A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
bati
2018 október 21 vasárnap - 07:20:03


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 793
Nekem sem eszik 5 litert, mert csak 4,8 .
Alig birtam 50 l -t bele eröltetni 1043 km után.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2018 október 21 vasárnap - 19:05:29
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6446
ex-xm írta ...

"Az már csak külön vicces, hogy itt mindenkinek 5 litert eszik a Dacia-ja, igen, a benzineseknek is"

Nem mindenkinek, nekem 7,2.


Magyarországon vagy, tehát a hallott értékekhez hozzá adhatsz minimum 1L-t
Nekem Sandero Stepway 0.9TCE -nél vegyes használatban, full takarékosan vezetve (fele város, fele főút, nem előzgetve, hanem nyugisan a sorban haladva, fékpedál szinte elfelejtve) OMW benzinnel, klíma nélkül, 1 személlyel jelenleg 5.4L/100km-en áll az óra. Ha úgy mennék vele mint a DCI-mmel, biztosan bőven 6L fölött lenne. Szóval ezeket az alacsony értékeket nem tudom hogyan csinálják egyesek, mert normális haladással nem lehet. Ha meg tötyörgök a kocsisorban, és városba nem megyek, csak főúton és favakon át, akkor nekem is volt már 4.6L/100km is. Aztán egy előzés, és már el is tűnt ez az érték.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Nagya21
2018 október 21 vasárnap - 20:57:46
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 213
Krogergo írta ...

ex-xm írta ...

"Az már csak külön vicces, hogy itt mindenkinek 5 litert eszik a Dacia-ja, igen, a benzineseknek is"

Nem mindenkinek, nekem 7,2.


Magyarországon vagy, tehát a hallott értékekhez hozzá adhatsz minimum 1L-t
Nekem Sandero Stepway 0.9TCE -nél vegyes használatban, full takarékosan vezetve (fele város, fele főút, nem előzgetve, hanem nyugisan a sorban haladva, fékpedál szinte elfelejtve) OMW benzinnel, klíma nélkül, 1 személlyel jelenleg 5.4L/100km-en áll az óra. Ha úgy mennék vele mint a DCI-mmel, biztosan bőven 6L fölött lenne. Szóval ezeket az alacsony értékeket nem tudom hogyan csinálják egyesek, mert normális haladással nem lehet. Ha meg tötyörgök a kocsisorban, és városba nem megyek, csak főúton és favakon át, akkor nekem is volt már 4.6L/100km is. Aztán egy előzés, és már el is tűnt ez az érték.

HAli!!
Full város most ősszel(Szfvár) 1-2 személy no klima, 5,5-5,8-6L
Ha közút akkor 5-5.5L.
Auchan 98 benya.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Vasi
2018 október 22 hétfő - 10:11:58


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 546
Sokszor csak ámulok a fogyasztásokon! 1,2 16V nem rég írtam 90km/h - kevés város 5,4 liter (légkondival ) Múlt havi tali oda - vissza 6,3 liter 110 - 130 ( autóút/pálya/ Bp. légkondival ).
És a lényeg!!! Város 3 - 4 km. távok. Nyáron 7- 7,2 liter. Ősszel 7,5 - 7,8 liter. TÉLEN 8,5 is lesz.
A "csodák" köztünk járnak ( autóznak ).



[ Módosítva 2018 október 22 hétfő - 10:12:55 ]

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 22 hétfő - 12:04:54

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 14
Rákerestem a neten az új autó bejáratására, és ahány oldalt találtam, annyi véleménnyel találkoztam. Témába vág a fogyasztással kapcsolatban, valahol írták, hogy egy helyesen bejáratott motor kevesebbett fogyaszt, mint egy olyan, amire nem figyeltek erre.
Szerintetek van ennek valóságalapja? A kézikönyvben írnak erről valamit?
Vissza az elejére
bernhaft
2018 október 22 hétfő - 18:45:23
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 309
ex-xm írta ...

"Az már csak külön vicces, hogy itt mindenkinek 5 litert eszik a Dacia-ja, igen, a benzineseknek is"

Nem mindenkinek, nekem 7,2.


Nekünk sose volt 5 liter. Az irreális ezeknél a benzineseknél.
5 és fél volt akkor amikor az országút volt benne a legnagyobb százalékban.

Lenne egy kérdésem azokhoz akik 0.9 motoros autójuk van .
Talán már volt erről szó , de nem találtam.
Ameddig melegebb idő volt azt vettem észre hogy kb. fél-egy percig magasabb fordulaton
pörög a motor és elég csúnya hangja van
Hidegebb időben viszont egyből beáll az alapfordulatra.
Tapasztal t valaki ilyet ?



Vissza az elejére
garamihaly
2018 október 23 kedd - 09:38:04

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Üzenetek: 114
bernhaft írta ...

ex-xm írta ...

