A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról!
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Ez a téma zárolva
Szerző Üzenet
hobby2
2005 november 15 kedd - 21:00:54
ÜT Laureate1,4 2004.12.02 Gyöngyszürke


Regisztrált tag #42
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 21:00:53

Üzenetek: 2416
Mindenkinek igazat adok de: kiben bízhatunk meg ha egy márkaszervízben is kételkedünk? Nehéz eldönteni, hogy melyik út lenne a helyesebb. De én is azt mondom, hogy a szakemberekre és a lelkiismeretükre bízom az autómat, ezért olyan olajat tegyenek bele amit jónak látnak, még van hátra 2 évem a garanciából, legyen az õ gondjuk.
Vissza az elejére
Köhike
2005 november 16 szerda - 09:06:20
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
"Igaz, de Pécsett a szervízben Castrolt használnak! Ráadásul 10W40-et! Az álatalam ajánlott 5W40-el miért ne tarthatnám a 30e km-es csereperiódust?"
Mert mint már korábban is írtam nem csak a viszkozitás számít, hanem az olaj teljesítmény szintje is! És nem biztos, hogy az az olaj, amit neked beletesznek A5/B5-ös. Lehet, hogy csak A3/B3-as, és akkor az max 20000-et bír.
Egyébként a 15000-es szervízlátogatás reális lehet, de olajcsere a szervíz szerint 30000-ként van! Lehalább is a könyv szerint.
Szóval nekem mindegy, hogy ki milyen olajat tesz a kocsijába, de én maradok az eredetinél.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2005 november 16 szerda - 09:07:14
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Ja a Castrolnak asszem nincs is A5/B5-ös olaja........
De lehet hogy tévedek.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Indy
2005 november 16 szerda - 09:35:20
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Én sem találok Castrol A5/B5-ös olajat. Az Elf-nek mindössze 2 típusú olaja A5/B5-ös: az ELF EVOLUTION SXR 5W-30 és az ELF EVOLUTION CRV 0W-30. Én vinni fogom az olajat és Elf-et.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Köhike
2005 november 16 szerda - 09:55:08
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Nekem személy szerint megéri a gyári olajat beletenni. És az ELF Evo SXR nem olyan baromi drága olaj, hogy ezen spóroljak, és tönkretegyem az autómat. Mert a rossz olaj használata nem a garanciális idõszak alatt fog gondot okozni. És gondolom itt még sok ember rajtam kívül 3 évnél tovább szeretné használni a kocsiját motorgenerál nélkül. Higyjétek el! A JÓ MOTOR TITKA A JÓ OLAJ!!!!! Én már egyszer tönkretettem egy motort a rossz olajjal! Nem éri meg spórolni ezen! És semmi ilyen dolgon. Én nem hiszem el, hogy az lenne az olcsóbb megoldás, hogy "gazdaságos" olajjal, vagy valami nem belevaló olajjal megyek, mert esetleg 4-5 ezerrel olcsóbb mint az eredeti, és 6 év, vagy 150000 km-körül a motort felújítom. Érdemeg meggondolni. Elvileg a K7J, és K7M-es motor mindent kibír, ha jó olaj van benne!!!!! 300000km minden nagyobb gond nélkül. Ne rontsárok el pár ezer ft-miatt!!!!!!!! Részemrõl az olajtéma lezárva.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
maszületett
2005 november 16 szerda - 12:48:21

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Köhike írta volt:
"Ne rontsárok el pár ezer ft-miatt!!!!!!!!"



Én, mint tulaj vettem az adást, remélem a szerelõk is!
Vissza az elejére
kozsi
2005 november 16 szerda - 13:19:24
Vendég

