A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a légkondiról!
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
lubloi
2015 július 15 szerda - 08:50:09

Regisztrált tag #1038
Regisztrált: 2008 április 29 kedd - 21:21:24

Üzenetek: 14
Tegnap 1300 km-et mentünk két felnőttel, három gyerekkel, csomagokkal, többnyire németországon át, a 0.9 TCE-s MCV autónkkal. A fogyasztás 6.3 liter lett a teljes útra, többnyire 130-140 között volt a sebesség, de volt, ahol útépítés miatt kilométereken át csak 80-nal mentünk. A csúcssebesség a GPS szerint 167 volt, azt egy pár percig tartottam csak. Még ilyenkor is a háttérben marad a motorzaj, a szélzaj erősebb.

lubloi
Vissza az elejére
Mike
2015 július 15 szerda - 10:50:01


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Nincs itt semmi rejtély, a 0.9 -es motornál nagyon számít a vezetési stílus. A dinamikus haladás (nem a gyors tempó) jobban meglöki az átlagfogyasztást, a nyugodt, öreguras pedig jobban csökkenti, mint egy átlagos szívó benzines esetében. Minden motornál lehet +-15% -ot csinálni kizárólag a vezetési stílussal, ennél a kis turbóssal ez +-30% is lehet. Ez van, ilyen a technika. Én amikor mentem a Mátrába egy ilyen Sanderóval autópálya + hegyek 4 személy, klímával, alig volt 5 liter fölött a fogyasztásom. Az ereje sehol nem fogyott el, ment az emelkedőn gond nélkül. Persze a megfelelő sebességfokozatban. Ahol lehetett hagytam kigurulni, motorfék szinte nincs.

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Iszy56
2015 július 21 kedd - 12:07:00
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771
Tavasz ota kinlodunk egy Bukarestben hasznalt MCV ( gyartas 05.2005 futott: 241.537 km-t ) klimajaval. Mikor megy, mikor nem, mikor tul sok a freon mikor utana kell tolteni. Vegso megoldas szinezett freonnal feltoltve megallapitottak, hogy a muszerfalbol a huto lyukas. Kulon huto nincs csak bontoban, vagy nehezen. A Dacia egyutt hozza az 1-el jelzett darabot. Holnapra igerik. Ha megusszuk egy ezer eurobol orvendunk.

Vissza az elejére
Krogergo
2015 július 21 kedd - 13:39:48
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6648
Ismerős jelenség. És valóban nagyon drága is. A bontott belső elpárologtatókért egy vagyont adnak. Nekem indén tavasszal mind elfogyott
Eddig a mi Renaultét láttam, nem egyezett egyikével sem.
Ez amúgy konstrukciós hibára vezethető vissza, évi pár darabbal már régóta találkozom. Az a gond, hogy amelyikben nincs pollenszűrő, ott a bejövő koszt a klíma elpárologtató fogja fel, feltelik szöszmösszel, egyéb trugyival. Az pedig amikor megy a klíma, vizes lesz, és szó szerint belerohad. Úgy, hogy az alumínium is ettől oxidálódik szét.
Ezért tanácsos pollenszűrőt faragni bele (van róla CSM cikk a klubbon) a gyári helyre az első szériás Loganoklba és MCV-kbe.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Iszy56
2015 július 21 kedd - 13:54:36
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771
Koszi a tippet. Mi is utolag faragtunk de ezek szerint kesore. Az uj remeljuk tobbet tart. Maskulomben komoly szereles es bontottal nem probalkozunk. ( kaptunk vagy 2 helyen). Hutogepgyarban is dolgoztam, nem tudhatod hogy peldaul belulrol mennyire vannak oxidalva a csovek, heggesztesek.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 július 21 kedd - 14:26:55
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6648
Iszy56 írta ...

Koszi a tippet. Mi is utolag faragtunk de ezek szerint kesore. Az uj remeljuk tobbet tart. Maskulomben komoly szereles es bontottal nem probalkozunk. ( kaptunk vagy 2 helyen). Hutogepgyarban is dolgoztam, nem tudhatod hogy peldaul belulrol mennyire vannak oxidalva a csovek, heggesztesek.


