A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 21, tag: 1 ...
Kiskrampusz olvassa forum.php

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1018
Legújabb tag: KNIGHT797
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Lodgy
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Krogergo
2017 augusztus 24 csütörtök - 20:43:19
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Azért ez kemény dolog.
Családdal én sem mertem volna ugrálni, így jobb híján rendőrt hivtam volna, de azonnal, és megpróbáltam volna tisztes távolságból követni.
Ha egyedül vagyok, az más dolog, biztos meglököm a jobb hátulját és bepörgetem. Aztán a miután a hullaszállítók elvitték, a rendőrök úgy is megtalálják a pisztolyát. A kamionok nagy részében meg már használnak a sofőrök menetrögzítő kamerát.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Berci
2017 augusztus 28 hétfő - 21:25:01

Regisztrált tag #2892
Regisztrált: 2017 augusztus 23 szerda - 08:26:05

Lakóhely: Hédervár
Üzenetek: 9
Hova tűnt a hozzászólásom? Moderálták?
Vissza az elejére
magiced
2017 augusztus 28 hétfő - 21:58:19

Regisztrált tag #2845
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:24:58

Lakóhely: bp
Üzenetek: 21
hétvégére kaptunk tesztautót,ezzel megvolt az első nagyobb közös utunk az új családi verdával. Lodgy 1,5 dci artic 6000km futásteljesítménnyel.
És tetszett, megvolt a -kár hogy vissza kell adni- érzés, most várom az október elejét.
A korábbi gépparkhoz viszonyítva nem érzem ordítóan durvának a minőségi eltérést (pont a logan topic beli harcot is fura olvasni)
a pozitívumokat mindenki írta előttem, ami kicsit gyengének tűnik:
klímát szokni kell, kicsit talán gyengébb mint az espaceban, de nem kritikusan sz@r
automata ablakemelők hiányoznak, de megszokható
motor kicsit nehezebben ugrik autpálya tempónál ha ki majd bekapcsolom a tempomatot (pl 130ról kicsit lassul majd 110ről vissza 130) pedig lóerő/tömeg arányban jobb mint az előd.
a hátsó biztonsági övek elvezetése nem a legjobb, de filléres műanyag terelőkkel megoldható. Hiányzik a csomagtér ajtón az üveg nyitása, de az havi 4 alkalom nem rontja el az életem.
Furcsa,hogy ott a multikormány, és külön van az audió rendszer kezelése.
És a kártyás rendszer ami nekem a napfénytető mellett hiányzik. DE ezek csak kényelmi nyafogások, a legjobb választásnak tűnik továbbra is helykínálat, felszerelés, ár szempontjából.

messze vanmég az október...
Vissza az elejére
Szita
2017 augusztus 28 hétfő - 22:37:40
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 83
magiced írta ...

hétvégére kaptunk tesztautót,ezzel megvolt az első nagyobb közös utunk az új családi verdával. Lodgy 1,5 dci artic 6000km futásteljesítménnyel.
És tetszett, megvolt a -kár hogy vissza kell adni- érzés, most várom az október elejét.
A korábbi gépparkhoz viszonyítva nem érzem ordítóan durvának a minőségi eltérést (pont a logan topic beli harcot is fura olvasni)
a pozitívumokat mindenki írta előttem, ami kicsit gyengének tűnik:
klímát szokni kell, kicsit talán gyengébb mint az espaceban, de nem kritikusan sz@r
automata ablakemelők hiányoznak, de megszokható
motor kicsit nehezebben ugrik autpálya tempónál ha ki majd bekapcsolom a tempomatot (pl 130ról kicsit lassul majd 110ről vissza 130) pedig lóerő/tömeg arányban jobb mint az előd.
a hátsó biztonsági övek elvezetése nem a legjobb, de filléres műanyag terelőkkel megoldható. Hiányzik a csomagtér ajtón az üveg nyitása, de az havi 4 alkalom nem rontja el az életem.
Furcsa,hogy ott a multikormány, és külön van az audió rendszer kezelése.
És a kártyás rendszer ami nekem a napfénytető mellett hiányzik. DE ezek csak kényelmi nyafogások, a legjobb választásnak tűnik továbbra is helykínálat, felszerelés, ár szempontjából.

messze vanmég az október...

Írd már le nekem hogy működik az automata ablak! Van aki nem hallott róla!
Vissza az elejére
magiced
2017 augusztus 29 kedd - 06:20:27

Regisztrált tag #2845
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:24:58

Lakóhely: bp
Üzenetek: 21
kétállású kapcsoló
vagy nyomod és megy le/fel ameddig el nem engeded
végálllásban teljesen le/fel-ha ekkor pluszba rányomsz megáll
Vissza az elejére
Berci
2017 augusztus 29 kedd - 17:20:07

Regisztrált tag #2892
Regisztrált: 2017 augusztus 23 szerda - 08:26:05

Lakóhely: Hédervár
Üzenetek: 9
Segítséget szeretnék kérni, mert nem működik a hátsó abéaktörlő. A biztosíték (15) jó. Előre is köszi
Vissza az elejére
Krogergo
2017 augusztus 29 kedd - 19:07:02
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Berci írta ...

Segítséget szeretnék kérni, mert nem működik a hátsó abéaktörlő. A biztosíték (15) jó. Előre is köszi


Bajuszkapcsoló, UCH elektronika, biztosíték-foglalat, kábel átvezetés az ajtónál, motor és/vagy a végállás kapcsolós szerkezetének a hibája.
Vagy törve volt, és valamit nem csináltak meg rendesen.
Ha jössz, majd megnézem ezt is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Berci
2017 augusztus 30 szerda - 13:16:11

Regisztrált tag #2892
Regisztrált: 2017 augusztus 23 szerda - 08:26:05

Lakóhely: Hédervár
Üzenetek: 9
Te milyen sorrendnen kereséd a hibát és hogyan? Amit meg tudok oldani, azt én szeretném! (szerintem Te is így vagy vele) Ha valami nem megy akkor meg úgyis Hozzád fordulok...
Vissza az elejére
Krogergo
2017 augusztus 30 szerda - 16:51:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Nálam kicsit több lehetőség van szerviz körülmények közt, és alkatrész háttérrel, ezért otthon neked nem minden kivitelezhető szaktudás esetén se.

