A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 26, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 994
Legújabb tag: Michael
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
bernhaft
2017 július 19 szerda - 16:01:12
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Lakóhely: Maglód
Üzenetek: 63
sennior írta ...

Szervusztok!
Így (nem) működik a Renault Hungária ügyfélkapcsolati rendszere:
Már többször mérgelődtem ezen a fórumon, (gondolom egyeseknek elege van belőlem) hogy a tavaly december 20.-án szerződésben megrendelt Sandero Stepway autómról semmi konkrétumot nem tudnak mondani.
A kereskedő kb. két hónapja felhívott, hogy e hó 24.ig ha úgy gondolom, még változtathatok a gk. felszereltségén, és ez azt jelenti, hogy van végre gyártási hely, és nem tetszett neki, hogy a hírt nem fogadtam kirobbanó örömmel. (az is igaz, hogy a napokban azt mondta, hogy erre az ígéretre Ő nem emlékszik, de ha én mondom, biztosan így van)
Július 14-én, pénteken délután, váratlan telefonos értesítést kaptam egy ügyintéző hölgytől, mondván, hogy az R.H-tól telefonál, (PRIVÁT SZÁM-ról,) mely szerint az általam 2016. 12. 20.-án megrendelt Dacia Stepway 0,9TCe gépkocsi ez év október 05.én átvehető lesz, és erről a márkakereskedő értesíteni fog.
A biztonság kedvéért 17 óra körül felhívtam a zöld információs számukat, ahol az ügyintéző (neve feljegyezve) megerősítette, hogy valóban Ők telefonáltak, és az információ igaz.
Kértem, hogy ezt, részemre, e-mailben erősítsék meg! Kértem még a beszélgetés rögzítési számát, de ezt nem tudta megadni! Kértem ezt is, az e-mailban küldjék meg számomra.
Ma reggel a postaládámban a következő levél várt, melyből a lényeget idézem:
------
„Sajnáljuk az Önt ért kellemetlenséget, azonban az ügy kivizsgálását követően csupán megerősíteni tudjuk a márkaszerviz által már elmondottakat, miszerint az Ön által rendelt Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe motorral szerelt gépkocsi jelenleg nem elérhető, és pillanatnyilag nem tudjuk megmondani annak pontos érkezési idejét. Mindazonáltal a francia központunk mindent megtesz a gépkocsik mihamarabbi szállíthatóságáért.

Tová bbá szeretnénk felhívni a figyelmét a fogyasztóvédelmi törvénynek megfelelően arra, hogy amennyiben úgy ítéli meg, a lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat.”
------
--Nevet nem írok--
Ügyfélkapcsolati Osztály
Renault Hungária Kft.

Ma, a levél elolvasása után újból telefonáltam, hogy most mi az igazság, és a választ e-mailben kérem. Azt, hogy a beszélgetés rögzítési számát kiadhatják-e, az ügyintéző nem tudta megmondani, utána fog érdeklődni.
Nos, most itt tartok, várom az újabb e-mailt.
Bocs a hosszas fejtegetésért, de meglehetősen bosszús vagyok, és ebben az ügyben ezek után az R.H.-tól, és a kereskedőtől is, mindig írásos választ fogok kérni.
Üdvözlettel: sennior




Ragaszkodsz a Stepway-hez ?
Nekem van egy eladó Sanderom 0,9 Tce most lett olaj is cserélve benne .
4200 km 4 hónapos
Szabadulnék tőle !

Vissza az elejére
Coritex
2017 július 19 szerda - 18:10:45
Coritex


Regisztrált tag #2648
Regisztrált: 2016 február 08 hétfő - 10:57:37

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 438
bernhaft írta ...



Ragaszkodsz a Stepway-hez ?
Nekem van egy eladó Sanderom 0,9 Tce most lett olaj is cserélve benne .
4200 km 4 hónapos
Szabadulnék tőle !




Dobj át róla hirdetési linket, kollégám testvére pont Sanderót akar venni.


Logan MCV 0,9TCe Exception

Vissza az elejére
garamihaly
2017 július 19 szerda - 20:36:08

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Lakóhely: Algyő
Üzenetek: 50
Sziasztok. Van itt fórumtárs aki a balatonszemesi Vadvirág kempingben nyaral? Jó pár MCV van itt jelenleg.

