A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
sanyinak
2018 november 14 szerda - 12:34:37

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
Cobalt írta ...

5 milla alatt nincs olyan amit tudnék választani hasonló méretben

Skoda Rapid Family 4,2 mFt
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 14 szerda - 13:42:45
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
sanyinak írta ...

Cobalt írta ...

5 milla alatt nincs olyan amit tudnék választani hasonló méretben

Skoda Rapid Family 4,2 mFt



Na most "várom" a hozzászólásokat a Rapidról , miért nem jó ( csak azért is mert
két hete én is egy ilyet használok , de szándékosan nem írtam meg a véleményemet
... tudom ez nem a Skoda hanem Dacia fórum )


Vissza az elejére
baalint
2018 november 14 szerda - 13:54:11

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
@bernhaft
Az eleve nem kombi hanem sedan. Ránéztem Fabia kombira, a Style felszereltség a legkisebb amelyikben van klíma, és 4,8 misi. Persze ebből biztos lehet alkudni.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 14 szerda - 13:55:07
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
RayD írta ...

bernhaft írta ...

Főleg mert amit írtál finoman szólva is csúsztatás, nevezetesen az hogy a baleseti statisztika azt mutatta hogy a Dacia a legbiztonságosabb autó ! ... nem , nem ezt mutatta.
Amúgy széria volt már 10-15 évvel ezelőtti autókban is a 4 légszák , ABS , jó néhányban az ESP is
( mondjuk az csak 2011 óta kötelező )
Önmagában pedig szerintem nem sokat ér egy ESP például , ezerszer lényesegesebb az hogyan
törik a kasztni.
Azt pedig végképp nem értem hogy kapott 4 csillagot a Sandero , ha a Logan ( meg az összes
Dacia azóta is ) csak 3-at.

Szia!

Leírtam az indokaimat, ennyi. Nem kötelező egyetérteni.Ezért írtam, hogy a tényeket másképp értelmezzük, mérlegeljük.

Az tény, hogy 2016-ban 10.000 autóra vetítve Magyarországon Daciaban 1 ember sem halt meg, és a sérülések száma is a legkisebb volt. Hogy főleg az első szám, de a második is erősen függ a "véletlen" faktortól is, másik évben jelentősen módosulhat már akkor tisztáztuk. De főleg a baleseti sérülések száma a nagy számok törvénye alapján azért már jelent valamit. Még ha azt, hogy mi kevesebb balesetet okozunk és előre látó vezetésünkkel egyet-kettőt meg is előzünk (mert ugye nem a 10.000 balesetet nézte, hanem a 10.000 forgalomban lévő autót).

De nekem furcsa, hogy egyik oldalról folyamatosan a csillagok számát nézed, másik oldalról az olyan dolgot, mint az ESP nem érzed lényegesnek. A legjobb az, ha be sem következik a baleset és pont erre való az ABS, ESP és a sok új kütyü, amire plusz csillagot oszt az NCAP. Vagy ha be is következik, de már az előtte megkezdett fékezéssel csökkentse az üzközéskor elnyelendő energiát. Ami alapvetően nem hülyeség, de kérdés, hogy az adott pénzügyi keretből milyen kombó jön ki. És én erre mondtam, hogy a Dacia esetén ez okés. Nem fog az autó magától megállni, ha te nem nyomod a féket. De egy vészfékezésnél irányítható marad. Nem fog helyetted sávban tartani, de egy-egy régen fejreállással végződött szituációból már kisegít, ha irányban tartod a kormányt és nem feszíted túl annyira a fizika törvényeit, hogy már az elektronika se tudja visszahozni. És erre mondtam, hogy a biztonsági tréningen látottak alapján ezt már nagyon jól tudta a Loganom, Szubjektíven talán picit jobban is, mint az ottani mezőny többsége. Ami egyáltalán nem reprezentatív minta volt, változó márkák és korú autók, de az alap üzenet a lényeg, hogy igenis sokat ér az a néhány dolog ami már kötelezően benne van, hogy be se következzen a baleset.

És még egy totálisan szubjektív faktor: mivel hangosabbak a Daciák jobban érezni a sebességet. Ha egy kocsiban még pályatempónál is alig hallani valamit a szélzajból, gördülési zajból, akkor az ember kevésbé érzi, hogy milyen gyorsan halad. Egy baleseti, vagy potenciális baleseti szituációban sokat számít ez a néhány km/h plusz vagy mínusz. Mert egyrészt a reakcióig bekövetkező időben (1-2 másodpercben) kevesebb távolságot tesz meg a kocsi, másrészt utána is négyzetes arányban nő a fékút a sebesség növekedésével. Nagyjából minden közlekedésbiztonsági előadás/tréning amin eddig voltam ezzel kezdődött, hogy a megfelelő sebességnél, követési távolságnál értékesebb kevesebb létezik és már egy Daciánál is többet számít, mint a plusz felszerelés, ami más jobban felszerelt kocsikban pluszban van (ettől a technikai fejlődést nem szólom le, mert akkor nem lennék ott, ahol most vagyunk és nem jutnánk még előrébb).

Sandero: rövidebb a kasztni, rövidebb a tengelytávolsága is picivel, ezáltal picivel merevebb és ez jelen esetben pont elég lett a plusz csillaghoz. De ez már évekkel ezelőtt volt, mostanában többször szigorítottak, szóval nem azt mondom, hogy ma is hozná.


Sok mindenben értem amit írsz , nem is vitatkozom csak pár dologban Veled.
Nem arra gondoltam hogy az ESP nem fontos, hanem arra , hogy a kasztni merevsége, töréstesztje
fontosabb.
Azt nem értem hogy legalább az új Duster-el miért nem hoztak ki egy olyan változatot ami legalább
a 4. csillagot is megkapja.
Értem én hogy budget modellek , de azért a biztonságra ( a sok reklám helyett ) többet adhatnának.
Az általad említett baleseti statisztikát alapul venni arra hogy az autó mennyire biztonságos ...hát nem tudom ... erre az jutott eszembe hogy most és bármikor tudok küldeni egy statisztikát arról hogyan
alakult tavaly a megbizhatósági sorrend Európában .
Ha nem csal az emlékezetem hátulról a negyedik - ötödik volt a Dacia 2017-ben , a legmegbizhatóbb
modellek pedig azok amelyek itt többen kritizálnak.
Ezzel sem foglalkoztam de az általad említett statisztikát sem tartom semmire , főleg mert a vége az hogy leírják akár egyetlen baleset is jelentősen befolyásolná a sorrendet .

