A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
bernhaft
2018 október 05 péntek - 09:19:33
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 286
Cobalt írta ...

Off



Viszont szvsz az tény, hogy a Skoda az utóbbi időben elkezdte jelentősen feljebb pozícionálni magát, árban mindenképpen, a szervíz költségeket illetően is. Egy ilyen modern turbós motornak a karbantartása meg márkától függetlenül szerintem magasabb lesz (mondom ezt úgy, hogy nincs ilyennel tapasztalatom, szigorúan magánvélemény), nem is beszélve a hosszabb távó nagyobb kiadásokról, szemben pl akár egy 0.9 Tce-vel. Megnéztem a Fabia kombi konfigurátort, pár dolgot beletettem ami nekem mindenképpen kéne, és kb 4,3-4,5 millióra jött ki, (alufelni meg telótükrözés nélkül) felszereltségtől függően. Az extrák baromi drágák náluk.




Abban az igazad van hogy a Skodák drágák , de gondolom ez azért is van mert ennyiért is el tudják adni az autóikat.
Ha otthon konfiguráltad a neten az nem biztos hogy a valós árat mutatja majd.
Szokott lenni alul egy " kedvezmény " opció is , persze nem minden esetben
Ha azt nem ikszeled be akkor nem is kalkulálja be az árba.
A listaárak pedig az EU-s szabvány árak miatt is lehetnek sok esetben magasak , ezért vannak
különböző mondvacsinált kedvezmények (pl. használtautó beszámítás... papíron ) meg az akciós modellek.
A Family verzió is így olcsóbb mint eaz alapmotoros , legszerényebb felszereltségű változat.
Erre már talán nem kapsz további jelentős kedvezményt
A tervezők önmagában nem sokat jelentenek , be kell menni személyesen , akkor máshogy fog a ceruza .. legalábbis mindenki ezt mondja.

Vissza az elejére
Szita
2018 október 05 péntek - 20:35:00
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 255
"""Az 1 millás különbség nekem viszont sehogy nem jön ki csak akkor ha egy gyengébb motorral és
felszereltséggel szerelt Daciát hasonlítunk egy erősebb motorhoz , és magasabb felszereltségű
másik autóhoz."""

A Ford haldokolt! 8-900-at rá kellett volna költeni, és így lett volna 10-éves. Az asszony kikötötte, hogy hitel nem lehet. Tehát kellett egy használható, pakolható, klímás autó. Ezt csak a Dacia MCV tudta. Használtat nem akartam, mert hátha olyat kapok, mint amiből kiszáltam. (nem lennék az új tulaj helyébe!) A Vitara alapon klímával akkor 4,2-volt. (és a fordért a legjobb helyen 690-et ajánlottak) A Dákónál 860-ba számolták. Az MCV 1.2-es artic vonóhoroggal, pótkerékkel, gumiszőnyeggel, forg-ba helyezve 2915E volt 5-év garival. + 4felni 48E.

[ Módosítva 2018 október 05 péntek - 20:35:42 ]
Vissza az elejére
Waquarnew
2018 október 05 péntek - 21:28:55


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 488
Nézegetem itt ezt a topicot és úgy látom, lasan átfordul Skodásba. Gyerekek! Vegyük már észre, hogy ebben a fórumban a Dacia a "menő", nem a Skoda. Lehet összehasonlítani, de szerintem nem érdemes ezen rágódni. Akinek van + 1-1,5 milliója, vegyen Skodát és ne Daciát. Őszintén szólva, amikor nálunk szóba került az autócsere, én is megnéztem pl. a Skoda Rapid Spaceback verzióját, de nekem a "derékban szorít" érzésem volt benne az 1,6 Laureate Plus után, pedig nem vagyok nagy darab ember (183 cm és 92 kiló). Néztem a Lada Vestát is, de igazából az sem győzött meg. Maradt tehát - egy kicsit - a márkahűség és a kompromisszum, így lett az új autónk egy MCV 0,9 Tce Stepway. Tágas, jól pakolható és elég rugalmas autócska. Annak idején a próbakör és most az egy nap alatt megtett 110 km meggyőzött, hogy nem olyan rossz választás volt. Én úgy vagyok vele, hogy ha ez is elmegy kb. 10 évig nagyobb gond nélkül (márpedig, ha az ember megadja neki azt ami kell, elmegy), akkor nem lesz nagy baj vele (az "öreggel" se volt). A márka problémáival együtt kell tudni élni (más márkáknál is vannak bosszantó hibák!). Sokszor elmondtam már, hogy az elmúlt 40 év és 1,5 millió km alatt rengeteg autó megfordult a kezeim között (Kispolskitól a Ferrari Testarosaig bezárólag), de olyan megbízható és üzembiztos autóm, mint a Logan még sosem volt.
Legyetek jók és tegyetek jót!
Vissza az elejére
bernhaft
2018 október 06 szombat - 11:09:18
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 286
Szita írta ...

"""Az 1 millás különbség nekem viszont sehogy nem jön ki csak akkor ha egy gyengébb motorral és
felszereltséggel szerelt Daciát hasonlítunk egy erősebb motorhoz , és magasabb felszereltségű
másik autóhoz."""

A Ford haldokolt! 8-900-at rá kellett volna költeni, és így lett volna 10-éves. Az asszony kikötötte, hogy hitel nem lehet. Tehát kellett egy használható, pakolható, klímás autó. Ezt csak a Dacia MCV tudta. Használtat nem akartam, mert hátha olyat kapok, mint amiből kiszáltam. (nem lennék az új tulaj helyébe!) A Vitara alapon klímával akkor 4,2-volt. (és a fordért a legjobb helyen 690-et ajánlottak) A Dákónál 860-ba számolták. Az MCV 1.2-es artic vonóhoroggal, pótkerékkel, gumiszőnyeggel, forg-ba helyezve 2915E volt 5-év garival. + 4felni 48E.



Nem vitatkozom Veled ,ennyi pénzért ez valóban jó vétel , bár ahogy nézem jelentős engedményt kaptál mert nekem anno egy sima Sandero-ra jött ki 2.715 és csak metál lett volna benne, meg pótkerék+ min.egy százas a forgalomba helyezés
Furcsa hogy azt mondják hogy nem nagyon tudnak engedni , de a Te példán alapján is azt látom hogy messze lista ár alatt vetted.
Vissza az elejére
Szita
2018 október 06 szombat - 20:54:13
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 255
bernhaft írta ...

Szita írta ...

"""Az 1 millás különbség nekem viszont sehogy nem jön ki csak akkor ha egy gyengébb motorral és
felszereltséggel szerelt Daciát hasonlítunk egy erősebb motorhoz , és magasabb felszereltségű
másik autóhoz."""

A Ford haldokolt! 8-900-at rá kellett volna költeni, és így lett volna 10-éves. Az asszony kikötötte, hogy hitel nem lehet. Tehát kellett egy használható, pakolható, klímás autó. Ezt csak a Dacia MCV tudta. Használtat nem akartam, mert hátha olyat kapok, mint amiből kiszáltam. (nem lennék az új tulaj helyébe!) A Vitara alapon klímával akkor 4,2-volt. (és a fordért a legjobb helyen 690-et ajánlottak) A Dákónál 860-ba számolták. Az MCV 1.2-es artic vonóhoroggal, pótkerékkel, gumiszőnyeggel, forg-ba helyezve 2915E volt 5-év garival. + 4felni 48E.



