A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Gyakori típushibák és megoldásaik
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Roppy
2009 október 06 kedd - 10:36:00


Regisztrált tag #561
Regisztrált: 2006 szeptember 11 hétfő - 18:26:30

Üzenetek: 156
Üzemanyagot kapott szerintem bőven, mert eléggé olyan hangja volt mikor beindult mint amikor túl van szivatva a motor, de erre is rá fogok azért kérdezni.
Vissza az elejére
Deceballus
2009 október 06 kedd - 13:25:03
Vendég

Az immobiliser elem nélkül megy. Van benne nyomtatott áramkör, de egy lapos tekercs is, amelyben kellő feszültség indukálódik a zár mellé tett áramkörből kisugárzott elektromágneses tér miatt hogy "válaszolni" tudjon. Ugyanilyen elven működő kártyával lehet pl. a munkahelyemen a hátsó ajtón ki-be járni. Egy olyan kártyát egyszer fel is boncoltam.
Ha az immo nem ismeri fel a kulcsot, az önindító sem forog - ezt már ki is próbáltam. Talán a régebbi gyártmányú Loganoknál működik az önindító de az ecu nem, tehát nincs ami "túlszivassa" az autót. Tehát valami más baj van.

[ Módosítva 2009 október 06 kedd - 13:25:59 ]
Vissza az elejére
légfék
2009 október 06 kedd - 18:32:47
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3912
Gergőnél a pont,FHP lesz az,nekem is augusztus 31.-én produkálta magát.Tán írtam is.....

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Krogergo
2009 október 07 szerda - 00:06:52
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
Légfék szerencséd volt. Az igaz, hogy leggyakoribb az FHP elkoszolódása, de nem csak az lehet. Vannak sajnos rosszabb dolgok is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Basic
2009 október 07 szerda - 06:10:57
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2745
Megint tele van sárral mindkét első sárvédőm alja (az a-oszlopnál). Ma ki fogom pucolni...
Oda lerakódik a trutyi, és mivel sokan nem veszik észre, tuti az öreg Loganok szét fognak ott rohadni.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Deceballus
2009 október 07 szerda - 09:19:41
Vendég

A műanyag dobon van egy kis nyílás, állítólag azon folyik be a sárlé és ha azt bedugod, akkor javul a helyzet. Lent, a küszöb függőleges élénél van a kifolyónyílás, nézzed meg hogy átjárható-e. A "rücsi" vagy az üregvédő trutymó is eltömheti. Nekem a bal oldalon dugult be és ki is zöldült mert egy bekerült mag csírázni kezdett, a jobb oldal pedig tiszta. A lyukat még nem tömtem be de rendszeresen megnézem hogy mennyire gyűl a kosz. Egyelőre nem vészes.
Vissza az elejére
Basic
2009 október 07 szerda - 10:07:37
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2745
Na, kimostam a trutyit (nem is kevés volt benne). Amúgy nem folyik onnan rendesen le a víz, szóval tuti eldugult a lefolyó. Majd valamikor megnézem...

PS: És - öntözöd szépen a növényedet a sárvédőben?

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2009 október 07 szerda - 10:11:20
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Egy alapos mosás után én kifújnám alvázvédővel azt a részt.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Basic
2009 október 07 szerda - 10:13:40
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2745
Indy írta ...

Egy alapos mosás után én kifújnám alvázvédővel azt a részt.


Az utolsó alkalommal kifújtam. Mindnesetre ez egy gyenge pont, érdemes rá odafigyelni.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Roppy
2009 október 08 csütörtök - 10:40:06


Regisztrált tag #561
Regisztrált: 2006 szeptember 11 hétfő - 18:26:30

Üzenetek: 156
Ismét itt, de jó hírekkel.Tegnap előtt voltam a diagnosztikás srácnál, de sajnos akkor nap ért rá, de azért elmondtam neki mi is a baj. Ő elmondta, hogy tisztítsam ki a jeladót és ő másnap ránéz műszerrel. Kiszedtem a jeladót nagy nehézségek árán és kitisztítottam, tegnap megnézte a srác és a jeladót dobta ki hibának a műszer. Rendes volt nagyon, mert mondta, hogy jövőhéten ha arra járunk ugorjunk be és még egyszer rákeres.
Vissza az elejére
qwert60
2009 október 08 csütörtök - 16:39:36
Renault SCENIC 2.0 DCI


Regisztrált tag #54
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39

Üzenetek: 737
Deceballus írta ...

