A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
takzol
2018 november 25 vasárnap - 14:06:44
takz

Regisztrált tag #2589
Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök - 13:32:06

Üzenetek: 88
[quote]
@ Waquarnew köszi a tapasztalatokat. Sajnos a mi Sanderonk még nem jött meg (júliusi rendelés). Ezért már az egész fórumot átolvastam és valóban öröm olvasni a tapasztalatokat, akár még a negatív véleményeket is, hiszen "Az élet nem habostorta"
2015 nyarán vettük, 35000 kilométernél jár, és semmi meghibásodás, zörgés, illesztési hiba stb. Teszi a dolgát gond nélkül. /Sandero 1.2/
Vissza az elejére
TG18
2018 november 25 vasárnap - 17:02:27
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 14
@takzol "2015 nyarán vettük, 35000 kilométernél jár"
Remélem az idei gyártmányok sem rosszabb minőségűek!
Vissza az elejére
Waquarnew
2018 november 25 vasárnap - 22:07:08


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 500
Őszintén szólva, próbáltam egy kicsit pozitív irányba terelni a topicot, hiszen ahogy elnéztem, egyre több az autóval kapcsolatos negatív jellegű hozzászólás. Az elmúlt 10+ évben összejött itt egy jó kis csapat, amely tagjai igyekeztek egymásnak segítséget nyújtani, egymással barátkozni. Én úgy gondolom (de javítsatok ki, ha tévednék), hogy ez az autótípus sem rosszabb, mint bármely másik, mindenhol vannak pozitívumok és negatívumok egyaránt. De ettől még nem kellene általánosítva "lehúzni" egyes típusokat (szerintem). Van nekem is személyes véleményem egyes autókról, pl. Suzukit nem vennék (eddig akárhányat láttam az újak közül, mind fényezéshibás volt...), a Skoda Octavia és Superb "alatti" autói nekem kicsik az utasteret illetőleg, bár ezek az autók mind magasabb árkategóriát képviselnek. A Daciához hasonló árban a Lada egyes típusai lehetnek még versenyben, de ott az alkatrészellátás, szervízháttér és a fogyasztás az, ami egy magamfajta embert visszarettenthet... Szóval "Béláim, gondolkodjunk!'

[ Módosítva 2018 november 25 vasárnap - 22:07:49 ]
Vissza az elejére
TG18
2018 november 25 vasárnap - 23:05:52
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 14
A negatív vélemény is vélemény, ezeket kell ütköztetni, ez szüli a vitát a vita a beszélgetést jó esetben és sok tapasztalatot. A túl nagy elfogultság szerintem normális, viszont ha valaki nem elégedett az meg szolgáljin tanulságul. Szerintem aki ilyen autót vesz az tisztában van azzal hogy ezek nem jóindulatból kerülnek kevesebbe. Én sem várok csodákat, de szeretnék elégedett lenni a lehetőségekhez képest.
Vissza az elejére
szasza85
2018 november 27 kedd - 13:53:36

Regisztrált tag #2767
Regisztrált: 2016 november 07 hétfő - 13:22:32

Üzenetek: 45
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, mégpedig a tank felől másnak is előfordult már, hogy egy elég hangos süvítő hangot hallana?
Mintha az üzemanyag szivattyú lenne, néhány napja kezdte el, állt néhány hetet az autó, lehet hogy emiatt?

Üdv!
Vissza az elejére
zoocmr
2018 november 27 kedd - 19:09:55

Regisztrált tag #2915
Regisztrált: 2017 november 07 kedd - 14:04:54

Üzenetek: 12
Olvasom, hogy mik az ellenfelei a Logan-nek. Szerintem Fabiával, Clióval összehasonlítani nevetséges, mert mindkettő jóval kisebb autó. A Rapid már kozelít, de még az sem az igazi. Egyszer beparkoltam egy Spaceback mellé, de szinte eltörpült az MCV mellett. Méretben inkább a Fiat Tipo, Lada Vesta áll hozzá közel, viszont azok szebben kidolgozottak, Tipo esetében az anyaghasználat kb ugyanaz, a Vestáról nem tudok nyilatkozni. Én úgy gondolom, hogy a Logan még mindig ellenfél nélkül van(nem elfogultságból írom), de vannak kompromisszumos alternatívák, vagy drágábban, vagy kisebb méretben, vagy ősi technikával rendelkezik. Amikor autó után kutattam, arra kellett rájönnöm, hogy az autóválasztás bizony megköveteli a kompromisszumokat, vagy azért mert nagyobb autó nem fér be a garázsba, vagy mert nincs rá több pénz, vagy azonnal rögtön kell valami. Sajnos vásárlás előtt nincs mindig lehetőség egy tartóstesztre, van, hogy még mutatóban sincs. A Daciánál sajnos a marokkói gyártás miatt nagy lett a minőségi szórás, és a szervizek sem állnak mindig a helyzet magaslatán. Ha már ezen a két dolgon tudna javítani a márka, sokkal nagyobb lenne az elégedettség. A többi dolog meg azért ilyen, mert olcsóbban juttatják autóhoz az embereket, mint mások.
A zajról. OMV 95 Maxxmoition-t tankolok. Alapjáraton van némi vibráció, de már többször rá néztem a fordulatszámmérőre, hogy jár e a motor, mert nincs hangja, és a vibrációt is csak a váltókaron, kormányon lehet érezni.(0.9 TCe)
Vissza az elejére
baalint
2018 november 28 szerda - 12:00:55

