A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
bati
2019 október 11 péntek - 09:25:35


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 869
.

Ez elfér.Nem drága és jó minőségű. Klikk!


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
RayD
2019 október 11 péntek - 09:40:36
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 576
bati írta ...

.

Ez elfér.Nem drága és jó minőségű. Klikk!


.

Köszönöm.
És ez az új fajta lapos véghez is biztosan jó? Illetve milyen méret passzol hozzá jobb oldalra 475 vagy 500mm?

Vissza az elejére
bati
2019 október 11 péntek - 12:39:49


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 869
Ilyet vettem,ez jó. Klikk!

A gyári méret 48 / 55.
Tehát vagy 48 / 61 vagy 51 / 55 elfér.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
RayD
2019 október 11 péntek - 13:34:29
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 576
bati írta ...

Ilyet vettem,ez jó. Klikk!

A gyári méret 48 / 55.
Tehát vagy 48 / 61 vagy 51 / 55 elfér.

.

Köszönöm. Rendeltem 55/51-eseket, remélem tényleg jók lesznek.

Vissza az elejére
77Gabesz
2019 október 14 hétfő - 16:50:10


Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 24
1.0 SCe Sandero tulajokhoz szólok: mi a tapasztalatotok a motorerővel kapcsolatban. Kellő dinamizmussal meg tudja mozdítani a kocsit mondjuk előzés során?

Nekem dolgozóba járós napi 2x25 km-es nem pályás (12 perc településeken belül, 18 lakott területen kívül) igényt kell hogy kielégítsen. Vigyen el, hozzon vissza, más "feature" nem kell.

Viszonyítási alapom egy 19 éves ~1000 cm3-es Swift. Az cca 53 LE. Ha a Sandero is legalább ilyen fürge, az már jó. (MCV-t azért nem említem, mert azt az oldalbordám elkommunizálta, azóta csak a mi autónk maradt nekem )

Turbo-tól ódzkodom a bemelegedés, leállás előtti visszahűtés procedúrák miatt.

Tesztvezetésre bejelentkeztem, egyenlőre csak várom a visszajelzést/ kapcsolatfelvételt. Amelyik kereskedés meg a közelemben lenne, ott SCe-t nem lehet tesztvezetni....

Előre is köszönöm a tapasztalatok megosztását.

Gabesz

[ Módosítva 2019 október 14 hétfő - 16:53:14 ]

Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic (2018/06) 4,9-5,2 l/100 km nyáron, télen +1 l .
Vissza az elejére
Nagya21
2019 október 14 hétfő - 19:26:02
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 286
77Gabesz írta ...

1.0 SCe Sandero tulajokhoz szólok: mi a tapasztalatotok a motorerővel kapcsolatban. Kellő dinamizmussal meg tudja mozdítani a kocsit mondjuk előzés során?

Nekem dolgozóba járós napi 2x25 km-es nem pályás (12 perc településeken belül, 18 lakott területen kívül) igényt kell hogy kielégítsen. Vigyen el, hozzon vissza, más "feature" nem kell.

Viszonyítási alapom egy 19 éves ~1000 cm3-es Swift. Az cca 53 LE. Ha a Sandero is legalább ilyen fürge, az már jó. (MCV-t azért nem említem, mert azt az oldalbordám elkommunizálta, azóta csak a mi autónk maradt nekem )

Turbo-tól ódzkodom a bemelegedés, leállás előtti visszahűtés procedúrák miatt.

Tesztvezetésre bejelentkeztem, egyenlőre csak várom a visszajelzést/ kapcsolatfelvételt. Amelyik kereskedés meg a közelemben lenne, ott SCe-t nem lehet tesztvezetni....

Előre is köszönöm a tapasztalatok megosztását.

Gabesz

HAli!!
Turbónál nemértem az ódzkodásodat.....
Hidegen ne taposd ki a szemét(első 1-3km),2400- 2700 ig elpörgetheted, visszahűtés csak autópályázásnál van.
1,0 Sce van a cégnél 1-2 személlyel jó, igényli-szereti a pörgetést, meg a visszaváltást előzésnél.
Ha sokan vagytok akkor a klimakikapcsolást ist.
Kg/Le arány a Suzukinak kedvez.
53Le/800kg
73Le/1000kg
Üdv Nagya


A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Szita
2019 október 14 hétfő - 21:18:31
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 325

HAli!!
Turbónál nemértem az ódzkodásodat.....
Hidegen ne taposd ki a szemét(első 1-3km),2400- 2700 ig elpörgetheted, visszahűtés csak autópályázásnál van.
1,0 Sce van a cégnél 1-2 személlyel jó, igényli-szereti a pörgetést, meg a visszaváltást előzésnél.
Ha sokan vagytok akkor a klimakikapcsolást ist.
Kg/Le arány a Suzukinak kedvez.
53Le/800kg
73Le/1000kg
Üdv Nagya

[/quote1571080330]
Suzuki 1Le-re 15kg. Dákó 1Le-re 13,7 kg A matek nem hazudik.
Az 1.0 elég az igényeidnek, de egy tesztvezetés ajánlott. A 0,9-től se kell félni! Kiforrottabb mint az sce.


