A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Autógáz
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
kekek
2011 január 25 kedd - 16:08:25
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3524
Gázos előnyszerzés:

cikk
Vissza az elejére
Krogergo
2012 január 22 vasárnap - 21:20:06
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Doni_99 írta ...

Krogergo írta ...

Doni_99 írta ...

Krogergo írta ...

Üdv a klubban!
Én az 1.6MPI-t ajánlom (volt dci-m is) átalakítva LPG-sre. Elnyűhetetlen, és ez a legolcsóbb. ...


Oh, Te vagy az én MberM!
...



Éves átlagban 8.5L/100km 1-1 fogyasztási adatot nem írok, mert nincs értelme. Néha túl sok, néha meg hihetetlenül kevés.
Mivel az MPI motor hengerenkénti injektorsos, így csak gázból is ilyet tudsz belerakatni. És értelem szerűen ez a legjobb.


Kösz a gyors választ. Hosszútávon a gázüzemnek van bármi negatív hatása a motorra? Az LPG-szereléssel foglalkozó cégek honlapján persze csak előnyöket találni. Vhol olvastam a szelepekre gyakorolt nagyobb hőterhelés okozta magasabb kopásról, amit vmi ausztrál külön olajozós bizB felszerelésével orvosoltak. Vagy ezeknek semmi alapja?
A 8,5 liter nagyon barátságos, főleg ha nem tojással a gázpedál alatt szoktál vezetni. Mivel fele annyiba kerül az LPG, mint a gázolaj, olyan mintha 4,25-ös "virtuális dízelfogyasztással" járnál.
Ésszerű döntés volt, GRAT!:respect
Apropó, a gázszűrőt milyen időközönként/ futásteljesítmény után érdemes cserélni?
Előre is kösz, Doni


Inkább ebben a topicban folytassuk, mert ide való.

Elvieg igen. Előbb kell hengerfej tömítést cserélni, és a szelepeket is jobban ,,eszi".
Gyakorlatilag meg teljesen tökmindegy neki (végig MPI-ről beszélek). Van ami benzinnel is 200ezernél új hengerfej tömítést kíván, van ami LPG-vel 500ezer km után (Indy tette fel a cikket a taxisról tavaly) pöcc-röff.
Az a szelepkenő baromság ebbe nem kell. Meg 99%-ban másba se. Aki meg félti a sok millió Ft-os, high-tech pár száz LE-s 25-30-40 szelepes motorját, az ne akarjon LPG-t.
A szelephézagokat 30ezrenként ellenőrzöm/állítom. (a kipufogón mindegyiken kell is, a szívón nem nagyon)
A problémák pedig szinte sosem az LPG miatt vannak (az MPI motor nagyon sok mindent kibír, ennek szinte semmi sem árt), hanem a beszerelő műhelyek, azok által beletaknyolt hulladék anyag, és a tulajok nemtörődömsége/hozzá nem értése, spórolása miatt. Az én autóm tökéletesen üzemel, pedig sokat megy, és nem épp szelíd üzemmódban. Viszont a többi LPG-s Loganról amiről tudomásom van (vagy még szervizelem is), szinte mindegyik tulaj szív vele, mert nem tökéletes. Ez utóbbi jelentősen rontja a megtérülés időtartamát.
Mivel kérdezted: Gázszűrőt az előírás szerint 20ezer km-enként kell cserélni.
Ami a diesel összehasonlításod illeti. Utoljára 190Ft-ért vettem gázt (ami március végéig remélem kitart), a gázolaj pedig Győrben 442Ft/L. Így az én gázfogyasztásom 3,65L/100 gázolaj fogyasztásnak felel meg.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2012 február 28 kedd - 21:41:44
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Ha valaki LPG beszereltetésen gondolkodik:

Idén szeptember elejéig eladó az autómból az LPG tartály és szerelvényei. 63L-es (52,6L tankolható bele) Lovato típusú. 2008-as évjáratú és beszerelésű, hengeres tartály (tehát nem pótkerék tartály!) Megvan hozzá asz összes papír, engedélyek, stb., tehát szervít hivatalosan felhasználhatja LPG-re történő átalakításhoz.
A tartályhoz adom az összes kiegészítőt. Tartókat (univerzális, állítható, jelenleg Loganhoz állítva). Tomasetto multiszelepet mechanikus szintjelzővel, órával, plussz elektromos műszerfali szintjelző jeladójával. Multiszelep házzal.

