A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Mike
2014 április 27 vasárnap - 21:53:34


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Krogergo írta ...

Basic írta ...

Amúgy mostanság mennyire hajlandóak kedvezményt adni az új Daciákra?


Annyira, hogy most emeltek árat pár hete.


Nekem nem sikerült. Teljesen elzárkóztak tőle, még apró ajándékrot sem akarnak adni (pl. csomagtértálca). Kedvesen, de határozottan elutasítottak minden rafinált célozgatást, hogy ez mennyire megdobná a vásárlási kedvemet. Állítólah a Renault vásárlóknak adnak valamennyi kedvezményt (+2 millás árból ugye), de a Dacia árába nem fér bele.
Az ugye tudható, hogy a Renault csoportnak igen jól megy a szekere, az elsők között van az eladási növekmény listán. A Daciákat nyugaton és Oroszországban veszik mint a cukrot. Én saját szememmel láttam Zürich-ben, mennyi Dacia futkározik (ott főleg Sanderók), pedig ott aztán nem anyagi megfontolások az elsődlegesek. Hát eléggé megdöbbentem, ez is egy csipettel hozzájárult a márka melletti döntésemben.

Mike

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Jumperman82
2014 május 08 csütörtök - 12:55:30
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék beszámolni az első tapasztalatokról.
Bő két hete taposok egy 0,9 Tce benzines Dacia Logan MCV-t. Ez idő alatt belecsurgott 1000 km.
Fogyasztás: városon kívül 100-as utazót tartva 5-5,5 l között. Városban, sok hidegindítás 6-6,5 l között. Vegyesben valamivel 6 l alatt el lehet vele járni. Az első tankomat 2/3 hosszú táv, 1/3 város tette ki, itt az átlagom 5,4 l volt. A fedélzeti számítógép adatai nagyjából pontosak. Az Eco gomb megnyomásával átlag 3 dl-t lehet faragni még a fenti adatokon felül, de akkor lényegesen lustább lesz a motor, elveszik a dinamika.
Menetzaj nem túl zavaró. Sokan emlegetik, hogy rossz vele elindulni. Én ezt cáfolom, egyik autómmal sem szerettem ennyire elindulni, mint ezzel. Nagyon könnyen, simán el lehet vele indulni. Nem akar lefulladni, rángatni. A fokozatok egy kicsit hosszúak, de megszokható. 4-ben 50 az a minimum, de inkább 55-től. 5-ket 70 alatt nem szereti. 100-nál 2500-at forog. A hosszú áttételek azért sem zavaróak, mert 2500-as fordulatnál már leadja a maximális nyomatékot, így nem kell pörgetni a dinamikus haladáshoz sem.
Az utastér tényleg nagyon tágas, az első üléseknek az ülőlapja egy kicsit lehetne hosszabb, de nem veszélyes. Nekem kényelmes így is. A háttámlának oldaltartása nem sok van, de ha nem rallyzik az ember, akkor nincs gond. Hátul kényelmesen el lehet férni, van bőven lábtér.
Én kértem egy könyöklőt is bele, nekem kényelmes pont elég magasan van, viszont nagyon nehéz becsatolni a biztonsági övet tőle. Csomagtartó brutálisan nagy. Én azzal kezdtem, hogy a kerékcserés szerszámokat, KRESZ csomagot rögtön beraktam a pótkerék mellé, plusz egy üveg vizet, esernyőt. És még így is férne mellé cucc, pedig a pótkereket még meg sem fordítottam. Miért nem rakják ide gyárilag nem értem.
A fedélzeti számítógép kijelzője rettentően buta. Mindig csak egy értéket tud kijelezni. Ha be van kapcsolva a tempomat, és mellé akarom nézni a pillanatnyi fogyasztást, odalépegetek, de ha valamiért (városba érek) inaktiválom a tempomatot, akkor újból oda kell lépegetnem, mert csak a tempomat memorizált értékét mutatja. (Meg kell szokni, ez legyen a legnagyobb baja). Amit meg végképp utálok, hogy a rádió kijelzőjére, vagy bárhova máshova miért nem tudott egy óra és külső hőmérséklet kijelző kerülni. Ezt is külön-külön a fed-comp-ból lehet elérni. Ezt már orvosoltam egy külön egységgel.
Gyárilag 185/65/15 Good Year Dura Grip gumikkal van szerelve. Különösebbet még nem tudok róla elmondani, meg a kipörgés gátlóról és menetstabilizálóról és túlkormányzottság segítő/gátló rendszerről sem. Még óvatosan hajtom a bejáratás miatt, nem feszegettem még a határokat. A későbbiekben beszámolok róluk.
Viszont a visszagurulás gátló rendszer nagyon jó dolog. Lejtőn való elinduláshoz nem kell a kézifékkel trükközni, még meredek lejtőn sem.
Mindent összevetve nagyon meg vagyok elégedve az autóval. Ár-érték arányban verhetetlen. Nekem a formája is bejön. Nagyon megszerettük. Ha műszakilag sem lesz vele gond, akkor minden tekintetben megérte.
Ha kérdésetek van keressetek nyugodtan Majd még jövök a későbbi tapasztalatokkal.
Üdv!


[ Módosítva 2014 május 08 csütörtök - 16:25:42 ]
Vissza az elejére
Indy
2014 május 08 csütörtök - 14:06:48
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Szia!