[ Módosítva 2019 október 14 hétfő - 21:19:16 ]
Vissza az elejére
Sheme
2019 október 15 kedd - 08:04:16

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
RayD írta ...

bati írta ...

Ilyet vettem,ez jó. Klikk!

A gyári méret 48 / 55.
Tehát vagy 48 / 61 vagy 51 / 55 elfér.

.

Köszönöm. Rendeltem 55/51-eseket, remélem tényleg jók lesznek.


Balra rakd az 55cm-est.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2019 október 15 kedd - 08:16:59

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Nagya21 írta ...

77Gabesz írta ...

1.0 SCe Sandero tulajokhoz szólok: mi a tapasztalatotok a motorerővel kapcsolatban. Kellő dinamizmussal meg tudja mozdítani a kocsit mondjuk előzés során?

Nekem dolgozóba járós napi 2x25 km-es nem pályás (12 perc településeken belül, 18 lakott területen kívül) igényt kell hogy kielégítsen. Vigyen el, hozzon vissza, más "feature" nem kell.

Viszonyítási alapom egy 19 éves ~1000 cm3-es Swift. Az cca 53 LE. Ha a Sandero is legalább ilyen fürge, az már jó. (MCV-t azért nem említem, mert azt az oldalbordám elkommunizálta, azóta csak a mi autónk maradt nekem )

Turbo-tól ódzkodom a bemelegedés, leállás előtti visszahűtés procedúrák miatt.

Tesztvezetésre bejelentkeztem, egyenlőre csak várom a visszajelzést/ kapcsolatfelvételt. Amelyik kereskedés meg a közelemben lenne, ott SCe-t nem lehet tesztvezetni....

Előre is köszönöm a tapasztalatok megosztását.

Gabesz

HAli!!
Turbónál nemértem az ódzkodásodat.....
Hidegen ne taposd ki a szemét(első 1-3km),2400- 2700 ig elpörgetheted, visszahűtés csak autópályázásnál van.
1,0 Sce van a cégnél 1-2 személlyel jó, igényli-szereti a pörgetést, meg a visszaváltást előzésnél.
Ha sokan vagytok akkor a klimakikapcsolást ist.
Kg/Le arány a Suzukinak kedvez.
53Le/800kg
73Le/1000kg
Üdv Nagya


Jó a matek, de szvsz - mondom: szvsz - a váltókiosztás nagyon is bele tud szólni a mókába. Naná, ha "gyengébb" a motor, az első három rövid fokozat tesz róla, h dinamikusnak tűnjön az autó, szóval amondó vagyok, mindenképpen érdemes egy próbakörre elmenni, de oda is úgy, h egy kollégát hozzon magával ballasztnak.

Hárman bent lesztek a kocsiban, ki fog derülni, mennyire jó neked az 1.0 szívó.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Cobalt
2019 október 15 kedd - 11:26:01


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 244
Plusz a Suzukit nem fojtja meg az Euro 6. Nekem is az 1 literes volt belőle annó, és anyám 1.2 újabb Swiftjéhez képest az sokkal fickósabban indult meg alacsony fordulatszámon, hiába volt sokkal gyengébb. Ahogy írták is, az Euro 6-os motort forgatni kell, hogy menjen is.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
djhans
2019 október 16 szerda - 12:23:13


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 13
77Gabesz írta ...

1.0 SCe Sandero tulajokhoz szólok: mi a tapasztalatotok a motorerővel kapcsolatban. Kellő dinamizmussal meg tudja mozdítani a kocsit mondjuk előzés során?

Nekem dolgozóba járós napi 2x25 km-es nem pályás (12 perc településeken belül, 18 lakott területen kívül) igényt kell hogy kielégítsen. Vigyen el, hozzon vissza, más "feature" nem kell.

