A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Autógáz
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
antika
2015 augusztus 24 hétfő - 22:04:43

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Ha figyelmesen elolvasod a zöld kúton kapott számlát, rájössz abban is van sütőolaj. He He! A te autóddal tényleg jól jár/járt valaki. Ha eladó lesz, ne feledkezz meg rólunk.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
vemilz
2015 augusztus 25 kedd - 17:50:39
vemilz

Regisztrált tag #2605
Regisztrált: 2015 augusztus 24 hétfő - 11:54:59

Üzenetek: 4
Krogergo írta ...

Szia!

Nem tudom kivel és mikor beszéltél, de vagy félretájékoztattak, vagy nem a megfelelő embert kérdezted.
Most beszéltem az Iniciál-al. Mindegyik autószalonjuk értékesít LPG-s Daciákat is, tehát a Soproni is. Gáz üzemű szervizt nem csinálhatnak, azt csak a Bp.-i Baumgartner, de a gyakorlatban majdnem minden kereskedés leszervizeli az általa eladott autót.
Győr-ben Scheib Gábor Dacia értékesítőtől kaphatsz részletes tájékoztatást, ha személyesen felkeresed. Hivatkozhatsz a Dacia klubra is (de jeleztem neki a történteket)


Köszönöm a gyors és alapos választ!

A hölgy nevére nem emlékeztem, ráadásul még névkártyát sem kaptam tőle. (Ilyen egy profi értékesítő. ) De a honlapon megnéztem és Kesjár Edit-nek hívják. Elmondása szerint március óta dolgozik a cégnél. Mivel bizonytalan volt a dolgában a gázos kérdést illetően, ezért odamentünk egy férfi (nem értékesítő) kollégájához is, aki lényegében tájékoztatott a részletekről. A hölgynek totál nem volt fogalma a dolgokról...

A srác azt mondta, hogy ők azért nem forgalmaznak és szervizelnek LPG-s autót, mert a műhely nincs levizsgáztatva rá, illetve szerelőjük sincs hozzá. S mivel a műhely nem fogadhat semmilyen gázos autót, ebből adódóan a nullrevíziót sem lehet elvégezni az új autókon ugye.

Ez pedig - megmondom őszintén - elvette a kedvem kicsit a Dacia-zástól, mert nem feltétlenül járnék Sopronból Pápára szervizeltetni a kocsimat... De a győri kontaktot köszönöm, fel fogom venni vele a kapcsolatot!
Vissza az elejére
Krogergo
2015 augusztus 26 szerda - 15:09:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Direkt írtam, SZEMÉLYESEN! Ha neked nem ér ennyit, kár ilyen autót venned.
Hallottam a mai emailedről. Nem tudom az autó vásárlásnak mi köze van másik szalon/alkalmazott ócsárolásához, de elég furcsán gondolkozol. Én próbáltam segíteni, aztán megint az én pofám ég.
Már nem először, amikor klubtagoknak próbáltam segíteni autó vásárláskor/ átvételkor.
Épp ezen okból itt és most kijelentem, hogy HOGY SOHA TÖBBET SENKINEK NEM SEGÍTEK AUTÓT RENDELNI / VÁSÁROLNI / ÁTVENNI! ÉS ha a klubvezetőség is visszahall az autószalon(ok)tól pár információt, nem biztos, hogy örülni fognak, mikor valaki(k) a daciaklubra hivatkoznak.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
bati
2015 augusztus 26 szerda - 16:58:40


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
.
kb.4 éve is hasonlót írtál : Klikk!
Nem tudtuk meg a történet végét,de az "oldal" még él.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
vemilz
2015 augusztus 26 szerda - 17:09:05
vemilz

Regisztrált tag #2605
Regisztrált: 2015 augusztus 24 hétfő - 11:54:59

Üzenetek: 4
Krogergo írta ...

Direkt írtam, SZEMÉLYESEN! Ha neked nem ér ennyit, kár ilyen autót venned.
Hallottam a mai emailedről. Nem tudom az autó vásárlásnak mi köze van másik szalon/alkalmazott ócsárolásához, de elég furcsán gondolkozol. Én próbáltam segíteni, aztán megint az én pofám ég.
Már nem először, amikor klubtagoknak próbáltam segíteni autó vásárláskor/ átvételkor.
Épp ezen okból itt és most kijelentem, hogy HOGY SOHA TÖBBET SENKINEK NEM SEGÍTEK AUTÓT RENDELNI / VÁSÁROLNI / ÁTVENNI! ÉS ha a klubvezetőség is visszahall az autószalon(ok)tól pár információt, nem biztos, hogy örülni fognak, mikor valaki(k) a daciaklubra hivatkoznak.


