A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 17, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 994
Legújabb tag: Michael
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a biztonságról!
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
kekek
2013 május 16 csütörtök - 08:45:16
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 3455
kekek írta ...

Tegnap a munkahelyről hazatérőben 10-15 percre megálltam egy boltnál, és csak hazatérés után jóval vettem észre, hogy ott feltörték az autómat, amikor ki akartam venni a táskámat a csomagtartóból.
A zárat kirángatták, és az emblémát is megfeszegették, mikor hozzányúltam az is a kezemben maradt.
Egy hátizsákot vittek el, ami jól meg volt "pakolva" többek között 60 db tojással. A legnagyobb kár, hogy a másik autó pótkulcsi is a táskában volt. És még sok apróság (memóriakártyák, kártyaolvasó, a tegnap átvett két havi étkezési utalvány), ami azért az elsődleges számítások szerint is legalább 70 eFt-ba fáj nekem. A másik szinte üres hátizsákot, és a szerelőkészletet benne hagyták a csomagtartóban.
Mielőtt megkérdezitek, amikor megálltam a parkolóban, nem nyitottam ki a csomagteret, nem raktam bele semmit.
Majdnem éjfél volt mikor elmentek a helyszínelők, mondhatom jó délutánom, estém volt, és még szép napok állnak előttem, hogy mindkét autót javíttathatom.



Már egy pár hete megoldódott mindkét autó ügye, de csak most van időm leírni.
Szerencsére mindkét autóra van casco, így arra ment a javítás, mindkettőnél 10% önrésszel.
A Loganon teljes zárgarnitúrát cserétek, 6.672,-Ft-ot fizettem. A lopási kárt nem térítettek, nincs arra fedezet a biztosításban.
A Clión a zárgarnitúra mellet egy kulcsfejet is pótolni kellett, annak a végösszege 15.986,-Ft. (e melett szélvédőcsere is volt, már régóta húztam egy kavicsfelverődés miatt, az 8.598,-Ft).
A Clió esetében végülis abszolút nem bántam meg, igaz még nem cvasakoltak, de elég elhasználtak voltak a kulcsok, ráadásul a jobb első záron látszott, hogy már valaki valamikor babrált vele.

Csak érdekességként a Clió zárgarnitúrája több mint kétszer (125%-kal drágább) annyiba kerül, mint a Logané.

Vissza az elejére
Basic
2013 május 16 csütörtök - 11:26:59
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Basic írta ...

Hát igen...
Szólni is fogok (újra) az én kicsi feleségemnek, hogy ha boltba megyünk munka után, akkor ne rakja a notebooktáskáját a csomagtartóba, hanem hozza szépen magával...



Na, ezt kár volt emlegetnem, mivel múlt héten szegény a dugóban állt, és egy roh...adt sze...ét robogós tolvaj bebaszta a jobb első ablakot és ellopta a táskáját (minden iratával, pénzével, stb.). Teljesen ki van akadva (és én is)...
Most lefóliáztatom az autóm ablakait...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2013 május 16 csütörtök - 13:42:21
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
A fólia sem fogja megakadályozni a táska kiemelést. Annyi előnye azonban van, hogy az ember képét nem teríti telibe az üvegszilánk, nagy táblában fog bedőlni az utastérbe. Sajnos azonban az első ablakokat szabályosan nem lehet fóliáztatni.

A bűnözőkkel sajnos nem lehet mit tenni (max a helyszínen kivégezni ha el tudod kapni). A másik oldalon viszont az emberi felelőtlenség áll. Sajnálom a felségedet, de a híradó ilyenekkel van teli, mindenhol azt hangoztatják, hogy semmi ne maradjon elő és ne látszódjon az utastérben. Szóval elég nagy naivitást csupán arra hagyatkozni, hogy nem szép dolog más autóját kirabolni, és velünk úgy sem történik meg. Ezt egy nőnek megmagyarázni meg lehetetlen, elég ha csak saját példámat (feleségem, anyám) nézem. Az autóval kapcsolatban vannak dolgok, amiket lehetetlen megmagyarázni nekik. Akkor is ha elmutatja-elmondja nekik minden elinduláskor az ember. Holnap is épp úgy fogja csinálni. Lehet a nők utálni fognak ezért, de az autózás akkor sem nekik való, legalább is 99%-uknak. Eljutnak A-ból B-be (jobb esetben) de az összes többi körülmény és résztvevő már mellékes.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2013 május 16 csütörtök - 18:07:23
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Tény, hogy nem vigyáznak, de azért az, hogy valaki rába...a az ablakot, miközben ő benne ül az autóban már elég kemény...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
freeware
2013 augusztus 10 szombat - 13:05:04


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Lakóhely: Békéscsaba
Üzenetek: 194
Milyen első fényszóró izzót ajánlotok?
Vissza az elejére
Suprax
2013 augusztus 10 szombat - 20:23:27
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 241
freeware írta ...