Ár: megbeszélés szerint, de minimum az új ár 60%-a a fent felsorolt termékeknek. Ha a vevő gondolja, jöhet velem a gázautó szervízbe (Molnár autógáz, Páhi) ahol előtte kiszerelik, és onnan egyből viheti)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Indy
2012 március 28 szerda - 09:23:45
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Nyirati Laci is beszerelte a gázt.

Irene 630x200 56L Lengyel tartály, külső szerelvényes
P3270077 képen a tartály
P3270078 külső szerelvény a jobb kerék mellett
P3270079 töltő csonkot ide akartam mindenképp
P3270080 itt van bent az elektronika 4gas II mini nem ide rakták csak eldugtam védett helyre
P3270081 reduktor fűtés elosztása
P3270082 Tomasetto reduktor
P3270083 Valtek injektorszelepek
P3270084 ennyi látszik a változtatásból a motortérben
P3270085 Gázrendszer kijelzője és szintjelző
2 év teljeskörű garancia vagy 100000 km
nem kell műszakira vinni csak bemutatni a felügyeletnél forgalmiba a bejegyzés 2300 Ft
Átalakítást végezte: Gázautó Hungária Szekszárd

1 nap volt az átalakítás.
Tapasztalatok még nincsenek, Hazafele Peti vezetett 6.9 volt a gáz fogyasztás











Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kekek
2012 március 28 szerda - 10:15:09
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3524
Indy írta ...

nem kell műszakira vinni csak bemutatni a felügyeletnél forgalmiba a bejegyzés 2300 Ft


Erre kíváncsi vagyok, de az majdnem biztos, hogy a bejegyzési díj 3.000,-Ft január 1-től.
De érdekel a tapasztalat is, és ha nem titkos, a piszkos oldala is.
Vissza az elejére
kekek
2012 március 28 szerda - 15:04:24
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3524
Közben kutakodtam, és egy kibúvót látok a rendeletben:
"Ha a nem sorozatszerűen átalakított jármű a követelményeknek megfelel, az átalakítással létrehozott változást a közlekedési hatóság a jármű hatósági (forgalmi) engedélyébe bevezeti. Az átalakított jármű vizsgálatának eredményén alapuló intézkedésekre egyebekben a 13. §-ban foglalt rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni.
(9) Sorozat átalakítási engedélyt ad ki a közlekedési hatóság a gépjárműfenntartó szervezet kérelmére az azonos gyártmány- és típuscsaládba tartozó, a változtatással érintett műszaki jellemzői tekintetében megegyező járművek azonos módon történő átalakítására. A sorozat átalakítási engedélyben – a kérelmező nyilatkozata alapján – meg kell jelölni azon gépjárműfenntartó szervezeteket is, amelyek az engedély jogosultja által meghatározott technológia szerint elvégezhetik a járművek átalakítását.
(10) A sorozatszerűen átalakított járműveket a vizsgáló állomáson kell vizsgálatra bemutatni. E vizsgálat elvégzésére a sorozatszerű átalakítást végző gépjárműfenntartó szervezetet a közlekedési hatóság – meghatározott feltételekkel – feljogosíthatja. A vizsgálatot – a sorozat átalakítási engedélyben meghatározott szerkezeti elemekre (részegységekre) kiterjedően – kell elvégezni. Ha az átalakított jármű a követelményeknek megfelel, az átalakítással létrehozott változást a jármű hatósági (forgalmi) engedélyébe be kell vezetni."

Szóval itt az utolsó (10) bekezdés, de ez sorozatszerűre vonatkozik. Vajon hányadik Loganról lehet szó.
Vissza az elejére
willmenn
2012 március 28 szerda - 20:00:11



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Én tavaly csak egyedi engedélyesen tudtam beszereltetni.

És mi a külső szerelvény a kerék mellett?
Igaz, majd a talin megsasoljuk!

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
bati
2012 március 28 szerda - 20:10:44


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
kekek írta ...

Közben kutakodtam, és egy kibúvót látok a rendeletben.........