Szia Gergő!

Őszintén sajnálom, hogy ilyen reakciókat váltottam ki az érdeklődő e-mailemmel!! Azonban büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy semmilyen ócsárolást nem tartalmazott! Sem a szalon, sem pedig az abban dolgozó alkalmazottak vonatkozásában! Amennyiben bárki is szükségesnek látná, minden további nélkül kész vagyok azt akár ide is bemásolni! Mivel magam is az értékesítés területén dolgozom, ezért (is!) ügyelek arra különösen, hogy soha-senkivel szemben ne fogalmazzak meg "ócsároló" kijelentéseket!

Azonban tényszerű(!) közlést valóban tartalmazott az érintett értékesítő hölggyel kapcsolatban, illetve az előzményeket fel kellett vázolnom, hogy miért keresem meg az általad javasolt Úriembert. De ennyi történt, semmi több!

További gondolataim is lennének az üggyel kapcsolatban, azonban tiszteletben kívánom tartani a Fórum szabályzatát és nem írom most ide azokat. No nem azért, mert bárkire nézve is sértőek lennének vagy esetleg alkalmasak lennének a gyűlölet keltésre! Hanem mert nem kapcsolódna ehhez a Fórum témához.

Még egyszer sajnálom, hogy az érdeklődésemmel bárkinek is gondot okoztam!!!
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2015 augusztus 26 szerda - 18:11:13
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Igen akadnak olyan emberek akik nem értik, hogy a munkájukat nem csak pozitívan lehet értékelni. Bezzeg a szakmaiságuk meg jó ha közepes. És/vagy figyelmetlenek. Mert megszokták hogy újautónál mindenki heppi. A kecskeméti renyó is képtelen volt rendesen beszerelni egy vatta új autóba egy Kenwood fejegységet.
Vissza az elejére
Sheme
2015 augusztus 27 csütörtök - 00:12:16

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
antika írta ...

Ha figyelmesen elolvasod a zöld kúton kapott számlát, rájössz abban is van sütőolaj. He He! A te autóddal tényleg jól jár/járt valaki. Ha eladó lesz, ne feledkezz meg rólunk.


Van, de nem 95% sütőolaj + egyéb adalék anyagok. Csodálkoznék, ha 15%-nál több sütőolaj lenne a gázolajban, a fentebb leírt kenés miatt.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
voicespeed
2016 március 29 kedd - 21:19:01

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
Sziasztok!

Pénteken visszük haza a Lodgynkat, (1.6 16V 102LE lesz). Dilemmában vagyok, Komáromban lakunk, 0.539 az LPG ára odaát, az előző kocsink is gázos volt. Igazából azért választottam szívó benzines motort, nem Tce-t, hogy be lehessen szereltetni a gázt. DE akkor a garancia motorikus problémákra ugrik.Szerintetek mennyi az a futásteljesítmény, ami alatt a szerelési/anyaghibák kiütközhetnek a motoron?

Üdv Petya
Vissza az elejére
Jumperman82
2016 március 30 szerda - 09:07:54
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Üdv Petya!
Nehéz kérdés, mert tudod a Murphy nem alszik.
Ugyanilyen cipőben voltam az előző autómnál az egy Kia Rio volt. Akkor még sokkal nagyobb különbség volt a gáz és benzin között, gyorsabban visszajött az ára mint most. 3 év garim volt az autóra, és én 2,5 évesen rakattam bele a gázt. Előbb nem mertem, mert mi van ha lesz valami baja az autónak. Általában gari időn belül nem nagyon szokott történni komolyabb baj, de néha azért előfordul. Én most is hasonlóan döntenék, mint az előző autómnál, de minimum 15-20 000 km-t belecsavarnék mielőtt elgázosítanám. Jól gondold meg, hogy hova viszed berakatni, mert én elég sokat szívtam vele, mire eljutottam egy normális szakihoz aki tényleg be tudta nekem állítani a rendszert.
Ha rám hallgatsz akkor azt csinálsz amit akarsz. Üdv!
Vissza az elejére
HSanyi63
2016 március 30 szerda - 12:33:43


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
voicespeed írta ...

