A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 15, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1071
Legújabb tag: lenta65
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a futóműrõl!
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Krogergo
2017 október 22 vasárnap - 15:43:27
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6229
Lassan dél lesz és még nem szerelted be?

Ne fesd le pirosra, mert hátha olyan vizsgabiztossal hoz össze egyszer a sors, hogy még bizonygatnod kell, ez gyári, nem illegális tuning cucc.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Iszy56
2017 október 22 vasárnap - 22:37:48
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 626
Rally sarga!
Vissza az elejére
Basic
2017 október 23 hétfő - 08:52:45
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Az is szép lenne

Ilyen ronda időben nincs kedvem autót bütykölni, és még a visító utastér ventilátort is ki kell szednem, de magamat ismerve nemsokára bekerül az a stabilizátor (feketén)...


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2017 október 29 vasárnap - 18:55:42
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Beraktam a stabirudat.

Meglepően simán, kis túlzással plug&play bement a helyére.
Mondjuk a cucc előző gazdája, akit itt nem hirdetünk elmagyarázta, hogy hogyan kezdjek neki (megemel, jobb kerék le, onnan a rudat a helyére ügyeskedni, stb), szóval nem teljesen fogalmatlanul kezdtem neki.
Elmentem autókázni (körforgalom, stb), és mintha tényleg érezhetően csökkent volna az autó dülöngélése.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2017 október 29 vasárnap - 19:01:31
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Ami szép, az szép.



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Lecso
2017 október 30 hétfő - 10:12:07
lecso


Regisztrált tag #909
Regisztrált: 2007 november 04 vasárnap - 10:49:19

Lakóhely: 401952
Üzenetek: 294
Akkor 12 év után ujj autót kaptál. Nekem alapból benne volt próbáltam egy fél évvel öregebbet mint az enyém s érezhető a különbség ☺

Vissza az elejére
Basic
2017 november 17 péntek - 08:07:58
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Elkezdte a (több, mint 180 ezret futott) autóm a jobb hátsó gumiját kicsit foltosan koptatni. Azt hiszem, aktuális a lengéscsillapítók cseréje...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Sagha
2017 december 28 csütörtök - 14:11:13

Regisztrált tag #2930
Regisztrált: 2017 december 27 szerda - 11:58:04

Lakóhely: Siófok
Üzenetek: 2
Sziasztok!

Hallottatok mar olyanrol, hogy 2 kerek meghajtasos utolagos atalakitasa 4 kerek meghajtasossa? Dokker stepeay-em van, de nehezen boldogul 2 kereken. Valami jo tipp erre?
Vissza az elejére
Mazsola
2017 december 28 csütörtök - 15:12:40


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Lakóhely: Pest megye
Üzenetek: 796
Hát sajna a megoldás az az, hogy ha ilyen igényeid vannak, hogy ezt eladod és veszel egy 4X4-est.

Vissza az elejére
RB65
2017 december 28 csütörtök - 16:03:08


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 387
Sagha írta ...

Sziasztok!

Hallottatok mar olyanrol, hogy 2 kerek meghajtasos utolagos atalakitasa 4 kerek meghajtasossa? Dokker stepeay-em van, de nehezen boldogul 2 kereken. Valami jo tipp erre?


Ha egyáltalán találsz olyat aki megtervezi, engedélyezteti, megcsinálja és levizsgáztatja az többet fog kérni érte mint egy új Duster vételára. Szóval ha nagyon kell az összkerékhajtás akkor autócsere. Ha nem nagyon nehéz a terep akkor esetleg segíthet valami komoly terepgumi, vagy ha lehetséges akkor sperrdifi beépítése.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
Krogergo
2017 december 28 csütörtök - 22:07:00
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6229
Sagha írta ...

Sziasztok!

Hallottatok mar olyanrol, hogy 2 kerek meghajtasos utolagos atalakitasa 4 kerek meghajtasossa? Dokker stepeay-em van, de nehezen boldogul 2 kereken. Valami jo tipp erre?


Erre terep gumi és/vagy hólánc.
Vagy autócsere 4x4 Dusterra. És azon is gumi csere, mert utcaival az sem ér semmit kemény terepen.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Sagha
2018 január 01 hétfő - 18:10:10

Regisztrált tag #2930
Regisztrált: 2017 december 27 szerda - 11:58:04

Lakóhely: Siófok
Üzenetek: 2
Akkor nekifutok még egyszer. Valamiért eltűnt a begépelt bejegyzésem.

Szóval a funkció, hogy nagy dobozos legyen, az kell, amiatt választottam a kocsit. Amúgy teljesen új kocsi, hüje lennék lecserélni

A baj csak az, hogy valahogy a kétkerékmeghajtás kevés. Meredekebb lejtőn, domboldalon nem bír el a kasznival. Volt hogy egy kicsit csúszósabb volt az út és kipörgött a gumi és visszacsúsztam. Kész szerencse volt, hogy nem volt mögöttem más kocsi.

Nagyon elégedett vagyok a járgánnyal, nagyon szeretem, egyszerűen csak szeretném még jobbá tenni. Eszem ágában sincs cserélni, főleg nem egys terepjáróra legyen az Duster vagy bármi más. Olyan kicsi a csomagtartója az összesnek, hogy emiatt nem jó.

