A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a biztonságról!
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
kekek
2010 november 29 hétfő - 14:42:31
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3623
Én értem, viszont azt is tudom milyen macerás egy kátyu esetében is behajtani a kárt.
Ez meg egy más kategória, sajnos.
Vissza az elejére
maszületett
2010 november 29 hétfő - 20:45:48

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Te tudod... A vegosszegrol, ha gondolod, szamolj majd be.
Vissza az elejére
Indy
2010 december 01 szerda - 13:52:04
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9777
Ebben a ~18 éves Porsche-ben működtek a légzsákok. A Renault 10 év után cserét javasol...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
bati
2010 december 01 szerda - 14:45:10


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 892
Indy írta ...

Ebben a ~18 éves Porsche-ben működtek a légzsákok. A Renault 10 év után cserét javasol...

Minden autógyár 10 év után cserét javasol.Ki az a bomlott elméjű aki ezért kifizet kb. fél millát? Magyarországon ilyet még nem kért senki!

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2010 december 01 szerda - 15:12:01
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
A cikk is érdekes, De van más is, kiváncsi vagyok, hányan vettétek észre.

A légzsák semmit sem ért! Ugyan is a hülyegyerek nem volt becsatolva. Jól megfejelte a szélvédőt, és véres a légzsák is. Ilyenbe szoktak belehalni! Becsatolt biztonsági övnél, elnézve az autót, valószínűleg horzsolással és kisebb agyrázkódással megúszta volna.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
willmenn
2010 december 01 szerda - 20:16:55



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2335
És ezt honnan veszed? Én nem látom! Neked + képeid vannak?

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
Krogergo
2010 december 01 szerda - 21:01:24
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
Ugyan azt a 6 képet látom, mint te.
Felülről a másodikon a tipikus ,,fejeléses" szélvédő sérüléssel.
Felülről a negyedik képen pedig a légzsák alul véres. Szintén ugyan ezen a képen a biztonsági öv szépen a helyén, mint amit nem használtak jó ideje. (beleset után nem így szokott lenni)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Krogergo
2010 december 02 csütörtök - 10:29:36
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
Ma reggel is olvastam újságot, a megyei napilapot a Kisalföldet.
Tele volt a tegnapi balesetekkel.
Szokás szerint, mint ahogy az egész évben lenni szokott, nagy részüket a románok okozták kamionokkal, teherautókkal az M1-esen, M15-ösön. Éves szinten száz milliós kiadásokat okozva országunknak.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
tárkányi
2010 december 08 szerda - 20:08:44
tárkányi


Regisztrált tag #793
Regisztrált: 2007 július 06 péntek - 13:22:36

Üzenetek: 252
Krogergo írta ...

Ma reggel is olvastam újságot, a megyei napilapot a Kisalföldet.
Tele volt a tegnapi balesetekkel.
Szokás szerint, mint ahogy az egész évben lenni szokott, nagy részüket a románok okozták kamionokkal, teherautókkal az M1-esen, M15-ösön. Éves szinten száz milliós kiadásokat okozva országunknak.



És még felsértődnek, hogy miért mondják azt, hogy Romániában van a legtöbb forgalmi hulla. "Persze, mert itt nincsenek autópályák!" S akkor kimegy külföldre és az első autópályán fejre áll. Ez még rendjén. A gond az, hogy a szemét ártatlanokat is kinyír! Jól nézünk ki. Képzeld el, Gergő, mi folyik itt! Van olyan útszakasz, ahol inkább nem járok. ( A halál útjának becézi a sajtó) Újabban inkább kerülök. Nem akarok anatómiából doktorálni, sem szervdonor lenni.
Vissza az elejére
candi11
2010 december 08 szerda - 21:49:37
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1613
inkább nem írok semmit a román közlekedési morálról