Tényleg nem kis munka. Le kell venni a kormányt, középkonzolt, komplett műszerfalat. Utána motortérnél lekötni a vízcsövet, leereszteni klíma gázt, lekötni a klíma csövet. Utastérből kivenni a komplett szellőző rendszert/box-ot, és be a másik, vagy a csak a klíma elpárologtató cseréje. (utóbbi önmagában is nagy meló)

Ez ezért nem olyan mint a hűtőgépgyár. Mivel a külső rohadásba mennek szét, a belseje mindnek ép, ha nem volt törve, és rendesen szedték ki. Majd néz meg a tiédben, amikor kivették. 99% hogy az alján, a jobb oldali sarkánál lesz a gond. Zöldes színéről látszani fog.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Iszy56
2015 július 21 kedd - 22:23:52
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771
Majd lefotozom miutan felkuldik Bukarestbol.
Kozbe megjott az alkatresz holnapra rendeltek a kolegamat a mutobe.

Kozben azon gondolkodom, hogy ezert is, csereli le 'Gerhard' 150000 km-nel a cegautojat.

[ Módosítva 2015 július 21 kedd - 22:26:53 ]
Vissza az elejére
Iszy56
2015 július 23 csütörtök - 21:27:16
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771
Reszletek1











Vissza az elejére
Iszy56
2015 július 23 csütörtök - 21:29:09
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771
Reszlet2











Vissza az elejére
Iszy56
2015 július 23 csütörtök - 21:30:48
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771
RESZLET3











[ Módosítva 2015 július 23 csütörtök - 21:31:31 ]
Vissza az elejére
Iszy56
2015 július 23 csütörtök - 21:34:23
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771
Reszlet4









Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2015 július 26 vasárnap - 10:31:11
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 451
Nem semmi meló, a rohadt életbe!



Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
zrubeckonel
2015 július 26 vasárnap - 19:06:44
zrubeckonel


Regisztrált tag #2498
Regisztrált: 2014 november 14 péntek - 07:58:08

Üzenetek: 71
Szép munka. Jól szét lett kapva.
Vissza az elejére
Sheme
2015 július 26 vasárnap - 20:51:54

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1045
Iszy b+, ha ezt valaki otthon megcsinálja... az a tag órákat adhat McGiver-nek!


A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Basic
2015 július 26 vasárnap - 21:05:08
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2752
Azta, ez kemény meló lehetett...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Iszy56
2015 július 26 vasárnap - 21:44:41
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771
Rendre jottek a fotok Bukarestbol. Az elejen nagyon megijedtem a latvanytol. De vegul sikerult visszatenni minend, nem zorog, minden all a helyen es raadasul hut is!.
Egy kalap penz de van 2 ev garancia az alkatreszre es a klimat is atneztek allitottak, erre egy ev garancia. elore a 300.000 fele!
Vissza az elejére
martin555
2015 július 28 kedd - 08:41:53
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Üzenetek: 138
2011-es MCV (dci) légkondi-m bebüdösödött. lehet hogy attól hogy belső keringetésen toltam és a lecsapódott pára bent kavart? melyik a jobb , gazdaságosabb, a légkondi belső keringetéssel v nélkül, és a belső csövek tekintetében mi a praktikusabb , büdösödés elkerülése végett?

helyi szerelőnek valami olyan tisztító gépe van hogy szilárd anyagot por formjában fúj vagy "párologtat" be, jó lehet ez a tisztító cucc? azaz tisztításra is keresem a megfelelő módot, ne a helyi mekk mester mondja meg nekem.

köszi urak.

ja, hűtésteljesítmény nálam se egy hűde nagy, de azért Horvátországot a rekkenő hőségben is kibírtuk, csak lassan érte el a hűvösséget de nem kellett MAX csak a 2-es venti fokozat. kérdés: foglalkozzak ekkor vele, lefejteni rátölteni a gázt vagy akkor épp elbasznám a dolgot, hagyjam amig nekem megfelelő?

köszi



Vissza az elejére
Mike
2015 július 28 kedd - 10:07:00


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Szia martin555!

Én az utazásom vége előtt pár perccel mindig kikapcsolom a klímát, és külső levegővel max fordulaton járatom a ventit. Ezzel kiszárítom a belsejét. A büdös szagot a pangó vízben elszaporodó bacik okozzák. Ha nincs pangó víz, nincs baci sem. Ha elfelejtem időben kikapcsolni, mindig megvárom azt az 1-2 percet.
Egyébként az otthoni klímákkal ugyan ezt megteszem, és soha nem volt gondom a szagokkal.