"Az már csak külön vicces, hogy itt mindenkinek 5 litert eszik a Dacia-ja, igen, a benzineseknek is"

Nem mindenkinek, nekem 7,2.


Nekünk sose volt 5 liter. Az irreális ezeknél a benzineseknél.
5 és fél volt akkor amikor az országút volt benne a legnagyobb százalékban.

Lenne egy kérdésem azokhoz akik 0.9 motoros autójuk van .
Talán már volt erről szó , de nem találtam.
Ameddig melegebb idő volt azt vettem észre hogy kb. fél-egy percig magasabb fordulaton
pörög a motor és elég csúnya hangja van
Hidegebb időben viszont egyből beáll az alapfordulatra.
Tapasztal t valaki ilyet ?







Nekem is így van, bár én csúnyának nem mondanám az enyém hangját. Az mondjuk tény, hogy amíg megemelt fordulaton jár addig elég egyenetlenül megy. Lehet nem fogalmaztam túl szépen de remélem így is érted.


[ Módosítva 2018 október 23 kedd - 09:38:52 ]

Vissza az elejére
bati
2018 október 23 kedd - 10:38:54


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 793
Vasi írta ...


A "csodák" köztünk járnak ( autóznak ).



Ezek szerint megy másnak is.
A 'titok' ,nem kell 95-ös benzint használni.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Szita
2018 október 23 kedd - 18:24:28
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 262
bati írta ...

Vasi írta ...


A "csodák" köztünk járnak ( autóznak ).



Ezek szerint megy másnak is.
A 'titok' ,nem kell 95-ös benzint használni.

Nekem a Mol100-asból is ugyanannyit evett mint 95-ből. Csak omv maxmotion95-ből evett 3dl-el kevesebbet. (5,5L/100Km vegyesben) Maxmotion100-at nem próbáltam.
Vissza az elejére
bill80
2018 október 23 kedd - 19:31:00


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 66
Sosem állította senki hogy, lendületes, dinamikus, sportos vezetési stílussal lehet benzines autóval hozni 5 liter/100km-es értéket.Én ezt tudatos vezetéssel tudom elérni, de én is felgyorsítok 90-100-ra mint bárki más, az előzéseket(és más hirtelen gyorsításokat) és a fékezéseket kerülöm.
Aki lendületesebben vezet vagy más körülmények közt, annak többet fog fogyasztani.
Nálam a dízel 4.3-at fogyasztott klímával, ez az 1 literes 5 alatt kb ugyanúgy vezetve, ugyanazokon az utakon, az 1.1-es Fiatom is 5 alatt, pedig az 200 kilóval könnyebb, ennyivel hatékonyabb ez az újabb motor.
Mikor megrendeltem úgy számoltam 1 literrel fog többet fogyasztani a Fiatnál mert nagyobb és nehezebb, ehhez képest kellemes meglepetés volt ez az alacsony fogyasztás.
Vissza az elejére
Waquarnew
2018 október 23 kedd - 20:39:37


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 495
Úgy látom, hogy ennek a topicnak a tartalmát lassan inkább a "Mindent a fogysztásról" c. topicba kellene átemelni . Jó, nem kötözködni akarok ezzel, csak úgy eszembe jutott és ha eszembe jutott, akkor ráteszek még egy lapáttal: az alig több, mint két hetes 0,9 TCe MCV Stepway-em most esett túl az első 1100 km-en. Ebben volt minden. Város, országút, autópálya stb. tekintve, hogy még nyers, bejáratós autóról beszélünk, nem hajtottam, max. 3000-es fordulattal forgattam a mocit. Most 6,3-at ír a fedcomp, ami kb. az öreg 1,6 MPI hasonló körülmények közötti fogyasztását mutatja. Érdekes ugyan, hogy a fedcomp szerinti első tank és a benzinkúton a kútoszlopon mutatott érték köszönőviszonyban sem volt egymással. A fedcomp szerint majdnem 46 liter fogyott, viszont a kút órája szerint nem ment bele 40 liter (sokszor ugye ez fordítva van...). De majdcsak beáll ez is. Viszont a két autó közötti különbség számottevő. Az MCV sokkal fürgébb, csendesebb, mint az öreg volt. Ugyanazon a fordulaton gyorsabban megy pl. autópályán (óra szerint és GPS szerint is ).
Vissza az elejére
Krogergo
2018 október 23 kedd - 23:46:47
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6446
Waquarnew írta ...

Viszont a két autó közötti különbség számottevő. Az MCV sokkal fürgébb, csendesebb, mint az öreg volt. Ugyanazon a fordulaton gyorsabban megy pl. autópályán (óra szerint és GPS szerint is ).


