A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! II.
Oldal:       >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Ez a téma zárolva
Szerző Üzenet
Indy
2007 október 25 csütörtök - 09:42:04
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Az előző téma folytatása.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Köhike
2007 október 25 csütörtök - 09:57:22
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Hümm..:) Erröl írtam az elektromos topicban! Ez az a bizonyos csatlakozó kontakthiba az ECT szenzoron. Egyszerüen rossz a csatlakozó. Kontakt spray nem segít, úgy mint a tisztogatás se. Ki kell hajlítgatni az érintkezöket, de eredendően sz@r anyagból van a csatlakozó, és szerintem csak a csere segíthet tartóssan. Az érintkezők ugyanúgy visszahajlanak egy idő után. Ez egyébként eléggé tipushiba szinezetű, mert már elég sokunknak volt vele baja! És maga a csatlakozó is eléggé rosszul van megtervezve.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Huba
2007 október 25 csütörtök - 10:41:39
Vendég

Nem erről van szó Köhike, ennek a "hibának" nem a szenzor a forrása. Kicsi, dízel, tehát kevés hulladékhővel nehezen melegszik!
Sztem ne keverd össze a Te benzinesed a dízelekkel!
( Megjegyzem, hogy nálam a több mint hároméves autómban 90.000 km alatt ezzel, és a tolatólámpa kapcsolójával sem volt semmi gond! )

[ Módosítva 2007 október 25 csütörtök - 11:13:35 ]
Vissza az elejére
Indy
2007 október 25 csütörtök - 13:12:42
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Sokszor vitattuk meg elméletben milyen is egy gyújtógyertya színe, állapota, közeledve a csereperiódushoz. Nos, íme egy 26.000 km-t futott (pont mint az enyém) kétpólusú gyári gyertya (611 EA EYQUEM):





Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
hobby2
2007 október 25 csütörtök - 13:23:20
ÜT Laureate1,4 2004.12.02 Gyöngyszürke


Regisztrált tag #42
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 21:00:53

Üzenetek: 2416
Szerintem ennyi kilométer után ezekkel semmi gond! Csak még azt nem értettem meg, hogy érdemes-e a kétpólusú gyertyát beszerezni cserére, jelenleg egypólusú van bent!
Vissza az elejére
Huba
2007 október 25 csütörtök - 13:32:44
Vendég

Sztem mindegy. De van aki ennek ellenkezőjét állítja, nem hiszem, hogy érdemes erről újabb meddő vitát folytatnunk. Én mindig is egypólusút használtam, csak régebbi autóimban volt többpólusú, de azt is cserekor a típusba megfelelő egypólusúra cseréltem, ugyanolyan maradt. Szóval ki-ki hiedelmeinek megfelelően döntsön.

(Japánok okosabb dolgot találtak ki a biztos gyújtás érdekében. Hengerenként két egypólusú gyertya gyújt. )
Vissza az elejére
macilka
2007 október 25 csütörtök - 13:37:09
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Mintha az Alfa-nak hamarabb lettek volna ilyen dolgai... de lehet hogy rosszul tudom.
Vissza az elejére
rebele
2007 október 25 csütörtök - 13:42:09
Kiskunhalas

Regisztrált tag #31
Regisztrált: 2005 szeptember 11 vasárnap - 17:16:49

Üzenetek: 92
Nekünk cserélni fogják a motor hőmérséklet érzékelőt ha megjön, ugyanis a mienk is csak 2 csík-ig
megy fel amióta hűvösebb idő van
Vissza az elejére
Huba
2007 október 25 csütörtök - 13:47:34
Vendég

macilka írta ...

Mintha az Alfa-nak hamarabb lettek volna ilyen dolgai... de lehet hogy rosszul tudom.

Mea culpa, twin spark, de én még továbbra sem vagyok biztos benne, hogy a tyúk vagy a tojás...
Vissza az elejére
trucsi
2007 október 25 csütörtök - 14:15:06


Regisztrált tag #874
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31

Üzenetek: 419
rebele. Kíváncsian várom a csere után lesz-e változás de én úgy gondolom nem az érzékelővel lesz gond, hanem egyszerűen nem melegszik és kész.

MCV 1.5dci
Vissza az elejére
dhrbikes
2007 október 25 csütörtök - 14:24:51
dhrbikes

Regisztrált tag #16
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 13:21:12

Üzenetek: 1182
És azok sem jobbak számottevően Legalábbis nincs kimutatható előnye az egy gyertyásokkal szemben.

