A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent az elektromos csomagról! II.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Krogergo
2018 január 26 péntek - 13:47:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Bal oldalon, lámpa mögött a hűtő felé.
Hát, könnyebb úgy, ha nincs fent a lökhárító.

[ Módosítva 2018 január 26 péntek - 13:48:24 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
RB65
2018 január 27 szombat - 15:11:18


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
Krogergo írta ...

Bal oldalon, lámpa mögött a hűtő felé.
Hát, könnyebb úgy, ha nincs fent a lökhárító.


Köszönöm, sikerült megtalálni. Tényleg nehéz így hozzáférni..... Viszont amikor megláttam vagy 3X dörzsöltem meg a szemem, hogy jól látok? Ez a picike lenne a duda?
Kérdésem még a következő lenne? Az elektromos csatija sima rádugós vagy valami speckó renault? Illetve ezt szándékozom majd a helyére, már ha elfér. Elbírja az elektromos rendszer? Nincs rajt semmiféle watt, amper vagy decibel felirat csupán annyi, hogy 12Volt meg a cikkszám és, hogy made in germany.
Köszönöm előre is!





A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 29 hétfő - 10:13:27
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
A mostani gyári dudára csatlakozóval megy. De ez nem szabvány. Én a gyári csatlakozót meghagytam, aztán a vezetékeire ráforrasztottam a régi Logan1 duda csatlakozóját (meg 1.5 vezetéket, mert betettem a túloldalra a gázolajszűrő elé, az eredeti helyén kellett a hely az állófűtésnek)
Eredeti kábel és biztosíték bírja, nem kell relézni (csak ha légkürtöt raksz fel).

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Roppy
2018 január 29 hétfő - 14:59:53


Regisztrált tag #561
Regisztrált: 2006 szeptember 11 hétfő - 18:26:30

Üzenetek: 154
RB65 írta ...

Krogergo írta ...

Bal oldalon, lámpa mögött a hűtő felé.
Hát, könnyebb úgy, ha nincs fent a lökhárító.


Köszönöm, sikerült megtalálni. Tényleg nehéz így hozzáférni..... Viszont amikor megláttam vagy 3X dörzsöltem meg a szemem, hogy jól látok? Ez a picike lenne a duda?
Kérdésem még a következő lenne? Az elektromos csatija sima rádugós vagy valami speckó renault? Illetve ezt szándékozom majd a helyére, már ha elfér. Elbírja az elektromos rendszer? Nincs rajt semmiféle watt, amper vagy decibel felirat csupán annyi, hogy 12Volt meg a cikkszám és, hogy made in germany.
Köszönöm előre is!






Hoppá, ha jól látom, akkor újjá születtek a Trabik és a Wareszok a FER márkájú dudában
Vissza az elejére
Basic
2018 január 29 hétfő - 16:40:47
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Roppy írta ...

Hoppá, ha jól látom, akkor újjá születtek a Trabik és a Wareszok a FER márkájú dudában


Aha, ezt én is kiszúrtam.

Itt az aktuális katalógusuk:

Klikk!

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Jim74
2018 február 14 szerda - 17:27:44

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 278
Sziasztok!

Úgy néz ki a Dokkeremben aktiválódott a motorhőmérséklet kijelzés



(Nagy képért katt a képre)

Sajnos nem ez az igazság, hanem valószínűleg besz*rt a külső hőmérséklet érzékelő 3 hetet bírt...
Vissza az elejére
Jim74
2018 február 14 szerda - 18:48:32

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 278
Most, hogy állt egy kicsit a garázsban, megjavult

Az egyébként normális jelenség, hogy mondjuk pár órát áll az autó és ajtónyitáskor, amikor feléled a műszerfal kijelző, akkor egy pillanatig 0 fokot ír ki, majd átvált a valós hőmérsékletre?
Vissza az elejére
Iszy56
2018 február 14 szerda - 22:25:44
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 716
Hogy mutasson, mernie kel eloszor.
Vissza az elejére
Tuci
2018 február 17 szombat - 14:47:14
Tuci


Regisztrált tag #2461
Regisztrált: 2014 június 02 hétfő - 08:25:01

Üzenetek: 89
Krogergo írta ...

