A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: RETRO
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Általános eszmecsere
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, Köhike, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Köhike
2016 december 22 csütörtök - 21:03:07
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Találtam pár érdekes oldat a váltókról. Az egyiken lehet látni a Gordiniben mennyivel nagyobb fogaskerekek voltak. Mivel ugyan 5 sebességes volt az a váltó is, viszont nem a kényelem volt a szempont, hanem a sportérték így a végáttétel 5-ösben megegyezett a sima R12-es vagy Dacia 4-es fokozatával. A második linken pedig egy nálam sokkal jobban dokumentált felújítás található. Érdekes mindkettő.



[ Módosítva 2016 december 22 csütörtök - 21:06:17 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2016 december 22 csütörtök - 21:08:15
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Hmmm.... Valamiért eltűnt a link....
link1
link2

[ Módosítva 2016 december 22 csütörtök - 21:08:52 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2016 december 22 csütörtök - 21:47:03
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Közben találtam még egy képet az 1400-as motorról, a főtengely beszerelés utáni állapotról.



R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2016 december 23 péntek - 08:50:48
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Mik elő nem kerülnek...... Igaz 1310-esbe való nem 1300-asba.
motor

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2016 december 23 péntek - 09:05:18
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Mondjuk nem biztos, hogy úgy ahogy van be merném autóba tenni. Ki tudja hol vészelte át az elmúlt 30 évet. Sajnos ha nem száraz helyen tárolták, és nem volt lekonzerválva olajjal, zsírral rendesen akkor akár sajnos rossz is lehet. És még csak átnézni sem lehet mindent. Bár a hengereket meg lehet nézni endoszkóppal és ha átfordul talán a csapágyak is rendben vannak. A legnagyobb gond talán a vezérlés környékén lehet. De hát ki tudja.... Tényleg odafigyelést igényel egy ilyen motor beüzemelése. Na meg kíváncsi lennék azért, hogy ennyit ki fog kicsengetni érte. Ez a legkevésbé keresett motor az összes közül. Bár az is igaz, hogy ennyiért képtelenség felújítani egyet. Viszont Daciat meg senki sem újít fel igazán sajnos. Elégé lesajnált típus a veteránosok körében annak ellenére, hogy szerintem az egyik legjobb tulajdonságú autó volt annak idején, még ha a minősége el is maradt esetleg a többitől. A média utolsó 20-éves lejárató kampánya megtette a hatását, teljesen megpecsételték sok valótlansággal a típust. Persze sok gond volt vele, ha rosszat fogott ki az ember, a szerelők meg szerintem tettek is róla, hogy ne is legyen jó, de annyira azért egyáltalán nem volt rossz mint amit most mindenki állít róla. És érdekes, hogy mindezt azok állítják, akiknek nem is volt ilyen autójuk.....

[ Módosítva 2016 december 23 péntek - 09:06:27 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2016 december 23 péntek - 09:10:49
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Én azt hiszem kijelenthetem, hogy ismerem a típust és egyáltalán nem egy rossz autó, ha valaki ért hozzá. Sajnálom, hogy ennyire megvetik, annak ellenére, hogy az utcakép és a történelmünk része volt. Rengeteg veterános cikkben, ahol összehasonlítják a hazánkban használt autókat meg sem említik. Ha írnak esetleg róla, akkor meg ócsárolják. Teszt nagyon kevés születik róla, objektív meg még annál is kevesebb.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Nagya21
2016 december 23 péntek - 14:03:14
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 230
Köhike írta ...

Én azt hiszem kijelenthetem, hogy ismerem a típust és egyáltalán nem egy rossz autó, ha valaki ért hozzá. Sajnálom, hogy ennyire megvetik, annak ellenére, hogy az utcakép és a történelmünk része volt. Rengeteg veterános cikkben, ahol összehasonlítják a hazánkban használt autókat meg sem említik. Ha írnak esetleg róla, akkor meg ócsárolják. Teszt nagyon kevés születik róla, objektív meg még annál is kevesebb.