Nem vitatkozom Veled ,ennyi pénzért ez valóban jó vétel , bár ahogy nézem jelentős engedményt kaptál mert nekem anno egy sima Sandero-ra jött ki 2.715 és csak metál lett volna benne, meg pótkerék+ min.egy százas a forgalomba helyezés
Furcsa hogy azt mondják hogy nem nagyon tudnak engedni , de a Te példán alapján is azt látom hogy messze lista ár alatt vetted.


2018.11.23.-án vettem át a vasat. Dacia logan MCV 1.2
Alapár: 2680000Ft
Metálfény: 50000Ft (turmalin barna, akciós volt mindenkinek!)
pótkerék: 15000Ft
vonóhorog: 70000Ft
forg.-ba hely:100000Ft
Össz.: 2915000Ft
Az 5-év gari, + gumiszőnyeg ajándék. (az 5-év 38900Ft) A vonóhorogból is engedett, 91290Ft lett volna. A felnit írtam, hogy 48-volt a 4db. (ezt fizettem)

[ Módosítva 2018 október 06 szombat - 20:55:48 ]
Vissza az elejére
bernhaft
2018 október 07 vasárnap - 11:10:12
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 286
Szita írta ...

bernhaft írta ...

Szita írta ...

"""Az 1 millás különbség nekem viszont sehogy nem jön ki csak akkor ha egy gyengébb motorral és
felszereltséggel szerelt Daciát hasonlítunk egy erősebb motorhoz , és magasabb felszereltségű
másik autóhoz."""

A Ford haldokolt! 8-900-at rá kellett volna költeni, és így lett volna 10-éves. Az asszony kikötötte, hogy hitel nem lehet. Tehát kellett egy használható, pakolható, klímás autó. Ezt csak a Dacia MCV tudta. Használtat nem akartam, mert hátha olyat kapok, mint amiből kiszáltam. (nem lennék az új tulaj helyébe!) A Vitara alapon klímával akkor 4,2-volt. (és a fordért a legjobb helyen 690-et ajánlottak) A Dákónál 860-ba számolták. Az MCV 1.2-es artic vonóhoroggal, pótkerékkel, gumiszőnyeggel, forg-ba helyezve 2915E volt 5-év garival. + 4felni 48E.



Nem vitatkozom Veled ,ennyi pénzért ez valóban jó vétel , bár ahogy nézem jelentős engedményt kaptál mert nekem anno egy sima Sandero-ra jött ki 2.715 és csak metál lett volna benne, meg pótkerék+ min.egy százas a forgalomba helyezés
Furcsa hogy azt mondják hogy nem nagyon tudnak engedni , de a Te példán alapján is azt látom hogy messze lista ár alatt vetted.


2018.11.23.-án vettem át a vasat. Dacia logan MCV 1.2
Alapár: 2680000Ft
Metálfény: 50000Ft (turmalin barna, akciós volt mindenkinek!)
pótkerék: 15000Ft
vonóhorog: 70000Ft
forg.-ba hely:100000Ft
Össz.: 2915000Ft
Az 5-év gari, + gumiszőnyeg ajándék. (az 5-év 38900Ft) A vonóhorogból is engedett, 91290Ft lett volna. A felnit írtam, hogy 48-volt a 4db. (ezt fizettem)


Gondolom 2016 volt az inkább
Most az MCV alapára 2.876.000 HUF.- ennyit emelkedett 2 év alatt ezek szerint.
Az extrák is a duplája .
Igen ennyiért jó vétel , igazából a Sandero az amelyik túlárazott és ahol van hasonló árban
konkurencia



Vissza az elejére
RayD
2018 október 07 vasárnap - 11:33:15
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 474
Szita írta ...

2018.11.23.-án vettem át a vasat. Dacia logan MCV 1.2
Alapár: 2680000Ft
Metálfény: 50000Ft (turmalin barna, akciós volt mindenkinek!)
pótkerék: 15000Ft
vonóhorog: 70000Ft
forg.-ba hely:100000Ft
Össz.: 2915000Ft
Az 5-év gari, + gumiszőnyeg ajándék. (az 5-év 38900Ft) A vonóhorogból is engedett, 91290Ft lett volna. A felnit írtam, hogy 48-volt a 4db. (ezt fizettem)

Gondolom még éppen facelift előtti. Elég jól jártál, nekem anno a extrázott Arctic dCi-re (legtöbbminden, nem volt magasabb csomag: kb. csak Medianav és hátsó elektromos ablakok maradtak ki) nem nagyon adtak kedvezményt vagy bármit ingyen. Tényleg, amit nem írtál, ősz lévén a téli gumit is még ingyen kaptad? Vagy nem ősszel rendelted, csak akkor jött meg a kocsi?

Vissza az elejére
Szita
2018 október 07 vasárnap - 21:45:43
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 255
Gondolom 2016 volt az inkább
Most az MCV alapára 2.876.000 HUF.- ennyit emelkedett 2 év alatt ezek szerint.
Az extrák is a duplája .
Igen ennyiért jó vétel , igazából a Sandero az amelyik túlárazott és ahol van hasonló árban
konkurencia

Igen! Eltévesztettem az évszámot. 2016. Most lessz 2-éves. Facelift elötti, Július 15.-én rendeltem, a következő hónaptól emelték az árakat. (a kereskedés még 4 ugyanilyet rendelt, mire megjöttek, el voltak adva) A kedvezményeket pofátlanul alkudozva sikerült intézni. Szép sorban mentem a drágábbtól az olcsóbbig. Mindenre azt mondta, hogy nem fér bele az árba. Kb. fél óra után, (már égett a pofám, ő meg kezdett ideges lenni) elkezdett megtörni a jég. Előjött, hogy a horogból kicsit tudna engedni. Téliguminál nem engedett, csak a felninél 18500 lett volna darabja. Erre rákérdett a garira, hogy milyen olcsó az 5-év, nem-e kell. Mindjárt rádobtam, hogy olyan olcsó, hogy ajándékba is adhatná. mire megírta a megrendelőt, rábeszéltem.

[ Módosítva 2018 október 07 vasárnap - 21:56:25 ]
Vissza az elejére
Cobalt
2018 október 07 vasárnap - 22:35:32


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 188
Jogos a komment, hogy ez Dacia fórum, de tekintve hogy mint alternatívát hozta a fórumtárs a dákó ellenében, szerintem belefér, hogy beszéljünk róla. Megnéztem még egyszer a Fabia kombi konfigurátort, két felszereltség esetében (ambition, clever) is és ha azt szeretném, hogy legalább azok a dolgok benne legyenek, mint az MCV-ben (pótkerék, elől-hátul elektromos ablak, tolatóradar, kihangosító, tetőléc, tempomat, könyöktámasz, magasságállítós első ülés), plusz egyetlen egyéb fizetős extra a digit klíma, akkor a clever 4,77-re, az ambition meg 4,98-ra jön ki (utóbbinál kiválasztottam az árkedvezményt is , clevernél ilyen nincs). A clever nyilván alapból jobban felszerelt (ülésfűtés, érintős rádió, hátul tárcsafék, meg még pár dolog) de ez így is közelebb van az 5 millióhoz. Annyiért meg elég jól felszerelt Ceed kombit lehet kapni a kifutó szériából, szívó benzin motorral. Azt sokkal előbb venném, és igazság szerint egy-két dolgot meg szívesen pakoltam volna a Fabiába (nem is nagyon nagy dolgokat, csak pl dab, clever csomag, sötétítés, de akkor már tényleg az 5 milliót karcolná. Ha 4,5 saját kijönne ez, akkor lehet elgondolkodnék rajta, de ennyiért szerintem sok, pláne részecskeszűrős (ha jól tudom) turbós benzinessel, ami megint egy plusz dolog a turbó mellett amire figyelhetnék.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
Cobalt
2018 október 08 hétfő - 07:58:33


