A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a légkondiról!
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
candi11
2015 június 09 kedd - 19:27:29
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
glassesman írta ...

Kedves candi!
Mikor azt írtam hogy várom véleményeteket, arra gondoltam, hogy láthatóan nem egyedi, sokakat érintő probléma megoldásában előbbre jussunk közösen, mert tudod, több fej, több tetű!
Ha el is viszem valahova, az csak az a szalon, szerviz lehet ahol vettem, ugyanis még erősen garis!
Mielőtt azonban ezt megtenném szeretném átlátni a működését, a problémát, és megoldást találni, ugyanis műszaki beállítottságú vagyok, olyannyira hogy magam is javításból élek, mintegy 25 éve, csak nem autókat hanem fémmegmunkáló, hagyományos és NC gépeket javítok, az autókat ennyire nem vágom, ill. nincs márka, típus specifikus tapasztalatom.
Másik, a márkaszervizekkel rossz tapasztalataim vannak, a magánokkal kevésbé rossz, nem szeretem ha meg akarnak vezetni, nagyon kevés az igazi szakember!


Az a baj hogy annyira félsz hogy garis az autód, meg mindenki be van sz@rva a váza rönó hungáriától,
Nyugodtan megnézetheted független szervizzel is mert nem ugrik a garancia.
Én a helyedben addig ütném / meg ütöm / az asztalt ameddig tökéletesen meg nem csinálják.

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Nyirati
2015 június 09 kedd - 20:24:53
Nyirati


Regisztrált tag #687
Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45

Üzenetek: 1076
Peti !! előbb utóbb az asztal eltörik !!!!

Soha nem elég!
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 10 szerda - 23:57:41
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Mik vannak...

Klikk!
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 11 csütörtök - 11:08:07
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Mik vannak 2.0...

Klikk!
Vissza az elejére
balcsidk33
2015 június 11 csütörtök - 12:25:34

Regisztrált tag #2454
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:31:38

Üzenetek: 12
A klima dolog folytatódik. Nem a gázzal van a bibi hanem állítólag a klimanyomás szabályozóval. Nincs az országban és jövő hétre ígérik hogy megjön és cserélik. Addig megsülök
Vissza az elejére
balcsidk33
2015 június 11 csütörtök - 12:30:55

Regisztrált tag #2454
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:31:38

Üzenetek: 12
Glassesmen!
Viheted másik Renault/Dacia szervizbe, szerencsére a garanciális hálózat még országos.
A Thaliámat Nagykanizsán uvettem, de mivel Siófokon élek, így ide volt ésszerű bevinnem ha gondja volt. Azóta meg is szűnt Kanizsa. Ha nem tetszik a szerviz, irány a másik.
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 június 12 péntek - 16:46:56
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
No ma pofára estem a klímával. Nagy fityekkel mondtam, hogy bezzeg a mi klímánk.... De beletettétek a bogarat a fülembe. Ma lestem a klímát működés közben. Belülről semmit nem veszel észre, de kívűlről hallatszik, hogy 25-28 másodpercenként kapcsol be a kompresszor.... Szívás. Mehetek garanciára?
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 12 péntek - 20:24:15
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Még arra tudok gondolni, hogy menetben nem kapcsolgat hisz a menetszél jobban akcióba lép. Kérdés persze, hogy a jegesedés miatt kapcsolgat vagy a meleg oldali nyomás miatt. Bár akkor tolná neki a fullos ventit. Hm.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 június 13 szombat - 00:19:18
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Lassan eljutunk oda, mint 20-30 évvel ezelőtt, be kell kábelezni és ellenőrző lámpát kötni rá Akkor látszik mikor van behúzva a kompresszor kuplungjának mágnestekercsere.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Mike
2015 június 13 szombat - 11:35:35


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Lehet hogy nekem mázlim van (kop-kop-kop), de a klímával maximálisan meg vagyok elégedve. Ebben a hőségben is jól hűt. A minap kiszállva az autóból a hőségbe, kinyitottam a csomagtér ajtaját, és meglepődtem milyen hideg levegő dőlt ki hátul.

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 június 13 szombat - 12:07:46
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
balcsidk33 írta ...

