A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Nagya21
2018 november 16 péntek - 09:14:02
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 214
bati írta ...


Ezek szerint még nem csináltatok számítást.
Az a helyzet,hogy most szándékosan magas a gáz ára.Amikor 450 volt a benzinár ,akkor
195-ért tankoltam.
Most a gáz 225 a kúton vagy 200 otthon, a benzin pedig 371 volt legutóbb..Ez nem jó arány ,az lpgnek 160 körül kellene lennie.
A gyári rendszer továbbra is buta és kicsi a tankja.
Ha a megtérülést számolom, akkor az egy átlagos autónál a beletett 200000 Ft , 35000 km után van nullán. Tehát kb. 70 ekm után fogtunk két kilót.
Ezt országosan alacsony árakkal számoltam, nekem ennyi lenne.
A lényeg,hogy mennyiért tudsz tankolni és mennyi a futásteljesítmény.



HAli!!
Számolást csináltam, azért döntöttem a gázos mellet.
MIt takar az: a gyári gázos rendszer buta.....
Nagyobb tartály 45L 24K.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
RayD
2018 november 16 péntek - 09:25:01
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
bernhaft írta ...

Kb azonos felszereltség mellett :
Sandero 0.9 Artic 3029000 HUF.-
Duster 1.6 Essential ( klimával , ködfénnyel ) 3.679.000

és akkor Sandero mínusz 1 henger , 2 légszák ,stb...

Az autók fentartásan nyilván egy másik kérdés, itt most az árakról beszélünk ...

Az Arctic valamivel több, mint az Essential, valahol az Essential és a Comfort között fekszik, de tényleg előbbihez közel.

De ez a durva a Daciakban (gondolom máshol is azért megvan ez), hogy amikor minden modellből azonos levű lépcsőfokok voltak akkor is modellről modellre 1-2 dologban eltértek, de pont annyira azért megegyeztek, hogy ezt nehéz legyen elsőre kiszúrni. Akkor jött a feketeleves, hogy megjött mondjuk az MCV-jük, de tempomat nem volt benne, mert nem kérték pluszba pedig szerttek volna, mert ugye Lodgy esetén benne lett volna alapból az Arcticban, amin még vacilláltak. (ez 2015 vége 2016 elejére igaz, nem tudom most is így van-e).

De így valóban már nem milliós szintű az eltérés. Kérdés, hogy ez is olyan halk-e, mint a Prestige, amiben ültél. Mert motortól, felszereltségtől függően változhat a szigetelés megléte is. De még a szín is belejátszhat, ezt te tudod a legjobban, mert nekem legalább alapozva van pirosan az MCV-m a csomagtér alján (szőnyeg alatt) és motortérben, neked pedig szürke és nem a karosszéria színe.
Ezt talán Krogergo tudná megmondani, persze nem tudom látott-e már annyit/annyifélét az új Dusterekből, hogy pontosabb infója legyen ezzel kapcsolatban.

Vissza az elejére
Cobalt
2018 november 16 péntek - 10:09:00


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 200
Nekem pl egyébként nem is a liter az ami igazán számít, hanem maga az alapterülete a csomagtartónak. Ezért vagyok bajba sok gyártónál, mert nagyon kevés az, aki megadja ezeket a számokat, és sok esetben kb lehetetlen a neten összevadászni.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 16 péntek - 11:29:12
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
RayD írta ...

bernhaft írta ...

Kb azonos felszereltség mellett :
Sandero 0.9 Artic 3029000 HUF.-
Duster 1.6 Essential ( klimával , ködfénnyel ) 3.679.000

és akkor Sandero mínusz 1 henger , 2 légszák ,stb...

Az autók fentartásan nyilván egy másik kérdés, itt most az árakról beszélünk ...

Az Arctic valamivel több, mint az Essential, valahol az Essential és a Comfort között fekszik, de tényleg előbbihez közel.

De ez a durva a Daciakban (gondolom máshol is azért megvan ez), hogy amikor minden modellből azonos levű lépcsőfokok voltak akkor is modellről modellre 1-2 dologban eltértek, de pont annyira azért megegyeztek, hogy ezt nehéz legyen elsőre kiszúrni. Akkor jött a feketeleves, hogy megjött mondjuk az MCV-jük, de tempomat nem volt benne, mert nem kérték pluszba pedig szerttek volna, mert ugye Lodgy esetén benne lett volna alapból az Arcticban, amin még vacilláltak. (ez 2015 vége 2016 elejére igaz, nem tudom most is így van-e).

De így valóban már nem milliós szintű az eltérés. Kérdés, hogy ez is olyan halk-e, mint a Prestige, amiben ültél. Mert motortól, felszereltségtől függően változhat a szigetelés megléte is. De még a szín is belejátszhat, ezt te tudod a legjobban, mert nekem legalább alapozva van pirosan az MCV-m a csomagtér alján (szőnyeg alatt) és motortérben, neked pedig szürke és nem a karosszéria színe.
Ezt talán Krogergo tudná megmondani, persze nem tudom látott-e már annyit/annyifélét az új Dusterekből, hogy pontosabb infója legyen ezzel kapcsolatban.


Hát az Artic összesen egy belső elektromos tükörállítással több viszont az Essential
2 légzsákkal . Nekem az utóbbi fontosabb és bele sem számoltam .
Klimát, ködfényszórót hozzáadtam az Essential árához.
Szerintem így stimmel és a különbség csak 600.000 ami messze nem fedi a két autó közötti
különbséget ( én ezzel csak ennyit akartam mondani )
Ez a zajszigetelés pedig túl van misztifikálva , mert az Artic-ban pont ugyanúgy nincs semmi
zajszigetelés ( egy 0 értékű filc+ hungarocell ) mint az Accessben.