... Szerintetek mennyi az a futásteljesítmény, ami alatt a szerelési/anyaghibák kiütközhetnek a motoron?
...


Szerintem is 10-20Ekm alatt kiderül, ha valami gyárilag gyenge.
A Pécsi autógáz szervizt ajánlom a kérdéseid tisztázására, mert elég korrekteknek, felkészültnek tűnnek.
Ha a motor alkalmas a gázosításra, és típus engedéllyel csinálják, akkor elvileg garit nem veszthetsz a fődarabokra, max . a motor pár elemével kötekedhetnek a Renaultnál, ami az "égetéssel" kapcsolatos.
Persze az elvek nehezen működnek baj esetén, de nem lehetetlen küldetés legyőzni a Renaultot.

A nagyobb baj, hogy a kereskedő nem tudja , tisztelet a kivételnek-, hogy melyik motor gázosítható, vagy csak rávágják, hogy nem.
Konkrét példa, hogy az új 1.6-s Eu6-s motorra rámondták, hogy kialakítása miatt nem gázosítható, ezért nem lesz vegyes üzemű Lodgy a közeljövőben. Ezt elég nehéz elképzelni egy sima 16 szelepes motornál, de más infót a Renault Magyarországból kicsikarni lehetetlenség.
Nekem a gáz eddig bevált,hajtom az autót, amíg tudom!


Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
voicespeed
2016 március 30 szerda - 14:32:25

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
HSanyi63 írta ...

voicespeed írta ...

... Szerintetek mennyi az a futásteljesítmény, ami alatt a szerelési/anyaghibák kiütközhetnek a motoron?
...


Szerintem is 10-20Ekm alatt kiderül, ha valami gyárilag gyenge.



Mi is azt saccoltuk a feleségemmel, hogy jövő nyárra kapja meg a gázszettet. Mondjuk én az LPG-doktorra gondoltam beszerelésre.

Üdv Petya

[ Módosítva 2016 március 30 szerda - 14:32:59 ]
Vissza az elejére
Jumperman82
2016 március 30 szerda - 16:14:23
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Én is a doktornál voltam, és ő lőtte be rendesen a rendszeremet.
Üdv!
Vissza az elejére
HSanyi63
2016 március 30 szerda - 16:48:43


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
Jumperman82 írta ...

Én is a doktornál voltam, és ő lőtte be rendesen a rendszeremet.
Üdv!

Őket is ajánlják!
Leveleztem velük, segítőkészek voltak.
Majd egyszer én is meglátogatom őket.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
boxtif
2016 március 30 szerda - 19:29:22


Regisztrált tag #2657
Regisztrált: 2016 február 25 csütörtök - 11:40:37

Üzenetek: 27
Sziasztok.
Én Dustert gázosítottam, Szappanoséknál Tasson. Volt rá sorozatengedély, így csak be kellett íratni a forgalmiba. LPG TECH lengyel rendszer került bele, egész profi. Lassan vissza kell vinni egy ellenőrzésre, mert mostanra eltolta a benzines trimet a reduktor membránja. Hibátlanul működik, a progija van androidon is, pc-n is. A beállítása nem nagy kunszt, bár lehet azért, mert láttam már párat belőle.
Vissza az elejére
Iszy56
2016 március 31 csütörtök - 13:30:54
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 717
Jelzem: 2 esetrol tudok, hogy az 1,2 es motros Duster gazositas eredmenyekent megnott az olajfogyasztas es nyomasproblemak lettek eggyes hengerekben. Kis vigasz, hogy, esetleg, nem, e tipusnak megfelelo, Renault omologalt berendezest alkalmaztak. Az esetek meg tisztazas alatt.
Vissza az elejére
Iszy56
2016 április 02 szombat - 21:40:23
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 717
Nem ertek hozza csak forditok: ( ma olvastam ):
1,2 16 szelepes motor kod; D4F732 normal benzin motor es D4F734 benzin es GPL - szemre egyforma a ket motor de a 734 modositott a hengerfeje erositett szelep hely-el (?) a gaz egetesere, mas tipusu gyertyat es olajat ajanlanak.
Hasonloan a 0,9 TCe Euro 5-os motornal H4B400 a banzin uzemre gyartott motor kodja es H4B404 a benzin+GPL hasznalatra gyartotte.

