A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a légkondiról!
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
freeware
2015 január 24 szombat - 07:40:31


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Télen max 5 perc alatt minden párát eltűntet, hasznos.
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 január 24 szombat - 18:09:46
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Krogergo írta ...



Ja natürlich.


Vielen Danke Schön!

[ Módosítva 2015 január 24 szombat - 18:10:26 ]
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 április 08 szerda - 11:56:38
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
No ez a topik is pár nap múlva izzani fog!
Vissza az elejére
Basic
2015 április 08 szerda - 15:32:31
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Ja-ja, majd a klímás autóval rendelkező "kiválasztottak" írhatnak ide...

Amúgy:





Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 április 08 szerda - 21:10:01
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Voyager 3.2i OBI kendács xD
Vissza az elejére
macilka
2015 április 10 péntek - 18:35:16
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Igazán remek darabnak néz ki.És egyedi...
Vissza az elejére
zrubeckonel
2015 április 15 szerda - 19:59:49
zrubeckonel


Regisztrált tag #2498
Regisztrált: 2014 november 14 péntek - 07:58:08

Üzenetek: 71
Csak hogy izzon a topik (Zolkabacsi szavait idézve).
Ma délután elmentünk 200km autókázásra. Külső hómérséklet 25C fok, szikrázó napsütés, a kocsi meg kint állt egész nap a munkahely parkolójában. Jó meleg lett bent. Viszont a klíma az nagyon jól dolgozott, 3. fokozaton kb 10-15 másodperc múlva tolta már a hideget. 10 perc használat után már fáztunk a párommal, így visszakapcsolva 1. fokozatra kellemes hűs hőmérsékletet tartott az utastérben. Hogy ez mennyire ér el hátulra azt nem tudom, de úgyis mindig elöl fogok ülni, uh. nagyon nem is érdekel. Egyetlen negatívuma a fűtő-hűtő rendszernek, hogy 3-4 fokozatban nagyon hangos a levegő áramlása, főleg ha az ablakra és a felső szellőzőkre van irányítva. Ekkor még az autópályás motor- szél- és gördülési zajt is elnyomja. A lábtéri befúvás viszonylag halk.
Vissza az elejére
Mike
2015 április 15 szerda - 20:10:28


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
zrubeckonel írta ...

Csak hogy izzon a topik (Zolkabacsi szavait idézve).
Ma délután elmentünk 200km autókázásra. Külső hómérséklet 25C fok, szikrázó napsütés, a kocsi meg kint állt egész nap a munkahely parkolójában. Jó meleg lett bent. Viszont a klíma az nagyon jól dolgozott, 3. fokozaton kb 10-15 másodperc múlva tolta már a hideget. 10 perc használat után már fáztunk a párommal, így visszakapcsolva 1. fokozatra kellemes hűs hőmérsékletet tartott az utastérben. Hogy ez mennyire ér el hátulra azt nem tudom, de úgyis mindig elöl fogok ülni, uh. nagyon nem is érdekel. Egyetlen negatívuma a fűtő-hűtő rendszernek, hogy 3-4 fokozatban nagyon hangos a levegő áramlása, főleg ha az ablakra és a felső szellőzőkre van irányítva. Ekkor még az autópályás motor- szél- és gördülési zajt is elnyomja. A lábtéri befúvás viszonylag halk.



Én is járattam már a klímát, mert a megjött jó idő meghozta a tűző napsütést is. Én általában nem húzom le az ablakot, mert egyrészt akkor nagyon gyorsan beporosodik az autó belseje, másrészt a pesti forgalomban szétszakad az ember füle a zajtól.
A tavalyi klímás témázás alatt volt egy olyan megállapítás, hogy a klímahasználat alatt nem érdemes visszavenni 1-es fokozatba a ventit, mert a hőcserélő könnyen elfagy.

[ Módosítva 2015 április 15 szerda - 20:11:42 ]

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 április 15 szerda - 20:14:22
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Ma pályán benyomtam, hát gyenge. Át kell nézetnem. fuck
Vissza az elejére
Lala
2015 április 18 szombat - 16:10:58
'07.08. MCV1.5dCi Lau '73.04. Skoda S110L


Regisztrált tag #761
Regisztrált: 2007 május 31 csütörtök - 19:53:08

Üzenetek: 250
Budapest környékén -főleg pesti oldalon, de ha megbízható, akkor budai is érdekel- hol találok egy korrekt klímást? Fel kellene töltetnem az enyémet is, kezd elgyengülni...