Vissza az elejére
Nagya21
2017 július 20 csütörtök - 08:21:57
Székesfehérvár

Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 179
Coritex írta ...

Megérkeztünk az adriai nyaralásból. Gyorsjelentés, mert eléggé fáradt vagyok, korán indultunk...
Szóval odafele, Nagykanizsán csurig töltöttem az OMV-nél. Ezzel a tankkal megfordultunk Rab szigetről, ma megtankoltam ugyan annál az oszlopnál.
42,39liter, 758km, 5,59l/100km fogyasztás. Javában pálya, 100km a közút kb, plusz minimális városi.
Klíma, 4 fő, tökig pakolva, a listát lásd korábban. Pályán 120 körüli tempóval ahol lehetett, hazafele erős/élénk "majdnem" szembe szél. Majd teszek fel pár képet.
Természetesen hiba, probléma nélkül, a hegymászással sem volt gond, jól vitte a terhet a kis Tce.

Hali!!
Nemtom hogycsináltad.........
Volt egy kis Görög etapunk 2333km mentem 3személy+klima+fullrapako lt autó, nagyja autópálya cca1700km (120-130 között), 38-40°c a verda a kutak szerint megivott 160.3l benyát, az autó computer szerint 158.1l, szal 6,7-6,8l átlagfogyasztást produkált.(4+1.5 óra határátkelő araszolás 38°c, az aszfalt miatt 43°c, brutál volt, a klímát kapcsolgattam kinti-benti állás között, hogy birja....)
Néha szétszaladtak a lovak, csak a 3. fokozat orvosolta, (autópályáról-autópályára történő felhajtás emelkedővel kombinálva....)
de összeségében jól vizsgázott az autó.
Üdv Nagya

[ Módosítva 2017 július 20 csütörtök - 08:27:12 ]

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
RB65
2017 július 20 csütörtök - 11:08:25


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 300
Nagya21 írta ...

Coritex írta ...

Megérkeztünk az adriai nyaralásból. Gyorsjelentés, mert eléggé fáradt vagyok, korán indultunk...
Szóval odafele, Nagykanizsán csurig töltöttem az OMV-nél. Ezzel a tankkal megfordultunk Rab szigetről, ma megtankoltam ugyan annál az oszlopnál.
42,39liter, 758km, 5,59l/100km fogyasztás. Javában pálya, 100km a közút kb, plusz minimális városi.
Klíma, 4 fő, tökig pakolva, a listát lásd korábban. Pályán 120 körüli tempóval ahol lehetett, hazafele erős/élénk "majdnem" szembe szél. Majd teszek fel pár képet.
Természetesen hiba, probléma nélkül, a hegymászással sem volt gond, jól vitte a terhet a kis Tce.

Hali!!
Nemtom hogycsináltad.........
Volt egy kis Görög etapunk 2333km mentem 3személy+klima+fullrapako lt autó, nagyja autópálya cca1700km (120-130 között), 38-40°c a verda a kutak szerint megivott 160.3l benyát, az autó computer szerint 158.1l, szal 6,7-6,8l átlagfogyasztást produkált.(4+1.5 óra határátkelő araszolás 38°c, az aszfalt miatt 43°c, brutál volt, a klímát kapcsolgattam kinti-benti állás között, hogy birja....)
Néha szétszaladtak a lovak, csak a 3. fokozat orvosolta, (autópályáról-autópályára történő felhajtás emelkedővel kombinálva....)
de összeségében jól vizsgázott az autó.
Üdv Nagya


Talán a tempó meg a forgalom miatt. Tapasztalataim szerint 120 felett emelkedik meg a fogyasztás.Saját mérésem: Szombathely-Eger, autóúton tempó 110, pályán 120, 5,7 literes fogyasztás.
Visszafelé pályán 130, autóúton ugyanúgy 110 és a fogyaztás kerek 1 literrel több lett, vagyis 6,7.
Viszont érdekes módon időben meg nem igazán volt eltérés. Talán ha 10 perccel értünk előbb haza mint oda. Igaz a forgalom sem volt egyforma. Hazafelé jóval nagyobb volt mint odafele.