Akkor homályosítson fel valaki pontosan, hogy ebben az olajkérdésben. Nem igazán tudom megítélni egy olaj minõségét csak ár és viszkozitás alapján. De az iagzság valahol középen lehet. Mert igaz, hogy Elf 5W30 A5/B5 olajjal tartod a 30000 km-es csereperiódust, de pl (nagyon sarkosan) nyári forró aszfalton +40fokban 140-et autózok 4 személlel, csomagokkal egy akkor már hígfolyós olajjal. Nem jobb akkor, ha 20e után cserélek, de egy szélesebb viszkozitási tartományt képviselõ olajat használok? Vagy a 5W30 (esetleg 0W30) Közép-Európában tökéletesen megfelelõ? NEM KÖTEKEDNI akarok, és nem is 3 ezret spórolni, csak a legjobb alternatívát akarom választani. Biztosan nem véletlenül ajánlanak pl Castrol Rs-t 10W60-at nagyteljesítményű sportkcsikba, talán ott nem a csreoeriódus, hanem a pillanatnyi fokozott igénybevétel a fontosabb. Én sem a 30000 km-re játszom, hanem arra, ha odalépek egy kicsit, tudjam, az olajam most is ken. Egyébként kb 4 év alatt jön össze 30000 km az autómban, addig biztosan nem fogom benne tartogatni az Elfet sem!
Vissza az elejére
Köhike
2005 november 16 szerda - 14:03:03
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Nemcsak a futásteljesítmény számít egy olajnál. Futástól függetlenül minden évben cserélni KELL!!!
"Castrol Rs-t 10W60-at nagyteljesítményű sportkcsikba" Ezt valószinű, hogy nem 30000-ként cserélik...:))))Hanem 5000-ként.
A viszkozitás meg ne csapjon be senkit se. A magyarországi hõmérséklet viszonyoknak teljesen megfelelõ az 5W30-as olaj. Egyébként bõvebb infót találtok a neten a teljesítmény szintekrõl, pl a mol oldalán is.


R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2005 november 16 szerda - 14:31:03
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Egyébként az A5/B5-ös olaj a legjobb olaj ami létezik. Annyiban különbözik az A3/B3-tól, hogy elvileg nagyobb a futásteljesítménye, és üzemanyagtakarékos, mivel vékonyabb filmréteget képez a csúszófelületeken.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
légfék
2005 november 16 szerda - 20:17:35
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
A szervíz véleménye,mikor kérdeztem,az volt,hogy az általam megemlített 5w50 jelű fullszintetikus Mobil1 gyártmány maximálisan kielégíti,túl is teljesíti a gyárilag elõírt paramétereket.Mellesleg van másik 2 autó is a használatomban,145000-és 156000-km futástelítettséggel,mindk ettõ ezt az olajat kapja,és érdekes módon nincs zöldkártya gondom,sem olajfogyás,sem pedig egyébb olajra visszavezethetõ tünetem,nem is volt sosem.És mégegyszer mondom,a műhelyben a munkafelvevõ is azt mondta,ha viszem a cserekor,minden további nélkül beleöntik,és nem lesz garanciavesztéses következménye.Annyit még leírok,hogy ezek az olajok nem épp olcsóak,tehát senki se gondolja,hogy spórolás,ugyanis literje jobb helyeken is 4000-ft felett jár.Csak szeretném sokáig szeretgetni az én kis talicskámat!

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
kozsi
2005 november 17 csütörtök - 07:14:19
Vendég

"Csak szeretném sokáig szeretgetni az én kis talicskámat!"
Vissza az elejére
légfék
2005 november 17 csütörtök - 17:20:45
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Örülök,hogy tetszett!!!!!!!!!!!!!!!

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Tpe
2005 november 21 hétfő - 08:03:01
Torreádor piros Laureate 2005.06.09.


Regisztrált tag #67
Regisztrált: 2005 október 06 csütörtök - 10:10:22

Üzenetek: 387
Üdv!

Voltam a gázpedál beragadással szervízben. Jól kikérdeztek (láttam-e, hogy lassan jön vissza, vagy csak a fordulatról vettem észre, benyomni is nehéz volt-e, meg ilyenek) Megnézték, megkenték, aszondták a 15.000-esen megint ránéznek (most 11.000-nél járok). Egyébként az elsõ eset óta semmi gond vele, pedig már volt hidegben megint. Remélem így is marad.

Vágvölgyi László - JND-193 - 1.4 MPI
Vissza az elejére
kozsi
2005 november 21 hétfő - 11:13:56
Vendég

Olaj ügyben lenne még egyetlen hozzászólásom. Sokat gondolkodtam, azon amit Köhike és Indy mondott és megihletett légfék is: "A szervíz véleménye,mikor kérdeztem,az volt,hogy az általam megemlített 5w50 jelű fullszintetikus Mobil1 gyártmány maximálisan kielégíti,túl is teljesíti a gyárilag elõírt paramétereket."