-biztosíték jó, azért rámérnék a táblára multiméterrel is
-gyári diagnosztikai műszerrel kivezérelném az ablaktörlőt
-ha így megy, akkor tenném rá próbára a másik bajuszkapcsolót,mert valószínű az a baja
-ha azzal sem megy, akkor nézném a kábel átvezetést
-utána csomagtér kárpit lebontás, csatlakozók motor vizsgálat, másik rádugása próbára

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Berci
2017 szeptember 01 péntek - 09:30:26

Regisztrált tag #2892
Regisztrált: 2017 augusztus 23 szerda - 08:26:05

Lakóhely: Hédervár
Üzenetek: 9
Idő hiányában (három kiskorú gyerek mellett nem fér bele) valószínűleg mégis megkereslek ezzel a problémával.
Nekem munka után, délután lenne jó. Viszont az autót nem tudom ott hagyni.
Az esős ősz beköszöntével már aktuális
Vissza az elejére
Berci
2017 szeptember 03 vasárnap - 20:19:49

Regisztrált tag #2892
Regisztrált: 2017 augusztus 23 szerda - 08:26:05

Lakóhely: Hédervár
Üzenetek: 9
Annyit csináltam még, hogy darabokra szétszedtem a kapcsolót, de rendellenességet nem vettem észre. Viszont! Mintha nem működne a hátsó ablak fűtés sem. De a rendszámtábla világítás meg jó, pedig az is az ajtón van.
Keressem tovább a hibát az ajtóban?
Vissza az elejére
Indy
2017 szeptember 04 hétfő - 08:22:09
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Lakóhely: Gyõr
Üzenetek: 9588
Berci írta ...

Hova tűnt a hozzászólásom? Moderálták?


Áthelyeztem a Bolha szekcióba. Ez nem a hirdetési topik.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Weboldal
Wolfch!ld
2017 szeptember 10 vasárnap - 10:30:00


Regisztrált tag #2707
Regisztrált: 2016 június 17 péntek - 07:30:34

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 29
Sziasztok,

általában, csak olvasni szoktam a fórumot, de eltelt egy éve, meglett a 30.000. km, gondoltam jelzem a tapasztalataim.

Articom van, minden gyári extra benne van (kivéve az alufelni) 1.6B 102Le-s.

Eddig 4 olajcserén vagyok túl, sorrendben 3000km (bejáratás utáni), 10.000 (ez az én nünükém), 20.000 (első kötelező), 30.000 (hogy a 10e periódus megmaradjon.)

Problémám nem volt semmi eddig, átlagfogyasztás 7.1L a kocsi szerint, de sehogy sem szoktam ellenőrizni, ha fogy a benzin teletankolom és kész.

A márkaszervizzel vegyes a tapasztalat. (Renault Kelet-Pest), amíg értékesítenek addig semmi baj, a kötelező szervíznél már annál inkább.

Még előtte próbáltam összesen 5 alkalommal megtudni írásban, hogy tulajdonképpen mi is történik a kocsimmal a szervíz ideje alatt. Egyszer sem tudták megmondani, csak egy ajánlatot kaptam, és bár nem vagyok autószerelő, az azért lejött, hogy anyagból csak olajat, olajszűrőt lég és pollenszűrőt tartalmaz, illetve munkadíjat. Személyes kérdésre sem árulták el, hogy pontosan mi történik az autóval.

A kötelező után szemrebbenés nélkül adtak egy papírt, ami tartalmazza, hogy a kocsinak semmi baja szerintük, bár kérdésemre a szervízügyintéző elmondta, hogy sem diagnosztikára nem dugták rá, sem nem szemrevételezték, csak olaj és szűrőcsere volt = 48e HUF.

Kellemes csalódás volt az értékesítésnél, a garanciahosszabbítást nem csak 5év / 100e km-re lehetett kitolni a gyári 3év / 100e km-ről, hanem 5év /150e km-re.

Nagyjából ennyi, a hosszabb utakat (1000-2000km) is gond nélkül viszi, ami engem zavar az a viszonylag kis tank, mert az a 45 liter bizony nem túl sok, én egy 65L-es tankot el bírnék képzelni benne.

Hát nagyjából ennyi. Üdv, mindenkinek.
Vissza az elejére
Szita
2017 szeptember 10 vasárnap - 20:51:58
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 83
Wolfch!ld írta ...

Sziasztok,

általában, csak olvasni szoktam a fórumot, de eltelt egy éve, meglett a 30.000. km, gondoltam jelzem a tapasztalataim.

Articom van, minden gyári extra benne van (kivéve az alufelni) 1.6B 102Le-s.

Eddig 4 olajcserén vagyok túl, sorrendben 3000km (bejáratás utáni), 10.000 (ez az én nünükém), 20.000 (első kötelező), 30.000 (hogy a 10e periódus megmaradjon.)

Problémám nem volt semmi eddig, átlagfogyasztás 7.1L a kocsi szerint, de sehogy sem szoktam ellenőrizni, ha fogy a benzin teletankolom és kész.

A márkaszervizzel vegyes a tapasztalat. (Renault Kelet-Pest), amíg értékesítenek addig semmi baj, a kötelező szervíznél már annál inkább.

Még előtte próbáltam összesen 5 alkalommal megtudni írásban, hogy tulajdonképpen mi is történik a kocsimmal a szervíz ideje alatt. Egyszer sem tudták megmondani, csak egy ajánlatot kaptam, és bár nem vagyok autószerelő, az azért lejött, hogy anyagból csak olajat, olajszűrőt lég és pollenszűrőt tartalmaz, illetve munkadíjat. Személyes kérdésre sem árulták el, hogy pontosan mi történik az autóval.

A kötelező után szemrebbenés nélkül adtak egy papírt, ami tartalmazza, hogy a kocsinak semmi baja szerintük, bár kérdésemre a szervízügyintéző elmondta, hogy sem diagnosztikára nem dugták rá, sem nem szemrevételezték, csak olaj és szűrőcsere volt = 48e HUF.

Kellemes csalódás volt az értékesítésnél, a garanciahosszabbítást nem csak 5év / 100e km-re lehetett kitolni a gyári 3év / 100e km-ről, hanem 5év /150e km-re.

Nagyjából ennyi, a hosszabb utakat (1000-2000km) is gond nélkül viszi, ami engem zavar az a viszonylag kis tank, mert az a 45 liter bizony nem túl sok, én egy 65L-es tankot el bírnék képzelni benne.