Korrekt elemzés, köszönjük szépen!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Jumperman82
2014 május 08 csütörtök - 16:26:33
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Egy kicsit finomítottam, hozzáírtam az előző "elemzéshez".
Üdv!
Vissza az elejére
András
2014 május 08 csütörtök - 20:35:19
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Üzenetek: 314
Halihó..... Külön örülök, hogy elégedett vagy az uj MCV.del. Remélem, hogy majd én is az leszek. A szerződés szerint ma lejárt a szállitási határidő (ma kellett volna átadni), a szalon rendelkezésére álló adatok szerint tegnap már "kijött a minőségvizsgálatból" Ez nem tudom mit jelent. Arról, hogy mikor tudják átadni fi......gjuk sincs. (a vételár viszont hétfön ki lett teljesen egyenlitve)
A tulajnak mondtam, hogy erősen gondolkodjon, hogy mivel fog "kiengesztelni" (igazából még én sem tudom, hogy mit kérjek)
Vissza az elejére
Mike
2014 május 08 csütörtök - 21:12:04


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286

"Fogyasztás: városon kívül 100-as utazót tartva 5-5,5 l között. Városban, sok hidegindítás 6-6,5 l között. Vegyesben valamivel 6 l alatt el lehet vele járni."

Na, erre írtam én, hogy ijesztő, hogy a foglalkozásszerűen tesztelgető újságírók mekkora baromságokat írnak. Elmehetnek a sunyiba! Ehhez a fogyasztási értékekhez képest vagy másfélszeres mennyiségeket írtak a Tce motorhoz. MINDEGYIK!
A Daciát ugye fikázni kell, mert a hűséges olvasók (a zemberek) ezt várják el. Mert az Dacia. Egyébként az elvárásokkal szembemenő teszteredmény csalódottsághoz vezet, és emiatt még megcsappan az olvasótábor. (Miket írnak ezek itt össze...)
Már én is nagyon várom a verdát, de az még odébb van.

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Jumperman82
2014 május 09 péntek - 10:41:29
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Ezzel én is egyetértek. Ami tesztet meg lehetett találni én is végigolvastam mindet. Nekem az tetszett legjobban, amikor tesztelte a Logan MCV-t a diesel motorral, a végén megemlíti, hogy van turubós benzines is, de azt már ismerjük a Capturból, hogy nagyon torkos. Abban több mint 8 l fogyaszt. Csak azt felejti el hozzáírni, hogy a Capture majd 2 mázsával nehezebb a Loga-nél, valamint ki tudja, hogy ki tesztelte milyen körülmények között. Nem mindegy.
Amúgy a tesztekben 6-8,5 l-ig olvastam tesztfogyasztást. Meg lehet etetni velel 8,5 l-t is, de ahhoz már igencsak taposni és forgatni kell. Normálisan közlekedve egy kicsit a sebességhatárok felett vegyesben fele város, fele országút. Simán 6 l alatt lehet tartani a fogyasztást.
A tesztek nagy részében az ECO üzemmódot meg sem említik, ha megemlíti akkor baromságot ír róla, hogy még maga sem hiszi el. Nagyon kevés az olyan újságíró, aki tényleg szakember is, pártatlanul teszteli az autókat, tudja hogyan kell vezetni, és ezt normálisan le is tudja írni.

András: szerintem beszéld meg velük, hogy mondjuk 5000 km-nél ingyen lecserélik az olajat. Én ezt fogom tenni. Van aki feleslegesnek tartja, van aki esküszik rá. Én sokáig akarom használni az autót, ártani biztosan nem árt.

Üdv!
Vissza az elejére
jony79
2014 május 09 péntek - 11:37:17
jony79

Regisztrált tag #2425
Regisztrált: 2013 július 04 csütörtök - 08:37:30

Üzenetek: 37
Mike írta ...


"Fogyasztás: városon kívül 100-as utazót tartva 5-5,5 l között. Városban, sok hidegindítás 6-6,5 l között. Vegyesben valamivel 6 l alatt el lehet vele járni."

Na, erre írtam én, hogy ijesztő, hogy a foglalkozásszerűen tesztelgető újságírók mekkora baromságokat írnak. Elmehetnek a sunyiba! Ehhez a fogyasztási értékekhez képest vagy másfélszeres mennyiségeket írtak a Tce motorhoz. MINDEGYIK!
A Daciát ugye fikázni kell, mert a hűséges olvasók (a zemberek) ezt várják el. Mert az Dacia. Egyébként az elvárásokkal szembemenő teszteredmény csalódottsághoz vezet, és emiatt még megcsappan az olvasótábor. (Miket írnak ezek itt össze...)
Már én is nagyon várom a verdát, de az még odébb van.




A magyar törvènyek szerint a határ idő be nem tartása (bármely vásárlas esetén) kötbér meg fizetésére kötelezhetö a szerződés szegö! Amit tartalmaznia kellene a szerzödésnek. (Egyèbként a ködbér nem kevés ,10%)


Gupcsi József
Vissza az elejére
Mike
2014 május 09 péntek - 14:13:58


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Jumperman82 írta ...