Vissza az elejére
légfék
2007 október 25 csütörtök - 14:39:07
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Pillanatnyi Loganbeli tapasztalásom szerint a 2 pólusúval határozottan jobb a motor,max még az lehet,hogy új-régi állapot okoz eltérést/de erről már írtam/

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Lala
2007 október 25 csütörtök - 15:10:00
'07.08. MCV1.5dCi Lau '73.04. Skoda S110L


Regisztrált tag #761
Regisztrált: 2007 május 31 csütörtök - 19:53:08

Üzenetek: 250
légfék írta ...

Pillanatnyi Loganbeli tapasztalásom szerint a 2 pólusúval határozottan jobb a motor,max még az lehet,hogy új-régi állapot okoz eltérést/de erről már írtam/


Ezt úgy tudnád eldönteni, hogy veszel ilyet is, meg olyat is és az újakat cserélgetnéd.
Persze a szubjektivitás még közbejátszana, de esetleg más szereli be a gyertyákat, míg te után próbálgatod (hogy ne tudd, melyik van benne...)

Bocsi, hogy egy öngyújtós belekattog


Lala
- Dacia Logan MCV 1.5dCi Laureate
Vissza az elejére
Mani
2007 október 25 csütörtök - 15:12:31

Regisztrált tag #780
Regisztrált: 2007 június 26 kedd - 17:13:04

Üzenetek: 83
trucsi írta ...
rebele. Kíváncsian várom a csere után lesz-e változás de én úgy gondolom nem az érzékelővel lesz gond, hanem egyszerűen nem melegszik és kész.

Azért azt is vegyük figyelembe, hogy 3 csík nincs, csak 2 vagy 4. Ez azt jelenti, hogy a kijelzõ nem is tud egyesével mutatni, vagyis lehet, hogy a 2 és a 4 csík között csak hajszálnyi (pár fok) különbség van.
Ugyanezt egy analóg kijelzõn talán észre se vennénk.
Vissza az elejére
Lala
2007 október 25 csütörtök - 15:12:38
'07.08. MCV1.5dCi Lau '73.04. Skoda S110L


Regisztrált tag #761
Regisztrált: 2007 május 31 csütörtök - 19:53:08

Üzenetek: 250
Ez a kétcsík, négycsík engem is érdekel (mármint a kimenete), nekem is csak kettő látszik ilyen hidegben.
Azt nem tudom, hogy többet eszik-e? Javarészt városban használjuk mostanában változó forgalmi körülmények között így nem lehet megállapítani.

Viszont amikor a pályán felment 4-ig, akkor szerintem jobban ugrott gázadásra, mint most. De ez is lehet csak szubjektív dolog


Lala
- Dacia Logan MCV 1.5dCi Laureate
Vissza az elejére
légfék
2007 október 25 csütörtök - 16:33:43
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Lala!
Ez maradjon számomra titok,hogy mi lenne,ha újat vennék mindkettőből és cserélgetném...Ilyen kinek mi vált be érzésem van
Meg ennyi időm sosem lesz szerintem/és a gyertyáimhoz meg a motoromhoz se sokan nyúlhatnak/

[ Módosítva 2007 október 25 csütörtök - 16:35:29 ]

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
karoly
2007 október 25 csütörtök - 16:48:56
Laureate1,4 2005.12.02 Gyöngyszürke légkondi ,vonóh.


Regisztrált tag #89
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 17:39:01

Üzenetek: 227
Az injector elkoszolódás mitől tőrténik. Az omv carrera 95 elvileg taratalmaz tisztító adalékot. Lehetséges ez , vagy csak hini kell benne?

JáZMin 492
Vissza az elejére
trucsi
2007 október 25 csütörtök - 19:02:14


Regisztrált tag #874
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31

Üzenetek: 419
Mani-nak igaza lehet. Szerintetek van rá mód, hogy valamilyen módon megmérjem a víz hőfokát?
Az viszont biztos, hogy az előző autóm fele annyi idő alatt felmelegedett, de az benzines volt, dieselben ez az első autóm, lehet hogy ez másképp működik.

MCV 1.5dci
Vissza az elejére
kincsleső
2007 október 25 csütörtök - 19:19:37
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
trucsi írta ...

... Szerintetek van rá mód, hogy valamilyen módon megmérjem a víz hőfokát?...



