Jujj, átrendszámoztattad azt az autót? Olcsóbb lett volna akármennyiért eladni itthon, aztán kint venni egy másikat. (német árakat nem tudom, de Ausztriában horror, így gondolom máshol is)
Szia Gergo,
Nem, nem volt veszes Az 500 euros büntetes ha fel ev utan nem csinaltatja meg a tulaj, veszesebb Müszaki vizsgaval, illetve elsö fekbetet cserekkel együtt fizettem összesen 220 eurot, ebben rendszem, matrica, atnezes, vizsgaztatas benne van - nincs elöttem a teteles szamla - de ebböl a müszaki vizsga fix dijas, 70 euro körül van - megyenkent elteröen.
S nem nekem kellett szenvednem a magyarorszagi paoirmunkaval, ÖK irtak a magyar kollegaknak hivatalos megkeresest, s kivonattak az autot az otthoni forgalombol. En csak egy levelet kaptam rola....
Akkor Németország nem is olyan drága. Nem hiába járnak az osztrákok is német rendszámmal Ausztriában kb. 800Euro. Utána meg HAVONTA kb. 100Euro!!!!!!!!!!!!!!! a kötelező biztosítás. (ez utóbbi nálunk egy évre is csak a harmada) Szlovákiában is 600Euro körül vannak a papírok egy MPI Loganra. Szóval ebből a szempontból Magyarország még nem is számít drágának. Most helyezek forgalomba itthon egy 1.9TDI 110LE-s Seat Toledót. Ez az összes papírmunkával, regadóval, rendszámokkal, forgalmival+törzskönyvvel
, műszaki vizsgával, éves biztosítással stb. 210ezer Ft. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Klikk! Aki szereti az autós látványosságokat, annak ajánlom hétvégére az Écsi Rába Ringet. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Sziasztok! Magas-Tatra (Poprad, Zakopane stb.) kornyeken kell valamire figyelni (szlovak szokasok, extra papirok stb.)? Eletemben 1-szer voltam eddig kulfoldon a Daciaval
Sziasztok! Magas-Tatra (Poprad, Zakopane stb.) kornyeken kell valamire figyelni (szlovak szokasok, extra papirok stb.)? Eletemben 1-szer voltam eddig kulfoldon a Daciaval
Igen, kell. Tótoknál annyit tartózkodj csak amennyit muszáj. Az autód csak jól látható és nyilvános helyre tedd le. De még ez sem garancia rá, hogy a magyar rendszám miatt nem fogják leereszteni a gumit, megkarcolni az oldalát. (barátommal étterem parkolójában tették ezt) Ha a Tátrán kívül bármerre jársz Szlovákiában, az sokkal kultúráltabb, mint ami a hírekből ,,lejön". Nekem még soha nem volt máshol problémám, a ,,feszültséget" csak a politika kelti. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Ausztriában HAVONTA kb. 100Euro!!!!!!!!!!!!!!! a kötelező biztosítás. (ez utóbbi nálunk egy évre is csak a harmada)
Nekem kb 90 euro lenne ha a alapot fizetné. Kiegészítő biztosítással viszont 42 euro havonta. És azt is mondták, ha veszek egy kicsi rohangálós autót, annak a biztosítása ingyen van.
Azért, mert Ausztriában 2 autódra is használhatod ugyan azokat a rendszámokat, ha bejelented. Adókat, biztosítást pedig csak a legerősebb után kell fizetned. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Azért, mert Ausztriában 2 autódra is használhatod ugyan azokat a rendszámokat, ha bejelented. Adókat, biztosítást pedig csak a legerősebb után kell fizetned.
Így van, és szerintem ez jól is van így. Ha már ennyibe kerül...
