A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Sheme
2019 november 15 péntek - 15:35:13

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
macilka írta ...

Én tiszta szívből kívánok minden márkatársnak annyi hibát amennyi az én öregemnek volt az eddig maga mögött hagyott 14,5 év és 236 000 km alatt!




Más káposzta...

Innen melyik izzót javasoljátok megvennem?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

Ja, ha megint több, mint 6 évig bírja, nem fogok megsértődni!

[ Módosítva 2019 november 15 péntek - 15:37:01 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
djhans
2019 november 15 péntek - 17:57:58


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 13
Sziasztok.

2019-es Logan-ba milyen hűtőfolyadék van gyárilag? 5 hónapos az autó 2100 Km van benne. A hűtőfolyadék szintje KB 1cm-t csökkent. A garázsban nem látok folyást alatta. Aggódjak miatta?
Vissza az elejére
Nagya21
2019 november 15 péntek - 18:47:06
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 286
djhans írta ...

Sziasztok.

2019-es Logan-ba milyen hűtőfolyadék van gyárilag? 5 hónapos az autó 2100 Km van benne. A hűtőfolyadék szintje KB 1cm-t csökkent. A garázsban nem látok folyást alatta. Aggódjak miatta?

Hali!!
Ne aggódj, valszeg mostanra légtelenedett (BRRRR) le rendesen.
Renault-nál vegyél belevaló (ződ) fagyállót.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Endre
2019 november 15 péntek - 21:57:51
Kiskunhalas


Regisztrált tag #2579
Regisztrált: 2015 június 12 péntek - 11:49:16

Üzenetek: 126
djhans írta ...

Sziasztok.

2019-es Logan-ba milyen hűtőfolyadék van gyárilag? 5 hónapos az autó 2100 Km van benne. A hűtőfolyadék szintje KB 1cm-t csökkent. A garázsban nem látok folyást alatta. Aggódjak miatta?


Desztillált vagy ioncserélt vízzel kell pótolni azt az 1 cm.
Nálam is ez volt pár száz km után, kiment a gyárban megmaradt levegő a rendszerből.
Azóta nem fogyott nálam semmit három év alatt.

[ Módosítva 2019 november 15 péntek - 22:15:08 ]

Renault light = Dacia
1149cm3 73LE 54KW no turbo no para!
Vissza az elejére
bernhaft
2019 november 16 szombat - 22:00:07
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 377
RayD írta ...

"...műszaki vizsgát végeztek el a TÜV és szerződött partnereik Németországban..."

Az ok amiért olcsóbb autók rendszerint rosszabbak: mert a drágábbakat rendszerint flottakezelő kezeli vagy a tulaj a vizsgáztatást a márkakereskedésre bízza, sokszor még garis is, ergo ha volt is valami műszaki vizsgán említésre méltó hibája ezeket kijavították mielőtt vizsgára ment volna. Illetve jó eséllyel nem az ADAC-t hívják, ha baj lenne, hanem a márka assistance-át.



A 2-3 , és nagy eséllyel még a 4-5 éves autók garanciálisak , saját assistance szolgáltatással
, márkaszervizben szervizeltek , ez nem függ attól ,hogy olcsó vagy drága.



Vissza az elejére
bicajos
2019 november 18 hétfő - 20:06:48
bicajos

Regisztrált tag #1291
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45

Üzenetek: 73
Endre írta ...

djhans írta ...

Sziasztok.

2019-es Logan-ba milyen hűtőfolyadék van gyárilag? 5 hónapos az autó 2100 Km van benne. A hűtőfolyadék szintje KB 1cm-t csökkent. A garázsban nem látok folyást alatta. Aggódjak miatta?


Desztillált vagy ioncserélt vízzel kell pótolni azt az 1 cm.
Nálam is ez volt pár száz km után, kiment a gyárban megmaradt levegő a rendszerből.
Azóta nem fogyott nálam semmit három év alatt.


Nálunk az első 40 km-en minimum szintre csökkent a fagyálló. Feltöltés előtt megmértem, és mivel -18 fokot kissé gyengének találtam, tömény Glaceol RX Type-D-vel töltöttem utána. Azóta nem hiányzik belőle semmi (kb. 2000 km). Jó is, hogy szóba került a téma. Holnap megnézem, mennyit változtatott az a 2,5 deci a fagyásponton.


MCV 1.4 MPI, Lodgy SCe100
Vissza az elejére
Szita
2019 november 18 hétfő - 21:36:13
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 325
Megtörtént a 3. éves szervíz (a 60ezres kiegészítőkkel) klíma tisztítással és 98g gáz utántöltéssel. ~86e Ft. Számomra horror. Pláne a másnap reggel, mikor megláttam az olajfoltot a vas alatt. Ügyi szerelő elfelejtette meghúzni a leeresztő csavart. Most nézzem meg, hogy a gyertyákat meghúzta-e? Érdekes, hogy max-ig töltötte a hűtővizet, és nem számlázta. Bár a gyertyákat meg kell néznem, lehet csak számlázták de nem cserélték. (az árajánlatban szerepelt gyertyacsere 0,4 óra, a számlán nincs)

[ Módosítva 2019 november 18 hétfő - 21:39:12 ]
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 19 kedd - 10:53:51

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Szita írta ...

Megtörtént a 3. éves szervíz (a 60ezres kiegészítőkkel) klíma tisztítással és 98g gáz utántöltéssel. ~86e Ft. Számomra horror. Pláne a másnap reggel, mikor megláttam az olajfoltot a vas alatt. Ügyi szerelő elfelejtette meghúzni a leeresztő csavart. Most nézzem meg, hogy a gyertyákat meghúzta-e? Érdekes, hogy max-ig töltötte a hűtővizet, és nem számlázta. Bár a gyertyákat meg kell néznem, lehet csak számlázták de nem cserélték. (az árajánlatban szerepelt gyertyacsere 0,4 óra, a számlán nincs)


Számomra nem teljesen világos, amit mondasz: 86k-ba fájt 98g klímagáz utántöltés + a klíma tisztítása? Vagy valamit félreértettem?

Az olajfolton nem csodálkozom. Hátrébb van egy kép, melyet azért készítettem, mert pár éve a nem reklámozható kollégánál voltam a szokásos éves ellenőrzésen és kiszúrta, h az olajleeresztő csavar környékén szivárog a motorolaj.

