A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 24, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1035
Legújabb tag: Kékpék
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero (az új típus)
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
András
2017 december 05 kedd - 21:03:14
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Lakóhely: Orosháza,Könd u 20 5900
Üzenetek: 261
Halihó.........megérkezet t a GARANCIÁ-val kapcsolatos hivatalos válasz a Dacia.hu (Renault Hungária)- tól
.............." az alapgarancia minden Dacia tipusu gépkocsira: 3 év vagy 100 000 km (amelyik hamarább teljesül) Lehetőség van a meghosszabbitásra 2 évvel a Garancia+ megvásárlása keretében, ez eset ben a garancia 5 év vagy 80 000 km. Ezt azoknak a gépkocsi tulajdonosoknak ajánljuk akik keveset használják az autójukat és hosszabb garanciális időt szeretnének" ...........

Tehát: az alapgarancia változatlan. A Garancia+ meg annak éri meg akinek a futásteljesitménye max évi 16 000 km.
Javasolják, hogy már a megrendeléskor célszerü a márkaszervizzel megegyezni mert nekik lehetőségük van elténi-főleg az árában, ugyanis akár részben akár teljes mértékben átvállalhatják a költségét. Ezért nem egyformák a szerződések.
Ez azt jelenti, hogy a fenti futásteljesitménnyel a 3-ik év végén még csak 48 000 km lesz, tehát a Garancia+ ad még 32 000 km-t

Javaslom, hogy a vitát fejezzük be mielőtt végleg eldurvul, annál is inkább mert a Garancia+ egy áru és nem kötelezettség (ami szerencsére maradt 3/100 000) és hát sajnos az áruk ára változik (álltalában felfelé) kinek-kinek magának kell eldöntenie, hogy meg veszi vagy sem
Vissza az elejére
Coritex
2017 december 06 szerda - 05:52:02
Coritex


Regisztrált tag #2648
Regisztrált: 2016 február 08 hétfő - 10:57:37

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 463
Szuper, respect az utána járásért!


Logan MCV 0,9TCe Exception

Vissza az elejére
RB65
2017 december 06 szerda - 12:35:43


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 374
Ma reggeli rossz tapasztalat: Éjszaka szabadban parkolt Hófehérke ezért reggelre az összes ablak jeges volt. Indulás előtt ahogy kell jégmentesítés, majd indulás. Menet közben gondoltam letörlöm az üvegről azt a pár kis maszatot ami rajt volt. Szélvédőmosó be, ablaktörlő indul és az után gyártott valeo valami iszonyatos pattogással ment miközben őrületesen csikorgó hangot adott. Amikor hazaértem megpróbáltam úgy, hogy a bal oldalit felhajtottam mert az a valeo a jobbos pedig még gyári. A gyári tejesen csendesen pattogás nélkül tette a dolgát. Szóval úgy látszik a minuszokat nem igen bírja a valeo gumija. Eddig semmi gondom nem volt vele, szépen törölt de úgy látszik mediterrán éghajlatra tervezték.


A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
RB65
2017 december 06 szerda - 12:40:24


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 374
Kívánok virgács helyett sok-sok ajándékot minden kedves Fórumtársnak! A télapóknak meg jó nagy puttonyt




A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
Indy
2017 december 06 szerda - 13:07:19
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Lakóhely: Gyõr
Üzenetek: 9596
RB65 írta ...

Kívánok virgács helyett sok-sok ajándékot minden kedves Fórumtársnak! A télapóknak meg jó nagy puttonyt



Ez aranyos! FB oldalunkra kitehetem?


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Weboldal
RB65
2017 december 06 szerda - 13:11:27


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 374
Indy írta ...

RB65 írta ...

Kívánok virgács helyett sok-sok ajándékot minden kedves Fórumtársnak! A télapóknak meg jó nagy puttonyt



Ez aranyos! FB oldalunkra kitehetem?



Igen. Elméletileg ma kikerül a Dacia Magyarország FB oldalára is.
Amúgy tudjátok miért olyan vidámak a Télapók? Mert tudják hol laknak a rossz kislányok


A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
bill80
2017 december 06 szerda - 16:20:35


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 43
Coritex írta ...