Ezzel én is egyetértek. Ami tesztet meg lehetett találni én is végigolvastam mindet. Nekem az tetszett legjobban, amikor tesztelte a Logan MCV-t a diesel motorral, a végén megemlíti, hogy van turubós benzines is, de azt már ismerjük a Capturból, hogy nagyon torkos. Abban több mint 8 l fogyaszt. Csak azt felejti el hozzáírni, hogy a Capture majd 2 mázsával nehezebb a Loga-nél, valamint ki tudja, hogy ki tesztelte milyen körülmények között. Nem mindegy.
Amúgy a tesztekben 6-8,5 l-ig olvastam tesztfogyasztást. Meg lehet etetni velel 8,5 l-t is, de ahhoz már igencsak taposni és forgatni kell. Normálisan közlekedve egy kicsit a sebességhatárok felett vegyesben fele város, fele országút. Simán 6 l alatt lehet tartani a fogyasztást.
A tesztek nagy részében az ECO üzemmódot meg sem említik, ha megemlíti akkor baromságot ír róla, hogy még maga sem hiszi el. Nagyon kevés az olyan újságíró, aki tényleg szakember is, pártatlanul teszteli az autókat, tudja hogyan kell vezetni, és ezt normálisan le is tudja írni.

András: szerintem beszéld meg velük, hogy mondjuk 5000 km-nél ingyen lecserélik az olajat. Én ezt fogom tenni. Van aki feleslegesnek tartja, van aki esküszik rá. Én sokáig akarom használni az autót, ártani biztosan nem árt.

Üdv!



Próbáltad már a klímával? Nagyon beleszól a dolgokba?

Ezen a gyors olajcserén én is gondolkozom. Az eladó azt mondta régen tényleg volt ráció benne, de a mai gyártási körülmények annyira kifinomultak, hogy nem kell cserélni az olajat idő előtt. Aztán megemlítettem, hogy a gyárilag megadott olajcsere periódust (20e Km dCi) sem érdemes kivárni, hosszú távon nagyon is meghálálja magát a 10e Km -es olajcsere. Nagyon sok ilyen véleményt hallok. Az eladó erre azt mondta, hogy ha a betöltött olaj eredeti, jó minőségű, akkor higgyem el, hogy elég a 20e Km -es csere. Sajnos nekem ez nem szakmám, nem értek hozzá, így csak kapkodom a fejem.

Illetve még ott van, hogy a gyárilag betölött olajat senki nem látta, de az már paranoia lenne, ha ez is aggodalom tárgya lenne.

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Rikiki
2014 május 09 péntek - 15:06:18

Regisztrált tag #2456
Regisztrált: 2014 május 06 kedd - 08:25:47

Üzenetek: 10
Olajcserevel kapcsolatban erdemes a TC olajdoki mellekletet olvasgatni. Szerintem jo kiindulasi alap, foleg ha "tudatos tulajdonosok" akarunk lenni. Plusz, egy cikk most a dizelekkel foglalkozik behatobban.
Az 5 ezer kilometeres olajcseret en is megkerdeztem, de ha az eves futasteljesitmenyt figyelembe veszem, akkor nem eri meg gyari szervizben elvegeztetni. Erre jutottunk az eladoval -aki ismeros-.
Vissza az elejére
Jumperman82
2014 május 09 péntek - 16:14:04
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Klímával egy viszonylag rövid szakaszon próbáltam. Akkor a pillanatnyi fogyasztásmérő 2-3 dl-el többet mutat. Ennyi.

Olaj:
Nekem sem a szakmám, csak rengeteget olvastam már ez ügyben. Hallottam már ilyet is olyat is. Van aki szerint tényleg felesleges előrehozott olajcserét csinálni az elején, valamint lerövidíteni a szervizperiódusokat, van aki szerint meg érdemes. Ha belegondolunk, akkor ez 45-50 000 km-ként legyen 15 000 Ft plusz költség. Az én lelkem nyugalmának ennyit megér. Mindenki saját maga dönti el.
Elvileg a Tce motornak 20 000 km az előírt olajcsere. Ennek ellenére én 15 000-ént fogom cserélni a turbó miatt. Van egy jó autószerelő ismerős, ő javasolta, hogy ne várjam meg a 20-at, és mindig jó minőségű olajjal töltsem fel. A családban van egy Fluence 1.6 benzin, annak 30 000-ként van előírva. Na azt már tényleg durvának tartom. Abban 20 000-ként lesz cserélve.
Attól nem tartok, hogy a gyárban nem töltenek bele megfelelő minőségű olajat (ott tényleg a saját zsebükre megy a dolog, ha garancia időn belül tönkre megy valami, és az olaj miatt elég költséges dolgok mehetnek a kukába, ebből gondolom, hogy ott ezen talán nem spórolnak, trükköznek), de remélem nem tévedek.
A szervizekről nem vagyok meggyőződve, hogy tényleg mindig olyan olajat töltenek bele, amit mondanak és kellene. Épp ezért csak olyan helyre megyek, ahova vihetem az olajat, és bemehetek az autó mellé és az orrom előtt töltik bele az általam hozott olajat.
Amúgy szervize válogatja, hogy mennyibe kerül. Renault tapasztalatom van ez ügyben. Baján előrehozott olajcserére olaj+olajszűrő+munkadíjra mondtak 30 000 Ft-ot. Kiröhögtem őket. Ugyanez Kaposszekcsőn 13 000 Ft. Nem kamuzok. Útiköltséggel együtt is spóroltam egy 10-est. Nagyon utána kell érdeklődni.
Vissza az elejére
freeware
2014 május 09 péntek - 16:27:52


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Békéscsaba, Meszlényi 30000.olajcsere+légszűrő+ olaj... Meg egy időszakos átnézés. Anyagkőltség meg 10000 körül lenne csak. Békésen Domokos szerviz 20000 ... Van bőr a képükön rendesen. Számlát meg sose adnak normálisat.
Vissza az elejére
Perti
2014 május 09 péntek - 17:55:50

Regisztrált tag #2452
Regisztrált: 2014 április 25 péntek - 13:49:45

Üzenetek: 2
Jumperman82 írta ...