Vissza az elejére
RB65
2018 november 16 péntek - 12:08:56


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
Cobalt írta ...

Nekem pl egyébként nem is a liter az ami igazán számít, hanem maga az alapterülete a csomagtartónak. Ezért vagyok bajba sok gyártónál, mert nagyon kevés az, aki megadja ezeket a számokat, és sok esetben kb lehetetlen a neten összevadászni.


Ezzel én is így vagyok mert úgysem plafonig pakolom. Bár van amikor azért kell a hely felfelé is. Az MCV-be például belefér az összecsukható rekeszből egymás mellé kettő keresztben is. Meg ami még számomra fontos az ajtónyílás mérete. Thaliánál megfogadtam, hogy soha többé sedánt, Ott volt egy jókora csomagtartó de cipőkanállal kellett beszuszakolni az ajtón a cuccokat.

[ Módosítva 2018 november 16 péntek - 12:09:32 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
kopygege
2018 november 16 péntek - 14:22:00
Budapest

Regisztrált tag #3044
Regisztrált: 2018 november 13 kedd - 14:31:16

Üzenetek: 3
Ezt nem minden bírja, vagy ha igen akkor nem mindegy hogyan. Pl. tegnap ment el előttem egy kereszteződésben egy 8 év körüli MCV, hát az ajtóknak már nem nagyon volt alja.
Az én Loganom 3 évesen már úgy rügyezett, hogy láttam azonnal el kell adjam.


Ha jól értem, ez az előző generáció. legalábbis ami az MCV-t illeti. A Loganod is még az előző széria? Ebben sikerült minőségileg javulnia a típusnak? Mi is keveset használnánk, de utcán parkolna, ezért valószínűbb, hogy a karosszériának kellene jobban bírnia (bár az alumíniumból készülő motor sem tűnik az örök élet garanciájának...)
Vissza az elejére
RayD
2018 november 16 péntek - 15:27:17
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
bernhaft írta ...

Ez a zajszigetelés pedig túl van misztifikálva , mert az Artic-ban pont ugyanúgy nincs semmi
zajszigetelés ( egy 0 értékű filc+ hungarocell ) mint az Accessben.

Arra is gondoltam, hogy például a facelift előtti 1.2-es motoroknál úgy tudom például nem volt szigetelés a motorházfedél alján (TCe és dCi esetén igen), illetve a motortér és utastér között (az a hővédő lemez/anyag).

Csak arra gondoltam ezzel, hogy a legfurább helyeken tudnak spórolni, lásd hátsó lábtér légbeömlő, ahol csak a cső hiányzik, de a középkonzolban ott a végződés fedél nélkül, vagy nálad a(és még talán 1-2 másik szín esetén) a festés belül, vagy hogy a hátsó sor 3 fejtámlája hiányzott régebben Access esetén (ha jól tudom mostanában már legalább ezen nem spórolnak).

Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 16 péntek - 16:31:51
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
RayD írta ...

bernhaft írta ...

Ez a zajszigetelés pedig túl van misztifikálva , mert az Artic-ban pont ugyanúgy nincs semmi
zajszigetelés ( egy 0 értékű filc+ hungarocell ) mint az Accessben.

Arra is gondoltam, hogy például a facelift előtti 1.2-es motoroknál úgy tudom például nem volt szigetelés a motorházfedél alján (TCe és dCi esetén igen), illetve a motortér és utastér között (az a hővédő lemez/anyag).

Csak arra gondoltam ezzel, hogy a legfurább helyeken tudnak spórolni, lásd hátsó lábtér légbeömlő, ahol csak a cső hiányzik, de a középkonzolban ott a végződés fedél nélkül, vagy nálad a(és még talán 1-2 másik szín esetén) a festés belül, vagy hogy a hátsó sor 3 fejtámlája hiányzott régebben Access esetén (ha jól tudom mostanában már legalább ezen nem spórolnak).



Mondok valamit : a Rapidnak sincs belül a motorházfedelén semmilyen burkolat ennek ellenére
belül szó szerint nem hallható a motor alapjáraton , de kivül is alig .
Ez annak köszönhető hogy jó erős és vastag lemezből van , alig lehet felemelni a motorháztetőt
olyan súlya van.
Ezért ezek a " szigetelések " nem érnek semmit ha vékonyak egyébként lemezek , a szélvédő.
Ahogy mondtam én is próbáltam " zajt csillapítani '' ( home üzemmódban ) de semmi értelme
nem volt. Inkább elíttam volna azt a pénzt ,annak lett volna értelme .
Megnézte egy autó-hifi bolond ismerősöm is , de olyan összeget mondott amiből egy kis használt
autót is lehetne venni ( azzal kezdte hogy a teljes tetőt le kell szigetelni , plusz az összes
üvegfelületet is , ajtókat, mindent )
Valószínűleg az új Dustert azért éreztem megfelelően csendesnek mert nem spóroltak már
annyit a lemezek , üvegek vastagságán .

Vissza az elejére
Plömplöm
2018 november 16 péntek - 18:48:05
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 147
te most összehasonlítottál egy 3milliós autót egy 4millióssal? komolyan?

"Mondok valamit : a Rapidnak..."

---
1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
bati
2018 november 16 péntek - 21:28:24


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Nagya21 írta ...



HAli!!
Számolást csináltam, azért döntöttem a gázos mellet.
MIt takar az: a gyári gázos rendszer buta.....
Nagyobb tartály 45L 24K.
Üdv Nagya


Jobb helyeken nincs tartály felár,nekem 47 l-es volt.
A buta rendszer elavult, nem finom habgolható,nem tud benzin adagolást vagy fordulaton átkapcsolást.
Nekem 6,5 l-es gázfogyasztásnál 320 ft megtakarítás lenne.