Szuper, respect az utána járásért!


Szintén köszönet az utána járásért!

Én ma voltam a pécsi kereskedésben és meg tudtam kötni az eredeti feltételekkel a meghosszabbított garanciát, akinek már megvan az autója és szeretne ilyet az szerintem ne várjon túl sokat, bár azt nem tudom hogy mi a kifutása a réginek és mikortól jönnek megváltozott feltételeknek.
Vissza az elejére
Basic
2017 december 06 szerda - 17:40:01
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2562
RB65 írta ...






OFF: Minek takarod el azokat a szép ezüstszínű acélfelniket dísztárcsával? Felesleges rugózatlan súly, és alárohad a felni. Nekem jobban is tetszik nélküle.

[ Módosítva 2017 december 06 szerda - 18:01:32 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
RB65
2017 december 06 szerda - 18:07:35


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 374
Basic írta ...

OFF: Minek takarod el azokat a szép ezüstszínű acélfelniket dísztárcsával? Felesleges rugózatlan súly, és alárohad a felni. Nekem jobban is tetszik nélküle.


Kinek a pap kink a papné.... Én jobb szeretem így. Bár amikor a gumis feltette rá a gumikat megjegyezte, hogy nagyon szépen van fényezve a felni.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
Szita
2017 december 06 szerda - 18:25:32
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 101
bill80 írta ...

Coritex írta ...

Szuper, respect az utána járásért!


Szintén köszönet az utána járásért!

Én ma voltam a pécsi kereskedésben és meg tudtam kötni az eredeti feltételekkel a meghosszabbított garanciát, akinek már megvan az autója és szeretne ilyet az szerintem ne várjon túl sokat, bár azt nem tudom hogy mi a kifutása a réginek és mikortól jönnek megváltozott feltételeknek.

Te is "okosban" fizetted? Arra figyelj hogyha viszed éves szervízre, mond hogy milyen olajat rakjanak bele. Nekem belelökték a 10w40-et, mondván jó az bele. A dacia magyarország meg jóváhagyta. Hiába reklamáltam.
Vissza az elejére
Szita
2017 december 06 szerda - 18:27:08
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 101
RB65 írta ...

Indy írta ...

RB65 írta ...

Kívánok virgács helyett sok-sok ajándékot minden kedves Fórumtársnak! A télapóknak meg jó nagy puttonyt



Ez aranyos! FB oldalunkra kitehetem?



Igen. Elméletileg ma kikerül a Dacia Magyarország FB oldalára is.
Amúgy tudjátok miért olyan vidámak a Télapók? Mert tudják hol laknak a rossz kislányok


Megtaláltam mindkét oldalon.
Vissza az elejére
Basic
2017 december 06 szerda - 18:42:55
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2562
RB65 írta ...

Kinek a pap kink a papné.... Én jobb szeretem így. Bár amikor a gumis feltette rá a gumikat megjegyezte, hogy nagyon szépen van fényezve a felni.


Persze, én sem írtem teljesen komolyan.
Nekem amúgy az anno a téligumikhoz újonnan vásárolt fekete (gyári Renault) lemezfelnieimhez volt gyári dísztárcsám, és pár téli szezon alatt iszonyatosan rondán elrohadtak a felnik a dísztárcsák alatt. Ott kezdődött az oxidáció, ahol a dísztárcsák "karmai" felsértették a felni fényezését.
Valahol persze ez a világ rendje, hogy a lemezfelnik egy idő után rohadnak, de utólag kicsit bánom, hogy nem ezüst felniket szereztem, amikre elég lett volna a kicsi dísztárcsa, ami csak a csavarokat takarja.

A gyári alufelnik egyébként kiemelkedően jó minőségűek, 12 év után is olyanok, mint újkorukban.


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Bob81
2017 december 06 szerda - 20:51:30


Regisztrált tag #2913
Regisztrált: 2017 november 04 szombat - 10:42:20

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 12
Csak egy kérdés.
Mai napig semmi gondom nem volt az autommal. Ma délután nehezebben akart indulni. Elsőre csak tekert egyet.
Mentem vele 30 km-t minden gond nélkül garázsba beálláskor alapjárat ingadozott. Utánna kidobott két jelet mintha leakarna állni. Ezután kinthagyta a motor hiba kódot.Az motor jár nincs vele gond csak az alapjárat ingadozik. Esetleg *** benzintől csinálhatja? Mert előtte tankoltam is.