Viszonyítási alapom egy 19 éves ~1000 cm3-es Swift. Az cca 53 LE. Ha a Sandero is legalább ilyen fürge, az már jó. (MCV-t azért nem említem, mert azt az oldalbordám elkommunizálta, azóta csak a mi autónk maradt nekem )

Turbo-tól ódzkodom a bemelegedés, leállás előtti visszahűtés procedúrák miatt.

Tesztvezetésre bejelentkeztem, egyenlőre csak várom a visszajelzést/ kapcsolatfelvételt. Amelyik kereskedés meg a közelemben lenne, ott SCe-t nem lehet tesztvezetni....

Előre is köszönöm a tapasztalatok megosztását.

Gabesz


Szerintem teljesen vállalható. A klíma inkább városban hátrány mert akkor sokszor kell gyorsítani. Országúton lendületből megy az autó. Nekem 90-nél 4 személlyel sem volt problémám.
Vissza az elejére
djhans
2019 október 17 csütörtök - 08:08:33


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 13
Sziasztok. Nekem nagyon furcsa hogy gyújtás ráadása után elalszik az olajnyomás és a töltés jelző lámpa pedig még a motort be sem indítottam. Eddigi autóimon ezek csak a motor beindulása után aludtak el. Azt tudja-e valaki hogy 1.0 SCE motornál van e kettős tömegű lendkerék?
Vissza az elejére
Szita
2019 október 17 csütörtök - 20:33:54
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 325
djhans írta ...

Sziasztok. Nekem nagyon furcsa hogy gyújtás ráadása után elalszik az olajnyomás és a töltés jelző lámpa pedig még a motort be sem indítottam. Eddigi autóimon ezek csak a motor beindulása után aludtak el. Azt tudja-e valaki hogy 1.0 SCE motornál van e kettős tömegű lendkerék?

Én úgy tudom, hogy nincs. De én csak tippelek. (mintha lett volna már róla szó)
Vissza az elejére
macilka
2019 október 18 péntek - 08:26:58
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2948
krogergo-nek egy privát üzi és azonnal megtudod.
Vissza az elejére
Sheme
2019 október 31 csütörtök - 10:45:19

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Szeretnék érdeklődni, h kb mibe kerülne lebőröztetni a kormányt? Nyáron nem túl komfortos azt a műanyagot tapizni, ezért kérdem.

Illetve azt is, aki utólag megcsináltatta, hol, mi a cég neve, honlapja?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
macilka
2019 október 31 csütörtök - 16:40:04
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2948
Pl. ez is egy kárpitos-bőrözős cég honlapja
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 03 vasárnap - 20:06:27

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109


Köszönöm szépen!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Endre
2019 november 03 vasárnap - 20:08:23
Kiskunhalas


Regisztrált tag #2579
Regisztrált: 2015 június 12 péntek - 11:49:16

Üzenetek: 126
Sziasztok!

Érdeklődnék milyen légszűrő, pollenszűrő, olajszűrő kell a Dacia 1.2 73 lovas változathoz?
Méretek kellenek mert nem igazodom el. A piacon van pár mili eltérés a belevalók között.
Lassan lejár a gari és az után nekem kell majd beszerezni és beszerelni őket.

Előre is köszönöm válaszodat!
Üdv.: Endre


Renault light = Dacia
1149cm3 73LE 54KW no turbo no para!
Vissza az elejére
bati
2019 november 03 vasárnap - 21:31:40


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 869
.

Mind jó amit a keresők hoznak. A leírt méretek nem mindig valósak.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 04 hétfő - 09:58:08

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Hátha valakit érdekel...

Volt pár pillanatom és beszédültem a dacia.hu oldalra, majd összekonfigoltam egy Logan-t. (A szedánt.)

Arctic Blue dCi 95 - 3 699 000 Ft
Kozmosz kék - 110 000Ft
Első könyöktámasz - 25 000 Ft
Tempomat sebességszabályozó - 50 000 Ft
és -korlátozó funkcióval
Hátsó tolatóradar - 50000 Ft
Szükségpótkerék - 30000 Ft

Természetesen Media Nav-val!

... és így jött ki a 4 039 000 Ft-os ár, ami elképesztően sok!

Most más kérdés, h 2013-ban a 75Le-s verziót vettem - nem akartam várni 3 hónapot a 90Le-s verzióra -, de az akkor összekonfigurálva 2.999.000Ft-ba került, szintén metálfénnyel, meg a fentiekkel.

Kivéve a tolatókamera, amit a Szakértő Úr szerelt be, de akkor is, nagyjából most 1 millióval többe kerül ugyan az a kocsi!

