A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Autógáz
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
antika
2016 június 22 szerda - 22:32:40

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Ha már olyan nagy mágus a doki, csak van neki raktáron. Fel kell próbálni, vagy lyuk vagy fa.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
bati
2016 június 23 csütörtök - 22:40:42


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
voicespeed írta ...

A Lodgyn gyárilag 185/65R15-ös gumi van az 621mm átmérőjű. Amikor a doki a kocsim alatt feküdt én is kérdeztem, hogy elfér-e a 63-as, de azt mondta, hogy a kipufogó hővédő, és a hátsó híd miatt az már nem fér el.

Üdv Petya


Nagyon érdekes a sztori.
Nekem is furdalja az oldalam,hogy mi lehet az a kézzel fogható plusz ami a közel 40%-os felárat okozza.
A 250 nagyon sok pénz vagy csak én érzem úgy,hogy 60-70 eFt-ért sokat kell dolgozni.
Ez a gyógyító nem tudja,hogy a lodgy mérete a 630x225?Ja,hogy ezzel meló van,mert le kell vágni a pótkeréktartót is.Hát igen,de a perverzek szokták kérni a 630x250-est is.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
antika
2016 június 23 csütörtök - 23:10:08

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Nálam is az lett volna a befutó. Az már 48l, a lodgynál is ahár 500km. Végül találtam egy használtat, jó áron.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
voicespeed
2016 július 14 csütörtök - 20:35:51

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
Sziasztok!

Elkészült a beépítés! Egy kicsit döcögősen indult a történet, mert másnap mikor elhoztam tőlük minden ok nélkül lekapcsolt a rendszer. Vissza lehetett kapcsolni, de előbb-utóbb mindig lekapcsolt. Kedden visszavittem, kiderült, hogy a gázrendszer hőfok jeladója volt selejt, -36fokot jelzett. Azóta minden rendben észrevehetetlenül dolgozik a rendszer, csuklás, rángatás nem érezhető. A hatótávról, fogyasztásról egyelőre nem tudok nyilatkozni, még az első tartályt fogyasztjuk.

Üdv Petya
Vissza az elejére
voicespeed
2016 július 31 vasárnap - 00:08:21

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
Sziasztok!

Egy bő ezres beleszaladt a Lodgy a gázzal, 380km körül alakul a hatótáv 38,51 37,73 38,13 litert sikerült tankolni az üres tartályba. A Zafira tartálya 54 literes volt, azt lehetett tele( névleges térfogata) tankolni, feltéve, hogy kivárta az ember, amit centiliterenként megtelik. Itt nincs laca-faca 38liter magasságában katt, nincs tovább. Az 1500kilóméteres szerviz alkalmával még konzultálni velük erről, mert a bő 10-11 literes fogyasztás annyira nem gyere be, a benzines 7,8-8,2 függbvényében.

Üdv Petya
Vissza az elejére
boxtif
2016 július 31 vasárnap - 06:44:52


Regisztrált tag #2657
Regisztrált: 2016 február 25 csütörtök - 11:40:37

Üzenetek: 27
Szia, Valami el van ott tekerve, jó dúsra. 9-10 lteres benzin fogyihoz jár ekkora gáz fogyasztás.
Ez kb 9-10 liter között kell egyen, gáztól függően.

voicespeed írta ...

Sziasztok!

Egy bő ezres beleszaladt a Lodgy a gázzal, 380km körül alakul a hatótáv 38,51 37,73 38,13 litert sikerült tankolni az üres tartályba. A Zafira tartálya 54 literes volt, azt lehetett tele( névleges térfogata) tankolni, feltéve, hogy kivárta az ember, amit centiliterenként megtelik. Itt nincs laca-faca 38liter magasságában katt, nincs tovább. Az 1500kilóméteres szerviz alkalmával még konzultálni velük erről, mert a bő 10-11 literes fogyasztás annyira nem gyere be, a benzines 7,8-8,2 függbvényében.

Üdv Petya

Vissza az elejére
HSanyi63
2016 július 31 vasárnap - 11:24:43


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
voicespeed írta ...

....Az 1500kilóméteres szerviz alkalmával még konzultálni velük erről, mert a bő 10-11 literes fogyasztás annyira nem gyere be, a benzines 7,8-8,2 függvényében.
Üdv Petya


Szia!