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
martin555
2015 július 28 kedd - 10:40:53
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Üzenetek: 138
azt én is észrevettem és amikor csak tudom (pld hogy 2 perc mulva megérkezem) akkor kikapcs a klímát, ha volt belső keringetés akkor azt is ki, és átszellőztetni sima levegővel. rögtön jön a nedvesség, egész a fúvókákon kiül sok pára, képzelem mi lehet a csövekben. van, hogy picit ráfűtök hogy kiszáradjon, de néha nem lett megcsinálva és bepállott.

pucoláshoz amit írtam a szilárd porszerű anyagot benyomós gép jó lehet?



Vissza az elejére
Iszy56
2015 július 28 kedd - 22:32:22
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771
Ha a talin volt dij a tisztito cuc-bol, esetleg ha hasznalta valaki referalhatna rola.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 augusztus 04 kedd - 10:29:13
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6648
Pollenszűrőt kivéve, a belső elpárologtatóra kell fújni, telenyomni az üreget habbal. Utána ventilátort 15-20 percig nem szabad kapcsolni, hogy ne nyomjon teli habbal mindent. A habból folyadék lesz, megöli a bacikat, eltünteti a rossz szagot, a lé pedig kifolyik alul az autóból, ahol a klíma kondenzvíz amúgy is távozik.
Én még mindig azt mondom, hogy jó és illatos a vegyszer, de a leghatékonyabb az ozon-os tisztítás. Vegyszer mentes, garantáltan a leghatékonyabb, és a legtovább tart a hatása. Nem olcsó, de megéri, kivesz minden más szagot is az egész autóból. Arra kell csak figyelni, hol csináltatja az ember. Sok klímásnál csak elég gyenge gép van (amit ugye előre nem tudunk, amíg ki nem próbáltuk ), az nem sokat ér. Én Győrben is csak 1-et tudok, ami valóban jó.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 augusztus 11 kedd - 20:48:05
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Nos, friss klíma tapasztalat:
35-37 fokban is képes hűteni a fekete kombit. Mondjuk meleget nem kellett hozzákeverni, de 2.-3. ventilátor fokozattal jó volt.
A párás nehéz szag itt is jelentkezik, igyekszem figyelni az átszellőztetésre így most jó.
Vissza az elejére
Mike
2015 augusztus 11 kedd - 21:36:53


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Nekem két tapasztalatom lett a klímával kapcsolatban.
1. Tűző napon állt az autó, beleülve a kormányt alig lehetett megfogni. Az egész kaszni izzott. A klíma alig volt étezhető, pedig hideget fújt be. Ki lett szellőztetve a belseje induláskor ablaknyitással, mégse éreztük a klímát úgy, ahogy az ember várta volna. Belső keringtetésre kapcsolva kezdett jelentősen javulni a hőmérséklet.
2. Garázsból indulva azonnali klímaindítással semmi gond, tartósan hűvös volt belül, pedig odkint 37-fok volt.

Megdöbbentő mennyire számít honnan indul a hűtés.

[ Módosítva 2015 augusztus 11 kedd - 21:38:59 ]

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Iszy56
2015 augusztus 11 kedd - 22:16:00
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771
Erdekes dolgot olvastam ma. Egy benfentes srac a Roman Duster forumon irta ( ervenyes barmely Dacia modelre ); forditom:
Vissza az elejére
Iszy56
2015 augusztus 11 kedd - 22:25:55
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 771

A 2. ( ujabb ) generacios klima kompreszor az euro5 es ujabban euro6 de foleg fogyasztascsokkentes miatt kikapcsol es bekapcsol ( nem valtakozo hengeres kompreszor mint az elobbi model volt).
A KI es BE kapcsolas szamos parametertol fugg. Pendaul lehet: BE 5 masodperc KI 10 masodperc-tol az elso fokozatban , egeszen BE 30 sec es KI 10 sec a 4. fokozatban. Mindezt a fedkomp intezi nagyon sok parameter ossze hasonlitasaval. Peldaul ECCO - val a KI ido nagyobbodhat egesszen a BE teljes nullazasaig.
Vissza az elejére
Basic
2015 augusztus 12 szerda - 08:10:17
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2752
Mike írta ...

