A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent az elektromos csomagról! II.
Oldal:       >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Indy
2010 október 06 szerda - 08:00:18
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Az előző topik folytatása.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Imre
2010 október 06 szerda - 11:29:30
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Na ezt a topicot kerestem.


Van egy program amivel lehet a szoftvert módosítani ami az eeprom-ban van.
Módosítható vele a gyári adatok.
Ennek jelentőségét a km órában látom.Be lehetne vele állítani hogy pontosan mutassa a sebességet.Minden gumihoz külön- külön. És a hőfoknál is lehetne kalibrálni.
Még tesztelem mert elég lesz átszámolni a frekvenciát.

Klikk!

[ Módosítva 2010 október 08 péntek - 07:41:12 ]

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
kincsleső
2010 október 06 szerda - 14:11:46
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Kíváncsian várom a folytatást, tapasztalatokat (gondolom, ezzel nem vagyok egyedül)!
Vissza az elejére
Basic
2010 október 06 szerda - 19:55:17
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Ma szép idő volt, szóval kicseréltem a fűtéskapcsolók megvilágítását szolgáló lámpát (kb. egy éve éghetett ki). Végre nem vakon kell tekergetnem a fűtést
Apró örömök...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Deceballus
2010 október 07 csütörtök - 11:28:45
Vendég

Szerintem nem lesz az gumifüggetlen, mert a sebességszenzor fordulatonként ad egy bizonyos számú (ha jól emlékszem, 5) impulzust. Tehát a kerék valódi mérete nélkül csak az impulzusok frekvenciájából (vagyis a fordulatszámból) nem lesz sebesség.
Én szerintem az ábrán szereplő frekvencia és a mutatott mennyiség (fordulatszám, sebesség) közötti kapcsolat kimondottan az analóg kijelzőre vonatkozik, a táblázatokban szereplő jelet a szenzor (holtponti, illetve sebesség) felől érkező jel függvényében állítja elő valami. Ugyanis a kettő nem arányos egymással.
Vissza az elejére
willmenn
2010 október 07 csütörtök - 17:36:25



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Az impulzusok száma egy dolog. A műszerünk analóg. Azt hogy mennyit mutat, egy integráló tag állíthatja be, amit elektronikusan lehet befolyásolni. Lásd a régi fordulatszámmerők. ott is állandó volt az impulzus, csak a lefolyás ideje változott.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
Plömplöm
2010 október 07 csütörtök - 20:35:21
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 147
ha a képen látható számok a gyári adatok, akkor itt valami nagyon nem kerek. kezdjük azzal, hogy a 80 és 160km/h sebességekhez tartozó frekvenciáknak legalább nagyjából egymás duplájának/felének kellene lenniük, márpedig a 27 és a 120 nem igazán az
aztán. mondjuk 60km/h a sebesség, az 16,7m/sec. a 185/65R15 kerék kerülete 1,96méter, azaz 1 sec alatt 8ésfelet fordul a kerék. itt ebben a táblázatban ehhez a sebességhez 17 van írva, azaz mintha két jel jönne egy fordulatra. ámde ha két jel jön, akkor 20km/h sebességnél, amikor majdnem hármat fordul a kerék, akkor hat jelnek kellene lennie, ez a táblázat viszont hat jelre kétésfélszer ekkora sebességet mutatna.
logaritmikusnak sem jók a számsorok, megnéztem.

Imre írta ...

Még tesztelem mert elég lesz átszámolni a frekvenciát.



---
1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
Imre
2010 október 07 csütörtök - 22:12:30
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Az adatok biztos hogy jók.
Több eeprom tartalmat beolvastattam vele.
Az eredmény min ugyan az.
Én is számolgattam de látszik, hogy nem lineáris.
Van egy teszt órám , és átírogatom majd az adatokat és meglátjuk.


Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Imre
2010 október 07 csütörtök - 22:19:35
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Deceballus írta ...

Szerintem nem lesz az gumifüggetlen, mert a sebességszenzor fordulatonként ad egy bizonyos számú (ha jól emlékszem, 5) impulzust. Tehát a kerék valódi mérete nélkül csak az impulzusok frekvenciájából (vagyis a fordulatszámból) nem lesz sebesség.
Én szerintem az ábrán szereplő frekvencia és a mutatott mennyiség (fordulatszám, sebesség) közötti kapcsolat kimondottan az analóg kijelzőre vonatkozik, a táblázatokban szereplő jelet a szenzor (holtponti, illetve sebesség) felől érkező jel függvényében állítja elő valami. Ugyanis a kettő nem arányos egymással.