[ Módosítva 2016 április 02 szombat - 21:46:29 ]
Vissza az elejére
Iszy56
2016 április 08 péntek - 20:20:31
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 717
Klikk!

1 milla gazzal 8 ev alatt.
10-15000 km olajcsere, rendszeres karbantartas.
Dacia mernokok ellenoriztek a motor eredeti es jo a nyomas es egyforma.
Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2016 április 09 szombat - 15:34:05
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 451
Iszy56 írta ...

Klikk!

1 milla gazzal 8 ev alatt.
10-15000 km olajcsere, rendszeres karbantartas.
Dacia mernokok ellenoriztek a motor eredeti es jo a nyomas es egyforma.


És még mondja valaki, hogy a taxisok gyalulják az autót!
Biztos vagyok benne (sőt bizonyítékom is van rá), hogy egy taxira mindig jobban vigyáznak, mint egy szőlőbejárós talicskára!




Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
Sheme
2016 április 09 szombat - 22:47:40

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
Iszy56 írta ...

Klikk!

1 milla gazzal 8 ev alatt.
10-15000 km olajcsere, rendszeres karbantartas.
Dacia mernokok ellenoriztek a motor eredeti es jo a nyomas es egyforma.


És még egyszer legalább ennyi benne van az ipari hulladékban.

(Párszor hallottam ezt a hulladékozást, de mindig olyantól, aki az életében nem vett új autót. Erről ennyit. Pláne román Mergát.)

Egyébként miért ég a csekk endzsin lámpa?

[ Módosítva 2016 április 09 szombat - 22:57:21 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
voicespeed
2016 június 01 szerda - 21:01:10

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
Sziasztok!

Érlelődik az elhatározás, hétfőn megyek az LPG-Doktorhoz, tartályt méretet venni, lefixálni a beépítést.
2 hónap alatt beleszaladt 3500km és rosszul vagyok a 600km-én 16000Ft-os tankolásoktól
Szerintetek mennyire kezelik ezt rugalmasan garancia szempontjából pl ha mondjuk a klimakompresszor ellik meg, vagy mondjuk láncfeszítőre van visszahívás?

Üdv Petya
Vissza az elejére
Jumperman82
2016 június 06 hétfő - 11:37:05
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Elvileg csak azokra az alkatrészekre ugrik a gari, amihez köze van a gáznak. Jelen esetben, motor, injektorok, üzemanyagellátás. Nekem az előz autómnál ezt mondták az LPG beépítése előtt. Várjuk a beszámolót a tapasztalatokról. (beépítés, használt, árak, stb.)
Vissza az elejére
voicespeed
2016 június 06 hétfő - 19:16:31

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
voicespeed írta ...

Sziasztok!

Érlelődik az elhatározás, hétfőn megyek az LPG-Doktorhoz, tartályt méretet venni, lefixálni a beépítést.


Voltam náluk 600*225-ös 48 literes tartály fér alá. Barracuda injektorokkal, tankajtó mögé felhozott betöltőcsonkkal (elvileg az egész "tányér" elfér) +5000-ért tankolnak a beállításhoz 253900-ra jön ki.
Július 1-2 hete körül lesz beépítve.

Üdv Petya
Vissza az elejére
HSanyi63
2016 június 06 hétfő - 20:46:40


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
voicespeed írta ...

... tankajtó mögé felhozott betöltőcsonkkal (elvileg az egész "tányér" elfér) +5000-ért tankolnak a beállításhoz 253900-ra jön ki.
Üdv Petya


A gyáriban is tányérostul fér el.
Nagyon jó ár, a 48L az jó, mer autópályán azért iszik a jószág, és akkor a gyári 31-2 L az hamar kifogy.

Sok sikert, majd írj a tapasztalatokról, mert egyenlőre nem hoznak gyári gázos Lodgy-t, így marad majd az utólagos átalakítás.


Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
boxtif
2016 június 06 hétfő - 23:23:50


Regisztrált tag #2657
Regisztrált: 2016 február 25 csütörtök - 11:40:37

Üzenetek: 27
Lehet meg kellene kérdezni mást is, Dusterbe 174.000 Ft volt, egyedi sorozatengedéllyel, 65 literes tartályt tettek be Tasson, és a tanksapka mellé került a töltőnyílás szintén.


voicespeed írta ...

voicespeed írta ...

Sziasztok!

Érlelődik az elhatározás, hétfőn megyek az LPG-Doktorhoz, tartályt méretet venni, lefixálni a beépítést.