...mégse éreztük a klímát úgy, ahogy az ember várta volna. Belső keringtetésre kapcsolva kezdett jelentősen javulni a hőmérséklet...


Ez így "normális". Az automata klímás autók pl. ilyen hőségben maguktól belső keringetésen és teljes ventilátor fordulaton (utóbbi elég idegesítő...) indulnak, és csak meglepően hosszú idő után kapcsolják ki azt.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
zrubeckonel
2015 augusztus 14 péntek - 11:05:17
zrubeckonel


Regisztrált tag #2498
Regisztrált: 2014 november 14 péntek - 07:58:08

Üzenetek: 71
Szervusztok!
A Lodgy topicban szóba került egy csattogós klímás eset. Ebbe tegnap én is belefutottam. Már többször használtam a klímát, de eddig mindig menet közben, kinyomott kuplunggal kapcsoltam be, így nem tűnt fel semmi. Tegnap piros lámpánál állva nyomtam be a klímát, és azonnal valami csörömpölő, fémes csattogó hang jött a motortérből. Klíma kikapcs -≥ hang megszűnt. Klíma újra be -≥ hang újra jelentkezett. Ahogy elindultunk a lámpától a hang eltűnt, de lehet hogy csak a motor és menetzaj nyomta el. Amúgy a fogyasztás is furcsán alakult. A klíma bekapcsolása után a fogyasztás megugrott bő 2 literrel, majd pár perc után mérséklődött a normális+3(4) decire. A kocsink amúgy Logan 1.2 motorral. Akkor ez a fémes csörömpölés egy “normális“ jelenség??? Mert ha arra vágynék, hogy furcsa hangokat füleljek, és az miatt stresszeljek (mi mikor hullik szét) vezetés közben, akkor maradtam volna a 98as Escortomnál.
Vissza az elejére
biglaci
2015 augusztus 14 péntek - 12:38:39
Vendég

zrubeckonel írta ...

Szervusztok!
A Lodgy topicban szóba került egy csattogós klímás eset. Ebbe tegnap én is belefutottam. Már többször használtam a klímát, de eddig mindig menet közben, kinyomott kuplunggal kapcsoltam be, így nem tűnt fel semmi. Tegnap piros lámpánál állva nyomtam be a klímát, és azonnal valami csörömpölő, fémes csattogó hang jött a motortérből. Klíma kikapcs -≥ hang megszűnt. Klíma újra be -≥ hang újra jelentkezett. Ahogy elindultunk a lámpától a hang eltűnt, de lehet hogy csak a motor és menetzaj nyomta el. Amúgy a fogyasztás is furcsán alakult. A klíma bekapcsolása után a fogyasztás megugrott bő 2 literrel, majd pár perc után mérséklődött a normális+3(4) decire. A kocsink amúgy Logan 1.2 motorral. Akkor ez a fémes csörömpölés egy “normális“ jelenség??? Mert ha arra vágynék, hogy furcsa hangokat füleljek, és az miatt stresszeljek (mi mikor hullik szét) vezetés közben, akkor maradtam volna a 98as Escortomnál.

Szia!
Hasonlóra kérdeztem rá a logan II fórumban.
Nekem csúnya hang (annyira nem szembetűnő) üresben, kiengedett kuplungnál van, amire azt írták, hogy kuplungtárcsa okozza (én váltóban valamilyen csapágyra gondoltam). Benyomom a kuplungot: csend van, felenged: zaj. Hidegen kevésbé hallani, azonban amikor minden jó meleg, akkor felerősödik a hang.
Klíma bekapcsolása valahogy megváltoztatja a terhelést (nem vagyok szaki, hülyeséget nem akarok írni) és akkor aztán zörög, mint a fene. Kinyomom a kuplungot: csend. Bár ezt az erősebb hangot akkor is észrevettem, amikor nagyobb fogyasztó bekapcsolásra került, mintpl hátsóablak páramentesítő.

Voltam szervizben, ahol azt mondták, hogy a "dacia ilyen". Mindenesetre a következő 2. hétfőn viszem garban szervizbe biztos ami biztos alapon.

