A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 16, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1071
Legújabb tag: lenta65
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
bill80
2018 február 07 szerda - 22:41:51


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 52
pahynor írta ...

Sziasztok! Ma vettem át a szeptember végén rendelt Logan MCV-met. Öröm és boldogság.


Gratulálok! Hiába na, új autó az új autó. Nincs párja az érzésnek.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 08 csütörtök - 07:45:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6229
Az tegnap volt, ma már használt autó

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
zoli73
2018 február 09 péntek - 14:07:49

Regisztrált tag #2906
Regisztrált: 2017 szeptember 28 csütörtök - 10:12:19

Lakóhely: Vének
Üzenetek: 13
Gratulálok hozzá!Használd egészséggel,és balesetmentesen!


Vissza az elejére
pahynor
2018 február 09 péntek - 20:31:46

Regisztrált tag #2893
Regisztrált: 2017 augusztus 23 szerda - 10:52:18

Lakóhely: Kaposújlak
Üzenetek: 7
Köszönöm nektek! Nagyon jó eddig minden.
Vissza az elejére
szasza85
2018 február 11 vasárnap - 12:20:22

Regisztrált tag #2767
Regisztrált: 2016 november 07 hétfő - 13:22:32

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 44
bill80 írta ...

pahynor írta ...

Sziasztok! Ma vettem át a szeptember végén rendelt Logan MCV-met. Öröm és boldogság.


Gratulálok! Hiába na, új autó az új autó. Nincs párja az érzésnek.


Az enyémnek egy évig volt új illata, az nagyon jó minden beüléskor.
Vissza az elejére
Basic
2018 február 11 vasárnap - 13:23:42
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Arra a penetráns műanyagszagra gondoltok?

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
András
2018 február 11 vasárnap - 19:56:12
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Lakóhely: Orosháza,Könd u 20 5900
Üzenetek: 291
Halihó.........az csak a tied volt anno 2005-ben. Azóta tudomány fejlődött a szagok terén is.......
Vissza az elejére
szasza85
2018 február 13 kedd - 17:59:58

Regisztrált tag #2767
Regisztrált: 2016 november 07 hétfő - 13:22:32

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 44
Basic írta ...

Arra a penetráns műanyagszagra gondoltok?

Volt I. Loganom is annak tényleg nem volt jó illata.
Ennek már egész elviselhető volt.
Vissza az elejére
Szita
2018 február 14 szerda - 12:43:24
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 127
Klikk! Érdemes megnézni.
Vissza az elejére
sanyinak
2018 február 14 szerda - 19:57:47

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 48
Szita írta ...

Klikk! Érdemes megnézni.

Furcsa. Mi lehet az oka? Az OK, hogy nagy autókkal száguldoznak jobban, de pl a Suzuki is elől van a listán.
Vissza az elejére
András
2018 február 14 szerda - 20:11:57
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Lakóhely: Orosháza,Könd u 20 5900
Üzenetek: 291
Halihó.....milyen érdekes.....mit össze sajnálkoztak pedig azon, hogy kevés csillagot ért el a Dacia a NCAP törésteszteken. És láss csodát: a baleseti statisztikában (és a valóságban is) a legutolsó, vagyis a legjobb a Dacia!!
Vissza az elejére
Iszy56
2018 február 14 szerda - 22:23:50
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 626
Haleluia!
Vissza az elejére
licsa
2018 február 15 csütörtök - 06:13:59
Logan MCV

Regisztrált tag #762
Regisztrált: 2007 június 03 vasárnap - 13:32:41

Lakóhely: Barcs
Üzenetek: 53
Mondjuk a halálozásos statisztika úgy hülyeség, ahogy van. 2016-ban 10000 balesetből 2,4-en Daewooban haltak meg Daciában senki. Elég egy teli Daciával a vonattal találkozni és megfordul a statisztika.
A sérülési adatok már érdekesebbek. Engem is érdekelne a miért.
Vissza az elejére
licsa
2018 február 15 csütörtök - 06:39:42
Logan MCV

Regisztrált tag #762
Regisztrált: 2007 június 03 vasárnap - 13:32:41

Lakóhely: Barcs
Üzenetek: 53
Itt megnézhető melyik típusból mennyi volt 2016-ban:
Klikk!
Vissza az elejére
Szita
2018 február 15 csütörtök - 08:26:00
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 127
licsa írta ...

