A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 28, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 994
Legújabb tag: Michael
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent az elektromos csomagról! II.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Krogergo
2017 április 09 vasárnap - 15:47:56
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5862
Test szálát (minél közelebb megblankolva az égő foglalathoz a vezetékét, először próbára a multiméterrel Amper állásban ) kösd direktre az akku negatívjához, általában az szokott a bűnös lenni.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Csacsa77
2017 április 09 vasárnap - 16:32:25
Debrecen

Regisztrált tag #2620
Regisztrált: 2015 október 05 hétfő - 15:35:21

Lakóhely: Debrecen
Üzenetek: 17
Szia Gergő, köszi a tippet, akkor szerinted a testkábelben lehet valami szakadás? Amint szabadnapos leszek megnézem. Üdv!
Vissza az elejére
SamCarterSG1
2017 április 13 csütörtök - 10:50:35

Regisztrált tag #2841
Regisztrált: 2017 április 13 csütörtök - 09:23:16

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Nemrég vettem át az új Logan MCV-t hagyományos (nem érintős) rádióval. A bluetooth mobilkihangosító 2 napig rendben működött. Azóta azt csinálja, hogy a mobil csatlakozik, hívást is tudok indítani róla, de nem teszi rá a kihangosítóra. Bejövő hívásnál u.ez van, csörög a telóm, a rádión pedig tovább szól a zene. Azt próbáltam, hogy a telefont leválasztottam, és újra párosítottam az eszközöket, ez nem segített. Beállítás kérdése? Tudnátok segíteni?
Vissza az elejére
Iszy56
2017 április 13 csütörtök - 12:41:41
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 535
Probald ki egy masik telefonnal.

[ Módosítva 2017 április 13 csütörtök - 12:42:36 ]
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 április 13 csütörtök - 12:50:01


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 337
SamCarterSG1 írta ...

... Azóta azt csinálja, hogy a mobil csatlakozik, hívást is tudok indítani róla, de nem teszi rá a kihangosítóra. Bejövő hívásnál u.ez van, csörög a telóm, a rádión pedig tovább szól a zene. ...


A bt párosításnál a kihangosító üzemmódót válaszd ki.
Most mintha a "media sharing" üzemmódban lennél.
Akkor a "hand free" profil nem megy, csak zene, vagy film hangja megy a szerkezetre.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
SamCarterSG1
2017 április 14 péntek - 09:52:46

Regisztrált tag #2841
Regisztrált: 2017 április 13 csütörtök - 09:23:16

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2
Köszönöm szépen a segítséget!!!
Valóban a telefonon kellett állítani! Nálam "telefon hangja" és "médiaaudió" néven fut. Utána pedig újraindítani, ami nem jutott egyhamar eszembe... De most már működik, köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2017 április 19 szerda - 19:42:37
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5862
Ha valaki most gondolkodik Vonóhorog felszerelésén, vagy új autó vásárlásán vonóhoroggal (ebben az esetben győzze meg az értékesítőt, hogy ezt tegyék fel, ne a gyárit, még árban is csak kb. fele és jobb is).
Ügyfél hozta ma hozzám, és a Duster-jára szereltette fel. Klikk!
Szereltem már gyári, és millió fajta utángyártott Canbusos vonóhorog elektronikát, de ennyire jóval még nem találkoztam. Beszerelése pofon egyszerű. De ami a legfontosabb, az a sok funkció, és a kényelem, amit nyújt. Pl. magától leellenőrzi utánfutó csatlakoztatása után a lámpákat. Videóban látható minden a linkelt oldalon.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
HSanyi63
2017 május 13 szombat - 00:57:10


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 337
Hali!

Kinek mi a tapasztalata H4-s izzók területén?

Három versenyzőm van:

1./ Tungsram/GE H4 MEGALIGHT Ultra +120
2,/ Osram Night Breaker Laser +130 %
3,/ Osram Night Breaker Unlimited +110%

Köszi a válaszokat!

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
RayD
2017 május 13 szombat - 07:06:00
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 263
HSanyi63 írta ...

Hali!

Kinek mi a tapasztalata H4-s izzók területén?

Három versenyzőm van:

1./ Tungsram/GE H4 MEGALIGHT Ultra +120
2,/ Osram Night Breaker Laser +130 %
3,/ Osram Night Breaker Unlimited +110%

Köszi a válaszokat!