A klima dolog folytatódik. Nem a gázzal van a bibi hanem állítólag a klimanyomás szabályozóval. Nincs az országban és jövő hétre ígérik hogy megjön és cserélik. Addig megsülök


Lécci szólj, hogy jó lett-e, érdekel valóban ez volt-e a probléma.
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 13 szombat - 18:33:11
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Gergő jah! Én a ventit akarom manuálisan kapcsolni 1-2 percre akár motor leállás után. Ilyen 35 fokban nagyobb csörtetések után illik lehűteni a mocit és környékét, csak hát ez nem megy úgy. offtopic
Régi Daciakban vagy talán Renaultokban mintha ment volna így ráadásul!
Ott csücsül az EGR szelepem a turbo felett (hol máshol) nem is teszem fel nyáron a takarót.
Nagyobb és benzines autókban ez a maradékhő képes évek alatt tönkre "égetni" ez összes kábelszigetelést!
Vissza az elejére
Csocsesz
2015 június 13 szombat - 18:54:37


Regisztrált tag #2429
Regisztrált: 2013 szeptember 02 hétfő - 08:24:34

Üzenetek: 55
Zolkabacsi írta ...

Gergő jah! Én a ventit akarom manuálisan kapcsolni 1-2 percre akár motor leállás után. Ilyen 35 fokban nagyobb csörtetések után illik lehűteni a mocit és környékét, csak hát ez nem megy úgy. offtopic
Régi Daciakban vagy talán Renaultokban mintha ment volna így ráadásul!
Ott csücsül az EGR szelepem a turbo felett (hol máshol) nem is teszem fel nyáron a takarót.
Nagyobb és benzines autókban ez a maradékhő képes évek alatt tönkre "égetni" ez összes kábelszigetelést!


2004-es benzines Meganeomban megy leállítás után ha nagyon melege van.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 június 14 vasárnap - 14:14:47
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
A Logan1-ekben is megy.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
balcsidk33
2015 június 16 kedd - 22:22:12

Regisztrált tag #2454
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:31:38

Üzenetek: 12
Sziasztok. Nagy segítségre lenne szükségem! Írtam korábban, hogy a klímámmal van probléma. 1 éves a kocsim. 7 óra kocsinézés után Kaposváron a Daciába közölték (mármint a műhelybe addig nézegették), hogy nem a gáztól nem működik a klímám, hanem a klímanyomás-szabályozó ment tönkre. Vigyem haza a kocsit, és 2 hét múlva vihetem vissza, addigra rendelnek, mert nincs az országban alkatrész. A bajaim a következőek.
Mióta belenyúltak a kocsiba, azóta a számítógép össze vissza mutat mindent. Pl. fél tankkal vittem el Siófokról Kaposvárra, mikor elhoztam a kocsit azt mutatta hogy tele van a tank. A hasábokon. Azóta mentem vele majdnem 200 km-ert és csak egy rublika tűnt el a 7-ből vagy 8-ból. Ez volt az elmúlt szombaton. Pillanatnyi fogyasztásnak a városba 1,6 litert mutat az 1,5 dCi motorral 50 km-es folyamatos tempónál. Néha felmegy 3-4 literre. Az óra sem a valós időt mutatta. Ez nem volt így korábban, most az átlagfogyasztása 4,7 liter, és autópályán használom 80%ban. Mindig figyelem, korábban az átlag 5,7-6 között volt.
Kérdésem. Mi lehet ez?
A szervizzel folyamatos kapcsolatban vagyok, a telefonszámlám miattuk ott tart, hogy 17 év telefonálásom alatt se volt soha ennyi a havi számlám. A válaszuk hogy frissitettek a szoftveren, és ez okozhatja az össze vissza mutatást. Ott tartok, hogy fogalmam sincs pl, hogy mennyi gázolaj van a kocsimba. Akinek elmondom hülyének néz. De az hogy legyek türelmes a számítógép majd visszaáll, ezt nem tudom elfogadni. 1 hete nem áll vissza pl a normál üzemanyag szint mutatása sem.
Másik bajom. Először használtam a kocsit sötétben mióta meghoztam (klímanyomás-szabályozó majd jövő hétfőn lesz vagy lenne cserélve) azóta a bowdenes fényszóró magasság állításra a bal oldali nem reagál a jobb oldali fényszóró is kicsit. Korábban nem így volt. Az utat világítja előttem kb 2 métert. Életveszélyes. Semmit nem látok.
Ezek összefügghetnek egymással amiket írtam?
Tud valaki a Dunántúlon jó Dacia szervízt? Mert Kaposvártól a bizalmam elment, és kb már 10x vittem a kocsit hozzájuk, mert korábban a fűtésszabályozóval volt bajom, ha bekapcsolom továbbra is kattog. Állandóan visszavitették 2 hetente a kocsit. Lassan már rámegy a fizetésem a Kaposvár-Siófok utakra. Ezért keresnék valamilyen garanciális szervizt, akiben meglenne a bizalmam.
Előre is köszönöm a segítségeteket. Már kaptam itt értékes infót. Üdv Richard
Vissza az elejére
balcsidk33
2015 június 16 kedd - 22:23:29