Ez nem kibúvó,a sorozatengedély lényege: műszaki adatlappal be az okmányirodába és kicsi pénzért el van intézve a dolog.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2012 március 28 szerda - 20:17:29
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
A multiszelepet hívja Nyirati ,,külső szerelvény"-nek.
A pótkerék tartályoknak két féle verziója van:
-a belső szerelésű (willmenn neked ez van) multiszeleppel rendelkező. Ez a legesztétikusabb, de kevesebb a betankolható térfogat.
-külső szerelésű, mint a képen is látható Nyirati autójában.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2012 március 28 szerda - 20:18:50
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Dacia egyik típúsára sincsen Magyarországon LPG átalakítási sorozat engedély.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
willmenn
2012 március 28 szerda - 20:24:54



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Ezek szerint csak van!
Csak az a kérdés, hogy melyik műhely fizeti meg az engedély árát.
Az egyéni engedélyeknél mindig az ügyfélre hárítják, a sorozatnál, a műhely invesztálja be az összeget, számítva arra, hogy így több ügyfele lesz, és vissza jön. Mint mi. Beinvesztálunk a gázba, hogy majd megtérül.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
willmenn
2012 március 28 szerda - 20:27:37



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
A multiszelepnek semmi köze a tankolható mennyiséghez.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
bati
2012 március 28 szerda - 20:29:14


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Krogergo írta ...

Dacia egyik típúsára sincsen Magyarországon LPG átalakítási sorozat engedély.

De van!

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
candi11
2012 március 28 szerda - 20:29:56
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Dehogynem ez szabályozza az elfogyasztott bab és a kialakuló gázok keverési arányát

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Krogergo
2012 március 28 szerda - 20:52:13
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
willmenn írta ...

A multiszelepnek semmi köze a tankolható mennyiséghez.



Miért ki állította ennek az ellenkezőjét? (amúgy ha elhajtod a belsejét, nem csak 80%-ig tankolható a tartály, így rosszabb esetben fel tudod robbantani )

Ha figyelmesen elolvasod még egyszer, és megnézed a képeket, rájössz.
A belső szerelésű multiszelep olyan tartályra rakható, mint a tiéd. Az olyan, mint egy felfújt belső gumi. A ,,kör" közepén van a szelep elhelyezve. Mivel az nem a tartály, hanem egy lyuk, nyilván annyival kisebb a tartály térfogat is. A külső szerelésű multiszelep pedig olyan, mint Nyiratién is látható. Ott a tartály akkora, és olyan alakú, mint a képen látszik. Nincs a leszedhető fedlap, alatta az üreggel.
Így már érted?

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2012 március 28 szerda - 20:57:18
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
bati írta ...

Krogergo írta ...

Dacia egyik típúsára sincsen Magyarországon LPG átalakítási sorozat engedély.

De van!



willmenn írta ...

Ezek szerint csak van!


Márpedig szerintem nincs! Legalábbis 3 héttel ezelőtt még nem volt.
Amúgy egyedi engedélyes autót sem kell rögtön műszaki vizsgáztatni az átalakítás után. Van rá 1 év. a forgalmiba bejegyzés pedig ettől független. Beírják a hátuljába, kap egy pecsétet, osztjóvan

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
bati
2012 március 28 szerda - 21:15:48


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Nem régen szigorítottak és minden műhelynek kell a sorozatengedélyhez a Nemzeti Közlekedés Hatóság "gáz üzemű" járművek műszaki vizsgálatát is engedélyező hatósági szerződésével rendelkeznie. Nem lehet kölcsönadni "okosban" mint eddig sokan tették.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2012 március 28 szerda - 21:42:25
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Akkor most kinek is van sorozat engedélye? Mert pont a lényeg nem derült ki most sem.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
kekek
2012 március 29 csütörtök - 07:43:40
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3524
bati írta ...

Nem régen szigorítottak és minden műhelynek kell a sorozatengedélyhez a Nemzeti Közlekedés Hatóság "gáz üzemű" járművek műszaki vizsgálatát is engedélyező hatósági szerződésével rendelkeznie. Nem lehet kölcsönadni "okosban" mint eddig sokan tették.


Igen, ez az idézett jogszabályi részben egyértelműen le van írva.
Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2012 március 29 csütörtök - 16:53:33
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 451
Én is ott voltam, amikor Laci átvette a gépmadarat, meg a dokumentációt. Tisztán, érthetően közölte az ügyvezető igazgató úr, hogy nem kell műszaki vizsgára vinni az autót, mert a szervízüknek sorozatengedélye van a DACIA-ra, elég lesz a forgalmival, és az ő által adoot egyik papírral befáradni az okmányirodába, és ott pici pénzért bejegyzik az átalakítás tényét.




Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
Dedi
2012 március 30 péntek - 09:08:18

Regisztrált tag #1759
Regisztrált: 2012 január 20 péntek - 15:03:19

Üzenetek: 152
Sziasztok!
Kérdésem lenne Renault megánra 16 benzines , tudtok - valakit Zalaegerszeghez közel , dunántúlon akinek van sorozat engedélye ? Vadi új a barátom most vette és betetetné a gázt. Pótkerék helyére menő tartállyal.
Köszi előre is a választ.

Dedi
Vissza az elejére
Indy
2012 március 30 péntek - 09:13:48
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Pécsett nekik biztosan van. Sógorom itt csináltatta, 1.6 16v Megane II.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Dedi
2012 március 30 péntek - 09:23:33

Regisztrált tag #1759
Regisztrált: 2012 január 20 péntek - 15:03:19

Üzenetek: 152
Köszönöm a gyors választ!
Ránéztem a lapra van a Megane-ra sor engedély.

Köszi!

Dedi
Vissza az elejére
kekek
2012 március 30 péntek - 10:09:21
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3524
Indy írta ...

Pécsett nekik biztosan van. Sógorom itt csináltatta, 1.6 16v Megane II.


A műszaki vizsgára adott szakértői válasz azért nem olyan időszerű az oldalon, még zöldkártyáról beszél.
Vissza az elejére
kekek
2012 március 30 péntek - 10:12:41
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3524
Dedi írta ...

Vadi új a barátom most vette és betetetné a gázt.

Dedi


Most ki-mi az új, mert nem mindegy.
Szóval a viccet félretéve, új autónál, azért körüljárnám a garancia kérdéseket is, rendesen.
És ha jól emlékszem, van olyan klubtársunk, aki Zala megyéig, talán Nagykanizsáig autózott, a gázt berakatni.

[ Módosítva 2012 március 30 péntek - 10:13:54 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2012 március 30 péntek - 10:13:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Gábrieltaxi17 írta ...

Én is ott voltam, amikor Laci átvette a gépmadarat, meg a dokumentációt. Tisztán, érthetően közölte az ügyvezető igazgató úr, hogy nem kell műszaki vizsgára vinni az autót, mert a szervízüknek sorozatengedélye van a DACIA-ra, elég lesz a forgalmival, és az ő által adoot egyik papírral befáradni az okmányirodába, és ott pici pénzért bejegyzik az átalakítás tényét.



Este a ,,tisztán látás" kedvéért beszéltem Nyirati Lacival.
Tehát a szervíznek JELENLEG MÉG NINCS MEG A SOROZAT ÁTALAKÍTÁSI ENGEDÉLYE, CSAK FOLYAMATBAN VAN AZ ÜGYINTÉZÉSE.
Amit gondolom nyílván meg is kapnak majd, jó sok pénzért, jó sok idő ráfordítással. (magyar bürokrácia, gondolom mindenkinek ismerős )
Tehát amikor 3 hete gázos témában körbe telefonáltam az egész országot, jól mondták, hogy senkinek sincs Daciaára sorozat engedélye. Engem annyiban érint a dolog, hogy ha lesz olyan szervíz, akkor megspórolok 25-30ezerFt-ot (annyiba kerül kb. az egyedi engedély a tervekkel). Hiába van ugyanis jelenleg is LPG az autóban (egyedi átalakítási engedéllyel) ha változtatni szeretnék rajta (hengeres tartály helyett pótkerék tartály, újra kell terveztetni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Dedi
2012 március 30 péntek - 10:18:52

Regisztrált tag #1759
Regisztrált: 2012 január 20 péntek - 15:03:19

Üzenetek: 152
Szia KEKEK!

Sajnos az autó új!!))))

A szakértő válaszol rovatban nem csak ez az egy link maradt a régi , nem lettek frissítve nem követi a jogszabájok módosításait.
pl. parkolás mélygarázsban stb
A Renault is betette volna a gázt( Császár) csak elhúzódott volna a gk átadása.