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Krogergo
2010 december 09 csütörtök - 09:43:40
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
Tegnap a győri Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) útellenőrző (fehér, 3.5t-s, kamionosokat csesztetik a határon, és a mérleget kezelik) autója a Vámosszabadi határátkelőnél egy kicsit kihozott a sodromból.
Dupla!!!!! záróvonallal elzárt területen akart megfordulni. Persze mindez kb. 3 perc alatt sikerült is neki, mert szemből jöttek a kamionok, és senki sem engedte be (igazuk is volt, egyrészt mert szabálytalan, másrészt mert amúgy is ők szívóznak bunkó módion évek óta.)
Így szép kocsisor alakult ki mögötte, mert azt az 1db sávot teljes egészében elfoglalta. Ezt még sikerült tetézni neki azzal, hogy a megforduláshoz indexet nem használva, vészfékezéssel állt meg. Így nyilván mindenki, aki mögötte haladt, a megengedett 60km/h-val. Mivel én haladtam közvetlen mögötte, és egy idő után beleuntam a várakozásba, rádudáltam. Találjátok ki, mi volt a reakció? Egy szőke fiatal ribanc mutogatott ki az anyós ülésről, miközben anyukámat ,,k...." jelzővel illette.
Ha a feleségem és a gyerek nincsenek velem, biztos nem éli túl azt a napot. Visszafelé kedvem lett volna bemenni a főnökéhez elbeszélgetni, majd a rendőrségen feljelenteni pár jogcímen. Aztán mikor belegondoltam, hogy mindenhol csak az Istent játszák (elég rosszul), meg milyen teszetosza, lesz @ri banda, ettől is elment a kedvem.

[ Módosítva 2010 december 09 csütörtök - 09:45:04 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Nyirati
2010 december 09 csütörtök - 18:35:05
Nyirati


Regisztrált tag #687
Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45

Üzenetek: 1084
De mekkora istent !!!!

Soha nem elég!
Vissza az elejére
Sanca
2010 december 09 csütörtök - 20:20:48
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Üzenetek: 1511
Ezt lehagytátok

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Indy
2011 január 11 kedd - 07:50:49
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9777
Hétvégén Sopronban jártam, verőfényes napsütésben indultunk, de Kónytól olyan sűrű ködben autóztunk oda és vissza 170 km-t, hogy helyenként alig 50 m volt a látótávolság. Ez jótékonyan hatott a fogyasztásra.

De! Elég sok idiótával találkoztam, akik úgy előztek, hogy szerintem semmit sem láttak, főleg nagy terepjárókkal, simán 100-110-el beelőztek. A másik amin kiakadtam, az olyan autók, akik helyzetjelző + első ködlámpával autóztak, miközben a tompított nem égett! Ebből akadt jópár darab, ezt hogy lehet megcsinálni? Nálam ha ködlámpát kapcsolok, akkor automatikusan kapcsolja a tompítottat is! Életveszélyes helyzetjelzővel közlekedni a nagy ködben, az ilyen megérdemelne egy frontális ütközést (persze csak egy másik idiótával együtt).

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Waquarnew
2011 január 11 kedd - 11:30:10


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 513
Indy! Sajnos a Logan is így működik , mármint a ködlámpa bármivel együtt kapcsolható és világít is. Tehát akár fényszóróval, vagy helyzetjelzővel is. Nem tudom, hogy ez milyen szisztéma. És azt sem értem, hogy az újabb kocsikon miért az első ködlámpákat lehet először kapcsolni és csak utána a hátsót. Régen ez éppen fordítva működött.
Ja, és ha már ködlámpa, a múltkor vettem észre egy-két vadiúj modellen, hogy ha be van kapcsolva a világítás és irányjelzőzik az illető, akkor az az oldali ködlámpája is világít. Ezt mostanában tapasztalom és nem csak egy márkánál. Hümmm...
Vissza az elejére
balifon
2011 január 11 kedd - 12:03:45