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
@zoocmr
Az alap Fabia ferdehátú, tehát a Sanderoval érdemes összevetni. Kb. egyforma széles a kettő, a Sandero egy kicsit magasabb, a Fabia hosszabb, a csomagtere nagyobb a Fabianak, az utastér hasonló lehet. Kb. egy kategória méretre.

A Fabia kombi hosszát most nem találom hirtelen, de a csomagtartója 530 liter, az MCV-nek 573 (ez nyilván az alap, nem a magasra pakolás, ülés előre hajtás), az utastere tudtommal az MCV-nek a Logannal és a Sanderoval azonos, a Fabia Combi-nak az alap Fabiával. Szerintem ezek is simán összevethetőek. Árban persze a Fabia sokkal drágább.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
baalint
2018 november 28 szerda - 12:09:42

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
@zoocmr
Ami a zajt illeti, nem alapjáraton zajosak a Dacia-k, hanem pl. autópályán 110-től felfelé, de 90-nél is jóv zajosabb az átlag új autónál. Nem azért mondom, mert engem különösen zavarna. Ami vicces, hogy a csaladban van 2 Ford Kuga, alap dízel motorral, na ott tényleg alig hallasz valamit bentről a motorból, ja csak kintről nagyon hangos, és nem vagyok biztos, hogy a külvilág elszigetelése a jó irány, ahelyett, hogy a motorteret szigetelnék jobban.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
sanyinak
2018 november 28 szerda - 14:17:51

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
baalint írta ...

@zoocmr
Az alap Fabia ferdehátú, tehát a Sanderoval érdemes összevetni. Kb. egyforma széles a kettő, a Sandero egy kicsit magasabb, a Fabia hosszabb, a csomagtere nagyobb a Fabianak, az utastér hasonló lehet. Kb. egy kategória méretre.

A Fabia kombi hosszát most nem találom hirtelen, de a csomagtartója 530 liter, az MCV-nek 573 (ez nyilván az alap, nem a magasra pakolás, ülés előre hajtás), az utastere tudtommal az MCV-nek a Logannal és a Sanderoval azonos, a Fabia Combi-nak az alap Fabiával. Szerintem ezek is simán összevethetőek. Árban persze a Fabia sokkal drágább.



Itt lehet összehasonlítani egyszerűen a méreteket:
Klikk!
Vissza az elejére
baalint
2018 november 28 szerda - 15:01:37

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
@sanyinak
Köszi, én egy magyar oldalt néztem, úgy tűnik, hogy ott a Fabia néven Fabia Combi volt. Valójában a Sandero a hosszabb, a Fabia csomagtere meg csak 10 literrel nagyobb. Mondjuk így is egy méretkategóriának tűnnek. A Logan MCV és a Fabia Combi között nagyobb a különbség előbbi javára.

Számomra továbbra is azt támasztja alá, hogy az MCV-nek nincsen igazán vetélytársa, a Sanderonak van de még az is jelentősen drágább, a Logannek meg azért nincs, mert ilyen kategóriában nem divat a sedan.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
sanyinak
2018 november 28 szerda - 15:30:44

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
baalint írta ...

@zoocmr
Ami a zajt illeti, nem alapjáraton zajosak a Dacia-k, hanem pl. autópályán 110-től felfelé, de 90-nél is jóv zajosabb az átlag új autónál. Nem azért mondom, mert engem különösen zavarna. Ami vicces, hogy a csaladban van 2 Ford Kuga, alap dízel motorral, na ott tényleg alig hallasz valamit bentről a motorból, ja csak kintről nagyon hangos, és nem vagyok biztos, hogy a külvilág elszigetelése a jó irány, ahelyett, hogy a motorteret szigetelnék jobban.


Erre is van oldal
Klikk!

Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 28 szerda - 19:28:20
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
sanyinak írta ...

baalint írta ...

@zoocmr
Ami a zajt illeti, nem alapjáraton zajosak a Dacia-k, hanem pl. autópályán 110-től felfelé, de 90-nél is jóv zajosabb az átlag új autónál. Nem azért mondom, mert engem különösen zavarna. Ami vicces, hogy a csaladban van 2 Ford Kuga, alap dízel motorral, na ott tényleg alig hallasz valamit bentről a motorból, ja csak kintről nagyon hangos, és nem vagyok biztos, hogy a külvilág elszigetelése a jó irány, ahelyett, hogy a motorteret szigetelnék jobban.