Nemrég voltunk nyaralni, így újabb több 100km került a kicsikbe. Igazából Tabról (Siófók környéke) mentünk fel Visegrád és Szentendre környékére. Nagyon jól szuperált a kocsi, mindennel tökéletesen meg voltunk elégedve. Fogyasztás továbbra is remek, sőt még csökkent is az előző bejegyzésem óta. Pedig most a Pilisben és a környékbeli hegyekben elég sok emelkedőt meg kellett másznia szegénykének. Néhol érződött is az 1.2 liter 75 lovának erőtlensége, és itt az étvágy is megugrott, sokszor volt 15 liter felett. A csomagtartóban egy bőrönd, egy utazótáska és egy hűtőtáska volt berakva, hát majdnem elvesztek benne. A GPS -szel igen elégedett voltam. Teljesen ismeretlen volt a környék, de hiba nélkül célba juttottunk vele mindig. Nem késett a jelzésekkel, az egyirányú utcákat és a balra fordulni tilos táblákat is "figyelembe vette". Az érdi csomópont és környékétől kicsit tartottam, de fölösleges volt. Amikor 3D nézetben mutatta, hogy 3-4 sávból hol kell tovább haladni, az nagy segítség volt. A rádió jól vette mindenhol az adást, még a hegyek között sem szaggatott. Mind az autópályákon, mind a toldozott-foltozott mellékutakon kényelmes volt az utazás. Bár a leghosszabb táv amit egy hátsóval végig ültünk csak 210km volt, de a 2,5-3 óra vezetés után sem, akartam kiszálni a kocsiból. Hazafele essős időt fogtunk ki, de a gyári Valeo törlő jól takarította a szélvédőt (több panasszal ellentétben). A haza utat a felhők mellett kicsit beárnyékolta egy a forgalomba kiengedett idős mama is. Így hét hónaposan majdnem vihettük egy újabb bal első kasztnicserére a kicsikét. Egy 4-sávos út külső sávjában haladtunk, amikor a mama úgy döntött, hogy a tőlünk bal kéz felől eső mellékútról kikanyarodik. Először meg sem ilyedtem, azt hittem a belső sávba fordul ki.....hát nem. A külsőt célozta meg. Szerencsére széles volt a sáv, elfértünk egymás mellett, ő meg gyorsan visszasorolt a belsőbe. Egy papirlapot nem raktam volna a két kocsi közé. Ezt leszámítva minden tökéletes volt. A kocsi is, az idő is, a táj és a látnivalók is. Amit megnéztünk: Zsámbéki templom, Üvegtigris büfékocsi, Dobogókői kilátó, Visegrádi fellegvár, Szentendrei marcipánmúzeum és Duna-korzó, BKV közlekedési múzeum.
Nemrég voltunk nyaralni, így újabb több 100km került a kicsikbe. Igazából Tabról (Siófók környéke) mentünk fel Visegrád és Szentendre környékére. Nagyon jól szuperált a kocsi, mindennel tökéletesen meg voltunk elégedve. Fogyasztás továbbra is remek, sőt még csökkent is az előző bejegyzésem óta. Pedig most a Pilisben és a környékbeli hegyekben elég sok emelkedőt meg kellett másznia szegénykének. Néhol érződött is az 1.2 liter 75 lovának erőtlensége, és itt az étvágy is megugrott, sokszor volt 15 liter felett. . Amit megnéztünk: Zsámbéki templom, Üvegtigris büfékocsi, ] Üvegtigris [
Remélem az üvegtigrisnél a fehér stepway Pandámat is jól megnéztétek, akárcsak én a fekete Loganotokat. Tab felé is sokat jártam, bedeg-re öreganyámhoz Üdv Nagya
[ Módosítva 2015 augusztus 25 kedd - 17:57:11 ] A telefonoknak 2 nagy ellensége van: Gravitáció H2O
Remélem az üvegtigrisnél a fehér stepway Pandámat is jól megnéztétek, akárcsak én a fekete Loganotokat. Tab felé is sokat jártam, bedeg-re öreganyámhoz Üdv Nagya
Igen, igen. Továbbindulás előtt láttuk, hogy beállt egy fehér szépség a parkolóba. Nagyon szép. Remélem lesz jövőre is klubtalálkozó, hogy legközelebb màr megismerjem a klubtagokat.
