A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
77Gabesz
2019 június 15 szombat - 14:38:48


Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 20
Sziasztok!

Esedékes az 1. éves szervíz. Renault franchise szervízekben mindenhol ugyanazt a szervízprocedúrát végzik? Gondolok most arra, hogy "A" szervízben olaj+szűrő cserék és kész, "B"-ben ezek mellett mondjuk futóművet is megnézik, "C"-ben meg még a fékrendszert is.

Gabesz

Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic (2018/06) 4,9-5,2 l/100 km nyáron, télen +1 l .
Vissza az elejére
bernhaft
2019 június 15 szombat - 22:30:04
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 350
András írta ...

Halihó....ebben a kérdésben az édesapádnak adok igazat. Három éve használok rendszeresen autóponyvát ( a Tápéi kikötőben áll tavasztól őszig 14-16 alkalommal esetenként 4-5 napig, és már két alkalommal is megvédett, legutóbb a mellettem álló szinte uj Kia jégkár mentesitése 460 ezer Ft volt és bizony eléggé meglátszik rajta.
Viszont csak rászabott, többrétegü, belül puha anyag, teljesen vizhatlan mégis páraáteresztő tökéletesen illeszkedő, alulgumirozott (körbe alámegy az autónak és a kerekeknél rögzithető) tehát a viharban sem csapkodja az oldalához ami komoly nyomokat tud hagyni.
Eddig kiválóan müködik de 120 ezer Ft-ért el is várható tőle (Duett Kft. Bp.)
Egyezkedtem a kikötő üzemeltetőjével, hogy engedjen meg egy mobil garázst letenni amit különféle dolgok tárolására ő is használhatna de nem ment bele, pedig még azt is felajánlottam, hogy ha én abbahagyom a hajózást akkor ott hagyom neki. Az 140 ezerbe került volna.


Tehát Te egy 120 ezer forintos ponyváról írsz , a kérdező és én egy kb.. 20 ezresről.
Te rajtahagyod 5 napig , mi naponta használnánk.
Az mondjuk rejtély mi kerül 120 ezerbe egy ponyván , ennyiért talán magától finoman rá is csúszik
a kocsira... vagy a 20 ezres nem ér xart se,
Ha 5 napig rajta lenne nyilván előtte lemosnám az autót , napi szinten ez nem megoldható.
Nézhetsz Te is hülyének de szerintem egy poros , koszos autóra nem célszerű feltenni ponyvát
lehet az akármilyen szuper giga.
Vissza az elejére
fkenny
2019 június 17 hétfő - 10:06:10
-Email-


Regisztrált tag #3075
Regisztrált: 2019 március 11 hétfő - 11:06:34

Üzenetek: 3
Ki akarom venni gyári rádiót az autóból, mert az én elvárásaimnak nem felel meg. A helyére pedig szeretnék egy üres 2 dines keretet:



Továbbá érintőképernyős androidos fej kerülne az autóba aminek levehető a képernyője ezáltal a légbefúvók fölé építeném be így szükségem volna még egy ilyen keretre is. (Nem akarom a gyárit szétbarmolni.)




Ezekhez cikkszámot vagy beszerzési forrást tudtok mondani?
Vissza az elejére
ex-xm
2019 június 17 hétfő - 19:50:57


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 165
Ha valakinek futómű beállítási problémái támadnának, (megítélésem szerint) - Gergő szavaival élve - nem szabad Mekk Elekhez vinni. Én elkövettem ezt a hibát (közel volt!).
Rászántam a pénzt (27 eFt). Legalább (ebben a szervízben) hozzáértő módon, gondosan,(ott voltam végig) jártak el. Igaz csak a műszaki vezető tudta, hogyan kell, ő csinálta.
Íme az eredmény:


Miért nem megy fel a kép..



[ Módosítva 2019 június 17 hétfő - 19:55:00 ]

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
ex-xm
2019 június 17 hétfő - 20:03:00


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 165
Néhányszor már előfordult, hogy nem lehetett feltölteni...

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
Indy
2019 június 18 kedd - 09:09:09
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9720
ex-xm írta ...

Néhányszor már előfordult, hogy nem lehetett feltölteni...


Az egyetlen akadálya az lehet, hogy túl nagy a kép mérete.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
ex-xm
2019 június 18 kedd - 15:47:14


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 165




MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
bati
2019 június 18 kedd - 17:00:06


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 846
.
Megvolt a zárcsere.
Új korában sem volt jó, mert rossz úton néha zörgött és később csak romlott a helyzet.A gumi ütközővel van gond.Tehát, akinél zörög az cseréltesse.
A "jelenség", amiért frissíteni kellett:




A fogyasztás továbbra is jobb az elvártnál




.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Sheme
2019 június 18 kedd - 17:21:07

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1059
bati írta ...

.
Megvolt a zárcsere.
Új korában sem volt jó, mert rossz úton néha zörgött és később csak romlott a helyzet.A gumi ütközővel van gond.Tehát, akinél zörög az cseréltesse.
A "jelenség", amiért frissíteni kellett:






Nálad mit izzít ennél a tempónál az a fűtőszál?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
bati
2019 június 18 kedd - 19:29:04


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 846
Hát, ez az.
130-nál felvillant és sípolt az előizzítás visszajelző. pedig nem is kátrány motoros.
Hibakód nem volt,ami érthető is./hiszen hova lenne bekötve ez a visszajelző ?/

.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Nagya21
2019 június 19 szerda - 09:07:24
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 256
bati írta ...

.
Megvolt a zárcsere.
Új korában sem volt jó, mert rossz úton néha zörgött és később csak romlott a helyzet.A gumi ütközővel van gond.Tehát, akinél zörög az cseréltesse.
A "jelenség", amiért frissíteni kellett:




A fogyasztás továbbra is jobb az elvártnál



.


HAli!!
Látom te is szereted megtaposni a tankot...….

Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Nagya21
2019 június 19 szerda - 09:09:21
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 256
Nagya21 írta ...

bati írta ...

