A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Autógáz
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
légfék
2008 július 18 péntek - 09:08:02
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Azt azért ne felejtsd ki az 1 kilométerre eső költségből,hogy valamennyi benzin általában szintén kell,mivel a tisztán gázos elindítás nem igazán szokott működni.A gázreduktor üzemeltetése szűrőjének cseréje és egyébb járulékos költségek is jelentkeznek futással arányosan.Valamint nem utolsó sorban azért a csomagtér mérete is csökken,ha így ha úgy nézzük.
Opel Astrában volt szerencsém használni,de érezhető a különbség.Akkor olyan 55 000-km táján volt a megtérülési mutatója/kb5-6 éve/

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
kectam
2008 július 18 péntek - 09:28:48
Vendég

Pont ezt akartam én is írni, egy ismerősöm Opelba tetette bele a gázt, most hogy már túl van 30000 km-en úgy látja, hogy még kb. 20000 és visszahozza az árát. Ez nála az évi futásteljesítményt figyelembe véve még egy év. Tehát átlagosan 3 év után fog megtakarítást hozni.
Vissza az elejére
macilka
2008 július 18 péntek - 14:28:13
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Előbb-utóbb az autógáz árához is hozzá fognak nyúlni a xaxa és a bronco törzsek háborújára hivatkozván.És akkor borul ez a megtérülési kalkuláció.
Vissza az elejére
légfék
2008 július 18 péntek - 20:37:11
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Sajna ez is igaz,amin lehet lefejtenek az autózásról egy újabb bőrt....

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
csemilajos
2008 július 18 péntek - 22:10:30
Dacia Logan No.1


Regisztrált tag #318
Regisztrált: 2006 július 13 csütörtök - 17:35:56

Üzenetek: 843
Sajna ez kishazánk gazdaságpolitikája! Régebben is ezt csinálták minden energiahotrdozóval. ld: szén, fűtőolaj, elektromos energia! Idő kérdése és a gáz is bele fog kerülni az őrlőmalomba! Egyik tagtársunk mondását kicsit átköltve nem soha nem elég, hanem semennyi nem elég és ezt vonatkoztassad pénzre! És gondolj akire gondolod!

[ Módosítva 2008 július 18 péntek - 22:11:49 ]

\"Egyiptom őslakói a múmiák\". !
Vissza az elejére
kincsleső
2008 július 18 péntek - 23:54:19
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Ha egy kicsit jobban szétnézünk a világban, kiderül, hogy ennél egy kicsit rosszabb a helyzet....
Vissza az elejére
Deceballus
2008 július 19 szombat - 09:12:52
Vendég

Tudtommal az autógáz a kőolaj kitermelésének mellékterméke, túlnyomó részt propán és bután keveréke. A többnyire metánból álló közönséges földgáz, amiből nagyobb mennyiségek állnak rendelkezésre, hétköznapi hőmérsékleten nem cseppfolyósítható.
Így elképzelhető, hogy ha megnövekedik a kereset az autógáz iránt (itt egyelőre a gázas autó fehér holló), amiből nagy mennyiség nem áll rendelkezésre, akkor az ára majd a termelőnél is elkezd felfele kúszni.
Vissza az elejére
Skalakope
2008 július 19 szombat - 16:09:40
skalakope


Regisztrált tag #1073
Regisztrált: 2008 június 18 szerda - 08:08:46

Üzenetek: 14
Az üzemanyag esetében a legfontosabb, hogy elégetésekor milyen térfogatú égéstermék képződik. A gázok/elgázosított folyadékok esetében minden molnyi mennyiségű gáznak ugyanakkora a térfogata azonos hőmérsékleten. (a mol az SI rendszerben az anyagmennyiség jele, nem egy olajtársaság neve. A molnyi anyagmennyiség a képletből kiszámolható az atomsúlyok alapján, grammban. 1 mol gáz cirka 24 l térfogatú szobahőmérsékleten)
A metán ezért nem jó üzemanyagnak, mert extra nagy nyomáson cseppfolyósítható, és a CH4 +2O2=CO2+2H2O képlet szerint ugyanakkora térfogatú gáz képződik, mint a belépő oldal. A szerelvényezés is drága lenne a nagy nyomás miatt. Itt térfogat növekedést csak a hőmérsékletemelkedés okoz.
Az autógáz esetében a propán égése: C3H8+5O2=3CO2+4H2O már hoz térfogat növekedést is, 6:7 arányban (16%) laboratóriumi körülmények között, nem számolva a hőtágulást. A bután C4H10+6,5O2=4CO2+5H2O, a térfogat növekedés 7,5:9, 12%.
A benzinnél (oktán) C8H18+17O2=8CO2+9H2O, a térfogat növekedés 25%
A gázolaj/motorinánál (cetán) C16H34+24,5=16CO2+17H2O, a térfogatnövekedés 29%