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 188
És hogy kapcsolódjon is a poszt a témához, az én MCV-m kb 3,3 milla volt minden kevezmény nélkül (az ajándék gumiszőnyeg garnitúrát nem nevezném annak, illetve a mostani árakon legyen mondjuk 3,5 millió), ha legalább ugyanilyen felszereltségű Fabia kombit szeretnék, az 4,7 millióba fájna. 1,2 milliós különbséggel nem érzem reális alternatívának, annyiért már jópár egyéb modell is képbe kerülne. Illetve félreértés ne essék, ezzel nem lehúzom a Fabiát, gőzöm sincs milyen (pl beltér minősége, zajcsillapítás, stb), de a hivatalos konfigurátorból kiindulva egyáltalán nem látom, hogy valós alternatíva lenne. Az meg, hogy éppen melyik kereskedés milyen nem hivatalos kedvezményt ad még éppen, vagy ki mennyire tud alkudni (én spec egyáltalán nem értek ehhez a művészethez), szerintem nem reális kiindulási alap. Ha van, az nyílván jó, de erre nehéz bármit alapozni.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
bernhaft
2018 október 08 hétfő - 09:37:00
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 286
Cobalt írta ...

És hogy kapcsolódjon is a poszt a témához, az én MCV-m kb 3,3 milla volt minden kevezmény nélkül (az ajándék gumiszőnyeg garnitúrát nem nevezném annak, illetve a mostani árakon legyen mondjuk 3,5 millió), ha legalább ugyanilyen felszereltségű Fabia kombit szeretnék, az 4,7 millióba fájna. 1,2 milliós különbséggel nem érzem reális alternatívának, annyiért már jópár egyéb modell is képbe kerülne. Illetve félreértés ne essék, ezzel nem lehúzom a Fabiát, gőzöm sincs milyen (pl beltér minősége, zajcsillapítás, stb), de a hivatalos konfigurátorból kiindulva egyáltalán nem látom, hogy valós alternatíva lenne. Az meg, hogy éppen melyik kereskedés milyen nem hivatalos kedvezményt ad még éppen, vagy ki mennyire tud alkudni (én spec egyáltalán nem értek ehhez a művészethez), szerintem nem reális kiindulási alap. Ha van, az nyílván jó, de erre nehéz bármit alapozni.


Á, hagyjuk is ezt tényleg mert rámszólnak , és tényleg nem vagyok a Skoda fogatlan , illetve fogadatlan prókátora.
Csak hangosan gondolkoztam mert képbe jött egy opció , ami viszont árban kedvező lett volna.
( ezek szerint a Fabia drágább mint akciósan a Rapid )
A lényeg pedig az hogy a tulajdonos elégedett legyen azzal amilyen döntést hozott.
Amivel egyetértek hogy az MVC és a Duster árával jelenleg nehéz versenyezni.
A Sandero ár szintjében viszont sok egyéb opció van .
Volt olyan aki velem egyidőben vásárolt Clio 0.9 Tce-t nem sokkal drágábban ( nem értette hogy én miért nem vettem a Sandero helyett azt ha tetszett.)
Alkudni én sem tudtam , ehhez nekem nincs érzékem , elhittem hogy nem tudnak igazából engedni .
, csak a pótkerék volt ajándék .
Az illető a Clio-ra pofáatanul alkudott.

Az autóval kapcsolatos véleményem viszont más téma , talán én is dobogós vagyok , kb
1,5 év alatti 7 szervíz látogatással. ( és most van képben a következő )







Vissza az elejére
Bob81
2018 október 08 hétfő - 13:46:24


Regisztrált tag #2913
Regisztrált: 2017 november 04 szombat - 10:42:20

Üzenetek: 27
bernhaft írta ...



Á, hagyjuk is ezt tényleg mert rámszólnak , és tényleg nem vagyok a Skoda fogatlan , illetve fogadatlan prókátora.
Csak hangosan gondolkoztam mert képbe jött egy opció , ami viszont árban kedvező lett volna.
( ezek szerint a Fabia drágább mint akciósan a Rapid )
A lényeg pedig az hogy a tulajdonos elégedett legyen azzal amilyen döntést hozott.
Amivel egyetértek hogy az MVC és a Duster árával jelenleg nehéz versenyezni.
A Sandero ár szintjében viszont sok egyéb opció van .
Volt olyan aki velem egyidőben vásárolt Clio 0.9 Tce-t nem sokkal drágábban ( nem értette hogy én miért nem vettem a Sandero helyett azt ha tetszett.)
Alkudni én sem tudtam , ehhez nekem nincs érzékem , elhittem hogy nem tudnak igazából engedni .
, csak a pótkerék volt ajándék .
Az illető a Clio-ra pofáatanul alkudott.

Az autóval kapcsolatos véleményem viszont más téma , talán én is dobogós vagyok , kb
1,5 év alatti 7 szervíz látogatással. ( és most van képben a következő )










Tényleg ne érts félre, de jókat derülök már a hozzászólásaidon.
Dolgozt am számítógép kereskedelemben. És sok hasonló ügyféllel volt dolgom mint te. Akinek volt x összege. Megvett egy gépet. Amivel komolyabb játékokat akart játszani, vagy tervezni akart,de nem értette, hogy az csak a kicsivel drágább gépeken megy el. Vagy az övén is elmegy kompromisszummal. Na ezeket a gépeket minden sz@rért visszahozták , de tényleges hiba nem volt egyszerűen USER error. Mondjuk a végén már szívattam őket, és mindenféle rémtörténeteket adtam elő nekik, hogy éppen miért használhatatlan a gépük. Megértem, hogy bánt a dolog de nem Cliot vettél. Miért?!1.Mert nem volt annyi pénzed vagy nem akartál annyit kiadni, 2. Nem mertél alkudni. Nem Skodát vettél?! Az okok ugyanazok. Engedd el, vagy szabadulj meg tőle
Vissza az elejére
RayD
2018 október 08 hétfő - 15:04:59
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 474
Bob81 írta ...
Megértem, hogy bánt a dolog de nem Cliot vettél. Miért?!

Egy sokkal korábbi hozzászólásában írta, hogy mert lebeszélte róla a kereskedő. Clio szándékkal ment be, de végül valamiért, valahogyan Sandero lett belőle. Állítólag azért, mert a Clio olyan akciós volt, hogy lehet a jutalék éppen a Dacia-n több volt. Ez mondjuk az eddig másoktól hallottal pont ellentétes, ott pont az volt, hogy 'á, csak Dacias vevő, majd kiszolgálja a másik kolléga, ha kedve tartja' vagy megpróbálja rádtukmálni a Renault, hogy tulajdonképpen a Dacia csak viccnek van kiállítva, hogy lásd mennyire jó /mennyivel jobb a Renault.

Vissza az elejére
bernhaft
2018 október 08 hétfő - 15:13:24
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 286
Bob81 írta ...

bernhaft írta ...



Á, hagyjuk is ezt tényleg mert rámszólnak , és tényleg nem vagyok a Skoda fogatlan , illetve fogadatlan prókátora.
Csak hangosan gondolkoztam mert képbe jött egy opció , ami viszont árban kedvező lett volna.
( ezek szerint a Fabia drágább mint akciósan a Rapid )
A lényeg pedig az hogy a tulajdonos elégedett legyen azzal amilyen döntést hozott.
Amivel egyetértek hogy az MVC és a Duster árával jelenleg nehéz versenyezni.
A Sandero ár szintjében viszont sok egyéb opció van .
Volt olyan aki velem egyidőben vásárolt Clio 0.9 Tce-t nem sokkal drágábban ( nem értette hogy én miért nem vettem a Sandero helyett azt ha tetszett.)
Alkudni én sem tudtam , ehhez nekem nincs érzékem , elhittem hogy nem tudnak igazából engedni .
, csak a pótkerék volt ajándék .
Az illető a Clio-ra pofáatanul alkudott.