.
Megvolt a zárcsere.
Új korában sem volt jó, mert rossz úton néha zörgött és később csak romlott a helyzet.A gumi ütközővel van gond.Tehát, akinél zörög az cseréltesse.
A "jelenség", amiért frissíteni kellett:




A fogyasztás továbbra is jobb az elvártnál



.


HAli!!
Látom te is szereted megtaposni a tankot...….
Tegnap jöttünk haza Aszprovaltárol , 15c órát vezettem még kissé kótyagos vagyok, a fedkomp szerint 6,7L a fogyi, most megyek tankolni, ha kiszámoltam a fogyit írok.
Üdv Nagya



A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
bernhaft
2019 június 19 szerda - 10:37:27
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 350
Nagya21 írta ...

Nagya21 írta ...

bati írta ...

.
Megvolt a zárcsere.
Új korában sem volt jó, mert rossz úton néha zörgött és később csak romlott a helyzet.A gumi ütközővel van gond.Tehát, akinél zörög az cseréltesse.
A "jelenség", amiért frissíteni kellett:




A fogyasztás továbbra is jobb az elvártnál



.


HAli!!
Látom te is szereted megtaposni a tankot...….
Tegnap jöttünk haza Aszprovaltárol , 15c órát vezettem még kissé kótyagos vagyok, a fedkomp szerint 6,7L a fogyi, most megyek tankolni, ha kiszámoltam a fogyit írok.
Üdv Nagya




Jelentkezzen még akinek a tce-vel 4,69 liter/100km az átlagfogyasztása


Vissza az elejére
Iszy56
2019 június 19 szerda - 10:46:33
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 777
Klimaval ?
Vissza az elejére
RayD
2019 június 19 szerda - 12:27:19
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 553
bernhaft írta ...
Jelentkezzen még akinek a tce-vel 4,69 liter/100km az átlagfogyasztása

Minden körülmények kérdése: más eredmény fog kijönni folyamatos 90-es haladással 20 fokban klíma nélkül kamion mögött (természetesen azért a követésit betartva) és nagyon más 130+ és klímával kánikulában, vagy a dugóban állva. Vagy akár csak télen sokat rövid távozva avagy kellemes tavaszi napi kirándulás során.

A TCe-hez nem tudok érdemben hozzászólni, mert nekem dCi-m van. Én viszonylag takarékosan vezetve jövök ki átlagban 4,55 literrel, de van aki első példával élve jó pillanatokban tank gázolaj erejéig is 3-3,3 körül megy és az eddigi összátlaga 3,71 l/100km. Meg van, aki pályázik 130+-szal vagy dugóban áll és 6 felett jön ki az átlag. Spritmonitor meg tudja, hogy 5,01 a nagy átlag.
TCe-re 6,33-at mond, de ott a 4,91-es user megint csak a TCe spórolóbajnoka (német dacianerről tudom) szóval mindenkinek tudnia kell helyén kezelni ezeket a számokat. Ha tudom, hogy nem tudom vagy nem akarom elérni, akkor el kell engedni, de viszonyításnak jó arra, hogy tudjuk kb. mi a minimum.

[ Módosítva 2019 június 19 szerda - 12:28:37 ]

Vissza az elejére
Nagya21
2019 június 19 szerda - 14:52:39
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 256
HAli!!
Naszóva hogyasszongya!!
Szfvár - Asprovalta-kiskoválygás -Szfvár.
2440km-165L benya-6.76L átlag.
3 fő fullrapakolt gk, klima, pályán 120km/h.
Üdv Nagya

[ Módosítva 2019 június 19 szerda - 14:54:42 ]

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Nagya21
2019 június 19 szerda - 14:53:29
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 256
Nagya21 írta ...

HAli!!
Naszóva hogyasszongya!!
Szfvár - Asprovalta-kiskoválygás -Szfvár.
2440km-165L benya-6.76L átlag.
3 fő fullrapakolt gk, klima, pályán 120km/h.
Üdv Nagya



A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
bernhaft
2019 június 19 szerda - 15:37:07
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 350
RayD írta ...

bernhaft írta ...
Jelentkezzen még akinek a tce-vel 4,69 liter/100km az átlagfogyasztása

Minden körülmények kérdése: más eredmény fog kijönni folyamatos 90-es haladással 20 fokban klíma nélkül kamion mögött (természetesen azért a követésit betartva) és nagyon más 130+ és klímával kánikulában, vagy a dugóban állva. Vagy akár csak télen sokat rövid távozva avagy kellemes tavaszi napi kirándulás során.

A TCe-hez nem tudok érdemben hozzászólni, mert nekem dCi-m van. Én viszonylag takarékosan vezetve jövök ki átlagban 4,55 literrel, de van aki első példával élve jó pillanatokban tank gázolaj erejéig is 3-3,3 körül megy és az eddigi összátlaga 3,71 l/100km. Meg van, aki pályázik 130+-szal vagy dugóban áll és 6 felett jön ki az átlag. Spritmonitor meg tudja, hogy 5,01 a nagy átlag.
TCe-re 6,33-at mond, de ott a 4,91-es user megint csak a TCe spórolóbajnoka (német dacianerről tudom) szóval mindenkinek tudnia kell helyén kezelni ezeket a számokat. Ha tudom, hogy nem tudom vagy nem akarom elérni, akkor el kell engedni, de viszonyításnak jó arra, hogy tudjuk kb. mi a minimum.


Akkor a fórumtársunk ebben is világrekorder mert neki átlagban ( 1300 km-en) jön ki folyamatosan ez a fogyasztás. .
( nem lehet hogy dizelmotor van benne és azért is világit az izzitásjelző ? ...)

Én azt a fogyasztást hiszem el amelyet én hamisitok ..

















Vissza az elejére
Cobalt
2019 június 19 szerda - 15:47:26


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 231
Én nem tudom, hogy momentán mennyit eszik a Tce, de egy ideje már nem is érdekel. Valahol 5 és 7 liter között, attól függően hol megyek vele, és mennyire vagyok gyorsítgatós kedvemben (többnyire abban vagyok, mivel ritkán ülök bele és nem akarom, hogy ellustuljon a gép), de már kicsit se érdekel, hogy éppen 5,8, vagy 6,7 / 100 km.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
RayD
2019 június 19 szerda - 16:39:16
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 553
bernhaft írta ...

