A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
RayD
2018 augusztus 06 hétfő - 15:53:39
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 489
RB65 írta ...

Ahányan vagyunk annyiféle szemszögből látjuk az autót. Nem értettem milyen behúzó recsegésről irtok. Lejöttem a garázsban, megfogtam és recseg az enyém is, csak nekem eddig fel sem tűnt mert menetközben csendben van és nekem ez a lényeg. Az, hogy behuzasnal recseg meg nem érdekel. Eddig észre se vettem.

Nekem még facelift előtti van, ebben vastagabb/nem olyan ropogós az anyag. De megértem, amit bernhaft ír, nekem is menet közben nekinyomódik a bal térdem, ha recsegős lenne, akkor engem is előbb-utóbb zavarna. A csereautón nekem is csak záráskor tűnt fel.

Vissza az elejére
bernhaft
2018 augusztus 06 hétfő - 16:05:57
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 310
RB65 írta ...

Ahányan vagyunk annyiféle szemszögből látjuk az autót. Nem értettem milyen behúzó recsegésről irtok. Lejöttem a garázsban, megfogtam és recseg az enyém is, csak nekem eddig fel sem tűnt mert menetközben csendben van és nekem ez a lényeg. Az, hogy behuzasnal recseg meg nem érdekel. Eddig észre se vettem.


Hát ha az asszony melletted ül és a lábacskáit neki tolja a tárgynak vagy pihenteti a kezét a a behúzón és az recseg ( nem az asszony hanem a tárgy ) akkor az rohadt idegesítő menetközben.
Aki ült az autóban mindenki azt mondta hogy ez kutya igénytelen megoldás és a helyemben
kalapáccsal vernék le a helyéről..

Amit nem értek hogy miként lehetet ilyenre megcsinálni .. csak szándékosan nincs más ötletem
mert művészet ilyen gagyi anyagot megtalálni

De felőlem lezárhatjuk ezt a topicot ....azért azt még várom hogyan lehet ezt kezelni .

Vissza az elejére
RB65
2018 augusztus 06 hétfő - 16:36:54


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 439
Menetközben nem ér neki a térdem és az asszonyé se. Ha neki érne biztos már rég leszedtem volna mert valóban idegesítő a recseegő hang. Így azonban semmi gondom vele de ha valakinek menetközben nyekereg annak megértem, hogy idegesítő.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
ex-xm
2018 augusztus 06 hétfő - 16:42:50


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 159
Ha már az előzőekben szóba került a fogyasztás:
17 000 km után 7,2, jellemzően város és autópálya.
Nem vagyok egy "cammogós" típus.

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
Zsolt
2018 augusztus 06 hétfő - 16:59:20
Budapest XI.


Regisztrált tag #2907
Regisztrált: 2017 október 10 kedd - 13:50:44

Üzenetek: 14
77Gabesz írta ...

Akinek sikerült elcsendesítenie az ajtóbehúzót, legyen szíves ossza meg pár mondatban a nagyközönséggel. Ahogy látom, lenne rá igény.

Hali! Valaki már linkelte a megoldást. Nem tudom mivel keni, én nem próbáltam "még". Klikk
Vissza az elejére
RB65
2018 augusztus 06 hétfő - 17:18:55


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 439
Nos betettétek a bogarat a fülembe, úgy, hogy leszedtem a bal oldali behúzót és megvizslattam majd minden egyes kis fülecskére ragasztottam egy kis darab szigetelőszalag lapocskát. lehet érdemesebb lett volna az egészet körberagasztani de ez így egyszerűbb volt. Miután visszatettem azt tapasztaltam, hogy érzetre masszívabban, szorosabban áll a helyén a kapaszkodó, vagyis nem mocorog a helyén és mivel nem mocorog nincs nyekergés sem. Nem tudom, hogy ez így mennyire szakszerű és azt sem, hogy tartós megoldás lesz vagy sem, de működik Nagyon pici hang maradt, a jobb oldalihoz képest kb 95 százalékos a javulás.







A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
bernhaft
2018 augusztus 06 hétfő - 19:14:54
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 310
RB65 írta ...

Nos betettétek a bogarat a fülembe, úgy, hogy leszedtem a bal oldali behúzót és megvizslattam majd minden egyes kis fülecskére ragasztottam egy kis darab szigetelőszalag lapocskát. lehet érdemesebb lett volna az egészet körberagasztani de ez így egyszerűbb volt. Miután visszatettem azt tapasztaltam, hogy érzetre masszívabban, szorosabban áll a helyén a kapaszkodó, vagyis nem mocorog a helyén és mivel nem mocorog nincs nyekergés sem. Nem tudom, hogy ez így mennyire szakszerű és azt sem, hogy tartós megoldás lesz vagy sem, de működik Nagyon pici hang maradt, a jobb oldalihoz képest kb 95 százalékos a javulás.








Nem semmi egy manusz vagy , gondolom ha egy úrhajót kellene összeraknod valahogy azt is megoldanád magyar Macgyver

De én nem állok neki,...egyfelől ittam már pár sört és több kárt okozok mint amennyi hasznot.
Másrészt rohadjanak meg arab-román-francia koprodukcióban hogy ilyen minőségben gyártanak le valamit ...
Vissza az elejére
RB65
2018 augusztus 06 hétfő - 19:21:36


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 439
bernhaft írta ...


Nem semmi egy manusz vagy , gondolom ha egy úrhajót kellene összeraknod valahogy azt is megoldanád magyar Macgyver

De én nem állok neki,...egyfelől ittam már pár sört és több kárt okozok mint amennyi hasznot.
Másrészt rohadjanak meg arab-román-francia koprodukcióban hogy ilyen minőségben gyártanak le valamit ...



Biztos, hogy nem. van egy csomó dolog aminek nem merek nekikezdeni még akkor sem ha birizgálja a fantáziám.
Tényleg vigyázni kell ezzel az ajtóbehúzóval mert a pöckök nagyon vékonyak. Viszont érdekes, hogy eddig egyáltalán nem zavart a nyöszörgés, most viszont, hogy a baloldali már csendes úgy döntöttem holnap jön a jobb oldali. Óriási lett a különbség kettő közt.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Sheme
2018 augusztus 06 hétfő - 21:59:48

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 994
bernhaft írta ...