.



"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 19 hétfő - 14:00:10
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
Leki írta ...

100km-es túrát oda-vissza értettem (amúgy 200-at írtam volna). Szekszárd 50km, Kaposszekcső 60km, de itt -20000ft a különbség. Az a felháborító, hogy egy ilyen figyelmetlenség miatt akár egy km-t is nekem kell megtennem ami plusz kiadás, plusz szabadság. Saját autómon legutóbb nekem sem nullázták a szerviz számlálót, de ezt én tudom nullázni, így nincs gond. De erre az új idióta megoldásra nem tudok mit mondani.


Szia
Megoldották a problémádat valahogy ?
A szervizintervallum kijelzőre gondolok.
Csak azért kérdezem mert voltam szervizben ( Dacia márka ) és csak pénzbefizetés ellenében
hajlandóak orvosolni a problémát.
Vagyis költségmentesen csak ott tudom megoldani ahol szervizeltem ( mert nyilván ez egy baromi
bonyolult és időigényes dolog ) vagyis ahol elfelejtették nullázni ( oda-vissza nekem kb 60 km és egy nap szabi).
Csak azért írom hogy érdemes előtte telefonálni megcsinálják-e ott is ahol nem szervizeltetted..
No comment
Vissza az elejére
Szita
2018 november 19 hétfő - 19:47:29
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
bernhaft írta ...

Leki írta ...

100km-es túrát oda-vissza értettem (amúgy 200-at írtam volna). Szekszárd 50km, Kaposszekcső 60km, de itt -20000ft a különbség. Az a felháborító, hogy egy ilyen figyelmetlenség miatt akár egy km-t is nekem kell megtennem ami plusz kiadás, plusz szabadság. Saját autómon legutóbb nekem sem nullázták a szerviz számlálót, de ezt én tudom nullázni, így nincs gond. De erre az új idióta megoldásra nem tudok mit mondani.


Szia
Megoldották a problémádat valahogy ?
A szervizintervallum kijelzőre gondolok.
Csak azért kérdezem mert voltam szervizben ( Dacia márka ) és csak pénzbefizetés ellenében
hajlandóak orvosolni a problémát.
Vagyis költségmentesen csak ott tudom megoldani ahol szervizeltem ( mert nyilván ez egy baromi
bonyolult és időigényes dolog ) vagyis ahol elfelejtették nullázni ( oda-vissza nekem kb 60 km és egy nap szabi).
Csak azért írom hogy érdemes előtte telefonálni megcsinálják-e ott is ahol nem szervizeltetted..
No comment


Szerintem meg fel kell hívni a szervízt, ahol csinálták, és jöjjenek el egy laptoppal, és állítsák át! (remélhetőleg elég a laptop) Ha nem hajlandók, akkor megemlíteni, hogy szólsz az RH-nak. Ha akkor se, akkor mehet email az RH-nak!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 19 hétfő - 22:08:29
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
bernhaft írta ...

Vagyis költségmentesen csak ott tudom megoldani ahol szervizeltem ( mert nyilván ez egy baromi
bonyolult és időigényes dolog ) vagyis ahol elfelejtették nullázni ( oda-vissza nekem kb 60 km és egy nap szabi).
Csak azért írom hogy érdemes előtte telefonálni megcsinálják-e ott is ahol nem szervizeltetted..
No comment


Nem vagy egyedül ezzel a gondolkodás móddal. Sokan azt hiszik, hogy amit valaki elrontott, azt majd más ingyen megcsinálja. Hát nem, hülye lenne. Te sem, és más sem ingyen jár be a munkahelyére dolgozni. A garanciát pedig a gyár és az importőr adja, gyártási hibákra. Nem arra, amit XY Kft. alkalmazottja elront. Onnantól az XY Kft. felelőssége, és tőlük kérheted (joggal) a kártérítést. És egy cég/szerelő sem szeret olyan után dolgozni, amivel más ,,félbe" maradt. De a mai világban egyre több ilyen van, hála annak, hogy az ,,autószereléshez" mindenki úgy ért ebben az országban, mint a focihoz. Hála a youtube-nak, különböző fórumoknak.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 20 kedd - 08:55:31
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
Krogergo írta ...

bernhaft írta ...

Vagyis költségmentesen csak ott tudom megoldani ahol szervizeltem ( mert nyilván ez egy baromi
bonyolult és időigényes dolog ) vagyis ahol elfelejtették nullázni ( oda-vissza nekem kb 60 km és egy nap szabi).
Csak azért írom hogy érdemes előtte telefonálni megcsinálják-e ott is ahol nem szervizeltetted..
No comment


Nem vagy egyedül ezzel a gondolkodás móddal. Sokan azt hiszik, hogy amit valaki elrontott, azt majd más ingyen megcsinálja. Hát nem, hülye lenne. Te sem, és más sem ingyen jár be a munkahelyére dolgozni. A garanciát pedig a gyár és az importőr adja, gyártási hibákra. Nem arra, amit XY Kft. alkalmazottja elront. Onnantól az XY Kft. felelőssége, és tőlük kérheted (joggal) a kártérítést. És egy cég/szerelő sem szeret olyan után dolgozni, amivel más ,,félbe" maradt. De a mai világban egyre több ilyen van, hála annak, hogy az ,,autószereléshez" mindenki úgy ért ebben az országban, mint a focihoz. Hála a youtube-nak, különböző fórumoknak.