Nekem a gyári gázzal csak közúton 7,5-8,5L a fogyasztásom, autópályán 120-140 9,5-10L
A gáz minőségének hatását nem vettem észre.


Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
antika
2016 augusztus 12 péntek - 22:34:25

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Hátrébb kell tolni az ülést és lejjebb megy a fogyasztás.:)

Ujvári Antal
Vissza az elejére
Krogergo
2016 augusztus 15 hétfő - 12:09:26
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
antika írta ...

Hátrébb kell tolni az ülést és lejjebb megy a fogyasztás.:)


Hát nem tudom. A feleségem közelebb szokta húzni, még is többet fogyaszt nála
Én meg hiába tolnám hátrébb (nem is tudom, koppra van), tempomattal megyek.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Henrik
2016 november 19 szombat - 20:00:33


Regisztrált tag #2769
Regisztrált: 2016 november 14 hétfő - 09:34:39

Üzenetek: 2
Sziasztok!
Pár napja vettem egy Logan MCV-t, benzin/gáz.
Van-e különbség gázkút és gázkút között, nem az árra gondolok, hanem minőségi különbségre.
Tankoltam már noname kúton és MOL-on is. Én nem vettem észre különbséget, gondolom vannak itt tapasztaltabb gázosok

Köszönöm: Henrik
Vissza az elejére
HSanyi63
2016 november 19 szombat - 20:14:47


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Henrik írta ...

...Van-e különbség gázkút és gázkút között, nem az árra gondolok, hanem minőségi különbségre.
...


Nem tapasztaltam én sem semmit, talán a Príma gáz volt talán a legjobb.

A gáz karbantartók szerint a magyar gáz szilárd tartalma magas, ezért a folyékony fázisú szűrőt gyakrabban kell cserélni.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
bati
2016 november 19 szombat - 21:55:23


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Henrik írta ...

Sziasztok!
Pár napja vettem egy Logan MCV-t, benzin/gáz.
Van-e különbség gázkút és gázkút között, nem az árra gondolok, hanem minőségi különbségre.
Tankoltam már noname kúton és MOL-on is. Én nem vettem észre különbséget, gondolom vannak itt tapasztaltabb gázosok

Köszönöm: Henrik

.
Csak az árban van különbség,és még az előre csomagolt is ugyanolyan.
Sőt, adalékkal sem vettem észre változást.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Henrik
2016 november 20 vasárnap - 11:31:43


Regisztrált tag #2769
Regisztrált: 2016 november 14 hétfő - 09:34:39

Üzenetek: 2
Köszönöm a válaszokat!
Vissza az elejére
Jim74
2016 november 20 vasárnap - 17:13:17

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 278
Henrik írta ...

Sziasztok!
Pár napja vettem egy Logan MCV-t, benzin/gáz.
Van-e különbség gázkút és gázkút között, nem az árra gondolok, hanem minőségi különbségre.
Tankoltam már noname kúton és MOL-on is. Én nem vettem észre különbséget, gondolom vannak itt tapasztaltabb gázosok

Köszönöm: Henrik

Szia!

Én hosszú ideje AGIP-nál tankoltam, mert volt 8 Ft kedvezményem az üzemanyagra. Most, hogy a MOL átvette őket, a kedvezményem megszűnt és átszoktam a Budakalász-i kútra, ahol Prímagáz van. Nem a legolcsóbb, de szinte napi szinten útba esik nekem. Szerintem ég és föld a különbség a Prímagáz javára. Érezhetően jobban megy vele az autó.
Vissza az elejére
Krogergo
2016 november 20 vasárnap - 18:58:22
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Én nagyrészt Szlovák gázzal járok, nincs rossz tapasztalatom.
Bp.-i taxisok mondják, hogy néhány ottani maszek kútnál van nagy lehúzás, többet fogyaszt vele az autó, és mindig több L megy bele, mint máshol.
Tatabánya környékieknek pedig az Ottani MOL-ról van rossz véleménye, olyan a jelenség, mint amikor a benzinnél alacsony az oktánszám és kopogásos az égés. Primagázzal a jelenség azonnal megszűnik.