Na azóta csak egyszer voltam szakszervizben a klíma problémámmal - leírom, hátha más is beleszaladt abba, h ki-be kapcsolgat a klímája, majd 25 fok alatt sem hűt. Kiderült, a jegesedésgátló szenzor beadta az unalmast, ezt kellett kicserélni (+ 330g hűtőközeget utántöltöttek). Azóta kékhalál van a szekérben és nem is érzem, h ki-be kapcsolgatna a klíma!
Nyáron, a 40 fokban, ha lassan is, de érezhetően lehűtötte a talicskát.

(Remélem virágra / gyógyszerre költi azt a kb 25 € centet az a majom, aki kitalálta, h kisebb legyen a hőcserélő, mint pl a Renault-ban. Hogy miért nem lehetett akkora, mint a Logan I-ben?!)

[ Módosítva 2019 november 19 kedd - 10:54:43 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
bernhaft
2019 november 19 kedd - 11:51:14
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 377
Szita írta ...

Megtörtént a 3. éves szervíz (a 60ezres kiegészítőkkel) klíma tisztítással és 98g gáz utántöltéssel. ~86e Ft. Számomra horror. Pláne a másnap reggel, mikor megláttam az olajfoltot a vas alatt. Ügyi szerelő elfelejtette meghúzni a leeresztő csavart. Most nézzem meg, hogy a gyertyákat meghúzta-e? Érdekes, hogy max-ig töltötte a hűtővizet, és nem számlázta. Bár a gyertyákat meg kell néznem, lehet csak számlázták de nem cserélték. (az árajánlatban szerepelt gyertyacsere 0,4 óra, a számlán nincs)


Gyakorlatlag 3 opció van erre :
-volt a kötelező szervíz mellett gyertyacsere is : nem horror a 86 ezer. ( és egyre több lesz )
-számlázva volt , de gyakorlatban nem cseréltek : lehúzos az összeg.
-számlán sem szerepel a gyertyacseréje : magas a 86 ezer .





Vissza az elejére
Krogergo
2019 november 19 kedd - 12:48:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6766
Azért azt jó ha tudja mindenki, hogy ennek az új fajta klímagáznak a teljes töltete 1 autóra 90ezer Ft körül van (nem márkaszervizben, hanem a gáz ára ennyi, élljen az EU ). Szóval ha abból kiszámlázták a 98g-ot, és a munkadíjat, az simán megdobja így a költségeket gyertya csere nélkül is.
/0ezer km-nél meg cserélni kell a gyertyákat, tehát ha azt nem tették, akkor reklamálni! Igaz kifizetni attól még ki kell.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
TG18
2019 november 19 kedd - 13:53:43
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 26
Sheme írta ...

Szita írta ...

Megtörtént a 3. éves szervíz (a 60ezres kiegészítőkkel) klíma tisztítással és 98g gáz utántöltéssel. ~86e Ft. Számomra horror. Pláne a másnap reggel, mikor megláttam az olajfoltot a vas alatt. Ügyi szerelő elfelejtette meghúzni a leeresztő csavart. Most nézzem meg, hogy a gyertyákat meghúzta-e? Érdekes, hogy max-ig töltötte a hűtővizet, és nem számlázta. Bár a gyertyákat meg kell néznem, lehet csak számlázták de nem cserélték. (az árajánlatban szerepelt gyertyacsere 0,4 óra, a számlán nincs)


Számomra nem teljesen világos, amit mondasz: 86k-ba fájt 98g klímagáz utántöltés + a klíma tisztítása? Vagy valamit félreértettem?

Az olajfolton nem csodálkozom. Hátrébb van egy kép, melyet azért készítettem, mert pár éve a nem reklámozható kollégánál voltam a szokásos éves ellenőrzésen és kiszúrta, h az olajleeresztő csavar környékén szivárog a motorolaj.

Na azóta csak egyszer voltam szakszervizben a klíma problémámmal - leírom, hátha más is beleszaladt abba, h ki-be kapcsolgat a klímája, majd 25 fok alatt sem hűt. Kiderült, a jegesedésgátló szenzor beadta az unalmast, ezt kellett kicserélni (+ 330g hűtőközeget utántöltöttek). Azóta kékhalál van a szekérben és nem is érzem, h ki-be kapcsolgatna a klíma!
Nyáron, a 40 fokban, ha lassan is, de érezhetően lehűtötte a talicskát.

(Remélem virágra / gyógyszerre költi azt a kb 25 € centet az a majom, aki kitalálta, h kisebb legyen a hőcserélő, mint pl a Renault-ban. Hogy miért nem lehetett akkora, mint a Logan I-ben?!)

Most akkor jó lenne pontosat tudni a klíma ki-be kapcsolgatásról. Első éves szerviznél (45900 ft)kérdeztem, hogy normális dolog ez, megnézték és azt mondták igen, ez ilyen. Megmértem: bekapcsol 7mp megy majd 10mp-re kikapcsol. Lehet kinti hőmérséklet függő is a dolog. Egyáltalán jót tesz ez a klímának? Vagy garancia időt így is kibírja aztán már legyen a tulaj gondja?
Vissza az elejére
bernhaft
2019 november 19 kedd - 15:34:19
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 377
Krogergo írta ...

Azért azt jó ha tudja mindenki, hogy ennek az új fajta klímagáznak a teljes töltete 1 autóra 90ezer Ft körül van (nem márkaszervizben, hanem a gáz ára ennyi, élljen az EU ). Szóval ha abból kiszámlázták a 98g-ot, és a munkadíjat, az simán megdobja így a költségeket gyertya csere nélkül is.
/0ezer km-nél meg cserélni kell a gyertyákat, tehát ha azt nem tették, akkor reklamálni! Igaz kifizetni attól még ki kell.




Egyébként elmehet 98 gramm a rendszerből alapesetben ?
Illetve ez még nem garanciális kérdés ?
Csak kérdezem , mert ez így elég szarul hangzik , 20 rugó egy sima utántöltés.



Vissza az elejére
Csirigli
2019 november 19 kedd - 18:35:56

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 18
TG18 írta ...

Sheme írta ...

Szita írta ...