[ Módosítva 2017 július 20 csütörtök - 11:10:00 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
Coritex
2017 július 20 csütörtök - 19:10:30
Coritex


Regisztrált tag #2648
Regisztrált: 2016 február 08 hétfő - 10:57:37

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 438
Igen a tempó lesz az oka. Nem siettem, 110-120 közé voltam belőve tempomattal, 130-al csak mikor belsőben előztem valami lassút.

Logan MCV 0,9TCe Exception

Vissza az elejére
Sheme
2017 július 22 szombat - 14:23:25

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 860
Gyerekek!

Ha valaki tud egy olyan klímást, akire rábízná szeretett-féltett kincsét - nem a feleségre gondolok! -, akkor szóljon kérem!

A szakszerviz részemről felejtős, már párszor leírtam, miért.

Szóval a lényeg az, ma is bekapcsoltam a klímát, belső keringetésen volt, de kb másfél-két perc után csak langyosat fújt. Kikapcsoltam, kicsit később vissza, megint jéghideget, ahogy kell, de megint langyosra váltott.

Most vagy elszivárgott belőle a gáz, vagy valami egyéb baja van.

Tehát kérek szépen telefonszámot, ahol megbízható, normális klímás van, akire rábíznád TE is a kocsidat. A távolság nem izgat - azért van kereke a kocsinak, h oda guruljon, n-est' ce-pas?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Weboldal
garamihaly
2017 július 22 szombat - 21:41:19

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Lakóhely: Algyő
Üzenetek: 50
Sziasztok. Meg tudja nekem valaki mondani, hogy a 0,9 tce Logan MCV milyen súlyt vontathat vonóhoroggal?

Vissza az elejére
RB65
2017 július 22 szombat - 22:55:12


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 300
garamihaly írta ...

Sziasztok. Meg tudja nekem valaki mondani, hogy a 0,9 tce Logan MCV milyen súlyt vontathat vonóhoroggal?


A forgalmimban a következő értékek szerepelnek:
Fék nélküli: 570 Kg
Fékezett: 810 Kg

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
garamihaly
2017 július 23 vasárnap - 07:32:45

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Lakóhely: Algyő
Üzenetek: 50
RB65 írta ...

garamihaly írta ...

Sziasztok. Meg tudja nekem valaki mondani, hogy a 0,9 tce Logan MCV milyen súlyt vontathat vonóhoroggal?


A forgalmimban a következő értékek szerepelnek:
Fék nélküli: 570 Kg
Fékezett: 810 Kg


Köszönöm szépen. Egyébként ez a vontatható súly autótípus, motor vagy vonóhorog függvénye?


Vissza az elejére
RB65
2017 július 23 vasárnap - 08:26:43


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 300
garamihaly írta ...


Köszönöm szépen. Egyébként ez a vontatható súly autótípus, motor vagy vonóhorog függvénye?



Szívesen!
Úgy tudom ezt az értéket megadja a gyártó. Ha ez nincs megadva akkor az autó súlyából számolják ki.
De függ a horogtol is hány KN a terhelhetősége.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
Lala
2017 július 23 vasárnap - 10:09:38
'07.08. MCV1.5dCi Lau '73.04. Skoda S110L


Regisztrált tag #761
Regisztrált: 2007 május 31 csütörtök - 19:53:08

Lakóhely: 3770 Sajószentpéter
Üzenetek: 250
Sheme írta ...

Gyerekek!

Ha valaki tud egy olyan klímást, akire rábízná szeretett-féltett kincsét - nem a feleségre gondolok! -, akkor szóljon kérem!

A szakszerviz részemről felejtős, már párszor leírtam, miért.

Szóval a lényeg az, ma is bekapcsoltam a klímát, belső keringetésen volt, de kb másfél-két perc után csak langyosat fújt. Kikapcsoltam, kicsit később vissza, megint jéghideget, ahogy kell, de megint langyosra váltott.

Most vagy elszivárgott belőle a gáz, vagy valami egyéb baja van.