Regisztrált tag #2454
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:31:38

Üzenetek: 12
Ghostdog. Ha túl leszek rajta megírom, tuti.
Vissza az elejére
DrZ400
2015 június 17 szerda - 09:58:53

Regisztrált tag #2482
Regisztrált: 2014 szeptember 04 csütörtök - 10:32:14

Üzenetek: 6
Sziasztok
Tegnap volt egy kis ideje -kb 4 óra- a klímás barátomnak, elkezdtük a hibakeresést. Az alapoktól indultunk, klímahűtő bogáreltávolítás, nyomáspróba, dugulás, körönkénti mérés, nyomáskapcsoló ellenőrzés stb. A belső elpárologtatóhoz érve kukáztuk a pollenszűrőt, mert fél év alatt hihetetlen, de vastagon tele volt. Porszívózás, tisztítás, új szűrő előkészítése. Úgy néz ki a hiba a belső elpárologtatónál leledzik, a "fagyszenzor" kapcsol le... Egyszerűen 1-2 fokozatú ventilátornál "túlhűti" az elpárologtatót és a szenzor leállítja a rendszert. Sajnos a "kevert" levegő sem oldja meg a dolgot, mert az elpárologtató után van a fűtőrész. Ahogy méregettük, a szenzor kellő hőfoknál kapcsol le, tehát nem hibás. Kicsit parasztos próbával, ha hajszárítóval fújunk az elpárologtatóra, akkor nem kapcsol ki-be a behúzótekercs 1-2 venti fokozaton sem. A szenzor ennél a típusnál rá/bele van építve az elpárba, máshol, ahogy nézegettük, mellé van téve, ott rendben is működik. Sajna hogy az egész egységhez rendesen hozzáférjen az ember, az egész műszerfalat szét kellene bombázni, ennek most nem álltunk neki időhiányban. Most agyalok, még nem tudom mi lesz a megoldás. Egyenlőre levettük a töltetet 400-ra, így 1,5C melegebb a levegő, cserébe 2-es venti fokozaton 2200F/p-nél percenként már csak kettőt kapcsol. Majd nekifutunk még egyszer, ha lesz egy kis időnk, addig 3-as fokozaton járatom a ventit... Valakinek még plusz ötlet? /Azon kívül, hogy költözzek délebbre hogy a beszívott levegő melegebb legyen... /
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 17 szerda - 11:52:23
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Azt jól "megjavították" balcsidk! Se szeri se száma a márkaszervizek ilyen munkásságának. És van képük így visszaadni.
Én is elmentem túltöltött klímával nyaralni 2 éve. 70-80km/h nál okés volt!
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 június 17 szerda - 17:00:02
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Gergő: Nem akarsz márkaszervízet nyitni? Jól megélhetnél belőle úgy látom....
Vissza az elejére
Sheme
2015 június 17 szerda - 17:54:10

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
Haliztok!

Kérek szépen tanácsot! Hová vigyem a talicskát, ahhoz, hogy a klímát fertőtlenítsék? Akár vidékre is elmegyek, de csak megbízható emberhez - egyet ismerek is, de nem reklámozhatom, és nem is tudom, vállal-e ilyen munkát.

Ja, és meg szeretném várni, mert nem akarom otthagyni a szekeret. Ki tudja, mit művelnek a kicsikémmel... bp-i vagyok.

Előre is köszönöm szépen!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Basic
2015 június 17 szerda - 18:55:12
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
A solymári Dalos Klíma pl. normális. Csomó környékbeli márkaszerviz oda hordja át az autókat.

Klikk!


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2015 június 17 szerda - 21:35:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Ghostdog írta ...

Gergő: Nem akarsz márkaszervízet nyitni? Jól megélhetnél belőle úgy látom....


Köszönöm, nem. Én a minőségi munkára törekszem.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Tenebrio
2015 június 17 szerda - 21:59:12
Logan MCV 0,9 TCe


Regisztrált tag #2549
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 14:37:43

Üzenetek: 27
balcsidk33 írta ...

Tud valaki a Dunántúlon jó Dacia szervízt? Mert Kaposvártól a bizalmam elment.