Ne akadjunk fenn az olyan apróságokon, mint AdBlue, meg 30k-ért félpótkerék, mert kizárt, h ~1 misit dobjanak az áron.

Amikor a kocsit vettem, nagyjából 300Ft volt 1 €.

Hát igen, sokminden emelkedett, úgy látszik, harmadával kellett emelni a kocsi árát - nyilván van az importőrnek és a kereskedőnek egyéb költsége is és mégis, az ilyen budget autónál 6 év alatt harmadával kúszott fel az ár.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
gylaci
2019 november 04 hétfő - 11:23:52

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 74
Ez tényleg érdekes. Én idén januárban vettem át (tavaly rendeltem) És a most ugyanazokkal a paraméterekkel konfigurált Sandero több mint 500e. Ft-al kerül többe. A legkíváncsibb a jövőre megjelenő 3-as Logan-Sandero párosra leszek, ott mennyire "szállnak" el az árak és mennyire marad a "szegény ember új autója".
Vissza az elejére
Mike
2019 november 04 hétfő - 14:46:21

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 310
Minden autómárkánál nagy drágulás van/lesz. Írtam korábban. Olyan eszement szigorításokat vezetnek be jövőre a kibocsátási értékeknél, amit nem tudnak a gyártók lenyelni. Relatíve továbbra is a legolcsóbb újautó marad a Dacia. Relatíve.
Vissza az elejére
djhans
2019 november 04 hétfő - 18:36:52


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 13
Már az alap Logan is 2.149.000 Ft. Már nem lehet 2 millióért új autót kapni.
Vissza az elejére
djhans
2019 november 04 hétfő - 18:45:24


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 13
Sokat használjuk rövid távon az autót. A feleségem viszi óvodába a gyereket. Napi 4x1,5Km szakaszt megy az autó. Fehér hab jelent meg az olajsapkában. Ezt el kell távolítani? Lehet ettől valami baja a motornak? 1.0 SCE motoros az autó.
Vissza az elejére
Nagya21
2019 november 04 hétfő - 18:55:58
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 286
djhans írta ...

Sokat használjuk rövid távon az autót. A feleségem viszi óvodába a gyereket. Napi 4x1,5Km szakaszt megy az autó. Fehér hab jelent meg az olajsapkában. Ezt el kell távolítani? Lehet ettől valami baja a motornak? 1.0 SCE motoros az autó.

HAli!!
Menj ki vele egy kicsit hosszabb útra, hogy jól átmelegedjen, és kimenjen a pára az olajbú.
Üdv Nagya


A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Attis
2019 november 05 kedd - 10:35:35
Attis


Regisztrált tag #3091
Regisztrált: 2019 május 02 csütörtök - 10:51:33

Üzenetek: 30
gylaci írta ...

Ez tényleg érdekes. Én idén januárban vettem át (tavaly rendeltem) És a most ugyanazokkal a paraméterekkel konfigurált Sandero több mint 500e. Ft-al kerül többe. A legkíváncsibb a jövőre megjelenő 3-as Logan-Sandero párosra leszek, ott mennyire "szállnak" el az árak és mennyire marad a "szegény ember új autója".

Benne van a befizetendő környezetvédelmi büntetés ára is. A legkisebb jelenlegi motorok is 20%-al meghaladják a jövő évi normákat, az eu részére ezt a minimum fél millát be kell majd fizetniük minden eladott autó után. Nagyobb motorok után meg még többet, ezért marad még úgymond olcsó a Dacia. De 2022-ben amikor ez az összeg 2 millára ugrik a legkisebb nem elektromos autónál is, lehet, hogy az egész márkát kukába dobja majd a Renault. Ha gyárakat kell majd bezárni, azok az almárkák lesznek sajnos.
Vissza az elejére
gurdihun
2019 november 05 kedd - 13:15:06

Regisztrált tag #3095
Regisztrált: 2019 május 07 kedd - 08:34:19

Üzenetek: 23
Attis írta ...

gylaci írta ...

Ez tényleg érdekes. Én idén januárban vettem át (tavaly rendeltem) És a most ugyanazokkal a paraméterekkel konfigurált Sandero több mint 500e. Ft-al kerül többe. A legkíváncsibb a jövőre megjelenő 3-as Logan-Sandero párosra leszek, ott mennyire "szállnak" el az árak és mennyire marad a "szegény ember új autója".