Megtörtént a 3. éves szervíz (a 60ezres kiegészítőkkel) klíma tisztítással és 98g gáz utántöltéssel. ~86e Ft. Számomra horror. Pláne a másnap reggel, mikor megláttam az olajfoltot a vas alatt. Ügyi szerelő elfelejtette meghúzni a leeresztő csavart. Most nézzem meg, hogy a gyertyákat meghúzta-e? Érdekes, hogy max-ig töltötte a hűtővizet, és nem számlázta. Bár a gyertyákat meg kell néznem, lehet csak számlázták de nem cserélték. (az árajánlatban szerepelt gyertyacsere 0,4 óra, a számlán nincs)


Számomra nem teljesen világos, amit mondasz: 86k-ba fájt 98g klímagáz utántöltés + a klíma tisztítása? Vagy valamit félreértettem?

Az olajfolton nem csodálkozom. Hátrébb van egy kép, melyet azért készítettem, mert pár éve a nem reklámozható kollégánál voltam a szokásos éves ellenőrzésen és kiszúrta, h az olajleeresztő csavar környékén szivárog a motorolaj.

Na azóta csak egyszer voltam szakszervizben a klíma problémámmal - leírom, hátha más is beleszaladt abba, h ki-be kapcsolgat a klímája, majd 25 fok alatt sem hűt. Kiderült, a jegesedésgátló szenzor beadta az unalmast, ezt kellett kicserélni (+ 330g hűtőközeget utántöltöttek). Azóta kékhalál van a szekérben és nem is érzem, h ki-be kapcsolgatna a klíma!
Nyáron, a 40 fokban, ha lassan is, de érezhetően lehűtötte a talicskát.

(Remélem virágra / gyógyszerre költi azt a kb 25 € centet az a majom, aki kitalálta, h kisebb legyen a hőcserélő, mint pl a Renault-ban. Hogy miért nem lehetett akkora, mint a Logan I-ben?!)

Most akkor jó lenne pontosat tudni a klíma ki-be kapcsolgatásról. Első éves szerviznél (45900 ft)kérdeztem, hogy normális dolog ez, megnézték és azt mondták igen, ez ilyen. Megmértem: bekapcsol 7mp megy majd 10mp-re kikapcsol. Lehet kinti hőmérséklet függő is a dolog. Egyáltalán jót tesz ez a klímának? Vagy garancia időt így is kibírja aztán már legyen a tulaj gondja?

Laikusként kérdezem, honnan tudod, hogy kikapcsol? Elalszik a visszajelző led? Vagy hang alapján? Nekem most lett egy éves a kocsim, nyáron non-stop ment a klíma, de nem is figyeltem rá, úgy tűnt teszi a dolgát.
Vissza az elejére
TG18
2019 november 19 kedd - 19:39:07
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 26
Csirigli írta ...

TG18 írta ...

Sheme írta ...

Szita írta ...

Megtörtént a 3. éves szervíz (a 60ezres kiegészítőkkel) klíma tisztítással és 98g gáz utántöltéssel. ~86e Ft. Számomra horror. Pláne a másnap reggel, mikor megláttam az olajfoltot a vas alatt. Ügyi szerelő elfelejtette meghúzni a leeresztő csavart. Most nézzem meg, hogy a gyertyákat meghúzta-e? Érdekes, hogy max-ig töltötte a hűtővizet, és nem számlázta. Bár a gyertyákat meg kell néznem, lehet csak számlázták de nem cserélték. (az árajánlatban szerepelt gyertyacsere 0,4 óra, a számlán nincs)


Számomra nem teljesen világos, amit mondasz: 86k-ba fájt 98g klímagáz utántöltés + a klíma tisztítása? Vagy valamit félreértettem?

Az olajfolton nem csodálkozom. Hátrébb van egy kép, melyet azért készítettem, mert pár éve a nem reklámozható kollégánál voltam a szokásos éves ellenőrzésen és kiszúrta, h az olajleeresztő csavar környékén szivárog a motorolaj.

Na azóta csak egyszer voltam szakszervizben a klíma problémámmal - leírom, hátha más is beleszaladt abba, h ki-be kapcsolgat a klímája, majd 25 fok alatt sem hűt. Kiderült, a jegesedésgátló szenzor beadta az unalmast, ezt kellett kicserélni (+ 330g hűtőközeget utántöltöttek). Azóta kékhalál van a szekérben és nem is érzem, h ki-be kapcsolgatna a klíma!
Nyáron, a 40 fokban, ha lassan is, de érezhetően lehűtötte a talicskát.

(Remélem virágra / gyógyszerre költi azt a kb 25 € centet az a majom, aki kitalálta, h kisebb legyen a hőcserélő, mint pl a Renault-ban. Hogy miért nem lehetett akkora, mint a Logan I-ben?!)

Most akkor jó lenne pontosat tudni a klíma ki-be kapcsolgatásról. Első éves szerviznél (45900 ft)kérdeztem, hogy normális dolog ez, megnézték és azt mondták igen, ez ilyen. Megmértem: bekapcsol 7mp megy majd 10mp-re kikapcsol. Lehet kinti hőmérséklet függő is a dolog. Egyáltalán jót tesz ez a klímának? Vagy garancia időt így is kibírja aztán már legyen a tulaj gondja?

Laikusként kérdezem, honnan tudod, hogy kikapcsol? Elalszik a visszajelző led? Vagy hang alapján? Nekem most lett egy éves a kocsim, nyáron non-stop ment a klíma, de nem is figyeltem rá, úgy tűnt teszi a dolgát.

Menetközben amikor bekapcsol elerőtlenedik az autó, kikapcsoláskor fürgébb. Motorfék esetén amikor bekapcsol mintha rálépnél a fékre. Ha mellette álsz hallod a motor hangján, és ezt nem 10 percenként csinálja hanem akár 10 másodpercenként. Hirtelen ennyi laikusként.
Vissza az elejére
Szita
2019 november 19 kedd - 21:20:29
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 325
Krogergo írta ...