Kaposvár környékén lakok, ott vettem a kocsit, most még oda megyek vele vissza reklamálni ködlámpa ügyben, de nagyon sok ismerőstől hallom, hogy Kaposszekcsőre érdemes majd szervízbe menni, mindenki nagyon dícséri. Anno sógóromék oda hordták a Thaliájukat, mikor még az a kocsijuk volt.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 június 17 szerda - 22:06:44
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Van itt klubtárs, aki épp most ,,futja a köröket" a Kaposszecskői -ek munkája és díjazása után. Igaz segítőkészek, csak az autó nem jó, találgatnak, de legalább sokba kerül(t).

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Tenebrio
2015 június 17 szerda - 22:14:04
Logan MCV 0,9 TCe


Regisztrált tag #2549
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 14:37:43

Üzenetek: 27
Én nem ismerem, csak azt mondom amit hallottam. Passz.

[ Módosítva 2015 június 17 szerda - 22:14:55 ]
Vissza az elejére
Jumperman82
2015 június 18 csütörtök - 09:38:37
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Én Kaposszekcsőn vettem az autót. (előtte a szüleim is a Renault-t). Szerencsére hibamegoldó tapasztalatom nem volt velük, de a kötelező szervizet korrekten, nagyon jó áron csinálták. Nekem érdemes volt Bajáról átmennem hozzájuk, mert útiköltséggel együtt is olcsóbb volt, mint a bajai márkaszerviz. Állítólag a szerelő gárdájuk is állandó, nem vesznek fel évente új embert, így lehet van már tapasztalatuk is.Többet nem tudok segíteni.
Vissza az elejére
balcsidk33
2015 június 18 csütörtök - 12:36:37

Regisztrált tag #2454
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:31:38

Üzenetek: 12
Köszönöm a jelzéseteket, ha nem lesz jó akkor elviszem Kaposszekcsőre. Megpróbálom. Siófokról nem mondok semmit inkább...
Vissza az elejére
Krogergo
2015 június 18 csütörtök - 14:17:33
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
balcsidk33 írta ...

Siófokról nem mondok semmit inkább...


Pedig mondhatnál, ezért (is) van a klub, hogy a tagok minél több információhoz jussanak.
Siófokról korábban jó vélemény volt, sokan jártak oda, még Fehérvárról is (mert utóbbi egy borzalom, régen és most is).

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
zrubeckonel
2015 június 18 csütörtök - 17:27:59
zrubeckonel


Regisztrált tag #2498
Regisztrált: 2014 november 14 péntek - 07:58:08

Üzenetek: 71
balcsidk33 írta ...

Siófokról nem mondok semmit inkább...

Pedig engem érdekelne mindenféle vélemény, mert náluk vettem a kocsit.A januári törésnél nagyon segítőkészek voltak, és szépen, gyorsan dolgoztak. Kérdés, hogy kötelező szervízhez, esetleges garanciális javításhoz hogyan álltak. Igazából Siófok és Zalaegerszeg között gondolkodok.
Vissza az elejére
Sheme
2015 június 18 csütörtök - 22:47:26

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
Basic írta ...

A solymári Dalos Klíma pl. normális. Csomó környékbeli márkaszerviz oda hordja át az autókat.

Klikk!



Köszönöm szépen az infót!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
balcsidk33
2015 június 22 hétfő - 13:03:22

Regisztrált tag #2454
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:31:38

Üzenetek: 12
Hali. Siófok. Nem a szervizzel van bajom, hanem a hozzáállással. Van egy Renaultom (10 éves) és a Stepwayem (1éves). Amikor bevittem a Daciat valami kérdéssel csak annyit kérdeztek hogy nem mondtam ott a problémát ahol vettem? Fura... Kaposváron vettem a Daciat. A Renaultot Nagykanizsán de azt Siófokon szervizelik ha gondom van vele. Ott nem "küldenek" vissza Nagykanizsára. Be is zárt amugy a Kanizsa Car.
Klima ügyben. 2 hetet vártam a klimanyomás szabályozóra, kiderült nem ez a baj hanem valami eletromos áramforrás. Valami köteget emlegetnek, ma reggeltől keresik a hibát. A kompjuter is emiatt "betegeskedik".
Lehet csereautós lesz a dolog Siófokig. Ha túl leszek rajta megírom. Legalább süt a nap
Vissza az elejére
balcsidk33
2015 június 28 vasárnap - 19:06:00

Regisztrált tag #2454
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:31:38