Benne van a befizetendő környezetvédelmi büntetés ára is. A legkisebb jelenlegi motorok is 20%-al meghaladják a jövő évi normákat, az eu részére ezt a minimum fél millát be kell majd fizetniük minden eladott autó után. Nagyobb motorok után meg még többet, ezért marad még úgymond olcsó a Dacia. De 2022-ben amikor ez az összeg 2 millára ugrik a legkisebb nem elektromos autónál is, lehet, hogy az egész márkát kukába dobja majd a Renault. Ha gyárakat kell majd bezárni, azok az almárkák lesznek sajnos.


Lényeges áremelésre számítottam én is a jövőévre, ezért is rendeltem le még idén az autót nehogy többet kelljen fizetni lehet a végén jól tettem... majd meglátjuk...
Vissza az elejére
RayD
2019 november 05 kedd - 13:48:55
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 576
gurdihun írta ...

Attis írta ...

gylaci írta ...

Ez tényleg érdekes. Én idén januárban vettem át (tavaly rendeltem) És a most ugyanazokkal a paraméterekkel konfigurált Sandero több mint 500e. Ft-al kerül többe. A legkíváncsibb a jövőre megjelenő 3-as Logan-Sandero párosra leszek, ott mennyire "szállnak" el az árak és mennyire marad a "szegény ember új autója".

Benne van a befizetendő környezetvédelmi büntetés ára is. A legkisebb jelenlegi motorok is 20%-al meghaladják a jövő évi normákat, az eu részére ezt a minimum fél millát be kell majd fizetniük minden eladott autó után. Nagyobb motorok után meg még többet, ezért marad még úgymond olcsó a Dacia. De 2022-ben amikor ez az összeg 2 millára ugrik a legkisebb nem elektromos autónál is, lehet, hogy az egész márkát kukába dobja majd a Renault. Ha gyárakat kell majd bezárni, azok az almárkák lesznek sajnos.


Lényeges áremelésre számítottam én is a jövőévre, ezért is rendeltem le még idén az autót nehogy többet kelljen fizetni lehet a végén jól tettem... majd meglátjuk...

Meglátjuk... én meg azt gondolom, hogy annyira autóipartól függő Európa jó része, hogy ez így 1:1 nem fog bekövetkezni. Vagy a büntikkel táncolnak vissza, vagy hirtelen minden autó (pseudo-)hibrid lesz. Valami kis elektromotort rátákolnak, betesznek 1-2 kisebb akksit és mehet a fél-egy liter üzemanyag-megtakarítás - legalábbis papíron.Suzuki és Honda reklám ezzel kapcsolatban már folyik a tv-ben, Toyota úgyis safe side-on van, kérdés mit kezdenek az európai gyártók a helyzettel. De pont ezért gondolom, hogy a büntikkel az első félév közel nullkereslet után vissza fognak táncolni a politikai vezetők is mert egyelőre pont ők állnak viszonylag rosszul..

Vissza az elejére
Sheme
2019 november 05 kedd - 15:12:19

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
RayD írta ...

gurdihun írta ...

Attis írta ...

gylaci írta ...

Ez tényleg érdekes. Én idén januárban vettem át (tavaly rendeltem) És a most ugyanazokkal a paraméterekkel konfigurált Sandero több mint 500e. Ft-al kerül többe. A legkíváncsibb a jövőre megjelenő 3-as Logan-Sandero párosra leszek, ott mennyire "szállnak" el az árak és mennyire marad a "szegény ember új autója".

Benne van a befizetendő környezetvédelmi büntetés ára is. A legkisebb jelenlegi motorok is 20%-al meghaladják a jövő évi normákat, az eu részére ezt a minimum fél millát be kell majd fizetniük minden eladott autó után. Nagyobb motorok után meg még többet, ezért marad még úgymond olcsó a Dacia. De 2022-ben amikor ez az összeg 2 millára ugrik a legkisebb nem elektromos autónál is, lehet, hogy az egész márkát kukába dobja majd a Renault. Ha gyárakat kell majd bezárni, azok az almárkák lesznek sajnos.


Lényeges áremelésre számítottam én is a jövőévre, ezért is rendeltem le még idén az autót nehogy többet kelljen fizetni lehet a végén jól tettem... majd meglátjuk...

Meglátjuk... én meg azt gondolom, hogy annyira autóipartól függő Európa jó része, hogy ez így 1:1 nem fog bekövetkezni. Vagy a büntikkel táncolnak vissza, vagy hirtelen minden autó (pseudo-)hibrid lesz. Valami kis elektromotort rátákolnak, betesznek 1-2 kisebb akksit és mehet a fél-egy liter üzemanyag-megtakarítás - legalábbis papíron.Suzuki és Honda reklám ezzel kapcsolatban már folyik a tv-ben, Toyota úgyis safe side-on van, kérdés mit kezdenek az európai gyártók a helyzettel. De pont ezért gondolom, hogy a büntikkel az első félév közel nullkereslet után vissza fognak táncolni a politikai vezetők is mert egyelőre pont ők állnak viszonylag rosszul..



