A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Szita
2018 szeptember 07 péntek - 22:58:11
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 244
baro32 írta ...

Ma megtörtént a motorolaj cserém a sandero 1.0-án a gyár 3litert ír de a nívó alapján ~3,3L kellett bele bedig a szűrőm 9mm-el még kisebb is volt a gyári mérettől érdekes na mindegy házilag lett cserélve minden nem ütköztünk problémába esetleg annyi hogy a fedélzetiből nem tudtuk kiütni a jelzést de októberben az is meg lessz

A féltengelyek , féknyergek , csavarok , kipufogó stb. ezeket már eléggé megfogta a rozsda hihetetlen egy 1éves kocsinál az előző Spark-om 12-évesen nem nézett így ki!

Akkor a gari ugrott?
Vissza az elejére
Szita
2018 szeptember 07 péntek - 23:02:46
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 244
gylaci írta ...

De jó lenne egy átfogó cikk, ami végre megírná hogy a Dacia típusait hol és mennyit gyártanak. Ahány cikk annyi variáció. Utoljára én is azt olvastam, hogy Romániában már csak Duster-t gyártanak mert annyi a megrendelés így másra nincs kapacitás. Sandero, Logan stb pedig Marokkóban készül. Az én Sanderómat hol szerelik majd össze, mert a kereskedésben csak pislogtak a kérdésemre.

Akkor mivel megrendeléskor kapsz alvázszámot, UU-val kezdődik, akkor Románia. Ha nem, akkor marokkó (nem emlékszem a betüjelre) Ezt a kereskedésben is tudniuk kell!
Vissza az elejére
baro32
2018 szeptember 08 szombat - 07:10:34

Regisztrált tag #2864
Regisztrált: 2017 június 06 kedd - 09:38:58

Üzenetek: 29
Szita írta: Akkor a gari ugrott?
----------------- ------------------------- ------------------------- ------------------------- --------
Igen Szita ugrott a gari de tájékztattlak hiába hordod márkaszervízbe ha lejár a 3év és valami elromlik rajta ugyanúgy zsebbe kell nyúlni.
Megkockáztatom mint az előző újonnan vásárolt autómnál is tettem amit majdnem 12évig használtam és nem azért adtam el mert már rossz volt hanem azért mert magtetszett a DÁCIA és evvel léptem előre 1 lépcsőt a CHEVROLET SPARK 0,8-után.
Vissza az elejére
Basic
2018 szeptember 08 szombat - 10:38:34
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2710
Technikai kérdés a tisztelt adminoknak: Nem lehet e topic nevét "Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)"-ról "Logan, MCV, Sandero 2"-re változtatni?
Egyrészt nem is olyan új már a ketteske (hanem az életciklusa vége felé járó típus), másrészt jövőre jön a hármaska, és akkor gondban leszünk az elnevezésekkel.



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Szita
2018 szeptember 08 szombat - 20:45:22
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 244
baro32 írta ...

Szita írta: Akkor a gari ugrott?
----------------- ------------------------- ------------------------- ------------------------- --------
Igen Szita ugrott a gari de tájékztattlak hiába hordod márkaszervízbe ha lejár a 3év és valami elromlik rajta ugyanúgy zsebbe kell nyúlni.
Megkockáztatom mint az előző újonnan vásárolt autómnál is tettem amit majdnem 12évig használtam és nem azért adtam el mert már rossz volt hanem azért mert magtetszett a DÁCIA és evvel léptem előre 1 lépcsőt a CHEVROLET SPARK 0,8-után.

Nekem 5-év a gari. Remélem nem lessz gond, de ha mégis, ott a gari. Tudom, hogy mennyi otthon a szervíz, apám Thaliája nem jár 14-évesen szakszervízbe. De olvasni itt-ott hibákról, ha a klímavezérlő, vagy hasonló meghal 5-éven belül, akkor nem kell zsebbe nyúlni. Gari után természetes, hogy szakszervízben nem látnak!
Vissza az elejére
Iszy56
2018 szeptember 08 szombat - 22:34:28
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 699
En azt kerdojelezem meg hogy a Sanderot nem biztos hogy Marokkoban gyartottak.

2018 elso feleben 60.000 uj autot vasaroltak RO-ban. Az osszes markabol. A szamok szerint biztos maradt minden Dacia tipusbol, peldaul a legyartott Sanderokbol is, exportra.

