A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a váltóról!
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Krogergo
2014 szeptember 09 kedd - 10:31:20
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Szia!

Üdv a klubban! Szerintem sokakat érdekelne. Írd meg a cikket, és küld el Indy-nak emailben, ha vannak, képekkel.
Jössz a találkozóra? Ha igen, én biztosan szemügyre veszem.
Nem tudom a Tiptronic alatt a VW konszern valamelyik váltóját érted e, vagy esetleg valamelyik régebbi Renault robotizált váltót? Kiváncsian várom a megoldást.
Nekünk egy 2010-es 1.6 16V Artic MCV-nk (is) van. Mivel legtöbbet autópályán megy, én csak a váltójának az 5. áttételét cseréltem ki egy DCI-ére, hogy ne pörögjön már 130km/h-nál 4400-at, csak 3500-at. Meg a rossz lábam miatt egy tempomat is került bele. Viszont a munkás autó Loganba én is el bírnék viselni egy automata váltót, mennyivel kényelmesebb lenne a városi araszolgatás. A költségek, kivitelezés, és a műszakiztatás miatt azonban sosem jutottam tovább a gondolatnál. Hátha a te kivitelezésed ad egy ,,löketet" e témában.
Jelen felállás szerint sok-sok évig nincs szükségünk még másik autóra, de a következő biztos, hogy automata váltós lesz.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
DQM
2014 november 15 szombat - 09:50:47


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 183
Üdv mindenkinek!

Tegnap kicseréltem a váltóban az olajat. 95E km. Nekem is fekete jött le. És csak 2.2 liter. Kizárt dolog, hogy annak idején, amikor kicseréltük a tolatáslámpa-kapcsolót, 1-2 decinél több kifolyt volna belőle. Na mindegy, ELF NFJ 75W80. 2.9 liter.

Vissza az elejére
Dedi
2014 december 05 péntek - 17:28:43

Regisztrált tag #1759
Regisztrált: 2012 január 20 péntek - 15:03:19

Üzenetek: 152
Szép estét minden Olvasónak!
A napokban egy bosszantó jelenséget tapasztaltam a Duster kuplungjánál. Kinyomáskor kis elugrás reccsenés aztán minden szép és jó. Következő nap megint egyszer jelentkezik a probléma., aztán majdnem minden kinyomásnál egy apró kis kattanás, de működik. Többször lenyúltam és kézzel mozgatva a szerkezetet olyan volt mint ami szétakar hullani. Mivel nem akartam buherálni mert garanciális bevittem ma Zalaegerszegen a Renault szervizbe nézzenek rá. (Régi Twingónál egy racsnis szerkezet működteti a kuplungot ott már volt ilyen problémám .) Nagyon korrektek voltak 15 perc alatt helyrerakták. Egy kosárszerű karmos " foglalatba" pattanik bele a "kinyomó rúd" feje. Ez tágult, kopott ki és ott ugrott el. Az idei típusnál már módosítottak ezen van benne egy külön kis rögzítő elem. Egyszerűen megoldották rászorították a kosarat a végre, megkenték most tuti.
Dedi
Vissza az elejére
candi11
2015 január 12 hétfő - 11:18:41
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Klikk!

Így kell meghosszabitani a váltót

[ Módosítva 2015 január 12 hétfő - 11:19:10 ]

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
glassesman
2015 január 12 hétfő - 12:33:25
glassesman

Regisztrált tag #2484
Regisztrált: 2014 szeptember 11 csütörtök - 08:03:14

Üzenetek: 62
Tavaly decemberben átvett 1.6 16V dusterem, ugyanezen értékeket mutatja 5. fokozatban, mint a videón látható.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 január 12 hétfő - 15:07:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
A 2010-es 1.6 16V MCV-m épp ezen okból szereltem át én is, a dci 5. sebesség fokozata került bele. Előtte 130-nál 4400-at pörgött. Most már csak 3500-at, mint a video-n. (ott kicsit kevesebbet mutat, de csal a fordulatszám mérő órája a srácnak, meg mindenkinek, aki nem csinálta meg)