Mielőtt tovább pörgetjük a topikot, javaslom, ezt nézzétek meg!

Főleg a 3:08-tól érdemes, ha nem érdekel a karikás talicska tesztje.

Kattanj ide!

Na ennek függvényében érdemes elgondolkodni azon, mennyire szivatják az autógyártókat, cserében...

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
macilka
2019 november 06 szerda - 09:46:49
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2948
1000 % - ban igaza van!A légszennyezés nekem is régi bekattanásom,és sajnos tehetetlenül kell nézni a világ politikusainak ez irányú Mupett Show - ját!
Vissza az elejére
Cobalt
2019 november 08 péntek - 20:46:20


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 244
Sziasztok!

A mai nappal cserére került a vörös óriás, így szeretném megköszönni az elmúlt közel 3 évben nyújtott sok segítséget és információt, valamit az hasznos eszmecseréket mindenkinek. Mindenki vigyázzon magára, a gépre és vezessen óvatosan!

Ugyanitt eladó egy jó minőségű, csúszásgátlós csomagtértálca, és két szezont futott 4 db Goodyear Ultragrip 9 (185/65 R15) téli abroncs. Ha esetleg érdekel valakit, akkor kérem privátban jelentkezzen (árát nem írok, nem tudom hirtelen a fórum szabályzat miként rendelkezik erről).

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 11 hétfő - 21:12:13

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
macilka írta ...

1000 % - ban igaza van!A légszennyezés nekem is régi bekattanásom,és sajnos tehetetlenül kell nézni a világ politikusainak ez irányú Mupett Show - ját!


Pontosan!

Nem csak és kizárólag az autósok nyakába kéne varrni a légszennyezést, hiszen ezek is még bőven-bőven ott vannak:

- nem nukleáris és nem környezetbarát erőművek - tehát amelyek valamilyen anyag elégetésével, pl szén, földgáz, stb. - nyernek energiát

- a szegénység és a tudatlanság: sokan télen a mindenevő kályhába bármit bedobnak, pl műanyagot is elégetnek, ami ugye eléggé szennyező

- nem győzöm hangsúlyozni a budapesti tömegközlekedésben a még mindig kormoló / NOx eregető BKV buszokat

- azon honfitársunknak nevezett sz.m.t.á.a mocskokat, akiknek valahogy áttolták a bontószökevényét a környezetvédelmi vizsgán, és olyan fojtogató a kipufogógázuk, h a gázkamrát túlélteknek is könnybe lábad a szeme. Ilyenek pl a Transitosok egy kisebbik hányada, a németből levedlett, nálunk megfiatalodott hulladékok is.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 11 hétfő - 21:13:44

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
Viszont a lényeg: segítséget kérek szépen!

A 2013-as Logan Zwo-ba milyen halogénizzót vegyek? Olyat szeretnék, mely megint kibírja 6 évig, de azért van valamennyi fénye is.

Tudom, vannak a feszített izzóval szerelt égők, ezeknek rövidebb az élettartama. Tehát H4, vagy H7?

Valamilyen típust tudtok mondani, amit érdemes megvenni a szekérhez?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
RayD
2019 november 12 kedd - 08:45:42
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 576
Sheme írta ...

Viszont a lényeg: segítséget kérek szépen!

A 2013-as Logan Zwo-ba milyen halogénizzót vegyek? Olyat szeretnék, mely megint kibírja 6 évig, de azért van valamennyi fénye is.

Tudom, vannak a feszített izzóval szerelt égők, ezeknek rövidebb az élettartama. Tehát H4, vagy H7?

Valamilyen típust tudtok mondani, amit érdemes megvenni a szekérhez?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

2013-asba az biztos, hogy H4-es kell.
A többi sajnos hittan kérdése. Én megvettem az OSRAM NightBreaker *** asszem a +130%-osat, mert épp akciós is volt és dicsérték a fényét, de van aki szerint neki hamar kiég (fél év), nekem 1,5-2 éve van bent és még jó.

A gond rendszerint nem is az izzóval van, hanem a beállítással. Nekem elvileg jól be van állítva. Ha nézem a fény határát, akkor pont nem világít a szemébe az előttem menőnek (hátsó szélvédők alja előtt van a fény teteje) és a szembejövőknek, cserébe a gyalogosoknak is csak a bokáját talán térdét világítja meg rendesen. Tehát én úgy látom, hogy a gond inkább az, hogy ahhoz hogy te lássál rendesen már a szembejövőt kellene vakítanod.