Itt lehet látni, hogy a gáz-gázolaj vonal mentén haladva egyre több, keletkezésekor hőtermeléssel kísért CO2 és H2O képződik, több és több hőtermelést jelent, ami a térfogatnövekedés mellett a gáz-gázolaj irányvonal mentén megmutatkozó egyre nagyobb hőtágulást is okoz, ezáltal jobb hatásfokot. Tehát kevesebb üzemanyag elégetésével képződik annyi égéstermék, mely keletkezésekor nekifeszülve a dugattyúnak, mozgatja a kasztnit. A keletkező hő a valós körülmények között a levegőben lévő, és az égésben részt nem vállaló N2 (71%) gázt is felmelegíti, kitágítja.
Itt az oka a dieselek 4,4 literes fogyasztásának 100 km-en.
Dea gáz-gázolaj tengely mellett az üzemanyag elégetése is egyre komplikáltabb lesz. A gáz könnyen elegyedik, jól el is ég. A gázolaj pedig rosszul beállítva kormozva ég, és a korom a szénhidrogénben lévő szén, ami nem égett el! Abból CO2 nem képződik, hőt nem ad le az égése során, így nem is okoz hőtágulást.
Amíg a gázolaj olcsóbb volt a benzinnél, nagyon jó választás volt. Nekem is diesel autóm volt. Mi a helyzet most?
85-90 lovas MCV alap laura esetén?
Benzin: 10100 EUR az autó, átlagfogyasztás 7,9 l, üzemanyagár 305 Ft, 100 km út ára 2.410 Ft.
Gáz : 11000 EUR az autó, átlagfogyasztás 9 l, üzemanyagár 180 Ft, 100 km út ára 1.620 Ft.
Diesel: 11.750 EUR az autó, átlagfogyasztás 5,2 l, üzemanyagár 336 Ft, 100 km út ára 1.747 Ft.
Szerintem a gáz autó jelenti azt az olcsó üzemeltetésű választást, amit korábban a diesel jelentett. Most olcsóbb is az autó a dieselnél, üzemeltetés költségében alig van különbség.
Viszont 100 km megtételekor a benzines kettőször, a diesel 2,61szer több CO2 gázt bocsát a levegőbe! Ez lesz az oka annak, hogy nem fognak a gáz árához hozzányúlni, amíg kevés autó szaladgál belőle. A környezetvédelem. Szerintem az elkövetkezendő 10 évben ez így lesz.
Majd 10 év múlva talán a hidrogén vagy napenergiával üzemelő Daciáról fogok ilyen részletes számítást elvégezni, addig is élvezem az olcsó üzemelés előnyeit. (és a gépjárműadókat a kibocsátott CO2-höz tervezik kötni, tehát a megtérülés újabb érveket kap, és tettem is valamit az unokák Föld nevű bolygójáért)
Az alkohol üzemű gépkocsikról most is lehetne írni: 60Ft-tal olcsóbb egy liter 85% alkohol tartalmú (E85) üzemanyag, és 30%-al többet fogyaszt az autó. Drágább ,mint a benzines üzemeltetés.
85% alkoholtartalmú, E85: ? EUR az autó, átlagfogyasztás 10,27 l, üzemanyagár 245 Ft, 100 km út ára 2.516 Ft.

Vissza az elejére
légfék
2008 július 19 szombat - 18:02:18
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Az indításokhoz használt benzinmennyiség árát továbbra sem adtad hozzá az 1 kilométerre jutó költségekhez.A60 ezrenként előírt szűrő és membráncsere/nekem legalábbis/szintén plusz költséget generál.Ez azért ront a képen,bár tény,hogy néhány év alatt megtérül.Nem tudom a vadonatúj gázberendezéseknél mennyi a felújítási periódus,5-6 éve még a leírtak működtek

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
vemilz
2008 július 19 szombat - 22:15:12
Vendég

Részben(!) nem tudom, milyen szűrő illetve reduktor felújításról beszéltek. Ahol nekem beszerelték a gázt, ott semmiféle karbantartási útmutatót nem kaptam ezzel kapcsolatban. Ezért bele is tettem kb. 150ekm-t azóta, viszont minden rendben működik. A zöldkártya mérésekor azonban jelezték, hogy nem tökéletesek az értékek már a reduktor miatt. Így azt jövőre cseréltetnem kell majd. Ha nem veszek addigra új autót...
Vissza az elejére
vemilz
2008 július 19 szombat - 22:17:19
Vendég

Egy gondolat kimaradt az előbb...