Akkor a fórumtársunk ebben is világrekorder mert neki átlagban ( 1300 km-en) jön ki folyamatosan ez a fogyasztás. .
( nem lehet hogy dizelmotor van benne és azért is világit az izzitásjelző ? ...)

Én azt a fogyasztást hiszem el amelyet én hamisitok ..

Nem rekorder: Klikk! Az érintett német fórumtárs 4,52 liter/100km-t hozott össze pont most utoljára és a BC szerint csak 4,3 volt. De ehhez Ausztriából Észak-Németországba és vissza 90-nel kamion mögött ment - többnyire.

A lényeg az, hogy sokminden lehetséges, csak nem biztos megéri ha az időt is figyelembe vesszük.

Vissza az elejére
bernhaft
2019 június 19 szerda - 21:35:28
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 350
RayD írta ...

bernhaft írta ...

Akkor a fórumtársunk ebben is világrekorder mert neki átlagban ( 1300 km-en) jön ki folyamatosan ez a fogyasztás. .
( nem lehet hogy dizelmotor van benne és azért is világit az izzitásjelző ? ...)

Én azt a fogyasztást hiszem el amelyet én hamisitok ..

Nem rekorder: Klikk! Az érintett német fórumtárs 4,52 liter/100km-t hozott össze pont most utoljára és a BC szerint csak 4,3 volt. De ehhez Ausztriából Észak-Németországba és vissza 90-nel kamion mögött ment - többnyire.

A lényeg az, hogy sokminden lehetséges, csak nem biztos megéri ha az időt is figyelembe vesszük.


Kamugépek , a legtöbben. ( Sanderonál már 3.35 a csúcs , mekkora troll )
Van olyan aki még a pedált sem éri el , jogosítványa sem lehet.

Klikk!
Vissza az elejére
Iszy56
2019 június 19 szerda - 21:42:32
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 777
Meg lehet fokozni!
Fogyasztas hatramenetben....egy ' kerek ' nelkul...stb.
Vissza az elejére
Sheme
2019 június 20 csütörtök - 11:50:15

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1059
Hogy sztrádázom és bizony elnehezül a lábam, így mostanában 4.64 liter / 100km jön ki.

Az elnehezülés alatt értem, h bizony vannak padlózós szakaszok - hiába, ott van a DPF, visszajelzőm nincs, h mikor regenerálna, de majd megkérem a nem reklámozható kollégát, hátha tud valami okosságot beszerelni a verdába és akkor tudni fogom -, amikor bizony meg van kergetve a vas.

(Nyilván nem hidegen hajtva, ez ugye alap.)

Városban nem nagyon használom, a dugót nem növelem vele - és bizony jelzős szerkezeteket használok néhány édesanya felé, akinek a butuska fiacskája / kislánya képtelen normális követési távolságot tartani és csattan pl az M7-n, amikor azon haladnék.

Ekkor vissza a régi 7-re, 70-90 között autózva, már ha lehet, mert azt is néha beáll, mint derékba a görcs.

(Általában 110 km/h a pályán, mert úgysem lehet 130-cal menni és úgy vettem észre, a többség ezt a 110-et tartja. Ekkor 4-4,2 közé kerül a fogyasztásom. Más kérdés, h a fedélzeti kb 10%-kal kevesebbet mutat, mint amit a tankolás után számolok.)

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
RayD
2019 június 20 csütörtök - 12:34:19
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 553
Sheme írta ...
a többség ezt a 110-et tartja.

Ennek szerintem igen egyszerű oka van. Kb. 110 az a lélektani határ amivel már haladni is lehet és ahonnantól felfele már egyre jobban ugrik meg fogyasztás, míg a megspórolható idő egyre elenyészőbb.

A (Renault) DPF tudtommal már elég régóta 50-nél is tud regenerálni (utóbefecskendezés vagy 5. szelep közvetlenül a DPF elé motortól függően), ha kap egy legalább fél órás utat, szóval 90-110-es tempó is bőven elég kellene legyen "kiránduláskor". Persze 1-1 tempósabb út ettől függetlenül nem árt a DPF tisztaságának.

[ Módosítva 2019 június 20 csütörtök - 12:35:17 ]

Vissza az elejére
bernhaft
2019 június 20 csütörtök - 14:17:39
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 350
RayD írta ...

Sheme írta ...
a többség ezt a 110-et tartja.

Ennek szerintem igen egyszerű oka van. Kb. 110 az a lélektani határ amivel már haladni is lehet és ahonnantól felfele már egyre jobban ugrik meg fogyasztás, míg a megspórolható idő egyre elenyészőbb.

A (Renault) DPF tudtommal már elég régóta 50-nél is tud regenerálni (utóbefecskendezés vagy 5. szelep közvetlenül a DPF elé motortól függően), ha kap egy legalább fél órás utat, szóval 90-110-es tempó is bőven elég kellene legyen "kiránduláskor". Persze 1-1 tempósabb út ettől függetlenül nem árt a DPF tisztaságának.


Autópályán 130 km/óra a megengedett (legnagyonbb) sebesség.
Nem érdekel hogy megugrik a fogyasztása, meg senki lélektani határa ... nem kell autót venni és azzal járni ha nincs pénz benzinre ,ennyit számít pár deci hogy most 5,1 vagy jaj már 5,,8
Ezért is ( meg a sok feltúrás miatt persze ) használhatatlanok és életveszélyesek az autópályák
Vannak a 170-200 km/órával száguldozó állatok meg a külsőben a 100/ 110-el tökölő fogyasztásbajnokok.
Én pedig aki szabályosan szeretne menni 130-140-el , szívok miattuk , mert belsőben lenyomnak
az állatok a külsőben , ha végre nincs kamion , akkor meg megy a nyugdíjas tempójával a sprintmonitorbajnok.
Ha persze nincs forgalom én felőlem mindenki annyival megy amennyivel akar , de amikor menne az ember és erős forgalom van akkor én , megmondom öszintén , irrítálóak az autópályán nyugisan
autókázok is .
Nem kell kioktatni , ismerem a kreszt , hogy van min. megengedett sebesség meg stb.
Nem is kell egyetérteni.
Amikor viszonylag új autókkal, erős forgalomban 100 és 110-el "vánszorognak" emberek
érthetelen nekem .... hangsúlyozom ha nincs nagy forgalom , akkor nem zavar , de ez elég ritka .