Agyonszabályz ott kis hazánkban elméletileg bármely fajta üzemanyaggal lehetetlen a manipulálás, csalás, minőség romlás. Gyakorlatban azonban a ,,lehetőségek hazája" (egyeseknek) így mindig vannak helyek, ahol próbálják az embert átvágni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
net91
2017 február 19 vasárnap - 20:39:10

Regisztrált tag #2810
Regisztrált: 2017 február 08 szerda - 10:41:51

Üzenetek: 13
Sziasztok!
Régen nem írtak ide, a gázos üzemmód iránt megszűnt az érdeklődés? Akkor megtöröm a csendet.
Gázos üzemmódú Logan MCV-ét szeretnék vásárolni. Sajnos úgy látom, hogy csak a 0.9 Tce motorral lehet rendelni.
Egy kicsit félek ettől a párosítástól. Kicsi is a motor, turbós is, meg talán még sok tapasztalat sincs vele kapcsolatban. Ebből kifolyólag ha valaki használ ilyen kocsit, vagy van vele kapcsolatban tapasztalata, véleménye ha leírná, azt előre is megköszönöm.
Feltételezem nem csak én tervezek ilyen típusú autót vásárolni.
Az ügyfélszolgálat tájékoztatása alapján (a többség megszólalni nem tudott, amikor érdeklődtem az LPG-és Loganról) az LPG-és kocsik szelepei meg vannak erősítve, így úgy gondolom hasznosabb lenne gyári gázszettel megvenni, mint az alapváltozatba utólag beépíttetni. Meg garancia szempontjából sem lényegtelen.
Vissza az elejére
bati
2017 február 20 hétfő - 10:36:18


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795

Ha tudatos vásárló vagy nem veszel gyárinak mondott lpg-t.Túlárazott, nem felhasználóbarát,vicces tartályméret,stb.
A tce motor jobb mint az 1.6 - gázos szempontból,mert alacsonyabban adja le a nyomatékot.Ha nem rúgják, nincs vele gond.
Az ideális megoldás: utólag átalakítani 180-ból és élvezni az olcsó autózást.Nekem is ez a tervem.
A garancia meg a kátránymotorosok mániája,egy benzinmotor nem romlik el.
Tudatlanságból szokták ijesztgetni a vásárlót.Mert miben is más az lpg-s?Lekapcsolja a benzin befecskendezőket,így max. csak azok érintettek a garanciával.Ami meg nem működik az nem romlik el.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 20 hétfő - 12:59:17


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Ha tudatos vásárló vagy, áttekinted a gyári és az utólagos beépítés lehetőségét.
A gyárinak sok előnye van, főleg, hogy a gáz rendszerre is a 100EKm/3 év garancia él, amit csak sokkal drágább gázrendszerrel kapsz meg mint a gyári.
Ha utólag építteted be, nem biztos, hogy a gáz szett árával megúszod, több kis kistség megdobhatja a számlát.
Az utólagosakban viszont van sokkal korszerübb, mint a Lando. Nekem a gázinjektorok csattogása tűnik hangosnak, de azt mondták pécsen, hogy ezek már a csendesebbek.
Sokkal fontosabb kérdés, hogy a közeledben mennyire van megbízható, jó szervíz, vagy gázüzemű autók karbantartására feljogosított Dacia szerviz.

Pl. Veszprém közelében csak a Pápai Dacia szerviznek van "gáz" minősítése, de annyira nincs már tapasztalat, hogy inkább Pécsre, vagy Hódmezővásárhelyre viszem az autót.

A 0.9-s autótól lehet tartani (én s tartok tőle) de sajna ez az európaij ővő, pedig a Mazda tud nem DS jó motort gyártani.

A Renault pedig nem ijesztgeti a vásárlókat, hanem minden garanciális és egyébb felelősséget ott rug le magáról, ahol egy picit is látja, hogy nem tudsz bíróságra menni.
Azért meg lehet őket fogni, de Bati is írta, szerencsére az autó jobb, mint a renault ügyfélszolgálata, felkészűltsége.

[ Módosítva 2017 február 20 hétfő - 13:01:59 ]

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
net91
2017 február 20 hétfő - 17:22:58

Regisztrált tag #2810
Regisztrált: 2017 február 08 szerda - 10:41:51

Üzenetek: 13
Sanyi, bati, köszönöm a válaszokat.