Az jutott eszembe, hogy az öcsém elsõ autója egy kereklámpás 1200-es Lada volt. Valami ormótlan motorolajat hazsnált hozzá, (Botond??), erre javasoltak neki egy autósboltban 10W40-es akármilyet. Természetesen ez az olaj tökéletsen túlteljesítette a gyárilag elõírt talán egyfokozatú motorolajat. De gondodlom túl viszkózus lehetett a kopott és már eleve nagyobb gyártási tűréssel készült motorhoz, mert hamar elégette az kenõolajat, csökkent a teljesítmény, (gondolom csökkent a kompresszió a "vékonyabb" olajból adódó "tömítõgyűrű" hiánya miatt), jobban kellett nyomni, azonos teljesítményhez, tehát nõt az üzemanyag fogyasztás is. Ekkor került bele vissza a Botond, ami tisztán ásványi olaj, és a hibák megszűntek. Pedig ismételem, a 10W40-es minden tekintetben überelte a Botondot. Lehet, hogy nagyon sarkított és sántít a példa, ha igen, javítsatok ki. De amikor én a hasamra ütök, és azt mondom 5W40-es Castolt teszek bele, valószínleg rosszul teszem, mert ez az 1,4-es motor már a Renault 19-esekben is futott, tehát a Renault mérnökének bõven volt ideje kiismerni a konstrukciót, sõt ki is mérni azokat a paramétereket, ami alpján azt tudták modani, hogy ide az ELF olaj kell...
Vissza az elejére
Indy
2005 november 21 hétfő - 12:32:20
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
A hasonlat jó. Néhány észrevétel: a Lada motorja eleve kopott volt, nagyrészt ez okozta hogy egy hígabb olajjal nem üzemelt megfelelõen. A Lada motorjának gyártástechnológiája (megmunkálás, illesztések, tűréshatárok) jócskán elmarad a Renault blokkjáétól. Mivel az összes Logan erõforrás még új, bárki nyugodtan rakhat bele olyan olajat, (vagy jobbat) mint amit a gépkönyv elõír. Ha újkorától kezdve kapja a kedvezõbb hidegindítási, viszkozitási tulajdonságokkal rendelkezõ olajat, hosszabb élettartamot érhetünk el. Természetesen ha majd kopik az olaj, a hígabb keverék ebben a motorban is úgy fog viselkedni mint az álltalad említett Ladás példában. De ez még nagyon messze van, minnél jobb olajat használsz, annál messzebb.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
légfék
2005 november 21 hétfő - 17:31:11
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Csaó!Ha már ennyire belegerjedtünk ebbe a nagyon is fontos témába,akkor írok még pár dolgot.A ladákhoz volt szerencsém jócskán,87'-97-ig elfogyasztottam 5 darabot belõlük,taxi üzemmódban elgurulgattam velük közel 800 000-km-et.Az sajnos igaz,hogy a gyári hézagolások a Loganok motorjának nemritkán a 10-szeresét is elérték új állapotban az orosz csodákban.A botond mint olaj valóban brutális volt,és gyakran még az is kevésnek minõsült,sokszor adtunk hozzá az alig beszerezhetõ .... nevű adalékból/a márkát nem írom le,mert nem reklámozom õket/ami úgy érte el a hatását,hogy járó motornál betöltve a szilvalekvár-állagú adalékot,leállítás nélkül menni kellett vele,és kb 30-40 perces intenzív gyötrés után elérte a motor az olaj által azt a kompressziót,amit gyárilag illett volna tudnia.A mai motoroknál inkább az a fontos,hogy a régieknél nagyságrendekkel finomabb csapágyszerkezet,és motorbelsõ a megfelelõ kenést megkapja,itt nincs hézagpótló szerepe az olajnak.Ha majd elérjük a 150-200 ezres futástelítettséget,akkor elgondolkodhatunk a fajsúlyosabb kenõanyagok használatában,gondolom akkorra már lesz áthidalandó kopás.De ahogy az elõttem leírt cikk írja,sokban fog múlni azon is,most a kocsik "csecsemõkorában" mit adunk neki.A Castrolról:amikor még a "mi autónk"szolgált a talpam alatt,az egyik szervíz akkor is a Castrol Hygh-tec párti volt,a másik a Shell-Helixet istenítette.akkor is átrágtam az összes irodalmat/ez 97-ben volt/és ki is próbáltam a saját autócskámban mindenfélét,a névtelen,és drágától,a full,de tucattermékig.Akkor jött az életembe a fullszintetikus Mobil,amit fentebb írtam,és érdekes módon azóta is hű maradtam hozzá.Tán tévedés,de azonos típusok gazdáitól hasonló üzemelési körülmények között sokkal több panaszt hallottam,mint amit tapasztaltam,és gyakori az olajok minõségére visszavezethetõ tünet/ fogyasztás,olajveszteség, melegedés,motorhang ,hidrotõke- probléma,olajpumpa.....st b/.Mindenesetre igyekezni fogok megadni ennek a gépnek is ,amit kell,ha lehet még jobbat is,mert gondolom nem egyedi,de szeretem!
Nos köszi a lehetõséget!