Szia!

Nekem GE van, csak a +60%-os, amivel én elégedett vagyok. Persze lehet az ember a kevesebbel is elégedett, amíg nem próbálta ki az igazán jót.
A német fórumon a többség a Night Breakerre esküszik.

Vissza az elejére
Szita
2017 május 13 szombat - 08:28:24
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 67
HSanyi63 írta ...

Hali!

Kinek mi a tapasztalata H4-s izzók területén?

Három versenyzőm van:

1./ Tungsram/GE H4 MEGALIGHT Ultra +120
2,/ Osram Night Breaker Laser +130 %
3,/ Osram Night Breaker Unlimited +110%

Köszi a válaszokat!

Nekem még a Ford Fusionom volt akkor azt tanácsolták hogy az ilyen +120-130-osokat felejtsem el, mert hosszútávon kinyírja a foncsort. (magasabb hőfokon izzik) Én is +50-60-asokat használtam. Érdemes minőségit (Ge, osram,) venni mert a gagyik hamar kiégnek. Egyébként a +-osok se bírják évekig. Nekem álltalában 1-1,5-évente kiégett 1.
Vissza az elejére
RayD
2017 május 13 szombat - 08:57:50
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 263
Szita írta ...

Én is +50-60-asokat használtam. Érdemes minőségit (Ge, osram,) venni mert a gagyik hamar kiégnek. Egyébként a +-osok se bírják évekig. Nekem álltalában 1-1,5-évente kiégett 1.

Nekem a +60%-ot anno egy kollégám ajánlotta, akkor még csak +90% volt a plafon, de azt magyarázta, hogy azok már túl hamar kiégnek. Egyébként a németeknél is ezt írják, még a Night Breaker fanatikusai is, csak hogy inkább kifizetnek 1-1,5 évente sok pénzt az izzóra, csak sötétben a lehető legjobban lássanak.

Nekem a GE +60% az előző kocsiban folyamatos tompított használat mellett legalább 2 éve megvolt (szerintem most is az van benne, csak az elmúlt évben már nemigen lett használva), a Logan MCV meg egy éve van meg, meglátjuk meddig bírja majd.

[ Módosítva 2017 május 13 szombat - 08:59:31 ]

Vissza az elejére
HSanyi63
2017 május 13 szombat - 10:45:45


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 337
Szita írta ...


Nekem még a Ford Fusionom volt akkor azt tanácsolták hogy az ilyen +120-130-osokat felejtsem el, mert hosszútávon kinyírja a foncsort. (magasabb hőfokon izzik) Én is +50-60-asokat használtam. Érdemes minőségit (Ge, osram,) venni mert a gagyik hamar kiégnek. Egyébként a +-osok se bírják évekig. Nekem általában 1-1,5-évente kiégett 1.


Az Osram korrekten le is írta, hogy jelentősen rövidebb az élettartama az izzónak, de valamit, valamiért.
Sajna arra nincs infó, hogy magasabb hőterhelést jelent, mint a kisebb társai, így tényleg lehet, hogy érdemesebb a csak +60%-ban gondolkodnom.
A németeknél a GE-t nem ismerik, tömegben csak Philips és Osram , na meg a vélhetően kínai izzók vannak, mert párja 2€, ami még az E jelzés ellenére is elgondolkodtató.

Köszönö m a tanácsot, akkor beszáll a versenybe jelöltként a GE Megalight plusz 60% is. Gondolom ez nincs annyira meghajtva, így akár élettartamban is jobb választás lehet. Habár az évenkénti csere is 45-50EKm nálam és nem ég annyit a gyári nappali menetfény miatt.

Az egy jó teszt, ez alapján és az árakat is figyelembe vettem mikor elgondolkodtam a cserén, csak sajna a "sima" +60%-s GE izzó nincs benne :
Izzó teszt

Köszi a válaszokat!

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
Basic
2017 május 13 szombat - 11:55:21
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Szita írta ...

...hogy az ilyen +120-130-osokat felejtsem el, mert hosszútávon kinyírja a foncsort. (magasabb hőfokon izzik)


Ezt a magasabb hőfokot nehezen tudom elhinni (bár hazudnék, ha azt állítanám, hogy jó voltam fizikából, szóval javítsatok bátran ki, ha hülyeséget írok).

