A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
bati
2019 október 11 péntek - 09:25:35


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 868
.

Ez elfér.Nem drága és jó minőségű. Klikk!


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
RayD
2019 október 11 péntek - 09:40:36
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 573
bati írta ...

.

Ez elfér.Nem drága és jó minőségű. Klikk!


.

Köszönöm.
És ez az új fajta lapos véghez is biztosan jó? Illetve milyen méret passzol hozzá jobb oldalra 475 vagy 500mm?

Vissza az elejére
bati
2019 október 11 péntek - 12:39:49


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 868
Ilyet vettem,ez jó. Klikk!

A gyári méret 48 / 55.
Tehát vagy 48 / 61 vagy 51 / 55 elfér.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
RayD
2019 október 11 péntek - 13:34:29
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 573
bati írta ...

Ilyet vettem,ez jó. Klikk!

A gyári méret 48 / 55.
Tehát vagy 48 / 61 vagy 51 / 55 elfér.

.

Köszönöm. Rendeltem 55/51-eseket, remélem tényleg jók lesznek.

Vissza az elejére
77Gabesz
2019 október 14 hétfő - 16:50:10


Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 24
1.0 SCe Sandero tulajokhoz szólok: mi a tapasztalatotok a motorerővel kapcsolatban. Kellő dinamizmussal meg tudja mozdítani a kocsit mondjuk előzés során?

Nekem dolgozóba járós napi 2x25 km-es nem pályás (12 perc településeken belül, 18 lakott területen kívül) igényt kell hogy kielégítsen. Vigyen el, hozzon vissza, más "feature" nem kell.

Viszonyítási alapom egy 19 éves ~1000 cm3-es Swift. Az cca 53 LE. Ha a Sandero is legalább ilyen fürge, az már jó. (MCV-t azért nem említem, mert azt az oldalbordám elkommunizálta, azóta csak a mi autónk maradt nekem )

Turbo-tól ódzkodom a bemelegedés, leállás előtti visszahűtés procedúrák miatt.

Tesztvezetésre bejelentkeztem, egyenlőre csak várom a visszajelzést/ kapcsolatfelvételt. Amelyik kereskedés meg a közelemben lenne, ott SCe-t nem lehet tesztvezetni....

Előre is köszönöm a tapasztalatok megosztását.

Gabesz

[ Módosítva 2019 október 14 hétfő - 16:53:14 ]

Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic (2018/06) 4,9-5,2 l/100 km nyáron, télen +1 l .
Vissza az elejére
Nagya21
2019 október 14 hétfő - 19:26:02
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 283
77Gabesz írta ...

1.0 SCe Sandero tulajokhoz szólok: mi a tapasztalatotok a motorerővel kapcsolatban. Kellő dinamizmussal meg tudja mozdítani a kocsit mondjuk előzés során?

Nekem dolgozóba járós napi 2x25 km-es nem pályás (12 perc településeken belül, 18 lakott területen kívül) igényt kell hogy kielégítsen. Vigyen el, hozzon vissza, más "feature" nem kell.

Viszonyítási alapom egy 19 éves ~1000 cm3-es Swift. Az cca 53 LE. Ha a Sandero is legalább ilyen fürge, az már jó. (MCV-t azért nem említem, mert azt az oldalbordám elkommunizálta, azóta csak a mi autónk maradt nekem )

Turbo-tól ódzkodom a bemelegedés, leállás előtti visszahűtés procedúrák miatt.

Tesztvezetésre bejelentkeztem, egyenlőre csak várom a visszajelzést/ kapcsolatfelvételt. Amelyik kereskedés meg a közelemben lenne, ott SCe-t nem lehet tesztvezetni....

Előre is köszönöm a tapasztalatok megosztását.