Tehát kérek szépen telefonszámot, ahol megbízható, normális klímás van, akire rábíznád TE is a kocsidat. A távolság nem izgat - azért van kereke a kocsinak, h oda guruljon, n-est' ce-pas?


Szia,

én két éve itt csináltattam: Klikk!

Teljes leszívás, vákuum- és nyomáspróba (fél-fél óra), feltöltés és ózonos "besugárzás" (szintén fél óra), ha jól emlékszem 17e volt és korrekten megcsinálták (bár voltak olyanok, akik szerint a szárító-szűrőt is cserélni kellett volna, de az kimaradt). Most kezd ismét elgyengülni, de már Miskolcon fogok rá sort keríteni (visszaköltöztünk).

Lala

Lala
- Dacia Logan MCV 1.5dCi Laureate
Vissza az elejére
Michael
2017 július 23 vasárnap - 11:47:20

Regisztrált tag #2881
Regisztrált: 2017 július 21 péntek - 13:15:00

Lakóhely: Szeged
Üzenetek: 2
Sziasztok!
Szerintem az történik, hogy nagyon lehűt. Ilyenkor jég keletkezik ami teljesen leszigeteli a hőcserét. Kikapcsolod akkor elolvad a jég és megint hűt.
Vissza az elejére
Weboldal
edukop
2017 július 23 vasárnap - 16:39:59

Regisztrált tag #2823
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:55:08

Lakóhely: Paks
Üzenetek: 13
Lala írta ...

Sheme írta ...

Gyerekek!

Ha valaki tud egy olyan klímást, akire rábízná szeretett-féltett kincsét - nem a feleségre gondolok! -, akkor szóljon kérem!

A szakszerviz részemről felejtős, már párszor leírtam, miért.

Szóval a lényeg az, ma is bekapcsoltam a klímát, belső keringetésen volt, de kb másfél-két perc után csak langyosat fújt. Kikapcsoltam, kicsit később vissza, megint jéghideget, ahogy kell, de megint langyosra váltott.

Most vagy elszivárgott belőle a gáz, vagy valami egyéb baja van.

Tehát kérek szépen telefonszámot, ahol megbízható, normális klímás van, akire rábíznád TE is a kocsidat. A távolság nem izgat - azért van kereke a kocsinak, h oda guruljon, n-est' ce-pas?


Szia,

én két éve itt csináltattam: Klikk!

Teljes leszívás, vákuum- és nyomáspróba (fél-fél óra), feltöltés és ózonos "besugárzás" (szintén fél óra), ha jól emlékszem 17e volt és korrekten megcsinálták (bár voltak olyanok, akik szerint a szárító-szűrőt is cserélni kellett volna, de az kimaradt). Most kezd ismét elgyengülni, de már Miskolcon fogok rá sort keríteni (visszaköltöztünk) .

Lala


Sziasztok!
A belinkelt oldalon a videókból kiollóztam két képet. Az előző autóm hűtőjéből operáltam már ki én is kavicsot (azért még nem eresztett), majd fém szúnyoghálóval beburkoltam, hogy a további szennyeződések (bogarak, kavicsok) ne tegyenek benne kárt.
A mostani autómon is megcsináltam, az utolsó kép róla készült.






Vissza az elejére
gjoe
2017 július 24 hétfő - 11:03:28

Regisztrált tag #2723
Regisztrált: 2016 augusztus 01 hétfő - 14:16:10

Lakóhely: 2251. Tápiószecső
Üzenetek: 14
Sziasztok!

Múlthéten kaptam levelet a RH-tól hogy, az euro 6-os dci-t vigyem be , mert a computert át akarják programozni. Károsanyag kibocsájtás csökkentése miatt.
A kérdésem inkább szervízeseknek szólna. Ez milyen előnyökkel/ hátrányokkal jár?
Amennyiben esetleg teljesítménycsökkenéssel, vagy fogyasztás növekedéssel jár akkor nem engedem megcsinálni.

Vissza az elejére
RayD
2017 július 24 hétfő - 12:03:20
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 263
gjoe írta ...

