Sziasztok! Nem vagyok biztos benne, hogy gumi-problémáról van szó az én esetemben, de azért ide írom: Szóval az én piros villámom nem igazán a tökéleteset nyújtja havas, jeges, latyakos kanyarokban. Ha még rallisra venné a figurát a fara, hát istenem, mennék kilinccsel elõre, de ennek az áldott jószágnak az eleje indul ki az ívbõl, és akkor igazán már nem sok közöm van az irányításhoz. Ezt teszteltem már 1-2-3-4 személlyel is, túl nem kormányzom a kocsit a kanyar elõtt, nem hajtok mint az állat, és az 1 hónapos SAVA Eskimo gumiknak (na nem mondom hogy ez a csúcs, de...) azért kellene v.mit oldalra is fogni, mert amúgy elégedett vagyok a tapadásával. Elsõ pár esetben a hajam az égnek, és üvöltöztem, hogy mindenki mentse az életét de már kezdem megszokni.... Nálatok????
És ey balesetmente új évet Mindenkinek
Akkor itt folyt..... Azok az árak kicsit drágák. A Michelint már 18-ért meg lehet venni. A Klebert meg 14-ért. Klikk! [ Módosítva 2006 jan 02 h, 11:30 ] R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Arra gondoltam, hogy tavasszal vennék valami olcsóbb alufelnit a Loganra, olyan 20/22 ezer/db-ért. Nézegetem Köhike linkjét, de ott az összes 6x15-ös alufelnin 5 csavar van... Logan 2.0BLOGolok
Köhike írta ... Akkor itt folyt..... Azok az árak kicsit drágák. A Michelint már 18-ért meg lehet venni. A Klebert meg 14-ért. Klikk! <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 02 h, 11:30 ]</span>
Én a Klebert (185/65 R15) 12500-ért vettem, igaz nehéz szűlés volt, mert igen nehezen tudtak hozatni, mindenhol elfogyott. Most már jó lenne felnit venni, de a márkaszervíz sem tudott adni, mert nincs és tavasszal a nyári gumikat jó lenne ezekre szereltetni. Elég ritka méret. h34
Csak az a baj, ha kéred hozzá, akkor nem tudom, hogy az acél felniket odaadják-e? Utólag jobb megvenni.. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Azt hiszem, hogy ez a bruttó 80 ezres ár csak akkor él, ha új autót rendelsz alufelnivel. Ha utólag szeretnéd megvenni biztos hogy drágább az ár... Logan 2.0BLOGolok
Nagyon csimpi!Majd a szülinapomra kérek ilyet,ha lesz kitõl...Apropo:Az alapméretű/165-80R14/
gumihoz talált már valaki olyan hóláncot,ami méretileg stimmel????????? Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Köhike, ez a kocsi bizony nagyon szép! A gyári könnyűfém felnivel kapcsolatban úgy tájékoztattak, hogy ha ezzel rendeled a verdát, akkor bizony a gyár így szállítja le, és az acél tárcsa nem jár hozzá!
Szia Klubtársak! Egyik saját kérdésemre találtam magamnak választ,illetve megoldást.Akinek 165/80R14es gumija van/téli nyári/annak szánom a dolgot,végre találtam hóláncot,ami erre a hibrid-méretre jó.A lényeg,hogy a 60-as méretazonosítóval jelölt a megfelelõ,függetlenül attól,hogy a dobozon jelzik-e a gumiméretet.Azért remélem ritkán lesz rá szükségünk! <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 jan 17 k, 14:27 ]</span> Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Tegnap elõtt reggel elindultam a (irgumburgum) a nyári gumikkal, mert úgy nézett ki, hogy száraz idõ van. A nyílt szakaszon azonban a ködszitálás miatt eléggé csúszós volt a pálya. Eddig dízel Corollával autóztam (igaz téli abroncsokkal), amiben alacsonyan ültem, és a lassú gázreakció miatt jól kezelhetõ volt téli viszonyok közepette is. Node visszatérve a Loganra, a legkisebb megcsúszást is minden porcikám érezte, teljesen idegen és furcsa érzés volt, hogy "látni nem láttam" ahogy megcsúszok, viszont érzésbelileg kezelhetetlen billegésnek éreztem. Hogy ez most a magas üléshelyzetbõl vagy magas karosszéiából esetleg a keskeny ráadásul nyárigumikból, illetve ezek kombinációjából adódott nem tudom. Korábban, amikor szinte keresztebe vágta magát a Toyota, és láttam, ahogy elindul "forogni körülöttem a világ" akkor sem éreztem ezt a bizonytalan tehetelenséget, mint tegnap elõtt, pedig a szemmel nem is érzékeltem.