Nem könnyű a Logannál, nekem úgy tűnik... De ha egyszer nálam is megbolondul a hőmérséklet körül valami, akkor arra készülök, hogy a fűtőradiátorhoz menő tömlőn levő légtelenítőkupakot fogom fölhasználni. Ez egy szelepsapka (az abroncsokról): egy ilyen szelepsapkát kifúrok, "beépítem" egy elektr. hőmérő - vannak ilyen multiméterek pár ezer Ft-ért - érzékelőjét (megfelelő tőmítés, nyomásálló, stb. mellett). Ezt ugye hidegen kell fölszerelni, úgy, hogy előtte óvatosan kinyitom a kiegyenlítő tartály fedelét, hogy ne legyen nyomás a rendszerben... Szóval, kicsit babrás a dolog, oda kell figyelni, de megoldható... (Nekem eddig nem jutott eszembe más megoldás....)

[ Módosítva 2007 október 25 csütörtök - 19:22:37 ]
Vissza az elejére
bandi
2007 október 25 csütörtök - 19:38:58
Vendég

Én ma beugrottam a szervízbe, a vízhőfok miatt. Rátették a számítógépre és járatták a motort. A termosztát kereken 80 foknál kinyitott ( 77 és 80 között játszott). Ekkor 2 vonalig ment fel a műszer. Azt állították, hogy teljesen normális. Vannak kétségeim az üggyel kapcsolatban:
1. Normális a 80 fok?
2. 80 fokos vízhez miért kell zárt hütési rendszer?
Ha valaki ért hozzá segítsen a válaszokban.
Vissza az elejére
trucsi
2007 október 25 csütörtök - 20:23:31


Regisztrált tag #874
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31

Üzenetek: 419
Igen gondoltam hogy házilag nem egyszerű megmérni a vízhőfokot. Bár ha 77-80 fokos akkor az talán nem annyira gáz. Mennyi lenne a jó?
Ismerősöm vw diesele is csak több km megtétele után melegszik fel rendesen elmondása szerint.

MCV 1.5dci
Vissza az elejére
kincsleső
2007 október 25 csütörtök - 21:46:36
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
A dízelek "Kezelési útmutatójában" nincs a vízhőmérőről-kijelzőről semmi? A benzinesében van ilyen szöveg: "Normál használat esetén négy négyzet világít."

Egyszer már eutiches beírta, én most újra beteszem a kijelző "vonásaihoz" tartozó értékeket:
egy vonás sincs:....... < 30fok
2 vonás............. :.......30 - 80 fok
4 vonás............. :.......80 - 105 fok
6 vonás............ :.......105 - 115 fok
9 vonás............ : ........ > 115 fok (ekkor kigyullad a "vészjelzés" )

Egy másik szövegben 30fok helyet 50fokot találtam (ez reálisabbnak tűnik...)

A termosztát pedig 89 foknál nyit....
(Mégegyszer: mindez a benzinesekre vonatkozik!)

Ha az igaz, hogy a dízelnél, ha 77 foknál nyit a termosztát*, akkor minden rendben van és ha ugyanez(?) a skála ott is, akkor az is rendben lenne, hogy csak 2 vonás jelenik meg.... (nyitott termosztáttal persze, hogy nehezen melegszik föl..., de az én véleményem az, hogy a max. 80fok nem ideális üzemi hőmérséklet a dízelnél sem....)

* - ahogy bandinak mondták a szervizben...

[ Módosítva 2007 október 26 péntek - 10:52:52 ]
Vissza az elejére
trucsi
2007 október 25 csütörtök - 22:05:43


Regisztrált tag #874
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31

Üzenetek: 419
"kincsleső" köszi a kimerítő leírást én nem találtam ilyent a könyvben így legalább tudon hogy kb. mekkora érték mit takar. Amógy a diesel könyvében is 4 csíkot ír azt megtaláltam. Azt nem tudom annak mennyi lenne az ideális hőmérséklet.
Lehet hogy alacsonyabb mint a benzinesé és ez norális,

MCV 1.5dci
Vissza az elejére
kincsleső
2007 október 25 csütörtök - 22:15:14
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
román "Daciaklub"

A konkrét hőmérséklet-értékek a fenti oldalakon találhatók (2005. okt. 12.), nem az útmutatónkban!
Vissza az elejére
Huba
2007 október 26 péntek - 06:21:21
Vendég

Indy írta ...