A műanyag dobon van egy kis nyílás, állítólag azon folyik be a sárlé és ha azt bedugod, akkor javul a helyzet. Lent, a küszöb függőleges élénél van a kifolyónyílás, nézzed meg hogy átjárható-e. A "rücsi" vagy az üregvédő trutymó is eltömheti. Nekem a bal oldalon dugult be és ki is zöldült mert egy bekerült mag csírázni kezdett, a jobb oldal pedig tiszta. A lyukat még nem tömtem be de rendszeresen megnézem hogy mennyire gyűl a kosz. Egyelőre nem vészes.


Ez akkor lesz teljesen rendbe, ha sárfogó gumikat teszel fel, és amikor rakod a helyére, szilikonos tömítővel kinyomod, az előző talin mutattam többeknek. Asszem neked is. Én így raktam fel, azóta mindig száraz és tiszta az az ominózus üreg. Ha nem így teszed fel, a kerék mindig tele rakja cuccal, és rendesen, nehéz ki mosni.

Eddy
Tegyük jobbál!!
Már amit lehet....
2.0 DCI
Vissza az elejére
Deceballus
2009 október 09 péntek - 07:54:12
Vendég

Amit írtam az egy román fórumról van. A szilikonos dolgot is megvitatták, de az volt a végső konklúzió hogy az egy idő után leválik. Én folytathatnám azzal hogy az alatta levő rés, amit szabad szemmel esetleg nem is látsz, mindig nedves marad.
A növényt kiírtottam, a homokot kimostam. Én még nem dugóztam semmit, mert a jobb oldalon az üregben nem volt semmi és én azt gyanítom, hogy a bal oldalon valamilyen véletlen folytán dugult el a kifolyó nyílás és remélem hogy az nem ismétlődik meg. Ha igen, akkor jön a dugicsálás.
Vissza az elejére
grangabi
2009 december 09 szerda - 14:33:18
Vendég

Sziasztok!
Problémám az indítással lenne ha olyan a kedve nem akar beindulni, hidegen, melegen, több napja áll, vagy csak 1percet, mindegy neki az önindító teker de még csak jelét sem mutatja hogy be is fog indulni. Az ismerősöm hibakód kiolvasója nem mutatott ki semmit!
És nem távirányítós a kulcs, nincs benne elem.
Valakinek van hasonló problémája és ha igen hogy oldotta meg?
Válaszotokat előre is köszönöm!!!

[ Módosítva 2009 december 09 szerda - 14:38:37 ]
Vissza az elejére
Indy
2009 december 09 szerda - 14:42:58
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Ezt olvasd el. Szerintem megoldja a problémádat.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
szikixxa
2010 február 11 csütörtök - 08:19:30

Regisztrált tag #1380
Regisztrált: 2010 február 11 csütörtök - 08:00:26

Üzenetek: 55
sziasztok

Tegnap ota vagyok boldog tulaja egy 1.5 eves 20400 km-res lizingbol elkobzott autonak (1.6 16 v Prestige ),es amit eloszor eszrevettem az a borzalmas parasodas ami jelentkezik benne ,sz-tem ez tipushiba lehet mert masok is panaszkodtak mar ra a kornyezetemben ,van valami otlete valakinek ?

Vissza az elejére
Indy
2010 február 11 csütörtök - 08:28:52
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Klíma használata, esetleg párásodás-gátló folyadékkal az üvegek kezelése. Szellőzőrendszer átjárható? Utólagos pollenszűrő van benne? Ha van, nem koszolódott el?

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kincsleső
2010 február 11 csütörtök - 09:13:43
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Egészen biztos vagyok benne, hogy ez nem típushiba - nem hinném, hogy ekkora eltérés lenne pl. az én 1,4MPI-s változatomhoz képest. Kezdd egy banális ellenőrzéssel: biztos, hogy külső keringtetésre van állítva ilyenkor a csúszka (bal szélső helyzet)?
Vissza az elejére
Indy
2010 február 11 csütörtök - 09:32:15
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
kincslesõ írta ...

Kezdd egy banális ellenőrzéssel: biztos, hogy külső keringtetésre van állítva ilyenkor a csúszka (bal szélső helyzet)?


