A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Cobalt
2018 április 07 szombat - 07:50:13


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 170
Vitarával én is szimpatizáltam, de ami felszereltség (GL+) nekem tetszett volna, az már 4,1 millió lett volna metálfény nélkül. Az azért jelentős különbség a 3,3-hoz képest, egy "sima"arctichoz plusz dolgok nélkül meg pláne (talán 3 körül van most).

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
RB65
2018 április 07 szombat - 16:05:18


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 430
Valakinek van infója arról, hogy a jelenlegi MCV-ken hol található a klíma kondenzvíz kivezetője. Bedobtam egy klímatisztító "bombát" az utastérbe és 20 perc klímázás után sem láttam semmi kifolyó vizet az autó alatt. Vagy hűvös hozzá az idő, vagy ennyi idő alatt nem jelenik meg a kondenzvíz, vagy el van dugulva... Klíma működött, kapcsolgatott is meg hideget fújt. Próbáltam visszakeresni hátha volt mér de csak I.-es loganról találtam információt.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
kpisti75
2018 április 07 szombat - 17:43:37

Regisztrált tag #2960
Regisztrált: 2018 február 22 csütörtök - 10:05:17

Üzenetek: 14
Krogergo írta ...

kpisti75
Nem tudom milyen a garázsod, és hol van, de bővítésen nem gondolkodtál? Egyszerűbb és olcsóbb, mint sokan gondolnák, és akkor befér az MCV is.
Falu helyeken látni olyat, hogy a régi tégla építésű Trabantra, Kispolszkira stb. méretezett garázsokat megtoldják. Nem az egész épületet, csak a kapu részét. Szóval a 2 nagy faajtó leakaszt. 1m-el hátrébb új keret/tok, rá az ajtók. A keretet beácsolni kifelé lejtő lapos tető résszel (rá színes Lindab vagy más cserepes lemez). Oldalának CK lap, ami burkolható, szigetelhető, vakolható. Egy ács 1 nap alatt lazán összedobja, de ha van egy kis kézügyességed (és szerszámaid) te magad is meg tudod csinálni.



Szia.Sajna nekem nem önálló garázsom van,hanem a ház alatt,de nem pinceszinten.Bővítésre nem nagyon van lehetőség,a szembe fal a szomszéd felé néz,arra nem tudok menni.Elektromos garázsajtóm van,a belső falra meg a plafonra van rögzítve.De azért köszönöm neked a tanácsokat.
Vissza az elejére
kpisti75
2018 április 07 szombat - 17:48:51

Regisztrált tag #2960
Regisztrált: 2018 február 22 csütörtök - 10:05:17

Üzenetek: 14
sanyinak írta ...

Ez a hosszabbítás jó dolog, én is toldottam szűk egy métert,, hogy elég hely legyen, de oldalra már nehezebb lett volna (támfal és ház határolja)

Viszont a méret alapján történő autó választáshoz itt egy jó oldal:
Klikk!
Én még a Vitarát nézném meg, hátha befér a 417 cm.



Asszonynak is tetszik a vitara,de arra az évi kb.5-6000km-re sokallom az árát.Egy téli gumi szett felnivel 260eft.És a további költségekről nem is beszéltem.Szerintem ilyen futásteljesítmény mellett egy sandero 0.9tce bőven kiszolgálna minket.Ha van más ötleted,akkor azt szívesen fogadom.Előre is köszönöm.
Vissza az elejére
sanyinak
2018 április 07 szombat - 19:44:52

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 78
Ha kevés km-t mész és az ár is erősen befolyásoló tényező, akkor nem tudok kedvezőbb új autót javasolni.
Vissza az elejére
sanyinak
2018 április 07 szombat - 19:47:42

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 78
... esetleg még a Citroen C3
Vissza az elejére
Szita
2018 április 07 szombat - 21:46:40
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 227
Cobalt írta ...

Vitarával én is szimpatizáltam, de ami felszereltség (GL+) nekem tetszett volna, az már 4,1 millió lett volna metálfény nélkül. Az azért jelentős különbség a 3,3-hoz képest, egy "sima"arctichoz plusz dolgok nélkül meg pláne (talán 3 körül van most).

Nálunk ugyanez volt a helyzet.A ford-ra rengeteget kellett volna költeni. Az asszony kikötötte hogy hitel mégegyszer nem lehet. A Vitara így szóba se jöhetett. Aztán megláttam az MCV-t egy parkolóban. Otthon mindjárt összeraktam a kalkulátorban. Egy hét múlva már meg volt rendelve. Mivel majd 4-hónapot vártunk rá, még maradt is egy kis pénzünk.
Vissza az elejére
RB65
2018 április 08 vasárnap - 10:39:00