Itt megnézhető melyik típusból mennyi volt 2016-ban:
Klikk!

Ez is érdekes, persze az is hogy menyit használják. Lehet hogy ez csak nálunk igaz, de rengeteg Dokkerrel (céges fehér furgon) találkozom az utakon. Meg egyre több dákóval is. Sokan rájönnek hogy egy olcsó élhető (használható) autó.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 február 15 csütörtök - 14:24:08
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Lakóhely: Maglód
Üzenetek: 166
András írta ...

Halihó.....milyen érdekes.....mit össze sajnálkoztak pedig azon, hogy kevés csillagot ért el a Dacia a NCAP törésteszteken. És láss csodát: a baleseti statisztikában (és a valóságban is) a legutolsó, vagyis a legjobb a Dacia!!



Csak az lehet hogy a szándékosan húzzák le ott a törésteszteken a Daciákat , és lett például tök utolsó a Logan is , mert ezek szerint a világ legbiztonságosabb autója ....ezen a fórumon legalábbis


Vissza az elejére
RayD
2018 február 15 csütörtök - 15:14:30
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 387
bernhaft írta ...

Csak az lehet hogy a szándékosan húzzák le ott a törésteszteken a Daciákat , és lett például tök utolsó a Logan is , mert ezek szerint a világ legbiztonságosabb autója ....ezen a fórumon legalábbis

Igazából a statisztikának nem ez kéne az üzenete legyen, hanem, hogy Daciasok ritkábban részesei balesetnek, hiszen mind a halálozási, mind a sérülések terén alacsony a szám. Lehet véletlen, lehet azért mert előrelátóbban/ defenzívebben vezetünk, de még az is, hogy egyszerűen többségében nem tizenéves autókkal járunk, mert néhány éve már előírás az EU-ban az ABS, ESP, 4 légzsák és főleg előbbi kettő azért számít a megelőzésben. Who knows.

De ez azért is örömteljes, mert akkor talán a biztosításaink is olcsóbbak, ha kevesebb a káreset az adott márkával/típussal.

[ Módosítva 2018 február 15 csütörtök - 15:15:55 ]

Vissza az elejére
András
2018 február 15 csütörtök - 20:57:01
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Lakóhely: Orosháza,Könd u 20 5900
Üzenetek: 291
bernhaft írta ...

András írta ...

Halihó.....milyen érdekes.....mit össze sajnálkoztak pedig azon, hogy kevés csillagot ért el a Dacia a NCAP törésteszteken. És láss csodát: a baleseti statisztikában (és a valóságban is) a legutolsó, vagyis a legjobb a Dacia!!



Csak az lehet hogy a szándékosan húzzák le ott a törésteszteken a Daciákat , és lett például tök utolsó a Logan is , mert ezek szerint a világ legbiztonságosabb autója ....ezen a fórumon legalábbis




Halihó.........mire mész az öt csillagoddal ha a koporsódra rakják.........
Vissza az elejére
bernhaft
2018 február 16 péntek - 08:39:10
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Lakóhely: Maglód
Üzenetek: 166
András írta ...

bernhaft írta ...

András írta ...

Halihó.....milyen érdekes.....mit össze sajnálkoztak pedig azon, hogy kevés csillagot ért el a Dacia a NCAP törésteszteken. És láss csodát: a baleseti statisztikában (és a valóságban is) a legutolsó, vagyis a legjobb a Dacia!!



Csak az lehet hogy a szándékosan húzzák le ott a törésteszteken a Daciákat , és lett például tök utolsó a Logan is , mert ezek szerint a világ legbiztonságosabb autója ....ezen a fórumon legalábbis




Halihó.........mire mész az öt csillagoddal ha a koporsódra rakják.........


