A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a futóműrõl!
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Krogergo
2017 október 22 vasárnap - 15:43:27
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Lassan dél lesz és még nem szerelted be?

Ne fesd le pirosra, mert hátha olyan vizsgabiztossal hoz össze egyszer a sors, hogy még bizonygatnod kell, ez gyári, nem illegális tuning cucc.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Iszy56
2017 október 22 vasárnap - 22:37:48
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 716
Rally sarga!
Vissza az elejére
Basic
2017 október 23 hétfő - 08:52:45
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Az is szép lenne

Ilyen ronda időben nincs kedvem autót bütykölni, és még a visító utastér ventilátort is ki kell szednem, de magamat ismerve nemsokára bekerül az a stabilizátor (feketén)...


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2017 október 29 vasárnap - 18:55:42
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Beraktam a stabirudat.

Meglepően simán, kis túlzással plug&play bement a helyére.
Mondjuk a cucc előző gazdája, akit itt nem hirdetünk elmagyarázta, hogy hogyan kezdjek neki (megemel, jobb kerék le, onnan a rudat a helyére ügyeskedni, stb), szóval nem teljesen fogalmatlanul kezdtem neki.
Elmentem autókázni (körforgalom, stb), és mintha tényleg érezhetően csökkent volna az autó dülöngélése.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2017 október 29 vasárnap - 19:01:31
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Ami szép, az szép.



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Lecso
2017 október 30 hétfő - 10:12:07
lecso


Regisztrált tag #909
Regisztrált: 2007 november 04 vasárnap - 10:49:19

Üzenetek: 299
Akkor 12 év után ujj autót kaptál. Nekem alapból benne volt próbáltam egy fél évvel öregebbet mint az enyém s érezhető a különbség ☺

Vissza az elejére
Basic
2017 november 17 péntek - 08:07:58
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Elkezdte a (több, mint 180 ezret futott) autóm a jobb hátsó gumiját kicsit foltosan koptatni. Azt hiszem, aktuális a lengéscsillapítók cseréje...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Sagha
2017 december 28 csütörtök - 14:11:13

Regisztrált tag #2930
Regisztrált: 2017 december 27 szerda - 11:58:04

Üzenetek: 2
Sziasztok!

Hallottatok mar olyanrol, hogy 2 kerek meghajtasos utolagos atalakitasa 4 kerek meghajtasossa? Dokker stepeay-em van, de nehezen boldogul 2 kereken. Valami jo tipp erre?
Vissza az elejére
Mazsola
2017 december 28 csütörtök - 15:12:40


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Üzenetek: 801
Hát sajna a megoldás az az, hogy ha ilyen igényeid vannak, hogy ezt eladod és veszel egy 4X4-est.

Vissza az elejére
RB65
2017 december 28 csütörtök - 16:03:08


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
Sagha írta ...

Sziasztok!

Hallottatok mar olyanrol, hogy 2 kerek meghajtasos utolagos atalakitasa 4 kerek meghajtasossa? Dokker stepeay-em van, de nehezen boldogul 2 kereken. Valami jo tipp erre?


Ha egyáltalán találsz olyat aki megtervezi, engedélyezteti, megcsinálja és levizsgáztatja az többet fog kérni érte mint egy új Duster vételára. Szóval ha nagyon kell az összkerékhajtás akkor autócsere. Ha nem nagyon nehéz a terep akkor esetleg segíthet valami komoly terepgumi, vagy ha lehetséges akkor sperrdifi beépítése.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Krogergo
2017 december 28 csütörtök - 22:07:00
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Sagha írta ...

Sziasztok!

Hallottatok mar olyanrol, hogy 2 kerek meghajtasos utolagos atalakitasa 4 kerek meghajtasossa? Dokker stepeay-em van, de nehezen boldogul 2 kereken. Valami jo tipp erre?


Erre terep gumi és/vagy hólánc.
Vagy autócsere 4x4 Dusterra. És azon is gumi csere, mert utcaival az sem ér semmit kemény terepen.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Sagha
2018 január 01 hétfő - 18:10:10

Regisztrált tag #2930
Regisztrált: 2017 december 27 szerda - 11:58:04

Üzenetek: 2
Akkor nekifutok még egyszer. Valamiért eltűnt a begépelt bejegyzésem.