Vissza az elejére
RayD
2019 június 20 csütörtök - 15:22:29
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 553
bernhaft írta ...

Autópályán 130 km/óra a megengedett (legnagyonbb) sebesség.
Nem érdekel hogy megugrik a fogyasztása, meg senki lélektani határa ... nem kell autót venni és azzal járni ha nincs pénz benzinre ,ennyit számít pár deci hogy most 5,1 vagy jaj már 5,,8
Ezért is ( meg a sok feltúrás miatt persze ) használhatatlanok és életveszélyesek az autópályák
Vannak a 170-200 km/órával száguldozó állatok meg a külsőben a 100/ 110-el tökölő fogyasztásbajnokok.
Én pedig aki szabályosan szeretne menni 130-140-el , szívok miattuk , mert belsőben lenyomnak
az állatok a külsőben , ha végre nincs kamion , akkor meg megy a nyugdíjas tempójával a sprintmonitorbajnok.
Ha persze nincs forgalom én felőlem mindenki annyival megy amennyivel akar , de amikor menne az ember és erős forgalom van akkor én , megmondom öszintén , irrítálóak az autópályán nyugisan
autókázok is .
Nem kell kioktatni , ismerem a kreszt , hogy van min. megengedett sebesség meg stb.
Nem is kell egyetérteni.
Amikor viszonylag új autókkal, erős forgalomban 100 és 110-el "vánszorognak" emberek
érthetelen nekem .... hangsúlyozom ha nincs nagy forgalom , akkor nem zavar , de ez elég ritka .

Neked nem a fogyasztásbajnokokkal van a bajod, mert azok nem 100-110-zel mennek szabad pályán, hanem beállnak 90-nel a kamion vagy 100-zal a busz mögé.

A 110 nekik azért jó, mert a 130-hoz képest elvileg csak kb. 8 percet veszt az ember Budapest-Siófok távon (valóságban 5 sincs, mert vannak 100-as szakaszok a pl. a kivezetőn, és mások is az úton), míg fogyasztásban az általad említett 0,7 liter/100km (szerintem a különbség több is, ha valóban végig 130-cat menne az ember és nem lennének lassabb szakaszok is) évi 10 ezres futásteljesítménynél és 400 Ft-os üzemanyagárnál 28 000 forint megtakarítást jelent. Mindenki döntse el sok vagy kevés, illetve szerinte mennyi a fogyasztáskülönbség meg az ő éves futásteljesítménye és akkor mennyi jön ki.

A probléma kulcsa benne van az általad leírtakban. Ha egy kamion KRESZ szerint 70-80-nal mehet (de azért általában 90 körüli sebességgel haladnak), utánfutós ugyancsak, busz jobb esetben 100-at, belső sávban meg (minimum) 130-cal mennek, akkor egyszerűen van 40-50 km/h sebességkülönbség, amit át kell hidalni sávváltáskor. Tehát a megoldás részben az, hogy nem 2 hanem inkább 3 sáv kell és adott esetben kisebb sebességkülönbségek. (Persze ez újabb vitákat hozna, mert autókat 120-ra korlátozni jogfosztás lenne, kamionok megengedett sebességét meg 100-ra emelni az útburkolat gyorsabb elhasználódását és nagyobb zajterhelést). Német (vagy brit? )kutatók kiszámolták, hogy egy út átbocsátóképessége egységes 80 km/h-s sebességnél lenne a legnagyobb, felette a nagyobb követési távolság miatt csökkenne az átbocsátható járművek száma.

Azt még a németek többsége is elismeri, hogy milyen pihentető Svájcban vagy a Benelux államokban vezetniük, ahol 120 van megengedve és nem éri váratlanul utol őket valaki 200-zal, vagy nem kell egy kamion/busz megelőzéséért 80-ról hirtelen 150-re gyorsítania. Meg már Németben is több, mint 30 km/h-s sebességtúllépésért minimum 1 hónapra ugrott a jogsi; Svájcban, Franciaországban és Beneluxban meg még szigorúbbak a szabályok, a gatyátad kifizetheted gyorshajtásra, ez is javít a közlekedési morálon.

Nem tudom elhinni, hogy neked az a legnagyobb bajod, hogy 110-ről 130-ra gyorsíts, hogy megelőzzél egy 110-zel haladót (vagy fordítva, hogy elvedd a gázt, amíg elengeded a 170-200-zal haladót), ha közben kamion, busz, utánfutós jármű csak 70-80-100-zal mehet. A gond inkább az, hogy szinte senki nem megy ki a külsőbe, mert fél, hogy utána nem jut vissza, ha előznie kellene.

[ Módosítva 2019 június 20 csütörtök - 15:24:36 ]

Vissza az elejére
RayD
2019 június 20 csütörtök - 15:29:44
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 553
bernhaft írta ...

RayD írta ...

A (Renault) DPF tudtommal már elég régóta 50-nél is tud regenerálni (utóbefecskendezés vagy 5. szelep közvetlenül a DPF elé motortól függően), ha kap egy legalább fél órás utat, szóval 90-110-es tempó is bőven elég kellene legyen "kiránduláskor". Persze 1-1 tempósabb út ettől függetlenül nem árt a DPF tisztaságának.

Autópályán 130 km/óra a megengedett (legnagyonbb) sebesség.

Ja, az idézetben a DPF-re gondoltam, hogy egy kirándulás kapcsán simán tisztul, ha megvan a min 30 perc, nem kell ahhoz feltétlen 130-cal menni félórát egyhuzamban.

A 90-110-et pedig azért írtam, mert Pest megyei matricásként viszonylag kevesebb alkalmam van 130-as szakaszokon járni, inkább az M0 100/110 avagy főút jellemző.