Kihasználva, hogy már második éve üzembiztos gépjármű van a tulajdonunkban, idén is elmentünk egy kis nyaralásra, szóval Tabról felutaztunk Egerbe. És ismét jól teljesített a kicsike. Autópályán kényelmes 110-120km/óra 2 személlyel, két nagyobb bőrönddel, két zsugor vízzel, 50 liter benzinnel, és klímával. Szinte észre sem vettük, és már fennt is voltunk Hollókőnél. Ezt követte Kékestető, de az sem okozott gondot. Igaz a végén már nagyon nyelte az üzemanyagot, (15-20 liter között), de szépen felvitt a hegycsúcsra. Annak ellenére, hogy milyen lágy a futóműve felettébb élvezetes volt a szerpentineken kanyarogni vele. A klíma is tette a dolgát, nagyon jó időt varázsolt az utastérbe. A navi is jól működött, viszont most már kezd érződni a 2014 végén gyárilag megkapott térkép 2012-es frissítésének elavultsága. Hiányzik az M0 pár km-es szakasza, illetve belefutottam néhány felújított útba, ahol már körforgalom illetve felüljárós kreszteződés van. Lassan ideje lesz frissíteni a térképet, bár ha most is 2 éves lesz a legfrissebb, akkor sokat nem ér, hiszen szülővárosomnál, Keszthelyen is gomba módjára nőnek ki a földből az új elkerülő utak. Visszafelé vezető úton lett a kicsike 20e km-es, pont amikor teli tankoltam, így tudtam egy friss fogyasztást számolni: 5,76l/100km a megvétele óta. Kicsit megemelkedett, bár az idén volt pár hónap, amikor többet mentem rövid távokon, meg persze a gázpedált sem bejáratósan nyomom már. Visszafelé kicsit hosszabbra sikerült az út a tervezettnél, és 5 óra alatt sikerült teljesíteni a távot. Viszont annyira kényelmes a kocsi, hogy bár megállás nélkül jöttünk haza, de teljesen fitten szálltunk ki az autóból. Mondtam is páromnak, hogy menni akarok még egy kört...
Nem a drága és elavult, több verzióval ezelőtti gyári térképcsomagot kell megvenni a medianavra. Van más megoldás is, keress meg PÜ-ben. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
A héten kellemes 5 napot töltöttem el a sógoréknál, illetve egy napot németben. Nos lássuk, mi történt.
Hétfő.
Indulás Bp, 06:00-kor, cél: Söll, Ausztria, Gästehaus Edinger. Kb 8 óra volt az út, többségében autópályán. Mielőtt átléptem volna a sógorék határát, itthon vettem meg az osztrák pályamatricát, mákomra, mert a határnál egy sávra terelik az autókat. Szúrópróba szerűen egy-egy kocsit megállítottak, de viszonylag hamar letudtam azt a nagyjából egy kilométeres kocsisort.
Ausztriában tessék figyelni, mert sok helyen 100, vagy 120 a megengedett sebesség! Sok helyen kamera figyel!
Saltzburg magasságánál kiálltam tankolni egy OMV kúthoz. Kicsit mellbe vágott, h az autópálya lehajtók végén szinte derékszögű a kanyar. A 40 az tényleg 40. Kicsit drágább a pálya melletti kutaknál a nafta, mint itthon.
A következő várakozás az osztrák-német határnál volt, nagyjából félóra esett ki az életemből - itt az ajánlott útvonal a gmaps szerint:
Sok helyen építkezés van, ne tervezd be a kb 6 órás utat, legalább egy órával több lesz.
Az Alpok csodálatos! A helyek teteje körüli felhők, a fák, a levegő... hmmmmm...
Rosenheim magasságában le kell jönni a 8-ról, a táblák mutatják Innsbruck felé az utat - meg a navi is segít, ha valaki nem tudna olvasni.
A szállás nem volt rossz, ja a bookings.com-on foglaltam.
Söll-ben ami mellbe vágott, az a tisztaság. Se egy eldobott csikk, semmi! Továbbá valahogy nem sikerült 3D-ben beépíteniük a csatornafedeleket, amit itthon nagyon magas szinten űzik.