Sokszor vitattuk meg elméletben milyen is egy gyújtógyertya színe, állapota, közeledve a csereperiódushoz. Nos, íme egy 26.000 km-t futott (pont mint az enyém) kétpólusú gyári gyertya (611 EA EYQUEM):






Indy segítségével meglestem. Nos, nagyjából ugyanígy szokott kinézni az enyém is 30.000 km után, bár szerintem az NGK-k valamiért mintha tisztábbak maradnának. Most állok épp a 90.000-es gyertyacsere előtt, ha kivettem őket lefényképzem és elküldöm azt is Indy-nek, főleg mivel a gépem nagyrészt autópályázik --> tehát nagyobb igénybevételnek vannak kitéve ezek is.
Vissza az elejére
Huba
2007 október 26 péntek - 07:13:59
Vendég

dhrbikes írta ...

És azok sem jobbak számottevően Legalábbis nincs kimutatható előnye az egy gyertyásokkal szemben.

Számottevően? De. Egyrészt az égést is meggyorsítja/-nem egy pontból indul/, másrészt egyenletesebbé teszi a motor járását ezáltal->csökkenti a rezgéseket->megnőlhet a motor élettartama->jelentősebb fogyasztásnövekedés nélkül hamarabb ér el a motor nagyobb fordulatszámot- >rugalmasabb... etc,etc... és akkor még az ilyen motorok egyéb tulajdonságairól ami másból ered még egy szót sem szóltam.
Ez persze az egy gyertyás motorokban nyilvánvalóan nem így van, még ha több is a pólus és mindegyik szikrát is produkál egyszerre-mint tudjuk azért ez nem így van-akkor is megmarad az égés iránya és gyorsasága. -ergo a két gyertyának tényleg van értelme és jelentősége
Szóval ez azért nem sommázható ám ilyen egyszerűen...

[ Módosítva 2007 október 26 péntek - 07:20:47 ]
Vissza az elejére
Köhike
2007 október 26 péntek - 08:52:00
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Bakker de nekem ugrál fel le a szint! És ez nem normális, eddig nem csinálta. Egyszer jól megy egyszer meg teljesen ***. A termosztátnak azért kell benne lennie, hogy ezt szabályozza. Nyit-zár, és azzal tartja üzemi hőfokon a motort. Ilyen ingadozás nem lehetséges. Ez nem üzemszerű. És ha a termosztát lenne a ludas, hosszú úton bemelegedne a kocsi. Szerintem ha nem a csatlakozó, akkor a jeladó.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2007 október 26 péntek - 08:52:55
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Ja és már baromira elegem van ebböl a problémából......

[ Módosítva 2007 október 26 péntek - 09:03:08 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Indy
2007 október 26 péntek - 09:35:46
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Huba írta ...

Egyrészt az égést is meggyorsítja/-nem egy pontból indul/, másrészt egyenletesebbé teszi a motor járását ezáltal->csökkenti a rezgéseket->megnőlhet a motor élettartama->jelentősebb fogyasztásnövekedés nélkül hamarabb ér el a motor nagyobb fordulatszámot- >rugalmasabb... etc,etc... és akkor még az ilyen motorok egyéb tulajdonságairól ami másból ered még egy szót sem szóltam.


/news.php?item.289.3

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Huba
2007 október 26 péntek - 09:44:37
Vendég

Látom, csak nem értem. A cikked tetszik, részletes... de most konkrétan mely részére utalsz? Amit írtam az ugye a kétgyertyás motorokról szól.
Vissza az elejére
Indy
2007 október 26 péntek - 09:54:51
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Úgy általában a gyertyákról. A kétgyertyást én is kipróbálom, de olyan lusta vagyok, azt sem tudom, hogy az én gyári szerelésem milyen, ideje lenne megnézni.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Huba
2007 október 26 péntek - 10:10:09
Vendég

Sokat gondolkodtam már ezen a témán, lehet, hogy most ismét kipróbálom a gyári kétpólusút. Bár nekem gyárilag egypólusú volt és az sem muzsikált valami fényesen...
Egy próbát megér!
Vissza az elejére
kincsleső
2007 október 26 péntek - 10:17:30
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Indy: vagy meg kell fúrnod a hengerfejedet a második gyertyáknak, vagy ki kell javítanod a fenti üzidet: kétgyertyásról kétpólusúra

[ Módosítva 2007 október 26 péntek - 10:18:12 ]
Vissza az elejére
Indy
2007 október 26 péntek - 10:34:50
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Kincsleső, Hol a fúróm? Most már így marad!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Lala
2007 október 26 péntek - 12:02:51
'07.08. MCV1.5dCi Lau '73.04. Skoda S110L


Regisztrált tag #761
Regisztrált: 2007 május 31 csütörtök - 19:53:08

Üzenetek: 250
légfék írta ...