Sziasztok!
Múlthéten kaptam levelet a RH-tól hogy, az euro 6-os dci-t vigyem be , mert a computert át akarják programozni. Károsanyag kibocsájtás csökkentése miatt.
A kérdésem inkább szervízeseknek szólna. Ez milyen előnyökkel/ hátrányokkal jár?
Amennyiben esetleg teljesítménycsökkenéssel, vagy fogyasztás növekedéssel jár akkor nem engedem megcsinálni.

Szia gjoe,

Én is kaptam levelet, már bedobtam a témát a Mindent a motorról! III. témában, jött is néhány válasz.

Klikk!

Mivel új dolog szerintem tapasztalat még Renault-val nincs, VW alapján pedig jobb várni, amíg a szokásos szerviznél valószínűleg ígyis-úgyis fű alatt megcsinálják. Nekem a levélben 2018.06.30.-as határidő állt, szóval addig még van idő és garis autó lévén legalább egy éves szerviz beleesik.
A leírás is csak a környezeti értékek javulásáról szól, valószínűleg picit veszít az erejéből, de talán nem is ez az igazi kockázat, hanem hogy egyes kopó alkatrészek, részecskeszűrő előbb mennek tönkre, de minimum több regenerálási ciklust, ezáltal némileg nagyobb fogyasztást igényel.

Vissza az elejére
garamihaly
2017 július 24 hétfő - 12:17:51

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Lakóhely: Algyő
Üzenetek: 50
Sziasztok. Igértem hogy beszámolok fogyasztási adatokról. Az elmúlt héten 770 km-t autóztunk le a nyaralás alatt. 2 felnőtt plussz 1 gyerek plafonig pakolt csomagtartó 2 kerékpár a tetőn így lett a fogyasztás klímával autópálya nélkül szabályokat betartva 5,7/100 km kúton mérve.(0,9Tce)

Vissza az elejére
bernhaft
2017 július 24 hétfő - 15:05:12
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Lakóhely: Maglód
Üzenetek: 63
Michael írta ...

Sziasztok!
Szerintem az történik, hogy nagyon lehűt. Ilyenkor jég keletkezik ami teljesen leszigeteli a hőcserét. Kikapcsolod akkor elolvad a jég és megint hűt.



Sziasztok
Klímás felvetésről nekem is eszembe jutott valami.
Igazán nem akarok a folyamatos elégedetlenkedő lenni , de a Daciá-t vezetve folyamatosan találkozom olyan dolgokkal amelyekkel eddig korábbi autóimnál , illetve más általam vezetett autókná ,l még sosem. Ilyen a klíma is , amely ezen a fórumon is állandó beszédtéma , és úgy nézz ki megint egy gyenge pontja a Daciáknak.
Nekem működik , tulajdonképpen érezni a hideg levegőt, az hogy rettentő zajos még elfogadom , bár egy új autónál szerintem ez is gáz.
Ami idegesít az hogy alapjáraton kikapcsol majd bekapcsol.
Itt is írtak már erről többen .
Mi a végső konklúzió ?
Menetközben is érzem néha hogy egy picit megtorpan az autó , nem ránt , nem vészes , de ilyet más
autókban nem tapasztaltam sosem .
Nem arról van szó hogy klímával gyengébb az autó , ezt én is tudom, hanem hogy folyamatos tempónál is érezni néha egy -egy kisebb megtorpanást.

Érdekes hogy egyik tulajdonos szerint szuperül működik a klíma , meg az egész autó másoknál pedig ki bekapcsol , meg egy idő után beadja a derekát , vagy legalábbis panaszkodnak a hatásfokára , vagy jönnek szép számmal a " típus hibák "


Amúgy várom egy hónapja a szemlét , továbbra is reklamáció alatt a fényezés.
Most írtam egy levelet is RH-nak . és tervezem hogy megy egy angol nyelvű is a román központba.
Csatoltam egy fotót , szereztem egy alap fényképező gépet ,
Ezek nem kőfelverődések , lakkozás alatt vannak. ( kettő a sok közül )
Átvételkor ezek nem voltak rajta, az tuti , átnéztem az autót .