Ezert NEM hiszem, hogy a magyar piacra csak Tangerbol hoznak Sanderot.
Vissza az elejére
gylaci
2018 szeptember 09 vasárnap - 07:28:11

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 23
Ezt a témát tényleg jó volna körüljárni,(vagy ha valaki tud valami hivatkozást) hogy akár új vagy használt Dacia vásárlásnál magánemberként be lehet-e határozni hol gyárthatták? (alvázszám) Vagy a fődarab (motor) Spanyol- Román-Francia -stb készítésű? (motorszám) Van erről hozzáférhető (lekérdezhető) nyilvántartás? Nem életbevágó információ, csak úgy.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 szeptember 09 vasárnap - 08:56:50
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 267
Iszy56 írta ...

En azt kerdojelezem meg hogy a Sanderot nem biztos hogy Marokkoban gyartottak.

2018 elso feleben 60.000 uj autot vasaroltak RO-ban. Az osszes markabol. A szamok szerint biztos maradt minden Dacia tipusbol, peldaul a legyartott Sanderokbol is, exportra.

Ezert NEM hiszem, hogy a magyar piacra csak Tangerbol hoznak Sanderot.



Szia
Ebben tökéletesen igazad van , elnézést.
Mindenhol azt írták hogy a Sandero II/Lodgy-t 2013 óta Marokkóban gyártják , majd kb egy éve az MCV-.t is (nyilván ez függ attól is hogyan alakulnak a gyártói kapacitások)
Akinek úton van az autója , egyszer csak megérkezik ... valahonnan.



Vissza az elejére
bati
2018 szeptember 09 vasárnap - 18:21:43


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 782
gylaci írta ...

Ezt a témát tényleg jó volna körüljárni,(vagy ha valaki tud valami hivatkozást) hogy akár új vagy használt Dacia vásárlásnál magánemberként be lehet-e határozni hol gyárthatták? (alvázszám) Vagy a fődarab (motor) Spanyol- Román-Francia -stb készítésű? (motorszám) Van erről hozzáférhető (lekérdezhető) nyilvántartás? Nem életbevágó információ, csak úgy.


.
Van ilyen nyilvántartás.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
bati
2018 szeptember 09 vasárnap - 18:35:47


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 782
Szita írta ...


Nekem 5-év a gari. Remélem nem lessz gond, de ha mégis, ott a gari. Tudom, hogy mennyi otthon a szervíz, apám Thaliája nem jár 14-évesen szakszervízbe. De olvasni itt-ott hibákról, ha a klímavezérlő, vagy hasonló meghal 5-éven belül, akkor nem kell zsebbe nyúlni. Gari után természetes, hogy szakszervízben nem látnak!



Azért 3 kilót beletolni 5 évre,hogy_mi lesz,ha lesz valami_ ...
Főleg annak tudatában ,hogy a 'gari' csak a kátrány motorosoknak és az álmodozóknak való,mert egy benzin motor nem romlik el.
Ezen a 6 szor drágább SzentOlajcsere sem segít.


.

[ Módosítva 2018 szeptember 09 vasárnap - 18:40:05 ]

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Sanca
2018 szeptember 09 vasárnap - 19:10:50
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Üzenetek: 1459
Szeretett Loganomat 12 éves korában eladtam és semmi baj nem volt vele, remélem a Duster is kihúzza ennyi ideig hiba mentesen. A cascot meddig érdemes fizetni a kocsira arra van valakinek ötlete vagy hasznos tanácsa?

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Krogergo
2018 szeptember 09 vasárnap - 19:44:28
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6413
bati írta ...

Szita írta ...


Nekem 5-év a gari. Remélem nem lessz gond, de ha mégis, ott a gari. Tudom, hogy mennyi otthon a szervíz, apám Thaliája nem jár 14-évesen szakszervízbe. De olvasni itt-ott hibákról, ha a klímavezérlő, vagy hasonló meghal 5-éven belül, akkor nem kell zsebbe nyúlni. Gari után természetes, hogy szakszervízben nem látnak!



Azért 3 kilót beletolni 5 évre,hogy_mi lesz,ha lesz valami_ ...
Főleg annak tudatában ,hogy a 'gari' csak a kátrány motorosoknak és az álmodozóknak való,mert egy benzin motor nem romlik el.
Ezen a 6 szor drágább SzentOlajcsere sem segít.