Lala
- Dacia Logan MCV 1.5dCi Laureate
Vissza az elejére
freeware
2015 május 13 szerda - 11:35:03


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Tegnap bekapcsoltam a klímát, és nem nagyon hűt... Békéscsaba környékén tudtok jó klímást? Mennyiért töltik fel? Gondolom nincs más baja, de nem ártana ha átnéznék. Szoktam télen is járatni, 1-2 havonta. Ősszel még jó volt, jéghideget fújt.
Vissza az elejére
Lala
2015 május 13 szerda - 12:33:29
'07.08. MCV1.5dCi Lau '73.04. Skoda S110L


Regisztrált tag #761
Regisztrált: 2007 május 31 csütörtök - 19:53:08

Üzenetek: 250
Nekem már jó, a hétvégén egy klímatöltés és ózonos tisztítás segített rajta.
Majd' 8 évesen vittem először ilyesmire s meglepődtem (meg a klímás is), hogy még bő 70%-a megvolt a töltetnek.
Túlnyomásos és vákuumos tesztelés hibátlannak mutatta a tömítettséget s a feltöltés után remekül működik.

Gergő már tavaly nyár elején jelezte, hogy szerinte nem okés, de csak most volt lehetőségem megcsináltatni.

Budapest en a 17. kerületben a Sebők műhelyben csinálták (auto17.hu). Az egészért 12ezret fizettem (7500 volt a töltés és 4500 a tisztítás), korrektek voltak, másoknak is ajánlom őket (nem, nem fizetnek a reklámért )

[ Módosítva 2015 május 13 szerda - 12:34:28 ]

Lala
- Dacia Logan MCV 1.5dCi Laureate
Vissza az elejére
Basic
2015 május 13 szerda - 13:40:25
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
A Rönó klímában is van szárítószűrő? Ha igen, akkor ilyenkor azt is illik cserélni.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2015 május 13 szerda - 16:18:29
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Basic írta ...

A Rönó klímában is van szárítószűrő? Ha igen, akkor ilyenkor azt is illik cserélni.


Persze, hogy van benne. Az agyatlan klímások cserélik is, ha kell ha nem. Persze ha meg tudják győzni az ügyfelet. A gyorsszervizek ilyennel nem foglalkoznak, őjk meg csak gyorsan feltöltenek mindent katalógus adat szerint. Hogy aztán az az adat jó e, vagy ereszt orrán-száján a rendszer, olaj meg e van benne, azzal nem foglalkoznak.

Egy klímás szakember meg el tudja dönteni a hideg és a meleg kör nyomásának mérésével működés közben, hogy szükséges e a szűrő cseréje.
Amúgy az első Loganok és MCV-k nagy részénél amiknél használva is volt a klíma rendszeresen, és bőven 100zer km felett járnak, már csere érettek.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
freeware
2015 május 14 csütörtök - 14:38:54


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Békéscsaba, Marso 12000, tisztítás nélkül. 8000+gáz+olaj+uv festék. Nem érzem hidegebbnek, de a hőmérő szerint 7-8 fokos levegőt fúj, kint 24 fok van, napsütés. Én jéghidegre emlékszem fénykorából, meg tavaly nyárról.

[ Módosítva 2015 május 14 csütörtök - 14:40:10 ]
Vissza az elejére
Mazsola
2015 május 14 csütörtök - 15:06:07


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Üzenetek: 801
Akkor most cserélj pollenszűrőt. Mérj előtte és utána is egy belépő levegő hőmérsékletet és láss csodát.

Vissza az elejére
freeware
2015 május 14 csütörtök - 17:04:04


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Nincs benne pollenszűrő, ez Logan 1. A motorháztető alatti műanyag rácson van szagelszívó filter, az tiszta. Tavaly is volt rajta, és mégis hidegebbet fújt. Nem vagyok kibékülve vele. Mi van még amit meg kéne pucolni? Valami hőleadó felület?
Vissza az elejére
Krogergo
2015 május 14 csütörtök - 17:08:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Mazsola írta ...

Akkor most cserélj pollenszűrőt. Mérj előtte és utána is egy belépő levegő hőmérsékletet és láss csodát.