Dedi
Vissza az elejére
Indy
2012 március 30 péntek - 13:16:24
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Elővettem ezt a régi cikkünket.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Dedi
2012 március 30 péntek - 14:43:50

Regisztrált tag #1759
Regisztrált: 2012 január 20 péntek - 15:03:19

Üzenetek: 152
Sziasztok !
A hivatkozott cikkhez egy kis adalék helyreigazítás.
A szagosító THT-TBM nagyon jól égő anyag tűzveszélyesebb a földgáznál . Összetevői : Tetrahidrotiofén - Tercilbutilmerkaptán 50-50% -os keveréke
Erősen kén tartalmú , jól folyik stabil Zárt téri lobbanáspontja -16 C . A régi 20 éve használt szagosító kocsonyásodhatott ami csak a merkaptán volt.
A reduktor már nem párologtat csak nyomást szabályoz a párolgás megtörténik a tartályba ill ha szükséges külön párologtató egységek kellenet kell beépíteni.


[ Módosítva 2012 március 30 péntek - 14:50:17 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2012 március 30 péntek - 15:09:48
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Dedi írta ...

A reduktor már nem párologtat csak nyomást szabályoz a párolgás megtörténik a tartályba ill ha szükséges külön párologtató egységek kellenet kell beépíteni.


A reduktornak a mai napig az a feladata, hogy megfelelő hőmérsékletű, nyomású és légnemű halmazállapotú gázt állítson elő a cseppfolyósból.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Dedi
2012 március 30 péntek - 15:18:23

Regisztrált tag #1759
Regisztrált: 2012 január 20 péntek - 15:03:19

Üzenetek: 152
Szia Gergő!
Kérdésem a beépített gáz tartályban láttál már üzemanyag szivattyút?
Mivel a cseppfolyós pb magától nem megy el a reduktorig csak légnemű közegként.Kinézel a házatok falára családi ház esetén ott is van reduktor általában 0.02-0,03 milibáros .
Aztán lehet az autónál a reduktort elő lehet melegíteni elektromos úton vagy a hűtő vízzel. Nálunk is a nyomás szabályzók elött fűtjük a gázt hőcserélővel igaz ott 40-60 bár van a vezérlés csöveit pluszz elektromosan is.


[ Módosítva 2012 március 30 péntek - 15:22:23 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2012 március 30 péntek - 17:14:29
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Szia Dedi!
Nem, mert nincs.
Kérdésre lehet kérdéssel felelni?
Te látsz a dci-d tartályában üzemanyag szivattyút? Mégis eljut a motortérig a gázolaj. Tudom nem a legjobb hasonlat.
Vagy pl. a szódásszifonból is folyadék jön a gáz nyomás hatására.
Nem vagyok gáz témában szakértő, mint te. És az előremenő csövet sem flexeltem még el Tudásom arra a pár száz oldalra korlátozódik, amit olvastam e témában, és pár órára, amit szervizesekkel beszélgettem. Ők állították azokat, amiket írtam, és olvasni is csak ilyet lehet. De a gugli kereső is ezt mondja, pl. őket hozta ki elsőnek Klikk! a leírásban olvasható.
Nálunk az az ocsmányság, amit írtál, a virágoskertben van A házba bejövő csőben nem LPG vagy PB van mint az autóban. A földgáz már eleve légnemű állapotban érkezik az utcáról is. Ezt a nyomást csökkenti csak tovább a ház és a gázóra felé.

[ Módosítva 2012 március 30 péntek - 17:39:04 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Dedi
2012 március 30 péntek - 17:45:20

Regisztrált tag #1759
Regisztrált: 2012 január 20 péntek - 15:03:19

Üzenetek: 152
Szia Gergő !
Én részleteibe nem ismerem a gázos autó rendszert csak a reduktorról szóltam meg általában a gáz útjáról ill. mit tesznek bele.
Természetes egy zárt rendszernél ha belenyomunk mondjuk nitrogént párnagáznak a nyomás az elvétel felé tereli a folyadékot (most PB )ha az üzemanyag cső megfelelően van elhelyezve akkor kitudja szorítani a folyadékot , ahogy írtad mint a szóda. Itt a túlnyomást biztosíthatja az elpárologtatott PB de akkor is a reduktor az csak nyomás szabályzó nem több és kevesebb. Ez nem zárja ki , hogy előtte , vagy akár egybe építve( mint a piros autós képen )van fűtés nyomásszabályzó stb . Szóval a párolgás megtörténik a tartályba ez lesz a párnagázunk és ez nyomja előre a folyékony PB -t a Reduktorig magyarul nyomásszabályzóig itt fűtjük stb és megy a injektorokig amik belövik a motorba. Az előző kérdés tényleg rossz volt tőlem mert nem volt egyértelmű mit is akartam mondani. Azért csak kibogozzuk.
Most néztem meg a lapot amit mellékeltél ez igazából kicsit megtévesztő , igaz nem is arra szolgál hogy részletesen leírja mi is játszódik le a rendszerben. Majd megbeszéljük a részleteket személyesen a találkozón , szerintem hamar közös nevezőre jutunk.