Sheme írta ...

Szasz Népek!

Egy fogyasztási érdekesség - elmondom, hogyan lehet összehozni:
A fedélzeti szerint 35,7 liter fogyott. Maxximálisan a leggjobb gázzolajjbóól. (Na, akkor melyiket is tankolom?)
Szóval így nem lehetetlen 4 literre lemenni, sőt...!

Nem dízelről beszélünk pont ez a a lényeg
A teljes lista első ötven helyén szinte csak dizelek vannak pár autó csak ami benzines.
Amit én nem értek hogy öt literes , vagy az alatti fogyasztást hogy lehet kihozni a turbós motorral
amely már laboratoriumban sem tudtja azt amit a Te dizeled a valóságban


Hogyan lehet kihozni a DCI-ből 4 literes fogyasztást? Mint mondottam, szinte végig autópálya, 110-zel "cammogva". A lényeg az egyenletes sebességen van. Úgy nagyjából Zamárdiig nincs különösebb meglepetés, mert szinte sík a terep - mint Szeged - Makó felé.

Engem nem zavar, ha megelőznek, hadd menjen. Ekkora távokon max 10 percet, ha nyer, de még annyit sem. És különben is, az utóbbi hetekben az összes pályán km-ken keresztül 80-as korlátozók vannak, hát itt 90-nel megyek.

A fékezést lehetőleg kerülöm, mindig próbálok 2-4 kocsival előre tekinteni, mert ha látom, h fékez, már el is engedem a gázt és így többnyire lassulok annyit, h nem kell fékezni. Ha meg így gurulok, semmit sem fogyaszt a kocsi.

Városban meg motorféket használok, 50-nél hagyom 3-ban, ha piros, lassít annyit, h ne kelljen 50-ről lefékezni, legfeljebb 30-ról. Így itt is 0-t fogyaszt a motorfékes lassításnál.

A kedvedért, most, mielőtt megint megtankolom, lefényképezem a fedélzetit.

Egyébként a főtengely ilyen sebességnél ennyit forog a műszerek szerint 5-ben - kéretik kijavítani, ha eltévesztettem volna:

90 km/h - 1550 körül
100 km/h - 1750 körül
110 km/h - 2000 körül
...
170 km/h - 3000-n áll a fordulatszámmérő. Az M6-on ki lehet próbálni Dunaújváros után kihalt lesz a pálya.

Az alacsony fogyasztás másik titka, h nem nagyon használom a városban 2-3km-es távokon. Arra ott van a BKV, vagy gyalogolok. Ilyen kicsi távokra, városi dugóban ácsorgásra sokkal alkalmasabb LENNE egy elektromos autó, mely egy töltéssel elmegy 200km-t. Azoknak ideális, akik nem hagyják el a helységnévtáblát, de a klozetra is kocsival mennek.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
DQM
2018 augusztus 06 hétfő - 22:32:16


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 173
RB65, meg kéne próbálni a másik oldalon grafitos zsírral. Lesz hasonlítási alap egy idő után.
Vissza az elejére
RayD
2018 augusztus 06 hétfő - 22:52:42
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 489
Sheme írta ...

90 km/h - 1550 körül
100 km/h - 1750 körül
110 km/h - 2000 körül
...

Pontosan ez nekem is a tapasztalatom. Szóval látszik is, hogy a dCi MCV ideális utazója (gazdaságos is és halad is az ember) 100-110, mert 110 felett már a légellenállás rontja el a fogyasztást.

Sheme írta ...

Az alacsony fogyasztás másik titka, h nem nagyon használom a városban 2-3km-es távokon. Arra ott van a BKV, vagy gyalogolok. Ilyen kicsi távokra, városi dugóban ácsorgásra sokkal alkalmasabb LENNE egy elektromos autó, mely egy töltéssel elmegy 200km-t. Azoknak ideális, akik nem hagyják el a helységnévtáblát, de a klozetra is kocsival mennek.

Ez pont így van, a dCi viszonylag sokat eszik míg be nem melegszik. De sajnos kisgyerekesként város szélén lakva azért nem nagyon lehet kikerülni az ilyen rövid távokat..

Vissza az elejére
RB65
2018 augusztus 07 kedd - 00:09:33


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 439
DQM írta ...

RB65, meg kéne próbálni a másik oldalon grafitos zsírral. Lesz hasonlítási alap egy idő után.


Nem szeretném mert a tűző napon hagyott autó utastere tisztességesen felmelegszik, az a behúzó meg nincs tömítve, vagyis az olvadozó zsírból előjöhetnek cseppek amiknek sem a kezemen sem a ruhámon nem örülnék. A vonóhoroggal már úgyis sikerült párszor összekenni a gatyámat hiába van rajt kupak.
A zsír egyébként sem szünteti meg az okot, a nyeglést, csak keni az elmozduló alkatrészeket amik így csendben maradnak. (amíg van benne zsír)
Viszont a szigetelőszalag magát a mocorgást gátolja meg azzal, hogy szorosabb lett a rögzítés. Még a fogása is érzetre masszívabb lett azáltal, hogy nem mozog.
Szóval meghagyom másnak a zsírral való kísérletezést.


A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
bill80
2018 augusztus 07 kedd - 12:33:00


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Üzenetek: 66
RB65 írta ...

Nos betettétek a bogarat a fülembe, úgy, hogy leszedtem a bal oldali behúzót és megvizslattam majd minden egyes kis fülecskére ragasztottam egy kis darab szigetelőszalag lapocskát....


Az enyémmel nincs ilyen probléma: Access




[ Módosítva 2018 augusztus 07 kedd - 12:33:34 ]
Vissza az elejére
Endre
2018 augusztus 07 kedd - 14:20:00
Kiskunhalas


Regisztrált tag #2579
Regisztrált: 2015 június 12 péntek - 11:49:16

Üzenetek: 119
bill80 írta ...

RB65 írta ...