.

Vissza az elejére
Cobalt
2018 november 14 szerda - 13:55:19


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 200
Nem tetszik a Rapid, illetve nem vennék TSi-t, ez személyes ellenszenv, plusz a mostaniak már részecskeszűrősek. Próbáltam megnézni a konfigurátort, hogy mennyire jönne ki egy nekem megfelelő modell, de a spaceback nincs benne, csak a sima. Bár ha abból indulok ki, hogy nem olyan régen a Fabia kombit inkább 4,7 millióra hoztam ki (mégegyszer, olyan konfigurációval, amit el tudnék képzelni magamnak, nem full extra), gyanítom hogy a Rapid is többre jönne ki nálam. Én jelenleg a Ceeddel szemezek, csak hát a normálisan felszerelt inkább 5,4 millió.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 14 szerda - 14:01:27
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
baalint írta ...

@bernhaft
Az eleve nem kombi hanem sedan. Ránéztem Fabia kombira, a Style felszereltség a legkisebb amelyikben van klíma, és 4,8 misi. Persze ebből biztos lehet alkudni.


Nem írtam hogy kombi .
550 literes csomegtere van , pótkerékkel együtt.
Családomnak bőven -bőven elég,
Family modeltt kell nézni , az a folyamatos akció , klima, ülésfütések , 6 sebességes váltó , gyári alufelnik , kartámasz , 6 légszák ,metálfény és a csattanó ESP is van benne : - )
Annyi amennyit írt a kolléga , a 6 sebességes , 110 lovas több ( 4,4 misi volt )
Vissza az elejére
baalint
2018 november 14 szerda - 14:11:47

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
@bernhaft
Ok, én azért mondtam kombit, mert családi autónak azt tartom optimálisnak, ebben a kategóriában meg közel dupláját kell kifizetnii, mint az MCV, ha alternatívát vesz valaki (és a Skoda Fabia kombi még a legolcsóbb alternatívák közé tartozik).

Ez a Rapid Family valóban jó vétel, viszont mivel sedan ezért a Dacia kínálatából a sima Logannal lehet összevetni, nyilván annál lényegesen felszereltebb, erősebb a motorja, talán az utastere is nagyobb (csomagtér hasonló). De még így sincs egy árkategóriában.

EPS gondolom kötelező új autónal ezért mindegyikben van, onnan jött elő a vitaban, hogy 9-10 éves használtakkal is összevetettétek az új Dacia-kat biztonság szempontjából.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
baalint
2018 november 14 szerda - 14:12:22

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
Egyébként a Sandero-t eladtad, vagy 2 kocsid van?

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
Mazsola
2018 november 14 szerda - 14:22:20


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Üzenetek: 801
Annak idején mit kaptam én itt. Megemlítettem ezeket a statisztikákat. Hogy a Dacia nem produkált akkoriban meghibásodásokat. Pont mint a balesetek.
Vizsgáljuk a tulajokat.
Sztem. Alapvetően nincs meghibásodás ha az autóval nem nagyon mész mert nincs pénzed. Azért vetted az olcsó autót. És innen egyenes az út oda is, ha nem nagyon van baleset sem, súlyos meg pláne nem. Nem flottaautó, nem is nagyon megy, stb, stb...
Ez is szimpla statisztika. És most is kapni fogok érte... XD

Vissza az elejére
sanyinak
2018 november 14 szerda - 14:25:06

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
baalint írta ...

@bernhaft
Az eleve nem kombi hanem sedan. Ránéztem Fabia kombira, a Style felszereltség a legkisebb amelyikben van klíma, és 4,8 misi. Persze ebből biztos lehet alkudni.


A hasonló méret volt a meghatározás, annak megfelel a Rapid. A csomagtartója szinte ugyanakkora - az ember ritkán pakolja a kombiját is a tetőig.
Egyébként a Rapid nem sedan, hanem ötajtós a karosszériája

Fabia viszont jelentősen kisebb a Logantól és Rapidtól is az utasteret illetően. (leszámítva a szélességét).

Én annak idején a garázsbejárat szélességéhez kerestem autót, ezért vagyok tisztában a méretekkel . Ez egy jó oldal az összehasonlításhoz: Klikk!
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 14 szerda - 14:26:33
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
baalint írta ...

Egyébként a Sandero-t eladtad, vagy 2 kocsid van?



Daciat Feleségem használja .
Meghírdettem ( a kocsit , nem a feleségemet ) , de hatalmas buktával tudtam volna csak eladni.
A Rapid végül nem új szerzemény , az utolsó pillanatban döntöttem az új helyett ( és a hitel helyett )
egy 2,5 éves 30 ezer km. futott példány mellett ( nagyon biztos kézből )
Az új 4,4 lett volna, de ehhez megint hitelt kellett volna igénybe venni , az pedig van már a családban.
A TSi motorok tényleg rizikósak voltak , kár értük mert egyébként minden tesztben azt írják
hogy legjobb működésűek ., Majd kiderül , rizikósan kell élni ( az újakkal egyébként már semmi gond , jó pár éve )
Jelenleg még élvezem a 4 hengeres vajsima , puha hangját.
Ha gáz van , azt is megírom majd ígérem .....

Vissza az elejére
sanyinak
2018 november 14 szerda - 14:37:19

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
Cobalt írta ...

Én jelenleg a Ceeddel szemezek, csak hát a normálisan felszerelt inkább 5,4 millió.

6 mFt-nál pedig már a Golf Variant kezdődik, ami a kategória etalonja. De ennek ára már a duplája a Logan MCV-nek
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 14 szerda - 14:41:29
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
baalint írta ...

@bernhaft
Ok, én azért mondtam kombit, mert családi autónak azt tartom optimálisnak, ebben a kategóriában meg közel dupláját kell kifizetnii, mint az MCV, ha alternatívát vesz valaki (és a Skoda Fabia kombi még a legolcsóbb alternatívák közé tartozik).