Gabesz

HAli!!
Turbónál nemértem az ódzkodásodat.....
Hidegen ne taposd ki a szemét(első 1-3km),2400- 2700 ig elpörgetheted, visszahűtés csak autópályázásnál van.
1,0 Sce van a cégnél 1-2 személlyel jó, igényli-szereti a pörgetést, meg a visszaváltást előzésnél.
Ha sokan vagytok akkor a klimakikapcsolást ist.
Kg/Le arány a Suzukinak kedvez.
53Le/800kg
73Le/1000kg
Üdv Nagya


A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Szita
2019 október 14 hétfő - 21:18:31
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 316

HAli!!
Turbónál nemértem az ódzkodásodat.....
Hidegen ne taposd ki a szemét(első 1-3km),2400- 2700 ig elpörgetheted, visszahűtés csak autópályázásnál van.
1,0 Sce van a cégnél 1-2 személlyel jó, igényli-szereti a pörgetést, meg a visszaváltást előzésnél.
Ha sokan vagytok akkor a klimakikapcsolást ist.
Kg/Le arány a Suzukinak kedvez.
53Le/800kg
73Le/1000kg
Üdv Nagya

[/quote1571080330]
Suzuki 1Le-re 15kg. Dákó 1Le-re 13,7 kg A matek nem hazudik.
Az 1.0 elég az igényeidnek, de egy tesztvezetés ajánlott. A 0,9-től se kell félni! Kiforrottabb mint az sce.


[ Módosítva 2019 október 14 hétfő - 21:19:16 ]
Vissza az elejére
Sheme
2019 október 15 kedd - 08:04:16

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1093
RayD írta ...

bati írta ...

Ilyet vettem,ez jó. Klikk!

A gyári méret 48 / 55.
Tehát vagy 48 / 61 vagy 51 / 55 elfér.

.

Köszönöm. Rendeltem 55/51-eseket, remélem tényleg jók lesznek.


Balra rakd az 55cm-est.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2019 október 15 kedd - 08:16:59

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1093
Nagya21 írta ...

77Gabesz írta ...

1.0 SCe Sandero tulajokhoz szólok: mi a tapasztalatotok a motorerővel kapcsolatban. Kellő dinamizmussal meg tudja mozdítani a kocsit mondjuk előzés során?

Nekem dolgozóba járós napi 2x25 km-es nem pályás (12 perc településeken belül, 18 lakott területen kívül) igényt kell hogy kielégítsen. Vigyen el, hozzon vissza, más "feature" nem kell.

Viszonyítási alapom egy 19 éves ~1000 cm3-es Swift. Az cca 53 LE. Ha a Sandero is legalább ilyen fürge, az már jó. (MCV-t azért nem említem, mert azt az oldalbordám elkommunizálta, azóta csak a mi autónk maradt nekem )

Turbo-tól ódzkodom a bemelegedés, leállás előtti visszahűtés procedúrák miatt.

Tesztvezetésre bejelentkeztem, egyenlőre csak várom a visszajelzést/ kapcsolatfelvételt. Amelyik kereskedés meg a közelemben lenne, ott SCe-t nem lehet tesztvezetni....

Előre is köszönöm a tapasztalatok megosztását.

Gabesz

HAli!!
Turbónál nemértem az ódzkodásodat.....
Hidegen ne taposd ki a szemét(első 1-3km),2400- 2700 ig elpörgetheted, visszahűtés csak autópályázásnál van.
1,0 Sce van a cégnél 1-2 személlyel jó, igényli-szereti a pörgetést, meg a visszaváltást előzésnél.
Ha sokan vagytok akkor a klimakikapcsolást ist.
Kg/Le arány a Suzukinak kedvez.
53Le/800kg
73Le/1000kg
Üdv Nagya


Jó a matek, de szvsz - mondom: szvsz - a váltókiosztás nagyon is bele tud szólni a mókába. Naná, ha "gyengébb" a motor, az első három rövid fokozat tesz róla, h dinamikusnak tűnjön az autó, szóval amondó vagyok, mindenképpen érdemes egy próbakörre elmenni, de oda is úgy, h egy kollégát hozzon magával ballasztnak.

