A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent az elektromos csomagról! II.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Sheme
2019 január 09 szerda - 14:24:32

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1008
77Gabesz írta ...

Köszi.

95-ös. 6 hónapja ugyanazon kút.
Ma nem volt köd, csak szokatlanul hideg.


Majd a nagyok megcáfolnak, de szvsz nem ártana 100-as benzinnel feltöltened a tankot, az ugyanis tiszta benzin, nincs benne bioadalék. Lehet, valami kicsapódott adalékot kapott a motor egy kis ideig, ez okozhatta a problémádat.

Télen inkább tiszta benzint bele, mint ilyen 95-ös vackokat. Nyáron nem probléma, de azért télen...

(OK, DönCI-m van, csak amikor benzines talicskám volt, én mindig így tettem.)


[ Módosítva 2019 január 09 szerda - 14:24:48 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 január 15 kedd - 23:26:13
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6525
Gyakran szokták tőlem kérdezni, hogy a gyárilag nem tempomatos Daciába hogyan lehetne utólag tenni. Vagy a régi fajta kormány helyére az újabbat feltenni. Aztán persze az összegek hallatán 99%-uknak el is megy a kedve tőle, mert utólag többszörösébe kerül, mint az új autóhoz rendelve.
Kezdjük a kormány cserével. Műszakilag megoldható, de cserélni kell a kormánykereket, légzsákot, szalag átvezető kábelt, világítás kapcsolót. Újonnan megfizethetetlen, bontottan meg ki mennyiért talál külföldön. (Általában 350-400Euro-tól felfelé)
Tempomat megoldások
1. varáció: Dover Kft.-s utólagos tempomatok. Nekem 2 korábbi autómban is volt. Hibátlanul üzemeltek, minőségi termékek. Daciákba nagyjából az anyagköltség+valamelyik szerviznek a munkadíja 140ezer Ft körül van. Egy plusz bajuszkapcsoló kerül beépítésre. A típus előnye, hogy mindegyik típusba beszerelhető utólag.
2. variáció. A gyári tempomat utólagos beszerelése. Ez azonban nem oldható meg mindben, csak 2014 második felétől, amikor már gyárilag is rendelhető volt. A korábbi típusokba nem lehet. Ha az autóban van sebesség határoló, akkor benne vannak a kuplung pedálnál a kapcsolók is, és a kábel köteg jó része, ez időben pár óra mínuszt, költségben sok 10ezer Ft spórolást jelent. A Start&Stop-os autókban ha nincs sebesség határoló, a kuplung pedál kapcsolók akkor is benne vannak. Daciáéknál azonban elég nagy a káosz, pl. alakítottam át 2016-os 1.2 16V motoros Sandero-t, amiben S&S és sebesség határoló sem volt, de benne voltak a kábelek, kuplung pedálnál a kapcsolók, középkonzolban a kábelköteg előkészítve a tempomat/ sebességszabályzó kapcsolóhoz.
Aki ilyenen töri a fejét, a gyári új alkatrészeket rögtön felejtse el, mert sok 100ezer Ft-ba kerülnének. Újan csak az előválasztó kapcsolót szabad megvenni, ez valamivel 10ezer Ft alatt van. Látszik a képen a cikkszáma, és ráírtam egy másikat is, az is jó. Az összes többit bontókban kel megtalálni, eléggé váltakozó árakon. Kell még egy komplett kormánykerék a kapcsolókkal. A kormány bajuszkapcsolókat tartó konzolja egyben van a szalag átvezető kábel házzal, és a kormányszög jeladóval. A szög jeladó le/át csavarozható, azt nem kell cserélni, így megspóroltuk a feltanítását a CanBus-ra. Ha szerencsénk van, a középkonzoli előválasztó kapcsoló és a szalag átvezető közötti kábel benne van az autóban (többségükben igen), ha nem, akkor le kell gyártanunk. Szintén lehet bontókban csatlakozókat és beléjük való PIN-eket vadászni. Ha mindez fizikálisan kész, akkor jöhet a szoftveres része. Először a motorvezérlőben kell a gyári márkaszervizes diagnosztikai műszerrel feltanítani/bekapcsolni a tempomat funkciót. Ha ez megvan, akkor a km óra műszeregységben is. Ott azonban nem szabad a gyári diagnosztikai eszközzel! Van a km óra műszeregységeknek egy szoftver hibája, amivel nincs is semmi gond, amíg nem akarunk a gyári géppel valamit ki-be kapcsolni, ami eredetileg nem volt benne. A legelső esetnél (nem tempomat miatt) 2 napom ment rá . Vagy hackelni kell, vagy amit a gyárban is használnak az új autók feltanításánál. Az első ilyen átalakítás 2 napba került, ma már általában 8-10 óra alatt megvan.









REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
gylaci
2019 január 16 szerda - 07:39:16

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 47
Ezt végigolvasva nagyon örülök hogy gyárilag rendeltem bele. Amúgy hihetetlen az autóipar (meg másé is) nemzetközivé válása, egy alkatrészen találni Bosch Valeo Renault és Portugália feliratokat is.

[ Módosítva 2019 január 16 szerda - 07:42:33 ]
Vissza az elejére
Sheme
2019 január 16 szerda - 08:22:32

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1008
Daciáéknál azonban elég nagy a káosz, pl. alakítottam át 2016-os 1.2 16V motoros Sandero-t, amiben S&S és sebesség határoló sem volt, de benne voltak a kábelek, kuplung pedálnál a kapcsolók, középkonzolban a kábelköteg előkészítve a tempomat/ sebességszabályzó kapcsolóhoz.

Egy ismerősömnek Opel Corsa-ja van. A "csupasz" verziót vette meg, majd az első szervizlátogatás alkalmával valahogy szóba kerültek az extrák - pl a fedélzetiről csak az összes megtett km-t lehetett leolvasni.

Szóval kiokosításra került a kocsi, többek között most már vagy 6 féle dolgot lehet megnézni - napi km, tankolásig hátra lévő km, stb. Mondta még mit.

Ezek szerint a gyárban 90%-ban egy autót gyártanak - a maradék 10%-ban pl nincs klíma -, csak sok-sok funkciót nem kapcsolnak, vagy kötnek be. Lásd utólagos tolatókamera, mert a MediaNav-on ott van a videójelet vevő láb és gyárilag mégsem lehet rendelni hozzá. (2013-as DönCI-ről beszélek, néha nagyon jól jön ám!)

Nekem úgy tűnik, minden elő van készítve - vagy a helye, vagy behúzva a kábelek -, csak nem teszik rá a csatlakozót / billenőkapcsolót, nincs engedélyezve pl a komfortindex és egyéb ilyen "extrák". Cserében 200-500eFt-ot is elkér(het)nek érte.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
RayD
2019 január 16 szerda - 08:56:27
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 507
Sheme írta ...

Nekem úgy tűnik, minden elő van készítve - vagy a helye, vagy behúzva a kábelek -, csak nem teszik rá a csatlakozót / billenőkapcsolót, nincs engedélyezve pl a komfortindex és egyéb ilyen "extrák". Cserében 200-500eFt-ot is elkér(het)nek érte.

Mert olcsóbb egyfélét gyártani/beszerezni és betenni, mint túl sok variánssal vesződni. A végén még a munkás rosszat tesz be és akkor több a vesződés a kijavítással, mint a mit spórolnának az olcsóbb típus egyszerűbb darabjával.

Tegnap néztem, hogyha kellene egy másodautó, akkor mi jöhetne szóba és pl. a Ladánál 2 felszereltségi szintet láttam (Comfort / Lux). Az opciók kifújtak azzal, hogy a felsőbbik kérhető automata (robotizált) váltóval, lehet kérni szélvédőfűtést és a külső színt kiválasztani. És ha nem tévedek ennyi volt. Sztenderd, benne van az ülésfűtés, esőérzékelő, automata fény, Luxban már a digit klíma alapból, mert valószínűleg olcsóbb a tömegnek odaadni, mint vesződni, hogy ki mit kér vagy mit nem.

Vissza az elejére
Krogergo
2019 január 16 szerda - 16:41:21
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6525
Ladát egyenlőre venne a hálál, akármilyen nagy tudású és szép is kívül-belül. Az összeszerelés minősége, stb. még a messze nem tökéletes Daciáétól is alább van.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
András
2019 január 16 szerda - 16:58:15
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Üzenetek: 318
Halihó.....és ennek ellenére már 3000 db-ot eladtak belőle, már 22 "márka" szerviz van az országban. Ennyit jelent a pozitiv előitélet. És tudjuk mit jelent(tett) a Daciának a negativ előitélet....
Vissza az elejére
RayD
2019 január 16 szerda - 18:02:34
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 507
Krogergo írta ...

Ladát egyenlőre venne a hálál, akármilyen nagy tudású és szép is kívül-belül. Az összeszerelés minősége, stb. még a messze nem tökéletes Daciáétól is alább van.

Csak arra értettem, hogy sok gyártó próbál egyen csomagokat gyúrni, mert azt könnyebb gyártani, kevesebb a hibázási lehetőség. Ha jól tudom a Suzuki Celerio is olyan, hogy kb. ez van ezt kell szeretni, nincs nagyon mit válogatni.