Tuci írta ...

Sziaasztok!

Kész a dudám! Youtube-on elég jó videók vannak fent, ha valakinek szüksége lesz rá.

Gergő köszi az infót!

Ui.: A kék is és a sárga is tőben eltörött....


Típus hiba. Linkeld be a többieknek, mert az alapján a többi barkácsoló kedvű klubtárs is meg tudja csinálni. (ha meg nem, akkor így is úgy is újat kell venni, szóval kárt nem okoz, de egy próbát megér)


Bocsi, elég elfoglalt voltam mostanában...

Klikk!
Ez pl egy 1-es logané, de az elv ugyanez ez a 2-es esetén is, ott kék illetve sárga vezetékek vannak. A fő probléma az, hogy a duda műanyag pálcája, amire a vezeték van forrasztva az forog, ha a világítást kapcsoljuk, mivel a világítást a házban elhelyezett csúszóérintkező végzi. Nem egyszerű a forrasztás része, de kis kézügyességgel megoldható. Érdemes jó minőségű szilikonvezetéket használni.
Amúgy lehet, hogy most meg leszek kövezve, de én rendeltem egyet aliexpress-ről, mert kb 3000-ért gondoltam megpróbálom, és csak utána szedtem szét az enyémet...
Mit mondjak, ránézésre a kínaiaké is egészen jó, de nem tettem be, elraktam tartaléknak.

Vissza az elejére
Tuci
2018 február 17 szombat - 14:49:38
Tuci


Regisztrált tag #2461
Regisztrált: 2014 június 02 hétfő - 08:25:01

Üzenetek: 89
És itt a link a javításról, én ez alapján csináltam.
Klikk!
Vissza az elejére
Iszy56
2018 február 19 hétfő - 09:30:41
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 716
2006 os MCV 1,5 D - km allas: 315.435 - minden jel nelkul a motor le all. Par perc mulva siman indul, aztan megint...
Fedcomp doktor - a fedkomp csatlakozoinak a forrasztasai a remegestol neha rosszul csaktakoztak a fedcomp lemezehez.
Megoldas: ujra forrasztas es a csatlakozo kabelek jobb rogzitese. Es a motor felfuggesztesenek ellenorzese.
Kepek itt:
Klikk!

[ Módosítva 2018 február 19 hétfő - 09:31:32 ]
Vissza az elejére
Suprax
2018 február 19 hétfő - 15:35:47
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Üzenetek: 305
Iszy56 írta ...

Megoldas: ujra forrasztas es a csatlakozo kabelek jobb rogzitese. Es a motor felfuggesztesenek ellenorzese.
Kepek itt:
Klikk!


Képek nem elérhetőek. Help!

-Email-
Vissza az elejére
Iszy56
2018 február 19 hétfő - 22:16:12
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 716
pedig ott vannak:

Klikk!
Vissza az elejére
Suprax
2018 február 19 hétfő - 22:58:07
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Üzenetek: 305
Iszy56 írta ...

pedig ott vannak:

Klikk!

Igen itt köszi.

-Email-
Vissza az elejére
RB65
2018 február 20 kedd - 16:55:54


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
Sziasztok! Próbáltam a belső világításokban az égőket led izzókra cserélni de a következő problémába ütköztem. Ha az összes beltéri égőt ledesre cserélem akkor lekapcsolás után halványan parázslanak a ledek. Ha valamelyik lámpában meghagyom a hagyományos égőt akkor nincs ilyen jelenség. Mit lehet ilyenkor tenni? Keresgéltem a neten és ezt találtam: Klikk!
Ez az ellenállás beépítése járható út? Illetve hová és mekkorát? Legegyszerűbb a csomagtartóba lenne betenni az ellenállást. Tett be már valaki? Vagy inkább hagyjak meg a háromból egy helyen hagyományos izzót? Egyenlőre visszatettem a hagyományos égőket.
Illetve még egy kérdés ezzel kapcsolatban: Egy darab led szalag vajon megszünteti a parázslást? Ez csak azrt jutott eszembe mint ötlet mert led szalagon 3 ledenként van egy ellenállás.... Vagy ez hülye ötlet volt?