Az MCV-k szívócsöve fém vagy műanyag? Már csak a beépítendő gázrendszer miatt kérdezem.
Vissza az elejére
Deceballus
2008 július 20 vasárnap - 09:33:08
Vendég

Skalakope, a belsőégésű motorok teljesítményét, amikor kiszámítod, akkor nem a keletkező égésgázok mennyisége, hanem az üzemanyag égéshője a meghatározó tényező. Elméleted szerint a hidrogénhajtás teljesen lehetetlen lenne, mert három mól gázból (67.23 liter)l két mól folyadék (36 g víz, ami 0.036 liter) keletkezne.
Metán meghajtású autók pedig léteztek itt Marosvásárhelyen is. Amikor Ceausescu exportálta az ország benzintermelését, akkor az autóbuszok alacsony nyomású metánnal (ugyanakkor a taxik metanollal) jártak. A módszer egyszerű volt, a busz tetején volt két-három hosszú, kb. fél méter átmérőjű tartály, "rakéta", amelyet a két végállomáson feltöltöttek a városi hálózatból. A városi hálózat nyomása pedig nem valami nagy.
Vissza az elejére
dhrbikes
2008 július 20 vasárnap - 10:14:40
dhrbikes

Regisztrált tag #16
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 13:21:12

Üzenetek: 1182
A szívócső műanyag, de ennek a hengerenkénti befecskendezésnél nincs jelentősége, csak a régi központisoknál nem vállaltak garit műanyag esetén.

A földgáz teljesen működőképes, és valóban lehet otthoni földgázhálózatból tölteni, de kell egy csavarkompresszor, ami 300 bar nyomásúra sűríti össze. Ez egy autóban számomra már nem túl megnyugtató.

Vissza az elejére
Deceballus
2008 július 20 vasárnap - 12:33:55
Vendég

dhrbikes, sajnos a metános "rakétabuszokról" fényképet nem tudok mellékelni, viszont azok valóban láteztek és nem kellett hozzájuk 300 bár, ugyanis a "töltöállomás" egy szimpla gázcsap volt a vezeték végén. A városi elosztóhálózatról működtek, mindenféle kompresszor nélkül.
A metánt egyébként 300 bar nyomáson sem lehet cseppfolyósítani szobahőmérsékleten, ugyanúgy, ahogy a hidrogént sem. És hidrogénes autók mégiscsak léteznek, annak ellenére, hogy a hidrogén sokkal veszélyesebb és nehezebben kezelhető anyag, mint a metán, ráadásul az szabadon nem fordul elő a természetben felhasználható állapotban, tehát valamilyen úton elő is kell állítani.

[ Módosítva 2008 július 21 hétfő - 11:02:08 ]
Vissza az elejére
macilka
2008 július 20 vasárnap - 16:03:05
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Ha jól emlékszem néhány hónapja a BMW mutatta be a saját hidrogénes változatát....
Vissza az elejére
candi11
2008 július 20 vasárnap - 17:19:52
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Ki kell menni ukrajnába Pl:Ungvár ott még sok busz tetején ott a gáztartály

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Skalakope
2008 július 21 hétfő - 07:14:03
skalakope


Regisztrált tag #1073
Regisztrált: 2008 június 18 szerda - 08:08:46

Üzenetek: 14
Sajnos a CO2 kibocsátás miatt meaculpáznom kell, a gyári adatok szerint az adatok: diesel 137 g/km, a gáz 156 g/km a benzines 184-189 g/km. Köszönöm a szolid figyelmeztetést Kincslesőnek.
Gyorsan ki is cserélem a maradék izzókat a lakásban energiatakarékos fénycsövekre, így spórolok a család energiafelhasználás miatti CO2 kibocsátásán.