Rég volt már Loganod, romlik a memóriád
Azokban csak akkor volt pollen szűrő, ha valaki kivágta a helyét, és bele rakta utólag.

A korábbi típusok pollenszűrő hiányának meg is lett mára az oka. Sok klímás Logannak és MCV-nek egyszerűen kirohad a belső alu klíma elpárologtatója. A pollenszűrő ugyanis teljes felületén pont előtte lenne, és megfogná az összes koszt, szmötyit. Így azonban csak gyűlik-gyűlik a hűtőn, közben folyamatosan nedves, és ez megteszi hatását.
Az a sok kosz egyébként úgy be tud épülni, hogy lehetetlen kiszedni, még a pollenszűrő helyének, nyílásának kivágása után is. Kb. olyan, mind ha egy vékony filc vagy pamut réteg lenne eltávolíthatatlanul rá és bele ragasztva.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
freeware
2015 május 15 péntek - 08:55:59


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Visszaolvastam, tehát a 8 fok az pont jó ha kint 24 fok van... Pedig jéghideg volt 100%, most attól messze van. Kár hogy akkor még nem volt meg a digitális hőmérőm.
Vissza az elejére
blcd
2015 június 05 péntek - 11:42:20


Regisztrált tag #2458
Regisztrált: 2014 május 12 hétfő - 08:25:20

Üzenetek: 31
Sziasztok!
Csak két gyors kérdés: (2005, 1.4, Lau)
Normális, hogy a kormányon érzem, ha bekapcsol a hűtőventillátor? Konkrétan berezonál, klímánál még jobban érződik. Menet közben nem érződik, csak alapjáraton. Egyszerűen ilyen az autó vagy ez rendellenes?
Meg mostanában kezdte el, hogy a klíma - bár már be van kapcsolva (hallhatóan kattant is) - később, pl piros lámpától elindulva újra ugyanúgy kattan mégegyszer? Hűteni teljesen jól hűt végig, csak eddig ezt nem csinálta.
Vissza az elejére
DrZ400
2015 június 05 péntek - 12:54:31

Regisztrált tag #2482
Regisztrált: 2014 szeptember 04 csütörtök - 10:32:14

Üzenetek: 6
Sziasztok!

Én decemberben vettem át a kocsit, minden szuper, teljesen elégedett vagyok vele. /MCV 1,5 dci/
De a klímám "kattog"... Pontosabban leírva bekapcsol a kompresszor, megy egy darabig, majd kikapcsol, ezt olyan 15-20 másodperces ciklusban, fordulatszámtól függetlenül.
Télen nem volt feltűnő, nem figyeltem, mert 1-2 hetente járt csak 1 órát a kenés és/vagy páramentesítés miatt. Mivel volt már dci-s motorral tapasztalatom, gondoltam a töltöttségi szint alacsony, vagy a nyomáskapcsoló halt meg. Elszambáztam a sarkon a Baum..-márkaszervizbe, hibabejelentés, időpontra vissza. 6 óra alatt ellenőrizték a töltöttséget, ami ok, majd közölték, hogy a hang normális, mindegyik ilyen. Kaptam még egy laikusként is viccesnek tartott magyarázatot, de ezt inkább nem taglalnám... A talicskáim dci-s klímái nem csinálták, engem meg nagyon zavar, hogy 140 tempomatnál főleg lejtőn rángat a kocsi... Szerintem a behúzó mágnestekercset ki fogja így nyírni.
Nektek kattog? Hiba, nem hiba?
Normális márkaszerviz BP 80 km-es körzetében?
Előre is köszi!
Vissza az elejére
Mike
2015 június 05 péntek - 15:53:20


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
DrZ400 írta ...

Sziasztok!