[ Módosítva 2019 június 20 csütörtök - 15:30:24 ]

Vissza az elejére
bernhaft
2019 június 21 péntek - 13:29:13
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 350
RayD írta ...

bernhaft írta ...

Autópályán 130 km/óra a megengedett (legnagyonbb) sebesség.
Nem érdekel hogy megugrik a fogyasztása, meg senki lélektani határa ... nem kell autót venni és azzal járni ha nincs pénz benzinre ,ennyit számít pár deci hogy most 5,1 vagy jaj már 5,,8
Ezért is ( meg a sok feltúrás miatt persze ) használhatatlanok és életveszélyesek az autópályák
Vannak a 170-200 km/órával száguldozó állatok meg a külsőben a 100/ 110-el tökölő fogyasztásbajnokok.
Én pedig aki szabályosan szeretne menni 130-140-el , szívok miattuk , mert belsőben lenyomnak
az állatok a külsőben , ha végre nincs kamion , akkor meg megy a nyugdíjas tempójával a sprintmonitorbajnok.
Ha persze nincs forgalom én felőlem mindenki annyival megy amennyivel akar , de amikor menne az ember és erős forgalom van akkor én , megmondom öszintén , irrítálóak az autópályán nyugisan
autókázok is .
Nem kell kioktatni , ismerem a kreszt , hogy van min. megengedett sebesség meg stb.
Nem is kell egyetérteni.
Amikor viszonylag új autókkal, erős forgalomban 100 és 110-el "vánszorognak" emberek
érthetelen nekem .... hangsúlyozom ha nincs nagy forgalom , akkor nem zavar , de ez elég ritka .

Neked nem a fogyasztásbajnokokkal van a bajod, mert azok nem 100-110-zel mennek szabad pályán, hanem beállnak 90-nel a kamion vagy 100-zal a busz mögé.

A 110 nekik azért jó, mert a 130-hoz képest elvileg csak kb. 8 percet veszt az ember Budapest-Siófok távon (valóságban 5 sincs, mert vannak 100-as szakaszok a pl. a kivezetőn, és mások is az úton), míg fogyasztásban az általad említett 0,7 liter/100km (szerintem a különbség több is, ha valóban végig 130-cat menne az ember és nem lennének lassabb szakaszok is) évi 10 ezres futásteljesítménynél és 400 Ft-os üzemanyagárnál 28 000 forint megtakarítást jelent. Mindenki döntse el sok vagy kevés, illetve szerinte mennyi a fogyasztáskülönbség meg az ő éves futásteljesítménye és akkor mennyi jön ki.

A probléma kulcsa benne van az általad leírtakban. Ha egy kamion KRESZ szerint 70-80-nal mehet (de azért általában 90 körüli sebességgel haladnak), utánfutós ugyancsak, busz jobb esetben 100-at, belső sávban meg (minimum) 130-cal mennek, akkor egyszerűen van 40-50 km/h sebességkülönbség, amit át kell hidalni sávváltáskor. Tehát a megoldás részben az, hogy nem 2 hanem inkább 3 sáv kell és adott esetben kisebb sebességkülönbségek. (Persze ez újabb vitákat hozna, mert autókat 120-ra korlátozni jogfosztás lenne, kamionok megengedett sebességét meg 100-ra emelni az útburkolat gyorsabb elhasználódását és nagyobb zajterhelést). Német (vagy brit? )kutatók kiszámolták, hogy egy út átbocsátóképessége egységes 80 km/h-s sebességnél lenne a legnagyobb, felette a nagyobb követési távolság miatt csökkenne az átbocsátható járművek száma.

Azt még a németek többsége is elismeri, hogy milyen pihentető Svájcban vagy a Benelux államokban vezetniük, ahol 120 van megengedve és nem éri váratlanul utol őket valaki 200-zal, vagy nem kell egy kamion/busz megelőzéséért 80-ról hirtelen 150-re gyorsítania. Meg már Németben is több, mint 30 km/h-s sebességtúllépésért minimum 1 hónapra ugrott a jogsi; Svájcban, Franciaországban és Beneluxban meg még szigorúbbak a szabályok, a gatyátad kifizetheted gyorshajtásra, ez is javít a közlekedési morálon.

Nem tudom elhinni, hogy neked az a legnagyobb bajod, hogy 110-ről 130-ra gyorsíts, hogy megelőzzél egy 110-zel haladót (vagy fordítva, hogy elvedd a gázt, amíg elengeded a 170-200-zal haladót), ha közben kamion, busz, utánfutós jármű csak 70-80-100-zal mehet. A gond inkább az, hogy szinte senki nem megy ki a külsőbe, mert fél, hogy utána nem jut vissza, ha előznie kellene.


Sok mindenben egyetértek Veled , de azért azt hadd tudjam jobban , hogy nekem mivel van bajom.
Annak alapján amelyeket leírtál nem is értem hogy a gyakorlatban hogy és hol lehet 110-el menni .
Ahogy írod nem sokat autópályázol , sajnos nekem sokat kellett egy időben ... belső sávban
150-nél is lesöpörnek egy mp alatt.
Bajom ezzel pl. annyi hogy külső sávban utolérek valakit akinek éppen az jelent örömöt
hogy 100 / 110-es tempónál 4 liter alatt van a fogyasztás .
Én fékezek miatta mert nem tudok a megengedett sebességel menni mert belső sávban mennek
az állatok , így esélyem sincs besorolni .
De ez csak egy közlekedési helyzet amelyet nehéz leírni is .
Mindenre van ellenérv és más tapasztalat , máshogy éli meg ugyanazt a helyzetet , erről sokat nem érdemes beszélni.
Nekem eszembe sem jutott kiszámolni , mennyit tudok spórolni azzal ha lasabban megyek mint a
megengedett , és biztonságos.
Nem is nézem a fogyasztás , de nagyjából takarékosan vezetek .
Nem fényképeztem le még sosem a tankolási számlámat , nem vezetem azt a neten.
A 8 perc is sokszor fontosabb nekem mint kb. ezer forint amelyet megsporólok.
De nekem nem is fogyaszt kevesebbet mint 6-7 l/ 100km ( néha több, pedig nem nyomom neki csak
normál tempóban megyek ) .