Bocsi rosszul fejeztem ki magam.

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
kincsleső
2010 október 07 csütörtök - 22:25:42
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Bocs, ezt kifejthetnétek egy kicsit (számomra is) világosabban. Én úgy értelmeztem Imre szövegét, hogy függetlenül a gumi méretétől, illetve ahhoz "igazítva" beállítható lesz a pontos sebesség-kijelzés (esetleg a megtett km is???)
Vissza az elejére
kincsleső
2010 október 07 csütörtök - 22:40:36
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Más: megelégeltem, hogy nem boldogulok a kb. 1 hete a fórumon is emlegetett "világít a ködlámpa visszajelzője fékezéskor, balra indexeléskor" gonddal és elvittem egy profihoz, aki 3 perc alatt megállapította, hogy a hátsó lámpa- csatlakozó a hibás (összeégtek a szálak)
(Végre újra tudják a mögöttem levők, h mit akarok jelezni... )
Vissza az elejére
Indy
2010 október 08 péntek - 07:43:20
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
kincslesõ írta ...

...és elvittem egy profihoz, aki 3 perc alatt megállapította, hogy a hátsó lámpa- csatlakozó a hibás (összeégtek a szálak)


Úgy érted a saruk (bekötési pontok) a csatlakozóban?


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kincsleső
2010 október 08 péntek - 08:55:00
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Hát... röstellem, de nem tudom pontosan: ha jól értettem, akkor maguk a vezetékek, amelyek a csatlakozóba bemennek, talán ahogy az érintkezőkhöz kapcsolódnak".... (magát a javítást már nem láttam, a csatlakozó pontos felépítését pedig nem ismerem)
Vissza az elejére
Imre
2010 október 08 péntek - 17:08:45
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
csináltam egy mérést.
nem tudom milyen jelet kaphatnak az órák.
én négyszögjellel próbáltam.
Az eredmény :fordulatszám mérő 7000 nél 240Hz
sebesség mérőnél 200 nál 280Hz

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Plömplöm
2010 október 08 péntek - 19:22:21
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 147
200-nál 28,5 fordulat/mp a kerék"sebesség", azaz eszerint 10 jelnek kellene jönnie. napersze ha a jel a váltóházból jön, akkor ez leosztódik a végáttétellel...
és fele frekvenciánál fele sebességet mutat?

Imre írta ...

sebesség mérőnél 200 nál 280Hz


---
1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
willmenn
2010 október 08 péntek - 20:06:03



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Gergő, ha megkérhetlek, mond meg legyélszives, hogy a kilométeróránkba léptetőmotor van, vagy simán analog müszer? Nem mondom meg hogy én melyikre tippelek, de van elképzeésem!

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
bati
2010 október 08 péntek - 21:43:00


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Basic írta ...

Indy írta ...

Van egy tuti tippem: az OBI-ban 499 Ft/db áron van kínai sárga izzó, E-s minősítéssel, ami többek szerint a legjobb francia replika izzó a piacon.


Kínai izzó... Mondjuk ennyiért játszani tényleg jó lesz. Majd ha OBI felé járok, megnézem én is.

PS: Az Osram Allseason Super H4 listaáron (cikkszám: 64193ALS) 1.988,- Ft/db. a Lángnál. Kérdés, hogy az mennyire sárga...



Alpin az OBI-ból 449 Ft : Klikk!
Osram Allseason Super H4 : Klikk!


"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Imre
2010 október 08 péntek - 21:43:56
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Plömplöm írta ...

és fele frekvenciánál fele sebességet mutat?


Igen
50 -70 Hz
100- 140 Hz
150- 210 Hz
200- 280 Hz

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Imre
2010 október 08 péntek - 22:15:58
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
willmenn írta ...

Gergő, ha megkérhetlek, mond meg legyélszives, hogy a kilométeróránkba léptetőmotor van, vagy simán analog müszer? Nem mondom meg hogy én melyikre tippelek, de van elképzeésem!


Szerintem léptetőmotor.