Hát nagyjából ennyi. Üdv, mindenkinek.

Az a 45L szerintem minimum 50L. (mármint a tank)
Nekem nem ajánlották az 5-év 150E Km-et, csak a 100000-et. (ezt is vettem meg, az mennyibe fáj?)
Honnan tudják hogy semmi baja ha csak az olajat és szűrőket cserélték. A gari miatt (Pl. átrosdásodási) át kéne nézniük az autót. (novemberbe megyek első évesre, kiváncsi leszek)
Vissza az elejére
riolit
2017 szeptember 11 hétfő - 18:25:02

Regisztrált tag #2731
Regisztrált: 2016 augusztus 15 hétfő - 14:17:32

Lakóhely: Debrecen
Üzenetek: 9
Volt egy 3700 km európai túránk a Lodgy-val (110 LE, 7 fő). Ennek tapasztalatiról írnék néhány gondolatot.

Úti cél: Alp d’ Huez (Franciaország)
2 felnőtt, 3 gyermek (17, 13, 12).
ülésrend: elöl-2 felnőtt, középső sor-1 gyerek (2/3 előre hajtva),3. sor 2 gyerek
Csomagok: 2 bőrönd és 3 hátizsák 3. üléssor mögött, az ülések között 2 napi élelem a gyermekeknek
Sopronban, Kishoris fórumtárs felokosította a navigációt, amit ezúton is köszönünk.
Sebesség: az adott ország normái szerint, Ausztria 130,110 (+hegy Salzburg után), Svájc 120 (már ahol, mert sok volt a dugó), Franciao: 130,110 (+hegy, szállás 1870 m-en)
Teljes táv: 3750km, gázolaj: 220,4 L, átlag 5,87l,
kocsi által mért adatok: 199,7 gázolaj, 5,3l átlag
Az előző kocsink egy C4 Picasso 2.0 HDi volt így az összehasonlítás elkerülhetetlen.

Pozitívum:
Az ülések mögött (207 l) egy nagy bőrönd (fektetve) és egy közepes állítva pont elfér (+ rajtuk a hátizsákok). Jó hogy az hátsó szélvédő függőleges, nem rontja a pakolhatóságot. A C4-döntött üvege, kevésbé széles volta miatt a csomagtér bár térfogatra ugyanakkora, nem sok mindenre használható.

A 3. sor kényelmes, ilyen hosszú távon is (a C4-ben 12 év fölött használhatatlan). A 2. sor is kényelmesebb (magasabban van az ülőlap és szélesebb).

A fogyasztás szerintünk a rendben volt (klíma+hegy).

Negatívumok
Az ülések közül sajnos az első sor relatíve a legkényelmetlenebb. Nekem kellett egy eü. gerinctámasz (3000 ft), mert előtte 200 km is panaszokat okozott. De ezzel megoldódott a probléma. A leghosszabb levezetett táv így minimális megállással kb. 600km 7 óra.

A 110 LE motor karakterisztikájára, oda kell figyelni. Főleg a hegyi autópálya szakaszokon kellemetlen, ha lejtőn nem akar megindulni, hátulról meg tolnak le az útról. Magyar viszonylatban nincs vele gond.

Menetzaj: a szél mellett az aszfalt minősége nagyon befolyásol, de összeségében tűrhető (ez így is kb duplája a hangtalan C4-nek).

Visszafelé végig szakadt az eső, és a folyamatosan párásodó szélvédővel nem boldogult a fűtés, így 17 fokos külső hőmérséklet mellett kénytelenek voltunk klímát használni.

A hátsó ülést 3700km alatt a legnagyobb gyermekem teljesen kiülte, kb 3-4 cm-t süllyed az ülőpárna.

Úttartás: nekem az oldalszéllel nem nagyon volt gondom, úgy alapból folyamatosan kontrollálni kell az úton (számomra ez a legnagyobb probléma a kocsival), ha egy picit nem figyelsz már elhagyta a sávot.

A negatívumok ellenére nem csalódtunk a Lodgy-ban. A 1400 és 1100 km-es egy nap alatt levezetett táv sem volt fárasztó benne. A hátsó sorokban ülők sokkal kényelmesebben utaznak, mint a hasonló méretű egyterűekben. A 6l alatti hegymenetes, klímás fogyasztás is baráti. A navigáció tökéletesen teszi a dolgát, a hifi könnyen kapcsolódik minden eszközhöz BT-on keresztül. Ausztriában kávézva 3 másik Lodgy is állt a parkolóban. Nálunk talán túl sok az előítélet a márkával szemben.

Elnézést ha túl hosszú voltam, de talán lesz a beszámolóban használható info.
Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 11 hétfő - 21:54:37
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Az oldalszélre sajnos nagyon érzékeny. Engem is az bosszant, amit te is írtál, hogy folyamatosan csinálni kell valamit, terelgetni, nem nagyon, de a bosszantó kategória pályán tempomat mellett.. Pedig nem húz félre, új korában rögtön futómű állítással kezdhettem, mert olyan rossz volt (kormányközép, dőlésszögek)

A ,,csodálatos" összeszerelési minőségnek köszönhetően az enyémen most már lassan hetente találni valamit, pedig az első 2 hét szereléssel telt, azt hittem utána minden rendben lesz. Apróságok, de bosszantó, és a minőség érzetem most már NULLA!!!!!!!!!!!! az autóval kapcsolatban.

-múlt héten vettem észre, hogy a bal első ajtó hátsó éle becsukáskor szétnyomja egy ponton a hátsó ajtó első élén található szigetelő gumit. Már kopik,ki fog lyukadni. Szerviz nézte, ajtó élek futnak, állítani nincs mit, ha kilyukad garanciában cserélik

-ma reggel (a zárt garázsban álló autón) pedig arra lettem figyelmes, hogy a bal első ajtó ablaküveg gumikédere, ami a lemez élen kívül van, eláll 2-3 mm-t. A visszapillantó tükör műanyagjától felfelé-hátrafelé kb. 15cm hosszan. Ez egy vékony csík, és mivel mind a 4 ajtón máshol tökéletesen áll,nekifeszülve (vízhatlanná téve) a lemeznek, ez így messziről is csúnya. Még bosszantóbb, hogy országúti tempónál már szélzajt is generál. Vágtam oda ipari 2 oldalú ragasztóból 3mm-es (több nem fér el) csíkot 20cm hosszan, de nem fogja meg. Szerintem ez is garanciális csere lesz, lehet miatta leszedni az ajtókárpitot.