Erre is van oldal
Klikk!




Jaj nem bírtam ki , kaphatom majd megint a lecseszéseket ...
A Sandero 0.9 tce csendesebb autópályán mint a legtöbb középkategóriás ,vagy felső kategóriás
autó , mint Mondeo , Voyager , Passat ..csendesebb a Sandero mint a Rapid ( akkor tényleg velem van a hiba elismerem ) ...sőt s budget Dacia Sandero csendesebb
mint ugyanazzal a motorral a Clio4 ... OK
Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 29 csütörtök - 09:48:48
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Bernhaft. Miért, ki írta az, hogy csendesebb?



REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 29 csütörtök - 09:48:56
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Amúgy az se normális dolog, ha valaki 0.9TCE-t vesz mindennapi autópályázáshoz, nem erre találták ki, arra ott a DCI, vagy nagyobb kategóriás autók. Autópályázás alatt nem azt értem, hogy napi 2x20km-t ,,becsordogál" a munkahelyére, autópályázás nálam = országjárás, külföldre, minimum 140km/h óra amiért még sehol sem büntetnek.
Főúton én már megszoktam a 0.9TCE-t, a Stepway-nek nagyon jó az úttartása a gyári 16-os Michelin gumis kerekekkel, még is kényelmes, és ott tényleg egész halk, halkabb mint a dci Lodgy-m. 110km/h felett viszont tényleg nagyon nő a szélzaj, hangosabb mint a Lodgy-m, amit családi utazó/kiránduló autónak használunk.
Ahol a 0.9TCE-t nem bírom megszokni, az a város. Nekem tényleg 3 henger fóbiám van, és ekkor, főleg alapjáraton lámpánál állva nagyon érezni. Meg a karakterisztikája sem tetszik, egy idő után jobban ,,megindul" mint szeretném, hiába adok kis gázt (legalább is úgy érzem, rossz a lábam) és ez zavaró. A fogyasztása viszont nagyon jó!
Összehasonlítva a DCI-vel, 2 dolog feltűnő. Más a gázpedál rugó ereje, ezt már több autón megfigyeltem. Nekem a lábfejem félig le van bénulva, így érzékeny vagyok az ilyenre. Míg más motortípusoknál (1.2TCE, 1.6Sce, 1.0Sce, 1.2 16V, Dci) csak ,,simogatni" kell, addig a 0.9TCE-knél erősebben kell nyomni, ami számomra zavaró. több autót is néztem, mindegyikben. Lehet így akarnak hatni a fogyasztásra, ne tolják neki az emberek?
A másik az a ,,megugrás". Örülnék, ha a Dci is ezt tenné, de sajnos nem. Annyira ,,fojtva" van az Euro6-os dci, és annyi minden befolyásolja a mértékét, hogy nehéz vele kalkulálni, mikor mit fog csinálni, mennyire megy. Érzésre simán vannak kb. 30Le-s eltérések. A 0.9Tce viszont adott szituációkban, fordulatszám, hőfok, sebességi fokozat, 10-ből 10-szer ugyan azt produkálja, tehát kiszámítható. Csak hamar kezd el betölteni a turbó (mert amúgy a 900ccm semmire se lenne elég) és ettől néha jobban megindul mint kellene, az ECO-t meg nem fogom bekapcsolni, mert más okokból többet árt mint használ.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
sanyinak
2018 november 29 csütörtök - 10:46:56

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
Krogergo írta ...

Bernhaft. Miért, ki írta az, hogy csendesebb?


Senki sem mondta, de itt az szerepel:
Klikk!

Vissza az elejére
Waquarnew
2018 november 29 csütörtök - 21:23:51


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 500
Krogergo írta ...

az ECO-t meg nem fogom bekapcsolni, mert más okokból többet árt mint használ.


Bocsi Gergő, ezt a részét kifejtenéd bővebben is? Én azért hellyel-közzel használom az ECO-t, főleg egy-egy reggeli hideg indulást követően, városban. Valahogy nélküle a hideg motornak "nemtetszem" hangja van. Városon kívül pedig kikapcsolom, mert közúton szinte életveszélyes, hogy nem úgy reagál az autó, ahogy szeretném, ha pedig túlnyomom a gázpedált a holtponton, akkor viszont hirtelen ugrik...