Ha elolvasod amít írtam akkor láthatod csak tényeket írtam le , nem véleményeztem .
(" no comment" )
Nem írtam felháborodva hogy milyen aljas a szervíz , csak leírtam hogy nem olyan egyszerű az mint ahogy ezt páran itt leírták ( " el kell menne a legközelebbi szervízbe " )
Nem először magyaráztok bele olyat , amit nem írtam ( a helyszínen sem kezdtem el hisztizni ).
Az már egy másik kérdés hogy mennyi munkával / idővel jár ez a művelet , gondolom rá kell álni a gépre ,és kb pár perc , és hogy ezért mi lenne a " reális " összeg.


Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 20 kedd - 13:22:41
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Biztos mindenki mással van a probléma, és nem veled, hogy soha senki nem ért meg, és neked semmi sem jó. Se az autóval, se a szervizzel, sem senkivel. Oldalakat írsz itt tele feleslegesen a semmiről, mert megoldás soha nincs. Meg is lehet nézni, nagyjából eltűntek az aktív tagok.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Cobalt
2018 november 20 kedd - 13:33:57


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 200
Az utóbbi időben viszonylag (az eddigiekhez képest) sokat ment párom autópályán tempomattal és ennek ellenére volt hogy több mint egy literes fogyasztás különbség jött ki a fedcomp és a tankolásnál mértek alapján. Én azt gondoltam volna, hogy a tartós fix sebességnél pontosabb a mérés, mint pl a városban araszolgatás esetén, kicsit meglepődtem, mert korábban ekkora eltérés még nem volt.

Még egy kérdés, a 0.9 és 1.2 Tce esetében van bármi olyan beépítve a motorba, ami a motor leállítását követően a turbót még visszahűtheti? Egy kollégámmal beszélgettem nemrég (év elején vett egy 1.2 Tce Megane-t), és ő egyáltalán nem szokta visszahűteni a motort húzósabb menet után se, meg különösen a hidegen pörgetésre sem ügyel. Azzal érvelt, hogy attól még hogy leállítod a motort, nem áll meg a hűtés, míg én úgy tudom, hogy a turbóknak az ad egyedül hűtést, ha az olajszivattyú keringeti az olajat, ami az alapjárat mellett szépen visszahűti azt, és nincs semmi hűtőfolyadékos hűtése. Viszont tudtommal motorleállítás esetén nincs olajnyomás, vagyis nincs hűtése a turbónak. Jól gondolom, vagy sem?

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
RayD
2018 november 20 kedd - 16:19:52
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Cobalt írta ...

Az utóbbi időben viszonylag (az eddigiekhez képest) sokat ment párom autópályán tempomattal és ennek ellenére volt hogy több mint egy literes fogyasztás különbség jött ki a fedcomp és a tankolásnál mértek alapján. Én azt gondoltam volna, hogy a tartós fix sebességnél pontosabb a mérés, mint pl a városban araszolgatás esetén, kicsit meglepődtem, mert korábban ekkora eltérés még nem volt.

Még egy kérdés, a 0.9 és 1.2 Tce esetében van bármi olyan beépítve a motorba, ami a motor leállítását követően a turbót még visszahűtheti? Egy kollégámmal beszélgettem nemrég (év elején vett egy 1.2 Tce Megane-t), és ő egyáltalán nem szokta visszahűteni a motort húzósabb menet után se, meg különösen a hidegen pörgetésre sem ügyel. Azzal érvelt, hogy attól még hogy leállítod a motort, nem áll meg a hűtés, míg én úgy tudom, hogy a turbóknak az ad egyedül hűtést, ha az olajszivattyú keringeti az olajat, ami az alapjárat mellett szépen visszahűti azt, és nincs semmi hűtőfolyadékos hűtése. Viszont tudtommal motorleállítás esetén nincs olajnyomás, vagyis nincs hűtése a turbónak. Jól gondolom, vagy sem?

Én is ezeket hallottam, mint te. De igazságot csak egy olyan szaki tud tenni aki ténylegesen a gyakorlatban is ismeri a működést (hogy magától fenntartja-e még a guminyomást és keringést egy ideig, de eddig mindenki azt mondta, hogy nem.)

Szerintem ami legalább ilyen hatékony, ha az ember előrelátóan az utolsó néhány km-en már nem tolja neki annyira, és így menet közben hagyja hűlni. És időveszteségben még kevesebbet jelent, akár kering az olaj a leállítás után, akár nem.

[ Módosítva 2018 november 20 kedd - 16:24:10 ]

Vissza az elejére
Cobalt
2018 november 20 kedd - 16:26:06


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 200
RayD írta ...

Én is ezeket hallottam, mint te. De igazságot csak egy olyan szaki tud tenni aki ténylegesen a gyakorlatban is ismeri a működést (hogy magától fenntartja-e még a guminyomást és keringést egy ideig, de eddig mindenki azt mondta, hogy nem.)

Szerintem ami legalább ilyen hatékony, ha az ember előrelátóan az utolsó néhány km-en már nem tolja neki annyira, és így menet közben hagyja hűlni. És időveszteségben még kevesebbet jelent, akár kering az olaj a leállítás után, akár nem.


Erre már én is gondoltam, de én úgy tudom, hogy a turbó elég alacsony fordulaton már bekapcsol, akár 2000 alatt is, ott viszont nem szivesen használom, úgyhogy általában inkább járatom. Addig is leszedem a dash camet, telefont, meg ilyenek, és azzal már majdnem elmegy az idő, persze nem az egész.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 20 kedd - 16:38:43
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
Krogergo írta ...

Biztos mindenki mással van a probléma, és nem veled, hogy soha senki nem ért meg, és neked semmi sem jó. Se az autóval, se a szervizzel, sem senkivel. Oldalakat írsz itt tele feleslegesen a semmiről, mert megoldás soha nincs. Meg is lehet nézni, nagyjából eltűntek az aktív tagok.