UI: a fogyasztásra annyit, hgoy az elektromos dolgok marhára megemelik ám. Amikor beindul a klíma hűtése (mármint a hőleadó rész a vízhűtő előtt-mögött) az autó elejében, huhuhúúú hogy megugrik. Vagy ha a belső ventit 4-esre rakom...

[ Módosítva 2015 augusztus 14 péntek - 12:41:44 ]
Vissza az elejére
zrubeckonel
2015 augusztus 14 péntek - 13:07:37
zrubeckonel


Regisztrált tag #2498
Regisztrált: 2014 november 14 péntek - 07:58:08

Üzenetek: 71
biglaci írta ...

Nekem csúnya hang (annyira nem szembetűnő) üresben, kiengedett kuplungnál van, amire azt írták, hogy kuplungtárcsa okozza (én váltóban valamilyen csapágyra gondoltam). Benyomom a kuplungot: csend van, felenged: zaj. Hidegen kevésbé hallani, azonban amikor minden jó meleg, akkor felerősödik a hang.
Klíma bekapcsolása valahogy megváltoztatja a terhelést (nem vagyok szaki, hülyeséget nem akarok írni) és akkor aztán zörög, mint a fene. Kinyomom a kuplungot: csend.


Ez a jelenség (mármint a kinyomott kuplungnál enyhe zörgő, surlódó hang) nálam is megvan, bár nem volt olyan hangos, úgyhogy nem is zavart. Viszont ez a klíma bekapcsoláskor keletkező zörej nagyon ilyesztő, és persze zavaró is. Bár arra nem gobdoltam, hogy a kuplungból jön, azt hittem maga a klímakompresszor vagy annak a tengelykapcsolója. Na majd kipróbálom üresben, be és kinyomott kuplunggal különböző motorfordulat mellett.
Vissza az elejére
oTo
2015 augusztus 14 péntek - 22:37:18
Loganizer / Méganizer


Regisztrált tag #253
Regisztrált: 2006 április 27 csütörtök - 09:23:27

Üzenetek: 1503
Krogergo írta ...

Ezért tanácsos pollenszűrőt faragni bele (van róla CSM cikk a klubbon) a gyári helyre az első szériás Loganoklba és MCV-kbe.


Ujujj... akkor ne tétovázzak én se nem? Na hol a za cikk?


Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Vissza az elejére
oTo
2015 augusztus 14 péntek - 22:44:19
Loganizer / Méganizer


Regisztrált tag #253
Regisztrált: 2006 április 27 csütörtök - 09:23:27

Üzenetek: 1503
biglaci írta ...

Klíma bekapcsolása valahogy megváltoztatja a terhelést (nem vagyok szaki, hülyeséget nem akarok írni) és akkor aztán zörög, mint a fene. Kinyomom a kuplungot: csend. Bár ezt az erősebb hangot akkor is észrevettem, amikor nagyobb fogyasztó bekapcsolásra került, mintpl hátsóablak páramentesítő.


A klíma bekapcsolásakor a rendszer megemeli az alapjárati fordulatszámot.
Ezt lehet, hogy észre sem venni, mert a klíma terhelése "eltünteti" a plusz fordulatszámot.
Próbáld meg, ha üresben van ótó, alapjáratról nagyon finoman emeled a fordulatszámot.
Eltűnik-e a zaj a fordulatszám növelésével? Ha igen, mekkora fordulatszámnál?
Ha nem... akkor majd folyt.köv...

Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Vissza az elejére
biglaci
2015 augusztus 15 szombat - 08:29:35
Vendég

oTo írta ...

biglaci írta ...

Klíma bekapcsolása valahogy megváltoztatja a terhelést (nem vagyok szaki, hülyeséget nem akarok írni) és akkor aztán zörög, mint a fene. Kinyomom a kuplungot: csend. Bár ezt az erősebb hangot akkor is észrevettem, amikor nagyobb fogyasztó bekapcsolásra került, mintpl hátsóablak páramentesítő.


A klíma bekapcsolásakor a rendszer megemeli az alapjárati fordulatszámot.
Ezt lehet, hogy észre sem venni, mert a klíma terhelése "eltünteti" a plusz fordulatszámot.
Próbáld meg, ha üresben van ótó, alapjáratról nagyon finoman emeled a fordulatszámot.
Eltűnik-e a zaj a fordulatszám növelésével? Ha igen, mekkora fordulatszámnál?
Ha nem... akkor majd folyt.köv...