A motor beindításához valóban kell benzin, de a fogyasztás nyáron nem számottevő. 1800 km-alatt a benzin szintjelzője egy vonalkát csökkent.
A gázüzem visszajelzőjén a kettő led van, a narancssárga a benzin üzemet jelzi, ez világít indításkor, a másik oldalon lévő zöld villog. Most nyáron 1-2 km után a narancssárga elalszik, innen gázzal üzemel az autó. Télen biztosan több benzin fogy majd, a hideg motor később éri el a gázüzemhez szükséges hőmérsékletet.

A következő klubtalálkozóra tervezem, hogy elmegyek, és ezzel a család is egyetért, akkor meg tudom mutatni a „nagy gázost”.
Vissza az elejére
Deceballus
2008 július 21 hétfő - 08:30:45
Vendég

Hát akkor aki a városban járkál néhány kilométeres távolságokon, annak nem igazán jön be a gázos sztori. Pár krajcárért töltsem meg az autót gázpalackkal, meg keresgéljem azokat az exotikus kutakat, ahol gázt is lehet kapni ... a dolgok jelenlegi állása szerint ezt nem nekem találták ki.
Egyébként már szupermarketben is láttam már gázas szereléket, tehát bárki számára elérhető lenne nem túl magas áron.
Vissza az elejére
kincsleső
2008 július 21 hétfő - 08:40:13
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Teljesen "üzemmeleg"-nek kell lennie a motornak a gázüzemre váltáskor, vagy?
Vissza az elejére
légfék
2008 július 21 hétfő - 13:47:04
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Ismereteim szerint olyan 60 fok körüli hűtővízhőmérséklettől viselte el az opeleknél a gázüzemet,amit egy kövérebb pedálmozdulattal lehetett életre kelteni.
Gázos tapasztalatai Dhrbikes tagtársnak vannak,szinte 100 000-et ment vele

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Indy
2008 július 21 hétfő - 14:18:35
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Skalakope írta ...

Sajnos a CO2 kibocsátás miatt meaculpáznom kell, a gyári adatok szerint az adatok: diesel 137 g/km, a gáz 156 g/km a benzines 184-189 g/km. Köszönöm a szolid figyelmeztetést Kincslesőnek.


Nem szőrözni szeretnék, csak pontosítani a benzinesek CO2 kibocsájtását: 166/175/170 (1.4, 1.6 8v és 1.6 16v). A dízelé sem 137, csak 125 g/km.

Várunk a talira!


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Deceballus
2008 július 21 hétfő - 15:11:09
Vendég

Skalakope amit beírt, MCV-re vonatkoznak. A teljes lista:
179 (1.4), 184-189 (1.6; 5 személy - 7 személy?), 178 (1.6 16V), 140 (70 LE dCi), 135 (85 LE dCi).
Vissza az elejére
Indy
2008 július 21 hétfő - 15:22:58
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Akkor elnézést kérek.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Krogergo
2008 július 21 hétfő - 17:41:15
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Nekem Felicia 1.3MPI-ről van gázos tapasztalatom. Lovato automata szett volt benne. Mindig benzinnel indult, de kb. 10 másodperc után adtam egy kövér gázfröccsöt és átkapcsolt gázra. Még télen mínuszokban is. Tehát a motornak abszolút nem kellett még langyosnak sem lennie. Igaz az élettartamnak biztos nem tett jót, és az első 2-3km-ben elég gyenge volt.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2008 július 21 hétfő - 21:51:59
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 451
Mert az a fajta 1500 f/percnél vált át automatikusan függetlenül a motor hőmérsékletétől. Viszont jóérzésű autós a "hideg" motort nem pörgeti 1500 fölé.



Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
Deceballus
2008 július 22 kedd - 16:46:10
Vendég

Főleg dieselt. Benzinesben már az alapjárat majdnem annyi (hidegen).
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 20 csütörtök - 20:17:45
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Van itt egy rég elfeledett Autógázos topic is. Gondoltam ilyen benzinárak mellett aktuális lehet másnak is. (ugye Deskó74 és Willmenn?)
Amikor utoljára írtam ide, akkor még nem gondoltam, hogy valaha újra LPG-s autóm lesz. Akkor ugyan is csak egy előző saját Feliciáról volt tapasztalatom. Ami igaz nagyon olcsón ment, de gyötrelem volt vele az élet.
Azóta nagyot fordult a világ. A Loganomban tökéletes a rendszer. Semmi hátránya, műszakilag egy csoda, az előnye pedig a pénztárcámban mutatkozik, havi kb. 20 000Ft-al több marad benne.
Én csak ajánlani tudom mindenkinek! LPG+ATC tuningal pedig öröm az élet