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 430
Egy apró tipp: Szereltem műanyag sárfogókat Hófehérkére mivel elegem lett abból, hogy a hátsó lökhárító oldalsó részének az alján, meg az első ajtók alján és a küszöbökön minden mosásnál olyan makacs pöttyöket találok amiket alig tudok lemosni és vélhetően a kerék szórja oda. Hátul már egy festéklepattanás is van. Szóval a szerelés közben felfedeztem, hogy a műanyag dobbetétek rögzítőcsavarjai nagyon lazák. Mindegyiken tudtam kb 3 fordulatot becsavarni úgy, hogy mivel műanyag anyáról van szó meg sem húztam őket erősen. Szóval aki esetleg rezonáló hangot hall ez irányból egy próbát megér az anyák meghúzása. De figyelem mivel műanyag azért túl nagy erő nem ajánlott mert túlhúzással könnyen "örökhajtóssá" tehető az anya. Én mindenesetre szereztem be tartaléknak ilyen anyákat mint ami a videóban van: Klikk!
Nem muszáj ebay-ről rendelni, itthon is kapható forintért
Képen az elsők amiket utána húztam:






Ja és továbbra is kérem, hogy aki tudja hol a klíma kifolyó csöve az ne tartsa titokban. Köszönöm!!!

[ Módosítva 2018 április 08 vasárnap - 10:40:26 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
RayD
2018 április 08 vasárnap - 10:52:26
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 455
RB65 írta ...

Ja és továbbra is kérem, hogy aki tudja hol a klíma kifolyó csöve az ne tartsa titokban. Köszönöm!!!

Emlékeim szerint régebben volt már itt is téma. Elmondások szerint a jobb első ajtó elejénél, kerék mögött kevéssel, kb. A küszöb eleje alatti magasságban, és mintha régebben egyszer láttam volna ott egyszer néhány cseppet a kocsi alatt. A német fórumon volt róla szó, hogy a kivezetőcsőnek alig van esése, így még más autóknál is inkább meg tud állni benne a kondenzvíz, ráadásul van toldás ahol egy megáll/visszafolyó víz valakinek a lábtér alatti rész be is áztatta, ezért is érdemes leállítás előtt "kiszellőztetni" az út végén.

[ Módosítva 2018 április 08 vasárnap - 11:26:39 ]

Vissza az elejére
RB65
2018 április 08 vasárnap - 13:12:16


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 430
RayD írta ...

RB65 írta ...

Ja és továbbra is kérem, hogy aki tudja hol a klíma kifolyó csöve az ne tartsa titokban. Köszönöm!!!

Emlékeim szerint régebben volt már itt is téma. Elmondások szerint a jobb első ajtó elejénél, kerék mögött kevéssel, kb. A küszöb eleje alatti magasságban, és mintha régebben egyszer láttam volna ott egyszer néhány cseppet a kocsi alatt. A német fórumon volt róla szó, hogy a kivezetőcsőnek alig van esése, így még más autóknál is inkább meg tud állni benne a kondenzvíz, ráadásul van toldás ahol egy megáll/visszafolyó víz valakinek a lábtér alatti rész be is áztatta, ezért is érdemes leállítás előtt "kiszellőztetni" az út végén.



Köszönöm szépen! Keresővel csak az I.-es loganről sikerült találni infót. Valamikor majd lemegyek alá aknába és megpróbálom megkeresni. A thaliából ömlött a víz amikor klímáztam, ezen meg még sosem láttam alatta semmit. Én is mindig kikapcsolom érkezés előtt a klímát és átszellőztetem. Meg évente egyszer klímatisztító.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Tuci
2018 április 10 kedd - 11:31:12
Tuci


Regisztrált tag #2461
Regisztrált: 2014 június 02 hétfő - 08:25:01

Üzenetek: 89


Mindkettő darabja 6000,-Ft, azaz 12ezer összesen (igen, sajnos a forgalmiért is kell fizetni, mert az csak a tulajdonos adataiban bekövetkezett változás, pl. lakcím esetén ingyenes, tulajdonosváltáskor nem). Az okmányirodában lehet elintézni a hitelintézet által kiadott igazolás alapján, amiben az szerepel, hogy kifizettél mindent és nincs további követelés, illetve hozzájárul a tulajdonbejegyzéshez.


A z jó, mert nekem lakcím változás miatt is 6000 HUF volt....
Vissza az elejére
sanyinak
2018 április 10 kedd - 14:38:20

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 78
Tuci írta ...


Az jó, mert nekem lakcím változás miatt is 6000 HUF volt....


"A forgalmi engedély illetéke 6000 Ft - Az ellopott forgalmi engedély pótlása illetékmentes.
Illetékmen tes a forgalmi engedély kiállítása:
ha a csere családi állapotból eredő névváltozáson alapul,
ha az okmányt eltulajdonították,
ha a csere a hatóság téves bejegyzésén alapul,
ha az okmány gyártáshibás,
ha az eljáró hatóság az ügyfél kérelmére költségmentességet engedélyezett."
Vissza az elejére
RB65
2018 április 10 kedd - 15:13:18


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 430
RB65 írta ...

RayD írta ...

RB65 írta ...

Ja és továbbra is kérem, hogy aki tudja hol a klíma kifolyó csöve az ne tartsa titokban. Köszönöm!!!