Logikus!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kekek
2010 február 11 csütörtök - 10:15:46
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3574
Esetleg alapvetően vizes, párás belülről az autó. Mondjuk áll benne hosszabb ideje a hólé.
Ha van lehetőség (garázs) először meg kellene próbálni kiszárítani.
Megjegyzem, azért nekem is szokott reggelente rendesen párásodni (de úgyis jártam már, amit kincsleső említett ).
Vissza az elejére
willmenn
2010 február 11 csütörtök - 10:18:49



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2304
Jellegzetes hibája a belső keringetésnek, hogy hamar bepárásodik a szélvédő.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
ZL Gergow
2010 február 11 csütörtök - 10:29:54
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Hát nem tudom én beülök indítok, akármilyen hideg van ventilátor 1-esre és nincs pára. Akkor szokott kelleni a 2-es ha mondjuk 2-nél többen vagyunk bent.
Vissza az elejére
kincsleső
2010 február 11 csütörtök - 10:44:18
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Télen, annak, aki szabadban parkol és kénytelen felhúzott ablakokkal tenni ezt, nagyon ajánlatos jó alaposan kiszellőztetnie az utasteret, mielőtt bezárná az autót (főleg, ha többen utaztak benne) - így a levegőből kevesebb pára csapódik le... (ez még egy kicsit használ a rozsdásodás ellen is, mert különben a pára szépen bejut az eldugott helyekre is, ahonnan - ha már lecsapódott - elég nehezen távozik a nedvesség...)
Vissza az elejére
kectam
2010 február 12 péntek - 08:23:28
Vendég

Érdemes a hazafelé vezető úton az érkezés előtt pár perccel leengedni a két szemben lévő ablakot, kiszellőzik a meleg és a lehelet párája. Nagyrészt ezeknek köszönhető, ha reggel belül homály van. A levegőkeringetést állandóan külsőn kell használni.
Vissza az elejére
qwert60
2010 február 12 péntek - 15:13:18
Renault SCENIC 2.0 DCI


Regisztrált tag #54
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39

Üzenetek: 737
Ez típus hiba, szerintem nem.

Eddy
Tegyük jobbál!!
Már amit lehet....
2.0 DCI
Vissza az elejére
szikixxa
2010 február 15 hétfő - 08:17:23

Regisztrált tag #1380
Regisztrált: 2010 február 11 csütörtök - 08:00:26

Üzenetek: 55
koszonom a sok otletet sorban probalgatom majd oket ,amugy a csuszka termeszetesen kulso keringetesre van allitva es alltalaban 3an ulunk benne.
Vissza az elejére
postman73
2010 június 17 csütörtök - 18:38:54
Vendég

Sziasztok kérdésem lenne. 2 napja van 1 olyan dolog,hogy ha elforditom a gyujtáskapcsolót és várom hogy kialudjanak a fények a kijelzőkön az utastér baloldalárol alig halahatóan azt hallom,hogy - kkkkkkkkkkkk. nagyon hallkan ha elforditom a kulcsot vagyis beinditom a motort mikor kialudtak a fények akkor elmullik. A motorházban is meg hallgattam motor beinditása előtt persze mintha a bal oldalon lenne de pontosan nem tudtam behatárolni a helyet. De ha megyek vele semmi mást nem észlelek Az első Loganom most lett 3 éves már nem garis aggodnom kéne? Ha tudtok valamit irjátok meg. Előre is kösziszépen . Szevasztok
Vissza az elejére
Sanca
2010 június 17 csütörtök - 19:00:54
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Üzenetek: 1479
Nem jobboldalról hallod és nem a benzinszivattyút vagy ,hogy hívják.
Mert azt én is hallom de az jó mert mükszik

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
balifon
2010 június 17 csütörtök - 19:53:35

Regisztrált tag #1402
Regisztrált: 2010 március 21 vasárnap - 10:07:26

Üzenetek: 167
jaja! nekem is ha rajt a gyujtás és nem jár a motor akkor a motortérböl jön a kattogás! azt mondták hogy ez normális.
Vissza az elejére
postman73
2010 június 17 csütörtök - 20:56:50
Vendég

Kősziszépen a választ ha azt mondták,hogy normális akkor oksa mégegyszer kösz,hogy irtatok Helló
Vissza az elejére
kekek
2010 június 24 csütörtök - 10:27:44
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3574
Az elmúlt napokban indítási problémáim adódtak (vagyis a páromnak, mert ő használta az autót), ezért 86 ezernél átesett az én kocsim is az FHP jeladó tisztításon. Béla, köszönöm a segítséget.