Annak a fórumtársnak írtam aki hasonló cipőben jár.
Pontosabban egy kérdést tettem fel.
Ha valaki nem nagy májer akkor segítség lehet neki hogy szervíz után
ellenőrizze / kérdezzen rá erre , ne járjon úgy mint én meg Ő .. ezért nem írtam privátban
Szerintem ez nem volt felesleges nem írtam oldalakat.

Nehogy már miattam tűnjenek el az aktiv tagok, tényleg akkor csendben maradok.
Úgyis én is hiányoltam már RB kollégát ... komolyan .



Vissza az elejére
Leki
2018 november 20 kedd - 19:08:02
Leki

Regisztrált tag #2631
Regisztrált: 2015 november 27 péntek - 08:24:55

Üzenetek: 95
bernhaft írta ...

Leki írta ...

100km-es túrát oda-vissza értettem (amúgy 200-at írtam volna). Szekszárd 50km, Kaposszekcső 60km, de itt -20000ft a különbség. Az a felháborító, hogy egy ilyen figyelmetlenség miatt akár egy km-t is nekem kell megtennem ami plusz kiadás, plusz szabadság. Saját autómon legutóbb nekem sem nullázták a szerviz számlálót, de ezt én tudom nullázni, így nincs gond. De erre az új idióta megoldásra nem tudok mit mondani.


Szia
Megoldották a problémádat valahogy ?
A szervizintervallum kijelzőre gondolok.
Csak azért kérdezem mert voltam szervizben ( Dacia márka ) és csak pénzbefizetés ellenében
hajlandóak orvosolni a problémát.
Vagyis költségmentesen csak ott tudom megoldani ahol szervizeltem ( mert nyilván ez egy baromi
bonyolult és időigényes dolog ) vagyis ahol elfelejtették nullázni ( oda-vissza nekem kb 60 km és egy nap szabi).
Csak azért írom hogy érdemes előtte telefonálni megcsinálják-e ott is ahol nem szervizeltetted..
No comment




Pont ma lett telefonálva.
Azt mondták, hogy olajcserekor azért nem tudták nullázni, mert akkor még nem jelzett. Szerintem kamuznak és szimplán ők mulasztottak. De ezt igazából Gergő tudná megmondani, hogy ez így van-e.
Nyugodtan lehet használni nem tilt le semmit és ha arra jár az autó akkor soron kívül ingyen nullázzák.
Hát ennyi.

[ Módosítva 2018 november 20 kedd - 19:09:45 ]

Dacia Logan Artic 0,9 Tce
Vissza az elejére
lajo
2018 november 20 kedd - 21:10:47


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 68
Leki írta ...
Azt mondták, hogy olajcserekor azért nem tudták nullázni, mert akkor még nem jelzett.

Kamu, bármikor nullázható.

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
RayD
2018 november 21 szerda - 11:48:28
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Leki írta ...
Nyugodtan lehet használni nem tilt le semmit és ha arra jár az autó akkor soron kívül ingyen nullázzák.

Szerintem ez a legnagyobb butaság. A kijelző feladata, hogy jelezze neked, hogy mikor esedékes a következő olajcsere és/vagy éves revízió. Ha teszem azt 1 hónap múlva 2000 km-rel később jutsz csak el a szervizbe nullázni, akkor 11 hónap és 18000 km-re "nullázzák" le? Vagy pedig standard 1 év 20.000 km-re? Mert akkor ugye már 1 hónappal és 2000 km-rel mindig késésben lenne a számláló a következő revízióig/ visszaállításig.

[ Módosítva 2018 november 21 szerda - 11:50:11 ]

Vissza az elejére
baalint
2018 november 21 szerda - 17:04:35

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
Ami az olajcsere jelzését illeti, az sima km/idő alapú, vagy létezik rá diagnosztika is? Azért kérdezem, mert nekünk volt egy olajcsere kb. 17 ezer km-nép, majd 31 ezer körül(tehát 14 ezerrel később), miközben 8 hónap telt el, a fedcompon jelzés, ami a kézikönyv alapján azt jelenti, 1500 km-en belül olajat kellene cserélni. Na de az a hivatalos szervizintervallum 35500 körül kellett volna megjelenjen, ha meg elfelejtették volna nullázni, akkor 18500-nál. Ez hogy lehet? Egyébként cseréltettük az olajat, mert amúgy is el akartuk már vinni szervizbe, mert volt más is.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
lajo
2018 november 21 szerda - 17:56:29


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 68
Neked még a régi rendszered van (OCS), ebben nincs nyilvántartva a hátralévő idő, csak a km, ezt viszont dinamikusan számolja az igénybevétel függvényében (optimális felhasználás esetén 20000 km az intervallum). Nálad 4500 km-t elvett az OCS, ez teljesen normális arány, nálam is ilyesmi volt amikor még OCS-em volt.

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
baalint
2018 november 21 szerda - 19:47:18

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
De mi alapján vesz el? Mi szinte egyáltalán nem használjuk városban, sok autópálya és országút van, meg hegyi utak is gyakran előfordulnak (Alpok, Szlovákia, stb.). Ebből mi lehet az, ami az optimális használathoz képest sűrűbb olajcserét kíván? Azt gondolnám, hogy a sok hidindítás az ilyen lenne, na az nincs sok, mivel az átlag utunk bőven 100 km feletti.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
lajo
2018 november 21 szerda - 22:33:14


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 68
Hát azt pontosan szerintem csak a Renault mérnökei tudják, egy konkrét paramétert találtam, amit néz, az olajhőmérséklet a motor leállításakor.

Azt csak gondolom, hogy a nagy terhelés se jó az olajnak (autópályázás nagy sebességgel, hegymenet). Az ideális az egyenletes sebesség közepes fordulatszámon, mondjuk autópályázás 110 körül.

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Sheme
2018 november 22 csütörtök - 09:07:17

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1002
lajo írta ...