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Krogergo
2010 október 08 péntek - 22:47:03
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Szerintem is léptető motor Willmenn. És nem analóg, hanem digitális a ,,kacat"

Ha már műszereknél tartunk. Van még egy típushiba, amiről szerintem nem esett szó, de már több Loganon is találkoztam vele. Mégpedig, hogy a km óra mutatója néha hirtelen ,,csóvál" egyet. Nálam kb. hetente egyszer (vagy csak ennyiszer veszem észre) pályán nagy sebességnél visszaugrik 40-50km/h-t, aztán visszaáll az eredeti értékre. Mindezt olyan gyorsan, hogy alig látni. (ezért sem lehet analóg)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
kekek
2010 október 09 szombat - 08:46:04
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3524
Igen, erről már jóval korábban beszékgettünk (első Loganodnál is).
Nemcsak autópályán észlelhető, kisebb sebességnél is.

[ Módosítva 2010 október 09 szombat - 08:46:44 ]
Vissza az elejére
Deceballus
2010 október 09 szombat - 09:37:21
Vendég

Nálam is volt már olyan, többször is észrevettem (pedig nem nézem állandóan az órát), hogy a tű egy pillanatra visszaesik.
Mellesleg az "analóg kijelző" fogalma, amiről írtam, az annyit tesz hogy egy tű mozog egy skála előtt.
Pl. a karórám digitális, de nem LCD-s kijelzővel, számjegyekkel mutatja az időt, hanem úgy mint a régi, klasszikus órák, mánusokkal. Tehát analóg kijelzős.

[ Módosítva 2010 október 09 szombat - 09:39:46 ]
Vissza az elejére
willmenn
2010 október 09 szombat - 12:39:17



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Szvsz meg analóg. Már csak azért is, mert ha leszeded a mutatókat, nem mindegy hogy hogyan teszed vissza. Egy léptető motor, az adott helyzettől mozog. Nincs neki alaphelyzete! A mi óránknak meg van! Sőt végkitérése is. A digitális jelből, meg nagyon könnyen lehet csinálni arányos analog jelet.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
Krogergo
2010 október 09 szombat - 12:44:16
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
De ha a léptető motor megáll egy adott helyen, és úgy szeded le a mutatót, akkor nyílván oda is kell visszatenni, hogy helyes értéket produkáljon továbbra is. Ennek semmi köze ahhoz, hogy analóg vagy digitál.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Imre
2010 október 09 szombat - 13:39:49
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
A hőmérsékletet és az üzemanyag jelző skálákat biztosan lehet vele állítani. Kipróbáltam.
De az rpm és a km órát még nem sikerült.

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Imre
2010 október 09 szombat - 14:09:50
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Szétszedtem egy motort.
Ez van a logan-ba is
motor

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Plömplöm
2010 október 09 szombat - 15:18:47
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 147
a helyzet fokozódik
mert ezesetben az érkező jeleknek kell nemlineárisnak lenniük, ha valóban helyesek a képen látható számok. izgi... egyelőre fogalmam sincs.

szerk.: nem is az a probléma, hogy lineáris-e, mert egyébként nagyjából az, hanem hogy miért vannak benne ugrások. 120 és 160 között 20 a különbség, de 80-nál 53, 20-nál meg 19, mondjuk ez utóbbi még beleférhet, de az 53 az nem (és a 43 és a 38 sem)

Imre írta ...

Plömplöm írta ...

és fele frekvenciánál fele sebességet mutat?


Igen
50 -70 Hz
100- 140 Hz
150- 210 Hz
200- 280 Hz



[ Módosítva 2010 október 09 szombat - 15:36:42 ]

---
1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
Plömplöm
2010 október 09 szombat - 15:23:22
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 147
ezekszerint sosem próbáltad még a fedkomp diagnosztikáját? eljött az ideje. elmondom mit fogsz tapasztalni: ahogy átpozícionálgatnak a mutatók, hallani lehet a mechanikák hangját, mintha fogaskerekek-áttételek forognának, ilyen hangot én még "analóg műszer"-ben nem hallottam.

willmenn írta ...

Gergő, ha megkérhetlek, mond meg legyélszives, hogy a kilométeróránkba léptetőmotor van, vagy simán analog müszer? Nem mondom meg hogy én melyikre tippelek, de van elképzeésem!



---
1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
Basic
2010 október 10 vasárnap - 21:24:07
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Plömplöm írta ...

ezekszerint sosem próbáltad még a fedkomp diagnosztikáját? eljött az ideje. elmondom mit fogsz tapasztalni: ahogy átpozícionálgatnak a mutatók, hallani lehet a mechanikák hangját, mintha fogaskerekek-áttételek forognának, ilyen hangot én még "analóg műszer"-ben nem hallottam.

willmenn írta ...

Gergő, ha megkérhetlek, mond meg legyélszives, hogy a kilométeróránkba léptetőmotor van, vagy simán analog müszer? Nem mondom meg hogy én melyikre tippelek, de van elképzeésem!