Más. Ma tapasztaltam először azt, hogy egy kb. 45-50 perces állandó tempójú (90-110) autózást követően a Start-Stop nem állította le a motort. Megálltam egy kapu előtt, sebváltó üresbe, kézifék, a motor meg ketyegett alapjáraton tovább. Hagytam, majd kinyitottam a kaput és mire visszaültem volna a kocsiba, a motort leállította az automatika. Lehet, hogy hagyta visszahűlni a turbót? Passz, minden esetre érdekes, mert az biztos, hogy hidegen nem áll le, de az, hogy üzemmeleg motornál sem, azt most vettem észre először.
Vissza az elejére
dezso
2018 november 29 csütörtök - 22:42:33


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 56
"Más. Ma tapasztaltam először azt, hogy egy kb. 45-50 perces állandó tempójú (90-110) autózást követően a Start-Stop nem állította le a motort. Megálltam egy kapu előtt, sebváltó üresbe, kézifék, a motor meg ketyegett alapjáraton tovább. Hagytam, majd kinyitottam a kaput és mire visszaültem volna a kocsiba, a motort leállította az automatika. Lehet, hogy hagyta visszahűlni a turbót? Passz, minden esetre érdekes, mert az biztos, hogy hidegen nem áll le, de az, hogy üzemmeleg motornál sem, azt most vettem észre először."
Hahó!
Ilyen már nekem is volt. Nem lehet ha sok fogyasztó működik egy időben például világítás, ventilátor, rádió, ablaktörlő stb akkor nem állítja le?
Vissza az elejére
RayD
2018 november 30 péntek - 08:23:41
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
dezso írta ...

"Más. Ma tapasztaltam először azt, hogy egy kb. 45-50 perces állandó tempójú (90-110) autózást követően a Start-Stop nem állította le a motort. Megálltam egy kapu előtt, sebváltó üresbe, kézifék, a motor meg ketyegett alapjáraton tovább. Hagytam, majd kinyitottam a kaput és mire visszaültem volna a kocsiba, a motort leállította az automatika. Lehet, hogy hagyta visszahűlni a turbót? Passz, minden esetre érdekes, mert az biztos, hogy hidegen nem áll le, de az, hogy üzemmeleg motornál sem, azt most vettem észre először."
Hahó!
Ilyen már nekem is volt. Nem lehet ha sok fogyasztó működik egy időben például világítás, ventilátor, rádió, ablaktörlő stb akkor nem állítja le?

Így van. 0°C alatt és 30°C felett tudtommal/tapasztalatom szerint nem állítja le. Ha nyáron megy a légkondi akkor sem mindig, télen teljesen feltekert fűtéssel sem.

Vissza az elejére
RayD
2018 november 30 péntek - 08:37:08
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Waquarnew írta ...

Én azért hellyel-közzel használom az ECO-t, főleg egy-egy reggeli hideg indulást követően, városban. Valahogy nélküle a hideg motornak "nemtetszem" hangja van. Városon kívül pedig kikapcsolom, mert közúton szinte életveszélyes, hogy nem úgy reagál az autó, ahogy szeretném, ha pedig túlnyomom a gázpedált a holtponton, akkor viszont hirtelen ugrik...

Dettó.
Tegnapi tapasztalatom: télen mindenképpen ki kell kapcsolni az ECO-t, minimum addig, amíg nem üzemmeleg a motor. Eddig nemigen volt olyan helyzet, hogy megtapasztaljam, hogy mit jelent az, hogy ECO-ban takarékoskodik többek között a légkondival és a fűtéssel is. Tegnap félúton jöttem rá, hogy azért nem akar bemelegedni a befújt levegő, mert előtte ECO-ban tettem le és ezúttal nem bírált felül a kocsi és kapcsolta ki az ECO-t. A szélvédő sem úgy lett páramentes, mint megszoktam, bár -6°C-ban először fel kell olvadjon.

Szerintem tud hasznos lenni az ECO, csak több odafigyelést igényel, mint amit legtöbbünk rá kíván szánni. Indításkor ki kell kapcsolni, amíg be nem melegszik a kocsi. Városon kívül, főleg ha többször kell hirtelen gyorsítani (előzés), akkor zavaró.
Városban, főleg turbósaknál az előnye, hogy nem olyan hirtelen indul meg a kocsi, ha megvan a turbónyomás, nekem ennek ellenére érzésre folytonosabban és nemritkán dinamikusabban gyorsul, mint nélküle. De lehet csak azért tűnik úgy mert az elején jobban lefojt és a végén sem lórugásként hanem kellemes tolásként jön meg az erő. Talán még az is előny, hogy nyáron többnyire az ECO-zott légkondi is elég, nem kell hőfokkal játszani, ha meg nem, akkor kiveszi az ember és megjön az a pici plusz.

Vissza az elejére
DQM
2018 november 30 péntek - 10:02:04


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 183
Waquarnew.
Két éve írta Gergõ.