Én hat éve használok LPG-s autót, ezért is szeretném, hogy a következő autóm is LPG-s legyen.
Téves az a feltételezés részemről, hogy a gyárilag felkészített LPG autó, jobban bírja a gázüzemmódot, mind az eredetileg benzinesnek szánt?
Az ügyfélszolgálat tájékoztatása szerint a gázos Daciák központi szervize az Autó Triplex Kft. Attól én 6 kilométerre lakom, tehát közel van.
Kértem egy szerviztől árajánlatot utólagos gázszett beszerelésre. Ajánlatuk szerint 280 ezerért szerelnék be, amelyhez még hozzájön a
"Az említett motorhoz kötelező a szelepvédő rendszer, ami szintén nincsen benne az árban és 20000ft vagy 40000ft. "
Ez alapján inkább gyári, az még olcsóbb is.


[ Módosítva 2017 február 20 hétfő - 17:25:33 ]
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 20 hétfő - 18:24:42


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Az ügyfélszolgálatban ne bizz, azt sem tudták mi a nyomaték görbe és állították, hogy egy motorhoz sem elérhető.
Szerintem semmi megerősítés nincs, a Pécsiek azt mondták, hogy az 1.6-s Lodgy LPG rendszere is utólagosnak tekinthető, csak gyári beépítésű és az LPG ECU "zárt".

Lehet, az Autó Triplex többet tud mondani, kérdezd őket.

A szelep védő mindig vita, de mivel a benzin nem adalékolt, elvileg annak sincs kenő hatása.
Az 1.6-ban, gyári LPGvel, 96Ekm után (23 hónapos), gond nélküli az LPG. Igaz, főleg német és osztrák gázzal járok.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
bati
2017 február 20 hétfő - 18:26:31


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795

Rendes helyeken 180-ért szerelnek a legnagyobb tartállyal,igaz ezért el kell menni. .Ez a közel van, még mindig ilyen pesti betegség?
A gyári nem jobb és nem bírja jobban(ez akármit is jelent) semmi kézzelfogható előnye nincs csak kényelmesebb úgy megrendelni.
A semmit érő "'kötelező a szelepvédő rendszer" nincs is a gyáriban,tehát ez is lehúzás.
Sokan használunk gázos autót, elégedetten és olcsón de neked kell dönteni.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 20 hétfő - 18:29:34


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
net91 írta ...

Kértem egy szerviztől árajánlatot utólagos gázszett beszerelésre. Ajánlatuk szerint 280 ezerért szerelnék be, amelyhez még hozzájön a
Ez alapján inkább gyári, az még olcsóbb is.


2015-ben 300-400EFt-s ajánlatokat kaptam (1.6-s motorra), mert még típus engedélyt is kértek, meg műszaki vizsga stb.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 20 hétfő - 18:35:58


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
bati írta ...


Rendes helyeken 180-ért szerelnek a legnagyobb tartállyal,igaz ezért el kell menni. .Ez a közel van, még mindig ilyen pesti betegség?
.


Hát pl. Veszprém közelében, még nem rendes beszerelő sincs.

Az Alföldön annál több.


Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
net91
2017 február 20 hétfő - 19:53:57

Regisztrált tag #2810
Regisztrált: 2017 február 08 szerda - 10:41:51

Üzenetek: 13
Úgy látom Ti 1.4-es és 1.6-os kocsit használtok. Szerintem ezek jól bevált konstrukciók, de jelenleg MCV-ben nem elérhető.
Nekem az MCV-ben most 0.9 TCe-ben kell gondolkozni, ez már szerintem problémásabb. Jelenleg 1.6-t használok ezzel semmi gond, de 0.9 Tce? Nem tudom. Végigolvastam ezt a topicot, nem sok info található ez utóbbiról. Kevesen használnak ilyen kocsit, vagy nem olvassák a fórumot vagy tökéletes a gépük és nem keresnek információt? Nem tudom.
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 20 hétfő - 19:57:49


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Nézegess itt infót:

Klikk!

Van, aki a karbantartást is kiírja.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
net91
2017 február 20 hétfő - 20:07:59

Regisztrált tag #2810
Regisztrált: 2017 február 08 szerda - 10:41:51

Üzenetek: 13
Köszönöm a linket.
Mertem nagyot álmodni, és megnéztem, hogy egy, azaz egy darab kocsi van összesen feltüntetve, amely már több mint 100 ezer kilométert futott ebből a típusból.
Lehet hogy vaksi vagyok, de a karbantartást hol lehet megnézni?
Köszönettel!!

