A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 27, tag: 1 ...
Gera07 olvassa forum.php

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1097
Legújabb tag: kamubobi
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent az elektromos csomagról! II.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Krogergo
2018 január 26 péntek - 13:47:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6283
Bal oldalon, lámpa mögött a hűtő felé.
Hát, könnyebb úgy, ha nincs fent a lökhárító.

[ Módosítva 2018 január 26 péntek - 13:48:24 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
RB65
2018 január 27 szombat - 15:11:18


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 399
Krogergo írta ...

Bal oldalon, lámpa mögött a hűtő felé.
Hát, könnyebb úgy, ha nincs fent a lökhárító.


Köszönöm, sikerült megtalálni. Tényleg nehéz így hozzáférni..... Viszont amikor megláttam vagy 3X dörzsöltem meg a szemem, hogy jól látok? Ez a picike lenne a duda?
Kérdésem még a következő lenne? Az elektromos csatija sima rádugós vagy valami speckó renault? Illetve ezt szándékozom majd a helyére, már ha elfér. Elbírja az elektromos rendszer? Nincs rajt semmiféle watt, amper vagy decibel felirat csupán annyi, hogy 12Volt meg a cikkszám és, hogy made in germany.
Köszönöm előre is!





A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 29 hétfő - 10:13:27
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6283
A mostani gyári dudára csatlakozóval megy. De ez nem szabvány. Én a gyári csatlakozót meghagytam, aztán a vezetékeire ráforrasztottam a régi Logan1 duda csatlakozóját (meg 1.5 vezetéket, mert betettem a túloldalra a gázolajszűrő elé, az eredeti helyén kellett a hely az állófűtésnek)
Eredeti kábel és biztosíték bírja, nem kell relézni (csak ha légkürtöt raksz fel).

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Roppy
2018 január 29 hétfő - 14:59:53


Regisztrált tag #561
Regisztrált: 2006 szeptember 11 hétfő - 18:26:30

Lakóhely: 5515 Ecsegfalva Vasút út 8/a
Üzenetek: 152
RB65 írta ...

Krogergo írta ...

Bal oldalon, lámpa mögött a hűtő felé.
Hát, könnyebb úgy, ha nincs fent a lökhárító.


Köszönöm, sikerült megtalálni. Tényleg nehéz így hozzáférni..... Viszont amikor megláttam vagy 3X dörzsöltem meg a szemem, hogy jól látok? Ez a picike lenne a duda?
Kérdésem még a következő lenne? Az elektromos csatija sima rádugós vagy valami speckó renault? Illetve ezt szándékozom majd a helyére, már ha elfér. Elbírja az elektromos rendszer? Nincs rajt semmiféle watt, amper vagy decibel felirat csupán annyi, hogy 12Volt meg a cikkszám és, hogy made in germany.
Köszönöm előre is!






Hoppá, ha jól látom, akkor újjá születtek a Trabik és a Wareszok a FER márkájú dudában
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2018 január 29 hétfő - 16:40:47
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2624
Roppy írta ...

Hoppá, ha jól látom, akkor újjá születtek a Trabik és a Wareszok a FER márkájú dudában


Aha, ezt én is kiszúrtam.

Itt az aktuális katalógusuk:

Klikk!

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Jim74
2018 február 14 szerda - 17:27:44

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 256
Sziasztok!

Úgy néz ki a Dokkeremben aktiválódott a motorhőmérséklet kijelzés



(Nagy képért katt a képre)

Sajnos nem ez az igazság, hanem valószínűleg besz*rt a külső hőmérséklet érzékelő 3 hetet bírt...
Vissza az elejére
Jim74
2018 február 14 szerda - 18:48:32

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 256
Most, hogy állt egy kicsit a garázsban, megjavult

Az egyébként normális jelenség, hogy mondjuk pár órát áll az autó és ajtónyitáskor, amikor feléled a műszerfal kijelző, akkor egy pillanatig 0 fokot ír ki, majd átvált a valós hőmérsékletre?
Vissza az elejére
Iszy56
2018 február 14 szerda - 22:25:44
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 645
Hogy mutasson, mernie kel eloszor.
Vissza az elejére
Tuci
2018 február 17 szombat - 14:47:14
Tuci


Regisztrált tag #2461
Regisztrált: 2014 június 02 hétfő - 08:25:01

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 89
Krogergo írta ...

Tuci írta ...

Sziaasztok!

Kész a dudám! Youtube-on elég jó videók vannak fent, ha valakinek szüksége lesz rá.

Gergő köszi az infót!

Ui.: A kék is és a sárga is tőben eltörött....