"ECO: Visszaveszi a klíma, kormány szervó, generátor töltését, és az elektromos fogyasztókat kisebb értékre. Ez eddig nagyjából kényelmi szempont, DE: Megváltoztatja a gázpedál karakterisztikáját, sokkal lomhább lesz az autó. Adott esetben, forgalmi szituációban veszélyes is lehet. Persze egy padló gázas ,,koppnál" amikor a billenési ponton átnyomja a sofőr, akkor deaktiválódik. Csak mindez idő, másrészt a sofőrök nagy része nem fogja koppanásig nyomni a gázpedált vészhelyzetben sem. (mint ahogy a féket sem, ezért lett kötelező a vészfék aszisztens)
Ami azonban káros a motorra, az az, hogy a -2-3dl fogyasztás csökkenés nincs ingyen! A fent felsoroltakon kívül mind a Dci mint a benzines motor ,,szegényebb keverékkel" jár (most ne mennyünk bele, hogy az egyiknél minőségi, a másiknál mennyiségi keverékképzés van). Ami nagyobb hőterhelést, kopást okoz hosszabb távon. Nyilván nem annak probléma ez, aki 3 év vagy 100ezer km után lecseréli az autót, hanem annak, aki tovább szeretné használni.
Ki lehet számolni, ha 3dl-el kevesebbet fogyaszt, az nagyjából 100zer Ft megtakarítás 100ezer km-re. Na ennyiből meg közel sem fog senki rendbe rakatni egy hengerfejet szelepestül, plusz a tartozékok, stb.

S&S: Minden egyes leállítás, újra indítás kenés hiányosabb állapot a motor számára. Plusz rezonancia a motor, váltó, tartóbakok, kipufogó rendszerre nézve. Hiába figyeli a motor a leállítási pozíciót, és indul be 1 fordulaton belül újra, akkor is.
Egy motor csapágyazását stb. pedig a folyamatos üzemre méretezik, lehet rajt erősíteni ezt-azt, de nem úgy, hogy sok 100ezer km-t kibírjon kritikus nyomaték értékeken, kenés hiányos állapotban.

Összefoglalv a: Fenti úri huncutságok nem azért vannak, hogy a motornak, vagy a tulajnak ebből bármi is jó legyen ( ha így lenne, a prémium, luxus autókba betették volna már bő 20 évvel ezelőtt), hanem csak is az EU-s káros anyag kibocsátási normák miatt. Ami minden gyártó legnagyobb rémálma! Mellesleg az ilyen dolgokkal a tesztpadon csökken a káros anyag kibocsátás (direkt nem fogyasztást írtam, mert az akármilyen hihetetlen,d e nem egyenesen arányos a fogyasztással a mai motorokban) de a valós közúti forgalomban egyáltalán nem biztos."
Vissza az elejére
Waquarnew
2018 november 30 péntek - 16:31:17


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 500
DQM

Köszi az infót! Keresgéltem a korábbi hozzászólásokban, de nem találtam, ezért kérdeztem (lehet, hogy annyira nem mentem vissza az időben ). Szűk két hónapja ismerkedem az autóval, ami egy óriási ugrás az 1,6 MPI után. Egyenlőre az a tapasztalatom, hogy ezek az úri huncutságok csak a normák betartása miatt vannak az autóban, gyakorlati hasznuk nem sok van.
Vissza az elejére
Palika
2018 december 01 szombat - 07:04:04
2167 vácduka

Regisztrált tag #3046
Regisztrált: 2018 november 26 hétfő - 13:37:25

Üzenetek: 1
Sziasztok! Három hete vettem át a Sanderot. (Arctic, 1.0) Eddigi tapasztalataim alapvetően pozitívak. több dolog zavar! Az első: tempomatot bekapcsolom, sebességet beállítom, rögzíti, de érezhetően "hullámzóan" tartja a sebességet egy ideig. Ha memorizálva kikapcsolom és utána vissza, akkor nem vagy jóval kevésbé és rövidebb ideig produkálja ugyanezt. Van valakinek ötlete? A másik: Érzésre olyan, mintha a kuplung nem mindig ugyanazon ponton fogna, nekem magasnak tűnik a fogáspontja. A harmadik: Sehogy sem tudom előcsalogatni a fed.compból a motorhőmérsékletet. Van rá megoldás? A kezelési könyv azt írja, hogy ez típus és országfüggő, de gyanítom, hogy mindegyikben benne van csak szoftveresen be kell állítani.
Köszi, hogy elolvastad!
Vissza az elejére
RayD
2018 december 01 szombat - 09:09:31
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Palika írta ...