[ Módosítva 2017 február 20 hétfő - 20:10:51 ]
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 20 hétfő - 20:10:50


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
net91 írta ...

Lehet hogy vaksi vagyok, de a karbantartást hol lehet megnézni?
Köszönettel!!


Bocs nem lapoztam végig, van aki írja azt is.
Végig kell kattintani.
Ide én is csak a fogyasztást írom.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 20 hétfő - 20:12:16


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Pl. így:

Klikk!

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
net91
2017 február 21 kedd - 17:47:22

Regisztrált tag #2810
Regisztrált: 2017 február 08 szerda - 10:41:51

Üzenetek: 13
HSanyi63 írta ...

Pl. így:

Klikk!


Köszönöm!
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 21 kedd - 17:56:53


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
A németeknél már kapható az Sce100-s 1.6-s Lodgy gyári gázzal.
Talán nálunk is forgalmazzák majd.....

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
Krogergo
2017 február 21 kedd - 18:03:36
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
HSanyi63 írta ...

A németeknél már kapható az Sce100-s 1.6-s Lodgy gyári gázzal.
Talán nálunk is forgalmazzák majd.....


Ha így folytatod 3 év múlva vehetsz is egyet. Vagy elmész 1Millió km-t és elcseréled a gyárral egy újra
Az biztos, hogy ez a H4M motor sokkal fürgébb a régi 1.6 8V-hez képest, de még a korábbi 1.6 16V-nél is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 21 kedd - 18:13:30


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Krogergo írta ...


Ha így folytatod 3 év múlva vehetsz is egyet. Vagy elmész 1Millió km-t és elcseréled a gyárral egy újra
Az biztos, hogy ez a H4M motor sokkal fürgébb a régi 1.6 8V-hez képest, de még a korábbi 1.6 16V-nél is.


Hát ez is opció.

De tényleg gondolkodom a cserén.
Majd az első műszaki előtt, addig van 2 év.
De Magyararországon azt írták a kereskedők, hogy nem fogják itthon ezt a verziót forgalmazni... (

[ Módosítva 2017 február 21 kedd - 18:13:57 ]

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
Krogergo
2017 február 21 kedd - 19:04:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Valószínű megvan az oka, hogy nem forgalmazzák. Kellene szerviz háttér, oktatások, stb. Annyit meg nem tudnának eladni belőle, hogy megérje.
Mi páran innen a klubról (is) tudjuk, hogy jó dolog az LPG, de az átlag autós (meg a sok hozzá nem értő szerelő is) valamiért retteg tőle. (szerencsére, mert különben még drágább lenne az LPG)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 21 kedd - 19:18:15


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Krogergo írta ...

Valószínű megvan az oka, hogy nem forgalmazzák. Kellene szerviz háttér, oktatások, stb. Annyit meg nem tudnának eladni belőle, hogy megérje.


Hát igen, a mi Lodgy-n az első volt Magyarországon a gyári LPG-vel, volt is gond belőle.
Nem is tudom mennyit adtak el ....
Lehet nem túl skot.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
net91
2017 február 21 kedd - 20:43:16

Regisztrált tag #2810
Regisztrált: 2017 február 08 szerda - 10:41:51

Üzenetek: 13
HSanyi63 írta ...

Krogergo írta ...

Valószínű megvan az oka, hogy nem forgalmazzák. Kellene szerviz háttér, oktatások, stb. Annyit meg nem tudnának eladni belőle, hogy megérje.


Hát igen, a mi Lodgy-n az első volt Magyarországon a gyári LPG-vel, volt is gond belőle.
Nem is tudom mennyit adtak el ....
Lehet nem túl skot.

Amúgy a gázüzemód gyárilag jó be volt hangolva a kocsinál, vagy kellett beállításra vinni? MIL lampát nem dob(ott)?
(A jelenlegi kocsimnál folyamatosan világít. A szerelő azt mondta, hogy együtt kell vele élni. Szerintem meg nem ért hozzá, úgy hogy megyek egy másik szerelőhöz.)
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 21 kedd - 21:09:31


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
net91 írta ...

