - 00:11:49


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Lakóhely: Erdőkertes
Üzenetek: 132
Gondolom, olyasmi az első saját új autó, mint az első szerelem... Csak a szép tulajdonságait tudom felidézni.
Továbbra sem hajlandó rozsdásodni az autó, pedig csak egy telet töltött fedett beállóban, és télen is használtam. A gyári acélfelnik jó állapotúak. A csapágyak, trafó eredetiek.
Ma délelőtt előhívtam a gyorsabb énemet, mert sietnünk kellett, Gödöllő és az M3 114-es kijárata között óra szerint 140-160-nal mentünk, és eléggé egyhangú volt, hogy nem előzött meg senki minket. Legalább kipróbáltam, hogy bírja-e a motor a terhelést még mindig. Tök jó még mindig. A fogyasztást már nem mérem, gondolom ilyenkor 8,9, mint régebben, ha gyorsan mentem. Hátul van egy új szett téli Barum virsli gumi.
Lehet, megtartom egy darabig, ha veszek egy újat.
Vissza az elejére
Basic
2018 január 10 szerda - 07:41:39
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Nézegetem a kis autóköltség-táblázatomat.
2017-ben szűk 27 ezer km-et ment a Logan, és a normális karbantartáson kívül javítva/cserélve lett rajta egy akkumulátor, egy jobb hátsó kerékcsapágy, a bal kormányösszekötő, a légszúrőház alsó tömítése, egy motortartó bak (az a hosszúkás hátsó), és a fűtés hőcserélője. Mindent meg tudtam csinálni, kivéve a csapágy cseréjét a fékdobban, mert nincs présem.
184 ezer van most a járgányban, idén átlépjük a 200 ezret.
Ennek örömére kap most hétvégén két új hátsó lengéscsillapítót...

Las san azért érzhetően emelkedik az öregedő autó karbantartási igénye, de a táblázat egyértelműen azt mondja, hogy még tartani kell, ennél olcsóbban nem lehet autózni.



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 10 szerda - 09:33:08
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6164
Basic írta ...

Nézegetem a kis autóköltség-táblázatomat.
2017-ben szűk 27 ezer km-et ment a Logan, és a normális karbantartáson kívül javítva/cserélve lett rajta egy akkumulátor, egy jobb hátsó kerékcsapágy, a bal kormányösszekötő, a légszúrőház alsó tömítése, egy motortartó bak (az a hosszúkás hátsó), és a fűtés hőcserélője. Mindent meg tudtam csinálni, kivéve a csapágy cseréjét a fékdobban, mert nincs présem.
184 ezer van most a járgányban, idén átlépjük a 200 ezret.
Ennek örömére kap most hétvégén két új hátsó lengéscsillapítót...


Tetszik, amikor valaki ilyen precíz, hogy táblázatban vezeti a költségeket. Én is mindig nekiállok januárban, de nem jön össze minden évben, mert év közben elfelejtem ezt-azt és leállok vele.
Pedig mindenkinek ezt kellene, és akkor egyszerűen eldönthető belőle, hogy megéri e fenntartani/javítani, másikat venni. Ha használtat, akkor menny km-nél kb. milyen kiadások várhatóak, stb.

Basic írta ...

Lassan azért érzhetően emelkedik az öregedő autó karbantartási igénye, de a táblázat egyértelműen azt mondja, hogy még tartani kell, ennél olcsóbban nem lehet autózni.


Pedig a Logan egy faék egyszerű és olcsó benzines (többségében) autó, de ez is tud (magyar fizetéshez viszonyítva) az idő múlásával sokba kerülni. Ilyenkor jut eszembe, hogy vajon mégis mi a bánatra gondolhatnak azok, akik megveszik a kintről behozott ilyen korú 3-4száz ezer km-t futott (még ha nem is tudnak róla, hogy ennyi, mert többségét visszatekerik) néhai prémium (mára lefingott fostalicska) dieseleket. Azokon egy nagyobb javítás többe kerül (és db.-ra több is becsúszhat belőle), mint a használt Loganok ára.

[ Módosítva 2018 január 10 szerda - 09:33:35 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Szita
2018 január 10 szerda - 11:20:36
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 116
Krogergo írta ...

Basic írta ...