Mégegy problémát érzékelek újra. A gázadás akadozottnak tűnik. Amikor nyomom akkor elakad és hirtelen ugrik, és visszavételkor is hasonlóan nem követi azonnal a lábam (persze nem kell itt olyan nagy dologról beszélni, mint ahogy így leírva tűnik, picit érezhető...). Hasonó okok miatt 28.787 km-nél garanciában cserélték már a bowdent, most majd meglátjuk a továbbiakat.
Vissza az elejére
Krogergo
2010 június 25 péntek - 20:52:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
Szívótorkot és alapjárati szabályozó motort kellene tisztítani.
Ha csaknem úgy jártál mint én. Két napja az enyém is sz@rakodott, olyan furcsa volt a gázpedál, és motorfék sem volt rendesen. Ma amikor a benyomott pedál ,,elfelejtett" visszajönni sebességváltáskor, és a kuplung benyomásakor felbőgött a motor, jöttem rá a megoldásra. Az új gumiszőnyegből vágni kell le 5cm-t

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
kekek
2010 június 27 vasárnap - 10:08:59
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3574
A guniszőnyeg rendben.
Az említett elkoszolódás okozhat ilyen problémát, és mindkét irányba?
Mivel jár ez a tisztítás?
Vissza az elejére
bati
2010 június 27 vasárnap - 10:53:51


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 826
kekek írta ...

A guniszőnyeg rendben.
Az említett elkoszolódás okozhat ilyen problémát, és mindkét irányba?
Mivel jár ez a tisztítás?


A tisztítás nem nehéz,a levegőszűrő ház leszerelése után ki kell bontani a pillangószelep házat és kipucolni. A tisztítás után érdemes kartergáz szűrő-leválasztó beszerelése és nem kell többet takarítani.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Basic
2010 június 27 vasárnap - 22:05:15
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2745
bati írta ...

... kartergáz szűrő-leválasztó...


Az meg milyen és hol lehet kapni?


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
bati
2010 június 27 vasárnap - 22:38:17


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 826
Basic írta ...

bati írta ...

... kartergáz szűrő-leválasztó...


Az meg milyen és hol lehet kapni?



Itt található info : Klikk! Klikk!
Lehet házilag is készíteni vagy tuningboltban megvenni :
Klikk!
Klikk!
Klikk!


"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2010 június 28 hétfő - 09:46:33
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
Szép ára van! Meg az is szép dolog, hogy valaki próbálja tisztán tartani a dolgait, és vigyáz rá. Csak ebben az esetben éppen értelme és haszna nem sok van. Egy mai motornak 150-200 ezer km-ig szinte észrevehetetlen az olajfogyasztása, a nívópálcán nem látszik a szint csökkenése két olajcsere között. Ha 200-300 ezer km futásteljesítménynél 1 decit, 300-400 ezer között 2decit utána kell tölteni (nem olajfolyás hanem a kopott motor miatt) még akkor sem lenne egészen tele az 1L-es szűrő. A motor pedig gyakorlatilag eddigre bőven befejezte ,,pályafutását". Felújítani nem érdemes. De mire a munkában ennyire elfárad, addigra a szívó oldalt 2-3szor már úgy is meg kell bontani, meg valószínű egyszer hengerfej tömítést, vagy magát a hengerfejet rendbe tenni. Ilyenkor pedig alapkövetelmény, hogy összerakás előtt ki legyen pucolva minden.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
bati
2010 június 28 hétfő - 14:48:00


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 826
Krogergo írta ...

Szép ára van! Meg az is szép dolog, hogy valaki próbálja tisztán tartani a dolgait, és vigyáz rá. Csak ebben az esetben éppen értelme és haszna nem sok van. Egy mai motornak 150-200 ezer km-ig szinte észrevehetetlen az olajfogyasztása, a nívópálcán nem látszik a szint csökkenése két olajcsere között. Ha 200-300 ezer km futásteljesítménynél 1 decit, 300-400 ezer között 2decit utána kell tölteni (nem olajfolyás hanem a kopott motor miatt) még akkor sem lenne egészen tele az 1L-es szűrő. A motor pedig gyakorlatilag eddigre bőven befejezte ,,pályafutását". Felújítani nem érdemes. De mire a munkában ennyire elfárad, addigra a szívó oldalt 2-3szor már úgy is meg kell bontani, meg valószínű egyszer hengerfej tömítést, vagy magát a hengerfejet rendbe tenni. Ilyenkor pedig alapkövetelmény, hogy összerakás előtt ki legyen pucolva minden.