[ Módosítva 2017 december 06 szerda - 20:52:23 ]
Vissza az elejére
bill80
2017 december 06 szerda - 21:53:19


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 43
Szita írta ...

Te is "okosban" fizetted? Arra figyelj hogyha viszed éves szervízre, mond hogy milyen olajat rakjanak bele. Nekem belelökték a 10w40-et, mondván jó az bele. A dacia magyarország meg jóváhagyta. Hiába reklamáltam.

Nem "okosba" csak simán,egyébként, úgy lennének becsületesek ha a mostantól eladott autókhoz alkalmaznák az új kedvezőtlenebb feltételeket mert én számítottam a garanciakiterjesztésre mikor megvettem.
Köszi a figyelmeztetést majd vigyázok velük, én regisztráltam a RH-n is és ott csak a 10w40-es van feltüntetve, amúgy a gyárban milyet tesznek bele?




Vissza az elejére
Cobalt
2017 december 07 csütörtök - 14:35:35


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Lakóhely: Vácduka
Üzenetek: 121
Arról lehet tudni bármit, hogy mikor várható a Logan következő, nem facelift-es generációja?
Vissza az elejére
RayD
2017 december 07 csütörtök - 15:22:14
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 362
Cobalt írta ...

Arról lehet tudni bármit, hogy mikor várható a Logan következő, nem facelift-es generációja?

Német Auto Bild közölt képeket 1-2 hónapja a vélt "2019-es Sandero"-ról. Szóval 2019 ősze-2020 eleje, még 2 év, de jóllehet ez még csak valami autós újságírós pletyka, hogy fogyjon a lap.
Klikk!

Vissza az elejére
Cobalt
2017 december 07 csütörtök - 15:56:55


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Lakóhely: Vácduka
Üzenetek: 121
RayD írta ...

Német Auto Bild közölt képeket 1-2 hónapja a vélt "2019-es Sandero"-ról. Szóval 2019 ősze-2020 eleje, még 2 év, de jóllehet ez még csak valami autós újságírós pletyka, hogy fogyjon a lap.
Klikk!


Kíváncsi vagyok biztonság terén lesz-e majd értékelhető előrelépés, én pl kifejezetten örülnék, ha addig átvinné az EU a kötelező vészfékezős tervét és belekerülne ebbe a modellbe is. Ha ilyen téren jelentőset javulna, akkor simán elgondolkodnék akár ismét egy MCV-n, mert szolgáltatás és minőségi szempontból nincs hiányérzetem eddig az enyémmel.

Na jó talán rakjanak bele egy kicsit okosabb fedcompot, plusz a márkán belül más típusokhoz elérhető extrákat lehessen ebbe is beletenni (pl ülésfűtés). Meg persze normális motorkínálat se ártana, hasonlóan egyszerű felépítésű turbóssal, mint a 0.9 tce. De persze nem siránkoznék egy jófajta szívó benzines miatt se, de lássuk be arra kicsit kicsi az esély.
Vissza az elejére
baalint
2017 december 07 csütörtök - 16:14:14

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 22
@Cobalt
Szétszedhetnék a motorkínálatot, a Logan MCV-be 1.2-es TCE is lehetne lehetőségként, amivel nagyon megnőne az érdeklődés az autó iránt, házon belül meg messze nincs rá közeli árkategóriás konkurencia, Sanderonál és Logannál meg maradna a mostani kínálat, mert ott logikus az az üzletpolitikájuk, hogy aki nagyobb motort akar, az válassza valamelyik Renault vagy Nissan modellt, a többinek meg kompromisszumokkal elég a mostani, mert messze nincs akkora csomagterük, mint az MCV-nek, családi autónak eleve méretük alapján kompromisszumosak.

Nem mostanában veszünk újat, 8-10 év múlva mondjuk, én addigra egy hybrid Dacia-nak örülnék. Tisztán elektromosról már beszéltek, de az még jó ideig nem lesz használható elsődleges autónak.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
RayD
2017 december 07 csütörtök - 16:23:30
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 362
baalint írta ...