Ez a Rapid Family valóban jó vétel, viszont mivel sedan ezért a Dacia kínálatából a sima Logannal lehet összevetni, nyilván annál lényegesen felszereltebb, erősebb a motorja, talán az utastere is nagyobb (csomagtér hasonló). De még így sincs egy árkategóriában.

EPS gondolom kötelező új autónal ezért mindegyikben van, onnan jött elő a vitaban, hogy 9-10 éves használtakkal is összevetettétek az új Dacia-kat biztonság szempontjából.


Ezt csak Neked írom : hidd el nem érdemes összehasonlítani a két autót ( Logan vs Rapid )
Első kézből tudom ,
Hacsak a Logan nem ezerszer csendesebb , minőségibb, finomabb működésű , biztonségosabb mint a Sandero.
Ezt mondjuk nem indokolja semmi.
A csend , nyugalom pedig nem fejezhető ki pénzben nekem .
Ha a motor kampec , megírom azt is ( nem csak a jót ) .


Vissza az elejére
Cobalt
2018 november 14 szerda - 14:51:21


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 200
sanyinak írta ...

6 mFt-nál pedig már a Golf Variant kezdődik, ami a kategória etalonja. De ennek ára már a duplája a Logan MCV-nek


A Golf szintén TSI, a Ceed meg szívó benzin, ami nálam momentán nagyon erős érv. Következőnek nem tervezek turbósat venni, talán az egyetlen amin elmélkedem, az a Vitara a 3+7 év gari miatt, de ez csak egy mellékszál. Bár családban van VW (igaz nem mai darab) és nagyon jó, de én magamnak nem vennék.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
sanyinak
2018 november 14 szerda - 15:17:59

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
Akkor igyekezz Kia Ceed-et venni, mert ki tudja, ott is meddig marad meg még a turbó nélküli motor a kínálatban.
Vissza az elejére
baalint
2018 november 14 szerda - 15:21:14

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
@bernhaft
Valószínűleg egy Passat vagy egy Audi A6 még jobb, mint a Rapid, de nem ez volt az összevetés alapja.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 14 szerda - 16:09:44
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
baalint írta ...

@bernhaft
Valószínűleg egy Passat vagy egy Audi A6 még jobb, mint a Rapid, de nem ez volt az összevetés alapja.



Nyilván , de nem vagyok azért telhetetlen .
Amit a Rapid nyújt jelenleg , az bőven elég.
Le is zárom ezzel ezt a vonalat .
Vissza az elejére
RayD
2018 november 14 szerda - 16:22:51
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Mazsola írta ...

Annak idején mit kaptam én itt. Megemlítettem ezeket a statisztikákat. Hogy a Dacia nem produkált akkoriban meghibásodásokat. Pont mint a balesetek.
Vizsgáljuk a tulajokat.
Sztem. Alapvetően nincs meghibásodás ha az autóval nem nagyon mész mert nincs pénzed. Azért vetted az olcsó autót. És innen egyenes az út oda is, ha nem nagyon van baleset sem, súlyos meg pláne nem. Nem flottaautó, nem is nagyon megy, stb, stb...
Ez is szimpla statisztika. És most is kapni fogok érte... XD

Van benne valami.

De aki nem nagyon használja az autóját, annak nem is nagyon van rutinja, tehát ilyen szempontból meg esélyesebb, hogy egy komplexebb helyzetben zavarba jön és benézi. De nyilván sokkal kevesebbszer van rá esélye és jó eséllyel kicsit óvatosabban is megy.

Vissza az elejére
gylaci
2018 november 14 szerda - 17:00:49

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 37
Bocsi hogy beleszólok, de sok összehasonlítás van turbó - szívó, vagy éppen benzin - dízel motorokról, de valakinek van tapasztalata vagy véleménye a gyári gázos motorról? Erről kevés szó esik.
Vissza az elejére
RB65
2018 november 14 szerda - 18:17:24


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
Cobalt írta ...

sanyinak írta ...

6 mFt-nál pedig már a Golf Variant kezdődik, ami a kategória etalonja. De ennek ára már a duplája a Logan MCV-nek


A Golf szintén TSI, a Ceed meg szívó benzin, ami nálam momentán nagyon erős érv. Következőnek nem tervezek turbósat venni, talán az egyetlen amin elmélkedem, az a Vitara a 3+7 év gari miatt, de ez csak egy mellékszál. Bár családban van VW (igaz nem mai darab) és nagyon jó, de én magamnak nem vennék.

Inkább az Scross, nagyobb és jobban felszerelt mint a vitara


A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
ex-xm
2018 november 14 szerda - 18:24:31


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 160
Sziasztok!
Segítséget kérek. Futómű beállítási adatokra lenne szükségem.
A haver szerelő naprakész, hivatalos AUTODATA adatbázisában csak az 1 szériás MCV beállítási adatai szerepelnek.
Előre is köszönöm!

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
Szita
2018 november 14 szerda - 20:23:26
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
Ha valaki felnit keres, most akciós! Klikk!
Vissza az elejére
77Gabesz
2018 november 14 szerda - 20:27:23


Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 15
Sziasztok!

Az utolsó 3 oldalnyi fórumüzenet hozta ezt ki belőlem:

Arra szeretném felhívni a "más konszern kocsijai jobbak" vagy a "Dacia a legalja" álláspontot hangoztatók figyelmét, hogy engem kifejezetten bántanak ezek a homályos, vaktában ellőtt hozzászólások. Legyenek szívesek megtekinteni a bemásolt MCV árlistát (ez már a nyári áremelt lista) és válasz hozzászólásukban linkeljék be az általuk favorizált más típus árlistáját, amin bemutatják, hogy van olcsóbb új autó alternatíva a kategóriában!




Extrák ide vagy oda, nálam az ár igen sokat nyomott a latba autóvásárláskor. Nem ezüstkanállal a számban születtem, amit elértem, azért igen keményen kellett hajtanom. És hiszem, sokan voltak még hozzám hasonló cipőben vásárláskor, addig nyújtózkodunk, míg a takarónk ér. Nekem és családomnak erre futotta: új kocsit akartunk az eddigi használtak után; amire kell és amit elvárunk tőle azt hozza is.