Nézegetem a kis autóköltség-táblázatomat.
2017-ben szűk 27 ezer km-et ment a Logan, és a normális karbantartáson kívül javítva/cserélve lett rajta egy akkumulátor, egy jobb hátsó kerékcsapágy, a bal kormányösszekötő, a légszúrőház alsó tömítése, egy motortartó bak (az a hosszúkás hátsó), és a fűtés hőcserélője. Mindent meg tudtam csinálni, kivéve a csapágy cseréjét a fékdobban, mert nincs présem.
184 ezer van most a járgányban, idén átlépjük a 200 ezret.
Ennek örömére kap most hétvégén két új hátsó lengéscsillapítót...


Tetszik, amikor valaki ilyen precíz, hogy táblázatban vezeti a költségeket. Én is mindig nekiállok januárban, de nem jön össze minden évben, mert év közben elfelejtem ezt-azt és leállok vele.
Pedig mindenkinek ezt kellene, és akkor egyszerűen eldönthető belőle, hogy megéri e fenntartani/javítani, másikat venni. Ha használtat, akkor menny km-nél kb. milyen kiadások várhatóak, stb.

Basic írta ...

Lassan azért érzhetően emelkedik az öregedő autó karbantartási igénye, de a táblázat egyértelműen azt mondja, hogy még tartani kell, ennél olcsóbban nem lehet autózni.


Pedig a Logan egy faék egyszerű és olcsó benzines (többségében) autó, de ez is tud (magyar fizetéshez viszonyítva) az idő múlásával sokba kerülni. Ilyenkor jut eszembe, hogy vajon mégis mi a bánatra gondolhatnak azok, akik megveszik a kintről behozott ilyen korú 3-4száz ezer km-t futott (még ha nem is tudnak róla, hogy ennyi, mert többségét visszatekerik) néhai prémium (mára lefingott fostalicska) dieseleket. Azokon egy nagyobb javítás többe kerül (és db.-ra több is becsúszhat belőle), mint a használt Loganok ára.

Amíg fusionom volt, a fusionklub oldalán van kalkulátor, abban vezettem mindent (tankolás, és minden költség) a fogyasztást a beírásnál mindjárt kiszámolja. A dacia költségeit is ebbe a kalkulátorba viszem fel.
Vissza az elejére
dezso
2018 január 10 szerda - 14:38:25


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Lakóhely: Celldömölk
Üzenetek: 26
Sziasztok,
én is vezetek ilyen kis "szervizfüzetet" ami valójában egy kockás füzet .
Beleírom a kilóméteróra állást minden tankolásnál, a tankolt liter, dátumot és természetesen minden felmerülő költséget az autóval kapcsolatba.
Vissza az elejére
RayD
2018 január 10 szerda - 15:20:07
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 376
dezso írta ...

Sziasztok,
én is vezetek ilyen kis "szervizfüzetet" ami valójában egy kockás füzet .
Beleírom a kilóméteróra állást minden tankolásnál, a tankolt liter, dátumot és természetesen minden felmerülő költséget az autóval kapcsolatba.

Én is vezetem (bár új autó lévén többnyire csak pályamatrica, parkolás, kiegészítők vannak az éves szervizen túl) Spritmonitoron. Onnan ha az ember akarja lehet Excelbe is exportálni, és le is lehet tiltani, hogy más lássa, ha valaki csak magának vezetné, de van online felületen is már néhány grafikon.

Vissza az elejére
RayD
2018 január 10 szerda - 15:25:56
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 376
Basic írta ...

Lassan azért érzhetően emelkedik az öregedő autó karbantartási igénye, de a táblázat egyértelműen azt mondja, hogy még tartani kell, ennél olcsóbban nem lehet autózni.

Az új autónak meg ott van a kötelező éves szerviz, már amennyiben az ember igényt tart a garanciára, ha szükség lenne rá. És ha nem tévedek az adó és a biztosítás is drágább új autóra.

Amit viszont nehéz pénzben mérni az a technikai fejlődés adta plusz biztonság veszélyhelyzetekben (vagy amikből az lehetne). December 27.-én voltam vezetéstechnikai tréningen, ott elég szépen kijött az ABS/ESP jótékony hatása azon autókhoz képest, amelyeknél egyik vagy mindkettő hiányzott.