HAli!!
Nem, nem volt rossz autó, csak nagyon ki kellet fogni, pl egyik nagybátyám eredeti renault daciája(elsők közt kapta), kur@va jó volt, a másik nagybátyámnak meg átlagos gondjai voltak.
Ha jó volt összerakva, sztem a cucilista blokk egyik legkényelmesebb, legjobban müszerezett autója volt.
Megha kicsit leültették az elejét, akkor a féltengelyeket se ette.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Köhike
2016 december 23 péntek - 20:39:44
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Az elsőből nekünk is volt a családban, gyakorlatilag semmi baja nem volt. De volt több is, sosem volt egyikkel sem komolyabb gond, egyszer sem hagyott ott egyik sem. Persze voltak gondok, de melyik kortárs autóval ne lett volna. Egyébként te is pontosan azt az elméletet támaszod alá amit írtam, akinek volt az általában szerette és nem ír róluk rosszat. Az 1300-asok szerintem kifejezetten jó autók voltak még akár minőségi szempontból is. A "fekete" korszak inkább a TX, TLX-ekkel jött 86 után. Azokból sokkal többet el is adtak és azok azért tényleg rosszabb minőségűek voltak. 1310-esünk is volt kettő, a 86 előtti korszakból, azok is egész jók voltak.
Én nagyon sajnálom, hogy ilyen kevesen veteránoznak vele. Nagyon alulértékelt, gyakorlatilag a Zaporozsec is jobban megbecsült veterán..... (Gondolom mert orosz....... Persze ha népekhez kötjük a dolgot ami egyébként egy baromság, akkor nem tudom nekünk kik okoztak több kárt a történelem során, a románok vagy az oroszok.)
És a legérdekesebb, hogy csak nálunk ennyire lesajnált, mert még a németeknél is elkezdték gyűjteni őket.
Nagyon kevés fog így maradni itthon belőlük. Alkatrészek gyakorlatilag már nincsenek hozzá. Sem itthon, sem külföldön. Általában az van csak ami soha sem kell, soha nem is kellett hozzá, illetve ami más Renault modellekkel csereszabatos. Viszont a Renault sem kedvelt veterán itthon, így az a forrás is szűkös. Szóval aki most nem szerez be egyet annak már nagy eséllyel nem is lesz. Talán idővel kicsit változik a megítélés, bár sajnos a magyar autós média tesz róla, hogy ez így maradjon, mert ezzel lehet reklámfelületet jól eladni, ha valamit ócsárolni kell arra sokan felfigyelnek.
A lényeg, aki szeretne nosztalgiázni eggyel az még most vegyen magának amíg lehet, pár év múlva már nem lesz, vagy nem lesz hozzá alkatrész felújítani. Szívesen segítek bárkinek aki ilyenen töri a fejét, viszont fél a műszaki részétől. Ez ne legyen akadály.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2016 december 24 szombat - 09:15:13
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2016 december 29 csütörtök - 21:26:31
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Wow! 1599000km

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2016 december 31 szombat - 20:47:54
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK mindenkinek!

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Indy
2017 január 02 hétfő - 07:51:13
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9687
Köhike írta ...

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK mindenkinek!


Boldog új évet kívánok minden Dacia Classic rajongónak!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 03 kedd - 21:43:05
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Új év, új váltó. Elkészültem vele, mehet a polcra.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 04 szerda - 08:01:27
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Pikcsör.



R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 05 csütörtök - 19:28:44
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
A következő ilyen lesz. Na jó csak vicceltem.
6 sebességes átalakítás