Nos betettétek a bogarat a fülembe, úgy, hogy leszedtem a bal oldali behúzót és megvizslattam majd minden egyes kis fülecskére ragasztottam egy kis darab szigetelőszalag lapocskát....


Az enyémmel nincs ilyen probléma: Access





És itt igaz is a mondás, miszerint ami nincs nem is romlik el!

Renault light = Dacia
1149cm3 73LE 54KW no turbo no para!
Vissza az elejére
77Gabesz
2018 augusztus 07 kedd - 21:04:01


Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 15
Zsolt írta ...
Hali! Valaki már linkelte a megoldást. Nem tudom mivel keni, én nem próbáltam "még". Klikk


Köszi!

Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic (2018/06) 4,9-5 l/100 km.
Vissza az elejére
Basic
2018 augusztus 08 szerda - 09:10:00
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2712
Az Access a tuti, csak olyat vennék.

PS: Ha valaki esetleg pótkereket keresne:
Klikk!


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
RayD
2018 augusztus 08 szerda - 11:41:59
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 489
Sheme írta ...

Szasz Népek!

Valahol lehúztam egy kissé a lökhárító aljára szerelt(?) koptatógumit.

A szervizben potom Deák Feri mínusz Bartók Béláért cserében rakták vissza néhány patenttal.

Egy fogyasztási érdekesség - elmondom, hogyan lehet összehozni:
A fedélzeti szerint 35,7 liter fogyott. Maxximálisan a leggjobb gázzolajjbóól. (Na, akkor melyiket is tankolom?)
A megtett km: 891.

Ne számold: 4,00673 liter /100km

A menete a következő volt:
- lementem Zalakarosra csúszdázni - ok, valaki meg a kocsmába balhézni, nem vagyunk egyformák
- másnap visszajöttem
- tegnap előtt Békéscsabára mentem
- tegnap visszajöttem
- meg egy kicsit keringtem a városban

Szinte végig van autópálya Zk felé - M7-es, a 189-es kőnél kell lejönni róla.
Aztán ott van az M5-ös, éppen szabtatják a belső sövényzetet, így többnyire 80-90-nel döcögtem, máskülönben 110, előzéseknél belekarcoltam a 150-be. (Remélem csekket nem kapok.)

Békéscsaba felé pedig többnyire 90, de inkább 80 - negyedikben, az ötöst 90-nél érdemes kapcsolni -, mert rettenetesen rossz állapotban van a 44-es. Igaz, pár helyen újra van aszfaltozva, de az a kb 120 km-nek alig a 15-20%-a lehet.

A baromi hosszú városokról nem is szóltam - pl Szarvas, ami van vagy 5 km, itt 50-nel döcöghetsz, néha meg-megállva, vicsorgó fogakkal a szádban, várva a zöld lámpára...

Szóval így nem lehetetlen 4 literre lemenni, sőt...!

Tegnap nekem is volt egy relevánsabb köröm, ahol előtte, félúton és a végén megnéztem a fedcomp állását. Budapest-Kiskunhalas, 160km irányonként. M0, M5 (Lajosmizséig mert csak Pest megyei matricám van), onnan Kecskeméten át főutak. Oda 33 fokban, kicsit késve indultam így MO-on tempomat 120, M5-ön 134, főúton 90-100. Szerencsére nem nagyon volt forgalom. Ezen a távon összesen 7,3 litert fogyasztott el, azaz 4,56 liter/100km (-2%, amit csal a fedcomp). Vissza éjszaka 22-24 fokban nyugodtabban, pályán már csak tempomat 110-zel (előzésnél 130) és már klíma sem kellett, sokat volt előttem autó, ami kb. a tempómban haladt, így ez is picit segített. Így 6,4 litert evett meg, azaz fedcomp szerint pont 4 literre jött ki az átlag. Ha a 2%-os többletet levonom már 3,9-cel épp be is fért a 4 alá.

Szóval EURO 6 dCi-nél, hosszútávoknál, visszafogott vezetésnél kb. 4 liter/100km a lélektani határ. Lehet alá menni, de akkor már a menetidő is érezhetően növekszik (és eszméletlen unalmas, sokkall többnek tűnik a valóságban) és talán annyit már nem takarít meg az ember fogyasztásban. Felfele meg ugye 110 körül van az, hogy elkezd tényleg exponenciálisan nőni a (pillanatnyi) fogyasztás, onnantól dilemma, hogy megéri-e azt a kis időmegtakarítást a fogyasztásnövekedés.

Vissza az elejére
trokser
2018 augusztus 08 szerda - 14:30:16

Regisztrált tag #2677
Regisztrált: 2016 április 10 vasárnap - 19:39:46

Üzenetek: 12
Sziasztok!
2016. májusi az 1,2-es MCV-m. Másodszor tapasztaltam, hogy az irányjelző nem működik. Először kb 3 hónapos korában, majd most a nyaralás alkalmával. Megálltam, leállítottam a motort. Újra indítottam a motort működik azóta is.
Találkozott már valaki hasonló problémával?
Vissza az elejére
RayD
2018 augusztus 08 szerda - 15:20:41
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 489
trokser írta ...

Sziasztok!
2016. májusi az 1,2-es MCV-m. Másodszor tapasztaltam, hogy az irányjelző nem működik. Először kb 3 hónapos korában, majd most a nyaralás alkalmával. Megálltam, leállítottam a motort. Újra indítottam a motort működik azóta is.
Találkozott már valaki hasonló problémával?


A tippem a bajuszkapcsoló. Bár rendszerint inkább a tompított és kürt esetén olvasom, tehát, hogy egy idő után vagy egyik vagy másik megy, de egyszerre nem, de ennyi erővel lehet nálad most az irányjelző érintkezése adta meg magát. De Gergő biztos meg tudja erősíteni vagy cáfolni.

Vissza az elejére
Vasi
2018 augusztus 08 szerda - 15:32:54


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 546
trokser írta ...

Sziasztok!
2016. májusi az 1,2-es MCV-m. Másodszor tapasztaltam, hogy az irányjelző nem működik. Először kb 3 hónapos korában, majd most a nyaralás alkalmával. Megálltam, leállítottam a motort. Újra indítottam a motort működik azóta is.
Találkozott már valaki hasonló problémával?