Egy tompított izzó 55 wattos (ez a szabvány, az emelt fényerejűek is ilyen teljesítményűek). Ebből csinál az izzószál fényt és hőt, és ez a két eredménye (a fény és a hő) az adott teljesítményfelvétel miatt szerény véleményem szerint konkurrál egymással. Engem meglepne, ha egy emelt fényerejű izzó képes lenne 55W-ból több fényt ÉS több hőt előállítani.
Magasabb hatásfok = kevesebb hő, több fény...

Egy ideig amúgy használtam ilyen izzókat, de meguntam, hogy hamar kiégnek (és drágák), szóval visszatértem a széria Hellákra.

PS: Régen lehetett magas teljesítményű (mondjuk 100W-os) halogén reflektorizzókat kapni, és azok tényleg kinyírták az 55W-ra tervezett refiket meg a lámpakapcsolókat. Szerintem ezek miatt gondolják a szerelők még ma is azt, hogy az ilyen "tuning izzók" kionyírják a lámpákat.

[ Módosítva 2017 május 13 szombat - 11:59:31 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2017 május 13 szombat - 12:22:42
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
PS: ECE-szabványos márkás izzóktól nem félnék, de jár az agyam a fent leírtakon.

Ezek az emelt fényűek ugye azért világítanak picit erősebben (és azért nem olyan tartósak), mert vékonyabb az izzószáluk, ami így jobban felizzik. Kérdés, hogy egy vékonyabb (fényesebben izzó) izzószál adott teljesítményfelvétel mellett több hőt tud e termelni, mint egy vastagabb.



[ Módosítva 2017 május 13 szombat - 12:23:32 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Szita
2017 május 13 szombat - 13:10:24
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 67
Basic írta ...

PS: ECE-szabványos márkás izzóktól nem félnék, de jár az agyam a fent leírtakon.

Ezek az emelt fényűek ugye azért világítanak picit erősebben (és azért nem olyan tartósak), mert vékonyabb az izzószáluk, ami így jobban felizzik. Kérdés, hogy egy vékonyabb (fényesebben izzó) izzószál adott teljesítményfelvétel mellett több hőt tud e termelni, mint egy vastagabb.



Éppen azért ad le nagyobb hőt, mert magasabb az izzási hőmérséklet. (Az összetétele is más a szálnak, hogy bírja a magasabb hőt) A foncsor is a hőterhelés miatt károsodik, nem a fényterhelés miatt. Persze autója válogatja.
Vissza az elejére
HSanyi63
2017 május 13 szombat - 15:42:01


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 337
Szita írta ...

Basic írta ...

PS: ECE-szabványos márkás izzóktól nem félnék, de jár az agyam a fent leírtakon.

Ezek az emelt fényűek ugye azért világítanak picit erősebben (és azért nem olyan tartósak), mert vékonyabb az izzószáluk, ami így jobban felizzik. Kérdés, hogy egy vékonyabb (fényesebben izzó) izzószál adott teljesítményfelvétel mellett több hőt tud e termelni, mint egy vastagabb.



Éppen azért ad le nagyobb hőt, mert magasabb az izzási hőmérséklet. (Az összetétele is más a szálnak, hogy bírja a magasabb hőt) A foncsor is a hőterhelés miatt károsodik, nem a fényterhelés miatt. Persze autója válogatja.


A kérdés komoly és a fizika törvényszeűségein alapszik.
Az 55W, vagy 60W az mindig egyforma teljesítmény, max a hő/látható fény aránya más, de mivel a hő így is általában 90% körül van, tényleg érdekes a kérdés.

Sajna a dobozon nincs kizárás, hogy károsíthatja a foncsort.
Az biztos, hogy az ötvözetben különbözik és a szál vastagság vagy vékonyabb, vagy merevebb a spirál, vagy aktívabb a fém kipárolgás, mert azt viszont az OSRAM megadta, hogy akár negyedére csökken az izzó élettartama.

Basic-l értek egyett (a fizika talaján maradva) és szerintem is a régi idők 100W, meg 125W-s H4 izzók égették ki a foncsort.

Viszont az tényleg megfontolandó, de egy próbát megér, hogy a tartósság/magas ár/ magasabb fény megéri-e.