R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 05 csütörtök - 22:32:45
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Csak egy kis elméleti eszmefuttatás, de ez a 6 sebességes váltó lehet annyira nem is elérhetetlen mint elsőre tűnik. A nagyobb probléma a fokozatok kiosztása lehet. Igazából tényleg azt a hátsó fedelet lehet a legnagyobb munka megtervezni és legyártani. Mert az 5-ös fokozat szinkronagyat át lehet alakítani úgy, hogy a hatodikat is tudja kapcsolni, a hosszabb tengelyek meg amire fel lehet fűzni a 4*4-es váltóban ott vannak a hátsó kihajtás miatt. Tényleg a legnagyobb kérdés a fokozatok kiosztása. Hosszabbnak nincs értelme mint amit én is használtam az R12-esben, szóval a köztes fokozatokat kellene közelebb rakni egymáshoz. Esetleg a rövid végáttételű váltóra rá lehetne még fűzni a hosszú ötödiket hatosnak. De ennek sincs túl sok értelme igazából. A legtutibb lenne a Gordini eleve rövid áttételeire tenni még egy ilyen hosszú ötöst hatodiknak. Na mindegy, csak egy kósza eszmefuttatás volt az egész, nem hinném, hogy ilyen bárki is belefogna itthon egy ilyenbe. Eleve brutál drága lenne a végére az biztos, nyerni viszont sokat nem lehetne közútra az egyediséget leszámítva.

[ Módosítva 2017 január 05 csütörtök - 22:33:41 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 11 szerda - 20:25:08
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Ez nem tűnik rossz vételnek.
klikk

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Mantamann77
2017 január 12 csütörtök - 19:42:53

Regisztrált tag #1841
Regisztrált: 2012 július 02 hétfő - 22:50:06

Üzenetek: 1
Sziasztok!
Zoli, Plero és Köhike ismer a másik bugyorból. Ott egy kicsit besokalltam a szellemi színvonaltól...
Akkor talán:
ON

Vissza az elejére
Sheme
2017 január 12 csütörtök - 20:21:07

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1021
Köhike írta ...

Wow! 1599000km


Hoppá! Mekkora mááár!

Nézted azt az ikerfényszórót? Kár, h a lökössel elcsúfította a kocsi orrát, mert egyébként remekül néz ki a verda.

Azt ugye levetted, h nincs benne olajnyomás-mérő, csak piktogramok? 2:22 körül van pár mp, ott láttam. Bár asszem' az R12-ben nem is volt olyan földöntúli műszerezettség, mint a TLX-ben, vagy a Berlinában.

Annyira szeretnék, csak még egyszer az életemben vezetni egy TLX-et, vagy egy Berlinát! Sohasem lehet elfeledni azt a motorhangot - vagy kipufogó hangot? Összetéveszthetetlen.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 12 csütörtök - 20:28:19
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Mantamann77 írta ...

Sziasztok!
Zoli, Plero és Köhike ismer a másik bugyorból. Ott egy kicsit besokalltam a szellemi színvonaltól...
Akkor talán:
ON




Helló! Na, a végén csak beindul itt is valami. Néha már kicsit úgy éreztem, hogy blogot írok.

[ Módosítva 2017 január 12 csütörtök - 20:32:13 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 12 csütörtök - 20:31:50
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Sheme írta ...

Köhike írta ...

Wow! 1599000km


Hoppá! Mekkora mááár!

Nézted azt az ikerfényszórót? Kár, h a lökössel elcsúfította a kocsi orrát, mert egyébként remekül néz ki a verda.

Azt ugye levetted, h nincs benne olajnyomás-mérő, csak piktogramok? 2:22 körül van pár mp, ott láttam. Bár asszem' az R12-ben nem is volt olyan földöntúli műszerezettség, mint a TLX-ben, vagy a Berlinában.

Annyira szeretnék, csak még egyszer az életemben vezetni egy TLX-et, vagy egy Berlinát! Sohasem lehet elfeledni azt a motorhangot - vagy kipufogó hangot? Összetéveszthetetlen.