Nem mostanában veszünk újat, 8-10 év múlva mondjuk, én addigra egy hybrid Dacia-nak örülnék. Tisztán elektromosról már beszéltek, de az még jó ideig nem lesz használható elsődleges autónak.

A hétvégén láttam egy tesztet, ahol a dCi110 mellé raktak Scénic-ben 48V Mild-Hybridet. A konklúzió az volt, hogy jó-jó, de nem a jelenleg egyik legkoszosabb EURO6b dízel mellé való, és sokat nem takarítottak meg vele. De szerintem mondjuk egy MCV-ben a gázos 0,9 TCe mellett lenne helye. Van ott még egy kis hely a gáztartály/avagy pótkerék mögött az akksiknak. Mild Hybrid lévén úgy sincs sok akksi és nagy elektromos teljesítmény, cserébe nem is kerül annyiba.

Vissza az elejére
Cobalt
2017 december 07 csütörtök - 16:26:52


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Lakóhely: Vácduka
Üzenetek: 121
Én nem vennék 1.2 Tce-t, pont az tetszik a 0.9-ben, hogy turbós létére meglehetősen egyszerű felépítésű. Az 1.2 már közvetlen befecskendezésű, meg még ki tudja mi van benne pluszban (pl kettős tömegű, stb, ezeket nem tudom). Meg alapvetően elég is nekem jelenleg a 0.9 teljesítménye, de azzal tisztában vagyok, hogy sajnos a trendek nem ebbe, meg a szívó benzin irányába tartanak. Ha lesz olyan tisztán villanyautó, amivel normál üzemben (télen is akár) lehet 6-700 km-t utazni, akár pályatempóval, akkor welcome, egyébként ahogy Te is utaltál rá, addig is max 2. autónak városba futkározásra.
Vissza az elejére
RayD
2017 december 07 csütörtök - 16:48:27
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 362
Cobalt írta ...

Ha lesz olyan tisztán villanyautó, amivel normál üzemben (télen is akár) lehet 6-700 km-t utazni, akár pályatempóval, akkor welcome, egyébként ahogy Te is utaltál rá, addig is max 2. autónak városba futkározásra.

Na pont ez a gond. Hogy városba 50-70-nel futkározásra, kb 100km hatótávval egy kisebb elektromos másodautó nem kellene ennyibe kerüljön. Főleg, hogy technikailag sokkal egyszerűbb szerkezet, mint egy belsőégésű motor és ilyen hatótávra kis méret/súly mellett még az akksi ára sem olyan vészes. Három, ha nem négy számjegyű százalékkal van túlárazva.


BMW-től kérdezték meg, hogy az i3-as miért drágább, mint egy 3-as BMW, ha kb. egy méretosztály, a világ legmodernebb / leggazdaságosabb gyárában készül, és az egész autó ehhez is lett tervezve (egyszerű gyártás/karbantartás), így az előállítási költsége sokkal kisebb, mint a sima 3-as BMW-é? Szerkezetileg is egyszerűbb, mert maguk az akkublokkok is részei a merevítésnek, így megint csak kevesebb fémmegmunkálás kell, pontosabban arról volt szó, hogy a méretre gyártott karbon mellett nincs is szükség fémmegmunkálásra.

BMW válasza: mert az elektromos autózás egy innovatív technológia, így az termékpalettánkban feljebb pozicionáljuk és ez az árában is megjelenik. Magyarán olcsóbb legyártani, de jelenleg a marketing mesterségesen fent tartja az árát.

Németül tudóknak: Klikk! (9:09 - 12:00)


Másik példa a bajor műszaki egyetemistáké, a SION. Az is ha nem tévedek egy jobban felszerelt Lodgy árából kijön(ne, ha végre gyártanák).