Viszont a visszagurulás gátló rendszer nagyon jó dolog. Lejtőn való elinduláshoz nem kell a kézifékkel trükközni, még meredek lejtőn sem.


Biztos, hogy van benne visszagurulás gátló? A használati leírásban én is olvastam róla, de abban több olyan dologról is írnak, ami a nálunk forgalomba hozottakban nincs bent.
Nálam (Dacia Logan MCV 1,2) sehogy nem működik. A szalonban erre azt mondták, ezekbe nincs is beépítve???
Másoknál működik a rendszer? Hogyan lehet ellenőrizni?
Vissza az elejére
Rikiki
2014 május 09 péntek - 18:57:40

Regisztrált tag #2456
Regisztrált: 2014 május 06 kedd - 08:25:47

Üzenetek: 10
Sandero Stepwayban nincs, vagy csak...!
Forgalom mentes helyen levo emelkedo. Autot allora fekezed, esetleg behuzod a kezifejet majd kiengeded es ha gurul, akkor nincs benne visszagurulas gatlo. En igy gyozodtem meg rola, plusz egy-ket budai utcan valo alindulas. Gurult....
Vissza az elejére
Mike
2014 május 09 péntek - 20:21:36


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Mi van akkor, ha csináltatok egy olaj + olajszűrő cserét haver szerelőnél 10e Km után, majd 20e bekövetkeztekor elmegyek a márkaszervízbe a 20e -res dedikált szervízelésre, Az olajon tuti nem fog látszani, ha a szűrő is ugyan olyan, azon sem. Van valami plomba az olajbetöltőn? Esetleg a számítógép rögzít valamit? Ugye nem szeretne az ember garanciavesztést, viszont egy szimpla olajcsere nem egy nagy kunszt.

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Rikiki
2014 május 09 péntek - 20:38:29

Regisztrált tag #2456
Regisztrált: 2014 május 06 kedd - 08:25:47

Üzenetek: 10
Az olajbetoltessel biztos nem lesz gond, hiszen minden autonal megadnak egy termeszetes okajfogyast amit potolni kell, ami alkalmankent par deci is lehet.
(Sok Opeles panaszkodik 1 liter/ 1000 km olajfogyasra) Ezt a tulajnak kell/lehet elvegeznie. Mivel problemat nem jelez a rendszer, az olajszuro cserejevel sem lesz gond.
Vissza az elejére
Rikiki
2014 május 09 péntek - 20:44:08

Regisztrált tag #2456
Regisztrált: 2014 május 06 kedd - 08:25:47

Üzenetek: 10
Ja, es nalam is ez lesz. Ismeros/munkatars vegzi el. Ugy, mint a korabbi auto eseteben (durva arat mondott a markaszerviz -2004 Fiat Punto 2. ev atvizsgalas 48.000 Ft!!!).
Vissza az elejére
Mike
2014 május 09 péntek - 21:00:28


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Rikiki írta ...

Ja, es nalam is ez lesz. Ismeros/munkatars vegzi el. Ugy, mint a korabbi auto eseteben (durva arat mondott a markaszerviz -2004 Fiat Punto 2. ev atvizsgalas 48.000 Ft!!!).



Te atya ég! 3D röntgen is készül?

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Mike
2014 május 09 péntek - 21:11:09


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Ezt találtam:

"Keddtől hatályos az Európai Bizottság rendelete, amelyik kimondja, hogy az autógyártók a jövőben nem tehetik az autóikhoz kapcsolódó garanciát függővé attól, hogy az olajcserét és az egyéb karbantartási, javítási munkákat hivatalos márkaszervizek végezték-e – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). " (2010!)

Klikk!

[ Módosítva 2014 május 09 péntek - 21:11:51 ]

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Krogergo
2014 május 09 péntek - 21:44:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Rikiki írta ...

Ja, es nalam is ez lesz. Ismeros/munkatars vegzi el. Ugy, mint a korabbi auto eseteben (durva arat mondott a markaszerviz -2004 Fiat Punto 2. ev atvizsgalas 48.000 Ft!!!).


Az nem sok. Daciákra éves kötelezőre legtöbb helyen 70-90ezer Ft között kérnek. Átvizsgálás, olaj+oljaszűrő+leeresztő alátét.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2014 május 09 péntek - 21:57:36
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Mike írta ...

Ezt találtam:

"Keddtől hatályos az Európai Bizottság rendelete, amelyik kimondja, hogy az autógyártók a jövőben nem tehetik az autóikhoz kapcsolódó garanciát függővé attól, hogy az olajcserét és az egyéb karbantartási, javítási munkákat hivatalos márkaszervizek végezték-e – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). " (2010!)

Klikk!


Jól hangzik a törvény -régebben itt a klubbon is kitárgyaltuk már- , csak ha probléma van az autóval, soha nem tudod bizonyítani az igazad. Vagy 4-5 évbe telik, addig meg lehet gyalogolni.
Ezen kívül minden márkánál ott van az ,,apróbetűs részben" , hogy a gyári előírásoknak megfelelően, gyári technológiával stb.. És ez az, amit egy független műhely nem tud. Ugyanis direkt úgy van kitalálva, hogy olyan nincs, hogy csak olajcsere!!!! Mindig tartozik (tartozna, de sokan ba..nak rá, nem csak a tulaj, hanem a márkaszervizes szerelő is) más átvizsgálás, átnézendő, ellenőrizendő feladat is. Diagnosztikára, frissítésre pedig csak a gyári, márkaszervizekben használt eredeti Clip alkalmas és elfogadott. Ilyen a független szervizeknek nincs. Nekem véletlen pont van, jól jön a családi ,,flottához" Amit ez a műszer tud, arra a legprofibb, sok milliós általános szerviz diagnosztikai műszer (Bosch, Würth, Delphi, Siemens, Autocom stb.) sem képes 100%-ban.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
antika
2014 május 10 szombat - 21:14:38

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Cseszheted te a műszeredet, ha nincs hozzá szakértelem.
Emlékezz vissza a szomszéd cliójára.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
Mike
2014 május 10 szombat - 22:26:36


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Krogergo írta ...