Tessék odafigyelni, h a Spar 07:15-től 19:30-ig van nyitva, szombaton nem figyeltem, vasárnap meg zárva.
Minden este volt valamilyen utcabál, ami nekem tetszett.
Kedd:
Wörgl-
ben - 10km-re Söll-től - van egy nagyon érdekes strand, itt egy napot eltöltöttem. A strand 10:00-kor nyit és 20:00-kor zár, de ami nekem a lényeg volt, az a die Welterstedoppelloopingrut
sche.
14€ a felnőtteknek a beugró, 2€ az L2, egyszeri díj és minden egyes csúszásnál pittyentesz és gombot nyomsz - videófelvétel készül rólad, de nem kértem a bejáratnál. Van hullámmedence, itt óránként csinálnak hullámot a népnek. Van még egy fedett úszómedence, mellette két csúszda, egy kék és egy sárga a gyerekeknek és a bek.kilósabbaknak.
De a lényeg előtt 12m magasból indul egy kék csúszda, kicsit begyorsít a végére. Nyulaknak ideális.
25m magasból indul az őrület: egy pasas van fent, aki indítja a mókát, már aki elég bátor ahhoz, hogy beleálljon, mert ha rácsukódott a tető, akkor nincs másfelé, csak lefelé... két hurokkal! Király! Remekül éreztem magam! Az is buli, h nem kell sorban állni, van isten!
(Innsbrucker Str. 112. 6300 Wörgl)
Ja, a helyi Mekiben vagy 8 érintőképernyős pult itt összeválogathatod, mit szeretnél enni, kártyával kifizeted - ohne Bargeld -, majd kapsz egy sorszámot, végül a pult fölött kiíródik és mehetsz a hambiért. Van olyan mexikói burger, hogy egy hétig el fogsz telni tőle, akkora... A mekkávé egy átbaltázás, mert nincs kézi gőzölőjük, minden automata - miért baj: mert szeretem, ha inkább tejhabot adnak, mint tejet. A kiszolgálók szépek, két igazán bájos teremtéssel is összefuthatsz. A kávépultos csaj Romániából jött négy éve, itt is, illetve a strandon is dolgozik...
Szerda:
Innsbruck, Nordkettenbahn. Kabátot vigyél magaddal, mert fent a tetőn - ne kérdezd a nevét - 13 fok van, bár készült rólam egy fél-Ádám kosztümös fotó, nem fáztam. Nem tudom leírni, milyen a látvány, tessék elmenni és átélni a lanovkázást! Ja, 27€ felfelé és hinundzurück és adnak egy nagy papírt az ingyenes parkoláshoz, mert egyébként 6€, egész napra. A látvány a városra elképesztő, nem is beszélve a hegyekről, a levegő tisztaságáról. (Cím: Hoehenstrasse 145, Innsbruck 6020, Ausztria)
Lefelé is érdemes menni - ne kérdezd, mi a végállomás neve, de pár lépésre van a Domplatz 6, a Szent Jakab templom. 1€-ért fényképezhetsz / videózhatsz. Csak ámultam. Nézd meg élőben!
Beültem egy kis étterembe az óvárosban - ide megy le a lanovka -, egy pár frankfurtira. Jó sokat gyalogoltam, felfedeztem magamnak pár dolgot, pl néhány háznak elképesztően szép dekorációja van. A villamos piros, bemegy a belvárosba, ja és innen látszik is a síugrósánc is! Bergisel Ski Jump, ha valakinek így ismerős. (Bocs, h ugrálok ide-oda.)
Csütörtök:
Irány München, a BMW Museum - Am Olympiapark 2. Teljesült egy vágyam is, mehettem az Autobahn-on - bár 1994-ben is, de arra már nem emlékszem. Mivel nemzetközi útvonal, rengeteg a jármű, az aszfalt tükörsima, ha sávot váltasz, a felezővonalak zizegteti a kerekeket. Sok helyen itt is 100-120 a megengedett, viszont 1-2 helyen nincs korlátozás, lehet tolni a gépnek - szépen femászott a mutató a 170-re, motorzaj alig, mondom, jó ez a prémium gázolaj az OMV-től.