Vissza az elejére
gurdihun
2019 november 12 kedd - 18:00:21

Regisztrált tag #3095
Regisztrált: 2019 május 07 kedd - 08:34:19

Üzenetek: 23
Sziasztok.
Végre megjött az MCV-m. Kis ügyintézés és jövőhéten már hajthatom is. Kérdésem viszont az, hogy ha egy univerzális könyöktámaszt beszerelek akkor szerintetek az garancia vesztéssel járhat?
Válaszokat előre is köszönöm.
Vissza az elejére
Attis
2019 november 12 kedd - 18:29:18
Attis


Regisztrált tag #3091
Regisztrált: 2019 május 02 csütörtök - 10:51:33

Üzenetek: 30
gurdihun írta ...

Sziasztok.
Végre megjött az MCV-m. Kis ügyintézés és jövőhéten már hajthatom is. Kérdésem viszont az, hogy ha egy univerzális könyöktámaszt beszerelek akkor szerintetek az garancia vesztéssel járhat?
Válaszokat előre is köszönöm.

Szia!
Én velük szereltettem be a gyáritól eltérő könyöktámaszt. Szélesebb, magassága állítható, felhajtható, belső tárolója is van és a székben meglévő gyári csatlakozóra csatlakozik, így még garancia is van rá. Az alku része volt így nem tudom mibe került volna.
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 12 kedd - 19:31:53

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
RayD írta ...

Sheme írta ...

Viszont a lényeg: segítséget kérek szépen!

A 2013-as Logan Zwo-ba milyen halogénizzót vegyek? Olyat szeretnék, mely megint kibírja 6 évig, de azért van valamennyi fénye is.

Tudom, vannak a feszített izzóval szerelt égők, ezeknek rövidebb az élettartama. Tehát H4, vagy H7?

Valamilyen típust tudtok mondani, amit érdemes megvenni a szekérhez?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

2013-asba az biztos, hogy H4-es kell.
A többi sajnos hittan kérdése. Én megvettem az OSRAM NightBreaker *** asszem a +130%-osat, mert épp akciós is volt és dicsérték a fényét, de van aki szerint neki hamar kiég (fél év), nekem 1,5-2 éve van bent és még jó.

A gond rendszerint nem is az izzóval van, hanem a beállítással. Nekem elvileg jól be van állítva. Ha nézem a fény határát, akkor pont nem világít a szemébe az előttem menőnek (hátsó szélvédők alja előtt van a fény teteje) és a szembejövőknek, cserébe a gyalogosoknak is csak a bokáját talán térdét világítja meg rendesen. Tehát én úgy látom, hogy a gond inkább az, hogy ahhoz hogy te lássál rendesen már a szembejövőt kellene vakítanod.


Köszönöm az infót!

Maradok a gyári ajánlásnál, mert ha hatévente ég ki, az bőven jó. N'est-ce pas, monami?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 november 12 kedd - 19:33:42
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6764
Egy kartámasz beszerelésnek semmi köze a garanciához. Ha csak el nem fúrod a kábelköteget. Csináld meg nyugodtan otthon, senki nem szól érte.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
gurdihun
2019 november 12 kedd - 20:21:56

Regisztrált tag #3095
Regisztrált: 2019 május 07 kedd - 08:34:19

Üzenetek: 23
Krogergo írta ...

Egy kartámasz beszerelésnek semmi köze a garanciához. Ha csak el nem fúrod a kábelköteget. Csináld meg nyugodtan otthon, senki nem szól érte.


Hello
ilyesmi amim van 4 ici-pici kis csavarral kell becsavarozni a középső műanyaghoz... Garanciánál bármit lehet kifogásolni. Bár ha valaki tovább viszi az ügyet akk lehet szarabbul járnak...