Nem kell megvenni,házilag is elkészíthető.
Van-e értelme? Én úgy 5000 km alatt kb. fél liter trutymót gyűjtöttem össze kíváncsiságból! Ebben az esetben semmi összefüggés nincs az oljfogyastás és a kiszűrt cucc mennyisége között.Azt sem gondolom,hogy a motorom a végét járná,de kartergáz a működés során keletkezik még a szalonból, O km-es autóban is.A gyártók pedig elhitetik,hogy ami nem látszik az nincs is.
Az a lényeg,hogy én élvezem a jótékony hatását,menetdinamikában és fogyasztásban.

[ Módosítva 2010 június 28 hétfő - 14:48:48 ]

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2010 június 28 hétfő - 17:23:06
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
5000km alatt fél liter trutymó? Egy szinte új autónál?
Erősen kételkedem, de mivel nincs még tapasztalatom erről a fajta termékről, így nehéz vitatkoznom. Viszont ha ennyi szennyet meg lehet fogni, akkor aki nem használ ilyet, annál nem illene legalább a karter gáz csőnek picit koszosnak lennie belül? Csak mert az enyém tiszta. Igaz 40-60% benzin-etanolt használok indításkor, utána gázzal megy az autó.
Amúgy a 24 éves benzines, karburátoros Peugeotomban van gyárilag (Svájci autó volt, ott a környezetvédelemre sokat adnak) egy kezdetleges kartergáz szűrő. Abban kb. 10db lyukacsos és redőzött mintázatú fémlemez lapka van egymásra pakolva. Másfél éve vettem az autót, 10ezer km használat után kiváncsiságból szétszedtem, és benzinben kimostam. Semmi olajsár nem volt benne, minimális olaj, de az is rászáradva, nem folyékony, ami a 3 deci benzint épp, hogy csak elszínezte.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
bati
2010 június 28 hétfő - 19:34:44


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 826
Krogergo írta ...

5000km alatt fél liter trutymó? Egy szinte új autónál?
Erősen kételkedem, de mivel nincs még tapasztalatom erről a fajta termékről, így nehéz vitatkoznom. Viszont ha ennyi szennyet meg lehet fogni, akkor aki nem használ ilyet, annál nem illene legalább a karter gáz csőnek picit koszosnak lennie belül? Csak mert az enyém tiszta. Igaz 40-60% benzin-etanolt használok indításkor, utána gázzal megy az autó....


Lehet,hogy a vastag levegőztető csövet nézted,de a kisebbnél van a kutya elásva. A pillangószelep házat sem kellene takarítani ha nem lenne kartelgáz. Az etanolos üzemben a tapasztalt az,hogy jóval több anyag gyült össze.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2010 június 28 hétfő - 20:15:41
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
Holnap darabokra szedem már csak azért is, és fényképezek.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
willmenn
2010 június 30 szerda - 19:43:59



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2304
kekek írta ...

........................ .........................
Mégegy problémát érzékelek újra. A gázadás akadozottnak tűnik. Amikor nyomom akkor elakad és hirtelen ugrik, és visszavételkor is hasonlóan nem követi azonnal a lábam (persze nem kell itt olyan nagy dologról beszélni, mint ahogy így leírva tűnik, picit érezhető...). Hasonó okok miatt 28.787 km-nél garanciában cserélték már a bowdent, most majd meglátjuk a továbbiakat.


Nekem hasonló problémák, a gyertya cserével megszüntek!


Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
kekek
2010 június 30 szerda - 21:27:17
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3574
A gyertyákat épp a múlt héten, az FHP jeladó tisztításkor megnéztük, rendben vannak.

A hibaelhárítás viszont közben megtörtént. A bowden olajzással, a szívótorok tisztítással, a pillangószelep és a többi kenésével megoldódott a probléma.
Vissza az elejére
Indy
2010 július 05 hétfő - 10:07:45
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
bati írta ...

Lehet,hogy a vastag levegőztető csövet nézted,de a kisebbnél van a kutya elásva. A pillangószelep házat sem kellene takarítani ha nem lenne kartelgáz. Az etanolos üzemben a tapasztalt az,hogy jóval több anyag gyült össze.


Ez hogy lehet? Az etanol sokkal tökéletesebben ég a benzinnél, kevesebb lerakódásnak kellene lennie. Talán a régi dzsuvát hozza ki a motorból... Az én autómban amúgy van ilyen szűrő, de eddig nem foglalkoztam vele. Tisztítsam ki?