Mike írta ...

Ezt találtam:

"Keddtől hatályos az Európai Bizottság rendelete, amelyik kimondja, hogy az autógyártók a jövőben nem tehetik az autóikhoz kapcsolódó garanciát függővé attól, hogy az olajcserét és az egyéb karbantartási, javítási munkákat hivatalos márkaszervizek végezték-e – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). " (2010!)

Klikk!


Jól hangzik a törvény -régebben itt a klubbon is kitárgyaltuk már- , csak ha probléma van az autóval, soha nem tudod bizonyítani az igazad. Vagy 4-5 évbe telik, addig meg lehet gyalogolni.
Ezen kívül minden márkánál ott van az ,,apróbetűs részben" , hogy a gyári előírásoknak megfelelően, gyári technológiával stb.. És ez az, amit egy független műhely nem tud. Ugyanis direkt úgy van kitalálva, hogy olyan nincs, hogy csak olajcsere!!!! Mindig tartozik (tartozna, de sokan ba..nak rá, nem csak a tulaj, hanem a márkaszervizes szerelő is) más átvizsgálás, átnézendő, ellenőrizendő feladat is. Diagnosztikára, frissítésre pedig csak a gyári, márkaszervizekben használt eredeti Clip alkalmas és elfogadott. Ilyen a független szervizeknek nincs. Nekem véletlen pont van, jól jön a családi ,,flottához" Amit ez a műszer tud, arra a legprofibb, sok milliós általános szerviz diagnosztikai műszer (Bosch, Würth, Delphi, Siemens, Autocom stb.) sem képes 100%-ban.



Ehhh, de bonyolódik ez a dolog.
És mi a véleményed a korábban leírtakról? (10e Km után "maszek" olajcsere, 20e Km után hivatalos)?
Ez működhet?

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Krogergo
2014 május 10 szombat - 22:36:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
antika írta ...

Cseszheted te a műszeredet, ha nincs hozzá szakértelem.
Emlékezz vissza a szomszéd cliójára.


Emlékszem. De mi a a probléma? Volt egy 16 szelepes eléggé ,,lerúgott" Clio ami mindig leállt, rossz alapjárati szabályzó motorral. Ami rossz, az meg nem javítható sajnos, másik gyári nem volt kéznél. Beletettétek ti is, meg én is az általad adott nem bele való 1.4 MPI Logan-ét amit nem lehetett / nem tudtam ,,rátanítani" és a kúpos illeszkedése sem egyforma volt. Hiba feltárás megvolt, Bp.-en házhoz is mentem vele. Azt mondta a srác, vesz bele újat. Én mondtam, hogy alváz szám alapján gyárit, de ő utángyártottban gondolkodott (igaz jóval olcsóbb, csak nem mindig válik be). Akkor megígértem, ha megvette az új alapjárati szabályzó motort, ingyen rátanítom neki. Ez volt valamivel több mint 1.5 éve, azóta senki sem szólt ez ügyben.
Az 100%-ban igaz, hogy a diagnosztika műszer tudás/akarat nélkül semmit se ér.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2014 május 10 szombat - 22:38:37
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Három év garancia van a Daciára. Átlagos használatnál az autót három év alatt egyszer kell a dága nagyszervizre vinni. Első évben van ugye a kicsi, olcsó oajcsere szerviz, másodikban a nagy, harmadikban a garancia lejárta előtt pár nappal megint egy kicsi. Én ezt simán betartanám, a gari után meg vinném, amerre tetszik.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2014 május 10 szombat - 22:39:12
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Mike írta ...

Krogergo írta ...

Mike írta ...

Ezt találtam:

"Keddtől hatályos az Európai Bizottság rendelete, amelyik kimondja, hogy az autógyártók a jövőben nem tehetik az autóikhoz kapcsolódó garanciát függővé attól, hogy az olajcserét és az egyéb karbantartási, javítási munkákat hivatalos márkaszervizek végezték-e – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). " (2010!)

Klikk!


Jól hangzik a törvény -régebben itt a klubbon is kitárgyaltuk már- , csak ha probléma van az autóval, soha nem tudod bizonyítani az igazad. Vagy 4-5 évbe telik, addig meg lehet gyalogolni.
Ezen kívül minden márkánál ott van az ,,apróbetűs részben" , hogy a gyári előírásoknak megfelelően, gyári technológiával stb.. És ez az, amit egy független műhely nem tud. Ugyanis direkt úgy van kitalálva, hogy olyan nincs, hogy csak olajcsere!!!! Mindig tartozik (tartozna, de sokan ba..nak rá, nem csak a tulaj, hanem a márkaszervizes szerelő is) más átvizsgálás, átnézendő, ellenőrizendő feladat is. Diagnosztikára, frissítésre pedig csak a gyári, márkaszervizekben használt eredeti Clip alkalmas és elfogadott. Ilyen a független szervizeknek nincs. Nekem véletlen pont van, jól jön a családi ,,flottához" Amit ez a műszer tud, arra a legprofibb, sok milliós általános szerviz diagnosztikai műszer (Bosch, Würth, Delphi, Siemens, Autocom stb.) sem képes 100%-ban.