Én azt kívánom hogy senkinek ne kelljen megtudnia mennyire biztonságosak ezek az autók ., azt viszont tudom hogy ez a statisztika is egy baromság , tele anomáliákkal amelyekre maga a cikk is többször kitér.
Arról pedig felesleges értekezni hogy melyik autóban van nagyobb esélyed a túlélésre , egy 5 vagy egy 3 csillagosban.. szerintem .
Vissza az elejére
RayD
2018 február 16 péntek - 09:20:17
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 387
bernhaft írta ...

Arról pedig felesleges értekezni hogy melyik autóban van nagyobb esélyed a túlélésre , egy 5 vagy egy 3 csillagosban.. szerintem .

Régen igazad lett volna. Ha a mai EURO NCAP teszteredményeket nézed, akkor 3-tól felfele jórészt már a gyalogosbiztonság és az elektronikai kütyük teszik ki a csillagokat. Nem akarom a vitát újra elindítani, de a mai 3 és 5 csillag közötti autók "klasszikus" baleset esetén nagyjából egyaránt biztonságosak (a technika mai lehetőségeihez mérten). Itt már inkább a szerencse számít, hogy mennyire olyan irányból van a baleset, amire fel is készítették a kocsit, vagy éppen egy biztonsági vakfoltját (biztos, hogy még a legdrágább, legbiztonságosabb autónak is van ilyen, különben hogyan tudna a gyűrődési zóna gyűrődni, erőt elnyelni?) sikerült eltalálni.

A kütyük megléte jó, de az EURO NCAP azt már nem vizsgálja, hogy azok mennyire kiforrottak, tényleg jól működnek-e. BMW esetén pl. gond (volt?) hogy a kamerás érzékelőjű vészfékasszisztens lemenő nap esetén néha nem létező tárgyat észlelt és pl. főúton satuzott a kocsi. Ugye nem kell mondanom hogy a magyarok (de nem csak magyarok) által tartott követési távolságok és mondjuk a BMW jó eséllyel jobb állapotú fékei mellett milyen ráfutásos baleset lehetett volna, ha egyszer is jön az érintett mögött valaki.

Szóval ha ilyesfajta asszisztens, akkor csakis kamera+egyéb szenzorok, mert a német autós újságok tesztjei kimutatták hogy mindegyik rendszernek megvan a maga gyengéje, de azok akik kombinációban alkalmazták voltak a legmegbízhatóbbak (még éjszaka is).

[ Módosítva 2018 február 16 péntek - 09:23:11 ]

Vissza az elejére
Sanyi
2018 február 16 péntek - 13:09:00
Sanyi


Regisztrált tag #108
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 19:46:48

Lakóhely: Miskolc
Üzenetek: 1090
A nagy számok törvénye is játszik. Suzuki rengeteg van, kutyát ütsz és suzit találsz, persze hogy sok balesetben résztvevők. Ha jól értelmezem, az Audisok mind okozók? Érdekes.....

[ Módosítva 2018 február 16 péntek - 13:10:15 ]

A patkánynak a denevér az angyal!
Vissza az elejére
Basic
2018 február 16 péntek - 17:01:43
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Mondjuk a jelenleg az utakon futó Daciák átlagos életkora jóval alacsonyabb az összes személyautó átlagos életkoránál, szóval 3 csillag ide vagy oda, szerintem kijelenthető, hogy az autóink az itthon futó járgányok közül a biztonságosabbak közé tartoznak.

Ha jól emlékszem, 14-15 évesek itthon átlagosan a járgányok, a Daciák átlagos életkora pedig szerintem max 6 év lehet.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2018 február 16 péntek - 17:03:58
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
bernhaft írta ...