Mivel nekem ez ügyben saját tapasztalatom is van, meg szerelek elég Daciát, erősen kétségbe vonom a videón látottakat! Tudom Afrikában a sivatag közepén egy papucsban is megcsinálják a nagygenerát, tehát lehetetlen nincs.
De azért ezt az MCV-t így a parkolóban kicsit túlzás. Műhely körülmények közt sem egyszerű. Úgy, hogy meg nincs levéve a váltó, szinte egyenlő a lehetetlennel. Problémás részek:
-A csavarokat dugókulcs készlettel az életben ne csavarja ki, még ha 2m-es csövet rak rá, sebességben van az autó, és valaki nyomja a féket, akkor sem. A légkulcs azért megküzd vele.
-A villa stiftjét, amit ő lazán kikocogtat, azt a valóságban alig lehet kikalapálni. (párat már csináltam) Mai napig megvan még az edzett kiütő dornim, ami bele görbült. Izomból kell ütni. Az ember pedig csak reménykedhet, hogy a stift jön ki, és nem a kapcsoló tengely görbül el, vagy nem repeszti el a tengely az öntvényt. Akkor az egész váltó mehet a kukába.
-Ennek a stiftnek a kiütésekor útban van a futómű bölcső. Egyik sebességi fokozatban sem férni hozzá.
-A képen a bal oldali fogaskerék az 5. sebességi fokozat. Ha nagyon lapos végű a csapágy lehúzója, akkor ahhoz hozzá fér vele. De a video-ban látható nem ilyen volt. A jobb oldali fogaskerék, ami a difi tengelyén van, pedig annyira tőben van a tengelyen, hogy a fogaskerék és a ház közé csak egy speciális célszerszám fér be. Ilyenem nekem sem volt, ezért vettem egy lapos (kb. 1.5mm) vágót, és körbe ,,pöfölem" addig, amíg a csapágy lehúzató alá nem fért. A váltó ház alumínium öntvénye így is picit sérül közben (csak esztétika szerencsére). A tengelyen a fogaskerék annyira annyira méretpontosan van, hogy lehúzni sem egyszerű. Felrakáskor én a másikat, ami a helyére ment, felmelegítettem, és még így is kocogtatva ment csak vissza.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
freeware
2015 január 13 kedd - 10:29:19


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Az /autoalkatreszwebaruhaz pont hu az valós bolt? Ott a legolcsóbb a Valeo kuplung szett. Egyáltalán jót néztem ki? 2005-ös, 1.4-es benzines Loganhoz, K7JA710 a motorkód eleje.
Ez 20e lenne:
Klikk!


[ Módosítva 2015 január 13 kedd - 10:34:32 ]
Vissza az elejére
Basic
2015 január 13 kedd - 17:24:20
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
20 ezer Ft felett ingyenes kiszállítás, és utánvéttel lehet fizetni.
Hozzárendelsz még valami párszáz Ft-os vackot (mondjuk egy olajszűrőt, az előbb-utóbb úgyis kell), azt annyi. Mivel átvételnél fizetsz, nem igazán lehet hibázni...

PS: szerintem jót néztél ki...
Mit műveltél az autóval, hogy már elmakkant a kuplungod?


[ Módosítva 2015 január 13 kedd - 17:40:24 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2015 január 14 szerda - 00:47:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
freeware írta ...

Az /autoalkatreszwebaruhaz pont hu az valós bolt? Ott a legolcsóbb a Valeo kuplung szett. Egyáltalán jót néztem ki? 2005-ös, 1.4-es benzines Loganhoz, K7JA710 a motorkód eleje.
Ez 20e lenne:
Klikk!