Sziasztok!!!!!!!!!!!!

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
thomas99
2005 november 22 kedd - 08:40:41
Vendég

Gázpedállal én már majdnem hülyét csináltam magamból Nekem is beragadt... Aztán utána néztem és rájöttem, hogy a gumiszõnyeg csúszott alá és az akasztotta Néha bagatell dolgok rejtik a megoldást
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 22 k, 08:41 ]</span>
Vissza az elejére
kozsi
2005 november 22 kedd - 09:10:35
Vendég

Indy, légfék:

Akkor most nevezzük nevén a gyereket. Jelen pillanatban csak tapogatózom, és arra szeretnék választ kapni, hogy:
évi kb 6-8ezer km használat mellett,
sok állásidõvel, (akár két hét is/ alkalom),
minimalizált hidegindításokkal (sajnos leggyakrabban a hosszú állásidõ után)
átlagos m.o-i hõ és páratart. viszonyok mellett
általában kíméletsen autózva, de hosszabb úton akár 5000 f/p-ig pörgetve

milyen olajat tegyek bele???? A gyári a tuti biztos és optimális, vagy érdemes más (pl Mobil1, Castrol) olajjal kísérletezni???

Ne haragudjatok nehézkes felfogásom miatt, de még mindig nem jutottam el odáig, hogy újra elolvessam a garanciapapírokat és kezelési utasításokat. Az olajcsere 30000 km-es periódus szerint történik, de az idõtöl hogyan függ??? Az biztos, hogy nem kell évente cserélni, mert amikor bent voltam a szervízben ott azt mondták amit vártam: Ha egy éves korára 6 ezer km lesz az autóben, ajánlott, de nem kötelezõ cserélni az olajat. Persze én mindenképpen cserélek.

Persze a többiek véleményére is kívéncsi vagyok! Köhike
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 22 k, 09:17 ]</span>
Vissza az elejére
Tpe
2005 november 22 kedd - 10:13:13
Torreádor piros Laureate 2005.06.09.


Regisztrált tag #67
Regisztrált: 2005 október 06 csütörtök - 10:10:22

Üzenetek: 387
Nem a gumiszõnyeg volt. Amikor megkaptuk, vettem hozzá tépõzár csíkot és azzal rögzítettem. Tapasztalatból, mert nekem is elõfordult már, hogy beakadt a szõnyegbe a pedál.

Már benyomni is izom munkába került. Most egyenlõre jó, majd meglátjuk mi lesz, ha jönnek a keményebb hidegek.



Vágvölgyi László - JND-193 - 1.4 MPI
Vissza az elejére
Indy
2005 november 22 kedd - 10:45:19
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
kozsi írta ...
Indy, légfék:

milyen olajat tegyek bele???? A gyári a tuti biztos és optimális, vagy érdemes más (pl Mobil1, Castrol) olajjal kísérletezni???


A gyári olajjal az a baj, hogy nincs olyan. Minden márkakereskedés más olajat használ, elsõsorban üzleti megfontolások miatt. A kétévente vagy 30.000-ként cserélnél olajat, mindenképpen valami A5/B5-ös olajat javasolnák, pl. Elf-et. Ha évente cserélsz, akkor bármelyik A4/B4-es olajjal jól jársz, akár azzal is , amelyiket a márkaszervíz tölt bele. Én 3 féle olajat javaslok bele: Mobil1 5w-50, ELF EVOLUTION SXR 5W-30 és az ELF EVOLUTION CRV 0W-30. Ezek egyike sem olcsó olaj, de nekem ez (az ára) nem okoz gondot.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
His
2005 november 22 kedd - 12:13:03


Regisztrált tag #101
Regisztrált: 2005 november 15 kedd - 17:14:52

Üzenetek: 11
kozsi írta ...