Vissza az elejére
bernhaft
2019 június 21 péntek - 14:08:18
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 350
RayD írta ...

bernhaft írta ...

RayD írta ...

A (Renault) DPF tudtommal már elég régóta 50-nél is tud regenerálni (utóbefecskendezés vagy 5. szelep közvetlenül a DPF elé motortól függően), ha kap egy legalább fél órás utat, szóval 90-110-es tempó is bőven elég kellene legyen "kiránduláskor". Persze 1-1 tempósabb út ettől függetlenül nem árt a DPF tisztaságának.

Autópályán 130 km/óra a megengedett (legnagyonbb) sebesség.

Ja, az idézetben a DPF-re gondoltam, hogy egy kirándulás kapcsán simán tisztul, ha megvan a min 30 perc, nem kell ahhoz feltétlen 130-cal menni félórát egyhuzamban.

A 90-110-et pedig azért írtam, mert Pest megyei matricásként viszonylag kevesebb alkalmam van 130-as szakaszokon járni, inkább az M0 100/110 avagy főút jellemző.


A legfontosabbat még elfelejtettem :
nem 8 perc lesz az hanem több.
Néha belekarcol az ember 140-be , néha 150-be ( lehet nem Sanderoval , az igaz )
Lesz az 15 perc is , addigra pont két jéghideg sört tudok meginni .
Így a kocsi fogyasztásával arányosan tud az enyém is nővekedni , de ez nem baj .


Vissza az elejére
RayD
2019 június 21 péntek - 15:06:05
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 553
bernhaft írta ...

[Néha belekarcol az ember 140-be , néha 150-be ( lehet nem Sanderoval , az igaz )
Lesz az 15 perc is , addigra pont két jéghideg sört tudok meginni .
Így a kocsi fogyasztásával arányosan tud az enyém is nővekedni , de ez nem baj .

Értem, szóval akkor te 152 átlagot mész 100 km-en, merthogy ennyi kell, hogy a 110-es vánszorgóhoz képest 15 percet nyerj. És persze ezalatt nem jön ki eléd egy 130-as vánszorgó sem.

Értem a helyzeted (példád) a gyorshajtókkal a belsőben és lassúakkal a külsőben, de pont ezt mondtam, hogy a sebességkülönbségekkel van a baj. Te úgy gondolkodsz, hogy 130-150-nel akarsz menni és akkor mindenki hozzád alkalmazkodjon; a 110-es és a 170-200-as is. Ez legalább akkora egoizmus, mint amivel azokat vádolod akik 110-zel szeretnének csak menni, vagy 170-200-asok aki szerint te is forgalmi akadály vagy, mert "csak" 130-140-et akarsz menni és nem 150-et amíg elvileg nem jön csekk.

Ha az egyik csak 80-at mehet az egyik sávban a másik meg 160-nal vagy gyorsabban jön akkor ez két sávon egyszerűen nem kompatibilis. Ezért van az, hogy a végén mindenki 80-90-nel sem megy a belsőben, sőt sokszor a külső gyorsabban halad. Én meg ezt nem értem, hogy hogy jön össze - valószínűleg mert mindenki a belsőben van a külső meg szépen egyenletesen halad 90-100-zal (mert ugye kamion/busz/utánfutó) és ilyenkor szépen elhaladnak a vánszorgó sietők mellett. Nem állítom, hogy gyakrabban lenne, de bőven elégszer, hogy bosszantson, hogy miért nem lehet legalább a belsőben 100-110-zel haladni - ja és nem volt baleset, meg semmi extra, max. valaki a sor elején egyet büntetőfékezett.

[ Módosítva 2019 június 21 péntek - 15:06:46 ]

Vissza az elejére
RayD
2019 június 21 péntek - 15:16:48
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 553
bernhaft írta ...

Annak alapján amelyeket leírtál nem is értem hogy a gyakorlatban hogy és hol lehet 110-el menni .

M0 autóút nagy része (meg autóutak, de nem kevés autópálya-szakasz is)
M2 ha éppen nem építik
Főutak egyes kiemelt 2*2 sávos középen elválasztott szakaszai

[ Módosítva 2019 június 21 péntek - 15:31:53 ]

Vissza az elejére
sanyinak
2019 június 21 péntek - 20:17:36

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 120
bernhaft írta ...


A 8 perc is sokszor fontosabb nekem mint kb. ezer forint amelyet megsporólok.



És az életed mennyit számít, amikor a 130-150-es sebességnél manőverezel a sávok között?
Vissza az elejére
Szita
2019 június 21 péntek - 20:29:44
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 294
Én pedig aki szabályosan szeretne menni 130-140-el , szívok miattuk , mert belsőben lenyomnak
az állatok a külsőben , ha végre nincs kamion , akkor meg megy a nyugdíjas tempójával a sprintmonitorbajnok

Azt nem értem, ha én 110-el megyek (szerinted nagypapa tempóban)és szerinted szabálytalanul, mert azt írod, hogy szabályosan mész 130-140-el, (?) És szerinted csak a fogyasztásbajnokok mennek lassabban a maximálisan megengedettnél, az még nem jutott az eszedbe, hogy van aki nem szeret, mert nem szokott pályázni, és ezért megy szabályosan, és lassabban? Szerinted veszélyt okozva? Miért nem azzal van bajod, hogy nem 3 sávos a pálya? Ja és kérdezném, hogy Pl. németbe mennyivel mennél? (és hány sörrel?) Ja, és baranyában ne nagyon járj, mert most agyvérzést kapnál! Traktorokkal hordják főúton a raktárakban maradt gabonát. 20Km alatt van hogy 3-al is találkozom, és a forgalom miatt elég gáz előzni! (meg a yard is kint, és alig várja, hogy záróvonalnál előzz!)

Vissza az elejére
DQM
2019 június 21 péntek - 21:16:12


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 208
Akkor ezek szerint 1 óra alatt 8 sört hörpint be bernhaft kartárs, szigorúan a szabályos 150-es tempójú útja után.
Vissza az elejére
Basic
2019 június 22 szombat - 10:30:26
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2754
Érdekes cikk (főleg, hogy nemsokára jön az új Logan, Sandero, Lodgy):

Klikk!