Amúgy a gázüzemód gyárilag jó be volt hangolva a kocsinál, vagy kellett beállításra vinni? MIL lampát nem dob(ott)?


A gáz üzem teljesen jó (benzin is).
Az LPG ECU zárt, nem lehet bele piszkálni.
Eddik semmilyen gondom nem volt.
A MIL fel sem villant, tárolt hibát sem találtak, sem az LPG, sem a benzines ECUban Pécsen.
Szerintem sok helyen ki sem tudják olvasni, mert külön csatlakozója van az LPG ECUnak a biztosíték dobozban.


[ Módosítva 2017 február 22 szerda - 00:22:21 ]

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
bati
2017 február 21 kedd - 23:29:08


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
net91 írta ...

Amúgy a gázüzemód gyárilag jó be volt hangolva a kocsinál, vagy kellett beállításra vinni? MIL lampát nem dob(ott)?
(A jelenlegi kocsimnál folyamatosan világít. A szerelő azt mondta, hogy együtt kell vele élni. Szerintem meg nem ért hozzá, úgy hogy megyek egy másik szerelőhöz.)

A gyári beállítás elnagyolt,dúsra van állítva.Ez is a hátránya.
Lámpát a dacia nem dob csak extrém esetben.
Japánféle autód van?


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 22 szerda - 00:29:24


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Mondjuk az mcv lpg-től egy 100EFt-l drágább csak a dízel.
Az alap tce benzineshez pedig csak 210EFt a különbség.

[ Módosítva 2017 február 22 szerda - 00:29:58 ]

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
net91
2017 február 22 szerda - 18:22:47

Regisztrált tag #2810
Regisztrált: 2017 február 08 szerda - 10:41:51

Üzenetek: 13
bati írta ...

net91 írta ...

Amúgy a gázüzemód gyárilag jó be volt hangolva a kocsinál, vagy kellett beállításra vinni? MIL lampát nem dob(ott)?
(A jelenlegi kocsimnál folyamatosan világít. A szerelő azt mondta, hogy együtt kell vele élni. Szerintem meg nem ért hozzá, úgy hogy megyek egy másik szerelőhöz.)

A gyári beállítás elnagyolt,dúsra van állítva.Ez is a hátránya.
Lámpát a dacia nem dob csak extrém esetben.
Japánféle autód van?


.

Sanyi! Köszönöm a választ.
bati!
Octaviám van Landi rendszerrel (Ezt szeretném gázos MCV-re lecserélni.) Octaviánál a gázüzemmódot lehet programozni. Úgy tudom a Daciaba is gyárilag Landit szerelnek. Furcsa, hogy a Dacianál ennyire elszeparálják a gázszettet és nem lehet hozzáférni.
Nálam pont az a baj, hogy a keverék túl szegény, ami nem jó a szelepeknek.


[ Módosítva 2017 február 22 szerda - 18:24:22 ]
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 22 szerda - 18:54:15


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
bati írta ...

A gyári beállítás elnagyolt,dúsra van állítva...


A Pécsi Landi szerviz szerint teljesen jó a eállítás.
Az biztosan igaz, hogy nincs személyre hangolva, a dúsabb keverék ellenére is megéri az LPG autózás.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 22 szerda - 19:04:57


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
bati írta ...

... vicces tartályméret,stb...


A 32L nem tűnik soknak, de Magyarországon, közúton 7,5 alatt van a fogyasztás ha tartani tudod a 94-96 km/h sebességet, a 400km-s hatótáv nem álom.

Németországban 10L körüli a fogyasztás, 120-140 km/s sebességgel általában 310-330km-t megyekegy tele tartállyal.
Ausztria egy tankkal átautózható, de Wels-nél a Burger King-nél lévő BP kútnál megállok, itatni, etetni is. (69,9€c a gáz.)
Németországban szinte 10km-ként van kút, néha egymás mellett, még válogatni is tudsz.
Dániában az LPG drágább mint a benzin, kitalálható, mit tankolok a szekérbe.
Lengyeleknél sok kútvan, múlt évben 149Ft/L volt a gáz.

Sokkal komolyabb probléma, hogy a gáz az alap terhelhetőségből vesz el, így a hasznos súly csökken. Otthon nem gond, de az osztrákok már szedték ki a Lodgy-t mérlegelésre.Mondjuk még volt hely 34kg súlynak, mosolygott is a rendőr.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
HSanyi63
2017 február 22 szerda - 19:07:58


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Haló voicespeed!