Az autóval kapcsolatos véleményem viszont más téma , talán én is dobogós vagyok , kb
1,5 év alatti 7 szervíz látogatással. ( és most van képben a következő )










Tényleg ne érts félre, de jókat derülök már a hozzászólásaidon.
Dolgozt am számítógép kereskedelemben. És sok hasonló ügyféllel volt dolgom mint te. Akinek volt x összege. Megvett egy gépet. Amivel komolyabb játékokat akart játszani, vagy tervezni akart,de nem értette, hogy az csak a kicsivel drágább gépeken megy el. Vagy az övén is elmegy kompromisszummal. Na ezeket a gépeket minden sz@rért visszahozták , de tényleges hiba nem volt egyszerűen USER error. Mondjuk a végén már szívattam őket, és mindenféle rémtörténeteket adtam elő nekik, hogy éppen miért használhatatlan a gépük. Megértem, hogy bánt a dolog de nem Cliot vettél. Miért?!1.Mert nem volt annyi pénzed vagy nem akartál annyit kiadni, 2. Nem mertél alkudni. Nem Skodát vettél?! Az okok ugyanazok. Engedd el, vagy szabadulj meg tőle



Akkor már megérte hiszen jókat derülsz a hozzászólásaimon .
Nem ismersz , nem ismered a problémáimat de véleményt alkotsz
Például akkor amikor azt állítod minden szarral visszaviszem az autót tehát azt állítod hogy nincsenek
problémák , csak nekem túlzott elvárásaim .
Nyilván az hogy 1 évesen hiányzott egy harmadnyi gáz a klimarendszerből , vagy azok a gyári hibák
, amelyeket amúgy elismertek , csak részemről a user error kategória .
Nyilván véletlenül állt 3 hétig garanciális javítás alatt.

Vissza az elejére
baalint
2018 október 08 hétfő - 15:26:30

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 59
Hát nem tudom, mi mikor 2017 tavasszal megvettük a facelift Loganunk Arctic felszereltséggel, 1.2-es motorral 25 millióért egyedül Lada volt hasonló árkategóriában. A Clio alapára 2,8 misi volt klíma nélkül, a kedvezményes Suzuki Celerio, ami amúgy jóval kisebb autó, 2,75 millióba került, Swiftet nem igazán lehetett kapni, kifutót lejetett volna kifogni 3 millió körül, majd kb. ugyanide árazták az újat, mondjuk az is kisebb autó. A Fabia pedig 2,99 millió volt hatalmas akcióban.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
sanyinak
2018 október 08 hétfő - 15:57:06

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 85
Ha már alternatívákról beszélünk, ne felejtsük a magyarországi bestsellert sem!
Klikk!
10t-gl-ajandek-teligumi
Vissza az elejére
macilka
2018 október 08 hétfő - 16:33:24
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2858
baalint írta ...

Hát nem tudom, mi mikor 2017 tavasszal megvettük a facelift Loganunk Arctic felszereltséggel, 1.2-es motorral 25 millióért egyedül Lada volt hasonló árkategóriában.


Miből volt a Logan 25 milláért?Aranyból?
Vissza az elejére
baalint
2018 október 08 hétfő - 16:40:04

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 59
@Bob81
OFF:
Speciel engem mint vevőt hamar elveszítenek azok a kereskedők, akik magasabb áron akarnak valamit rámsózni, mint amennyit szánok a vásárlásra. Igaz, én nem rinyálok, és hajlandó vagyok kompromisszumra, legyen az PC, autó, vagy bármi. A kompromisszumot meg már előtte mérlegelem, mielőtt a kereskedővel beszélnék.

Pl. az egyik pesti Renault-Dacia szalonban is ez volt az egyik gondom (amellett, hogy bunkó is volt az értékesítő, illetve csak nagyon késői időpontra tudtunk volna rendelni, míg mashol korabbira), hogy mindenáron a 0,9-est akarta ránk tukmálni. Azt gondolim, hamar le kellene vágnia egy jó érzékkel bíró kereskedőnek, hogy nem jó embernél próbálkozik.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
Bob81
2018 október 09 kedd - 10:59:31


Regisztrált tag #2913
Regisztrált: 2017 november 04 szombat - 10:42:20

Üzenetek: 27
bernhaft írta ...


Nyilván az hogy 1 évesen hiányzott egy harmadnyi gáz a klimarendszerből , vagy azok a gyári hibák
, amelyeket amúgy elismertek , csak részemről a user error kategória .
Nyilván véletlenül állt 3 hétig garanciális javítás alatt.




Nézd nem akartalak bántani. Van ilyen embertípus. Ha Sodát vettél volna akkor a VW lenne jobb ha azt akkor a Toyota.... És így tovább. Igen azt láttam, hogy beszívtad. Beszívta más is más autóval. Én pl. az S-Crossokat ekézem. Nekem az egyik 2 hónapja áll szervizbe mert fingjuk nincs mi a baja a klímának. A másikba 1 év alatt belevertük 65e km-t semmi problémával. De a legjobb barátom mikor Vitarát vett én alkudtam le neki és ő pl teljes megelégedéssel használja. Most mondogassam neki, hogy bezzeg a Suzuki mekkora rakat ***?! Dehogy az. Ez nem sikerült Esztergomban összetákolni. A szerviz topa, a Suzuki Magyarország hozzáállását már nem nem említeném. Szóval leírhatod 1000szer, hogy mekkora rakat .. de igazából csak a saját igazadat akarod olyanokkal szemben bizonygatni akik teljes megelégedéssel használják az autójukat. És én speciel nagyon olcsón megvehettem volna a 3 éves céges Skodámat (amit csak én használtam) nem hiába nem tettem.
Vissza az elejére
gylaci
2018 október 09 kedd - 12:18:55

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 30
Ha már árakról beszélünk én júniusban rendeltem meg egy Sanderot (dízel), ma ugyanazzal a felszereltséggel kikonfiguráltam, 365 000Ft-al drágult azóta. (ebben azért benne van az AdBlue-ra átállás is) Lentebb valaki írta hogy ő még 15 000-ért kapta a pótkereket, most már 30 000. Ezt csak érdekességként írtam, biztos más típusoknál is vannak drágulások.
Vissza az elejére
sanyinak
2018 október 09 kedd - 12:50:25

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 85
gylaci írta ...

Ha már árakról beszélünk én júniusban rendeltem meg egy Sanderot (dízel), ma ugyanazzal a felszereltséggel kikonfiguráltam, 365 000Ft-al drágult azóta. (ebben azért benne van az AdBlue-ra átállás is) Lentebb valaki írta hogy ő még 15 000-ért kapta a pótkereket, most már 30 000. Ezt csak érdekességként írtam, biztos más típusoknál is vannak drágulások.