Milyen első fényszóró izzót ajánlotok?


HELLA
Klikk!

[ Módosítva 2013 augusztus 10 szombat - 20:27:15 ]

-Email-
Vissza az elejére
Krogergo
2013 augusztus 11 vasárnap - 13:09:18
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
freeware írta ...

Milyen első fényszóró izzót ajánlotok?


Klikk!

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Suprax
2013 augusztus 11 vasárnap - 21:55:16
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 241
Krogergo írta ...

freeware írta ...

Milyen első fényszóró izzót ajánlotok?


Klikk!


Ezek 100 éve voltak divatban autónál.

-Email-
Vissza az elejére
vackor28
2013 augusztus 11 vasárnap - 22:16:42
Vendég

Üdv!
Igen és ha fújt a szél akkor tartalékként befogtak az autó elé 2 Szent-János bogarat, mert azok vízállóak és szélben könnyebben mozognak és nem alszanak ell! Ezek voltak az első halogének!
Vissza az elejére
freeware
2013 augusztus 12 hétfő - 11:53:32


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Lakóhely: Békéscsaba
Üzenetek: 194
Köszönöm! Hát, kell azért kézügyesség, hogy az aksi kivétele nélkül kicserélje az ember. Legközelebb már gyorsabban fog menni, remélem
Vissza az elejére
vackor28
2013 augusztus 12 hétfő - 12:10:19
Vendég

Üdv!
A Logannál nem is a H4-es csere a nehéz ám, hanem a helyzetjelző és az index csere elől.
Na ahhoz inkább türelem kell, mert nekem is csak negyedszerre sikerült, sokat kínlódva persze!
Ezt sem kívánom senkinek! De mondok jobbat!!!
Van a háztartásban még 2 autó, az egyik egy Mégane! Na abban cserélj izzót egyszer, hogy megtudd milyen egyszerű a Dacia Loganban egy H4-es csere! A Meganhoz képest gyerekjáték! Pokoli rossz megoldás!!!
De figyelitek, hogy egyes halogén izzók milyen pocsék minőségűek?
Én bevásároltam Philips-ből a Loganhoz és Osram-ból a Megane-hoz! Na azóta nincs gondom hál'Istennek!!
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2013 augusztus 12 hétfő - 15:37:16
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Lakóhely: Kecskemét
Üzenetek: 390
Tesco-ban meg ilyen szakmailag f..o.s helyeken lehet ilyeneket kapni. Ha megnézed az izzószálat benne, görbe, ferdén áll. Szóráskép? Who cares?
Tungsram, Osram Hella alap 800Ft-os alá senki ne menjen. Azok viszont jók. Prémiumból is óvatosan.
Vissza az elejére
vackor28
2013 augusztus 12 hétfő - 16:07:09
Vendég

Üdv!
Én pont a Hellában csalódtam egy piszkos nagyot! Megvettem gondoltam 3 db-ot veszek, mert illik párban cserélni, ha baj van! Elkövetkezett és mi történt mikor betettem?? Na mi? Fele akkora fénye volt, vagy még annyi sem!!! Azt hittem elnyomták a szériát és biztos 24V-os! De nem Csak egyszerűen nem világított. Kukába került, majd vettem 3 db Philipset és lőn fény, de nagy! Egyenletes, nem vonalas terítésű szürkés valami, hanem klassz terített fény! Nekem is mint írtam az OSRAM és a PHILIPS vált be a legjobban!
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2013 augusztus 12 hétfő - 16:38:56
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Lakóhely: Kecskemét
Üzenetek: 390
Az azért durva. Lehet hamisítvány.
Vissza az elejére
vackor28
2013 augusztus 12 hétfő - 18:07:43
Vendég

Üdv!
Autós üzletbe visszavéve megnézték és nem tudtak semmi okosat mondani. De hát nincs is mit mondjanak, mert kipróbálták ők is és csak nevettek, mert nem hittek a szemüknek! Nem tudom mi lehetett.
Ez van. De amit 2 éve beraktam az tökéletes, egyébként nagyon jó a Logan vetítési ábrája! Még a német Autóbild is foglalkozott a lámpáival! Olyanokat vert meg mint BMW, Audi, VW, Renault, Seat, Fiat, Citroen, stb. Látszik, hogy nem román és nem francia tervezte!
Vissza az elejére
Krogergo
2014 február 25 kedd - 14:22:07
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
Környékünkön ismét divat lett az autó feltörés/ feszegetés.
Hétvégén ismerősöm VW-jét is megbarmolták rendesen. Kilincs, zár, stb. tropára ment. Amin ledöbbentem, hogy ez a precíz német csoda könnyebben feltörhető mint a Daca. És mivel tele van olyan jó dolgokkal mint a gyári komfort elektronika, zárban elektromos érzékelő/kapcsoló gomb, stb. megteszi a rablónak azt a szívességet, hogy a zár széttörése után még az elektromos ablakokat is lehúzta.
Ma délután kerül is bele egy komoly riasztó, jó pár érzékelővel, + indítás tiltás.
Néha azért elgondolkodtató, hogy az autógyárak mindenhol reklámozzák a fejlesztéseiket, ilyen ,,alap" dolgokkal meg nem foglalkoznak. Az az érzése az embernek, hogy költés hatékonyságból direkt csinálják gagyira.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Iszy56
2014 február 25 kedd - 14:54:59
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 535
Az alap ar versenges eredmenye, szerintem.
Vissza az elejére
candi11
2014 február 25 kedd - 16:15:35
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Lakóhely: Miskolc vagy Hernádnémeti
Üzenetek: 1587
Klikk!