Csak az lehet hogy a szándékosan húzzák le ott a törésteszteken a Daciákat , és lett például tök utolsó a Logan is , mert ezek szerint a világ legbiztonságosabb autója ....ezen a fórumon legalábbis


Már vártam, amikor egy amúgy nehezen támadható statisztikai adatból mégis megpróbálod kihozni, hogy *** az autó.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Suprax
2018 február 16 péntek - 18:07:46
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 287
Sanyi írta ...

A nagy számok törvénye is játszik. Suzuki rengeteg van, kutyát ütsz és suzit találsz, persze hogy sok balesetben résztvevők. Ha jól értelmezem, az Audisok mind okozók? Érdekes.....



A cím így kezdődik : Tízezer autóra jutó.......... Az az nincs nagy számok törvénye.!

-Email-
Vissza az elejére
bernhaft
2018 február 17 szombat - 10:24:39
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Lakóhely: Maglód
Üzenetek: 166
RayD írta ...

bernhaft írta ...

Arról pedig felesleges értekezni hogy melyik autóban van nagyobb esélyed a túlélésre , egy 5 vagy egy 3 csillagosban.. szerintem .

Régen igazad lett volna. Ha a mai EURO NCAP teszteredményeket nézed, akkor 3-tól felfele jórészt már a gyalogosbiztonság és az elektronikai kütyük teszik ki a csillagokat. Nem akarom a vitát újra elindítani, de a mai 3 és 5 csillag közötti autók "klasszikus" baleset esetén nagyjából egyaránt biztonságosak (a technika mai lehetőségeihez mérten). Itt már inkább a szerencse számít, hogy mennyire olyan irányból van a baleset, amire fel is készítették a kocsit, vagy éppen egy biztonsági vakfoltját (biztos, hogy még a legdrágább, legbiztonságosabb autónak is van ilyen, különben hogyan tudna a gyűrődési zóna gyűrődni, erőt elnyelni?) sikerült eltalálni.

A kütyük megléte jó, de az EURO NCAP azt már nem vizsgálja, hogy azok mennyire kiforrottak, tényleg jól működnek-e. BMW esetén pl. gond (volt?) hogy a kamerás érzékelőjű vészfékasszisztens lemenő nap esetén néha nem létező tárgyat észlelt és pl. főúton satuzott a kocsi. Ugye nem kell mondanom hogy a magyarok (de nem csak magyarok) által tartott követési távolságok és mondjuk a BMW jó eséllyel jobb állapotú fékei mellett milyen ráfutásos baleset lehetett volna, ha egyszer is jön az érintett mögött valaki.

Szóval ha ilyesfajta asszisztens, akkor csakis kamera+egyéb szenzorok, mert a német autós újságok tesztjei kimutatták hogy mindegyik rendszernek megvan a maga gyengéje, de azok akik kombinációban alkalmazták voltak a legmegbízhatóbbak (még éjszaka is).



Részben Neked is igazad van meg , bár nekem furcsa hogy a korszakváltásnak jelzett új Duster-el
sem tettek arra kísérletet hogy legalább a négy csillag meglegyen.
Abban nincs igazad viszont hogy csak az elektronikai kütyük hiánya miatt húzzák le a Daciakat ,
és ezeket leszámítva '' nagyjából " egyformán biztonságosak a mai autók.
Most ne is nézzük a címet mert nyilván azt mondjátok hogy illik fikázni :

Klikk!

A korábban idézett statisztikával én továbbra sem tudok mit kezdeni , de valahol megértem hogy egy klubban ezt úgy páran úgy értelmezik , hogy hirtelen ez az autó az etalon...
Vissza az elejére
sennior
2018 február 17 szombat - 11:32:09

Regisztrált tag #2836
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:24:49

Lakóhely: Dabas
Üzenetek: 15
Szervusztok! 2017-es Sandero Stepway (facelift) Media Nav GPS milyen antennáról veszi a jelet? A jelenlegi "bot" antennát szeretném lecserélni erősítős cápauszony antennára. Elég -e a normál AM, FM erősítő, vagy a horror árú, min. 1600 mHz-es kell?
Vissza az elejére
Basic
2018 február 17 szombat - 11:37:49
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
bernhaft írta ...