Más Lodgy-ján nem látok ilyen minőségi hibákat, mint az enyémen. Nem tudom mi történt, de itt valamit nagyon elcsesztek.

[ Módosítva 2017 szeptember 11 hétfő - 21:57:53 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 szeptember 12 kedd - 07:37:38
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2467
Érdekes, pedig a tiéd már enyhén szólva nem egy elsőszériás darab, és mégis olyan hibái vannak, mintha az lenne...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Lodgydiesel1212
2017 szeptember 12 kedd - 11:00:50


Regisztrált tag #2751
Regisztrált: 2016 október 05 szerda - 13:48:00

Lakóhely: Tahitótfalu
Üzenetek: 19
Vasárnap el kellett vinnem az autómat a nem reklámozható kollégához, fórumtárshoz. Tegnap készen el is hoztam minden szuper volt.

Köszi Gergő!



István

Vissza az elejére
Lodgydiesel1212
2017 szeptember 12 kedd - 11:14:01


Regisztrált tag #2751
Regisztrált: 2016 október 05 szerda - 13:48:00

Lakóhely: Tahitótfalu
Üzenetek: 19
Amíg elcsöpögött a használt olaj megújult a féktárcsa és a betét és frissült a NAVI.


István

Vissza az elejére
HSanyi63
2017 szeptember 12 kedd - 23:47:39


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 362
Wolfch!ld írta ...

.... Még előtte próbáltam összesen 5 alkalommal megtudni írásban, hogy tulajdonképpen mi is történik a kocsimmal a szervíz ideje alatt. Egyszer sem tudták megmondani, csak egy ajánlatot kaptam, és bár nem vagyok autószerelő, az azért lejött, hogy anyagból csak olajat, olajszűrőt lég és pollenszűrőt tartalmaz, illetve munkadíjat. Személyes kérdésre sem árulták el, hogy pontosan mi történik az autóval.

A kötelező után szemrebbenés nélkül adtak egy papírt, ami tartalmazza, hogy a kocsinak semmi baja szerintük, bár kérdésemre a szervízügyintéző elmondta, hogy sem diagnosztikára nem dugták rá, sem nem szemrevételezték, csak olaj és szűrőcsere volt = 48e HUF.
....


Ezzel nekem is örök problémám volt, mert a "Jótállási és karbantartási" lap szerint részletezett ellenőrzések elvégzése nincs dokumentálva csak egy pecsét, hogy az autó rendben.
Már bukott meg szervíz pl. azon, hogy direkt hagytam kifogyni az ablakmosót és a lapát is csere érett volt és nem jelezték a hibát.
Mikor szoltam, azt mondták, hogy az ügyfelek saját maguk szokták töltni az ablakmosót, saját elvárások szerinti folyadákkal, ezért hiába vam előírva, nem nézik.
Kérdezem, mit nem néznek még......
A pécsi LPG szerviz adta a benzines és LPG ECU hiba nyomtatását. ( Nincs hiba feltüntetéssel)
Adta az ellenőrzési lapot, mit néztek meg, milyen eredménnyel.....
Nekem az olajcsere + pollen 35EFt.....


Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
HSanyi63
2017 szeptember 12 kedd - 23:52:40


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 362
riolit írta ...

......
Visszafelé végig szakadt az eső, és a folyamatosan párásodó szélvédővel nem boldogult a fűtés, így 17 fokos külső hőmérséklet mellett kénytelenek voltunk klímát használni.
...


A klíma száraz levegője jó párátlanításra, ha fázozom, akkor adok rá fűtést is.

riolit írta ...

......
Úttartás: nekem az oldalszéllel nem nagyon volt gondom, úgy alapból folyamatosan kontrollálni kell az úton (számomra ez a legnagyobb probléma a kocsival), ha egy picit nem figyelsz már elhagyta a sávot.
....


Hát a doboz autóknál ez mindig megvan. Nem alszol el.
A T3-hoz képest alig zavarjaa Lodgy-t az oldalszél.....



Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
riolit
2017 szeptember 13 szerda - 14:26:00

Regisztrált tag #2731
Regisztrált: 2016 augusztus 15 hétfő - 14:17:32

Lakóhely: Debrecen
Üzenetek: 9
ma reggel (a zárt garázsban álló autón) pedig arra lettem figyelmes, hogy a bal első ajtó ablaküveg gumikédere, ami a lemez élen kívül van, eláll 2-3 mm-t. A visszapillantó tükör műanyagjától felfelé-hátrafelé kb. 15cm hosszan

Ami Gergőnél probléma, sajnos az enyémen is, a bal oldali ablak teljes felső részén

[ Módosítva 2017 szeptember 13 szerda - 14:27:28 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 13 szerda - 19:24:47
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Te jelezted már a szerviznek? Ha igen,mi volt a reakció?
Nekem még nem volt időm bemutatni, egyébként is várom a visszajelzésüket (holnap már 1 hete ) más garanciális ügyből kifolyólag.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
HSanyi63
2017 szeptember 13 szerda - 21:56:20


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 362
Krogergo írta ...

Te jelezted már a szerviznek? Ha igen,mi volt a reakció?

Nekem a jobb első ajtó aljánál volt kider problémám.
Megnézték, hogy vissza lehet-e nyomni, nem sikerült, következő szerviz látogatáskor cserélték. (gondolom rendelni kell a szigetelést)

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
speki1982
2017 szeptember 14 csütörtök - 23:22:36

Regisztrált tag #2766
Regisztrált: 2016 november 07 hétfő - 13:22:01

Lakóhely: Újfehértó
Üzenetek: 31
Krogergo írta ...

Az oldalszélre sajnos nagyon érzékeny. Engem is az bosszant, amit te is írtál, hogy folyamatosan csinálni kell valamit, terelgetni, nem nagyon, de a bosszantó kategória pályán tempomat mellett.. Pedig nem húz félre, új korában rögtön futómű állítással kezdhettem, mert olyan rossz volt (kormányközép, dőlésszögek)

A ,,csodálatos" összeszerelési minőségnek köszönhetően az enyémen most már lassan hetente találni valamit, pedig az első 2 hét szereléssel telt, azt hittem utána minden rendben lesz. Apróságok, de bosszantó, és a minőség érzetem most már NULLA!!!!!!!!!!!! az autóval kapcsolatban.