A gyári izzók még jók 104750 km után is (2 év), ha a felét bírják és tényleg jobb lesz az út megvilágítottsága, akkor nekem megéri.

Majd írok a tapasztalatokról.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
Indy
2017 május 16 kedd - 15:58:44
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Lakóhely: Gyõr
Üzenetek: 9575
A javaslatom: márkás nappali DLR (Osram vagy Philips) ÉS Osram NightBraker. Akár 3 évig is elmegy így az izzó...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Weboldal
HSanyi63
2017 május 16 kedd - 17:55:04


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 337
Indy írta ...

A javaslatom: márkás nappali DLR (Osram vagy Philips) ÉS Osram NightBraker. Akár 3 évig is elmegy így az izzó...

Köszi!

A márkás nappali fény megvan, Dacia Lodgy gyári.

H4-ből, ami sikerül, Osram, vagy GE


Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
Indy
2017 május 17 szerda - 07:28:57
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Lakóhely: Gyõr
Üzenetek: 9575
HSanyi63 írta ...

Köszi!

A márkás nappali fény megvan, Dacia Lodgy gyári.

H4-ből, ami sikerül, Osram, vagy GE


Nekem nem volt, de nagyon macerás az izzócsere, ezért beruháztam egy Osram DLR-be. Amúgy nagyon sok autóst látok, akiknek bár van gyári DLR-jük, biztos ami biztos alapon a tompított fényszórókat is égetik.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2017 május 18 csütörtök - 12:47:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5862
Indy írta ...

Amúgy nagyon sok autóst látok, akiknek bár van gyári DLR-jük, biztos ami biztos alapon a tompított fényszórókat is égetik.



A hozzám érkező Daciások kb. 1/3-adának én mondom el (miután látom, hogy felkapcsolt világítással állnak be az udvarra), hogy mi az a DRL, és hogy nappal nem kell fényszórót kapcsolni. Vannak, akiknek évek után sem tűnt fel, hogy valami világít az elején, vannak, akik azt hiszik, hogy az ,,városi fény" és lakott terülten kívül vagy autópályán fényszórót kell kapcsolni.
Miután elmondom, hogy a világítás kapcsoló egy félresikerül konstrukció, és nem bírja a használatot (sajnos nem csak a világításét, sokszor a duda és az index funkciót se), le is szoknak róla.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 május 18 csütörtök - 14:44:19
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Krogergo írta ...

...a világítás kapcsoló egy félresikerül konstrukció, és nem bírja a használatot...


Ugyanitt megjegyezném, hogy mióta (talán 10 éve...) lerelézted az autóm lámpáit, nem ment már tönkre a lámpakapcsolóm. Az első bajuszkapcsoló bírt két évet, és garanciában kicseréltettem, a második (már csak a reléket vezérlő) viszont köszöni, azóta is jól van. .

Érdkes, hogy ez a bajuszkapcsoló még azóta is téma, és nem képes a gyártó két relét beépíteni...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Sanca
2017 május 18 csütörtök - 20:40:14
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Lakóhely: Budapest XI.
Üzenetek: 1375
Basic írta ...

Krogergo írta ...

...a világítás kapcsoló egy félresikerül konstrukció, és nem bírja a használatot...


Ugyanitt megjegyezném, hogy mióta (talán 10 éve...) lerelézted az autóm lámpáit, nem ment már tönkre a lámpakapcsolóm. Az első bajuszkapcsoló bírt két évet, és garanciában kicseréltettem, a második (már csak a reléket vezérlő) viszont köszöni, azóta is jól van. .

Érdkes, hogy ez a bajuszkapcsoló még azóta is téma, és nem képes a gyártó két relét beépíteni...


Nekem eredeti volt mikor eladtam és rendesen működött a 12 éve alatt. Hogy most mi van vele nem tudom de a kocsit szoktam látni megy mint a golyó még mindig

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Krogergo
2017 május 18 csütörtök - 22:32:33
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5862
Basic írta ...

Krogergo írta ...

...a világítás kapcsoló egy félresikerül konstrukció, és nem bírja a használatot...