Egy autó nem csak a motorból áll. Nekem pl. az előző 1.6 16V benzines MCV-nél is megérte a Garancia+, a klímája egyszer 200ezer Ft-ban lett volna, az alapjárati szabályzó motor (nem egyezik a 8 szelepesével) is feladta (nem a koksztól, villamosan) amit ha zsebből fizetek, a gyári beszállítói nagykerből kedvezménnyel 30ezer lett volna, stb.
És elnézve a mostani Daciákat, hogy mi szokott előfordulni velük (napi szinten csinálom őket), én a mostanira is megkötöttem a Garanci+ -ot. Nem a dci motor miatt, mert annak úgy sem lesz baja, de ebben is épp úgy van gyújtáskapcsoló, bajuszkapcsoló, vacak gyenge klíma az új fajta klímagázzal, kuplung hidraulika, ABS, km óra műszeregység, Medianav, stb. stb. ami tönkre mehet (és néha szokott is) mint bármelyik autóban.
Persze mindezeket én is meg tudnám csinálni magamnak a műhelyben, de az alkatrész nekem se ingyen van. A gyári alkatrész pedig drága (utángyártott gagyikat pedig nem szeretek használni). Alattam is épp úgy megállhat az éjszaka közepén az autó a családdal, mint bárki másnál, és akkor jól jön a tréler, stb.
Ha meg mégsem lesz rá szükség, akkor azért leszek boldog, mert az autó jól teljesít, nem azt a 40pár ezer Ft-ot (tudom, most már drágább) fogom sajnálni. De amilyen peches vagyok, nekem úgy is szükségem lesz rá, eddig is volt rajta mit csinálni.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2018 szeptember 09 vasárnap - 19:47:12
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2710
Nekem a több, mint 13 éves Loganon még mindig van Casco, de már jóval olcsóbb, mint korábban. Érdemes évfordulóknál megnézni a Casco ajánlatokat, mert szerintem új kötésnél lekövetik az autó csökkenő értékét (ami valahol logikus).
Én most budapesti lakosként a 10%/50 ezer önrészes Allianz Cascora évi 17.280,- Ft-ot fizetek.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
gylaci
2018 szeptember 09 vasárnap - 19:48:35

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 23
"Van ilyen nyilvántartás."


Persze tudom hogy van ilyen nyilvántartás, mert ma már azt is vissza lehet keresni hogy a gyártósor mellől Teri néni mikor ment ki pisilni, csak én mint halandó hozzáférhetek-e a saját autóm gyártói adataihoz. És itt most nem valami légbőlkapott csak kopjál már le végre válaszra gondolok, hanem valós adatokra.
Vissza az elejére
bati
2018 szeptember 09 vasárnap - 20:06:19


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 782
.
Nem szoktam légből kapkodni.
de szerintem egy halandónak ennyi infó elég, mármint az alvázszámból.
Klikk!


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
gylaci
2018 szeptember 09 vasárnap - 20:24:34

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 23
Bocsi Bati! Lehet félreérthető voltam,a légből kapkodást nem rád értettem, hanem a kereskedésekre. Köszi a linket! Végtére is nem egy életbevágó dolog ezt tudnom, csak az ember természetétől fogva kíváncsi.
Vissza az elejére
bati
2018 szeptember 09 vasárnap - 20:26:46


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 782
Krogergo írta ...


Egy autó nem csak a motorból áll. Nekem pl. az előző 1.6 16V benzines MCV-nél is megérte a Garancia+, a klímája egyszer 200ezer Ft-ban lett volna, az alapjárati szabályzó motor (nem egyezik a 8 szelepesével) is feladta (nem a koksztól, villamosan) amit ha zsebből fizetek, a gyári beszállítói nagykerből kedvezménnyel 30ezer lett volna, stb.
És elnézve a mostani Daciákat, hogy mi szokott előfordulni velük (napi szinten csinálom őket), én a mostanira is megkötöttem a Garanci+ -ot. Nem a dci motor miatt, mert annak úgy sem lesz baja, de ebben is épp úgy van gyújtáskapcsoló, bajuszkapcsoló, vacak gyenge klíma az új fajta klímagázzal, kuplung hidraulika, ABS, km óra műszeregység, Medianav, stb. stb. ami tönkre mehet (és néha szokott is) mint bármelyik autóban.
.......

Világos,bár én azt a facelift logant zsákutcának tartom minőségileg.Érzékelők,jel adók mindig fáradhatnak.
A drága olajcsere vs. tönkre megy a motor a kötelező szerviz nélkül összefüggésről írtam.
Sok dci-s panaszkodik,hogy alig 40ekm körül nem úgy indul,megtorpan,stb. amivel egy szakszerviz nem foglalkozik és több mint kellemetlen főleg a 'gari' miatt.
Befektetés - megtérülés?

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
bati
2018 szeptember 09 vasárnap - 20:37:34


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 782
gylaci írta ...



Értem én tudod,
"
3. Aki dobós szorgalmasan tanul és dolgozik, segíti társait. "


"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Szita
2018 szeptember 09 vasárnap - 21:06:19
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 244
bati írta ...