Lala!
Ez maradjon számomra titok,hogy mi lenne,ha újat vennék mindkettőből és cserélgetném...Ilyen kinek mi vált be érzésem van
Meg ennyi időm sosem lesz szerintem/és a gyertyáimhoz meg a motoromhoz se sokan nyúlhatnak/


Ok, valójában ez csak egy eszmefuttatás volt, én sem gondoltam komolyan. Csak a szmájli lemaradt.

Egyrész tényleg felesleges ezzel kísérletezni, az a lényeg, hogy mit érez jobbnak az ember és aszerint választ.

Én is Skodához Castrol olajat használok (GTX3-at), holott elég volna hozzá bőven a MOL MSE is, de a tudat - hogy jó olaj van benne, - megnyugtat, pedig nem sok értelme van Mármint nálam az olajmegválasztásnak.


Lala
- Dacia Logan MCV 1.5dCi Laureate
Vissza az elejére
maszületett
2007 október 26 péntek - 15:41:25

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Köhike!

Enyém is elkezdte ezt csinálni... Tavaly nem csinálta, pedig hűvös azért volt rendesen. Nemtudom mitévő legyek, de engem is zavar, elsősorban a motor várható élettartama miatt.

Nincs kedvem köztes szervízre menni emiatt ezért várom a fejleményeket a többieknél. 90.000 km-es szervíz lesz a következő, de az még 8000 km, tehát úgy 2,5 hónap, vagyis január végére lenne ismét üzemszerű a gép. Nemtudom, de most tanácstalan vagyok, várom a tippjeiteket!

üdv,
maszületett
Vissza az elejére
kincsleső
2007 október 26 péntek - 16:05:36
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Nekem az a "tipp"-em, hogy amikor egy gépet nem tartunk üzemszerűnek, akkor nem használjuk, hanem elhárítjuk azt a hibát, ami miatt nem az... (Tényleg ennél jobb tippre vársz? Megértelek, de..... )
Vissza az elejére
trucsi
2007 október 26 péntek - 17:53:35


Regisztrált tag #874
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31

Üzenetek: 419
Arra gondoltam, ha beépítenék mondjuk a kiegyenlítőbeegy 12v-os vízforralót azt egy kapcsoló segítségével hamar fel lehetne melegíteni a vizet, persze mikor a motor már működik.
Attól félek hogy mivel a dci motor elég lassan melegszik, télen mikor tudok haza indolni ha lefagy a szélvédő.


MCV 1.5dci
Vissza az elejére
csemilajos
2007 október 26 péntek - 18:21:53
Dacia Logan No.1


Regisztrált tag #318
Regisztrált: 2006 július 13 csütörtök - 17:35:56

Üzenetek: 843
trucs! Ezt azért nem gondoltad véresen komolyan ugye? Ha igen! a válaszom nem ez a megoldás! Személy szerint annak vok híve, főleg hidegben, minuszokban, hogy egy-két percet indítás után hagyni ketyeregni, azalatt mechanikusan / kaparóval / eltávolítani a deresedést és GÓÓÓÓÓÓÓ.

\"Egyiptom őslakói a múmiák\". !
Vissza az elejére
trucsi
2007 október 26 péntek - 18:54:56


Regisztrált tag #874
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31

Üzenetek: 419
Hát lehet hogy egyenlőre várok mennyire fog télen jól viselkedni aztán majd meglátjuk. Az a baj hogy többször kell mennem aránylag rövid távot, így viszont soha nem fogja elérnil az üzemi hőfokot.
A kaparó nem karistolja össze a szálvédőt?
Ha valakinek már volt múlt télen ilyen tapasztalata a dci-vel kíváncsi lennék menyire volt ez gond.

