A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 15, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1071
Legújabb tag: lenta65
Fickós lett a Sandero RS!
Már kapható Brazíliában a Renault Sandero-nak az RS változata amit a Renault Sport dolgozott át. Kapott egy komoly optikai tuningot, na meg persze egy 2,0 literes 16 szelepes, 150 lóerős motort ami 8,0 másodperc alatt gyorsítja 100 km-es sebességre. Végsebessége 202 km/h, rugalmassága (80-120 km/h) negyedikben 5,9, míg ötödikben 7,3 másodperc. A sportosságra utalva nagyon jó a súly-lóerő aránya. Míg a Sandero RS-nek 7,74, addig pl. egy Scenicnek 12 kilogramm/LE! Igen ám, de a Sanderonak valahogy meg is kell tudni állnia, ezt segíti az elöl lévő 280 és a hátul lévő 240 mm-es féktárcsa. A külső extrákat említve kapott egy LED-es nappali menetfényt, 17 colos felnit 205/45R17-es Continental SportContact abroncsokkal és persze nem maradhatott ki a 26 mm-es leültetés és a dupla csövű kipufogónyílás sem. Felkerült az index a visszapillantóra és kapott hátulra egy jó kis spoilert is. A belső teret illetően kapott egy zongoralakkot idéző fekete műanyagot, bőrkormányt RS felirattal és maradt a már régebben extraként kérhető, 7 colos érintőképernyős kijelző. Kapott jó kis szövetüléseket szép varrással (a varrás színe a külső fényezés szerint változik). Ezen kívül a beltérben található egy RS és egy Eco gomb (noooormális, Maaaargit?!) is. Ami az árát illeti, az jóval magasabb mint egy sima modellé: 58.800 reál ami átszámolva 4.224.000 Ft. Remélem, hogy egyszer majd Dacia emblémával ez lesz az első saját új autóm!




Írta R.S.Misi - 2016 január 17 vasárnap - 09:20:47 Nyomtatóbarát változat
Célegyenesben a Duster pickup!
A Daciának a Logan Pick Up kimúltával valamivel be kell töltenie a hátrahagyott űrt. Még akkor is, ha az az űr nem is volt túl nagy, hiszen a platós Logan soha nem volt igazán kapós. Azóta nagyot fordult a világ a márkánál is, a másodig generáció sokkal trendibb lett, a gyár azonban ennek ellenére sem a Logan II-őt, hanem a Dustert választotta a platósítás alanyául. Való igaz, hogy jelenleg még mindig a Duster a húzómodell, így kézenfekvő volt a nagyobb méretű bázist átalakítani. A tesztüzem már javában folyik, a közutakon is, de a hivatalos bemutató még várat magára, arról nem is beszélve, hogy mikor kerül majd a szalonokba az aktív szabadidő eltöltését nagyban segítő jármű...

Írta Indy - 2015 május 22 péntek - 09:24:27 Nyomtatóbarát változat
Tesztajánló - Dacia Logan MCV a Lóerő Magazin hasábjain
Az új modell még mindig meglehetősen fapados, de azért érezhető a fejlődés, az ár pedig már-már arcpirítóan alacsony. Sima kombivá alakult a második generációs Logan MCV. Az előd jóval nagyobb és magasabb is volt. De kellett is a tér és a méret, mivel azt hétüléses kivitelben is lehetett rendelni. Az első Logan kombi azon kevés autó közé tartozott, amelyben hét személy is normálisan el tudott férni, leghátul nem kellett összegubózni és összeragadni a szomszéddal a nyári kánikulában.



A teljes cikkért klikk ide!
Írta Indy - 2015 május 07 csütörtök - 09:45:42 Nyomtatóbarát változat
Továbbra is emelkedik Dacia eladások száma
Az ACEA által kiadott eladási adatok alapján elmondható, hogy továbbra is több Daciát adnak el, mint a megelőző években. Márciusban 7,5, míg az első negyedévben összesen 5,1%-kal több Dacia fogyott az Európai Unióban, mint a 2014. évben. Negyedéves szinten így már megközelítette a darabszám a 100ezret (96 734 db). A tendencia így továbbra is pozitív, viszont elmondható, hogy megtört az elmúlt évek dinamizmusa, amikor a Dacia abszolút az élen járt a fejlődésben. Különösen annak a tükrében, hogy teljes EU-s járműeladás még nagyobb emelkedést produkált, 8,6%. Magyarországon átlag felett nőtt a járműeladás: 10,1%. Úgy néz ki, hogy az elmúlt évek hatalmas zuhanása után a Renault is kezd magára találni, hiszen +12,4%-os az eredménye.
Írta kekek - 2015 április 16 csütörtök - 08:58:03 Nyomtatóbarát változat
Úton felfelé
2014-ben Magyarországon 67.476 db személygépkocsit értékesítettek, ami még mindig nagyon elmarad a válság előtti szinttől. Az előző évhez képest ez 20,19% növekedést jelent. Az emelkedés dinamikusnak mondható, hiszen 2013-ban 5,8% volt a növekedés. A gyártók rangsorában a Dacia ismét előre lépett egyet a Toyotát megelőzve immár a 6. helyen található a 2014. évben eladott 3.832 db járművel. Az most már nem elmondható, hogy a legnagyobb növekedést a Dacia produkálja, azonban a 27,73% emelkedés továbbra is átlag feletti. Ennek megfelelően a piaci részesedést is kis mértékben feljebb tornászta a Dacia, ami így 5,68%. Tavaly év elején még azt írhattuk, hogy a Renault és a Dacia egy szinten van. Hát most már nincs. 2014. évben 42,77%-kal több Dacia fogyott, mint Renault. Utóbbi az 5%-os visszaesésével 9. helyen zárt, de még így is a legjobb francia gyártó nálunk. Azért érdemes megjegyezni, hogy milyen rosszul teljesítettek a franciák, hiszen a Peugeot 12. 5,6%, míg a Citroën 15. 4,6% visszaeséssel. Az említett három francia gyártón kívül csak a Chevrolet, a Lancia és az Alfa Romeo esetében csökkentek az eladások.