Az extrák meg mindenkinek legyen a szívügye, mert ami nekem nem ér meg egy fillér felárat sem, anélkül lehet más meg sem tudna lenni

Még egyszer: replikákat, visszajelzéseket örömmel veszem, de szerzője a linkelt listaárról se feledkezzen meg.

Üdv, Gabesz

Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic (2018/06) 4,9-5 l/100 km.
Vissza az elejére
RayD
2018 november 14 szerda - 22:20:53
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
77Gabesz írta ...

Sziasztok!

Az utolsó 3 oldalnyi fórumüzenet hozta ezt ki belőlem:

Arra szeretném felhívni a "más konszern kocsijai jobbak" vagy a "Dacia a legalja" álláspontot hangoztatók figyelmét, hogy engem kifejezetten bántanak ezek a homályos, vaktában ellőtt hozzászólások. Legyenek szívesek megtekinteni a bemásolt MCV árlistát (ez már a nyári áremelt lista) és válasz hozzászólásukban linkeljék be az általuk favorizált más típus árlistáját, amin bemutatják, hogy van olcsóbb új autó alternatíva a kategóriában!




Extrák ide vagy oda, nálam az ár igen sokat nyomott a latba autóvásárláskor. Nem ezüstkanállal a számban születtem, amit elértem, azért igen keményen kellett hajtanom. És hiszem, sokan voltak még hozzám hasonló cipőben vásárláskor, addig nyújtózkodunk, míg a takarónk ér. Nekem és családomnak erre futotta: új kocsit akartunk az eddigi használtak után; amire kell és amit elvárunk tőle azt hozza is.

Az extrák meg mindenkinek legyen a szívügye, mert ami nekem nem ér meg egy fillér felárat sem, anélkül lehet más meg sem tudna lenni

Még egyszer: replikákat, visszajelzéseket örömmel veszem, de szerzője a linkelt listaárról se feledkezzen meg.

Üdv, Gabesz

A megfelelő autó kiválasztási folyamata mindenkinek más-más eredményt hoz. És azért már egy fapad és "full extra" között a Daciáknál is kb. duplázni lehet az árat, így nyilván egy jól felszerelt dízeles, kevesebb km futásteljesítménnyel, már tudna akár egy benzines konkurenst is nézni nem olyan nagy felárral. Ha nem feltétlen kell az 573 liter csomagtér, akkor megint több valamivel kisebb csomagterű alternatíva tud szóba jönni. Egy szóval, mindenki más preferenciákkal és anyagi háttérrel nézelődik és mérlegel, így normális, hogy más és más eredmény jön ki, arról nem is beszélve, hogy mennyi szubjektív faktor van: tetszik-e egyáltalán az autó(?), megbízom a turbóban (?), vagy abban hogy az 1,0 szívó benzines egyáltalán felvisz a hegyre(?) ha nem akarok turbót, stb.

Mi megtehettük volna, hogy mást, jobbat (?), nagyobbat (?) választunk, de akkor 51nm két szobás panelban kellett volna 2 (nemsokára 3 gyerekkel) ellennünk és nem tudtunk volna nagyobb lakásba költözni. (Offtopic, de itt az időfaktor különösen számított, mert már CSOK-kal, de még nem totálisan elszállt ingatlanárak mellett sikerült beszállni; ha többet költünk kocsira, nincs meg az önrész és lehet örökre ott ragadunk és nyomorgunk - elnézést ha valakit megsértettem volna ezzel, csak nekünk tényleg már túl szűk volt)

Elismerésem a példás hozzáállásodért:
"addig nyújtózkodunk, míg a takarónk ér. Nekem és családomnak erre futotta: új kocsit akartunk az eddigi használtak után; amire kell és amit elvárunk tőle azt hozza is."

Sajnos sok ember nem képes erre. Az a lényeg, hogy a kocsid hozza amit elvártál és remélhetően a jövőben is megbízhatóan tenni fogja. Akkor pedig ne zavarjon, hogy mások a saját helyzetükben mérlegelve más eredményre jutnak, hanem örülj, hogy az őnáluk lévő hibák a kocsival nálad nem fordultak elő.

[ Módosítva 2018 november 14 szerda - 22:26:39 ]

Vissza az elejére
Nagya21
2018 november 15 csütörtök - 07:04:53
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 214
gylaci írta ...

Bocsi hogy beleszólok, de sok összehasonlítás van turbó - szívó, vagy éppen benzin - dízel motorokról, de valakinek van tapasztalata vagy véleménye a gyári gázos motorról? Erről kevés szó esik.


Hali!!
Ja erre én is kiváncsi lennék, mert jövőre ilyen van tervben.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
baalint
2018 november 15 csütörtök - 07:37:11

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
Egyébként honnan jön az a sztereotípia, hogy aki Dacia-t vesz, annak nincs pénze? Szvsz az két egészen eltérő dolog, hogy mennyi pénzem van, és mennyit szánok autó vásárlásra/fenntartásra. Nem az utolsó Ft-jainkból vettük a Logant, és annyira keveset sem megyünk, közel 20 ezer megvan, nyilván nem egy céges autó száma ez, de más márkákból sem csak cégesek vannak.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
kopygege
2018 november 15 csütörtök - 08:08:06
Budapest

Regisztrált tag #3044
Regisztrált: 2018 november 13 kedd - 14:31:16

Üzenetek: 3
Mindenkinek nagyon köszönöm a javaslatokat, a sok jó és értékes hozzászólást!
Kár, hogy nincs több topic, mert így bizony néha nehéz eldönteni, hogy ki mire reagál, most én is épp a gázos motor kérdésköre közepette zavargok vissza a kérdésem kapcsán ahhoz, hogy mik a tapasztalatok a kasztni terén? Hajlamos nagyon a rohadásra, érdemes mielőbb alváz és üregvédelmet csináltatni rajta?