Voltam náluk 600*225-ös 48 literes tartály fér alá. Barracuda injektorokkal, tankajtó mögé felhozott betöltőcsonkkal (elvileg az egész "tányér" elfér) +5000-ért tankolnak a beállításhoz 253900-ra jön ki.
Július 1-2 hete körül lesz beépítve.

Üdv Petya

Vissza az elejére
Krogergo
2016 június 07 kedd - 08:08:36
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Az a Medi-Car ami Tass-on van.
Épp úgy nem programozzák fel rendesen a rendszert, mint az országban a legtöbb műhely.
Már járt nálam ott átalakított Logan, sajnos későn. Szegénykeverékes és rosszul felprogramozott üzemmód miatt szelepeknek annyi.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
voicespeed
2016 június 07 kedd - 09:23:43

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
Krogergo írta ...

Az a Medi-Car ami Tass-on van.
Épp úgy nem programozzák fel rendesen a rendszert, mint az országban a legtöbb műhely.
Már járt nálam ott átalakított Logan, sajnos későn. Szegénykeverékes és rosszul felprogramozott üzemmód miatt szelepeknek annyi.

Az Opelt a Dunakeszin lévő Medic-Car csinálta. Egy délelőtt végeztek vele, 4-5-ször vittem vissza mire nem rángatott 50-60 között ( a legkomolyabb beavatkozás egy nagyedórás kör volt a városban miközben laptopon figyelte az értékeket). 100 000Km után meg fel kellett újítani a hengerfejet. Tavasszal kérdeztem őket akkor lett volna 210ezer, az LPG-Doki alapára 222ezer. szerintem, ha a tartály, reduktor stb kb ugyanannyiba kerül mindenkinek, akkor Tasson vagy ingyen dolgoznak, vagy adócsalnak.

Üdv Petya
Vissza az elejére
Krogergo
2016 június 07 kedd - 18:12:30
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Azért megsajnálni senkit sem kell. 100-as tisztán van nekik rajt minimum.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
boxtif
2016 június 07 kedd - 18:33:36


Regisztrált tag #2657
Regisztrált: 2016 február 25 csütörtök - 11:40:37

Üzenetek: 27
Krogergo írta ...

Az a Medi-Car ami Tass-on van.
Épp úgy nem programozzák fel rendesen a rendszert, mint az országban a legtöbb műhely.
Már járt nálam ott átalakított Logan, sajnos későn. Szegénykeverékes és rosszul felprogramozott üzemmód miatt szelepeknek annyi.

Tévedés. Medic-car Dunakeszin van, Pest felől az elején.
Tasson a Szappanos autógáz van. Hogy nem programozzák fel rendesen, azt cáfolom. 2000 km után ingyenes ellenőrzés is van. Láttam már pár munkájukat.
A szegény keverékes mód karbantartás hiánya miatt van, a kétévenkénti gázbiztonsági szemle mellett a jobb helyeken lévő ellenőrzés simán kihozza.. Ha a tulaj leszarja a rángatást, erőtlenedést, stb. illetve 50000-100.000 km alatt sem megy el egy ellenőrzésre, csak a végén megy a sírás....
(Lehet nincs igazam. De van a hátsómban 300.000 gázos kilométer, pár tucat megjavított gázos autó)

Azért arról a Loganról írhatnál pár sort előzménnyel/ részletekkel, érdekelne.

[ Módosítva 2016 június 07 kedd - 18:34:49 ]
Vissza az elejére
voicespeed
2016 június 07 kedd - 19:54:49

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
boxtif írta ...


A szegény keverékes mód karbantartás hiánya miatt van, a kétévenkénti gázbiztonsági szemle mellett a jobb helyeken lévő ellenőrzés simán kihozza.. Ha a tulaj leszarja a rángatást, erőtlenedést, stb. illetve 50000-100.000 km alatt sem megy el egy ellenőrzésre, csak a végén megy a sírás....


Adtak 2 év garanciát a rendszerre 10000Km-ént jártam vissza szűrőcserékre, mondtam éppen mi nem fasza az autóval, pl hogy melegben klímával alig bír elindulni. Utána meg alig ment el 500km-t 54 literből.
Bíztam bennük, mert ott képzik (náluk lehet hivatalos beszerelői papírt szerezni) a szakembereket, gondoltam értenek hozzá. Viszont az is tény, ha egy motort kinyír a gáz, akkor ott beépítés-beállítás során valaki hibázott. Az LPG-doktor eleve úgy indított, hogy állapotfelmérés kéne oszcilloszkóppal, csak utána tett le róla, hogy mondtam, hogy új kocsiról van szó.