A Dusterből 2014. évben 1.960 db fogyott, ami 4,3% növekedést jelent, ennek ellenére a modellek versenyében lecsúszott a dobogóról és a 4. helyen végzett. Megelőzte a korábban mögötte lévő Astra, az első két helyen nem volt változás: 1. Octavia, 2. Focus. Az jól látszik, hogy továbbra is a Duster a Dacia húzó modellje, azonban ez már nem olyan mérvű mint korábban. 2013-ban a Dacia eladások közel két harmada volt a Duster, 2014-ben viszont éppen több mint a fele. A Logan és a Sandero is sikeresnek mondható, hiszen előbbiből 743, utóbbiból 732 db-ot vásároltak tavaly. Ez nagy ugrás a 2014-es 276, illetve 536 darabtól!

Írta kekek - 2015 január 07 szerda - 10:00:18 Nyomtatóbarát változat
Új prototípust lőttek a kémek
Régóta tervezgetik a Daciánál, hogy piacra dobnak egy, a Sanderónál kisebb és olcsóbb városi autót. Erről már mi is többször is hírt adtunk, de leginkább csak kitalált, számítógépes grafikával tudtuk illusztrálni ezeket a beszámolókat. Most úgy tűnik, eljutott a dolog a kivitelkezésig, sőt, a prototípusok már javában róják is az utakat. Az alábbi felvételeken is egy, erősen a Sanderóra hajazó autót láthatunk, emelt hasmagassággal, ami akár megtévesztő is lehet. Az oldalsó visszapillantó tükrök nem illenek a képre, valamint a mérete sem tűnik jelentősen kisebbnek, mint a Sandero. A hírek szerint nem is az európai piacot célozzák meg az autóval, hanem a leginkább a dél-amerikait, az autón is egy kimaszkolt Renault embléma található. Izgatottan várjuk a fejleményeket!