...
évi kb 6-8ezer km használat mellett,
...
Az olajcsere 30000 km-es periódus szerint történik, de az idõtöl hogyan függ??? ...
...
Persze a többiek véleményére is kívéncsi vagyok! ...


6-8ekm/év -nél én a kötelezõ idõben, vagyis 2 évesen cserélnék csak.

Szóval bízok abba, hogy jelenleg a jobb minõségű olaj van a Loganomban és majd 2 év múlva lesz olajcsere. Olajt nem viszek (addigra ugyis lesz gyári elõirt olajuk, vagy jobb ). Következõ alkalommal pedig a periódus idõ attól fog függeni, hogy milyen olajt raknak bele.



His
Vissza az elejére
Köhike
2005 november 22 kedd - 12:59:45
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Pár észrevétel...
Aki azt hiszi, hogy ez a motor az R19-ben már volt, akkor az nagyot téved!!!!! Az a motor amirõl ti beszéltek az E7J kód alatt futott, és valóban megegyezik lökettérfogatra, és a szelepek számában, de NEM UGYANAZ!!!!!! A Logan motorja K7J-s motor! Az E7J a Clio 2-vel "kihalt". Az E7J furat löket mérete 75,8*77 mm a K7J pedig 79,5*70 mm. Ugyanaz mint a K4M-é. Ami ugye a 16 szelepes változat. Tehát NEM UGYANAZ!!!!!!! Mint ahogy számtalan helyen írták. Egyébként meg merem kockáztatni, hogy az 1.6-os, és az 1.4-es motor közt is csak egy különbség van, és az a fötengely, amitõl megnõtt a lökete a motornak. Így lett 79,5*80,5. Ergó a Renault motorkínálatában 4 motorblokk teljesen megegyezik a fõtengely, és a hengerfejek kivételével........ De ez az utolsó mondat csak egy elmélet a számok alapján. Egyébként a C-s motoroknál is így volt, ami pedig 100%-ig biztos. Bár ott lehetett a hüvelyeket "cserélgetni", és így a furattal is játszani, de a blokk tök ugyanaz volt!
Úgyhogy szerintem a K7J-s motor úgy született, hogy a K4M megkapta az E7J hengerfejét. A Megane 1-ben még volt E7J azt tudom, de a Thalia-ban már csak K7J volt. Na most jöhet a válaszdömping, meg a lehülyézés..........:)))) )

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2005 november 22 kedd - 13:03:40
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Ja a botond tényleg elég *** olaj...... De én még mindig Loganba az ELF-re szavazok! Könyörgöm!!! Max 3000Ft literje!!! Miért kell egyszer variálni össze-vissza, ha a gyár ezt írja elõ.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Hermes01
2005 november 23 szerda - 08:53:41

Regisztrált tag #23
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 08:28:30

Üzenetek: 282
Szia His! 8000 km körül mindenképpen cseréld le az olajat!
Vissza az elejére
His
2005 november 23 szerda - 12:49:11


Regisztrált tag #101
Regisztrált: 2005 november 15 kedd - 17:14:52

Üzenetek: 11
Hermes01 írta ...
Szia His! 8000 km körül mindenképpen cseréld le az olajat!


Szia Hermes01!

10ekm-t a régi szutyok olajok is bírtak. Most akkor ne higgyem el, hogy háromszor annyit is kibír az új technológia. Én pedig nagyon afelé hajlok, hogy ha már lemerték írni azt, hogy 30ekm az olajcsere, akkor én elhiszem a 2/3-át. (mondjuk nekem még van erre a gondra 1 évem)


His
Vissza az elejére
kozsi
2005 november 24 csütörtök - 14:27:00
Vendég

Köhike: eléggé bevittél az erdõbe! Elolvastam a szervízkönyvet ahol a következõ szerepel:
" Csak az ACEA és API SJ szabványú olaj esetén tartható az olajcsere 30 000 km vagy 2 év gyakorisága. Az alábbi táblázatok jelzik azt az olajminõséget, amit feltétlenül meg kell tartania...
Benzinmotor ACEA A3/A5* szabvány (és felsorolja) 10W30, 10W40, 10W50, 5W30, 5W40, 5W50, 0W30, 0W40.
* Üzemanyag-megtakarítás érdekében használandó olaj (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Az ACEA A5 olaj lehetzõvé teszi az üzemanyagfogyasztás csökkentését..."