[ Módosítva 2018 január 10 szerda - 15:26:47 ]

Vissza az elejére
Basic
2018 január 10 szerda - 16:52:22
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Igen, ez így van. A következő autómnál alapvető feltétel lesz, hogy ESP-s legyen, bár már a teljesen fapad Logan is 4-légzsákos és ESP-s, övfeszítős, stb, szóval ennek nem lesz nehéz megfelelni.
Persze ennek is van egy másik oldala, miszerint az enyém fékrendszerének minden eleme fillérekből javítható, ami egy ilyen megöregedett autónál azért tud előnyös lenni. Mindegy, új autó vásárlásánál ma már nálam is no go lenne a 3-betűs kütyük hiánya.

[ Módosítva 2018 január 10 szerda - 16:54:05 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
RayD
2018 január 10 szerda - 19:30:49
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 376
Basic írta ...

Igen, ez így van. A következő autómnál alapvető feltétel lesz, hogy ESP-s legyen, bár már a teljesen fapad Logan is 4-légzsákos és ESP-s, övfeszítős, stb, szóval ennek nem lesz nehéz megfelelni.
Persze ennek is van egy másik oldala, miszerint az enyém fékrendszerének minden eleme fillérekből javítható, ami egy ilyen megöregedett autónál azért tud előnyös lenni. Mindegy, új autó vásárlásánál ma már nálam is no go lenne a 3-betűs kütyük hiánya.

Ezek tudtommal azért vannak benne mert EU-ban kötelező újautó esetén. Ha jól értettem rövidesen az E-Call rendszer is az lesz. Bezzeg a fejtámla hátul nem az. Vagy már nem hagyják ki az Access felszereltség esetén, mint a csomagtér rolót?

Vissza az elejére
Bisonte
2018 január 10 szerda - 19:52:48


Regisztrált tag #2895
Regisztrált: 2017 augusztus 31 csütörtök - 11:25:37

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 47
RayD írta ...

Bezzeg a fejtámla hátul nem az. Vagy már nem hagyják ki az Access felszereltség esetén, mint a csomagtér rolót?


A 2017-es facelift Access MCV-ben 3 db hátsó fejtámla és csomagtér roló is van.
Vissza az elejére
Szita
2018 január 10 szerda - 20:31:02
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 116
Az új autónak meg ott van a kötelező éves szerviz, már amennyiben az ember igényt tart a garanciára, ha szükség lenne rá. És ha nem tévedek az adó és a biztosítás is drágább új autóra.

A "súlyadó" tényleg több az új autóra. A kötelező nem. Faterom kiakadt, mert ugyanannál a Bizt.-nál A thaliára évente egy 5-össel többet fizet. Az én MCV-m 73Le az ő renault-ja 75.


[ Módosítva 2018 január 10 szerda - 20:36:10 ]
Vissza az elejére
RayD
2018 január 10 szerda - 20:40:23
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 376
Bisonte írta ...

RayD írta ...

Bezzeg a fejtámla hátul nem az. Vagy már nem hagyják ki az Access felszereltség esetén, mint a csomagtér rolót?


A 2017-es facelift Access MCV-ben 3 db hátsó fejtámla és csomagtér roló is van.

Na végre.

Vissza az elejére
RayD
2018 január 10 szerda - 20:45:08
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 376
Szita írta ...

Az új autónak meg ott van a kötelező éves szerviz, már amennyiben az ember igényt tart a garanciára, ha szükség lenne rá. És ha nem tévedek az adó és a biztosítás is drágább új autóra.

A "súlyadó" tényleg több az új autóra. A kötelező nem. Faterom kiakadt, mert ugyanannál a Bizt.-nál A thaliára évente egy 5-össel többet fizet. Az én MCV-m 73Le az ő renault-ja 75.


A kérdés mondjuk az, hogy azonos típus, azonos személy esetén is így lenne-e. Lehet egyszer megnézem kalkulátorban.

Úgy tudom a Daciasok kevés balesetet okoznak, ezért viszonylag olcsók a biztosítási díjak. Bár mondjuk a Thalia sem éppen boyracer típus.

Vissza az elejére
Basic
2018 január 10 szerda - 20:53:35
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
A Casco az autó minimális értéke miatt jóval olcsóbb, mint egy újra. Én budapesti lakosként 10%/50 ezres önrésszel fizetek az Allianznak évi bő 17 ezer Ft-ot a Casco biztosításra.
Valahol logikus, mert ha ti rommá töritek az autótokat, akkor milliókat kell téríteniük, nálam meg mondjuk 300 ezret.