Ez szerintem nem akadály. Úgy tervezem, hogy idővel a Berlinát is felújítom, akkor választhatsz is a kettő közül.
Én is nagyon szeretem, rengeteg mindenre megtanított és tanultam tőle. A racionalitás azt kívánta volna, hogy leadjuk a vasba 2 éve, de egyszerűen nem volt szívem, annyira kötődök hozzá. Egyáltalán nem egy különleges autó, nincs benne semmi extra, semmi érdekes de valahogy rettenetesen a szívemhez nőtt.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 12 csütörtök - 20:37:19
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Ami a spanyol modelleket illeti, kicsit nyomoztam. Ők csinálták az első ilyen "luxus" R12-est, az S-t. Többek közt ezt is másolták a franciák a TS-hez, pontosabban ez ébresztette rá őket, hogy nekik is kellene egy ilyen jól felszerelt modell is a sorba. A TS 72-ben jelent meg és nem tudom, hogy ez mennyire játszott szerepet, de 73-ban a legnagyobb darabszámban eladott autó volt Franciaországban. De vissza a spanyol darabokhoz. Szóval úgy volt náluk ez a lámpa téma, hogy az első generációban két kicsi lámpa volt a teljesen szögletes első fényszórók mellett, (a francia TS-ben ez bekerült a hagyományos fényszóróba) majd a ráncfelvarrt modell szimmetrikus ikerlámpákat kapott az R16TX mintájára. Próbálok túrni pár képet róluk.

[ Módosítva 2017 január 12 csütörtök - 20:38:11 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 12 csütörtök - 20:40:05
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Renault 12S_Spain
Renault 12TS_Spain

[ Módosítva 2017 január 12 csütörtök - 20:40:21 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 12 csütörtök - 20:45:46
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
TS_műszerfal
TLX/Berlina_műszarfal
Ahogy nézem az olajnyomás mérőt adták még hozzá a Dacianál. A többi ugyanaz.

[ Módosítva 2017 január 12 csütörtök - 20:47:10 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 12 csütörtök - 20:48:54
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Mantamann77 írta ...

Sziasztok!
Zoli, Plero és Köhike ismer a másik bugyorból. Ott egy kicsit besokalltam a szellemi színvonaltól...
Akkor talán:
ON




Kocsival sikerült haladni? Mert mindenről beszéltünk nemrég, csak erről nem. Egy pár képet dobsz majd fel róla? Az a szerelés decemberben nagyon jó volt. Sokat jut az eszembe.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Sheme
2017 január 13 péntek - 09:16:30

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1021
Köhike írta ...

Csak egy kis elméleti eszmefuttatás, de ez a 6 sebességes váltó lehet annyira nem is elérhetetlen mint elsőre tűnik. A nagyobb probléma a fokozatok kiosztása lehet. Igazából tényleg azt a hátsó fedelet lehet a legnagyobb munka megtervezni és legyártani. Mert az 5-ös fokozat szinkronagyat át lehet alakítani úgy, hogy a hatodikat is tudja kapcsolni, a hosszabb tengelyek meg amire fel lehet fűzni a 4*4-es váltóban ott vannak a hátsó kihajtás miatt. Tényleg a legnagyobb kérdés a fokozatok kiosztása. Hosszabbnak nincs értelme mint amit én is használtam az R12-esben, szóval a köztes fokozatokat kellene közelebb rakni egymáshoz. Esetleg a rövid végáttételű váltóra rá lehetne még fűzni a hosszú ötödiket hatosnak. De ennek sincs túl sok értelme igazából. A legtutibb lenne a Gordini eleve rövid áttételeire tenni még egy ilyen hosszú ötöst hatodiknak. Na mindegy, csak egy kósza eszmefuttatás volt az egész, nem hinném, hogy ilyen bárki is belefogna itthon egy ilyenbe. Eleve brutál drága lenne a végére az biztos, nyerni viszont sokat nem lehetne közútra az egyediséget leszámítva.


Teljesen jó eszmefuttatás - van egy Köhike nevú user, szvsz ő előbb-utóbb megcsinálja.

Ami kérdéses: a Gordini váltóba belefér a hatodik fokozat? Mert ha igen, úgy kicsit "könnyebb" kivitelezni a dolgot. Kérdés, mennyivel kell csökkenteni a végáttételt, egyrészt azért, h ne forogjon sokat a főtengely, másrészt a fogyasztás se szökjön az egekbe. De gondolom ezt ki lehet számolni.