Ezt nem én találtam ki, ez van odaírva! Tehát a fent emlegetett 5W40-es A3 Castrol, tökéletesen megfelelõ olaj a Loganba, sõt motorkímélés szempontjából talán még a sűrűen emlegetett 5W30 (A5) nál is!!!! Hiszen az A5 szabvány ü.a. takarékosságot garantál, ami a kezelés utasítás szerint kb 7%-nyi!


Köhike 2005 nov 14 h, 15:55

"Én nem ajánlanám személy szerint másik 5W30as használatát, mert nem csak a viszkozitás számít!!!! Nem sok A5/B5-ös olaj van a piacon, És elméletileg csak ilyen olajjal tartható a 30K csere intervallum!!!!!"
Tehát amikor ezt állítottad, nem volt teljesen helyénvaló, ugyanis MINDEN fentebb felsorolt viszkozitású A3/A5 szabványnak megfelelõ olajjal teljesítheted a 30 000 km vagy 2 év csereperiódust.

"A karbantartási terv a jármű átlagos használata esetén érvényes...
-állandó terhelés
-fõleg városi használat
-alacsony hõmérsékleten, hideg motorral való közlekedés rövid távokon stb.
a DACIA azt ajánlja, hogy a motorolajat cseréltesse le minden 15 000 km megtétele után.

Ez is ott olvasható, ezt sem én találtam ki.

Számomra azt jelenti, hogy a 5W30-as olaj nem szentírás, azzal sem teljesíthetõ feltétel nélkül a 30 000 km! Az A5 legfeljebb üzemanyagot takarít meg, tehát az álatalam említett 5W40-es Castrol olaj minden más szempontból jobb tulajdonságokkal rendelkezik, mint a gyári!

<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 24 cs, 14:29 ]</span>
Vissza az elejére
kozsi
2005 november 24 csütörtök - 19:33:33
Vendég

Végre találtam egy korrekt választ:

"Vajon a fogyasztás csökkentõ hatású olajok 30-as melegoldali viszkozitása (szemben az A3-asok rendszerint 40-es értékével) megfelelõ védelmet nyújt-e a korszerű 16V benzinmotorok számára akár extrém igénybevétel esetén is?
Az utóbbi években mind a motorépítés technológiája (megmunkálás precizitása), mind az ehhez párosuló kenéstechnika sokat változott. Valóban igaz, hogy az üzemanyagtakarékos (5W30-as) motorolaj 100 C-on mért viszkozitása mintegy 30%-kal alacsonyabb mint egy 5W40-es olajé, ezért ez az olaj vékonyabb kenõfilmet képez az alkatrészek között mint a hagyományos olaj. Ez a vékonyabb, kevésbé viszkozus kenõfilm eredményezi az üzemanyagmegtakarítást. A kérdés az, hogy ez a vékonyabb olajfilm, nyújt-e kellõ védelmet a motornak nagy terhelés mellett?
A válasz a kenõanyagok specifikus tulajdonságait kialakító adalékokban rejlik. Az adalékok jelentõs fejlõdésen mentek keresztül az elmúlt években elsõsorban annak hatására, hogy a motorgyártók egyre erõsebben igényelték a x-W30-as viszkoziású motorolajokat és így ma ezek az új adalékok lényegesen magasabb termikus stabilitást, nyírásstabilitást, öregedés elleni védelemet, detergens és diszpergens tuljdonságokat biztosítanak a motorolajoknak. Meg kell jegyezni még azt is, hogy a motorok alkatrészei lényegesen precízebb megmunkálással készülnek napjainkban, mint korábban és az anyagtechnológia is sokat fejlõdött. A kisebb tűréssel készült alkatrészek teszik lehetõvé, hogy a vékonyabb olajfilm ellenére sem jelentkezik jelentõs olajfogyasztás.
Összefogl alva: az 5W30-as motorlajok hasonló teljesítményszintel rendelkeznek mint az 5W40-es olajok ezért használatuk még fokozott igénybevétel mellett is ajánlott és tökéletes működést és hosszú élettartamot biztosítanak a motornak."
Vissza az elejére
Köhike
2005 november 25 péntek - 09:59:59
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
"Összefoglalva: az 5W30-as motorlajok hasonló teljesítményszintel rendelkeznek mint az 5W40-es olajok ezért használatuk még fokozott igénybevétel mellett is ajánlott és tökéletes működést és hosszú élettartamot biztosítanak a motornak"

És ezt nem én ítram..........