Hárman bent lesztek a kocsiban, ki fog derülni, mennyire jó neked az 1.0 szívó.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Cobalt
2019 október 15 kedd - 11:26:01


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 242
Plusz a Suzukit nem fojtja meg az Euro 6. Nekem is az 1 literes volt belőle annó, és anyám 1.2 újabb Swiftjéhez képest az sokkal fickósabban indult meg alacsony fordulatszámon, hiába volt sokkal gyengébb. Ahogy írták is, az Euro 6-os motort forgatni kell, hogy menjen is.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
djhans
2019 október 16 szerda - 12:23:13


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 6
77Gabesz írta ...

1.0 SCe Sandero tulajokhoz szólok: mi a tapasztalatotok a motorerővel kapcsolatban. Kellő dinamizmussal meg tudja mozdítani a kocsit mondjuk előzés során?

Nekem dolgozóba járós napi 2x25 km-es nem pályás (12 perc településeken belül, 18 lakott területen kívül) igényt kell hogy kielégítsen. Vigyen el, hozzon vissza, más "feature" nem kell.

Viszonyítási alapom egy 19 éves ~1000 cm3-es Swift. Az cca 53 LE. Ha a Sandero is legalább ilyen fürge, az már jó. (MCV-t azért nem említem, mert azt az oldalbordám elkommunizálta, azóta csak a mi autónk maradt nekem )

Turbo-tól ódzkodom a bemelegedés, leállás előtti visszahűtés procedúrák miatt.

Tesztvezetésre bejelentkeztem, egyenlőre csak várom a visszajelzést/ kapcsolatfelvételt. Amelyik kereskedés meg a közelemben lenne, ott SCe-t nem lehet tesztvezetni....

Előre is köszönöm a tapasztalatok megosztását.

Gabesz


Szerintem teljesen vállalható. A klíma inkább városban hátrány mert akkor sokszor kell gyorsítani. Országúton lendületből megy az autó. Nekem 90-nél 4 személlyel sem volt problémám.
Vissza az elejére
djhans
2019 október 17 csütörtök - 08:08:33


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 6
Sziasztok. Nekem nagyon furcsa hogy gyújtás ráadása után elalszik az olajnyomás és a töltés jelző lámpa pedig még a motort be sem indítottam. Eddigi autóimon ezek csak a motor beindulása után aludtak el. Azt tudja-e valaki hogy 1.0 SCE motornál van e kettős tömegű lendkerék?
Vissza az elejére
Szita
2019 október 17 csütörtök - 20:33:54
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 316
djhans írta ...

Sziasztok. Nekem nagyon furcsa hogy gyújtás ráadása után elalszik az olajnyomás és a töltés jelző lámpa pedig még a motort be sem indítottam. Eddigi autóimon ezek csak a motor beindulása után aludtak el. Azt tudja-e valaki hogy 1.0 SCE motornál van e kettős tömegű lendkerék?

Én úgy tudom, hogy nincs. De én csak tippelek. (mintha lett volna már róla szó)
Vissza az elejére
macilka
2019 október 18 péntek - 08:26:58
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2940
krogergo-nek egy privát üzi és azonnal megtudod.
Vissza az elejére
Sheme
2019 október 31 csütörtök - 10:45:19

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1093
Szeretnék érdeklődni, h kb mibe kerülne lebőröztetni a kormányt? Nyáron nem túl komfortos azt a műanyagot tapizni, ezért kérdem.

Illetve azt is, aki utólag megcsináltatta, hol, mi a cég neve, honlapja?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
macilka
2019 október 31 csütörtök - 16:40:04
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2940
Pl. ez is egy kárpitos-bőrözős cég honlapja
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 03 vasárnap - 20:06:27

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1093


Köszönöm szépen!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Endre
2019 november 03 vasárnap - 20:08:23
Kiskunhalas


Regisztrált tag #2579
Regisztrált: 2015 június 12 péntek - 11:49:16

Üzenetek: 124
Sziasztok!