Ehhh, de bonyolódik ez a dolog.
És mi a véleményed a korábban leírtakról? (10e Km után "maszek" olajcsere, 20e Km után hivatalos)?
Ez működhet?


Olyan mint a záróvonalon való előzés, ha nem derül ki, működhet


[ Módosítva 2014 május 10 szombat - 22:40:26 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Mike
2014 május 10 szombat - 23:15:20


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Krogergo írta ...

Mike írta ...

Krogergo írta ...

Mike írta ...

Ezt találtam:

"Keddtől hatályos az Európai Bizottság rendelete, amelyik kimondja, hogy az autógyártók a jövőben nem tehetik az autóikhoz kapcsolódó garanciát függővé attól, hogy az olajcserét és az egyéb karbantartási, javítási munkákat hivatalos márkaszervizek végezték-e – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). " (2010!)

Klikk!


Jól hangzik a törvény -régebben itt a klubbon is kitárgyaltuk már- , csak ha probléma van az autóval, soha nem tudod bizonyítani az igazad. Vagy 4-5 évbe telik, addig meg lehet gyalogolni.
Ezen kívül minden márkánál ott van az ,,apróbetűs részben" , hogy a gyári előírásoknak megfelelően, gyári technológiával stb.. És ez az, amit egy független műhely nem tud. Ugyanis direkt úgy van kitalálva, hogy olyan nincs, hogy csak olajcsere!!!! Mindig tartozik (tartozna, de sokan ba..nak rá, nem csak a tulaj, hanem a márkaszervizes szerelő is) más átvizsgálás, átnézendő, ellenőrizendő feladat is. Diagnosztikára, frissítésre pedig csak a gyári, márkaszervizekben használt eredeti Clip alkalmas és elfogadott. Ilyen a független szervizeknek nincs. Nekem véletlen pont van, jól jön a családi ,,flottához" Amit ez a műszer tud, arra a legprofibb, sok milliós általános szerviz diagnosztikai műszer (Bosch, Würth, Delphi, Siemens, Autocom stb.) sem képes 100%-ban.



Ehhh, de bonyolódik ez a dolog.
És mi a véleményed a korábban leírtakról? (10e Km után "maszek" olajcsere, 20e Km után hivatalos)?
Ez működhet?


Olyan mint a záróvonalon való előzés, ha nem derül ki, működhet



Világos. Csak kérdés miből derülget ki egyáltalán. Sajna nem értek hozzá.
- Persze, ha 10e Km után valamiért be kell vinnem a márkaszervízbe, és azt találnák, hogy a 10e Km -t használt olaj még szép aranysárga, akkor egyből bukta van.

[ Módosítva 2014 május 10 szombat - 23:18:03 ]

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Jumperman82
2014 május 11 vasárnap - 11:53:02
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Perti írta ...

Jumperman82 írta ...

Viszont a visszagurulás gátló rendszer nagyon jó dolog. Lejtőn való elinduláshoz nem kell a kézifékkel trükközni, még meredek lejtőn sem.


Biztos, hogy van benne visszagurulás gátló? A használati leírásban én is olvastam róla, de abban több olyan dologról is írnak, ami a nálunk forgalomba hozottakban nincs bent.
Nálam (Dacia Logan MCV 1,2) sehogy nem működik. A szalonban erre azt mondták, ezekbe nincs is beépítve???
Másoknál működik a rendszer? Hogyan lehet ellenőrizni?


Igen biztos. Szerintem ez csak a legmagasabb Arctic felszerelésben van benne. Megállsz egy lejtőn, Kuplung benyomva, állsz a fékpedálon, elengeded és az autó nem mozdul, amíg hozzá nem érsz a gázpedálhoz, vagy 2 másodperc múlva automatikusan elengedi. Nekem nagyon tetszik. És nem csak épp hogy tartja, nekünk a garázsunk a szuterénban van, elég meredek a lejáró, ott is megtartja.
Üdv.
Vissza az elejére
Jumperman82
2014 május 11 vasárnap - 11:54:15
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Mike írta ...

Mi van akkor, ha csináltatok egy olaj + olajszűrő cserét haver szerelőnél 10e Km után, majd 20e bekövetkeztekor elmegyek a márkaszervízbe a 20e -res dedikált szervízelésre, Az olajon tuti nem fog látszani, ha a szűrő is ugyan olyan, azon sem. Van valami plomba az olajbetöltőn? Esetleg a számítógép rögzít valamit? Ugye nem szeretne az ember garanciavesztést, viszont egy szimpla olajcsere nem egy nagy kunszt.