Üzenetek: 12
Sziasztok. Lekopogom remélem vége a klíma körüli mizériának bő 3 hét után. 1 hét után tegnap (szombaton) elhozhattam a kocsim a márkaszervízből, kész lett. Korábban írtam: 1, a bal oldali fényszóró nem mozdult a bowdenes tekerőre. Állításuk szerint csak kiakadt, már jó.
2, klíma nem volt jó. 8 órán át vizsgálták a kocsit, a motortérben az összes vezetéket átnézték, semmi, és kiderült hogy a klímakapcsoló mögötti panelben zárlatos volt valami. Most tökéletes a klíma, hűt, normálisan kapcsol be.
3, a számítógép is megbolondult, mert azt mutatta hogy 1,6 liter a fogyasztásom 50 kmes sebességnél. Nos nem tudom volt-e köze a zárlathoz, de tökéletesen működik.
Úgyhogy remélem, csak a legközelebbi olajcserénél fogom vinni, bő egy év múlva.
Végülis örülök, hogy meglett a hiba.
Ja és mégegy. Kissé összejárták a kocsit múltkor mikor otthagytam, pl egy szerelő a koszos olajos munkásbakancsával belépett a szőnyegre. Szóvá tettem, és közölték kivül belül kitakarítva kapom vissza. Tökéletesen kitakarították és lemosták!
A fűtéspanel kattogásáért is lehet ez volt felelős, az majd kiderül a fűtés szezonban:)
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 június 29 hétfő - 17:24:20
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Krogergo írta ...

Ghostdog írta ...

Gergő: Nem akarsz márkaszervízet nyitni? Jól megélhetnél belőle úgy látom....


Köszönöm, nem. Én a minőségi munkára törekszem.


Nagy a baj, ha a kettő kizárja egymást.....
Vissza az elejére
Mike
2015 június 30 kedd - 07:49:59


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
balcsidk33 írta ...

Sziasztok. Lekopogom remélem vége a klíma körüli mizériának bő 3 hét után. 1 hét után tegnap (szombaton) elhozhattam a kocsim a márkaszervízből, kész lett. Korábban írtam: 1, a bal oldali fényszóró nem mozdult a bowdenes tekerőre. Állításuk szerint csak kiakadt, már jó.
2, klíma nem volt jó. 8 órán át vizsgálták a kocsit, a motortérben az összes vezetéket átnézték, semmi, és kiderült hogy a klímakapcsoló mögötti panelben zárlatos volt valami. Most tökéletes a klíma, hűt, normálisan kapcsol be.
3, a számítógép is megbolondult, mert azt mutatta hogy 1,6 liter a fogyasztásom 50 kmes sebességnél. Nos nem tudom volt-e köze a zárlathoz, de tökéletesen működik.
Úgyhogy remélem, csak a legközelebbi olajcserénél fogom vinni, bő egy év múlva.
Végülis örülök, hogy meglett a hiba.
Ja és mégegy. Kissé összejárták a kocsit múltkor mikor otthagytam, pl egy szerelő a koszos olajos munkásbakancsával belépett a szőnyegre. Szóvá tettem, és közölték kivül belül kitakarítva kapom vissza. Tökéletesen kitakarították és lemosták!
A fűtéspanel kattogásáért is lehet ez volt felelős, az majd kiderül a fűtés szezonban:)



A fűtőpanel kattogására már mások is panaszkodtak. Nagyon úgy tűnik, hogy ez típushiba lesz. A probléma ott van, hogy a szerviz azt szokta válaszolni ezekre a panaszokra, hogy "ez ilyen".
Tényleg úgy állnak a dolgok, hogy retteg az ember, ha a márkaszervizben hozzányúlnak az autóhoz. A kisebbik rossz, ha nem találják a hibát, és megy a hadoválás (ez ilyen stb...), a nagyobbik rossz, amikor valami mást is eltolnak, és az autó nem hogy megjavulna, egyre több a hiba. Komoly hiányosságokat sejtek a szakszervizes szerelők képességeiben. Pedig nekik csak egy márkacsoporttal kell foglalkozniuk. Vajon ezek az akkreditált szervizek tartanak időszakos képzéseket a szakiknak?

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
balcsidk33
2015 július 01 szerda - 20:31:06

Regisztrált tag #2454
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:31:38

Üzenetek: 12
Mike! Igazad van, nekem is hasonló gondolatok is voltak a fejembe. Kicserélték a nyomás szabályozót és ebből lett (nézetem szerint) az előbb említett 3 probléma.
Elvileg járnak, de ki tudja.
A tipushibáról annyit, hogy a Renault Hungáriával egyeztettem és 2x cseréltek ki benne valami panelt. Én nem értek hozzá, de ennyit tudok. Amikor bevittem néztek rám mint tyúk a piros kukoricára, éreztem hogy hülyének tartanak. Aztán kiderült, hogy a cégautójuk, egy LOGAN MCV II dízel szintén "produkálja". Akkor kezdtek velem foglalkozni. De hiába a panelcserék, változás semmi. De nem is zavar már, megszoktam:)
Vissza az elejére
lubloi
2015 július 06 hétfő - 21:53:42