Azért azt jó ha tudja mindenki, hogy ennek az új fajta klímagáznak a teljes töltete 1 autóra 90ezer Ft körül van (nem márkaszervizben, hanem a gáz ára ennyi, élljen az EU ). Szóval ha abból kiszámlázták a 98g-ot, és a munkadíjat, az simán megdobja így a költségeket gyertya csere nélkül is.
/0ezer km-nél meg cserélni kell a gyertyákat, tehát ha azt nem tették, akkor reklamálni! Igaz kifizetni attól még ki kell.

A gyertyák szerepelnek a számlán, csak a csere nem. Az enyém 2016.11 havi facelift elötti. Nem tudom milyen gázt töltöttek. Mivel télen van hogy 1-1,5 hónapig nem használom a klímát, simán szivroghat a tömítéseknél. (remélem ebből okulva nem felejtem el.) Ha jól emlékszem ~14-15E van a gázra számlázva.
Vissza az elejére
Endre
2019 november 19 kedd - 21:54:03
Kiskunhalas


Regisztrált tag #2579
Regisztrált: 2015 június 12 péntek - 11:49:16

Üzenetek: 126
Amennyiben sok a gáz a klíma rendszerben akkor lefagy és ki/be kapcsolgat. Talán ha jól emlékszem 430 gramm gáz töltet a gyári mennyiség és ha több van benne akkor ezt produkálja.
Persze lehet más hiba is...

Gyertya csere az 1149 köbcentis motornál 60.000 km.
Vagy ha nehezebben indul akkor előbb is ki kell/lehet cserélni.

[ Módosítva 2019 november 19 kedd - 21:58:26 ]

Renault light = Dacia
1149cm3 73LE 54KW no turbo no para!
Vissza az elejére
Szita
2019 november 20 szerda - 10:27:37
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 325
Endre írta ...

Amennyiben sok a gáz a klíma rendszerben akkor lefagy és ki/be kapcsolgat. Talán ha jól emlékszem 430 gramm gáz töltet a gyári mennyiség és ha több van benne akkor ezt produkálja.
Persze lehet más hiba is...

Gyertya csere az 1149 köbcentis motornál 60.000 km.
Vagy ha nehezebben indul akkor előbb is ki kell/lehet cserélni.

52000 van a gépben, és most 3-éves. Azért cseréltettem (remélem cserélték) mert év közben átlépem a 60-at, és ezért nem akarok külön menni. (5 év a garim.)


[ Módosítva 2019 november 20 szerda - 10:31:10 ]
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 20 szerda - 10:30:40

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Endre írta ...

Amennyiben sok a gáz a klíma rendszerben akkor lefagy és ki/be kapcsolgat. Talán ha jól emlékszem 430 gramm gáz töltet a gyári mennyiség és ha több van benne akkor ezt produkálja.
Persze lehet más hiba is...



Még ilyet sem hallottam, h sok a hűtőközeg a klíma rendszerében.

Ahhoz vagyok szokva, mint a Logan I-ben: bekapcsolom, h FOLYAMATOSAN hűtsön, majd akkor kapcsolom ki, amikor én szeretném.

Az tűnt fel, h pl a sógoréktól jöttem vissza - Söll-ből -, benyomtam a klímát a pályára felhajtás előtt és Bécsnél kapcsoltam ki. Legalábbis azt hittem, én vezérlem, hát nem. Kicsit hűtött, majd tolta be a meleget.

Idén meg ugye Siófokra menet sem folyamatosan hűtött, hanem hol a hűvösebb, hol a dög meleget fújta be. Ezért először egy klímáshoz mentem be, aki állítólag feltöltötte - hátrébb megírtam a kálváriám -, ezért aztán felkerestem egy szakszervizt, ahol kiderítették, h a jegesedés gátló szenzor dobta be a törölközőt.

Most semmi gondom nincs vele, hűt, mint az északi-sarki jeges szél, semmi - automata - ki-be kapcsolgatás.


A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
TG18
2019 november 20 szerda - 12:11:25
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 26
Sheme írta ...

Endre írta ...

Amennyiben sok a gáz a klíma rendszerben akkor lefagy és ki/be kapcsolgat. Talán ha jól emlékszem 430 gramm gáz töltet a gyári mennyiség és ha több van benne akkor ezt produkálja.
Persze lehet más hiba is...



Még ilyet sem hallottam, h sok a hűtőközeg a klíma rendszerében.

Ahhoz vagyok szokva, mint a Logan I-ben: bekapcsolom, h FOLYAMATOSAN hűtsön, majd akkor kapcsolom ki, amikor én szeretném.

Az tűnt fel, h pl a sógoréktól jöttem vissza - Söll-ből -, benyomtam a klímát a pályára felhajtás előtt és Bécsnél kapcsoltam ki. Legalábbis azt hittem, én vezérlem, hát nem. Kicsit hűtött, majd tolta be a meleget.

Idén meg ugye Siófokra menet sem folyamatosan hűtött, hanem hol a hűvösebb, hol a dög meleget fújta be. Ezért először egy klímáshoz mentem be, aki állítólag feltöltötte - hátrébb megírtam a kálváriám -, ezért aztán felkerestem egy szakszervizt, ahol kiderítették, h a jegesedés gátló szenzor dobta be a törölközőt.

Most semmi gondom nincs vele, hűt, mint az északi-sarki jeges szél, semmi - automata - ki-be kapcsolgatás.


Az jó, nekem ki-be kapcsol, de viszont folyamatosan 8 fokos levegőt fúj be.
Vissza az elejére
Mike
2019 november 23 szombat - 22:14:49

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 310
Ha jól működik a vezérlés, a klíma ki-be kapcsolásnál a kikapcsolt állapotban is hideget fúj. A hőcserélő fémtömegének van egy hőtehetetlensége, ha a kompresszor kikapcsolt állapotban van, a hőcserélő attól még tart magában annyi hideget, hogy legyen hűtés a következő kompresszor indulásig. Persze ez nem olyan hűtés, mint a folyamatos üzem.
A régi MCV 2 -es autómba az 5 éves garancia lejárta előtt 2 hónappal pótoltak elég sok gázt. Semmit nem kellett fizetnem érte, ez garis hatáskör.
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 27 szerda - 13:11:26

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Hátha valaki még nem olvasta, h
jövőre jöHET a hibrid Dália.