Azért a mostani dízelmotor már modernebb, nagyobb teljesítményű és nyomatékú is. No meg az infláció.
Vissza az elejére
gylaci
2018 október 09 kedd - 13:30:32

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 30
Igen ebben a drágulásban benne van a fejlesztés is. Amúgy folyamatosan a dízelmotorok haláláról írnak, legutóbb a Peugeot jelentette be hogy leáll a fejlesztésükkel. Több elemzés meg azzal foglalkozik, hogy sok benzinmotor környezetkárosítóbb mint a mai modern dízelek. Múltkor a hibridekről olvastam hogy ahol reggel hangtalanul elsuhan villanymotorral, visszafelé emelt motorfordulaton okádja a gázokat magából, mert valamikor az akkut is tölteni kell. Persze ez biztos egy szélsőséges példa, de elgondolkoztató ez a nagy dízelellenesség.
Vissza az elejére
baalint
2018 október 09 kedd - 13:55:26

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 59
@gylaci
Attól függ, hogy lokális vagy globális környezetterhelésről beszélünk. Lokálisan a dízel sokkal rosszabb, főleg ha városban használják, a szilárd részecskék miatt. A benzinesnek meg magasabb a CO2 kibocsátása, a rosszabb hatásfok miatt.

Valami olyan megoldás lenne a jó, ha varosban elektromos, külterületen dízel motorral közlekednénk. Valahogy épp ilyen hibrideket nem fejlesztenek.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
bernhaft
2018 október 09 kedd - 15:14:29
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 286
Bob81 írta ...

bernhaft írta ...


Nyilván az hogy 1 évesen hiányzott egy harmadnyi gáz a klimarendszerből , vagy azok a gyári hibák
, amelyeket amúgy elismertek , csak részemről a user error kategória .
Nyilván véletlenül állt 3 hétig garanciális javítás alatt.




Nézd nem akartalak bántani. Van ilyen embertípus. Ha Sodát vettél volna akkor a VW lenne jobb ha azt akkor a Toyota.... És így tovább. Igen azt láttam, hogy beszívtad. Beszívta más is más autóval. Én pl. az S-Crossokat ekézem. Nekem az egyik 2 hónapja áll szervizbe mert fingjuk nincs mi a baja a klímának. A másikba 1 év alatt belevertük 65e km-t semmi problémával. De a legjobb barátom mikor Vitarát vett én alkudtam le neki és ő pl teljes megelégedéssel használja. Most mondogassam neki, hogy bezzeg a Suzuki mekkora rakat ***?! Dehogy az. Ez nem sikerült Esztergomban összetákolni. A szerviz topa, a Suzuki Magyarország hozzáállását már nem nem említeném. Szóval leírhatod 1000szer, hogy mekkora rakat .. de igazából csak a saját igazadat akarod olyanokkal szemben bizonygatni akik teljes megelégedéssel használják az autójukat. És én speciel nagyon olcsón megvehettem volna a 3 éves céges Skodámat (amit csak én használtam) nem hiába nem tettem.


Nem gond .
Mondjuk az érdekes hogy engem beskatulyázol egy " embertípusba '' anélkül hogy egyébként ismertél.
És azért ha megnézzük az elmúlt hetek hozzászólását vannak itt páran akik folyamatosan szervizbe járnak .... erre reagáltam csak a részemről egy félmondattal .
A Skoda pedig most került képbe nálam , egyébként függetlenül teljesen a Sandero-tól , amelyet
nem is én használok ( mondjuk a szervíz látogatások része rám maradt az autóval ).
Nem ekéztem az autót pusztán arra reagáltam hogy megint drágultak , és annyit jegyeztem csak meg hogy a Sandero így már kissé túlárazott , nincs komoly árelőnye ( ez egy vélemény )
Ahogy írtam a Duster , MCV más tészta.


Vissza az elejére
Bob81
2018 október 09 kedd - 17:31:22


Regisztrált tag #2913
Regisztrált: 2017 november 04 szombat - 10:42:20

Üzenetek: 27
bernhaft írta ...



Nem gond .
Mondjuk az érdekes hogy engem beskatulyázol egy " embertípusba '' anélkül hogy egyébként ismertél.
És azért ha megnézzük az elmúlt hetek hozzászólását vannak itt páran akik folyamatosan szervizbe járnak .... erre reagáltam csak a részemről egy félmondattal .
A Skoda pedig most került képbe nálam , egyébként függetlenül teljesen a Sandero-tól , amelyet
nem is én használok ( mondjuk a szervíz látogatások része rám maradt az autóval ).
Nem ekéztem az autót pusztán arra reagáltam hogy megint drágultak , és annyit jegyeztem csak meg hogy a Sandero így már kissé túlárazott , nincs komoly árelőnye ( ez egy vélemény )
Ahogy írtam a Duster , MCV más tészta.





Én nem skatulyázlak be sehova. De én csak ekézést és bánatot olvastam tőled. De mindegy Te tudod.


[ Módosítva 2018 október 09 kedd - 18:04:12 ]
Vissza az elejére
ex-xm
2018 október 09 kedd - 18:51:42


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 158
Kedves Fórumtársak!

Hagyjátok már békén bernhaft kollégát! Neki ez a véleménye és kész!
Nem csodálom, (immáron mintegy egy éve robbant ki a Dacia jó autó-sz@r autó mizéria), úgy érzékelem, kifogott egy rendkívül trehányon összerakott példányt.
Nekem még nem volt problémám az autóval, amiért szervízhez kellett volna fordulnom, igaz, csak 19 ekm van benne.


MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
Morfolgo55
2018 október 09 kedd - 21:46:00
Morfolgo55


Regisztrált tag #2594
Regisztrált: 2015 július 25 szombat - 20:36:30

Üzenetek: 80
gylaci írta ...

Igen ebben a drágulásban benne van a fejlesztés is. Amúgy folyamatosan a dízelmotorok haláláról írnak, legutóbb a Peugeot jelentette be hogy leáll a fejlesztésükkel. Több elemzés meg azzal foglalkozik, hogy sok benzinmotor környezetkárosítóbb mint a mai modern dízelek. Múltkor a hibridekről olvastam hogy ahol reggel hangtalanul elsuhan villanymotorral, visszafelé emelt motorfordulaton okádja a gázokat magából, mert valamikor az akkut is tölteni kell. Persze ez biztos egy szélsőséges példa, de elgondolkoztató ez a nagy dízelellenesség.

A mai dizelautók koromszemcséi nanoméretűek, melyet az emberi szervezet (tüdő) már nem tud váladékkal eltávolítani. A korom szélcsendben leül, a nanoszemcse lebeg.
Hogyan működik a részecske szűrő kitisztítása?
Adva van egy nanoméretű részecskékkel teli tartály. Gázolajat fecskendeznek be az egyébként oxigént már alig tartalmazó kipufogó gázba, ami részlegesen elég és nyomás keletkezik, ami kifújja a lerakódott koromszemcséket (a levegőbe!). Szó sincs elégetésről, mert a korom elégetéséhez oxigén(!) kell, ami szinte nincs a kipufogó rendszerben.
A svájciak már régen léptek a dízel ellen emiatt, ott akkora az adó, hogy nem éri meg venni.

Vissza az elejére
Nagya21
2018 október 10 szerda - 06:36:40
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 210
Morfolgo55 írta ...


A mai dizelautók koromszemcséi nanoméretűek, melyet az emberi szervezet (tüdő) már nem tud váladékkal eltávolítani. A korom szélcsendben leül, a nanoszemcse lebeg.
Hogyan működik a részecske szűrő kitisztítása?
Adva van egy nanoméretű részecskékkel teli tartály. Gázolajat fecskendeznek be az egyébként oxigént már alig tartalmazó kipufogó gázba, ami részlegesen elég és nyomás keletkezik, ami kifújja a lerakódott koromszemcséket (a levegőbe!). Szó sincs elégetésről, mert a korom elégetéséhez oxigén(!) kell, ami szinte nincs a kipufogó rendszerben.
A svájciak már régen léptek a dízel ellen emiatt, ott akkora az adó, hogy nem éri meg venni.