A korábban idézett statisztikával én továbbra sem tudok mit kezdeni..


Miért?

Egyébként folyamatosan szigorítja az EuroNCAP a határértékeit, szóval a 2017 decemberi 3 csillag 5-6 évvel ezelőtt kb 5+1 lett volna (és az utakon azért nagyrészt nem 2018-as modellévű autók futnak).
Szerintem azért az is kijelenthető, hogy egy aránylag biztonságos, ESP-s, sok légzsákos, de aránylag gyenge autóval ritkábban esnek az emberek nagyot, mint erősebbekkel. Más nem magyarázhatja, hogy a Mercedes, Audi, stb (itthon ugyebár nagyrészt öreg, de erősebb autók) a statisztika első soraiban vannak, a Dacia pedig legnagyobb fájdalmadra a legvégén.



[ Módosítva 2018 február 17 szombat - 11:44:18 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Vasi
2018 február 17 szombat - 11:51:15


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 421
Basic írta ...

bernhaft írta ...

A korábban idézett statisztikával én továbbra sem tudok mit kezdeni..


Miért?

Egyébként folyamatosan szigorítja az EuroNCAP a határértékeit, szóval a 2017 decemberi 3 csillag 5-6 évvel ezelőtt kb 5+1 lett volna (és az utakon azért nagyrészt nem 2018-as modellévű autók futnak).
Szerintem azért az is kijelenthető, hogy egy aránylag biztonságos, ESP-s, sok légzsákos, de aránylag gyenge autóval ritkábban esnek az emberek nagyot, mint erősebbekkel. Más nem magyarázhatja, hogy a Mercedes, Audi, stb (itthon ugyebár nagyrészt öreg, de erősebb autók) a statisztika első soraiban vannak, a Dacia pedig legnagyobb fájdalmadra a legvégén.



Csillag ide! Csillag oda!
Pár évtizede még csak az üvegen kerestük! Most már ez sem az igazi.

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Vasi
2018 február 17 szombat - 11:55:00


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 421
bernhaft írta ...

András írta ...

Halihó.....milyen érdekes.....mit össze sajnálkoztak pedig azon, hogy kevés csillagot ért el a Dacia a NCAP törésteszteken. És láss csodát: a baleseti statisztikában (és a valóságban is) a legutolsó, vagyis a legjobb a Dacia!!



Csak az lehet hogy a szándékosan húzzák le ott a törésteszteken a Daciákat , és lett például tök utolsó a Logan is , mert ezek szerint a világ legbiztonságosabb autója ....ezen a fórumon legalábbis




Látom! Újra szól a hatlövetű!

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Coritex
2018 február 17 szombat - 13:31:44
Coritex


Regisztrált tag #2648
Regisztrált: 2016 február 08 hétfő - 10:57:37

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 467
Ez a csillagosdi, majdnem csak azt mutatja, mennyire akar egy autógyár megfelelni a tesztnek. Pl. az USA piacra gyártott Audik más karosszériával készülnek mint az Európába gyártottak mert ott máshogy tesztelnek mint nálunk. Biztonságos? A helyi teszt szerint az... De kérdem én, józan paraszti ésszel, akkor miért gyártanak kétféle karosszéria kivitelt? És akkor még a 3. világbeli verziókról nem is beszéltünk, ott nem csak a légzsákokon spórolnak...



Logan MCV 0,9TCe Exception

Vissza az elejére
bernhaft
2018 február 17 szombat - 17:26:42
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Lakóhely: Maglód
Üzenetek: 166
Basic írta ...

bernhaft írta ...

A korábban idézett statisztikával én továbbra sem tudok mit kezdeni..


Miért?