Idézek:

a L’Argus úgy tudja, mild hibrid hajtásláncot vezet be az új Sandero. Az 1,6 literes benzines szívómotorhoz csatlakozó villanymotor 140 lóerőre növeli a teljesítményt, minimálisan szerényebb fogyasztás mellett.

Ebben az - lehet? - a jó hír, h a turbó-fétis ellen véd.

Egyébként pedig részemről nem látom, mennyivel is lesz jobb, h 3-6 decivel kevesebbet eszik. Magamból kiindulván a város nálam nem játszik.

Aki meg továbbra is dagasztani akarja a dugót, nem fogja magát egy Dacia-ban "égetni". Úgyis jönnek a kommentek, bezzek egy Pirusz mennyivel jobb vétel. Meglehet, bár annak is csak négy kereke van, mely az aszfaltra nehezedik.

És persze az sem fog a fillérhágók arcára mosolyt fakasztani, ha pl Bp-Nyíregyháza útvonalon közlekednek... Talán a klozet és a konyha között "közlekedve" elmondhatja magáról a pógár, kíméli a környezetét.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Attis
2019 november 27 szerda - 23:16:14
Attis


Regisztrált tag #3091
Regisztrált: 2019 május 02 csütörtök - 10:51:33

Üzenetek: 30
Nem tudom, hogy vagytok vele, de nekem az 1,6 liter és a 140 tagú ménes is hihetetlenül soknak tűnik. Másfélszeres erő az eddigiekhez képest? Akkor mennyit pakolnak majd a Renault-k orrába amiknek ugye egyértelműen jobbnak kell lenniük ennél?
Vissza az elejére
Krogergo
2019 november 27 szerda - 23:55:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6766
eddig is tudott 115Le-t (üveghangon). Ha most kap egy 25Le-s villanymotort, akkor már meg is van a 140Le-s rendszerteljesítmény. Ami nem egyenlő az összteljesítménnyel.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 28 csütörtök - 08:29:20

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Erre nem nagyon vannak szavak.

Hogy lehet akkora barom valaki, h jelez a visszajelző, kevés a hűtőfolyadék és azt hiszi, h az utántöltéssel elmúlik a gond? Mi járt az agyában, vajon mitől lett kevés a hűtőfolyadék?

B+, mindig, amikor indulok - nyilván nem akkor, amikor pl a bevásárlóközpontnál leparkoltam, majd visszatérvén a talicskához tovább indulok vele -, ellenőrzöm a kis "túlfolyó" tartályban, hol áll a hűtőfolyadék szintje? Mindig ott van. Van alatta bármilyen nedvesség? Ne adja az Isten, tócsa? (Most nem arra gondolok, h a légkondi alápisil, mert 2-3 nap múlva is megmarad pl az olaj.)

Ugyan így ellenőrzöm a motorolajat, körbe nézem a kerekeket, index-, féklámpák, stb. Félévente egyszer a pótkereket(!) is ellenőrzöm, ha nincs 2.5 bar benne, "ráfújok".

Ezek olyan alap dolgok, h hihetetlen, h valaki ezeket nem ellenőrzi.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 28 csütörtök - 08:38:42

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Attis írta ...

Nem tudom, hogy vagytok vele, de nekem az 1,6 liter és a 140 tagú ménes is hihetetlenül soknak tűnik. Másfélszeres erő az eddigiekhez képest? Akkor mennyit pakolnak majd a Renault-k orrába amiknek ugye egyértelműen jobbnak kell lenniük ennél?


Nem olyan sok az. Szvsz a kérdés a mild hybrid rendszer felára? A másik, h eddig csak a 3 hengeres motorokat tolták a Dacia orrába - Duster nem ér! -, mégis mi indokolja, h az 1.6-ost is bele lehet tenni?

Pláne úgy, h ezek szerint az 1.6-os tudja az Euro VI-os normát? Ha igen, akkor direkt szúrtak ki a Dacia-sokkal? Mármint, ha "normális" motort akarsz, vegyél Renault-t.

Bár Diesel-em van, akkor is örülnék, ha 1.6-os szívó benyásat is lehetne kapni - bár mire váltok, addigra 99%, h elektromos is lesz.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 29 péntek - 06:36:49

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Hátha valakit érdekel ez a tecsős képes-hangos kis összefoglaló.

A plázás mondat mindent visz!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
ati05
2019 december 02 hétfő - 16:30:58

Regisztrált tag #3143
Regisztrált: 2019 december 02 hétfő - 12:57:51

Üzenetek: 1
Sziasztok!

Jövő év elején veszem át a Logan MCV-met (1.0 sce). Előre szeretnék hozzá venni egy-két dolgot:

Üléshuzat, gumiszőnyeg, csomagtértálca van ajánlott márka vagy beszerzési hely?

Ezenkívül mit érdemes még beszerezni?

üdv.: Attila
Vissza az elejére
gurdihun
2019 december 02 hétfő - 20:01:56

Regisztrált tag #3095
Regisztrált: 2019 május 07 kedd - 08:34:19

Üzenetek: 23
ati05 írta ...

Sziasztok!

Jövő év elején veszem át a Logan MCV-met (1.0 sce). Előre szeretnék hozzá venni egy-két dolgot:

Üléshuzat, gumiszőnyeg, csomagtértálca van ajánlott márka vagy beszerzési hely?

Ezenkívül mit érdemes még beszerezni?

üdv.: Attila



Haliho.
Én pl ezt a csomagtér tálcát néztem ki.
Hutatot most lidl-ben vettem
Gumi szőnyeget kaptam hozzá
Vettem még könyöklőt azt még ki kell találnom h hogy csavarozom be meg hogy kényelmes stb...
Illetve nálunk van 2 gyerek veszünk majd az ülésre húzható tárolókat is h lehessen bepakolni nekik ezt azt. Illetve lesz még nekik rolós napellenző hátra.

Meg hát ugye izlés és használat kérdése is.
Én a tce-t 2 hete vettem át és meg vagyok elégedve vele remélem neked is beteljesülnek a kocsihoz fűződött reményeid.
Vissza az elejére
Tibibacsi
2019 december 03 kedd - 00:37:50

Regisztrált tag #3004
Regisztrált: 2018 június 11 hétfő - 07:55:00

Üzenetek: 6
A fentebb ajánlott Rezaw csomagtér tálca van nekem is a Sandero-ban, sokkal jobb minőségű mint a Dacia szalonban kapott gumiszőnyegek
Vissza az elejére
Csirigli
2019 december 03 kedd - 19:45:20

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 18
ati05 írta ...