Szóval a funkció, hogy nagy dobozos legyen, az kell, amiatt választottam a kocsit. Amúgy teljesen új kocsi, hüje lennék lecserélni

A baj csak az, hogy valahogy a kétkerékmeghajtás kevés. Meredekebb lejtőn, domboldalon nem bír el a kasznival. Volt hogy egy kicsit csúszósabb volt az út és kipörgött a gumi és visszacsúsztam. Kész szerencse volt, hogy nem volt mögöttem más kocsi.

Nagyon elégedett vagyok a járgánnyal, nagyon szeretem, egyszerűen csak szeretném még jobbá tenni. Eszem ágában sincs cserélni, főleg nem egys terepjáróra legyen az Duster vagy bármi más. Olyan kicsi a csomagtartója az összesnek, hogy emiatt nem jó.

Elsősorban teoretikus kérdésnek tettem fel, de persze ha tudtok olyan embert aki, már hallott olyanról, aki látott valakit aki már csinált olyat... akkor megköszönném ha segítenétek. Szóval olyan szaki kerestetik, aki képes ezt a műszaki megoldást megugrani, hogy négykerékesíteni a kétkerékmeghajátsú járgányt.

Előre is köszi:-)
Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 02 kedd - 09:50:03
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Valami mégsem ok az autó választással, ha új, de mégsem jó a célra amire vetted.
Fent már írták, hogy lehetetlen. Bocs, de innentől kezdve hülyeség ezen tovább agyalni és szaporítani a betűket. Amúgy lehetetlen nincs, csak gondolt végig reálisan mennyibe kerülne utólag, add hozzá az autó árát még egyszer.
Mint írtad, elpörög a kerék. Egyszerű fizika, nem tapad. Vegyél rá más gumit. Ahol nem megy fel előre, ott még felmegy tolatva minden első kerekes autó. Gondolom nem km-ekről van szó, hanem 1-2 száz méterről vagy annyiról se.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2018 január 10 szerda - 17:02:01
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Következő hétvégi unaloműzés: Hátsó lengéscsillapítók cseréje.

Remélem, kijönnek majd az alsó csavarok, és nem rohadtak még bele a futóműbe...



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 11 csütörtök - 11:30:23
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Kezd el most fújkálni reggel-este csavarlazítóval vagy WD40-el. Hátulról, bele a híd cső testébe, ahol látod a csavar menetes részét.
Van aminél könnyen kijön, van amivel órákat lehet szopni. Aztán ha kifelé tekeréskor megszorul, akkor újra befelé tekerni, megint spré, és vissza. Majd így tovább. Addig játszani vele oda-vissza mint pl. a menetfúróval, míg kint nem lesz. Persze ha légkulcs is van, azzal könnyebb, csak ne maximumon használd (mondjuk attól függ milyen, egy praktikeres meg se indítja, egy Chicago Pneumatik meg könnyedén eltöri az erősített csavart is, megfelelő kompresszorral)
Légkulcs amúgy a felső csavarjánál hasznos, anélkül a szívás kategória, letekerni, és meghúzni is. És az új beszerelésénél ne forogjon körbe a lengéscsillapító szára, mert tönkreteszed vele az újat!

Kiváncsi vagyok, ha így rozsdásodik az autód, milyen lesz a hátsó toronynál. Kárpit lebontás és lengéscsillapító kivétel után valószínű csúnyaságokat fogsz látni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2018 január 11 csütörtök - 11:51:09
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
OK, köszi!!

Majd beszámolok, hogy mi volt.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2018 január 11 csütörtök - 22:52:42
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Kész vagyok

Volt némi küzdelem az alsó csavarokkal, de pár órányi WD40-ben áztatás, illetve az az ide-oda csavargatás segített, kijöttek sérülésmentesen. Összeszerelésnél meghúztam a két alsó csavart az előírt 105 Nm-re (úgy, hogy az autó már a kerekein állt).
A felső csavarokra 14Nm-t ír a könyv, de ott értelemszerűen nem tudtam nyomatékkulcsot használni, szóval csak finoman meghúztam a csavarokat. Nem lehet túl sok 14 Nm...