[ Módosítva 2017 december 07 csütörtök - 16:49:04 ]

Vissza az elejére
baalint
2017 december 07 csütörtök - 17:56:05

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 22
@RayD
Felesleges a gyártási költségekkel kalkulálni, ezek piaci folyamatok, eleinte lefölöző árral, míg a technológia nem elterjedt széles körben, és nagy hype-ja van, olcsó meg akkor lesz, ha széles körben elterjed. Ehhez persze az is kell, hogy elsődleges autóként használható legyen. Elsődleges alatt nem elsőt értek, csak kevesen tartanak másodlagos autót, attól hogy egy családban 2 vagy 3 autó van, még nem biztos, hogy elég, ha egyik csak a városban jó.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
sanyinak
2017 december 07 csütörtök - 20:30:09

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 35
Cobalt írta ...

RayD írta ...

Német Auto Bild közölt képeket 1-2 hónapja a vélt "2019-es Sandero"-ról. Szóval 2019 ősze-2020 eleje, még 2 év, de jóllehet ez még csak valami autós újságírós pletyka, hogy fogyjon a lap.
Klikk!


Kíváncsi vagyok biztonság terén lesz-e majd értékelhető előrelépés, én pl kifejezetten örülnék, ha addig átvinné az EU a kötelező vészfékezős tervét és belekerülne ebbe a modellbe is. Ha ilyen téren jelentőset javulna, akkor simán elgondolkodnék akár ismét egy MCV-n, mert szolgáltatás és minőségi szempontból nincs hiányérzetem eddig az enyémmel.

Na jó talán rakjanak bele egy kicsit okosabb fedcompot, plusz a márkán belül más típusokhoz elérhető extrákat lehessen ebbe is beletenni (pl ülésfűtés). Meg persze normális motorkínálat se ártana, hasonlóan egyszerű felépítésű turbóssal, mint a 0.9 tce. De persze nem siránkoznék egy jófajta szívó benzines miatt se, de lássuk be arra kicsit kicsi az esély.



Azt mondja a videóban, hogy csak a kisebb részletekben fog változni, illetve a motorok 75 és 95 lóerőre nőnek.
Vissza az elejére
sanyinak
2017 december 07 csütörtök - 20:38:26

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 35
RayD írta ...


Németül tudóknak: Klikk! (9:09 - 12:00)


Másik példa a bajor műszaki egyetemistáké, a SION. Az is ha nem tévedek egy jobban felszerelt Lodgy árából kijön(ne, ha végre gyártanák).



Érdekes dolog prémium kategóriának nevezni ezt az autót. Csak azért mert BMW?
Akkor a gyerek pedálos BMW-je is lehet prémium kategória
Vissza az elejére
Iszy56
2017 december 07 csütörtök - 21:36:55
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 604
A ha! Es a BMV-s kulcstarto!
Vissza az elejére
Iszy56
2017 december 07 csütörtök - 21:40:59
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 604
Arról lehet tudni bármit, hogy mikor várható a Logan következő, nem facelift-es generációja?

R forumon talaltam:
.......

Dacia Duster H79 (from 2010-02 to 2017-09)
Dacia Lodgy J92 (from 2012-01 to 2017-12)
Dacia Logan L52 (from 2012-11 to 2019-12)
Dacia Logan MCV K52 (from 2013-04 to 2020-09)
Dacia Sandero B52 (from 2012-10 to 2019-09
......

A magyarazat: a masodik datumbol lehet kovetkeztetni a tipus/model valtasat.

Vissza az elejére
Cobalt
2017 december 08 péntek - 06:31:56


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Lakóhely: Vácduka
Üzenetek: 121
Hehh, érdekes, hogy a kombi 9 hónappal később fog csak kijönni... Bár látom, hogy az eredeti bemutatásuk is ekkora csúszásban volt. Viszont ha ez tényleg valós, akkor mostanában be kéne mutatniuk az új Lodgy-t.
Vissza az elejére
RayD
2017 december 08 péntek - 07:15:44
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 362
Cobalt írta ...

Viszont ha ez tényleg valós, akkor mostanában be kéne mutatniuk az új Lodgy-t.

... vagy kellő mennyiségű érdeklődés hiányában megszűnik, ahogy ezt egyesek állítják. Bár ugyanezen emberek azt állították, hogy a 7 üléses Duster váltja, amit a Dacia már cáfolt, hogy jönne.
Szerintem meg megvan a kellő kereslet, még akkor is, ha kisebb, mint a Sanderora, Dusterre vagy Logan/Logan MCV-re. Ha karcsúsítanának a portfólión, akkor szerintem a Dokker és a Lodgy lesz összevonva és a Lodgyt a Dokker hosszított változata váltja.