Hát azt pontosan szerintem csak a Renault mérnökei tudják, egy konkrét paramétert találtam, amit néz, az olajhőmérséklet a motor leállításakor.

Azt csak gondolom, hogy a nagy terhelés se jó az olajnak (autópályázás nagy sebességgel, hegymenet). Az ideális az egyenletes sebesség közepes fordulatszámon, mondjuk autópályázás 110 körül.


Óh... ezek szerint nem jó, ha néha a 110 helyett a pályán a padlóig süllyesztem a pedált?
(OK, 30k-m bánta egy alkalommal, azóta eléggé visszavettem a száguldozásból, jó nekem a 110-140 is, természetesen legalább 15-20km-es "előmelegítéssel" - értsd: hidegen semmi pörgetés, paldózás, húzatás.)

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
RayD
2018 november 22 csütörtök - 10:45:22
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Sheme írta ...

Óh... ezek szerint nem jó, ha néha a 110 helyett a pályán a padlóig süllyesztem a pedált?
(OK, 30k-m bánta egy alkalommal, azóta eléggé visszavettem a száguldozásból, jó nekem a 110-140 is, természetesen legalább 15-20km-es "előmelegítéssel" - értsd: hidegen semmi pörgetés, paldózás, húzatás.)

Hangra megítélésem szerint 1750 és 2250-es fordulat között érzi magát a legjobban, ami olyan 100-120 (125) km/h-t jelent.
De a téma eredetileg TCe90/TCe115-tel indult, azok ugye rövidebb áttételezésűek, azoknál szerintem relevánsabb kérdés. A dCi ha jól számolom 5.-ben végsebességnél is csak 3000(-3500) körül forog.

Vissza az elejére
Sheme
2018 november 22 csütörtök - 14:07:44

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1002
RayD írta ...

Sheme írta ...

Óh... ezek szerint nem jó, ha néha a 110 helyett a pályán a padlóig süllyesztem a pedált?
(OK, 30k-m bánta egy alkalommal, azóta eléggé visszavettem a száguldozásból, jó nekem a 110-140 is, természetesen legalább 15-20km-es "előmelegítéssel" - értsd: hidegen semmi pörgetés, paldózás, húzatás.)

Hangra megítélésem szerint 1750 és 2250-es fordulat között érzi magát a legjobban, ami olyan 100-120 (125) km/h-t jelent.
De a téma eredetileg TCe90/TCe115-tel indult, azok ugye rövidebb áttételezésűek, azoknál szerintem relevánsabb kérdés. A dCi ha jól számolom 5.-ben végsebességnél is csak 3000(-3500) körül forog.


Bocs, és köszönöm, h felhívtad rá a figyelmem.

5-ben 3000-nél óra szerint 170-et megy sík úton a 75Le/200Nm-re beállított DönCI. Lehet, belekarcolhat a 180-ba is, de ahhoz már lejtő kéne, viszont nem akarok többször perkálni a rendőrségnek.


Tudtommal TCe 115-öt nem szerelnek a kocsiba, csak a Duster-be. Pedig nem ártana a 4 hengeres benzines motor a többi Dacia-ba sem!

(Igaz, akkor valószínűleg csökkenne a tesók értékesítése - mármint a Renault-ké.)

Jövőre vinnem kell a verdát nagyszervizre. Majd tudósítok, mibe fáj az üzemanyagok, a szűrők és a vezérlés cseréje - aztán valószínűleg hadd ne reklámozzam kollégára bízom a talicskámat, mert... mert szeretem, ha értő és lelkiismeretes kezek végzik el a műveletet.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
RayD
2018 november 22 csütörtök - 14:46:15
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Sheme írta ...

Tudtommal TCe 115-öt nem szerelnek a kocsiba, csak a Duster-be. Pedig nem ártana a 4 hengeres benzines motor a többi Dacia-ba sem!

Igenis meg nem is.
Sanderoba/Loganba csak TCe90 megy. Én csak az eredeti kérdésfeltevésre mondtam, hogy ott a kettő párban hangzott el.

Az említett TCe115 ma már nem kapható (max valami rejtett helyen lévő készletről), a Dokkerbe/Lodgyba TCe115, a Dusterbe TCe125-ként volt kapható.

Jelenleg négyhengeres benzinesként a Dokkerbe/Lodgyba az SCe100 kapható, Dusterbe SCe115, ami a TCe-vel ellentétben nem 1,2 literes turbós, hanem 1,6 literes szívó motor.

Szóval van a Dacianál még 4 hengeres (benzines) motor, csak hát ahhoz a nagyobb tesók közül kell választani.