Erről látszik, hogy sosem hajtottad rendszeresen a jó öreg 1.6MPI-t. Ha csak simogatod a gázpedált (azért evett keveset a régi) akkor persze, hogy a kis TCE a turbójával előbb életre kel. Elindulásokkor, kis sebességű kigyorsításokkor valóban erősebb a Tce. De ha országúton előzni kell, vagy autópályán kilépni, akkor sehol sincs az 1.6-oshoz képest (igaz nekem az MPI chiptuningos). Az a titka a réginek, hogy országúton 3.-ba kell visszatenni, aztán lehet padlózni 6000-es fordulatig. Autópályán meg bírja reggeltől estig a GPS szerinti 160km/h-át (csak a fülem nem). A Tce már sehol se lesz, amikor ez még ketyegni fog.
Én 1 hete ,,barátkozom" a 0.9TCE Sandero-val. Előbb utóbb biztos meg szokom, de nekem 3 henger fóbiám van. Egyetlen helyen viselkedik számomra normálisan, főúton egyenletes tempóban utazva. Ekkor nagyon halk, jól fogyaszt, emelkedőket is bírja. De az alapjáratától, rezonanciától, kerregéstől hideg és meleg motor esetén is a frász kerülget. Meg hiába erős kis fordulaton, a LE/Nm grafikonja nekem nem szimpatikus, a városban az állandó elindulás, megállás nem jó érzés vele. Ilyen felhasználásnál még a gyengébb régi 1.2 16V és az új szintén 3 hengeres 1.0Sce is kényelmesebb.

Csinálhatna már a Dacia is valami olcsó(bb) elektromos autót a Leaf vagy a Clio technikáját (inkább előbbit) alapul véve. Számomra semmi tetszetős motor nincs a mostani kínálatban ami 50km-es távon belüli szaladgálásra megfelelő lenne. Még szerencse, hogy a családi kirándulós autóban hosszú távokra a dci jól teljesít. De az csak arra is való, helyben nem.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Waquarnew
2018 október 24 szerda - 08:21:34


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 495
Soha nem voltam "gázpedálsimogató" stílusú, bár az tény hogy anno, amikor még a cégnél volt saját benzinkút és volt üzemanyag-visszatérítés, az "ránevelte" az embert a takarékosabb vezetésre. Amióta meg gyerekeim vannak már a száguldozásról is leszoktam, ami nem azt jelenti, hogy nagypapa létemre papás stílusban is vezetek. Jobban szeretek lendületesen, a szabályokat hellyel-közzel betartva közlekedni és nálam így fogyasztott aránylag kedvezően az 1,6-os motor 6,3 körül (abszolút vegyesben). Persze télen, városban 9 körül evett, csak országúton hosszabb távon 5,5 is elég volt neki 90-110 között.
Abban viszont teljesen egyetértünk, hogy ez a motor nagy valószínűséggel már sehol nem lesz, amíg az 1,6 még vígan ketyeg valahol (legszívesebben átszereltettem volna az újba ), viszont ha ez is elmegy nagyobb gond nélkül 120-130 ezret, akkor nagy baj nem lehet (ezt ugye beszéltük is valamikor a nyár elején )
Vissza az elejére
baalint
2018 október 24 szerda - 08:45:37

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 70
A 0.9-esről nem tudok nyilatkozni, de csodákban ott sem hiszek. Az 1.2-esnél az 5 liter az konstans 70-75 km/h egyenletes országúton. A 90 az már 6 liter felett van bőven. Nem kell sportos, dinamikus stílus 7 liter feletti átlagfogyasztáshoz, ehhez képest mindenki 5-6 literes fogyasztásról beszél, de autópályán mégis 130-al megy, országúton nem tötymörög, de a tötymörgők idegesítik, és ezért előzgeti őket. Na ez abaromi nagy ellentmondás, én elhiszem, hogy ki lehet hozni 5,5-ös fogyasztást, a 0,9-esből 5-öt is talán, csak akkor mi leszünk a szidott tötymörgők.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
bill80
2018 október 24 szerda - 19:58:32


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 66
Na pont ezért írom ki mindig, hogy én csak országúton megyek, felénk nincsenek autópályák, és dugók, van viszont sok kanyar ami rendesen lelassít, meg a Mecsek.
A túl lassú haladás sem takarékos, mert sokkal tovább tart az út, közben a motor jár és fogyaszt, szerintem max 90-re vannak tervezve addig optimális a fogyasztás, esetleg egy 6. sebesség segíthetne ezen a benzineseknél ami az autópálya fokozat lenne.
Amúgy ezt az autót a kis benzinessel, valószínűleg olyan országokba szánják ahol úgysincs autópálya örülnek a köves az út: Afrika, Dél-Amerika
Vissza az elejére
Sheme
2018 október 25 csütörtök - 20:24:39

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 993
Ha már arra jártam, mit látok?