Emlékeim szerint régebben volt már itt is téma. Elmondások szerint a jobb első ajtó elejénél, kerék mögött kevéssel, kb. A küszöb eleje alatti magasságban, és mintha régebben egyszer láttam volna ott egyszer néhány cseppet a kocsi alatt. A német fórumon volt róla szó, hogy a kivezetőcsőnek alig van esése, így még más autóknál is inkább meg tud állni benne a kondenzvíz, ráadásul van toldás ahol egy megáll/visszafolyó víz valakinek a lábtér alatti rész be is áztatta, ezért is érdemes leállítás előtt "kiszellőztetni" az út végén.



Köszönöm szépen! Keresővel csak az I.-es loganről sikerült találni infót. Valamikor majd lemegyek alá aknába és megpróbálom megkeresni. A thaliából ömlött a víz amikor klímáztam, ezen meg még sosem láttam alatta semmit. Én is mindig kikapcsolom érkezés előtt a klímát és átszellőztetem. Meg évente egyszer klímatisztító.


Hosszas keresgélés után megtaláltam. Már kezdtem feladni amikor sikerült az angol dacia fórumon rátalálni a megoldásra. Nos nem a jobb hanem a bal oldalon van és azért nincs sosem alatta víz mert ahogy bekapcsolom a ventilátort ezen a csövön nyomja kifelé erősen a levegőt. Vagyis ha jön víz az mindjárt el is párolog, mondhatni az erős levegősugárban köddé válik. Azért most, hogy már tudom hol van egy hosszabb klímázás után majd megtapogatom, hogy nedves vagy sem. Aztán az is elgondolkodtató, hogy ezen a csövön elég sok levegő távozik kifelé csökkentve ezzel a belső fűtés-hűtés hatékonyságát. Renault meganon van a végén egy gumi leffentyű, (amit néhányan levágnak róla)ami amolyan szelepként funkcionál, erről ez lemaradt, de lehet jobb is így mert kisebb a dugulás veszélye. Szóval a lényeg, hogy megtaláltam és ha valaki még keresné akkor itt a megoldás képen mellékelve.




Ja és könnyedén ellenőrizhető, hogy van dugulás vagy nincs, működik-e rendesen. Ehhez csupán a ventilátort kell bekapcsolni és a cső elé tenni a kezet. Ha fújja a levegőt jó, ha nem akkor lehet keresni a hibát.
Faceliftes mcv-ről van szó, az előtte lévőn fogalmam sincs, hogy ugyanígy van vagy másképp.

[ Módosítva 2018 április 10 kedd - 15:21:49 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 10 kedd - 15:45:18
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
Ma szereltem be egy MCV-be utólag hátsó légbefúvókat, és gondoltam lefényképezem neked, de addigra már megtaláltad te is. A vezető oldalon, a lábtérnél van. Felszedett padló szőnyegnél, és kivett hungarocell betétnél látszik a fekete cső.




REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
RB65
2018 április 10 kedd - 16:17:23


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 430
Krogergo írta ...

Ma szereltem be egy MCV-be utólag hátsó légbefúvókat, és gondoltam lefényképezem neked, de addigra már megtaláltad te is


Köszönöm szépen! Így legalább azt is látom belül, hogy van. Engem az aggasztott, hogy sosem láttam alatta kondenzvizet, míg sok más autó, köztük annak idején a thaliám is döntötte magából a vizet. Attól féltem valahová a szőnyeg alá folyik aztán szépen elrohad tőle a lemez. Viszont most már értem miért nem pisil maga alá. Amilyen légáram jön azon a kifolyócsövön inkább mondanám szellőzőnek mint vízkivezetőnek. És amint tudjuk a szél szárít, meg siet


[ Módosítva 2018 április 10 kedd - 16:19:09 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
RB65
2018 április 10 kedd - 16:55:26


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 430
Sárfogó műanyag projekt pipa.






A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
baalint
2018 április 11 szerda - 08:41:59

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 49
Sziasztok!
Olyan gondunk van, hogy az 1 éves Loganunk aksiját valami szívja álló állapotban. Nincs benne semmi riasztó vagy bármilyen nem gyári extra.

Először télen volt gond, 1 hét állás után lemerült az aksi, még ki tudtuk nyitni táviranyítóval, utána nem indult, majd az assistance-os nem tudta bebikázni, mert elveszítette a kulcs és az autó a kapcsolatot, már zárni sem lehetett a kocsit, így végül trailer vitte a márkaszervizbe. Ott eleinte a karjukat tárták szét, frissítették a szoftvert, és azt próbálták bemagyarázni, hogy biztos túl rövideket megyünk, ezért merül le az aksi. Egyébként pont hogy csak hosszúakat megyünk, városon belül ritkán használjuk. Végül sokadik unszolásra, miután méréssel megállapították a merülést, az aksit cserélték, ekkor azt hittük megoldódott, de kiderült, nem.

Most hétvégén volt az újabb eset, ezúttal 2 hétig állt, mert külföldön voltunk előtte hétvégén - nem autóval. Teljesen lemerült, a távirányító nem nyitotta, mechanikusan igen, egyáltalán nem mutatott életjelet a kocsi. Ezúttal az assistance-os be tudta bikázni, mentünk aznap 5-6 órát, szóval fel is töltődött rendesen. Viszont az assinstance-os is azt próbálja bemagyarázni, hogy ez így rendben van, inkább nekünk kellene többet használnunk az autót (1 év alatt 18 ezret mentünk, de nagyrészt csak hétvégéken), és a szervizben úgysem fognak rájönni, mi szívja le.