Sziasztok!

Jövő év elején veszem át a Logan MCV-met (1.0 sce). Előre szeretnék hozzá venni egy-két dolgot:

Üléshuzat, gumiszőnyeg, csomagtértálca van ajánlott márka vagy beszerzési hely?

Ezenkívül mit érdemes még beszerezni?

üdv.: Attila


Szia!
Én gumiszőnyeggel és csomagtér tálcával vettem át az MCV-met. A gumiszőnyeg össze vissza csúszkál kivéve az elsőt, mivel az patentos. Nem tudom, más gyártó szőnyege milyen, igazából nem nagy gond, de mindig igazgatni kell.
A csomagtér tálca viszont nekem nagyon bejött, a helyén marad és védi az alatta lévő szövetet. Persze kopik meg egy idő után nem szép, de kit érdekel, ez a dolga.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 december 04 szerda - 22:54:10
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6766
Ügyfél jött egy Sandero-val Medianav okosításra. Hozott magával egy Reve Land Flatsub SF8 típusú aktív mély ládát is, amelyet a Conrad -nál vásárolt. Ülés alá szerelhető típus. Őszintén szólva nem sokat vártam tőle, sok ülés alá tehető változatot láttam már az elmúlt 20 évben, de eddig egy sem volt meggyőző számomra. Ehhez még kábel szettet sem adnak. Azonban a kidolgozottsága, és a súlya, kivitele is teljesen rendben van, amint kézbe veszi az ember. Így beszerelésre került a jobb első ülés alá, kábelek kárpit és műszerfal mögé elrejtve. Van egy gyári hangerőszabályzója is, az került a középkonzol aljára, öntapadós.
Miután összeállt a rendszer, majdnem annyit tud, mint az idei egyik posztomban szereplő pici Blaupunkt 8200A a Sandero-mban (igaz a Sandero-t nemrég jelentősen fejlesztettem, de az egy másik poszt lesz egyszer ha ráérek). Így akinek a csomagtartóban a kb. 30x30cm-es hely is kell, bátran ajánlom ezt az ülés alá tehető típust.











REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
djhans
2019 december 05 csütörtök - 18:15:49


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 13
Tegnap megadta magát a Logan. Elkezdett rágatni, égett kábel szagot lehetett érezni az utastérben. Majd a 3 hengerből már csak kettő ment, a motor majd ki akart esni. Mindkét hibajelző világít. Ma el lett trélerezve a márkaszervízbe. 2240 Km van benne.
Vissza az elejére
Attis
2019 december 05 csütörtök - 20:01:17
Attis


Regisztrált tag #3091
Regisztrált: 2019 május 02 csütörtök - 10:51:33

Üzenetek: 30
djhans írta ...

Tegnap megadta magát a Logan. Elkezdett rágatni, égett kábel szagot lehetett érezni az utastérben. Majd a 3 hengerből már csak kettő ment, a motor majd ki akart esni. Mindkét hibajelző világít. Ma el lett trélerezve a márkaszervízbe. 2240 Km van benne.

Nagyon sajnálatos! Kérlek ha megtudod mi volt a baj, mondd el nekünk, talán
mi is okolunk belőle.
Vissza az elejére
macilka
2019 december 05 csütörtök - 23:39:22
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2949
djhans írta ...

Tegnap megadta magát a Logan. Elkezdett rágatni, égett kábel szagot lehetett érezni az utastérben. Majd a 3 hengerből már csak kettő ment, a motor majd ki akart esni. Mindkét hibajelző világít. Ma el lett trélerezve a márkaszervízbe. 2240 Km van benne.



Vissza az elejére
Sheme
2019 december 06 péntek - 10:10:19

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Attis írta ...

djhans írta ...

Tegnap megadta magát a Logan. Elkezdett rágatni, égett kábel szagot lehetett érezni az utastérben. Majd a 3 hengerből már csak kettő ment, a motor majd ki akart esni. Mindkét hibajelző világít. Ma el lett trélerezve a márkaszervízbe. 2240 Km van benne.

Nagyon sajnálatos! Kérlek ha megtudod mi volt a baj, mondd el nekünk, talán
mi is okolunk belőle.


Szerintem valami egyedi dolog lehet! Legalábbis remélem.

Jó pár 10.000 Dacia-t értékesítettek, azt nem tudom, ezek közül mennyi a TW3-as, melynél ilyet tapasztalt a tulaja, mint a klubtag.

Más.

Most olvastam ezt a cikket.

Mivel van benne még egy link és az alatt is viszonylag hosszú a cikk, ezért röviden összefoglalom: Boglárka 1.200eFt-ért vett egy Totya Verzót. (csak magyarosan)

Kiderült, 1 misis javítási költséget generált neki az autó.

Mindegy, megcsináltatta, közben autót bérelt, ügyvédet fogadott és a többi és a többi.

A lényeg, lassan + 2 misijébe - és rengeteg idegeskedésébe - kerül(t), h 3 év után végül az ügyészség felszólította a rendőrséget a nyomozás lefolytatására - mert hogy a rendőrség párszor megtagadta azt.

Nos, szvsz a szegény tulaj az alábbi hibákat követte el:
- lejött a BKV-ról
- halvány fogalma sincs a használt tragacs vásárlásról - megjegyzem: nekem SINCS!
- a használtautó-kereskedők között vannak megbízhatóak, csak mindig akad egy-egy leendő - boldog? - tulajdonos, akivel kib..., izé, kibabrálnak
- és végül mindig kiderül az olcsó hús és a híg lé esete

Százszor, ezerszer elismételtem / elismételtük: ha valamihez nem értesz, akkor kérj segítséget! Ismerősök kit ajánlanak? Azt több helyről leellenőrizni, nem sajnálni a pénzt szakszervizbe vinni a kocsit, akár még egybe, csak a nagyobb biztonság kedvéért.

Ha meg nem csőlátású az ürge, akkor a nem nyugati autók között is érdemes lehet keresgélni, akár újonnan is. De hát szégyen, ha nem az elvárt márkajelzés figyel a kocsi orrán... és persze hátha megcsinálta élete nagy business-ét.