Ami még autós szemmel érdekes, h hiába 3 sávos a pálya, a kamionokat egy hosszú szakaszon ráterelik a leállósávra, ott menjenek. Ez igen!
Szóval München. Rengeteg az építkezés, terelés, így máshol parkoltam le, nem a múzeumnál. 1€ 24 órára a parkolás, ahol parkoltam.
A múzeum zseniális. Ami engem érdekelt, végre kiírták, pl a motorokhoz - nyomaték, fordulatszám, furat/löket, stb. De nem akarok ennyire belemenni a részletekbe, ízelítőül: - van egy hely, ahol ha jól rémlik, 8 BMW van egymás mellé kiállítva, 1966-tól 2006-ig. Így egyben láthatod, hogyan változott az autó karosszériája, az "arca". Vannak motorkerékpárok, autómotorok kiállítva, sőt, hoztak egy 1:1 arányos autómodellt is, melyen a karosszéria tervezést lehet látni. Ami még nagyon tetszett, az az olvasószoba: van pár asztal, rajta hatalmas könyvek, melyek jobb oldali lapján fénykép, baloldalt németül / angolul röviden kiírva, mit ábrázol. Viszont a közeledben van egy hangszóró, ahonnan választhatod, németül / angolul hosszabb magyarázó szöveg.
Hadd ne írjak le mindent, aki szereti a járműveket, az alkatrészeket, sok időt el tud itt tölteni.
Kora délután átmentem egy közeli városba...
Dachau
Kilúg
ozták, bár az Arbeit Macht Frei a főkapun kint van. Csak képek és rengeteg szöveg van, illetve egy kis moziterem. A barakkokat letarolták, kettőt újra építettek.
Volt egy fotósorozat, amitől kicsordult a könnyem... arról volt szó, h orvosi kísérleteket végeztek és az első fotón egy mosolygós rab, a másodikon láthatod a fájdalmát, majd a harmadikon a halálát. Ez megfogott...
Végül egy olasz pizzériát kerestem fel ebéd gyanánt késő délután.
Péntek:
Irány haza. Azért még Bécsbe benéztem, a Mariahilfer Straße már teljesen átalakult. A parkolás lehúzás, másfél óra 3€ és parkolójegyet kell venni egy trafikban, majd bejelölni, mikortól álltál meg.
Egy kis étterembe beültem egy Tomatensuppe-ra. Nem olyan híg, mint a hazai és volt egy kis tejszínhab is rajta.
Itthon az M1 bedugult, Herceghalom magasságában gruppenparty-t rendeztek a belső sávban. Pár helyen szakadt az eső, ja, a kedvenc M1 melletti mekiben is kicserélték a kávégépet...
Összes megtett km: 1831 km. Fogyasztás: passz, mert nem teletankkal mentem ki és Bécsben is még egyszer telelöktem a verdát úgy, h kattanás után még 10 litert rátöltöttem.
Egyelőre fényképeket nem tudok prezentálni, lévén behalt a fényképezőm. Videóm van bőven, össze kéne vágni, ha lenne bennem hozzá elég akarat, meg idő hozzá, ami sajnos...
Bocs, h nem írtam le minden percet, így is elég hosszú lett a szöveg, gondolom most már nagyon kell pisilned... szóval állj már fel a géptől és menj ki a toalettre!
[ Módosítva 2016 augusztus 22 hétfő - 09:10:00 ] A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
OK ' meggyoztel' . Holnap este indulok. Insbruck + meg vagy 80 km. Penteken mentek barataim arra. Ok el akartak kerulni a be a nemet ki a nemet kontrolt Insbruck fele es orszaguton mentek Salzburgnal letertek a palyarol. . A sorban vesztett idot bepotolta a lepesben haladas az orszaguton. Mindenki arra ment.
OK ' meggyoztel' . Holnap este indulok. Insbruck + meg vagy 80 km. Penteken mentek barataim arra. Ok el akartak kerulni a be a nemet ki a nemet kontrolt Insbruck fele es orszaguton mentek Salzburgnal letertek a palyarol. . A sorban vesztett idot bepotolta a lepesben haladas az orszaguton. Mindenki arra ment.