Most teljesen tanácstalanok vagyunk. Fordulhatunk megint a márkaszervizhez, csak múltkor sem oldották meg a problémát. Mi szívhatja le az aksit? Nem hagytunk rajta semmi fogyasztót, amúgy is a szivargyújtó csatlakozó lekapcsol, ha leállítjuk az autót, lampa kizárt, hogy felkapcsolva lett volna hagyva, belső lámpák szintén,amúgy azok is lekapcsolnak.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
RayD
2018 április 11 szerda - 09:30:37
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 455
baalint írta ...

Most teljesen tanácstalanok vagyunk. Fordulhatunk megint a márkaszervizhez, csak múltkor sem oldották meg a problémát.

Melyik szervizben voltatok? Látom budapesti vagy, esetleg Fót bevállalható? A környéken azt mondják legjobbnak. Nekem mindig viszonylag hamar válaszoltak is e-mailre árajánlattal és a munkával is elégedett voltam, de hál'Istennek még nem volt semmi komoly dolguk vele, így ahhoz nem tudok hozzászólni, hogy egy ilyen kutatós feladattal mit kezdenek csak feltételezem, hogyha valamelyik márkaszerviz, akkor ők meg kellene birkózzanak vele.
Be is lehetett menni amikor csinálták az olajcserét/éves revíziót, szóval szerintem itt is bent lehetsz és akkor csak a plusz kilométerek és idő a gond. Remélhetően nem kell otthagyni, de talán telefonon már előre meg tudják saccolni, hogy mi lehet a helyzet.

[ Módosítva 2018 április 11 szerda - 09:33:08 ]

Vissza az elejére
Sheme
2018 április 11 szerda - 09:31:14

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 974
baalint írta ...

Sziasztok!
Olyan gondunk van, hogy az 1 éves Loganunk aksiját valami szívja álló állapotban. Nincs benne semmi riasztó vagy bármilyen nem gyári extra.

Most teljesen tanácstalanok vagyunk. Fordulhatunk megint a márkaszervizhez, csak múltkor sem oldották meg a problémát. Mi szívhatja le az aksit? Nem hagytunk rajta semmi fogyasztót, amúgy is a szivargyújtó csatlakozó lekapcsol, ha leállítjuk az autót, lampa kizárt, hogy felkapcsolva lett volna hagyva, belső lámpák szintén,amúgy azok is lekapcsolnak.


Kedves Bálint!

A márkaszerviz - 10telet a kivételnek - lehet, h papíron ért a márkához, de maradjunk annyiban, a gyakori "mesterember" cserélődés miatt nem ismerik az utolsó csavarig a kocsit.

Biztosan van olyan márkaszerviz, ahol lelkiismeretesek és türelmesek, amíg meg nem találják a hibát és remélhetőleg el is hárítják.

Nem akarom reklámozni a nem reklámozható kollégát, de szerintem ha felveszed vele a kapcsolatot, bizonyára fog tudni megoldást javasolni a számodra.

A lehetetlent megoldja, a csodákra sajnos várnod kell! (Ez nálam kulcs-kérdés volt.)

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Szita
2018 április 11 szerda - 10:00:47
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 227
baalint írta ...

Sziasztok!
Olyan gondunk van, hogy az 1 éves Loganunk aksiját valami szívja álló állapotban. Nincs benne semmi riasztó vagy bármilyen nem gyári extra.

Először télen volt gond, 1 hét állás után lemerült az aksi, még ki tudtuk nyitni táviranyítóval, utána nem indult, majd az assistance-os nem tudta bebikázni, mert elveszítette a kulcs és az autó a kapcsolatot, már zárni sem lehetett a kocsit, így végül trailer vitte a márkaszervizbe. Ott eleinte a karjukat tárták szét, frissítették a szoftvert, és azt próbálták bemagyarázni, hogy biztos túl rövideket megyünk, ezért merül le az aksi. Egyébként pont hogy csak hosszúakat megyünk, városon belül ritkán használjuk. Végül sokadik unszolásra, miután méréssel megállapították a merülést, az aksit cserélték, ekkor azt hittük megoldódott, de kiderült, nem.

Most hétvégén volt az újabb eset, ezúttal 2 hétig állt, mert külföldön voltunk előtte hétvégén - nem autóval. Teljesen lemerült, a távirányító nem nyitotta, mechanikusan igen, egyáltalán nem mutatott életjelet a kocsi. Ezúttal az assistance-os be tudta bikázni, mentünk aznap 5-6 órát, szóval fel is töltődött rendesen. Viszont az assinstance-os is azt próbálja bemagyarázni, hogy ez így rendben van, inkább nekünk kellene többet használnunk az autót (1 év alatt 18 ezret mentünk, de nagyrészt csak hétvégéken), és a szervizben úgysem fognak rájönni, mi szívja le.