Én decemberben vettem át a kocsit, minden szuper, teljesen elégedett vagyok vele. /MCV 1,5 dci/
De a klímám "kattog"... Pontosabban leírva bekapcsol a kompresszor, megy egy darabig, majd kikapcsol, ezt olyan 15-20 másodperces ciklusban, fordulatszámtól függetlenül.
Télen nem volt feltűnő, nem figyeltem, mert 1-2 hetente járt csak 1 órát a kenés és/vagy páramentesítés miatt. Mivel volt már dci-s motorral tapasztalatom, gondoltam a töltöttségi szint alacsony, vagy a nyomáskapcsoló halt meg. Elszambáztam a sarkon a Baum..-márkaszervizbe, hibabejelentés, időpontra vissza. 6 óra alatt ellenőrizték a töltöttséget, ami ok, majd közölték, hogy a hang normális, mindegyik ilyen. Kaptam még egy laikusként is viccesnek tartott magyarázatot, de ezt inkább nem taglalnám... A talicskáim dci-s klímái nem csinálták, engem meg nagyon zavar, hogy 140 tempomatnál főleg lejtőn rángat a kocsi... Szerintem a behúzó mágnestekercset ki fogja így nyírni.
Nektek kattog? Hiba, nem hiba?
Normális márkaszerviz BP 80 km-es körzetében?
Előre is köszi!


Szia!

Nekem semmi hasonló nem tapasztalható (MCV 1.5 dCi ). Ne hagyd magad, nem igaz hogy "ez normális", mert nem az. Lehet hogy az a baj, hogy a szellőző ventit 1-es fordulaton járatod csak, és a klíma elpárologtatója lefagy, eljegesedik. Ekkor az elektronika lekapcsolja a kompresszort amíg ki nem jegesedik. Próbáld meg 2-es fokozaton üzemeltetni. Ez csak egy lehetőség, ha nem az üzemeltetésnél van a gond, akkor verd az asztalt a garanciális jogaidért.

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
DrZ400
2015 június 05 péntek - 19:08:38

Regisztrált tag #2482
Regisztrált: 2014 szeptember 04 csütörtök - 10:32:14

Üzenetek: 6
Hmm, érdekes amit mondasz, a jegesedést nem vettem figyelembe, de megér egy misét errefelé is körbenézzek. A ventilátor 3-4-es fokozatánál nincs meg a jelenség... Érdekes...
A garis jogokért verném a blattot, azzal nincs gond, csak amit a munkafelvevő be akart adni a változó nyomású klímáról, hogy ha eléri a megfelelő nyomást akkor kikapcsol, majd ha lecsökken újra be, ez egy kicsit sok volt nekem...
Bár lehet hogy ezek már inverteresek, mint az otthoni?
Te melyik szervizbe hordod a kötelezőre?
Vissza az elejére
Mike
2015 június 05 péntek - 21:26:35


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
A Kelet-Pesti kereskedésbe vettem, oda fogom hordani amíg garis. Eddig csak egy időközi olajcserén voltam. Nem volt gondom velük.
Én a 2-es fokozaton használom a ventit a klímával, az is bőven fúj, az fölött meg már jó hangosan nyomja a levegőt.

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 06 szombat - 00:46:49
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
A mi Dusterünk is ugyanígy leold időnként, újkorától. Nem tudom a kis kuplungja hogy fogja bírni.
Vissza az elejére
balcsidk33
2015 június 06 szombat - 11:22:07

Regisztrált tag #2454
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:31:38

Üzenetek: 12
Sziasztok. Egy 2014 áprilisi stepwayem van. A hűtés nálam is kattog, de én télen figyeltem fel rá. Elvittem Kaposvárra ahol 2 szer cserélték ki a panelt cakk pakk, nagyon korrektek, de igy is csinálja hogy kattan 3-4 et a bekapcsolásnál. A Thaliánk ugyanugy dci és nem csinálja
Vissza az elejére
balcsidk33
2015 június 06 szombat - 11:25:46

Regisztrált tag #2454
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:31:38

Üzenetek: 12
A klimám viszont nem jó, azt mondta a szerelő telefonba hogy elszökött a gáz. Lehetséges egy 1 éves kocsinál ez? Ősszel használtam a klimát utoljára.
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 június 06 szombat - 22:29:34
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Igen lehetséges. Kiszáradnak a gumitömítések, ha nem használod a klímát. Télen is ajánlott 2-3 hetente 10 percre bekapcsolni a manuális klímát. Akkor a rendszer megkeveri a gázt, és szétkenődik az olaj a szükséges helyeken.
Vissza az elejére
DrZ400
2015 június 07 vasárnap - 08:41:21

Regisztrált tag #2482
Regisztrált: 2014 szeptember 04 csütörtök - 10:32:14

Üzenetek: 6
Szia!

Nálam a fél éves kocsinál 80g hiányzott a töltetből az ellenőrzésnél, a szerviz szerint előfordul hogy néha kevesebb kerül bele.