HAli!!
Rosszul tudod.......
A részecskeszürő, mint a neve is mutatja megszüri a részecskéket, csak légnemü anyag megy át.
Van oxigén a kipugógázban, ugyanis törexünk a tökéletes égésre, de sajnos nem jön össze, és marad oxigén.
És a + üzemanyag elégeti a kormot, a légnemüvé tett korom pedig már áthatol a részecskeszűrőn.
Üdv Nagya


A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Bob81
2018 október 10 szerda - 07:56:05


Regisztrált tag #2913
Regisztrált: 2017 november 04 szombat - 10:42:20

Üzenetek: 27
ex-xm írta ...

Kedves Fórumtársak!

Hagyjátok már békén bernhaft kollégát! Neki ez a véleménye és kész!
Nem csodálom, (immáron mintegy egy éve robbant ki a Dacia jó autó-sz@r autó mizéria), úgy érzékelem, kifogott egy rendkívül trehányon összerakott példányt.
Nekem még nem volt problémám az autóval, amiért szervízhez kellett volna fordulnom, igaz, csak 19 ekm van benne.



Értem, befejeztem

Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 10 szerda - 10:55:34

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 11
Kedves Klubtársak!

Először is üdvözlök mindenkit! Frissen regisztrált tag vagyok, és még autóvásárlás előtt állok.
Egy Logan MCV-t néztem ki, SCe 75-ös motorral. Mik a tapasztalatok ezzel az erőforrással? A családommal főleg városban, néha országúton közlekedünk a széles alföldön, jómagam elég nyugodt stílusban vezetek. A klíma mennyire érezhetően fogja vissza a motor teljesítményét? Érdemes lenne inkább a turbós motorral felszereltet választani?

[ Módosítva 2018 október 10 szerda - 11:22:01 ]
Vissza az elejére
bernhaft
2018 október 10 szerda - 12:36:38
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 286
Bob81 írta ...

bernhaft írta ...



Nem gond .
Mondjuk az érdekes hogy engem beskatulyázol egy " embertípusba '' anélkül hogy egyébként ismertél.
És azért ha megnézzük az elmúlt hetek hozzászólását vannak itt páran akik folyamatosan szervizbe járnak .... erre reagáltam csak a részemről egy félmondattal .
A Skoda pedig most került képbe nálam , egyébként függetlenül teljesen a Sandero-tól , amelyet
nem is én használok ( mondjuk a szervíz látogatások része rám maradt az autóval ).
Nem ekéztem az autót pusztán arra reagáltam hogy megint drágultak , és annyit jegyeztem csak meg hogy a Sandero így már kissé túlárazott , nincs komoly árelőnye ( ez egy vélemény )
Ahogy írtam a Duster , MCV más tészta.





Én nem skatulyázlak be sehova. De én csak ekézést és bánatot olvastam tőled. De mindegy Te tudod.



Nem is igaz volt amikor leírtam a pozítiv élményeimet is ... mondjuk volt aki szerint abban is volt
egy nem kevés elégedetlenség : - )

Tökéletesen megértem ha elégedett tulajdonos vagy , igazából a rövid megjegyzésem a szervízlátogatásokról elsősorban azoknak szólt akik hasonló cipőben járnak és kifogták Ők is... volt egy pár hozzászólás problémákkal kapcsolatban az elmúlt időszakban is .

Nem gondolom azért túl a saját fontosságomat azzal hogy valakinek a tapasztalatán alapuló véleményét egy picit is meg tudom változtatni : - )

Vissza az elejére
sanyinak
2018 október 10 szerda - 15:50:12

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 85
Nagya21 írta ...

És a + üzemanyag elégeti a kormot, a légnemüvé tett korom pedig már áthatol a részecskeszűrőn.



Akkor ez egyben nagyobb üzemanyag fogyasztást is jelent?
Vissza az elejére
RayD
2018 október 10 szerda - 16:20:31
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 474
sanyinak írta ...

Nagya21 írta ...

És a + üzemanyag elégeti a kormot, a légnemüvé tett korom pedig már áthatol a részecskeszűrőn.



Akkor ez egyben nagyobb üzemanyag fogyasztást is jelent?

Maga a kiégetés minimálisan, de igen. Persze az igazán üzemanyag-takarékosak ki tudják mutatni, hogy mikor regenerált, mert akkor több volt valamivel a fogyasztás, átlagfelhasználónak nem tűnik fel.

Vissza az elejére
bill80
2018 október 10 szerda - 18:44:38


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 64
Csirigli írta ...

Kedves Klubtársak!

Először is üdvözlök mindenkit! Frissen regisztrált tag vagyok, és még autóvásárlás előtt állok.
Egy Logan MCV-t néztem ki, SCe 75-ös motorral. Mik a tapasztalatok ezzel az erőforrással? A családommal főleg városban, néha országúton közlekedünk a széles alföldön, jómagam elég nyugodt stílusban vezetek. A klíma mennyire érezhetően fogja vissza a motor teljesítményét? Érdemes lenne inkább a turbós motorral felszereltet választani?


Nem.
Nekem ilyen van, nyugodt stílushoz bőven elég ez is.
Vissza az elejére
ex-xm
2018 október 10 szerda - 19:32:19


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 158
Csirigli írta ...

Kedves Klubtársak!

Először is üdvözlök mindenkit! Frissen regisztrált tag vagyok, és még autóvásárlás előtt állok.
Egy Logan MCV-t néztem ki, SCe 75-ös motorral. Mik a tapasztalatok ezzel az erőforrással? A családommal főleg városban, néha országúton közlekedünk a széles alföldön, jómagam elég nyugodt stílusban vezetek. A klíma mennyire érezhetően fogja vissza a motor teljesítményét? Érdemes lenne inkább a turbós motorral felszereltet választani?


Én kevésnek érezném a 75 LE-t, de ez teljesen egyéni.
Próbálj meg tesztvezetést mindkét motortípussal (nem lesz egyszerű), nem baj, ha nem MCV. Én egy Renaultal mentem (a kereskedő ajánlotta fel, hasonló volt súlyban). Ebben az esetben KIZÁRÓLAG a motordinamikát szabad figyelni.



MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
Sheme
2018 október 10 szerda - 20:19:05

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 989
RayD írta ...

sanyinak írta ...

Nagya21 írta ...

És a + üzemanyag elégeti a kormot, a légnemüvé tett korom pedig már áthatol a részecskeszűrőn.



Akkor ez egyben nagyobb üzemanyag fogyasztást is jelent?

Maga a kiégetés minimálisan, de igen. Persze az igazán üzemanyag-takarékosak ki tudják mutatni, hogy mikor regenerált, mert akkor több volt valamivel a fogyasztás, átlagfelhasználónak nem tűnik fel.


Szerintem ezt a kiégetést valamilyen visszajelző műszer nélkül nehezen tudnánk "megfigyelni". Csak a magam nevében mondom, mivel többnyire pályázom, nekem nem tűnik fel az emelkedett fogyasztás - pláne, ha néha 3000f/p-n pörög 5-ben a DönCI.

Bizonyára van pár érzékelő a kipufogó rendszerben, méri a bemenő nyomást, a kimenő nyomást és ha valamilyen szint alá/főlé csökken/nő a nyomás, akkor "tudja", regenerálni kell.