Pontosan. Léptetőmotoros, és amúgy a műszeregység háttérvilágítása LED-es, szóval már rendes izzó sincs benne. Teljesen high-tech




[ Módosítva 2010 október 10 vasárnap - 21:24:53 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
willmenn
2010 október 11 hétfő - 15:41:40



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Ez nem léptetőmotor.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
Plömplöm
2010 október 11 hétfő - 16:53:26
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 147
valóban nem "léptetőmotor", legalábbis szerintem nem az, de mégis inkább az, mint "analóg", márpedig Te e kettő közötti döntést kértél. én gondban lennék a megnevezésével, de én is inkább léptetőmotornak hívnám, mint analógnak.

és továbbra sem értem, hogy ha tényleg jók a számok azon a linkelt képen, akkor miféle jelek jöhetnek sebesség-információnak és honnan. meg kéne nézni egy szkóppal. feltéve persze, hogy érdekel valakit ennyire a dolog, mert engem speziel pont nem, nekem elég lenne már az is, ha pontosan mutatna a sebességmérőm és úgy egészében a fedkomp

willmenn írta ...

Ez nem léptetőmotor.


---
1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
Imre
2010 október 11 hétfő - 20:08:20
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
bipoláris léptetőmotor

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Plömplöm
2010 október 11 hétfő - 20:24:01
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 147
ez nekem is eszembe jutott, csak nem tartottam valószínűnek, miért pont ezt a bonyolultabb vezérlésű léptetőmotort tennék egy dácsába . de azóta eszembe jutott a Krogergo által említett bug, ami jelentkezett nálam is, ez lehet a vezérlés miatt talán...




---
1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
Deceballus
2010 október 13 szerda - 08:45:55
Vendég

A sebesség-szenzor egy Hall-szonda, ami a kerék egy fordulatára 5 impulzust ad. Amikor a mágnes a szonda elé kerül, a kimeneten 12 V jelenik meg, egyébként nulla, tehát négyszöghullámnak fogható fel, ahol nem a kitöltési tényező (mert az állandó), hanem a frekvencia az információhordozó.
A léptetőmotor esetében nincs visszajelzés, vagyis a vezérlő áramkör ugyan kiadja a jelet, de semmi sem ellenőrzi azt hogy a motor valóban el is fordult-e. Itt meg elég fontos lenne az, hogy bebiztosítsuk hogy a motor tényleg annyit lépett, amennyit kell, mert ha nem akkor magyarázhatjuk a rendőrnek hogy miért mentünk gyorsabban a kelleténél.
Vissza az elejére
Krogergo
2010 október 13 szerda - 10:15:37
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Akkor ezentúl ha fellebezést kell írnom gyorshajtás miatt, akkor már nem is a nyugdíjamra és a gyerekre fogok hivatkozni, hanem a frekvenciaára, frekvencia átvitelre, és a négyszögjelre. Biztos megértőek lesznek

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Plömplöm
2010 október 13 szerda - 11:32:18
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 147
emlékeim szerint minden elindulás előtt meg kell győződni a világítás működéséről, guminyomásról, izzókészletet- ellankadásjelzőt nem lopták-e ki az autóból az éjszaka, de azt még sehol sem láttam tiltásként, hogyha nem mutatja az autó sebességét a sebességmérő, akkor mit kell csinálni, megállni az első lehetőségnél, vagy mi...

Deceballus írta ...

A sebesség-szenzor egy Hall-szonda, ami a kerék egy fordulatára 5 impulzust ad. Amikor a mágnes a szonda elé kerül, a kimeneten 12 V jelenik meg, egyébként nulla, tehát négyszöghullámnak fogható fel, ahol nem a kitöltési tényező (mert az állandó), hanem a frekvencia az információhordozó.
A léptetőmotor esetében nincs visszajelzés, vagyis a vezérlő áramkör ugyan kiadja a jelet, de semmi sem ellenőrzi azt hogy a motor valóban el is fordult-e. Itt meg elég fontos lenne az, hogy bebiztosítsuk hogy a motor tényleg annyit lépett, amennyit kell, mert ha nem akkor magyarázhatjuk a rendőrnek hogy miért mentünk gyorsabban a kelleténél.


---
1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
willmenn
2010 október 13 szerda - 18:01:11



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Én m ég mindig amellet állok, hogy nem léptetőmotor. Ahhoz nagyon preciz vezérlésnek kellene lennie. És még a fordulatszámlálóba is ilyen van!