-múlt héten vettem észre, hogy a bal első ajtó hátsó éle becsukáskor szétnyomja egy ponton a hátsó ajtó első élén található szigetelő gumit. Már kopik,ki fog lyukadni. Szerviz nézte, ajtó élek futnak, állítani nincs mit, ha kilyukad garanciában cserélik

-ma reggel (a zárt garázsban álló autón) pedig arra lettem figyelmes, hogy a bal első ajtó ablaküveg gumikédere, ami a lemez élen kívül van, eláll 2-3 mm-t. A visszapillantó tükör műanyagjától felfelé-hátrafelé kb. 15cm hosszan. Ez egy vékony csík, és mivel mind a 4 ajtón máshol tökéletesen áll,nekifeszülve (vízhatlanná téve) a lemeznek, ez így messziről is csúnya. Még bosszantóbb, hogy országúti tempónál már szélzajt is generál. Vágtam oda ipari 2 oldalú ragasztóból 3mm-es (több nem fér el) csíkot 20cm hosszan, de nem fogja meg. Szerintem ez is garanciális csere lesz, lehet miatta leszedni az ajtókárpitot.

Más Lodgy-ján nem látok ilyen minőségi hibákat, mint az enyémen. Nem tudom mi történt, de itt valamit nagyon elcsesztek.



Nagyon csodálkozom, hogy az ilyen felszereltségű autóban, mint a Gergőé, ennyi hiba jön elő... Talán tényleg nem volt szerencséd a marokkói melósokkal, péntek délután már nagyon mentek volna haza/hétfő reggel meg még nem volt kedvük dolgozni, összehányták a kocsit. .

Az én 1.6-os, benzines, Artic felszereltségű alap autómmal eddig (kopp-kopp) nem voltak ilyen gondok. Ez is faceliftes már, mint a Gergőé, az újabb kiadásból május óta csak egyet láttam a környékünkön, a többi mint a korábbi verzió volt. Érdekes, hogy a múlt heti romániai túrám alkalmával alig láttam Lodgyt, az újabbakból meg egyet se. A Loganból viszont jó sok volt Szatmárnémetiben is, csakúgy, mint a németből bevitt "csodálatos" prémiumautókból is.

Már 8 ezer kilométernél tartok, a család nagyon szereti, az ötéves kislányom pedig imádja annak ellenére is, hogy nyáron kiszállás közben kiesett belőle hátulról. Veszek majd küszöbvédőt hátra meg a csomagtérhez, ettől ugyan nem le alacsonyabb a kocsi, viszont talán nem csúszik majd annyira az a fránya küszöb.

A fogyasztás a fedkomp szerint 6,6-7,2 között mozog, utóbbi érték dögmelegben, klímával, vegyes használattal márve. Tankolások szerint (blokk) az átlag 6,4-6,7 volt (???), ezt nem értem, pedig utánaszámoltam. Városban mozgunk, naponta legalább 20 km, de van bőven pálya is, főút is, plusz Szlovákia, Ukrajna, Bivalyb***nád . Tap. szerint a pályán érzi magát a legjobban az 1.6-os, tohonya testét elfogadható időn belül gyorsítja fel, nem is kell nagyon nyomni a gázt, dinamikusan megy. Tempomat szuper, szépen tartja a sebességet, nem rángat, jól vezérelhető a kormányról. Az első 5 ezernél gázadáskor kellemetlen, csörgő-zörgő-nyers hang hallatszott a motorból rövid ideig, de ez mára mérséklődött, sokszor már nem is hallom, lehet, hogy a benzinmotor alapból ronda hangja volt ez.

Nagyobb hiba nem volt, a karosszéria illesztések kicsit elcsúsztak a jobb és a bal oldalon a kis indexlámpa környékén, a kerékjáratoknál, az első ajtóknál néha kicsit nagyobb erő kell a becsukásnál, nem záródnak be elsőre, a jobb hátsó vagy már kétszer bereteszelt, koppant a zár becsukáskor akkorát a szervizben majd állítanak rajta. A vezetőülés nekem (192 cm) kicsit kényelmetlenebb hosszú úton, hátul nem panaszkodnak a csajok, a csomagtér pedig szó szerint gigászi.

Oldalszélre vigyázni kell, engem is ért meglepetés egyszer-egyszer a pályán, de ez ilyen. Apósom BMW-s fan volt főnöke mögöttem jött a kocsi első hónapos korában, később apósomnak áradozott róla, hogy milyen szép, meghogy ezt még ő is elfogadná... Persze... én meg nem adnék neki. (az ő BMW-jé állandóan üzemanyagszivattyú bajokkal küszködött, mert - ha éppen úgy volt - 10 liternél többet nem tankolt bele, mert nem volt rá pénze - ez tuti igaz, mert apósomat sem fizette ki sokszor időben )

10 ezernél szépen elviszem olajcserére, keresek rá téli gumikat és felniket és megrendelem a küszöbvédőket, aktiválom az ajcsiba kapott kiterjesztett garanciát. A benzinen kívül csak a fóliázásra költöttem eddig 33 ezer pénzt, olajcsere nem volt 5 ezernél, mert ahogy néztem rendben volt az olaj. Feleslegesen nem szaladgálunk a szervizbe... A motor erősödik, egyre jobban húz.

Szóval: 4 hónap együttlét után most is ezt venném meg, ugyanezzel a konfigurációval. Gyorsan megszoktam a méreteit, parkolás nem gond, radar/kamera sem feltétlen szükséges, aki egy kicsit is szeret/tud vezetni, persze vele jóval könnyebb, nem lebeszélésképpen mondom. A hifi jól szól, a rádió király, a telefonnal megtalálták egymást, egyedül a beépített mikrofon gyenge, nem nagyon hallanak telefonálás közben. Némely szögből borzalmas a formája, nagy böhöm állat, de ha jó szögből nézed, akár még szép is lehet Pont mint a szomszéd Erzsi...

Én csipázom a márkát, eddig kellemes meglepetés/azt kaptam a pénzemért, amire nagyjából vágytam. Az ülés azért lehetne kényelmesebb...:) Aki ült benne, csodálkozott, hogy a Dácsia ilyen lett.