Lehet a lemezek felől indultak meg a káros folyamatok

Hát nem én leszek az aki bárkinek is ajánlani fogja ezt a román autó csodát , pedig én
( sajnos ) bizalmat adtam neki
Vissza az elejére
RayD
2017 július 24 hétfő - 16:11:06
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 263
bernhaft írta ...

Érdekes hogy egyik tulajdonos szerint szuperül működik a klíma , meg az egész autó másoknál pedig ki bekapcsol , meg egy idő után beadja a derekát , vagy legalábbis panaszkodnak a hatásfokára , vagy jönnek szép számmal a " típus hibák "

A megtorpanásosat talán múlt héten olvastam a német fórumon, ott a két kis benzinesnél és az 1,6-osnál is említették ezt, az 1,2 literes TCE elvileg már nem annyira érzi meg, a dízelek pedig szinte egyáltalán nem. Tehát a motor szerintem ebből a szempontból számít. De ott néhányan azt mondták, hogy korábbi kocsijuknál is volt ilyen, mondjuk menet közben tényleg elég kellemetlen és akár veszélyes is lehet, ha ennyire megérezni a ki-bekapcsolást.
Ahogy Krogergo is már többször megerősítette a Daciánál a minőség erősen függ a motorizáció és felszereltségi szint kombinációjától és akár típusonként is eltér ezek logikája. (1,2-esnek Logannak nem volt zajvédő a motorháztetőn és hővédő a tűzfalon, még Arctic esetén sem, 0,9 TCe és 1,5 dCi-nél igen, stb.)

Klímánál ami nekem feltűnt, de mivel nem volt még korábban klímás autóm nem tudom normális-e: ha kikapcsolom a klímát, akkor nagyon fülledt lesz bent a levegő, sokszor a középső tükör kifejezetten párás is lesz. Másnak is van ilyen? Egyelőre nem tűnt fel, hogy vizes lenne valahol a kocsi, de kb. 1 éve olvastam olyat, hogy a Sandero/Logan második generációnál a klíma vízelvezetője valahogy rosszul van megoldva és akár kocsin belül is maradhat valami a kondenzvízből.

[ Módosítva 2017 július 24 hétfő - 16:12:45 ]

Vissza az elejére
RayD
2017 július 24 hétfő - 17:35:29
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 263
RayD írta ...

Klímánál ami nekem feltűnt, de mivel nem volt még korábban klímás autóm nem tudom normális-e: ha kikapcsolom a klímát, akkor nagyon fülledt lesz bent a levegő, sokszor a középső tükör kifejezetten párás is lesz. Másnak is van ilyen? Egyelőre nem tűnt fel, hogy vizes lenne valahol a kocsi, de kb. 1 éve olvastam olyat, hogy a Sandero/Logan második generációnál a klíma vízelvezetője valahogy rosszul van megoldva és akár kocsin belül is maradhat valami a kondenzvízből.

Rákerestem a német oldalon a témára, meg is találtam, de igazán okos nem lettem, hogy akkor tényleg ezért van-e ez a párásodás, de annyi biztos, hogy nem én vagyok az egyetlen akinek párásodik. Csak remélem, hogy nekem nem folyik ugyanúgy be szépen csöndben a szőnyeg alatt ahol a hungarocell ápol és eltakar.

Klikk!

Vissza az elejére
edukop
2017 július 24 hétfő - 18:12:54

Regisztrált tag #2823
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:55:08

Lakóhely: Paks
Üzenetek: 13
RayD írta ...

Klímánál ami nekem feltűnt, de mivel nem volt még korábban klímás autóm nem tudom normális-e: ha kikapcsolom a klímát, akkor nagyon fülledt lesz bent a levegő, sokszor a középső tükör kifejezetten párás is lesz. Másnak is van ilyen? Egyelőre nem tűnt fel, hogy vizes lenne valahol a kocsi, de kb. 1 éve olvastam olyat, hogy a Sandero/Logan második generációnál a klíma vízelvezetője valahogy rosszul van megoldva és akár kocsin belül is maradhat valami a kondenzvízből.

Próbáltad már ezt? Én is el szoktam felejtkezni a szellőzés átállításáról, csak amikor már párásodik minden, akkor jut eszembe.