Elsősorban teoretikus kérdésnek tettem fel, de persze ha tudtok olyan embert aki, már hallott olyanról, aki látott valakit aki már csinált olyat... akkor megköszönném ha segítenétek. Szóval olyan szaki kerestetik, aki képes ezt a műszaki megoldást megugrani, hogy négykerékesíteni a kétkerékmeghajátsú járgányt.

Előre is köszi:-)
Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 02 kedd - 09:50:03
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6229
Valami mégsem ok az autó választással, ha új, de mégsem jó a célra amire vetted.
Fent már írták, hogy lehetetlen. Bocs, de innentől kezdve hülyeség ezen tovább agyalni és szaporítani a betűket. Amúgy lehetetlen nincs, csak gondolt végig reálisan mennyibe kerülne utólag, add hozzá az autó árát még egyszer.
Mint írtad, elpörög a kerék. Egyszerű fizika, nem tapad. Vegyél rá más gumit. Ahol nem megy fel előre, ott még felmegy tolatva minden első kerekes autó. Gondolom nem km-ekről van szó, hanem 1-2 száz méterről vagy annyiról se.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2018 január 10 szerda - 17:02:01
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Következő hétvégi unaloműzés: Hátsó lengéscsillapítók cseréje.

Remélem, kijönnek majd az alsó csavarok, és nem rohadtak még bele a futóműbe...



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 11 csütörtök - 11:30:23
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6229
Kezd el most fújkálni reggel-este csavarlazítóval vagy WD40-el. Hátulról, bele a híd cső testébe, ahol látod a csavar menetes részét.
Van aminél könnyen kijön, van amivel órákat lehet szopni. Aztán ha kifelé tekeréskor megszorul, akkor újra befelé tekerni, megint spré, és vissza. Majd így tovább. Addig játszani vele oda-vissza mint pl. a menetfúróval, míg kint nem lesz. Persze ha légkulcs is van, azzal könnyebb, csak ne maximumon használd (mondjuk attól függ milyen, egy praktikeres meg se indítja, egy Chicago Pneumatik meg könnyedén eltöri az erősített csavart is, megfelelő kompresszorral)
Légkulcs amúgy a felső csavarjánál hasznos, anélkül a szívás kategória, letekerni, és meghúzni is. És az új beszerelésénél ne forogjon körbe a lengéscsillapító szára, mert tönkreteszed vele az újat!

Kiváncsi vagyok, ha így rozsdásodik az autód, milyen lesz a hátsó toronynál. Kárpit lebontás és lengéscsillapító kivétel után valószínű csúnyaságokat fogsz látni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2018 január 11 csütörtök - 11:51:09
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
OK, köszi!!

Majd beszámolok, hogy mi volt.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2018 január 11 csütörtök - 22:52:42
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Kész vagyok

Volt némi küzdelem az alsó csavarokkal, de pár órányi WD40-ben áztatás, illetve az az ide-oda csavargatás segített, kijöttek sérülésmentesen. Összeszerelésnél meghúztam a két alsó csavart az előírt 105 Nm-re (úgy, hogy az autó már a kerekein állt).
A felső csavarokra 14Nm-t ír a könyv, de ott értelemszerűen nem tudtam nyomatékkulcsot használni, szóval csak finoman meghúztam a csavarokat. Nem lehet túl sok 14 Nm...

185 ezer van az autóban, és azért cseréltem az alkatrészeket, mert a jobb hátsó gumit elkezdett kicsit foltosan kopni (ami elég lengéscsillapító-gyanús). Érdekes, hogy a kiszerelt cuccok porszárazak voltak, de a gáz már nagyrészt elmehetett belőlük, mert ha összenyomtam, úgy is maradtak. Vezetésnél nekem nem tűnt fel semmi...

Na mindegy, meglátjuk, hogyan kopik majd a jövőben a gumi.

PS: Jó, hogy mondtad, hogy Monroe-t vegyek, mert ehhez adták a toronycsapágyat (vagy mi az a sok alátét meg gumicucc) is, a KYB-hez meg nem. A gyári is tök ugyanilyen Monroe volt.

Számomra is meglepő, de a hátsó tornyoknál nem láttam rozsdát.


[ Módosítva 2018 január 11 csütörtök - 22:56:40 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2018 január 29 hétfő - 16:45:15
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Krogergo írta ...

4db új Monroe lengéscsillapító beépítését javasolok. (gyakorlottabb ezermesterek maguk is el tudják végezni, nem kell a Loganhoz rugóösszehúzó)



Gergő!

Hogyan lehet rugóösszehúzó nélkül kicserélni az első lengéscsillapítókat?
Az tart vissza, hogy nincs (pedig olajos a jobb első)...




Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Sanca
2018 január 29 hétfő - 19:48:55
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Lakóhely: Budapest XI.
Üzenetek: 1423
Én nem értek hozzá de egy jó spanifer nem megoldás?

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Basic
2018 január 29 hétfő - 20:07:36
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Arra már én is gondoltam, de félek a rugótól. Nagyot tud ütni...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 29 hétfő - 21:10:10
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6229
Basic írta ...

Arra már én is gondoltam, de félek a rugótól. Nagyot tud ütni...


Ahogy telefonba is mondtam, ehhez nem kell.
De ha másik autót csinálsz, vigyázz, mert ha leugrik az összehúzató, így is járhatsz




REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2018 január 30 kedd - 06:57:01
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Kár, hogy nincs célszerszámom.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!