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Jim74
2019 június 22 szombat - 21:26:06

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 300
Kijöhetne már a Dacia is valami jó hibriddel
Vissza az elejére
Attis
2019 június 22 szombat - 22:38:17
Attis


Regisztrált tag #3091
Regisztrált: 2019 május 02 csütörtök - 10:51:33

Üzenetek: 9
95 gramm... A 0.9tce/1.0 sce 140 grammosok, az 1.5dci 120 grammos. Azaz jövőre flotta átlagban kb. 20-30%-al kedvezőbb fogyasztású/kisebb motorok/könnyebb autók lehetnek. A Dusterbe mondjuk a 0.9tce/1.5dci, a többibe meg valami kéthengeres 0.5-ös tce, 0.9 dci, és a súlyból is faragni kell párszáz kilót minden modellnél különben bírság. Ez lehetetlen, mivel már most is ki van spórolva belőlük minden felesleges gramm. Hibridként sem egyszerű, de megoldható, csak akkor az akkuk ára miatt 5-6 millióval megugranak az árak. Akkor meg ki fogja majd megvenni? Nem hiába állították meg a Mercedes gyár építését sem Kecskeméten. Normál üzemanyaggal lehetetlen lesz a normák betartása, elektromossal meg eladhatatlanul drága. Egyébként tervező mérnök vagyok, egy konferencián azt mondták az egyetlen esély az autóipar előtt a súlycsökkentés. Például a teherviselő acél elemek 3D fémnyomtatóval, méhsejt szerkezetűre nyomtatása. Persze egy db ilyen lengőkart 2-4 órán át is készít a nyomtató, az eddigi pár másodperces préselés helyett. Az ára is majd ennek megfelelően alakul, azaz több százszoros lesz, de fél kiló mínusz.

Vagy nem változik semmi még jövőre, csak annyi, hogy 750eFt-lesz drágább az 1.5dci és kb.1 millióval a 0.9tce eladási ára a büntivel együtt.

De én örülök, mert pár hét múlva érkezik az új MCV-m, és nem kell megvárnom azt, ami jövőre jön.

[ Módosítva 2019 június 22 szombat - 23:40:00 ]
Vissza az elejére
RayD
2019 június 23 vasárnap - 09:41:08
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 553
Attis írta ...

Hibridként sem egyszerű, de megoldható, csak akkor az akkuk ára miatt 5-6 millióval megugranak az árak.

Ez az amit nem értek. Sokat lehetne spórolni már a mild hybrid rendszerrel, ami még nem igényel sok akkut, nem növeli nagyon a súlyt, de cserébe a fékerő-visszanyeréssel főleg városban sokat spórol. Mégsem terjedt eddig olyan átütő módon el, pedig úgy tudom, hogy pl. a Suzuki a Swiftbe betette és nem nagyon dobta meg az árát, tehát olyan szörnyen drága sem lehet. Csak valaki jól akar azzal keresni, hogy berak 2-4 "porszívómotort" és egy indítózásra is alkalmas power banket. (tudom most kicsit túloztam). Ez a rendszer 250 ezernél nemigen szabadna többe kerüljön, de szerintem ők 100 alatt összehozzák, a többi már haszon.

Vissza az elejére
Attis
2019 június 23 vasárnap - 12:23:57
Attis


Regisztrált tag #3091
Regisztrált: 2019 május 02 csütörtök - 10:51:33

Üzenetek: 9
Igazad van, ez pár évre megoldás, egy Prius aksiszett 600.000 plusz a többi, nem drágább mint a bünti. De új típussal úgy kellene kijönni, hogy az 8-10 évig eladható legyen, azaz teljesítse a 2030-as elvárásokat is akár, ami már tisztán elektromost követel. Én arra tippelek, hogy a Dacia kihoz egy új típusú és elnevezésű olcsó, vagyis bevásárlókocsi méretű elektromos kisautót. Ez lenne a jövőbeli elektromos flotta első tagja.
Vissza az elejére
Iszy56
2019 június 23 vasárnap - 16:21:11
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 777
Almaink elhagytak az utca valosagat. Meg volt ez!
Vissza az elejére
DQM
2019 június 23 vasárnap - 16:42:00


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 208
Tíz év múlva ki fog derülni, vakvá*** volt az elektromos hajtás, nincs is annyi alapanyag, amennyi kellene, meg egyébként is az akksik legyártása, összes mellékmunkája szennyezõbb, mint a benzinhajtás. Nagy lobbik vannak ott az biztos.
Vissza az elejére
bernhaft
2019 június 23 vasárnap - 20:54:57
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 350
sanyinak írta ...

bernhaft írta ...


A 8 perc is sokszor fontosabb nekem mint kb. ezer forint amelyet megsporólok.
Klikk!


És az életed mennyit számít, amikor a 130-150-es sebességnél manőverezel a sávok között?


Sosem cikázok a sávok között , nem manőverezek veszélyesen , szerintem egy Cobra 11 filmet néztél .
Önszántamból nem legalábbis,,, aztán néha az élet rákényszerít néhány , nem tervezett , hülye manőverre , de gondolom Te soha nem szegtél még szabályt, nem csináltál soha hülyeséget sem.







Vissza az elejére
Sheme
2019 június 24 hétfő - 09:40:44

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1059
Halihó Urak!

Az autópályázásról annyit, h részemről azért tartom inkább a 110-et, mint a 130-at, mert:
- szinte mindig zsúfolt az út
- valaki nem meri lepadlózni, amikor "elcsigázik" pl egy kamion mellett
- a sofőrök 99.999%-nak fogalma sincs róla, mit jelent a gyorsítósáv és hogyan KELL használni
- a 120-125-tel menőt is 130-cal előzik, szóval elvánszorognak mellette, pedig nem ártana hamarabb befejezni a manővert
- kevesen sorolnak vissza jobbra, többnyire a belsőben "töcskölik" a rezet

Akkor meg mindek idegesítsem magam? Ha pl ledzsalok a talicskámat ellenőriztetni A kollégával, 10 percet sem nyerek - egy helyen bizony 140-150 közé teszem én is a mutatót, ahol a jobb sáv annyira tré', h a balban kell menni, de nem akarom feltartani azokat, akik jobban tolják neki. (Nem nagyon akad ilyen, ha mégis, kisorolok, hadd menjen.)