Típus hiba. Linkeld be a többieknek, mert az alapján a többi barkácsoló kedvű klubtárs is meg tudja csinálni. (ha meg nem, akkor így is úgy is újat kell venni, szóval kárt nem okoz, de egy próbát megér)


Bocsi, elég elfoglalt voltam mostanában...

Klikk!
Ez pl egy 1-es logané, de az elv ugyanez ez a 2-es esetén is, ott kék illetve sárga vezetékek vannak. A fő probléma az, hogy a duda műanyag pálcája, amire a vezeték van forrasztva az forog, ha a világítást kapcsoljuk, mivel a világítást a házban elhelyezett csúszóérintkező végzi. Nem egyszerű a forrasztás része, de kis kézügyességgel megoldható. Érdemes jó minőségű szilikonvezetéket használni.
Amúgy lehet, hogy most meg leszek kövezve, de én rendeltem egyet aliexpress-ről, mert kb 3000-ért gondoltam megpróbálom, és csak utána szedtem szét az enyémet...
Mit mondjak, ránézésre a kínaiaké is egészen jó, de nem tettem be, elraktam tartaléknak.

Vissza az elejére
Tuci
2018 február 17 szombat - 14:49:38
Tuci


Regisztrált tag #2461
Regisztrált: 2014 június 02 hétfő - 08:25:01

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 89
És itt a link a javításról, én ez alapján csináltam.
Klikk!
Vissza az elejére
Iszy56
2018 február 19 hétfő - 09:30:41
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 645
2006 os MCV 1,5 D - km allas: 315.435 - minden jel nelkul a motor le all. Par perc mulva siman indul, aztan megint...
Fedcomp doktor - a fedkomp csatlakozoinak a forrasztasai a remegestol neha rosszul csaktakoztak a fedcomp lemezehez.
Megoldas: ujra forrasztas es a csatlakozo kabelek jobb rogzitese. Es a motor felfuggesztesenek ellenorzese.
Kepek itt:
Klikk!

[ Módosítva 2018 február 19 hétfő - 09:31:32 ]
Vissza az elejére
Suprax
2018 február 19 hétfő - 15:35:47
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 293
Iszy56 írta ...

Megoldas: ujra forrasztas es a csatlakozo kabelek jobb rogzitese. Es a motor felfuggesztesenek ellenorzese.
Kepek itt:
Klikk!


Képek nem elérhetőek. Help!

-Email-
Vissza az elejére
Iszy56
2018 február 19 hétfő - 22:16:12
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 645
pedig ott vannak:

Klikk!
Vissza az elejére
Suprax
2018 február 19 hétfő - 22:58:07
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 293
Iszy56 írta ...

pedig ott vannak:

Klikk!

Igen itt köszi.

-Email-
Vissza az elejére
RB65
2018 február 20 kedd - 16:55:54


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 399
Sziasztok! Próbáltam a belső világításokban az égőket led izzókra cserélni de a következő problémába ütköztem. Ha az összes beltéri égőt ledesre cserélem akkor lekapcsolás után halványan parázslanak a ledek. Ha valamelyik lámpában meghagyom a hagyományos égőt akkor nincs ilyen jelenség. Mit lehet ilyenkor tenni? Keresgéltem a neten és ezt találtam: Klikk!
Ez az ellenállás beépítése járható út? Illetve hová és mekkorát? Legegyszerűbb a csomagtartóba lenne betenni az ellenállást. Tett be már valaki? Vagy inkább hagyjak meg a háromból egy helyen hagyományos izzót? Egyenlőre visszatettem a hagyományos égőket.
Illetve még egy kérdés ezzel kapcsolatban: Egy darab led szalag vajon megszünteti a parázslást? Ez csak azrt jutott eszembe mint ötlet mert led szalagon 3 ledenként van egy ellenállás.... Vagy ez hülye ötlet volt?

[ Módosítva 2018 február 20 kedd - 17:04:07 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
lajo
2018 február 20 kedd - 17:03:46


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 22
RB65 írta ...

Sziasztok! Próbáltam a belső világításokban az égőket led izzókra cserélni de a következő problémába ütköztem. Ha az összes beltéri égőt ledesre cserélem akkor lekapcsolás után halványan parázslanak a ledek.


Vegyél márkás LED-eket (Osram, Philips), azokban van plusz ellenállás, nem világítanak kikapcsolt állapotban.

[ Módosítva 2018 február 20 kedd - 17:04:40 ]

MediaNav Evolution, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve
Vissza az elejére
ex-xm
2018 február 20 kedd - 22:08:43


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Lakóhely: Budapest, II.ker. (Máriaremete)
Üzenetek: 140
RB65-nek:

A linkelt oldalon szépen leírták a jelenséget.
Elvileg mindegyik LED elé be kellene tenni egy ellenállást, (ha ez egyáltalán segít, mert LED-je válogatja).
Legegyszerűbb megoldásnak azt javaslom, hogy egy hagyományos izzót tarts meg. A izzó (pongyolán fogalmazva),"lehúzza" ezt a maradék feszültséget, tehát nem marad a LED-ekre nyitó feszültség. Ez a megoldás egyébként egyszerűen az Ohm törvényből vezethető le.

