...kedvesek az emberek! Biztosan szúrta a szemüket, hogy Neked hogyan telik egy ilyen iszonyatosan nagy értékű gépre! Vagy: hugom most ment ki Erdélybe egy román rendszámú busszal. Út közben kedves fiatalok látva a rendszámot, bedobták a szélvédõjét. Hasonló indíttatást is el tudok képzelni. Primitív... Elnézést a kitérõért, ezt nem tudtam szó nélkül hagyni! [ Módosítva 2006 aug 11 p, 08:15 ]
Ma megint nullázódott a fed.compom: ugyanaz a helyzet, mint korábban (kb. 2 hónapja?). Várakoztam az autóban kb 10 percig, indítókulcs 1.helyzetben, a rádió szól, szell.ventilátor megy. Majd továbbfordítom a kulcsot, szabályos indítás, közben nullázódott, megint csak a benzin, a napi számláló nem...
Hát..., ha legközelebb valahogy megsejtem, hogy egy ilyen eset következik, akkor ezt fogom tenni. De az is lehet, hogy direkt nem, hogy meggyõzõdjem róla, hogy tényleg ilyen lesz az eset...
Sziasztok más téma! Valakinek volt-e már problémája a rf-es központi zárral, illetve kinek van gyári riasztója és volt-e vele valami hézag. A hétvégén engem kicsit megviccelt a rendszer. Boltból kijõve műkszik, hazaérve leállva nem műkszik a kulcsos távirányító. Elemcsere után sem műkszik, majd kicsit késõbb igen, de beriaszt. Többszöri ki és bekapcsolás után zárt állapotban a rendszer visszaállt. Azóta rendben műkszik. HELP [ Módosítva 2006 aug 21 h, 17:15 ]
A legutóbbi két tankolásnál a szokás szerint jól teletömtem az autót (a kattanás után még vagy 10-15 rátöltés), a mennyiségek megfeleltek az elõre várt értékeknek. Mégis a tankolás után az üzemanyag szintjelzõ felsõ két téglalapocskája nem "telt" meg, azokban nem jelzett. Mi történhetett, valakinek hasonló? Egy esetben a visszaszámolásból (a fedcomp szerinti átlagfogyi és még megtehetõ kilométer) az jött ki, hogy az üzemanyagtzartály 40 l körül van.
A központi zár nem produkált ilyen hibát,igaz nincs riasztóm.Zoli én is mindíg púpozok a katt után.Nekem 57 literre hozza.A téglalapok mindíg megtelnek. [ Módosítva 2006 aug 22 k, 06:37 ]
Hát ha Kekeknek kellene fizetni, drága mulatság lenne. Ha jól emlékszem, valami 300 euroba kerül az alkatrész, plusz a munkadíj. De erre való a garancia!
Én is mindig púpra tankolok, ha kivillan a sárga benzinkút, utána általában 60-62L-t tankolok. Pedig elvileg 55L-es a tank. A kútnál biztos jó a rendszer( mert az egyik barátom üzemelteti). a kijelzõvel viszont nekem is vannak gondjaim. Fed.compom nincs. Viszont a legfelsõ rublika rendszerint 470km környékén tűnik el, a maradék 8 pedig 730 km alatt. Ez így abszolút nem lineálisan csökken, így nem tudok kalkulálni a kijelzõ által mutatott szintbõl, mennyit tudok még menni. Ezért tankolok mindig púpra, nullázom a napi számlálót és egy tankkal az 1100km tuti, de általában at 1200km is megvan. REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos,minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Cefi említette hogy az osztások nem lineálisan csökkennek, de mindíg megfelelõ infót adnak a tankban lévõ üzemanyagszintrõl. A Cliómban sem mért következetsen, ott is hasonlóan ment a mutató mint Gergõnél... Logan 2.0BLOGolok
A tank 50l.es szerintem.Én nem figyeltem még meg,hogy mikor tünik el az elsõ rublika.Én teljesen ki vagyok béákülve a fed comp. adataival. Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér. Talis képekFónagyságMezőkövesd Pincehely
Krogergo! Az elsõ rubrika azért tűnik el csak 470 km-nél, mert 60-62 l. tankolsz az elvileg 50 l-es tartályba. Én ne feledd, amikor sárgára vált, akkor kb. 4,8-5 l még mindig van benne.
Hát én bizony csak akkor "gyömöszölnék" a tankba 60 litert (fõleg benzinbõl), ha biztos lennék benne, hogy a tankolás után legalább 50 - 100 km-t megyek folyamatosan (dehát mikor lehet ebben biztos az ember ??? ....)