Írta Indy - 2014 november 19 szerda - 10:49:50 Nyomtatóbarát változat
Oldal:   <<        >>  
Hírarchívum
Rosszalkodik a Logan a németeknél Indy @ (2014 november 07 péntek - 11:07:57) (Ajánló)
10 év, 3 millió Dacia kekek @ (2014 október 20 hétfő - 09:42:28) (Vegyes)
Fejlesztik a Sandero Sportot? Indy @ (2014 október 17 péntek - 15:03:46) (Vegyes)
CSM!-ajánló - Automata kuplungot a Daciákba! Indy @ (2014 október 15 szerda - 09:41:04) (Ajánló)
Legújabb fórumüzenetek
  Téma Beküldő Megtekintések Válaszok Utolsó üzenet
Mindent az elektromos csomagról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 101482 1437 Suprax
2018 február 19 hétfő - 15:35:47 
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus) (Vélemények az autóról) Indy 447785 6567 2lee
2018 február 19 hétfő - 12:13:42 
Mindent a motorról! III. (Problémák, megoldásaik) Indy 298838 4432 Krogergo
2018 február 19 hétfő - 08:47:18 
Bolhapiac (Adok-veszek) Indy 161751 1835 Lecso
2018 február 18 vasárnap - 21:42:08 
Dacia Duster (Vélemények az autóról) Indy 148036 1248 Iszy56
2018 február 17 szombat - 22:52:14 
Logant adok-veszek (Adok-veszek) Bajcee 81732 1034 Basic
2018 február 17 szombat - 21:31:37 
Dacia Lodgy (Vélemények az autóról) Indy 197391 2760 Krogergo
2018 február 17 szombat - 17:07:39 
Mindent a karosszériáról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 134275 2315 dezso
2018 február 17 szombat - 08:23:43 
Mindent az utastérről! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 56838 535 Krogergo
2018 február 13 kedd - 21:56:56 
Utazásaink Logannal (Vélemények az autóról) dhrbikes 60731 618 macilka
2018 február 11 vasárnap - 09:04:47 
Mindent a biztonságról! (Problémák, megoldásaik) oTo 71516 1671 mapoca
2018 február 10 szombat - 08:06:20 
Mindent a gumikról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 75339 1189 András
2018 február 06 kedd - 19:33:22 
Vélemények az autóról, nem csak Loganosoktól III. (Vélemények az autóról) Indy 150306 2903 Basic
2018 február 04 vasárnap - 10:59:49 
Mindent a futóműrõl! (Problémák, megoldásaik) Indy 89024 1631 Basic
2018 január 30 kedd - 06:57:01 
Dacia Dokker (Vélemények az autóról) Indy 15427 122 Peppy89
2018 január 28 vasárnap - 15:20:01 
Általános eszmecsere (RETRO) Indy 50633 459 Cobalt
2018 január 06 szombat - 17:45:59 
Honnan? (alkatrészbeszerzés) (Problémák, megoldásaik) Huba 53623 700 Tibor
2017 december 01 péntek - 17:00:41 
Dacia Sandero (Vélemények az autóról) Indy 67008 829 SzZsolt77
2017 november 20 hétfő - 14:31:06 
Gyakori típushibák és megoldásaik (Problémák, megoldásaik) Indy 80520 1127 Suprax
2017 október 23 hétfő - 21:11:10 
Mindent a légkondiról! (Problémák, megoldásaik) renegade 72912 999 Ghostdog
2017 október 12 csütörtök - 15:22:25 
Autógáz (Problémák, megoldásaik) dhrbikes 37650 397 Krogergo
2017 szeptember 13 szerda - 19:22:28 
Mindent a fogyasztásról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 89672 1132 bati
2017 július 31 hétfő - 18:35:50 
Paragrafus (Problémák, megoldásaik) Indy 61353 1257 Iszy56
2017 június 08 csütörtök - 14:50:00 
Mindent a váltóról! (Problémák, megoldásaik) Indy 74467 1198 Imre
2017 június 02 péntek - 20:05:02 
Lakókocsik, utánfutók - vontatás Daciával (Problémák, megoldásaik) Indy 21977 111 SzemikeJunior
2014 március 29 szombat - 22:29:41 
Daciák a határokon túl (Vélemények az autóról) Indy 10247 56 Iszy56
2013 szeptember 27 péntek - 00:17:48 
Dacia Logan változatok (Vélemények az autóról) Indy 54882 877 Lecso
2013 augusztus 04 vasárnap - 07:33:49 
Hol vegyek Daciát, avagy finanszírozás és ajánlatok Loganra (Problémák, megoldásaik) karoly 42501 536 Basic
2011 október 06 csütörtök - 17:41:55 
Indy bolhája (Adok-veszek) Indy 29901 170 Basic
2011 augusztus 09 kedd - 14:21:37 
Mindent az elektromos csomagról! (Problémák, megoldásaik) Indy 129979 2698 Indy
2010 október 06 szerda - 08:01:21 
Mindent a fényezésrõl! (Problémák, megoldásaik) Ambiance 31477 321 matzy
2010 augusztus 19 csütörtök - 01:42:53 
Mindent az utastérrõl! (Problémák, megoldásaik) Indy 110981 2703 Indy
2010 május 11 kedd - 15:25:34 
Mindent a motorról! II. (Problémák, megoldásaik) Indy 117891 2702 Indy
2009 szeptember 14 hétfő - 08:46:09 
Mindent a gumikról! (Problémák, megoldásaik) Indy 81043 2699 Indy
2009 május 13 szerda - 09:15:16 
Mindent a fogyasztásról! (Problémák, megoldásaik) Indy 87743 2687 Indy
2009 április 06 hétfő - 09:32:22 
Vélemények az autóról, nem csak Loganosoktól II. (Vélemények az autóról) Indy 98768 2692 Indy
2008 május 28 szerda - 16:27:54 
Mindent a karosszériáról! (Problémák, megoldásaik) Indy 108132 2682 Indy
2008 április 28 hétfő - 21:23:44 
Logankölkök topikja (Vélemények az autóról) Indy 4089 11 kondorbp
2008 február 16 szombat - 16:04:35 
Mindent a motorról! (Problémák, megoldásaik) Indy 108918 2691 Indy
2007 október 25 csütörtök - 09:36:57 
Vélemények az autóról, nem csak Loganosoktól I. (Vélemények az autóról) Indy 107811 2711 légfék
2007 január 11 csütörtök - 14:01:11 
Témák: 71 | Válaszok: 92282 | Megtekintések: 4251719
RSS hírforrások
Hírek átvehetőek ezen rss hírforrások használatával.
rss1.0
rss2.0
rdf
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!