Szita írta ...


Nekem 5-év a gari. Remélem nem lessz gond, de ha mégis, ott a gari. Tudom, hogy mennyi otthon a szervíz, apám Thaliája nem jár 14-évesen szakszervízbe. De olvasni itt-ott hibákról, ha a klímavezérlő, vagy hasonló meghal 5-éven belül, akkor nem kell zsebbe nyúlni. Gari után természetes, hogy szakszervízben nem látnak!



Azért 3 kilót beletolni 5 évre,hogy_mi lesz,ha lesz valami_ ...
Főleg annak tudatában ,hogy a 'gari' csak a kátrány motorosoknak és az álmodozóknak való,mert egy benzin motor nem romlik el.
Ezen a 6 szor drágább SzentOlajcsere sem segít.


.

A Ford-ra is fizettem cascot, és nem kellett. A dákóra is kötöttem, remélem nem kell! Akkor ez is felesleges pénzkidobás? Nekem annyit megér, hogy biztonságban érzem magam. Ok sokba kerül, de így jobban érzem magam.
Vissza az elejére
Szita
2018 szeptember 09 vasárnap - 21:09:02
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 244
gylaci írta ...

Ezt a témát tényleg jó volna körüljárni,(vagy ha valaki tud valami hivatkozást) hogy akár új vagy használt Dacia vásárlásnál magánemberként be lehet-e határozni hol gyárthatták? (alvázszám) Vagy a fődarab (motor) Spanyol- Román-Francia -stb készítésű? (motorszám) Van erről hozzáférhető (lekérdezhető) nyilvántartás? Nem életbevágó információ, csak úgy.

Az UU kezdetü alvázszám Romániai gyártás.
Vissza az elejére
bati
2018 szeptember 09 vasárnap - 21:24:12


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 782
.
Nem a gyártás,hanem a gyártó.Képzeld az új duster francia alvázszámot kap. És hol gyártják?
Egyébként a 3. karakter szokta a gyárat jelölni.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Iszy56
2018 szeptember 10 hétfő - 08:53:56
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 699
Ez igy igaz. Eddig az UU rol gyanitottuk. Most ez a lehetoseg is esett.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 szeptember 10 hétfő - 09:41:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6413
bati írta ...

Egyébként a 3. karakter szokta a gyárat jelölni.


Az összes Dacia (kivéve Duster2) UU1-el kezdődik, az összes Renault meg VF1-el.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 szeptember 10 hétfő - 10:03:37
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6413
bati írta ...

Világos,bár én azt a facelift logant zsákutcának tartom minőségileg.

Az enyémmel (1.6 16V Artic full változat) semmi ilyen probléma nem volt szerencsére. Ügyfélkörben még vannak ilyen autók, azokkal se. Szerintem pont, hogy jobb a minőségük, pl nem rohadnak azokon a helyeken, ahol az a 2006-2008-as MCV-k. Amúgy mindenben megegyezik (még az se CanBus-os), csak szebbre, csendesebbre csinálták. Újabb műszerfal, jobb ülések, szebb ajtókárpitok és első lökhárító-lámpák, jobb zajszigetelés stb. 2 volt nagyon gagyi, a kormánykerék anyaga, de azt a bőröztetés megoldotta, meg az alap tengerészkék fényezés. De ahogy elnézem, a fényezés minősége se javul a Daciánál, elég gyenge. A mostani metál, de ügyfél autókat elnézve pár évesen tele vannak mikro karcokkal, azoknál is, akik kézzel mossák. Azokon a felületeken (ajtók éle, küszöb) pedig ahol naponta hozzárnek, lekopik.
Minőségre sokkal jobban összerakott autó volt, praktikusabb beltérrel, mint a tavalyi újonnan vett Outdoor Lodgy-m.

bati írta ...

Sok dci-s panaszkodik,hogy alig 40ekm körül nem úgy indul,megtorpan,stb. amivel egy szakszerviz nem foglalkozik és több mint kellemetlen főleg a 'gari' miatt.

Az is hozzátartozik, hogy a legtöbb DCI-s nem úgy és nem arra használja az autóját amire kellene. A modern technika ezt meg nem tolerálja. DCI hosszú távokra való, nem alap ,,akciós" gázolajjal.
De ugyan ez elmondható sok mai modern benzinesről is. Ismeretségi, ügyfél és baráti körben is van pár ilyen. Amikor bejönnek az első hűvösebb reggelek, nincs rendes alapjárat, 2.-szorra indul be, évente lambdaszonda csere, stb. Én meg hiába mondom, hogy 1km-ekért nem kellene elindítani az autót, meg nem az önkiszolgáló vagy hasonló ,,akciós" kutakon az agyonetanolozott vacak benzint kellene tankolni. Aztán mindig felhívnak tanácsot kérni, meg csak nézzek rá. Nincs mit rajta nézni, normálisan kell használni/tankolni/ karbantartani.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Iszy56
2018 szeptember 10 hétfő - 11:33:18
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 699
VIN check:

Klikk!