Vissza az elejére
Coritex
2017 július 24 hétfő - 18:48:00
Coritex


Regisztrált tag #2648
Regisztrált: 2016 február 08 hétfő - 10:57:37

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 438
Kis klíma gyorstalpaló:

A klíma kompresszor mikor bekapcsol, akkor gyakorlatilag a forgó főtengelyre kapcsolódik rá, kevésbé nyomatékos motornál észrevehető finom rándulás érzékelhető. Minél erősebb/nyomatékosabb a motor, ez annál kevésbé észrevehető.
A klíma működés közben a hőcserélő radiátoron átáramló levegőt hűti le. A radiátor működés közben meglehetősen hideg, ezért ezen pára csapódik le, ami kivezetődik az autó alján a kültérbe - csöpögés, folyadékfolt az autó alatt. Ha ez eltömődik - pl nagyvonalúan kezelt pollenszűrő csereperiódus miatt, vagy egyéb fizikai szennyeződés eltömi a kifolyót - akkor a pangó víz párásodást okozhat. Miért is? A klíma működése közben a bejövő levegőt szárítja, mivel az abban található pára kicsapódik, de ha az a páramennyiség nem tud távozni, akkor újrapárásodást idéz elő.

A klíma ki/bekapcsolása a fentiekből következik: ha mindig üzemelne a klíma, akkor a kicsapódó pára a hőcserélő radiátoron szépen megfagyna, és a jegesedés oda vezet, hogy már nem is jut be levegő. Gyakorlatilag nem hűt a rendszer, mert eldugult. Ezért kell ki/be kapcsolnia, hogy megelőzze a jegesedést. 25 fokban sűrűbben kapcsolgat, 50 fokban meg már nem kell, mivel olyan meleg a beáramló, lehűtendő levegő, hogy nem fagy meg a kicsapódó kondenzvíz.

[ Módosítva 2017 július 24 hétfő - 18:50:50 ]

Logan MCV 0,9TCe Exception

Vissza az elejére
RayD
2017 július 24 hétfő - 18:50:27
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 263
edukop írta ...

Próbáltad már ezt? Én is el szoktam felejtkezni a szellőzés átállításáról, csak amikor már párásodik minden, akkor jut eszembe.



Igen, csak a klímázás/fűtés elején szoktam belső keringetésre tenni utána visszaállítom.

Vissza az elejére
Wolf
2017 július 24 hétfő - 20:39:09
Logan 0.9 Tce


Regisztrált tag #2839
Regisztrált: 2017 április 13 csütörtök - 09:22:10

Lakóhely: Békés
Üzenetek: 20
bernhaft : Én megjártam Splitet, oda-vissza kb 1700km volt Bosznián keresztül. Logan, 0.9 arctic. Szinte végig ment a klíma, pedig arra elég magas hegyek vannak, meg Mostar környékén 42 fok volt. Végig jól hűtött, én elégedett vagyok vele.
Ha nagyon melegem van, akkor csak elől szoktam fújatni, ha kicsit már lehűlt az utastér akkor meg mindenhova, 2-es 3-as erősséggel. Szerintem nem hangos, illetve nem tudom, mire gondolsz, mi hangos? Ez nem csobog, csörög, mint a Logan 1-ben, legalábbis eddig, a ventilátor is halk 2-3-as fokozaton.
Vissza az elejére
garamihaly
2017 július 25 kedd - 07:36:49

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Lakóhely: Algyő
Üzenetek: 50
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy megoldható e a faceliftes MCV II-ben a sima rádió kicserélése MediaNavosra? Ha igen mennyibe kerülhet egy ilyen készülék + a beszerelése?

Vissza az elejére
bati
2017 július 25 kedd - 07:50:21


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Lakóhely: Jh.
Üzenetek: 706

Megoldható,de felesleges. Nem ér meg 50-100 eFt "élményt"


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Weboldal
bernhaft
2017 július 25 kedd - 09:06:56
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Lakóhely: Maglód
Üzenetek: 63
Coritex írta ...