[ Módosítva 2018 február 20 kedd - 17:04:07 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
lajo
2018 február 20 kedd - 17:03:46


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 68
RB65 írta ...

Sziasztok! Próbáltam a belső világításokban az égőket led izzókra cserélni de a következő problémába ütköztem. Ha az összes beltéri égőt ledesre cserélem akkor lekapcsolás után halványan parázslanak a ledek.


Vegyél márkás LED-eket (Osram, Philips), azokban van plusz ellenállás, nem világítanak kikapcsolt állapotban.

[ Módosítva 2018 február 20 kedd - 17:04:40 ]

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
ex-xm
2018 február 20 kedd - 22:08:43


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 160
RB65-nek:

A linkelt oldalon szépen leírták a jelenséget.
Elvileg mindegyik LED elé be kellene tenni egy ellenállást, (ha ez egyáltalán segít, mert LED-je válogatja).
Legegyszerűbb megoldásnak azt javaslom, hogy egy hagyományos izzót tarts meg. A izzó (pongyolán fogalmazva),"lehúzza" ezt a maradék feszültséget, tehát nem marad a LED-ekre nyitó feszültség. Ez a megoldás egyébként egyszerűen az Ohm törvényből vezethető le.

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
DQM
2018 április 21 szombat - 21:17:10


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 183
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne az elektromos guruktól, hogy a szélvédő mosó szivattyúja direkt kötve az aksira kipróbálható? Van kép is, csak homályost tudtam csinálni.
Köszi előre!



Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 21 szombat - 22:07:45
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Igen, így ki tudod próbálni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
DQM
2018 április 22 vasárnap - 13:52:29


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 183
Na, köszönöm a választ, Gergő. A szivattyú halott. Élt 11 és fél évet.
Vissza az elejére
Basic
2018 április 22 vasárnap - 22:00:12
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
szerencsére nem egy drága cucc:

Klikk!

Szerintem 6001549443 a cikkszám.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
DQM
2018 április 22 vasárnap - 22:04:58


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 183
Kössz, Basic!
Vissza az elejére
Morfolgo55
2018 április 23 hétfő - 10:32:41
Morfolgo55


Regisztrált tag #2594
Regisztrált: 2015 július 25 szombat - 20:36:30

Üzenetek: 80
Bosszató, de érdekes problémába ütköztem. (Logan MCV-I)
Intelligens utánfutó elektronikát szerelt be tavaly "ismert" barátunk.
Alapban volt utólag beépített, visszapillantóba épített monitorral tolatókamera is előzőleg.
Tavaly ősszel elkezdett olyan jelenség felépni,hogy:
Az idexelésnél és a fékezésnél a műszerfalon a ködlámpa visszajelző lámpa égni kezdett (gondoltam az utánfutó elektronika így jelez vissza)
A tél kezdetére annyit változott a helyzet, hogy a tolatókamera monitora fékezésnél bekapcsolt,majd néhány másod múlva kikapcsolt. Ez már bosszató és zavaró volt.
Most tavasszal a helyzet tovább romlott, a távirányító ki és bekapcsolásakor az indexlápák csak halványan jelezték a zárást, miközben az ajtózáró mechanika erőteljesen nyitott, zárt. Érdekes módon az első indexlámpák teljes fényerővel égtek.
Ami egy kicsit elkeserített, hogy a komputer be nem kapcsolt lámpánál történő fékpedálra lépés, vagy inexelésnél a fogyasztási és távolsági adatokat törölte,, mintha én töröltem volna azokat.
Múlt héten már azt kezdte játszani az autó, hogy az index indőnként gyors villogásba ment át, de nem mindíg. Múlt hétvégén kimértem az akksit, a földelést, de minden rendben volt. Kiszereltem a hátsó lámpákat és akkor jött a meglepetés. A földponti érintkezők, és csak azok, a lámpa bemenő csatlakozójánál korrodáltak voltak (fehér réteg). Lefújtam érintkező tisztítóval, mind a csatlakozót, mind a lápák érintkezőit, majd ronggyal áttörölve kifújtam kontakt spray-vel.
Az eredmény:
Teljes fényerővel világítanak a lámpák, a műszerfalon a ködlámpás visszajelzés megszűnt és a tolatókamera monitora sem villan fel.
A földelés tökéletlensége miatt valamilyen kóbor áramok szaladgálhattak az elektromos rendszerben.
A tanulság az, hogy időnként ajánlatos karbantartani a világítási csatlakozókat.
Vissza az elejére
Sheme
2018 április 23 hétfő - 11:34:35