Most szombaton mentem 350km-t, teszteltem minden ventilátorfokozatban, hideg és meleg motornál, teljesen hideg és kevert levegővel, több fordulatszámon is. A ki-be kapcsolás megmaradt, csak a ciklusa változik, általában percenként 3, autópályán 2400-as fordulatnál percenként 2. Az OBD-n néztem, látszik a tüske fordulatszám és a fesz grafikonon is. Hidegnek hideg, azzal nincs gond, de ez szerintem nem jegesedés. Azért beugrok a jövő héten a klímás barátomhoz, hátha van ötlete.
Vissza az elejére
Mike
2015 június 07 vasárnap - 09:23:59


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
DrZ400 írta ...

Szia!

Nálam a fél éves kocsinál 80g hiányzott a töltetből az ellenőrzésnél, a szerviz szerint előfordul hogy néha kevesebb kerül bele.

Most szombaton mentem 350km-t, teszteltem minden ventilátorfokozatban, hideg és meleg motornál, teljesen hideg és kevert levegővel, több fordulatszámon is. A ki-be kapcsolás megmaradt, csak a ciklusa változik, általában percenként 3, autópályán 2400-as fordulatnál percenként 2. Az OBD-n néztem, látszik a tüske fordulatszám és a fesz grafikonon is. Hidegnek hideg, azzal nincs gond, de ez szerintem nem jegesedés. Azért beugrok a jövő héten a klímás barátomhoz, hátha van ötlete.


Hát akkor nem tudom. Ezek a klímák a legegyszerűbbek, semmi flanc, folyamatos üzemre tervezettek. A kikapcsolást valamilyen jel kiváltja, nyilván biztonsági okból, egyébként addig kéne mennie, ameddig manuálisan ki nem kapcsolod, vagy a motort le nem állítod. Nem értek hozzá, biztos van egy kogikai kapcsolási elv.

[ Módosítva 2015 június 07 vasárnap - 09:26:06 ]

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 07 vasárnap - 15:46:34
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Holnap kiderül nekem mennyi hiányzik két év után. Hűt, de nem egy dél Alaszka.
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 június 07 vasárnap - 16:15:16
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Én a hét elején teszteltem a 30 fokban. Egy idő után deresedett az orrom. Kellett hozzá meleget kevernem.... Király...:-)
Vissza az elejére
Krogergo
2015 június 07 vasárnap - 23:34:28
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
DrZ400 írta ...

Szia!

Nálam a fél éves kocsinál 80g hiányzott a töltetből az ellenőrzésnél, a szerviz szerint előfordul hogy néha kevesebb kerül bele.

Most szombaton mentem 350km-t, teszteltem minden ventilátorfokozatban, hideg és meleg motornál, teljesen hideg és kevert levegővel, több fordulatszámon is. A ki-be kapcsolás megmaradt, csak a ciklusa változik, általában percenként 3, autópályán 2400-as fordulatnál percenként 2. Az OBD-n néztem, látszik a tüske fordulatszám és a fesz grafikonon is. Hidegnek hideg, azzal nincs gond, de ez szerintem nem jegesedés. Azért beugrok a jövő héten a klímás barátomhoz, hátha van ötlete.


Ilyet pl. akkor csinál egy autó klíma, ha túl van töltve gázzal. Így előbb eléri a kritikus nyomást, és lekapcsol a kompresszor. Majd amikor a klímahűtő a ventilátortól vagy a menetszéltől hűl, akkor visszakapcsol.
-Lehet egy vacakoló nyomás szenzortól is. (Renaultnál előfordul)
-Összeszereléskor valami került a rendszerbe, ami átmeneti dugulást okoz.

Egy normális klímás szakember (nem gyors szervíz) biztosan meg tudja oldani a problémás. Teljes leürítés, tisztítás, újra töltés és nyomás próbák után.