Vissza az elejére
zoocmr
2017 december 08 péntek - 16:13:19

Regisztrált tag #2915
Regisztrált: 2017 november 07 kedd - 14:04:54

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 1
Üdv Mindenkinek!

Hosszas utánajárás, gondolkodás, és az itt olvasottak segítségével, ma megrendeltem egy Logan MCV-t 0.9 TCe-vel, Arctic felszereltséggel, nyérc barna színben. Várhatóan 2018.04.15-től, már teljes jogú tagja lehetek a klubnak.
Köszönöm a hasznos infókat, és mindenkinek sok balesetmentes km-t!
Vissza az elejére
Sheme
2017 december 08 péntek - 20:56:53

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 907
Ez itt kérem egy "érdekes" összehasonlítás, ami nevetséges: almát a körtével?

Azért nagyot mosolyogtam a végén, mert hiába prémium, egy apróságban mégis csak meg tudta szorongatni a MaCiVé!

Kattanás után lehet kacagni!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Weboldal
ex-xm
2017 december 08 péntek - 21:54:50


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Lakóhely: Budapest, II.ker. (Máriaremete)
Üzenetek: 126
zoocmr írta ...

Üdv Mindenkinek!

Hosszas utánajárás, gondolkodás, és az itt olvasottak segítségével, ma megrendeltem egy Logan MCV-t 0.9 TCe-vel, Arctic felszereltséggel, nyérc barna színben. Várhatóan 2018.04.15-től, már teljes jogú tagja lehetek a klubnak.
Köszönöm a hasznos infókat, és mindenkinek sok balesetmentes km-t!


Üdv. a klubban!
Remélem, hogy Téged is megelégedéssel fog szolgálni, mint ahogy majdnem mindenkit.
Ne keseredj el, ha netán jó néhány hetet fog csúszni az átadás!


MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
bill80
2017 december 08 péntek - 23:37:42


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 43
Sheme írta ...

Ez itt kérem egy "érdekes" összehasonlítás, ami nevetséges: almát a körtével?


Ez is jó: BMW 7 vs. Dacia Logan MCV

Klikk!

A lelövöm a poént: DACIA sokkal jobb.


Vissza az elejére
Vasi
2017 december 09 szombat - 01:50:32


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 344
ex-xm írta ...

zoocmr írta ...

Üdv Mindenkinek!

Hosszas utánajárás, gondolkodás, és az itt olvasottak segítségével, ma megrendeltem egy Logan MCV-t 0.9 TCe-vel, Arctic felszereltséggel, nyérc barna színben. Várhatóan 2018.04.15-től, már teljes jogú tagja lehetek a klubnak.
Köszönöm a hasznos infókat, és mindenkinek sok balesetmentes km-t!


Üdv. a klubban!
Remélem, hogy Téged is megelégedéssel fog szolgálni, mint ahogy majdnem mindenkit.
Ne keseredj el, ha netán jó néhány hetet fog csúszni az átadás!


Jó munkához idő kell!?

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Sheme
2017 december 09 szombat - 21:49:14

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 907
bill80 írta ...

Sheme írta ...

Ez itt kérem egy "érdekes" összehasonlítás, ami nevetséges: almát a körtével?


Ez is jó: BMW 7 vs. Dacia Logan MCV

Klikk!

A lelövöm a poént: DACIA sokkal jobb.



Dávidot Góliáttal összeereszteni..., nos, szvsz megint kijött, h nem lehet fikázni Dávidot, mert 1/7.6-a az ára a Góliáténak, nem egészen 7%-a a CASCO és valljuk be: Dávid is elvisz ugyan oda, ahová a másik.

A kényelem egy dolog, nekem kényelmes, nem halok bele. ( Bp - Söll (Ausztria) nem pálya.)

A légkondival kéne valamit csinálni, mert botrányosan gyenge volt idén nyáron és nincs hátra légbeömlő sem.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Weboldal
RayD
2017 december 09 szombat - 22:22:54
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 362
Sheme írta ...
A légkondival kéne valamit csinálni, mert botrányosan gyenge volt idén nyáron és nincs hátra légbeömlő sem.