Ja! És a karosszéria valóban elég vékony, nem ajánlatos nagyon nyomkodni a lemezt...:)
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 szeptember 15 péntek - 00:10:58


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 362
speki1982 írta ...

...
Szóval: 4 hónap együttlét után most is ezt venném meg, ugyanezzel a konfigurációval. Gyorsan megszoktam a méreteit, parkolás nem gond, radar/kamera sem feltétlen szükséges, aki egy kicsit is szeret/tud vezetni...


30 hónap és 127 000 km útán én is újra megvenném. Sajna most még nincs LPG verzió a Magyar piacon....



Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
magiced
2017 szeptember 15 péntek - 09:13:30

Regisztrált tag #2845
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:24:58

Lakóhely: bp
Üzenetek: 21
van a dacia.hun pár gyári kiegészítő (küszöbvédő,könyöktámasz, sárfogó, légterelő)
ezeket mennyire érdemes ott venni, ha szeretnék ilyeneket a kocsin?
vgay oldcsóbb és jobb bármilyen alternatív forrásból kompatibiliset rendelni?
Vissza az elejére
2lee
2017 szeptember 15 péntek - 17:58:56


Regisztrált tag #2878
Regisztrált: 2017 július 18 kedd - 14:26:05

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 3
Csomagtér tálcát ott vettem, engedtek is kicsit, 11e-ben állt meg. Könyöktámaszt meg kértem átvételre, 25e volt beszerelve a vezetőülésbe. Légterelőn gondolkodom, nem biztos hogy ott venném meg. Ahogy pl. Tűzfal szigetelést sem, erre 70 ezer körül mondtak. Motortér szigetelést nem is tudnak rendelni perpill. Medianavot megkérdeztem szimpla kíváncsiságból, 260 körül tudják megrendelni a gyártól... Ja, ezek Loganos árak... De gondolom hasonló a nagyságrend.

[ Módosítva 2017 szeptember 15 péntek - 18:04:29 ]

Ha már be sem kapcsol, elrontani úgysem lehet.
Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 15 péntek - 20:43:26
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
2lee írta ...

Medianavot megkérdeztem szimpla kíváncsiságból, 260 körül tudják megrendelni a gyártól... Ja, ezek Loganos árak... De gondolom hasonló a nagyságrend.


Egész lement az ára. Tavaly még 360000Ft volt utólag megvéve, ha nem új autóba rendelte valaki 75000Ft-ért.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
speki1982
2017 szeptember 15 péntek - 21:27:57

Regisztrált tag #2766
Regisztrált: 2016 november 07 hétfő - 13:22:01

Lakóhely: Újfehértó
Üzenetek: 31
magiced írta ...

van a dacia.hun pár gyári kiegészítő (küszöbvédő,könyöktámasz, sárfogó, légterelő)
ezeket mennyire érdemes ott venni, ha szeretnék ilyeneket a kocsin?
vgay oldcsóbb és jobb bármilyen alternatív forrásból kompatibiliset rendelni?



Ma voltam a kereskedésben, a küszöbvédő 1 darab 10 ezer (!) forint, egy s*ar műanyag. Felejtős. Még a szaki is ezt mondta, aki megnézte a gépben. Apám...
A csomagtér küszöbvédő nem volt a listában, még szerencse, az meg 20 körül lett volna.
Amúgy vannak jó árban abroncsok, a katalógus már elérhető, hoztam is egyet. Kleber és Barum van raktáron Debrecenben, előbbi 185/65 R15-re 15 490, a Barum egy ezressel olcsóbb. Rendelni lehet persze Michelint is, az 21 290-ért, ez a plafon, de van ennél olcsóbban Conti és Goodyear is erre a méretre.
Felnikből is van bőven, én 11-ért rendeltem egy egyszerű acélfelnit a téli Kleberek alá. Az olajcserével együtt október elején megejtik a gumicserét is.
Vissza az elejére
peggy
2017 szeptember 16 szombat - 19:54:32

Regisztrált tag #2757
Regisztrált: 2016 október 14 péntek - 13:39:29

Lakóhely: Gyöngyös
Üzenetek: 3
sziasztok, a véleményetekre és a tapasztalatokra lenne szükségem: Miért van az hogy az 1,2 literes 115 lovas TCE motorok a Lodgy-ban már 60 ezer km-töl tönkremennek, és 100 ezer fölé nem is jutnak el futásteljesítmányben ??? Ez most a német autópiac kinálata. Nem egyet találok ami pár tízezer kilóméter után motorkárral adja. Az én kérdésem az lenne, hogy mi a titka ennek a motornak ? szijjas vagy láncos ? mi történik ezekkel a motorokkal ? vagy mire kell figyelni, hogy egy 150 ezret elmenjen ? Vagy ez egy irreális elvárás ettöl a pici motortól ? Az egyik azt írja 54 ezer km-nél, hogy a 3.as henger dugattyúja átégett. Kinek van tapasztalata ezzel a motortipussal ? Köszönök minden segítséget.
Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 16 szombat - 20:30:35
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Egyrészt a német nem fogja 10ezrenként lecserélni az olajat, ha a szervizkönyv csak 20-30ezer km-t ír neki.
Műszaki analfabéták, olajszintet sem ellenőrzik (sok mai turbó benzines motor eszi az olajat). Ha csúnya hangja van, megy vele a szervizbe, ha meg világít az olajnyomás jelző lámpa akkor tölt/töltet bele (de ekkor már késő).
Nekik egy használati cikk, nem fogják pátyolgatni, elindítja, megy rá az autópályára, és ahol nincs korlátozás, tolja amennyivel tudja. Sokan 100km vagy ennél is messzebb járnak munkába. 150-160km/h-val meg nem fog ez a pici motor az örökkévalóságig tartani.
Aztán ha nagy lendülettel odaért ahova akart, akkor sem fog olyannal foglalkozni mint a turbó visszahűlése, stb.
Szóval kint nagyrészt így bánnak az autóval. a Hülye Kelet Európai meg örül, hogy milyen f@sza 5 éves romot hozott nyugatról.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
gombi
2017 szeptember 16 szombat - 20:38:35

Regisztrált tag #2226
Regisztrált: 2013 április 02 kedd - 15:44:11

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 7
Sziasztok!