Üdv Petya
Vissza az elejére
Röcsöge
2016 június 07 kedd - 20:09:50

Regisztrált tag #2491
Regisztrált: 2014 október 07 kedd - 08:46:08

Üzenetek: 19
Üdv!
Azért az fura, hogy hogy az ország bármely szegletében levő szerviz után te már javítottál. Mindenkit szidsz vagy azért, mert nagyon drága, vagy azért, mert trehány, vagy azért mert nem ért hozzá. Nálunk Heves megyében is vannak anomáliák, de nagyon sok daciás barátom van akinek esze ágában sincs lecserélni a szerelőjét. .Nagyon sok becsületesen, jól, olcsón dolgozó szerviz van, akiket mint itt az előbb is minden igazságot nélkülözve szidsz. Nem is tudod hol és mi a neve, de már te dolgoztál utánuk.
Azok a szervízek mivel nem klubtagok nem tudják megvédeni magukat. Pedig lehet, hogy igazuk lenne. Főleg az alkatrész árak tekintetében.
Vissza az elejére
antika
2016 június 07 kedd - 23:27:41

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Haver Tass-on szereltette be a gázt. Opel Astra 1.4 16 szelep. Fogyasztás 7l alatt. Mondjuk ez lábfüggő is. Lehet, hogy szegény a keverék, azt nem tom. Az biztos, ha odamész az LPG dokihoz egy másik gázszervizben átépített autóval: Egyből a következőket mondja:
Ezek az alkatrészek szarok ( sz ö által használtak se jobbak
Az az autó fel fog robbanni. ( Az elmúlt 8 én és közel 200E KM bizonyítéka, hogy nem robban.
Szerintem nagy hantagép a csávó, mentségére legyen délen van még nála is nagyobb műmájer.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
antika
2016 június 07 kedd - 23:30:39

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Ha még nem írtam volna, egy közeli átlagos szervizbe kell vinni az autót. Ha nincs szerencséd egy párszor vissza kell vinni beállításra.
Nem mindegy, mennyit kell menni a szervizbe.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
antika
2016 június 07 kedd - 23:32:22

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
A pilisvörösváriakkal például egyeztettem, találkoztunk autópályán és pályatempóra is belőtte a kocsit.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
Krogergo
2016 június 08 szerda - 09:19:48
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Röcsöge írta ...

Üdv!
Azért az fura, hogy hogy az ország bármely szegletében levő szerviz után te már javítottál. Mindenkit szidsz vagy azért, mert nagyon drága, vagy azért, mert trehány, vagy azért mert nem ért hozzá. Nálunk Heves megyében is vannak anomáliák, de nagyon sok daciás barátom van akinek esze ágában sincs lecserélni a szerelőjét. .Nagyon sok becsületesen, jól, olcsón dolgozó szerviz van, akiket mint itt az előbb is minden igazságot nélkülözve szidsz. Nem is tudod hol és mi a neve, de már te dolgoztál utánuk.
Azok a szervízek mivel nem klubtagok nem tudják megvédeni magukat. Pedig lehet, hogy igazuk lenne. Főleg az alkatrész árak tekintetében.



Üdv!
Én is épp olyan magánszemély vagyok, mint a többi pár 100 klubtag (akik ha nem is aktívak, de olvassák a fórumokat). Tehát nem tudom kinek kellene védekezni, mint írtad, mivel támadás sem ért senkit. Én csak a véleményemet írtam le, mint máskor is szoktam. Nem úgy, hogy néha erre járok, aztán beszólok valakinek, hanem minden esetben konkrét példával is alá tudom támasztani amit írok. Ezek pedig legtöbb esetben a klubtagok autói. És nem szervizek után javítok, hanem elromlott autókkal találkozom amikkel a klubtagok megkeresnek. Vagy csak telefonos, írásos segítséget, véleményt kérnek, akár a szerelőjük is. (én meg szinte minden esetben segítek ilyenkor is tudásom szerint, mint ahogy nekem is segítenek az élet sok más szakmai területén, erre jó a klubb, és ezért is van) Az meg hogy, az ország minden szegletében van 1-1 Dacia (és külföldön is sok) azt tudták eddig is azok, akik személyesen ismerik a klubtagokat.
További jó Daciázást!