Érdeklődnék milyen légszűrő, pollenszűrő, olajszűrő kell a Dacia 1.2 73 lovas változathoz?
Méretek kellenek mert nem igazodom el. A piacon van pár mili eltérés a belevalók között.
Lassan lejár a gari és az után nekem kell majd beszerezni és beszerelni őket.

Előre is köszönöm válaszodat!
Üdv.: Endre


Renault light = Dacia
1149cm3 73LE 54KW no turbo no para!
Vissza az elejére
bati
2019 november 03 vasárnap - 21:31:40


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 868
.

Mind jó amit a keresők hoznak. A leírt méretek nem mindig valósak.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 04 hétfő - 09:58:08

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1093
Hátha valakit érdekel...

Volt pár pillanatom és beszédültem a dacia.hu oldalra, majd összekonfigoltam egy Logan-t. (A szedánt.)

Arctic Blue dCi 95 - 3 699 000 Ft
Kozmosz kék - 110 000Ft
Első könyöktámasz - 25 000 Ft
Tempomat sebességszabályozó - 50 000 Ft
és -korlátozó funkcióval
Hátsó tolatóradar - 50000 Ft
Szükségpótkerék - 30000 Ft

Természetesen Media Nav-val!

... és így jött ki a 4 039 000 Ft-os ár, ami elképesztően sok!

Most más kérdés, h 2013-ban a 75Le-s verziót vettem - nem akartam várni 3 hónapot a 90Le-s verzióra -, de az akkor összekonfigurálva 2.999.000Ft-ba került, szintén metálfénnyel, meg a fentiekkel.

Kivéve a tolatókamera, amit a Szakértő Úr szerelt be, de akkor is, nagyjából most 1 millióval többe kerül ugyan az a kocsi!

Ne akadjunk fenn az olyan apróságokon, mint AdBlue, meg 30k-ért félpótkerék, mert kizárt, h ~1 misit dobjanak az áron.

Amikor a kocsit vettem, nagyjából 300Ft volt 1 €.

Hát igen, sokminden emelkedett, úgy látszik, harmadával kellett emelni a kocsi árát - nyilván van az importőrnek és a kereskedőnek egyéb költsége is és mégis, az ilyen budget autónál 6 év alatt harmadával kúszott fel az ár.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
gylaci
2019 november 04 hétfő - 11:23:52

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 74
Ez tényleg érdekes. Én idén januárban vettem át (tavaly rendeltem) És a most ugyanazokkal a paraméterekkel konfigurált Sandero több mint 500e. Ft-al kerül többe. A legkíváncsibb a jövőre megjelenő 3-as Logan-Sandero párosra leszek, ott mennyire "szállnak" el az árak és mennyire marad a "szegény ember új autója".
Vissza az elejére
Mike
2019 november 04 hétfő - 14:46:21

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 309
Minden autómárkánál nagy drágulás van/lesz. Írtam korábban. Olyan eszement szigorításokat vezetnek be jövőre a kibocsátási értékeknél, amit nem tudnak a gyártók lenyelni. Relatíve továbbra is a legolcsóbb újautó marad a Dacia. Relatíve.
Vissza az elejére
djhans
2019 november 04 hétfő - 18:36:52


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 6
Már az alap Logan is 2.149.000 Ft. Már nem lehet 2 millióért új autót kapni.
Vissza az elejére
djhans
2019 november 04 hétfő - 18:45:24


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 6
Sokat használjuk rövid távon az autót. A feleségem viszi óvodába a gyereket. Napi 4x1,5Km szakaszt megy az autó. Fehér hab jelent meg az olajsapkában. Ezt el kell távolítani? Lehet ettől valami baja a motornak? 1.0 SCE motoros az autó.
Vissza az elejére
Nagya21
2019 november 04 hétfő - 18:55:58
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 283
djhans írta ...