185 ezer van az autóban, és azért cseréltem az alkatrészeket, mert a jobb hátsó gumit elkezdett kicsit foltosan kopni (ami elég lengéscsillapító-gyanús). Érdekes, hogy a kiszerelt cuccok porszárazak voltak, de a gáz már nagyrészt elmehetett belőlük, mert ha összenyomtam, úgy is maradtak. Vezetésnél nekem nem tűnt fel semmi...

Na mindegy, meglátjuk, hogyan kopik majd a jövőben a gumi.

PS: Jó, hogy mondtad, hogy Monroe-t vegyek, mert ehhez adták a toronycsapágyat (vagy mi az a sok alátét meg gumicucc) is, a KYB-hez meg nem. A gyári is tök ugyanilyen Monroe volt.

Számomra is meglepő, de a hátsó tornyoknál nem láttam rozsdát.


[ Módosítva 2018 január 11 csütörtök - 22:56:40 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2018 január 29 hétfő - 16:45:15
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Krogergo írta ...

4db új Monroe lengéscsillapító beépítését javasolok. (gyakorlottabb ezermesterek maguk is el tudják végezni, nem kell a Loganhoz rugóösszehúzó)



Gergő!

Hogyan lehet rugóösszehúzó nélkül kicserélni az első lengéscsillapítókat?
Az tart vissza, hogy nincs (pedig olajos a jobb első)...




Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Sanca
2018 január 29 hétfő - 19:48:55
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Üzenetek: 1470
Én nem értek hozzá de egy jó spanifer nem megoldás?

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Basic
2018 január 29 hétfő - 20:07:36
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Arra már én is gondoltam, de félek a rugótól. Nagyot tud ütni...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 29 hétfő - 21:10:10
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Basic írta ...

Arra már én is gondoltam, de félek a rugótól. Nagyot tud ütni...


Ahogy telefonba is mondtam, ehhez nem kell.
De ha másik autót csinálsz, vigyázz, mert ha leugrik az összehúzató, így is járhatsz




REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2018 január 30 kedd - 06:57:01
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Kár, hogy nincs célszerszámom.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
HSanyi63
2018 március 01 csütörtök - 13:50:26


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Hali!
Szegeden tud valaki jó futómű ellenőrző, állító műhelyt ajánlani?
Köszönöm!

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
Gera07
2018 április 26 csütörtök - 17:01:23


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Üzenetek: 27
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni,hogy a képen látható alkatrésznek mi a pontos megnevezése? Előre is köszönöm!


[ Módosítva 2018 április 26 csütörtök - 17:02:00 ]

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
candi11
2018 április 26 csütörtök - 18:47:33
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Stabilizátor szilent

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Gera07
2018 április 26 csütörtök - 19:13:47


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Üzenetek: 27
candi11 írta ...

Stabilizátor szilent


Én is így kerestem,de az Unixnál teljesen mást ad ki rá.
Ezt dobja ki: Klikk!


Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Gera07
2018 április 26 csütörtök - 19:20:50


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Üzenetek: 27
Ő lesz az nem?
Klikk!

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Szita
2018 április 26 csütörtök - 20:08:27
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
Gera07 írta ...

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni,hogy a képen látható alkatrésznek mi a pontos megnevezése? Előre is köszönöm!


Kormány gömbfej?
Vissza az elejére
Basic
2018 április 26 csütörtök - 20:13:08
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Ez kell neked:

Klikk!



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Gera07
2018 április 26 csütörtök - 21:40:34


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Üzenetek: 27
Köszi a segítséget!
Mennyire nehéz kicserélni? Otthon megoldható?

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
candi11
2018 április 27 péntek - 06:35:53
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Gera07 írta ...

Köszi a segítséget!
Mennyire nehéz kicserélni? Otthon megoldható?


Kb 10 perc

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 október 27 szombat - 16:20:01
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
matyas91 írta ...

Kedves Kollégák, szeretnék tanácsot kérni, hogy milyen márkájú fékbetétet és féktárcsát vegyek Dacia Logan 2005-ös 1.4 MPi-hez ~72.000 km van benne.
előre is köszönöm.