[ Módosítva 2012 március 30 péntek - 17:54:22 ]
Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2012 március 30 péntek - 18:28:37
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 451

Este a ,,tisztán látás" kedvéért beszéltem Nyirati Lacival.
Tehát a szervíznek JELENLEG MÉG NINCS MEG A SOROZAT ÁTALAKÍTÁSI ENGEDÉLYE, CSAK FOLYAMATBAN VAN AZ ÜGYINTÉZÉSE.
Amit gondolom nyílván meg is kapnak majd, jó sok pénzért, jó sok idő ráfordítással. (magyar bürokrácia, gondolom mindenkinek ismerős )


Igazad van Gergő! A mondat egész pontosan így hangzott el, de egyrészt nem akartam ezzel bonyolítani a hozzászólásomat, másrészt a tegnapi eszmecsere arról szólt, hogy kell-e műszakira vinni az autót a gáz beszerelése miatt, vagy sorozatengedély birtokában nem? Nos jelen esetben már nem kell, mert a jelzett cégnek meg lesz az engedélye. Az már az ő problémájuk, hogy ez mennyi idejükbe, és pénzükbe kerül. Valószínű megéri nekik.





Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
Krogergo
2012 március 30 péntek - 18:41:30
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Dedi írta ...

Szia Gergő !
Én részleteibe nem ismerem a gázos autó rendszert csak a reduktorról szóltam meg általában a gáz útjáról ill. mit tesznek bele.
Természetes egy zárt rendszernél ha belenyomunk mondjuk nitrogént párnagáznak a nyomás az elvétel felé tereli a folyadékot (most PB )ha az üzemanyag cső megfelelően van elhelyezve akkor kitudja szorítani a folyadékot , ahogy írtad mint a szóda. Itt a túlnyomást biztosíthatja az elpárologtatott PB de akkor is a reduktor az csak nyomás szabályzó nem több és kevesebb. Ez nem zárja ki , hogy előtte , vagy akár egybe építve( mint a piros autós képen )van fűtés nyomásszabályzó stb . Szóval a párolgás megtörténik a tartályba ez lesz a párnagázunk és ez nyomja előre a folyékony PB -t a Reduktorig magyarul nyomásszabályzóig itt fűtjük stb és megy a injektorokig amik belövik a motorba. Az előző kérdés tényleg rossz volt tőlem mert nem volt egyértelmű mit is akartam mondani. Azért csak kibogozzuk.
Most néztem meg a lapot amit mellékeltél ez igazából kicsit megtévesztő , igaz nem is arra szolgál hogy részletesen leírja mi is játszódik le a rendszerben. Majd megbeszéljük a részleteket személyesen a találkozón , szerintem hamar közös nevezőre jutunk.


Akkor még is csak egyet értünk, csak másképpen fogalmazunk.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2012 március 30 péntek - 18:56:37
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Gábrieltaxi17 írta ...

Nos jelen esetben már nem kell, mert a jelzett cégnek meg lesz az engedélye. Az már az ő problémájuk, hogy ez mennyi idejükbe, és pénzükbe kerül. Valószínű megéri nekik.




Igen, az az ő problémájuk. De addig elég veszélyes ,,játék" jogilag (szerintem), amivel az ügyfél is nagyot ..szívhat" egy esetleges közúti ellenőrzésnél, balesetnél stb. Szerintem jogilag ugyan úgy járnának el, mint a sufni tuningos Ladával, amibe a tulaj rakta bele a pajtában és PB palackról megy.
Ha pedig meglesz az engedély, gondolom gondolom az autót kell ,,előre dátumozni" , mert az engedélyt nem lehet visszamenőleg.
Abban pedig csak bízni lehet, hogy tényleg meglesz a sorozat átalakítási engedélye a műhelynek. (nagyobb részt rajtuk múlik) Ha ugyanis nem, akkor lehet egyedileg terveztetni utólag. Amit arany árban csinálnak. (ha egyáltalán vállalják)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
willmenn
2012 március 31 szombat - 18:08:17