Sziasztok! Három hete vettem át a Sanderot. (Arctic, 1.0) Eddigi tapasztalataim alapvetően pozitívak. több dolog zavar! Az első: tempomatot bekapcsolom, sebességet beállítom, rögzíti, de érezhetően "hullámzóan" tartja a sebességet egy ideig. Ha memorizálva kikapcsolom és utána vissza, akkor nem vagy jóval kevésbé és rövidebb ideig produkálja ugyanezt. Van valakinek ötlete? A másik: Érzésre olyan, mintha a kuplung nem mindig ugyanazon ponton fogna, nekem magasnak tűnik a fogáspontja. A harmadik: Sehogy sem tudom előcsalogatni a fed.compból a motorhőmérsékletet. Van rá megoldás? A kezelési könyv azt írja, hogy ez típus és országfüggő, de gyanítom, hogy mindegyikben benne van csak szoftveresen be kell állítani.
Köszi, hogy elolvastad!

Szia!

Gratula és sok örömet és balesetmentes km-t a kocsival!
1. Nekem ilyen gondom nincs a tempomattal, de régebbi és dci. Hullámzó teljesítményről azonos sebességnél/ gázpedálállásnál már többen beszámoltak, de ha nem tévedek azok TCe-k voltak.
2. A Dacia-kban híresen magasan fog a kuplunng, meg kell szokni.
3. A hőmérséklet talán a 2017 utániakban bekapcsolható, de ott sem mindig. Ha járnál a nem reklámozható fórumtársnál (Győr), akkor biztosan meg tudja nézni és bekapcsolni (1-2 egyéb dolog mellett, ami zavarhat - hátsó ablaktörlő automata törlés, stb.)

Vissza az elejére
RayD
2018 december 01 szombat - 09:25:13
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Talán buta kérdés, de az elmúlt napok tapasztalatai alapján mégis aktuális nekem: hogyan melegítem fel optimálisan téli mínuszokban az Euro6 dCi-t?

Nem is olyan szörnyen régen, az autós oktatótól megtanultam: ideálisan először hagyom felmelegedni a motort, amíg nincs a hűtőfolyadék nagyjából üzemi hőmérsékleten és csak akkor tekerem fel a belső fűtést, mert így a motor hamarabb bemelegszik mert csak a kis kört kell bemelegítse elsőre és utána gyorsabban lesz bent is meleg.

Nade 2. generációs Logan MCV esetén már ott bukik ez, hogy nincs hűtőfolyadék hőmérő, de sebaj, majd érzésre vagy OBD kütyüvel.
Valahol azt olvastam, hogy igazából a Renault (és Dacia) hűtőrendszere más, tulajdonképpen egyből feltekerhetem max.-ra a hőfok szabályozót mert nincs kiskör-nagykör, hanem valahogy a levegő útjával játszik. Igaz ez?

És végül a csattanó: az Euro6 dCi-k kaptak elektromos rásegítést, mert lassan melegednek, tehát tulajdonképpen akkor teszem a legjobbat, ha egyből felcsavarom, mert akkor az elektromos rásegítést tutira ráadtam?

Milyen ventillátor állás a jó? Először inkább kicsi, vagy nagyobb? Nyáron a klíma mintha erősebb lenne 3-as fokozaton, mint pl. 2-esen.

Szóval valaki, aki tényleg ismeri ezeket a háttérinfókat (Gergő) pls. help, mert most azt látom, hogy amit eredetileg tanultam, és amit Renault/Dacia Euro6 1,5 dCi-ről összeolvastam az elmúlt 2-3 évben egymással ellentétben állnak és tény, hogy irtó lassan melegszik be a kocsi(m), így szeretném elkerülni, hogy ez esetleg a helytelen használatom miatt is legyen.

Előre is köszönöm!

Vissza az elejére
bati
2018 december 01 szombat - 10:32:38


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
.
Használj hűtőtakarót.
Mindig belső keringetéssel indulj,így nem hűti vissza a hideg levegő és hamarabb bemelegszik.
2-3 venti fokozat elég indulásnál.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Basic
2018 december 01 szombat - 11:07:35
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
RayD írta ...

Valahol azt olvastam, hogy igazából a Renault (és Dacia) hűtőrendszere más, tulajdonképpen egyből feltekerhetem max.-ra a hőfok szabályozót mert nincs kiskör-nagykör, hanem valahogy a levegő útjával játszik. Igaz ez?


Kiskör-nagykör van, csak fűtéscsap nincs, szóval a fűtés hőcserélőben mindig áramlik a hűtőfolyadék, és a belső hőmérsékletet a hideg-meleg levegő keverésével éri el a járgány. Ez amúgy minden modern autónál így van kb. a 80-as évek közepe óta. Ennek az az értelme, hogy a régi, fűtéscsapos autóknál nem lehetett a fűtés hőfokot olyan finoman szabályozni, mint a légkeveréses módszerrel.
Ettől eltekintve persze jóval több hőt lead a hőcserélő, ha egy rohadt erős ventilátor max-ra tekerve kintről szívott jéghideg levegővel "hűti".
PS: Mivel a dízelek (és a modern benzinesek?) nagyon jó hatásfokúak, aránylag kevés hőt termelnek, szóval télen nehezen melegednek be. Ezért van a dci-ben pl. egy elektromos rásegítő fűtőegység, hogy télen is fel tudja fűteni az utasteret. Csomó dízelnél elektromosan, vagy egy kis Webasto kályhával fűtik a hűtőfolyadékot is télen, hogy értelmezhető idő alatt bemelegedjen a motor.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
RayD
2018 december 01 szombat - 21:25:06
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Basic írta ...