Inkább ebbe a topicba illik, nem az online szervizkönyvesbe, ezért itt válaszolok.
Én ügyfeleknek sok éve ezekbe Brembo tárcsát, Textar fékbetétet használok, nincs vele probléma. Rengeteg más lehetőség is van, olcsóbb, drágább, de nekem ha valami bevált, nem szeretek kísérletezni utána.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
macilka
2018 október 27 szombat - 18:19:43
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Az én öregembe is ez a szett került bele Gergőnél,hibátlan!Igaz én ha tehetem,motorfékkel kezdek.És csak utána jön a pedál.

[ Módosítva 2018 október 27 szombat - 18:20:17 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2018 október 29 hétfő - 21:24:29
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
macilka írta ...

Az én öregembe is ez a szett került bele Gergőnél,hibátlan!Igaz én ha tehetem,motorfékkel kezdek.És csak utána jön a pedál.


Akkor legközelebb motorfékbetétet cserélünk

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Mazsola
2018 október 30 kedd - 15:24:20


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Üzenetek: 801
Egy bő 15 évig én is a brembo/textar párosítást használtam minden autóban, de a textar minősége ezidő alatt rengeteget romlott. Jelenleg inkább Bosch betéteket szoktam venni, továbbra is brembo tárcsákkal. Csendesebb és a tárcsát is kevésbé gyilkolja.

Vissza az elejére
YCbCr
2018 november 18 vasárnap - 13:55:31

Regisztrált tag #2706
Regisztrált: 2016 június 15 szerda - 07:48:35

Üzenetek: 6
Üdv a klubnak!

Futómű? Váltó? Eh,a kerékhez közelebb van.
Iménti kerékcserénél szembesültem vele, hogy a bal első féltengely külső gumiharangja (ha ugyan ez a korrekt megnevezés) sűrű fekete kulimászt folyat. A garázsban egy csepp nem látszott, de a kerékjáratba már kivert egy icipicit, meg a harang környéke is csupa trutyi. :o
Első ránézésre mintha csak a gumiharang jött volna le, ez mennyire lehet valós? A rögzítő gyűrű fix, kézzel nem tudtuk jobban ráhúzni a harangot a csonkra. Ha viszont onnan kijött, akkor valahogy után is kellene tölteni - milyen kenőanyag javasolt ide (ha a kézi töltés + AWAB-bilincs pl. járható út egyáltalán)?
Három képet lőttem róla, úgy tűnik mintha jobban rajta kellene lennie, mert kilátszik alóla a barázda.
(2005-ös Logan lenne a beteg.)

Nyelvtörés helyett nyugodtan szólítsatok Fefének
Vissza az elejére
Nagya21
2018 november 18 vasárnap - 20:39:15
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 214
YCbCr írta ...

Üdv a klubnak!

Futómű? Váltó? Eh,a kerékhez közelebb van.
Iménti kerékcserénél szembesültem vele, hogy a bal első féltengely külső gumiharangja (ha ugyan ez a korrekt megnevezés) sűrű fekete kulimászt folyat. A garázsban egy csepp nem látszott, de a kerékjáratba már kivert egy icipicit, meg a harang környéke is csupa trutyi. :o
Első ránézésre mintha csak a gumiharang jött volna le, ez mennyire lehet valós? A rögzítő gyűrű fix, kézzel nem tudtuk jobban ráhúzni a harangot a csonkra. Ha viszont onnan kijött, akkor valahogy után is kellene tölteni - milyen kenőanyag javasolt ide (ha a kézi töltés + AWAB-bilincs pl. járható út egyáltalán)?
Három képet lőttem róla, úgy tűnik mintha jobban rajta kellene lennie, mert kilátszik alóla a barázda.
(2005-ös Logan lenne a beteg.)