Másfél év alatt kétszer jött elő!

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Szita
2018 augusztus 08 szerda - 21:54:47
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 263
trokser írta ...

Sziasztok!
2016. májusi az 1,2-es MCV-m. Másodszor tapasztaltam, hogy az irányjelző nem működik. Először kb 3 hónapos korában, majd most a nyaralás alkalmával. Megálltam, leállítottam a motort. Újra indítottam a motort működik azóta is.
Találkozott már valaki hasonló problémával?


Nálam 3-4-szer csinálta (2016.11-havi) Akkor szokta csinálni nekem, mikor rövidet indítózok, és éppenhogy beindul. Szervízben mikor szóltam, (akkor még csak 1x csinálta) mondták hogy megrendelik a kart, és gariban cserélik. Mondtam hogy ha sokszor csinálja akkor megjátszuk. (úgyis 5-év a garim)
Vissza az elejére
Kiskrampusz
2018 augusztus 08 szerda - 23:03:52
Kiskrampusz

Regisztrált tag #2779
Regisztrált: 2016 november 30 szerda - 08:44:42

Üzenetek: 49
Sziasztok!

A horvátországi túrám üzemanyag fogyasztását összefoglaltam a "Mindent a fogyasztásról! II." elnevezésű fórumon.

[ Módosítva 2018 augusztus 08 szerda - 23:04:21 ]

Vissza az elejére
menerga
2018 augusztus 09 csütörtök - 12:39:51


Regisztrált tag #2642
Regisztrált: 2016 január 18 hétfő - 07:14:05

Üzenetek: 88
trokser írta ...

Sziasztok!
2016. májusi az 1,2-es MCV-m. Másodszor tapasztaltam, hogy az irányjelző nem működik. Először kb 3 hónapos korában, majd most a nyaralás alkalmával. Megálltam, leállítottam a motort. Újra indítottam a motort működik azóta is.
Találkozott már valaki hasonló problémával?



Nekem eddig 3x csinálta, utoljára pont most a napokban. Szervíznek még nem említettem, végiggondolva az eseteket mind a 3x meleg nyári időben volt tapasztalható.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 augusztus 09 csütörtök - 15:45:20
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 310
Basic írta ...

Az Access a tuti, csak olyat vennék.

PS: Ha valaki esetleg pótkereket keresne:
Klikk!



Még kormány és ülés magasság állítás sincs , a központi zár meg sötétben molyólos ...
egy új autónál 2018-ban ne már ...
Vissza az elejére
mirdal
2018 augusztus 09 csütörtök - 18:23:46

Regisztrált tag #3012
Regisztrált: 2018 augusztus 09 csütörtök - 10:34:52

Üzenetek: 3
Sziasztok!
Decemberben mi is Logan tulajdonosok leszünk végre. Wagon R 1.0 helyett jön az új verda, Arctic lesz nyérc színben. Motor 1.0 szívó lesz, sajnálom, hogy nem nagyobb, de a turbós motor nem jó, mert a feleségem vezetési stílusa miatt félő, hogy a turbó feladná a harcot - hamar vált, nem pörgeti a motort.
Sokat olvastalak itt Benneteket, nagyon sok hasznos információt kaptam Tőletek, amit köszönök szépen!


Biztosan írok majd még, mert folyamatosan figyelemmel kísérem a topikot.

Üdv mindenkinek!
Tibi
Vissza az elejére
mirdal
2018 augusztus 09 csütörtök - 18:57:57

Regisztrált tag #3012
Regisztrált: 2018 augusztus 09 csütörtök - 10:34:52

Üzenetek: 3
Szita írta ...

trokser írta ...

Sziasztok!
2016. májusi az 1,2-es MCV-m. Másodszor tapasztaltam, hogy az irányjelző nem működik. Először kb 3 hónapos korában, majd most a nyaralás alkalmával. Megálltam, leállítottam a motort. Újra indítottam a motort működik azóta is.
Találkozott már valaki hasonló problémával?


Nálam 3-4-szer csinálta (2016.11-havi) Akkor szokta csinálni nekem, mikor rövidet indítózok, és éppenhogy beindul. Szervízben mikor szóltam, (akkor még csak 1x csinálta) mondták hogy megrendelik a kart, és gariban cserélik. Mondtam hogy ha sokszor csinálja akkor megjátszuk. (úgyis 5-év a garim)


Szia Szita!
Megkérdezhetem, hogy a plusz két év gari mennyibe fájt?
Azt tudom, hogy "korlátozott" a garancia - pontosabban tisztában vagyok azzal, hogy mire terjed ki -, de azt nem, hogy mitől függ az ára?
Köszi!
Vissza az elejére
Szita
2018 augusztus 09 csütörtök - 21:25:52
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 263


Szia Szita!
Megkérdezhetem, hogy a plusz két év gari mennyibe fájt?
Azt tudom, hogy "korlátozott" a garancia - pontosabban tisztában vagyok azzal, hogy mire terjed ki -, de azt nem, hogy mitől függ az ára?
Köszi!
[/ quote1533842057]
Nekem még 39 volt 5-év 100E Km.
Ez a mostani (ha igaz) de inkább kérdezd meg! Én az easy szervice -t ajánlom, mert évi 45-50 szervízköltséggel számolva jobban jársz. Sajna én nem néztem ezt meg. Változott a kilométer! Az 5-éves most csak 80E KM!
Klikk!
Vissza az elejére
mirdal
2018 augusztus 09 csütörtök - 22:05:00

Regisztrált tag #3012
Regisztrált: 2018 augusztus 09 csütörtök - 10:34:52

Üzenetek: 3
Köszi szépen!
Vissza az elejére
zoocmr
2018 augusztus 10 péntek - 18:23:37

Regisztrált tag #2915
Regisztrált: 2017 november 07 kedd - 14:04:54

Üzenetek: 11
Üdv! A fogyasztáshoz szólnék hozzá. Egy tankolás után nulláztam, majd feleségem vezetett, Érd Paks között 6 sz. főút, bc 4,5l/100km-t írt ki.majd átültem én, és Szekszárdig, meg vissza Bp-re feltornáztam 4,8-ra. Igaz, Ő alulról közelítette a sebességhatárokat, én felülről (80-90, 90-100). MCV 0.9 TCe
Valamint előjött egy hiba, mégpedig, hogy kb 1 óra klímázás után elkezd süvíteni a befúvómotor, és nem jön be levegő, mint amikor a porszívó beszívja függöny alját, csak erőlködés van. Klímát kikapcsolva rövid időn belül visszatér a légáramlás. Ha eljutok szervízbe, leírom mire jutottak.
Vissza az elejére
Sheme
2018 augusztus 13 hétfő - 13:20:31

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 994
Hitetlen Tamások kedvéért:






Jajj, nem fényképeztem le a kútfejet, de 40.1 liternél kattant a pisztoly.