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 10 szerda - 22:01:02
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6164
Nekem az új Lodgy Outdoor-ra a nyáron 29000Ft volt a Groupamás online Casco (egyéb okokból elég sok kedvezményem van). Szalonban 70ezertől felfelé kezdődtek az ajánlatok.
Az önkormányzatnak viszont a teljesítmény adó az horror lesz, 30ezer Ft fölött. Mondjuk azon jobban ki vagyok akadva, hogy egy évente 5-ször használt max. 500kg összsúlyú, huszon éves pici utánfutóért is beszednek több mint 5000Ft-ot.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
baalint
2018 január 11 csütörtök - 09:26:30

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 29
Jelenleg régi autóra kisebb a súlyadó, mint újra, de nem csodálkoznék,nha ez a jövőben változna, már ha átvesszük azt az alapelvet, hogy a nagyobb károsanyag kibocsátású autók után többet kelljen adózni. A casco és a kötelező piaci árazású, szóval ha jól árazzák, a casconak újnál kell magasabbnak lennie, a kgfb-nek meg réginél, mivel ott egy régi azonos teljesítményű és méretű autóval azonos sofőr esetén a magasabb műszaki meghibásodási esély miatt a károkozásnak is nagyobb az esélye.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
Basic
2018 január 11 csütörtök - 10:21:40
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
baalint írta ...

Jelenleg régi autóra kisebb a súlyadó, mint újra, de nem csodálkoznék, ha ez a jövőben változna, már ha átvesszük azt az alapelvet, hogy a nagyobb károsanyag kibocsátású autók után többet kelljen adózni


Talán még emlékszel rá, hogy ez régen így is volt, és valamikor 2005 körül változott erre a mostani "adózzanak az új autóval járó gazdagok" rendszerre.
Szerintem is logikusabb lenne a körmyezetvédelmi besorolás után adózni. A benzines, EUR3-as Logannál talán nem is szívnám annyira meg.
Évek óta mondják, hogy változtazni kéne a teljesítményadó rendszerén, de a magánkézben lévó autóállomány átlagos életkora szerintem 15 év felett van, és gondolom, tartanak a tisztelt döntéshozók a "népharagtól".


[ Módosítva 2018 január 11 csütörtök - 10:22:29 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2018 január 11 csütörtök - 10:24:28
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Krogergo írta ...

..egy évente 5-ször használt max. 500kg összsúlyú, huszon éves pici utánfutóért is beszednek több mint 5000Ft-ot.


Az egy pofátlan lehúzás, és ezért nincs utánfutóm, mert nevetségesen magasnak tartom a fix költségeit.



[ Módosítva 2018 január 11 csütörtök - 10:25:12 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Szita
2018 január 11 csütörtök - 20:11:44
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 116
Basic írta ...

Krogergo írta ...

..egy évente 5-ször használt max. 500kg összsúlyú, huszon éves pici utánfutóért is beszednek több mint 5000Ft-ot.


Az egy pofátlan lehúzás, és ezért nincs utánfutóm, mert nevetségesen magasnak tartom a fix költségeit.



Miért? az utánfutóra kötelezőt szedni nem pofátlanság? Ráadásul bónusz nélkül. Mondtam apámnak hogy az ufó forgalmit mindíg hordja, ha valami gigszer lesz, dumálja meg hogy az ufóval okozta a kárt. (mondjuk a kárszakértőt is meg kéne dumálni)
Vissza az elejére
Basic
2018 január 11 csütörtök - 22:37:25
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
De, komplett tartom lehúzásnak, hogy veszek egy fékezetlen mini utánfutót, és úgy kezelik, mintha az egy külön jármű lenne (súlyadó, műszaki, kgfb).

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2018 január 12 péntek - 08:06:47
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Lakóhely: Gyõr
Üzenetek: 9607
Basic írta ...

De, komplett tartom lehúzásnak, hogy veszek egy fékezetlen mini utánfutót, és úgy kezelik, mintha az egy külön jármű lenne (súlyadó, műszaki, kgfb).


Tökéletesen egyetértek! Voltam már utánfutót vizsgáztatni.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Weboldal
Szita
2018 január 12 péntek - 10:06:32
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 116
[quote]
Basic írta ...

De, komplett tartom lehúzásnak, hogy veszek egy fékezetlen mini utánfutót, és úgy kezelik, mintha az egy külön jármű lenne (súlyadó, műszaki, kgfb).


Tökéletesen egyetértek! Voltam már utánfutót vizsgáztatni.



[ Módosítva 2018 január 13 szombat - 19:34:36 ]
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!