Most teljesen tanácstalanok vagyunk. Fordulhatunk megint a márkaszervizhez, csak múltkor sem oldották meg a problémát. Mi szívhatja le az aksit? Nem hagytunk rajta semmi fogyasztót, amúgy is a szivargyújtó csatlakozó lekapcsol, ha leállítjuk az autót, lampa kizárt, hogy felkapcsolva lett volna hagyva, belső lámpák szintén,amúgy azok is lekapcsolnak.

Hali. Hülye duma hogy sokat áll és azért merül le. Amikor agyvérzést kaptam, (okt.24.) egy hónapot állt beindítás és minden bárminemű tevékenység nélkül. Nov. 23.-én kinyitottam, és pöcc indult, és tekert rendesen. Jele se volt, hogy gyenge volna az akksi. Tehát én is márkaszervíz váltást javaslok. Én is így tettem. Inkább autózok ezentúl +60Km-et. A nem reklámozható kolléga közelebb költözhetne.

[ Módosítva 2018 április 11 szerda - 10:01:28 ]
Vissza az elejére
Szita
2018 április 11 szerda - 10:02:35
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 227
i



[ Módosítva 2018 április 11 szerda - 13:15:28 ]
Vissza az elejére
Sheme
2018 április 11 szerda - 16:07:35

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 974
Szita írta ...

A nem reklámozható kolléga közelebb költözhetne.


Igaz, de akkor a Diesel-esek hátrányban lennének!

Úgy értem addig is, míg odaérek, 100%, h bemelegszik a motor és a részecskeszűrő is és ha netán regenerálódnia kell, biztosan sikerül neki.

Mondjuk lehetne valami visszajelző, h a regenerálás folyamatban van.

De remélhetőleg a nem reklámozható kolléga megírja, h igen, be lehet rakni ilyen visszajelzőt.
Vagy nem lehet...

Tényleg, a hiányzó olajhőfok szenzoros dolgot meg lehetne oldani? Mintha valakinél a Torque kijelezné az Oil Temp-et, de nálam nem zöld, hiába választom ki, csak egy mínusz jel fogad, s ez könnyeket csal a szemembe.:(

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Cobalt
2018 április 11 szerda - 17:22:16


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 170
Nekem hibátlanul működik Torque-ban az olajhőfok, a hivatalos fizetős verzió van meg, sima ebay-ről rendelt odb csatlakozóval.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 11 szerda - 17:34:25
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
Sheme írta ...

De remélhetőleg a nem reklámozható kolléga megírja, h igen, be lehet rakni ilyen visszajelzőt.
Vagy nem lehet...


De lehet Egy visszajelző LED-et be lehet tenni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 11 szerda - 17:35:33
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
Olajhőfok szenzor nincs minden autóban, ezért nem tudják a régebbiek. Utólag ezt nem is lehet ,,rápakolni" az autó CanBus hálózatára.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
DQM
2018 április 11 szerda - 18:56:10


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 166
Baalint: a rádió rosszul van bekötve.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 11 szerda - 20:01:30
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
DQM írta ...

Baalint: a rádió rosszul van bekötve.


Ha csak nem egy fapados rádió nélküli változatba rakott be magának egy régi ISO csatis rádiót, akkor kizárt. Az újabbakat már nem lehet elkú..ni mint a Logan1-nél, egyrészt mert szinte mindben gyári fejegység van, másrészt a régi ISO csatlakozók helyett 2010-től már Quadlock csatlakozókat használ a Dacia is.
De a hibákat sosem hasra ütés szerűen találgatjuk az interneten, majd az adott szerviz megkeresi ténylegesen, az a dolga. Első körben pl. zárt autónál egy nyugalmi áram felvétel méréssel, aztán lehet tovább lépni.
Tudom, a kérdező azt írta, hogy nincs semmi berakva átalakítva pluszban az autón. Ezért csak általánosságban írom, hogy annyi kínai szemetet kapni, meg sokan be is rakják, amitől aztán lehetnek ilyen gondok. LED, OBD-s cuccok, különböző visszajelzők, helytelenül bekötött vagy meghibásodott CanBus-os vonóhorog modul, eltört/megsérült ajtónyitás kapcsoló, stb. stb.

[ Módosítva 2018 április 11 szerda - 20:06:17 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
DQM
2018 április 11 szerda - 22:32:29


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 166
Hát, mindig tanul az ember...
Vissza az elejére
Sheme
2018 április 12 csütörtök - 09:58:38

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 974
Krogergo írta ...

Sheme írta ...

De remélhetőleg a nem reklámozható kolléga megírja, h igen, be lehet rakni ilyen visszajelzőt.
Vagy nem lehet...


De lehet Egy visszajelző LED-et be lehet tenni.


A talin "nyaralnál", vagy inkább foglalkoznál néhány talicskával? Szívesen beállok a sorba...!
(Szombaton 13h-ig tanfolyamon vagyok, szóval meglátjuk...)