Bocs, nincs napfényt árasztó vaku a kis gépemen, de gondolom felismerhető a talicska.

Persze a nagyobb kufferes tesóból is van, nem is egy. Gondolom a bennük lévő klíma nem az európai nyári hőségre van méretezve - vagy csak nekem van szerencsém.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 október 25 csütörtök - 22:23:53
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6446
Egy Dacia Sandero kicsit átalakult ma (de lehetne bármely más Dacia modell, kivéve Duster2). Bluetooth rádió helyére új Medianav került. Friss tréképekkel amelyeket a jövőben ingyen frissítek, beaktivált TMC útinfó szolgáltatással, VÉDA trafipax jelzővel, tolató kamerával, színes Renault menüvel, Eco Driving menüvel. Íme a képek, ilyen volt, ilyen lett.













REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Sheme
2018 október 26 péntek - 08:01:20

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 993
Krogergo írta ...

Egy Dacia Sandero kicsit átalakult...


Szerintem ha téged megkeresne a RH és melót ajánlana, kinevethetnéd a fizetési ajánlatukat!

No gyerekek, 110%-ban meg vagyok elégedve a DL2-vel:

A Vezess cikk itt.

Figyelem:

Sajnos a szellős, jó térkihasználású Kiában sem volt középső légrostély a hátsó utasoknak.

Ez a probléma megoldatott a fenti kollégánál. Fejből nem tudom a gyári számát a hátsó légbefúvóknak, de akit érdekel, utána kérdezhet nála. (Aki kutyát szállít a hátsó ülésén, annak nem lesz gond, h nyáron miért ficánkol a kutya. Szépen le fog nyugodni a befúvott hűsítő szellő közelében.)

Az az egészben a röhej, h a cikkben szereplő autók közül sem mindegyik tartalmaz egy ilyen apróságot, holott legalább másfélszer, ha nem 2x drágábbak a Dacia-nál.


[ Módosítva 2018 október 26 péntek - 08:02:11 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
TG18
2018 október 27 szombat - 14:18:51
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 9
Sziasztok. Tudom nem a fórumtémához kapcsolódik a kérdésem, de az elejétől olvasva tudom, hogy sokan jártatok ebben a cipőben. Szóval majd november végén lesz meg valamikor a Sandero és addig a kis Ibizánkat nem szeretnénk eladni, de utána viszont minél előbb. Így sajnos a régi kötelezőt meg kell kötnöm a jövő évre és az új autóét is. Milyen lehetőségek vannak, hogy a bonus besorolásomat az új autóra átvigyem? A régit üzembentartóival ismerősnek, rokonnak át lehet, el lehet-e adni? Még nem voltam ilyen helyzetben és nem tudom mi az optimális megoldás ami szabályos, biztonságos.Elsőre gondolom csak negyedéves biztosítást érdemes majd kötni, és eladás után újrakötni vagy nem is tudom. Egyáltalán nem vagyok képben, lehet érdemes lenne elmenni a biztosítóhoz és ott megkérdezni.
Szóval ha van valami recept vagy megoldókulcs akkor kérem a segítségeteket, tanácsotokat. Előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Waquarnew
2018 október 27 szombat - 14:45:08


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 495
TG18 írta ...

Sziasztok. Tudom nem a fórumtémához kapcsolódik a kérdésem, de az elejétől olvasva tudom, hogy sokan jártatok ebben a cipőben. Szóval majd november végén lesz meg valamikor a Sandero és addig a kis Ibizánkat nem szeretnénk eladni, de utána viszont minél előbb. Így sajnos a régi kötelezőt meg kell kötnöm a jövő évre és az új autóét is. Milyen lehetőségek vannak, hogy a bonus besorolásomat az új autóra átvigyem? A régit üzembentartóival ismerősnek, rokonnak át lehet, el lehet-e adni? Még nem voltam ilyen helyzetben és nem tudom mi az optimális megoldás ami szabályos, biztonságos.Elsőre gondolom csak negyedéves biztosítást érdemes majd kötni, és eladás után újrakötni vagy nem is tudom. Egyáltalán nem vagyok képben, lehet érdemes lenne elmenni a biztosítóhoz és ott megkérdezni.
Szóval ha van valami recept vagy megoldókulcs akkor kérem a segítségeteket, tanácsotokat. Előre is köszönöm!