Ha nyári gumibal próbálkozol, és azt hasonlítod egy diesel motoros téli gumival szerelt kocsihoz, akkor örülj neki, hogy nem álltál fejre! Nem lehet összehasonlítani. A diesel nehéz, ráadásul + téligumi, nem nagyon csúszkál. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Oké Köhike, értem én, de nem úgy csúszkált, hogy útszélérõl út közepére hanem: "látni nem láttam" ahogy megcsúszok, viszont érzésbelileg kezelhetetlen billegésnek éreztem"
Nem a saját felelõtlenségemet igyekszem topítani, de arra vagyok kíváncsi, más is tapasztalt-e már hasonlót. Nem úgy csúsztam meg, hogy kopogott a fejem az oldalablakon, de a valós helyzethez képest ÉRZETILEG sokkal-sokkal intenzívebb volt. Szóval a fejreállástól még fényévekre voltam, fõleg azért mert éppen gyorsítottam és nem fékeztem... <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2006 febr 02 cs, 10:00 ]</span>
Nekem a minap téligumival sikerült érezhetõen megcsúsznom, éppen egy kamiont elõztem olyan 80 km/h-val amikor az autó hátulja kitört, de szerencsére ellenkormányoztam, de megijedtem hogy nekicsapom a kamion oldalának! A Loganomon van téligumi, de az esti esõ reggelre ráfagyott az útra... Nagyon könnyű a Logan fara! Logan 2.0BLOGolok
Az biztos, hogy elég urán tud viselkedni, és az 1310L sokkal kiszámíthatóbb volt, mert ez meg tudja lepni az embert, de az is biztos, hogy az enyém teljessen jól koordinálható, és irányítható. Nem tudom nektek milyen gumitok van, de én Michelin AlpineA2-t vettem ,és így nagyon jó a kocsi. Annyi talán a fura, de ez gumitól független, hogy két személlyel alulkormányzott, viszont 4-e túlkormányzott lesz. De erre oda kell figyelni, és ennyi. R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Elnézéseteket kérem, már lerágott csont a 165/80-as abroncs, de már végleg betelt a pohár. Elegem van belõle és kész. Olyan, mint a szánkó, vizes úton egy keresztezõdésben nem tudok elindulni vele, vészfékezéskor pedig siklik, mint a korcsolya. Tudom, most többen a nyakamnak ugranak, hogy nyári gumi télen???!!!, de azokon a napokon is így van ez, amikor +12 fok van... Mostmár csak az a baj, ha veszek a garnitúra 185/65R15-ös nyári abroncsot felnivel, mert a jelenlegi szerintem életveszélyes, akkor biztosan megint nem lesz zseton téliekre. Így azon filóztam, mi lenne ha megtartanám a 14"-os felniket, és arra vennék nyári gumit. Igen ám, de a 165/80R14 átmérõben 622mm, a szóba jöhetõ 14"-os egyéb méretek pedig 175/70 602mm, a 185/70 616mm. Ez utóbbi már egészen rendben lenne, csak kérdés, hogyan nézne ki a gyári felniken a 185-ös gumi, egyáltalán rámenne-e. Az öcsémén 175/70R14-es téliek vannak, azok sokkal jobban állnak a felnin, mint a gyáriak. Ezek mellett, valami olyasmit mondott, hogy a gumis szerint aki felrakta a 175/70-et, nem befolásolja a kilométerórát, mert nem kerék fordulatból képezi a megtett kilométereket és a sebességet. Ezt valahogy nem értem! Akkor hogyan máshogy??? Homályosítson már fel valaki!