Regisztrált tag #1402
Regisztrált: 2010 március 21 vasárnap - 10:07:26

Üzenetek: 167
jaja! Én is most vettem észre, hogy pl ha balra indexelek, meg fékre lépek akkor a műszerfalon a ködlámpa visszajelzője is felvillan! Az még eszembe se jutott, hogy megnézzem, hogy a hátsó ködlámpák ilyenkor tényleg fel villannak vagy csak a visszajelző! hmmm érdekes, majd meglesem, mert sztem az elég gáz ha az is felvillan!
Vissza az elejére
kekek
2011 január 11 kedd - 12:48:46
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3623
balifon, itt más probléma lehet, összeéghetett a foglalatod. Az elektromos topicban olvashatsz erről, volt róla szó, nem is olyan rég.
Vissza az elejére
kincsleső
2011 január 11 kedd - 12:55:42
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Nálam pedig, ugyanezt a hiba-jelenséget a csatlakozó hibája okozta... (szintén leírva abban a topikban)
Vissza az elejére
DOLMAR
2011 január 11 kedd - 13:04:58

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Indy írta ...

Hétvégén Sopronban jártam, verőfényes napsütésben indultunk, de Kónytól olyan sűrű ködben autóztunk oda és vissza 170 km-t, hogy helyenként alig 50 m volt a látótávolság. Ez jótékonyan hatott a fogyasztásra.

De! Elég sok idiótával találkoztam, akik úgy előztek, hogy szerintem semmit sem láttak, főleg nagy terepjárókkal, simán 100-110-el beelőztek. A másik amin kiakadtam, az olyan autók, akik helyzetjelző + első ködlámpával autóztak, miközben a tompított nem égett! Ebből akadt jópár darab, ezt hogy lehet megcsinálni? Nálam ha ködlámpát kapcsolok, akkor automatikusan kapcsolja a tompítottat is! Életveszélyes helyzetjelzővel közlekedni a nagy ködben, az ilyen megérdemelne egy frontális ütközést (persze csak egy másik idiótával együtt).



Nógrád megyébe a cigányok, szinte soha nem használnak semmilyen világítást, múltkor olyan köd volt, hogy 30 méterre se lehetett ellátni, ráadásul kanyargós az út, szembe jött egy fehér transit, tele cigányokkal, világítás nélkül, ezt kb 20 méterről vettem észre....., rohadt sok gyökér van az utakon, a másik élete az ő szemükben szó szerint semmit sem számít
Kedvem lenne egy BTR80-ast venni és átgázolni az ilyeneken, egy "most te jártál így" utánakiálltással.
Vissza az elejére
kectam
2011 január 11 kedd - 17:04:43
Vendég

A Fiat ködfényszóróját is simán be lehet kapcsolni a helyzetjelzővel. Találtam egy roppant érdekes passzust a hatályos KRESZ rendelkezései között.

44. § (4) Tompított vagy távolsági fényszóró HELYETT vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
(kiemelés tőlem)

Ezek alapján nem szabályellenes, mindenki vonja le belőle a következtetést.
Vissza az elejére
Indy
2011 január 11 kedd - 19:20:16
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9777
kectam írta ...

Találtam egy roppant érdekes passzust a hatályos KRESZ rendelkezései között.

44. § (4) Tompított vagy távolsági fényszóró HELYETT vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
(kiemelés tőlem)

Ezek alapján nem szabályellenes, mindenki vonja le belőle a következtetést.


44. § (8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

Na most akkor mi van?

Én amondó vagyok, hogy fontosabb látszani mint látni, ezért a ködlámpa+helyzetjelző kombinációnál egy tompított fényszóró többet ér!