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 20 csütörtök - 20:35:23
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Még egy megtérülési kalkuláció, sagítség annak, aki esetleg ezen gondolkodik.
Vegyünk alapul egy elég drága, de minőségi (aki ezen próbál spórolni, és lengyel stb. cuccokat rakat be kókány szerelővel, az nagyon bánni fogja), a legjobb anyagokból felépített gázrendszert. Ez kb. 280000Ft egy Daciába.
Ha a benzint 370Ft-al, és 7.2L/100km-es fogyasztással számolom, az LPG-t pedig pesszimstán 222Ft-al és 8L/100m-es fogyasztással, akkor 31531 km alatt térül meg. Ha beleszámolom a hidegindítások miatti benzinfogyasztást is (melegen vagy nyáron rögrön gázzal indítható) akkor kb. 37000km-nél térül meg az ára.

Sokan ellenérvként felhoznak pár plusz költséget.
Nos szűrőt elméletileg 20ezrenként kellene cserélni (kb.6000Ft). Gyakorlatilag meg ha eltömődött, és gázzal rángat. Ez még 110 000km gázüzemnél sem következett be az előző tulajnál. Én csak azért cseréltem ki, hogy új legyen.
Az LPG autógáz ugyanis manapság már sokkal jobban ellenőrzött, tisztább anyag mint pár évvel ezelőtt, vagy a palackos pb gáz. Ezért a szűrők sokkal tovább bírják. Pont ezen oknál fogva (és a mai jobb anyagoknak köszönhetően) már a reduktorok is akár 250 000km-t kibírnak. Ennek felújítása amúgy kb. 50 000Ft, akkor a gyári újéval egyenértékű.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2011 január 21 péntek - 08:29:13
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
A szelepeid mit szóltak a gázhoz, utána kellett már állítanod?

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 21 péntek - 10:51:27
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Igen, kellett állítani. 40000km-t bírt. A szívószelepnél semmi változás, a kipufogó szelepnél csökkent le a hézag majdnem 0-ra. Ezért ennyi időnként az MPI-knél amelyik LPG-s, erősen ajánlott, ha csak nem akar valaki szelepcserét vagy rosszabb esetben hengerfej felújítást.
A hézag állítás kb. fél óra alatt megvan. Anyagköltsége (új tömítés, tömítő paszta) kb. 2000Ft.

Megjegyezném, hogy sok benzinüzemű tulajdonos nem foglalkozik vele. Pedig kb. 60ezrenként, a vezérlés cserével egyidejűleg nekik is erősen ajánlott! Sajnos a szervízkönyv erről ,,mélyen kussol"

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
bati
2011 január 21 péntek - 13:21:18


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795

Azért a számokkal nem kell így dobálózni, nehogy elrettentsen valakit. Egy jó rendszer 200-ból kihozható és a reduktor felújítás sem több 10-nél.( 25e egy új )

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 21 péntek - 15:52:50
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Hajrá, sok sikert hozzá!

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Lecso
2011 január 21 péntek - 17:05:45
lecso


Regisztrált tag #909
Regisztrált: 2007 november 04 vasárnap - 10:49:19

Üzenetek: 299
Nekem annak idején mikor zörgött a hővédő lemez a motoron,
amúgy szelephézag állítást is végeztek mert kellet. Ekkor volt benne 50026km.

Vissza az elejére
légfék
2011 január 22 szombat - 09:02:59
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
És éreztél valami változást a szelepállítás után?

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 22 szombat - 13:16:11
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Én igen, hangosabb lett. Ugyanis ha szinte nincs hézag nem tud akkora zajt csapni a kipufogó szelep, mint ha a gyári 0.4mm-re lenne állítva.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
légfék
2011 január 22 szombat - 22:33:02
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Értem,köszi.....De ugye nem baj,ha a kis halk motoromon csak ezért nem állíttatok szelepet/már hogy hangosodjon