Másnak.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
bernhaft
2019 december 06 péntek - 12:43:47
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 377
Sheme írta ...

Attis írta ...

djhans írta ...

Tegnap megadta magát a Logan. Elkezdett rágatni, égett kábel szagot lehetett érezni az utastérben. Majd a 3 hengerből már csak kettő ment, a motor majd ki akart esni. Mindkét hibajelző világít. Ma el lett trélerezve a márkaszervízbe. 2240 Km van benne.

Nagyon sajnálatos! Kérlek ha megtudod mi volt a baj, mondd el nekünk, talán
mi is okolunk belőle.


Szerintem valami egyedi dolog lehet! Legalábbis remélem.

Jó pár 10.000 Dacia-t értékesítettek, azt nem tudom, ezek közül mennyi a TW3-as, melynél ilyet tapasztalt a tulaja, mint a klubtag.

Más.

Most olvastam ezt a cikket.

Mivel van benne még egy link és az alatt is viszonylag hosszú a cikk, ezért röviden összefoglalom: Boglárka 1.200eFt-ért vett egy Totya Verzót. (csak magyarosan)

Kiderült, 1 misis javítási költséget generált neki az autó.

Mindegy, megcsináltatta, közben autót bérelt, ügyvédet fogadott és a többi és a többi.

A lényeg, lassan + 2 misijébe - és rengeteg idegeskedésébe - kerül(t), h 3 év után végül az ügyészség felszólította a rendőrséget a nyomozás lefolytatására - mert hogy a rendőrség párszor megtagadta azt.

Nos, szvsz a szegény tulaj az alábbi hibákat követte el:
- lejött a BKV-ról
- halvány fogalma sincs a használt tragacs vásárlásról - megjegyzem: nekem SINCS!
- a használtautó-kereskedők között vannak megbízhatóak, csak mindig akad egy-egy leendő - boldog? - tulajdonos, akivel kib..., izé, kibabrálnak
- és végül mindig kiderül az olcsó hús és a híg lé esete

Százszor, ezerszer elismételtem / elismételtük: ha valamihez nem értesz, akkor kérj segítséget! Ismerősök kit ajánlanak? Azt több helyről leellenőrizni, nem sajnálni a pénzt szakszervizbe vinni a kocsit, akár még egybe, csak a nagyobb biztonság kedvéért.

Ha meg nem csőlátású az ürge, akkor a nem nyugati autók között is érdemes lehet keresgélni, akár újonnan is. De hát szégyen, ha nem az elvárt márkajelzés figyel a kocsi orrán... és persze hátha megcsinálta élete nagy business-ét.

Másnak.


Nyilván az egyetlen elvárható márkajelzés egy autón a Dacia .
A Toyota közismerten a legmegbízhatóbb autók egyike ...de bármit
tönkre lehet cseszni , nem megfelelő használattal.
Nem mindenki akar új autót , én eddig új autó párti voltam , ez már a múlté.
Nem olvastam el a cikket , mert az ahogy Te is írtad egyszer egy , egyébkén " csak " többmillió autót érintő cikkre .. libafosch az egész.




Vissza az elejére
Sheme
2019 december 07 szombat - 06:31:32

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Biztos van megfelelő topik, viszont gyepes vagyok, szóval hadd ne...

Kattintás után a papucsválasztáshoz talán találtok itt megfelelő infót.

Nekem nem kenyerem, de hátha valakinek ilyen hajlamai vannak.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2019 december 07 szombat - 06:32:08

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Sheme írta ...

Biztos van megfelelő topik, viszont gyepes vagyok, szóval hadd ne...

Kattintás után a papucsválasztáshoz itt - is- találtok megfelelő infót.

Nekem nem kenyerem, de hátha valakinek ilyen hajlamai vannak.



A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
djhans
2019 december 07 szombat - 06:48:57


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 13
Ma megyek a kocsiért, készen lett. Cseréltek 3 gyertyát és frissítették a programot a vezérlőben.
Vissza az elejére
bernhaft
2019 december 09 hétfő - 14:24:33
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 377
djhans írta ...

Ma megyek a kocsiért, készen lett. Cseréltek 3 gyertyát és frissítették a programot a vezérlőben.



Hiába no.. advent van már , égnek az első gyertyák !
Vissza az elejére
macilka
2019 december 09 hétfő - 16:16:10
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2949
Teljesen megújul a Sandero/Logan páros
Vissza az elejére
Krogergo
2019 december 10 kedd - 07:39:49
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6766


,,jól fogynak, főleg az olcsó, relatíve megbízható járműveik leginkább Európa keleti felén. Nem igazán érdekli a vásárlókat, hogy technológiailag a Sandero / Sandero Stepway már-már az 1998-as Renault Clióra hajaz"

Ez nekik újság írás? Olvasott volna utána a számoknak, egybeknek. Némtországban és Franciaországban együtt több fogy belőle mint egész Európában.
98-as Clio-ra hajaz? Normális? Már a Logan-nek 15 évvel ezelőtt is voltak Clio3-al azonos dolgai. A 2013-tól gyártott, most kifutó pedig az épp leváltott Clio4-el van szoros szoros rokonságban.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
bernhaft
2019 december 10 kedd - 09:41:24
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 377
Krogergo írta ...



,,jól fogynak, főleg az olcsó, relatíve megbízható járműveik leginkább Európa keleti felén. Nem igazán érdekli a vásárlókat, hogy technológiailag a Sandero / Sandero Stepway már-már az 1998-as Renault Clióra hajaz"

Ez nekik újság írás? Olvasott volna utána a számoknak, egybeknek. Némtországban és Franciaországban együtt több fogy belőle mint egész Európában.
98-as Clio-ra hajaz? Normális? Már a Logan-nek 15 évvel ezelőtt is voltak Clio3-al azonos dolgai. A 2013-tól gyártott, most kifutó pedig az épp leváltott Clio4-el van szoros szoros rokonságban.



Miért ez nem igaz ? Mármint , hogy a második generációs Clio-val "rokon" több elemében az autó .
Régebben Te is ezt írtad egyébként.
Kormánymű , a váltó , zajszigetelések , a biztonsági színvonal . stb.
Csak kérdezem...