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2014 február 25 kedd - 21:47:10
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
na ezeknek pont összeért a tér idő kontinuumja

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
kekek
2014 június 26 csütörtök - 10:28:46
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 3455
A történet úgy kezdődött, hogy még télen tönkrement a Cliónk bal oldali tükörjének a fűtése.
Vettem hozzá tükörlapot, közben kipróbáltam, hogy méretben megfelel a Loganba is.
Nemsokkal utána természtesen a jobb oldliban is megszűnt a fűtés. Ekkor viszont már úgy tettem, hogy aszférikusat vettem, és azt a Loganba tettem be bal oldalra, és a Loganból áttettem a Clióba (bal és jobboldali természetesen felcserélhető).
Annyira bevállt, hogy elgondolkodtam, azon, ezzel az aszférikussal talán javítható a Logan jobb oldali nagy holttere is (nagyon sokszor éreztem már emiatt veszélyesnek a helyzetet, nem láttam a mellettem haladót párhuzamos közlekedésnél).
Már régen megvettem, aztán két hete külföldi útunk előtt végre kicseréltem. És az eremény mondhatom nagyon kiváló, most tényleg látok mindent. Csak ajánlani tudom.
A fűthető aszférikus utángyártott tükörlap kedvezményekkel már nagyjából kétezer forintért megvehető, ennyit nagyon megér, szerintem.
Vissza az elejére
Krogergo
2014 június 26 csütörtök - 13:13:50
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
Így korábban párszor már én is majdnem lenulláztam az autót. Gyakorlatilag bármelyik oldalon, ha oldal irányban 1 méterre a szomszédos sávban jön valami, lehet az egy kamion is, nem látszik. Pedig ez eleje már szinte a B oszloppal egy vonalban van.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2014 június 26 csütörtök - 15:28:48
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Sziasztok, az elsőszériások icipici tükréről beszéltek?
Az engem is idegesít... Melyik Clio tökre jó bele?
Az enyém nem fűtött, és kívülről állítható. A holttere viszont ugyanolyan nagy, mint nálatok...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2014 június 26 csütörtök - 21:12:57
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
Clio II-é.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Gábrieltaxi17
2014 június 28 szombat - 17:11:09
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Lakóhely: Szexárd
Üzenetek: 445
Én ezt a holt-tér dolgot 2X200 Ft.-ból megoldottam. Vettem két, utólag a tükörlapra ragasztható kiegészítő tükröcskét. És ennek még az az előnye is megvan, hogy ezzel belátok az autó mellé. Szűk helyekre való betolatáskor jól jön.



Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
Weboldal
freeware
2014 június 30 hétfő - 10:14:15


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Lakóhely: Békéscsaba
Üzenetek: 194
Logannél a hátsó fékdobot mi tartja? Én nem láttam rajta csavart, mikor kereket cseréltem. Le kéne már a rozsdát szedni róla, meg lefesteni mert elég ronda a könnyűfém felni alól kilátszó rozsdahalmaz. Mivel lehet lefesteni? Spray vagy ecsetes megoldás a jobb? Ha esetleg nem szedem le, akkor is festhető, vagy képes beragadni a festéktől?
Vissza az elejére
glassesman
2015 január 27 kedd - 15:35:52
glassesman

Regisztrált tag #2484
Regisztrált: 2014 szeptember 11 csütörtök - 08:03:14

Lakóhely: Jászberény
Üzenetek: 62
Üdv! Felmerült az igénye egy másik távirányítós kulcsnak az autóhoz.
A márkakereskedő 35 ezerért adná, picit sokallom!
Arra gondoltam hogy vennék egy ilyet Klikk! mely ránézésre pont olyan mint az enyém.
Átraknám a kulcs szárat és a transzpordert a meglévő nemtávirányítós kulcsomból. Már csak az a kérdés, hogyan tudnám szinkronizálni az autó vevőjét az új adóval?
Vissza az elejére
Krogergo
2015 január 27 kedd - 23:23:37
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
glassesman írta ...