Vagy: ha nem nyúlsz hozzá a végáttételhez, akkor mehet bele a Gordini váltó, csak kell egy jó hosszú hatodik bele - ha 70-nél 2000, 110-nél 3000-ret pörög a főtengely, akkor szvsz okés a dolog.

Vagy: marad a mostani végáttétel és erre jöhet egy hosszú hatodik. Mondjuk 110-nél 2500-2700 körül forog a főtengely, ami a fogyasztást talán csökkenti, de ugye számolni kell a légellenállással is.

(Mindegy, melyiket választod, ÉN szurkolok neked!)


A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2017 január 13 péntek - 09:20:21

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1021


Az a mustársárga műszerfal levett a lábamról! Gyönyörű!

Mondjuk az a fordulatszám-mérő eléggé szokatlanul néz ki és nekem hiányoznak a jobb oldali műszerből a kis lengős mutatók! Ott szoktam meg, úgy szeretem, ahogy van.

Ja, amit belinkeltél videót, van mellette jobb oldalt egy olyan, ahol légkondit szereltek a kocsiba! Döbbenet! Mondjuk azt nem értem, hogyan oldották meg a karburátoros kocsinál - ohne elektronika -, h bekapcsolva a légkondit, nem áll le a motor alapjáraton, illetve nem esik a fordulatszám, nem fulladozik.

(Ok, egyszer megejtjük! Várom! )

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 13 péntek - 11:20:18
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Sheme írta ...

Köhike írta ...

Csak egy kis elméleti eszmefuttatás, de ez a 6 sebességes váltó lehet annyira nem is elérhetetlen mint elsőre tűnik. A nagyobb probléma a fokozatok kiosztása lehet. Igazából tényleg azt a hátsó fedelet lehet a legnagyobb munka megtervezni és legyártani. Mert az 5-ös fokozat szinkronagyat át lehet alakítani úgy, hogy a hatodikat is tudja kapcsolni, a hosszabb tengelyek meg amire fel lehet fűzni a 4*4-es váltóban ott vannak a hátsó kihajtás miatt. Tényleg a legnagyobb kérdés a fokozatok kiosztása. Hosszabbnak nincs értelme mint amit én is használtam az R12-esben, szóval a köztes fokozatokat kellene közelebb rakni egymáshoz. Esetleg a rövid végáttételű váltóra rá lehetne még fűzni a hosszú ötödiket hatosnak. De ennek sincs túl sok értelme igazából. A legtutibb lenne a Gordini eleve rövid áttételeire tenni még egy ilyen hosszú ötöst hatodiknak. Na mindegy, csak egy kósza eszmefuttatás volt az egész, nem hinném, hogy ilyen bárki is belefogna itthon egy ilyenbe. Eleve brutál drága lenne a végére az biztos, nyerni viszont sokat nem lehetne közútra az egyediséget leszámítva.


Teljesen jó eszmefuttatás - van egy Köhike nevú user, szvsz ő előbb-utóbb megcsinálja.

Ami kérdéses: a Gordini váltóba belefér a hatodik fokozat? Mert ha igen, úgy kicsit "könnyebb" kivitelezni a dolgot. Kérdés, mennyivel kell csökkenteni a végáttételt, egyrészt azért, h ne forogjon sokat a főtengely, másrészt a fogyasztás se szökjön az egekbe. De gondolom ezt ki lehet számolni.

Vagy: ha nem nyúlsz hozzá a végáttételhez, akkor mehet bele a Gordini váltó, csak kell egy jó hosszú hatodik bele - ha 70-nél 2000, 110-nél 3000-ret pörög a főtengely, akkor szvsz okés a dolog.

Vagy: marad a mostani végáttétel és erre jöhet egy hosszú hatodik. Mondjuk 110-nél 2500-2700 körül forog a főtengely, ami a fogyasztást talán csökkenti, de ugye számolni kell a légellenállással is.

(Mindegy, melyiket választod, ÉN szurkolok neked!)