Ezt meg kellett örökíteni: eutiches írta: "kekek! A kijelzõprobl émádra találtam valamit. Szóval: a napi km-számlálót nullázó gombot nyomd be, majd anékül, hogy elengednéd, ajd kontaktot, de a motort ne indítsd el, kis várakozás után elindul a teszter, s ha nyomogatod a gombot, különféle adatok jelennek meg. Miután megjelenik a tartályban lévõ üzemanyag mennyisége, utána tartsd nyomva a gombot addig (hosszan), amíg megjelenik a km-állás. Próbáld meg, egyeseknél használ." Remélem nem haragszik meg érte senki, hasznosnak tűnt. [ Módosítva 2006 aug 23 sze, 13:29 ]
Kekek! A megoldás nemcsak teletankkal működik, hanem az üzemanyagmennyiségtõl függetlenül is. Tulajdonképpen a fenti módszer hivatalos problémaelhárítás. A gyár találta ki ill. tervezte így a tesztert. Ilyen esetben (mint a tied is) valami elektromos gebasz lép fel és fenti módszer arra való, hogy a számítógép hibakijelzõjét lenullázd. Remélem érthetõ voltam.
Mégegyszer köszi! Még gondolkodom, mikor próbáljam ki, mert pénteken teletöltöm, és akkor "látványosan" tudom a javítási módot tesztelni! (Eutchites, még van egy félbemaradt társalgásunk, remélem valamikor -hamarosan- folytatni tudjuk.)
kekek írta ... Mégegyszer köszi! Még gondolkodom, mikor próbáljam ki, mert pénteken teletöltöm, és akkor "látványosan" tudom a javítási módot tesztelni! (Eutchites, még van egy félbemaradt társalgásunk, remélem valamikor -hamarosan- folytatni tudjuk.)
kekek! Légyszi ne csigázd már itt a kedélyeket! Tessék mielõbb megcsinálni azt a nyomorult tesztet: már úgy izgulok! Épp most van az ideje, tankolás elõtt: tapasztalni fogsz egy eredményt most és a végleges kontrollja tankoláskor lesz. Egyébként bármikor ismételhetõ a teszt, nem?
Eutiches! A nem fedkompis kocsiknál is alkalmazható valamilyen teszter-üzemmód?Vagy errõl nincs infód? Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Kincslesõ! A teszt bármikor, bármilyen üzemanyagállás mellett elvégezhetõ. Tudomásom szerint a szervíz is ezt teszi ilyen esetben.
Légfék! Igen, a nem fed. comp-os gépeknél is működik a dolog. Én az enyémen (Ambiance) rendszeresen így ellenõrzöm a tartályban lévõ üzemanyagmennyiséget.
A nem fed.comp-os gépeknél az elsõ adat, ami megjelenik, a központi számítgógép verziószáma: 6001. A fed. comp-pal szerelt gépeknél pedig 6002. [ Módosítva 2006 aug 24 cs, 08:59 ]
Eutiches! Ezt jó volna bõvebben is kielemezni.Kár,hogy mikor most 2 hete arra jártam,nem volt idõm,hogy személyesen megkeresselek... Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Eutiches, épp ezért gyõzködöm kekek urat, hogy ne kekeckedjen, hanem csinálja már.... De most adtál egy ötletet: eddig nem gondoltam, hogy én is tesztelek, hiszen nem volt meghibásodás, de ugyebár fed.compos változatnál a fed.compos adatokból elvileg pontosan kiszámolható, hogy hány liter van a tankban. Vajon ugyanezt hozza-é ki a teszt is? No, van egy újabb játékszerünk....
Ha lesz egy kis idõm, utánanézek a dolognak, s ha valamit találok megosztom a klubbal. A találkozás elmaradását én is sajnálom. [ Módosítva 2006 aug 24 cs, 09:08 ]
Az lesz! Kipróbáltam a módszert a leírás szerint (fed.compos autó): megjelent elõször a 6002., aztán az összkilométer -elõtte még egy kicsit lépegetett a sebességmérõ mutatója - , majd semmi... Ha újra benyomom a gombot (a kijelzõnél, tehát a nullázót), akkor az órát lehet állítani, elkezd elõbb villogni, ha újra benyomom, akkor lépeget elõre. De semmi más nem hajlandó változni... Közben minden lenullázódott (az összkilométert kivéve). Egyelõre idáig jutottam... Én csak a nullázó gombot használtam eddig... az ablaktörlõ-mosó kapcsoló végén levõ gombot ilyenkor nem használjuk?
Mint írtam, csak a felsõ két téglalap kijezése tűnt el, ami alatt van már az üzemanyagszint. A többi úgy látszik működik. Ha most kipróbálom, és utána tankolok, nem fog számomra egyértelműen kiderülni, hogy a teszttõl javult meg, vagy csak úgy magától, "jó kedvében". (persze, ha jó lesz egyáltalán)
Tehát: tankolok > ha ismét nem jó, tesztelek > várom az eredményt. Persze, ha a tankolásnál mégis jó lesz, akkor is tesztelek, próbálkozom.