Üdv! Felmerült az igénye egy másik távirányítós kulcsnak az autóhoz.
A márkakereskedő 35 ezerért adná, picit sokallom!
Arra gondoltam hogy vennék egy ilyet Klikk! mely ránézésre pont olyan mint az enyém.
Átraknám a kulcs szárat és a transzpordert a meglévő nemtávirányítós kulcsomból. Már csak az a kérdés, hogyan tudnám szinkronizálni az autó vevőjét az új adóval?


A 35ezer Ft egyáltalán nem sok egy márkaszervizben, ha összehasonlítod más autó típussal. Ennél olcsóbban szerintem autó kulcs másolással-feltanítással foglalkozók sem csinálják meg olcsóbban.
A távirányítós kulcsban nincs külön immo transporder chip, az elektronika tartalmazza, tekercs, stb. formájában ezt is. A kulcs házban sincs annyi hely szerintem, hogy áttedd a pótkulcsodból a chipet.
Amit belinkeltél kulcsot, nem vagyok biztos benne, hogy a Logan2-höz is feltanítható, hiába ugyan úgy néz ki és 433Mhz-es. Régebbi Renaultokhoz, és Logan1-hez való.
A megfelelő új nyers elektronikával rendelkező kulcsot egyébként gyári diagnosztikai eszközzel ( Renault Can Clip) és a kulcsmásolók e célra való univerzális eszközével fel lehet tanítani az autóhoz. A távirányító és az immo részét is.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
gabesz81a
2017 február 20 hétfő - 19:06:52
gabesz81a

Regisztrált tag #2795
Regisztrált: 2017 január 05 csütörtök - 09:39:10

Lakóhely: Aszód
Üzenetek: 6
Sziasztok!

Ma tapasztaltam, hogy a 2015-ös Logan MCV-m központi zárja nagyon messziről veszi a jelet. Nem tartom túl biztonságosnak, illetve ha bent a melóhelyen véletlenül megnyomnám, akkor onnan is kinyithatja az autót, ami egy kinti parkolóban van.
Lehet ezen állítani a kulcson? (Gondolom nem...) Vagy leárnyékolni a vevőt valamivel, hogy csak közvetlen közelről működjön? Nem zavarna, ha csak 1-2 m-ről működne. Egyáltalán a vevőjéhez a kocsiban hozzáférek?

Továbbá nem ebbe a topicba való kérdés, de a típushoz való gumiszőnyegen a vezetőülésnél található két kör alakú rész, illetve a vezető ülésnél a kárpiton található 2 műanyag pöcöknek mi a szerepe? Ki lehet venni a pöcköket, és azzal is stabilizálni? (Nekem nem sikerül, mert a kárpittal együtt mozgott.) Vagy csak egyszerűen rárakom, hogy illeszkedjen és kész?

Köszi a válaszokat.
UI.: Használtan vettem a Daciát friss tulaja vagyok, és most jönnek elő számomra furcsa dolgok.

Vissza az elejére
Ghostdog
2017 február 20 hétfő - 20:06:12
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Lakóhely: Kecskemét
Üzenetek: 328
A gumiszőnyeg kupjait illeszd rá a kárpitból kiálló tüskékre, és akkor nem csúszkál el a gumiszőnyeg. Kinyitni azért nem fogod az autót, mert a nyitó gomb homorú, nemigazán tud véletlen benyomódni.
Vissza az elejére
martin555
2017 február 21 kedd - 08:36:12
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 121
Klikk!

Dacia a harmadik helyen a legmegbízhatóbbak közé autómárka az Egyesült Királyságban





Vissza az elejére
labancz67
2017 február 21 kedd - 18:54:27

Regisztrált tag #2647
Regisztrált: 2016 február 05 péntek - 09:42:04

Lakóhely: Hejöpapi
Üzenetek: 59
Ha 3 percig nem nyitod ki egyik ajtot sem a központi zár automatikusan vissza zár
Vissza az elejére
miskolczikalyha
2017 március 07 kedd - 13:53:30

Regisztrált tag #2820
Regisztrált: 2017 március 07 kedd - 09:30:38

Lakóhely: Abony
Üzenetek: 3
Sziasztok! Milyen védelmet ajanlanatok egy Lodgyba? Bulgáriába utazunk a nyáron,immobilisert kevésnek tartom,gyári riasztót nem kértem, mert azt is. Cerberos,Pajzs, rejtett kapcsoló, valtozar, kormanyzar ?...
Vissza az elejére
Forma1
2017 március 07 kedd - 15:26:44
Forma1

Regisztrált tag #2162
Regisztrált: 2013 március 27 szerda - 10:18:59

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 246
miskolczikalyha írta ...

Sziasztok! Milyen védelmet ajanlanatok egy Lodgyba? Bulgáriába utazunk a nyáron,immobilisert kevésnek tartom,gyári riasztót nem kértem, mert azt is. Cerberos,Pajzs, rejtett kapcsoló, valtozar, kormanyzar ?...