Nekünk egyelőre nem is aktuális még, de tavaly olyan szinten Budapest (odébb lévő) szélére költöztünk, hogy előbb-utóbb két autó kell. Itt már nincs az a luxus (legalábbis a környék infrastruktúrája tekintetében), mint Békásmegyeren, hogy gyalog 5-10 percre a gyerekorvos/háziorvos/ rendelőintézet, útközben 2 patika, SPAR, DM (és mindez úgy, hogy még ráadásul "sétálóutca", tehát a gyerekért sem kell úgy aggódni) hanem vagy Örs, vagy Pólus vagy Kistarcsa/Csömör közte elvétve alig valami egyen-egyenként. Orvosok sem sétatávban, ráadásul mindhárom 3 különböző irányban, így kellene előbb-utóbb második kocsi, ha majd a feleségem is visszamegy dolgozni, de az még odébb van.

Offtopic, de az egyik dilemmánk most az, hogy a Logan MCV-t nagyon szeretjük, de mi legyen, ha két autó kell? Mert (májustól) 3 gyerekkel a Logan MCV-nk már szűkös, de Lodgyt mellé nincs értelme, mert nem kell két nagy autó, ráadásul a Logan a dízel, de ha már Lodgy, akkor azzal menne az ember nyaralni, hosszabb távra. Valószínűleg 3 éve kellett volna inkább egy Lodgy-t és akkor most egy sima Logant, mert olcsóbb, mint a Sandero és picit nagyobb a tengelytávja, csak hát amellé a Logan MCV "nagy autónak" már lehet kevés. Duplacsere meg nem tudom mennyire érné meg 3-4 évesen.
Majd kitapasztaljuk mennyire élhető így az MCV, végülis az eleje a nehéz, apósnak van tetőboxa, rúd meg 12 ezer ALDI/LIDL akcióban, utána már nem kell babakocsi+testvérfellépő+ kiságy (+sok pelus,+,+,+)nyaraláshoz, ami már egymagában egy fél csomagtartó.

[ Módosítva 2019 január 16 szerda - 18:05:00 ]

Vissza az elejére
Waquarnew
2019 január 16 szerda - 18:10:26


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 505
Őszintén szólva nálam képbe került a Lada Vesta, kipróbáltam, sokszor nézegettem. Viszont több dolog volt, ami visszatartott. Az egyik az ára volt, Hasonló felszereltségű Vesta Kombi majd' félmillióval került volna többe (akciósan), mint az MCV. A másik a gyenge szervízháttér, többen írták róla, hogy Németországtól nyugatra nem ajánlatos elmenni vele, mert nincs szervíz, alkatrészt horror áron lehet hozzá beszerezni arrafelé stb. Így utólag visszagondolva úgy érzem, hogy nem volt rossz választás a márkahűség, hiába a 0,9-es "kávédaráló" az MCV orrában, én dinamikusabbnak érzem, mint a Vestát az 1,6-os motorjával (ami egyébként többet is fogyaszt).
A Daciával kapcsolatos negatív előítéletek - szerintem - lassan elkopnak, amikor a legjobb barátaim meglátták és kipróbálták az MCV-t (Opel, VW Golf, Skoda Octavia RS, BMW tulajdonosok és autómániások is) csak gratuláltak hozzá, azt mondták, hogy teljesen vállalható ez az autó, nem gondolták volna, hogy ennyire jól néz ki (mondjuk a korallpiros szín jól is áll neki ), és hogy ilyen jól megy és hogy milyen tágas a méretéhez képest.
Vissza az elejére
Sheme
2019 január 17 csütörtök - 14:15:50

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1008
RayD írta ...

Sheme írta ...

Nekem úgy tűnik, minden elő van készítve - vagy a helye, vagy behúzva a kábelek -, csak nem teszik rá a csatlakozót / billenőkapcsolót, nincs engedélyezve pl a komfortindex és egyéb ilyen "extrák". Cserében 200-500eFt-ot is elkér(het)nek érte.

Mert olcsóbb egyfélét gyártani/beszerezni és betenni, mint túl sok variánssal vesződni. A végén még a munkás rosszat tesz be és akkor több a vesződés a kijavítással, mint a mit spórolnának az olcsóbb típus egyszerűbb darabjával.


Igazad lehet, olcsóbb software-sen letiltani, mint másikat gyártani - lásd komfortindex.

A másik vesszőparipám a fillérhágás magasiskolája, az automata ablakemelő. Egy becsípődés-szenzor, meg egy kis kapcsoló, szvsz nem több - majd a nagyok kijavítanak.

A Logan I-ben benne volt, a vezetőoldali ablak le és fel automata volt, nem kellett nyomni a gombot.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!