Regisztrált tag #1038
Regisztrált: 2008 április 29 kedd - 21:21:24

Üzenetek: 13
A 20 másodpercenként ki-be kapcsoló klímáról: az én új loganom is csinálja, és egy angol fórumban is panaszkodnak erre. Úgy néz ki, 'ez ilyen', tényleg. Ma más ügy miatt voltam a budapesti Baumgartnernél, ahol vettem az autót, és rákérdeztem erre. Kiderült, hogy fix geometriás a klímakompresszor, azaz nem képes a szállított gázmennyiség változtatására, mint az általam eddig ismert klímakompresszorok. A vezérlőegység ezért egyszerűen bekapcsolja, ha a nyomás egy bizonyos érték alá esik, és kikapcsolja, ha túl magas lesz a nyomás. Nem túl elegáns megoldás, mert nem csak hallani lehet, hanem érezni is (rant egyet). Gondolom (remélem), a kompresszor kuplungja erre a százszoros igénybevételre méretezték.

lubloi
Vissza az elejére
DrZ400
2015 július 08 szerda - 13:01:54

Regisztrált tag #2482
Regisztrált: 2014 szeptember 04 csütörtök - 10:32:14

Üzenetek: 6
Nekem is ilyesmit mondott a Baum...
Legalább ma is tanulok valamit, eddig csak turbókról tudtam, hogy változó geometriájúak, frissítenem kell a tudásom... Június közepe óta beletettem 2000 km-t, a probléma nálam kezd megoldódni. Az alacsonyabb töltet /rosszabb hatékonyság/ + a beszívott melegebb levegő /kánikula/ miatt nem kapcsolgat. Én maradok az elméretezett elpárologtató, vagy a "fagyszenzor" verziónál.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 július 08 szerda - 14:13:55
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Egyik ismerősnek van egy 2001-es, 1.9TDI Octáviája, 360ezer km-el. Elmondása szerint eddig mindössze 2-szer volt ellenőrizve, gáz és olaj cserélve a rendszerben. Tegnap délután-este beszereltem egy elég ,,izmos" komplett HIFI rendszert (fejegység, erősítők, hangszórók, mélyláda) az autójába, amit a teljesítménye miatt csak járó motornál tanácsos használni. Közben bekapcsoltam a klímát is. Hát az kb. 20 másodperc után úgy elkezdte tolni a hideg levegőt, hogy fagyasztókamrát lehetne csinálni vele, vagy egy kisbuszba is bőven elegendő lenne a teljesítménye. És mindezt alapjáraton, ráadásul nem kapcsolgat ki-be. Kiváncsi vagyok, hogy a Dacia ennek legalább a felét miért nem tudja összehozni (mondjuk azóta eltelt 14 év, a VW konszernek se nagyon sikerül az újabb autóknál, mindenki visszafelé fejlődik?)

És a végére a költői kérdés: Adott 2db MCV az egyik 16szelepes benzines, a másik 1.5DCI, de a klíma rendszer az utolsó csavarig full egyforma. Mindegyikben egyforma a gázmennyiség és olajtöltet. A hideg és a meleg oldali nyomások megegyeznek. A DCI mégis érezhetően jobban hűt, mint az 1.6 16V. Szellőző rendszer nem koszos, pollenszűrők egyformák, újak. Kínomban a benzinesnél már a fűtőradiátor vizét is lekötöttem, nem e szellőző rendszerben kever bele meleg levegőt, de így sem.
Ezt az ipari hulladékot nézte már többször a márka szerviz garanciában (szerintük jó, szerintem meg nem), napokat (inkább estéket és éjszakákat) szántam rá én is, klímás ismerős is szívott vele eleget, még sem elég jó a teljesítménye.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
DrZ400
2015 július 08 szerda - 15:08:35