Megmondod a szerelőnek, hogy 20ezret szánsz erre a típusra, szerezze be. Aztán akkor nem kell alkatrész után futkoznod/redelned, meg még garancia is lesz rá.
Amúgy nem értem miért kell cserélni. Leégetted? Cseréltem már jó párat Loganokban, de mindegyikben több mint 200ezer km volt. (Bp.-iekben is)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2015 január 14 szerda - 00:51:10
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Egyébként ha mégis le kell venni a váltót, kelleni fog ELF Tranself NFJ 75W80 váltóolaj, és bal oldali féltengely belső gumiharang komplett szerelő készletről is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
freeware
2015 január 14 szerda - 08:38:19


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Sose volt könnyű elindulni vele, szerintem az előző tulaj amortizálta le. A futásteljesítmény nem indokolná az állapotát. Én se szoktam gyötörni. Gyakorlatilag aki először ül bele, nem tud vele elindulni lefulladás nélkül. Mikor megvettem én is 3x fulladtam le belső sávban lámpánál mire sikerült... Alig anyáztak... meg dudáltak.
Mivel első kocsi, nem volt sok összehasonlítási alapom, tanulni meg dízelen tanultam, az simán ment kuplung felengedéssel is. Ennek meg nyomni kell a gázt különben nyekk. Egyest, hátramenetet is nehezen veszi be. Bár a hátramenetet ha jól tudom azért mert nincs szinkronizálás.
Kár, hogy olyan messze vagy Gergő, hozzád szívesen elvinném a gépet. De az minimum 2 nap fizetés nélküli szabi lenne, plusz útiköltség+matricák...
Vissza az elejére
candi11
2015 január 14 szerda - 13:11:54
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Szervezz klubtalálkozót és majd rá lesz nézve!

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Krogergo
2015 január 14 szerda - 21:06:56
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Tényleg, Békéscsabán még nem volt klubtalálkozó Mondjuk megközelítését csak az erős idegzetűeknek ajánlom, akik elviselik, ha egy odaút alkalmával a 4-esen vagy a 44-es főúton minimum 3-szor jön vele szembe a saját sávjában román kamion, miközben a másikat előzi.

A kuplung pedál fogási pontja MPI-nél a bovden hosszának változtatásával állítható. Ha kopik, egyre feljebb fog. Ekkor a bovden hosszán növelni kell, azaz lefelé tekerni róla az anyát. Kb. 1.5-2cm-t. Ekkor fog az előírás szerinti teljes pedál út alsó 1/3-án fogni.
Mielőtt valaki kérdezné, sajnos a DCI és az 1.6 16V hidraulikus kuplungja nem állítható.

Ha nem a fogási ponttal/pedál úttal van probléma, hanem az ,,adagolhatósággal" (sosem ugyan ott, és mindig más-más erővel fog, aki tapasztalt sofőr, egész nap használja az autót, az is naponta lefullasztja) az más probléma. Akkor tényleg kuplung szett csere. Nagy valószínűség szerint a tárcsa még ekkor sincs elkopva (mert különben csúszna a kuplung). Azonban a nyomó lap elgyengült, megégett, megkopott. Extrém esetben a kinyomó csapágy átszakítja a közepét, és akkor szakad-törik minden.

Ez a hiba használt autó vásárlásakor rögtön kiszúrható. Akár új autót a szalonból kihozva, fél óra alatt ,,haza vágható". De általában olyanoknál jelentkezik, akik folyamatosan a kuplungon tartják a lábukat. Nagy csúsztatásokkal indulnak (vezetési hiba, vagy meredek emelkedő)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
freeware
2015 január 16 péntek - 09:36:40


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Tényleg jó lenne egy csabai vagy békési találkozó! Békésen pl Dánfok idális, lehet fürdeni (persze ehhez jó idő is kellene), kenuzni, sárkányhajózni, és a campingben meg adott a szálláslehetőség. Van hely a szlalom versenyhez is akár. Meg lehet bográcsozni stb. Ha már itt van az ember akkor érdemes Gyulára is átlátogatni. A 44-est bírják a Daciák, pont olyan mint a román utak... A 4-esen Szolnokig kell csak élve eljutni onnan már nem vészes.