Vissza az elejére
bernhaft
2018 szeptember 10 hétfő - 11:40:22
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 267
[qoute
És elnézve a mostani Daciákat, hogy mi szokott előfordulni velük (napi szinten csinálom őket), én a mostanira is megkötöttem a Garanci+ -ot.

[/quote1536572325]

Eddig mindig azt olvastam hogy nincs velük probléma, megbízható autó

Vissza az elejére
Sheme
2018 szeptember 11 kedd - 10:23:22

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 988
Sanca írta ...

Szeretett Loganomat 12 éves korában eladtam és semmi baj nem volt vele, remélem a Duster is kihúzza ennyi ideig hiba mentesen. A cascot meddig érdemes fizetni a kocsira arra van valakinek ötlete vagy hasznos tanácsa?


A Casco kidobott pénznek tűnik, de csak addig, ameddig baromi nagy szükséged nem lesz rá.

Nem is oly rég pórul jártam. A lényeg, kb egy 30cm magas, kúp alakú, felfelé elvékonyodó, kőoszlopot találtam meg egy fa takarásában, a fa mellé szerettem volna leparkolni - nem 10cm-re mellette, hanem kb 2m-re. Finoman elindultam, majd jobbra forgattam a kormányt és gggrrrrzzsss. Lehorzsoltam a festést a jobb küszöbről, be is nyomta egy kicsit, mert a kúp alakú oszlopban díszkövek voltak berakva és kicsit megnyomta a jobb hátsó ajtót - én nem vettem észre, a szervizben a karosszériás munkafelvevő szúrta ki.

Jó, h nem álltam le a CASCO-val, több, mint 300eFt-os kárt állapított meg, amit elfogadott a biztosító. A küszöböt, a műanyag díszcsíkokat is kicserélik.

A másik, h nekem DönCI-m van. Nem a motor a gáz, hanem a befecskendező-rendszer. Ha bármi gond lenne, egyszerűbb, ha mondjuk a négy befecskendező, a nagynyomású szivattyú és egyéb berendezések cseréjének, feltanításának árát a biztosító fizetni, mintha zsebbe kéne nyúlni érte.

Az autó, mint használati tárgy pénzbe kerül. Nem annyi, h tankoljuk és megyünk, hanem fel kell készülni kisebb-nagyobb, előre nem látható javításokra is, melyek lehet, nem két fillérbe kerülnek.

[ Módosítva 2018 szeptember 11 kedd - 10:30:18 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2018 szeptember 11 kedd - 10:29:22

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 988
Krogergo írta ...

Sok dci-s panaszkodik,hogy alig 40ekm körül nem úgy indul,megtorpan,stb. amivel egy szakszerviz nem foglalkozik és több mint kellemetlen főleg a 'gari' miatt.

Az is hozzátartozik, hogy a legtöbb DCI-s nem úgy és nem arra használja az autóját amire kellene. A modern technika ezt meg nem tolerálja. DCI hosszú távokra való, nem alap ,,akciós" gázolajjal.

Aztán mindig felhívnak tanácsot kérni, meg csak nézzek rá. Nincs mit rajta nézni, normálisan kell használni/tankolni/ karbantartani.



Megint igaz a mondás: nem vagyok elég gazdag ahhoz, hogy olcsót vegyek. Izé, tankoljak.

Maradok a - méregdrága - prémium gázolajnál. Korábban is írtam, de még egyszer, hátha páran még nem olvasták:
- elhalkult az alapjárat,
- nem csörög fel, ha gyorsítok - nyilván, a benzines csörög, ez nem, de a hang, kb hasonló volt
- nagyobb tempónál nincs zavaró, nyers Diesel hang, hanem kellemes, bársonyos mély morgás

Azon semmit nem spórolok, ha 30-40Ft-tal olcsóbb, nem a bele való gázolajat tankolom, mert előbb-utóbb bőven bebuknám egy esetleges javításnál.

Aki meg kicsit többet megy városban, néha nem ártana, ha kimenne az autópályára és 4-ben végigkergetné 20-30km-n keresztül, h kiégesse a DPF-et.