Szerintem sajnos ez csak álom marad addig amíg nem nyerek a lottón. Egy ilyet jól megcsinálni azért nem 100-ezres mutatvány, annyiba a sima közönséges váltó kerül. A Gordini váltó meg alapvetően is 3-4000€ bontottan. Majdnem annyiba kerül mint az autóm. Ami most van benne váltó az egyébként kifogástalan lett, jobbat nem is lehetne elképzelni hozzá. Igaz nem sportra készült, de az eslő 4 fokozat megegyezik a korábbival és a végén ott van a hosszú 5-ös amivel olyan komfortban tudok utazni mint egy új autóval. Egyáltalán nem okoz gondot neki a 130-at tartani. A végét még nem feszegettem mert olyan sokat nem mentem vele, de a 4-es váltóval ment 160-at, szóval annyit ezzel is fog. Főleg mivel azóta erősödött is a motor és az ötödik meg elég hosszú. Ősszel mentünk egy találkozóra, vagy 20 autó ment konvojban és 70-80-nal mentünk, halálra untam magam. Pont az a sebesség volt ahol váltogatni kellett 4-es és 5-ös közt. Itt lehetett érezni, hogy ez egy elég hosszú ötödik. Egyszer kellett előzni, megváltás volt végre odalépni neki és akkor pillanatok alatt 120-on volt az autó.


R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 13 péntek - 11:26:54
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Sheme írta ...



Az a mustársárga műszerfal levett a lábamról! Gyönyörű!

Mondjuk az a fordulatszám-mérő eléggé szokatlanul néz ki és nekem hiányoznak a jobb oldali műszerből a kis lengős mutatók! Ott szoktam meg, úgy szeretem, ahogy van.

Ja, amit belinkeltél videót, van mellette jobb oldalt egy olyan, ahol légkondit szereltek a kocsiba! Döbbenet! Mondjuk azt nem értem, hogyan oldották meg a karburátoros kocsinál - ohne elektronika -, h bekapcsolva a légkondit, nem áll le a motor alapjáraton, illetve nem esik a fordulatszám, nem fulladozik.

(Ok, egyszer megejtjük! Várom! )


Vákuummal van megoldva, annyi az egész, hogy amikor bekapcsolod egyszerűen emel egy kicsit az alapjáraton. Láttam több készletet is, lehet a mai napig venni olyan légkondit amit be lehet szerelni pillanatok alatt az autóba sőt egy az egyben ugyanaz mint a gyári katalógusban. Mert ugye lehetett venni hozzá több országban is, csak itt nem. Csak ez is 2000 dollár, ez sem olcsó. De minden benne van a készletben, korszerű klíma retro kinézetben. A kompresszorhoz is kapsz konzolt. Egyébként a generátor helyére megy gyárilag és a generátor megy egy kicsit lejjebb az olajszűrő magasságába. A hőcserélő pedig a műszerfal alatt van. Under dash AC-nek hívják őket.
Itt egy link róla, ilyen volt a gyári egység is.
AC


R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 13 péntek - 16:39:56
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Találtam váltó csapágyakat a Mecaparts-on. A két dupla soros kúpgörgős csapágy ami a két tengely végén van 210€. Kicsit megülte a gyomrom. Még jó, hogy lehet kapni.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Sheme
2017 január 16 hétfő - 07:31:07

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1021
Nem is hallottam erről a vákuumos megoldásról légkondi ügyben! Köszönöm szépen az infót!

Más. Ki volt az, aki hagyta szétrohadni a verdáját? 9 éves is elmúlt a Berlinám, de ehhez képest patika állapotú volt!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Köhike
2017 január 16 hétfő - 08:23:31
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
De egy egyszerű szolenoiddal is lehet szabályozni. Annyira nem bonyolult. Bekapcsolod, ad neki plusz alapjáratot. Gondolom valami csavarral meg egyszerűen be lehet állítani a mértékét.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 06 hétfő - 20:19:07
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
1300 Azért ezzel lesz nem is kevés munka. Rá lehet dobni még egy 6-700-at.....