Olvasgatom itt a véleményeket, útleírásokat. Mi tetszik, mi nem teszik. De száz szónak is egy a vége. Ha valaki "olcsó" 7 személyes autót akar venni, akkor nincs más lehetősége. Legalábbis a 7 személyes MCV megszűnése óta.
Persze pár dolog engem is zavar. Például próbálta valaki, hogy tetősín nélkül mennyivel csökken a szélérzékenység?
A gumikéder nálam is jön le a melegben. De ezt még gariban visszaragasztatom, mert cserélni nem fogják, azt mondták.
De kénytelen vagyok megszokni ezeket, mert csak ezt tudom megfizetni.
Üdv.

Száguldunk és Félünk!

Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 16 szombat - 20:49:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
gombi írta ...

A gumikéder nálam is jön le a melegben. De ezt még gariban visszaragasztatom, mert cserélni nem fogják, azt mondták.


Én időhiány miatt még nem voltam szervizben vele ez ügyből. Neked miért nem cserélik ki ha rossz? Gyárilag sincs ragasztva. Elfogadnám én is a ragasztást, ha tudnám, hogy tartós lesz (de nem valószínű) meg az összes Lodgy-n szükség lenne rá. De nem ez a helyzet. A legtöbbön gyárilag jó, ragasztás nélkül. Akkor a gyári selejtet is tessék kicserélni olyanra, ami a több jó autón van.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
HSanyi63
2017 szeptember 16 szombat - 20:54:53


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 362
gombi írta ...

... Olvasgatom itt a véleményeket, útleírásokat. Mi tetszik, mi nem teszik...

A fórum nem a dicsekvés tere, itt inkább a problémák és megoldásuk az érdekes.
A Lodgy nem egy Touran, de nem annyival rosszabb, mint amenyiel olcsóbb.
Sőt!!
Sok olyan dolog van, ami az egyszerűségével praktikusabb.
Például a nem túl szép kárpít, de jól bírja a strapát, kézi lámpa magasság állítás, nem fog össze vissza világítani a lámpa, he elromlik az emelő motor... stb.
Vehettem volna VW-t, kicsit kicentizve lehetőségeimet, de a Lodgy-val is végig jártam a szeptember elején egy 6xxx km-s utat gond nélkül, Dánia-Svédország- Norvégia-Dánia tájain, 1350m-s magasságot is megjárva.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
HSanyi63
2017 szeptember 16 szombat - 20:58:38


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 362
Krogergo írta ...

....Neked miért nem cserélik ki ha rossz? Gyárilag sincs ragasztva.....


Ezt én sem értem, Veszprémben fel sem merült a ragasztás lehetősége.
Megpróbálták visszanyomni, lerugta magát, megrendelték, következő olajcserénél cserélték.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
gombi
2017 szeptember 16 szombat - 21:20:39

Regisztrált tag #2226
Regisztrált: 2013 április 02 kedd - 15:44:11

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 7
Nos.
Bevittem Budakalászra és azt mondták, hogy ezt nem cserélhetik, csak javíthatják. De lehet, hogy félreérthető voltam. Nálam az a gumi vált el 10 centin, ami az ajtó felső síkjánál akadályozza a víz befolyását. És nehezen veszi be a kanyart, ívet.
De igazából a turbo nyomásszabályzó zúgása zavar, amit már kicseréltek, de az új is zúg. Pedig már a csavar helyett csak kábelkötegelő tartja, és szivacsot is ragasztottam alá, hogy ne vigye át a rezgést a kasztnira. Persze menet közben már elnyomja a többi zajforrás, de alapjáraton, városban nagyon zavar. De majd szerelő sporttárs megszakérti hamarosan.
Üdv.

Száguldunk és Félünk!

Vissza az elejére
Suprax
2017 szeptember 18 hétfő - 18:52:52
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 258
Szerintetek?

Lásd a képeket.

Bőrözésről kinek van infója?
Autót kell vinni , vagy csak a kormányt ?
Mennyi ideig tart?
Ha csak a kormányt, hogy kell leszedni? (pár szóban)

Köszi Zsolt





-Email-
Vissza az elejére
Vasi
2017 szeptember 18 hétfő - 19:03:29


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 281
Suprax írta ...

Szerintetek?

Lásd a képeket.

Bőrözésről kinek van infója?
Autót kell vinni , vagy csak a kormányt ?
Mennyi ideig tart?
Ha csak a kormányt, hogy kell leszedni? (pár szóban)

Köszi Zsolt






Lehet, hogy kormányváltás lesz?


Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Sheme
2017 szeptember 18 hétfő - 22:00:29

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 878
peggy írta ...

sziasztok, a véleményetekre és a tapasztalatokra lenne szükségem: Miért van az hogy az 1,2 literes 115 lovas TCE motorok a Lodgy-ban már 60 ezer km-töl tönkremennek, és 100 ezer fölé nem is jutnak el futásteljesítmányben ??? Ez most a német autópiac kinálata. Nem egyet találok ami pár tízezer kilóméter után motorkárral adja. Az én kérdésem az lenne, hogy mi a titka ennek a motornak ? szijjas vagy láncos ? mi történik ezekkel a motorokkal ? vagy mire kell figyelni, hogy egy 150 ezret elmenjen ? Vagy ez egy irreális elvárás ettöl a pici motortól ? Az egyik azt írja 54 ezer km-nél, hogy a 3.as henger dugattyúja átégett. Kinek van tapasztalata ezzel a motortipussal ? Köszönök minden segítséget.


Lefogadom, h hidegen egyből pályáztatták és kinyomták a szemét, illetve pályáztatás után nem hagyták "leállni" a turbót és még hűlni sem.

Pedig a hosszú élet titka nem más, mint:
- a rendszeres, DCI-nél 10.000km-kénti olajcsere, olajszűrővel együtt
- a hideg motort hagyni alapjáraton legalább 1 percet járni - mínusz 10 fok, vagy alatta a 3 percbe nem fog belehalni senki
- az első 10km-en - mínuszokban inkább 15 - 1600-1800 f/p fölé nem pörgetni, városban 50-nél 3-ban járni vele, egyenletesen
- a pályára merészkedve 90-nel menni 5-ben legalább 10km-t, 100-zal úgy még 5-6km-t, 110-zel még ötöt, hogy üzemi hőmérsékletre melegedjen a motorolaj, pontosabban az egész motorblokk egyenletesen átmelegedjen, ne kapjon hősokkot (amikor a hengerfej gyorsabban melegszik fel, minthogy a hőt a motorblokk át tudja venni és átmelegedne)
- ha már elérte, nem kell kitaposni a belét - attól nem kell félni, ha évente 3-4 alkalommal, üzem melegen nyélgázon mész vele 2-3 km-t - nálam belement a mutató a 180-ba, igaz, Bp-ről indulva, Szeged előtt, szóval 1000%, h minden ideális volt. Legalább nem lustul el, kiég a kipufogó. (Vagy nem?)
- ideálisabb: tempomat, 110. Én ezt szeretem, akár 4-5 órán keresztül, folyamatosan.