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Jim74
2016 június 10 péntek - 18:05:00

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 278
Sziasztok!

Nemsokára megyek Horvátországba LPG-s autóval. Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e tapasztalatok LPG-s autóra vonatkozó ottani korlátozásra. Pl. Ucka alagútba be lehet hajtani LPG-s autóval? Nem voltam még gázos gépjárművel külföldön, ezért nincs nagy tapasztalatom a témában.

Előre is köszönöm a segítséget.
Vissza az elejére
Krogergo
2016 június 10 péntek - 18:35:02
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Jim74 írta ...

Sziasztok!

Nemsokára megyek Horvátországba LPG-s autóval. Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e tapasztalatok LPG-s autóra vonatkozó ottani korlátozásra. Pl. Ucka alagútba be lehet hajtani LPG-s autóval? Nem voltam még gázos gépjárművel külföldön, ezért nincs nagy tapasztalatom a témában.

Előre is köszönöm a segítséget.


2011-ben jártam LPG-sel utoljára Horvátországban. Nem emlékszem különösebb korlátozásokra, én mindenhova be tudtam menni. Tankoláshoz átalakító csatlakozó sem kellett és Szlovéniában sem.

Én 16 éve járok arra felé, szinte minden nyáron. Ha az Isztriára mész, én lebeszélnélek az alagútról. Drága is, meg a Horvát autópályák, és az Isztriai gyorsforgalmi is. Ráadásul időben sem kedvező.
Sokkal jobban jössz ki anyagilag, és mindenhogy, ha Szlovéniának mész (havi matrica 30Euro, ott nem fizetőkapu van). Autópálya mellett sok helyen van gázkút is. Aztán Horvátországba lekanyarodsz vagy Buzet, vagy tovább mész és Umag felé. Az Isztrián meg a régi úton, gyönyörködve a tájban, is megspórolhatsz nem keveset. És ha egészen Puláig mész, akkor is csak 45perccel hosszabb,mint a gyorsforgalmi.


[ Módosítva 2016 június 10 péntek - 18:36:24 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Jim74
2016 június 10 péntek - 19:05:14

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 278
Nagyon szépen köszönöm a gyors és kimerítő választ. Pont Pulába megyek. Megnézem az útvonalat Szlovénia felé, de lehet, hogy maradok a már megtervezett Zágráb-Ucka-Isztria vonalon.
A Szlovén útvonal az Letenye-Maribor_Ljubjana- Koper-Pula lenne?

Mennyire hegyes-völgyes ez az útvonal?

Szlovén autópályadíj érdekes a 3,5t kaetógriában:
2B legfeljebb 3,5 tonna össztömegű, 130 cm-nél magasabb orrmagasságú járművek úthasználati díja
Ez vonatkozik a DOKKER-re vajon? Mert akkor az már 60EUR.

[ Módosítva 2016 június 10 péntek - 19:10:29 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2016 június 10 péntek - 20:28:08
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Igen, az az útvonal. De ha nem akarsz elmenni Koperig, le tudsz menni jóval előbb délre, Buzet felé. Valamikor így megyek.
Dokkerre biztosan elég a 30Euro-s, a drágább az az ,,orr nélküli" kisteherekre vonatkozik (Renault Master, Peugeot Boxer, stb.),
Szlovének nem küldenek gyorshajtási büntetést sem pl. Én tavaly 150-160km/h-val egyhuzamban keresztülvágtattam rajtuk. Autópályán vannak emelkedők, de eddig akármivel mentem (régen Lada Samara, és 1.2 Fiat Punto is) bírta.
Mentem már párszor Opátiába Zágráb felé is. Nekem a Szlovén út vállt be.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
voicespeed
2016 június 18 szombat - 21:46:04

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
voicespeed írta ...

voicespeed írta ...

Sziasztok!

Érlelődik az elhatározás, hétfőn megyek az LPG-Doktorhoz, tartályt méretet venni, lefixálni a beépítést.


Voltam náluk 600*225-ös 48 literes tartály fér alá. Barracuda injektorokkal, tankajtó mögé felhozott betöltőcsonkkal (elvileg az egész "tányér" elfér) +5000-ért tankolnak a beállításhoz 253900-ra jön ki.
Július 1-2 hete körül lesz beépítve.