Sőt, az lenne a legjobb, ha BKV-zna, vagy kerékpárral járna ilyen rövid távokra.

[ Módosítva 2018 szeptember 11 kedd - 10:30:02 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 szeptember 11 kedd - 11:32:28
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 267
Sheme írta ...

Sanca írta ...

Szeretett Loganomat 12 éves korában eladtam és semmi baj nem volt vele, remélem a Duster is kihúzza ennyi ideig hiba mentesen. A cascot meddig érdemes fizetni a kocsira arra van valakinek ötlete vagy hasznos tanácsa?


A Casco kidobott pénznek tűnik, de csak addig, ameddig baromi nagy szükséged nem lesz rá.

Nem is oly rég pórul jártam. A lényeg, kb egy 30cm magas, kúp alakú, felfelé elvékonyodó, kőoszlopot találtam meg egy fa takarásában, a fa mellé szerettem volna leparkolni - nem 10cm-re mellette, hanem kb 2m-re. Finoman elindultam, majd jobbra forgattam a kormányt és gggrrrrzzsss. Lehorzsoltam a festést a jobb küszöbről, be is nyomta egy kicsit, mert a kúp alakú oszlopban díszkövek voltak berakva és kicsit megnyomta a jobb hátsó ajtót - én nem vettem észre, a szervizben a karosszériás munkafelvevő szúrta ki.

Jó, h nem álltam le a CASCO-val, több, mint 300eFt-os kárt állapított meg, amit elfogadott a biztosító. A küszöböt, a műanyag díszcsíkokat is kicserélik.

A másik, h nekem DönCI-m van. Nem a motor a gáz, hanem a befecskendező-rendszer. Ha bármi gond lenne, egyszerűbb, ha mondjuk a négy befecskendező, a nagynyomású szivattyú és egyéb berendezések cseréjének, feltanításának árát a biztosító fizetni, mintha zsebbe kéne nyúlni érte.

Az autó, mint használati tárgy pénzbe kerül. Nem annyi, h tankoljuk és megyünk, hanem fel kell készülni kisebb-nagyobb, előre nem látható javításokra is, melyek lehet, nem két fillérbe kerülnek.


Mi 2 évente összetörjük az autót hogy ne legyen kidobott pénz a Casco

Vissza az elejére
Szita
2018 szeptember 11 kedd - 21:09:01
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 244
Sanca írta ...

Szeretett Loganomat 12 éves korában eladtam és semmi baj nem volt vele, remélem a Duster is kihúzza ennyi ideig hiba mentesen. A cascot meddig érdemes fizetni a kocsira arra van valakinek ötlete vagy hasznos tanácsa?

A Fordnál 9-évig csak fizettem. Dákónál azért kötöttem, mert olcsó, és egyik munkatársamhoz beugrott egy szarvas, 5-éves Fiat totálkár, Vadveszély tábla kint volt, casco meg nem. Félévesen már szükség is volt rá. Kaptam kavicsot a szélvédőre, cascora megcsinálták önrész nélkül. Remélem itt is fizetem, és nem lessz rá szükség!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 szeptember 12 szerda - 08:30:01
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6413
Sheme írta ...

A másik, h nekem DönCI-m van. Nem a motor a gáz, hanem a befecskendező-rendszer. Ha bármi gond lenne, egyszerűbb, ha mondjuk a négy befecskendező, a nagynyomású szivattyú és egyéb berendezések cseréjének, feltanításának árát a biztosító fizetni, mintha zsebbe kéne nyúlni érte.


Olvasd el az apró betűs rész tis, vagy kérdezd meg a biztosítód. Én úgy tudom, hogy sérülést fizetnek csak, elromlást nem. Tehát pl. az üzemanyag rendszert sem fizeti a Casco félre tankolás vagy rossz gázolaj esetén. Ennyi erővel mindenki mindent a Casco-ra fizettetné, még a motorcserét is ha nem ellenőrizte az olajszintet.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Cobalt
2018 szeptember 12 szerda - 09:46:15


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 177
Annó a Swiftnél is kötöttünk, még épp belefért az utolsó évbe, így elég olcsó is volt. Visszahozta az árát, mert kétszer is kellett első szélvédőt cserélni, egyszer kavics miatt, egyszer meg elverte a jég a gépet egy nyaraláson (én meg az ablakból néztem, "jó" volt...). Az MCV-re nem lett volna kötelező, de feleségemmel egyhangúlag megszavaztuk, hogy kell, nyugodtabbak vagyunk így. Eddig még nem használtam ki (bár a második fényezésnél megfordult a fejemben, de az önerő lett volna kb annyi, mint maga a fizetendő összeg), és bár kicsit sokallom az árát, de marad, max szolgáltatót váltunk.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
Szita
2018 szeptember 12 szerda - 13:37:01
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 244
Cobalt írta ...