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Cobalt
2018 április 13 péntek - 10:19:03


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 170
A jobb hátsó keréknél a kerékjárat hátsó részénél levő műanyag el van törve, illetve repedve, gondolom valami kavics lehetett, vagy nemtom. Ezt vajon mennyire sanszos gariban javíttatni? Ha úgy nem akarják elfogadni, akkor vajon mekkora költség lehet ezt megcsináltatni?

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 13 péntek - 11:08:28
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
Sheme írta ...

Krogergo írta ...

Sheme írta ...

De remélhetőleg a nem reklámozható kolléga megírja, h igen, be lehet rakni ilyen visszajelzőt.
Vagy nem lehet...


De lehet Egy visszajelző LED-et be lehet tenni.


A talin "nyaralnál", vagy inkább foglalkoznál néhány talicskával? Szívesen beállok a sorba...!
(Szombaton 13h-ig tanfolyamon vagyok, szóval meglátjuk...)


Ez műhely munka, találkozón nem csinálok ilyet. A találkozó a buliról, kacatolásról szól (ezentúl nekem is) nem a munkáról. Arra ott vannak a hétköznapok 8-16óráig.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 13 péntek - 11:10:15
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
Cobalt írta ...

A jobb hátsó keréknél a kerékjárat hátsó részénél levő műanyag el van törve, illetve repedve, gondolom valami kavics lehetett, vagy nemtom. Ezt vajon mennyire sanszos gariban javíttatni? Ha úgy nem akarják elfogadni, akkor vajon mekkora költség lehet ezt megcsináltatni?


Clio-soknál téma, ott gyakran törik, olyan vékony selejt az anyag. Nem cserélik gariban, arra hivatkozva, hogy külsérelem miatt van. Műanyagosok általában 3-5 ezer Ft-ból hegesztik.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Tuci
2018 április 13 péntek - 18:24:50
Tuci


Regisztrált tag #2461
Regisztrált: 2014 június 02 hétfő - 08:25:01

Üzenetek: 89
sanyinak írta ...

Tuci írta ...


Az jó, mert nekem lakcím változás miatt is 6000 HUF volt....


"A forgalmi engedély illetéke 6000 Ft - Az ellopott forgalmi engedély pótlása illetékmentes.
Illetékmen tes a forgalmi engedély kiállítása:
ha a csere családi állapotból eredő névváltozáson alapul,
ha az okmányt eltulajdonították,
ha a csere a hatóság téves bejegyzésén alapul,
ha az okmány gyártáshibás,
ha az eljáró hatóság az ügyfél kérelmére költségmentességet engedélyezett."



Köszi, így már tiszta
Vissza az elejére
Mikee
2018 április 15 vasárnap - 12:45:50


Regisztrált tag #2621
Regisztrált: 2015 október 13 kedd - 09:02:00

Üzenetek: 93
Sziasztok!
Ismét világítani kezdett a motor kontroll lámpa!
Már tegnap írtam a fóti szerviznek, holnap meg hívom őket!
Már egy lamdaszondát cseréltek egy éve, szerintem most is az a baj!
Esetleg valakinek van ötlete, hogy mi a kókadt lópisztolytól mehet ez tönkre ilyen sűrűn?

Köszi a válaszokat!
Üdv
Miki

Egy áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt, csak más a fogása.
Vissza az elejére
Firka
2018 április 17 kedd - 09:29:22
Firka


Regisztrált tag #2603
Regisztrált: 2015 augusztus 15 szombat - 11:42:09

Üzenetek: 81
Sziasztok!

Mivel nem elérhető a MediaNav topic, itt kérdezek.
Nekem is a hulladék 8.0.5 verzió van fent, eddig más bajom nem volt vele, mint hogy lassabb lett a kezelése. Ma reggel viszont full gyári visszaállítás fogadott, mindent elfelejtett, rádióadók, navi, nyelv, telefon, etc..., ezzel lehet-e kezdeni valamit, mert volt vagy 10 perc, mire visszavarázsoltam mindent. Ez így reggel elég gáz.
A 9.1.1 elérhető már? Szerviz tud ezzel valamit csinálni?

Köszi.
Vissza az elejére
lajo
2018 április 17 kedd - 10:38:09


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 51
Ismert és gyakori hiba a 8.0.5-ben. A 9.1.1-es sem javítja, a szervíz se tud vele semmit kezdeni, amíg nincs javított szoftver.

Addig is marad (hozzáértőknek) egy régebbi verzió telepítése illetve egy német srác írt egy kis programot, amellyel el lehet menteni a beállításokat és ha megint elfelejti őket, visszaállítani: Klikk! Ha van rá igény, magyarítom.

Írhatsz Krogergo kollégának is, neki is van megoldása a problémára.

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, Renault színséma | korrigált sebesség-, fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve
Vissza az elejére
tuzolto1981
2018 április 20 péntek - 08:41:36


Regisztrált tag #2983
Regisztrált: 2018 április 20 péntek - 07:10:06

Üzenetek: 14
'Napot!