Vissza az elejére
RayD
2018 november 15 csütörtök - 08:58:48
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
kopygege írta ...

kérdésem kapcsán ahhoz, hogy mik a tapasztalatok a kasztni terén? Hajlamos nagyon a rohadásra, érdemes mielőbb alváz és üregvédelmet csináltatni rajta?

Tudtommal az újak (2. gen.) már nem annyira hajlamosak a rohadásra, persze mostanában kellene az első ilyeneken komolyodjon a probléma, ha mégis.
Alváz és üregvédelem tudtommal garivesztéssel jár, így inkább annak lejártát követően javasolt.

Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 15 csütörtök - 09:04:48
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
77Gabesz írta ...

Sziasztok!

Az utolsó 3 oldalnyi fórumüzenet hozta ezt ki belőlem:

Arra szeretném felhívni a "más konszern kocsijai jobbak" vagy a "Dacia a legalja" álláspontot hangoztatók figyelmét, hogy engem kifejezetten bántanak ezek a homályos, vaktában ellőtt hozzászólások. Legyenek szívesek megtekinteni a bemásolt MCV árlistát (ez már a nyári áremelt lista) és válasz hozzászólásukban linkeljék be az általuk favorizált más típus árlistáját, amin bemutatják, hogy van olcsóbb új autó alternatíva a kategóriában!




Extrák ide vagy oda, nálam az ár igen sokat nyomott a latba autóvásárláskor. Nem ezüstkanállal a számban születtem, amit elértem, azért igen keményen kellett hajtanom. És hiszem, sokan voltak még hozzám hasonló cipőben vásárláskor, addig nyújtózkodunk, míg a takarónk ér. Nekem és családomnak erre futotta: új kocsit akartunk az eddigi használtak után; amire kell és amit elvárunk tőle azt hozza is.

Az extrák meg mindenkinek legyen a szívügye, mert ami nekem nem ér meg egy fillér felárat sem, anélkül lehet más meg sem tudna lenni

Még egyszer: replikákat, visszajelzéseket örömmel veszem, de szerzője a linkelt listaárról se feledkezzen meg.

Üdv, Gabesz


Ha bárki is érdekel lejjebb szeretném megosztani egy " élménybeszámolómat " az új Duster kapcsán.
Annyit előre hogy pozítiv az élmény.
Viszont a fenti hozzászóláshoz annyit hogy nem értem a szerzőt.
Ha valaki árban meveszi a " legalját " akkor még is mit vár hogy minőségben , szolgáltatásban
nem a " legalját '' kapja vagy más drágább termékek nem jobbak
Magam is elismertem hogy a Logan árában nem lehet ilyen autót venni ahogy a Duster árában sem
hasonlót. A Sandero más tészta , szerintem ott nincs meg az árelőny.
Nem haszáltam a legalja jelzőt sem , de tény hogy ezek az autók nem azért olcsóbbak csak
mert van pár " apró " bosszantó fillércseszés , meg hiányzó extra.

Tegnap pedig lehetőségem volt kipróbálni egy új Dustert.
Érdekes hogy akitől vettem a Rapidot , vett egy új Dustert.
Nem volt olcsó , 4,5 misi , de minden benne van , digit klima , ülésfűtés ... Prestige 1,6
Ami elsőre is feltünő hogy kb 2x annyi anyag van a karosszériában mint a Sanderoban.
Érezhetően masszívak a lemezek , az ajtóknak súlya van nem úgy mint a Sanderonál amelyet
8 éves lányom is egy újjal tud becsukni. ( vagy a szél megteszi azt is )
Korrekt a menetkomfort, csendes az utastér , úgy éreztem benne magam mint egy komoly
mai autóban.Sajnos a Sandero ehhez képest rettentő buta autó.
Szóval ez a kocsi( Duster2 ) tényleg megéri a pénzét , így elsőre .
Ha egy " felextrázott" Sandero 4 millió ( ) akkor egy Dusternek 6 milliónak kellene lennie
főleg mert egy Sanderozó nem is álmodhat mondjuk ülésfütésről , digit klmáról , elektromos
szervókormányról. Menetkomfortról és az anyag minőségról , méretről nem beszélve.
A Duster után mennem kellett egy kört a Sanderoval , és kb. 2-3 évtizedes különbséget
éreztem , egy időutazást vissza.
Amikor kinyítottam az ajtót , a Duster ( és a Rapid) után majd kirepült a kezemből , és kis hiján hozzávágtam valaminek. (ez már anno is feltünt , csak meghülyítettek a " minden kocsinak " ilyen
könnyű az ajtaja " dumával ...pedig nem , mint ahogy ezt a Duster példája is mutatja )
Szóval így elsőre a Duster tényleg korrekt autó .








Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 15 csütörtök - 09:10:52
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
baalint írta ...

Egyébként honnan jön az a sztereotípia, hogy aki Dacia-t vesz, annak nincs pénze? Szvsz az két egészen eltérő dolog, hogy mennyi pénzem van, és mennyit szánok autó vásárlásra/fenntartásra. Nem az utolsó Ft-jainkból vettük a Logant, és annyira keveset sem megyünk, közel 20 ezer megvan, nyilván nem egy céges autó száma ez, de más márkákból sem csak cégesek vannak.


Erre én is kiváncsi lennék. Csak a magyar (meg a kelet európai) olyan hülye, hogy arról ítéli meg a másik anyagi helyzetét, hogy milyen autóban ül. Csak hát sok csórónak az autója az össz vagyona, feszítenek az új korában prémiumnak számított (mára lefingott bontószökevény) valamelyik német gyártó autójában,és várják az elismerő pillantásokat, hogy ők a valakik.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
RayD
2018 november 15 csütörtök - 09:31:23
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Krogergo írta ...

baalint írta ...

Egyébként honnan jön az a sztereotípia, hogy aki Dacia-t vesz, annak nincs pénze? Szvsz az két egészen eltérő dolog, hogy mennyi pénzem van, és mennyit szánok autó vásárlásra/fenntartásra. Nem az utolsó Ft-jainkból vettük a Logant, és annyira keveset sem megyünk, közel 20 ezer megvan, nyilván nem egy céges autó száma ez, de más márkákból sem csak cégesek vannak.