Sokat használjuk rövid távon az autót. A feleségem viszi óvodába a gyereket. Napi 4x1,5Km szakaszt megy az autó. Fehér hab jelent meg az olajsapkában. Ezt el kell távolítani? Lehet ettől valami baja a motornak? 1.0 SCE motoros az autó.

HAli!!
Menj ki vele egy kicsit hosszabb útra, hogy jól átmelegedjen, és kimenjen a pára az olajbú.
Üdv Nagya


A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Attis
2019 november 05 kedd - 10:35:35
Attis


Regisztrált tag #3091
Regisztrált: 2019 május 02 csütörtök - 10:51:33

Üzenetek: 27
gylaci írta ...

Ez tényleg érdekes. Én idén januárban vettem át (tavaly rendeltem) És a most ugyanazokkal a paraméterekkel konfigurált Sandero több mint 500e. Ft-al kerül többe. A legkíváncsibb a jövőre megjelenő 3-as Logan-Sandero párosra leszek, ott mennyire "szállnak" el az árak és mennyire marad a "szegény ember új autója".

Benne van a befizetendő környezetvédelmi büntetés ára is. A legkisebb jelenlegi motorok is 20%-al meghaladják a jövő évi normákat, az eu részére ezt a minimum fél millát be kell majd fizetniük minden eladott autó után. Nagyobb motorok után meg még többet, ezért marad még úgymond olcsó a Dacia. De 2022-ben amikor ez az összeg 2 millára ugrik a legkisebb nem elektromos autónál is, lehet, hogy az egész márkát kukába dobja majd a Renault. Ha gyárakat kell majd bezárni, azok az almárkák lesznek sajnos.
Vissza az elejére
gurdihun
2019 november 05 kedd - 13:15:06

Regisztrált tag #3095
Regisztrált: 2019 május 07 kedd - 08:34:19

Üzenetek: 16
Attis írta ...

gylaci írta ...

Ez tényleg érdekes. Én idén januárban vettem át (tavaly rendeltem) És a most ugyanazokkal a paraméterekkel konfigurált Sandero több mint 500e. Ft-al kerül többe. A legkíváncsibb a jövőre megjelenő 3-as Logan-Sandero párosra leszek, ott mennyire "szállnak" el az árak és mennyire marad a "szegény ember új autója".

Benne van a befizetendő környezetvédelmi büntetés ára is. A legkisebb jelenlegi motorok is 20%-al meghaladják a jövő évi normákat, az eu részére ezt a minimum fél millát be kell majd fizetniük minden eladott autó után. Nagyobb motorok után meg még többet, ezért marad még úgymond olcsó a Dacia. De 2022-ben amikor ez az összeg 2 millára ugrik a legkisebb nem elektromos autónál is, lehet, hogy az egész márkát kukába dobja majd a Renault. Ha gyárakat kell majd bezárni, azok az almárkák lesznek sajnos.


Lényeges áremelésre számítottam én is a jövőévre, ezért is rendeltem le még idén az autót nehogy többet kelljen fizetni lehet a végén jól tettem... majd meglátjuk...
Vissza az elejére
RayD
2019 november 05 kedd - 13:48:55
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 573
gurdihun írta ...

Attis írta ...

gylaci írta ...

Ez tényleg érdekes. Én idén januárban vettem át (tavaly rendeltem) És a most ugyanazokkal a paraméterekkel konfigurált Sandero több mint 500e. Ft-al kerül többe. A legkíváncsibb a jövőre megjelenő 3-as Logan-Sandero párosra leszek, ott mennyire "szállnak" el az árak és mennyire marad a "szegény ember új autója".

Benne van a befizetendő környezetvédelmi büntetés ára is. A legkisebb jelenlegi motorok is 20%-al meghaladják a jövő évi normákat, az eu részére ezt a minimum fél millát be kell majd fizetniük minden eladott autó után. Nagyobb motorok után meg még többet, ezért marad még úgymond olcsó a Dacia. De 2022-ben amikor ez az összeg 2 millára ugrik a legkisebb nem elektromos autónál is, lehet, hogy az egész márkát kukába dobja majd a Renault. Ha gyárakat kell majd bezárni, azok az almárkák lesznek sajnos.