Nem tudom, honnan indulsz, de ha reggel 8 előtt érsz a határhoz, nem olyan hosszú a sor. Viszont ha kicsit korábban lejössz a sztrádáról, Nickelsdorf felé a régi 1-en kerülve szerintem üres a platz.
Az OMV prémium Diesel minden cseppje megéri, ha DönCI-vel mész. A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Tudja valaki, hogy mit jelent az osztrák autópályán a 100-askorlátozás alatt az IG-L (remélem jól emlékszem rá) kiegészítés az A2-es láttam és haza felé viszont áthúzottan világított a 100-as korlátozás. Kezdjek aggódni?? Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Tudja valaki, hogy mit jelent az osztrák autópályán a 100-askorlátozás alatt az IG-L (remélem jól emlékszem rá) kiegészítés az A2-es láttam és haza felé viszont áthúzottan világított a 100-as korlátozás. Kezdjek aggódni??
IG-L = „Immissionsschutzgesetz Luft“
Levegőtisztaság miatti sebességkorlátozás. Ha itt lekapnak nem csak sebességtúllépés miatt, de környezetszennyezés miatt is megbüntetnek.
Az OMV prémium Diesel minden cseppje megéri, ha DönCI-vel mész.
Részvényes vagy Sheme?
Dehogy! Tudod, ha valami jó / nem megfelelő, úgyis kihangsúlyozom.
Egyébkén
t egy ismerősöm az R Cangoo-jába folyamatosan a legolcsóbb helyeken - pl madaras teszkó - tankolta a gázolajat. 1 milliós számla lett a vége.
(Megint csak igaz a mondás: nem vagyok elég gazdag ahhoz, hogy olcsót vegyek.) A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Tudja valaki, hogy mit jelent az osztrák autópályán a 100-askorlátozás alatt az IG-L (remélem jól emlékszem rá) kiegészítés az A2-es láttam és haza felé viszont áthúzottan világított a 100-as korlátozás. Kezdjek aggódni??
IG-L = „Immissionsschutzgesetz Luft“
Levegőtisztaság miatti sebességkorlátozás. Ha itt lekapnak nem csak sebességtúllépés miatt, de környezetszennyezés miatt is megbüntetnek.
Tudja valaki, hogy mit jelent az osztrák autópályán a 100-askorlátozás alatt az IG-L (remélem jól emlékszem rá) kiegészítés az A2-es láttam és haza felé viszont áthúzottan világított a 100-as korlátozás. Kezdjek aggódni??
IG-L = „Immissionsschutzgesetz Luft“
Levegőtisztaság miatti sebességkorlátozás. Ha itt lekapnak nem csak sebességtúllépés miatt, de környezetszennyezés miatt is megbüntetnek.
Ez nem jó hír ha lekaptak akkor mennyi időn belül derül ki, hogy fizetnem kell?
Ha ott mértek be, az tényleg nagyon fog ,,fájni". +10km/h még bele szokott férni az osztrákoknál lakott területen kívül, ezért nem büntetnek. Én pl. pályán GPS szerinti 140km/h-val megyek tempomattal osztrákoknál, itthon 143km/h. Ezért még nem büntetnek. Ahol tudom, hogy tiszta a terep, ott meg 160km/h-ig.
Bécsig az osztrák autópályát a határtól amúgy mindkét irányban elég jól teleszórták fix trafipaxokkal. És nem látszik előre,illetve nincs figyelmeztetés mint Mo.-n. 1-1 kihúzatás, próbálgatás után hamar büntetés lesz a vége. Igaz ott szegények az emberek, nem mint Magyarisztánban, ezért a büntetés is csak töredéke a magyarnak. (jellemzően 30-45Euro)
Figyelni kell továbbá az autópályán arra a pár km-es útfelújításra/bővítésre is, ahol a 80km/h-s korlátozás van. Ugyanis elején-végén kamera, és átlagsebességet számol!!!! GPS szerinti 87km/h-val, tempomattal még nincs gond belőle, a kamionok sem szoktak lassítani.