RayD írta ...

Valahol azt olvastam, hogy igazából a Renault (és Dacia) hűtőrendszere más, tulajdonképpen egyből feltekerhetem max.-ra a hőfok szabályozót mert nincs kiskör-nagykör, hanem valahogy a levegő útjával játszik. Igaz ez?


Kiskör-nagykör van, csak fűtéscsap nincs, szóval a fűtés hőcserélőben mindig áramlik a hűtőfolyadék, és a belső hőmérsékletet a hideg-meleg levegő keverésével éri el a járgány. Ez amúgy minden modern autónál így van kb. a 80-as évek közepe óta. Ennek az az értelme, hogy a régi, fűtéscsapos autóknál nem lehetett a fűtés hőfokot olyan finoman szabályozni, mint a légkeveréses módszerrel.
Ettől eltekintve persze jóval több hőt lead a hőcserélő, ha egy rohadt erős ventilátor max-ra tekerve kintről szívott jéghideg levegővel "hűti".
PS: Mivel a dízelek (és a modern benzinesek?) nagyon jó hatásfokúak, aránylag kevés hőt termelnek, szóval télen nehezen melegednek be. Ezért van a dci-ben pl. egy elektromos rásegítő fűtőegység, hogy télen is fel tudja fűteni az utasteret. Csomó dízelnél elektromosan, vagy egy kis Webasto kályhával fűtik a hűtőfolyadékot is télen, hogy értelmezhető idő alatt bemelegedjen a motor.

Köszönöm a válaszaitokat.
Tehát a régi alapigazság változatlan, először a motor melegedjen picit meg (1-2-3 perc) és utána fűtés belső keringetéssel és max. 2-3 fokozattal.

Elektromos állófűtésen már el-elgondolkodtam, de eddig nem volt alkalmam dugaljra kötni, most már legalább ház előtt állok és van külső dugalj amire ráköthetném. A Webasto viszont, ha jól olvastam nagyon drága, de az elektromossal is úgy vagyok, hogy még annyira nem volt nagy gond, hogy többtízezret rááldozzak.

Hűtőtakaró jó ötlet. Van közületek aki használ? Lehet kapni méretre, vagy kétbalkezesként magamnak kellene barkácsolnom?

Vissza az elejére
lajo
2018 december 01 szombat - 23:33:21


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 68
Palika írta ...

Sehogy sem tudom előcsalogatni a fed.compból a motorhőmérsékletet. Van rá megoldás? A kezelési könyv azt írja, hogy ez típus és országfüggő, de gyanítom, hogy mindegyikben benne van csak szoftveresen be kell állítani.

Diagnosztikai szoftverrel be lehet kapcsolni. Ha van ilyen irányú affinitásod, szívesen segítek benne.

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Krogergo
2018 december 02 vasárnap - 00:05:16
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
RayD
1 percet van értelme ketyeregtetni, hogy valamennyire magához térjen, aztán indulás.
A vizet nem melegíti elektromosan. Nem tudom miért spórolnak ezzel, feleségem 14éves 1.5DCI Cliójában ez már benne volt (mint ahogy az elektromos szervo kormány is, amint a Daciáék eddig csak a Dsuter2-be bírtak beletenni).
Az elektromos fűtő panel a rajta átáramló levegőt melegíti meg kicsit.
Az euro6-os dci kegyetlenül agyon van fojtva. Hideg állapotban az 1-es nagynyomású EGR annyira nyitva folyamatosan, hogy a motor még működjön, de amit tudnak, azt visszavezetik. A kipufogó gáz közben egy hőcserélőn keresztül megy át, így melegítve a hűtőkör vizét. Amikor tavaly a forró nyáron, hosszú útakra használt autóm EGR szelepét 2800km-nél kiszedtem, akkor szembesültem vele, hogy kb. annyira le van kokszolódva, mint a régi Euro4-esek 100ezer km-nél. Én ekkor határoztam el, hogy megy bele a Webasto diesel állófűtés. Így én télen-nyáron használom, és üzem melegen indítom az autót, ezzel az EGR lerakódások kb. 80%-át ki is küszöbölöm. A fogyasztás is csökken, mert az állófűtés nem egész 2 decivel beéri, hidegen sokkal többet enne. Másrészt így a részecskeszűrő sem regenerál annyit, ami szintén kedvez a fogyasztásnak. (másoknál 400-700km között, nálam 1400km-enként regenerál hála az állófűtésnek, osztrák gázolajnak + spurinak)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
macilka
2018 december 07 péntek - 09:14:30
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
És itt a robotváltós Sandero tesztje