MCV 1.5dci
Vissza az elejére
Indy
2007 október 26 péntek - 19:02:09
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Trucsi, kiegészítő vagy állófűtés nélkül a te dízeled (és mások sem) nem fog meleget adni. Tapasztalatból mondom, hogy legalább 10 km kell (városi körülmények között) hogy élvezhető meleget adjon a kis dízelmotor.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
trucsi
2007 október 26 péntek - 19:32:02


Regisztrált tag #874
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31

Üzenetek: 419
Igen nézegettem az állófűtési megoldáskat de elég drágának találom. Nem nagyon szánnék most erre 100 vagy még több ezer forintot ezért jutott eszembe ez a kissé hajmeresztő megoldás. Bár attól még szerintem működne a dolog.

MCV 1.5dci
Vissza az elejére
kincsleső
2007 október 26 péntek - 19:56:17
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
trucsi, tényleg felesleges a kiegyenlítőtartályban levő folyadék felfűtésével bibelődnöd: hogyan fog bekerülni a fölmelegedett víz a hűtőrendszerbe??? ( a többi probémát pedig akkor már kár is megoldani: szabályozni kell a hőmérsékletet, továbbá úgy kell beépíteni a "fűtést", hogy a kiegyenlítőtartály még tudja biztosítani azt a bizonyos nyomás-kiegyenlítést is, ami a dolga...)
Viszont, ha nagyon szeretnél valamit csinálni, lehet kapni 12V-ra, autóba való elektromos (ventilátoros) fűtést... Ha a kb. 1 évvel ezelőtti üzeneteket végigböngészed ugyanebben a témában, találsz erre valamit - én pl. emlékszem, hogy légféknek voltak bizonyos, igaz régebbi, de nem túl kedvező tapasztalatai ez ügyben... (de hátha előrement már a világ azóta.. )

Ui.: ez viszont csak az utasteret fűti (a motor felmelegítéséhez nyilván nem járul hozzá....), viszont működik akkor is, ha nem megy a motor (amig nem meríti le az akkut... )

[ Módosítva 2007 október 26 péntek - 19:58:46 ]
Vissza az elejére
Cobra1
2007 október 26 péntek - 21:29:10
Vendég

Sziasztok skacok!Most valami furcsát irok nektek!Képzeljétek most tudtam meg kedden hogy a kis döncikémbe és valószinü hogy a tiétekben is van előfütés ami annyit tesz hogy nálam kb 3rom km után lanygyos levegőt fuj be.Szervizbe mondta mester,biztosan igyvan mert tapasztalom.Ugyhogy semmit nemkell beépiteni.Ha nemfüt időbe akkor gondvan.Sok sikert.Sziasztok.
Vissza az elejére
trucsi
2007 október 26 péntek - 21:56:12


Regisztrált tag #874
Regisztrált: 2007 szeptember 22 szombat - 18:40:31

Üzenetek: 419
Oksi utánna nézek az egy ével ezelőtt leírtaknak.
Azt honnan lehet tudni hogy tényleg van-e benne előfütés és nálad hány csíkig megy fel a mutató ha megkérdezhetem.
Amúgy 3 kilcsi után nekem is langyos a levegő csak ezt hittem ez kevés.

MCV 1.5dci
Vissza az elejére
maszületett
2007 október 27 szombat - 09:24:02

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Cobra1!

Enyé benyás, ezért nem kéne beleszóljak, de meglepne, ha lenne előfűtés a dci-kben.
Mondjuk ezt, hogy "előfűtés", még nem is hallottam, mert állófűtés ami az elterjedt, aminek a drágább (rohadt drága) típusaival elő lehet melegíteni a motort és az utasteret is, úgy, hogy a motor nem megy. (Van hozzásjuk egy távirányító, és/vagy előre lehet programozni őket, és/vagy egy SMS-el is lehet aktiválni) Ez az állófűtés tudja az előfűtést, ami utólagos beszereléssel kb 500.000 HUF!

Ha Ti kocsitok nem tud motorindítás nélkül előmelegítést, akkor nincs benne ilyen. (NINCS BENNE TUTI, pedig nem vagyok szaki)
A kis dieseleknél a fűtésrásegítés viszont elterjedt tudtommal, drágább renault modellekben elérhető, ez a gyárilag beépített, kincsleső által említett elektromos melegítőt takarja, amivel hideg DE JÁRÓ motor mellett is lehet, az utastárbe meleg levegőt fúvatni. (Azért kell járjon amotor, hogy az akksit ne szívja le)

üdv,

maszületett

u.i. Nem néztem utána,nem vagyok szaki, de kb ennyi infót jutott el hozzám ebben a kérdéseben az évek során, mivel előző autóm gázolajos volt, és utánaéztem ennek úgy 3-4 éve.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:       >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!