Szóval 4010/951 = 4,216 liter / 100km.

Nem lehetetlen elérni a 4, vagy az alatti fogyasztást sem, ha valaki képes 90-nel "döcögni", 5-ben, sík úton. Ha nem pont az előtted lévőt figyeled, hanem néhány kocsival még előrébb tekintesz, akkor jó esélyed van arra, h ne kelljen fékezni, csak elengedni a gázpedált.

Mivel ekkor nem fecskendez be üzemanyagot és még gurul is a szerkezet, simán meglehet a 4 alatti fogyasztás is - nekem nem, mert a sztrádán 110-re állítom a limitert, nekem az elég, kb a többség is ennyivel megy. Itt még nem emelkedik drámaian a fogyasztás sem, úgy nagyjából 100 körül kezd emelkedni.

(Ha valaki tud segíteni, esetleg software-sen beállíthatná, h a tüzelőanyagszint kijelző normálisan működjön.)

[ Módosítva 2018 augusztus 13 hétfő - 13:25:26 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
RayD
2018 augusztus 13 hétfő - 14:42:19
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 489
Sheme írta ...

(Ha valaki tud segíteni, esetleg software-sen beállíthatná, h a tüzelőanyagszint kijelző normálisan működjön.)

Mi a problémád, mi nem működik rendesen?

Nálam a "normális" működés:

8-7 egység: kb. 13,5-13,7 liter
7-6 egység: 6,1 liter
6-5 egység 5,5 liter
5-4 egység 6,2 liter
4-3 egység 6 liter
3-2 egység 6,7 liter
2-1 egység 5,8 liter
1-villog egység: 2,7 liter
villogás után (becsült): 2,1 liter

Tehát nekem olyan 54,5 liternél van a simán tele (első vagy második katt).
Egy egység a 7. és 1. egység között átlagban kb. 6 literenként tűnik el, de nem egységesen, volt már 5 és 7 literre is példa.

Valószínűleg az üzemanyagtank alakjától és az autó adott pillanatban vett helyzetétől (ferdeség) függ, hogy picit előbb vagy később. Ha egyszer előbb vagy később tűnik el, az egy-két egységen belül korrigálódik, akkor annyival előbb vagy később. Tehát onnantól, hogy a 8. egység eltűnt viszonylag megbízhatóan kellene működjön, legalábbis nekem ezt teszi.

[ Módosítva 2018 augusztus 13 hétfő - 16:02:46 ]

Vissza az elejére
lajo
2018 augusztus 13 hétfő - 15:08:52


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 62
A gond általában ott van, hogy a szintmérő rosszul van bekalibrálva, pontosabban nincs kalibrálva. A másik meg, hogy csak 40 liter környékén alszik ki a legfelső hasáb, amint RayD is írta.

Át lehet állítgatni a paramétereket minimális anyagi (hardver) befektetéssel, de annál több időbefektetéssel. Méréseket kell csinálni, hogy helyesen bekalibráld a szintmérőt (különböző becsült üzemanyagszinteknél megnézni, hány ohmot mér). Itt írtam róla részletesen: Klikk!

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Szita
2018 augusztus 13 hétfő - 16:05:27
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 263
[quote]
Sheme írta ...

(Ha valaki tud segíteni, esetleg software-sen beállíthatná, h a tüzelőanyagszint kijelző normálisan működjön.)

Mi a problémád?

Nálam a "normális" működés:

8-7 egység: kb. 13,5-13,7 liter
7-6 egység: 6,1 liter
6-5 egység 5,5 liter
5-4 egység 6,2 liter
4-3 egység 6 liter
3-2 egység 6,7 liter
2-1 egység 5,8 liter
1-villog egység: 2,7 liter
villogás után (becsült): 2,1 liter

Nekem Kb 50L van egy kattig. Kicsit változatosan fogynak a rublikák, de mindíg az elfogyasztott litert szoktam nézni. (legfeljebb 1-1,5L-t szokott csalni) Amikor csipog egyet, (eddig 1x volt) Kb 4L van benne.
1.2 benyás MCV.





[ Módosítva 2018 augusztus 13 hétfő - 16:06:50 ]
Vissza az elejére
bernhaft
2018 augusztus 13 hétfő - 16:24:32
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 310
Sheme írta ...

Hitetlen Tamások kedvéért:

Nem lehetetlen elérni a 4, vagy az alatti fogyasztást sem, ha valaki képes 90-nel "döcögni", 5-ben, sík úton. Ha nem pont az előtted lévőt figyeled, hanem néhány kocsival még előrébb tekintesz, akkor jó esélyed van arra, h ne kelljen fékezni, csak elengedni a gázpedált.






Nem igazán értem ezt.
Van aki azért vesz autót hogy utána folyamatosan országúton " döcögjön" egyenletes 90-es tempóval
hogy eazután tankolásnál bodóg le?
Normál használatnak nem ez felel meg , hanem akár rövidebb útak , néha város is , vagy néha autópálya.

Szerintem senki nem vitatta a Te fogyasztási adataidat , megírtad már párszor.

A turbós benzines fogyasztásával kapcsolatban fejeztem ki fenntartásaimat .
Ne 90-100-as tempók , országúti etapok alapján írjuk meg mennyit fogyaszt az autó mert
úgy nem kunszt.
Rövidebb távok , város , hasonlók
Már nyeli is a benzint a kis motor.
Mondom a benzines , nem a dizel .