Kis klíma gyorstalpaló:

A klíma kompresszor mikor bekapcsol, akkor gyakorlatilag a forgó főtengelyre kapcsolódik rá, kevésbé nyomatékos motornál észrevehető finom rándulás érzékelhető. Minél erősebb/nyomatékosabb a motor, ez annál kevésbé észrevehető.
A klíma működés közben a hőcserélő radiátoron átáramló levegőt hűti le. A radiátor működés közben meglehetősen hideg, ezért ezen pára csapódik le, ami kivezetődik az autó alján a kültérbe - csöpögés, folyadékfolt az autó alatt. Ha ez eltömődik - pl nagyvonalúan kezelt pollenszűrő csereperiódus miatt, vagy egyéb fizikai szennyeződés eltömi a kifolyót - akkor a pangó víz párásodást okozhat. Miért is? A klíma működése közben a bejövő levegőt szárítja, mivel az abban található pára kicsapódik, de ha az a páramennyiség nem tud távozni, akkor újrapárásodást idéz elő.

A klíma ki/bekapcsolása a fentiekből következik: ha mindig üzemelne a klíma, akkor a kicsapódó pára a hőcserélő radiátoron szépen megfagyna, és a jegesedés oda vezet, hogy már nem is jut be levegő. Gyakorlatilag nem hűt a rendszer, mert eldugult. Ezért kell ki/be kapcsolnia, hogy megelőzze a jegesedést. 25 fokban sűrűbben kapcsolgat, 50 fokban meg már nem kell, mivel olyan meleg a beáramló, lehűtendő levegő, hogy nem fagy meg a kicsapódó kondenzvíz.



Szia
Akkor tehát '' normális '' hogy alapjáraton , főleg első fokozatban , ki-be kapcsolgat ?
Csak azért furcsa mert eddig általam használt vagy vezetett kb. 60 autónál nem hallottam hogy ki és bekapcsolgatott volna , hogy mondjam elég nyers a klima működése .
Én azt is olvastam , talán pont itt, hogy a környezetvédelmi előírások miatt programozták így , de miért
pont csak a Dáciánál ?
Ma is vezettem egy céges egy éves Corsát , nem kapcsolgat egyáltalán , legalábbis semmit nem hallani vagy érezni ...


Vissza az elejére
Coritex
2017 július 25 kedd - 12:11:39
Coritex


Regisztrált tag #2648
Regisztrált: 2016 február 08 hétfő - 10:57:37

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 438
Teljesen normális, hogy kapcsolgat. Főleg amíg hideget is fúj. Egyébként ez nem Dacia jelenség, a Berlingóban is pont ilyen volt, a családban levő Yarisban is ilyen.
Ha már nem hűt, és kapcsolgat az már valami gondot jelent. Alacsony gáztöltet, hőleadás valamiért nem lehetséges - eltömődött klímahűtő - kompresszor hiba, stb.

Egyébként ezért is érdemes télen is be-be kapcsolni a klímát, mert a hűtőközeg olajozza is egyben, annak hiányában kiszáradhatnak a tömítések, tömítetlenség léphet fel, megszorulhat a kompresszor, stb.

Bernhaft, akkor most eladó a vas, vagy nem? Mint írtam kollégám testvére pont Sanderót akar venni... Kiajánlhatom?

[ Módosítva 2017 július 25 kedd - 12:12:46 ]

Logan MCV 0,9TCe Exception

Vissza az elejére
Milaci
2017 július 25 kedd - 16:36:36

Regisztrált tag #2559
Regisztrált: 2015 április 17 péntek - 11:41:41

Lakóhely: Miskolc
Üzenetek: 29
Ma voltam a 2 éves revízión de nem csinálták meg mert visszahívás van az autóra.A munkafelvevő azt mondta csak akkor tudják megcsinálni a revíziót ha kicserélik a hibás alkatrészt is.Kormányműben kell cserélni valamit,persze nincs raktáron így másik időpontot kellett egyeztetni.Kérdeztem, miért nem értesítettek.Válasz,mert nem életveszélyes az alkatrész de ha szervizelik a verdát akkor ki kell kicserélni.
Még ilyet ha nem megyek feléjük soha nem tudtam volna a dologról.

Dacia Logan MCV 1.2
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!