Márkaszervizben az én MCV-m klímájához tök hülyék voltak. A töltésen kívül nem értenek semmihez. Rárakják a full automata gépet, aztán azt sem tudják mit csinál, hogyan kellene működnie. Miből mennyit tesz bele, se hideg és meleg oldali nyomás, stb. nem látszik.
Utólag leellenőriztem klímás ismerőssel, 60g-al kevesebbet raktak bele.
Amúgy a Dacia klímáját utálom, egy nagy kalap sz...r. (Nem csak az enyémben, sok ügyfelemében is.) Az egész konstrukció nem jó! Egy 7 személyes autót nem képes lehűteni az, amit egy Clio-nyi méretre terveztek. (pedig maga a kompresszort tudná, csak a többi nem) A módosított csöveknek, extra ,,ligh-os" klímahűtőnek köszönhetően pedig már a bejöv levegő hőmérséklete sem ,,fagyasztó". P. a Logan-omban még van ,,anyag" más a rendszer, az jobban is hűt valamivel. De nem úgy mint eg VW, Opel, vagy Ford, stb. stb.
Nem egész 3 éves korában szétmállott a klímahűtő, és a 2 cső is cserélve lett garanciában. A gáz így már nem szökik el, de így sem hűt rendesen (úgy, mint egy más típusú autó manuális klímája, ami szó szerint fagyaszt, és egy idő után a meleg állásba csavarva kell működtetni) leghidegebb állásban is max hűsítésre alkalmas, nem az utastér lehűtésére Saját magam néztem, üzem közbeni nyomásértékek rendben, dugulás sehol sincs, szellőző rendszerben sem, hideg-meleg levegő nem ér össze a szellőző konzolban, lekötött kompresszor nyomása rendben.


[ Módosítva 2015 június 07 vasárnap - 23:37:05 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 június 08 hétfő - 09:08:31
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Akkor az én gépem még jól működik, no majd látjuk, hogy meddig bírja...
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 08 hétfő - 09:34:02
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Nem értenek hozzá? Sose felejtem el mikor a Nissens klímahűtőre fogták márkaszervizben, hogy miért megy a venti 2 fokozaton rögtön (!), meg kapcsolgat (!!!).
Aztán a 220 Forintos hőbiztosítékot kicseréltem... (érdekes nekem a hűtő hátoldalán van a motortérben)

Klikk!
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 08 hétfő - 09:36:18
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Most nézem ez a fűtésé! xD nyóvan, pont ilyen van a hűtőn is
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 08 hétfő - 16:59:10
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Baromira örülök mert állítólag 2 féle rendszerrel szerelték, egy 840 grammossal meg egy 450 essel. Na most elsőre ezek is felnyomták a nagyobbal. Lehet hogy két éve a kecskeméti rönó is ezért...
200 gramm volt benne amúgy. Most talán vmivel erősebb.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 június 08 hétfő - 23:30:11
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Zolkabacsi írta ...

Baromira örülök mert állítólag 2 féle rendszerrel szerelték, egy 840 grammossal meg egy 450 essel. Na most elsőre ezek is felnyomták a nagyobbal. Lehet hogy két éve a kecskeméti rönó is ezért...
200 gramm volt benne amúgy. Most talán vmivel erősebb.


Az helyesen 470g (+ - 30g )és 750g az MCV 1-nél. Előbbinél a klímahűtővel egyben van a szűrő, a jobb oldala kicsit vastagabb. Utóbbinál külön szűrő van a hűtő bal oldalára csavarozva.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
glassesman
2015 június 09 kedd - 08:10:12
glassesman

Regisztrált tag #2484
Regisztrált: 2014 szeptember 11 csütörtök - 08:03:14

Üzenetek: 62
Fél éves, 1.6 b.-es Dusterem van, nekem is ki-be kapcsol a kompresszor szerintem a párologtató elfagyása miatt.
Tesztelgettem a rendszert, 1-es venti fokozatban 20-30 másodpercenkét, 2-es venti. fokozatban percenként, 3-4 venti. fokozatban már nem kapcsol le, baromira jól hűt, túl jól.
Ez is a baj, mivel a mi felhasználásunkban bőven elég a kettes fokozat, harmadikban már nagyon hideg ill. hangos a venti.
OK, a hideghez keverek meleget, akkor jó, viszont megmarad a hangos venti, ami a komfortot nagyban rontja
Saját véleményem:
Az hogy ki-be kapcsolgatja az elfagyásvédelem a kompresszort, nem üzemszerű működés. hanem védelmi funkció!
Ergó, vagy rosszul méretezett a rendszer, vagy túl van töltve gázzal, egyéb hibák is lehetnek, pld. dugulás, ennek ellentmond hogy nagyon jó a hűtés!
Kérdés: mi a teendő?
Az én válaszom ill.tippem: csökkenteni kell a gáz mennyiségét, még akkor is ha az a gyári érték alá megy!
Várom véleményeteket!
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 június 09 kedd - 09:25:53
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Mr Glassesman! Itt nem szeretik ám az okoskodókat (és a nem gyári előírásos embereket) pedig igazad vagyon. Nekem is ez lenne a próbálkozásom. Inkább kisebb töltettel folyamatosan dolgozzon. Hát mit kaphat az a kompi+kuplung autópálya tempónál.
A jegesedést hogyan érzékeli? Kíváncsi valék.
Vissza az elejére
candi11
2015 június 09 kedd - 10:02:10
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Nem találgatni kell hanem elvinni egy szakműhelybe és nem sajnálni 5000 Ft-ot évente hogy átnézzék a rendszert.