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
DQM írta ...

Na, köszönöm a választ, Gergő. A szivattyú halott. Élt 11 és fél évet.



Egyéb fórumokon jönne a fikázás, h sz.r a Dácsijjá, a nyugati autó mennyivel tovább bírja és különben is, a sor hat mindent visz - főleg út menti fákat, lámpaszolopokat, esetleg a pirosnál álló Mercit összecsukja.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 23 hétfő - 11:40:52
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Ez már sokszor volt téma. Be fog égni idővel újra. forrasztani kell az égő tartó panelra (szegecstől menő mindkét részre) 1.5-es kábelt, aztán a csomagér kárpit alatt a gyári test ponthoz csavarozni. Többet nem lesz vele gond. A 2 lámpával 1 óra alatt végzel.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
karoly_nagy
2018 május 09 szerda - 10:18:19


Regisztrált tag #2991
Regisztrált: 2018 május 09 szerda - 07:16:06

Üzenetek: 4
Üdv! MCV I phase2 -re szeretnék nappali menetfényt, OSRAM-ban (DRL 301 PX-5 CL15 ) gondolkodtam, viszont a Largus-hoz láttam a ködlámpához beépítettet.

Klikk!

Szerintetek van rá esély, hogy "E" betűs?
Vagy valakinek van tudomása hasonló legális megoldásról, esetleg ne erőltessem és maradjak az OSRAM-nál?
Vissza az elejére
Krogergo
2018 május 09 szerda - 20:50:23
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Az Osram megbízható márka, régóta szerelek ilyen DRL-eket, nincs gond velük. És azok látszanak messziről is.
A linkelt kínai nagy valószínűséggel a kacat kategória. Ha lenne valódi E jelölése, akkor írták volna, meg nem csak az Orosz piacos Largushoz árulnák. Amúgy sajnos az E jel sem garantál semmit, rengeteg a gagyi.
Esetedben azonban az a legrosszabb, hogy ezeket a csík alakúakat mint a linkelt Osram is, nem fogod tudni normálisan és szabályosan felrakni a faceliftes MCV1-re (nekem is volt ilyen autóm) mert a ,,40cm-es szabályba" nem fér bele. 2 szabályos verzió vanennél az autónál:
-vagy veszel egy méreg drágát ami a ködlámpa helyére megy és ködláma/DRL funkciója van.
-kevésbé esztétikus (GabrielTaxi szerint rohadt ronda ), de tapasztalatok alapján a szembejövő autón akkor látszik legjobban a DRL, ha a fényszóróban vagy ahhoz közel van, nem olyan lent alul. Így én anno a képen látható helyre tettem, ez mm-re megfelelt a törvényben leírtaknak, és olyan erősen világított mint egy gyári.






REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
karoly_nagy
2018 május 09 szerda - 21:35:18


Regisztrált tag #2991
Regisztrált: 2018 május 09 szerda - 07:16:06

Üzenetek: 4
Néztem utána én is ezt a kínai csodát, átszámítva nem is érné meg már, illetve valóban "E" jelölés más túl nagy kívánság lenne. A "40cm-s szabály" mit jelent? Én a DRL 301 PX-5 CL15 a képen jelölt helyre gondoltam , 160mm hosszú egyik sarkától a másikig darabonként így közte pont 600mm lenne a távolság és a talált leírások alapján a szélétől lehet max. 400mm-re, alul 250mm a min. magasság ahová elhelyezhető max.1500mm magassági. Nem vettem meg még de most elbizonytalanítottál.


Vissza az elejére
Krogergo
2018 május 09 szerda - 21:47:05
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
A valóságban nem tudod annyira kitenni a szélére a rács és a lökhárító kialakítása miatt. Az általad rajzol piros négyzet felénél, vagy még attól is picit beljebb esne a széle. a 40cm-es szabályra azt értettem, amit te is írtál 400mm-t. Ha pedig megkérsz otthon 2 embert, hogy egy hosszú és egyenes tetőlécet nyomjon neki az első és a hátsó sárvédőív leginkább kidudorodó részének, és az autó elején ettől mérsz visszafelé, akkor láthatod, hogy nem fogja kiadni.
Tudom, millió szabálytalan kacat van az utakon, de az nem nyugtat meg, ha pont téged büntetnek miatta, vagy nem megy át műszakin, stb.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
karoly_nagy
2018 május 10 csütörtök - 10:34:17


Regisztrált tag #2991
Regisztrált: 2018 május 09 szerda - 07:16:06

Üzenetek: 4
Köszönöm a segítséget, figyelni fogok erre.
Vissza az elejére
martin555
2018 május 17 csütörtök - 16:12:13
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Üzenetek: 136
ÜDV

2 hét mújva műszakiztatom az autót, rakatok rá vonóhorgot is.

2012 dacia logan MCV 1.5 DCI.

mire kell figyelni az elektromos bekötésnél? mik a buktatók vagy fontos dolgok?

köszi.



Vissza az elejére
Krogergo
2018 május 17 csütörtök - 21:55:18
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
martin555 írta ...

ÜDV

2 hét mújva műszakiztatom az autót, rakatok rá vonóhorgot is.

2012 dacia logan MCV 1.5 DCI.

mire kell figyelni az elektromos bekötésnél? mik a buktatók vagy fontos dolgok?

köszi.


Különösebben semmire. Ahhoz még Canbusos elektronika sem kell (persze ha szeretnél lehet, csak felesleges plusz 25ezerért), olyan mint bármilyen régi autóé, hátsó lámpákról direktbe. Visszajelzőt bekötni is egyszerű a biztosítéktábláról. Rakass fel egy Bosal vonóhorgot, az jó lesz.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Morfolgo55
2018 május 22 kedd - 15:41:17
Morfolgo55


Regisztrált tag #2594
Regisztrált: 2015 július 25 szombat - 20:36:30

Üzenetek: 80
Persze ismert szakemberünk kérésemre beszerelt egy "intelligens" vonóhorog elektronikát az én MCV-1-esembe.
Nekem megérte a 25eFt, (13 eres vezetéken keresztül), hogy egyesével minden izzót leellenőriz automatikusan az utánfutó csatlakozásakor, és ha hibát talál, azt a műszerfalon jelzi ki. Eddig tökéletesen működött.
Ha kiég pl. egy irányjelző izzó, akkor villogtatja a helyzetjelzőt az utánfutón, felhívva a figyelmet a hátul jövőnek, hogy gond van az irányjelzővel. Kezeli a hagyományos és a LED világító testeket is.
Vissza az elejére
DQM
2018 június 07 csütörtök - 19:29:06