Ezt mind és akkor nagy baj nem lehet.

Vissza az elejére
miskolczikalyha
2017 március 07 kedd - 19:11:52

Regisztrált tag #2820
Regisztrált: 2017 március 07 kedd - 09:30:38

Lakóhely: Abony
Üzenetek: 3
Forma1 írta ...

miskolczikalyha írta ...

Sziasztok! Milyen védelmet ajanlanatok egy Lodgyba? Bulgáriába utazunk a nyáron,immobilisert kevésnek tartom,gyári riasztót nem kértem, mert azt is. Cerberos,Pajzs, rejtett kapcsoló, valtozar, kormanyzar ?...

Ezt mind és akkor nagy baj nem lehet.

Vissza az elejére
Ghostdog
2017 március 07 kedd - 20:35:01
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Lakóhely: Kecskemét
Üzenetek: 328
miskolczikalyha írta ...

Sziasztok! Milyen védelmet ajanlanatok egy Lodgyba? Bulgáriába utazunk a nyáron,immobilisert kevésnek tartom,gyári riasztót nem kértem, mert azt is. Cerberos,Pajzs, rejtett kapcsoló, valtozar, kormanyzar ?...


Amikor utoljára ott jártam, voltak kutyával és fegyverrel őrzött parkolók minden városban. Ott garanciát vállalnak az autós sértetlenségére, kártérítési felelősséggel.
Mi csak oda parkoltunk anno a vadonatúj Xsara Picassoval, Mitsubishi l200-al.
Vissza az elejére
Morfolgo55
2017 március 08 szerda - 21:03:27
Morfolgo55


Regisztrált tag #2594
Regisztrált: 2015 július 25 szombat - 20:36:30

Lakóhely: Budapest X.
Üzenetek: 68
miskolczikalyha írta ...

Sziasztok! Milyen védelmet ajanlanatok egy Lodgyba? Bulgáriába utazunk a nyáron,immobilisert kevésnek tartom,gyári riasztót nem kértem, mert azt is. Cerberos,Pajzs, rejtett kapcsoló, valtozar, kormanyzar ?...

Nekem rablásgátló (üzemanyagelzáró elektronika proxikártyával) és váltózár van beépítve.
A proxikártya hiányában (amely a kulcscsomómon van) nem kap üzemanyagot a motor, és az üzemanyag szivattyú átkötésével lehet csak áthidalni, ami igencsak időigényes. A váltózár 21 lamellás kulccsal nyílik,melyet 30-50 perces drehálással lehet eltávolítani ami idő,ritkát adatik meg egy tolvajnak.
Vissza az elejére
Krogergo
2017 március 08 szerda - 21:18:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
Morfolgo55 írta ...

Nekem rablásgátló (üzemanyagelzáró elektronika proxikártyával) és váltózár van beépítve.
A proxikártya hiányában (amely a kulcscsomómon van) nem kap üzemanyagot a motor, és az üzemanyag szivattyú átkötésével lehet csak áthidalni, ami igencsak időigényes. A váltózár 21 lamellás kulccsal nyílik,melyet 30-50 perces drehálással lehet eltávolítani ami idő,ritkát adatik meg egy tolvajnak.


-Hátsóülés felhajtása, burkolat leszedése, előre legyártott csatlakozó rádugása az AC-re, másik fele a a szivargyújtóba, kb. max 1 perc, és működik.
-Autó alatt vagy motortérben váltó rudazat vagy bovden (típus függő) levágása, váltó 2. vagy 3. sebességi fokozatba rakása kb. max. 2 perc.
Ezek után ugyan annyi idő elvinni, mint a ,,széria" autót.


Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
DQM
2017 március 08 szerda - 22:26:46


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Lakóhely: Erdőkertes
Üzenetek: 117
Nálam elég hatékonynak tűnik a sok sérülés és a fényezéshiba, amit elszenvedett a kocsi. Ettől eltekintve, van lopáscascóm, és külön egy másik biztosításhoz kapcsolódóan rablásbiztosításom.
De ha vennék egy 2-3 milliós autót, saját mechanikus védelmet gyártanék. Saját tervezéssel. Úgy gondolom, sok mindenki, ha van egy kis ideje és kedve, saját kezével meg tudja csinálni.
Vissza az elejére
Helosz
2017 március 13 hétfő - 20:24:48

Regisztrált tag #2721
Regisztrált: 2016 július 28 csütörtök - 20:06:59

Lakóhely: Szolnok
Üzenetek: 50
Üdv mindenkinek!
Pár napom ráment, mire végig olvastam ezt a 36 oldalt. Van pár kérdésem,amiben a segítségetek kérném. Egyre jobban hajlok az autócsere felé. Ha az isten is úgy akarja ez egyre elerhetőbb cél. Nem is húzom az időt tovább.
A kinézett kocsi egy BMW! Vicceltem.
MCV stepway vagy MCV artic
A kérdések pedig a következők:
1. Az emelt hasmagasság (~ + 5cm ) előnyei és hátrányai érdekelne.