Vissza az elejére
Zsolt
2018 augusztus 13 hétfő - 17:51:29
Budapest XI.


Regisztrált tag #2907
Regisztrált: 2017 október 10 kedd - 13:50:44

Üzenetek: 14
Hali! TCe 90. Megvolt ma a chiptuning. Eddig vegyes használattal, pálya, főút, városok, falvak. Mindenhol a kresz szabályoknak megfelelő legnagyobb megengedett sebességgel. Próbálom minél kevesebbet használni a féket (inkább motorfék) és kuplungot. Fedkomp szerint legnagyobb fogyasztás 5.6 volt.Tuning után kíváncsi leszek. Most csak 22km után BP-en 9.9, de érezhetően jobban gyorsul. Azért most az elején tapostam is rendesesn. Audi, BMW fenekében voltam folyamatosan. Erősebbnek tűnik a gép. Kíváncsi leszek hosszabb távon, mennyi lesz a fogyasztás.

[ Módosítva 2018 augusztus 13 hétfő - 18:28:47 ]
Vissza az elejére
Szita
2018 augusztus 13 hétfő - 20:22:22
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 263
Zsolt írta ...

Hali! TCe 90. Megvolt ma a chiptuning. Eddig vegyes használattal, pálya, főút, városok, falvak. Mindenhol a kresz szabályoknak megfelelő legnagyobb megengedett sebességgel. Próbálom minél kevesebbet használni a féket (inkább motorfék) és kuplungot. Fedkomp szerint legnagyobb fogyasztás 5.6 volt.Tuning után kíváncsi leszek. Most csak 22km után BP-en 9.9, de érezhetően jobban gyorsul. Azért most az elején tapostam is rendesesn. Audi, BMW fenekében voltam folyamatosan. Erősebbnek tűnik a gép. Kíváncsi leszek hosszabb távon, mennyi lesz a fogyasztás.

Hali. Papíron mit tudtak elérni? Milyen értékek voltak elötte és utána?
Vissza az elejére
zoocmr
2018 augusztus 14 kedd - 10:03:53

Regisztrált tag #2915
Regisztrált: 2017 november 07 kedd - 14:04:54

Üzenetek: 11
bernhaft írta ...

Sheme írta ...

Hitetlen Tamások kedvéért:

Nem lehetetlen elérni a 4, vagy az alatti fogyasztást sem, ha valaki képes 90-nel "döcögni", 5-ben, sík úton. Ha nem pont az előtted lévőt figyeled, hanem néhány kocsival még előrébb tekintesz, akkor jó esélyed van arra, h ne kelljen fékezni, csak elengedni a gázpedált.






Nem igazán értem ezt.
Van aki azért vesz autót hogy utána folyamatosan országúton " döcögjön" egyenletes 90-es tempóval
hogy eazután tankolásnál bodóg le?
Normál használatnak nem ez felel meg , hanem akár rövidebb útak , néha város is , vagy néha autópálya.

Szerintem senki nem vitatta a Te fogyasztási adataidat , megírtad már párszor.

A turbós benzines fogyasztásával kapcsolatban fejeztem ki fenntartásaimat .
Ne 90-100-as tempók , országúti etapok alapján írjuk meg mennyit fogyaszt az autó mert
úgy nem kunszt.
Rövidebb távok , város , hasonlók
Már nyeli is a benzint a kis motor.
Mondom a benzines , nem a dizel .








Nyilván város, és forgalom függő, de én XVII kerületben 6,2-es fogyasztást csináltam klíma nélkül, változatos forgalomban. Természetesen stop&start nélkül.
Vissza az elejére
baalint
2018 augusztus 14 kedd - 12:14:47

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 70
@bernhaft
Nekem 1.2 euro6-os van, és mások 1.2 és 1.0 tapasztalatain (a kettő gyári fogyasztása majdnem ugyanaz) nézek nagyokat

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
baalint
2018 augusztus 14 kedd - 12:22:27

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 70
Véletlenül megnyomtam.

Szóval mindig furának látom, mikor az 1.0 és az 1.2 esetében jönnek sokan az 5 literes országúti, 6 literes autópálya fogyasztással. Nekem ez inkább úgy jön ki, hogy 6 felett országúton, úgy hogy elvileg 90-100, de nyilván ha nagy a forgalom, 70 is lehet, autópályán inkabb 8 liter 110-120 között, néha előzés 130-ig, de mindenhol törekszek motorfékre, országúton falu tábla előtt is, és előrelátóan próbálok vezetni más szituációkban is, nem megyek feleslegesen mások nyakára, hogy aztán befékezhessek.

Fedcomp egyébként nálam pontos, így elhiszem, mikor kipróbáltam síkon teljesen egyenletesen 60-70-el, akkor 4 liter körüli volt a fogyasztás. Ja, de ezzel nem szarozok, az időm drágább, autópályán mondjuk a 120 és a 130 között már azért inkább az olcsóbbat választom, főleg hogy a 130-as egyenletes tempó az egyik legkivitelezhetetlenebb forgalomban, így ez esetbe 140-150-es előzések vannak.

Azt tudom még elképzelni, hogy sokan a kilométeróra szerintit írják, és nem a GPS szerintit, így jönnek ki azok a csodás számok.

Egyébként nem tudom mi a normál használat, de Budapesten szerintem sokan vagyunk, akik 99%-ban csak hétvégén autózunk, így a város erősen alulsúlyozott.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
Sheme
2018 augusztus 14 kedd - 12:48:27

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 994
lajo írta ...

A gond általában ott van, hogy a szintmérő rosszul van bekalibrálva, pontosabban nincs kalibrálva. A másik meg, hogy csak 40 liter környékén alszik ki a legfelső hasáb, amint RayD is írta.


Köszönöm szépen!

Alkalom adtán felveszem az illetékes Úrral a kapcsolatot, hátha bevállalja és kiokosítja a tüzelőanyagszint jelzőmet.

[quote]
[quote]
Sheme írta ...