Néhány nap és belépek a Dacia tulajdonosok körébe.
2011-óta egy 2003-as gyártású Suzuki Ignis-t használok, ami sajnos már, így 259 000 km. után, megérett a cserére. Kb. két héttel ezelőttig nem is volt képben a Dacia, mint márka. Amikor az autó csere felmerült, a Suzuki irányba indultam el. Sajnos semmi olyat nem találtam, ami megfelelő lenne. A Celerio kicsi, Baleno drága és nem nagy, új Ignis (nagyon vártam) valami borzasztó ahogy kinéz, Swiftnek nincs csomagtere, az SX4 S-Cross és Vitara amit már nem "lájkol" a bankszámlám...
Végül kíváncsiságból bementem a Dacia kereskedésbe és egy alig használt Logan MCV-be botlottam (2015 gyártás, 2016/02 forgalomba helyezés, ~23 000 km, 1.2 16V motor, Arctic, világos barnásszürke metal és vonóhorog). Ezután kezdtem el olvasni eme fórumot és ezt a témát. Ami alapján döntöttem, hogy kipróbálom a Dacia életformát... Ha minden jól megy, kedden-szerdán veszem át.

Már csak azt kell kideríteni, hogy a guminyomás ellenőrző rendszer milyen benne (ha jól olvastam, ebben az időben vegyesen szerelték a passzív és jeladós rendszereket) mivel téli gumis. Így nyári gumit és felnit kell hozzá venni.
Vissza az elejére
Zsolt
2018 április 20 péntek - 09:00:05
Budapest XI.


Regisztrált tag #2907
Regisztrált: 2017 október 10 kedd - 13:50:44

Üzenetek: 14
tuzolto1981 írta ...


Már csak azt kell kideríteni, hogy a guminyomás ellenőrző rendszer milyen benne...

Hali!
Az ajtón lévő matricából meg tudod állapítani milyen a guminyomásnyomás ellenőrző rendszere. Nekem idén januári Sandero Stepway, szerencsére ABS alapú. Ezt a hozzászólást nézd meg!
Vissza az elejére
Szita
2018 április 20 péntek - 12:49:12
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 227
tuzolto1981 írta ...

'Napot!

Néhány nap és belépek a Dacia tulajdonosok körébe.
2011-óta egy 2003-as gyártású Suzuki Ignis-t használok, ami sajnos már, így 259 000 km. után, megérett a cserére. Kb. két héttel ezelőttig nem is volt képben a Dacia, mint márka. Amikor az autó csere felmerült, a Suzuki irányba indultam el. Sajnos semmi olyat nem találtam, ami megfelelő lenne. A Celerio kicsi, Baleno drága és nem nagy, új Ignis (nagyon vártam) valami borzasztó ahogy kinéz, Swiftnek nincs csomagtere, az SX4 S-Cross és Vitara amit már nem "lájkol" a bankszámlám...
Végül kíváncsiságból bementem a Dacia kereskedésbe és egy alig használt Logan MCV-be botlottam (2015 gyártás, 2016/02 forgalomba helyezés, ~23 000 km, 1.2 16V motor, Arctic, világos barnásszürke metal és vonóhorog). Ezután kezdtem el olvasni eme fórumot és ezt a témát. Ami alapján döntöttem, hogy kipróbálom a Dacia életformát... Ha minden jól megy, kedden-szerdán veszem át.

Már csak azt kell kideríteni, hogy a guminyomás ellenőrző rendszer milyen benne (ha jól olvastam, ebben az időben vegyesen szerelték a passzív és jeladós rendszereket) mivel téli gumis. Így nyári gumit és felnit kell hozzá venni.

Azt megtudhatjuk, hogy menyiért dobják utánad? Illetve, az előző gazda miért adta le? Menj vele, mert gyengébb mint az ignis volt.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 20 péntek - 12:59:21
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
Szerintem eljött a jóvilág, és sok ember jó dolgában azt sem tudja mit vegyen még pluszban (lehet hitelre). Pedig anno sokan örültek volna egy új Daciának is. Nálam is van most egy 2 éves 1.2-es fullos Sandero (ezüstmetál, medianav navigáció, tolatóradar, tolatókamera, kartámasz, tempomat és sebesség szabályzó, ESP, visszagurulás gátló, téli gumi garnitúra külön felnikkel, stb. stb.) , olyan mint új korában, sérülésmentes és hibátlan, márkaszervizben frissen szervizelt, még 1 év gyári garanciával, 42000km) a tulaj lecserélte egy új Baleno-ra. Nem értem benne a logikát, az új kevesebbet tud, plusz 2mFt-ot elköltött.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
tuzolto1981
2018 április 20 péntek - 13:36:42


Regisztrált tag #2983
Regisztrált: 2018 április 20 péntek - 07:10:06

Üzenetek: 14
Szita írta ...

tuzolto1981 írta ...

'Napot!