Huhh, valahol van egy táblázat a neten (vmelyik gumi-kereskedõnél), ahol a "helyettesítõ" méretek összegyűjtve szerepelnek... Ha van türelmed, elõbb-utóbb megkeresem, de lehet, hogy vki kapásból válaszol... A gumis meg hülyeségeket beszélt...
kozsi írta ... ......................Eze
k mellett, valami olyasmit mondott, hogy a gumis szerint aki felrakta a 175/70-et, nem befolásolja a kilométerórát, mert nem kerék fordulatból képezi a megtett kilométereket és a sebességet. Ezt valahogy nem értem! Akkor hogyan máshogy??? Homályosítson már fel valaki!
Hát nem tudom az a gumis nagyon el akarta adni azt a gumit! A Logan még nincs felszerelve GPS-es különbség mérésre, tehát csak a kerék fordulatszámából alakitja a mérést. Na jó nem közvetlen a kerék, hanem a sebességváltó bizonyos pontjáról le vett jelbõl. De ha nem jól mondom lehet tiltakozni!
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
kozsi írta ... Elnézéseteket kérem, már lerágott csont a 165/80-as abroncs, de már végleg betelt a pohár. Elegem van belõle és kész. Olyan, mint a szánkó, vizes úton egy keresztezõdésben nem tudok elindulni vele, vészfékezéskor pedig siklik, mint a korcsolya. Tudom, most többen a nyakamnak ugranak, hogy nyári gumi télen???!!!, de azokon a napokon is így van ez, amikor +12 fok van... Mostmár csak az a baj, ha veszek a garnitúra 185/65R15-ös nyári abroncsot felnivel, mert a jelenlegi szerintem életveszélyes, akkor biztosan megint nem lesz zseton téliekre. Így azon filóztam, mi lenne ha megtartanám a 14"-os felniket, és arra vennék nyári gumit. Igen ám, de a 165/80R14 átmérõben 622mm, a szóba jöhetõ 14"-os egyéb méretek pedig 175/70 602mm, a 185/70 616mm. Ez utóbbi már egészen rendben lenne, csak kérdés, hogyan nézne ki a gyári felniken a 185-ös gumi, egyáltalán rámenne-e. Az öcsémén 175/70R14-es téliek vannak, azok sokkal jobban állnak a felnin, mint a gyáriak. Ezek mellett, valami olyasmit mondott, hogy a gumis szerint aki felrakta a 175/70-et, nem befolásolja a kilométerórát, mert nem kerék fordulatból képezi a megtett kilométereket és a sebességet. Ezt valahogy nem értem! Akkor hogyan máshogy??? Homályosítson már fel valaki!
Szia! 185/70R14-es a megfelelõ váltóméret. Jó is rá, és ajánlják is sok helyen. A 175/70R14-es túl kicsi. ajánlom fegyelmedbe a totalcar.hu-n a gumidokit. Kérdezhetsz tõle, válaszolnak 1 napon belül...
Ha már itt tartunk, hogy milyen méretű nyári gumit vegyünk, tud vki esetleg olyan típust mondani amit érdemes feltenni a gyári gumi helyére? Esetleg tapasztalata van-e vkinek? Elsõ sorban a költséghatékony szegmensbõl lenne jó valami normális darabot találni, esetleg esõmintásat. (Bár ez a két szempont szerintem kizárja egymást)
Kleber-t nem ajánlom. A nyárival én nagyon sokat szenvedtem mikor az volt. Kényelmetlen pattogós abroncs, ráadásul bármit csináltunk vele rázott az autópályán. A téli mintázatai a michelin-nek(beleértve a klebert is) pedig egyenesen csapnivalóak. CSAK tapasztalataim alapján írok. Sok autót (személy, teher) vezetek nap mint nap. Inkább conti, firest., vagy uniroyal. De szerintem ezen nem szabad spórolni, tehát nem érdemes az olcsóbb mintázatokkal foglalkozni, mert akkor ugyanúgy járhatsz mint a barumokkal vagy montanakkal...-szintén tapasztalat...