Aztán visszaalszom... sajnos még mindig nagyon balesetveszélyes pl az úthibák miatt az M1. Az M7 is tré', Siófoktól Bp felé a 90-es km kő környékén, van a jobb sáv bal belső részén egy jókora gödör, ami nem látszik, csak érzed, amikor zöttyensz egy jókorát.

Szóval a 110 inkább a futómű kímélése és a baleset elkerülése végett van.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2019 június 24 hétfő - 09:47:55

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1059
Ja, nem is mondtam, nemrég elvittem a szekeret a klíma- bajommal.

Bizonyára mindenki beleszaladt már abba, h a dögmelegben nem hűt a klímája - Logan I-esek ezzel a problémával nem találkoznak.

Szóval elvittem egy autóklímáshoz. Első körben kértem egy nyomáspróbát, melynek végén kiderült, h okés, nem ereszt a rendszer.

Aztán a srác valamilyen UV-s olajos klímagázt végigkergetett a rendszeremen, vártam vagy 20 percet, ha nem többet. 180g-nyi klímagázt kellett betölteni a rendszerbe, ami után még ott járattam és láss csodát, egyből fújta a kellemes hideget.

Elugrottam egy-két helyre, majd egy hosszabb, kb 4 órás napon állás után meglepve tapasztaltam, az istennek nem hűt, még percek után sem. Igaz, a kinti hőmérséklet 35 fok volt.

Majd este úgy 25 fokos kinti hőmérsékletnél megint beindult és tolta a hideget.

A fene se érti ezt... legalábbis én nem.

Az ilyen klímát úgy bahnák ki az USA-ban, mint annak a rendje. Ott a Death Walley-ben 110%, h nem menne át a teszten.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Cobalt
2019 június 24 hétfő - 15:39:27


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 231
Autópálya témához:

Nekem semmi gondom azzal, ha valaki 100-110 körül autózik a pályán, eleinte még a suzukival meg a Logannel én is ezt csináltam (utóbbinál azért a bejáratás is szerepet játszott benne, de idővel mindegyiknél leszoktam róla). Azzal se ha ilyen tempóval kezd el előzni. Sőt, engem az se nagyon zavar, ha valaki beér mögém jelentősebb sebességkölünbséggel (itt azért nem a 200-ról beszélek). Nézem a tükröt és az első adandó alkalomnál elengedem, mindenki boldog. Most pénteken épp jöttem vissza Balatonról az M7-en, és egyrészt siettem, másrészt néha jó érzés kicsit kipróbálni mit bír a gép (nem, nem végeltem meg, de néha beleszaladt egy-egy előzésnél az 50-60-ba, tartósan viszont nem megyek ennyit. Jegyzem meg nagyon királyul ment a taliga ), Volt többször is hogy vissza kellett lassítanom 110-120-ra. Nem ezzel van gondom, ez szerintem néha ezzel jár.
Nekem az a legnagyobb gondom, hogy egyrészt nem néz a tükörbe, mielőtt néha index nélkül, néha azzal együtt kivágna elém. Illetve ahogy más is említette már korábban ha már legalább kimegy, akkor lépjen oda neki egy kicsit, talán nem fog darabokra esni az autó, és nem azon a gyorsításon fog múlni a család megélhetése.
De ami talán a legjobban idegesít, az a jobbra tartási kötelezettség be nem tartása. 3 sáv és be van gyógyulva a középsőbe. Én meg ha szabályosan akarom előzni a külső sávból, akkor összesen 4-szer váltsak sávot. Ilyenkor kicsit sajnálom, hogy nem vagyok olyan ember, aki beáll mögé és levillogja a francba amíg kimegy, lehet néha ez kéne. Csak ki tudja, hogy abból utána mi lenne.

[ Módosítva 2019 június 24 hétfő - 15:39:51 ]

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
Sheme
2019 június 25 kedd - 10:23:27

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1059
Cobalt írta ...

Autópálya témához:

Nekem az a legnagyobb gondom, hogy egyrészt nem néz a tükörbe, mielőtt néha index nélkül, néha azzal együtt kivágna elém. Illetve ahogy más is említette már korábban ha már legalább kimegy, akkor lépjen oda neki egy kicsit, talán nem fog darabokra esni az autó, és nem azon a gyorsításon fog múlni a család megélhetése.
De ami talán a legjobban idegesít, az a jobbra tartási kötelezettség be nem tartása. 3 sáv és be van gyógyulva a középsőbe. Én meg ha szabályosan akarom előzni a külső sávból, akkor összesen 4-szer váltsak sávot. Ilyenkor kicsit sajnálom, hogy nem vagyok olyan ember, aki beáll mögé és levillogja a francba amíg kimegy, lehet néha ez kéne. Csak ki tudja, hogy abból utána mi lenne.


Köszönöm. Párszor felhoztam ezt a témát a vezess-en, érdekes módon senkinek nem szúrt szemet.

No, akkor ez a közös nevezőnk, h nem a "tötymörgők" a fő gond, hanem azok, akik:
- körültekintés
- index
- megfelelő "elszántság" - bénázik, vacillál, kúszik át a belsőbe, de bizonytalan
- nem padlózza le az előzéskor - vagy kapcsoljon vissza egyet, ha gyengusz a talicska
- "órákon" át kibérli magának a belsőt, miközben a következő kamion "órákra" van még tőle
- nem halad a belsőben, feltartja a gyorsabbakat
- nem nézi a visszapillantót
- nem képes kihúzódni a kapaszkodósávra - úgy látszik, az megalázó, ha kimenne, örökre fél hat lenne neki
- képtelen használni a gyorsítósávot
- számára ismeretlen fogalom a jobbra tartás

Azt hiszem a témát kiveséztük és külön örülök annak is, h rajtam kívül volt még valaki, akinek ezek az "apróságok" szemet szúrtak.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!