Ez igaz, ebben van logika: a "jókedvében" effektust kihagytam... (pedig ennél a fed.comp-nál - tudjuk - ezt nem szabad kihagyni...) Én meg most már nyomogathatok nyugodtan, úgyis elmentek az adatok (no nem teljesen, a kockás füzetbe bekerültek még nyomogatás elõtt )
Kincslesõ, olvastam a tapasztalatot. Azt hiszem az üzemanyagszintjelzõ után túl hosszan nyomtad a gombot, s amiatt a teszter kikapcsolt, az adataid nullázódtak. De ez csak egy vélemény, nekem nincs fed. comp-om. Az ablaktörlõ gombjának használatáról pedig nem tudok nyilatkozni, nekem nincs.
eutiches írta ... Kincslesõ, olvastam a tapasztalatot. Azt hiszem az üzemanyagszintjelzõ után túl hosszan nyomtad a gombot, s amiatt a teszter kikapcsolt, az adataid nullázódtak. De ez csak egy vélemény, nekem nincs fed. comp-om. Az ablaktörlõ gombjának használatáról pedig nem tudok nyilatkozni, nekem nincs.
Nem is jelent meg az üzemanyagszintjelzés (számokkal kellett volna?). De, lehet, hogy az is már azért nem, mert az össz-km után tartottam sokáig nyomva (elõször azt hittem, hogy a teszter állandóan lenyomott gomb mellett működik, nem is kell nyomogatni....). De, az elõbb rosszul írtam (vagy figyeltem meg): a napi számlálóm nem nullázódott le. Az önkényes nullázódáskor sem szokott..., lehet, hogy most is épp lett egy akaratlan "lenullázódás"? Ki tudja...
Megismételtem kísérletet, pontosítva: az eredmény u.az, csak az óra-állítás jön elõ, semmi más. Folyt.köv.... majd. Most már csak akkor tudom igazán ismételni, ha megyek az autóval valamennyit (meg is lesz, már kellett volna eddig is, csak ez a nyomogatás tartott föl....) [ Módosítva 2006 aug 24 cs, 10:16 ]
ok Kekek. Idemásolom. Kincs!. Miután elindul a teszter, megjelenik a verziószám, utána röviden nyomogatva a gombot, újabb ás újabb adatok jelennek meg, hosszan nyomva pedig a teszter kikapcsol.
Megvan! Tényleg túl sokáig nyomtam: mindig megvártam a mutatók leállását, pedig mászkálnak közben, hagyni kell, hadd csinálják a magukét.... (Persze közben akár le is lehet olvasni a ford.szám és a sebesség összetartozó értékeit.)
Szóval: a leírás jó, a lényeg az, hogy függetlenül a mutatók "játékától", röviden kell nyomkodni a nullázó gombot és jönnek szépen az adatok. A teszt elõtt ez volt a computer kijelzõjén: - átl.fogyasztás: 9,0 lit/100 km - még megtehetõ km: 112 km A teszt alatt azt írta ki, hogy 10,0 liter van a tankban - szóval az adatok összhangban vannak (9x1,12=10,08 liter). Két fekete osztás látszódott még az üz.a.szintjelzõn....
igen, igen Én is beteszteltem egyet - csak úgy kiváncsiságból - müködik, de kincslesõ, azt a 9,0 átlagot hogyan csináltad, lyukas a tartály, de komolyan, én nem tudok 7,0 felé menni, rövid távon esetleg 7,5, de akkor eszembe jut, hogy ez lehet, hogy fáj Neki... ...pedig sokszor pörgetem leszabályozásig, nyomom satuba 150... öten vagyunk sokszor... nem tudom... én arra gondolok, hogy a bejáratásnál értem el, hogy ilyen lustácska legyen, dinamika nincs nagyon, ha elõzésnél ütõképes akarok lenni a 4-es mindig elõjön, 100 alatt még néha a 3-as is... (15000) ex: 1,4 MPi Laureate volt, 92000 km-ig Volvo V70 I TDi Black VW Sharan 1,9TDI Volvo S80 TDI BMW E39 525D Citroen Evasion 2,0HDI Volvo V70R AWD Volvo V70 TDI
kincslesõ sztem szinte csak BP-en a dugókban autózik. Mikor én is ezt tettem nekem is ilyen volt az átlagom. Tök normális ilyen körülmények között, sõt az is, hogy ennyit ácsorogva zavarja a kipufogó és a motor ablakon és egyéb helyeken feljövõ hõje. Bár ez nem ide tartozik, de ok-okozat. Sõt sztem az is simán elképzelhetõ, hogy pont ezt nem bírja az elektronika, túlmelegszik és ezért van pont Neki ilyen sokszor baja a fed.comppal.