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 11 kedd - 22:20:24
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
Nem értek egyet, jelen esetben.
Ha már tényleg olyan nagy a köd, hogy csak 20-30 méter a látótávolság, tényleg jobb, ha csak a ködlámpa világít, a tompított nem. A ködlámpa ugyan is jóval alacsonyabban van, az próbál alá világítani. A tompított viszont csak egy nagy fehér homályt okoz, ami a szembejövőt is épp úgy elvakítja/ homályosítja.
Persze ha sötét van, vagy nem akkora a köd, hogy csak 30-40Km/h-val lehet haladni, akkor a tompítottat is használom.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
kekek
2011 január 12 szerda - 07:12:44
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3623
Indy írta ...

kectam írta ...

Találtam egy roppant érdekes passzust a hatályos KRESZ rendelkezései között.

44. § (4) Tompított vagy távolsági fényszóró HELYETT vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
(kiemelés tőlem)

Ezek alapján nem szabályellenes, mindenki vonja le belőle a következtetést.


44. § (8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

Na most akkor mi van?

Én amondó vagyok, hogy fontosabb látszani mint látni, ezért a ködlámpa+helyzetjelző kombinációnál egy tompított fényszóró többet ér!



Indy, a Kectam által kiemelt HELYETT szó, az általad idézett lakott területen kívüli esetben is érvényesíthető. Nekem szabályosnak tűnik így, ráadásul, amit Gergő írt az is fedi a valóságot.
Vissza az elejére
Indy
2011 január 12 szerda - 07:45:06
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9777
Krogergo írta ...

Nem értek egyet, jelen esetben.
Ha már tényleg olyan nagy a köd, hogy csak 20-30 méter a látótávolság, tényleg jobb, ha csak a ködlámpa világít, a tompított nem. A ködlámpa ugyan is jóval alacsonyabban van, az próbál alá világítani. A tompított viszont csak egy nagy fehér homályt okoz, ami a szembejövőt is épp úgy elvakítja/ homályosítja.
Persze ha sötét van, vagy nem akkora a köd, hogy csak 30-40Km/h-val lehet haladni, akkor a tompítottat is használom.


A látótávolság 50-70 m volt, 70-80-al tudtam menni, vagyis csak a ködlámpa használata szerintem indokolatlan. Ha előzől, a szembejövő tompított fémyszóróját hamarabb és könnyebben észreveszed mint a csak ködlámpa fényét. Helyzetjelző ködben semmit sem számít, olyan mintha nem is lenne. Továbbra is mondom, látszani egy picit fontosabb szerintem mint látni.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Waquarnew
2011 január 12 szerda - 09:05:27


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 513
A jogszabályi idézeteket nézegetve nekem az jut eszembe, hogy a jogszabályokat úgy kell(ene) megalkotni, hogy a paragrafusok (szaknyelven szakaszok!) és bekezdések sorrendje egyben fontossági sorrend is!!! Azaz mindig a "fontosabb" van elől, utána következnek a "kevésbé fontosak" és a kivételek. Legalább is régen ez így volt (mi még így tanultuk jogból). Manapság már ez feltehetőleg nem így van (lásd "médiatörvény", ahol a módosítás hamarabb megjelenik, mint maga a törvény = RÖHEJES).
Így aztán nem is csodálkozom, hogy ahány ember, annyiféle jog(ki)magyarázás van ebben az országban
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 12 szerda - 11:19:47
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
,,Továbbra is mondom, látszani egy picit fontosabb szerintem mint látni. "

Ez így is van! De amit fentebb is írtam, ha valóban csak 20-30 méter a látótávolság, bekapcsolt tompított fényszóróval nem, hogy ő nem lát, de te sem fogod őt látni a nagy ,,fehér folttól"
Viszont az 50-70m-es látótávolság amit írtál még nem nagy köd. Így valóban semmi értelme lekapcsolni a tompított fényszórót (ilyenkor nem is szoktam). Viszont az sem szabálytalan.
Műszakilag: a helyzetjelző nem azért van bekapcsolva, amikor a ködfényszóró világít (viszont a tompított nem) ,mert azzal az 5W-os teljesítménnyel akar látni és látszani, hanem azért, mert csak úgy tud ködlámpát kapcsolni, ha a helyzetjelző is világít. (minden mai autó ilyen, amelyiknek gyári az első ködfényszórója.