Hogy ne legyen offtopic: eddig 3 szerelő nézte meg, úgy hogy nem szóltam arról hogy sz*r. De mindhárom azt mondta, hogy már nem lehet állítani. Adagolhatósággal nincs baja, mindig ugyanott fog, fent.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 január 16 péntek - 10:30:31
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
freeware írta ...

Hogy ne legyen offtopic: eddig 3 szerelő nézte meg, úgy hogy nem szóltam arról hogy sz*r. De mindhárom azt mondta, hogy már nem lehet állítani. Adagolhatósággal nincs baja, mindig ugyanott fog, fent.


Ha mindig ott fog, nem csúszik a kuplungod, és jól adagolható, akkor nem kell cserélni, csak állítani! Másra nem tudok gondolni, mint hogy olyan kretének nézték, mint akik munkájával már én is találkoztam, ellenkező irányban állítottak rajta.
Szerintem csináld meg magad, az a biztos.




REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
bati
2015 január 16 péntek - 13:31:07


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
freeware írta ...

Hogy ne legyen offtopic: eddig 3 szerelő nézte meg, úgy hogy nem szóltam arról hogy sz*r. De mindhárom azt mondta, hogy már nem lehet állítani. Adagolhatósággal nincs baja, mindig ugyanott fog, fent.


Szerintem nem is tudják milyen értékre kell állítani.
Itt egy segítség hozzá :





"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Basic
2015 január 16 péntek - 14:42:06
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Sziasztok!

Az MPI váltójánál ahol csatlakozik a váltórúd magához a váltóhoz van egy porvédő gumiharang, ami nálam elporladt.
Kérdés, hogy szerintetek létezik ehhez egy javítókészlet? A gumiharang gyakorlatilag kicserélhetetlen, mert a váltóból kiálló csonkra úgy rá van rohadva a csatlakozó alkatrész, hogy én nem próbálnám megbontani.



[ Módosítva 2015 január 16 péntek - 14:53:33 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2015 január 16 péntek - 15:09:26
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Én már cseréltem ilyet (fél nap alatt sikerült), ügyfél hozta. Ha jól emlékszem azt mondta 2000Ft (kb. 2 évvel ezelőtt)
Először a stift kiütéssel kell megkínlódni, utána a lehúzással.
A legtöbb korai Loganon már jó pár évvel ezelőtt elkezdtek széjjel menni. Problémát ez azonban még soha nem okozott. A tengelyt védi, a váltóba nem jut be a kosz.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2015 január 16 péntek - 15:11:16
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Köszi, akkor marad így.

Basszus, kicsit bénáztam a fenti hozzászólással... Majd valaki kitörölhetné a duplázásokat...
(Megtörtént ) - kekek)


[ Módosítva 2015 január 16 péntek - 19:15:58 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
freeware
2015 január 17 szombat - 15:43:40


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Szia Gergő!
Lefényképeztem az én motoromat. Úgy néz ki, totál rá van húzva a kuplung állító izé. Csak nem tudom semmivel csavarni, kulcs nem fér el, racsnis meg nincs. Na majd jövő héten viszem úgy is szerelőhöz, kormányösszekötő vagy gumiharang? vagy valami recseg balról kormányzás közben. Még nem mindig, csak ha majdnem tökig el van fordítva. A lényeg, hogy ezúttal másik szerelőhöz megyek. Hátha..
Megpróbálom a képeket berakni:
Klikk!
Klikk!
Szóval eddig Meszlényiék - márkaszerviz - mondta rá 2x hogy ***, nem lehet már állítani, plusz a Bosch Csabán.

[ Módosítva 2015 január 17 szombat - 15:48:20 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2015 január 18 vasárnap - 20:54:29
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
freeware írta ...

