A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Elektromos Sandero a szlovénoktól
Hírt adtunk már arról, hogy a bukaresti egyetem mérnökei, mérnök szakos hallgatói elektromos-hibrid autó projecten dolgoznak és egyesek tudni vélik, hogy maga a Dacia gyár is végez ilyen irányú fejlesztéseket, persze nagy titkolózások közepette. Ennek ellenére az elektromos hajtás iránti tudásszomjunkat most mégis ki tudjuk elégíteni, igaz nem a gyártól kapott információkkal, de mégis innen, a "szomszédból". Egy ügyes szlovén villamosmérnök, Andrej Pečjak tervezte és kivitelezte azt a Sandero alapú járművet, amelyből kidobta az 1.4-es benzinüzemű motort, és a helyére ültetett egy elektromos, akkumulátoros hajtóművet. Az Elektro Sandero tehát nem hibrid, hanem tisztán akkumulátoros üzemű! A koreai gyártmányú LiPo4-es (lithium phosphate) akkumulátorok 3,7 V-os feszültségüek, 240 Ah-sok, súlyuk alig 4 kg! A telepcsomag ára megközelítőleg 600 euró. Maga a motor 30 kW-os teljesítménnyel (400 A) bír. Az AMS német autós szaklap el is vitte egy tesztre, összehasonlítva egy dízel (68 lóerős dCi) Sanderóval a költségeket, egyben letesztelve a hatótávolságot. Az autó képes folyamatosan tartani a 100 km/h-ás sebességet, önsúlya 1.150 kg, 50 km/h-ás sebességre villámgyorsan felér, a németek kíméletes autózással 391 km-t tudtak megtenni, mire lemerült az akksi, amelyet természetesen otthon bármikor feltölthetünk. Az autó árát is beleértve az átalakítás költsége megállt 25.000 euróban. Gratulálunk ehhez a remek munkához és most már nagyon kíváncsiak vagyunk mit alkot ezek után a Gyár.










Írta Indy - 2012 július 31 kedd - 10:00:57 Nyomtatóbarát változat
RSS hírforrások
Hírek átvehetőek ezen rss hírforrások használatával.
rss1.0
rss2.0
rdf
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!