[ Módosítva 2019 november 12 kedd - 20:23:00 ]
Vissza az elejére
Csirigli
2019 november 13 szerda - 20:23:28

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 18
Sziasztok!
A napokban lett egy éves a családi MCV, így bejelntkeztem a szegedi szervízbe egy olajcserére.
A végösszeg 39.069 Ft. volt.
Ebben benne van 3 liter ELF 5w40 olaj, olajszűrő, alátét, pollenszűrő, beltéri szűrő és persze a munkadíj, meg 10% kedvezmény.
Előre tájékoztattak még a telefonban, hogy kb. ennyi lesz. Egyébként mint eddig is, korrektek voltak, konkrétan ki kellett mennem a szalon elé az autót átadni a szervizes kollégának, hogy együtt szemrevételezzük az esetleges meglévő sérüléseket, ha a szervizelés közben történne valami. Nyilván ezzel elsősorban magukat védik, de ha ez nincs, és meghúzzák a kasztnit egy csavarhúzóval, én sem tudnám bebizonyítani, hogy nem úgy vittem oda.
A nyüzsgésből ítélve jól megy a szekér, kb. 1,5 órát ültem ott, de egymást váltották az ügyfelek a székekben.

[ Módosítva 2019 november 13 szerda - 20:40:37 ]
Vissza az elejére
bernhaft
2019 november 14 csütörtök - 13:43:48
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 377
[quote]
Sziasztok!
A napokban lett egy éves a családi MCV, így bejelntkeztem a szegedi szervízbe egy olajcserére.
A végösszeg 39.069 Ft. volt.
Ebben benne van 3 liter ELF 5w40 olaj, olajszűrő, alátét, pollenszűrő, beltéri szűrő és persze a munkadíj, meg 10% kedvezmény.


Mi az a beltéri szűrő ? .. az elvileg a pollen.

A statisztikát kedvelőknek pedig :

Klikk!
Vissza az elejére
gurdihun
2019 november 14 csütörtök - 17:49:09

Regisztrált tag #3095
Regisztrált: 2019 május 07 kedd - 08:34:19

Üzenetek: 23
[quote]
[quote]
Sziasztok!
A napokban lett egy éves a családi MCV, így bejelntkeztem a szegedi szervízbe egy olajcserére.
A végösszeg 39.069 Ft. volt.
Ebben benne van 3 liter ELF 5w40 olaj, olajszűrő, alátét, pollenszűrő, beltéri szűrő és persze a munkadíj, meg 10% kedvezmény.


Mi az a beltéri szűrő ? .. az elvileg a pollen.

A statisztikát kedvelőknek pedig :

Klikk!

[/quote1573750031]

csak annak a statisztikának hiszek amit magam hamisítok
De azt pl elhiszem simán h 3-5 évesen már jelentkeznek a hibák. Ezt gondolom jól tudják nem véletlen adnak csak 3 év "garanciát" na de mind1 meglátjuk
Vissza az elejére
Csirigli
2019 november 15 péntek - 05:49:38

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 18
Igazából szándékosan írtam így, a számlán is ez szerepelt.
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 15 péntek - 11:15:33

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1109
A legtöbb hiba a Dacianal van.

Végül is ezt vártam, tekintve, rengeteg hibával szembesültem:
- nem törölt a jobb oldali ablaktörlőm a bal alá, így mindig végigfolyt egy kis lé
- nem volt tolatókamerám
- nem volt ablaktörlő- intervallumkapcsolóm
- a jegesedésgátló klímaszenzort panelestül cserélni kellett
- a gyári akkumulátoromat ki kellett cserélni
- mindkét fényszóróizzóm kiégett - kötőgépek kedvéért: új H4-esekre kicseréltem

Ez tényleg rengeteg hiba, nem is értem, hogyan tudtam eddig ezekkel együtt élni?

Tréfára fordítva a szót: az a cikk egy kalap harmatos libaphoscht nem ér. Ugyanis nem részletezi, pontosan milyen hibákat is találtak a Dáliánál?

Mit jelent náluk a hiba?

Mert ugye mindenki leveszi, hogy:

kiégett egy izzó =/= behalt a nagynyomású szivattyú.

Ennyit erről a linkelt cikkről. Több szót sem érdemel.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
RayD
2019 november 15 péntek - 12:30:55
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 576
"...műszaki vizsgát végeztek el a TÜV és szerződött partnereik Németországban..."

Az ok amiért olcsóbb autók rendszerint rosszabbak: mert a drágábbakat rendszerint flottakezelő kezeli vagy a tulaj a vizsgáztatást a márkakereskedésre bízza, sokszor még garis is, ergo ha volt is valami műszaki vizsgán említésre méltó hibája ezeket kijavították mielőtt vizsgára ment volna. Illetve jó eséllyel nem az ADAC-t hívják, ha baj lenne, hanem a márka assistance-át.

Vissza az elejére
macilka
2019 november 15 péntek - 12:51:35
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2948
Én tiszta szívből kívánok minden márkatársnak annyi hibát amennyi az én öregemnek volt az eddig maga mögött hagyott 14,5 év és 236 000 km alatt!
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!