Szia Gergő!
Lefényképeztem az én motoromat. Úgy néz ki, totál rá van húzva a kuplung állító izé. Csak nem tudom semmivel csavarni, kulcs nem fér el, racsnis meg nincs. Na majd jövő héten viszem úgy is szerelőhöz, kormányösszekötő vagy gumiharang? vagy valami recseg balról kormányzás közben. Még nem mindig, csak ha majdnem tökig el van fordítva. A lényeg, hogy ezúttal másik szerelőhöz megyek. Hátha..
Megpróbálom a képeket berakni:
Klikk!
Klikk!
Szóval eddig Meszlényiék - márkaszerviz - mondta rá 2x hogy ***, nem lehet már állítani, plusz a Bosch Csabán.


Ezek tényleg ellenkező irányba nézték Noormális?????
Ha ismét arra jársz, pár ezresért áruld el nekik a megoldást, aztán felezünk

Nem kell semmi racsnis izé, akár 2db tesco-s 10-es villáskulccsal meg tudod oldani. Állítsd ide.





Vagy gyere el családostul Győrbe egy hosszú hétvégére élményfürdőbe. Én meg tekerek rajt ingyen és bérmentve, klubtársi alapon.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 április 08 szerda - 22:36:31
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Srácok,mennyire normális, hogy eléggé fent fog a kuplung?
Nem csúszik, csak fent fog és elég gyorsan, rövid szakaszon lehet csúsztatni.
Vissza az elejére
Krogergo
2015 április 08 szerda - 23:00:55
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Dacia jellegzetesség Nem rossz, csak ilyen

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
hosszuvillam
2015 április 09 csütörtök - 13:18:03


Regisztrált tag #2516
Regisztrált: 2015 január 08 csütörtök - 14:30:33

Üzenetek: 6
Ghostdog írta ...

Srácok,mennyire normális, hogy eléggé fent fog a kuplung?
Nem csúszik, csak fent fog és elég gyorsan, rövid szakaszon lehet csúsztatni.


Enyém is pont ilyen, de voltam Gergőnél, aki megnyugtatott, hogy nincs baja.
Azóta megbarátkoztam a dologgal.
Vissza az elejére
Ghostdog
2015 április 09 csütörtök - 18:35:23
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
Akkor békésen autózok tovább, majd ha változik a dolog valamerre akkor ráérek idegeskedni. Köszi!
Vissza az elejére
ketarur
2015 május 08 péntek - 17:24:03
ketarur

Regisztrált tag #1685
Regisztrált: 2011 június 13 hétfő - 20:57:19

Üzenetek: 7
Sziasztok.
Valaki tudna segíteni? Nyeles tengely szimering méretére lenne szükségem. Dacia logan 2005 évj. 1.4 benzin JH1 váltó.
Vissza az elejére
freeware
2015 június 18 csütörtök - 18:01:26


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Február óta megint ugyanott vagyok, ahol voltam. Megint fent fog, pedig mikor megcsinálták tök jó volt váltogatatni vele, alig kellett megnyomni a pedált. Most megint tökig be kell nyomni. Jövő héten elviszem megint, valahogy véglegesen meg kéne ezt oldani. Nem rossz így se, de úgy jobb volt. Plusz ha már ott van termosztát csere, meg szelephézag állítás.
Vissza az elejére
beatnick
2015 augusztus 11 kedd - 14:10:25