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
DQM
2018 április 21 szombat - 21:17:10


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Lakóhely: Erdőkertes
Üzenetek: 143
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne az elektromos guruktól, hogy a szélvédő mosó szivattyúja direkt kötve az aksira kipróbálható? Van kép is, csak homályost tudtam csinálni.
Köszi előre!



Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 21 szombat - 22:07:45
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6283
Igen, így ki tudod próbálni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
DQM
2018 április 22 vasárnap - 13:52:29


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Lakóhely: Erdőkertes
Üzenetek: 143
Na, köszönöm a választ, Gergő. A szivattyú halott. Élt 11 és fél évet.
Vissza az elejére
Basic
2018 április 22 vasárnap - 22:00:12
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2624
szerencsére nem egy drága cucc:

Klikk!

Szerintem 6001549443 a cikkszám.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
DQM
2018 április 22 vasárnap - 22:04:58


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Lakóhely: Erdőkertes
Üzenetek: 143
Kössz, Basic!
Vissza az elejére
Morfolgo55
2018 április 23 hétfő - 10:32:41
Morfolgo55


Regisztrált tag #2594
Regisztrált: 2015 július 25 szombat - 20:36:30

Lakóhely: Budapest X.
Üzenetek: 77
Bosszató, de érdekes problémába ütköztem. (Logan MCV-I)
Intelligens utánfutó elektronikát szerelt be tavaly "ismert" barátunk.
Alapban volt utólag beépített, visszapillantóba épített monitorral tolatókamera is előzőleg.
Tavaly ősszel elkezdett olyan jelenség felépni,hogy:
Az idexelésnél és a fékezésnél a műszerfalon a ködlámpa visszajelző lámpa égni kezdett (gondoltam az utánfutó elektronika így jelez vissza)
A tél kezdetére annyit változott a helyzet, hogy a tolatókamera monitora fékezésnél bekapcsolt,majd néhány másod múlva kikapcsolt. Ez már bosszató és zavaró volt.
Most tavasszal a helyzet tovább romlott, a távirányító ki és bekapcsolásakor az indexlápák csak halványan jelezték a zárást, miközben az ajtózáró mechanika erőteljesen nyitott, zárt. Érdekes módon az első indexlámpák teljes fényerővel égtek.
Ami egy kicsit elkeserített, hogy a komputer be nem kapcsolt lámpánál történő fékpedálra lépés, vagy inexelésnél a fogyasztási és távolsági adatokat törölte,, mintha én töröltem volna azokat.
Múlt héten már azt kezdte játszani az autó, hogy az index indőnként gyors villogásba ment át, de nem mindíg. Múlt hétvégén kimértem az akksit, a földelést, de minden rendben volt. Kiszereltem a hátsó lámpákat és akkor jött a meglepetés. A földponti érintkezők, és csak azok, a lámpa bemenő csatlakozójánál korrodáltak voltak (fehér réteg). Lefújtam érintkező tisztítóval, mind a csatlakozót, mind a lápák érintkezőit, majd ronggyal áttörölve kifújtam kontakt spray-vel.
Az eredmény:
Teljes fényerővel világítanak a lámpák, a műszerfalon a ködlámpás visszajelzés megszűnt és a tolatókamera monitora sem villan fel.
A földelés tökéletlensége miatt valamilyen kóbor áramok szaladgálhattak az elektromos rendszerben.
A tanulság az, hogy időnként ajánlatos karbantartani a világítási csatlakozókat.
Vissza az elejére
Sheme
2018 április 23 hétfő - 11:34:35

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 934
DQM írta ...

Na, köszönöm a választ, Gergő. A szivattyú halott. Élt 11 és fél évet.



Egyéb fórumokon jönne a fikázás, h sz.r a Dácsijjá, a nyugati autó mennyivel tovább bírja és különben is, a sor hat mindent visz - főleg út menti fákat, lámpaszolopokat, esetleg a pirosnál álló Mercit összecsukja.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2018 április 23 hétfő - 11:40:52
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6283
Ez már sokszor volt téma. Be fog égni idővel újra. forrasztani kell az égő tartó panelra (szegecstől menő mindkét részre) 1.5-es kábelt, aztán a csomagér kárpit alatt a gyári test ponthoz csavarozni. Többet nem lesz vele gond. A 2 lámpával 1 óra alatt végzel.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!