2. 15" és 16" -os kerék között van-e érezhető különbség? Amit tudok az az,hogy a 16" a nagyobb méret miatt gumi csere esetén jobban üríti a zsebem.

3. Hűtőmágneshez hasonló táblákat már láttam kocsikra. Ezekre az ajtókra tapadó cégreklámokra gondolok. Lehet ezekből értelmes áron beszerezni kismamás/gyerekes jelzéseket?

4. A ködlámpa és ködzáró fényét a bajusz kapcsolón tudom állítani azt tudom. Viszont nem tudom,hogy van-e olyan beállítás amivel csak az egyik világít. Opel astra H-ban sajnos csak egyszerre kapcsolható. Nem szeretném,ha miattam folyna ki másnak a szeme,de én szeretnék látni/látszani a ködben.

5. Hátsó ajtóhoz küszöbvédőt lehet tetetni? Ez fontos lenne számomra,mert a kutyám mindenhova hordom magammal és nem szeretném,ha sérülne a fényezés miatta.

6. Gyerekülésekből melyiket éri választani? (Első gyerek van tervben. Nem szeretnék 2-3 márkát kipróbálni,mert nem tudom biztonságosan rögzíteni.)

7. Tudomásom szerint vannak olyan biztonsági berendezések,amik rejtett gombal működnek. Egy hangjelzés után meg kell egy gomot nyomni x percen belül különben tiltja a kocsi működését. Ez MCV ben is megoldható? Mennyibe kerülne egy ilyen rendszer? Garit érinti-e a beszerelése?

8. Egy normálisabb riasztó szereléssel eggyütt menyire fáj anyagilag? Garancia ugrik-e vele?

Hirtelen ennyi jutott eszembe. De később lesz még tuti kérdésem.

[ Módosítva 2017 március 13 hétfő - 20:27:14 ]
Vissza az elejére
RB65
2017 március 13 hétfő - 23:23:36


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 300
Helosz írta ...

Üdv mindenkinek!
Pár napom ráment, mire végig olvastam ezt a 36 oldalt. Van pár kérdésem,amiben a segítségetek kérném. Egyre jobban hajlok az autócsere felé. Ha az isten is úgy akarja ez egyre elerhetőbb cél. Nem is húzom az időt tovább.
A kinézett kocsi egy BMW! Vicceltem.
MCV stepway vagy MCV artic
A kérdések pedig a következők:
1. Az emelt hasmagasság (~ + 5cm ) előnyei és hátrányai érdekelne.




Üdv a klubban!
Nem tudom minden kérdésedre a választ, de javaslom olvasd el ezt a fórumot is: Klikk!
Csak 92 oldal
Emelt hasmagasság előnye, hogy bemehetsz olyan helyekre ahol a sima mcv már fennakadna. De azért a nagy hátsó túlnyúlást nem árt észben tartani mert emiatt kicsi a hátsó terepszög. Már ha lehet terepszögről beszélni egy kombinál.
Hátránya lesz a némileg magasabb fogyasztás meg a kanyarokban nagyobb oldaldőlés, billegés.
Előny még a könnyebb ki be szállás az autóba.
Amúgy a sima mcv-nek is nagyobb a hasmagassága az átlagautóknál. Ha néha földútra tévedsz vagy padkákra fel le akarsz parkolni akkor jól jöhet az emelt magasság de ettől még nem lesz terepjáró.
Én személy szerint sok előnyét nem látom a stepwaynek, inkább csupán jól néz ki, amolyan divatcikk. Azt hiszem a stepway és a terepjáró vásárlók zöme nem azért vesz emelt autót mert szüksége van rá, hanem mert tetszik és beleszeret. Én ugyanígy voltam a dusterrel, beleszerettem aztán győzött a józan ész és átültem egy MCV-be. Nem vágyom a stepwayre, talán egy dolgot "irigylek" belőle, a fekete hátsó lökhárító betétet a praktikussága miatt.





[ Módosítva 2017 március 13 hétfő - 23:24:09 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
Helosz
2017 március 14 kedd - 00:25:39

Regisztrált tag #2721
Regisztrált: 2016 július 28 csütörtök - 20:06:59

Lakóhely: Szolnok
Üzenetek: 50
RB65 írta ...

Helosz írta ...