De hogy mikor tömődik el annyira, h ez a folyamat beinduljon, a jó ég tudja, viszont aki naponta a városban pár km-t használja és nem kergeti meg a pályán, nos jó eséllyel hamarabb fogja felkeresni a szervizt, ugyan indítsák már be "kézzel" - az ODBII csatin keresztül - a regenerálást.

Majd megkérdezem a szakértő kollégát, be tudna-e szerelni nekem egy kontrol-LED-et, h amikor mondjuk 90%-nál tart a DPF "tömítettsége", akkor tudjam, rövidesen itt a regenerálási ciklus indulása - és majd kapcsoljon ki, ha véget ért a mutatvány.
(Szerintem meg tudja oldani, legalábbis a lehetetlent megoldja, a csodákra meg várni kell.)

A lényeg a részecskeszűrővel kapcsolatban:
- ha rövid távokon használod napi rendszerességgel, szerintem hetente, de legfeljebb kéthetente kergesd meg valahol, hadd forrósodjon át a teljes rendszer - 10km neki nem lesz elég, vagy kapcsolj egy fokozatot vissza, hadd pörögjön a motor - így nem kapsz bírságot, mint én...
- így valószínűleg ki tudod égetni, vagyis regenerálja magát
- ha nagyon kell a városi használat, ott a BKV - vidékiek, főleg pl.: békéscsabaiak előnyben

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Szita
2018 október 10 szerda - 20:19:32
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 255
Csirigli írta ...

Kedves Klubtársak!

Először is üdvözlök mindenkit! Frissen regisztrált tag vagyok, és még autóvásárlás előtt állok.
Egy Logan MCV-t néztem ki, SCe 75-ös motorral. Mik a tapasztalatok ezzel az erőforrással? A családommal főleg városban, néha országúton közlekedünk a széles alföldön, jómagam elég nyugodt stílusban vezetek. A klíma mennyire érezhetően fogja vissza a motor teljesítményét? Érdemes lenne inkább a turbós motorral felszereltet választani?

Nekem 1.2-es MCV-m van. Nagy vonalakban ugyanazt tudja. Gyenge, mint a harmat. De elötte 68-lovas fusionom volt. Megszokás kérdése. Sokfelé jártam az országban, eddig mindenhová elvitt. Pályán bírja a 130-at is, de 110-nél egészségesebb a hangja. Én is egy tesztvezetést javaslok. 90-es tempóig a fogyasztása állítólag kegyetlen jó. Annyira gyenge, hogy a klímát észre se veszed. (esetleg dombon felfelé) A kötelező és a casco is olcsóbb, mint a Tce-nél. Ez se utolsó szempont. Ja, néha utánfutózok is.




[ Módosítva 2018 október 10 szerda - 20:22:15 ]
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 10 szerda - 21:04:21

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 11
bill80 írta ...

Csirigli írta ...

Kedves Klubtársak!

Először is üdvözlök mindenkit! Frissen regisztrált tag vagyok, és még autóvásárlás előtt állok.
Egy Logan MCV-t néztem ki, SCe 75-ös motorral. Mik a tapasztalatok ezzel az erőforrással? A családommal főleg városban, néha országúton közlekedünk a széles alföldön, jómagam elég nyugodt stílusban vezetek. A klíma mennyire érezhetően fogja vissza a motor teljesítményét? Érdemes lenne inkább a turbós motorral felszereltet választani?


Nem.
Nekem ilyen van, nyugodt stílushoz bőven elég ez is.


Köszönöm a választ
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 10 szerda - 21:08:26

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 11
ex-xm írta ...

Csirigli írta ...

Kedves Klubtársak!

Először is üdvözlök mindenkit! Frissen regisztrált tag vagyok, és még autóvásárlás előtt állok.
Egy Logan MCV-t néztem ki, SCe 75-ös motorral. Mik a tapasztalatok ezzel az erőforrással? A családommal főleg városban, néha országúton közlekedünk a széles alföldön, jómagam elég nyugodt stílusban vezetek. A klíma mennyire érezhetően fogja vissza a motor teljesítményét? Érdemes lenne inkább a turbós motorral felszereltet választani?


Én kevésnek érezném a 75 LE-t, de ez teljesen egyéni.
Próbálj meg tesztvezetést mindkét motortípussal (nem lesz egyszerű), nem baj, ha nem MCV. Én egy Renaultal mentem (a kereskedő ajánlotta fel, hasonló volt súlyban). Ebben az esetben KIZÁRÓLAG a motordinamikát szabad figyelni.




Hétfőn megyek tesztvezetni, ott minden kiderül. Egyenlőre elég sok minden szól a szívó motoros mellett, nem utolsó sorban az ár, fogyasztás és egyéb költségek, de a puding próbája az evés, kíváncsi vagyok rá, milyen lesz az úton.
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 10 szerda - 21:19:13

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 11
Szita írta ...

Csirigli írta ...

Kedves Klubtársak!

Először is üdvözlök mindenkit! Frissen regisztrált tag vagyok, és még autóvásárlás előtt állok.
Egy Logan MCV-t néztem ki, SCe 75-ös motorral. Mik a tapasztalatok ezzel az erőforrással? A családommal főleg városban, néha országúton közlekedünk a széles alföldön, jómagam elég nyugodt stílusban vezetek. A klíma mennyire érezhetően fogja vissza a motor teljesítményét? Érdemes lenne inkább a turbós motorral felszereltet választani?

Nekem 1.2-es MCV-m van. Nagy vonalakban ugyanazt tudja. Gyenge, mint a harmat. De elötte 68-lovas fusionom volt. Megszokás kérdése. Sokfelé jártam az országban, eddig mindenhová elvitt. Pályán bírja a 130-at is, de 110-nél egészségesebb a hangja. Én is egy tesztvezetést javaslok. 90-es tempóig a fogyasztása állítólag kegyetlen jó. Annyira gyenge, hogy a klímát észre se veszed. (esetleg dombon felfelé) A kötelező és a casco is olcsóbb, mint a Tce-nél. Ez se utolsó szempont. Ja, néha utánfutózok is.





Egyik oldalról amit eddig láttam, hogy használt autó piacon, ebben az árkategóriában a legtöbb kombi 90-100-120 LE-s, ezért bizonytalanodtam el, hogy elég lesz-e a 75 (valójában 73) paci.
Viszont a másik oldalról, most egy 98-as 1.3-as suzukit hajtok, a maga félelmetes 68 lóerejével, és kövezzetek meg, de engem nem zavar, el vagyok vele.
És persze nekem (és a családnak) is szempont a biztosítás, fenntartási költség.
Még azért vannak kétségeim, de ahogy fentebb írtam, hétfőn megyek kipróbálni, remélem belefér egy kis országúti kanyar, és majd meglátom hogy milyen lesz.
Vissza az elejére
bill80
2018 október 10 szerda - 22:20:16


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 64
Csirigli írta ...


Egyik oldalról amit eddig láttam, hogy használt autó piacon, ebben az árkategóriában a legtöbb kombi 90-100-120 LE-s, ezért bizonytalanodtam el, hogy elég lesz-e a 75 (valójában 73) paci.
Viszont a másik oldalról, most egy 98-as 1.3-as suzukit hajtok, a maga félelmetes 68 lóerejével, és kövezzetek meg, de engem nem zavar, el vagyok vele.
És persze nekem (és a családnak) is szempont a biztosítás, fenntartási költség.
Még azért vannak kétségeim, de ahogy fentebb írtam, hétfőn megyek kipróbálni, remélem belefér egy kis országúti kanyar, és majd meglátom hogy milyen lesz.