Ugyanitt megjegyezném, hogy mióta (talán 10 éve...) lerelézted az autóm lámpáit, nem ment már tönkre a lámpakapcsolóm. Az első bajuszkapcsoló bírt két évet, és garanciában kicseréltettem, a második (már csak a reléket vezérlő) viszont köszöni, azóta is jól van. .

Érdkes, hogy ez a bajuszkapcsoló még azóta is téma, és nem képes a gyártó két relét beépíteni...


De, változtatott a gyártó. Azóta már másfajta kapcsoló van. Még rosszabb Ennél nem az elektromos érintkezőkkel van gond (mint a Logan1-nél, ami javítható, ha még nem olvadt meg a műanyag benne) hanem a műanyag mechanika (az összes funkcióé a bajuszkapcsolóban) úgy sz@ar ahogyan van.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
HSanyi63
2017 május 21 vasárnap - 21:47:59


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 337
A H4 csatlakozóján van biztosító?
Mert finoman nem tudtam lehúzni, erővel nem akartam a Lodgy fényszórókat tönkre tenni.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
Krogergo
2017 május 21 vasárnap - 23:12:10
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5862
Nincs. De ha rágyógyult, azért nem jön könnyen. Inkább okosan mint erősen,mert szét lehet tépni az izzót befogató mechanikát.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
HSanyi63
2017 május 23 kedd - 15:19:24


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 337
Krogergo írta ...

Nincs. De ha rágyógyult, azért nem jön könnyen. Inkább okosan mint erősen,mert szét lehet tépni az izzót befogató mechanikát.


Köszi!
Ettől féltem, de szerencsére nem gondoltam, hogy az erő velem van.
Akkor majd valahogy leoperálom óvatosan.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
HSanyi63
2017 május 30 kedd - 18:08:43


Regisztrált tag #2495
Regisztrált: 2014 november 05 szerda - 09:26:23

Lakóhely: Veszprém
Üzenetek: 337
Krogergo írta ...

Nincs. De ha rágyógyult, azért nem jön könnyen. Inkább okosan mint erősen,mert szét lehet tépni az izzót befogató mechanikát.

Tegnap kapot pici WD40-t, ma már jöt is a csati könnyedén.
Az izzót viszonylag könnyű cserélni, a jobboldali picit kacsázós, de nem kell lámpatestet kiszedni.
Szép fénye lett a lámpának.
Készítettem képeket, de nem látható sajnos a képen a különbség a normál Osram (mert az volt a gyári) és a Megalight között.
A megalight kicsit fehérebb fényű.
Majd éjszakai vezetésnél derül ki az igazság.

Dacia Lodgy B/LPG tulaj vagyok.


Blogom



Vissza az elejére
OrsiPitti
2017 június 07 szerda - 18:10:49
OrsiPitti


Regisztrált tag #1978
Regisztrált: 2013 március 10 vasárnap - 03:27:42

Lakóhely: Zaandam, Hollandia
Üzenetek: 17
Sziasztok!
Mar megint a portaltarsak becses segitsegere lenne szuksegem, ugyanis elkovettem egy nagy hibat. Megprobaltam megoldani egyedul egy villanyos eredetu problemat.Az eredeti problema az volt, hogy menet kozben, ha indexeltem es fekeztem egyszerre, akkor a hatso index epphogy pislakolt vagy fel se villant, az elso viszont ment, mintha a hatso ki lenne egve. Aztan, ha leleptem a fekrol, akkor ment rendesen tovabb. Szoval gondoltam felhivom a sogorom, aki epp autot epit, hogy vajon mi lehet a nyugje. Kerestunk testelt vezeteket a hatso csatlakozonal. Talaltam is, az 5-bol 4 csipogott a testkabelre, csak egy nem. A fene sem ertette. A sogorom sem. Aztan a fenyszoronal is neztem elol, ott semmi semmivel semmit nem csinalt. Viszont vilagitott, ha bekapcsoltam. Szoval probaltam letestelni jobb hatul a csatlakozon azt a kabelt, amirol gyanitottuk, hogy a testkabelnek kellene lennie. Nem tortent semmi, hat megprobaltam megegyel. Nos, ezen muvelet ota nem indul az auto Kiegett egy biztositek (20-as). Kicsereltem, mostmar minden biztositek rendben van, de tovabbra is ugyan az a helyzet:
Ami mukodik (gyujtason):
- elso lampak,
- ablaktorlo
- ablak
- ventillatorok

Ami nem:
- index
- elakadasjelzo
- hatso szelvedo futes
- motor

Ez utobbi elkezd forogni, ha elforditom a kulcsot, de nem kap szerintem benzint. Ugyanis nem porog tovabb.