Egyébként folyamatosan szigorítja az EuroNCAP a határértékeit, szóval a 2017 decemberi 3 csillag 5-6 évvel ezelőtt kb 5+1 lett volna (és az utakon azért nagyrészt nem 2018-as modellévű autók futnak).
Szerintem azért az is kijelenthető, hogy egy aránylag biztonságos, ESP-s, sok légzsákos, de aránylag gyenge autóval ritkábban esnek az emberek nagyot, mint erősebbekkel. Más nem magyarázhatja, hogy a Mercedes, Audi, stb (itthon ugyebár nagyrészt öreg, de erősebb autók) a statisztika első soraiban vannak, a Dacia pedig legnagyobb fájdalmadra a legvégén.




A statisztika szerint egy Zsiguliban , Trabantban is több esély van elkerülni az élettel összeegyeztethetetlen állapotot , de a sérülést is mint egy Volvo-ban , Mercedesben .
( mit jelent a sérülés ebben az esetben egyáltalán )
A cikk utolsó bekezdése miatt (is) írtam hogy nem sok értelme van ennek a statisztikának , de
nem érzek azért fájdalmat amiatt hogy utolsó ( vagy első ? ) a Dacia...



Vissza az elejére
2lee
2018 február 17 szombat - 17:39:58


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 24
sennior írta ...

Szervusztok! 2017-es Sandero Stepway (facelift) Media Nav GPS milyen antennáról veszi a jelet? A jelenlegi "bot" antennát szeretném lecserélni erősítős cápauszony antennára. Elég -e a normál AM, FM erősítő, vagy a horror árú, min. 1600 mHz-es kell?


Medianav külön gps antennát használ a navihoz. A jelenlegi antennát én is lecserélném valami rövidebbre, sokkal nem lehet szarabb, illetve érzéketlenebb a kisebb sem.

Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére
sennior
2018 február 18 vasárnap - 14:04:30

Regisztrált tag #2836
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:24:49

Lakóhely: Dabas
Üzenetek: 15
Köszönöm! Ha lecseréltem, jelentkezem. (előtte még turmalin barna metál sprayt kell kevertetnem.)
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 18 vasárnap - 20:29:15
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6229
sennior írta ...

Szervusztok! 2017-es Sandero Stepway (facelift) Media Nav GPS milyen antennáról veszi a jelet? A jelenlegi "bot" antennát szeretném lecserélni erősítős cápauszony antennára. Elég -e a normál AM, FM erősítő, vagy a horror árú, min. 1600 mHz-es kell?


Nem lesz jó vége ha belepiszkálsz a rendszerbe.
A medianavot pl. softveresen lehet konfigurálni (gyári Clippel nem, ezért a márkaszerviz nem tudja), hogy milyen antenna van az autón. Magyarországiakon hagyományos régi ,,passzív", ugyan ez a medianav a clio/captur típusokban aktív erősítős antennával, nyugati kivitelekben meg még plusz DAB antennával. És természetesen minden antenna típusnál más.más (hiába egyforma ránézésre) a szár, a talp, és az antenna kábel is.
Nem megfelelő antenna használatával a medianav-ban hibakód lesz, FM1 erősítő hibával, amit a márkaszerviz (vagy én) tudunk csak a gyári márkaszervizes Clip diagnosztikával törölni.

Ja, a fő kérdésedre a válasz kimaradt. A GPS-nek mindentől független, külön antennája van. Kb. gyufásdoboz méretű, a km óra műszeregység ,,púpja", burkolata alatt van.

[ Módosítva 2018 február 18 vasárnap - 20:31:30 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Cobalt
2018 február 19 hétfő - 11:56:20


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Lakóhely: Vácduka
Üzenetek: 133
Gergő, a kihangosító mikrofonját lehet esetleg valami érzékenyebbre, jobb minőségűre cserélni, vagy erről nincs infód?
Vissza az elejére
2lee
2018 február 19 hétfő - 12:13:42


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 24
Cobalt írta ...

Gergő, a kihangosító mikrofonját lehet esetleg valami érzékenyebbre, jobb minőségűre cserélni, vagy erről nincs infód?

Medianav topicban január 23-i hozzászólást keress, ott van megoldás...


Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!