Osztrákoktól a büntetés 1-és 3 hónap között várható, behajtó cégen keresztül.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
45 EUR volt a party, a kézhezvételtől számított 4 héten belül volt befizetendő. 80 helyett 95 Km/h. ( De ugyanaznap jött hasonló a magyaroktól is, ugyanennyi túllépésért itthon 30 ropi ) Ugye nem kell mondjam melyik fájt jobban?
Remek fotók! (Bár az egyiken két virsli balról belelóg a képbe.)
Ugye milyen jó azt a kristálytiszta levegőt beszívni? Mintha kicserélnék az embert.
Részemről egy túra elég, inkább fürdő és csúszda párti vagyok. A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
45 EUR volt a party, a kézhezvételtől számított 4 héten belül volt befizetendő. 80 helyett 95 Km/h. ( De ugyanaznap jött hasonló a magyaroktól is, ugyanennyi túllépésért itthon 30 ropi ) Ugye nem kell mondjam melyik fájt jobban?
Aki legény...
Az utolsó évem a régi autómmal nekem is költségesre sikeredett, volt két 30 és egy 45 ezres büntim. A Lodgyn rendszeresen használom a sebességhatárolót. Azóta nincs gondom. Javaslom mindenkinek.
Tapasztalat, hogy az átlag ember többször fizet gyorshajtásért, mint akinek életformája és néha muszáj a száguldás. Engem már nagyon-nagyon rég büntettek meg (kopp, kopp, kopp), ismerettségi köröm (tipikus munkába járós, és néha hétvégén valahova elkocsikázós) pedig évi pár alkalommal.
Én amikor tolom neki mint állat, akkor (is) figyelek minden jelre, tudom az országban és külföldön is, mikor mire kell figyelni, nézi az ember a többi autós viselkedését. Az átlag autós meg elbambul, és épp csak pár km/h-val csúszik bele a büntetendőbe.
Én a szupertrafipaxoknál, és az út szélére kiálló trafis autóknál, ahol nincs előzni tilos tábla, rendszeresen 65km/h-ra állított tempomattal előzöm a gyökereket, akik a megengedett 50km/h helyett még lefékeznek 35-40-re. Sosem volt büntetés belőle. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Tapasztalat, hogy az átlag ember többször fizet gyorshajtásért, mint akinek életformája és néha muszáj a száguldás. Engem már nagyon-nagyon rég büntettek meg (kopp, kopp, kopp), ismerettségi köröm (tipikus munkába járós, és néha hétvégén valahova elkocsikázós) pedig évi pár alkalommal.
Én amikor tolom neki mint állat, akkor (is) figyelek minden jelre, tudom az országban és külföldön is, mikor mire kell figyelni, nézi az ember a többi autós viselkedését. Az átlag autós meg elbambul, és épp csak pár km/h-val csúszik bele a büntetendőbe.
Én a szupertrafipaxoknál, és az út szélére kiálló trafis autóknál, ahol nincs előzni tilos tábla, rendszeresen 65km/h-ra állított tempomattal előzöm a gyökereket, akik a megengedett 50km/h helyett még lefékeznek 35-40-re. Sosem volt büntetés belőle.
A talira készülhetnél egy kiselőadással ebben a témában, hogy mi átlagautósok is tudjunk figyelni a jelekre, különösen a nem fixen telepített trafikra fókuszálva. Egyik esetem autópálya levezetőn történt 60-as táblánál, rögtön a kanyarból kijövet kellett szépen mosolyogni. Addig takarásban voltak és a kanyart 90-el is be lehetett venni, legalábbis nekem lazán sikerült az Almeraval ESP és minden egyéb huncutság nélkül is.
Halihó....... milyen érdekes, juliusban mi is eltöltöttünk 4 napot Innsbruck környékén. Konkrétan Kramsach-ban laktunk és onnan csillagturáztunk. Hazafelé nem autópályáztunk hanem keresztül jöttünk Dél-Tirol-ba, (LIENZ-VILLACH) Csodálatos ut, nem bántuk meg másnak is ajánlom.......