Regisztrált tag #2482
Regisztrált: 2014 szeptember 04 csütörtök - 10:32:14

Üzenetek: 6
Gergő, ezek a megfejthetetlen francia különcségek...
Nekem eddig csak pozitív élményeim voltak mindkét DCI-s Thaliámmal, ezért is vettem bátran a konszernen belül az MCV-t. Azok 2005-ek, túl a 200eKm-en is hibátlanok, a klímáikat tavaly néztük, az egyikből 25, a másikból 30g hiányzott, de nyomták a 7 fokos levegőt és nem kattogtak... Remélem ez is el fog gurulni azért ennyit.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 július 10 péntek - 23:31:42
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Ma ismét voltam a klímás ismerősnél (nem saját, hanem ügyfél autóval). Közben beszélgettünk. Azt mondta, hogy ellentétben amit páratoknak mondott a Baumgartner, stb. szerviz, olyan nincs, hogy a kompresszor kuplungos is, és váltakozó teljesítményű is. Ami a Daciákban (is) van, az fix teljesítményű, ki-be kapcsolással szabályozható. A VW konszern (is) használ fixen, állandóan hajtott (akkor is megy, ha a klíma nincs bekapcsolva) klímakompresszort, azok a változó teljesítményűek.
Szerinte ez a gyakori ki-be kapcsolás az újaknál a softver miatt van, amig nem megy, addig kevesebbet fogyaszt az autó, így csökken a káros anyag kibocsátás. A nyomásérzékelő senzor ugyan az mint a régebbieknél. Fagyás érzékelő továbbra sincs. Tehát a program a senzor nyomás jelei alapján kapcsolgatja a mágneskuplungot ki-be. A kuplung is ugyan olyan mint a régebbiekben, semmivel sem erősebb. Pár évet így is ki kell bírnia, garancia idő letelte után meg majd vesz bele az ügyfél jó pénzért.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Nagya21
2015 július 11 szombat - 08:27:52
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 214
Krogergo írta ...

Ma ismét voltam a klímás ismerősnél (nem saját, hanem ügyfél autóval). Közben beszélgettünk. Azt mondta, hogy ellentétben amit páratoknak mondott a Baumgartner, stb. szerviz, olyan nincs, hogy a kompresszor kuplungos is, és váltakozó teljesítményű is. Ami a Daciákban (is) van, az fix teljesítményű, ki-be kapcsolással szabályozható. A VW konszern (is) használ fixen, állandóan hajtott (akkor is megy, ha a klíma nincs bekapcsolva) klímakompresszort, azok a változó teljesítményűek.
Szerinte ez a gyakori ki-be kapcsolás az újaknál a softver miatt van, amig nem megy, addig kevesebbet fogyaszt az autó, így csökken a káros anyag kibocsátás. A nyomásérzékelő senzor ugyan az mint a régebbieknél. Fagyás érzékelő továbbra sincs. Tehát a program a senzor nyomás jelei alapján kapcsolgatja a mágneskuplungot ki-be. A kuplung is ugyan olyan mint a régebbiekben, semmivel sem erősebb. Pár évet így is ki kell bírnia, garancia idő letelte után meg majd vesz bele az ügyfél jó pénzért.

Vann benne ráció,hisz manapság az autógyártó körökben minden a CO ról szól.
Üdv Nagya


A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Röcsöge
2015 július 11 szombat - 09:16:28

Regisztrált tag #2491
Regisztrált: 2014 október 07 kedd - 08:46:08

Üzenetek: 19
Üdvözlet!
Nálunk is van a cégnél klímás 0.9-es Tce-s Dacia MCV. A múlt héten egy hétig jártam vele Nagykanizsa-Sopron útvonalon. Na ez egy nagy pipepurc. Autópályán 110-130 között bekapcsolt klímával ami nagyon jól hűt és nem kapcsolgat,tudjátok mennyi a fogyasztása 2 személlyel csomag nélkül? Na megmondom azt ami az igazság:9-10,8 l. Na ennyit az energiatakarékos autóról. Előtte egy 4x4-es Wagon R-el voltam egy hónapig ezen az úton . Az 1.3-as és csodák csodájára az csak 7-9 litert ivott meg, ugyanilyen viszonyok között. Kollégák! Nekem is van saját Daciám, de az 1.4-es egy erőmű ezekhez a kis motorokhoz képest. Azt nem kell pörgetni, nem kell lejtőre várni, hogy előzhessek, mert a klíma erőtlenné teszi, nem eszik annyit mint egy 1.6-os benzines 4x4-es Duster. Nem kel ideákat költeni az autóhoz azoknak, akiknek ilyen motoros kocsijuk van. Ezt a tipusú motort egy jóval kisebb kaszniba kellene szerelni. Igaza van annak a tagnak aki jó régen megírta már, hogy ezzel a 0.9-es motorral 4 személlyel, csomaggal felfelé Mátraháza felé jó, ha tudja a 60-at bekapcsolt klímával. Az előzésről meg mondjunk le kerek-perec még vízszintesen is. Még jó, hogy csak egy kis időt kellett vezetnem ezt az autót. Maga a kocsi kiváló. Stabil, kényelmes, nagy. De a motor az csapni való. Gyenge, sokat eszik. Mindenesetre akinek ilyenje van az nagyon-nagyon finoman kezelje a gázpedált és jól fontolja meg a terhelést is./csomag,klíma 5 személy stb/ Városban lehet, hogy talán jobb a paramétere, de hosszú úton nem vált be .Kérem, hogy akinek ilyenje van az ne megharagudjon, hanem vonja le a tanulságot belőle.Nem volt szándékom bántani senkit, csak csalódtam ebben a motorban.
Vissza az elejére
lubloi
2015 július 11 szombat - 13:33:37