(Ha valaki tud segíteni, esetleg software-sen beállíthatná, h a tüzelőanyagszint kijelző normálisan működjön.)

Mi a problémád?

Nálam a "normális" működés:
[/ quote1534243225]

Hát az, h te is láthatod, 3 teli csík maradt, miközben 40 litert nyelt be a tank. Engem zavar, h ennyire pontatlan a kijelző.

bernhaft írta ...

Nem igazán értem ezt.
Van aki azért vesz autót hogy utána folyamatosan országúton " döcögjön" egyenletes 90-es tempóval
hogy eazután tankolásnál bodóg le?


Nem minden felé van sztráda - mint mondottam, pl a 44-es út az egyik, amin szoktam "tépni", kemény 90-nel, de mivel tele van szórva városkákkal, azok meg többnyire lámpákkal, így nyilván nem lehet nyélgázon végig tolni az etapot. Kecskemétig meg ott az M5-ös, de most ott is javítanak-faragnak, ott sem lehet tolni a gépnek.

Nem figyeltem, h a benzines adatait írtátok, emiatt írtam a Diesel fogyasztásáról. Ez persze erősen láb- és egyén függő dolog, arról nem is szólva, h keveset megyek a városban vele, mert egyrészt kicombosodnék az örökös kuplungolástól - mellesleg sokkal jobban "kopik" a kocsi a városban, mint az országúton -, másrészt az állandó gyorsítás-lassítás- megállás miatt feleslegesen szennyezem a környezetet.

Városba inkább elektromos autó való, vagy a benzines, de annak meg az automata szívatója miatt szép fogyasztási értékeket produkál a kocsi a városi pár km-en.

Mivel inkább nagyobb távokat megyek, nekem a DCI nagyon is bevált. (Mondjuk az a 30k-s csekk nem esett jól, de ez egy ilyen játék. )

"Nem az a jó sofőr, aki megy, mint az állat, nyomja lámpától lámpáig, hanem az, aki ritkán fékez és még ritkábban tankol, mert inkább gurul, ezzel is kímélve a környezetét és a pénztárcáját."

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2018 augusztus 14 kedd - 12:49:35

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 994
lajo írta ...

A gond általában ott van, hogy a szintmérő rosszul van bekalibrálva, pontosabban nincs kalibrálva. A másik meg, hogy csak 40 liter környékén alszik ki a legfelső hasáb, amint RayD is írta.


Köszönöm szépen!

Alkalom adtán felveszem az illetékes Úrral a kapcsolatot, hátha bevállalja és kiokosítja a tüzelőanyagszint jelzőmet.

(Ha valaki tud segíteni, esetleg software-sen beállíthatná, h a tüzelőanyagszint kijelző normálisan működjön.)
Szita írta ...

Mi a problémád?

Nálam a "normális" működés:


Hát az, h te is láthatod, 3 teli csík maradt, miközben 40 litert nyelt be a tank. Engem zavar, h ennyire pontatlan a kijelző.

bernhaft írta ...

Nem igazán értem ezt.
Van aki azért vesz autót hogy utána folyamatosan országúton " döcögjön" egyenletes 90-es tempóval
hogy eazután tankolásnál bodóg le?


Nem minden felé van sztráda - mint mondottam, pl a 44-es út az egyik, amin szoktam "tépni", kemény 90-nel, de mivel tele van szórva városkákkal, azok meg többnyire lámpákkal, így nyilván nem lehet nyélgázon végig tolni az etapot. Kecskemétig meg ott az M5-ös, de most ott is javítanak-faragnak, ott sem lehet tolni a gépnek.

Nem figyeltem, h a benzines adatait írtátok, emiatt írtam a Diesel fogyasztásáról. Ez persze erősen láb- és egyén függő dolog, arról nem is szólva, h keveset megyek a városban vele, mert egyrészt kicombosodnék az örökös kuplungolástól - mellesleg sokkal jobban "kopik" a kocsi a városban, mint az országúton -, másrészt az állandó gyorsítás-lassítás- megállás miatt feleslegesen szennyezem a környezetet.

Városba inkább elektromos autó való, vagy a benzines, de annak meg az automata szívatója miatt szép fogyasztási értékeket produkál a kocsi a városi pár km-en.

Mivel inkább nagyobb távokat megyek, nekem a DCI nagyon is bevált. (Mondjuk az a 30k-s csekk nem esett jól, de ez egy ilyen játék. )

"Nem az a jó sofőr, aki megy, mint az állat, nyomja lámpától lámpáig, hanem az, aki ritkán fékez és még ritkábban tankol, mert inkább gurul, ezzel is kímélve a környezetét és a pénztárcáját."

[ Módosítva 2018 augusztus 14 kedd - 12:51:38 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Bob81
2018 augusztus 14 kedd - 13:25:35


Regisztrált tag #2913
Regisztrált: 2017 november 04 szombat - 10:42:20

Üzenetek: 27
Szerintem a fogyasztáson felesleges rugózni. Rengeteg minden befolyásolja. Nálunk családon belül is. Anyuka 6,8-as átlaggal jár napi 20-25 km-t, én 6,0 környékéből kihozom. Például most a nyaraláson 949 km alatt evett meg 57,8l benzint. És azért a szlovén hegyekben pörgött néha a kis 1,2 es. Előtte egy 1,7 dti Merivám volt, az kb olyan 5,5 ös átlaggal ment És nem volt sokkal harciasabb De rengeteg autón megfigyelhető, a régi 1,2 TSI Fabiák nagyon takarékos kocsik voltak a cégnél, de ha sietni kellett velük akkor azért megkérték ami megjár nekik. Okosba 5,5-5,7 el eljártak. De mikor kicsit sietni volt kedvem, nem volt kizárt, a 8,5 ös fogyasztás sem.
Vissza az elejére
bernhaft
2018 augusztus 14 kedd - 14:05:38
BERNHAFT

Regisztrált tag #2833
Regisztrált: 2017 március 30 csütörtök - 13:33:24

Üzenetek: 310
Sheme írta ...

lajo írta ...