Vissza az elejére
Waquarnew
2018 november 22 csütörtök - 22:15:14


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 500
Sziasztok! Bő 1,5 hónap és 2000+ km utáni tapasztalatok az autóról. 10 év után ültem át az 1,6 MPI motoros Laureate Plusból a 0,9 Tce MCV Stepwaybe. Ezidáig nagyon kellemes "csalódás" az új autó. Volt némi félelmem eleinte, mert a kereskedés állította, hogy Tangerből érkezik az autóm. Olvasva a marokkói összeszereléssel kapcsolatos problémákról ez nem is volt alaptalan. Viszont amikor megérkezett, még aznap lehetőségem adódott alaposan átvizsgálni és semmi olyan problémát nem tapasztaltam, amit korábban már sokan leírtak. Jók az illesztések, nincsenek laza, zörgős alkatrészek stb. Olyan, amilyennek az ember egy új autót elképzel. Minden patentül nyílik,záródik, működik. Az is többször elhangzott, hogy a 3 hengeres motor rázza a kasztnit, mint foxi a lábtörlőt, nálam érdekes módon ez sem igaz. Persze megvan az a sajátságos kerregő hangja a motornak alapjáraton, de annyira nem zavaró. Rázkódást pedig egyáltalán nem tapasztaltam. Sokan panaszkodtatok arra, hogy hátramenetbe téve töröl az ablaktörlő. Lehet, hogy mostanra valamit módosítottak a dolgon, de az én autómnál csak akkor töröl hátramenetbe kapcsolva, ha az első ablaktörlő is működik. Eddig száraz ablakot még nem törölt. (vagy lehet, hogy valamit félreértettem a korábbi hozzászólásokban?). A menetdinamikával nincs gondom, szokni kell ezt-azt, de nem vészes. Itt pl. a városban való közlekedésre gondolok, az 1,6-hoz képest nagyon nem szereti az alacsony fordulatot, 4. fokozatnál feljebb nem igazán kapcsolható, illetve de, csak igen hamar vissza kell váltani. Az elektromos gázpedállal még mindig ismerkedési viszonyban vagyunk, nekem kissé érzékeny, de ezt is meg lehet szokni (türelem és rózsa, ugye). Nem vagyok már egy száguldozós tipus, de nem is szeretek tötymörögni, így az én igényeimnek teljesen megfelel az autó dinamikája (legalábbis az eddigi tapasztalatok alapján). Persze még azért nincs igazán meghajtva, majd picit később nézem meg, hogy mit tud valójában ez a kis kávédaráló ott a motortérben.
Fogyasztásról annyit, hogy így a bejáratás idején (eddig mindenféle útszakasz volt benne) 6,5-6,8 körüli átlagot produkált (serintem lesz ez még jobb is )
A kasztnit igyekszem óvni, szerencsére van garázsom, így ott "alszik", plusz nem sokkal azután, hogy átvettem, átesett a - számomra - szokásos tél előtti kezelésen, ami egy alapos vaxolást jelent (eddig minden autóm megkapta a tél előtt és a tél után is). Most, hogy bejött nálunk az esős/trutyis időszak, azért látszik az eredmény, hiszen szinte folt nélkül szárad le a víz az autóról.
Azért az is érdekes, hogy ez a korallpiros metál szín mennyivel "kosztűrőbb", mint előtte az atlantisz zöld volt. Valahogy nem látszik meg annyira rajta por, meg a piszok.
Összefoglalva, én nagyon meg vagyok elégedve az új autómmal, úgy érzem, hogy azt kaptam, amit vártam. Az autócsere előkészületének időszakában több más tipus is szóba került (Lada Vesta, Skoda Rapid), de valahogy egyik se fogott meg annyira, talán a márkahűség, talán a klub, talán a szervíz,- és alkatrészháttér, már nem tudom, hogy mi volt igazán a döntő, de lényeg, hogy maradt a Dacia. Nagyon sajnálom azokat, akik nem találták meg a számításukat az autóval kapcsolatban, kívánom, hogy a következő autójuk olyan elégedettséggel töltse el őket, mint engem most ez az MCV Stepway.
Ja, és hab a tortán, hogy megkérdeztem az ügyfélszolgálatot, hogy meg tudják-e (hajlandóak-e) mondani, hogy hol gyártottak egy adott autót. Azt mondták, hogy alvázszám alapján szívesen válaszolnak. Éééés jött a meglepi, az alvázszám alapján az én autómat Pitestiben gyártották (csak azt nem értem, hogy a kereskedés miért ragaszkodott a marokkói verzióhoz...)
Bocs, ha hosszú voltam
Vissza az elejére
gylaci
2018 november 23 péntek - 09:10:48

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 37
Köszi hogy leírtad a tapasztalataidat, én szívesen olvasok egyéni véleményeket nem "szakújságíróit".
Vissza az elejére
Sandro
2018 november 23 péntek - 11:32:52

Regisztrált tag #3008
Regisztrált: 2018 július 04 szerda - 08:12:40

Üzenetek: 2
Csatlakozom az elöttem szolohoz. Sandero 0.9 TCe Artic.
Vissza az elejére
TG18
2018 november 23 péntek - 12:46:24
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 14
@ Waquarnew köszi a tapasztalatokat. Sajnos a mi Sanderonk még nem jött meg (júliusi rendelés). Ezért már az egész fórumot átolvastam és valóban öröm olvasni a tapasztalatokat, akár még a negatív véleményeket is, hiszen "Az élet nem habostorta"

[ Módosítva 2018 november 23 péntek - 12:46:44 ]
Vissza az elejére
sanmarco73
2018 november 23 péntek - 16:19:51

Regisztrált tag #3014
Regisztrált: 2018 augusztus 15 szerda - 16:16:08

Üzenetek: 4
A napokban rakattam fel az új téli gumikat (205/55 R16) a kocsimra (Logan MCV Stepway Tce). A gyári előírás a keréknyomásra 2,2 - 2,1 bar. A gumis viszont 2,6-ra fújta, mondván hogy annyira kell. Most kinek van igaza?
Vissza az elejére
Szita
2018 november 23 péntek - 18:06:56
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
sanmarco73 írta ...

A napokban rakattam fel az új téli gumikat (205/55 R16) a kocsimra (Logan MCV Stepway Tce). A gyári előírás a keréknyomásra 2,2 - 2,1 bar. A gumis viszont 2,6-ra fújta, mondván hogy annyira kell. Most kinek van igaza?

Az én gumisom (25-éve ismerem) azt vallja, hogy a gyári érték. Télen + 0,2.

[ Módosítva 2018 november 23 péntek - 18:08:09 ]
Vissza az elejére
ex-xm
2018 november 23 péntek - 18:16:11


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 160
Szerintem a gyárnak van "igaza".