Regisztrált tag #1038
Regisztrált: 2008 április 29 kedd - 21:21:24

Üzenetek: 13
A Röcsöge már a második ember, akiknek nagyon rossz tapasztalata van a 0.9es motorral. A Krogergo is írt hasonlókat, és az ő véleményére adok, sok autót látott már, ért is hozzá.
Mindeközben én azt tapasztalom, hogy két egész literrel kevesebbet eszik a 0.9 TCE mint az előző autóm (MCV 1.6 16v), azonos használat mellett. Az ereje is teljesen rendben van, jól gyorsul, autópályán is simán viszi a 160-at (gyorsabban még nem mentem).
Mi lehet a magyarázat? Ekkora szórás lenne a motorok között? Vagy a sebváltó szuperhosszú áttételei megtréfálták volna a Röcsögét is és a Krogergot is, és hatvanról próbálták gyorsulni 5-ösben? Valószínűtlen, és attól a fogyasztás még nem menne fel ennyire.

lubloi
Vissza az elejére
Tenebrio
2015 július 11 szombat - 14:03:41
Logan MCV 0,9 TCe


Regisztrált tag #2549
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 14:37:43

Üzenetek: 27
Én is megerősítem lubloi véleményét. 1100 km után, hosszú úton (kb. 260 km) negyedmagammal (2 pici gyerek) babakocsival, egy-két csomaggal 90-110 körüli sebességeknél tempomattal, klíma nélkül 5,3-ra sikerült a fogyasztás. Klímával, rövidebb úton (60 km) több városi tötymörgéssel, új méréssel (fogyasztás kinullázva a komputeren) 5,7-re ment fel az érték. Előzni is tudtam vele. Igaz, hogy 60-nál már kezdi kérni az aszisztens az ötödiket, de de onnan nem fog gyorsulni még, hiába nyomom neki, ellenben zabálni azt fog, kétségtelenül (figyeltem a pillanatnyi fogyasztás értékeit). 1600-1700 fordulatnál nem fog pörögni, nálam olyan 2000-2200 körüli fordulat viszont már elég a jó gyorsuláshoz (előzés), klímával is. Én a fogyasztásra nagyon érzékeny vagyok, mert a korábbi autónk nagyon sokat evett.

Remélem pár ezer km múlva is ilyenek lesznek a tapasztalataim.

[ Módosítva 2015 július 11 szombat - 14:16:57 ]
Vissza az elejére
freeware
2015 július 11 szombat - 18:53:21


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Az én Loganem se egy erőművész 5 személlyel, klímával. De 6 literes átlaggal elmegy bárhová. Viszont emelkedőn 4.-ben lelassul akkor is, ha tövig nyomom. 2500-as fordulatnál is. Klíma nélkül. Somogyban voltunk, és elég kellemetlen volt, hogy nyomom néki, és lassul. Harmadikban se sokkal jobb. Kicsit gyengus. Tavaly a Kékesre is csak másodikban ment fel sok helyen. Klímával még sík úton se merek előzni, mert érezhetően visszafogja, amíg magától le nem kapcsolja. Addig viszont értékes másodpercek telnek el.
Vissza az elejére
macilka
2015 július 13 hétfő - 21:00:35
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Lehet hogy át kellene nézetni azt a kocsit.Nekem szintén ugyanaz az 1.4 MPI,szintén klímás.Még a színe is egyezik a tiéddel.Ennek ellenére ma az M1-en hazafelé (Budapestre) emelkedőn felfelé klímával GPS szerint 135-el előztem kamionsort.Mondjuk akkor a pillanatnyi fogyim 8,9 lityi volt...
A klíma a teljesítmény 10%-át veszi el.Vagyis bekapcsolt klímával a kocsi 67,5 lóerős.Ezt érdemes bekalkulálni a hegymenetnél.Ha a Kékesen járunk,klíma nélkül megyünk fel.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!