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 23 vasárnap - 13:22:20
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Persze, hogy nem baj. Így szép csendben fog tönkremenni. És spóroltál 2000Ft-ot.
Utána síkoltathatod és szelepüléket marathatsz a hengerfejen kb. 15-20 ezer Ft-ért. A szelepszár is deformálódni fog, az még 4x8000Ft Szelepszár szimeringek kb. össz.: 2000Ft, hengerfejtömítés + többi tömítés, új hengerfejcsavarok, vezérlés csere, munkadíj, stb. Mire mindent összeszámolsz kb. 100 000Ft.
Viszont mire idáig eljutsz, addig megspóroltál kb. 3 szelep hézag állítást. Ha magad csinálod, akkor az 6000Ft, ha csináltatod kb. 15000Ft. Addig is tökéletleneb az égés, mert rosszul ,,öblöget" a motor. Így több a fogyasztás, nagyobb a károsanyag kibocsátás, és gyengébb a motor.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 23 vasárnap - 18:13:17
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Alit igazán érdekel, Klikk! itt sok mindent megtudhat az LPG-vel kapcsolatban. Az alapfogalmaktól a felhasználásig.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
légfék
2011 január 24 hétfő - 08:00:44
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Gergő!
Jelenleg a 41 000-est készül a kilométerórám átlépni.Szerelőm is csak a fejét rázta,mikor ötletként felvetettem neki.Szerinte még korai...A tavasszal valszeg lesz vezérléscserém,mert mindjárt 4 éve lett rajta garancia alatt cserélve.Akkor szerintem megejtem.Vagy ha azt mondod,hogy nem vadul nehéz/még nem néztem milyen is!!/akkor nekiállok egy koratavaszi hétvégén,és vigye kánya állítok rajta.Tényleg,leírhatnád a lépéseit,ha valaki neki akar látni,legyen alapja

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
bati
2011 január 24 hétfő - 09:14:25


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Légfék !
A szelepek beállításának leírása megtalálható a szerelési kézikönyvben.
10A fejezet,89.oldal.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
légfék
2011 január 24 hétfő - 09:24:00
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Ennek a kézikönyvnek a hozzáférése?mert anno letöltöttem innen az oldalról,de az a vinyóm pusztult el,ahol ez volt
Meg Gergő leírásában is érdekelt volna.........

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
bati
2011 január 24 hétfő - 09:34:44


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795


Ezért van a kereső!
Szerelési kézikönyv : Klikk!

[ Módosítva 2011 január 24 hétfő - 09:35:27 ]

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
légfék
2011 január 24 hétfő - 09:40:32
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Illő tisztelettel köszönömmmmm

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Krogergo
2011 január 24 hétfő - 11:21:44
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Légfék nem tudtam, hogy még csak ennyi km-nél tartasz.
Benzin üzemnél nem valószínű, hogy kell állítani.

Nem olvastam még a kézikönyvet így nem tudom mit ír.
Nagy vonalakban az állításról. Levegőszűrő házat le kell venni. Szelepfedél tömítést le, 8 csavar tartja. Jobb első kereket leszedni, dobbetétet belső oldal részét kiszedni. Így hozzáférsz a főtengely szíjtárcsájához, hogy tudd forgatni.
A szelep állításához kell egy kombinát fogó, amivel a szelepszár tetejét megfogod/állítod, és egy 10-es villáskulcs, amivel az anyát kilazítod rajta.
Ha szembeállsz az autóval, a magad felőli oldalon vannak a kipufogó szelepek, a tűzfal felől a szívó szelepek. Előbbiek hézaga 0.4 mm, utóbbiaké 0.2mm. Amit hézagmérő készlettel pontosan be tudsz állítani. A tűréshatásokat fejből nem tudom, de felesleges is, mert pontosan be lehet állítani. Nyílván a főtengelyt járásiránnyal megegyezően mindig úgy kell forgatni, hogy a szíjhajtáson keresztül a vezérmű tengelyt a megfelelő pozícióba forgassa minden egyes szelepnél. Akinek van érzéke hozzá, ő ez alapján meg tudja csinálni, többet felesleges írni róla (összeszerelés, tisztítás, tömítés, stb.)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
légfék
2011 január 24 hétfő - 13:57:43
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Köszi Gergő!
Megnéztem a könyvet,amit a kolléga belinkelt,valami hasonlót ír,mondjuk evidens,hogy azt nem hozza,hogy mit szedjek szét,hogy a főtengelyt elérjem,de ez adott.A hézagokra jól emlékszel,0,025- a tűrés,ha jól néztem.Egy kellemes tavaszi hétvégén délután proginak nem rossz.Annyit még,hogy a könyv leírja a beállítási illetve zárás-nyitás sorrendet

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
willmenn
2011 január 24 hétfő - 14:01:27



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Az ott nagyon szép, de az nem a benzines motor! Legalább is nem a K7J-s hanem a K9K.
Itt megnézheted! Klikk!

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!