HAli!!
Az nem a bilincsnél folyt ki, hanem a gumi barázdáinál, el van repedve, cserés, keress autószerelőt.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 19 hétfő - 10:19:17
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Ahogy Nagya21 írta.
És ne halogasd, mert kenés híján, meg ha bemegy a víz-kosz akkor a komplett féltengely cserés. Meg így ha a fékre lötyög a többi, akkor féked se lesz.
Ennél a típusnál ez jó nagy szopás, munka ügyileg, és anyagilag is.
A külső féltengely csukló nem akasztható szét. Azért itt csak úgy lehet cserélni a gumiharangot, ha a komplett féltengelyt kiveszik (nem kapható rá célszerszámmal tágítható flexibilis harang, amit kívülről rá lehet húzni). Ahhoz azonban, hogy ki lehessen venni, ki kell akasztani a kormányösszekötő gömbfejet (ha nem mostanában volt, akkor úgy sem jön szét= csere és futómű beállítás), kicsavarozni a gólyalábat a csonkállványtól, le kell ereszteni a váltóolajat is (akkor már az is csere). Ha kijött, akkor az ezer éves belső gumiharangot is le kell cserélni, mert azon is van repedés bőven, meg úgy ki van keménykedve, hogy nem lehet folyatás mentesen visszatenni (ugyan ez van kuplungozáskor is) . Le le kell húzatni a végéről célszerszámmal a görgős csillagot. Aztán a gumiharangot, majd a csapágy-tömszelence kombót róla. Utána lehet le-fel tenni az új külső gumiharangot (sok féle van belőle, és soknak köze nincs az autóhoz amit a katalógusok hoznak). A belső váltó felöli részéhez érdemes a gyári szettet használni (önmagában 18000Ft körül van, cikkszáma: 392414459R) mert az utángyártottak nem fogják bírni (ezt sosem hiszik el, összerakja nekik a szerelő Unixból rendelttel, aztán menet közben hirtelen elfolyik a váltóolaj, lehet váltót cserélni). Ebben benne van az új csapágy-tömszelence és a gumiharang, rögzítő bilincs. Majd mehet össze az egész.
Olyan autóknál, aminél szétszedhető a külső csukló, azoknál kb. egy órás munka. Ezért sok szerelő be is szívja vele, aki nem ismeri a típust, nem látott még ilyet. Aztán végül csodálkozik az ügyfél, hogy miért sok 10ezer Ft lett a végösszeg.

[ Módosítva 2018 november 19 hétfő - 10:21:41 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
YCbCr
2018 november 23 péntek - 00:48:52

Regisztrált tag #2706
Regisztrált: 2016 június 15 szerda - 07:48:35

Üzenetek: 6
Hálás köszönetem a leírásért, ez alapján el tudunk indulni. (Mondjuk más kérdés, hogy bevállalja-e.)
Nem is mozgok most vele, még hozzád se mernék vele elindulni, leginkább a fék miatt.
A jobb csuklót és mindkét összekötőt még Te cserélted tavaly, azzal úgy néz ki nem lesz gond, a többi viszont olyan szagú, pláne ha nem sikerül elsőre eltalálni a harangot.
Váltóolajnak milyet ajánlasz? (Szerintem az még nem is lett cserélve, ideje lesz.)

Nyelvtörés helyett nyugodtan szólítsatok Fefének
Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 23 péntek - 23:40:00
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
YCbCr írta ...

Hálás köszönetem a leírásért, ez alapján el tudunk indulni. (Mondjuk más kérdés, hogy bevállalja-e.)
Nem is mozgok most vele, még hozzád se mernék vele elindulni, leginkább a fék miatt.
A jobb csuklót és mindkét összekötőt még Te cserélted tavaly, azzal úgy néz ki nem lesz gond, a többi viszont olyan szagú, pláne ha nem sikerül elsőre eltalálni a harangot.
Váltóolajnak milyet ajánlasz? (Szerintem az még nem is lett cserélve, ideje lesz.)


Bocsánat, én már nem is emlékszem, több száz autót/ügyfelet nem bírok fejben tartani. De erre jó a munkalap , tavaly szeptemberben járt nálam az autó először és utoljára, akkor mások hanyagsága miatt sok minden lett csinálva, többek között 2 kormányösszekötő gömbfej, és mivel a kormánymű gumiharang szakadt volt jobb oldalon, ott tönkrement az axiál csukló is. Féltengelyek akkor rendben voltak.

Ilyen állapotban tényleg ne használd, amíg valaki meg nem javítja. Én most amúgy sem tudnám vállalni. Novemberi naptáram már hónap elején tele volt, december 4.-én pedig műtik a lábam, legjobb esetben is január közepéig szünet.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
DQM
2018 november 24 szombat - 04:24:41


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 183
Jó sebészt, és sikeres műtétet kívánok!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 24 szombat - 07:03:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
DQM írta ...

Jó sebészt, és sikeres műtétet kívánok!


Köszönöm! Remélem így az én ,,futóművem" is jobb lesz

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!