Szerintem érdemes a biztosítóval egyeztetni a dolgot. Én ugyanígy voltam, meg kellett kötni az újra is a kötelezőt, a régire viszont egész éves volt kifizetve. Van viszont valamilyen türelmi idő a fizetésig, esetemben ez 90 nap, tehát a biztosítótól kapott ajánlattal forgalomba helyezték az újat és A0-ba került, ha 90 napon belül el tudom adni a régit (ez ma megtörtént ), akkor B10-zel újra kalkulálnak és csak azt az új összeget kell kifizetnem, ha nem ment volna el az autó, akkor marad az A0 szerint kalkulált magasabb összeg. Ja és Allianz a biztosítóm, lehet, hogy máshol másként állnak a dolgokhoz, érdemes tehát megkérdezni.
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 27 szombat - 15:51:03

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 14
Nekem annyit mondtak a kereskedésben, hogy mivel van élő KGFB-m, csak A0-ban tudom megkötni a kötelezőt az újra. De amint eladom a régit és felmondom a kötelezőjét, akkor át tudom vinni a bónuszomat az új biztosítóhoz.
Azt nem tudom, van-e 90 napos türelmi idő, nekem már megvan a vevőm a régire, így erre nem is kérdeztem rá.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 október 27 szombat - 16:14:39
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6446
Csirigli írta ...

Nekem annyit mondtak a kereskedésben, hogy mivel van élő KGFB-m, csak A0-ban tudom megkötni a kötelezőt az újra. De amint eladom a régit és felmondom a kötelezőjét, akkor át tudom vinni a bónuszomat az új biztosítóhoz.
Azt nem tudom, van-e 90 napos türelmi idő, nekem már megvan a vevőm a régire, így erre nem is kérdeztem rá.


Így van pontosan, ahogy írod. Nincs semmi féle türelmi idő.
2 autónak még csak egyazon biztosítónál sem kell lenni. Ha a régit eladtad, utána külön kérni kell a papírokkal az új autó biztosítójánál a régi bónuszának átvezetését. Ezért jó pl. a Netrisk, de sok biztosítási alkusz van még. Nem kell ilyenekkel tökölni, csak pár levél, és intéznek mindent. Az összes járművem dolgait ők intézik, egy felületen látok mindent, és minden járműre a legolcsóbb biztosítónál van megkötve.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
TG18
2018 október 27 szombat - 18:51:00
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 9
Kedves Waquarnew, Csirigli, Krogergo fórumtársak! Köszönöm a segítő válaszokat. Akkor mindenképp személyesen kérek tanácsot a jelenlegi biztosítónál.
Igen én is kedvelem és használom a Netrisk, Biztosítók.hu és társaikat, valóban nagyon hasznosak!


[ Módosítva 2018 október 27 szombat - 18:51:44 ]
Vissza az elejére
gylaci
2018 október 29 hétfő - 16:09:31

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 36
Ki mit hallott a Sandero-k légzsák problémáiról? Állítólag az új autók leszállítását fel is függesztették, míg keresik a megoldást a problémára. (vagy csak kacsa az egész?)
Vissza az elejére
Krogergo
2018 október 29 hétfő - 21:17:03
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6446
Nem kacsa, beszállítói hiba. Már legyártott, és a kereskedésben lévő autókat sem tudnak átadni miatta. illetve sok átadottban is világít a légzsák hiba lámpa.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 30 kedd - 20:13:21

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 14
Kedves Kollégák!

Ma átvettem az MCV-met! Még sokat nem tudok írni róla, csak megtankoltam és hazajöttem vele, de hétvégén megyünk kirándulni

Annyi azért biztos, hogy a suzukihoz képest ég és föld a különbség a kettő közt (pozitív irányba)
Vissza az elejére
macilka
2018 október 31 szerda - 19:16:59
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2863
Gratula! Sok - sok hiba mentes km - t kívánok!
Vissza az elejére
TG18
2018 október 31 szerda - 19:58:07
Somogy

Regisztrált tag #3025
Regisztrált: 2018 szeptember 12 szerda - 14:20:49

Üzenetek: 9
@Csirigli Jó érzés lehet amikor megvan az új autó sok boldog időt kívánok vele.
Más: Ma az Ibizánk mellett egy Sandero parkolt, hát szép előrelépés lesz az biztos ha nekünk is meglesz! Viszont ez a mi kis Ibizánk a maga 999 köbcentis 50 lóerős kis motorjával olyan szépen hozott haza négyünket, hogy még meg is dicsértem, persze már nagyon sokadjára. Nagyon kíváncsian várjuk a sokak által kevésnek mondott szintén ezres motort. Ha úgy fog vinni mint az Ibiza akkor már ok
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 08 csütörtök - 12:20:00
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 309
Sheme írta ...

Krogergo írta ...

Egy Dacia Sandero kicsit átalakult...


Szerintem ha téged megkeresne a RH és melót ajánlana, kinevethetnéd a fizetési ajánlatukat!

No gyerekek, 110%-ban meg vagyok elégedve a DL2-vel:

A Vezess cikk itt.

Figyelem:

Sajnos a szellős, jó térkihasználású Kiában sem volt középső légrostély a hátsó utasoknak.