A processz alatt tobbszor elrevedeztem azon, hogy felgyujtom es/vagy megkerem a felesegem, hogy, ha legkozelebb autoszerelonek kepzelnem magam, akkor csavarjon kepen a felmosofaval, de ezek egyike sem segit mar rajtam. Rajtatok az utolso remenyem. Nem szivesen hivnek autoszerelot. El szeretnem adni.

On the road again
Vissza az elejére
Krogergo
2017 június 07 szerda - 19:53:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5862
Ne haragudj, de ha ezek után sem szólsz szakembernek, tényleg fel fogod gyújtani, mint írtad. Most jön az a rész, ami szaktudást, vagy legalább alapvető villamossági ismereteket igényel, tehát keress hozzá értőt.

Mond meg sógorodnak, is, hogy lehúzott csatlakozónál kellett volna testet keresni. Azért találtál (hibásan) 4db-ot, mert az égőkön keresztül csipogtad ki. Másrészt nem ,,csipogunk" a multiméterrel, hanem másik állásában mérünk, akkor nem lesz zárlat.
Az alap elgondolás amúgy jó volt, test hiánya volt a lámpatestnek.
Most valamit kisütöttél. Jó esetben csak a test kábelt hátul, mert arról kapja a benzin pumpa is, ezért nem megy az autód.
Rosszabb esetben szétsült a biztosíték ház is, vagy csak nem jó a kontakt, ha minden rossz biztosítékot kicseréltél, ahogy írod. Itt jegyezném meg, hogy a motortérben is van biztosíték tábla, és ott van pl. a benzinpumpa biztosítéka is.
Még rosszabb verzió, ha valahol elfüstölted a kábelköteget.
A legrosszabb pedig, ha az indexre csináltál masszív zárlatot, amivel kifüstölted az autó UCH elektronikáját. Ha ez utóbbi, akkor Holland alkatrész árakat, munkadíjat (csak márkaszerviz tudja felprogramozni az újat az immohoz, motorvezérlőhöz stb.) figyelembe véve, betolhatod a bontóba az autót. Vagy veszel párszáz Euróért egy komplett ECU-UCH-Immo-kulcs szettet, és beépíted. Előtte persze a zárlatot megszüntetni, mert különben ez is tönkre megy.


Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
OrsiPitti
2017 június 07 szerda - 21:08:35
OrsiPitti


Regisztrált tag #1978
Regisztrált: 2013 március 10 vasárnap - 03:27:42

Lakóhely: Zaandam, Hollandia
Üzenetek: 17
Ugy kell nekem, mi a szarer' nyulkalok oda, ahova nem kell. Jon a szerelo holnap. Azert koszonom!

On the road again
Vissza az elejére
Zajac
2017 június 15 csütörtök - 06:14:36

Regisztrált tag #2617
Regisztrált: 2015 szeptember 29 kedd - 08:16:50

Lakóhely: 2131 Göd
Üzenetek: 3
Érdeklődöm.
A fogyasztás mérő felső kettő csík nem jelez fogyasztást.
Ez most csak kiégett izzó, vagy az egész cseréje?

Vissza az elejére
Krogergo
2017 június 15 csütörtök - 21:34:45
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5862
Ott nincs izzó, az LCD kijelző.
A teszt funkcióval (gombot nyomni folyamatosan, gyújtást ráadni, pár másodperc után elkezdenek a mutatók végig menni a skálán, ekkor gombot elengedni, 1-esével nyomkodva lehet lépegetni a menüben, az utolsó, amikor minden szegmens, kijelezhető érték kint van, gyújtáslevétellel kapcsolható ki) ki kell próbálni, hogy a kijelző minden szegmense működik e. Valószínűleg igen, nem azzal szokott a probléma lenni.
Szerintem nálad is az üzemanyag tankban, az AC-re épített szintjeladó akadt meg, vagy megkopott az évek alatt az ellenállás sor. Ha kopott akkor csere, ha a többi, az javítható.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!