Lényeges áremelésre számítottam én is a jövőévre, ezért is rendeltem le még idén az autót nehogy többet kelljen fizetni lehet a végén jól tettem... majd meglátjuk...

Meglátjuk... én meg azt gondolom, hogy annyira autóipartól függő Európa jó része, hogy ez így 1:1 nem fog bekövetkezni. Vagy a büntikkel táncolnak vissza, vagy hirtelen minden autó (pseudo-)hibrid lesz. Valami kis elektromotort rátákolnak, betesznek 1-2 kisebb akksit és mehet a fél-egy liter üzemanyag-megtakarítás - legalábbis papíron.Suzuki és Honda reklám ezzel kapcsolatban már folyik a tv-ben, Toyota úgyis safe side-on van, kérdés mit kezdenek az európai gyártók a helyzettel. De pont ezért gondolom, hogy a büntikkel az első félév közel nullkereslet után vissza fognak táncolni a politikai vezetők is mert egyelőre pont ők állnak viszonylag rosszul..

Vissza az elejére
Sheme
2019 november 05 kedd - 15:12:19

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1093
RayD írta ...

gurdihun írta ...

Attis írta ...

gylaci írta ...

Ez tényleg érdekes. Én idén januárban vettem át (tavaly rendeltem) És a most ugyanazokkal a paraméterekkel konfigurált Sandero több mint 500e. Ft-al kerül többe. A legkíváncsibb a jövőre megjelenő 3-as Logan-Sandero párosra leszek, ott mennyire "szállnak" el az árak és mennyire marad a "szegény ember új autója".

Benne van a befizetendő környezetvédelmi büntetés ára is. A legkisebb jelenlegi motorok is 20%-al meghaladják a jövő évi normákat, az eu részére ezt a minimum fél millát be kell majd fizetniük minden eladott autó után. Nagyobb motorok után meg még többet, ezért marad még úgymond olcsó a Dacia. De 2022-ben amikor ez az összeg 2 millára ugrik a legkisebb nem elektromos autónál is, lehet, hogy az egész márkát kukába dobja majd a Renault. Ha gyárakat kell majd bezárni, azok az almárkák lesznek sajnos.


Lényeges áremelésre számítottam én is a jövőévre, ezért is rendeltem le még idén az autót nehogy többet kelljen fizetni lehet a végén jól tettem... majd meglátjuk...

Meglátjuk... én meg azt gondolom, hogy annyira autóipartól függő Európa jó része, hogy ez így 1:1 nem fog bekövetkezni. Vagy a büntikkel táncolnak vissza, vagy hirtelen minden autó (pseudo-)hibrid lesz. Valami kis elektromotort rátákolnak, betesznek 1-2 kisebb akksit és mehet a fél-egy liter üzemanyag-megtakarítás - legalábbis papíron.Suzuki és Honda reklám ezzel kapcsolatban már folyik a tv-ben, Toyota úgyis safe side-on van, kérdés mit kezdenek az európai gyártók a helyzettel. De pont ezért gondolom, hogy a büntikkel az első félév közel nullkereslet után vissza fognak táncolni a politikai vezetők is mert egyelőre pont ők állnak viszonylag rosszul..



Mielőtt tovább pörgetjük a topikot, javaslom, ezt nézzétek meg!

Főleg a 3:08-tól érdemes, ha nem érdekel a karikás talicska tesztje.

Kattanj ide!

Na ennek függvényében érdemes elgondolkodni azon, mennyire szivatják az autógyártókat, cserében...

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
macilka
2019 november 06 szerda - 09:46:49
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2940
1000 % - ban igaza van!A légszennyezés nekem is régi bekattanásom,és sajnos tehetetlenül kell nézni a világ politikusainak ez irányú Mupett Show - ját!
Vissza az elejére
Cobalt
2019 november 08 péntek - 20:46:20


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 242
Sziasztok!