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2005 november 25 péntek - 10:02:15
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Egyébként nekem mindegy ki mit tesz bele a kocsijába. Amit én írtam az csak javaslat.

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Hermes01
2005 november 25 péntek - 22:03:36

Regisztrált tag #23
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 08:28:30

Üzenetek: 282
Szia His!
Én az elsõ olajcserére gondoltam. Utána jöhet a 30000-es periódus.
Vissza az elejére
kozsi
2005 december 05 hétfő - 16:46:55
Vendég

Üdvözlet!

Múlt héten megvettem az olajat. Megszületett végre. Total 5W30 (A5), az elf olajat csak rendelésre hozták volna ráadásul 4700 (!!!!!!) ft-ért, ehhez 2700 Ft/l áron jutottam. Total, elf egy kutya....
Vissza az elejére
maszületett
2005 december 06 kedd - 09:36:02

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
HI ALL!

Nem tudja véletlenül valaki, hogy az ELF EXCELLIUM LDX 5w-40-es A3 vagy A5-é???

Hamár ennyi szó esik az olajokról akkor had ne haljak meg hülyén... Amúgy ez az olaj márkaszervízben 3.080 Huf btto.

üdv

maszületett
Vissza az elejére
Köhike
2005 december 06 kedd - 09:50:57
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
ACEA A3/B3-98 API SJ/CF Niveau VW 500.00/505.00
Klikk!
Itt minden fent van pdf-ben
[ Módosítva 2005 dec 06 k, 10:17 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
maszületett
2005 december 06 kedd - 10:34:17

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Köhike!
Köszike!

Amúgy az ACEA A3-as olajjal is lehet tartani a 30.000 km-es csereintervallumot, az A5-ös olajat a karbantartási füzet is és a szervíz is csak üzemanyagfogyasztás csökkentése érdekében ajánlja.

üdv

maszületet t
Vissza az elejére
kozsi
2005 december 07 szerda - 08:09:17
Vendég

maszületett:

Ajánlom figyelmedbe a fentebbi hozzászólásomat ( 2005 nov 24)
" Csak az ACEA és API SJ szabványú olaj esetén tartható az olajcsere 30 000 km vagy 2 év gyakorisága. Az alábbi táblázatok jelzik azt az olajminõséget, amit feltétlenül meg kell tartania...
Benzinmotor ACEA A3/A5* szabvány (és felsorolja) 10W30, 10W40, 10W50, 5W30, 5W40, 5W50, 0W30, 0W40.
* Üzemanyag-megtakarítás érdekében használandó olaj (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Az ACEA A5 olaj lehetzõvé teszi az üzemanyagfogyasztás csökkentését..."

de legalább most megerõsítettél, valószínűleg jól értelmeztem...
Vissza az elejére
kozsi
2005 december 07 szerda - 08:14:02
Vendég

"Összegzésként elmondhatjuk, hogy az xW-30-as olajok ma a legkorszerűbbek, mindent tudnak amit az 5W40-esek. Ennek ellenére vannak olyan Renault gyártmányok is (pl. Megane 1.9 d, dTi és dCi) amihez kifejezetten 5W-40-es olajat ajánl a gyár, ezeknél 5W-30-as nem használható. A TotalFinaElf információi szerint a Renault-Nissan közös motorfejlesztései abba az irányba haladnak, hogy minden motorban használhatóak legyenek az 5W-30-as olajok.
A jövõ minden bizonnyal a teljesen szintetikus 5W-20 és 0W-20-as olajoké, amelyek (tovább)fejlesztésén manapság a legtöbb olajcég dolgozik. "
Vissza az elejére
maszületett
2005 december 07 szerda - 11:28:19

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
HI kozsi!

Olvastam és meg is értettem amit írtál!

Indy hozzászólását is olvastam, ezért írtam én is amit írtam...

üdv

maszületett

u.i. Az, hogy ugyan azt írtam amit Te, az nem véletlen! Csak egy helyes megoldás létezik!
Vissza az elejére
kozsi
2005 december 08 csütörtök - 16:50:04
Vendég

maszületett:
Vissza az elejére
Sheme
2005 december 22 csütörtök - 08:58:21

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
Hali!