Ha már ennyi féle verzió felsorolásra került, akkor még 2 dolog, amit viszont én nem értek:
- A gyártók oldaláról nézve, hogy miért nem lehet pl. a Loganban a ködfényszórót és a ködlámpát egymástól függetlenül használni. Ugyanis a hátsót csak akkor lehet kapcsolni, ha az első már világít. Kultúra kérdése (ahogy észrevettem sok autósnál hiányzik!!!!!), hogy egy autósort utol érve, lekapcsolom a ködfényszórót. Viszont míg engem utolér nem valaki, addig jól lenne, ha a hátsó ködlámpa világítana. Ezzel szemben a magyar valóság az, hogy a paraszt elöl hátul világít, vakít mindenkit, ha kell ha nem, használja. Lássák hogy, az is van az autójában, amiért ő fizetett.............. igaz, hogy pénze nem volt rá, 10 éves hitelre, de ez már más dolog.
- Ha sötétben csak olyan minimális a köd (nem is ködnek, csak foszlánynak nevezném) , hogy reflektorral is messzire látni ha nincs szembejövő, akkor a tahók miért használják az első ködfényszórójukat? Biztos az agyukban lévő homály vetítődik a szemük elé.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Indy
2011 január 12 szerda - 11:23:41
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9777
Krogergo írta ...

Műszakilag: a helyzetjelző nem azért van bekapcsolva, amikor a ködfényszóró világít (viszont a tompított nem) ,mert azzal az 5W-os teljesítménnyel akar látni és látszani, hanem azért, mert csak úgy tud ködlámpát kapcsolni, ha a helyzetjelző is világít. (minden mai autó ilyen, amelyiknek gyári az első ködfényszórója.


Nálam tompított nélkül nincs ködlámpa. Ha bekapcsolom a ködlámpát, automatikusan gyújtja hozzá a tompítottat.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 12 szerda - 11:29:35
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
Érdekes, pedig kinézetre ugyan az a bajuszkapcsoló mint ami a Loganban van. (igaz szinte az összes Renault-é, de a cikkszámuk, és a stekkerük nem egyezik)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Indy
2011 január 12 szerda - 11:40:01
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9777
Krogergo írta ...

Érdekes, pedig kinézetre ugyan az a bajuszkapcsoló mint ami a Loganban van. (igaz szinte az összes Renault-é, de a cikkszámuk, és a stekkerük nem egyezik)



Este megnézem, biztos ami biztos.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
maszületett
2011 január 12 szerda - 12:36:55

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
"Nappali menetjelző lámpa" nem egyenlő a "helyzetjelzővel".

Nem tudom miért nem lehet kapcsolni külön csak a hátsó ködzáró fényt egy kocsin, amikor annak megléte kötelező, míg a ködlámpáé opciós! Nincs sok logika bennem, hiszen eszerint a ködzárófényt sokkal fontosabbnak tartják!

Nemrég változott a kresz a ködlápa használatával kapcsolatban és eszerint változtak az újautókra vonatkozó forgalombahozatali szabályok is. Csakúgy, mint ahogyan változtak maguk a ködlámpák is, a szórási képükkel, feladatukkal együtt. Indy kocsiján le lehet mérni mik voltak a vonatkozó szabályok amikor forgalomba helyezték, a mieinken le lehet mérni mik voltak amikor a mieink kaptak rendszámot, stb. stb.
Vissza az elejére
Indy
2011 január 12 szerda - 14:15:02
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9777
Krogergo írta ...

,,Továbbra is mondom, látszani egy picit fontosabb szerintem mint látni. "

Ez így is van! De amit fentebb is írtam, ha valóban csak 20-30 méter a látótávolság, bekapcsolt tompított fényszóróval nem, hogy ő nem lát, de te sem fogod őt látni a nagy ,,fehér folttól"


Ezt azért csak észrevennéd, nem?




Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
maszületett
2011 január 12 szerda - 15:53:23

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
wow, ezek szúrófények... Ködben csak atomvillanást sejtenél, nem egy DUSTER-t az biztos, ha mindet felkapcsolja...
Vissza az elejére
willmenn
2011 január 12 szerda - 17:55:10



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2335
Régen az volt a szabály, hogy a ködfényszorok csak a tompitott, vagy a fényszoróval együtt világithatott. Ma csak a világitással együtt. A helyzetjelző viszont már világitásnak számit. Hiába kapcsolom be a ködlámpát, csak akkor világit ha legalább a helyzetjelzőt is bekapcsolom.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 12 szerda - 19:30:34
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
,,Ezt azért csak észrevennéd, nem? "


Nem csak észre, ha nem el is

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
kectam
2011 január 13 csütörtök - 05:54:13
Vendég

Sajnos sok gyártmánynál az extra felszerelések listáján van a ködlámpa, ezért ritkán választják az emberek. Tegnap vidéken voltam csak kíváncsiságból azt figyeltem, hogy hány autónak van ködlámpája. Átlagban elmondhatjuk, hogy 10-ből 5-nek van. Vagyis minden második autós tartja fontosnak a látni és látszani elv alapjait. Persze ebből biztos van olyan jópár aki ki se hozza a kocsiját ködbe, de a többség ugyanúgy autózik, mintha mi sem történt volna.
Többször megesett velem az is, hogy a 2x3 sávos Hungária körúton a lámpánál kiszálltam és szóltam az előttem állónak, hogy kapcsolja már ki a ködzárót mert kifolyik a szemem. Ráadásul elől is fényárban volt a kocsi. Fel vannak háborodva, mert úgy gondolják, hogy azért van, hogy ne rohanjanak belé. De könyörgöm abba nem gondol bele, a dugóban araszolva minek? Benne van a jogszabályban is: ha a látási viszonyok indokolják.
Jól megbüntetném azokat, akik ilyen módon használják a ködlámpájukat.
Vissza az elejére
Indy
2011 január 13 csütörtök - 08:05:34
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9777
kectam írta ...

Többször megesett velem az is, hogy a 2x3 sávos Hungária körúton a lámpánál kiszálltam és szóltam az előttem állónak, hogy kapcsolja már ki a ködzárót mert kifolyik a szemem. Ráadásul elől is fényárban volt a kocsi. Fel vannak háborodva, mert úgy gondolják, hogy azért van, hogy ne rohanjanak belé. De könyörgöm abba nem gondol bele, a dugóban araszolva minek? Benne van a jogszabályban is: ha a látási viszonyok indokolják.


A hátsó ködzáróvényt addig kell használni, ameddig utol nem érnek. Utána illene lekapcsolni, a mögötted jövőnek pedig felkapcsolni. Én is így tettem soproni utamon.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 13 csütörtök - 11:20:14
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
Légpisztolyról hallottatok már? 1 tárral 16-ot lehet lekapcsolni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 13 csütörtök - 11:23:20
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
Nem tudom a törvénymódosításnak és a szigorú büntetésnek köszönhető e, vagy csak véletlen egybeesés e, de másfél hét alatt szinte az összes biztonsági övet megvették ami raktáron volt. Előre-hátra, középre vegyesen.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Lecso
2011 január 13 csütörtök - 18:50:07
lecso


Regisztrált tag #909
Regisztrált: 2007 november 04 vasárnap - 10:49:19

Üzenetek: 301
Sziasztok. Nekem pl. alap az autó,csak hátsó ködlámpa volt, én meg raktam előre is. De csak akkor működik mikor tompitott vagy refi van helyzetjelzőn nem volt soha. Ha bekapcsolom a ködlámpát, automatikusan gyújtja hozzá a tompítottat.


Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2011 január 19 szerda - 19:32:38
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 452
Az alig 2 éves kerekemblémás stuttgarti sokablakos "teherautón", amivel járok gyárilag kapcsolható a ködlámpa a helyzetjelzővel, a tompítottal, és a refivel is. Sőt van még egy csavar a dologban. Ha felkapcsolom a reflektort, a tompítottat nem "veszi" le, együtt világít mind a kettő. Ha mindent felkapcsolok, 42O watt világít az elején. már-már szárítja előttem a flasztert.



Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
Nyirati
2011 január 20 csütörtök - 18:14:31
Nyirati


Regisztrált tag #687
Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45

Üzenetek: 1084
Vigyázz ne hogy bele ragadj az olvadt aszfaltba!!!!! Száradás után már olvad...

Soha nem elég!
Vissza az elejére
kekek
2011 október 18 kedd - 07:22:25
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3623
"De azt nem tartalmazza a gyári felszereltségi szint. Mint ahogyan az autórádiót sem, és még vagy egy tucat extrát, ami utólag lett beszerelve. Ezt a biztosítók nem fizetik kár esetén. "


Cascós témát itt folytatom, talán ide való leginkább, az ezt megelőző hozzászólás bidézésével.

Ha a casco kötésnél a pluszokat is felveteted, azok kárát is fizetik. Ráadásul néhánynak még a díjtétele is 0,-Ft.

A Logannal eddig szerencsére különösebb problémám nem volt. Részletesen leírtam annak idején a nyaralásnál történt hátsó szélvédő káromat, amelynél kb. 70-80 eFt-ot térített mega biztosító. Ez 2-3 évi díjnak fele meg. Tehát itt rendesen mínuszban vagyok, de maradjon is így.

Ugyancsak leírtam a Clióval kapcsolatos problémát, melynek már fél év után nagyobb sérülése keletkezett. Több mint 300 eFt-ot fizetett a biztosító, így még kb. 10 évig fizethetem a cascót, hogy elérjem annak szintjét.

Hát ilyen az élet:
Vissza az elejére
Basic
2011 október 18 kedd - 08:44:12
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2771
Igen, nekem is felvették az utólagosd extrákat (rádió, felnik, stb).

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
kekek
2011 október 18 kedd - 12:44:11
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3623
kekek írta ...

bidézésével.

Ez se rossz, de én beidézést akartam írni.
Vissza az elejére
Krogergo
2012 január 20 péntek - 21:18:55
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6814
Nagyon dúrva, nem rég volt a híradóban. Klikk! Igaz ,,leSkodázták" , de látszik, hogy egy Logan, amiből szinte semmi sem maradt frontális ütközésnél a vétkes mercedes miatt. Reméljük nem klubtag volt.

Sajnos már nekem is van tapasztalatom rommá tört Loganról, de az megmentette az életem (köszönöm a tervezőknek!). Utána nekem is volt mercedes 124-esem (a képek alapján a híradóban lévő is az) amiben nem éreztem akkora biztonságban magam mint a logan-ban, hiába az ABS, 4 tárcsafék, stb. mégiscsak több mint 20 éves konstrukció.
De a látottak alapján sajnos a fizikát nem győzi le a modern számítógépes tervezés, gyűrődési zóna, töréstesztek csillagjai stb. A másfélszer akkora súly, a másfélszer olyan hosszú motorháztető, és a kétszer olyan vastag lemezek ,,győztek".

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
kekek
2012 március 20 kedd - 14:55:53
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3623
A munkatársam Dusterjének lelopták a tanksapkáját, a feltételezések szerint a kulcs legyártása érdekében.
Az ajtókat most ledugóztatta, és a hátsó ajtón lamellákat állítottak, új kulcsot kapott. Ahol csinálták, azt mondták, hogy a héten a második Dusteros paciens volt, a másiknak mindkét első ajtózárját tönkretették.
Lehet "piacképes" lesz a Duster?
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!