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Krogergo
2015 június 09 kedd - 10:49:05
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
glassesman írta ...

Az én válaszom ill.tippem: csökkenteni kell a gáz mennyiségét, még akkor is ha az a gyári érték alá megy!
Várom véleményeteket!


Ha túl van töltve, akkor egye tértek! Persze a túl töltöttséget nem a katalógus értékhez viszonyítva, hanem a normális működéshez értem.

Ami azonban fontos, hogy ezt nem találomra, házilag kell megcsinálni! Rá kell kötni klímás gépre, és azzal. Le kell szívni a teljese rendszert, mert csak akkor mutat pontos értéket mennyi jött le. És utána úgy visszatölteni. Lehet kísérletezni. Egy a lényeg, ha nem jó, utána újra leszívni, és újra feltölteni. A ,,leszívogatott" , ,,feltöltögetett" adagok, nem mutatnak pontos értéket egy műszernél sem, hiába olvasható le hány g ment bele, vagy jött le. Teljes ürítésnél, vagy egy adagban történő betöltéskor viszont pontos (a jó gép legalább is).


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
glassesman
2015 június 09 kedd - 11:13:00
glassesman

Regisztrált tag #2484
Regisztrált: 2014 szeptember 11 csütörtök - 08:03:14

Üzenetek: 62
Kedves candi!
Mikor azt írtam hogy várom véleményeteket, arra gondoltam, hogy láthatóan nem egyedi, sokakat érintő probléma megoldásában előbbre jussunk közösen, mert tudod, több fej, több tetű!
Ha el is viszem valahova, az csak az a szalon, szerviz lehet ahol vettem, ugyanis még erősen garis!
Mielőtt azonban ezt megtenném szeretném átlátni a működését, a problémát, és megoldást találni, ugyanis műszaki beállítottságú vagyok, olyannyira hogy magam is javításból élek, mintegy 25 éve, csak nem autókat hanem fémmegmunkáló, hagyományos és NC gépeket javítok, az autókat ennyire nem vágom, ill. nincs márka, típus specifikus tapasztalatom.
Másik, a márkaszervizekkel rossz tapasztalataim vannak, a magánokkal kevésbé rossz, nem szeretem ha meg akarnak vezetni, nagyon kevés az igazi szakember!
Vissza az elejére
Basic
2015 június 09 kedd - 11:35:09
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Szerintem ha garis, akkor nem mindenáron oda kéne vinni, ahol vetted, hanem (szép feladat jön...), meg kéne tudni, hogy melyik Renault márkakereskedésnek van komoly tapasztalata klímával, vagy viszi legalább jó klímáshoz az autót.
Simán lehet, hogy amire a te kereskedődnél csak vonogatják a vállukat, azt egy másiknál meg fogják tudni oldani.

[ Módosítva 2015 június 09 kedd - 11:35:50 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
glassesman
2015 június 09 kedd - 12:15:31
glassesman

Regisztrált tag #2484
Regisztrált: 2014 szeptember 11 csütörtök - 08:03:14

Üzenetek: 62
Teljesen igazad van, felhívom őket a problémámmal, meglátom hogyan reagálnak!
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 június 09 kedd - 18:02:52
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Megint az a véleményem, hogy a határnak ezen oldalára más autók jönnek.... Én nem tapasztalok problémát. Az első 1-2 percben kattog kicsit, hallom, hogy beindul a kompresszor, (olyan a hangja, mint a konyhai Siemens hűtőnké) aztán minden megy csendben.... (el ne kiabáljam...)
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!