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 183
Azt hittem, a dudámat a trafó lőtte le, amikor haldokolt, mint gyanítom, a mosószivattyú is annak áldozata lett. Kb két hete kivettem dudát, akksiról megszólalt, utána megjött a rendelt indexkar, cseréltem, basszus, nem szól a duda. Még nem jutottam odáig, hogy megnézzem a reléket idő hiányában. De tippet szívesen fogadok, hogy hol a hiba?
Csáo
Vissza az elejére
Krogergo
2018 június 11 hétfő - 15:13:16
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
A képen látható OBD csatlakozóba dughatósra megcsinált Renault elektronikával Daciánk medianavja pár plusz információhoz jut. Lesz a medianavon hőmérséklet kijelzés, Driving Eco2 menüben pedig a fedélzeti számítógép fogyasztási adatai. Típustól függően a medianav már ajtó nyitáskor elkezd bekapcsolni, így nem kell hosszú másodperceket várni rá az autó elindításakor. Akit érdekel, kérem keressen meg adatlapomra klikkleve Privát Üzenetben.








REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
edukop
2018 július 04 szerda - 17:24:02

Regisztrált tag #2823
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:55:08

Üzenetek: 24
Sziasztok!

Ma délelőtt, az autó (Logan MCVII 1.5 dCi) elindítása után nem aludt el az elektromos hibát jelző ikon a műszerfalon. Megnéztem a használati utasítást (mellékelt kép), nem lettem okosabb.
Kezdésként az akkusarukat leszedtem megtisztítottam, majd vissza. Indítózás, örültem, hogy csak ennyi.
Később újra kellett indulni, a második indítás után újra ott maradt.
Valakinek van már ilyen irányú tapasztalata (esetleg laza kábel, rossz csatlakozás)?
Azt írja: sürgős szerviz.
Addig ne használjam az autót? (esetleg 1,5-2 hónap)
Pár órás tapasztalatom annyi, hogy egyfolytában tölt, még alapjáraton is 14,4 V (muszáj volt használni, ezért lett elindítva).
Lehet, hogy az "intelligens" töltésvezérlő lebutult?


Vissza az elejére
Krogergo
2018 július 04 szerda - 21:49:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Az a visszajelző elég sok mindent jelezhet. Nem véletlen írják, hogy ha piros, akkor állítsd le. Ha tovább használod, és emiatt lesz károsodás, akkor azt nem fogják garanciában javítani, mert nem tartottad be a használati útmutatóban írtakat. Gyári diagnosztikai eszközzel pedig a legtöbb hibáról kiolvasható, hogy hány km-nél és milyen üzemállapotban (motor hőfok, külső hőmérséklet, km óra állás, sebesség, stb.) következett be. Ha ehhez a rögzített értékhez képest pl. 2km-el több van az autóban, akkor az nyilván nem azonnali leállítás volt.
Garanciális az autó. Fel kell hívni ez esetben az Assistance-ot, akik kijönnek, és ha kell, el is trélerezik márkaszervizbe az autót.
Az, hogy folyamatosan tölt a generátor, annak nem hinném, hogy ehhez köze van. Ha a töltés úgy érzékeli, hogy szükség van rá, akkor alapjáraton (akár bekapcsolt világításnál is) tud maximummal tölteni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
edukop
2018 július 05 csütörtök - 13:52:45

Regisztrált tag #2823
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:55:08

Üzenetek: 24
Bocsánat!
Nem írtam, hogy nem piros, hanem narancssárga.
Az-az vezessek óvatosan, mihamarabb keressem fel a szervizt.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 július 05 csütörtök - 16:47:37
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Így OK.
De sajnos akkor is szerviz lesz a vége. Készülj a sok napos várakozási időre.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Peppy89
2018 július 05 csütörtök - 20:46:43

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Üzenetek: 28
Amikor feltetettem a nyári gumiabroncsokat nekem is elkezdett világítani ez a lámpa. A gumiszervizben nem a gyári nyomásra fújták fel a kerekeket. És a fedcomp úgy érzékelte, hogy defektet kaptam. Szóval ez a visszajelző lámpa tényleg sok mindent takarhat...
Vissza az elejére
Basic
2018 július 06 péntek - 17:16:26
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Sziasztok!