Leállítás előtt, kisorolva a pályáról:
- üresben járni hagyni akár 3-4-5 percet is
- így 1000%, h leáll a turbófeltöltő
- a motorolaj addig is kering és hűti a tengelyét

És hogy ne kapjon egy-egy lökést a főtengely, kinyomott kuplunggal leállítani a motort, ez sem rossz - meg ugye kinyomott kuplunggal indítani sem, kímélve az akkumulátort.

(Ja, ha már fogyasztás: a TC erőmérőjén valaki hozott egy BMW-t - nem a Karrotta. Kiderült, 1L-vel többet tud, mint a gyári, pedig 15 éves már a talicska. És hogy mitől erősebb? Mert a tulaj 100-as, prémium benzint tankol bele. Tehát biztosan jobb valamitől a nagyobb oktánszámú benzin.)

[ Módosítva 2017 szeptember 18 hétfő - 22:07:47 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2017 szeptember 19 kedd - 08:26:32
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Suprax
Vezető oldali ajtó és motorháztető kinyit. Vársz 20 percet. Akkumulátor negatív sarut lekötöd. Mindezt azért, hogy ne durrantson képen a légzsák ha valami gond van (amúgy nem szabadna, de ez biztonsági előírás). Ettől majd jól tele lesz hibakóddal is az autó vezérlői. Ha van megfelelő diagnosztikai eszközöd, akkor softveresen le lehet kapcsolni addig a légzsákot, így jóval könnyebb.

2db lapos csavarhúzó, kb. 5-6mm-es kell hozzá.
A fényképen benyilaztam mit kell tenni. Először a légzsákot kell kivenni. Ahol a nyíl kezdődik, ott kell benyúlni a csavarhúzóval. 90fogban eltekerve a kormányt, alulról kell nekiállni. Eredetileg ott még nincs teljes lyuk a kormányon, mert hajszál vékony réteg takarja . A csavarhúzót lapos szögben, tehát a kormánykerék karimával párhuzamosan úgy kell betolni, hogy a nyíl végénél látható rugót benyomod. Ekkor a légzsák adott oldalát tudod kifelé kézzel a kormány felől húzni kb. 1cm-t. Amikor ez megvan, alá támasztod valamivel ( pl. műanyag kárpit leszedő) . Kihúzod a csavarhúzót, és jöhet a másik oldal ugyan úgy. Egy kicsit nehezebb lesz,mert a túl oldala az alátámasztás miatt már feszül.
Ha ezt is sikerült eltalálni, benyomni, akkor kijön a légzsák. Hagyd így elemelkedve a kormánytól kb. 2cm-t, és a kormányt tekerd vissza alap helyzetbe középre.A légzsákot óvatosan kezd el kiemelni, majd lefelé billenteni, nehogy a szalag kábel sérüljön. A hátuljáról a csatlakozót le kell húzni. Ezt csak úgy tudod, hogy előtte kicsi műszerész lapos csavarhúzóval a biztonsági fület a csatlakozón kihúzod-hátra hajtod.
Ha kint van a légzsák, jöhet az 50-es torx csavar a kormány középnél. Nem szabad egyből kitekerni!!!! Csak kb. fél cm-t. Ekkor megfogod a kormányt 9-3 és vagy 6-12 óránál és erősen, izomból húzod, akár picit billegtetve magad felé így fellazul a kormány oszlopról. Ha ez megvan, kitekerheted a torx csavart teljesen, és 2 újjal leemelhető a kormánykerék, miközben a résen óvatosan átdugod a szalag kábelt és a csatlakozókat, nehogy sérüljenek!




Nem emlékszem mikori az autód, de ha nincs 3 éves, és még garanciális, én mennék cseréltetni az biztos.
Amúgy úgy látszik ez is olyan selejt anyagból van mint a 2007-2012 Sanderoknál, meg az MCV1 PH2-nél. Remélem az új fajta kormányokkal, főleg a bőrnek csúfoltakkal nem lesz ilyen gond.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Suprax
2017 szeptember 19 kedd - 20:43:56
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 258
Köszönöm Gergő!

-Email-
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 szeptember 19 kedd - 22:17:47


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 362
Sheme írta ...


Pedig a hosszú élet titka nem más, mint: .........


A TCE leszabályzás mekkor fordulatszámnál van?


Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
HSanyi63
2017 szeptember 19 kedd - 22:19:29


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 362
Valaki cserélt már ablakmosó fúvókát?
Nekem a szervizben max. felállították, de 120 km/h felett csak az ablak aljára meg a mosó folyadék.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
HSanyi63
2017 szeptember 19 kedd - 22:21:57


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 362
A Lodgy-nál a hátsó ablakmosóhoz a csővezeték toldva vam az utastérben?

Ha sokszor használom a hátsó mosót, akkor a vezető mögötti ülésnél nedves a filc.
A szervizben megnézték elvileg, de azt mondtál nem sérűlt a mosó vezeték.
Köszi

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 20 szerda - 17:59:01
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Pedig valószínű sérült.
Az utastérbe az autó jobb oldalán a tűzfalnál jön be, végig megy a tűzfalon a bal oldalra, onnan le és végig a küszöb mellett. Toldás csak a hátsóoszlopnál van a csomagtér ajtó miatt.

Kiveszed a vezető ülés, leveszed a bal oldali 2 ajtó gumikéderét, és felhajtod a komplett padló kárpitot. így látni fogod a csövet végig. Ahol sérült elvágod, és teszel bele egy toldót.

Ha így sem lesz jó, akár prosztata probléma is lehet ha vizes alattad az ülés

[ Módosítva 2017 szeptember 20 szerda - 17:59:51 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!