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 23 péntek - 23:28:42
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Rohadtul bírom amikor ezek a gumisok osztják az észt. Mégis honnan f@szból tudná mi a jó az úton, amikor reggeltől estig a műhelyben dolgozik. Amikor meg a többségük beül a szakadt futóművű munkás autójába, amin normális gumi sincs, akkor úgy aztán marhára ért hozzá. Vagy esetleg titokban ebből diplomáztak, és több tesztet végeztek maszekban a műhely udvaron mint a gumigyárak?
Emberek, a gumis az nem szakma, hanem egy foglalkozás. Ész nem kell hozzá ( ezért nem láttok náluk nyomatékkulcsot, zsírt, meg hasonlók, jó részük még az autóhoz sem ért, mert pizzafutár, árufeltöltő, benzinkutas, meg hasonló volt előtte), csak sok rutin, meg jó fizikum. Amelyik meg még olvasni is tud, az összeolvasott a gyártóktól annyi marketing anyagot, hogy a hülyeségeivel szóval tartja 20 percig az ügyfelet, oszt csókolom, jöhet a következő. 90%-uk ilyen. Persze kivételek vannak, nagyobb cégeknél, gumis ,,dinasztia" családoknál. De ők általában a főnökök, nem a szerelőpad mellett állnak. És ha eléggé nagy a bolt, ők valóban járnak gumigyárakba, demók-ra stb.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
DQM
2018 november 24 szombat - 04:10:57


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 183
Második gumis, akinél nyomatékkulcsot láttam működés közben. De õ is 2.5-re fújta tavasszal. Kérdezem, mi az a 2.5, ennyire állította be a nyomást? Válasz:ennyire szoktuk állítani személygépkocsinál. Közöltem a gyári értéket vele, nem sértõdött meg.
Vissza az elejére
Szita
2018 november 24 szombat - 08:45:59
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
Segítséget kérnék! Nem találom az 1.2-es légszűrőcserét. (még a youtube-n se) Lehet hogy ennyire béna vagyok. Ha valaki belinkelné, azt nagyon megköszönném)
Vissza az elejére
RB65
2018 november 24 szombat - 11:08:37


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
Szita írta ...

Segítséget kérnék! Nem találom az 1.2-es légszűrőcserét. (még a youtube-n se) Lehet hogy ennyire béna vagyok. Ha valaki belinkelné, azt nagyon megköszönném)


Íme: Klikk!


A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Ttamas775
2018 november 24 szombat - 13:17:41


Regisztrált tag #2828
Regisztrált: 2017 március 21 kedd - 08:30:06

Üzenetek: 4
Sziasztok 2017.jsnuári Logan mcv 0.9 Tce Arctic ban lemerült az akku.
Egy renault nissan savas akkuvan benne 60 Ah másoknak milyen akkuval adták el ?
Vissza az elejére
TG18
2018 november 24 szombat - 13:17:54
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 14
Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni Tőletek.
A július közepén rendelt Sandi még nem érkezett meg és december közepére lett módosítva a lehetséges átadási időpont. Szóval veszítek-e azon hogy 2018 utolsó két hetére lesz forgalomba helyezve, vagy nyerek-e valamit ha csak január első hetében kerül a tulajdonomba? Itt gondolok adóra, biztosításra a jövőbeni műszakik időpontjára, eladáskor számít-e valamit stb Egyáltalán lehet-e ilyen opció a kereskedőnél, hogy majd csak jövőre szeretném átvenni?

[ Módosítva 2018 november 24 szombat - 13:18:17 ]
Vissza az elejére
RB65
2018 november 24 szombat - 14:11:34


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
Ttamas775 írta ...

Sziasztok 2017.jsnuári Logan mcv 0.9 Tce Arctic ban lemerült az akku.
Egy renault nissan savas akkuvan benne 60 Ah másoknak milyen akkuval adták el ?

Enyém is 2017 januári üzembe helyezés, 2016 év végi gyártás,már a faceliftes 09,tce. Ez van benne:




A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Szita
2018 november 24 szombat - 16:02:16
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
RB65 írta ...

Szita írta ...

Segítséget kérnék! Nem találom az 1.2-es légszűrőcserét. (még a youtube-n se) Lehet hogy ennyire béna vagyok. Ha valaki belinkelné, azt nagyon megköszönném)


Íme: Klikk!


Köszi! Csere megejtve. 5-éve vettem egy torx készletet, tudtam, hogy egyszer szükség lesz rá. 32E van a vasban, soha nem volt szétszedve a ház. (elvileg ellenőrzik éves szervíznél) Ilyen retkes szűrőt rég láttam. Most volt 2-évesen Kaposváron ~38Ft volt a szervíz. Semmit nem vittem. (olaj+szűrő, pollensz. átvizsgálás)
Vissza az elejére
RB65
2018 november 24 szombat - 16:43:14


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
Szita írta ...

RB65 írta ...

Szita írta ...

Segítséget kérnék! Nem találom az 1.2-es légszűrőcserét. (még a youtube-n se) Lehet hogy ennyire béna vagyok. Ha valaki belinkelné, azt nagyon megköszönném)


Íme: Klikk!


Köszi! Csere megejtve. 5-éve vettem egy torx készletet, tudtam, hogy egyszer szükség lesz rá. 32E van a vasban, soha nem volt szétszedve a ház. (elvileg ellenőrzik éves szervíznél) Ilyen retkes szűrőt rég láttam. Most volt 2-évesen Kaposváron ~38Ft volt a szervíz. Semmit nem vittem. (olaj+szűrő, pollensz. átvizsgálás)

Szívesen!
Enyémbe 27 ezer van, de már kétszer cseréltem szűrőt. Nem olyan nagy tétel, hogy ne lenne érdemes olajcserénél ezt is kicserélni.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!