Vissza az elejére
Sheme
2019 december 10 kedd - 13:22:14

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
bernhaft írta ...

Krogergo írta ...



,,jól fogynak, főleg az olcsó, relatíve megbízható járműveik leginkább Európa keleti felén. Nem igazán érdekli a vásárlókat, hogy technológiailag a Sandero / Sandero Stepway már-már az 1998-as Renault Clióra hajaz"

Ez nekik újság írás? Olvasott volna utána a számoknak, egybeknek. Némtországban és Franciaországban együtt több fogy belőle mint egész Európában.
98-as Clio-ra hajaz? Normális? Már a Logan-nek 15 évvel ezelőtt is voltak Clio3-al azonos dolgai. A 2013-tól gyártott, most kifutó pedig az épp leváltott Clio4-el van szoros szoros rokonságban.



Miért ez nem igaz ? Mármint , hogy a második generációs Clio-val "rokon" több elemében az autó .
Régebben Te is ezt írtad egyébként.
Kormánymű , a váltó , zajszigetelések , a biztonsági színvonal . stb.
Csak kérdezem...




Csak ()-ben jegyzem meg, 99%, h ebben is az a végletekig lebutított ablaktörlő-bajuszkapcsoló lesz. Bárkivel fogadok egy dobozos kólában / sörben.

Sőt, azt is megkockáztatom, h a jobb oldali ablaktörlő nem fog a másik alá törölni.

Viccesnek tartom az 1.2kWh-s kis akkut. Ha legalább 5-6kWh-s lenne benne, h a dugóban mondjuk 3-5km-t lehessen vele elektromosan csoszogni, már nagy lépés lenne a valamivel tisztább levegő és az érezhetően csökkentett fogyasztás felé.

Arról nem is beszélve, ha lenne benne rekuperáció, mellyel az üzemi féket lehetne kímélni.

Mert azért valljuk be, 2-5 deci benzin lópikula.

Még úgy is, h besegít az indulásba, mert amilyen újságírói "teszteket" olvasok, na azért kár volt felkelni a szerzőnek. Ha egyszer eljátszaná, h Szentendréről elautózik Csepelre, reggel 7-től, hát garantálom, az ilyen kis motorral megáldott autók is benyelnek lazán 7-10 litert a városban, akár mennyire is óvatosan vezetve - mint én, ~83600km-nél még mindig több, mint a fele megvan az első fékbetéteknek.

És nem vízszintesen, hanem függőlegesen!


(Oké, városban szinte nem járok, szóval mélyet ütöttem. Bocs.)

[ Módosítva 2019 december 10 kedd - 13:23:39 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
gurdihun
2019 december 10 kedd - 19:01:21

Regisztrált tag #3095
Regisztrált: 2019 május 07 kedd - 08:34:19

Üzenetek: 23
Sheme írta ...

bernhaft írta ...

Krogergo írta ...



,,jól fogynak, főleg az olcsó, relatíve megbízható járműveik leginkább Európa keleti felén. Nem igazán érdekli a vásárlókat, hogy technológiailag a Sandero / Sandero Stepway már-már az 1998-as Renault Clióra hajaz"

Ez nekik újság írás? Olvasott volna utána a számoknak, egybeknek. Némtországban és Franciaországban együtt több fogy belőle mint egész Európában.
98-as Clio-ra hajaz? Normális? Már a Logan-nek 15 évvel ezelőtt is voltak Clio3-al azonos dolgai. A 2013-tól gyártott, most kifutó pedig az épp leváltott Clio4-el van szoros szoros rokonságban.



Miért ez nem igaz ? Mármint , hogy a második generációs Clio-val "rokon" több elemében az autó .
Régebben Te is ezt írtad egyébként.
Kormánymű , a váltó , zajszigetelések , a biztonsági színvonal . stb.
Csak kérdezem...




Csak ()-ben jegyzem meg, 99%, h ebben is az a végletekig lebutított ablaktörlő-bajuszkapcsoló lesz. Bárkivel fogadok egy dobozos kólában / sörben.

Sőt, azt is megkockáztatom, h a jobb oldali ablaktörlő nem fog a másik alá törölni.

Viccesnek tartom az 1.2kWh-s kis akkut. Ha legalább 5-6kWh-s lenne benne, h a dugóban mondjuk 3-5km-t lehessen vele elektromosan csoszogni, már nagy lépés lenne a valamivel tisztább levegő és az érezhetően csökkentett fogyasztás felé.

Arról nem is beszélve, ha lenne benne rekuperáció, mellyel az üzemi féket lehetne kímélni.

Mert azért valljuk be, 2-5 deci benzin lópikula.

Még úgy is, h besegít az indulásba, mert amilyen újságírói "teszteket" olvasok, na azért kár volt felkelni a szerzőnek. Ha egyszer eljátszaná, h Szentendréről elautózik Csepelre, reggel 7-től, hát garantálom, az ilyen kis motorral megáldott autók is benyelnek lazán 7-10 litert a városban, akár mennyire is óvatosan vezetve - mint én, ~83600km-nél még mindig több, mint a fele megvan az első fékbetéteknek.

És nem vízszintesen, hanem függőlegesen!


(Oké, városban szinte nem járok, szóval mélyet ütöttem. Bocs.)


Hali.
Nekem jelenleg az mcv-m 7.8l/100km-t mutat. Ez vegyes fogyasztás de sok sok város. Sok megallás - elindulás. Lassú menet mert elöttem 30al mennek pedig okuk nincs rá... Ha csak várost nézném leget h 9l/100km-t mutatna.
Vissza az elejére
Nagya21
2019 december 10 kedd - 22:25:15
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 286
gurdihun írta ...




Hali.
Nekem jelenleg az mcv-m 7.8l/100km-t mutat. Ez vegyes fogyasztás de sok sok város. Sok megallás - elindulás. Lassú menet mert elöttem 30al mennek pedig okuk nincs rá... Ha csak várost nézném leget h 9l/100km-t mutatna.


HI!
8,4 csak város 3-5km utak.
Ha bemelegedett és úgy város, akkor már kijön 7,5-ből.
Ha van benne némi közút, akkor benéz 7 alá.
Üdv Nagya
UI: MCV Sanyi változat


A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!