Ezen az olaj-témán kár rágódni! Valószínű, hogy gyárilag megfelelõ olajat raknak bele, kérdés, mennyire lehet bízni azokban a "szervízekben", ahol nem látod, ténylegesen milyen olajat töltenek bele és hogy valóban gyári új olajszűrõt szerelnek fel - a régi Dacia-nál mindig saját magam vettem meg az olajat és a szűrõjét és a Bajorral cseréltettem XVI.ker. Lombos utca. Csak francia autókkal foglalkozik, ismeri a dörgést.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
kozsi
2005 december 22 csütörtök - 11:00:13
Vendég

Háát, megnéztem én ezt a 5W30-as olajat. Nem semmi. Kb egy napolaj vagy babaolajhoz tudnám hasonlítani. Remélem attól még megfelelõen ken majd, hogy ilyen "vékonynak" tűnik.
Vissza az elejére
kozsi
2006 január 06 péntek - 11:19:27
Vendég

Azt kérdezném, hogy látta már valaki a vízhõfok jelzõjét 4-esnél magasabban? (vagy 5-ös? ) Kíváncsi lenék rá, mikor és mitõl emelkedhet meg. Tartós autópálya esetleg? Próbáltam az összel a Mecsekben erõltetett menetben sem mutatott többet. 1
Vissza az elejére
Köhike
2006 január 06 péntek - 11:28:10
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Én is nyúztam 40 fokban a horvát szerpentineken, és ott se ment feljebb. Bezzeg a nagy autók..... )) Mindnek ott folyt le a hűtõvize az úton:))) HIHIHIHIII

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Tpe
2006 január 06 péntek - 12:33:45
Torreádor piros Laureate 2005.06.09.


Regisztrált tag #67
Regisztrált: 2005 október 06 csütörtök - 10:10:22

Üzenetek: 387
Gyanítom, hogy digitálisan van feldolgozva a jel, kellõ ráhagyásokkal. Nekem indulás után rögtön kettõt ugrik, majd egy kis idõ múlva megint kettõt és ott marad betonkeményen egész végig.
Errõl hallottam egy érdekes sztorit: Valamelyik sport kocsiban analóg vízhõfok mérõt építettek és az ügyfelek panasza több mint 50%-ban az volt, hogy ingadozik a vízhõmérséklet (Hiába a zöld sávon belűl mozgott) Erre a következõ szériába már beiktattak egy analóg -> digit -> analóg átalakítót, ami 3 állásba tehette a kis műszert, higed, norm, meleg. És láss csodát megszüntek a hívások!
Ennyit a "felhasználók"-ról.

Vágvölgyi László - JND-193 - 1.4 MPI
Vissza az elejére
kincsleső
2006 január 06 péntek - 13:49:56
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Ez érdekes, Tpe!
Nálam indulás után elég sok idõ telik el, mire megjelenik a hõmérõ-skálán a jel (de azt nem figyeltem meg, hogy ha indul, mennyit ugrik egyszerre - na, majd lesem...)

Más: vannak akiket egyszerűen "idegesítenek" a műszerek jelzései és dühösek, hogy egyáltalán bettték azokat....
Aztán: van egy kedves barátom, aki pár éve vett egy szuper japán autót. Pár hónap használat után kigyulladt a műszerfalon egy piros lámpa, hibát jelzett. De a fiú nem tudta, mi a hiba (kezelési könyvecske persze nincs az autóban!), így aztán hívott egy autómentõt, bevitette a "saját" szervizébe, pár 10000Ft-ért. Ott diagnosztizálták a hibát: kiürült az ablakmosó-tartály... (Azt már nem tudom, mennyibe került a hiba-feltárás.)
Vissza az elejére
hunluigi
2006 január 06 péntek - 14:27:28
Vendég

Ahogy arról még a LOGAN fejlesztési stádiumában is szó volt, az autó egyetlen változatának kell megfelelnie a sivatagban és szibériában is... ennek megfelelõen elég brutális a hűtõ benne. szerintem esélye nincs az autónak a víztulmelegedésre (leszámítva persze a városi tötymörgést bedöglött hűtõventivel de ezt jóesetben észreveszed a műszeren). Engem inkább az dühít egy picit hogy miért nem lehetett megoldani 1-es léptékben a 2-es helyett a vízhõfokot mert ez így elég indirekt...
Vissza az elejére
Köhike
2006 január 06 péntek - 16:03:22
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Viszont nehezebben ugrik feljebb is:)))))) Mert arra is valoszínű, hogy kettõt ugrik......:)))

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!