A mai nappal cserére került a vörös óriás, így szeretném megköszönni az elmúlt közel 3 évben nyújtott sok segítséget és információt, valamit az hasznos eszmecseréket mindenkinek. Mindenki vigyázzon magára, a gépre és vezessen óvatosan!

Ugyanitt eladó egy jó minőségű, csúszásgátlós csomagtértálca, és két szezont futott 4 db Goodyear Ultragrip 9 (185/65 R15) téli abroncs. Ha esetleg érdekel valakit, akkor kérem privátban jelentkezzen (árát nem írok, nem tudom hirtelen a fórum szabályzat miként rendelkezik erről).

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 11 hétfő - 21:12:13

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1093
macilka írta ...

1000 % - ban igaza van!A légszennyezés nekem is régi bekattanásom,és sajnos tehetetlenül kell nézni a világ politikusainak ez irányú Mupett Show - ját!


Pontosan!

Nem csak és kizárólag az autósok nyakába kéne varrni a légszennyezést, hiszen ezek is még bőven-bőven ott vannak:

- nem nukleáris és nem környezetbarát erőművek - tehát amelyek valamilyen anyag elégetésével, pl szén, földgáz, stb. - nyernek energiát

- a szegénység és a tudatlanság: sokan télen a mindenevő kályhába bármit bedobnak, pl műanyagot is elégetnek, ami ugye eléggé szennyező

- nem győzöm hangsúlyozni a budapesti tömegközlekedésben a még mindig kormoló / NOx eregető BKV buszokat

- azon honfitársunknak nevezett sz.m.t.á.a mocskokat, akiknek valahogy áttolták a bontószökevényét a környezetvédelmi vizsgán, és olyan fojtogató a kipufogógázuk, h a gázkamrát túlélteknek is könnybe lábad a szeme. Ilyenek pl a Transitosok egy kisebbik hányada, a németből levedlett, nálunk megfiatalodott hulladékok is.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2019 november 11 hétfő - 21:13:44

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1093
Viszont a lényeg: segítséget kérek szépen!

A 2013-as Logan Zwo-ba milyen halogénizzót vegyek? Olyat szeretnék, mely megint kibírja 6 évig, de azért van valamennyi fénye is.

Tudom, vannak a feszített izzóval szerelt égők, ezeknek rövidebb az élettartama. Tehát H4, vagy H7?

Valamilyen típust tudtok mondani, amit érdemes megvenni a szekérhez?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
RayD
2019 november 12 kedd - 08:45:42
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 573
Sheme írta ...

Viszont a lényeg: segítséget kérek szépen!

A 2013-as Logan Zwo-ba milyen halogénizzót vegyek? Olyat szeretnék, mely megint kibírja 6 évig, de azért van valamennyi fénye is.

Tudom, vannak a feszített izzóval szerelt égők, ezeknek rövidebb az élettartama. Tehát H4, vagy H7?

Valamilyen típust tudtok mondani, amit érdemes megvenni a szekérhez?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

2013-asba az biztos, hogy H4-es kell.
A többi sajnos hittan kérdése. Én megvettem az OSRAM NightBreaker *** asszem a +130%-osat, mert épp akciós is volt és dicsérték a fényét, de van aki szerint neki hamar kiég (fél év), nekem 1,5-2 éve van bent és még jó.

A gond rendszerint nem is az izzóval van, hanem a beállítással. Nekem elvileg jól be van állítva. Ha nézem a fény határát, akkor pont nem világít a szemébe az előttem menőnek (hátsó szélvédők alja előtt van a fény teteje) és a szembejövőknek, cserébe a gyalogosoknak is csak a bokáját talán térdét világítja meg rendesen. Tehát én úgy látom, hogy a gond inkább az, hogy ahhoz hogy te lássál rendesen már a szembejövőt kellene vakítanod.

Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!