Üdv mindenkinek!
Pár napom ráment, mire végig olvastam ezt a 36 oldalt. Van pár kérdésem,amiben a segítségetek kérném. Egyre jobban hajlok az autócsere felé. Ha az isten is úgy akarja ez egyre elerhetőbb cél. Nem is húzom az időt tovább.
A kinézett kocsi egy BMW! Vicceltem.
MCV stepway vagy MCV artic
A kérdések pedig a következők:
1. Az emelt hasmagasság (~ + 5cm ) előnyei és hátrányai érdekelne.




Üdv a klubban!
Nem tudom minden kérdésedre a választ, de javaslom olvasd el ezt a fórumot is: Klikk!
Csak 92 oldal
Emelt hasmagasság előnye, hogy bemehetsz olyan helyekre ahol a sima mcv már fennakadna. De azért a nagy hátsó túlnyúlást nem árt észben tartani mert emiatt kicsi a hátsó terepszög. Már ha lehet terepszögről beszélni egy kombinál.
Hátránya lesz a némileg magasabb fogyasztás meg a kanyarokban nagyobb oldaldőlés, billegés.
Előny még a könnyebb ki be szállás az autóba.
Amúgy a sima mcv-nek is nagyobb a hasmagassága az átlagautóknál. Ha néha földútra tévedsz vagy padkákra fel le akarsz parkolni akkor jól jöhet az emelt magasság de ettől még nem lesz terepjáró.
Én személy szerint sok előnyét nem látom a stepwaynek, inkább csupán jól néz ki, amolyan divatcikk. Azt hiszem a stepway és a terepjáró vásárlók zöme nem azért vesz emelt autót mert szüksége van rá, hanem mert tetszik és beleszeret. Én ugyanígy voltam a dusterrel, beleszerettem aztán győzött a józan ész és átültem egy MCV-be. Nem vágyom a stepwayre, talán egy dolgot "irigylek" belőle, a fekete hátsó lökhárító betétet a praktikussága miatt.






Kb 1 éve folyamatosan olvasom. Ott is a legelső lépés a teljes mennyiség átolvasása volt.

A hasmagasság emelés miatti fogyasztás növekedés dl ekben mérhető szerintem csak. Az nem lesz tétel. Amitől féltem abban erősítettél meg. A magasabb hasmagasság = magasabb súlypont = óvatosabb vezetési stílus kell a kanyarban. Ez inkább csak akkor gond,ha sietni kell valahova (és nem boltba/postára gondolok jelenleg....).

A stepway több dolog miatt jött szóba nálam.
1. Ha mindent 1 szintre húzok kb ,akkor az alap artic + kiegészítők több mint 100.000Ft-al drágább. Emiatt gazdaságilag jobban megéri a stepway.

2. Az emelt hasmagasság jóljön a magyar "tükörsima" utakon. Illetve volt már esetem,hogy az elütött kutyát a sáv közepén hagyták és nekem jópár helyen felakadt a dög amíg átmentem felette. Szervíz lett a vége....

3. Mikor patkára kell tenni a kocsi elejét/végèt azért,hogy a 80-90 es szabványt követő parkolóba kilógás nélkül tudjak parkolni akkor is hasznosnak gondolom.

Emiatt vagyok gondban. Van előnye nem is kevés. Viszont a gondolat ott motoszkál bennem,hogy télen 1 kanyar és a magas súlypont kombináció "megtréfál".

Többi kérdésre valami infod van? Mert valahogy a googlen tanult okos szakiknak nem tudok hinni. Illetve a hazai teszteknek sem fentartás nélkül,mert 99% ban nem pártatlanok....

________ _______
Pontosítás! Az artic az extrákkal olcsóbb! Igaz nincs cserébe suv kinézettel kapott előny (16" kerék,magasítás,belső cicoma, bőrkormány,bőrbevonatú gomb...stb)

[ Módosítva 2017 március 14 kedd - 18:20:49 ]
Vissza az elejére
ugux
2017 március 14 kedd - 08:57:31


Regisztrált tag #2817
Regisztrált: 2017 március 02 csütörtök - 09:04:28

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 19
Helosz írta ...

Üdv mindenkinek!
Pár napom ráment, mire végig olvastam ezt a 36 oldalt. Van pár kérdésem,amiben a segítségetek kérném. Egyre jobban hajlok az autócsere felé. Ha az isten is úgy akarja ez egyre elerhetőbb cél. Nem is húzom az időt tovább.
A kinézett kocsi egy BMW! Vicceltem.
MCV stepway vagy MCV artic
A kérdések pedig a következők:
1. Az emelt hasmagasság (~ + 5cm ) előnyei és hátrányai érdekelne.


Nekem Sandero Stepway van pár hete.

- szerintem csak egyszerre lehet kapcsolni a ködlámpákat.
- az hogy magasabb a kocsi tök jó, meg szép, tényleg jobb vele parkolni, de pl nekem a 6 és 8 éves gyerekeim elég nehezen szállnak be a hátsó ülésekre.
- gyerekülésből mi mindig az ESPIRO márkát használtuk. Illetve először még a babakocsihoz tartozó hordozót, utána edig mindkét gyereknél az Espiro Sigma volt.
- 0,9 benzines fogyasztása nálam vegyes használattal 6,3 L/100.
Vissza az elejére
RB65
2017 március 14 kedd - 09:54:16


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 300
Helosz írta ...