Szia!

Igen, eltűnik. Nehéz nagyon finoman adagolni ezt a gázt, de kb 900-1000 között megszűnik.
Vissza az elejére
hobo
2016 augusztus 15 hétfő - 15:41:10
hobo

Regisztrált tag #918
Regisztrált: 2007 november 13 kedd - 11:13:31

Üzenetek: 11
Sziasztok! Valaki megtudja mondani, milyen típusú klíma kompresszor van Dacia Logan-ban?( 2005, 1.4 benzines, motorkód: K7JA710). Úgy néz ki, hogy szivárog belőle az olaj, bár rendesen működik...Előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Ghostdog
2017 október 12 csütörtök - 15:22:25
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Csak mesélem:
Bekapcsolt állapotnál kb 2-5 másodpercenként kezdett ki-be kapcsolgatni a klímakompresszor. Leengedtük a gázt belőle, 590gram volt. A katalógus szerint 430 kell bele... Most jó. A gyárban cseppnyit túltöltötték.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 május 29 szerda - 13:03:25
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6648
Megoldottam a ki-be kapcsolgató klíma problémát a Sandero Stepway 0.9Tce-mben. Most már rendesen hűt ez a sz@r, tesztelés következik. Az egy dolog, hogy nem hűtött rendesen, de a percenkénti többszöri ki-be kapcsolgatás menet közben rángatta az autót, billegtem az ülésben. Lodgym-nál is ugyan úgy ki be kapcsolgat, csak abban nem érezni a dci motor nagyobb nyomatéka miatt. ,,bomázom" szét azt is, és remélem jó lesz.
A probléma nem a gáztöltet miatt van, azt figyeli a nyomás senzor a motortéri klímacsövön. Elektronikusan ilyen vacak, félretervezték. Jó sok órám ráment, de meglett a megoldás. Pár hét tesztüzem után is ha minden ok, akkor meg tudom csinálni másnak is (csak a műhelyemben, útközben nem) Járt fél órát, alapjáraton, és 2500-as fordulaton is nyomtam neki, műhelyben árnyékban 21 fokban. Belső utastér ventilátor 2-es fokozaton. Így sem fagyott el. Középső rostélyon 9 fokos levegőt tudott csak, motortéri visszajövő csövön infrával 7 fok-ot mértem. Ha lesz időm, ezt majd megmérem senzorossal is, leszigetelve, mert az infrás szerintem sok hulladék hőt is összeszedett. Motortéri ventilátor dolgozott rendesen, hol 1-es, hol 2-es fokozatban. Így álló helyben sem melegedett túl, a kompresszorból elmenő cső csak langyos volt.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Nagya21
2019 május 29 szerda - 17:30:59
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 251
Krogergo írta ...

Megoldottam a ki-be kapcsolgató klíma problémát a Sandero Stepway 0.9Tce-mben. Most már rendesen hűt ez a sz@r, tesztelés következik. Az egy dolog, hogy nem hűtött rendesen, de a percenkénti többszöri ki-be kapcsolgatás menet közben rángatta az autót, billegtem az ülésben. Lodgym-nál is ugyan úgy ki be kapcsolgat, csak abban nem érezni a dci motor nagyobb nyomatéka miatt. ,,bomázom" szét azt is, és remélem jó lesz.
A probléma nem a gáztöltet miatt van, azt figyeli a nyomás senzor a motortéri klímacsövön. Elektronikusan ilyen vacak, félretervezték. Jó sok órám ráment, de meglett a megoldás. Pár hét tesztüzem után is ha minden ok, akkor meg tudom csinálni másnak is (csak a műhelyemben, útközben nem) Járt fél órát, alapjáraton, és 2500-as fordulaton is nyomtam neki, műhelyben árnyékban 21 fokban. Belső utastér ventilátor 2-es fokozaton. Így sem fagyott el. Középső rostélyon 9 fokos levegőt tudott csak, motortéri visszajövő csövön infrával 7 fok-ot mértem. Ha lesz időm, ezt majd megmérem senzorossal is, leszigetelve, mert az infrás szerintem sok hulladék hőt is összeszedett. Motortéri ventilátor dolgozott rendesen, hol 1-es, hol 2-es fokozatban. Így álló helyben sem melegedett túl, a kompresszorból elmenő cső csak langyos volt.