A légbeömlő hátra 10.000 Ft és egy szabad óra kérdése. Még nekem kétbalkezesként is sikerült.

De a feleségem nem volt elszállva tőle, pontosabban nem nagyon érezte, kivéve, ha csak lábra irányítottam legalább 3-as fokozaton. Persze ettől jött a levegő, csak nem olyan közvetlenül érezhetően 2-es fokozaton kombinálva másik beömlőkkel. Mondjuk előtte sem volt panaszunk a légkondira, csak annyira jókat írtak a németek, hogy kihívásnak tekintettem, hogy kétbalkezes létemre én is megcsináljam.

Vissza az elejére
Cobalt
2017 december 10 vasárnap - 07:08:39


Regisztrált tag #2752
Regisztrált: 2016 október 06 csütörtök - 12:43:14

Lakóhely: Vácduka
Üzenetek: 121
Sheme írta ...

Dávidot Góliáttal összeereszteni..., nos, szvsz megint kijött, h nem lehet fikázni Dávidot, mert 1/7.6-a az ára a Góliáténak, nem egészen 7%-a a CASCO és valljuk be: Dávid is elvisz ugyan oda, ahová a másik.

A kényelem egy dolog, nekem kényelmes, nem halok bele. ( Bp - Söll (Ausztria) nem pálya.)

A légkondival kéne valamit csinálni, mert botrányosan gyenge volt idén nyáron és nincs hátra légbeömlő sem.


Viszont ha a kettő valamilyen oknál szembe találkozik az úton, szerintem kevesen lennének, akik ne a hetest választanák (akár csak azért, mert pl a videóban látott módon kipörög a bömbi). Mondom ezt úgy, hogy soha nem vennék BMW-t, pláne nem 7-t, még ha lenne is rá pénzem (ha adnák, akkor is inkább eladnám és matt vennék belőle, de BMW nem kell), és szeretem a saját MCV-met. Egyébként a szlalomnál én úgy éreztem, mintha a BMW-nek kicsit még bátrabban tolták volna neki, mint utána a Logan-nek, de lehet csak érzéki csalódás.
Vissza az elejére
Basic
2017 december 10 vasárnap - 09:15:52
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2562
Nekem az a tapasztalatom, hogy a nagy limuzinok iszonyatosan jó "célgépek", egy bizonyos üzemmódban (amire épültek) kiemelkedően jók, és ez a hosszútávú utazás. Iszonyatos élményt és kényelmet nyújtanak autópályán, autóúton, imádok ilyen autóval nyaralni menni, külföldre utazni, stb. Ennek az az ára, hogy minden más üzemmódjukban "partravetett bálnák", városi közlekedésben, rövidtávokon, szűk helyeken, stb. kifejezetten esetlenek.
Az MCV egy univerzális eszköz, mindenhol középjól "elmegy", így első autónak az átlagpolgár számára praktikusabb.
Munkába járni, gyereket iskolába vinni, hétvégén a Balatonra lemenni MCV, Zürichbe utazni és kipihenten megérkezni 7-es BMW...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
zrubeckonel
2017 december 10 vasárnap - 13:22:55
zrubeckonel


Regisztrált tag #2498
Regisztrált: 2014 november 14 péntek - 07:58:08

Lakóhely: Tab
Üzenetek: 71
Sziasztok!
Jövő ősszel 4 éves lesz a Loganunk, és eléggé elgondolkodtam azon, hogy kéne majd újat venni egy MCV személyében: 1) új autónál nincsen jobb, 2) a kombi Escort után -most, hogy újra albérletet kell váltanunk- érzem a szedán hátrányát a kombihoz képest. Viszont eléggé eltántorít, hogy nincs hozzá normális benzin motor, csak ezek az apró turbósok. A start-stop is idegesítene, de az ha jól tudom, kiiktatható. Ugye kettőstömegűt még nem raktak Daciakba?
Vissza az elejére
Basic
2017 december 10 vasárnap - 13:50:31
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2562
Én a helyedben megtartanám a 4-hengeres, szívómotoros limuzint. Gyakorlatilag egy új autó, értelmetlen elherdálni...
Az enyém mindjárt 13 éves, újkora óta napi használatban van, és még messze nem érte el az életciklusa végét. Négy év az semmi.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
macilka
2017 december 10 vasárnap - 20:52:14
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2790
Csatlakozom az előttem szólóhoz!
Vissza az elejére
2lee
2017 december 11 hétfő - 17:09:59