[ Módosítva 2018 december 07 péntek - 09:15:24 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2018 december 07 péntek - 10:33:23
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Leteszteltük mi ezt a robotváltót már 1.5 éve a találkozón a Renault Hungária jóvoltából, amikor adott tesztautót.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
macilka
2018 december 07 péntek - 23:20:37
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Eléggé el nem ítélhető módon nem voltam jelen...
Vissza az elejére
Waquarnew
2018 december 08 szombat - 09:51:20


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 500
macilka írta ...

Eléggé el nem ítélhető módon nem voltam jelen...


Pedig emlékeim szerint ott voltál Bogácson. Vagy csak álmodtam?
Vissza az elejére
TG18
2018 december 09 vasárnap - 10:53:20
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 14
Sziasztok. Sandero első lökhárító legalsó pontjának a magassága a talajtól mérve mennyi? A Dacia oldalán nem találok erre adatot.
Vissza az elejére
macilka
2018 december 09 vasárnap - 20:24:48
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Waquarnew írta ...

macilka írta ...

Eléggé el nem ítélhető módon nem voltam jelen...


Pedig emlékeim szerint ott voltál Bogácson. Vagy csak álmodtam?


Húúú Tamás,igazad van! És még nem is ittam...Viszont az ominózus teszt valamiért kimaradt az életemből!
Vissza az elejére
Cobalt
2018 december 10 hétfő - 12:30:19


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 200
Tegnap észre vettem, hogy a bal középső légbeömlőt, ha fullra lenyitom, akkor amikor a végállásba ér, kattan egyet. A többi hang nélkül kerül oda, nincs kattanás, ez az egy viszont jól hallhatóan kattog, és érezni is, hogy valami ott érintkezik egymással, de eddig nem tette. Valakinek van esetleg ötlete, hogy mi lehet az, és hogy kell-e ezzel komolyabban foglalkoznom, vagy én tudok-e tenni vele valamit?

[ Módosítva 2018 december 10 hétfő - 12:38:01 ]

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
Krogergo
2018 december 10 hétfő - 17:30:30
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Lehet készül a zsanérja eltörni. Ha kiveszed, még nagyobb az esély rá.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Cobalt
2018 december 11 kedd - 14:27:46


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 200
Krogergo írta ...

Lehet készül a zsanérja eltörni. Ha kiveszed, még nagyobb az esély rá.


Garanciába vajon beleférhet ez? Vagy ha nem, akkor kb milyen költség lehet megcsináltatni?

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
takzol
2018 december 11 kedd - 19:29:50
takz

Regisztrált tag #2589
Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök - 13:32:06

Üzenetek: 88
Tisztelt Fórumozók!
A három és fél éves akkumlátoromban 12,4 volt feszültséget mértem a napokban. /az utóbbi hetekben keveset ment az autó/ Kell-e töltenem, vagy lehet, hogy az élete vége felé közelít az akksim? 2015 júliusban vásároltam a gépet. Szívesen venném a válaszokat, tanácsokat.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 december 11 kedd - 19:49:06
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Tölteni bármikor jó dolog. (megfelelő töltővel)
A nyugalmi feszültség pedig nem sok minden tárul el az akkumulátorról, ettől még lehet teljesen jó, és legyengült is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 december 11 kedd - 20:30:16
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Kartámaszos kérdés.
Van olyan akinek a faceliftes 2017 utáni Logan/MCV/Sandero típusban nem tetszett az ülésbe integrált kartámasz? És lecserélte valami normálisra, ami vagy az ülésbe passzolt, vagy a kézifék kar konzolra, és tároló rekeszes?
A Lodgy-nál könnyen megoldottam ezt a problémát, mert abba csak be kellett rakni a facelift előttit, ami nem az ülésben, hanem a kézifékkar burkolaton és a padlólemezen rögzül. A munkás autóvá avanzsált Sandero-ban viszont zavar, hogy kevés a tároló rész, és megszoktam benne az előző modell normális kartámaszát, amit amúgy én is árulok. Klikk!
Ha nem találok semmi elfogadható és olcsó megoldást, akkor ha járó képes leszek, csinálok egy adaptert (meg közben fényképezek ), hogy az ülésbe a gyári helyre be lehessen tenni ezt a kartámaszt is, és picit előrébb legyen, hogy valóban tartsa is a kezet.
A fene megesz, hogy időm most rengeteg, tervekkel is tele vagyok, egy kupac cucc már megvan az autóhoz, csak dolgozni nem tudok
Egyébként ilyen a rögzítése az ülésben lévő mostani gyári keskeny vacaknak.



REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!