Ez a probléma megoldatott a fenti kollégánál. Fejből nem tudom a gyári számát a hátsó légbefúvóknak, de akit érdekel, utána kérdezhet nála. (Aki kutyát szállít a hátsó ülésén, annak nem lesz gond, h nyáron miért ficánkol a kutya. Szépen le fog nyugodni a befúvott hűsítő szellő közelében.)

Az az egészben a röhej, h a cikkben szereplő autók közül sem mindegyik tartalmaz egy ilyen apróságot, holott legalább másfélszer, ha nem 2x drágábbak a Dacia-nál.



Pedig nincsenek csodák.
Minden termék annyit tud amennyit kérnek érte , ha valami jelentősen olcsóbb akkor annak megvan az oka.
A Dacia nem azért olcsóbb mert kitaláltak valami egészen meglepőt amivel olcsóbban lehet legyártani
valamit .
A tesztekben felsorolt bármelyik autóval én személy szerint elégedett lennék hátsó légrostély ide vagy oda .
Lehet megint utálni de ezekhez az autókhoz képest fasorban sincs egy Dacia , de még egy új Duster sem
Vissza az elejére
Csirigli
2018 november 08 csütörtök - 21:36:32

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 14
Szerintem a Dacia nem azért olcsó, mert titkon műanyag henger van benne, hanem mert egyszerűen egy alacsony kategóriás autó.
Nekem azért tetszik, mert nem is akar másnak látszani, semmit sem takargat (szó szerint ). Egy A-ból B-be autót csináltak és annak tökéletesen meg is felel.
A kombiban sok a hely, elfér benne a család is meg a cucca is, és remélhetőleg a megfelelő karbantartással sokáig problémamentes lesz.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 09 péntek - 09:27:02
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 309
Csirigli írta ...

Szerintem a Dacia nem azért olcsó, mert titkon műanyag henger van benne, hanem mert egyszerűen egy alacsony kategóriás autó.
Nekem azért tetszik, mert nem is akar másnak látszani, semmit sem takargat (szó szerint ). Egy A-ból B-be autót csináltak és annak tökéletesen meg is felel.
A kombiban sok a hely, elfér benne a család is meg a cucca is, és remélhetőleg a megfelelő karbantartással sokáig problémamentes lesz.



Azt én sem gondolom hogy a henger müanyag , persze aluminium , körömnyi vékony...ahogy az összes többi márkánál is persze , nem véletlenül buknak ki sorban a széthulló , kiégő hengerfejes motorok a downsizing jegyében .. ( hangsúlyozom ez minden ilyen fünyiró motorra értendő , márkától függetlenül ) Sajnos az új autókat 3-4 évre gyártják , ahogy ezt már írta itt is valaki.

Én csak arra utaltam hogy két autó között ha van jelentős árkülönbség akkor az nem véletlen ,
aki olcsón gyárt terméket ( bármit ) , az olyan is.
Vissza az elejére
gylaci
2018 november 09 péntek - 11:30:06

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 36
Árkülönbségek abból is adódnak, hogy a mai autókba annyi felesleges extrát belezsúfolnak, hogy lassan pilótaképzés kell hozzá hogy egyáltalán felismerje az ember mi mire való. Ezt a Dacia elhagyta, az olcsóságot nem lehet csak a minőségre fogni. A mai világban pedig sajnos mindenre igaz: vedd meg-használd egyszer-dobd el-vedd meg az újat. A tartósság ennek jegyében szűnt meg.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 november 09 péntek - 14:32:53
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 309
gylaci írta ...

Árkülönbségek abból is adódnak, hogy a mai autókba annyi felesleges extrát belezsúfolnak, hogy lassan pilótaképzés kell hozzá hogy egyáltalán felismerje az ember mi mire való. Ezt a Dacia elhagyta, az olcsóságot nem lehet csak a minőségre fogni. A mai világban pedig sajnos mindenre igaz: vedd meg-használd egyszer-dobd el-vedd meg az újat. A tartósság ennek jegyében szűnt meg.


Mondjuk szerinted felesleges extrákat, ez mindenki döntse el magának mi " felesleges " mi nem..
,,mire futja a pénzéből mire nem.
A biztonság szempontjából ne nevezzünk már semmit feleslegesnek , az már egy másik kérdés
hogy mi nem tudjuk megfizetni .
Vissza az elejére
RayD
2018 november 09 péntek - 16:31:56
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 487
bernhaft írta ...

gylaci írta ...

Árkülönbségek abból is adódnak, hogy a mai autókba annyi felesleges extrát belezsúfolnak, hogy lassan pilótaképzés kell hozzá hogy egyáltalán felismerje az ember mi mire való. Ezt a Dacia elhagyta, az olcsóságot nem lehet csak a minőségre fogni. A mai világban pedig sajnos mindenre igaz: vedd meg-használd egyszer-dobd el-vedd meg az újat. A tartósság ennek jegyében szűnt meg.