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Az enyém egyedi engedélyes volt. Az átalakítás után, adtak egy igazolást, hogy az autó átalakítása gázüzemre hivatalosan történt, és a műszaki engedélyezése folyamatban van. A engedélyezési dokumentáció megérkezésekor tájékoztattak, hogy 1 éven belül a gépjárművet műszaki vizsgára kell vinni, 30 napnál nem régebbi gázbiztonsági szemlés tanúsítvánnyal. Tehát hivatalosan lehetett használni az autót addig is. Ja nem sufni tuningos Lada-ként

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
Basic
2012 április 16 hétfő - 11:09:38
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Ma kértem innen egy ajánlatot az autóm "elgázosítására" .
Renault/Dacia szerviz, szóval láttak már ilyen autót, ami előny...

238.900,- FT + 44.000,- az okmányokkal kapcs. díj + minimum 22.000,- Ft valami szelepkenő trutyit adagoló rendszer (ami nem kötelező, de szerintem hasznos).
Ki tudja, mennyibe kerül, mennyire fogy, és hol lehet kapni azt az adalékot...

Iszonyatosan bosszant a magas benzinköltség, de (ebbe az autóba már) nem fogom szerintem az LPG-t beszereltetni.

a) 7 éves az autóm, van benne szűk 100 ezer km. Ki tudja, meddig lesz még meg... Csak a megtérülés nálam kb. 2 év lenne.
b) Sokat használom rövid távokon, és hidegen benzinnel indul/megy.
c) Nem bízom benne, hogy nem adóztatják majd szét az LPG-t (lsd. E85).

Hülye vagyok, hogy nem rakattam be pár éve. Erre az autóra nem szeretnék már ennyit költeni.


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
bati
2012 április 16 hétfő - 12:10:03


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795

Ez az ár pofátlanul drága! A szelepkenő pedig parasztvakítás,csak a beszerelőnek éri meg.
Ilyen kőkorszaki,egyszerű motornál teljesen felesleges,sőt adott esetben káros is lehet!
Az alábbi képeken ez látható !
Figyelem, a nyugalom megzavarására alkalmas képek következnek!
Klikk!
Klikk!
Klikk!
Klikk!
Klikk!
Klikk!
Klikk!
Klikk!

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
kincsleső
2012 április 16 hétfő - 13:29:54
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
bati, a nem "pofátlanul magas ár" nem publikus?
Vissza az elejére
Indy
2012 április 16 hétfő - 13:30:01
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Kollegámnak a 6 hengeres Voyager-je most lett kész pénteken, 270.000 Ft volt, és belefért még neki egy teli tartály gáz. Csak összehasonlításképpen mondom. Sógoromé pár hónapja 230.000 volt bruttó.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
bati
2012 április 16 hétfő - 14:58:18


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
kincslesõ írta ...

bati, a nem "pofátlanul magas ár" nem publikus?

Szóval azt szeretnéd tudni,hogy nekem mennyi lesz?

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
kincsleső
2012 április 16 hétfő - 15:08:56
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Akár azt is
Azonban, az előbb arra gondoltam, hogy a bárki számára rendelkezésre álló ár, amiről neked vannak konkrét információid . (Nem arra, hogy esetleg van valamilyen egyedi utad, lehetőséged ...)

[ Módosítva 2012 április 16 hétfő - 15:18:30 ]
Vissza az elejére
bati
2012 április 16 hétfő - 15:53:38


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Ha van konkrét kérdésed keress meg PÜ-ben. Általános, elérhető dolgokról,kérdésekről felesleges itt írni,hiszen a

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
kincsleső
2012 április 16 hétfő - 16:29:59
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
A fenébe, ebből már nem fogunk tudni kikeveredni, cak akkor, ha most már majd megkérdezem tőled PÜ-ben, hogy neked mennyi lesz...
Rögtön megy.
Vissza az elejére
willmenn
2012 április 16 hétfő - 18:29:17



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Próbáljátok meg ezt. Én itt szereltettem, és meg vagyok elégedve. Nekem 2 év garanciát adtak. Most hogy néztem, még árakat sem emeltek.
Klikk!

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!