Emlékszik rá esetleg valaki, hogy a Logan/Sandero I gyári Blaupunkt rádiója képes e a "telefon mute" funkcióra? Az ISO-csatlakozóban be van a megfelelő pin kötve, elnémul a rádió, ha arra testet rakunk?

Kaptam egy telefonkihangosítót, amit be akarok kötni...

PS: Erre a rádióra gondolok: Klikk!

[ Módosítva 2018 július 06 péntek - 17:17:04 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Szita
2018 július 06 péntek - 20:44:23
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
Peppy89 írta ...

Amikor feltetettem a nyári gumiabroncsokat nekem is elkezdett világítani ez a lámpa. A gumiszervizben nem a gyári nyomásra fújták fel a kerekeket. És a fedcomp úgy érzékelte, hogy defektet kaptam. Szóval ez a visszajelző lámpa tényleg sok mindent takarhat...

Nálam nem ez jelezte az elégtelen gumiabroncs nyomást! Nekem a keresztbevágott gumiabroncs világított.
Vissza az elejére
edukop
2018 július 07 szombat - 15:00:21

Regisztrált tag #2823
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:55:08

Üzenetek: 24
Krogergo írta ...

Így OK.
De sajnos akkor is szerviz lesz a vége. Készülj a sok napos várakozási időre.


Jövőhéten 11.-ére kaptam időpontot. Továbbra is az intelligens töltésvezérlőre voksolok.
Mániákusan figyelem az akku feszt. Alapjáraton szinte soha nem tölt (ha nincs bekapcsolva valami komolyabb fogyasztó). Mint írtam már, levettem a sarukat, teljesen feltöltöttem az akkut. Saruk vissza, autó indít, nincs hibajelzés. Rövid idő múlva, újra indításnál már világít a jel narancssárgán. Persze, mind-eközben folyamatosan tölt 14,4-14,6 V-tal. Alapjáraton 12,5 V alatt soha nem töltött még. Leengedte 11,8-11,9 V-ig, mire töltött.
Majd szerdán kiderül, megírom majd az eredményt.
Vissza az elejére
edukop
2018 július 12 csütörtök - 09:29:08

Regisztrált tag #2823
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:55:08

Üzenetek: 24
Sziasztok!
Megoldva van az elektromos hibát jelző lámpa esete. Szerencsére nincs az autónak hibája.
A mellékelt képen a „hiba” leírása. A „vagy” utáni rész vonatkozna az én autómra (majdnem).
Viszont a magyarázó szövegben leírt beállítás a szervizes szerint nem működött rendesen. Azt mondták, hogy az olajcsere után ők alaphelyzetbe állították, ami ezek szint nem jöttbe. Most viszont a fed.komp-hoz csatlakozva pontosan beállították a szerviz (olajcsere) időpontját, km óra állását.
Az autó megvásárlásakor átolvastam a felhasználói kézikönyvet. Valamennyire emlékeztem is a villáskulcsos ikonra is. Sajnos a leírás nem pontos, vagyis nem úgy van, ahogy a könyvben írva vagyon.


Vissza az elejére
Basic
2018 július 12 csütörtök - 19:53:59
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Lőttem a Jófogáson kemény 5000,- Ft-ért egy "vadiúj" (=soha nem volt még beszerelve, a dobozában rohadt valakinél évekig) Nokia CK-300 típusú Bluetooth kihangosítót, és beszereltem.

Minden jel szerint tökéletesen működik a modern telefonommal is, szépen lehalkítja a rádiót, az autóhangszórókon keresztül szól, stb.
Ennyi megért...





Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2018 július 12 csütörtök - 23:19:12
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Ennyit valóban megért.
Nem tudom megérteni azokat, akik vezetés közben telefonálnak kézben tartott mobillal. Ráadásul drága, új autókban is. A régiekbe amibe nincs, azokba meg már pár ezer Ft-tól van megoldás. Ha nem is a legtökéletesebb, de működik, autóban ülve úgy se órákat kell trécselni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!