Erre én is kiváncsi lennék. Csak a magyar (meg a kelet európai) olyan hülye, hogy arról ítéli meg a másik anyagi helyzetét, hogy milyen autóban ül. Csak hát sok csórónak az autója az össz vagyona, feszítenek az új korában prémiumnak számított (mára lefingott bontószökevény) valamelyik német gyártó autójában,és várják az elismerő pillantásokat, hogy ők a valakik.

Ez amennyire láttam nyugatabbra is így van. Talán kicsit kevésbé erősen kifejletten, de ott is bőven létezik. Csak minél szegényebb a szegény, annál nagyobbra értékeli azt a "kis luxust", amit máshonnan kínkeservesen összespórolt/lespórolt.

Vissza az elejére
RayD
2018 november 15 csütörtök - 09:40:49
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
bernhaft írta ...
[Amikor kinyítottam az ajtót , a Duster ( és a Rapid) után majd kirepült a kezemből , és kis hiján hozzávágtam valaminek. (ez már anno is feltünt , csak meghülyítettek a " minden kocsinak " ilyen
könnyű az ajtaja " dumával ...pedig nem , mint ahogy ezt a Duster példája is mutatja )
Szóval így elsőre a Duster tényleg korrekt autó .

Köszi a Dusteres beszámolót, ez alapján tényleg jól meggondoljuk, hogyha majd egy csere/bővítés soron lenne inkább megfizessük a Duster felárát.

Ha csak az ajtó súlya/zajszigetelés lenne a gondod (de tudom nem csak az): a német fórumon többen belülről alubutyl (remélem jól írtam) csíkokat ragaszottak az ajtólemezekre, és szőnyeg alatt, de egyesek kb. az egész autót (tetőt is) végig ragasztgatták vele. Nyilván nem egyszerre, hanem mindig az éppen legzavaróbbnak tűnőt és ahogy nőtt a csend hallottak ki újabb és újabb helyeket, amelyek előtte még nem voltak kihallhatók a többi zajtól. Többek között ez után az ajtónak is volt már némi súlya és főleg egy szép klakkal záródnak ami sokat javított a minőségérzeten.
Csak hát ez idő - és pénz is - és persze merészség kell, hogy szétkapd az autót és biztos legyél benne, hogy mindent utána ugyanúgy, ugyanoda vissza is fogsz tenni és nem törsz el valami műanyag bütyköt.

Sandero 4 milla vs. Duster 6 milla: Azért a 4 Milliós Sandero már Stepway Blue dCi motorral szerelt és ha ehhez most a látott Prestige 1,6 benzines hasonlítod, akkor ez alma és körte. Mert az 1,6 egy szívó benzines, viszonylag nagyobb fogyasztással, tehát kisebb éves km számnál éri meg vagy LPG-vel (azt hiszem jelenleg csak nyugatabbra kapható gyárilag), míg a dCi-t főleg a mostani felárával km falók. Bár tény, hogy 6-ért meg már összkerékhajtásos Prestige Duster van minden Dacianál kapható jóval és 6 sebességes nagy dCi-vel, de hát mégiscsak +50% avagy +2 millió, egy fapad Logan ára. Erre mondják sokan azt, hogy belebütykölik azt a néhány dolgot, amire még szükségük van, kitöltik alubutyllel és máris ugyanolyan csendes, mint a nagyobbak, csak jóval olcsóbban.

[ Módosítva 2018 november 15 csütörtök - 09:50:34 ]

Vissza az elejére
sanyinak
2018 november 15 csütörtök - 10:22:34

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
bernhaft írta ...

nem lehet ilyen autót venni ahogy a Duster árában sem hasonlót.


A Vitara versenyben van a Dusterrel, nagyon közel állnak egymáshoz, csak egyéni preferenciák kapcsán lehet választani közülük.
Vissza az elejére
Cobalt
2018 november 15 csütörtök - 12:27:57


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 200
RB65 írta ...

Inkább az Scross, nagyobb és jobban felszerelt mint a vitara


A felvetés jogos, csak itt bejön a személyi preferencia és ízlés, ahogy azt említette is valaki, az S-Cross nem tetszik., szemben a Vitarával. Utóbbi csomagtartójába ha belefér (még nem próbáltam, szóval csak elméleti a felvetés, ránézésre azt mondanám igen) 3 retriever méretű kutya, akkor nekem már jó, lévén van tetőbox. Ezért is nézegettem a Dustert is (az meg egy mérettel nagyobb is mint a Vitara), de ahogy emlegettük nem is olyan régen, biztonsági szempontból a Vitara azért sokkal jobb. De utóbbinál is sok a kérdőjel, mik a pontos apróbetűk a 3+7 év garanciában, pl ha kokszosodik a motor, vagy EGR-rel van gond, akkor az beleszámít-e vagy nem. Mert azért mégiscsak közvetlen befecskendezéses turbós benzinesről beszélünk (az 1.0 esetében meg még részecskeszűrő is van), annak minden előnyével meg hátrányával. De az 1.4T GL+ hirtelen nagyon csábító lett.

Egyébként megnéztem még egyszer a Fabia-Rapidot, és a Rapidnak kisebb a csomagtartója mint a Fabiának, ha már a kettő közül kéne választanom, akkor szerintem a Fabiat vinném.

De hogy témába is vágjon, azt továbbra is nagyon várom, hogy a Logan következő generációja vajon mit fog tudni, motor, felszereltség, minőségérzet, biztonság, stb terén. Ez mikor lesz várható egyébként?

RayD írta ...

Tudtommal az újak (2. gen.) már nem annyira hajlamosak a rohadásra, persze mostanában kellene az első ilyeneken komolyodjon a probléma, ha mégis.
Alváz és üregvédelem tudtommal garivesztéssel jár, így inkább annak lejártát követően javasolt.


Ha jól emlékszem annó erre az utólagos témára rákérdeztem az RH-nál, és mintha azt a választ kaptam volna (nem találom az emailt), hogy csak az érintett elemekre nem vállalnak ilyen téren garanciát, és nem jár teljes garivesztéssel.