Üdv Petya

Konkrétan 4-én viszem.

Üdv Petya
Vissza az elejére
Krogergo
2016 június 19 vasárnap - 08:23:55
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Részemről kiváncsian várom majd a beszámolót. A beszerelésről, meg később a használat közben tapasztaltakról. Itt a klubbon még nincs olyan autó (tudtommal) amit kompletten ők csináltak. Olyan igen, (több is) ami programozáson már járt náluk. Aztán nyílván ami mechanikusan már kopott valamelyest a másik műhelyek helytelen beszerelése/beállítása miatt, azzal nagy csodát már nem lehet tenni.
Kiváncsi vagyok, tényleg jók e egy komplett rendszerrel/ programozással hosszú évekre. Vagy csak a Totalcarnak van pár ,,felkapott" szerelője/cége stb. Mondjuk róluk még nem hallottam rosszat, de az ilyen ,,Becsületesnepper" stb. emberkéiken elkap a röhöghetnék.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
antika
2016 június 19 vasárnap - 22:38:10

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
voicespeed írta ...

voicespeed írta ...

voicespeed írta ...

Sziasztok!

Érlelődik az elhatározás, hétfőn megyek az LPG-Doktorhoz, tartályt méretet venni, lefixálni a beépítést.


Voltam náluk 600*225-ös 48 literes tartály fér alá. Barracuda injektorokkal, tankajtó mögé felhozott betöltőcsonkkal (elvileg az egész "tányér" elfér) +5000-ért tankolnak a beállításhoz 253900-ra jön ki.
Július 1-2 hete körül lesz beépítve.

Üdv Petya

Konkrétan 4-én viszem.

Üdv Petya



Nagyobb átmérőjű tartály nem fér be, vagy csak nincs náluk?
A lodgynak nemnagy lesz a hatótávolsága.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
antika
2016 június 19 vasárnap - 22:38:40

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
Gázból

Ujvári Antal
Vissza az elejére
HSanyi63
2016 június 19 vasárnap - 22:57:49


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Üzenetek: 454
antika írta ...

A lodgynak nemnagy lesz a hatótávolsága.


Ne féltsed a Lodgy-t, a gyári 32L-l, közúton 380-400km, német autópályán 310-320km elég.
Ha hölgy is van az autóban általában hamarabb is meg kell állni, mint a gáz kifogyna.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
voicespeed
2016 június 20 hétfő - 22:14:25

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
antika írta ...



Nagyobb átmérőjű tartály nem fér be, vagy csak nincs náluk?
A lodgynak nemnagy lesz a hatótávolsága.

A gyári 32literes, eredetileg 600*200-as akartak ajánlani (42liter) aztán addig-addig méricskélt a kocsi alatt, míg azt mondta elfér a 600*225 is, ami 48 liter, az meg másfélszerese a gyárinak.

Üdv Petya
Vissza az elejére
antika
2016 június 21 kedd - 23:17:12

Regisztrált tag #981
Regisztrált: 2008 január 30 szerda - 14:56:28

Üzenetek: 120
630x225 pedig már 53 L. Abba fér bele 43l gáz. 10l-es fogyasztással számolva 430km max. Bp - Szeged oda -vissza belefér De Zalaegerszegi kanyar már nem. Pesten már rég 200 Ft alatt volt a gáz literje, amikor az M 7 környékén még midig 216-230 között. Már 30 liternél is egy ezres a különbség.

Ujvári Antal
Vissza az elejére
voicespeed
2016 június 22 szerda - 21:56:02

Regisztrált tag #2666
Regisztrált: 2016 március 22 kedd - 11:53:12

Üzenetek: 33
antika írta ...

630x225 pedig már 53 L. Abba fér bele 43l gáz. 10l-es fogyasztással számolva 430km max. Bp - Szeged oda -vissza belefér De Zalaegerszegi kanyar már nem. Pesten már rég 200 Ft alatt volt a gáz literje, amikor az M 7 környékén még midig 216-230 között. Már 30 liternél is egy ezres a különbség.

A Lodgyn gyárilag 185/65R15-ös gumi van az 621mm átmérőjű. Amikor a doki a kocsim alatt feküdt én is kérdeztem, hogy elfér-e a 63-as, de azt mondta, hogy a kipufogó hővédő, és a hátsó híd miatt az már nem fér el.

Üdv Petya
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!