Hali!
Nah erre vevő lennék én is.
Jövő hét péntek du indulunk Görögbe, jó pröba lenne.
Üdv Nagya


A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Sanca
2019 május 30 csütörtök - 20:20:04
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Üzenetek: 1482
A Duster is ki-be kapcsol szerintem, Gergő az is orvosolható szerinted?

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Jim74
2019 május 31 péntek - 06:37:39

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 299
Szia Gergő!

Dokkernél is megoldható ez a művelet? Kb. mennyi időt vesz igénybe és a garanciát befolyásolja-e?

Köszönöm a választ.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 május 31 péntek - 07:40:44
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6648
Szerintem mindegyik Daciánál megoldható.
Próbával, mérésekkel együtt kb. 1.5 óra. Azt, hogy nem befolyásolja a garanciát, én nem merem kijelenteni. A sajátomon megcsináltam. Hibát és hibakódot nem okoz, maguktól soha nem veszik észre (kötelező szervizekkor, vagy ha koccan az autó eleje és hűtősor csere, Assistance-nek kell elvinni az autót, stb.), és bármikor visszaállítható az eredeti állapot, de azért vissza kell jönni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Jim74
2019 május 31 péntek - 19:12:18

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 299
Krogergo írta ...

Szerintem mindegyik Daciánál megoldható.
Próbával, mérésekkel együtt kb. 1.5 óra. Azt, hogy nem befolyásolja a garanciát, én nem merem kijelenteni. A sajátomon megcsináltam. Hibát és hibakódot nem okoz, maguktól soha nem veszik észre (kötelező szervizekkor, vagy ha koccan az autó eleje és hűtősor csere, Assistance-nek kell elvinni az autót, stb.), és bármikor visszaállítható az eredeti állapot, de azért vissza kell jönni.

Köszönöm az infókat.
Vissza az elejére
Tuci
2019 június 02 vasárnap - 14:20:04
Tuci


Regisztrált tag #2461
Regisztrált: 2014 június 02 hétfő - 08:25:01

Üzenetek: 96
Krogergo írta ...

Szerintem mindegyik Daciánál megoldható.
Próbával, mérésekkel együtt kb. 1.5 óra. Azt, hogy nem befolyásolja a garanciát, én nem merem kijelenteni. A sajátomon megcsináltam. Hibát és hibakódot nem okoz, maguktól soha nem veszik észre (kötelező szervizekkor, vagy ha koccan az autó eleje és hűtősor csere, Assistance-nek kell elvinni az autót, stb.), és bármikor visszaállítható az eredeti állapot, de azért vissza kell jönni.


Valószínű, hogy én is jelentkezem erre a műtétre is, ha végre meglesz a vasam....
Vissza az elejére
Krogergo
2019 június 02 vasárnap - 22:24:08
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6648
Korai volt az öröm Tovább fejlesztést igényel. Műhelyben jó volt mindegyik, fordulaton is is, tartósan. Menet közben azonban Kb. 10 perc után a tce-ben és a dci-ben is elfagyott a belső elpárologtató. A levegőt sem tudta teljes mennyiségben átnyomni rajta. Ilyenkor kb. 2 perc kellett a teljes leolvadásig. Ekkor azonban a kikapcsolt klíma ellenére is hideget nyomot, és nem jött az a vízpárás meleg levegő, mint amikor gyárilag ki-be kapcsolgat.
Legközelebb következő hétvégén lesz csak időm játszani vele, tele az utastér és a motortéri csövek is hőmérő szenzorokkal. Tehát akkor tudok ,,legózni" ha feleségem vezet. Nem értem, de nem túl boldog, ha így megyünk kirándulni legközelebb is.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
lajo
2019 június 04 kedd - 00:54:08


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 91
Német fórumon írta valaki pont tegnap, hogy ugyanezzel kísérletezett. Persze nála is elfagyott egy idő után, de írt pár érdekeset. Azt mondja, ne legyen túl sok gáz a rendszerben, mert akkor könnyebben eléri a maximális nyomást, ahol lekapcsol (18 bar?). Jól gondolom, hogy kisebb nyomással kevésbé fagyna le? Illetve azt írta még, hogy OBD-n ki lehet olvasni a nyomást, ez is hasznos lehet.

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!