[ Módosítva 2018 november 15 csütörtök - 12:32:57 ]

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 15 csütörtök - 12:29:19
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
RayD írta ...

bernhaft írta ...
[Amikor kinyítottam az ajtót , a Duster ( és a Rapid) után majd kirepült a kezemből , és kis hiján hozzávágtam valaminek. (ez már anno is feltünt , csak meghülyítettek a " minden kocsinak " ilyen
könnyű az ajtaja " dumával ...pedig nem , mint ahogy ezt a Duster példája is mutatja )
Szóval így elsőre a Duster tényleg korrekt autó .

Köszi a Dusteres beszámolót, ez alapján tényleg jól meggondoljuk, hogyha majd egy csere/bővítés soron lenne inkább megfizessük a Duster felárát.

Ha csak az ajtó súlya/zajszigetelés lenne a gondod (de tudom nem csak az): a német fórumon többen belülről alubutyl (remélem jól írtam) csíkokat ragaszottak az ajtólemezekre, és szőnyeg alatt, de egyesek kb. az egész autót (tetőt is) végig ragasztgatták vele. Nyilván nem egyszerre, hanem mindig az éppen legzavaróbbnak tűnőt és ahogy nőtt a csend hallottak ki újabb és újabb helyeket, amelyek előtte még nem voltak kihallhatók a többi zajtól. Többek között ez után az ajtónak is volt már némi súlya és főleg egy szép klakkal záródnak ami sokat javított a minőségérzeten.
Csak hát ez idő - és pénz is - és persze merészség kell, hogy szétkapd az autót és biztos legyél benne, hogy mindent utána ugyanúgy, ugyanoda vissza is fogsz tenni és nem törsz el valami műanyag bütyköt.

Sandero 4 milla vs. Duster 6 milla: Azért a 4 Milliós Sandero már Stepway Blue dCi motorral szerelt és ha ehhez most a látott Prestige 1,6 benzines hasonlítod, akkor ez alma és körte. Mert az 1,6 egy szívó benzines, viszonylag nagyobb fogyasztással, tehát kisebb éves km számnál éri meg vagy LPG-vel (azt hiszem jelenleg csak nyugatabbra kapható gyárilag), míg a dCi-t főleg a mostani felárával km falók. Bár tény, hogy 6-ért meg már összkerékhajtásos Prestige Duster van minden Dacianál kapható jóval és 6 sebességes nagy dCi-vel, de hát mégiscsak +50% avagy +2 millió, egy fapad Logan ára. Erre mondják sokan azt, hogy belebütykölik azt a néhány dolgot, amire még szükségük van, kitöltik alubutyllel és máris ugyanolyan csendes, mint a nagyobbak, csak jóval olcsóbban.


Nemcsak a zajszigetelés a probléma.
Egyébként probálkoztam vele, vettem bitumen lapokat, kitömtem vele ahol tudtam de mint
halottnak a csók. A gyári szigetelés konkrétan egyébként egy filc volt ( semmit nem ér ) és hungarocell lap ( ?)
A minőségi zajszigetelés nagyon komoly mulatság ( kb 10 ezer / négyzetmétere ) ráadásul ha vékonyak a lemezek , vékonyak az ablakok , akkor reménytelen harc.
A Dusternél is írták hogy kénytelenek voltak " vastagítani '' a lemezeket , ablakokat mert sok
panasz volt rá .. előtte pedig folyamatosan azt hangoztatták hogy ugyanolyan vastagságúak
a lemezek mint más autóknál .. tehát ellentmondásba keveredtek.
Itt konkrétan volt szó egy 4 millás Sandero-ról ami ráadásul szerényebb felszereltségű
mint a Duster Prestige.
Nem akarok nagyon elmerülni a számokban de ahogy írtam a Sandero és Duster között
véleményem szerint kellene lennie kb 1,5-2 milliós különbségnek.
Márpedig mutass nekem kérlek metálfényes , fullos ( képzeletben digit klimás, ülésfütés , stb )
Sandero 3 millióért.
Az alap tce is drágább már pedig annak mai szinten azért nagyon szerény a felszereltsége
, ráadásul 3 hengeres 900 köbcenti. stb





Vissza az elejére
sanyinak
2018 november 15 csütörtök - 14:08:06

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
bernhaft írta ...

Sandero és Duster között véleményem szerint kellene lennie kb 1,5-2 milliós különbségnek.


A legjobban felszerelt dízelek között 1,7 mFt a listaár különbsége. Pont ahogy kérted
Vissza az elejére
sanyinak
2018 november 15 csütörtök - 14:13:17

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
Cobalt írta ...

a Rapidnak kisebb a csomagtartója mint a Fabiának

MCV 573 liter
Rapid 550 liter
Fabia: 530 liter
Duster 445 liter
Spaceback 415 liter
Vitara 375 liter
Vissza az elejére
Cobalt
2018 november 15 csütörtök - 14:49:23


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 200
sanyinak írta ...

MCV 573 liter
Rapid 550 liter
Fabia: 530 liter
Duster 445 liter
Spaceback 415 liter
Vitara 375 liter



Itt most a Spaceback a Rapid kombit jelentené? Mert akkor stimmel arra amit találtam, ha nem, akkor valamit lehet elnéztem.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
sanyinak
2018 november 15 csütörtök - 15:02:41

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 101
Az nem kombi, hanem Spaceback!
A Rapid Spacback 18 cm-mel rövidebb mint a "sima" Rapid, az ára is alacsonyabb.
Vissza az elejére
Mazsola
2018 november 15 csütörtök - 15:51:04


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Üzenetek: 801
Olvastam azóta is a reagálásokat, érdekes. Számomra eléggé ismert a márka, ne is feszegessük, Gergő még biztosan emlékszik rá.
Kitartok a véleményem mellett.
Akkor lehet vélemyént alkotni egy autóról ha megy.
Nálam pl évi 30.000-et, az tíz év alatt 300.000, 20 alatt 600.000 csak a magán célra használt autómnál. Ezt nem minden bírja, vagy ha igen akkor nem mindegy hogyan. Pl. tegnap ment el előttem egy kereszteződésben egy 8 év körüli MCV, hát az ajtóknak már nem nagyon volt alja.
Az én Loganom 3 évesen már úgy rügyezett, hogy láttam azonnal el kell adjam.
Kollégám is emleget mindig 20 éves autót, a gond az, hogy nála ezidő alatt 100.000 ment a gépbe, nem hiszem, hogy reálisan meg tudja ítélni.
Ráadásul megette a fene azt az autót amit utólag nekem kell feljavítani, hangszigetelni.
Tehát a negatívabb megítélésre a Dacia az új Renault tulajdonlás alatt is rászolgált. Mert sokszor rossz helyen spórolnak.