A gond általában ott van, hogy a szintmérő rosszul van bekalibrálva, pontosabban nincs kalibrálva. A másik meg, hogy csak 40 liter környékén alszik ki a legfelső hasáb, amint RayD is írta.


Köszönöm szépen!

Alkalom adtán felveszem az illetékes Úrral a kapcsolatot, hátha bevállalja és kiokosítja a tüzelőanyagszint jelzőmet.

(Ha valaki tud segíteni, esetleg software-sen beállíthatná, h a tüzelőanyagszint kijelző normálisan működjön.)
Szita írta ...

Mi a problémád?

Nálam a "normális" működés:


Hát az, h te is láthatod, 3 teli csík maradt, miközben 40 litert nyelt be a tank. Engem zavar, h ennyire pontatlan a kijelző.



"Nem az a jó sofőr, aki megy, mint az állat, nyomja lámpától lámpáig, hanem az, aki ritkán fékez és még ritkábban tankol, mert inkább gurul, ezzel is kímélve a környezetét és a pénztárcáját."


Az üzemanyagszint kijelző egy vicc , teljesen pontatlan
Simán mentünk vele 600-700 km-t amíg leért a felére .
Már azt hittem én is fogyasztási rekorder vagyok mint itt páran.
Azután rekord sebeséggel tüntek el az alsó csíkok.

Jól mondja baalint kolléga aki 80-90-el kényelmesen országutazik még annyival sem
megy mert csal az óra .

Hosszabb út után megmértem a fogyasztást én is végre.
Kompjúter szerint 5,5 valósban inkább 5,7 liter ( de úgye ez sem biztos )
Ebben volt sok országút, némi autópálya is , kevesebb rövid út

Több rövidebb út után simán megy 6 liter fölé.

Ahogy írtam nem tudom hogy lehet normál ( értsd vegyes ) használatban
5-5,3 litereket benzinessel kihozni , de nem ez lesz az első dolog amelyet nem értek..,,


Vissza az elejére
RayD
2018 augusztus 14 kedd - 14:39:58
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 489
Sheme írta ...

lajo írta ...

A gond általában ott van, hogy a szintmérő rosszul van bekalibrálva, pontosabban nincs kalibrálva. A másik meg, hogy csak 40 liter környékén alszik ki a legfelső hasáb, amint RayD is írta.


Köszönöm szépen!

Alkalom adtán felveszem az illetékes Úrral a kapcsolatot, hátha bevállalja és kiokosítja a tüzelőanyagszint jelzőmet.


Akkor lajo-val kell felvedd a kapcsolatot, mert én csak a magamét ismertem ki. Amire lajo gondolt, hogy mielőtt szoftveresen hozzányúl az ember tudni kell, hogy a saját kocsi pontosan hogyan működik és eszerint állítani rajta. Ha jól tudom ráadásul nem is litereket, hanem ellenállás értékeket kell állítgatni. De előbb neked kell kitapasztalnod a kocsid jelenlegi működését utána tud bárki hekkelni rajta (én nem tudok, ennyire még nem érte el az ingerküszöbömet a téma, hogy hozzá akarjak/merjek nyúlni, nekem így is megfelel).
Sheme írta ...

Hát az, h te is láthatod, 3 teli csík maradt, miközben 40 litert nyelt be a tank. Engem zavar, h ennyire pontatlan a kijelző.

Más a fogalmunk a pontatlanságról.
Szerintem pontatlan akkor lenne, ha 3 csíknál nem mindig 17,3 liter (+/- 0,2 liter) lenne az üzemanyagtartályban, hanem hol 10 hol 20 liter. Amit te írsz az szerintem egyszerűen csak az, hogy nem arányosan van felosztva a 8+1 egység, a nyolcadik viszonylag tág tartományt fed le. De amint eltűnt a 8. egység, onnantól az utolsó egységig a 6 liter/egység számítással nem téved nagyot az ember és szerintem ez a lényeg. Tudjam, hogy neki a 3 egység mit jelent.

De kényelmesebbeknek erre van a még megtehető távolság számítás, ami nekem viszonylag rendben működik, de nyilván vannak kilengései. Mert egy városi dugó, vagy autópályázós 130-as szakasz után kisebb értéket ír ki, mint mondjuk viszonylag folyamatos 90-es főutazás után, tehát ott a rizikófaktor, hogy az utolsó néhány tíz megtett kilométered mennyiben felel meg a várható szakasz(ok) átlagának. Ha korábban hosszan, viszonylag folyamatosan 90-100 körül mentél, akkor picit le kell vonnod belőle, mert a gyors és városi szakaszok és hidegindítások csökkenteni fognak a még megtehető hatótávon.

[ Módosítva 2018 augusztus 14 kedd - 14:46:27 ]

Vissza az elejére
RayD
2018 augusztus 14 kedd - 14:54:27
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 489
bernhaft írta ...

Jól mondja baalint kolléga aki 80-90-el kényelmesen országutazik még annyival sem
megy mert csal az óra .

Ez így igaz, de nektek mennyit csal?

Nekem GPS-hez képest kb. 4 km/h-t, de volt, hogy 54-re állított limiterrel az útmenti elektronikus kijelzőtábla szerint 52-53-at mentem, tehát lehet inkább csak 2-3-at. Vagy az a kijelző volt rosszul kalibrálva, de lényeg, hogy ez a különbség szerintem szinte elhanyagolható, csak 120 felett számít már jobban. De én ha megadok, akkor GPS szerinti értéket.

A csalás szándékos, mert nekem a sima CD-s rádió egyik rejtettebb almenüjéből kiíratható, hogy a kocsi éppen mennyit megy (erről korábban írtam és tettem fel képeket is) és az nagyjából egyezik a GPS-szel és tényleg 3-4 km/h a csalás. Ezért sincs jelentős eltérés a km óra szerint megtett kilométerek és a GPS/valós kilométerek között.

Vissza az elejére
efg021
2018 augusztus 14 kedd - 16:40:36

Regisztrált tag #2981
Regisztrált: 2018 április 04 szerda - 09:56:19

Üzenetek: 31
Szedan Loganbol lesz majd Stepway valtozat?
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!