Annó a Swiftnél is kötöttünk, még épp belefért az utolsó évbe, így elég olcsó is volt. Visszahozta az árát, mert kétszer is kellett első szélvédőt cserélni, egyszer kavics miatt, egyszer meg elverte a jég a gépet egy nyaraláson (én meg az ablakból néztem, "jó" volt...). Az MCV-re nem lett volna kötelező, de feleségemmel egyhangúlag megszavaztuk, hogy kell, nyugodtabbak vagyunk így. Eddig még nem használtam ki (bár a második fényezésnél megfordult a fejemben, de az önerő lett volna kb annyi, mint maga a fizetendő összeg), és bár kicsit sokallom az árát, de marad, max szolgáltatót váltunk.

Nekem szélvédő javítás cascora ingyen volt, csere meg olcsóbb mint az önrész. (mert az nem önrészmentes) Évi 28ezret kibírok. Ennyit nekem megér. Láttam már szarvast!!!!!
Vissza az elejére
Sheme
2018 szeptember 12 szerda - 14:20:09

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 988
bernhaft írta ...

Sheme írta ...

Sanca írta ...

Szeretett Loganomat 12 éves korában eladtam és semmi baj nem volt vele, remélem a Duster is kihúzza ennyi ideig hiba mentesen. A cascot meddig érdemes fizetni a kocsira arra van valakinek ötlete vagy hasznos tanácsa?


A Casco kidobott pénznek tűnik, de csak addig, ameddig baromi nagy szükséged nem lesz rá.


Mi 2 évente összetörjük az autót hogy ne legyen kidobott pénz a Casco





A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2018 szeptember 12 szerda - 14:21:38

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 988
Krogergo írta ...

Sheme írta ...

A másik, h nekem DönCI-m van. Nem a motor a gáz, hanem a befecskendező-rendszer. Ha bármi gond lenne, egyszerűbb, ha mondjuk a négy befecskendező, a nagynyomású szivattyú és egyéb berendezések cseréjének, feltanításának árát a biztosító fizetni, mintha zsebbe kéne nyúlni érte.


Olvasd el az apró betűs rész tis, vagy kérdezd meg a biztosítód. Én úgy tudom, hogy sérülést fizetnek csak, elromlást nem. Tehát pl. az üzemanyag rendszert sem fizeti a Casco félre tankolás vagy rossz gázolaj esetén. Ennyi erővel mindenki mindent a Casco-ra fizettetné, még a motorcserét is ha nem ellenőrizte az olajszintet.


Köszönöm a tippet, ha otthon leszek, átolvasom!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Cobalt
2018 szeptember 12 szerda - 17:13:37


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 177
Szita írta ...

Nekem szélvédő javítás cascora ingyen volt, csere meg olcsóbb mint az önrész. (mert az nem önrészmentes) Évi 28ezret kibírok. Ennyit nekem megér. Láttam már szarvast!!!!!



A két szélvédő nekem is szerencsére önrész nélkül ment. Aztán mire emelhették volna a díjat addigra eladtuk az autót. Viszont Pirosra elég sok lett a casco (90) a legutolsó fordulónál, már bőven fájdalom küszöböm feletti. Viszont nem volt időm meg energiám mást keresni, idén viszont biztos keresek valami mást, ha nem lesz olcsóbb.

Szarvast már én is pont a falu htárába érve, de szerencsére kellő távolságból (sőt, igazából pont a kertünk feletti mezőn kutyasétáltatás közben kb 20 méterre futott el tőlünk kettő, még szerencse hogy arra autóval nem járunk, csak az ebekkel).

[ Módosítva 2018 szeptember 12 szerda - 17:25:36 ]

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
Szita
2018 szeptember 12 szerda - 21:05:02
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 244
Cobalt írta ...

Szita írta ...

Nekem szélvédő javítás cascora ingyen volt, csere meg olcsóbb mint az önrész. (mert az nem önrészmentes) Évi 28ezret kibírok. Ennyit nekem megér. Láttam már szarvast!!!!!



A két szélvédő nekem is szerencsére önrész nélkül ment. Aztán mire emelhették volna a díjat addigra eladtuk az autót. Viszont Pirosra elég sok lett a casco (90) a legutolsó fordulónál, már bőven fájdalom küszöböm feletti. Viszont nem volt időm meg energiám mást keresni, idén viszont biztos keresek valami mást, ha nem lesz olcsóbb.