Nyugodtan megcsinálhatod. Annyi, hogy a szerviztörténetben nem fog látszani.
Vissza az elejére
Jumperman82
2014 május 11 vasárnap - 12:00:03
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Garanciaidőn belül a kötelező szervizekre mindenképp márkaszervizbe kell vinni, hiába a törvény. Amíg nincs gond, addig a garival sincs. Amennyiben gond merül fel, biztos, hogy ráfogják arra, hogy azért mert nem márkaszervizbe vitted és nem volt megfelelő az átvizsgálás. Márkaszervizben biztosan időben észrevették volna, és nem következett volna be a hiba. Ez van sajnos. Jobb a békesség.
Vissza az elejére
antika
2014 május 11 vasárnap - 22:46:45

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Emlékszem. De mi a a probléma? Volt egy 16 szelepes eléggé ,,lerúgott" Clio ami mindig leállt, rossz alapjárati szabályzó motorral. Ami rossz, az meg nem javítható sajnos, másik gyári nem volt kéznél. Beletettétek ti is, meg én is az általad adott nem bele való 1.4 MPI Logan-ét amit nem lehetett / nem tudtam ,,rátanítani" és a kúpos illeszkedése sem egyforma volt. Hiba feltárás megvolt, Bp.-en házhoz is mentem vele. Azt mondta a srác, vesz bele újat. Én mondtam, hogy alváz szám alapján gyárit, de ő utángyártottban gondolkodott (igaz jóval olcsóbb, csak nem mindig válik be). Akkor megígértem, ha megvette az új alapjárati szabályzó motort, ingyen rátanítom neki. Ez volt valamivel több mint 1.5 éve, azóta senki sem szólt ez ügyben.
Az 100%-ban igaz, hogy a diagnosztika műszer tudás/akarat nélkül semmit se ér.
Csak, hogy tudd. Azért nem tudtad beállítani az alapjáratot, mert a légszűrőház és a blokk között hiányzott egy tömítés. Így mindig fals levegőt szívott. Ezt a csodás műszered nem látta, vagy . . .
Tömítés berakva és azóta van rendes alapjárat

Ujvári Antal
Vissza az elejére
Krogergo
2014 május 12 hétfő - 11:46:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Tévedni emberi kösz, hogy szólsz a szomszédod helyett.
Műszeres diagnosztikában egyeztünk meg, mivel ti mint szakértők, már agyon vizsgáltátok az autót, kicsereberéltetek ezt-azt. Mivel a kedves szomszéd az előre megbeszéltek ellenére felöntött a garatra így az előre megbeszéltek ellenére helyre sem tudott eljönni, este útban hazafelé Mezőkövesdről a családdal, mehettem oda.
Egy társasház parkóban, este, szerszámok nélkül nem lehet csodát tenni, de nem is erről volt szó. A tömítés hiánya bontás nélkül pedig nem látszik. (nem illet volna tenni bele annak, aki azt szerelgette?) És a diagnosztikai műszer sem erre való! Az esetleg beír szívócső nyomás érzékelő problémát, de ott az sem volt.
Az ilyen problémák mind kiküszöbölhetőek, ha egy műhelybe leteszik az autót, és annyi a kérés, hogy működjön rendesen. Ha a tulaj okos, belenyúl, meg még fizetni sem akar, akkor nem kell szerelőnek szólni.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
antika
2014 május 12 hétfő - 15:30:52

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Szép dolog ez a műhelybe betesszük az autót és működjön rendesen.
a probléma, ott kezdődik, hogy a szakműhelyekben olyan szakik dolgoznak, akik egy éve még hentespult mögött álltak, vagy ki tudja hol. Ez az én problémám a szuperkiolvasó műszerekkel. A műszer olvas, de nem gondolkodik helyetted.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
antika
2014 május 12 hétfő - 15:39:12

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
De mondok egyszerű példát. A kocsimban az egyik okos szaki már 2éve és 50e km-el korábban kuplungot akart cserélni. Mert szét fog esni. Panaszkodtam neked is, hogy nem veszi az 1-es és a 2--es fokozatot. Főleg visszafele nem szereti.
Mondtad, kicserélhetem a váltó kart, de valószínűleg kuplung is cserés.
Volt egy kis szabad időm, kicseréltem a váltó kart. Alul a persely oválisra volt kopva. (zsírmérgezés) Bár nem tudom szabad e zsírozni.
És csodák csodája újra van egyes -kettes. A kuplung sem esett szét. Ugyanolyan fent fog mint újkorában.


Ujvári Antal
Vissza az elejére
willmenn
2014 május 12 hétfő - 20:50:32



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
És ugye itt van vége?! A többit ha lehet privátba, mert ez kezd személyeskedni! antika, a kettőtök bulija nem a klub dolga!

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
antika
2014 május 12 hétfő - 21:09:41

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Tévedni tetszik!
Nekem semmi bajom Gergővel. Ha fele ilyen távolságra lenne, talán hozzá hordanám az autómat.
Nekem a bajom a szerelők hozzá nem értésével van.
Egyedül a 150km-re lévő szerelőm kérdezett rá, hogy biztos a váltóval van a gond?
Az összes többi szó nélkül kicserélte volna a váltót és kuplungot is cirka 30e Ft-ért. Anyagköltséget azért nem mondok, mert szerencsére van bőven tartalék alkatrészem.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
antika
2014 május 13 kedd - 09:30:37

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Jut eszembe, világítás kapcsolót szedtél már szét?
Úgy tudtam van két tartalék kapcsolóm, de mindkettő beteg. A kocsiban lévő pedig már jó ideje gyengélkedik.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
András
2014 május 13 kedd - 16:01:58
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Üzenetek: 314
Halihó........... hát nálam csődöt mondott a hires Renault logisztika.
Már az RH központ is az én megrendelt és április 30 -i hattáriidőre igazolt MCV-met keresi.
Nagy a sumákolás (állitólag ápr 22-én eltünt a számitógépes rendszerből - minőségellenőrzésből kijött bejegyzés után - most ismét megjelent és május 25-re igérik a megérkezését) azt mondják nem tudják mi történt (amit én nem hiszek el) de mostmár nem eküsznek meg az uj határidőre, de bármikor adnak tesztautót használatra.
Valószinüen a talira is egy tesztautóval megyek.
Vissza az elejére
Krogergo
2014 május 13 kedd - 18:32:43
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Olyan szerintem nincs, hogy valamit ne tudnának. Vagy ha mégis előfordul, akkor ott elég komoly problémák vannak.
Valamit biztos sumákolnak! Ha szerencséd van nem műszaki okok miatt (azért én nem lennék nyugodt) csak logisztika, és késésben vannak. Mindenesetre azt mondnak amit akarnak, én ezek után nem hinném el. Hiába vagy jóba velük, vigyél minimum egy rétegvastagság mérőt, meg mm-re nézd át az összes kárpitot, motorteret, stb.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Mike
2014 május 13 kedd - 20:25:08