Regisztrált tag #2596
Regisztrált: 2015 augusztus 03 hétfő - 13:22:12

Üzenetek: 1
Üdv a klubnak. Holnap lesz egy hetes a Dusterem, 1.5 dCi motorral, 4x4 hajtással. Korábban elég sokat vezettem különféle Dustereket, ezért vettem, de egyikben sem tapasztaltam azt, amit az új autómban (pedig a tesztautókat gyakran "durva lábúak" is vezették:)) Remélem nem számít flúdolásnak, ha ide másolom az index topikos posztomat:
"Sebességben hagyva, gázelvételkor, lassuló autónál, csökkenő motorfordulatnál, nagyjából 2000-res fordulatnál, gyors kattogó hang hallatszik a motortérből. Egy egészen szűk fordulat tartományban jelentkezik, beleér a tartományba megszólal, csökken a motorfordulat, elhallgat. Ugyancsak elhallgat a kuplung kinyomásra is a "zajos tartományban", ha ráeresztem a motort a váltóra újra a kattogás is visszajön. Nagyon rövid ideig tart, de már be tudom mutatni a szervizben. Amikor hoztam haza az új autót egy pillanatra hallottam is, de gondoltam otthon kiszedem a kavicsot a gumiprofilból. Hát nem kavics volt. A kettős tömegű lendkerékben tudok elképzelni alkatrészt, ami ilyen módon adhat hangot, de ez csak találgatás."
Ha hasonló tapasztalat van, szívesen venném, amíg nem lesz alkalmam szervizbe vinni. Kösz, előre is
Vissza az elejére
oTo
2015 augusztus 11 kedd - 17:54:22
Loganizer / Méganizer


Regisztrált tag #253
Regisztrált: 2006 április 27 csütörtök - 09:23:27

Üzenetek: 1503
Krogergo írta ...

Dacia jellegzetesség Nem rossz, csak ilyen


Kicsit állítani kell vissza. Ennyi. Anno az első 10km után megtettem, mert bázira zavart engem is. Azóta sincs gondom ilyennel.

Az élet harc. Délelõtt az éhséggel , délután az álmossággal .
Vissza az elejére
Krogergo
2015 augusztus 16 vasárnap - 09:04:45
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
oTo írta ...

Krogergo írta ...

Dacia jellegzetesség Nem rossz, csak ilyen


Kicsit állítani kell vissza. Ennyi. Anno az első 10km után megtettem, mert bázira zavart engem is. Azóta sincs gondom ilyennel.


Rég jártál erre, és azóta ,,nagyot" fejlödött a Dacia is, ne ragadj le csak az MPI őslogannál. Kuplungnál amiről szó volt, az hidraulikus, és nem állítható. És mindben fent fog.

Igaz másik topik lenne, de ugyan ez igaz amit a chatboxban a befecskendező tisztításra írtál. Amit írtál, az a sajátodhoz jó. Csak aki kérdezte, annak DCI-je van, és amit írtál, azzal meg is öli (habár jobban már nem lehet) ha ugyan úgy csinálja.

Szóval már sokszor lett emlegetve, de ezért lenne jó, ha mindenki rendesen kitöltené az adatlapját, az autója pontos típúsával, felszereltségével, motorváltozatával, stb. Aki meg segíteni akar (az gondolom ért hozzá, az se árt), az vessen rá egy pillantást, és nem keveri a különböző műszaki megoldásokat. Mert Dacia és Dacia között is van bőven, attól függően, hogy pl. klímás, benzinese, diesel, 5 vagy 7 személyes, van e szervo vagy nincs, stb. stb.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
András
2015 november 30 hétfő - 21:22:44
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Üzenetek: 314
Halihó................... ..............ugy látszik valóban nincs sok gond a Dacia váltókkal, már több mint három hónapja "áll" ez a topik.
Remélem igy lesz a Easy-R robotizált automata (állitólag ez a hivatalos elnevezése) váltókkal is.
Egyre többet szivárogtatnak ki róla. Ráadásul komoly eltérések is vannak az eredeti tájékoztatókhoz képest: nem elektromechanikus hanem hidraulikus technológiával dolgozik, továbbá: mégiscsak lesz benne P (park) állás, vagyis a müködőfelület: P - R - N - D és M (manuális).
A 600 EUR-os (fel)ár is igaz, ez RH-Forintban: 200 000 Ft. Én nem tartom tulzónak, csak az a gond, hogy még mindig nem lehet rendelni.
Talán a Mikulás vagy a Jézuska meghozza.
Vissza az elejére
Milaci
2016 január 04 hétfő - 18:33:38

Regisztrált tag #2559
Regisztrált: 2015 április 17 péntek - 11:41:41

Üzenetek: 31
Helló srácok!
Tapasztalt már valaki olyat,hogy 1-be elég nehezen lehet váltani főleg hideg motornál.5000km mentem eddig.Lehetséges hogy járatódnia kell vagy valami hibára utal.