Azok nehezebbek is párszáz kilóval, én vezettem 1.5 dCi-set is az tényleg nagyon megy, de nekem ez is elég, főleg amerre én járok nem is fogyaszt sokkal többet.
Vissza az elejére
Nagya21
2018 október 11 csütörtök - 06:29:17
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 210
Csirigli írta ...

Egyik oldalról amit eddig láttam, hogy használt autó piacon, ebben az árkategóriában a legtöbb kombi 90-100-120 LE-s, ezért bizonytalanodtam el, hogy elég lesz-e a 75 (valójában 73) paci.
Viszont a másik oldalról, most egy 98-as 1.3-as suzukit hajtok, a maga félelmetes 68 lóerejével, és kövezzetek meg, de engem nem zavar, el vagyok vele.
És persze nekem (és a családnak) is szempont a biztosítás, fenntartási költség.
Még azért vannak kétségeim, de ahogy fentebb írtam, hétfőn megyek kipróbálni, remélem belefér egy kis országúti kanyar, és majd meglátom hogy milyen lesz.

Hali!!
Azért a 68Le suzuki 800kg, a 73Le Dacia meg 1 tonna, a kg/Le arány nem ugyanaz, ezt lehet taknyolni a váltó áttételezéssel, de a fizika az fizika.
Eddig úgy nézki, hogy jövőre lecserélem a most 3 éves Sanyi Pusztát egy Mcv Lpg-re, de sztem kell a turbó, főleg ha megvan pakolva a Drága (tavalyi tapasztalat mikor Görögbe mentünk 3személy+full)
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 11 csütörtök - 07:01:43

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 11
Nagya21 írta ...

Csirigli írta ...

Egyik oldalról amit eddig láttam, hogy használt autó piacon, ebben az árkategóriában a legtöbb kombi 90-100-120 LE-s, ezért bizonytalanodtam el, hogy elég lesz-e a 75 (valójában 73) paci.
Viszont a másik oldalról, most egy 98-as 1.3-as suzukit hajtok, a maga félelmetes 68 lóerejével, és kövezzetek meg, de engem nem zavar, el vagyok vele.
És persze nekem (és a családnak) is szempont a biztosítás, fenntartási költség.
Még azért vannak kétségeim, de ahogy fentebb írtam, hétfőn megyek kipróbálni, remélem belefér egy kis országúti kanyar, és majd meglátom hogy milyen lesz.

Hali!!
Azért a 68Le suzuki 800kg, a 73Le Dacia meg 1 tonna, a kg/Le arány nem ugyanaz, ezt lehet taknyolni a váltó áttételezéssel, de a fizika az fizika.
Eddig úgy nézki, hogy jövőre lecserélem a most 3 éves Sanyi Pusztát egy Mcv Lpg-re, de sztem kell a turbó, főleg ha megvan pakolva a Drága (tavalyi tapasztalat mikor Görögbe mentünk 3személy+full)
Üdv Nagya


Igazad van, én még nem számszerűsítettem így a dolgot. Én is ettől tartok a legjobban, hogy megpakolva a kocsi nagyon lomhává válik, bár ahány tesztet olvastam eddig, annyi eltérő véleménnyel találkoztam, ezért vagyok most ennyire bizonytalan
Remélem a tesztvezetés majd sikeresen eldönti ezt a kérdést, figyelembe véve az igényeinket.
Vissza az elejére
Csirigli
2018 október 11 csütörtök - 07:09:03

Regisztrált tag #3038
Regisztrált: 2018 október 10 szerda - 10:20:38

Üzenetek: 11
bill80 írta ...

Csirigli írta ...


Egyik oldalról amit eddig láttam, hogy használt autó piacon, ebben az árkategóriában a legtöbb kombi 90-100-120 LE-s, ezért bizonytalanodtam el, hogy elég lesz-e a 75 (valójában 73) paci.
Viszont a másik oldalról, most egy 98-as 1.3-as suzukit hajtok, a maga félelmetes 68 lóerejével, és kövezzetek meg, de engem nem zavar, el vagyok vele.
És persze nekem (és a családnak) is szempont a biztosítás, fenntartási költség.
Még azért vannak kétségeim, de ahogy fentebb írtam, hétfőn megyek kipróbálni, remélem belefér egy kis országúti kanyar, és majd meglátom hogy milyen lesz.



Azok nehezebbek is párszáz kilóval, én vezettem 1.5 dCi-set is az tényleg nagyon megy, de nekem ez is elég, főleg amerre én járok nem is fogyaszt sokkal többet.



Én leginkább csak a suzukihoz tudom majd hasonlítani, nagyon ritkán vezetek más autókat. Ha üresen, ahhoz képest is erőtlennek érzem majd, erősen elgondolkodom a turbós motoron, bár most nagyon sok szempont játszik, elsősorban a családnak, és nem magamnak veszek autót. Meg aztán alföldi gyerek vagyok, már a töltés is magas nekem, nem is vágyok ilyen helyekre, legtöbbször városi használatban lesz.
Vissza az elejére
Nagya21
2018 október 11 csütörtök - 08:12:55
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 210
Sheme írta ...


Szerintem ezt a kiégetést valamilyen visszajelző műszer nélkül nehezen tudnánk "megfigyelni". Csak a magam nevében mondom, mivel többnyire pályázom, nekem nem tűnik fel az emelkedett fogyasztás - pláne, ha néha 3000f/p-n pörög 5-ben a DönCI.

Bizonyára van pár érzékelő a kipufogó rendszerben, méri a bemenő nyomást, a kimenő nyomást és ha valamilyen szint alá/főlé csökken/nő a nyomás, akkor "tudja", regenerálni kell.

De hogy mikor tömődik el annyira, h ez a folyamat beinduljon, a jó ég tudja, viszont aki naponta a városban pár km-t használja és nem kergeti meg a pályán, nos jó eséllyel hamarabb fogja felkeresni a szervizt, ugyan indítsák már be "kézzel" - az ODBII csatin keresztül - a regenerálást.

Majd megkérdezem a szakértő kollégát, be tudna-e szerelni nekem egy kontrol-LED-et, h amikor mondjuk 90%-nál tart a DPF "tömítettsége", akkor tudjam, rövidesen itt a regenerálási ciklus indulása - és majd kapcsoljon ki, ha véget ért a mutatvány.
(Szerintem meg tudja oldani, legalábbis a lehetetlent megoldja, a csodákra meg várni kell.)

A lényeg a részecskeszűrővel kapcsolatban:
- ha rövid távokon használod napi rendszerességgel, szerintem hetente, de legfeljebb kéthetente kergesd meg valahol, hadd forrósodjon át a teljes rendszer - 10km neki nem lesz elég, vagy kapcsolj egy fokozatot vissza, hadd pörögjön a motor - így nem kapsz bírságot, mint én...
- így valószínűleg ki tudod égetni, vagyis regenerálja magát
- ha nagyon kell a városi használat, ott a BKV - vidékiek, főleg pl.: békéscsabaiak előnyben


Hali!!
A nem reklámúható Kartárs tud visszajelzést generálni a műszerfalra, hogy mikor regenerál, sztem ennél több nem is kell, olyankor nem állítja le az ember, oszt Jónapot.
Üdv Nagya


A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
RayD
2018 október 11 csütörtök - 09:42:10
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 474
Nagya21 írta ...

Hali!!
A nem reklámúható Kartárs tud visszajelzést generálni a műszerfalra, hogy mikor regenerál, sztem ennél több nem is kell, olyankor nem állítja le az ember, oszt Jónapot.
Üdv Nagya

Úgy tudom eddig csak EURO6 előttiekre, de lehet tévedek és máshol olvastam.

Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!