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
bati
2010 július 05 hétfő - 17:15:25


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 826
Indy írta ...


Ez hogy lehet? Az etanol sokkal tökéletesebben ég a benzinnél, kevesebb lerakódásnak kellene lennie. Talán a régi dzsuvát hozza ki a motorból... Az én autómban amúgy van ilyen szűrő, de eddig nem foglalkoztam vele. Tisztítsam ki?



Az állaga inkább vizes,nem olajos etanolos üzemben. Ilyen : Klikk!
Benzinnel pedig inkább ilyen : Klikk!

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
kincsleső
2010 július 12 hétfő - 12:27:42
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Úgy tudom, viszonylag gyakori hiba a kormányszervo nyomáskapcsolójának az enyémhez hasonló meghibásodása: szivárog az olaj a kapcsolónál. Konkrétan: maga a kapcsoló egy kis műanyagházban van, ez a ház egy másik "házban" van, ami egy becsavarható (hatlapfejű) alumínium alkatrész. A műanyagtest az alumíniumházban peremezéssel van rögzítve. Nos, ez a peremezés a gyenge pont, emellett szivárog az olaj. A perem-rész nagyon vékony, nem ad stabil, tömítő rögzítést. Egy új kapcsoló ára 25000Ft körül van, fontolgatom ennek a réginek a javítását (már csak azért is, mert az újnál esetleg előbb-utóbb előjön ugyanez a hiba). Ehhez viszont szét kellene kapnom egy kapcsolót : leesztergálnám ezt a peremet, hogy lássam a konkrét kialakítást, viszont, elképzelhető, hogy ez a kialakítás olyan, hogy nem célszerű a "javítással" bíbelődni. A kapcsolómat úgy-ahogy most meg-gányoltam (ez most tényleg az), szóval elmegy, csak nem tudom meddig...Látatlanban azonban nem szeretném széttrancsírozni.
Ezért (emiatt írtam ezt a hosszú litániát ), ha valakinek netán van kidobásra ítélt ilyen kapcsolója, jelentkezzen: szétvágnám azt a kapcsolót, és vagy visszaküldöm kijavítva az általam elképzelt módon, vagy változatlanul kidobás lesz a sorsa...

[ Módosítva 2010 július 12 hétfő - 12:31:49 ]
Vissza az elejére
balifon
2010 július 12 hétfő - 14:19:48

Regisztrált tag #1402
Regisztrált: 2010 március 21 vasárnap - 10:07:26

Üzenetek: 167
kincslesõ írta ...

Úgy tudom, viszonylag gyakori hiba a kormányszervo nyomáskapcsolójának az enyémhez hasonló meghibásodása: szivárog az olaj a kapcsolónál. Konkrétan: maga a kapcsoló egy kis műanyagházban van, ez a ház egy másik "házban" van, ami egy becsavarható (hatlapfejű) alumínium alkatrész. A műanyagtest az alumíniumházban peremezéssel van rögzítve. Nos, ez a peremezés a gyenge pont, emellett szivárog az olaj. A perem-rész nagyon vékony, nem ad stabil, tömítő rögzítést. Egy új kapcsoló ára 25000Ft körül van, fontolgatom ennek a réginek a javítását (már csak azért is, mert az újnál esetleg előbb-utóbb előjön ugyanez a hiba). Ehhez viszont szét kellene kapnom egy kapcsolót : leesztergálnám ezt a peremet, hogy lássam a konkrét kialakítást, viszont, elképzelhető, hogy ez a kialakítás olyan, hogy nem célszerű a "javítással" bíbelődni. A kapcsolómat úgy-ahogy most meg-gányoltam (ez most tényleg az), szóval elmegy, csak nem tudom meddig...Látatlanban azonban nem szeretném széttrancsírozni.
Ezért (emiatt írtam ezt a hosszú litániát ), ha valakinek netán van kidobásra ítélt ilyen kapcsolója, jelentkezzen: szétvágnám azt a kapcsolót, és vagy visszaküldöm kijavítva az általam elképzelt módon, vagy változatlanul kidobás lesz a sorsa...




megnézem emgvan e még! Én úgyanígy jártam, szivárgott qz olaj! Mikor megmondták az árát leültem! Bár lehet Gergőt kellet volna kérdeznem de akkor még nem voltam klubtag és nem ismertem! Bár ha nem kérsz számlát akkor 20600 /nekem ennyiért odaadták/ Nem tudtam mit tenni megvettem!
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!