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
Krogergo
2010 október 13 szerda - 22:11:33
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
willmenn írta ...

Én m ég mindig amellet állok, hogy nem léptetőmotor. Ahhoz nagyon preciz vezérlésnek kellene lennie. És még a fordulatszámlálóba is ilyen van!


Ahhoz is elég precíz vezérlésnek kell lennie, hogy a motor beinduljon, és el lehessen jutni A-ból B-be. Mégsem spórolták ki az autóból
A precíz alatt pontosan mit értesz? A 400Ft-os kínai órában is az van, akkor talán egy autógyártó is megengedheti magának, és a beszállítójának ezt a ,,pazarlást".
Ok, hogy a Logan egyszerű mint a faék, de ebbe már azt sem baltával faragták, hanem számítógéppel tervezték.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
tárkányi
2010 október 14 csütörtök - 08:49:07
tárkányi


Regisztrált tag #793
Regisztrált: 2007 július 06 péntek - 13:22:36

Üzenetek: 252
A GPS-el mértem a sebességet és azt tapasztaltam, hogy minél nagyobb az autónk sebessége, annál többet csal a sebességmérő. (többet mutat, tehát nagyobb az eltérés) A "torzítás" nem lineáris. Valószínű, hogy a mért frekvenciák aránytalanságának is ez az oka.
Ez egy pszihés sebességkorlátozás a gyártó részéről, mert pl. ha a barom 200-zal akar menni, ha az óra is azt mutatja, nem nyomja tovább a gázt. Igazából 180-al megy. SZVSZ.
Vissza az elejére
Deceballus
2010 október 14 csütörtök - 10:59:17
Vendég

Megkérdeztem egy villamos kollégát, azt mondta hogy szerinte léptetőmotor, és megtörténhet ugyan, hogy információvesztés miatt nem léptet és akkor nem mutat jól.
Viszont, a nagy áttételezés miatt egy impulzus kimaradása nem okozna nagy gondot.
Vissza az elejére
Indy
2010 október 14 csütörtök - 13:45:23
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Aki szeretne LED-es nappali menetfényt, az szóljon, akkor közösen tudunk rendelni innen. Én ezt néztem ki. 2.890 Ft/db.



Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
bati
2010 október 14 csütörtök - 14:36:29


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Indy írta ...

Aki szeretne LED-es nappali menetfényt, az szóljon, akkor közösen tudunk rendelni innen. Én ezt néztem ki. 2.890 Ft/db.



Drága és gagyi.
Nekem jobb van.


[ Módosítva 2010 október 14 csütörtök - 14:38:19 ]

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
kincsleső
2010 október 14 csütörtök - 14:58:12
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Akkor nézzük sorban a szempontokat mindkét változatra!
(Ha kihagyok valamit, javítsatok ki!)

1., Láthatóság ("észlelhetőség")
2., Megbízhatóság
3., Élettartam
4., Kinézet (melyik mutat jobban az autón)
5., Ár (beépítéssel együtt)
6., Fogyasztás

Szerintem ezek a szempontok, nem fontossági sorban írtam le.

Nos???

[ Módosítva 2010 október 14 csütörtök - 15:14:26 ]
Vissza az elejére
Indy
2010 október 14 csütörtök - 15:43:30
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
bati írta ...

Nekem jobb van.


Azt tudom. (Kép nem jön le, tiltva van, otthon megnézem. Vajon milyen kép lehet a noob.hu-n?)

Kincsleső, a kérdések jók, a válaszokat össze kellene gyűjteni a vásárlás előtt. A legjobb LED-es megoldása a HELLA-nak van, aranyáron. Bati, a Hella is gagyi?



Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
bati
2010 október 14 csütörtök - 17:13:22


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Indy írta ...

A legjobb LED-es megoldása a HELLA-nak van, aranyáron. Bati, a Hella is gagyi?



bati írta ...

Drága és gagyi.



Nem tiltja semmi,hogy bárki "kínai" autót csináljon a sajátjából,de viselje el azt is ha ezért kiveszik a forgalomból ,hogy "Mi a s... ez ?"

[ Módosítva 2010 október 14 csütörtök - 17:16:59 ]

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Indy
2010 október 15 péntek - 07:07:21
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Bati, a te megoldásodhoz kell elektronika? Azon gondolkodom hogy a ködlámpák helyére (vagy éppenséggel bele) építenék ledet, ha az megfelel az előírásoknak (még nem néztem, mértem meg).

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:       >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!