[ Módosítva 2017 február 06 hétfő - 20:20:04 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 06 hétfő - 20:28:32
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Ezt szerintem a kutya nem fogja ennyiért elvinni. Elég hiányos. Sok apró részlet hiányzik ami beszerezhetetlen. Motorja szerintem kuka mert egyszer minimum masszívan felforrt a motorháztetőn árulkodó nyomokból kiindulva. Két lökhárító kuka. 60 ezer egyet krómoztatni. Fényezés 3 kiló alatt nincs. Motor váltó egyéb plusz 3 kiló. Karosszériázás sem lesz 100-150 alatt meg. És ott van még a belseje ami szintén nem szép. 700-ért olyat árultak fél éve mint amit most hozak el a Merkur telepről. Ez marha messze van attól.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 06 hétfő - 20:32:10
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Na igen a mobile-n 2500 3000€. Csak ez nem Németország, ahol az az összeg arányait tekintve kb semmi. Ilyenkor szívesen megkérdezném, hogy akkor miért nem ott árulja.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 06 hétfő - 20:44:50
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Gyorsan megnéztem, ott is hirdeti. Viszont 3000-ért olyat kapni ami egész szép. És ott nem hiszem, hogy olcsóbb lenne restaurálni mint itthon.....

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 06 hétfő - 20:46:39
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Azért ez egész máshogyan néz ki azt hiszem.... 1300_mobile

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 06 hétfő - 21:14:41
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Pár éve OT minősített R12-es nem vett meg itthon senki sem 5-600-ért.....

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 06 hétfő - 21:54:47
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Kinagyítottam a képeket gépen nagy monitoron. Hát ez siralmas állapotban van. Ezen nem 100-150 ezer karosszériamunka van hanem 300. Ajtók alja, sárvédők, küszöbök kivétel nélkül mind el vannak rohadva. A hátsó tornyok is a végüket járják, ahogy nagy eséllyel az emelőbakok is és az A oszlop is belül az első sárvédő mögött. Ez szerintem max 200-at ér de lehet annyit sem, mert aki ebbe belefog, elkezdi a karosszériamunkát és leszedi a külső lemezeket az seggre fog ülni ha meglátja mivel áll szemben.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 06 hétfő - 21:59:11
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Ki fogja mindezt 1500€-ért megcsinálni? Mert a másik ami hibátlannak néz ki az annyival drágább. És az tényleg eredeti is.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
András
2017 február 07 kedd - 19:29:20
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Üzenetek: 323
Halihó................vis zont: hogy szól a közmondás? amig lósz@r van addig veréb is - vagy foditva?
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 07 kedd - 20:06:51
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Na jah. De ez kb olyan mint amikor pecázni megyek, hogy kb 5 évente fogok egy snecit.....

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
András
2017 február 07 kedd - 21:24:13
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Üzenetek: 323
Halihó..............akkor nálam másképp van: éppen ma váltottam ki az idei horgászengedélyt (elvégre már zajlik a Tisza) és leadtam a tavalyi fogási naplót ( 94 kg)
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 07 kedd - 22:10:05
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Oké, de ezek szerint te értesz hozzá én meg nem. Ahogy más meg a veteránokhoz nem ért ebből a hirdetésből kiindulva. Azaz lehet olvasott róla, de csinálni még nem csinálta az biztos.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Forma1
2017 február 07 kedd - 22:13:04
Forma1

Regisztrált tag #2162
Regisztrált: 2013 március 27 szerda - 10:18:59

Üzenetek: 269
Köhike írta ...

Ki fogja mindezt 1500€-ért megcsinálni? Mert a másik ami hibátlannak néz ki az annyival drágább. És az tényleg eredeti is.

Szia Köhike! A hozzászólásokat lehet szerkeszteni, arra való a szerkesztés gomb, vagy a legtöbbet hozzászóló címére pályázol?

Vissza az elejére
Köhike
2017 február 07 kedd - 22:22:01
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Itt általában magammal beszélgetek... A gondolatok meg néha kis szünettel fogalmazódnak meg bennem, ahogy rágódok valamin.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!