Szarvast már én is pont a falu htárába érve, de szerencsére kellő távolságból (sőt, igazából pont a kertünk feletti mezőn kutyasétáltatás közben kb 20 méterre futott el tőlünk kettő, még szerencse hogy arra autóval nem járunk, csak az ebekkel).

A szélvédő javitás miatt nem emelkedett a díjam!
Vissza az elejére
Hoplita3001
2018 szeptember 13 csütörtök - 12:09:00


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 21
Sziasztok!
Van valakinek bármi nemű infója arról, hogy a 2018 február/március után gyártott 0.9 tCe- motorok lambda szondájával voltprobléma és ezt a kötelező szervízkor kicserélik !? Illetve ha kicserélik, akkor már nem hajlandóak bele tenni a 5w30 EVO-s olajat a lambdaszonda cserére hivatkozva?
Vissza az elejére
bati
2018 szeptember 13 csütörtök - 13:57:49


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 782
.

Honnan van az info?
A másik amit nem értek,hogy kinek és mi alapján pattant ki a fejéből az,hogy egy korszerű motorba egy alacsony SL teljesítmény szintű olajat kell rakni (ami kb.2001 utáni) Ez nem okoz azonnali kárt,de nem megfelelő kenést és adalékokat biztosít.
A 0.9-be 5w40 és sn vagy sm teljesítmény szintű olaj kell (a gyártó nem számít nálam nem az elf a megfelelő )


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Hoplita3001
2018 szeptember 13 csütörtök - 16:41:15


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 21
bati írta ...

.

Honnan van az info?
A másik amit nem értek,hogy kinek és mi alapján pattant ki a fejéből az,hogy egy korszerű motorba egy alacsony SL teljesítmény szintű olajat kell rakni (ami kb.2001 utáni) Ez nem okoz azonnali kárt,de nem megfelelő kenést és adalékokat biztosít.
A 0.9-be 5w40 és sn vagy sm teljesítmény szintű olaj kell (a gyártó nem számít nálam nem az elf a megfelelő )


.


Szolnoki szakszervíz, szervíz vezetőjétől.
Barátom volt tegnap olajat cserélni ott és csak az 5w40-s és 10w40-st engedték bele tenni hivatkozva arra hogy a júniusában érkezett autójában az újabb lambda szonda van.
Vissza az elejére
Cobalt
2018 szeptember 13 csütörtök - 17:17:04


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 177
Én pont ma kértem jövő hét keddre szervízidőpontot Fótra, bár ugye nekem 2016/12. havi az autó, de semmi gond volt azzal, hogy 5w30-at kértem. Ha nem felejtem el, akkor rákérdezek majd én is.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
bati
2018 szeptember 13 csütörtök - 19:09:52


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 782
Kíváncsiságból megnéztem,áprilisi gyártás és a szokásos bosch 226934803R

.



.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2018 szeptember 13 csütörtök - 21:48:53
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6413
Szerintem ez mese, és nem változott semmi. Nem a 0.9TCE-nek voltak lambda szonda problémái, hanem az 1.0Sce-nek és az 1.6Sce-nek.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Hoplita3001
2018 szeptember 13 csütörtök - 22:50:18


Regisztrált tag #2883
Regisztrált: 2017 augusztus 01 kedd - 10:06:48

Üzenetek: 21
Krogergo írta ...

Szerintem ez mese, és nem változott semmi. Nem a 0.9TCE-nek voltak lambda szonda problémái, hanem az 1.0Sce-nek és az 1.6Sce-nek.


Én is ettől tartok, hogy a barátomat csak hasba akasztotta a szervizes dumával a szervízfőnök ..
Vissza az elejére
bati
2018 szeptember 13 csütörtök - 23:05:01


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 782
.
A szondának amúgy mi köze az olajhoz? Esetleg lehettek beszállítói problémák...
Aki meg azért picsog,hogy neki elf 5w30 olajat adjanak vagy van olyan hely ahol akár 10w40-est is beletesznek 2018-ban az nagyon elgondolkodtató.
Gondos gazda? meg szakszerű karbantartás?

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
77Gabesz
2018 szeptember 14 péntek - 07:07:57


Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 14
2018 májusban majd júniusban kérdeztem rá erre a miskolci szervízben. 1.0 szívó benzinesembe 10w40-et töltenek 10 000 km-nél. A miértre a válaszuk: 5w30 vs 5w40 viták miatt. Hozott olajról itt borsodban pedig szó sem lehet.

Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic (2018/06) 4,9-5 l/100 km.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!