Dacia Logan MCV II 1.2
Vissza az elejére
Mike
2016 január 04 hétfő - 19:00:01


Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 286
Milaci írta ...

Helló srácok!
Tapasztalt már valaki olyat,hogy 1-be elég nehezen lehet váltani főleg hideg motornál.5000km mentem eddig.Lehetséges hogy járatódnia kell vagy valami hibára utal.


Szia!

Én nem tapasztaltam ilyen problémát, kezdetektől fogva jól veszi a sebességeket. Kivéve a hátramenetet, gondolom az nem szinkronizált, azért kell néha-néha autót mozdítani a váltáshoz.

Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
arnyekmester
2016 május 23 hétfő - 01:09:45

Regisztrált tag #2668
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:54:25

Üzenetek: 2
Sziasztok!
Tudom, lerágott csont egy 6. fokozat a váltóba. De a Lodgy-kba lehet 6-os váltót kérni (megfelelő felszereltséghez...). Kérdés, hogy kompatibilis-e a Lodgy és a Logan váltója? Illetve ezeken belül a dízel és a benzines?
Vissza az elejére
RayD
2016 május 23 hétfő - 05:49:07
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
arnyekmester írta ...

Sziasztok!
Tudom, lerágott csont egy 6. fokozat a váltóba. De a Lodgy-kba lehet 6-os váltót kérni (megfelelő felszereltséghez...). Kérdés, hogy kompatibilis-e a Lodgy és a Logan váltója? Illetve ezeken belül a dízel és a benzines?

Szia!
Lodgynál a nagyobbik dízel 6 sebességes. Loganba tudtommal jelenleg mind 5 sebességes, majd a robotizált dízel lesz 6.

Vissza az elejére
Krogergo
2016 május 23 hétfő - 08:20:34
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
András írta ...

Ráadásul komoly eltérések is vannak az eredeti tájékoztatókhoz képest: nem elektromechanikus hanem hidraulikus technológiával dolgozik


Ez azért elég dúrva! Mint ha korábban valami olyanról lett volna szó, hogy kiküszöbölik a 20 évvel ezelőtti hibát, mint ami az akkori Twingo-ban volt, ezért nem hidraulikus lesz, hanem teljesen elektromos a vezérlése. Aztán most mégsem? Ha valóban, akkor elég nagy csalódás!

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
arnyekmester
2016 május 23 hétfő - 21:12:06

Regisztrált tag #2668
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:54:25

Üzenetek: 2
RayD írta ...

arnyekmester írta ...

Sziasztok!
Tudom, lerágott csont egy 6. fokozat a váltóba. De a Lodgy-kba lehet 6-os váltót kérni (megfelelő felszereltséghez...). Kérdés, hogy kompatibilis-e a Lodgy és a Logan váltója? Illetve ezeken belül a dízel és a benzines?

Szia!
Lodgynál a nagyobbik dízel 6 sebességes. Loganba tudtommal jelenleg mind 5 sebességes, majd a robotizált dízel lesz 6.


Szia!
Ez a része nekem is tiszta, csak azt nem tudom, hogy csereszabatos-e Lodgy és a Logan, ill. ezeken belül a dízel és a benzines váltója. Azaz: egy 6-os váltót a Lodgy-ból át lehet-e rakni egy dízel Logan MCV-be, vagy esetleg egy benzines MCV-be (ezt most szereztem, 2012-es)? Mert ha igen, akkor elkezdek gyűjteni rá...
Vissza az elejére
Waquarnew
2016 május 30 hétfő - 11:40:47


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 500
Krogergo írta ...