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Osztom Gergő véleményét. Olyan nincs, hogy egy autó eltűnik. Ezeknek a nagy nevű cégeknek nagyon precíz logisztikájuk van. Vajon a megkerült autót miért nem szállítják pár napon belül?
Marad a precíz átnézés és a bizalmatlanság. Kérdezz rá, hogy van-e felvéve jegyzőkönyv esetleges szállítási sérülésről.

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
freeware
2014 május 14 szerda - 09:41:58


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
András, én bízok benne, hogy csak valami logisztikai oka lehet. Vagy valakinek a valakijének sürgősen kellett, és neked most másikat hoznak. No majd kiderül! Pedig már várom én is mikor veszed át!
Vissza az elejére
Sheme
2014 május 14 szerda - 12:12:03

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1002
A 80k-s olajcsere nem kamu, nekem ennyit ajánlottak az RH-nál. Azt hittem megáll a pacemaker-em...
Lehetett volna 60k is Motip olajjal, de nem engedek, amit a gyártó előír, az az olaj kell bele.

Egy kolléga innen betiltva, de javaslom, ha korrekt, normális autószerelőt keresel, akkor őt keresd, akár PÜ-ben is, vagy telefonon. Megkéred, szerezzen be mindent, megteszi.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2014 május 14 szerda - 12:15:59

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1002
Jumperman82 írta ...

Az Eco gomb megnyomásával átlag 3 dl-t lehet faragni még a fenti adatokon felül, de akkor lényegesen lustább lesz a motor, elveszik a dinamika.


A DönCI-nél nem néztem, mennyi decit lehet nyerni, de az biztos, hogy ECO-ban 150km/h fölé nem akaródzik neki menni... ECO ki és meg sem áll a mutató - eddig 175-ig ment fel sík úton, két személlyel.

Nálam 99%-ban az ECO be van kapcsolva, a vezetési stílusomhoz elég, amit tud a motor.

/Nem vagyok egy Shumi...:-) /

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Jumperman82
2014 május 14 szerda - 13:27:41
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Ennyire még nem zavartam meg az autót, még járatom egy kicsit. Alap esetben tényleg elég Az ECO mód. Kisvárosban helyben lötyögéshez úgysem használja ki az ember a motor tudását, csak ritkán. Nekem amikor messzebbre autóztam, akkor zavart, hogy előzéseknél nagyon lustává válik, ott érhetik az embert meglepetések. De egyébként bőven elég a motor teljesítménye ECO módban is. Egyenlőre normál üzemmódban használom, kíváncsi vagyok így a fogyasztási adatokra, aztán majd jön az ECO-s teszt is.
Vissza az elejére
Mike
2014 május 14 szerda - 18:00:12


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Jumperman82 írta ...

Ennyire még nem zavartam meg az autót, még járatom egy kicsit. Alap esetben tényleg elég Az ECO mód. Kisvárosban helyben lötyögéshez úgysem használja ki az ember a motor tudását, csak ritkán. Nekem amikor messzebbre autóztam, akkor zavart, hogy előzéseknél nagyon lustává válik, ott érhetik az embert meglepetések. De egyébként bőven elég a motor teljesítménye ECO módban is. Egyenlőre normál üzemmódban használom, kíváncsi vagyok így a fogyasztási adatokra, aztán majd jön az ECO-s teszt is.



Ha jól szűröm le a dolgokat, akkor ha tudom olyan módon vezetni az autót, ECO mód nélkül is mint ha aktiválva lenne, ugyan azt az eredményt kell kapjam a fogyasztásban?

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Sheme
2014 május 14 szerda - 20:22:40

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1002
Mike írta ...

Ha jól szűröm le a dolgokat, akkor ha tudom olyan módon vezetni az autót, ECO mód nélkül is mint ha aktiválva lenne, ugyan azt az eredményt kell kapjam a fogyasztásban?


Nem. Hogy is fogalmazzam: ha az ECO-t kikapcsolom, mintha "csörögne" a DCI, mintha kiengedtem volna valamit, nem tudom megmagyarázni. Kicsit hangosabban fog "kopogni" a Diesel, morgósabb lesz egy kicsit a hangja. Ez az, morgósabb és a motor harapósabb. A sebességnél írtam, hogy 150 fölé is lehet küldeni ECO-val alig, ECO nélkül valahogy könnyebben.

A leírás szerint - amit kezelési útmutató gyanánt adtak a kocsihoz -, az ECO mód kicsit elgyengíti a gépet. 10%-ot csökkent mindenen. Légkondi, a motor "ereje"... Sztm Gergő majd elmagyarázza, valamilyen motorvezérléses dolgot állít az a gomb, talán egy másik vezérlőprogramot kapcsol, passz...

De nekem még mindig bejön nyitott ablaknál, amikor a turbó kezd felpörögni, majd elváltásnál lefúj a szelep mellette... fantasztikus hang...

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!