[
Kb 1 éve folyamatosan olvasom. Ott is a legelső lépés a teljes mennyiség átolvasása volt.

A hasmagasság emelés miatti fogyasztás növekedés dl ekben mérhető szerintem csak. Az nem lesz tétel. Amitől féltem abban erősítettél meg. A magasabb hasmagasság = magasabb súlypont = óvatosabb vezetési stílus kell a kanyarban. Ez inkább csak akkor gond,ha sietni kell valahova (és nem boltba/postára gondolok jelenleg....).

A stepway több dolog miatt jött szóba nálam.
1. Ha mindent 1 szintre húzok kb ,akkor az alap artic + kiegészítők több mint 100.000Ft-al drágább. Emiatt gazdaságilag jobban megéri a stepway.

2. Az emelt hasmagasság jóljön a magyar "tükörsima" utakon. Illetve volt már esetem,hogy az elütött kutyát a sáv közepén hagyták és nekem jópár helyen felakadt a dög amíg átmentem felette. Szervíz lett a vége....

3. Mikor patkára kell tenni a kocsi elejét/végèt azért,hogy a 80-90 es szabványt követő parkolóba kilógás nélkül tudjak parkolni akkor is hasznosnak gondolom.

Emiatt vagyok gondban. Van előnye nem is kevés. Viszont a gondolat ott motoszkál bennem,hogy télen 1 kanyar és a magas súlypont kombináció "megtréfál".

Többi kérdésre valami infod van? Mert valahogy a googlen tanult okos szakiknak nem tudok hinni. Illetve a hazai teszteknek sem fentartás nélkül,mert 99% ban nem pártatlanok....


Azért ne arra gondolj, hogy látványosan fog billegni. Nekem a duster után feltűnő az mcv stabilitása, de a dusival sem volt semmi gond, sosem csúsztam ki. A stepway meg azért nincs is annyira megemelve. Ki kell próbálni. Próba nélkül mások véleménye alapján nem lehet dönteni. Tudod, kinek a pap, kinek a papné, kinek meg a lányuk
Ködlámpa: Az elsőt lehet külön kapcsolni, a hátsót meg csak az elsővel együtt, vagyis nagy ködben ha utolér valaki le tudod a hátsót kapcsolni úgy, hogy az első bekapcsolva marad.

Én az unokámat szoktam hozni, vinni, 3 éves szeret maga bemászni az autóba. A dusternél erre nem volt képes, az mcv-be be tud mászni önállóan..

Ha sok kiegészítőt akarsz rendelni akkor valóban jobban jársz ha a magasabb felszereltséget választod mert úgy jobban jössz ki. Én sajnálom, hogy nem lehetett exceptiont rendelni mert nálam az lett volna a befutó. Viszont az artic is tökéletesen megfelel az igényeimnek. Csupán tolatóradar került bele utólag.

Küszöb: Előre tudom, hogy lehet venni védőelemet, hátra nem tudom. Kérdezd meg a szalonban. Ha nincs akkor le lehet fóliázni, bár nem tudom a kutyakarmok ellen az mennyire véd....

Van nálunk egy ilyen 80-as évekbeli parkoló a borostyán áruház mögött, simán kilógsz ha nem teszed az orrát a szegély fölé. Mai autók zömének nem is lehet mert olyan magas az a szegély, hogy kopp. Láttam ott már több letörő ködlámpát, szakadó köténylemezt. Az mcv-nek elfér felette az orra. Mondjuk sok hely nem marad, első alkalommal csak úgy mertem rátenni az elejét, hogy kiszálltam és megnéztem mennyi hely van még.

Ja és szerintem jobb lenne átmenni a logan topicba mert itt lassan off leszünk.


[ Módosítva 2017 március 14 kedd - 10:01:38 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
Helosz
2017 március 14 kedd - 16:36:15

Regisztrált tag #2721
Regisztrált: 2016 július 28 csütörtök - 20:06:59

Lakóhely: Szolnok
Üzenetek: 50
Köszönöm a válaszokat. Sajnos kipróbálni nem hiszem,hogy lesz lehetőségem. MCV esetében mindenhol csak a nagy disel motorral volt teszt autó. 0.9TCe-t egy clioban volt lehetőségem próbálni. Azt is kb 1km keresztül sem,mert üres volt a tank és nem akartak tankolni bele.... Ebből kiindulva MCV stepway 0.9TCe motorral teszt autóként csak álom őszre is. De hogy ne legyen teljesen off.
2,7,8 kérdéshez valmi tapasztalat/infotok van?
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!