Néhány nap és belépek a Dacia tulajdonosok körébe.
2011-óta egy 2003-as gyártású Suzuki Ignis-t használok, ami sajnos már, így 259 000 km. után, megérett a cserére. Kb. két héttel ezelőttig nem is volt képben a Dacia, mint márka. Amikor az autó csere felmerült, a Suzuki irányba indultam el. Sajnos semmi olyat nem találtam, ami megfelelő lenne. A Celerio kicsi, Baleno drága és nem nagy, új Ignis (nagyon vártam) valami borzasztó ahogy kinéz, Swiftnek nincs csomagtere, az SX4 S-Cross és Vitara amit már nem "lájkol" a bankszámlám...
Végül kíváncsiságból bementem a Dacia kereskedésbe és egy alig használt Logan MCV-be botlottam (2015 gyártás, 2016/02 forgalomba helyezés, ~23 000 km, 1.2 16V motor, Arctic, világos barnásszürke metal és vonóhorog). Ezután kezdtem el olvasni eme fórumot és ezt a témát. Ami alapján döntöttem, hogy kipróbálom a Dacia életformát... Ha minden jól megy, kedden-szerdán veszem át.

Már csak azt kell kideríteni, hogy a guminyomás ellenőrző rendszer milyen benne (ha jól olvastam, ebben az időben vegyesen szerelték a passzív és jeladós rendszereket) mivel téli gumis. Így nyári gumit és felnit kell hozzá venni.

Azt megtudhatjuk, hogy menyiért dobják utánad? Illetve, az előző gazda miért adta le? Menj vele, mert gyengébb mint az ignis volt.


Szia!

Szakmai ártalom, hogy nem szeretem a kialkudott árakat és feltételeket megosztani... elnézést.
Elvileg asszem Stepway-re vagy Dusterre cserélte a korábbi tulaj. Itt "vidéken" leginkább Dustert látok, esetleg Stepway-t, főleg aki hosszabb szakasz földút közbeiktatásával közlekedik.
Mentem vele, meg egy másik 1,2 16V MCV-vel is. Nem tűnt vészesnek 3 fővel. A próbaút alapján, váltó fokozatkiosztása kb. ugyanaz mint az Ignisnél. Nem várom el ugyanazt a dinamizmust egy gyengébb (Le és Nm) és nehezebb járműtől.
Vissza az elejére
Cobalt
2018 április 20 péntek - 14:43:05


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 170
Krogergo írta ...

Szerintem eljött a jóvilág, és sok ember jó dolgában azt sem tudja mit vegyen még pluszban (lehet hitelre). Pedig anno sokan örültek volna egy új Daciának is. Nálam is van most egy 2 éves 1.2-es fullos Sandero (ezüstmetál, medianav navigáció, tolatóradar, tolatókamera, kartámasz, tempomat és sebesség szabályzó, ESP, visszagurulás gátló, téli gumi garnitúra külön felnikkel, stb. stb.) , olyan mint új korában, sérülésmentes és hibátlan, márkaszervizben frissen szervizelt, még 1 év gyári garanciával, 42000km) a tulaj lecserélte egy új Baleno-ra. Nem értem benne a logikát, az új kevesebbet tud, plusz 2mFt-ot elköltött.


Szerintem ezzel alapvetően nincs baj, én is tervezgetek, hogy mit vennék következőnek (hogy így is lesz-e az más kérdés), illetve a mostanim is lízingelt. A birtoklási és többet akarási vágy amúgy is megvan szerintem mindenkiben (nyilván eltérő mértékben). A gondot abban látom, ha úgy veszi meg, hogy reálisan nem kalkulálja ki az azzal érkező többlet költségeket, pl akár a havi lízing, esetleg bonyolultabb technikából, illetve magából a márkából származó szerviz többletköltségek, aztán koppan egy nagyot. Én se tudnám racionális érvekkel alátámasztani, hogy miért szeretnék pl Kia Ceed-et vagy i30-at, de mégis folyamatosan az 5 millás kategóriát nézegetem kombiknál (Tipo, Focus,Megane, Ceed, i30). Talán csak a biztonsági kérdést tudnám felhozni, ami mondjuk valóban fontos lenne (törésteszt, légzsákok, aktív biztonsági dolgok pl vészfékező, stb), de valószínűleg nem annyira, amennyiért megérné momentán lecserélni. Nem mintha anyagilag megengedhetném jelenleg, meg ki is kéne fizetni a jelenlegit.

Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére
sanyinak
2018 április 20 péntek - 15:25:32

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 78
A birtoklási vágy bizony fontos. Pedig sokszor ésszerűbb lenne a car-sharing megoldás. De az nem ugyanaz az érzés.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 20 péntek - 20:07:12
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
Cobalt
Vészfékaszisztens van a mostani autódban is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Szita
2018 április 20 péntek - 20:33:43
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 227
Krogergo írta ...

Cobalt
Vészfékaszisztens van a mostani autódban is.

Gondolom az automata fékezőre gondolt, ha akadályt érzékel maga elött.
Vissza az elejére
Cobalt
2018 április 20 péntek - 21:17:45


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Üzenetek: 170
Szita írta ...

Krogergo írta ...

Cobalt
Vészfékaszisztens van a mostani autódban is.

Gondolom az automata fékezőre gondolt, ha akadályt érzékel maga elött.



Köszönöm, igen arra gondoltam, nem jól írtam le először.


Logan MCV 2 Facelift, 0.9 Tce, Arctic
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!