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 20
Tapasztalatokat várok. Utastér világítást kicseréltem led izzóra, de a kapcsoló középső állásában pislákol a led, és eléggé zavar. Ez az a világítótest, aminél csak egy izzó van. A 2, vagy 3 izzós ugyanilyen lehet, vagy csak ez (vagy az enyém) sikerült így?


Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére
ex-xm
2017 december 11 hétfő - 17:21:48


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Lakóhely: Budapest, II.ker. (Máriaremete)
Üzenetek: 126
Ha minden ajtó nyitásánál ezt csinálja, akkor a kapcsoló érintkezője nem zár rendesen, ha csak egy ajtó nyitásánál, akkor az adott ajtó kapcsolója.

Még nem szedtem szét, de gondolom egyszerűen orvosolható.

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
2lee
2017 december 11 hétfő - 18:27:43


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 20
ex-xm írta ...

Ha minden ajtó nyitásánál ezt csinálja, akkor a kapcsoló érintkezője nem zár rendesen, ha csak egy ajtó nyitásánál, akkor az adott ajtó kapcsolója.

Még nem szedtem szét, de gondolom egyszerűen orvosolható.


Menet közben csinálja, ajtók érintkezői jók, ja, és ha nem led izzó van benne, akkor nem pulzál... Viszont annak a fénye elég kevés...


Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére
Basic
2017 december 11 hétfő - 18:57:46
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2562
Nem az autó a hibás, hanem maga a (nem oda tervezett) LED fényforrás, ami hajlamos erre pulzálásra.
A Logannál nem az ajtókapcsolók kapcsolják közvetlen a belsővilágítást, hanem a központi elektronika (oda megy az ajtókapcsolók kapcsolójele). A központi elektronika szabályoz le elektronikusan 12V-ról szinte nullára, amikor kikapcsolja a belső pilácsot.
Itt a baj, mert az a szinte nulla egy hagyományos égőnél tökéletes (mert attól nem izzik már fel), de a LED a 0,5V-tól már pislákolhat.




[ Módosítva 2017 december 11 hétfő - 19:05:36 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
2lee
2017 december 11 hétfő - 20:28:02


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 20
Basic írta ...

Nem az autó a hibás, hanem maga a (nem oda tervezett) LED fényforrás, ami hajlamos erre pulzálásra.
A Logannál nem az ajtókapcsolók kapcsolják közvetlen a belsővilágítást, hanem a központi elektronika (oda megy az ajtókapcsolók kapcsolójele). A központi elektronika szabályoz le elektronikusan 12V-ról szinte nullára, amikor kikapcsolja a belső pilácsot.
Itt a baj, mert az a szinte nulla egy hagyományos égőnél tökéletes (mert attól nem izzik már fel), de a LED a 0,5V-tól már pislákolhat.

Köszi. Akkor hiába tennék 3 égőst, vagy másikat bele, ez ilyen? Akkor a 3 égősnek annyi előnye van, hogy kulcslyukat megtalálom sima izzóval, ha meg fény kell, ott a led.





Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére
Basic
2017 december 11 hétfő - 21:02:48
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2562
A 3-égős belsőpilácsnak a csatlakozása, áramellátása, vezérlése ugyanaz, mint a primkóbb változaté. Maga a lámpatest más csak. Annyi az előnye, hogy 1x5W helyett értelemszerűen 3x5W világít benne.
A LED izzód ugyanúgy pislákolna benne.
Én egyébként átépítettem az autómban a belsőpilácsot a 3-izzósra, mert én is túl sötétnek találtam az eredeti lámpáját. Csodát nem tett, kicsit többet vártam tőle...


[ Módosítva 2017 december 11 hétfő - 21:03:26 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!