Friss infó a gépsárkányról?

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
bati
2017 február 22 szerda - 20:33:26


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
net91 írta ...


Octaviám van Landi rendszerrel (Ezt szeretném gázos MCV-re lecserélni.) Octaviánál a gázüzemmódot lehet programozni. Úgy tudom a Daciaba is gyárilag Landit szerelnek. Furcsa, hogy a Dacianál ennyire elszeparálják a gázszettet és nem lehet hozzáférni.
Nálam pont az a baj, hogy a keverék túl szegény, ami nem jó a szelepeknek.


A landi felett már eljárt az idő, vannak sokkal korszerűbb rendszerek is.A dacia bolondbiztosra törekedett,ha rossz akkor cseréld drágán.
Szegény keverékkel ne használd,vidd el Dunakeszire és tolnak rá egy kis pluszt.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2017 február 22 szerda - 20:51:48
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
HSanyi63 írta ...

de az osztrákok már szedték ki a Lodgy-t mérlegelésre.Mondjuk még volt hely 34kg súlynak, mosolygott is a rendőr.


Nagyon unatkozhatott a rendőr, vagy épp nem látott román vagy bulgár rendszámos autót. Mindenesetre ez ma a 2. ,,horror" történet amit az osztrákokról hallok. Az első az volt, hogy szlovák rendszámú furgonost 5000Eurora büntették a ,,kiherélt" részecskeszűrő miatt. Sima ellenőrzésnél bedugta az újját a kipufogóba. Jó kormos lett, el is kísérték megmérni, bukta.
Ha ez valóban így volt, és rendszeres lesz, akkor jó pár VW-enes, BMW-s, Fordos elkerülheti őket, amikben ez jól ,,bevált" kelet Európai ,,javítási" módszer.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
net91
2017 február 22 szerda - 21:04:49

Regisztrált tag #2810
Regisztrált: 2017 február 08 szerda - 10:41:51

Üzenetek: 13
bati írta ...

net91 írta ...


Octaviám van Landi rendszerrel (Ezt szeretném gázos MCV-re lecserélni.) Octaviánál a gázüzemmódot lehet programozni. Úgy tudom a Daciaba is gyárilag Landit szerelnek. Furcsa, hogy a Dacianál ennyire elszeparálják a gázszettet és nem lehet hozzáférni.
Nálam pont az a baj, hogy a keverék túl szegény, ami nem jó a szelepeknek.


A landi felett már eljárt az idő, vannak sokkal korszerűbb rendszerek is.A dacia bolondbiztosra törekedett,ha rossz akkor cseréld drágán.
Szegény keverékkel ne használd,vidd el Dunakeszire és tolnak rá egy kis pluszt.

.


Ott szerelték be és ott nem tudták behangolni.: wink
Szerintem a lambdaszonda a rossz.
"A landi felett már eljárt az idő, vannak sokkal korszerűbb rendszerek is."
De hát a Daciaba is Landi van gyárilag nem?


[ Módosítva 2017 február 22 szerda - 21:07:18 ]
Vissza az elejére
net91
2017 február 22 szerda - 21:24:40

Regisztrált tag #2810
Regisztrált: 2017 február 08 szerda - 10:41:51

Üzenetek: 13
Szomorú vagyok.
Három különböző szerviztől kértem árajánlatot Logan MCV 0.9 gázosításához. Mivel hat éve járok gázzal, rendszeresen olvasom az autógáz fórumot (illetve hasznos infók vannak a gázzal megyek oldalon is, csak az nem fut), ismerem a nevesebb és megbízhatóbb gázszerelő műhelyeket. Őket kerestem meg.
Válaszok:
1) Nem vállalja a befecskendezése miatt.
2) Vállalja, de nem ajánlja (és még drágán is szereli be, ezzel ijeszti el az érdeklődőket szerintem).
3) Ha kérem beszereli, de semmiféleképpen nem ajánlja.

Úgy látszik ezt a kis 0.9 Tce motort nem szeretik, vagy nem bíznak benne.

[ Módosítva 2017 február 22 szerda - 21:26:08 ]
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!