András írta ...

Ráadásul komoly eltérések is vannak az eredeti tájékoztatókhoz képest: nem elektromechanikus hanem hidraulikus technológiával dolgozik


Ez azért elég dúrva! Mint ha korábban valami olyanról lett volna szó, hogy kiküszöbölik a 20 évvel ezelőtti hibát, mint ami az akkori Twingo-ban volt, ezért nem hidraulikus lesz, hanem teljesen elektromos a vezérlése. Aztán most mégsem? Ha valóban, akkor elég nagy csalódás!


Nekem is megakadt a szemem azon, hogy lehet robotizált váltós Daciát rendelni. Meg is kérdeztem az egri szervizes barátomat, ő azt mondja, hogy még semmit nem tudnak egyenlőre, mert csak rendelni lehet az autót, de se egy bemutató darab, se konkrét információ nincs ezekről a váltókról. Ők is kíváncsian várják, hogy mi lesz, de majd visszahív, ha megtud valami konkrétumot
Vissza az elejére
RayD
2016 május 30 hétfő - 14:26:24
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Waquarnew írta ...

Nekem is megakadt a szemem azon, hogy lehet robotizált váltós Daciát rendelni. Meg is kérdeztem az egri szervizes barátomat, ő azt mondja, hogy még semmit nem tudnak egyenlőre, mert csak rendelni lehet az autót, de se egy bemutató darab, se konkrét információ nincs ezekről a váltókról. Ők is kíváncsian várják, hogy mi lesz, de majd visszahív, ha megtud valami konkrétumot

Németeknél már vannak első kiszállított darabok és tapasztalatok: Klikk!
Elég változóak a vélemények, van aki nagyon szereti és van aki csak simán el-el van vele. Mondjuk sok kritika a TCE90-et is érinti, tehát két tulajokat megosztó megoldás kombinációja.

Vissza az elejére
Zolkabacsi
2016 szeptember 14 szerda - 20:51:19
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Üdv Mindneki! A képen az autóm JH-5 váltója van lefotózva. Leeresztő csavar megvan, de az a műanyag "szárnyasanya" az miaz?
Olajat betölteni hol lehet, nem nagyon néztem még bevallom, ámde bizony nem is tudom. 3 liter?

Klikk!
Vissza az elejére
Krogergo
2016 szeptember 14 szerda - 21:37:53
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Az a propeller, azzal lehet fel/el szállni

Sima hétköznapokon meg ott tudod feltölteni olajjal. Vízszintes, terhelés mentes autónál a furat aljáig.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Iszy56
2016 szeptember 14 szerda - 22:09:44
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 716

9nap 11óra

van hátra a XI. szülinapi találkozóig. Diósjenő, Patakpart Kemping

Vissza az elejére
bati
2016 szeptember 15 csütörtök - 07:31:40


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795

Már ide is nagyon hiányzott ... Írd be az összesbe!


.
Nincs valakinek radírja?

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Iszy56
2016 szeptember 15 csütörtök - 08:04:18
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 716
.

Vissza az elejére
Zolkabacsi
2016 szeptember 15 csütörtök - 20:01:11
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Wehehe, tetszik! Kösz,i ott fogom megtőőőtteni.
Vissza az elejére
Basic
2017 március 16 csütörtök - 15:00:48
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Egyre jobban zenél a 160 ezret futott autóm kuplung kinyomócsapágya. Szívás, mert bár egy olcsó alkatrész, de csak iszonyatos munkával cserélhető (váltó le...). Ennek megfelelően a szokásomtól eltérően nem csinálok a hibával semmit, hanem kivárok...
Nálatok is zenél a régebbi autóknál?
Olyan kis egyhe csörgő-morgó hang, ami eltűnik, ha rálépek a kuplungpedálra.


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!