Mondjuk szerinted felesleges extrákat, ez mindenki döntse el magának mi " felesleges " mi nem..
,,mire futja a pénzéből mire nem.
A biztonság szempontjából ne nevezzünk már semmit feleslegesnek , az már egy másik kérdés
hogy mi nem tudjuk megfizetni .

A felesleges szó tényleg szerencsétlen. De a lényeg, hogy az innováció pénzbe kerül, míg a Daciákba viszonylag kevés olyan újdonság kerül, amelynél még az újdonság felár jelentős. Ez egy elég jelentős költségfaktor. Mondanám még a marketinget, de arra meglepően sokat költenek (legalábbis amennyi helyen látok Dacia reklámot).

Szerintem egyébként már így is elég sokminden van a Loganunkban is, ami így is el tudja vonni az ember figyelmét a szigorúan vett vezetéstől. Sebességhatároló: tök jó dolog, hogy nem lépjem át a megengedett/megcélzott sebességhatárt, de ha sokat változik út közben akkor az ember azt babrálja folyamatosan. Tempomatnál is: főúton mindig jön egy újabb falu, 60/70-es tábla, pályán pedig lassabb/kamion és valaki, aki nem enged be, aztán nem megy a sor, az ember érzésre többet kalibrálja a cuccot, mint egyszerűen csak "egyenes vonalú, egyenletes mozgást" végezne.

Hozzáteszem idővel az ember megtanulja ezeket rutinosan használni és néha polarizálni és ignorálni.

Pénz vs. felesleges: vannak amik elérhetőek, de (még) nem mindig tökéletesek. Automatikus tompított/távolsági fény ki/bekapcsolás, esőszenzor szárazon is töröl, vagy nem töröl magától időben, távolságtartó tempomat megkergül ha az előtted levő elkanyarodik, vagy te kanyarodsz el. És a legrosszabb: automata (gyalogosvédő) vészfékező rendszer naplementétől megkergül és a nagy semmi közepén vészfékez, mert azt hiszi valakit/valamit látott a kamera. Ekkor ne jöjjön mögötted senki, akinek rosszabb a féke, mint neked. :-S

De a Dacia már sokmindent tartalmaz, ami még nem dönt az ember helyett, de nagyban segíti: ABS, ESP, vészfék asszisztens, sima tempomat / sebességhatároló (már akinek van/rendelte).
Nem mondom, hogy az előző bekezdéses innovációk rosszak, de ma többnyire a nagyobb márkáknál is csak a jobb felszereltségekhez elérhetőek (tehát ne a belépő árú modellekkel számoljunk, ha összehasonlítunk) és sokszor még nem teljesen kiforrottak.

Szerintem egy jól felszerelt Dacia egy jó középút. Nem tökéletes, de köszönhetően az elmúlt évek EU-s szigorításainak már biztonságosabb, mint pl. egy 10 éves használt.

Vissza az elejére
baalint
2018 november 09 péntek - 18:06:29

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 70
@bernhaft
Nyilván az olcsóbb autó jellemzően kompromisszumokkal jár, bár szerintem a Dacia jó ár-érték arányú, ugyanakkor ez a sarkos kijelentésed nem feltétlenül igaz:

"Én csak arra utaltam hogy két autó között ha van jelentős árkülönbség akkor az nem véletlen ,
aki olcsón gyárt terméket ( bármit ) , az olyan is."

Egy könnyen belátható példa: A Suzuki és az Opel együttműködésében volt olyan modell, ami Suzuki és Opel márkanéven is futott. Az Opel drágább volt...

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
gylaci
2018 november 10 szombat - 06:42:56

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 36
Én a "feleslegeset" nem is a biztonsági felszerelésekre értettem, de nekem autóra van szükségem nem egy játékkonzolra. Ezt a Dacia teljesíti. Bár lehet én vagyok már öreg, és nem haladok a korral.
Vissza az elejére
Basic
2018 november 10 szombat - 12:57:55
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2712
Volt amúgy pár éve egy német felmérés arról, hogy a kinti újautó-tulajdonosok döntő többsége az ilyen olyan asszisztencia- rendszereket (sávkövető, automatikus beparkoló, radaros tempomat, stb.) rövid játszadozás után kikapcsolja, és nem használja.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Leki
2018 november 10 szombat - 16:59:27
Leki

Regisztrált tag #2631
Regisztrált: 2015 november 27 péntek - 08:24:55

Üzenetek: 94
Sziasztok!