[ Módosítva 2018 november 15 csütörtök - 16:55:18 ]

Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 15 csütörtök - 15:53:10
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
sanyinak írta ...

bernhaft írta ...

Sandero és Duster között véleményem szerint kellene lennie kb 1,5-2 milliós különbségnek.


A legjobban felszerelt dízelek között 1,7 mFt a listaár különbsége. Pont ahogy kérted




Hát Te biztos érted amit írtál : - )
Lehet csürni csavarni , de nincs meg sehol a reális árkülönbség .
Vissza az elejére
RayD
2018 november 15 csütörtök - 16:16:02
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
bernhaft írta ...

sanyinak írta ...

bernhaft írta ...

Sandero és Duster között véleményem szerint kellene lennie kb 1,5-2 milliós különbségnek.


A legjobban felszerelt dízelek között 1,7 mFt a listaár különbsége. Pont ahogy kérted




Hát Te biztos érted amit írtál : - )
Lehet csürni csavarni , de nincs meg sehol a reális árkülönbség .


Sandero árlista, dCi Stepway 3 869 000 Ft
Duster árlista, dCi Prestige 5 549 000 Ft

Különbség: 1 680 000 Ft

Hogy a kettő nem ugyanazt tartalmazza az evidens kell legyen, különben nem lenne 1,7 millió árkülönbség, de nem is ez volt az állítás, hanem hogy mindkét autó legnagyobb felszereltségű dízel modellje között 1,7 millió a különbség. Persze ha tisztán játszunk akkor legalább az 550 ezer összkerék felárat le kell vonni és a 2WD-hez hasonlítani.

Vissza az elejére
bati
2018 november 15 csütörtök - 18:36:36


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Nagya21 írta ...

gylaci írta ...

Bocsi hogy beleszólok, de sok összehasonlítás van turbó - szívó, vagy éppen benzin - dízel motorokról, de valakinek van tapasztalata vagy véleménye a gyári gázos motorról? Erről kevés szó esik.


Hali!!
Ja erre én is kiváncsi lennék, mert jövőre ilyen van tervben.
Üdv Nagya



Ezek szerint még nem csináltatok számítást.
Az a helyzet,hogy most szándékosan magas a gáz ára.Amikor 450 volt a benzinár ,akkor
195-ért tankoltam.
Most a gáz 225 a kúton vagy 200 otthon, a benzin pedig 371 volt legutóbb..Ez nem jó arány ,az lpgnek 160 körül kellene lennie.
A gyári rendszer továbbra is buta és kicsi a tankja.
Ha a megtérülést számolom, akkor az egy átlagos autónál a beletett 200000 Ft , 35000 km után van nullán. Tehát kb. 70 ekm után fogtunk két kilót.
Ezt országosan alacsony árakkal számoltam, nekem ennyi lenne.
A lényeg,hogy mennyiért tudsz tankolni és mennyi a futásteljesítmény.


.


"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 16 péntek - 07:54:23
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
RayD írta ...

bernhaft írta ...

sanyinak írta ...

bernhaft írta ...

Sandero és Duster között véleményem szerint kellene lennie kb 1,5-2 milliós különbségnek.


A legjobban felszerelt dízelek között 1,7 mFt a listaár különbsége. Pont ahogy kérted




Hát Te biztos érted amit írtál : - )
Lehet csürni csavarni , de nincs meg sehol a reális árkülönbség .


Sandero árlista, dCi Stepway 3 869 000 Ft
Duster árlista, dCi Prestige 5 549 000 Ft

Különbség: 1 680 000 Ft

Hogy a kettő nem ugyanazt tartalmazza az evidens kell legyen, különben nem lenne 1,7 millió árkülönbség, de nem is ez volt az állítás, hanem hogy mindkét autó legnagyobb felszereltségű dízel modellje között 1,7 millió a különbség. Persze ha tisztán játszunk akkor legalább az 550 ezer összkerék felárat le kell vonni és a 2WD-hez hasonlítani.


Akkor vond is le , mert a Sandero nem 4WD
Meg a többi extrát , stb.
Ezért írtam hogy lehet csürni-csavarni ( a kivonás megy nekem is még )

Kb azonos felszereltség mellett :
Sandero 0.9 Artic 3029000 HUF.-
Duster 1.6 Essential ( klimával , ködfénnyel ) 3.679.000

és akkor Sandero mínusz 1 henger , 2 légszák ,stb...

Az autók fentartásan nyilván egy másik kérdés, itt most az árakról beszélünk ...


Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 16 péntek - 08:37:25
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 313
Cobalt írta ...

sanyinak írta ...

MCV 573 liter
Rapid 550 liter
Fabia: 530 liter
Duster 445 liter
Spaceback 415 liter
Vitara 375 liter



Itt most a Spaceback a Rapid kombit jelentené? Mert akkor stimmel arra amit találtam, ha nem, akkor valamit lehet elnéztem.


Nem értek hozzá csak kérdezem .
a kombinál hogy számolják a max befogadóképességet literben ?
Csomagtér rolóig ( kalaptartó vagy mi ) vagy plafonig pakolva ?

Vissza az elejére
RayD
2018 november 16 péntek - 09:10:16
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
bernhaft írta ...

Nem értek hozzá csak kérdezem .
a kombinál hogy számolják a max befogadóképességet literben ?
Csomagtér rolóig ( kalaptartó vagy mi ) vagy plafonig pakolva ?

Csomagtér rolóig.

Ledöntött hátsó üléssor esetén megadott értéknél pedig plafonig.

Ezért van ez a nagy különbség a kettő érték között, illetve ezért tud előbbi esetén egy sedan papíron kb. azonosat, mint a kombi változat.

[ Módosítva 2018 november 16 péntek - 09:11:28 ]

Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!