Van a családban egy 1.2-es Sandero ami most volt az első éves kötelező szervizen. A következő dolgokra lettem figyelmes.
Gyújtás ráadásakor megjelenik egy csavarkulcs ikon (kép mellékelve).
A fordulatszám kijelzőnél felvillan egy piros négyzet benne "ekg görbe" (ez a saját autómon (0.9 Tce) indításkor elalszik),de itt indítás után narancssárgára vált és nem alszik ki.
Az pedig külön hab a tortán, hogy a garázsban volt egy kis olajfolt az autó alatt.
Ez az autó inkább áll mint megy (nincs benne 2000km egy éves létére), de szerviz előttig sem olajfolt sem az említett jelzések nem voltak jelen.
Az olajszintet ellenőriztem és abból nem hiányzik sőt inkább egy kicsit felette is van a szintnek. Szerintetek mit cseszhettek el a kaposszekcsői szervizben? Saját tapasztalatom jó volt ezidáig velük mert a sajátomat már háromszor vittem hozzájuk.

Az első képen az említett lámpának narancssárga a színe.





[ Módosítva 2018 november 10 szombat - 17:03:51 ]

Dacia Logan Artic 0,9 Tce
Vissza az elejére
baro32
2018 november 10 szombat - 19:42:26

Regisztrált tag #2864
Regisztrált: 2017 június 06 kedd - 09:38:58

Üzenetek: 32
Szia ha veszed a fáradságot egy kicsit visszaolvasol akkor megleled a választ mert ezt már én kitárgyaltam itt a fórumon de segítek:
Szervíz után valószínűleg nem nullázták ki az olajcserét és mivel lejárt az 1év bejelez a fedélzeti kijelző .
A másik meg az olajleeresztő csavarnál mindenesetben a biztonság kedvéért pasztázni is szoktak legtöbb helyen.
Remélem segítettem a válaszommal.
Vissza az elejére
Leki
2018 november 10 szombat - 19:56:48
Leki

Regisztrált tag #2631
Regisztrált: 2015 november 27 péntek - 08:24:55

Üzenetek: 94
Köszi a választ! Ezt én tudom itthon nullázni? Mert nálam a 2015-ös Loganon van a fed. comp-on egy olyan menüpont amit ha hosszan nyomok akkor nullázódik, de itt nincs.

Dacia Logan Artic 0,9 Tce
Vissza az elejére
baro32
2018 november 10 szombat - 20:05:21

Regisztrált tag #2864
Regisztrált: 2017 június 06 kedd - 09:38:58

Üzenetek: 32
Sajnos nem lehet ezt csak szervízben lehet egyenlőre még én úgy tudom.
Vissza az elejére
Leki
2018 november 10 szombat - 20:33:35
Leki

Regisztrált tag #2631
Regisztrált: 2015 november 27 péntek - 08:24:55

Üzenetek: 94
Hát ez nagyon jó. Kell tennem egy 100km-es túrát mert ilyen idióta ez az új megoldás és mert a szervizben figyelmetlenek voltak.

Dacia Logan Artic 0,9 Tce
Vissza az elejére
DQM
2018 november 10 szombat - 22:19:31


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 173
Nemcsak lusta vagy Leki, hanem nem is gondolkozol. Miért, nincs közelebb szakszerviz közelebb?
Vissza az elejére
Leki
2018 november 10 szombat - 22:30:25
Leki

Regisztrált tag #2631
Regisztrált: 2015 november 27 péntek - 08:24:55

Üzenetek: 94
Renault/Dacia nincs, más esetleg akad. Akár egy Suzuki szerviz is tud segíteni a bajomon?

Dacia Logan Artic 0,9 Tce
Vissza az elejére
Szita
2018 november 11 vasárnap - 15:42:24
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 262
Leki írta ...

Renault/Dacia nincs, más esetleg akad. Akár egy Suzuki szerviz is tud segíteni a bajomon?

Nem tudom hol laksz. de nehéz elhinni, hogy 100Km-en belül nincs szervíz. Mondjuk én oda-vissza 200-at autózok a megbízhatóság, és az ár miatt. De hogy már Kaposszekcső is megbízhatatlan, hát nem semmi. Én telefonálnék, lehet megoldanák!
Klikk!
Vissza az elejére
Leki
2018 november 11 vasárnap - 19:50:22
Leki

Regisztrált tag #2631
Regisztrált: 2015 november 27 péntek - 08:24:55

Üzenetek: 94
100km-es túrát oda-vissza értettem (amúgy 200-at írtam volna). Szekszárd 50km, Kaposszekcső 60km, de itt -20000ft a különbség. Az a felháborító, hogy egy ilyen figyelmetlenség miatt akár egy km-t is nekem kell megtennem ami plusz kiadás, plusz szabadság. Saját autómon legutóbb nekem sem nullázták a szerviz számlálót, de ezt én tudom nullázni, így nincs gond. De erre az új idióta megoldásra nem tudok mit mondani.

[ Módosítva 2018 november 11 vasárnap - 20:05:44 ]

Dacia Logan Artic 0,9 Tce
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!